Intex Zwembad , solarmatten , Zandfilter pomp Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 52 Laatste
Acties:
  • 454.957 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
gysman11 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:39:
hier niks anders dan gewoon een paar langzame blokjes chloor in de drijver, en de pomp 2x 1,5 uur per dag aan. Kraakhelder water. Stroeve wanden. Geen groen spul.

edit: wel koud water! :)F
wel houden zo :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Koffie schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:27:
[...]

Volgende keer gewoon chloor erin doen ;)
Ah, ik dacht dat dat grote pepermuntjes waren in die pot van Poolpower. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
hey ipv treurig naar onze zwembaden die gratis gevuld worden .. te kijken ..

wat doen jullie met je noppenzeil/afdek zeil voor IG heb je mooie constructies om het op te rollen maar voor een AG is dit vaak iets wat je gewoon naast je zwembad mikt .. wat de levensduur en "gemak" natuurlijk niet bevorderd ..

en een hele constructie maken van PVC pijp ofzo zie ik ook niet zitten .. waar laat je dat dan weer ?

Toch zou ik het liefst iets aan de schutting toch hangen .. iets wat het eenvoudiger maakt om die zooi neer te leggen en weer eraf te halen ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:59
Wij vouw-rollen het in grote slagen op, in iets van 4x ofzo. Dan krijg je geen scherpe vouwen en is het toch compact te verwijderen.

En over het trieste weer: volgende week lijkt weer lekker zonneweer te worden. Gelet op de verwachtingen gaan hier zaterdag de zonnematten er weer aan.

[ Voor 36% gewijzigd door Hmmbob op 08-07-2020 10:41 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

BounceMeister schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:45:
[...]

Ah, ik dacht dat dat grote pepermuntjes waren in die pot van Poolpower. ;)
Kan, goed voor het detoxen en ontslakken :+

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
vso schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:06:
hey ipv treurig naar onze zwembaden die gratis gevuld worden .. te kijken ..

wat doen jullie met je noppenzeil/afdek zeil voor IG heb je mooie constructies om het op te rollen maar voor een AG is dit vaak iets wat je gewoon naast je zwembad mikt .. wat de levensduur en "gemak" natuurlijk niet bevorderd ..

en een hele constructie maken van PVC pijp ofzo zie ik ook niet zitten .. waar laat je dat dan weer ?

Toch zou ik het liefst iets aan de schutting toch hangen .. iets wat het eenvoudiger maakt om die zooi neer te leggen en weer eraf te halen ..
Ik gebruik de stok/uitschuifsteel van de stofzuiger/zeef om het bubbelfolie losjes op te rollen om de stok. De stok kan ik er daarna weer tussen uit trekken, zodat ik wel gewoon kan zeven/zuigen en de folie ligt dan ergens netjes op een rol.

Ik wilde er eerst nog speciaal een aluminium pijp of iets dergelijks voor halen, tot mijn oog op die steel viel die ik al in huis had. Praktisch en multifunctioneel :)

Maar ja, ik heb een rechthoekig bad, dat lukt dus wel. Ik denk dat het voor een rond bad wat lastiger is.

[ Voor 7% gewijzigd door ralph075 op 08-07-2020 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik heb een rond bad van 244cm en rol de Intex noppenfolie vanaf één kant gewoon op. Dan pak ik de rol in het midden vast en til hem omhoog, dan lekt al het water uit de rol terug in het bad.
Bij terugleggen gewoon afrollen en het drijft vanzelf naar de overkant tijdens het afrollen, daar is het stug genoeg voor. Soms moet ik nog even een randje goedleggen onder de opblaasrand van het bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
ralph075 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:31:
[...]

Ik gebruik de stok/uitschuifsteel van de stofzuiger/zeef om het bubbelfolie losjes op te rollen om de stok. De stok kan ik er daarna weer tussen uit trekken, zodat ik wel gewoon kan zeven/zuigen en de folie ligt dan ergens netjes op een rol.

Ik wilde er eerst nog speciaal een aluminium pijp of iets dergelijks voor halen, tot mijn oog op die steel viel die ik al in huis had. Praktisch en multifunctioneel :)

Maar ja, ik heb een rechthoekig bad, dat lukt dus wel. Ik denk dat het voor een rond bad wat lastiger is.
hey handige tip !!! daar had ik nog niet bij stil gestaan ! _/-\o_

Tja vanalles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:20

Dennahz

Life feels like hell should.

BounceMeister schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:08:
Ik heb een rond bad van 244cm en rol de Intex noppenfolie vanaf één kant gewoon op. Dan pak ik de rol in het midden vast en til hem omhoog, dan lekt al het water uit de rol terug in het bad.
Bij terugleggen gewoon afrollen en het drijft vanzelf naar de overkant tijdens het afrollen, daar is het stug genoeg voor. Soms moet ik nog even een randje goedleggen onder de opblaasrand van het bad.
Hey, nice. Ik trek hem er altijd gewoon uit, inclusief een shitload aan water :p Zal het op- en afrollen eens proberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rxuKDH7oNzvNBfYnzTvkqCvSNbo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ImfxVu4v6YBMvwII8TuSL4dN.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7hC-2mMWzUDKSzbca79p1gteVew=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ZERNmjergZNKWeUUC3wpoNnS.png?f=fotoalbum_tile

Stiekem best wel trots op dit simpele doch super handige systeem :) Als het helemaal draait (de rest van de apparatuur) komt het op een tablet aan de muur.

Kan het nu ook van afstand beheren. We zijn dit weekend weg, maar wil wel alvast het zwembad opwarmen voor volgende week :Y)

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Dennahz schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:39:
[...]

Hey, nice. Ik trek hem er altijd gewoon uit, inclusief een shitload aan water :p Zal het op- en afrollen eens proberen.

[Afbeelding][Afbeelding]

Stiekem best wel trots op dit simpele doch super handige systeem :) Als het helemaal draait (de rest van de apparatuur) komt het op een tablet aan de muur.

Kan het nu ook van afstand beheren. We zijn dit weekend weg, maar wil wel alvast het zwembad opwarmen voor volgende week :Y)
Home Assistant rules! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Dennahz schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:39:
[...]
[Afbeelding][Afbeelding]

Wow, leuk! Misschien moet ik me daar ook eens in gaan verdiepen. Gewoon door middel van een "smart plug" voor de pomp, neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

ralph075 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:42:
[...]

Wow, leuk! Misschien moet ik me daar ook eens in gaan verdiepen. Gewoon door middel van een "smart plug" voor de pomp, neem ik aan?
Heb voor de warmtepomp idd een Hue Smart Plug (schakelt zichzelf automatisch weer in na stroomonderbreking :Y)) en voor de ZFP gebruik ik een Switchbox (tip van iemand uit het topic hier, kan z'n post even niet terugvinden)

Temperatuur/Chloor/pH meet ik op met Blueconnect en de data komt binnen via MQTT (heb een script draaien op een andere RPI die de data ophaalt van de API en doorstuurt naar HASS).

Works like a charm :Y)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:04
Dennahz schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:00:
[...]

Heb voor de warmtepomp idd een Hue Smart Plug (schakelt zichzelf automatisch weer in na stroomonderbreking :Y)) en voor de ZFP gebruik ik een Switchbox (tip van iemand uit het topic hier, kan z'n post even niet terugvinden)

Temperatuur/Chloor/pH meet ik op met Blueconnect en de data komt binnen via MQTT (heb een script draaien op een andere RPI die de data ophaalt van de API en doorstuurt naar HASS).

Works like a charm :Y)
We zitten niet voor niets op tweakers :+ ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dennahz schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:00:
[...]

Heb voor de warmtepomp idd een Hue Smart Plug (schakelt zichzelf automatisch weer in na stroomonderbreking :Y))
Je schakelt toch niet van het ene op het andere moment botweg de stroom naar je WP af wanneer je stopt met verwarmen he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:00
Koffie schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:36:
[...]

Je schakelt toch niet van het ene op het andere moment botweg de stroom naar je WP af wanneer je stopt met verwarmen he? ;)
Hier moest ik ook aan denken...

Eigenlijk is het niet nodig om een warmtepomp in/uit te schakelen. Schakelt vanzelf uit wanneer er geen water flow is.

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Is dat zo slecht dan? Ik wil gewoon kunnen filteren zonder dat die pomp gaat opwarmen. Anders slaat hij idd automatisch aan.

Eventueel kan ik hier ook zo'n switchbot op zetten (moet het dan wel even waterdicht maken, want dat kreng kan niet tegen water), dan sluit de WP wel netjes af.

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Dennahz schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 23:37:
Is dat zo slecht dan? Ik wil gewoon kunnen filteren zonder dat die pomp gaat opwarmen. Anders slaat hij idd automatisch aan.

Eventueel kan ik hier ook zo'n switchbot op zetten (moet het dan wel even waterdicht maken, want dat kreng kan niet tegen water), dan sluit de WP wel netjes af.
Schakeling andersom programmeren, eerst de filterpomp uit en daarna pas de warmtepomp uitschakelen (nadat deze dus automatisch is gestopt omdat de filterpomp eerder uit is gegaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

ralph075 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 23:41:
[...]

Schakeling andersom programmeren, eerst de filterpomp uit en daarna pas de warmtepomp uitschakelen (nadat deze dus automatisch is gestopt omdat de filterpomp eerder uit is gegaan)
Fair enough, zal het gelijk even aanpassen. Dom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Nu gaan ze gewoon beide om dezelfde tijd uit.

Kan de WP ook best 5 minuten later in- en uitschakelen. Gelijk maar even aanpassen...

Thanks voor de feedback! Zal morgen in het HASS topic even de configuratie delen. Kan vast stukken beter, maar het werkt precies zoals ik wil. Zelfs met voice :Y)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
@Dennahz:
Precies zoals @ralph075 zegt :).

5 minuten later uitschakelen na pomp is voldoende.
Uiteraard wanneer je enkel wilt filteren kan je dan gewoon de WP uit geschakelt laten.

Of het slecht is ligt aan je type WP. Heb je een "simpele" aan/uit WP dan maakt het niets uit.
Bij een inverter is het een ander verhaal aangezien deze anders aangestuurd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ljsvv
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 12:18
Ik heb momenteel temperatuursensoren gemonteerd in de in en uitvoer.
Voorheen bungelde de DS18B20 zwembad temp sensor gewoon los in het bad met altijd een betrouwbare meting.

Nu dat ik de sensoren in de uitvoer gemonteerd heb valt logischerwijs de temperatuur terug als de pomp niet meer loopt. Dit is niet wenselijk, ik denk dat ik die sensor maar gewoon verder in de uitvoerbuis plaats zodat hij dichter bij of net in het bad zelf komt.

Hoe monteren jullie sensoren voor in het bad zelf?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BggthfAyWq_nx8rIa6Nwt3TXWZ8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FLkWRHQ5Ubmf8V3gCKx7hXq4.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ljsvv schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:14:
Voorheen bungelde de DS18B20 zwembad temp sensor gewoon los in het bad met altijd een betrouwbare meting.

Nu dat ik de sensoren in de uitvoer gemonteerd heb valt logischerwijs de temperatuur terug als de pomp niet meer loopt. Dit is niet wenselijk, ik denk dat ik die sensor maar gewoon verder in de uitvoerbuis plaats zodat hij dichter bij of net in het bad zelf komt.

[Afbeelding]
Hoe heb je de sensoren nu in die buis zitten? Welke onderdelen gebruik je precies?

Ik had zelf een losse DS18B20 in het bad hangen, maar dat werkt niet met kinderen erbij. Inmiddels is de sensor kapot, en liggen de nieuwe al een maand in het depot van Aliexpress in Luik, net als de thermowell die ik in de buis wilde schroeven.
Ik ga hem zo'n 30cm na de uitvoer van het bad plaatsen (en nog een in de retour van de solarheater). Dat zal ook tot gevolg hebben dat er zonder pompen geen juiste waarde wordt gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
even een noob vraag:

ik heb laatst een bestway gekocht 366x100cm. ik las in de handleiding dat je filterpomp niet op een verlengsnoer mocht doen. daarna heb ik een stekkerdoos zonder verlengsnoer gekocht met 2 uitgangen. achter op dat ding stond class I en 3600W. is er gevaar als ik de stekker van de pomp hierop aanlsuit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazsie

[Afbeelding]
Helaas ontkom je hier niet aan. Zelfs direct in het bad kan er verschil zijn.

Waarom niet gewoon instellen dat je pas temperatuur meet wanneer pomp draait?

Ook bij mij komen ze bij de invoer/retour en zal dit ook hebben.

Ik heb de sensor met een aanboorzadel gemonteerd.

Als ik goed kijk bij jou zou je de sensor dieper (meer naar het bad toe) erin kunnen zetten.
Bij de retour dan, invoer zal niet gaan ivm waterflow.
BounceMeister schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:21:
[...]

Hoe heb je de sensoren nu in die buis zitten? Welke onderdelen gebruik je precies?

Ik had zelf een losse DS18B20 in het bad hangen, maar dat werkt niet met kinderen erbij. Inmiddels is de sensor kapot, en liggen de nieuwe al een maand in het depot van Aliexpress in Luik, net als de thermowell die ik in de buis wilde schroeven.
Ik ga hem zo'n 30cm na de uitvoer van het bad plaatsen (en nog een in de retour van de solarheater). Dat zal ook tot gevolg hebben dat er zonder pompen geen juiste waarde wordt gegeven.
Met beetje pech komt pakket ook niet aan, mocht je het nog niet weten >> https://www.rtlnieuws.nl/...luik-oplegger-vrachtwagen
Hamazaki schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:21:
even een noob vraag:

ik heb laatst een bestway gekocht 366x100cm. ik las in de handleiding dat je filterpomp niet op een verlengsnoer mocht doen. daarna heb ik een stekkerdoos zonder verlengsnoer gekocht met 2 uitgangen. achter op dat ding stond class I en 3600W. is er gevaar als ik de stekker van de pomp hierop aanlsuit?
Kan gewoon, zorg wel dat uiteraard het geheel niet open en bloot buiten ligt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ljsvv
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 12:18
[...]

In die afsluitdop heb ik een kabelwartel gemonteerd die IP68 claimt te zijn. Die klemt de DS18B20 op. Helaas bleek de wartel aan de buitenkant alsnog te lekken.
Vraag mij niet waarom maar nu die wartel er omgekeerd inzit is alles dicht. Nu dus helaas een te grote wartel omdat ik toch ga proberen die sensor dichter bij het bad te plaatsen, hopelijk doet isolatietape wonderen om het alsnog dicht te krijgen bij de wartel.
Jazsie schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:47:
[...]

Waarom niet gewoon instellen dat je pas temperatuur meet wanneer pomp draait?
Goed idee, even kijken hoe ik dat aan kan passen, af en toe de pomp even laten draaien om de temp aan te passen want nu gaat eea staan te pingelen omdat mijn huidige logica dus gaat denken dat de temp te laag is.... erger nog ik voorzie als de zon op die buizen gaat staan, als we dat nog mee mogen maken deze zomer dat de temp onjuist als te hoog waargenomen gaat worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Ljsvv op 09-07-2020 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dennahz schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 23:37:

Zet je WP (en pomp) eens voor een paar uur aan en stop met pompen. je zult zien dat je WP dan nog na zal draaien.
Als je, zoals nu, ineens de stroom eraf trekt kan hij dat niet.
Ik denk dat het met een moderne WP / inverter wel mee valt, maar ik zou 'm zeker wel even en kwartiertje gunnen na stoppen met pompen.

Mijn WP had een bedieningspaneel met tiptoetsen. De on/standby knop heb ik toen vanaf de printplaat afgetapt naar een lange kabel en daar een relais tussen. Zo kon ik via domotica de WP op verwarmen/niet verwarmen zetten zonder dat ik de stroom eraf hoefde te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hier: niet.
Gewoon 2 sensoren in de aanvoer en retour leiding. Pompen doe je toch wel elke dag, dus die temperatuur komt wel goed.
Ik geef in Home Assistant altijd de temperatuur weer waarmee gestopt en gestart is met pompen zodat je snel kan zien wat de laatste temperaturen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 17:35
Ik krijg nu ook groene aanslag rond de naden terwijl chloor en PH op orde is. Zou ik meer moeten pompen?

EDIT: Ik zie nu dat dezelfde vraag recent gesteld is. Ik ga nu eerst beter afdekken (heb alleen noppenfolie) en wat langer pompen (deed tot nu 2u per dag).
Een backwash is misschien ook een idee want erg veel kracht zit er niet meer in de straal (Intex ZFP 4m3)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_p32DGH2Sla-nK7_d4uwxNeQuQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k0HagiacwXFRSPvwiZsBcMN2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door BeeJee78 op 09-07-2020 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
[...]

ff de wijsneus spelen: Bij het opbouwen van het bad had je ook een sensor onder de vloer (in het midden) kunnen leggen :+
Jazsie schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:47:
Met beetje pech komt pakket ook niet aan, mocht je het nog niet weten >> https://www.rtlnieuws.nl/...luik-oplegger-vrachtwagen
ik krijg gelukkig wel de laatste dagen zendingen binnen wat ook "vastlag" in luik _/-\o_ niks zwembad gerelateerds maar goed hoop blijft

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
BeeJee78 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:11:
Ik krijg nu ook groene aanslag rond de naden terwijl chloor en PH op orde is. Zou ik meer moeten pompen?

EDIT: Ik zie nu dat dezelfde vraag recent gesteld is. Ik ga nu eerst beter afdekken (heb alleen noppenfolie) en wat langer pompen (deed tot nu 2u per dag).
Een backwash is misschien ook een idee want erg veel kracht zit er niet meer in de straal (Intex ZFP 4m3)

[Afbeelding]
Wat is er mis met een zachte bezem pakken en de wandjes/naadjes ff te borstelen ?? niet alles helpt met pompen alleen .. wat "ellenbogen werk" is ook nuttig ;)

[ Voor 4% gewijzigd door vso op 09-07-2020 12:52 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 17:35
vso schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:51:
[...]

Wat is er mis met een zachte bezem pakken en de wandjes/naadjes ff te borstelen ?? niet alles helpt met pompen alleen .. wat "ellenbogen werk" is ook nuttig ;)
Ja dat ga ik ook doen, maar ik was meer op zoek naar een manier om dit te voorkomen in het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ljsvv schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:14:
[...]

In die afsluitdop heb ik een kabelwartel gemonteerd die IP68 claimt te zijn. Die klemt de DS18B20 op. Helaas bleek de wartel aan de buitenkant alsnog te lekken.
Vraag mij niet waarom maar nu die wartel er omgekeerd inzit is alles dicht. Nu dus helaas een te grote wartel omdat ik toch ga proberen die sensor dichter bij het bad te plaatsen, hopelijk doet isolatietape wonderen om het alsnog dicht te krijgen bij de wartel.

[...]
Ik heb nog geen wartel gevonden die past in 1/2" BSP schroefdraad. Het staat er meestal ook niet bij vermeld, dat maakt zoeken lastig. Ik heb wel een M20 wartel maar dat is andere schroefdraad, dat past niet. Kan het zijn dat hij daarom bij jou lekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
BeeJee78 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:29:
[...]

Ja dat ga ik ook doen, maar ik was meer op zoek naar een manier om dit te voorkomen in het vervolg.
Wat jij bedoelt is wellicht "als je op vakantie gaat" .. tja .. ik had goed resultaat met 3 of 4 uur pompen (6 kuub ZFP pomp met 4,5 kuub bad ..en een chloor doseer ding ..
En het thuisfront de opdracht gegeven doe de drijver die in de keuken staat met de chloortabletten op datum" x het zwembad in .. (1 tablet lost op in 6 dagen dus ..)
Maar het weer was wellicht redelijk stabiel .. water waardes goed op peil .. en bij terug komst gelijk een beetje aandacht gegeven..
maar moet ook zeggen dat dit het eerste jaar was dat me dit gelukt is .. de rest v.d jaren gewoon te kort gepompt .. (of niet) .. te weinig chloor ofzo .. en het was groen ..

maar vorig jaar was het water minder zuur, en was het "schoonhouden" me redelijk goed gelukt .. dit jaar begon ik al met 3-0 achterstand en sloeg het water al sneller "om" en moest ik rapper chloor toevoegen dan voorheen .. ben alleen nu wel sneller erbij doordat ik de wandjes voel ..

maar ik zou ook niet verbaast staan als ik vandaag/morgen het zwembad opentrek en het is groen .. tja "pech" leeg pompen en opnieuw beginnen ... dan maar

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Koffie schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:30:
[...]

Zet je WP (en pomp) eens voor een paar uur aan en stop met pompen. je zult zien dat je WP dan nog na zal draaien.
Als je, zoals nu, ineens de stroom eraf trekt kan hij dat niet.
Ik denk dat het met een moderne WP / inverter wel mee valt, maar ik zou 'm zeker wel even en kwartiertje gunnen na stoppen met pompen.

Mijn WP had een bedieningspaneel met tiptoetsen. De on/standby knop heb ik toen vanaf de printplaat afgetapt naar een lange kabel en daar een relais tussen. Zo kon ik via domotica de WP op verwarmen/niet verwarmen zetten zonder dat ik de stroom eraf hoefde te trekken.
Thanks - heb het aangepast. Ben zelf niet technisch genoeg aangelegd om m'n WP te gaan openbreken, dus ben bang dat dit het wat betreft configuratie ook wel is :+

Maar het 'goede' nieuws is, dat we, als we een groter zwembad gaan kopen, toch een zwaardere WP nodig hebben en kan er dan gelijk één kopen die je wel kan aansturen via een API of iets dergelijks :)

Voorlopig dik tevreden over deze opstelling :Y) Misschien nog even die smart plug vervangen door een variant waar je het stroomverbruik ook mee kan meten... zo heb je gelijk nog een extra check om te zien of de apparaten wel effectief uitgeschakeld zijn als het zou moeten ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Dennahz op 09-07-2020 14:19 ]

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Dennahz schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:18:
[...]

Thanks - heb het aangepast. Ben zelf niet technisch genoeg aangelegd om m'n WP te gaan openbreken, dus ben bang dat dit het wat betreft configuratie ook wel is :+

Maar het 'goede' nieuws is, dat we, als we een groter zwembad gaan kopen, toch een zwaardere WP nodig hebben en kan er dan gelijk één kopen die je wel kan aansturen via een API of iets dergelijks :)

Voorlopig dik tevreden over deze opstelling :Y) Misschien nog even die smart plug vervangen door een variant waar je het stroomverbruik ook mee kan meten... zo heb je gelijk nog een extra check om te zien of de apparaten wel effectief uitgeschakeld zijn als het zou moeten ;)
Als je zwaarder WP gaat .. zou ik checken of je pomp ook voldoende is zo niet een FR pomp overwegen ..
maar overweeg bv ook een semi automatische (handmatig + elektrisch) schakelbare 3 weg klep ofzo ..

ipv de WP aan/uit te schakelen laat je hem continue aan en pomp je wel/niet over de WP heen .. hierdoor heb je wellicht een minder intelligente nodig .. want als je er niet overheen pompt schakelt hij zichzelf aan/uit ..

De FR pomp + flow meter kan je gelijk doelgerichter en efficienter rondpompen .. en weet je wellicht wanneer je een backwash moet doen :)

ram er 1 a 2 shelly oid in de mix en je weet gelijk je stroom verbruik ;) ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
ik zit al tijden te denken om zelf een "klep" te maken .. een servo monteren op een klep en dan min/max aangeven oid .. technisch gezien is dit een eitje ..

maar hoe meet je nu de hoeveelheid "kracht" die de servo nodig heeft .. 1kg 25kg oid ??

Overgens ga ik dit ook doen voor mijn MV in huis .. zodat ik meer vraag/co2 gestuurd kan aansturen .. :) .. maar goed.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
vso schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:32:
ik zit al tijden te denken om zelf een "klep" te maken .. een servo monteren op een klep en dan min/max aangeven oid .. technisch gezien is dit een eitje ..

maar hoe meet je nu de hoeveelheid "kracht" die de servo nodig heeft .. 1kg 25kg oid ??

Overgens ga ik dit ook doen voor mijn MV in huis .. zodat ik meer vraag/co2 gestuurd kan aansturen .. :) .. maar goed.
Tja, ik zie met regelmaat voor 50,-- een elektrische 3-weg kraan 50mm op Marktplaats... Ik zou de moeite/tijd niet nemen maar gewoon kopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Jazsie schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:50:
[...]

Tja, ik zie met regelmaat voor 50,-- een elektrische 3-weg kraan 50mm op Marktplaats... Ik zou de moeite/tijd niet nemen maar gewoon kopen...
dan ben ik heeeeel benieuwd naar een linkje voor dat geld :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazsie
Koffie schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:06:
[...]

dan ben ik heeeeel benieuwd naar een linkje voor dat geld :o
Iets duurder maar nog zeker goed betaalbaar:
https://www.marktplaats.n...weg-solar-kogelkraan.html

Met wat geduld zie je ze voorbij komen voor rond de 50,--...

Toegegeven, de gemiddelde prijs is meer richting de 100,-- welk naar mijn mening ook nog niet zo slecht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Jazsie schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:50:
[...]

jij en ik hebben hier al eerder over gepraat .. alleen je vergeet dat ik hier een algemenere vraag over heb.. toen kwam je ook al met deze opmerking..

Neemt niet weg dat ik het zelf wil bouwen .. zeker omdat MV (mechanische ventilatie) en zwembad kleppen moet hebben ..

in huis moet ik er al 6 hebben .. (minimaal) .. zwembad .. is nice to have ..

Maar ja een servo 35kg kost 16,- https://nl.aliexpress.com/item/4000986039207.html bv
en een klep is ook voor die prijs (handmatig) .. te vinden (zowel MV als zwembad)

zeg dat ik 10x moet hebben totaal zit je op 1500 (a 150,- per stuk) of 350 (diy a 35,- per stuk) vind ik nogal een leuk bedrag om het te gaan hobby-en .. voor 1 a 2 .. MP inderdaad

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Even los van DIY or buy ..
Jazsie schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:10:
Iets duurder maar nog zeker goed betaalbaar:
https://www.marktplaats.n...weg-solar-kogelkraan.html

Met wat geduld zie je ze voorbij komen voor rond de 50,--...

Toegegeven, de gemiddelde prijs is meer richting de 100,-- welk naar mijn mening ook nog niet zo slecht is.
2de hands = 2de hands ..

Afhankelijk v.h type 2 of 3 weg .. hoe "fijn" kan je het besturen / hoe snel reageert het ..

Open/Dicht en/of tussenstanden ? bv in een zwembad situatie zoals een bypass wil je misschien iets fijner af kunnen stellen ..

Zelf zou ik bv een flow switch/flow meter erbij hebben (intergeren) en dan ook gelijk een temp sensor (als je toch bezig bent) ..

Flow switch mag best zijn (aan/uit of "liters per minuut) .. en een druk meter (water druk kan opbouwen maar geen flow zijn .. )

ach .. ik denk dat electronisch is best leuk zeker als je het goed aanlegt enzo .. heb je het nodig ? nah

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
vso schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:41:
[...]

jij en ik hebben hier al eerder over gepraat .. alleen je vergeet dat ik hier een algemenere vraag over heb.. toen kwam je ook al met deze opmerking..

Neemt niet weg dat ik het zelf wil bouwen .. zeker omdat MV (mechanische ventilatie) en zwembad kleppen moet hebben ..

in huis moet ik er al 6 hebben .. (minimaal) .. zwembad .. is nice to have ..

Maar ja een servo 35kg kost 16,- https://nl.aliexpress.com/item/4000986039207.html bv
en een klep is ook voor die prijs (handmatig) .. te vinden (zowel MV als zwembad)

zeg dat ik 10x moet hebben totaal zit je op 1500 (a 150,- per stuk) of 350 (diy a 35,- per stuk) vind ik nogal een leuk bedrag om het te gaan hobby-en .. voor 1 a 2 .. MP inderdaad
150,-- vs 50,--... groot verschil. Beter verglijk je 500 vs 350,--. Maar kan je nu al zeggen dat je het niet gaat redden met 35,--. Je vergeet alle "rand" onderdelen. Was het maar enkel kraan + servo.

Je zit zo aan de 50,--. Keus gauw gemaakt maar dat is mijn mening.

Uiteraard kan je zelfbouwen, ieder zijn ding :).

Ennuh, 50mm 3-weg kraan voor 16,-- waar zie jij dat?
voor die prijs wil ik wel een poging wagen met mijn servo die ik al heb liggen :)
Linkje aub...
(Of je bedoelt gewoon een afsluiter?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Jazsie schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:09:
[...]

150,-- vs 50,--... groot verschil. Beter verglijk je 500 vs 350,--. Maar kan je nu al zeggen dat je het niet gaat redden met 35,--. Je vergeet alle "rand" onderdelen. Was het maar enkel kraan + servo.

Je zit zo aan de 50,--. Keus gauw gemaakt maar dat is mijn mening.

Uiteraard kan je zelfbouwen, ieder zijn ding :).

Ennuh, 50mm 3-weg kraan voor 16,-- waar zie jij dat?
voor die prijs wil ik wel een poging wagen met mijn servo die ik al heb liggen :)
Linkje aub...
(Of je bedoelt gewoon een afsluiter?)
bij cranenbroek (geen weblink) 12,95 oid of zelfs 10,- maar voor illustratie gemak :)
https://www.zwembadenwebshop.nl/3-weg-kraan

Dan nog 10x DIY a 50,- is nog altijd goedkoper .. en ja gemakshalve ben ik inderdaad vergeten "aansluitmeuk" ..

Heb ik 35kg of een lichtere servo nodig ? weet jij het ?? met tandwielen kom je ook een eind

Ander voordeel als je iets "herhaalt" 10x .. is dat je ook maar 1 stukje software/aansturing/voeding nodig hebt .. en niet de 1ne op 0-10v of PWM en al dan niet met 12v,24v,36v etc etc etc .. daar zit ook tijdwinst in

Ik bestel dan gelijk 15 ipv 10 gewoon puur als het "defect" gaat of ik wil uitbreiding kan ik simpel herhalen . en snel .. (reserve op de plank) .. ik moet het "truukje" 10x herhalen .. dan maar uniform

voor 1 a 2 .. who cares .. bestel lekker via MP .. knutsel wat ..inderdaad ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:12
Dennahz schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 23:58:
[...]

Fair enough, zal het gelijk even aanpassen. Dom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Nu gaan ze gewoon beide om dezelfde tijd uit.

Kan de WP ook best 5 minuten later in- en uitschakelen. Gelijk maar even aanpassen...

Thanks voor de feedback! Zal morgen in het HASS topic even de configuratie delen. Kan vast stukken beter, maar het werkt precies zoals ik wil. Zelfs met voice :Y)
Klinkt goed! Heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
MiKeZZa schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:23:
[...]

Klinkt goed! Heb je een linkje?
en zoeken op HASS op GOT levert je niks op ? :+ je kan ook op @Dennahz zoeken in de search + hass

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazsie
vso schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:46:
[...]

bij cranenbroek (geen weblink) 12,95 oid of zelfs 10,- maar voor illustratie gemak :)
https://www.zwembadenwebshop.nl/3-weg-kraan

Dan nog 10x DIY a 50,- is nog altijd goedkoper .. en ja gemakshalve ben ik inderdaad vergeten "aansluitmeuk" ..

Heb ik 35kg of een lichtere servo nodig ? weet jij het ?? met tandwielen kom je ook een eind

Ander voordeel als je iets "herhaalt" 10x .. is dat je ook maar 1 stukje software/aansturing/voeding nodig hebt .. en niet de 1ne op 0-10v of PWM en al dan niet met 12v,24v,36v etc etc etc .. daar zit ook tijdwinst in

Ik bestel dan gelijk 15 ipv 10 gewoon puur als het "defect" gaat of ik wil uitbreiding kan ik simpel herhalen . en snel .. (reserve op de plank) .. ik moet het "truukje" 10x herhalen .. dan maar uniform

voor 1 a 2 .. who cares .. bestel lekker via MP .. knutsel wat ..inderdaad ..
35kg zou genoeg moeten zijn maar pin mij niet erop vast. Zou wel een servo nemen met metalen tandwielen.

Handige links:
https://www.thingiverse.com/thing:3496770/files
https://www.amazon.com/AN...of-Control/dp/B07GJ6ZCVY/
of
https://www.thingiverse.com/thing:1659407

Goede basis, alleen aanpassen voor een grotere 3-weg kraan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Jazsie schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 00:36:
[...]

35kg zou genoeg moeten zijn maar pin mij niet erop vast. Zou wel een servo nemen met metalen tandwielen.

Handige links:
https://www.thingiverse.com/thing:3496770/files
https://www.amazon.com/AN...of-Control/dp/B07GJ6ZCVY/
of
https://www.thingiverse.com/thing:1659407

Goede basis, alleen aanpassen voor een grotere 3-weg kraan :)
in theorie is een goedkope met de juiste tandwielen ook goed, alleen als het 30 minuten duurt voordat hij dicht is .. tja dan wordt het de vraag of dat wel wenselijk is .. hoe lang moet het onderdeel meegaan / hoe soepel blijft het gedurende de leeftijd
en hoe soepel blijft het draaien als er lasten op gezet worden.

je wilt ook niet dat het "te krachtig" is .. omdat het dan de boel aan barrels draait.. (blokkade in de pijp)

dus stel dat je met 0,5kg het kan .. "duurt te lang" ... dan ga je naar 15kg wat wellicht "precies" goed is in lab condities .. dan nog zou ik 25 of 35 kg pakken omdat je dan zeker weet dat het na 3 tot 5 jaar voldoende kracht heeft

je 3d print dingen zijn "complex" .en oversized. zal wellicht nodig zijn voor dat type kraan :?

Wat mij opvalt is dat tussen de elektrische en handmatige kranen niet veel "verschil' zit .. als je de hendel/automatisch deel eraf haalt .. en als je dan kijkt zit er een "klein vierkantje" waar je het automatische deel overheen schuift .. om de "draai-as" heen ...

kijk maar gewoon goed naar hoe de "servo" op de klep is gemonteert ipv 3d printen kan je een wellicht volstaan met een metalen plaatje en moertje .. van niet al te groot (als basis) waaraan/op of overheen je de (plastic) behuizing monteert ..

kortom zolang je een afzet punt hebt dat niet beweegt om de draaias heen.. dat kan op vele manieren .. minder complex dan 3d geprint ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik heb een nieuw zwembad gekocht en nadat ik het gevuld had kwam het water groen-ig uit te zien, is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
vso schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:03:
[...]

en zoeken op HASS op GOT levert je niks op ? :+ je kan ook op @Dennahz zoeken in de search + hass
Klopt. Ben ongetwijfeld scheel, maar kan het écht niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09
Hamazaki schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:42:
Ik heb een nieuw zwembad gekocht en nadat ik het gevuld had kwam het water groen-ig uit te zien, is dat normaal?
Heb je je pH en chloor al op orde gebracht? Als ik mijn zwembad vul heb ik dit ook; maar het is direct verdwenen als ph en chloor er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ocmer schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:54:
[...]

Heb je je pH en chloor al op orde gebracht? Als ik mijn zwembad vul heb ik dit ook; maar het is direct verdwenen als ph en chloor er in zit.
ah ok, die was nog niet binnen. dus die eerst in het zwembad doen en daarna vullen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09
Hamazaki schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:55:
[...]
ah ok, die was nog niet binnen. dus die eerst in het zwembad doen en daarna vullen?
Nee. Eerst zwembad vullen met water, dan pH op orde en dan chloor. En dan is het kraakhelder :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:00
Hmm, als je je zwembad 2 weken niet gebruikt maar er wel netjes een chloordrijver met een traag chloortablet in laat (en wekelijks een nieuwe erin doet) en 2 uur per dag pompt, dan ontstaat er alsnog een bleke blek op de bodem onder de chloordrijver. Blijkbaar zakt water met chloor naar beneden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Thy... schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:14:
Hmm, als je je zwembad 2 weken niet gebruikt maar er wel netjes een chloordrijver met een traag chloortablet in laat (en wekelijks een nieuwe erin doet) en 2 uur per dag pompt, dan ontstaat er alsnog een bleke blek op de bodem onder de chloordrijver. Blijkbaar zakt water met chloor naar beneden :')
Dit is de eerste keer dat ik het hoor/lees ..

Een chloordispenser is wellicht een betere oplossing voor je ..

Als je verwarmingsmatten hebt .. en daardoor een te zwakke flow .. dan klinkt dat nog wel deels aannemenlijk .. als je een bypass hebt zou ik die ook gebruiken

Tja vanalles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Edwin3
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Edwin3 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:35:
@Jazsie Yes, heb geen kraan meer over zoals op de foto's behalve een comfort bypass. Ga ik nog over prakkiseren ;)
Toch gedaan en werkt goed.
Nu alleen warmtepomp aan.
Straks als de zon schijnt eens ervaren hoe de combinatie werkt warmtepomp + solarmatten op dak.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KCnetmn9OkrWwdmO0pPj2z8WR6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tAmsKN51oy473JLk614IqUs9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
vso schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:40:
[...]

in theorie is een goedkope met de juiste tandwielen ook goed, alleen als het 30 minuten duurt voordat hij dicht is .. tja dan wordt het de vraag of dat wel wenselijk is .. hoe lang moet het onderdeel meegaan / hoe soepel blijft het gedurende de leeftijd
en hoe soepel blijft het draaien als er lasten op gezet worden.

je wilt ook niet dat het "te krachtig" is .. omdat het dan de boel aan barrels draait.. (blokkade in de pijp)

dus stel dat je met 0,5kg het kan .. "duurt te lang" ... dan ga je naar 15kg wat wellicht "precies" goed is in lab condities .. dan nog zou ik 25 of 35 kg pakken omdat je dan zeker weet dat het na 3 tot 5 jaar voldoende kracht heeft

je 3d print dingen zijn "complex" .en oversized. zal wellicht nodig zijn voor dat type kraan :?

Wat mij opvalt is dat tussen de elektrische en handmatige kranen niet veel "verschil' zit .. als je de hendel/automatisch deel eraf haalt .. en als je dan kijkt zit er een "klein vierkantje" waar je het automatische deel overheen schuift .. om de "draai-as" heen ...

kijk maar gewoon goed naar hoe de "servo" op de klep is gemonteert ipv 3d printen kan je een wellicht volstaan met een metalen plaatje en moertje .. van niet al te groot (als basis) waaraan/op of overheen je de (plastic) behuizing monteert ..

kortom zolang je een afzet punt hebt dat niet beweegt om de draaias heen.. dat kan op vele manieren .. minder complex dan 3d geprint ..
Zolang je een servo gebruikt die genoeg kracht kan zetten voorzie ik geen probleem.

Ligt aan de type kraan natuurlijk hoe "complex" de servo houder wordt.

Ik heb geen elektrische kraan nodig, dus ik wacht wel op jouw diy resultaten :)
Hamazaki schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:42:
Zoals @ocmer zegt :)
Thy... schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:14:
Weet je zeker dat het door het chloor komt? nog nooit mee gemaakt/gehoord.
Hoe ver "open" stond je drijver?. Het chloor wordt zo veel verdund dat het eigenlijk niet kan gebeuren (behalve wanneer de tablet zelf op de bodem ligt). Zeker als je ook erbij filtert en dus het water wordt gemengd.
Edwin3 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:45:
[...]

Straks als de zon schijnt eens ervaren hoe de combinatie werkt warmtepomp + solarmatten op dak.
[Afbeelding]
Mooi gedaan! Alles over de WP zie ik :)

Kids zullen wel blij zijn dat ze ook met dit bewolkt weer lekker kunnen zwemmen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:00
vso schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:35:
[...]

Dit is de eerste keer dat ik het hoor/lees ..

Een chloordispenser is wellicht een betere oplossing voor je ..

Als je verwarmingsmatten hebt .. en daardoor een te zwakke flow .. dan klinkt dat nog wel deels aannemenlijk .. als je een bypass hebt zou ik die ook gebruiken
Ik gebruik 1 goedkope solar mat, maar hij staat op 80% bypass, de flow is geen probleem.
Ik denk dat het probleem is dat de chloordrijver onder de noppenfolie + afdekzeil + een laag regenwate ligt, waardoor hij ruim een week lang exact op dezelfde plek lag. Chloordispenser zal het inderdaad oplossen. Misschien volgend jaar :)
Jazsie schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:53:

[...]

Weet je zeker dat het door het chloor komt? nog nooit mee gemaakt/gehoord.
Hoe ver "open" stond je drijver?. Het chloor wordt zo veel verdund dat het eigenlijk niet kan gebeuren (behalve wanneer de tablet zelf op de bodem ligt). Zeker als je ook erbij filtert en dus het water wordt gemengd.
Kan me niet voorstellen dat het door iets anders komt. Drijver stond op 1 kiertje open. De drijver lag wel een eindje weg van de uitlaat van de pomp. Heb hem er nu voor gelegd zodat het water rond de drijver meer zal bewegen tijdens het pompen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NiaZ_E1sXi-Xdn4xnpF-dcv8DBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/84zGRe7BmnOxnWnoZCNVMthj.jpg?f=fotoalbum_large
Op de foto best goed te zien. De blokjes in het midden zijn een stukje bleker dan de rest.

Verder ook geen ramp hoor. Viel me alleen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
Thy... schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:03:
[...]

Ik gebruik 1 goedkope solar mat, maar hij staat op 80% bypass, de flow is geen probleem.
Ik denk dat het probleem is dat de chloordrijver onder de noppenfolie + afdekzeil + een laag regenwate ligt, waardoor hij ruim een week lang exact op dezelfde plek lag. Chloordispenser zal het inderdaad oplossen. Misschien volgend jaar :)

[...]

Kan me niet voorstellen dat het door iets anders komt. Drijver stond op 1 kiertje open. De drijver lag wel een eindje weg van de uitlaat van de pomp. Heb hem er nu voor gelegd zodat het water rond de drijver meer zal bewegen tijdens het pompen.

[Afbeelding]
Op de foto best goed te zien. De blokjes in het midden zijn een stukje bleker dan de rest.

Verrekt, dat lijkt inderdaad wel degelijk op chloor plekken!

Inderdaad de drijver dichter bij de water uitlaat is wellicht beter. Eventueel met een touwtje vastmaken zodat het niet te ver kan weg drijven.

Zeker op standje "1 kiertje" vind ik dit toch wel apart. Maar gezien de foto kan ik er ook niks anders van maken behalve dat het door het chloor komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Edwin3 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:45:
[...]

[Afbeelding]
ik had zelf wat buizen tussen de T/Y-stukken gezet .. (iets langer) .. als de zaag er in moet had je nog vlees over gehouden ..

voor de rest Mooi gedaan hoor het zit het werkt ! nice !

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Me test "temp sensors zijn binnen *O* (stonden lang in luik vast) ..
Jazsie schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:53:
[...]

Zolang je een servo gebruikt die genoeg kracht kan zetten voorzie ik geen probleem.

Ligt aan de type kraan natuurlijk hoe "complex" de servo houder wordt.

Ik heb geen elektrische kraan nodig, dus ik wacht wel op jouw diy resultaten :)
verwacht niet binnenkort :) .. maar zoals je inmiddels weet het duurt even maar dan heb je ook wat :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Thy... schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:03:
[...]

[...]

[Afbeelding]

Al was het een ramp .. enige wat je kan doen is het bad vervangen (suc6 met het vinden van 1 <evil grin>)

ik snap je wel .. tis niet tof .. en ik heb in de begin dagen wel quick tabs erin geflikkert zonder drijver .. dat ging vrij goed .. totdat wederhelft een "long" erin mikte .. en na tijdje gingen checken .. tja ..die plek was "iets' witter ..

overgens vind ik meer om veiligheids redenen "long tabletten" in een drijver niet handig .. kinderen kunnen ermee spelen en het zien als "snoep" .. dat vind ik veel kwalijker .. minder erg als het zelfde resultaat als ik ervaren heb of jij nu ervaart ..

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
vso schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:40:
overgens vind ik meer om veiligheids redenen "long tabletten" in een drijver niet handig .. kinderen kunnen ermee spelen en het zien als "snoep" .. dat vind ik veel kwalijker .. minder erg als het zelfde resultaat als ik ervaren heb of jij nu ervaart ..
Die long tabletten zien er, imho, juist minder uit als snoepgoed dan die snel oplosbare chloor-pepermuntjes.

Sowieso goed, die drijver gewoon uit het water halen als de kids erin aan. Kan er niets mis gaan (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Hmmbob schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:00:
[...]

Die long tabletten zien er, imho, juist minder uit als snoepgoed dan die snel oplosbare chloor-pepermuntjes.

Sowieso goed, die drijver gewoon uit het water halen als de kids erin aan. Kan er niets mis gaan (y)
Sinds dat ik hier ook overgestapt ben op de long tabletten in de driver is het chloor gehalte veel beter op orde dan voorheen ik telkens met een quick werkte.

En inderdaad zodra er gezwommen gaat worden gaat de driver eruit en als ze klaar zijn gaan ze er weer in.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ja dat heb ik ook. Mw. Hmmbob had die pepermuntjes gekocht en ik gebruikte die ipv de langdurige. Chloor kreeg ik maar niet op juiste niveau.... Nu met die grote schijven geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Hmmbob schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:15:
Ja dat heb ik ook. Mw. Hmmbob had die pepermuntjes gekocht en ik gebruikte die ipv de langdurige. Chloor kreeg ik maar niet op juiste niveau.... Nu met die grote schijven geen centje pijn.
Die grote schijven? Heb je 200 grams long tabletten in de drijver zitten?
De mini long zijn alleen wat dikker dan de mini quick tabletten.

[ Voor 8% gewijzigd door ralph075 op 10-07-2020 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
ralph075 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:40:
[...]

Ja, die 200 grams. Die had ik in de VS in een grote emmer trouwens, nu koop je de per 5 bij de Boerenbond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Hmmbob schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:42:
[...]

Ja, die 200 grams. Die had ik in de VS in een grote emmer trouwens, nu koop je de per 5 bij de Boerenbond :+
Ok, tja, als de drijver blijft drijven dan kan het natuurlijk... ik zou het alleen niet aanraden. Voor een drijver zou ik altijd alleen mini (quick of long) tabletten gebruiken.
De 200 grams zijn meer voor in een dispenser (althans, dat vind ik gevoelsmatig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
net even het zwembad schoon gemaakt .. zeil & folie eraf ..

even bezemen .. (wanden waren niet glad) .. dan ff flink "roeren" .. en het ergste vuil eruit scheppen. dan 15 min wachten ..

dan met de water-stofzuiger ff de restjes in het midden en langs de rand wegzuigen ..
brrr water is koud 18 graden ..

De reden dat ik bezem/roer is mogelijke algen ff losmaken .. alles goed mixen .. en vuil eruit is zorgen dat het niet verder kan "rotten" ..

Ook word water op het afdekzeil/bubbel folie hierdoor eraf gegooid . .wat ook voorkomt dat muggen het als broedplaats gaan zien ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
ralph075 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:40:
[...]

Ik heb zelf de mini long tabletten van 20 gram

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCF1908
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-11-2020
vso schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:46:
net even het zwembad schoon gemaakt .. zeil & folie eraf ..

even bezemen .. (wanden waren niet glad) .. dan ff flink "roeren" .. en het ergste vuil eruit scheppen. dan 15 min wachten ..

dan met de water-stofzuiger ff de restjes in het midden en langs de rand wegzuigen ..
brrr water is koud 18 graden ..

De reden dat ik bezem/roer is mogelijke algen ff losmaken .. alles goed mixen .. en vuil eruit is zorgen dat het niet verder kan "rotten" ..

Ook word water op het afdekzeil/bubbel folie hierdoor eraf gegooid . .wat ook voorkomt dat muggen het als broedplaats gaan zien ..
Vandaag na 2 weken ook het zeil er maar weer eens af gehaald. Water was nog kraakhelder, enkel op de bodem lag wat vuil. Wel elke dag 3 uur pompen en de zoutelektrolyse aan. Water is nog steeds 24 graden. Voor mij net te koud om te zwemmen, maar met 1 warme dag weer prima op temperatuur denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
SCF1908 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 23:00:
[...]

Vandaag na 2 weken ook het zeil er maar weer eens af gehaald. Water was nog kraakhelder, enkel op de bodem lag wat vuil. Wel elke dag 3 uur pompen en de zoutelektrolyse aan. Water is nog steeds 24 graden. Voor mij net te koud om te zwemmen, maar met 1 warme dag weer prima op temperatuur denk ik
24 graden met IG /AG ?

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SCF1908
vso schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 23:12:
[...]

24 graden met IG /AG ?
Grootste deel ingegravenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x_TdWZzk-jPxBslWNt5LdLP30ak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GTcjREEyk5BVDoy7crKjajKC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
oke nice had ik niet verwacht met zoiets .. dat dat al redelijk effectief is ..geen WP ??

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCF1908
vso schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 23:30:
[...]

oke nice had ik niet verwacht met zoiets .. dat dat al redelijk effectief is ..geen WP ??
Ik heb wel een wp, maar al weken niet gebruikt. Als ik pomp gaat dat wel over de 9m2 solarmatten. Niet dat daar de afgelopen tijd veel zon op geschenen heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
SCF1908 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 23:33:
[...]

Ik heb wel een wp, maar al weken niet gebruikt. Als ik pomp gaat dat wel over de 9m2 solarmatten. Niet dat daar de afgelopen tijd veel zon op geschenen heeft....
dat is dan wel onverwacht .. want inderdaad niet veel zon (eerder koud) .. en dan nog redelijk op temp gebleven .. wauw ..

Tja vanalles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Heb verschillende vragen gekregen over m'n HASS set-up, maar ben momenteel even niet thuis en vanaf m'n telefoon typt zo'n "how-to" wat irritant!

Zodra ik weer thuis ben ga ik er werk van maken! 👍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWTqh0h_GnRTWfk2c5X6x-aFdB0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/udIntBKUGps1f7uPJaNzmc9O.jpg?f=fotoalbum_large

Alles alvast klaargezet voor het opwarmen! Ben benieuwd hoeveel graden er bij gaan komen morgen.

Maandag moet het een graad of 28-30 zijn, want het gaat weer een zwemweek worden! 🥳

[ Voor 72% gewijzigd door Dennahz op 11-07-2020 00:47 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 12:28
Ik heb wat groen bezinksel / aanslag op de wand / bodem.

Is dat alg?

De zandfilterpomp krijgt dat niet van de bodem. Als ik borstel dan laat het los en wordt water troebel.

Echter dit haal ik er niet uit met schepnet en stofzuiger, want te kleine deeltjes?

Dus los blijven vegen en hopen dat het door de pomp wordt opgelost. Of iets anders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
trekker22 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:34:
Ik heb wat groen bezinksel / aanslag op de wand / bodem.

Is dat alg?

De zandfilterpomp krijgt dat niet van de bodem. Als ik borstel dan laat het los en wordt water troebel.

Echter dit haal ik er niet uit met schepnet en stofzuiger, want te kleine deeltjes?

Dus los blijven vegen en hopen dat het door de pomp wordt opgelost. Of iets anders?
Wat voor stofzuiger heb je? Een sok houdt meer tegen dan het standaard netje wat meestal bij de stofzuifer zit. Misschien kun je dat proberen?
Als dat ook niet lukt, zou vlokker een oplossing kunnen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door BounceMeister op 11-07-2020 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
BounceMeister schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:47:
[...]

Wat voor stofzuiger heb je? Een sok houdt meer tegen dan het standaard netje wat meestal bij de stofzuifer zit. Misschien kun je dat proberen?
Als dat ook niet lukt, zou vlokker een oplossing kunnen zijn.
Simpele intex op de tuinslang. Zal eens proberen met een sok👍🏻👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:09

BeyondThunder

Lost Lightning

helaas, dit is niet de plek voor aan/verkoop

[ Voor 108% gewijzigd door teacher op 12-07-2020 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
trekker22 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:56:
[...]

Simpele intex op de tuinslang. Zal eens proberen met een sok👍🏻👍🏻
die houden helemaal geen moer tegen ..

met een ZFP gelijk een betere kopen zoals https://www.zwembadenwebshop.nl/bestway-stofzuiger
CRP heeft te laag zuig vermogen om dit effectief te gebruiken.
maar dan nog is je kans "klein"

heb je je waterwaardes al gemeten ? is de wand/rand glad .. kortom 95% kans dat je chloor niveau te laag is (rap bijvullen) ..

omdat je het los maakt met te weinig chloor heeft het ook weinig effect .. en is het de volgende dag "erger"

Als je quick tabs hebt .. chunk een aantal in de drijver (niet te veel want het word zwemweer :?) laat het ff uurtje "rusten" .. en dan na dat uur ff schrobben en het water goed roeren .. hierdoor verspreid je het chloor en maak je de algen los ..

ps met schrobben als de wand glad is .. blijven wrijven (niet te veel kracht nodig) .. totdat het weer "stroef' aanvoelt .. doe eerst een plekje dichtbij en "test" .. zo ga je het bad rond..

[ Voor 11% gewijzigd door vso op 11-07-2020 17:06 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wow .. ik was in Lunteren vandaag, waar het op een incidenteel zonnetje na gewoon K weer was met zeikende regen.
Kom ik thuis, blijkt het een blakende zon te zijn. 2,4 graden opwarming met de matten sinds 10 uur vanochtend B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Koffie schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:07:
Wow .. ik was in Lunteren vandaag, waar het op een incidenteel zonnetje na gewoon K weer was met zeikende regen.
Kom ik thuis, blijkt het een blakende zon te zijn. 2,4 graden opwarming met de matten sinds 10 uur vanochtend B)
jij blij .. zeker gelijk een duik genomen :D

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

vso schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:11:
[...]

jij blij .. zeker gelijk een duik genomen :D
Nee, 23,3 graden vind ik nog even te koud. Die bekken met regen van de afgelopen dagen hebben er flink ingehakt vwb de temperatuur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
vso schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:04:
[...]

met een ZFP gelijk een betere kopen zoals https://www.zwembadenwebshop.nl/bestway-stofzuiger
CRP heeft te laag zuig vermogen om dit effectief te gebruiken.
maar dan nog is je kans "klein"

heb je je waterwaardes al gemeten ? is de wand/rand glad .. kortom 95% kans dat je chloor niveau te laag is (rap bijvullen) ..

omdat je het los maakt met te weinig chloor heeft het ook weinig effect .. en is het de volgende dag "erger"

Als je quick tabs hebt .. chunk een aantal in de drijver (niet te veel want het word zwemweer :?) laat het ff uurtje "rusten" .. en dan na dat uur ff schrobben en het water goed roeren .. hierdoor verspreid je het chloor en maak je de algen los ..

ps met schrobben als de wand glad is .. blijven wrijven (niet te veel kracht nodig) .. totdat het weer "stroef' aanvoelt .. doe eerst een plekje dichtbij en "test" .. zo ga je het bad rond..
5 quick tabs er in zonder te checken. Maar erna was chloor 6. Dus was al vrij hoog.

Maar 8 uren op zfp 8m3 van intex op filter stand en nu lijkt toch alles best wel geen aanslag meer op de bodem.

Maar een goede stofzuiger is wel een idee. Suggesties voor op intex pomp? 32mm bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
trekker22 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:58:
[...]

5 quick tabs er in zonder te checken. Maar erna was chloor 6. Dus was al vrij hoog.

Maar 8 uren op zfp 8m3 van intex op filter stand en nu lijkt toch alles best wel geen aanslag meer op de bodem.

Maar een goede stofzuiger is wel een idee. Suggesties voor op intex pomp? 32mm bad.
Ja ben ik ook wel benieuwd naar!

En ook; waarom aansluiten op een pomp en niet bijvoorbeeld een losse op stroom/accu o.i.d.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCF1908
Koffie schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:07:
Wat een beetje zon al kan doen hé. Hier ook van 23.5 naar 27 graden met behulp van wat zonnestralen en matten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
trekker22 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:58:
[...]

kan je de vraag iets anders stellen .. snap weinig ik van
MiKeZZa schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:03:
[...]

Ja ben ik ook wel benieuwd naar!

En ook; waarom aansluiten op een pomp en niet bijvoorbeeld een losse op stroom/accu o.i.d.?
huh ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
vso schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:55:
[...]

kan je de vraag iets anders stellen .. snap weinig ik van

[...]

huh ?
Nu een simpele intex stofzuiger op de koud water Gardena slang. Zijn er goede alternatieven voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
trekker22 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:56:
[...]

Nu een simpele intex stofzuiger op de koud water Gardena slang. Zijn er goede alternatieven voor?
vso in "Intex Zwembad , solarmatten , Zandfilter pomp"

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
vso schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:04:
[...]

...
Deze met een sok erop werkt bij mijn badje vrij goed:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61HmX-dZPkL._AC_.jpg

Hij is bedoeld voor aansluiten op de tuinslang, maar ik sluit hem aan op de dompelpomp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
BounceMeister schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:54:
[...]

Deze met een sok erop werkt bij mijn badje vrij goed:
[Afbeelding]

Hij is bedoeld voor aansluiten op de tuinslang, maar ik sluit hem aan op de dompelpomp.
had je al +1 gegeven .. toen .. inderdaad de tuinslang dingen zijn niet super effectief .. tenzij je de "zak" verandert naar een sok oid ..

maar ja met een CRP heb je niet veel alternatieven ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Nou precies wat ik zeg. Ik ben, net als trekker, benieuwd naar de suggesties voor een goede stofzuiger. En wat neem je dan? Neem je daniets wat aangesloten kan worden op de pomp (en zo ja hoe werkt dat), iets wat op de tuinslang gaat of een electrische (zoals https://www.toppy.nl/prod...intex-handstofzuiger.html).

Want ik heb nu degene die hier onder langs komt als optie en dat is nou niet bepaald een geweldig ding als je het mij vraagt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mazzoop80
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:53
ik heb deze 'stofzuiger' van intex Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LE1Ej67qVP1UWNwiHqnMgwVovKY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ch4miiDTLrPs5ndb5xN8sSn7.jpg?f=user_large

2x vast wiel, en 2x zwenkwieltje, als ook om de 2a3 minuten van richting veranderd, dit door de waterstroming van de pomp.

je sluit deze dus niet aan op de invoer maar op de uitvoer van de pomp. doormiddel van venturi effect worden alle de losse delen op van de bodem gevangen in een filter in de stofzuiger.

heeft wel wat kracht nodig anders blijft die ergens achter hanger, ik heb m nu op 6kuub pomp met drukverlies van de solarmatten, maar gaat logischerwijs beter als ik op de6kuub pomp de circulatie stand genruik.

ook getest met kleine 4.5kuub pomp dan moet die echt op circulatie stand wil je genoeg druk naar de stofzuiger brengen.

voor groot bad is dit wel oke, je hoeft deze dus niet manueel te bedienen, deze gaat automatisch enkele uren rondjes rijden.

rond de 85 euro
https://stassar.nl/intex-...ner-robotstofzuiger-28001

[ Voor 23% gewijzigd door mazzoop80 op 12-07-2020 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
MiKeZZa schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:47:
[...]

Nou precies wat ik zeg. Ik ben, net als trekker, benieuwd naar de suggesties voor een goede stofzuiger. En wat neem je dan? Neem je daniets wat aangesloten kan worden op de pomp (en zo ja hoe werkt dat), iets wat op de tuinslang gaat of een electrische (zoals https://www.toppy.nl/prod...intex-handstofzuiger.html).

Want ik heb nu degene die hier onder langs komt als optie en dat is nou niet bepaald een geweldig ding als je het mij vraagt.
Deze stofzuiger heb ik, echt ideaal om alle kleine zooi op te zuigen :).

Maaar mijn bad is niet zo groot...

Wel prijzig, twee jaar terug 60,-- voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Jazsie schreef op zondag 12 juli 2020 @ 10:09:
[...]

Deze stofzuiger heb ik, echt ideaal om alle kleine zooi op te zuigen :).

Maaar mijn bad is niet zo groot...

Wel prijzig, twee jaar terug 60,-- voor betaald.
Vraag en aanbod wellicht in deze tijd?

Ik heb net mijn zandfilterpomp voor het eerst aangesloten en getest. Beter en harder pompen in vergelijking met het Intex pomje zie je een duidelijke verschil.

Wel lekt de manometer en staat er er water achter het glas. Dat is dan wel weer jammer....

Mailtje gestuurd om te zien of ze een nieuwe manometer willen opsturen. Via BOL.com mag ik de hele pomp terugsturen wat wellicht ook nog een idee is.

Mijn vrouw vind de pomp wel wat te groot en wellicht dat ik hem hier voor een gunstige prijs wegzet als de manometer binnen is.

Zijn er geïnteresseerde omgeving Utrecht?

Gaat om deze:
https://www.bol.com/nl/p/...000-l-u/9200000025882921/

pomp
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xlxocVv1LKijjenZg8GnTciRfA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NZnT4PWkvtTFT1CkRTXuV42d.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 44% gewijzigd door stuffer op 12-07-2020 11:42 ]

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• john n
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-11-2022
Hallo Allen,

Afgelopen weken heb ik mij bezig gehouden met het ingraven van een klein badje (3x2x1,5m), groter kan niet i.v.m. de beperkte ruimte in de tuin.

de opstelling: bad met 8m3 water, aangesloten op een zoutwatersysteem en ZFP met WP en solarmatten.

De WP wordt alleen gebruikt in het voorjaar en/of najaar. In de zomer maak ik gebruik van de solarmatten en deze verwarmen het bad prima (tot 34graden is geen probleem). De matten liggen op het dak van de aanbouwm, zo een kleine 3 meter boven de ZFP. De Pomp heeft hier geen moeite mee.

Komende week wordt er nog een stavenafdekking geïnstalleerd en dan hoop ik verder op mooi weer.

Voor de liefhebbers bijgevoegd een aantal foto's, vragen/opmerkingen zijn meer dan welkom
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_t9yZT5yD4Sl37hc5RCuIK8hOwQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lMfE72tBMHOaWaIzPZvVnhRx.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ete5-FcsNCujsC8i9B9pCse0mgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1PubXIvAorT9sAXSu6CHt6Ni.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Pitw_dW4vvbABDMpqOXKW5fbSg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3KYcF84HUUd4nRrA5yvRLDeh.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qSXH9t59oJ6RL0k7vHamhOB-g4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2vfFHLscki0TAxNdoS6v6PBL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dfPxugLoweljCxiVBd0c9nq-OKs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i0JKWpds4VgX8HnN6g8N1gDU.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSGn2MCqnbanyrW5UjnY650ANnI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DZPd6QMR9TPoWX9W73s9N0eA.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hc1yBuOJUy4zXP5lQYSyyMowIHs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CkvFMQgd2eFC1SugVPQyMlcv.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uRINv1K1eI8vkCnLnpO2dCGWXag=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/boyckruyeWyBvXj0dGbBs8AZ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDdSb19XIofRPohYM3bb5yDPtwg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G7nOeb6L1iRQkulSC7Cs7ZVy.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lZy7ABvGEXapRwNFaGYh46YBk6s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Be4NWYepFfagNIBzUSzUv9W3.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7lE18QspBQw6kQRyQFa7cOJ22H8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qPCSZod14ClDXCYG1AF2oJNu.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gTrIJsNw69bWj5JN4HnhYjHYsTQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/m0yXPLJsXVOVtpEy7yytn0fj.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hIueYad3spoCPsVcQK9mrHlxMwU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zuJDCHuScubaZUuqajeFuKCA.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/040n1LdKJze0d7iulrfjl1_4tW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YRn3q5Nn3PqHduREXFtwaXo5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b9wRIHzKrC2zBg1tqIjqymfgb7U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4Jwk0EPaZQYD7zuo5f7KVNJD.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hiv6T7NVueuCVSYzRAWJ5Xi8dDs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HIsur7DAU6llkfIJBf8sRTdN.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X1XEuqWnnL-NgUmmvP-GkH-cOts=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/h30Toe9I6eDIda8n7g7lPZlS.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZK0eG8EjSYZwsLE58JV6MDDEa0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HBtwo4JL7wW5s0nObHlB7l03.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vIV8RZNqqjxpr3SwN4n83FZ6Asg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aFCzxH9Hk45MgqPTutb6HzK8.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4h06IW-OhVIgx_Jt9X3MhGj0nTI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/myMM2ojKiuLBC04wQ4ALkuav.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nPI0hhJgdZxWawC5Ly4FGKwYzos=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NtGkfvH1gpFtZ2rffppmBD0Q.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UTozBbWosEtCYhWiFEm1L2SZiFk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Fm0877baPPiP80P8ugcTG5ON.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MVyXQWMzD-WGGxk3DnBTrsKW8bk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VyJOjH7TnbyVDLlcHYcf7In6.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NgCOBjRzshSYrECSWDvt66mo8pM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IW0UOtvm2pnJ8UProPXYK2mm.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6E6tEIkANac1n2jdxAqorgGAAtc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2FXSnYYxYgkHa9dS7A6iBJ04.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EzBs_WcONfvmED_LzX7XUA2PJSc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w5UU6izuekC3DdoeTmVkywrx.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-am-FaxplXlFMupG1Rv55tQ_t7E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FNwAmxw8Ue7FUWW98nkZxBGW.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sYQfYaTH5Yk0gZWT9gXQ1cGX5io=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1mqkAhhTmA41pAUo9EPLfn8r.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JtPCThKTeg5b5zBk0N_o_WBoZmw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/utyCbBfPm25FeVLYLdn3knYJ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VNajur9AHE4Pa23tnn_4YE73c34=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QiZ8fLHUJV3VAQUZE85XnB7N.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
stuffer schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:15:
[...]

Vraag en aanbod wellicht in deze tijd?

Ik heb net mijn zandfilterpomp voor het eerst aangesloten en getest. Beter en harder pompen in vergelijking met het Intex pomje zie je een duidelijke verschil.

Wel lekt de manometer en staat er er water achter het glas. Dat is dan wel weer jammer....

Mailtje gestuurd om te zien of ze een nieuwe manometer willen opsturen. Via BOL.com mag ik de hele pomp terugsturen wat wellicht ook nog een idee is.

Mijn vrouw vind de pomp wel wat te groot en wellicht dat ik hem hier voor een gunstige prijs wegzet als de manometer binnen is.

Zijn er geïnteresseerde omgeving Utrecht?

Gaat om deze:
https://www.bol.com/nl/p/...000-l-u/9200000025882921/

pomp
[Afbeelding]
Dat hij lekt, klopt natuurlijk niet. Maar ik heb wel manometers gezien die vloeistofgevuld zijn. Maar dat verwacht ik eerlijkgezegd niet bij een zwembadpomp. Ik hoop dat ze er wat mee kunnen bij bol.

@john n Dat is een mooi bad zeg! Ziet er heel luxe uit ook zo. Dat geeft een vakantie in eigen tuin een heel nieuwe dimensie! Wat voor soort bad is dat?
Kun je het bad ook afdekken met een vlonder o.i.d? Dan heb je bv in de winter de ruimte weer terug.

[ Voor 8% gewijzigd door BounceMeister op 12-07-2020 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
john n schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:45:
Hallo Allen,

Afgelopen weken heb ik mij bezig gehouden met het ingraven van een klein badje (3x2x1,5m), groter kan niet i.v.m. de beperkte ruimte in de tuin.

de opstelling: bad met 8m3 water, aangesloten op een zoutwatersysteem en ZFP met WP en solarmatten.

De WP wordt alleen gebruikt in het voorjaar en/of najaar. In de zomer maak ik gebruik van de solarmatten en deze verwarmen het bad prima (tot 34graden is geen probleem). De matten liggen op het dak van de aanbouwm, zo een kleine 3 meter boven de ZFP. De Pomp heeft hier geen moeite mee.

Komende week wordt er nog een stavenafdekking geïnstalleerd en dan hoop ik verder op mooi weer.

Voor de liefhebbers bijgevoegd een aantal foto's, vragen/opmerkingen zijn meer dan welkom
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
mooi log, hoeveel heeft het bad je gekost ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
vso schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:06:
[...]

mooi log, hoeveel heeft het bad je gekost ?
Heel mooi! Vroeg ik me ook af.

En heb je ook wat toelichting op wat je op de foto's ziet? Wordt daar nou een betonnen onderlaag gegoten of wat zie ik precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

john n schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:45:
Hallo Allen,

Holy F!

Dat is ff het betere werk!

Super nice!

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Pagina: 1 ... 46 ... 52 Laatste

Dit topic is gesloten.