Haha, dat valt dan nog wel mee bij jou
Bij mij:
Beste dure zwembad aankoop dit jaar: inverter warmtepomp.
Beste goedkope zwembad aankoop dit jaar: thermometer
Beste verkoop dit jaar: oude warmtepomp. Die was in no-time verkocht voor zeer mooi bedrag

.

infernix schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 23:52:
Ik zoek me suf naar een kant en klare temp sensor voor in t bad (ds18b20 met kabel oid) die niet ook op 220v zit (dus geen sonoff). Liefst gewoon wifi, eventueel zigbee. Zwave heb ik hier niet.
Bestaat dat dan echt niet? Ga liever t water in dan dat ik weer een esp8266 moet gaan zitten solderen deze week 😁
Je zoekt dus op batterijen? Dat maakt het geheel wel wat lastiger. Niet mogelijk om een "bedraad" te nemen met gewoon een lange kabel met een DS18B20 sensor?
Alleen weet ik niet hoe je het wilt uitlezen...
Anders gewoon een draadloze thermometer zoals >>
https://www.toppy.nl/prod...raadloze-thermometer.html ??
Weet niet hoor, een ESP boardje met DS18B20 heb je zo in elkaar gezet en het doet wat je wilt?
Dat moet je ook niet maken in de volle zon maar lekker na 22u wanneer het wat koeler is

Remy!!!! schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 01:10:
[...]
Een haha minibad is het zeker met wat ik hier voorbij zie komen. En het chloor wordt toegevoegd omdat de teststrips dat zeggen
[...]
De mat opblazen ben ik bij deze totaal niet bang voor, ik had bij deze pomp in het begin het standaard intex solarmatje van €20 en die was na 2min kapot geblazen

maar bij deze maak ik mij daar geen zorgen om.
10m3 ZFP op zo een bad... Het kan nog gekker hoor, ik heb een 13m3 filter (pomp is nog hoger) op een 1m3 Spa/bad

.
ProudElm schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 07:45:
[...]
Nope, niks nada noppes inderdaad. Ik had dat ook verwacht. Dus er is iets anders mis.
[...]
Ja inderdaad

Ik stel 2 uur in. En wacht.. Vorig jaar ging er dan na enkele minuten een groen lampje branden, ging de ventilator aan en was die bezig. Nu dus niks. Na de ingestelde tijd piept die 1 keer, ik ben klaar, melding 93.
Er gaan 2 draadjes naar de flow switch. En 2 naar het element. Waar of hoe zou die dan moeten meten of er wel/geen zou in het water zit? Ik heb gemeten, maar tijdens het draaien ging er geen stroom naar het element. Dus dat deze het niet deed kan kloppen.
Misschien nog een keer de aansluitingen van het element controleren voor zover mogelijk, misschien zijn die ook wel weg geroest.
Kan ik het element nog ergens schoon mee maken? Schoonmaak azijn kan dat?
Vanuit gaande dat het apparaat verder in orde kan ik enkel nog concluderen dat de "flowswitch" ook het water meet door middel van "geleidbaarheid" van het water.
Zelf zou ik zeggen van niet maar dan is ie gewoon stuk...
Dat zou dus beteken dat er wellicht een weerstand tussen moet ipv de 2 kabels direct met elkaar verbinden.
edit:
ipv de 2 draden door te verbinden kan je ze ook gewoon in het water ( uiteraard los van elkaar ) dompelen.
Dus het uit einde wat normaal in de "flowswitch" gaat.
Kan geen kwaad om te testen. Zelfde effect als een weerstand...
Schoonmaken kan inderdaad gewoon met schoonmaak azijn. Echter als element er verder mooi/schoon uit ziet zal dat niet nodig zijn.