Boven tja dat liet zich raden (nooit gebruikt overgens) .. maar onderin ..?
MiKeZZa schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:38:
Ja. Gezien en ook gezien dat zijn chloor op orde is en dat het er inmiddels aardig uit ziet. Zegt weinig over nut/noodzaak van een vlokkenmiddel toch?
En ik heb geprobeerd foto's te maken, maar lukt niet om het er duidelijk op te krijgen.
Tja het is een beetje "aankloten" .. soms moet je 24 pompen en soms moet je die pomp juist uit zetten..
het weer (regen & temperatuur wisselingen), bad inhoud, filter media, voetenbadje en zoveel meer zaken waar je rekening mee moet houden ..
Mijn advies voor "beginners" ..
Pomp uit de zon en op een "timer' zetten (CRP/ZFP is je eigen keuze) ..
goeie afdek folie/zeil ..
Teststrips en ph- en chloor
voetenbad, schepnet en zachte bezem.
Dagelijks de wand "voelen" als deze glibberig word --> heb je te weinig chloor
geen troep in het zwembad .. (zand/bladeren en andere meuk)
Dek het zwembad af als je het niet gebruikt .. en vooral niet te hoog met je chloor/ph enzv gaan zitten .. rustig een dag wachten met toevoegen van chemicalieren .. (tenzij je op vakantie gaat)
Eind advies
hoe groter het zwembad hoe lastiger het water vervangen .. (deels of geheel) .. klein bad zou ik de moeite niet eens nemen.
Tja je kan zoveel dingen vertellen/voorkomen en genezen .. maar denk dat jij en je gezin vooral plezier moeten beleven ..
Melk achtig water is "meh" .. naar mijn mening .. zolang me teststrip niet vreemde waardes aangeeft ..
Eerlijk gezegd ik zet de pomp aan en vaak is het paar uur later weg .. misschien dat ik wat vlok middel toevoegen .. paar uur pompen en volgende dag kijken wat er op de bodem ligt
Maar vorig jaar voor het eerst gewoon geen gezeik gehad met het zwembad .. af en toe "melk" ... ik vul de dispenser regelmatig .. 3 uur per dag pompen over de filter.. (minimum) .. en voor elk persoon wat zwemt een quick tab ph- en chloor in de drijver.. vlok middel 1x toegevoegd toen het weer omgeslagen was en het melk begon te worden ... en dagelijks wandje voelen .. wanneer het glibberig werd was het tijd om chloor bij te vullen

en de wanden te bezemen ..
ps chloor (quick tabs) 180 tabs x 0,055 cent = 10,-