Ik heb gisteren eens zitten spelen met mijn flowmeter:
#Aliexpress € 12,32 5%OFF | 1.5 "DN40 2 ~ 200L/Min Water Plastic Hal Turbine Flow Sensor Industrie Meter
https://a.aliexpress.com/_d82b4Of
Al jaren had ik zo'n ding in de kast liggen, met de gedachte ooit te gebruiken.
Ik de de DN50 versie, tot 200 liter per minuut
Hoewel het dus niet expliciet op die van mij staat, zou het dus 27 pulsen voor 1 liter moeten zijn als ik naar dezelfde meters kijk op Ali
ESP gepakt, draadjes erin. Sketch gemaakt die reageert op een interrupt op de GPIO en zo de pulses bijhoud.
Bij elke 27 pulses word het aantal liters opgehoogd, en elke minuut word het aantal pulsen van die minuut gedeeld door 27 om het aantal liters per minuut weer te geven.
Stuk slang van de stofzuiger gepakt, flowmeter erop geduwd, sang tegen de inspuiter aan.
Dat was nou niet echt een resultaat waar ik wat mee kan.
Ik kwam uit op ~ 30 liter per minuut.
Laten we dat verdubbelen (want 2 inspuiters) en je komt op 60 liter. Dat keer 60 is 3600 liter per uur.
Daar geloof ik niets van, dat er van mijn 16.5 m3 nog maar 3,6 m3 over zou blijven.
Voor de meting zat ik op 50 Hz (full speed) en niet over de matten.
OF ik maak ergens en fout in de code OF deze manier van meten (slang op de inspuiter duwen) is totaal niet realistisch.
Verbindingsmoffen zijn onderweg, dus ik hoop deze week de meter daadwerkelijk tussen de leiding te kunnen zetten.
Tijd voor een nieuwe sig..