Zo wat een serieuze zwembaden komen er dit jaar ineens voorbij, je kan duidelijk zien dat vakanties niet doorgaan en men daarom het geld in een zwembad steekt. Of eigenlijk de apparatuur erom heen. Ik geef jullie groot gelijk!
Ik hoop dit weekend ons zwembad op te zetten, maar er staan nog een aantal dingen op mijn todo lijstje:
1. Bekisting om de pomp maken, het scheelt dat deze in de werkplaats staat, maar je hoort hem alsnog redelijk goed. Dus vandaag een bekisting maken met wat multiplex hardhout + piepschuim + vlokkenschuimisolatie. Is allemaal spul wat hier nog ligt, dus zal een creatieve oplossing worden
2. Verleden jaar hadden we de slangen van het zwembad naar de pomp bovengronds lopen en had ik een houten 'drempel' gemaakt zodat ze beschermt bleven op de plekken waar je veel liep. Dit jaar ga ik een 125mm rioolbuis ingraven zodat ik de slangen daar doorheen kan geleiden naar de werkplaats toe.
Dingen die misschien op het todo lijstje staan:
3.
EPS XPS platen als ondergrond, even uitmeten hoeveel ik nodig heb en of dat netjes te realiseren is.
4. Solarcover. Vorig jaar heb ik het hele jaar zonder zeil/cover gewerkt, en dankzij een goeie werking van de skimmer was het zwembad behoorlijk schoon gebleven. 1x in de week moest ik de bodem stofzuigen, maar goed dat hoort er een beetje bij.
De reden dat we geen zeil/cover hebben is omdat we het steeds zo'n k*tklus vinden om erop/eraf te halen. En waar laat je het tijdens het zwemmen e.d.
Optie 3 moet ik vandaag/morgen beslissen, want als het zwembad staat wordt het lastig om dat nog eventjes toe te passen. Optie 4 zal ik de komende tijd even onderzoeken. Mocht ik ervoor gaan, dan zal ik waarschijnlijk een oprolsysteem maken voor het zeil zodat het makkelijk op/af te rollen is.