Beste medeforummers,
Ik ben nieuw op dit forum, ik zal mij daarom even voorstellen. Ik ben Yusuf, 32 jaar, getrouwd, 2 kinderen van 2 en 4.
Na tig uren gelezen te hebben op dit forum, heb ik in de afgelopen weken mijn spullen bij elkaar gekocht (inmiddels ben ik z’n €1000 euro lichter hehe). Dus laat het mooie weer maar komen! Ik heb een intex ultraftame 3x2m, intex ZFP 6M3, intex zoutwatersysteem (klein) en 5M2 EPDM solarmatten. Vandaag heb ik het bad (deels) opgezet/aangesloten. Zie hieronder de foto’s. Het is aardig gelukt moet ik zeggen. Ik heb toch een aantal vragen:
- Volgens mij heb ik lucht in mijn systeem zitten? Mijn voorfilter zit wel vol met water, maar toch zit er een klein beetje lucht in. Als ik het ventiel opendraai met pomp aan, zakt het waterniveau. Met pomp uit laat ik de filter vol lopen en zodra het water uit het ventiel komt, draai ik deze dicht. Zie foto, of zit het zo goed?
- Slang van ZFP naar bypass gaat iets heen en weer. Normaal? Of een andere reden?
- Bypass (ook met Y stukken voor een betere flow, met dank aan @
vso ). Ik heb nu de bypass bevestigd met klemmen van 50mm op een plank. Zijn er andere manieren hiervoor?
De in- en uitlaat gaten heb ik ingesneden. Gisteravond tijdens het koppelen draaide ik echter 1 afsluitkraan kapot (vandaar dus nu 1 afsluiter) ik heb inmiddels een nieuwe besteld.
Morgen ga ik de solarmatten op het dak van mijn schuurtje plaatsen. Foto’s volgen nog. Ik wens iedereen een fijn zwemseizoen toe!