Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:50

Saven

Administrator

sjorremans schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:50:
Ik ben ook aan het kijken naar een nieuw scherm en zoals vele anderen kom je dan al snel uit op de u2515h. 27" Hoeft van mij niet en al helemaal niet om daar 200 euro meer voor te betalen.

Hele intensieve dingen doe ik toch niet met mijn pc, game er (nog) niet op. Dus het is puur voor 'office' zaken en eens in de zoveel tijd wat foto bewerking.

Eerst op vakantie, daarna mezelf maar weer verwennen met wat nieuws :+
Als het budgettechnisch kan en je hebt er ruimte voor, neem er 2 _O_ ik kan niet meer zonder die werkruimte _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:10
Saven schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:51:
[...]

Als het budgettechnisch kan en je hebt er ruimte voor, neem er 2 _O_ ik kan niet meer zonder die werkruimte _O_
Ik wil ooit nog wel eens 2 schermen inderdaad.. maar ze ziet me thuis alweer aankomen :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb nu een U2711 en ik zit nu te kijken om naar een scherm te gaan met een UHD resolutie, de P2715Q valt mij positief op, maar die valt niet in de Ultrasharp lijn, en de UP2715K is way beyond het budget..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 22:10

Tachyon

pop the glock

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desert spider
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Gister heb ik de U2515H binnen gekregen. Hiervoor had ik een 2407WFPb. Wat een verschil! Zit alleen met één ding. Het lijkt wel of de buitenste 5 mm van de linker-,onder- en rechter rand iets donkerder zijn dat de rest van het scherm. Lijkt op een soort van schaduw. Verschil is klein, maar zeker zichtbaar trouwens het browsen. Als ik recht op de rand kijk is het niet te zien, enkel als ik recht voor het scherm zit, en naar de rand kijk. (hoofd natuurlijk wel mee draaien).

Is dit normaal bij dit scherm, of moet die terug?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

desert spider schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:56:
Gister heb ik de U2515H binnen gekregen. Hiervoor had ik een 2407WFPb. Wat een verschil! Zit alleen met één ding. Het lijkt wel of de buitenste 5 mm van de linker-,onder- en rechter rand iets donkerder zijn dat de rest van het scherm. Lijkt op een soort van schaduw. Verschil is klein, maar zeker zichtbaar trouwens het browsen. Als ik recht op de rand kijk is het niet te zien, enkel als ik recht voor het scherm zit, en naar de rand kijk. (hoofd natuurlijk wel mee draaien).

Is dit normaal bij dit scherm, of moet die terug?

Alvast bedankt!
Hou je altijd helaas. Een ander scherm heeft het misschien iets minder, maar dan zijn er weer andere zaken die je op zullen vallen. Er is helaas geen perfecte monitor op de markt. Althans niet eentje die er goed uitziet en/of betaalbaar is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Volgens mij is zelfs een kneiterdure monitor (high-end Eizo of zelfs duurder, Nec, Sony whatever) niet perfect.

Vraag mij eigenlijk af of er geen OLED monitoren op de markt zijn, hmm. Weet niet hoe goed die tegen inbranden kunnen (taakbalk) overigens.

[ Voor 39% gewijzigd door S_Chief op 19-08-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Die zijn er niet.. En als ze er wel zijn/komen, ik hoop dat je erg rijk bent.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had ik nog niet gepost hier, want had nog niet met Simon overlegd of het gedeeld kon worden. Ik had wel al uitgebreid met hem besproken wat we van de modellen verwachten, maar zoals uit de artikelen die hij op basis van onze e-mailconversatie heeft geschreven ook wel blijkt is het voor een groot deel speculatie. We hebben allebei wel veel ervaring met de Dell UltraSharp serie, maar er kunnen dus nog wel fouten in zitten.

Overigens verwacht ik nog meer modellen, want er staan nog een aantal panelen op de laatste LG Display roadmap waarvan ik verwacht dat Dell die ook in schermen gaat gebruiken die binnen de UltraSharp serie vallen.
SChief schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:11:
Volgens mij is zelfs een kneiterdure monitor (high-end Eizo of zelfs duurder, Nec, Sony whatever) niet perfect.
True, maar het komt wel al een stuk meer in de buurt. Het is alleen wel typisch een gevalletje diminishing returns: 10% beter kan zo maar 5x duurder betekenen.
Vraag mij eigenlijk af of er geen OLED monitoren op de markt zijn
Die zijn er wel, maar dan heb je het over professionele grading monitors. Bijvoorbeeld deze modellen uit de Sony BVM en PVM series. Het topmodel, de BVM-X300, kost zo'n $35000. De wat kleinere en simpelere PVM-A250 betaal je ook al $5500 voor.

• desert spider
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Saven schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:49:
[...]

Hou je altijd helaas. Een ander scherm heeft het misschien iets minder, maar dan zijn er weer andere zaken die je op zullen vallen. Er is helaas geen perfecte monitor op de markt. Althans niet eentje die er goed uitziet en/of betaalbaar is :P
Maar bij de U2515H van jou herken je hetzelfde? Gezien mijn ouder monitor (ook ips) dit totaal niet heeft, en een monitor van een maat van mij (ander merk, wel ips), hier nauwelijks last van heeft. Daarbij moet je echt goed gaan kijken wil je er iets van zien. Bij de U2515H het direct op.

• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-06 14:41
Kid Jansen schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:55:
[...]

Overigens verwacht ik nog meer modellen, want er staan nog een aantal panelen op de laatste LG Display roadmap waarvan ik verwacht dat Dell die ook in schermen gaat gebruiken die binnen de UltraSharp serie vallen.
Heb je dan per toeval ook zicht of er een update van de U34W15 in de planning staat?

• Saven

Saven

Administrator

desert spider schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 07:26:
[...]

Maar bij de U2515H van jou herken je hetzelfde? Gezien mijn ouder monitor (ook ips) dit totaal niet heeft, en een monitor van een maat van mij (ander merk, wel ips), hier nauwelijks last van heeft. Daarbij moet je echt goed gaan kijken wil je er iets van zien. Bij de U2515H het direct op.
Ik heb een 2715H, maar komt op hetzelfde neer. Ja dat heb ik ook. Bij alle 6 de exemplaren die ik heb gehad ;)
ennekke schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:26:
Heb je dan per toeval ook zicht of er een update van de U34W15 in de planning staat?
Eén van de panelen is inderdaad een 34" 3440x1440 paneel. Dit is overigens wel een heel erg gebogen paneel. Waar de LM340UW2 een curve radius heeft van 3800 mm is dat op de LM340UW3 maar 1900 mm. Ik weet daarom ook niet zeker of Dell met een scherm komt met dat paneel, maar het lijkt mij ook niet onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146055

Ik sta op het punt om een console aan mijn monitor (Dell u2414H) te sluiten. Hoe switch je eigenlijk van hdmi ingang zodat je beeld te zien krijgt, of gaat dit automatisch.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 146055 op 25-08-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-06 17:25
Via het menu de ingang kiezen... (hdmi 1, hdmi 2 etc..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:10

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Als je het knopje niet kan vinden, die zit net boven de aan/uit knop. Ga er maar eens overheen met je vinger dan krijg je een menu te zien en lichten de knopjes op :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 22:16
Ik sta zelf op het punt om een Dell U2515H te halen, nadat mijn oude AOC FHD TN paneel een flinke beschadiging heeft opgelopen als gevolg van een verhuizing. Zijn er hier mensen met ervaring met de monitor? Is het een flinke stap naar een WQHD IPS paneel, komende van een FHD TN paneel? Ik heb een 780ti in mijn computer zitten en ik hoop dat die snel genoeg is om de extra belastende resolutie soepel te draaien in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
ik zet vandaag pc aan. me 2410 springt aan en na 5 minuten blijft powerlampje branden maar geen beeld meer.
Stroom der af en ook al geprobeert om dan 10 sec de powerknop in te drukken en dan weer aanzetten. Eerste keerwerkte dat. Toen weer na 5 minuten was die weer uit. Als ik de monitor aanzet an krijg ik wel Dell logo in beel maar dan zie je het beeld paar keer iets knipperen en gaat alles op zwart.

Ik las ergens dat het de caps kunnen zijn van de voeding. Iemand ervaring daarmee of een suggestie is altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heeft Dell al eens een oplossing voor de sleep problemen met de P2415Q en de P2715Q? Ik had na ontvangst direct al de volgende problemen met mijn P2415Q icm. een GTX 960 videokaart:

- Na ontwaken uit slaap (enkel de monitor) zijn alle vensters verkleind en moet ik ze weer verplaatsen en resizen. Vermoedelijk switcht hij snel van een lagere resolutie naar de native resolutie.

OF:

- Na ontwaken uit slaap (enkel de monitor) blijft het beeld zwart, reageert het scherm niet meer op de powerknop en is de enige mogelijkheid de stroom er af halen.

Het ging om een P2415Q Rev A01 scherm. Om eerlijk te zijn had ik geen zin om hier mee te stoeien (want had de laatste drivers al, andere kabel ook al geprobeerd), dus ik heb hem direct teruggestuurd. Maar voor mensen die deze twee beeldschermen overwegen: het is een bekend probleem en check de compatibiliteit met je videokaart.

Edit:
Sorry, dit zijn geen UltraSharps. Dom van me. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Frietsaus op 31-08-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-06 10:51
Rixos schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:18:
Ik sta zelf op het punt om een Dell U2515H te halen, nadat mijn oude AOC FHD TN paneel een flinke beschadiging heeft opgelopen als gevolg van een verhuizing. Zijn er hier mensen met ervaring met de monitor? Is het een flinke stap naar een WQHD IPS paneel, komende van een FHD TN paneel? Ik heb een 780ti in mijn computer zitten en ik hoop dat die snel genoeg is om de extra belastende resolutie soepel te draaien in games.
Ik heb sinds een week de U2515H en ik ben er zeer tevreden van. Ik kom van een FHD IPS paneel, dus ik moest enkel wennen aan de hogere resolutie. Ik vind het echt een top scherm en games draaien ook vlot met mijn GTX970. GTA V draait tegen 60 fps met alles op very high. Ik merk geen overduidelijke IPS glow en ik heb geen dode pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 22:16
Linus_BE schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:28:
[...]

Ik heb sinds een week de U2515H en ik ben er zeer tevreden van. Ik kom van een FHD IPS paneel, dus ik moest enkel wennen aan de hogere resolutie. Ik vind het echt een top scherm en games draaien ook vlot met mijn GTX970. GTA V draait tegen 60 fps met alles op very high. Ik merk geen overduidelijke IPS glow en ik heb geen dode pixels.
Leuk dank voor je feedback. Ik heb zelf een 780ti dus dat moet wel goedzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-06 13:25
Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor ter vervanging van mijn pricewatch: Acer X223HQ Zwart.

Ik zit te twijfelen tussen (http://tweakers.net/price.../362311;313329/categorie/)

-Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW)
-Asus MX239H

Ik verwacht zomaar dat jullie hier allemaal zouden kiezen voor de Ultrasharp, maar mijn vraag is waarom? :) Wat is er, beeldtechnisch gezien, zo veel beter aan deze (dus niet qua voet, want daar is de Dell natuurlijk de veel betere keuze)?
Modbreak:Dit is een ervaringen en discussietopic niet een aankoopadviestopic.

Lees aub dit (eerst...): Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora, en ook daar gelden de GoT huisregels mbt eigen inzet.

[ Voor 20% gewijzigd door dion_b op 02-09-2015 14:20 ]

www.flickr.com/malvlex

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-06 14:24
edit vraag in aparte topic gezet. /edit

[ Voor 82% gewijzigd door rejer op 11-09-2015 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb hier een pc met een Quadro FX 4600 met 2 Dual Link DVI poorten. Mogelijk wil ik daar een U2715H aan hangen, die alleen HDMI en Displayport heeft..

Ik ben een beetje bang dat ik met random converter/kabel x maar max 1920x1080 ga halen. Is DVI Dual Link van de gpu converteren naar 2560x1440 60hz HDMI wel gewoon mogelijk met het juiste convertje/kabel?

Ik begreep dat er ook Dell monitoren zijn met HDMI poorten die ook maar max op 1920x1080 willen?
Dit soort verhalen
Al lees ik ook weer dat de hdmi poort wel 2560x1440p@60hz accepteert.
Gonadan vroeg eerder hetzelfde

[ Voor 41% gewijzigd door maratropa op 11-09-2015 18:42 ]

specs

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:32

Deathchant

Don't intend. Do!

Die had ik al gepost, maar dan in mijn eigen topic ;) Er lijkt dan eindelijk een opvolger van de 2713H te komen, met dit keer 100% adobeRGB dekking en hardwarematige calibratie. Het is blijkbaar geen AH-IPS paneel, en ik lees niks over GB-r-LEDjes, dus hoe bereiken ze het 100% adobeRGB?

Ik vraag me af of ze nu eindelijk die té aanwezige groentint die veel gebruikers toch hebben gehad, opgelost hebben met de UP2716D....Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat mijn vertrouwen in Dell's producten (lees: niet hun service, want die is gewoon goed) flink is gezakt...
En gezien de prijs in hongkong dollars ongeveer 953 euro gaat zijn, kun je beter voor de CS270 van Eizo gaan voor maar 50 euro meer. Dan weet je in ieder geval bijna 100% zeker dat je wél goed spul krijgt, zonder glow, zonder te aanwezige, niet-recht-te-trekken kleurtinten e.d.

Maar ja, de UP2516D lijkt identiek te zijn aan zijn grotere broer, maar is met 660 euro ruim 300 euro goedkoper. Ik vraag me af of dat dan niet een betere keuze is prijs/kwaliteit, alhoewel 27"qua formaat toch wel erg fijn is....

Ik heb even contact gehad met Dell (ik was toch al bezig met mijn U2713H dus ;) )
http://downloads.dell.com...ser%27s%20Guide_en-us.pdf

http://downloads.dell.com...r_Setup%20Guide_en-us.pdf

http://downloads.dell.com..._Setup%20Guide2_en-us.pdf

Als je gaat kijken naar pagina 24 van die eerste link...hoe het frame in die voet gemonteerd moet worden...ziet er beetje fragiel uit...
Ik kan ook niks in de handleiding vinden of ze alle R-G-B settings gelocked hebben bij alle color-presets behalve Custom Color...
En hoe staat t gesteld met de luminance/color uniformity? Ik wacht met smacht af op een review van tftcentral...

[ Voor 32% gewijzigd door Deathchant op 30-09-2015 23:48 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan best zo zijn, maar hoort natuurlijk vooral hier thuis ;)
Er lijkt dan eindelijk een opvolger van de 2713H te komen, met dit keer 100% adobeRGB dekking en hardwarematige calibratie. Het is blijkbaar geen AH-IPS paneel, en ik lees niks over GB-r-LEDjes, dus hoe bereiken ze het 100% adobeRGB?
AH-IPS en ook GB-r LED backlighting zijn van LG Display en ik verwacht niet dat de UP2716D een paneel van die fabrikant gaat gebruiken. De enige variant van de LM270WQ4 wordt al in de U2715H gebruikt en er is nog geen LM270WQ5. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er weer een variant van de LM270WQ3 gebruikt zal worden, omdat die ook al in de U2713H zit en bovendien ook al vrij oud is. Ik verwacht eerder een Sharp IGZO, Samsung PLS of AU Optronics AHVA paneel (niet te verwarren met AMVA!). Die paneeltechnologieën zijn technisch gezien ook allemaal IPS, maar mogen niet zo genoemd worden.
Ik vraag me af of ze nu eindelijk die té aanwezige groentint die veel gebruikers toch hebben gehad, opgelost hebben met de UP2716D....Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat mijn vertrouwen in Dell's producten (lees: niet hun service, want die is gewoon goed) flink is gezakt...
Ze komen vast wel weer met iets nieuws...
En gezien de prijs in hongkong dollars ongeveer 953 euro gaat zijn, kun je beter voor de CS270 van Eizo gaan voor maar 50 euro meer. Dan weet je in ieder geval bijna 100% zeker dat je wél goed spul krijgt, zonder glow, zonder te aanwezige, niet-recht-te-trekken kleurtinten e.d.
Bedenk wel dat Eizo beeldschermen vanaf release tot EOL vrijwel niet dalen in prijs, bij de Dell UltraSharp beeldschermen is dat een heel ander verhaal. Die zijn vaak een paar maanden na release een al veel goedkoper.
Als je gaat kijken naar pagina 24 van die eerste link...hoe het frame in die voet gemonteerd moet worden...ziet er beetje fragiel uit...
Qua design en bouwkwaliteit van de behuizing zijn de 3008WFP en 2707WFP nog steeds onovertroffen in de Dell UltraSharp reeks en ik verwacht ook niet dat dat ooit nog zal veranderen.
Ik kan ook niks in de handleiding vinden of ze alle R-G-B settings gelocked hebben bij alle color-presets behalve Custom Color...
Dat zal ongetwijfeld het geval zijn. Je kan die alleen aanpassen vanuit het Service Menu. Wil je dat niet (vanwege eventuele problemen met garantie), dan zit je na een aantal jaar hoe dan ook vast aan Custom Color voor softwarematige kalibratie of één van de modi voor hardwarematige kalibratie (waarschijnlijk gewoon weer CAL1 en CAL2).
En hoe staat t gesteld met de luminance/color uniformity?
Daar doet vrijwel geen enkele fabrikant uitspraken over. Zelfs bij schermen met actieve uniformiteitscorrecties worden er zelden garanties gegeven op de uniformiteit. Eigenlijk weet ik alleen van Eizo dat ze dat doen. Die garanderen bij de Eizo ColorEdge schermen <3 dE76 ten opzichte van het midden in een 5x5 meting.
Ik wacht met smacht af op een review van tftcentral...
Simon zal de schermen ongetwijfeld testen. Zelf heb ik voorlopig in ieder geval geen tijd voor reviews, daarnaast zijn de lijntjes die ik had met Dell inmiddels ook volledig opgedroogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129319

Ik heb momenteel al 5 jaar een Ultrasharp U2711, 27" met een resolutie van 2560x1440. Ik zou deze graag vervangen door een dual monitor setup. Na even vluchtig rondkijken in de Ultrasharp reeks lijkt de U2515H mij de perfecte kandidaat. 25" met nog steeds de leuke 2560x1440 resolutie. Of zijn er betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalpieter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04 02:09
Herkennen jullie dit issue:

Ik een nieuwe laptop: Dell Lattitude E7250 met daarom Windows 7 Enterprise. Als secondarie monitor heb ik via Displayport verbonden een Dell Ultrasharp U2515H. Het probleem is dat op het moment dat mijn laptop in de slaap modus gaat, de monitor niet meer herkend wordt zodra hij 'wakker' wordt.
Het is vervolgens veel gedoe om de monitor weer 'aan'te krijgen: uit/aan schakelen, kanaal wisselen. Met mijn oude laptop (Lattitude E6220 werkte dit probleemloos).
Display drivers zijn ge-update.....

Enig idee?

Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Royalpieter schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:13:

Ik een nieuwe laptop: Dell Lattitude E7250 met daarom Windows 7 Enterprise. Als secondarie monitor heb ik via Displayport verbonden een Dell Ultrasharp U2515H. Het probleem is dat op het moment dat mijn laptop in de slaap modus gaat, de monitor niet meer herkend wordt zodra hij 'wakker' wordt.
Het is vervolgens veel gedoe om de monitor weer 'aan'te krijgen: uit/aan schakelen, kanaal wisselen. Met mijn oude laptop (Lattitude E6220 werkte dit probleemloos).

Enig idee?
Heb ik soms ook wel eens. Ligt volgens mij aan de display drivers die niet 100% zijn. Met de laatste AMD beta drivers heb ik er namelijk een stuk minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Aangezien mijn SyncMaster T220 niet goed meer werkt met mijn nieuwe pc ga ik ook maar eens iets anders kopen. Mijn oog is nu gevallen op de Ultrasharp U2515H, dus waarschijnlijk ga ik m deze week bestellen :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-06 22:14
Royalpieter schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:13:

Enig idee?
Ik had dit een tijdje met een 2412M en een MacBook of Windows-pc met een mini-DisplayPort aansluiting. Computer wilde niet uit slaapstand komen (fans opspinnen, powerknop knippert) en de MacBook wilde de display niet meer tonen. Het bleek uiteindelijk de kabel te zijn, waarbij pin nr. 20 verbonden bleek te zijn, die daardoor voor allerlei problemen zorgde.

Misschien dat je eens een andere kabel kunt proberen? Meer info: http://hardforum.com/showthread.php?t=1803684

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik heb de U2515h een weekje, superscherm, ik heb wel 1 vreemd punt: als ik de response op fast zet in gamen of bij het scrollen door webpagina's dan zie ik een soort spoor (ghosting?) bij alle tekst/foto's. Is dat normaal?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sender
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een Asus Zenbook UX32VD met standaard HDMI uit.

Ik zou graag een Dell Ultrasharp U2715H Zwart http://tweakers.net/price...715h-zwart/specificaties/ aanschaffen en aan deze laptop knopen.

Ik heb de topic start gelezen http://gathering.tweakers...t_messages/1636301#faq_16 en hier staat duidelijk:
Voor alle schermen met een resolutie hoger dan 1920x1200 geldt dat dat alleen via DVI-D duallink of DisplayPort kan.
Nu ben ik met de laptop langs de Media markt gegaan en verschillende schermen met een hogere resolutie aangesloten. Ging allemaal prima (behalve 4k). Er was alleen geen 2560x1440 monitor om mee te testen.

Nu is mijn vraag of iemand mij kan adviseren over de aanschaf van de U2715H: gaat dit wel of niet met mijn laptop werken?

Thanks.

Dell XPS 13 9350 Skylake, i7@2.5Ghz, 16GB, 1T NVMe, 3200x1800, linux4.13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129319

Ik heb thuis 2x U2515H staan, beide op 2560x1440, eentje via DP & eentje via HDMI. Werkt perfect en ik zie ook geen verschil tussen beide dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sender
  • Niet online
Anoniem: 129319 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:23:
Ik heb thuis 2x U2515H staan, beide op 2560x1440, eentje via DP & eentje via HDMI. Werkt perfect en ik zie ook geen verschil tussen beide dus..
Ok, thanks. Klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sender
  • Niet online
Hmmm

Ik heb de U2515H aangesloten op de Zenbook UX32VD via HDMI, maar de resolutie gaat niet hoger dan 2048x1152@60.00hz helaas...

Aan HDMI zou het niet moeten liggen, want volgens https://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#Version_comparison zou HDMI versie 1.3 2560×1600p/60 Hz aan moeten kunnen en de laptop is van na June 22, 2006...

Any ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sender schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:24:
Aan HDMI zou het niet moeten liggen, want volgens https://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#Version_comparison zou HDMI versie 1.3 2560×1600p/60 Hz aan moeten kunnen en de laptop is van na June 22, 2006...
Dat zegt helemaal niets. Dat iets door een bepaalde versie van de HDMI-standaard wordt ondersteund betekent niet dat elke poort van die versie het dan ook ondersteund, alleen maar dat de fabrikant de mogelijkheid had om het te implementeren.

HDMI poorten op videokaarten en laptops die hoger dan 1920x1200 ondersteunen is echt iets van de laatste jaren. Andersom geldt overigens hetzelfde, want beeldschermen met resoluties hoger dan 1920x1200 die ook hun native resolutie over de HDMI-ingang ondersteunen is ook iets van de laatste twee à drie jaar.

EDIT: PRAD heeft afgelopen maandag een review van de UP2715K gepubliceerd. Net zoals bij de andere reviews van PRAD van de afgelopen tweeënhalf jaar is de review jammer genoeg alleen in het Duits beschikbaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Kid Jansen op 16-10-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 502744

Linus_BE schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:28:
[...]

Ik ben van plan de Dell Ultrasharp U2515H te gaan kopen, heb zelf ook een GTX970. Denk dat dit beste optie voor me is. Speel nu nog op een Acer P221W heb een omzetter moeten kopen omdat mijn huidige monitor alleen vga heeft (GTX970 dvi,hdmi,displayport mini en displayport als ik het goed heb)
8)7 , dit zal trouwens wel onwijs verschil zijn heeft dubbele aantal pixels :D

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 502744 op 17-10-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sender
  • Niet online
@Kid Jansen thanks voor de info. Ik ga opzoek naar een nieuwe laptop. Ook geen straf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
sender schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:16:
@Kid Jansen thanks voor de info. Ik ga opzoek naar een nieuwe laptop. Ook geen straf ;)
Of het in jouw geval ook zo is weet ik niet, en als je toch al een nieuwe laptop wil halen...
Maar goed, m'n HMDI output bij de laptop ondersteund officieel tot 1920 x 1080, maar heb de resolutie kunnen forceren naar 2560 x 1440 @ 55Hz. Bij mij gaat het om de Intel HD4000, maar met Nvidia kan dit ook.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sender
  • Niet online
Luxicon schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 15:06:
[...]
Maar goed, m'n HMDI output bij de laptop ondersteund officieel tot 1920 x 1080, maar heb de resolutie kunnen forceren naar 2560 x 1440 @ 55Hz.
Thanks, ik heb volgens https://wiki.archlinux.or...ng_undetected_resolutions xrandr modelines van 2560x1440_60.00 en 2560x1440_30.00 geprobeerd, helaas geen bruikbaar beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou het nog kunnen proberen met Custom Resolution Utility. Daar heb ik de beste ervaringen mee als het om het forceren van resoluties en vernieuwingsfrequenties gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
De U2515H is besteld, dus hopelijk heb ik m morgen binnen. Ik heb nog even getwijfeld over 1080p t.o.v.1440p en 25 inch of 27 inch, maar aangezien ik vrij dicht voor mijn scherm zit gaat 25 inch wel groot genoeg zijn.
Voor die 2 inch verschil vind ik het prijsverschil ook behoorlijk groot.

[ Voor 14% gewijzigd door SToRM666 op 19-10-2015 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Storm, wanneer je monitor binnenkomt zou jij willen aangeven wat de revisie is van je U2515H en wat je ervaringen zijn wat betreft de uniformiteit en witbalans bij een grijs en/of wit scherm? Kijk dan vooral of er op bepaalde delen van het scherm (met grijs of witte achtergrond) groenig uitzien of gelig.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik zal eens wat testen doen als ik m binnen heb, ik hou je op de hoogte ;)

[ Voor 71% gewijzigd door SToRM666 op 19-10-2015 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Deathchant schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:16:
@Storm, wanneer je monitor binnenkomt zou jij willen aangeven wat de revisie is van je U2515H en wat je ervaringen zijn wat betreft de uniformiteit en witbalans bij een grijs en/of wit scherm? Kijk dan vooral of er op bepaalde delen van het scherm (met grijs of witte achtergrond) groenig uitzien of gelig.
de u2515h en de 2715h staan sowieso niet bekend als goed wat betreft uniformiteit, dus als dat echt een belangrijk criterium is zijn er betere te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
sender schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 09:43:
[...]

Thanks, ik heb volgens https://wiki.archlinux.or...ng_undetected_resolutions xrandr modelines van 2560x1440_60.00 en 2560x1440_30.00 geprobeerd, helaas geen bruikbaar beeld.
Je zou de manier van Kid kunnen proberen, maar je kunt waarschijnlijk op verschillende manieren de resolutie toepassen. 60Hz was bij mij teveel breedband voor de videokaart, maar 55Hz werd toegelaten
Er zijn verschillende soorten van. Zo heb ik CVT-RB in plaats van GTF gebruikt (standaard = GFT, en dat werkte dus niet). In mijn geval gaat het om een BenQ en HD4000, maar ik las dit topic en dacht dat het niet persee onmogelijk was om de resolutie te forceren.

Hier staat aangegeven hoe dit zou kunnen via het Nvidia Control Panel.

[ Voor 33% gewijzigd door Luxicon op 19-10-2015 20:17 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Heeft iemand al iets vernomen van de nieuwe Dell UP2716D en UP2516D?
http://accessories.ap.del...s&sku=210-AGPH&redirect=1

8299 HK dollar = 941 euro...

Volgens hardware.info zouden deze vandaag aangekondigd worden, maar ik ben nog niks tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Deathchant schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:16:
Ik heb het even bekeken en bij een wit scherm ziet alles er toch behoorlijk egaal uit. Ik heb enkel 1 miniscuul lichtgrijs puntje, maar daar ga ik m niet voor inruilen. De IPS glow is ook wat te zien op een donker scherm, maar voor de rest mooie kleuren. Ik ben tevreden :)
Waar kan ik zien welke revisie ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:54
SToRM666 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:14:
De U2515H is besteld, dus hopelijk heb ik m morgen binnen. Ik heb nog even getwijfeld over 1080p t.o.v.1440p en 25 inch of 27 inch, maar aangezien ik vrij dicht voor mijn scherm zit gaat 25 inch wel groot genoeg zijn.
Voor die 2 inch verschil vind ik het prijsverschil ook behoorlijk groot.
Hoe bevalt het jou? Hier sinds gisteren tweemaal de U2515H binnen maar helaas nog niet de tijd gehad om even achter de computer te kruipen of de schermen te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Storm, op de doos en achterop de monitor he. Ik had bij de 2713H bijvooorbeeld revisie A.08, manufactured date may 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik zal vanavond eens op de doos kijken dan.
lubbertkramer schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:21:
Hoe bevalt het jou? Hier sinds gisteren tweemaal de U2515H binnen maar helaas nog niet de tijd gehad om even achter de computer te kruipen of de schermen te testen.
Op zich bevalt ie prima, alhoewel die IPS glow wel jammer is. De kleurweergave is zeer goed.

Zouden jullie trouwens het scherm inruilen voor wat lijkt op 1 kapotte pixel? Deze is dus enkel te zien op een lichte en egale kleur (en je moet weten waar die zit, want anders valt het niet op).

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 21-10-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
SToRM666 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:30:
Ik zal vanavond eens op de doos kijken dan.

[...]

Op zich bevalt ie prima, alhoewel die IPS glow wel jammer is. De kleurweergave is zeer goed.

Zouden jullie trouwens het scherm inruilen voor wat lijkt op 1 kapotte pixel? Deze is dus enkel te zien op een lichte en egale kleur (en je moet weten waar die zit, want anders valt het niet op).
Persoonlijk zou ik aan de hand van waar ie zit bepalen of ie terug gaat maar wel grote kans op dat ik het zou doen aangezien ik er toch twee heb en een dan even kan missen. Zal vanavond die van mij eens aan de test der test onderwerpen op IPS glow/ dode pixels en kleuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:11

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik heb mijn U2515h ingeruild met 1 kapotte pixel :+

In donkere games heb ik soms ook wel last van de IPS glow, maar dat moet je er helaas bij nemen denk ik...

[ Voor 51% gewijzigd door ETzPliskin op 21-10-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ETzPliskin schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:53:
IIn donkere games heb ik soms ook wel last van de IPS glow, maar dat moet je er helaas bij nemen denk ik...
IK heb hier eens over nagedacht en eigenlijk is het toch absurd dat we al "geconditioneerd" zijn om dingen als IPS glow en (sub)pixeldefecten onder voorwaardes x, y en z gewoon te slikken. Koop je een goedkoop TN-paneel paneel dan kun je dit wellicht verwachten omdat je weet dat TN de goedkoopste panelen zijn en dat daar ook de minste QC overheen gaat, althans zo lijkt het.

Ook vind ik de kwaliteitseisen die door sommige fabrikanten zélf opgesteld worden (Dell bijvoorbeeld) op zijn minst twijfelachtig te noemen. Een uniformiteitsafwijking van 24,9% t.o.v. het midden van het scherm die binnen binnen de kwaliteitsstandaard valt vind ik toch wel een twijfelachtige zaak.
Een calibratierapport dat onder de Delta E<2 is voor alle kleuren wwaarbij de magenta en blauw duidelijk op de Delta E<4 of zelfs <5 zit en hiermee de gemiddelde delta E<2 niet beinvloedt, valt ook gewoon binnen de standaard, terwijl het scherm in de praktijk dus last kan hebben van een blauwzweem...
Nou heeft Dell een "premium" service voor klanten die een UltraSharp kopen. Er wordt inderdaad niet moeilijk gedaan over omruilen, en ze komen het aan je deur afleveren en ophalen en de communicatie is goed en snel.
Op zich is dat prima, omdat je als klant geen gezeur meekrijgt, maar gewoon een nieuwe monitor wat voor de meesten ook gewoon zal werken, ware het niet dat je gerefurbished monitoren terugkrijgt, zonder dat ze checken hoe oud de refurbished monitor is of hoeveel branduren ie heeft gehad, maar dat ter zijde.
Ben je 1 van die klanten die steeds panelen krijgt met dezelfde issues, krijg je gewoon je geld terug.
Premium service lijkt het op, maar in werkelijkheid ben je toch anderhalve maand verder, en teleurgesteld in de monitor. Misschien zelfs in het hele merk, omdat ze de monitoren gewoon terugsturen naar de fabriek en je totaal niets te horen krijgt of er iets mee wordt gedaan, en dus of er stelselmatige issues gefixed zullen worden of dat ze de kwaliteitscontrole/testprocedures gaan verbeteren; zo kun je bij een volgende aankoop alweer zo'n exemplaar krijgen, of eentje uit toevallig dezelfde batch, waarvan je ook nog niet weet of het wel batch-gerelateerd is...

Terugkomend op die IPS glow...
Tuurlijk, als het in de praktijk niet in de weg zit, is het wel te accepteren. Met in de praktijk bedoel ik dan gewoon alledaags gebruik van de monitor en niet voortdurend in een extreem donkere kamer zitten te staren naar de IPS glow.
Ik vind het gewoon gek dat we dit gewoon accepteren omdat er niks beters is te krijgen. Ja is er wel, maar dan kijk je naar monitoren van 1000euro+. Zo kunnen fabrikanten gewoon "lage acceptatiecriteria" blijven aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talezz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-04-2021
Iemand hier in het bezit van een dell 3415? Ik ben in dubio, het lijkt mij een erg mooi scherm maar ik vraag mij af of de meeste games het ondersteunen. Ik lees nogal tegenstrijdige verhalen op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-06 14:13
Vraag, als je een Ultra-HD monitor koopt. Kan je dan nog wel games draaien op een lagere resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:36
Waarom niet, je kan je spellen nu toch ook op een lagere resolutie instellen dan je scherm kan weergeven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Omdat meestal de native resolutie de beste/scherpste resultaten geeft. Ik weet overigens niet wat een monitor voor functionaliteit moet hebben om een gedownscalede resolutie scherp weer te geven...

Wat ik wel heb vernomen is dat wanneer je een Ultra HD monitor hebt, en je wilt op een lagere resolutie spelen, dat je dan voor fullHD moet kiezen, omdat UltraHD een veelvoud is van fullHD en er dus geen ingewikkelde pixelberekeningen gedaan hoeven te worden om het goed te scalen, net zoals wqhd (2560x1440) een veelvoud is van 1280x720.
Correct me if I'm wrong, ik zit niet diep in de materie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Deathchant schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:36:
@Storm, op de doos en achterop de monitor he. Ik had bij de 2713H bijvooorbeeld revisie A.08, manufactured date may 2015.
De mijne is ook REV A08.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Gebruikt er hier iemand een U3014? Iemand al een manier gevonden om én geen inputlag te hebben (game-mode) én fatsoenlijke kleuren? Ofwel; heeft er iemand een manier om DIY de firmware te hacken en de kleuren van de standard mode te hebben zonder inputlag?
Deathchant schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:42:
Omdat meestal de native resolutie de beste/scherpste resultaten geeft. Ik weet overigens niet wat een monitor voor functionaliteit moet hebben om een gedownscalede resolutie scherp weer te geven...

Wat ik wel heb vernomen is dat wanneer je een Ultra HD monitor hebt, en je wilt op een lagere resolutie spelen, dat je dan voor fullHD moet kiezen, omdat UltraHD een veelvoud is van fullHD en er dus geen ingewikkelde pixelberekeningen gedaan hoeven te worden om het goed te scalen, net zoals wqhd (2560x1440) een veelvoud is van 1280x720.
Correct me if I'm wrong, ik zit niet diep in de materie.
Gewoon door de videokaart laten scalen; de monitor hoeft er niks voor te kunnen.

Mijn Dell 3007WFP-HC eet slechts twee resoluties; 2560x1600 en 1280x800. Al het andere doet 'ie niks mee. Als je er 1920x1200 heen wilt sturen, moet je ofwel zwarte balken toevoegen tot 2560x1600 (GPU) ofwel door de GPU laten opschalen naar 2560x1600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Pfff nog steeds geen nieuws over de Dell UP2716D, die in september is aangekondigd en op 20 oktober beschikbaar zou zijn...Als die qua prijs ongeveer op hetzelfde gaat zitten als de Eizo CS270, dan ga ik voor de Eizo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 12:43

GHR

Als vervanger van een Dell U2410 heb ik een Eizo CS240 gekocht. Ik moet zeggen dat ik verrast was door de kwaliteit van de Eizo. Had natuurlijk wel een kwaliteits verbetering verwacht, echter niet in die mate. Beeld was zowel scherper als mooier in kleur. Met de X-rite die ik al had is de Eizo perfect hardwarematig te calibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat geeft je voor X-Rite dan als calibratie raport?

Mijn U3014;
U3014 calibration report

Dat is dan op de inputlag-mode...

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 27-10-2015 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 23:50
Goedemorgen,

Ik zit er over te twijfelen om mijn huidige Iiyama ProLite G2773HS-2 in te ruilen voor 1x Dell U2515H.

Hoe denken jullie dat dit in de praktijk zal uitpakken? Ga ik het verschil in grootte merken?
Scherm zal met name gebruikt worden voor gaming/fotobewerking en alledaags gebruik.

Later wil ik er misschien nog één bij komen, zodat ik eindelijk een dual screen setup heb (hopelijk blijft het scherm nog lang genoeg in de verkoop).

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idealiter koop je schermen allemaal tegelijk, anders krijg je weer gedoe met verschillende revisies en het bijbehorende geëmmer van afwijkende kleuren etc.

Verder snap ik niet helemaal waarom je van een FHD 27" naar een 25" 2560x1440 scherm gaat. Het eerste heeft echt enorme pixels, het tweede juist veel kleiner. Qua oppervlakte een verschil van een factor twee.

Ah, en de U2515h is natuurlijk niet 144 Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Anoniem: 120284 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:02:
Idealiter koop je schermen allemaal tegelijk, anders krijg je weer gedoe met verschillende revisies en het bijbehorende geëmmer van afwijkende kleuren etc.

Verder snap ik niet helemaal waarom je van een FHD 27" naar een 25" 2560x1440 scherm gaat. Het eerste heeft echt enorme pixels, het tweede juist veel kleiner. Qua oppervlakte een verschil van een factor twee.

Ah, en de U2515h is natuurlijk niet 144 Hz
Omdat ik naar een dual screen setup wil, en 2x 27" echt niet gaat passen op mijn bureau.
Denk ook dat 2x 27" niet optimaal is in een dual screen setup.
Dus als ik jou opmerking goed begrijp, zou jij een tweede 27" er naast gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

GHR schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:25:
Als vervanger van een Dell U2410 heb ik een Eizo CS240 gekocht. Ik moet zeggen dat ik verrast was door de kwaliteit van de Eizo. Had natuurlijk wel een kwaliteits verbetering verwacht, echter niet in die mate. Beeld was zowel scherper als mooier in kleur. Met de X-rite die ik al had is de Eizo perfect hardwarematig te calibreren.
Dat hoor ik inderdaad veel, en aangezien ik het vertrouwen in Dell een beetje kwijt ben, neig ik ook steeds meer naar de Eizo. Maar waar ik ook een beetje mee zit, is de responsetime van 16ms...Ik heb nu 2ms en ik game zo nu en dan toch ook. Ik doe meer met fotografie, maar t zal een 60-40 verhouding zijn (40% gaming).
De X-Rite komt er sowieso ook.
Die CS240 van jou is het kleinere broertje...ik weet niet of jij iets van games doet, maar hoe ervaar je dit met games als Unreal Tournament (of een andere snelle game)?
Kijk, die Dells hebben 6ms, dat is toch wat anders dan 16ms...

EDIT: nou de Duitse site van Dell zegt dat de UP2716D ie 899 euro gaat kosten. Dat is fors meer dan de U2713H zeg...
http://www1.euro.dell.com...=de&cs=debsdt1&l=de&s=bsd

[ Voor 10% gewijzigd door Deathchant op 28-10-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is maar net welke tijd ze opgeven. Zal niet voor het eerst zijn dat een 16ms scherm sneller is dan een 4ms scherm.
Protax schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:39:
[...]

Omdat ik naar een dual screen setup wil, en 2x 27" echt niet gaat passen op mijn bureau.
Denk ook dat 2x 27" niet optimaal is in een dual screen setup.
Dus als ik jou opmerking goed begrijp, zou jij een tweede 27" er naast gooien?
Groter bureau kopen / maken ;)
Hier een 20" naast een 30"; ideaal hoor. Aan de andere kant staat er ook nog een 20", maar die staat meestal uit.

Of anders de twee in portrait mode, pas het makkelijker op je bureau

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 28-10-2015 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Anoniem: 120284 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:59:
[...]

Groter bureau kopen / maken ;)
Hier een 20" naast een 30"; ideaal hoor. Aan de andere kant staat er ook nog een 20", maar die staat meestal uit.

Of anders de twee in portrait mode, pas het makkelijker op je bureau
Haha, tja moet ik eerst een ander huis kopen.
Daarnaast staat het bij mij midden in mijn woonkamer, dus ik denk dat het er ook nog wel netjes uit moet zien (Anders krijg ik ruzie met mijn vriendin).

Ik ben gewoon erg benieuwd naar een UHD scherm, en dacht dat 2x 25" optimaal zou zijn.
Maar goed, blijkbaar moet ik dus wachten / verder kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Protax schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:11:
[...]

Daarnaast staat het bij mij midden in mijn woonkamer, dus ik denk dat het er ook nog wel netjes uit moet zien (Anders krijg ik ruzie met mijn vriendin).

Ik ben gewoon erg benieuwd naar een UHD scherm, en dacht dat 2x 25" optimaal zou zijn.
2 keer 25 vind ik wel optimaal moet ik zeggen, heb zelf tweemaal de pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart staan en bevalt prima. Eerst ook getwijfeld om tweemaal de 27" versie te plaatsen maar uiteindelijk toch voor de 25" gegaan (mede ivm ruimte)

[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 28-10-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou de Dell UP2716D, UP2516D en UP3216Q is ook op de nederlandse Dell shop te bestellen:
http://configure2.euro.de...&sbc=dell-up2716d-monitor

De UP2716D kost dus 899 euro.

EDIT: shit, dat is EXCL. btw!!. Inclusief is het € 1.087,79, met € 16,94 leveringskosten, dus in totaal € 1.104,73.
Daaaag Dell ;w

[ Voor 21% gewijzigd door Deathchant op 28-10-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHR

GHR

@deathchant
Over responsetime en ervaring hiermee kan ik je verder niets mededelen daar mijn game ervaring nihil is. Hier kun je maar op een manier achterkomen en dat is het uitproberen op de monitor zelf.

Echter het is al een hele kunst om deze monitoren in de winkel aan te treffen. Bij CameraNu staan ze bijvoorbeeld wel in de showroom maar niet aangesloten en de bereidheid om deze aan te sluiten is niet aanwezig zo bleek na een tevergeefse rit van 90 km. Uiteindelijk heb ik mijn monitor bij Calumet te Amsterdam gekocht.

Op het moment dat je keuze beperkt blijft tot een tweetal monitoren moet je hier naar mijn mening afspraken over kunnen maken om een en ander uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Protax schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:11:
[...]

Twee keer 25" kan prima. Ik snap alleen niet zo goed waarom je eerst zeg maar de grootletteruitvoering onder de monitoren gekocht hebt om dan naar 1440P op 25" te gaan met pixels half zo groot.

Wat vrouwen toch altijd tegen beeldschermoppervlakte hebben snap ik ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 28-10-2015 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nagasch
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-01-2024
Vandaag m'n Dell U2515H besteld :)
Hoop dat dr geen dode pixels op zitten en dat de IPS-glow niet te erg is. Ik zal zodra ik de monitor in mijn bezit heb nog wat laten weten. Als deze bevalt koop ik er waarschijnlijk nog een tweede bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Zijn er hier nog mensen die van een 27" inch Full HD scherm terug zijn gegaan naar de Dell U2515H.
Hoe is deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nagasch
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-01-2024
Nagasch schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 19:25:
Vandaag m'n Dell U2515H besteld :)
Hoop dat dr geen dode pixels op zitten en dat de IPS-glow niet te erg is. Ik zal zodra ik de monitor in mijn bezit heb nog wat laten weten. Als deze bevalt koop ik er waarschijnlijk nog een tweede bij.
Na het uitpakken en testen van de U2515H was ik verrast door deze monitor, voor deze monitor heb ik een 23" Acer TN gebruikt. Echt een wereld van verschil! Heel even leek het of er een dode pixel op zat maar toen ik erover heen veegde ging deze weg (gelukkig!).

Verder echt enorm tevreden, op een klein dingetje na dan, wanneer ik browse op de U2515H en een 1920x1080 scherm tegelijk gaat er iets mis met de schaling, hierdoor wordt alles op de 1920x1080 monitor heel klein en haast onleesbaar. Heeft natuurlijk niks met de hardware te maken maar zal wel een softwarematig probleem zijn. Maar goed, topscherm :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Voor de mensen die de aangekondigde 100% adobeRGB monitoren van Dell zouden willen kopen:

- UP2516D: 785 euro
- UP2716D: 1087,99 euro
- UP3216Q: 1620 euro

Absurde prijzen als je t mij vraagt....
De ultraHD-variant is overigens 99,5% adobeRGB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Laatst online: 05-05 20:52
Vandaag voor de 2e keer mijn U2312HM defect, dit refurbished scherm heb ik pas een jaar :|
De eerste monitor kreeg een waas en retentie op de linkerzijde van het scherm en deze heeft sinds vandaag een paarse een verticale paarse streep op de rechterzijde van het scherm.

Ben benieuwd of ik weer een U2312HM terug krijg, hoop het eerlijk gezegd niet aangezien ik het vertrouwen kwijt ben voor dit type monitor.

Denk dat ik maar ga sparen voor een U2515H gezien de goede reviews.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb het al vaker gezegd; die premium service (zonder veel moeite je scherm omruilen) is niet altijd even goed. Je weet nooit of je een gerefurbished scherm terugkrijgt dat meer branduren heeft dan je eigen, of een stuk ouder is o.i.d.
En idd, wanneer je op het punt bent dat je vertrouwen weg is, dan is dat klote. Ik heb hetzelfde gehad en ben niet alleen het vertrouwen in het type kwijtgeraakt, maar ook in de fabrikant; nogmaals leuk dat ze je gewoon een scherm omruilen, maar hierdoor ben ik er wel achter gekomen dat ze eigenlijk niks doen om het echte probleem met de monitor op te lossen. Deze gaan gewoon terug naar Dell en daar worden ze gechecked en gerepareerd, maar er is verder geen terugkoppeling naar klanten toe wat nou exact het probleem was en of dit in toekomstige releases/revisies opgelost gaat worden.

Dus ik adviseer je ook om naar andere fabrikanten te kijken als je toch voor een nieuwe wilt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Laatst online: 05-05 20:52
Ik heb het idee (kan het niet technisch onderbouwen) dat de oude dell ccfl schermen gewoon beter waren dan de nieuwe led versies.
Mijn hele oude 2407 draait ook nog steeds bij mijn schoonouders en die staat daar echt veel aan, de 2711 die ik verkocht heb draait ook nog steeds vrolijk bij een tweaker.

Ik ken diverse mensen met een dell led scherm en deze hebben problemen gehad, van defecte schermen tot zware uniformiteit.

Maar goed ccfl zat op het hoogte punt van de ontwikkeling en de led schermen waren aardig nieuw.
Hoop ergens wel dat de led schermen nu wel goed zijn aangezien de techniek al wat volwassener is geworden.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Kan idd, maar ik durf het niet meer aan om een Dell te nemen. Ik ga me de Eizo CS270 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHR

GHR

Deathchant schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:48:
Kan idd, maar ik durf het niet meer aan om een Dell te nemen. Ik ga me de Eizo CS270 halen.
Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn met dit scherm t.z.t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fast-server schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:37:
Ik heb het idee (kan het niet technisch onderbouwen) dat de oude dell ccfl schermen gewoon beter waren dan de nieuwe led versies.
Mijn hele oude 2407 draait ook nog steeds bij mijn schoonouders en die staat daar echt veel aan, de 2711 die ik verkocht heb draait ook nog steeds vrolijk bij een tweaker.

Ik ken diverse mensen met een dell led scherm en deze hebben problemen gehad, van defecte schermen tot zware uniformiteit.

Maar goed ccfl zat op het hoogte punt van de ontwikkeling en de led schermen waren aardig nieuw.
Hoop ergens wel dat de led schermen nu wel goed zijn aangezien de techniek al wat volwassener is geworden.
Ze hadden gewoon niet allerlei junk de Ultrasharp merknaam moeten geven.

Dat de voet van de nieuwere serie goedkoper aanvoelt dan die van de **07 serie; tja, jammer. Maar in de praktijk heeft niemand daar last van, dus ik kan wel begrijpen dat ze daar op bezuinigd hebben.

Ik erger me vooral aan domme "software" keuze bij bijvoorbeeld m'n U3014; prut kleuren in game-mode, inputlag in andere modi, overshoot als [...]. Overshoot is puur een keuze; te veel overdrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:30
Ik ben wat aan het twijfelen, dus vraag ik het hier maar eens:

Na jaren (altijd al eigenlijk :+) met een single monitor setup zou ik graag de overstap maken naar een dual monitor setup. Ik heb even getwijfeld om te upgraden naar 1 enkel hoogwaardig scherm, maar aangezien het aanbod van beeldschermen met 144 Hz EN een IPS panel is vrij beperkt te noemen, was dit geen optie. Daarnaast lees ik ook vaak dat 2 aparte monitors gewoon over het algemeen wat vlotter werkt.

Daarom ga ik mijn huidige BenQ XL2411T behouden en een 2e scherm aankopen. Nu viel mijn oog op de Ultrasharp series. Ik zie dat ze 2 soorten panels gebruiken: IPS en AH-IPS. Na wat filteren kom ik uit op één van volgende modellen:EDIT: nu ontdek ik ook de P2416D in de Pricewatch. Ook best een mooie prijs voor een 1440p monitor... Keuzes :+

Wat is julie mening?

Afsluitend zag ik in de Best Buy Guide van deze maand de Samsung S24D590PL voorbijkomen. Is een stukje goedkoper, geen idee hoe accuraat onderstaande quote is:
Samsung gebruikt in veel van zijn duurdere monitors een pls-paneel, dat de concurrentie moet aangaan met ips-schermen van allerlei andere fabrikanten. De achterliggende technieken zijn vergelijkbaar en daarom zien we bij een pls-scherm dezelfde voordelen als bij een ips-scherm; de kijkhoeken zijn erg goed. De keuze voor de Samsung heeft vooral te maken met de zeer lage inputlag voor een monitor met dit type paneel en het goede contrast.

[ Voor 4% gewijzigd door SanderH_ op 07-11-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
U2515h, maar ik ben dan ook bevooroordeeld. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is gewoon een pixelpitch keuze.

1080P op 27" is echt legoblokjes op je scherm (naar mijn idee dan)
1440P op 25" is dan weer wat te klein (mening natuurlijk)
1920x1200 op 24" is dan wel weer lekker, ook als je ogen niet de beste zijn. Ben je ook direct verlost van allerhande scaling problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:30
Anoniem: 120284 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 22:39:
Het is gewoon een pixelpitch keuze.

1080P op 27" is echt legoblokjes op je scherm (naar mijn idee dan)
1440P op 25" is dan weer wat te klein (mening natuurlijk)
1920x1200 op 24" is dan wel weer lekker, ook als je ogen niet de beste zijn. Ben je ook direct verlost van allerhande scaling problemen.
Wat bedoel je juist met allerhande scaling problemen?

Is 2 beeldschermen met verschillende resoluties aansturen zo een nachtmerrie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, dat niet.

Maar om het leesbaar te krijgen op 100%.

Als je ogen niet heel goed zijn, worden de lettertjes te klein met 1440P op 25". Om dat op te lossen kun je dan weer scaling gebruiken, maar niet alles gaat even goed met scaling om, waardoor het soms vaag wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-06 21:55
Beste mede-dell-monitor eigenaren,

Ik heb altijd op meerdere beeldschermen gewerkt. Onlangs ben ik verhuisd en dacht ik het wel met één monitor af te kunnen. Helaas kom ik hier op terug. Ik zit er aan te denken om nog een 1 of 2 Dell 2414H monitor(en) aan te schaffen. Alleen één probleem, de grootte van mijn bureau. Zie foto hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mopoyp1.jpgSlechte kwaliteit foto zeg.. er is iets aan de hand met mijn camera van mijn S5..

Nog twee van deze beeldschermen ernaast gaat niet lukken. 1 monitor zal wel lukken echter zal ik dan helemaal links van het bureau willen zitten als ik een game op 1 monitor speel. Ik wil toch graag 1 centrale monitor. Nu mijn idee, wat als ik 1 of 2 van dezelfde monitoren verticaal naast de centrale horizontale opstel.

Heeft iemand ervaring met deze opstelling? Ervaar je het als prettig? Zijn er mensen die zeggen dat het een slecht idee is en ik toch maar mijn bureau moet verbouwen/verplaatsen?

Ben benieuwd naar jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookiezzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-06 20:34
Relative schreef op zondag 15 november 2015 @ 16:37:
...
Nog twee van deze beeldschermen ernaast gaat niet lukken. 1 monitor zal wel lukken echter zal ik dan helemaal links van het bureau willen zitten als ik een game op 1 monitor speel. Ik wil toch graag 1 centrale monitor. Nu mijn idee, wat als ik 1 of 2 van dezelfde monitoren verticaal naast de centrale horizontale opstel.

Heeft iemand ervaring met deze opstelling? Ervaar je het als prettig? Zijn er mensen die zeggen dat het een slecht idee is en ik toch maar mijn bureau moet verbouwen/verplaatsen?

Ben benieuwd naar jullie mening.
Ik heb wel geen Dell's op het moment, maar zit een beetje in de zelfde situatie als jij. Redelijk smalle bureau.

ik heb 1 scherm recht voor me staan, en links daarvan staat een andere. Ik heb het ook geprobeerd met de 2 monitors 'split' voor me, maar dit kon ik persoonlijk niet verdragen.

Ik gebruik nl het scherm voor me altijd als 'actief scherm'. Games, programming, browsing,...

Het linkse scherm wordt gebruikt voor dingen die meestal 'minder interactie' hebben. Voice tijdens games, webpagina's tijdens het programmeren, een TV serie terwijl ik op het centrale scherm iets anders aan het doen ben,...

Ik vrees echter dat dit een redelijk persoonlijke voorkeur is die voor iedereen verschillend kan zijn.
Je zult het moeten aanvoelen wat jij het leukste vind, en aan wat jij gewend kan worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:35
Ik gebruik een 19 inch 1280x1024 scherm naast een 24 inch 1920x1080 scherm op een vergelijkbaar bureautje (160 cm breed). Dat past prima en werkt ook prettig. Twee widescreens met een naad in het midden zag ik niet zitten. Het 19 inch scherm is bij mij inderdaad ook het "passieve" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-06 21:55
Cookiezzz schreef op zondag 15 november 2015 @ 20:50:
[...]
Het linkse scherm wordt gebruikt voor dingen die meestal 'minder interactie' hebben. Voice tijdens games, webpagina's tijdens het programmeren, een TV serie terwijl ik op het centrale scherm iets anders aan het doen ben,...

Ik vrees echter dat dit een redelijk persoonlijke voorkeur is die voor iedereen verschillend kan zijn.
Je zult het moeten aanvoelen wat jij het leukste vind, en aan wat jij gewend kan worden. :)
Precies dezelfde redenen en bezigheden!

Toevallig iemand met drie 2414h's in zijn bezit en even zijn opstelling wilt verandering als volgende in volgorde VERTICAAL HORIONTAAL VERTICAAL en een fototje en bevindingen kan plaatsen. Waarschijnlijk kleine kans dat deze oproep succesvol wordt, maar niet geschoten is altijd mis. Alvast bedankt _/-\o_

• rejer
hm, ik heb net 2x een U2515H besteld, nu wil ik graag een dual monitor stand, kan de MDS14? Ik las dat die maximaal tot 24 inch gaan.
Terwijl in usa er een bundel voor is. http://accessories.us.del...us&l=en&s=gen&sku=du2515h

Zelfs de live chat van dell weet 't niet eens. Iemand die dit weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Die live chat weet nooit ene yotha

Maar als ze hem zelf als set verkopen, zal het wel passen. Vergeet niet dat de U2515h hele dunne bezels heeft. Er zijn 24" schermen die breder zijn dan de U2515h.

Ze zullen ook wel geen 25" hebben gehad toen ze die MDS14 in het assortiment opnamen.

Verder is alleen het opgeven van een diagonaal nogal raar. Het ding lijkt namelijk gelimiteerd in de breedte, en 24" 16:10 is bijv. minder breed dan 24" 16:9

Ze hadden gewoon een maximale schermbreedte erbij moeten zetten. Maarja...

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 19-11-2015 18:43 ]

• rejer
Anoniem: 120284 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:41:
Die live chat weet nooit ene yotha

Maar als ze hem zelf als set verkopen, zal het wel passen. Vergeet niet dat de U2515h hele dunne bezels heeft. Er zijn 24" schermen die breder zijn dan de U2515h.

Ze zullen ook wel geen 25" hebben gehad toen ze die MDS14 in het assortiment opnamen.

Verder is alleen het opgeven van een diagonaal nogal raar. Het ding lijkt namelijk gelimiteerd in de breedte, en 24" 16:10 is bijv. minder breed dan 24" 16:9

Ze hadden gewoon een maximale schermbreedte erbij moeten zetten. Maarja...
Ik laat het eerst wel. Zonder staat het ook wel mooi :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gewicht van de schermen zou ook nog uit kunnen maken, zeker voor de tilt optie, al zal de U2515H eerder te licht zijn dan te zwaar denk ik. Zal overigens geen probleem zijn verwacht ik, want de UP2414Q heeft exact dezelfde breedte (en op 0,2 mm na ook hoogte) als de U2515H en neem aan dat die er wel op moet passen, aangezien dat een 24" monitor is die in dezelfde periode uitkwam als de MDS14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:27
Heren een vraagje voor mensen die deze monitor al een tijd in bezit hebben.

Is de pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart goed geschikt om mee te gamen ?
Daarmee bedoel ik games als BF4, SW Battlefront, GW2, Star Citizen, Starcraft.
Op dit moment game ik op een pricewatch: Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 Zwart monitor en een pricewatch: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming kaart, en alle settings op max.

Omdat er ook films op gekeken gaat worden was hier mijn keuze opgevallen, en het viel nog redelijk binnen mijn budget :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:45

wickedm3n

Always having fun!

Hallo allen,

Ik zit te kijken voor 2 monitoren aangezien ik wil beginnen met het maken van wat filmpjes en misschien wat foto bewerking. Allemaal hobbymatig trouwens:p ik kies voor 2 monitoren omdat dat prettig werkt en ik het gewend ben vanuit werk. ik heb hier al veel rond gekeken op het forum en ik lees veel positieve berichten over de dell u2515h. Maar als ik in de Pricewatch kijk kom ik de dell p2416d ook tegen met nagenoeg dezelfde specs maar wel goedkoper.. Nu is mijn vraag zou de p2416d al voldoen voor hetgeen wat ik ermee ga doen of bied de u2515h echt een voordeel?

Hier de twee monitoren:

Pricewatch u2515h

Of de
Pricewatch p2416d

Ik zie weinig verschillen namelijk.
- verschil in formaat (maar dat verschil maakt mij niet heel veel uit)
- u2515h heeft wat meer aansluitingen. (Volgens mij heb ik die niet echt nodig alleen displayport is voldoende.)
Ik zie hier op tweakers vaak de voorkeur uitgaan naar de u2515h waar ik zie voor mijzelf niet helemaal in om daar voor te gaan..
Hebben jullie een andere redenen om daar toch wel voor te kiezen?

Alvast bedankt voor de reacties.

In progress: VW kever

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste