Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 5
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:40
Matched: duitsland
Mawlana schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:50:
Ik ben sinds september 2017 in het bezit van een De'Longhi Magnifica ECAM 20.110.B, mijn eerste koffiemachine zonder cups/pads. Dit apparaat heb ik gekocht voordat ik m'n vrouw heb leren kennen, dit is het enige apparaat dat ze nog niet heeft vernieuwd. :+

Toegegeven, ik zou het ook fijn vinden als ze zelf cappuccino of latte macchiato voor zichzelf en bezoek kan zetten. Ze wil zelf namelijk nooit melk opschuimen.

Ik roep al enkele jaren dat ik de Jura E8 wil, maar ik stelde dat telkens uit (grote aankoop, en we willen verhuizen maar dat gaat voorlopig niet meer). Dus ik ben nu in de race voor een nieuwe koffiemachine. :P

De vraag is: de E8 - EB of EC? Scheelt pak 'm beet 200 euro als ik idealo.de mag geloven. Ik twijfel of ik dan wel de Cool Control erbij wil, ik denk dat de glazen melkhouder van Jura net zo goed is aangezien ze niet de hele dag door koffie drinkt. Of drinkt ze niet omdat ze me niet 24/7 wil lastigvallen? B)
Het is de E8 EC in de kleur Piano White geworden. Vandaag bij kookpunt opgehaald voor €1139. Het scheelt maar een euro of zestig vergeleken met de Mediamarkt in Duitsland, voor dat prijsverschil had ik geen zin om naar Duitsland te rijden. Een andere kleur (Piano White) zou wel wat goedkoper zijn geweest, maar m'n vrouw wilde wit. 🤷‍♂️

Eerste indruk: wat is ie stil! :D

Ik gebruik al jaren de House Blend bonen van brandzaak trouwens. :)

Update: ik zie net dat Expert in Duitsland de prijs van de witte heeft verlaagd naar €1029. Dat scheelt dus €110 tov wat ik vandaag heb betaald. :P Wel webshop-only geloof ik, dus dan zit je met doorstuurservice. Zwarte variant kost daar €989 trouwens.

[ Voor 9% gewijzigd door Mawlana op 29-11-2024 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

De Mediamarkt (en Saturn) in Duitsland heeft weer een actie wat de volgende Jura machine nog interessanter maakt dan die al was in Duitsland t.o.v. de courante Nederlandse prijs. NB in oktober was de E8 EB nog €50 goedkoper (destijds de BTW-actie).

ModelPrijsNL prijsLink
Jura E8 (EB) Piano Black € 800,99~1100https://www.idealo.de/pre...-eb-piano-black-jura.html

Let op, de MM.de doet niet aan verzenden naar NL-adressen, je kon eerder bij ophalen betalen (en niet ophalen is overeenkomst ongedaan (toen ik dit deed, NB zelf even naar de AV kijken)). Eventueel doorstuurservices zouden kunnen werken. - betalen bij ophalen lijkt niet meer mogelijk te zijn.
Mocht je een DHL Packstation account hebben kun je het hiernaar toesturen, maar als je dat nu (nog) wilt aanmaken zul je te laat zijn.

Let op: De E8 (EB) is een oud model en de voorloper van de E8 (EC).
PS Dit werkt ook bij de Saturn.de wat eigenlijk gewoon de Mediamarkt is.
PPS In de grensstreken vind je deze winkels/locaties: De Saturn in Kleve (Nijmegen), de MM in Nordhorn voor Twente. De Saturn in Aachen voor Z-Limburg en de Mediamarkt in Papenburg voor Groningen/Drenthe.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:40
True schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:38:
De Mediamarkt (en Saturn) in Duitsland heeft weer een actie wat de volgende Jura machine nog interessanter maakt dan die al was in Duitsland t.o.v. de courante Nederlandse prijs. NB in oktober was de E8 EB nog €50 goedkoper (destijds de BTW-actie).

ModelPrijsNL prijsLink
Jura E8 (EB) Piano Black € 800,99~1100https://www.idealo.de/pre...-eb-piano-black-jura.html

Let op, de MM.de doet niet aan verzenden naar NL-adressen, je kon eerder bij ophalen betalen (en niet ophalen is overeenkomst ongedaan (toen ik dit deed, NB zelf even naar de AV kijken)). Eventueel doorstuurservices zouden kunnen werken. - betalen bij ophalen lijkt niet meer mogelijk te zijn.
Mocht je een DHL Packstation account hebben kun je het hiernaar toesturen, maar als je dat nu (nog) wilt aanmaken zul je te laat zijn.

Let op: De E8 (EB) is een oud model en de voorloper van de E8 (EC).
PS Dit werkt ook bij de Saturn.de wat eigenlijk gewoon de Mediamarkt is.
PPS In de grensstreken vind je deze winkels/locaties: De Saturn in Kleve (Nijmegen), de MM in Nordhorn voor Twente. De Saturn in Aachen voor Z-Limburg en de Mediamarkt in Papenburg voor Groningen/Drenthe.
De E8 EC is bij diezelfde winkels verkrijgbaar voor €915 (met kassakorting).
https://www.mediamarkt.de...-piano-white-2884016.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pologhini
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 12-03 06:05
Goedemorgen all,

Gisteren zijn wij dus bij de MediaMarkt in Duitsland geweest en hebben dus een E8 ec in Dark Inox besteld. Na veel lezen in dit topic en nogal wat Google zoekwerk.

Het ging uiteindelijk tussen een Jura E8 en een Nivona 825. Het enige wat bij de vrouw blijft malen is het niet kunnen reinigen van de binnenkant/zetgroep bij de jura. Dit kan bij de Nivona wel.

We zijn op verschillende plekken voor informatie geweest en overal word een semi anders verhaal verteld over het reinigen van de jura. Onder andere:

1. Dagelijks met de tabletjes voor het melkproduct indien gebruikt, wekelijks in de "week" leggen van het melkschuim ding tot aan het maandelijks vervangen van de waterfilter, iedere 2 a 3 weken een reinigingstablet en iedere 1 a 2 maanden ontkalken.

2. Na ieder gebruik van melkproduct tabletjes gebruiken, wekelijks het weken van de melkproduct zaken, filter 2 wekelijks vervangen en iedere 2 a 3 weken een reinigingstablet cyclus.

3. Na ieder gebruik uitspoelen van melkproduct ding, wekelijks met tabletjes, reinigingstablet alleen bij aangeven apparaat, waterfilter ongeveer iedere 2 a 3 maanden, ontkalken alleen bij aangeven apparaat.

Zijn er gebruikers die over het reinigen echt iets nuttigs kunnen zeggen of hun ervaring willen delen?

Als laatste zouden er mensen zijn die toch voor de Nivona zouden kiezen ipv jura vanwege het schoonmaken van de zetgroep?

Excuus voor het hele verhaal en alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Pologhini schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 07:30:
Goedemorgen all,

Gisteren zijn wij dus bij de MediaMarkt in Duitsland geweest en hebben dus een E8 ec in Dark Inox besteld. Na veel lezen in dit topic en nogal wat Google zoekwerk.

Het ging uiteindelijk tussen een Jura E8 en een Nivona 825. Het enige wat bij de vrouw blijft malen is het niet kunnen reinigen van de binnenkant/zetgroep bij de jura. Dit kan bij de Nivona wel.

We zijn op verschillende plekken voor informatie geweest en overal word een semi anders verhaal verteld over het reinigen van de jura. Onder andere:

1. Dagelijks met de tabletjes voor het melkproduct indien gebruikt, wekelijks in de "week" leggen van het melkschuim ding tot aan het maandelijks vervangen van de waterfilter, iedere 2 a 3 weken een reinigingstablet en iedere 1 a 2 maanden ontkalken.

2. Na ieder gebruik van melkproduct tabletjes gebruiken, wekelijks het weken van de melkproduct zaken, filter 2 wekelijks vervangen en iedere 2 a 3 weken een reinigingstablet cyclus.

3. Na ieder gebruik uitspoelen van melkproduct ding, wekelijks met tabletjes, reinigingstablet alleen bij aangeven apparaat, waterfilter ongeveer iedere 2 a 3 maanden, ontkalken alleen bij aangeven apparaat.

Zijn er gebruikers die over het reinigen echt iets nuttigs kunnen zeggen of hun ervaring willen delen?

Als laatste zouden er mensen zijn die toch voor de Nivona zouden kiezen ipv jura vanwege het schoonmaken van de zetgroep?

Excuus voor het hele verhaal en alvast bedankt.
Het mooie van de Jura is dat als je de reiniging netjes bijhoudt volgens het boekje je de zetgroep niet hoeft schoon te maken, dat doet die zelf.
  • Elke dag dat een melkproduct gemaakt wordt met de tabletjes schoonmaken (dat kost je op een kop koffie amper geld) en de melkslangetjes e.d. die alleen met water gereinigd worden .. gadver je laat een glas voor melk toch ook niet drie dagen op je aanrecht staan en gebruikt die elke keer weer?
  • Filter vervangen (of ontkalken indien geen gebruik filters) op de intervallen die de machine aangeeft.
  • Schoonmaken met een reinigingstablet op de intervallen die de machine aangeeft.
Wij kiezen er doelbewust voor om gebruik te maken van Jura schoonmaakproducten, het kost ons op jaarbasis misschien een 30-50€ meer, maar het geeft gemoedsrust dat de machine dan ook echt wel 8 jaar gaat halen. Zoveel investeren (nog relatief weinig in dit topic althans) voor een koffiemachine en dan op reiniging bezuinigen snap ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:14
Demiesehv schreef op maandag 3 februari 2025 @ 00:28:
Kunnen jullie me een zetje heben.
Drink 3 a 4 kopjes per dag heb nu een bonenautomaat van miele.
Maar zou graag handmatig willen gaan proberen.
Drink graag cappuchino ook, maar nooit veel visiete.
Dus een enkel boiler zou prima zijn.
Wat kan ik het beste 2e hands aanschaffen?
Welke maler en welke machine tot een 500 euro max.
Als het me dan bevalt kan ik altijd nog upgraden.
Met dat budget kom je gauw in een tweedehands Quick Mill 3035 of Sage Barista Pro o.i.d.. Je hebt dan een ingebouwde maler. Wil je beide los hebben zodat je makkelijker kan upgraden of vervangen indien defect dan verkopen mensen soms een set met een Gaggia Classic Pro rond dat bedrag. Als het meezit een Rancilio Silvia. Wil je snelle opwarmtijd dan zou je kunnen kijken of je een Sage Bambino Plus kunt vinden. Qua maler is het dan maar net wat erbij zit of wat je los op Marktplaats kunt vinden. Idealiter een Eureka Specialita o.i.d. maar zoals gezegd is je budget wel wat aan de krappe kant. De losse machines die ik noemde zijn nieuw 400-600 en een maler als de Specialita zit ook in dat bereik (tenzij je in Duitsland shopt, dan wellicht iets goedkoper). Soms kun je een mooie deal scoren op Marktplaats dus in jouw geval hoop ik dat dat lukt!

[ Voor 3% gewijzigd door ArjenIsM3 op 03-02-2025 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:42
Bo0bz schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 07:47:
Na 3 jaar mijn eerste volautomaat een Philips LatteGo 4300 moeten afschrijven. Na meerdere keren vervangen van alle rubbertjes en slangetjes blijft de machine aan alle kanten lekken. Gisteren een Jura E8 EC Dark Inox opgehaald bij Saturn in Kleve. Nu kan de pret beginnen! Bestelling bij Brandzaak staat uit voor een goede verse boon. Hoe begin ik met het afstellen van de machine aangepast op de boon?
Mijn Philips ging ook kapot. Ik heb vrijdag een Jura J8 Twin opgehaald in Duitsland. Echt top met dubbele maler, mijn vrouw drinkt tegenwoordig namelijk alleen nog maar cafeïne vrije koffie.
Eerste indruk is al heel goed, zoveel meer smaak en geur met dezelfde bonen (Fascino Emporio) als die in in de Philips had.
Alleen nu nog even een kwestie van finetunen qua maalgraad, hoeveelheid en temperatuur.

Er is helaas geen kant en klare gids per boon wat de optimale instellingen zijn.
Wordt het al tijd voor een Jura topic?

[ Voor 6% gewijzigd door yorroy op 08-02-2025 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teus.espresso
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:18
In Duitsland is de hoeveelheid kalk in het water vaak hoger dan in Nederland maar het filmpje is informatief.
YouTube: Wie viel Kalk bleibt in der Maschine? Test nach 100L Wasser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10 22:37
mphilipp schreef op zondag 9 maart 2025 @ 01:57:
[...]

Volgens mij heeft Philips ooit zoiets geprobeerd. Geen idee hoe dat ook alweer heette, maar het idee lijkt erop: bakjes met volgens mij 250 of 500g bonen die je dan in een (uiteraard speciaal) Philips apparaat moest doen. Het idee was dat je dan makkelijker verschillende soorten bonen kon proberen. Er was zelfs een blanco pod waar je je eigen bonen in kon doen.

Maar het is inderdaad een riskant product van een startup: speciale koffiepods én een cloud...what can possibly go wrong?
Dit is wel een serieuzer product. Ik ben van de nieuwtjes en proberen, en verleden al jaar contact gehad met Nunc maar helaas niet leverbaar buiten Duitsland.
Dan moest ik de machine met doorstuur service kopen. Ik zie nu ook dat levering weer is uitsteld. Dit kan best wat worden denk ik :)
Ach ik heb nu al te veel koffie gear :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:29

bebopper

I'm an absolute beginner...

boozzz schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:38:
[...]

Dank voor de tip! Heb hem zojuist ook besteld, zilver ook nog eens :) Lijkt mij een perfecte campingmaler upgrade (mijn oude cheapo keramische valt wat uit elkaar) in combo met de Wacaco Picopresso. Ben benieuwd!
Die van mij is sinds vandaag onderwerg (uit Duitsland, dus zal hopelijk redelijk snel gaan). Zit vol ongeduld te wachten :)
apNia schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:48:
Jullie een idee wat een beetje een goede koffieboon is bij de supermarkt? Ik heb al meerdere gehaald, waaronder Starbucks, en die zijn echt niet te zuipen. Ze smaken zo verbrand. Zelfs de medium roast Starbucks smaakt verbrand, en is echt een gitzwarte glimmende boon. Het is een leuke hobby, maar soms ook erg duur ;)
Zie de laatste zin van @Dennis1812 - vooral geen supermarkt bonen bestellen, je kunt waarschijnlijk voor ongeveer evenveel ook prima verse bonen online bestellen (kan ook veel en veel duurder, maar hoeft niet). De meest budget optie die mij zo binnenvalt is die bij fascino: https://www.fascino-coffe...s/fascino-budget-specials (voor de duidelijkheid heb geen ervaring met deze bonen, maar ze zullen iig vers gebrand zijn).

[ Voor 54% gewijzigd door bebopper op 19-03-2025 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
bebopper schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:52:
[...]

Die van mij is sinds vandaag onderwerg (uit Duitsland, dus zal hopelijk redelijk snel gaan). Zit vol ongeduld te wachten :)

[...]

Zie de laatste zin van @Dennis1812 - vooral geen supermarkt bonen bestellen, je kunt waarschijnlijk voor ongeveer evenveel ook prima verse bonen online bestellen (kan ook veel en veel duurder, maar hoeft niet). De meest budget optie die mij zo binnenvalt is die bij fascino: https://www.fascino-coffe...s/fascino-budget-specials (voor de duidelijkheid heb geen ervaring met deze bonen, maar ze zullen iig vers gebrand zijn).
Fascino lijkt niet goedkoper (en zelfs duurder?) te zijn dan de andere usual suspects zoals Brandzaak of Hoofdkwartier.

Als ik echt budget wil gaan, dan koop ik Hema Espresso koffiebonen, maar alleen voor cappuccino/cortado melkdrankjes. Die viel me eigenlijk best wel mee. En zeker niet meer de dark-roast, nog nooit zulke donkere vette bonen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boozzz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:24
bebopper schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:52:
[...]
Hij is inmiddels binnen hier, kwam met de bezorger van Amazon, vaag. Maar ziet er prima uit. Op stand 0 zitten de burrs klemvast, vanaf drie clicks grover raken ze elkaar niet meer. Een click is 16 micrometer afstand op de burrs.

Als ik dat vergelijk met mijn Lagom, waar ik voor zeer light roast soms op stand 0,4 moet malen (gecalibreerde 0, 7,5 um per tiende) voor espresso, denk ik dat de 3Bomber maler voor die hele lichte brandingen net wel/niet gaat werken. Of ik dat ook met de hand wil malen is een ander verhaal :D Voor reguliere espressobranding lijkt ie me perfect.

Morgen maar eens proberen, dan kan ie daarna bij de vakantiespullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

thunder68 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:36:
[...]

Ik kom uit dezelfde situatie; heb uiteindelijk tóch gekozen voor een volautomaat. Na veel lezen en reviews bekijken (check die van coffeeness.de eens onder andere) heb ik gekozen voor de Gaggia Cadorna Prestige. https://www.coffeeness.de/nl/gaggia-cadorna-prestige-review/
Echt een heel fijn apparaat, heerlijke koffie, eenvoudig in schoonmaak/onderhoud, veel mogelijkheden en presets mogelijk. Via een 2e kansje op bol.com ook nog niet eens zo heel duur.
Kijk vooral of je ook veel cappucinos en latte's maakt. De Cadorna prestige heeft een aparte melkcontainer, de melk gaat dus niet door je apparaat heen en deze is goed schoon te maken. Sommige machines zoals de Melitta Latticia (ook heel goed) heeft een melkslangetje die je direct in een melkpak of kopje kunt hangen. Werkt ook goed. Succces met je zoektocht!
680€ nieuw zie ik zo snel, voor 150€ meer heb je een Jura E8 uit Duitsland met een melkkannetje.
(zoek Duitsland in dit topic voor info)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:29
True schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:01:
[...]

680€ nieuw zie ik zo snel, voor 150€ meer heb je een Jura E8 uit Duitsland met een melkkannetje.
(zoek Duitsland in dit topic voor info)
Als 2ekansje nog minder, €582. Die van ons was ook 2ekansje en had alleen een plekje op de behuizing die iets minder mooi was. Maar goed, kijk en vergelijk vooral naar wat jouw wensen zijn uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:54
Jura E8 (EC) 899.- bij MediaMarkt en Saturn Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:38
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:39:
Jura E8 (EC) 899.- bij MediaMarkt en Saturn Duitsland.
Thanks voor de melding!

De aanbieding is er nog steeds, ik heb hem zojuist online besteld en de bezorging via een adres van MailboxDE gedaan. Die bezorging kost me ongeveer 40 euro als het goed is, maar ik zal nog wel laten weten hoe dat gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koets89
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:50
retoohs schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 15:26:
[...]

Ziet er wel gaaf uit. Eigenlijk gewoon een df64 maar dan degelijk Duits.
De df64 is ook degelijk toch? En alleen de maalschijven worden in Duitsland gemaakt trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:47
Koets89 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:34:
[...]

De df64 is ook degelijk toch? En alleen de maalschijven worden in Duitsland gemaakt trouwens.
Ja klopt. Het is meer de quality control die beter kan en de support die niet bestaat, afhankelijk van waar je zo'n ding koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:29

bebopper

I'm an absolute beginner...

Sungirly schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 16:37:
Moccamaster zat ik ook naar te kijken inderdaad maar denk dat het te veel van het goede is voor een kop koffie.

Of ik zou een goedkope filter apparaat op zolder moeten zetten en met een verjaardag moeten gebruiken voor een kan koffie.

Volautomaat als ik reviews lees dan gaan die snel kapot en verschrikkelijk met schoonmaken? Heb je een aanbeveling qua merk?

Misschien zoiets?

mja reviews ook slecht

https://www.delonghi.com/...2MKbcorbAG0RoCC6kQAvD_BwE

Deze had ik gezien maar reviews op verschillende websites zijn niet echt lovend. Zeggen apparaat snel kapot is.

https://www.bol.com/nl/nl...e1qNn5_I-mERoCiK8QAvD_BwE
Mooi idee voor een verjaardagscadeau :)

Het hangt vooral van je budget af ben ik bang. Voor een goede volautomaat zal het advies hier al snel zijn: koop een JURA (en welke hangt dan weer af van wat voor soort koffie, maar dat is een volgende stap). Deze zitten echter wel meer richting de bovenkant van de markt qua prijs voor volautomaten. Aanschaf ervan in Duitsland zou dan nog wel flink kunnen schelen (als dat een optie is).

Kun je een indicatie van je budget geven en aangeven wat voor koffie je man het liefste drinkt (zwart, cappucino... ik vermoed het eerste als je berichten lees)?

Moccamaster kan trouwens ook prima een optie zijn hoor, je kunt er ook een halve kan mee zetten. En afhankelijk van de grote van de mok koffie die je man graag drinkt kan dit zomaar 1 kopje zijn :P

[ Voor 4% gewijzigd door bebopper op 22-07-2025 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-10 16:55
Momenteel in het bezit van een Seaco pico deluxe maar eigenlijk op zoek naar iets nieuws (beters).

Na wat zoekwerk kwam ik de Nivona 8107 tegen. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik er nog nooit van had gehoord maar vooral het design en ook de reviews spraken me erg aan.

We zullen hem voornamelijk gaan gebruiken voor cappuccino en zwarte koffie. De Nivona heeft ook een cold brew functie en dat vind ik voor de warmere dagen wel een mooie toevoeging maar is geen absolute must.

In hetzelfde prijs (en kwaliteit?) segment kom je ook de Jura E8 tegen. Deze is zelfs nog een heel klein beetje goedkoper maar beschikt niet over cold brew functie.

Jura is Jura en voor veel mensen ook echt het topsegment in volautomaten heb ik gemerkt. Is dat ook terecht of is dat met name de ‘naam’ die ze (misschien ook wel terecht) hebben opgebouwd in de loop daar jaren.

Wie kan me een goed advies geven over deze 2 apparaten of heeft misschien nog een ander alternatief in dit prijssegment?

N.b.
Ik las ook her en der dat deze merken in Duitsland goedkoper zouden zijn. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met koop in Duitsland irt garanties etc. en is het daar ook daadwerkelijk goedkoper (en waar?).
Edit: bij Saturn zag ik nu de E8 voor €888. Kleve zou voor mij een uurtje rijden zijn en in principe dus snel verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:01
Weet iemand of er in Nederland een verkooppunt is voor koffiebonen uit de Filipijnen? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe deze bonen smaken, maar ik kan zo snel online geen winkel vinden die ze in Nederland verkoopt. Misschien is https://kapedefilipina.eu/en-eu een optie, die lijken het vanuit Duitsland te versturen.

Er is ook nog een andere optie (koffieuitdefilipijnen.nl) maar die vind ik vrij sketchy en het rekeningnummer klopt ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevvie123
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:39
Stroopwafels schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:22:
Weet iemand of er in Nederland een verkooppunt is voor koffiebonen uit de Filipijnen? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe deze bonen smaken, maar ik kan zo snel online geen winkel vinden die ze in Nederland verkoopt. Misschien is https://kapedefilipina.eu/en-eu een optie, die lijken het vanuit Duitsland te versturen.

Er is ook nog een andere optie (koffieuitdefilipijnen.nl) maar die vind ik vrij sketchy en het rekeningnummer klopt ook niet.
Ook even gezocht, zie ook niet echt wat. Het lijkt dat het oogstseizoen daar van december t/m maart loopt. Beste kans rond april bij specialty roasters denk ik dan :?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Teus.espresso
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ImPiB_xqAGCb4cIBW4a6MO8eZVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mVog9kMDZJH72rQObpYhQElh.jpg?f=fotoalbum_large
FYI; ECM en Profitec zijn zuster bedrijven. Beide merken worden in Bammental Duitsland gebouwd. De ECM machines staan wat hoger in de markt met net iets mooiere materialen. De Profitecs zijn gericht op gebruiks vriendelijkheid. Een deel van de interne onderdelen is hetzelfde (op de bypass staan beide merken afgedrukt) een groter deel is uniek per merk.
*) Disclaimer ik doe projecten voor ECM / Profitec.

[ Voor 3% gewijzigd door Teus.espresso op 17-09-2025 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:42
@107mb even wachten tot black Friday voor een mooie JURA-aanbieding in Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:42
cryptapix schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:46:
@107mb even wachten tot black Friday voor een mooie JURA-aanbieding in Duitsland?
Tijd heb ik genoeg! Dus Jura stunt dan tegen die tijd in Duitsland? Ik woon op 15 minuten rijden van de grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:42
107mb schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:35:
[...]
Tijd heb ik genoeg! Dus Jura stunt dan tegen die tijd in Duitsland? Ik woon op 15 minuten rijden van de grens.
Nou, van tijd tot tijd zijn er sowieso acties bij Mediamarkt, Saturn etc. in Duitsland. Dat scheelt op een E8 vaak een paar honderd euro ten opzichte van NL. Lijkt mij dus een reële kans dat dat rond black friday ook zo is. Check www.idealo.de voor prijzen. Je kunt ook het prijsverloop over een jaar zien.

Als voorbeeld, een E8 EC piano black kost in Duitsland nu EUR 879 en in NL 1100 of meer.
Pagina: 1 2 3 4 5

Let op:
Voor single-servings-machines: Koffie: Cup, Pad & Single Serving - Deel 1