edozat1 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:18:
Dank voor je snelle uitgebreide antwoord! Ik heb alles losgeschroefd en schoongemaakt met Cafiza, dat hielp niet. Maar ik zie het probleem denk ik al. Ik heb een andere shower holding plate, eentje waar 6 gaatjes in zitten, waarvan 1 dus wel precies onder het gat van de group body. Is dit dan niet de origionele?
Ik heb het probleem ook voorgelegd aan een reparateur. Zijn voorstel was om het betreffende gaatje te blokkeren. Hoewel dat misschien werkt, vind ik het wel vreemd dat dit de oplossing zou moeten zijn.
[
Afbeelding]
Gaggia classic gebruiker hier.. Leermomentje, eerst lezen, dan iets kopen. Ik had dus nieuwe zetgroepringen nodig voor de Gaggia classic, want de huidige begon weer te lekken na een jaar of wat. (je weet wel, die rubberen ring tussen filterdrager en zetgroep)
Zag dat 'die ene webshop waar ik nog nooit besteld heb' ook redelijk leuk geprijsd een shower holding plate had van messing, passend op de Gaggia classic. Top, direct maar eens meebestellen om te proberen! Mjah. Had beter hier eerst kunnen lezen, zelfde ding als wat jij gezien hebt. Met de gaten te veel dus. Kwam ik later achter. Op zich niet eens een issue, maar het vervolg ervan wel.
Goed, ring vervangen, ook direct die nieuwe shower holding plate (met de gaten teveel dus) gemonteerd. Eerste bakje espresso ging nog wel, 2e ook, bij de 3e de volgende dag wil de filterdrager er niet meer in draaien. Heel apparaat op z'n kant, boel losgehaald, schoongemaakt (ik dacht, zit misschien wat vuil onder de rubberen ring) en daarna ging het weer, een dag of 2. Dag erop, zelfde issue.. Even o
nline gezocht, jouw post gezien, shower holding plate verwijderd en originele, ouwe plate er in gedaan. Ring ook los gehad en weer terug, er zat wat water ONDER de rubberen afdichtring.. Vreemd.. Nog nooit eerder gezien.. Dus gisteren nog 2 bakjes gezet met de goeie, oude shower holding plate, wil vandaag weer koffie zetten en er spuit langs alle randen van de filterdrager water langs. Geen idee wat er nou nog aan de hand is verder, maar zit al zo'n anderhalve week te tobben met een apparaat wat bekend staat om vooral onverslijtbaar te zijn. Grote kans dat als ik morgen het ding weer op z'n kant leg, er weer water onder de rubberen ring zit.
Iemand met een Gaggia Classic dit al eens eerder meegemaakt? Apparaat heeft het altijd prima gedaan eige
nlijk. Ik heb nog 1 nieuwe rubber afdichtring liggen die ik nog kan proberen morgen (allicht is degene die er nu net in zit bij verwijderen o.i.d. ergens beschadigd geraakt - alhoewel ik er niets aan zie zo op het blote oog) maar ik zit een beetje te zoeken wat het nog meer kan zijn als dat het eventueel ook niet oplost.
Enige wat ik kan bedanken is dat de ringen die dezelfde webshop aanbiedt ook niet helemaal 100% geschikt zijn en dus goed passen of zo, of dat de zetgroep danwel filterdrager ergens beschadigd geraakt is of zo.. Maar dat laatste kan ik mij haast niet voorstellen.