Het Grote Airsoft Topic deel 3/4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 49 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:47

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Arnhem is opzich wel lekker groot en dus geschikter voor veel mensen. Alleen de leenkits zijn volgens mij niet echt fantastisch. Bij de Uithof in DH hebben ze binnen iig wel erg leuke M4's met red dot en flashlight.

[ Voor 51% gewijzigd door rsnubje op 12-05-2017 16:25 ]

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Nu online

Plainside

I browse when I'm at work

XzeroD schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:27:

[...]

Waarom dan een NABV lidmaatschap als je alleen met huurkits speelt (tenzij je vaak wilt gaan spelen)?
Zodat ik niet telkens als intorducee mee hoef.
En aangezien een Replica halen op het moment geen optie is helaas is dit de best volgende optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Kun je de replica niet bij een ander NABV lid kwijt anders?
De meeste huurkits zijn duur en/of prut, dus financieel heb je het er denk ik vrij snel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

defusion schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 23:05:
Kun je de replica niet bij een ander NABV lid kwijt anders?
De meeste huurkits zijn duur en/of prut, dus financieel heb je het er denk ik vrij snel uit.
Dat terzijde, het is véél leuker met eigen kit. Veel persoonlijker.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:28

Player1S

Probably out in the dark

Geld is over gemaakt dus deze is nu van mij 8)

http://forum.airsoft.nl/viewtopic.php?f=108&t=13416

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Grats! Ziet er leuk uit. Ik heb net mijn eerste replica binnen dus kan er verder ook weinig over zeggen :+

Had me wel verkeken in het gedoe met het uitzoeken van een batterij, maar ik geloof dat ik nu alles besteld heb wat ik direct nodig heb. Inclusief een Red Dot Sight uit Hong Kong (incl. killflash) omdat de 'iron sight' toch een beetje tegenviel.

Binnenkort even wat kleding in de lokale airsoft winkel scoren en ik ben er helemaal klaar voor :)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Met een Amoeba kun je bijna niet mis gaan :)

Zojuist een Gate Titan besteld voor mn assault rifle. Ondanks dat ie 11.1v slikt volgens de fabrikant, schiet ie nu niet goed meer semi omdat ie te ver door schiet. Voor full auto natuurlijk geen probleem, maar binnen niet handig, ondanks dat ik mn 7,4 accu nog wel heb.

Ik ben wel excited voor de mogelijkheden met de Titan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Zo nu ook een WE G17 overgenomen van een airsoft maatje en vanavond even op pad voor nieuwe kleding bij Army Company (ook airsoft maatje van me).
3 tal Thermold high cap mags op de kop getikt. Komen morgen binnen.

De G&P komt ook binnen een deze dagen en zijn we er helemaal klaar voor. Enige wat dan nog moet gebeuren is een keer goede com-set.

In ieder geval gaan we 29 of 30 juli knallen in Daarle.

[ Voor 9% gewijzigd door Player1S op 31-05-2017 12:44 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prestige93
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik ben opzoek naar iemand die mij als introduce mee zou willen nemen, het liefst ergens in omgeving Eindhoven.

Wil al een tijd proberen of het iets voor mij is en nu toch maar een keer de knoop doorhakken!

Steam: http://steamcommunity.com/id/Prestige93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

prestige93 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:49:
Ik ben opzoek naar iemand die mij als introduce mee zou willen nemen, het liefst ergens in omgeving Eindhoven.

Wil al een tijd proberen of het iets voor mij is en nu toch maar een keer de knoop doorhakken!
Veel locaties hebben huurkits en in dat geval kun je je via hun aanmelden als introducee. Aldaar gewoon aansluiten bij paar mensen. De meesten nemen je wel mee aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prestige93
L1nt schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:28:
[...]

Veel locaties hebben huurkits en in dat geval kun je je via hun aanmelden als introducee. Aldaar gewoon aansluiten bij paar mensen. De meesten nemen je wel mee aan de hand.
thanks! ik ga even zoeken, zie helaas dat er in de omgeving van eindhoven niet veel te vinden is. of airsoftdb is outdated.

dan maar iets verder rijden :)

Edit: nvm airsoftdb is incompleet wild mountain is in de buurt!

[ Voor 6% gewijzigd door prestige93 op 01-06-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 22:01
prestige93 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:31:
[...]

thanks! ik ga even zoeken, zie helaas dat er in de omgeving van eindhoven niet veel te vinden is. of airsoftdb is outdated.

Wild Mountain is zeker een aanrader!

Ze gaan op termijn over op HPA replica's voor de huursetjes. Is het verschil in kwaliteit en range van de replica tussen ervaren airsofters en een huurset een stuk minder. Ideaal!

Daarnaast heb je ook nog Helenaveen. Maar dit wordt steeds meer een afrader. En als ik zo lees op internet zijn er een hoop meer die er zo over denken. Al is het voor een regenachtige dag zeker leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:56
Wild mountain is inderdaad tof, maar toen ik er laatst was werd ik er wel flink uitgeschoten door al dat HPA geweld...

Iedereen moet testen met .20g BB's, maar vervolgens laden veel HPAers .25, 28 of .30 in. Joule creep -> dikke range -> Citrus met zijn arme G&G F2000 wordt er uit geschoten. :(

Tussen al die snipers en HPAers kun je met een standaard tot midrange AEG eigenlijk weinig beginnen behalve in het huisjesgedeelte.

De organisatie en het veld zelf zijn trouwens wel echt top. Goed geregeld (ook qua faciliteiten) en duidelijke instructie.

[ Voor 30% gewijzigd door citruspers op 01-06-2017 10:53 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Dat is wel jammer ja. Denk dat er sowieso meer of betere controle op HPA moet komen. Denk trouwens dat HPA in de meeste gevallen toch echt wel beter is dan wat de meeste mensen zelf hebben en dat vaste klanten daardoor gaan zeuren over de huurkits als dat HPA wordt.

Het is niet dat AEG niet kan wat HPA kan, snel en hard schieten, maar daarvoor moet je zelf wat tunen en dat kan lang niet iedereen. Zelf ga ik van de week een Gate Titan in mn replica zetten en wellicht op termijn nog een snellere gearset/motor als het allemaal bevalt. Dan kom je toch al snel op de RPM van een HPA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 22:01
Ben zelf ook niet echt van de HPA. Heb 2 maanden een Tippman gehad. Nooit een veld gezien. 6x de winkel uiteindelijk hebben ze hem uit coulance maar terug genomen. Ik blijf voortaan bij een AEG. Maar daarmee kom ik nooit in het bosgedeelte daar. (of het moet een night event zijn). Lekker door de huisjes en de grote open stukken vermijden. Dan kan ik meestal wel wat tegen de HPA'ers.

Wat de reden vooral is dat ze overgaan naar HPA is het onderhoud. Er wordt niet bepaald zuinig omgegaan met huurkits. Door het zand rollen etc.. Ze waren er toch al gauw 2 uur mee bezig om 1 replica helemaal goed schoon te maken. Met HPA heb je dit niet waardoor het op termijn een hele hoop arbeidsuren scheelt om ze operationeel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Voor buiten kan ik me dat wel voorstellen inderdaad. Maar binnenbanen mogen wat mij betreft lekker AEG blijven :P Bij Airsoft Inc. bijv gebruiken ze nu voor huurkits M4's met flash en red dot om het enigszins gelijk te trekken met de doorsnee NABVer.

[ Voor 37% gewijzigd door rsnubje op 01-06-2017 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 16:58
prestige93 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:31:
[...]

Ik ben zaterdag aanwezig in Wild Mountain en erna door naar Unit 13 voor de avond Skirm :)

Hpa is leuk als er ook eerlijk mee word omgegaan, maar veelal word na het testen met 0.20 op 360fps opgeschroefd naar 0.25/0.30 op 360fps.
De pakkans door controles is nogal klein pas als er genoeg klachten komen word er actie ondernomen tijdens de skirm en dan nog kunnen ze snel makkelijk terug schroeven.

Het is jammer dat sommige mensen er alleen op uit zijn om de andere flink toe te takelen ipv. een leuke fair game te spelen.

Zelf speel ik met de Scorpion evo binnen met de short versie buiten met de carbine, beide afgesteld met 0.20 tussen de 357/362 fps, maar ik speel met 0.25 dus deze zakt iets in tijdens de Skirm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

362 is te hard he. 12 te hard zelfs. Officieel mag je niet harder dan 350 met 10 speling.

Nu zal die 2fps het verschil niet maken maar je loopt wel risico dat ze je dwingen met 0.20 te testen en dat je om 2fps niet mee mag doen als je net de verkeerde treft.

Daarnaast zit je ook erg dicht tegen het limiet en niet alle FPS meters zijn gelijk dus loop je sowieso al het risico dat je, volgens de meter, te hard schiet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ
L1nt schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:31:
362 is te hard he. 12 te hard zelfs. Officieel mag je niet harder dan 350 met 10 speling.

Nu zal die 2fps het verschil niet maken maar je loopt wel risico dat ze je dwingen met 0.20 te testen en dat je om 2fps niet mee mag doen als je net de verkeerde treft.

Daarnaast zit je ook erg dicht tegen het limiet en niet alle FPS meters zijn gelijk dus loop je sowieso al het risico dat je, volgens de meter, te hard schiet.
360 is NL de limiet en ze pakken meestal het gemiddelde, het is meer 357/359/358/361/357 enz.

België is 350 met uitloop van 10

Niet getest op eigen fps meter maar op vaste bij Unit en daar is deze altijd constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Dan is dat volgens mij gewijzigd want meende dat NL ook 350 + 10 uitloop was. Reglement zegt echter 360 idd.

Ik ken echter verhalen dat er tussen verschillende meters behoorlijke verschillen kunnen zitten. Kan wel oplopen tot 10fps verschil.

Als je echter altijd op dezelfde locatie speelt dan zal het verder geen issue zijn maar wel lullig als je een keer ver weg gaat en volgens die meter schiet je te hard.
Daarom zou ik persoonlijk nooit strak tegen de 360 aan gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
L1nt schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:46:
Dan is dat volgens mij gewijzigd want meende dat NL ook 350 + 10 uitloop was. Reglement zegt echter 360 idd.

Ik ken echter verhalen dat er tussen verschillende meters behoorlijke verschillen kunnen zitten. Kan wel oplopen tot 10fps verschil.

Als je echter altijd op dezelfde locatie speelt dan zal het verder geen issue zijn maar wel lullig als je een keer ver weg gaat en volgens die meter schiet je te hard.
Daarom zou ik persoonlijk nooit strak tegen de 360 aan gaan zitten.
Je hebt er gelijk in maar tot nu toe gaat het goed.
Daarbij ik kan altijd de veer nog een beetje knippen, zo gebeurd.

En ik heb mijn ICS Par mk3 als reserve bij me, die komt op 340/345 Fps ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Welke Par MK3 heb jij? :)
Ik heb de CQB MTR. Die zit altijd rond 350-360.
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/w7xee/b5c1334406.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ
rsnubje schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:17:
Welke Par MK3 heb jij? :)
Ik heb de CQB MTR. Die zit altijd rond 350-360.
[afbeelding]
Deze maar dan in tan
https://www.unit13shop.eu...aid=15990&lang=nl&lang=NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Gaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Die zijn sowieso cool ja :) Ik heb nog een MP7 en wil uiteindelijk nog een Vector halen als die uitkomt in juli en eventueel nog een Scar-L/H.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

haha... De typische airsofter.... Ik wil die nog...en die...en ook nog die...en als het even kan die maar dan ook nog die.

Op mijn wensenlijstje staat nog het volgende (in willekeurige volgorde)

- M14
- M16VN/M16A1
- Vietnam Era US kleding
- MP5A2
- M249 para
- AK47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Haha jup, je bent nooit klaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prestige93
Iemand hier die toevallig dit weekend naar wild mountain gaat en ruimte heeft voor introducé heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
prestige93 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:26:
Iemand hier die toevallig dit weekend naar wild mountain gaat en ruimte heeft voor introducé heeft?
Lekker huurkitje pakken en je bent klaar :)
Introduce is alleen nodig als je zelf geen gear hebt en deze mag lenen van een nabv lid die dan met je gaat skirmen.

Deze moet dan ook nog eens op de Nabv site worden aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

idd lekker voor huurkit gaan

Mijn replica is inmiddels op de post. En dan 2 juli waarschijnlijk naar Kings Forest om daar voor het eerst in maanden te skirmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prestige93
gaan we gewoon doen, kaartje gereserveerd en dan morgen mijn eerste airsoft ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

prestige93 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:54:
gaan we gewoon doen, kaartje gereserveerd en dan morgen mijn eerste airsoft ervaring :)
Hoe ging het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Gisteravond de Gate Titan werkend gekregen in mn Par MK3. Super chill om te hebben moet ik zeggen. Er moesten wel wat mods aan de gearbox uitgevoerd worden, maar dankzij de titan build Facebook groep allemaal goed gekomen. Nu ingesteld op Safe-Semi-Burst/Auto. Das best fijn zo. 1x trigger overhalen en loslaten is dan burst en ingedrukt houden is gewoon full auto. Ook schiet hij nu niet meer dubbel op semi vanwege de 11.1v accu ipv 7.4. Gotta love gear detection :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Ik weet niet wie ze waren :) maar de huurders hebben plezier gehad volgens mij :).

Het was een leuke maar erg warme dag.

Wij zijn daarna nog doorgegaan naar voor een avond skirm bij unit tot 23.00....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Je had er zin in dan @ErwinJ :P @prestige93 zei op discord dat ie best wel spierpijn had xD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prestige93
rsnubje schreef op maandag 5 juni 2017 @ 13:25:
Je had er zin in dan @ErwinJ :P @prestige93 zei op discord dat ie best wel spierpijn had xD
We waren zeker fanatiek, ik zat in team geel in ieder geval samen met een vriend van me.
Spierpijn had ik verwacht aangezien ik al een tijdje niet meer zo actief ben geweest een hele dag

@ErwinJ speelde jij met je Scorpion? zo ja dan hebben wij op het einde volgens mij de bank gehouden samen met de snipers.

[ Voor 15% gewijzigd door prestige93 op 06-06-2017 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prestige93
-dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door prestige93 op 06-06-2017 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
prestige93 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:42:
[...]

We waren zeker fanatiek, ik zat in team geel in ieder geval samen met een vriend van me.
Spierpijn had ik verwacht aangezien ik al een tijdje niet meer zo actief ben geweest een hele dag

@ErwinJ speelde jij met je Scorpion? zo ja dan hebben wij op het einde volgens mij de bank gehouden samen met de snipers.
Yup Met de scorpion maar ik was blauw >:)

Ooo de bank.... die pakten hun hit niet die snipers zijn een paar keer geraakt geworden ook door mij op het kopje >:)

[ Voor 11% gewijzigd door ErwinJ op 06-06-2017 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
rsnubje schreef op maandag 5 juni 2017 @ 13:25:
Yup zeker zin, en s'avonds kapot :P
Maar een goede leuke dag gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prestige93
ErwinJ schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:07:
[...]

Yup Met de scorpion maar ik was blauw >:)

Ooo de bank.... die pakten hun hit niet die snipers zijn een paar keer geraakt geworden ook door mij op het kopje >:)
Medic zat bij mij en de snipers, en er liepen een aantal houten balken voor de snipers langs mogelijk zijn de geraakt ipv de snipers.

In de tijd dat ik er zat is er geen van hen geraakt in ieder geval.

ik kreeg ook te horen van een speler dat ik een hit niet had genomen, had niks gevoeld.

[ Voor 8% gewijzigd door prestige93 op 06-06-2017 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
prestige93 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:14:
[...]

Medic zat bij mij en de snipers, en er liepen een aantal houten balken voor de snipers langs mogelijk zijn de geraakt ipv de snipers.

In de tijd dat ik er zat is er geen van hen geraakt in ieder geval.
Nee zeker niet, maar maakt niks uit.
Ik maak me daar niet druk om, je pakt hem of je pakt hem niet dit zal altijd aan de persoon zelf liggen.
Helaas zie je veel mensen gewoon doorlopen terwijl ze vol geraakt worden, dit is buiten sowieso meer dan binnen met CQB merk ik.

Ik pak hem vaker en dan blijkt dat het bv zoals afgelopen zaterdag een dennenappel was die uit de boom viel op mijn rug pouch :P |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prestige93
ErwinJ schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:23:
[...]

Nee zeker niet, maar maakt niks uit.
Ik maak me daar niet druk om, je pakt hem of je pakt hem niet dit zal altijd aan de persoon zelf liggen.
Helaas zie je veel mensen gewoon doorlopen terwijl ze vol geraakt worden, dit is buiten sowieso meer dan binnen met CQB merk ik.

Ik pak hem vaker en dan blijkt dat het bv zoals afgelopen zaterdag een dennenappel was die uit de boom viel op mijn rug pouch :P |:(
Voor mijn gevoel heb ik ook al mijn hits wel genomen, op die ene na dan :+
Mij gaat het meer om de lol als het MOETEN WINNEN!

daarnaast was het terug moeten naar spawn een optie om je vocht aan te vullen dus ik vond het niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

ErwinJ schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:23:
[...]
_O- Geniaal.
Ik neem alleen ricochet's niet. Maar zou ook raar zijn als je dat wel deed. Tenzij ik het niet zeker weet. En buiten sowieso als ze hem niet callen maar wat vaker en meer schieten he :P Kwestie van tijd voordat ze hun hits wel gaan callen als er een hele stroom bb's komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prestige93
rsnubje schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:44:
[...]

_O- Geniaal.
Ik neem alleen ricochet's niet. Maar zou ook raar zijn als je dat wel deed. Tenzij ik het niet zeker weet. En buiten sowieso als ze hem niet callen maar wat vaker en meer schieten he :P Kwestie van tijd voordat ze hun hits wel gaan callen als er een hele stroom bb's komt.
zaterdag iemand pinned gehad achter een muur, gokje om via het kozijn te schieten met hoop op een ricochet, hoor dat ik hem raak en dan niks callen, vanaf dat momente heb ik ricochets ook niet meer genomen als hits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-10 00:10
Yes, weer leven in het Airsoft Topic!

Ik zal maar eens updaten wat ik heb :)

2x GBB M9 beretta met silencer. Helaas is 1 kapot gegaan tijdens het skirmen (in een hoop zand geflikkerd & kapot geschuurd). Liggen te verstoffen.

Sniper: Tokyo Marui VSR10 GSpec geupgrade met 90graden zero trigger set + piston. Spring en spring guide ook geupgrade. 440mm 6.01 (of 6.03, ooit contact gekocht en bon verloren) inner barrel. Action army vsr10 hopup. Schiet +- 470 fps en haalt normale afstanden. Schiet niet bezonder ver (zoals de meeste wel kunnen, haha).

Sidearm: Tokyo Marui G18C AEP met lipo mod.

Main: ICS-26 M4. 330mm 6.01 inner barrel, ics metalen hopup unit, zéér lage gears met high-torque motor. Verder alles met SHS e.d. spullen geupgrade internal. Gate mosfet. Stock is niet-standaard.
met 11.1Lipo's schiet ie 340 FPS en ROF = onmeetbaar. Op Full auto kon ik het met geen enkele chrono meten. Ik gebruik hem voor Single + Burst.

Heb afgelopen week een HPA set gekocht (duikfles, 2 kleine flesjes, regulator, vulstation, etc.) met een Wolverine Inferno V2! :D :D :D
Een VFC VR16 Saber Carbine is onderweg naar mijn thuiswoning, tezamen met een Wolverine Quake Recoil Stock.

Hoop volgende week mijn nieuwste zieke HPA build (met recoil!!!) af te hebben :)

Ik Airsoft inmiddels 4-5 jaar en gebruik nog steeds mijn eerst aangekochte replica (M4). Verder ben ik alleen van sidearms gewisseld en heb ik mijn replica(s) geupgrade.
Nu na een aantal jaar pas weer een nieuwe gekocht voor HPA.

[ Voor 9% gewijzigd door diefightdie op 06-06-2017 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

rsnubje schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:44:

Ik neem alleen ricochet's niet. Maar zou ook raar zijn als je dat wel deed. T
In het echt zou je die wel nemen hoor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

De kans dat het in het echt werkt is alleen wat kleiner. Op sommige banen zeggen ze ook specifiek dat je ricochets niet hoeft/moet nemen omdat t een cheap manier is om iemand te raken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Valt wel mee, die ricochets in het echt. Hooguit als de kogelbaan een klein beetje wordt afgebogen, dan blijft de vaart er redelijk in en de kogel relatief heel, maar de meeste 'ricochets' met airsoft zijn gewoon tegen een muur die dan precies de andere kant, of met een kleine hoek, terug stuiteren.
Echte kogels waren in dat geval allang stuk geweest. de ricochets doen dan ongeveer net zoveel pijn als een gewone hit van een airsoft kogeltje.

Ik spreek uit ervaring met het schieten op stalen doelen met vuurwapens op relatief korte afstanden. Ja er komt wel eens wat terug, meestal het koperen omhulsel van de kogel, het lood is er dan al uit, maar in het ergste geval houdt je er dan een sneetje aan over.
(Bij het schieten in een muur moet je misschien wel rekening houden met vliegende stukjes kapotte muur ;) )

Mensen die bijv. een kamer in schieten hopende dat een ricochet iets raakt is dan inderdaad een goedkope manier om hits te scoren.

[ Voor 6% gewijzigd door defusion op 06-06-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

diefightdie schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:34:
Yes, weer leven in het Airsoft Topic!

Ik zal maar eens updaten wat ik heb :)

2x GBB M9 beretta met silencer. Helaas is 1 kapot gegaan tijdens het skirmen (in een hoop zand geflikkerd & kapot geschuurd). Liggen te verstoffen.

Sniper: Tokyo Marui VSR10 GSpec geupgrade met 90graden zero trigger set + piston. Spring en spring guide ook geupgrade. 440mm 6.01 (of 6.03, ooit contact gekocht en bon verloren) inner barrel. Action army vsr10 hopup. Schiet +- 470 fps en haalt normale afstanden. Schiet niet bezonder ver (zoals de meeste wel kunnen, haha).

Sidearm: Tokyo Marui G18C AEP met lipo mod.

Main: ICS-26 M4. 330mm 6.01 inner barrel, ics metalen hopup unit, zéér lage gears met high-torque motor. Verder alles met SHS e.d. spullen geupgrade internal. Gate mosfet. Stock is niet-standaard.
met 11.1Lipo's schiet ie 340 FPS en ROF = onmeetbaar. Op Full auto kon ik het met geen enkele chrono meten. Ik gebruik hem voor Single + Burst.

Heb afgelopen week een HPA set gekocht (duikfles, 2 kleine flesjes, regulator, vulstation, etc.) met een Wolverine Inferno V2! :D :D :D
Een VFC VR16 Saber Carbine is onderweg naar mijn thuiswoning, tezamen met een Wolverine Quake Recoil Stock.

Hoop volgende week mijn nieuwste zieke HPA build (met recoil!!!) af te hebben :)

Ik Airsoft inmiddels 4-5 jaar en gebruik nog steeds mijn eerst aangekochte replica (M4). Verder ben ik alleen van sidearms gewisseld en heb ik mijn replica(s) geupgrade.
Nu na een aantal jaar pas weer een nieuwe gekocht voor HPA.
Dat is best een leuke verzameling.
Ik zit er pas een half jaar in, dus ik heb nog niet zoveel spullen. Ben pas net bezig met upgrades van AR's.
Dus hieronder mijn kleine verzameling, waar er vast en zeker nog meer bij komen.

- WE Hi-Capa 5.2 Special Edition (Geperforeerde handgrip)

- SocomGear M9 Hitman Edition

- Umarex MP7A1 Swat "AEG". Aangezien deze volledig van metaal was, heb ik deze geupgrade met LayLax/Nineball onderdelen en voorzien van een 2s lipo ipv nimh. Van 0.5j naar 0.9j.(280-310 FPS) Nog wel wat vage issues mee. Vorige keer schoot ie opeens niet meer, maar thuis wel weer, ik vermoed dat de accu misschien is los gekomen tijdens het spelen.

- ICS Par MK3 CQB MTR. Deze heb ik afgelopen weekend voorzien van een Gate Titan. Ondanks dat deze door de split gearbox niet precies drop-in te noemen is, toch goed gekomen met de nodige aanpassingen. Door de upgrade van 7.4v naar 11.1v lipo, schoot hij in semi stand niet meer 1 bb maar meerdere. Dankzij de Titan weer wel :) Met natuurlijk alle voordelen van de mosfet erbij. Ik vind hem nu iig al veel sneller reageren en er komt ook nog een kleine motor upgrade aan. Ik ga eens kijken hoe hij het doet met een 30K rpm motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 14:28
Oh leuk een topic over airsoft hier! Ik zou ook maar eens posten wat ik allemaal heb :)

AEG's:

AK-74 - G&G GKM (pneumatische blowback en 11,1 volt lipo in de front handguard ingebouwd)
AK-104 PMC - E&L
AK74u - JG - Inclusief mosfet
AK-74 - JG (para style met foldable stock)
AK 74 - APS - Para style
M4 G&G GC16 Wild hog met ingebouwde mosfet
M4 ICS CXP-16 convert naar DMR met mosfet
M4 King arms
Steyr AUG - APS
Steyr AUG - JG
Sig 556 - King ARMS
MP5k - Cyma
AWM - Well

Gas:

Colt 1911 - Bell CO2
Colt 1911 Double stacked - Bell CO2
Glock 19 - ASG - Green gas
Sig P229 - WE - Green gas

Fanatastische hobby, veel gesleuteld. Al moet ik zeggen dat ik WALG van de v2 gearboxen. Wat een gepruts is dat altijd zeg.

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
rsnubje schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:41:
[...]

Dat is best een leuke verzameling.
Ik zit er pas een half jaar in, dus ik heb nog niet zoveel spullen. Ben pas net bezig met upgrades van AR's.
Dus hieronder mijn kleine verzameling, waar er vast en zeker nog meer bij komen.

- WE Hi-Capa 5.2 Special Edition (Geperforeerde handgrip)

- SocomGear M9 Hitman Edition

- Umarex MP7A1 Swat "AEG". Aangezien deze volledig van metaal was, heb ik deze geupgrade met LayLax/Nineball onderdelen en voorzien van een 2s lipo ipv nimh. Van 0.5j naar 0.9j.(280-310 FPS) Nog wel wat vage issues mee. Vorige keer schoot ie opeens niet meer, maar thuis wel weer, ik vermoed dat de accu misschien is los gekomen tijdens het spelen.

- ICS Par MK3 CQB MTR. Deze heb ik afgelopen weekend voorzien van een Gate Titan. Ondanks dat deze door de split gearbox niet precies drop-in te noemen is, toch goed gekomen met de nodige aanpassingen. Door de upgrade van 7.4v naar 11.1v lipo, schoot hij in semi stand niet meer 1 bb maar meerdere. Dankzij de Titan weer wel :) Met natuurlijk alle voordelen van de mosfet erbij. Ik vind hem nu iig al veel sneller reageren en er komt ook nog een kleine motor upgrade aan. Ik ga eens kijken hoe hij het doet met een 30K rpm motor.
Ziet er goed uit!

Algemene tip: ben tevreden met je Replica :)! Tuurlijk kan het altijd net een paar % beter, maar is het de prijs waard. Het kan zomaar een érg dure hobby worden.

Voordat je je motor upgrade, eerst kijken of het werkt met je gears. Ik heb bijvoorbeeld érg lage gears met zéér high torque motor. Werkt m.i. beter dan hoge gears met een snelle motor.
Kijk even naar ervaringen van anderen op fora met jou gears-combinatie, wat zij voor motor gebruiken/aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Thanks :) Trouwens zeer tevreden met die ICS. Wil er eigenlijk ook niet teveel aan veranderen. De mosfet was sowieso een noodgedwongen upgrade, maar zeker een welkome upgrade.

Ik heb al even rond zitten kijken inderdaad mbt motoren. In principe is het de 18:1 stock gear die ik dus ga combineren met een High Torque motor met 30.000 RPM volgens de specs bij 12v geloof ik. Van wat ik heb begrepen moet dat met die gear ratio makkelijk kunnen.

Het gaat om deze motor trouwens:
https://www.unit13shop.eu...%20U-30000,%20long%20axle

Hij vervangt dan de ICS Turbo 3000 motor.
Ik vraag me uberhaupt af of het een grote upgrade is, omdat ik vermoed dat de opgegeven rpm van de ICS op een lager voltage is.

[ Voor 23% gewijzigd door rsnubje op 06-06-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

dstyle_nl schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:52:
Oh leuk een topic over airsoft hier! Ik zou ook maar eens posten wat ik allemaal heb :)

AEG's:

AK-74 - G&G GKM (pneumatische blowback en 11,1 volt lipo in de front handguard ingebouwd)
AK-104 PMC - E&L
AK74u - JG - Inclusief mosfet
AK-74 - JG (para style met foldable stock)
AK 74 - APS - Para style
M4 G&G GC16 Wild hog met ingebouwde mosfet
M4 ICS CXP-16 convert naar DMR met mosfet
M4 King arms
Steyr AUG - APS
Steyr AUG - JG
Sig 556 - King ARMS
MP5k - Cyma
AWM - Well

Gas:

Colt 1911 - Bell CO2
Colt 1911 Double stacked - Bell CO2
Glock 19 - ASG - Green gas
Sig P229 - WE - Green gas

Fanatastische hobby, veel gesleuteld. Al moet ik zeggen dat ik WALG van de v2 gearboxen. Wat een gepruts is dat altijd zeg.
Poeh. Mijn collectie verbleekt hierbij.

Begonnen met een G&G CM16 Carbine (tan).
Later een WE G19 (tan) bij gekomen. Onlangs een G&P M16 in Diemaco C7 stijl (met upgrades) en een WE G17 bij gekomen.

Voorlopig is het echter wel weer klaar. Twijfel alleen nog tussen goedkope MP5 of wat extra mags voor mn G17 om in Lochem indoor te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 14:28
L1nt schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:02:
[...]

Poeh. Mijn collectie verbleekt hierbij.

Begonnen met een G&G CM16 Carbine (tan).
Later een WE G19 (tan) bij gekomen. Onlangs een G&P M16 in Diemaco C7 stijl (met upgrades) en een WE G17 bij gekomen.

Voorlopig is het echter wel weer klaar. Twijfel alleen nog tussen goedkope MP5 of wat extra mags voor mn G17 om in Lochem indoor te kunnen spelen.
Van de CM16 ben ik geen fan, laatst mee geskirmed in London. Maar die G&P's zijn nooit verkeerd :) Een mp5 is wel goed er zit alleen erg veel verschil in. Mijn MP5k is op een V3 gearbox maar de meeste zijn op een V2 :)

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Laatst online: 13:15
Nog niet zo lang actief in het airsoften (dus ook nog nooit upgrades uitgevoerd of gesleuteld aan replica's).

Dit is wat ik heb:

AEG:
Nuprol delta recon alpha (tan) + Gemtech Blackside Silencer (Desert) + Vector Optics Mustang 1.5-4x30 + Vector Optics Sphinx Green dot

Sidearms:
KJW 1911
Dan Wesson 8" Revolver

(Ik krijg die silencer niet volledig op mijn aeg gedraaid. Alles werkt wel naar behoren, hij blijft goed schieten, maar het ziet er wat lullig uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Is er iemand hier die ervaring heeft met suppressors op AEG's? Ik lees voornamelijk dat het BS is, maar ook wel weer dat je van een afstand het verschil wel kan horen. En tot in hoeverre helpt het shimmen van je gears? Het meeste lawaai lijkt me toch te komen van het ploppen van de piston.

Even een klein filmpje gemaakt. Stelt niet zoveel voor maar leek me leuk :P

[ Voor 17% gewijzigd door rsnubje op 07-06-2017 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Had gezegd dat het voorlopig klaar was met nieuwe airsoft spullen na de grote aanschaf van de afgelopen weken maar inmiddels toch nog een bod gedaan op een G&G Mp5 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Hahaha, het is nooit klaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Hij vroeg 175 (voor een replica die bij gunfire nieuw 286 kost) en zitten 3 mags bij. Heb 125 geboden.
Hopelijk hou ik voet bij stuk en blijf ik bij dat bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
rsnubje schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:19:
Is er iemand hier die ervaring heeft met suppressors op AEG's? Ik lees voornamelijk dat het BS is, maar ook wel weer dat je van een afstand het verschil wel kan horen. En tot in hoeverre helpt het shimmen van je gears? Het meeste lawaai lijkt me toch te komen van het ploppen van de piston.

Even een klein filmpje gemaakt. Stelt niet zoveel voor maar leek me leuk :P
[video]
Suppressor heeft nut, maar het verschilt érg per replica / suppressor hoeveel het scheelt.
Ikzelf vindt het naar het kleine beetje verschil, vooral vet voor de looks.

Shimmen = MUST!
Je gearbox shimmen maakt je replica stiller, minder slijtage, loopt veel soepeler.
zonder motor zou je (na shimmen) je gears (bij wijze van) kunnen spinnen als een fidget spinner.
Niet zo lang natuurlijk, maar je snapt het idee.
Omdat er geen ruimte voor speling meer is, zal de performance altijd hetzelfde zijn. Ook door minder heen/weer geschuif is de kans op slijtage minder.

Je piston kan je een stuk stiller maken door er een 'sorbo pad' voor op te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Dat laatste kan ik nog wel eens proberen inderdaad. Viel me gisteravond op dat de speling op mn gears verticaal al minimaal was. Kreeg wat commentaar op het geluid van mn replica, dus toen maar even gecheckt. Voor zover ik kan zien, kan ik er weinig aan doen. Alleen nog een beetje extra ingevet. Die sorbopad wil ik nog wel eens proberen. Maar ik weet alleen niet of dat handig is met een split gearbox omdat ik de AoE dan minder goed kan checken, want die veranderd dan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
Onderste gearbox in elkaar zetten en in je lower receiver doen (zonder motor).
Dan een deel van je upper receiver er tegenaan zetten en een van je borgpinnen door de lower receiver & upper gearbox doen.

Dan AOE checken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

:P Klinkt logisch.

Beetje geshimmed en de motor vervangen door een nieuwe.

[ Voor 76% gewijzigd door rsnubje op 08-06-2017 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diefightdie
Klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Dankje! Ik heb denk ik wel de schroefgaten van de motor houder(deksel aan de onderkant van de grip) verneukt door het zo vaak open te schroeven. 1 gaat er niet lekker meer in. Best kans dus dat ik binnenkort een nieuwe grip moet aanschaffen :P

Voorlopig ben ik tevreden met het resultaat. Ben na de motor upgrade en het afstellen van 19 rps naar 22 rps gegaan. Was maar een kort testje dus kan iets hoger uitvallen nog. Eerst maar eens een veld test.

Nu eens bedenken wat ik nog meer wil :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diefightdie
Netjes! Zo zie je maar wat je met een beetje afstellen en tweaken kunt bereiken.

Dat van de grip herken ik. Gelukkig kost een nieuwe niet zoveel.

Gisteren mijn VFC VR16 Mod 1 binnen gekregen. Prachtig exemplaar!
Na wat slijpen en doen, mijn wolverine inferno v2 en wolverine quake recoil stock er in gekregen.
Fotos en videos zal ik nog uploaden.
Recoil is super vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Cool, benieuwd naar de foto's!

Inderdaad niet zo duur zo'n grip, dus dat scheelt weer.

Ik denk trouwens dat het nog beter kan. Mn gearbox wordt imo iets te hard geklemd in de receiver waardoor de gears weer lastiger draaien. Wat is hiervoor de beste benadering om op te lossen? Minder shims of kijke. Of de receiver minder strak kan.

[ Voor 58% gewijzigd door rsnubje op 09-06-2017 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Hoor (nog) niks over de MP5 maar inmiddels via AliExpress wel een namaak Glock koffer gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Haha, ja voor dat soort dingen is aliexpress ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Heeft hier iemand toevallig nog een (web)shop waar men nog de WE G18c verkoopt?

Na het kijken van wat filmpjes ben ik eigenlijk toch wel geïnteresseerd in dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Milspecsolutions? Die hebben de meeste GBB'd wel en volgens mij een redelijk assortiment WE glocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Als je van full auto pistols houdt, zou je anders ook deze kunnen checken:
https://www.unit13shop.eu...group_id=10000012&lang=nl
Denk dat de G18C lastig te krijgen is.
Een M93R zou ook nog kunnen :)

[ Voor 25% gewijzigd door rsnubje op 13-06-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ben meer een glock man. Milspecsolutions heeft ze wel maar word wel duur geintje om te versturen.
Bedoeling was om deze in Lochem te gebruiken maar daar mag je blijkbaar niet full auto.

Ga nu bij JK army een full markings slide bestellen voor m'n G17 en wat extra mags.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:46

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Holy crap! WANT IT!! <3

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prestige93
zag 2 weken geleden iemand met een zilvere variant, dat ding was beeldschoon en werkte exact als het origineel!

Mijn NABV aanvraag loopt ondertussen dus ook maar eens een beetje aan het rondkijken voor een eerste replica, blijft lastig, veel reviews die elkaar tegenspreken als het komt op specifieke modellen.

Neig nu heel erg naar de nieuwe ASG Scorpion evo carbine B.E.T./ G&G GC16 Predator

[ Voor 29% gewijzigd door prestige93 op 14-06-2017 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
Ik zou geen ASG kopen, maar een degelijker merk.
G&G, VFC, Tokyo Marui, Ares, Specna.

Btw, dit weekend ga ik een filmpje maken van mijn Inferno V2 build met Recoil stock :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Paar nieuwe spulletjes :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oYzOe2r.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pLboPW1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dsZGZFS.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
diefightdie schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:10:
Ik zou geen ASG kopen, maar een degelijker merk.
G&G, VFC, Tokyo Marui, Ares, Specna.

Btw, dit weekend ga ik een filmpje maken van mijn Inferno V2 build met Recoil stock :D
Asg Scorpion evo / Carbine is toch echt 1 van de out of de box beste Aeg replica's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepperNutz
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn red dot sight moet zero'n? Het gaat om de aim point M21 red dot site welke naar mijn idee shots en scheef staat afgesteld :p Wat is de meest effectieve of eenvoudigste manier om je red dot/reflex zo af te stellen dat de dot ook daadwerkelijk een "hit" is en niet een meter naast?

Heb aan de voorkant een schroef met "R+pijl" en aan de achterkant een "up+pijl", beide draaiknoppen geven geen beweging in de dot, ik hoor overigens wel clicks tijdens het draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

PepperNutz schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:49:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn red dot sight moet zero'n? Het gaat om de aim point M21 red dot site welke naar mijn idee shots en scheef staat afgesteld :p Wat is de meest effectieve of eenvoudigste manier om je red dot/reflex zo af te stellen dat de dot ook daadwerkelijk een "hit" is en niet een meter naast?

Heb aan de voorkant een schroef met "R+pijl" en aan de achterkant een "up+pijl", beide draaiknoppen geven geen beweging in de dot, ik hoor overigens wel clicks tijdens het draaien.
Of je hebt een budget model waarin het simpelweg niet kan of je neemt het niet waar.

Wat je zou moeten doen is een keer op een baan gaan staan en op een target schieten. Probeer te kijken waar hij land en hoe dat overeen komt met waar je mikte. Adjust accordingly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepperNutz
  • Niet online
L1nt schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:15:
[...]

Of je hebt een budget model waarin het simpelweg niet kan of je neemt het niet waar.

Wat je zou moeten doen is een keer op een baan gaan staan en op een target schieten. Probeer te kijken waar hij land en hoe dat overeen komt met waar je mikte. Adjust accordingly.
Het is geen echte optic maar een clone, wel een dure (100 euro) clone. Lees op het internet dat mensen met erg goedkope budget sights ook de optic kunnen zero'n, dus denk dat het echt aan mijn waarneeming ligt dan.

Ga proberen om eens te target shooten in de tuin. Als ik mijn dot ergens op hou dan vliegt de BB er een meter naast dus dat word nog puzzelen. Als iemand nog tips heeft dan zijn ze erg welkom. Zou namelijk zonde zijn om een site te hebben waar je niks aan hebt haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Hij zal naar links of rechts of boven of beneden moeten. Kom je snel genoeg achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepperNutz
  • Niet online
L1nt schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 18:13:
Hij zal naar links of rechts of boven of beneden moeten. Kom je snel genoeg achter
Heb de huidige optic geretourneerd, werkte ook niet bij een iets donkere setting en vond de prijs dan ook erg hoog. Volgende week een optic die hopelijk beter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diefightdie
Afgelopen zaterdag mijn HPA build afgesteld.
Hop aan gepast en de Dwell aangepast.

Schiet nu met .20's 350-355. effectief werk ik met .25 op het veld.

Haal 50-55 meter makkelijk en heb dan nog (verbazingwekkend!) weinig spread. Mik ik op een body, dan zal hij raak zijn (mits target stil staat).
Haal in ons weiland de 62 meter ook, maar dan zit ik wel écht aan de max van mijn rechte vuurlijn. Hierbij is de spread ook al groter en is hij uitgehopt. Zou er een target staan, dan moet ik met Auto wel enkele bb's vuren om zeker te zijn van een hit.

De recoil is heeeeeerlijk en geeft een nieuwe dimensie aan de airsoften. Het voelt realistischer.

Maat van mij heeft me gefilmd. Het is geen spielberg-creatie, maar laat de recoil duidelijk zijn :)

Replica op HPA (zonder stock) is super stil! Het is de recoil stock die het 'TIK' geluid toevoegt, omdat het een gewichtje afschiet voor de recoil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:35
PepperNutz schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:49:
Het is eerst belangrijk dat de replica goed is afgesteld (hop up), daarna moet je een opstelling maken waarbij de replica goed kan worden ingeklemt (zodat hij stilstaat).

Schiet dan een aantal schoten op een doel op de afstand waarop je hem wil zero'en (ik prefereer 20 a 25m). Nadat je dat gedaan hebt draai de afstelschroeven van de dot zo, zodat het puntje in het midden van de groep bb's komt te zitten. Zorg er iig voor dat de replica op dat moment niet beweegt, anders is je meting inaccuraat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

@diefightdie Lekker zo'n weiland waarin je lekker los kunt gaan :) Zou ik ook wel willen!

Ik ben gisteren naar de buitenbaan geweest van Airsoft Inc met mn nieuwe aanpassingen. Heeft t toch weer netjes de heel dag uitgehouden :) Schoot erg lekker, reageerde snel, net als de mags, die gingen snel leeg :D

Enige minpuntje was dat in tegenstelling tot de vorige keer, dat mn Acog van geen kant meer klopte en ook niet wilde kloppen... Uiteindelijk maar met een red dot gespeeld die wel wilde meewerken.

Mooie is wel dat ik nu binnen 5 minuten mn AR kan omtoveren tot DMR :)

Ik heb er zelf niet zo op gelet, maar sommige mensen namen hun hits niet goed... Opzich, daar komen ze thuis onder de douche wel achter met de regen aan BB's die mn AR nu sproeit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepperNutz
  • Niet online
Hogader schreef op maandag 19 juni 2017 @ 09:15:
[...]

Het is eerst belangrijk dat de replica goed is afgesteld (hop up), daarna moet je een opstelling maken waarbij de replica goed kan worden ingeklemt (zodat hij stilstaat).

Schiet dan een aantal schoten op een doel op de afstand waarop je hem wil zero'en (ik prefereer 20 a 25m). Nadat je dat gedaan hebt draai de afstelschroeven van de dot zo, zodat het puntje in het midden van de groep bb's komt te zitten. Zorg er iig voor dat de replica op dat moment niet beweegt, anders is je meting inaccuraat.
Erg bedankt voor de uitleg, woensdag komt m'n vervangende red dot binnen en ga hem dan meteen afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prestige93
mensen hier die dit weekend naar Fort Barchon gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Gaan er nog meer mensen zondag naar Kings Forest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
L1nt schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:33:
Gaan er nog meer mensen zondag naar Kings Forest?
Was ik vorige week zaterdag. Mooi veld met goede organisatie. Geen goed veld voor snipers, maar echt perfect voor infantry, als team verkennen en sneaky beaky rondsluipen :)

Wel veel brandnetels, dus doe lange mouwen aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:23
Hoi, ik zal mezelf hier ook maar even melden gezien ik onlangs begonnen ben met deze sport! Is er al meer bekend over de tweakers skirm? lijkt me leuk om deze ook bij te wonen.

Aankomende zondag ga ik naar cqb-city in arnhem, ik was in de veronderstelling dat het ging regenen anders was ik wellicht naar Kings Forest gegaan (of Wild Mountain).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Hey, ik ga zondag ook naar Arnhem :P Inderdaad ook eerst het idee om naar Wild Mountain te gaan, maar inderdaad vanwege het weer niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
rsnubje schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:53:
Hey, ik ga zondag ook naar Arnhem :P Inderdaad ook eerst het idee om naar Wild Mountain te gaan, maar inderdaad vanwege het weer niet gedaan.
Leuk! ben ik dus niet de enige met een ICS par mk3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Haha cool. Kan ik je daaraan herkennen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-10 14:49
Ik kom mij ook maar even melden in dit topic.
Nog nooit airsoft gedaan maar ik heb dit topic van voor tot achter gelezen.

Veel met lucht geschoten, heb iets van 4 buksen maar merk dat ik het papier schieten wel een beetje zat begin te worden, de enige logische volgende stap is dan op mensen te gaan schieten. ;)
Ik zal mijn "kermisbuks" nooit wegdoen maar ik overweeg de rest wel te verkopen om wat budget voor airsoft vrij te maken.

Ik ben zelf wat aan het rekenen geweest maar vraag mij toch af wat realistisch en handig is, ik heb wat advies nodig, wellicht een reality check.

Over een week ga ik een paar weken op vakantie, daarna wil ik als gast een open skrim meedraaien om te kijken of het is wat ik ervan verwacht, dan een maandje of wat later nog eentje.
Als dat leuk blijkt en het virus toeslaat wil ik er voor gaan met pasje en alles.

Ik hoef niet perse nieuwe spullen maar ik wil wel iets hebben wat zo realistisch mogelijk voelt qua materiaal en gewicht, ik ben niet zo snel maar wel een grote kerel van 2m/110kilo en kan wat dragen zeg maar.
Iets wat normaal is gebruikt, uiterlijk wellicht licht versleten uitziet is alleen maar extra cool naar mijn mening.

Ook wil ik graag een replica waar ik onderdelen voor kan krijgen en die eventueel later te upgraden is, meestal is dat dan een veel verkocht type.
Heb geen interesse in CQC, denk in eerste instantie vooral bij 3dvision en ballsandarrows skrims te gaan spelen.
Het kan mij niet zoveel boeien als ik de zoveelste ben met een m4, orginele replicas komen wellicht later wel na een sidearm.
Ik ze mezelf ook vaker op single shot spelen dan op full auto in full-on rambo mode.
Heb nog kisten staan waar ik mee kan beginnen en een zware afsluitbare foudraal waar nu een buks in zit, zeker alleen wat standaard gereedschap en onderhoudsspul voor luchtbuksen.

Ik hoef geen overdreven luxe gear als maar het moet wel veilig zijn natuurlijk.
Een sidearm is voor later, dat zit niet in het budget.

Laten we zeggen dat het budget 500 euro is voor alles minus de kisten die ik nog heb.
Denken jullie dat dat realistisch is? Ik heb geen enkele haast dus als ik moet wachten op spullen uit het buitenland is dat prima.
Ook ga ik niet elke week spelen, ik denk zo'n 1x in de 5-6 weken, en ik zie mezelf niet spelen met -10, dan speel ik wel squad op de pc.

De uitdaging die ik heb met de airsoft "marktplaatsen" is dat de ene replica 120 euro kost en de volgende 1400 zonder dat ik snap wat het verschil is. :)
De merken in 'gears' zeggen mij weinig, het is een vrij diverse hobby die niet heel makkelijk/transparant is vanaf een afstandje.
Dat komt natuurlijk omdat ik er nog niet genoeg in zit, maar het maakt het lastig om een goed beeld te krijgen van wat top is, heel prima en wat rommel.

Mijn vraag is dus eigenlijk, kunnen jullie mij een paar replica's geven welke passen binnen mijn mogelijkheden en tips over hoe ik de rest bij elkaar kan harken binnen mijn budget of mij erop wijzen dat mijn budget onhaalbaar is voor wat ik wil en dat ik b.v. naar de 600 euro moet en wat ik dan moet kopen.
Een goedkoop aanvoelende plastic replica is echt niet mijn doel, 10x liever een normaal gebruikte full metal met het gewicht als nadeel, ik wil graag dat realisme hebben.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

@j0rDy Ik heb je helaas niet kunnen spotten, maar het was een leuk dagje :) Mochten we nog eens ergens toevallig ook allebei zijn, ik zit bij het S.A.T :) Zwart met cayote tan.

@R3m3d7 Krytac maakt erg goede rifles over het algemeen en zijn voor de meeste M4/M16/AR15 varianten wel voldoende upgrades te vinden. Ook zou je eens bij ICS kunnen kijken. Ares is ook een goed merk, maar zit wel wat meer polymeer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
rsnubje schreef op zondag 2 juli 2017 @ 20:33:
@j0rDy Ik heb je helaas niet kunnen spotten, maar het was een leuk dagje :) Mochten we nog eens ergens toevallig ook allebei zijn, ik zit bij het S.A.T :) Zwart met cayote tan.
Ik jou ook niet, had het te druk met het redden van het rode team ;) maar leuke locatie ja, van mij hadden de potjes ietsje langer mogen duren en met respawn, maar ga zeker nog een paar keer terug! Zit nu hard te twijfelen om CQB voortaan pistol only te gaan spelen, merkte af en toe toch dat de rifle wat in de weg zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Rifle is voor mij het enige waarmee ik goed kan mikken xD. Viel nog wel de ingebouwde demper van mn M9 af... Gelukkig backup met een Hi-capa.

Pagina: 1 ... 9 ... 49 Laatste