Ik kom mij ook maar even melden in dit topic.
Nog nooit airsoft gedaan maar ik heb dit topic van voor tot achter gelezen.
Veel met lucht geschoten, heb iets van 4 buksen maar merk dat ik het papier schieten wel een beetje zat begin te worden, de enige logische volgende stap is dan op mensen te gaan schieten.

Ik zal mijn "kermisbuks" nooit wegdoen maar ik overweeg de rest wel te verkopen om wat budget voor airsoft vrij te maken.
Ik ben zelf wat aan het rekenen geweest maar vraag mij toch af wat realistisch en handig is, ik heb wat advies nodig, wellicht een reality check.
Over een week ga ik een paar weken op vakantie, daarna wil ik als gast een open skrim meedraaien om te kijken of het is wat ik ervan verwacht, dan een maandje of wat later nog eentje.
Als dat leuk blijkt en het virus toeslaat wil ik er voor gaan met pasje en alles.
Ik hoef niet perse nieuwe spullen maar ik wil wel iets hebben wat zo realistisch mogelijk voelt qua materiaal en gewicht, ik ben niet zo snel maar wel een grote kerel van 2m/110kilo en kan wat dragen zeg maar.
Iets wat normaal is gebruikt, uiterlijk wellicht licht versleten uitziet is alleen maar extra cool naar mijn mening.
Ook wil ik graag een replica waar ik onderdelen voor kan krijgen en die eventueel later te upgraden is, meestal is dat dan een veel verkocht type.
Heb geen interesse in CQC, denk in eerste instantie vooral bij 3dvision en ballsandarrows skrims te gaan spelen.
Het kan mij niet zoveel boeien als ik de zoveelste ben met een m4, orginele replicas komen wellicht later wel na een sidearm.
Ik ze mezelf ook vaker op single shot spelen dan op full auto in full-on rambo mode.
Heb nog kisten staan waar ik mee kan beginnen en een zware afsluitbare foudraal waar nu een buks in zit, zeker alleen wat standaard gereedschap en onderhoudsspul voor luchtbuksen.
Ik hoef geen overdreven luxe gear als maar het moet wel veilig zijn natuurlijk.
Een sidearm is voor later, dat zit niet in het budget.
Laten we zeggen dat het budget 500 euro is voor alles minus de kisten die ik nog heb.
Denken jullie dat dat realistisch is? Ik heb geen enkele haast dus als ik moet wachten op spullen uit het buitenland is dat prima.
Ook ga ik niet elke week spelen, ik denk zo'n 1x in de 5-6 weken, en ik zie mezelf niet spelen met -10, dan speel ik wel squad op de pc.
De uitdaging die ik heb met de airsoft "marktplaatsen" is dat de ene replica 120 euro kost en de volgende 1400 zonder dat ik snap wat het verschil is.

De merken in 'gears' zeggen mij weinig, het is een vrij diverse hobby die niet heel makkelijk/transparant is vanaf een afstandje.
Dat komt natuurlijk omdat ik er nog niet genoeg in zit, maar het maakt het lastig om een goed beeld te krijgen van wat top is, heel prima en wat rommel.
Mijn vraag is dus eigenlijk, kunnen jullie mij een paar replica's geven welke passen binnen mijn mogelijkheden en tips over hoe ik de rest bij elkaar kan harken binnen mijn budget of mij erop wijzen dat mijn budget onhaalbaar is voor wat ik wil en dat ik b.v. naar de 600 euro moet en wat ik dan moet kopen.
Een goedkoop aanvoelende plastic replica is echt niet mijn doel, 10x liever een normaal gebruikte full metal met het gewicht als nadeel, ik wil graag dat realisme hebben.
Alvast bedankt!