Het Grote Airsoft Topic deel 3/4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 49 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:44
Hogader schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:44:
[...]

Heb het ook niet over jou, maar de algemene tendens die ik merk op internet en in het veld. Ben juist blij dat er iig nog meer mensen zijn die wel snappen dat het aantal joule met de bb waarmee je schiet de limiet is en niet die krampachtige .20's die niemand gebruikt.
Zware bbs en semi for the win :-)

Je zou verschieten wie daar mee speelt. Ik heb een paar vrienden die ook af en toe meegaan, maar altijd met 0.20g spelen. Als ik hen zeg speel minstens met 0.25 en liefst nog zwaarder want dan gaan ze rechter en verder krijg ik altijd te horen: Ja maar die zijn wel duurder.

Op het einde van de dag hebben hun wel 5000bbs per man geschoten en ik ~700 bbs :p

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:44

MueR

Admin Devschuur & Discord

is niet lief

Joule creep.. tja... ik heb laatst een marshall zich helemaal de tyfus laten schrikken bij een FPS meting. M'n HPA sniper netjes met 0.20g afgesteld op 490, daarna even wat .40g er door geschoten. 500fps @ 0.2 is 2.31J, mijn sniper klokt met .4g net geen 3J.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 09:54
Het valt me nog mee dat hij het snapte, soms zitten er figuren tussen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 16:58
Misschien een overbodige vraag en uiteraard is het allemaal persoonlijk, maar wat is een goed wapen om mee te beginnen ( eerste aanschaf ) en ook nog redelijk in prijs zit ?

Ik was aan het denken aan een ICS G33F Black of een ICS MX5-MRS, hoewel ik uit eindelijk als 2de gun een ICS CXP APE Tan of een ICS M4 R.I.S. Cranestock EBB wil.
Wat zijn jullie ervaringen ?

We gaan veel indoors spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:56
Ik zou ook zeker kijken naar een Specna Arms SA-V02. Teammaat van me heeft er een, heerlijk korte M4 voor CQB.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
citruspers schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:43:
Ik zou ook zeker kijken naar een Specna Arms SA-V02. Teammaat van me heeft er een, heerlijk korte M4 voor CQB.
thx ik zal er eens na kijken

Is alleen geen splitgear hier was ik wel naar aan het kijken.
Dit zou makkelijker zijn in onderhoud.......

[ Voor 17% gewijzigd door ErwinJ op 03-07-2016 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 08:47

henwy

Meh

ErwinJ schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:55:
[...]

thx ik zal er eens na kijken

Is alleen geen splitgear hier was ik wel naar aan het kijken.
Dit zou makkelijker zijn in onderhoud.......
Iets makkelijker, maar niet veel. Een Specna Arms heb je ook zo uit elkaar en omdat je de veer uit de gearbox kunt halen voor dat je de gearbox open haalt word het weer een stukje eenvoudiger :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:46

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Als iemand nog een fully upgraded VSR-10 wilt hebben...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

Tijgert schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 18:37:
Hebben altijd. Maar je wil er vast geld voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:12
Tijgert schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 18:37:
Pics en quanto costa :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

MueR schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 21:20:
Hebben altijd. Maar je wil er vast geld voor :P
Ja die kans zit er dik in :)
Effe standby, een vriend van me probeert geld te verzamelen. Maar 500 moet hij opbrengen.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 22:01
Na veel problemen met de Tippman, vandaag na weer een nieuw probleem besloten om hem maar terug te brengen. Meer dan een maand gewacht op een vervanging en daarna alsnog problemen. Veel te vaak op en neer gemoeten en nog geen 1x kunnen gebruik. Als het nou om de hoek was geen probleem maar dit begon niet meer leuk te worden... Ik houd het toch maar bij AEG replica's.

Geen geld terug maar ik mocht voor hetzelfde bedrag andere dingen uitzoeken. Ik was als een kind in de snoepwinkel met een budget van 630 euro. :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:30

J-P

Syntax erro....

Zijn er nog meer Tweakers die morgen naar de NAVB introdag gaan?

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

Ik wist niet eens dat ze er een hadden morgen.. Waar is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
J-P schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:49:
Zijn er nog meer Tweakers die morgen naar de NAVB introdag gaan?
Ik denk dat je deze bedoelt van ACN.

Al zal er hoogstwaarschijnlijk niemand van het forum gaan.

"We vragen je wel zo eerlijk te zijn om niet als ervaren speler naar dit event te komen. We willen het niveau zo laag mogelijk houden."

[ Voor 5% gewijzigd door Aksnes op 15-07-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

Misschien dat ik wel even ga kijken, maar niet als speler. Mocht er iemand gaan en iemand in een NABV hesje spotten, spreek me even aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

MueR schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:52:
Misschien dat ik wel even ga kijken, maar niet als speler. Mocht er iemand gaan en iemand in een NABV hesje spotten, spreek me even aan ;)
Ok, ik roep wel naar iedere NAVB'er: MUER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Morgen voor het eerst sinds october weer spelen. Ga eindelijk richting Gasselte. Keek al heel lang uit om hier te spelen. Benieuwt of het wat is.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

J-P schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:58:
Ok, ik roep wel naar iedere NAVB'er: MUER!
Heh, veel zullen het er niet zijn :P
L1nt schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 16:17:
Morgen voor het eerst sinds october weer spelen. Ga eindelijk richting Gasselte. Keek al heel lang uit om hier te spelen. Benieuwt of het wat is.
Ik ga pas 19 tm 21 augustus weer schieten. Heb momenteel echt geen tijd of energie. Maar dan wordt het wel een heel tof event :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

24e weer Balls&Arrows als het mee zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

MueR schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:56:
[...]

Heh, veel zullen het er niet zijn :P

[...]

Ik ga pas 19 tm 21 augustus weer schieten. Heb momenteel echt geen tijd of energie. Maar dan wordt het wel een heel tof event :D
Heb je niet gezien. Vond het echt een super dag.
J-P is hooked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
vorige week voor het eerst airsoft CQB gespeeld en meteen "hooked" :).
Heb gisteren mij VOG binnen gekregen :P , nu wachten tot ik kan gaan kopen hahahaha.

Ik heb de boel wel al samengesteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

J-P schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 22:42:
[...]

Heb je niet gezien. Vond het echt een super dag.
J-P is hooked
Bleek uiteindelijk niet zo veel tijd te hebben, en dan is drie kwartier heen rijden voor een half uurtje daar rondlopen toch wat veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-07 20:35

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Topicstarter
Binnenkort mag/ga ik ook weer beginnen, inmiddels is alles weg voor onderhoud, nieuwe spullen komen langzaam binnen die stuk waren (of plots verdwenen ..), en de training is ook weer begonnen.
Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Laatst online: 06-10 13:59
Morgen weer te vinden bij Critical Hit - Operation: X Marks the spot op Dark Forest, kom ik daar nog iemand van hier tegen? Wellicht tot morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:52

T-Rhidon

Move IT ;)

Na enkele maanden te hebben mee gelezen, meld ik me hier nu toch. Afgelopen zaterdag mijn pasje binnen gekregen en nu aan het oriënteren / uitzoeken naar een replica voor mij.

Zelf al 2x gespeeld met huurkits, de eerste keer tijdens mijn vrijgezellen feest richting Nijmegen en de andere keer in Helenaveen bij Airsoft Training Center (dit was op 16 juli misschien andere daar ook aanwezig?). De eerste keer was vooral gezellig en voor de fun en die dag alleen maar mensen die dit voor de eerste keer deden. De tweede keer meer zoals ik er van verwacht had, helaas met een "bagger" replica (Ika Zuchi). Gelukkig al wel wat replica's vast gehad van andere airsoft spelers. Ps de tips eerder in dit topic werken om gewoon geïnteresseerd te zijn en wat vragen te stellen qua voor en nadelen en vaak laten ze je het wapen wel vast houden of zelfs mee schieten.

Qua main replica twijfel ik tussen:
- Umarex H&K G36c
- Of een replica van Amoeba (de types twijfel ik nog over)
Verschillende modellen wil ik hiervan nog vast houden en het liefst nog uittesten om mijn keuzen te maken. Plus de voor en nadelen nog op een rijtje te zetten.

Maar qua side arm heb ik nog wel een aantal vragen wat zijn de voor en nadelen van CO2 vs Green Gas? Zelf weet ik er al een aantal maar nu zou ik er graag meer van willen weten.

CO2
Voordelen:
- Betrouwbaarder bij koud weer
Nadelen:
- Moeilijker af te stellen, als ze te hard schieten
- Onderhoud lastiger
- Wisselen van CO2 capsules
Green Gas
Voordelen:
- Onderhoud makkelijker
Nadelen:
- Lek raken van magazijn
- Minder betrouwbaar bij koud weer

Dit is even zo wat er bij mij opkomt, daarnaast is er de keuze met GBB of zonder.

[ Voor 12% gewijzigd door T-Rhidon op 01-08-2016 12:07 ]

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Ik heb zaterdag mijn eerste replica aangeschaft, een ICS PAR Mk3 C Cranestock TAN EBB.
Wat is een fijne reddot sight voor deze ?

ik had zelf Holo-Sight 552 Tan in gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
T-Rhidon schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:56:
Na enkele maanden te hebben mee gelezen, meld ik me hier nu toch. Afgelopen zaterdag mijn pasje binnen gekregen en nu aan het oriënteren / uitzoeken naar een replica voor mij.

Zelf al 2x gespeeld met huurkits, de eerste keer tijdens mijn vrijgezellen feest richting Nijmegen en de andere keer in Helenaveen bij Airsoft Training Center (dit was op 16 juli misschien andere daar ook aanwezig?). De eerste keer was vooral gezellig en voor de fun en die dag alleen maar mensen die dit voor de eerste keer deden. De tweede keer meer zoals ik er van verwacht had, helaas met een "bagger" replica (Ika Zuchi). Gelukkig al wel wat replica's vast gehad van andere airsoft spelers. Ps de tips eerder in dit topic werken om gewoon geïnteresseerd te zijn en wat vragen te stellen qua voor en nadelen en vaak laten ze je het wapen wel vast houden of zelfs mee schieten.

Qua main replica twijfel ik tussen:
- Umarex H&K G36c
- Of een replica van Amoeba (de types twijfel ik nog over)
Verschillende modellen wil ik hiervan nog vast houden en het liefst nog uittesten om mijn keuzen te maken. Plus de voor en nadelen nog op een rijtje te zetten.

Maar qua side arm heb ik nog wel een aantal vragen wat zijn de voor en nadelen van CO2 vs Green Gas? Zelf weet ik er al een aantal maar nu zou ik er graag meer van willen weten.

CO2
Voordelen:
- Betrouwbaarder bij koud weer
Nadelen:
- Moeilijker af te stellen, als ze te hard schieten
- Onderhoud lastiger
- Wisselen van CO2 capsules
Green Gas
Voordelen:
- Onderhoud makkelijker
Nadelen:
- Lek raken van magazijn
- Minder betrouwbaar bij koud weer

Dit is even zo wat er bij mij opkomt, daarnaast is er de keuze met GBB of zonder.
Ik heb gekozen voor greengas naar advies van medespelers voor mijn G18 en High Capa.
Omdat wij veel binnen spelen is het nadeel temperatuur niet van toepassing, en eerlijk gezegd ga ik niet buiten airsoften in de winter waar de temperatuur echt een rol gaat spelen voor gas.

Het lekken van magazijnen heb ik over gelezen maar het zou blijkbaar allemaal reuze meevallen, ik geloof dat er 1 in de groep was die in de 7 jaar dat ie speelt een gevalletje heeft gehad.
Maar goed je kan natuurlijk ook pech hebben......

Trouwens ik zou ook eens naar de G33 kijken ;) bv de ICS G33.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Aan de andere kant schiet green gas met goed weer soms ook te hard. Ik heb mijn TM Hicapa (die normaal 290 schiet) 370 zien doen op een zonnige zomerdag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
ErwinJ schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:19:
[...]

Ik heb gekozen voor greengas naar advies van medespelers voor mijn G18 en High Capa.
Omdat wij veel binnen spelen is het nadeel temperatuur niet van toepassing, en eerlijk gezegd ga ik niet buiten airsoften in de winter waar de temperatuur echt een rol gaat spelen voor gas.

Het lekken van magazijnen heb ik over gelezen maar het zou blijkbaar allemaal reuze meevallen, ik geloof dat er 1 in de groep was die in de 7 jaar dat ie speelt een gevalletje heeft gehad.

Dit is niet helemaal waar. Binnen wordt niet verwarmd. Toen ik in februari in Helenaveen stond was mijn greengas pistool aardig nutteloos. Mijn vingers na een avond spelen in vingertoploze handschoenen trouwens ook... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Wouter_96 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 13:04:
[...]

Dit is niet helemaal waar. Binnen wordt niet verwarmd. Toen ik in februari in Helenaveen stond was mijn greengas pistool aardig nutteloos. Mijn vingers na een avond spelen in vingertoploze handschoenen trouwens ook... :|
tja je kan ook pech hebben....
Ik heb nog geen "koude" CQB meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:52

T-Rhidon

Move IT ;)

ErwinJ schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:19:
[...]

Ik was ook niet van plan in de kou buiten te gaan spelen, maar eerder een binnen baan. Ik heb tijdens mijn tweede keer gezien dat er een magazijn knalde tijdens het bijvullen.

@ citruspers, Wouter_96 en ErwinJ, bedankt voor de info

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bntjah
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-10 12:26
Ik vind het raar dat er niemand propaan heeft voorgesteld dit is mits de nodige smering een goede kandidaat voor gebruik in het "koudere" weer...

Heeft enkel niet de extra smering die Greengas / HFC 134a varianten wel heeft...
Die dien je nadien gewoon toe te voegen / aan te brengen

[ Voor 11% gewijzigd door bntjah op 01-08-2016 13:37 ]

K49 '17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
Iemand die vrijdag/zaterdag naar het 12 uur durende event bij ATC gaat?

Ik heb wel interesse krijg alleen niemand meegesleept. Daarnaast vraag ik me af of het wel leuk is om er 12 uur op te spelen.

Edit: aangemeld. onder het motto wie niet waagt wie niet wint. :D Ik ben benieuwd hoe het gaat 12 uur.

[ Voor 22% gewijzigd door Aksnes op 01-08-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 09:35

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Grmbl... Knoop doorgehakt... Foto's gemaakt. Alles netjes weer ingepakt. Ga je kijken op airsoft.nl voor het plaatsen van een advertentie. Moet er verdomme een briefje bij met datum en nickname. Iets wat nog steeds onzinning is. Het verifieerd niks. Alsof je een kidnapper bent en het slachtoffer met de krant van vandaag op de foto zet.

Maar goed kan ik weer alles uitpakken, uitstallen, en foto's maken.

Zo dat moest ik even kwijt. Vanmiddag maar weer aan de slag hiermee. Tis al verdomd vervelend dit te moeten doen. Om het dan ook nog over te moeten doen. :(

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Wat heb je zoal in de aanbieding?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Heb eea inmiddels op Airsoft.nl staan. Username RS197768. Dit is vast een voorboden voor meer. Alle kleding gaat ook weg. Die moet ik alleen nog plaatsen. Dat is voor een andere dag. Voorlopig even stukje bij beetje doen. Het is niet leuk om te doen namelijk. Echter voor de gezondheid is het wel beter. Enkele items houd ik zelf en die zullen dan ook niet verkocht worden. Blauwe barret bijvoorbeeld met UN speld en van dat soort kleine dingen die iets meer echtheid gaven.

*empty*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bntjah schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 13:33:
Ik vind het raar dat er niemand propaan heeft voorgesteld dit is mits de nodige smering een goede kandidaat voor gebruik in het "koudere" weer...

Heeft enkel niet de extra smering die Greengas / HFC 134a varianten wel heeft...
Die dien je nadien gewoon toe te voegen / aan te brengen
Je hebt daar Red Gas (Nuprol 3.0) voor. Zit meer propaan tov Green Gas (Nuprol 2.0) (als ik het goed begrepen heb). In de winter speel ik er buiten mee, maar train ik er ook binnen mee (onverwarmde hal in Den Haag). Nooit last van weigerende magazijnen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
MR_VIPER schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:33:
Heb eea inmiddels op Airsoft.nl staan. Username RS197768. Dit is vast een voorboden voor meer. Alle kleding gaat ook weg. Die moet ik alleen nog plaatsen. Dat is voor een andere dag. Voorlopig even stukje bij beetje doen. Het is niet leuk om te doen namelijk. Echter voor de gezondheid is het wel beter. Enkele items houd ik zelf en die zullen dan ook niet verkocht worden. Blauwe barret bijvoorbeeld met UN speld en van dat soort kleine dingen die iets meer echtheid gaven.
Zijn dat niet de MAG midcaps die je van mij toen heb overgenomen? Vreemd dat ze niet passen bij jou?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Zou best kunnen. In de ene AA te strak. In de andere te los. En waar hij te los inzit is hij lastig netjes opgelijnd te krijgen voor goede feed cq netjes releasen.

Ach ja. Kan gebeuren. Bij een andere kan het misschien perfect passen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 14:54

Nohead

PSN ID: Nohead

Hier ook nog mensen te vinden die a.s. Zondag naar The Chambers gaan?
Organisatie: Crimi Events? Wij zijn er met een kleine delegatie 9 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:19

SomerenV

It's something!

Ik heb een misschien wat rare vraag, maar ik ga hem toch stellen :+ Zijn er hier groepen/leden die het tof zouden vinden als er gefilmd wordt?

Zelf ben ik regelmatig in de weer met m'n camera en ik hou wel van wat nieuws op z'n tijd. Normaal sta ik op festivals of in clubs, en zo af en toe bij bedrijven/bruiloften en da's vaak meer van hetzelfde. Een airsoft-gevecht lijkt me enorm vet om vast te leggen. Tijdje terug nog een kapper gefilmd, ook omdat het me wel vet leek en daar is dit uit gekomen:

Het is wel héél anders, maar bij Airsoft kun je helemaal los met het filmische aspect. Dus, mocht je het als groep/lid vet vinden als er een keer een cameraman mee gaat, dan stuur maar een DM ofzo :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 17:57

afterburn

No more...

Ik denk dat ik wel wat advies cq meningen kan gebruiken. Ik heb jaren geleden een vuurwapenverlof gehad, maar uiteindelijk opgeven omdat ik niet genoeg tijd meer had om aan alle voorwaarden van het verlof te voldoen zonder dat het een heilig moeten zou worden.

Tot mijn verbazing kwam ik er eerder dit jaar achter dat airsoft in Nederland inmiddels mag. Ik was nog steeds onder de indruk dat dit niet mocht. Inmiddels heb ik de aanvraag bij de NABV lopen en zal ik mij dus binnenkort onder de airsofters mogen voegen.

Zit heel YouTube zo'n beetje uit te graven voor informatie, maar dat valt best tegen. Veel winkels met reclame, of Amerikaanse kiddies van 12 jaar, weinig onafhankelijk met goede informatie over betrouwbaarheid en dat soort dingen.

Wat AA's betreft, zal ik waarschijnlijk alle adviezen voor beginners negeren: de eerste aanschaf zal een fullmetal GBB Beretta 92 worden, en dan de beste replica die ik vinden kan. Reden is pure nostalgie, aangezien de Beretta 9mm (momenteel staat de Umarex/KWA met alle markings bovenaan) met afstand mijn favorite wapen was toen ik nog een verlof had.

Qua primary kijk ik ook naar GBB (bv Umarex HK416D GBB). Ik weet dat ze duur en minder betrouwbaar zijn als AEG, kleine magazijn capaciteit hebben en relatief veel onderhoud nodig hebben. Aan de andere kant zijn ze veel realistischer door de blowback, maar juist ook door de magazijn capaciteit en onderhoud. Mijn vuurwapens moest ik ook schoonhouden om jams te voorkomen. :) En die jank van elektromotoren en spray-en-prey met 30rps geeft me een beetje gruwels.

Nadeel is dat een GBBR waarschijnlijk voor veel plaatsen te krachtig is om binnen te gebruiken, maar aan de andere kant denk ik dat door mijn wens voor realisme ik meer plezier zal beleven aan milsim dan speedsoft.

Ben ik gek geworden en heb ik een beetje een reality check nodig of heb ik een redelijk doordachte wens/plan?

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afterburn schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:51:

Nadeel is dat een GBB waarschijnlijk voor veel plaatsen te krachtig is om binnen te gebruiken, maar aan de andere kant denk ik dat door mijn wens voor realisme ik meer plezier zal beleven aan milsim dan speedsoft.
Zolang je je gewoon aan de algemene FPS limieten (350/360) houdt mag je er overal mee spelen. Binnen en buiten. Dus in kracht zit het verschil niet. Wel in de beleving inderdaad, al vind ik de blowback tov een Tippman maar matig.
Denk er wel aan dat je o.a. je magazijnen echt veel duurder zijn dan 'normale' mags.

Daarnaast zie ik het probleem van je eerste keus en negeren van adviezen niet? Je hebt de ervaring voor het onderhoud en schoonmaken al steekt een replica iets anders in elkaar (een echt wapen is makkelijker schoon te maken en te onderhouden)

• MonkeySandwich
afterburn schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:51:
Ik denk dat ik wel wat advies cq meningen kan gebruiken. Ik heb jaren geleden een vuurwapenverlof gehad, maar uiteindelijk opgeven omdat ik niet genoeg tijd meer had om aan alle voorwaarden van het verlof te voldoen zonder dat het een heilig moeten zou worden.

Tot mijn verbazing kwam ik er eerder dit jaar achter dat airsoft in Nederland inmiddels mag. Ik was nog steeds onder de indruk dat dit niet mocht. Inmiddels heb ik de aanvraag bij de NABV lopen en zal ik mij dus binnenkort onder de airsofters mogen voegen.

Zit heel YouTube zo'n beetje uit te graven voor informatie, maar dat valt best tegen. Veel winkels met reclame, of Amerikaanse kiddies van 12 jaar, weinig onafhankelijk met goede informatie over betrouwbaarheid en dat soort dingen.

Wat AA's betreft, zal ik waarschijnlijk alle adviezen voor beginners negeren: de eerste aanschaf zal een fullmetal GBB Beretta 92 worden, en dan de beste replica die ik vinden kan. Reden is pure nostalgie, aangezien de Beretta 9mm (momenteel staat de Umarex/KWA met alle markings bovenaan) met afstand mijn favorite wapen was toen ik nog een verlof had.

Qua primary kijk ik ook naar GBB (bv Umarex HK416D GBB). Ik weet dat ze duur en minder betrouwbaar zijn als AEG, kleine magazijn capaciteit hebben en relatief veel onderhoud nodig hebben. Aan de andere kant zijn ze veel realistischer door de blowback, maar juist ook door de magazijn capaciteit en onderhoud. Mijn vuurwapens moest ik ook schoonhouden om jams te voorkomen. :) En die jank van elektromotoren en spray-en-prey met 30rps geeft me een beetje gruwels.

Nadeel is dat een GBBR waarschijnlijk voor veel plaatsen te krachtig is om binnen te gebruiken, maar aan de andere kant denk ik dat door mijn wens voor realisme ik meer plezier zal beleven aan milsim dan speedsoft.

Ben ik gek geworden en heb ik een beetje een reality check nodig of heb ik een redelijk doordachte wens/plan?
Ik raad je aan om het eerst een paar keer proberen met een huur of leenkit (als je wat kennissen hebt die al spelen bijvoorbeeld). Dan krijg je ook een beetje een idee hoe de basis replica's spelen zonder dat er al allerlei modificaties gedaan zijn en kan je een beetje gevoel krijgen wat er bij je past als je daadwerkelijk aan het spelen bent in plaats van wat je verwacht.
Mijn eerste replica was een best wel dure G&G en die beviel me uiteindelijk helemaal niet en dus best wel spijt van mijn aankoop, uiteindelijk verkocht (met een behoorlijke afschrijving).

Sidearm is leuk, maar ik gebruik 'm zelf amper. Focus eerst maar op een main.

En waarom zou een GBBR te krachtig voor binnen zijn? zowel binnen als buiten hoor je onder 360 fps op 0,20 te schieten met een AR (en sidearm).

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 17:57

afterburn

No more...

MonkeySandwich schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:51:
[...]

Ik raad je aan om het eerst een paar keer proberen met een huur of leenkit (als je wat kennissen hebt die al spelen bijvoorbeeld). Dan krijg je ook een beetje een idee hoe de basis replica's spelen zonder dat er al allerlei modificaties gedaan zijn en kan je een beetje gevoel krijgen wat er bij je past als je daadwerkelijk aan het spelen bent in plaats van wat je verwacht.
Mijn eerste replica was een best wel dure G&G en die beviel me uiteindelijk helemaal niet en dus best wel spijt van mijn aankoop, uiteindelijk verkocht (met een behoorlijke afschrijving).
Da's zo ongeveer precies het advies wat ik zeg te gaan negeren. ;)
Sidearm is leuk, maar ik gebruik 'm zelf amper. Focus eerst maar op een main.
Ik heb een hele specifieke reden om juist als eerste een sidearm te willen kopen.
En waarom zou een GBBR te krachtig voor binnen zijn? zowel binnen als buiten hoor je onder 360 fps op 0,20 te schieten met een AR (en sidearm).
De meeste GBBR's die ik zie zie worden opgegeven op ca 425-475 fps met 0.2 en 1.6 joule. Da's dus significant harder als die 360 (ca 1.1J?). Verder is er afaik geen algemene regel dat je op 360 fps moet zitten; het hangt puur van het veld af. Nu kan ik me er alles bij voorstellen dat als je op een relatief klein veld CQB speelt dat je dat een beetje wilt inperken omdat je op hele korte afstanden op elkaar schiet. Maar bij een milsim speel je vaak op veel grotere afstanden.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Tijgert

Tijgert

afterburn schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:32:
[...]

1. Da's zo ongeveer precies het advies wat ik zeg te gaan negeren. ;)
[...]
2. Ik heb een hele specifieke reden om juist als eerste een sidearm te willen kopen.
[...]
3. De meeste GBBR's die ik zie zie worden opgegeven op ca 425-475 fps met 0.2 en 1.6 joule. Da's dus significant harder als die 360 (ca 1.1J?). Verder is er afaik geen algemene regel dat je op 360 fps moet zitten; het hangt puur van het veld af. Nu kan ik me er alles bij voorstellen dat als je op een relatief klein veld CQB speelt dat je dat een beetje wilt inperken omdat je op hele korte afstanden op elkaar schiet. Maar bij een milsim speel je vaak op veel grotere afstanden.
1. Gelijk heb je, doe wat JIJ wilt en laat je niks wijs maken.
2. Ik kocht ook als eerste een M9A1 Beretta. Ook van Umarex, heel mooi ding, omdat ik een Beretta altijd mooi heb gevonden. Let wel, een M9A1 heeft zo'n rail aan de voorkant en die past in bijna geen enkel holster. Neem de normale M9.
Daarna kocht ik een MP5 want die moest ik gewoon hebben :P
3. De meeste velden houden 360fps aan, dus ga daar liever wel van uit als je makkelijk wilt spelen zonder veel te moeten sleutelen. Van veel replica's is de veer lastig te vervangen, i.e. hele apparaat moet open, van mijn G36c (ook van Umarex) is dat heel simpel binnen een minuut te vervangen maar dat is 'rare'.

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 22:15
Misschien heeft iemand hier nog een goede suggestie voor mij.
Ik ben op zoek naar een JG BAR-10 G-SPEC (replica van de TM VSR-10 G-SPEC) sniper. Echter heb ik tot nu toe geen webshop kunnen vinden die de sniper leverbaar heeft. Echt overal is hij uitverkocht/niet meer leverbaar en op http://www.airsoft-entrepot.fr/ staat een verwachtte levertijd van 3-4 maanden.

Er zijn twee versies van de JG BAR-10 G-SPEC. Een full metal en een versie met plastic triggerbox. Ik ben op zoek naar de full metal versie.

De enige webshop die hem leverbaar zou hebben is een of andere chineese site:
http://airsoft.tiger111hk...AR-10G)/product_info.html

Echter na mailen met de vraag of ze hem direct kunnen leveren krijg ik als antwoord "bestel het en we doen ons best". Naast dat zijn de verzendkosten 30-50€ om hem hier te krijgen.

Mocht iemand een webshop tegenkomen waar ik de full metal versie van de Jing Gong BAR-10 G-SPEC kan bestellen verneem ik dit graag. Mijn google zoektocht heeft tot nu toe niks opgeleverd ;( .

• MonkeySandwich
afterburn schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:32:
De meeste GBBR's die ik zie zie worden opgegeven op ca 425-475 fps met 0.2 en 1.6 joule. Da's dus significant harder als die 360 (ca 1.1J?). Verder is er afaik geen algemene regel dat je op 360 fps moet zitten; het hangt puur van het veld af. Nu kan ik me er alles bij voorstellen dat als je op een relatief klein veld CQB speelt dat je dat een beetje wilt inperken omdat je op hele korte afstanden op elkaar schiet. Maar bij een milsim speel je vaak op veel grotere afstanden.
NABV Regelement artikel 6.3
3.
De maximale mondingssnelheid (feet per se
cond) tijdens reënactment zijn als volgt:
a.
Alle apparaten met full auto mo
gelijkheden: maximaal 360 FPS
b.
Alle apparaten met enkel single shot
mogelijkheden: maximaal 450 FPS
c.
Alle apparaten met “Bolt-Action” of S-AEG met mini
maal 2 seconden ingebouw
de vertraging: maximaal
500 FPS
d.
Alle airsoftapparaten welke niet vallen onder
bovengenoemde categorieë
n: maximaal 360 FPS
Er is geen veld in Nederland wat hier van afwijkt (behalve dat de meeste indoorlocaties niks anders toelaten dan 360fps of lager).
Hogere FPS waardes krijgen meestal een MED van 15~20 meter opgelegd.

Voor bijvoorbeeld de HK416 die je noemt zou het dus betekenen dat je de full auto functie zou moeten verwijderen door internals aan te passen. Of de FPS naar een <360 fps niveau moet brengen.
Bloodhoundje schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:51:
Mocht iemand een webshop tegenkomen waar ik de full metal versie van de Jing Gong BAR-10 G-SPEC kan bestellen verneem ik dit graag. Mijn google zoektocht heeft tot nu toe niks opgeleverd ;( .
Taiwangun heeft ze heel soms (zijn ook snel weer uitverkocht) die zou je kunnen mailen of ze een nieuwe levering verwachten. Wat betreft het full metal verhaal zou ik de trigger direct vervangen voor een airsoftpro 90 graden model of kijken of je de full metal trigger 2e hands kan krijgen van iemand die hem al vervangen heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door MonkeySandwich op 11-08-2016 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:34

Hu9o

Schokkend

Vandaag eerste keer potje airsoft gedaan. Bij Balls and Arrows Lelystad.

Zeer leuke dag gehad.

Had zo'n huurkit, ik was echt positief verrast over hoe goed dat werkt zeg (G36). Ook de afstand die je kan halen en hoe rechtuit de BB's vliegen (door de hopup natuurlijk). Had verwacht dat het veel meer een boog zou zijn, maar mikken door de ironsight werkt echt :D Viel niks tegen.

Heb ook even de M4 van iemand mogen lenen toen we samen in dekking zaten. Daar zat een optische scope op en dat is ook wel fijn hoor. Full metal was dat ding en toch wel merkbaar zwaarder.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:05
MonkeySandwich schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:50:
Wat betreft het full metal verhaal zou ik de trigger direct vervangen voor een airsoftpro 90 graden model
Die heb ik ook in mijn BAR-10 zitten, bevalt uitstekend. Bijkomend voordeel is dat er bij de AirsoftPro triggerset ook een alu piston, spring guide en een sterkere veer zit (wat bij mij inmiddels al weer vervangen is door een Mancraft SDIK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Ik ben aan het kijken om mijn WE High Capa 5.1 special te vervangen voor een Tokyo Marui Desert Eagle Hardkick Black.
Heeft hier iemand ervaring mee met deze side arm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

Marc_22 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 20:45:
[...]

Die heb ik ook in mijn BAR-10 zitten, bevalt uitstekend. Bijkomend voordeel is dat er bij de AirsoftPro triggerset ook een alu piston, spring guide en een sterkere veer zit (wat bij mij inmiddels al weer vervangen is door een Mancraft SDIK).
Heeft AirsoftPro dan eindelijk die idiote schroefdraad van ze vervangen door de standaard schroefdraad op de cylinder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnaeth
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 08:53
Mannen (en vrouwen), ik ben aan het onderzoeken hoe ik mijn AEG (ICS-271 CXP HOG) naar een DMR kan converteren.

Daarbij ben ik vooral op zoek naar een goede mosfet die semi-auto met een (instelbare) delay van 0/1/2/... seconden ondersteunt (daar veel velden 1 of 2 seconden delay vereisen). Is er hier iemand die daar toevallig wat van af weet? Alle mosfets die ik tegenkom die ook in nederlandse webshops zijn te bestellen, zijn uitverkocht of gewoon niet duidelijk in de ondersteunde functies :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Na meerdere pogingen om een BAR-10 te kopen van full metal en overal tegen een levertijd aan te lopen van 3+ maanden. Heb ik besloten om voor nu eerst een andere rifle aan te schaffen en later als de BAR-10 beter leverbaar wordt die erbij te kopen. Heb dit weekend mijn CYMA CM032 binnengekregen (M14 replica). Direct ook een railmount besteld en een scope. Dus nu nog even afwachten tot die binnen zijn. Als het proefschieten ermee bevalt wordt dat voorlopig mijn "sniper". Met het uiteindelijke plan om hem zo stil mogelijk te maken. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:37
elnaeth schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:31:
Mannen (en vrouwen), ik ben aan het onderzoeken hoe ik mijn AEG (ICS-271 CXP HOG) naar een DMR kan converteren.

Daarbij ben ik vooral op zoek naar een goede mosfet die semi-auto met een (instelbare) delay van 0/1/2/... seconden ondersteunt (daar veel velden 1 of 2 seconden delay vereisen). Is er hier iemand die daar toevallig wat van af weet? Alle mosfets die ik tegenkom die ook in nederlandse webshops zijn te bestellen, zijn uitverkocht of gewoon niet duidelijk in de ondersteunde functies :(
Ik heb mijn hog ook omgebouwd naar dmr! en heb er een jefftron dropin mosfet ingezet. tevens hele upper omgebouwd + 6.03 precision barrel en thruhop hopup rubber erin. en een ics sniper stock. doe daar 70 meter mee met .30 bbs van valken.

afgelopen weekend een transform4 overgekocht en wacht nu op de t1 reddot en andere spullen want die wordt als assault/cqb replica klaar gemaakt.

https://www.dropbox.com/s.../20160828_194945.jpg?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 14:06
Vraagje, ik ben afgelopen weekend voor het eerst gaan airsoften met vrienden die het al wat langer doen.
Op advies van hun had ik alvast een Broek/Shirt/Masker/Petje gekocht, en de rest heb ik afgelopen weekend gehuurd.

Het beviel echter zo goed, dat ik maandag direct mijn VOG heb aangevraagd, en daarnaast een Vest en Bril heb besteld.

De volgende stap is wanneer mijn VOG en lidmaatschap is geregeld, ik een replica wil kopen.
Twee vrienden van mijn spelen allebei met de:

Ares Amoeba AM-014 “HoneyBadger”

Ik zelf denk aan de:

Ares Amoeba AM-013 “HoneyBadger&#8221 --> 200 euro in San Marino;
http://airsoftelite.nl/to...oeba-am-013-honey-badger/

Nu twijfel ik echter wat voor scope ik hiervoor moet gaan bestellen (en evt. andere addons), zou zeggen halo met red dot.
Ik wil het graag een beetje low budget houden als starter!

Tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

Bloodhoundje schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:49:
Na meerdere pogingen om een BAR-10 te kopen van full metal en overal tegen een levertijd aan te lopen van 3+ maanden. Heb ik besloten om voor nu eerst een andere rifle aan te schaffen en later als de BAR-10 beter leverbaar wordt die erbij te kopen. Heb dit weekend mijn CYMA CM032 binnengekregen (M14 replica). Direct ook een railmount besteld en een scope. Dus nu nog even afwachten tot die binnen zijn. Als het proefschieten ermee bevalt wordt dat voorlopig mijn "sniper". Met het uiteindelijke plan om hem zo stil mogelijk te maken. :*)
Een full metal BAR-10? Tell me, where does such a mythical creature exist? De stock is altijd plastic eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Bloodhoundje schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:49:
Oeh, hoe bevalt de CM032? Zat er ook al naar te kijken maar dan meer gewoon als primary en niet als sniper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
L1nt schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:01:
[...]

Oeh, hoe bevalt de CM032? Zat er ook al naar te kijken maar dan meer gewoon als primary en niet als sniper.
Eerste indrukken zijn positief, nog geen tijd gehad om baan te schieten en de accuracy te testen. Daar heb ik jammer genoeg pas na 11 september weer tijd voor. Maar binnenshuis om +/-7m met de ironsight schiet hij loodrecht :) . Ik krijg binnenkort de scope binnen. Dan kan ik hem beter testen. Bouwkwaliteit is goed. Hier en daar zie je een klein naadje van het plastic, maar niets storend.Ik zal proberen dit weekend even enkele foto's te maken ervan voor je.

Ik schiet nu met .20 bb's overweeg om naar .23-.25 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

Hou je hem op 360 max? In dat geval zou ik er .28 in stoppen. 23 en 25 is leuk voor sproeibuksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
MueR schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 18:16:
Hou je hem op 360 max? In dat geval zou ik er .28 in stoppen. 23 en 25 is leuk voor sproeibuksen.
Ja ik houd hem op 360 FPS aangezien ik uiteindelijk voor een bolt action sniper ga als permanente sniper :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

In dat geval, minimaal .25, max .30, afhankelijk van wat je er aan upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
MueR schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:56:
[...]

Een full metal BAR-10? Tell me, where does such a mythical creature exist? De stock is altijd plastic eigenlijk.
Ik weet niet hoe goed je Frans is maar: http://www.airsoft-entrep...pec-367-avec-lunette.html

Onder de specificaties staat hierbij: Full Métal: Oui

Ze verkopen ook een goedkopere versie ervan die niet full metal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 14:06
Zodra mijn NABV binnen is, wil ik heb volgende gaan bestellen:

Ares Amoeba AM-013 Honey Badger:
http://en.softairrastelli...nero-amoeba-programmabile

+ 2 extra magazijnen / batterij / lader

Element T1 1X24 Red/Green Dot Scope Sight with QD High Mount Black:
http://www.airsoftpeak.co...-mount-black-p-11168.html

TB-FMA Scope Killflash for T1 Red Dot
http://www.airsoftpeak.com/scope-killflash-p-11179.html

En dan wil ik er nog een rechte grip opzetten.
Denken jullie dat dit een goede set is om mee te starten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
am013/14 is prima starter voor weinig geld.

T1 gewoon op eBay bestellen heb hem toevallig vandaag binnen gekregen en koste me maar 35 dollar.

https://www.dropbox.com/s.../20160902_124250.jpg?dl=0

[ Voor 5% gewijzigd door Jan-man op 02-09-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

Bloodhoundje schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:06:
[...]

Ik weet niet hoe goed je Frans is maar: http://www.airsoft-entrep...pec-367-avec-lunette.html

Onder de specificaties staat hierbij: Full Métal: Oui

Ze verkopen ook een goedkopere versie ervan die niet full metal is.
Hehe, sorry, een JG BAR-10 is geen full metal. I know, I have one :P De stock is altijd plastic. Alleen de receiver/barrel zijn metaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [m]engineer
  • Laatst online: 28-05-2023
MueR schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 18:16:
Sproeibuksen _/-\o_

Heeft iemand hier de trusight nub al eens getest?

Heb hem nu in mijn m4 zitten met p* jack, orga 6.23, shs prowin style hop.
Ben alleen wat bang voor inconsistencies ivm open bolt systeem.
Zondag maar eens testen op het veld. En kijken hoe hij presteert tegen mijn r hopped, 6.03 mancraft.

Iemand nog een aanrader voor een hopup/nub in combi met een orga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
Mijn Airsoft momenten waren al schaars en nu ik net vader ben geworden zie ik het komende jaar erg somber in. Ik heb daarom mijn NABV lidmaatschap toch maar opgezegd.

Zijn er hier geinteresseerden om mijn replica's over te nemen? Tristan in "Het grote Airsoft Topic - Deel 2" en Tristan in "Het grote Airsoft Topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
Marijnsp schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:16:
[...]

Sproeibuksen _/-\o_

Heeft iemand hier de trusight nub al eens getest?

Heb hem nu in mijn m4 zitten met p* jack, orga 6.23, shs prowin style hop.
Ben alleen wat bang voor inconsistencies ivm open bolt systeem.
Zondag maar eens testen op het veld. En kijken hoe hij presteert tegen mijn r hopped, 6.03 mancraft.

Iemand nog een aanrader voor een hopup/nub in combi met een orga?
Ik heb die nub icm 6.03 aeg dmr en haal daar best leuke resultaten mee (ca 65/70 m) ietsje meer dan mijn modify flathop nub alleen is die 2 x goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

PM'en werkt even niet, maar die HB is toch enkel semi en burst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [m]engineer
  • Laatst online: 28-05-2023
Jan-man schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:00:
[...]

Ik heb die nub icm 6.03 aeg dmr en haal daar best leuke resultaten mee (ca 65/70 m) ietsje meer dan mijn modify flathop nub alleen is die 2 x goedkoper.
Hm, ik had er zondag een beetje gemengde gevoelens bij. Ik speel met 3 round burst op ROF 30 en de spreiding is toch best groot. (ook redelijk wat flyers) Denk dat het vooral in combi met mijn orga en openbolt is. Gissteren maar weer een modify flat bucking+ prometheus flat nub er in gezet. volgende week maar weer testen op het veld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 15:22
Deze week ook mijn VOG aangevraagd. Hopelijk is die snel binnen en kan ik snel mijn NABV pasje aanvragen! :D

Ben me nu alvast aan het oriënteren op de spullen. Tot nu toe heb ik het volgende:

Een van onderstaande replica:
Heckler&Koch G36CV AEG Blow Back
ICS L85
M4A1
VFC HK416
ICS L85A2

GX1000 goggle

Iemand ook ervaring met airsoft spullen bestellen via Ebay? Ik vond daar bijvoorbeeld de volgende spullen:
http://www.ebay.com/itm/381458077242?var=650603374566
http://www.ebay.com/itm/171808216068?var=470747610919
http://www.ebay.com/itm/152056188099

Heb verder ook nooit via Ebay besteld en vraag me af of het veilig is om mijn creditcard gegevens daar op te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

Ik zou dat soort kleine dingen niet via ebay doen eigenlijk. Zoek gewoon een goede winkel in de buurt waar je dit kunt kopen. Je betaalt iets meer, maar shipping vanuit China duurt gewoon weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Topicstarter
MueR schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 08:17:
[...]

Ik zou dat soort kleine dingen niet via ebay doen eigenlijk. Zoek gewoon een goede winkel in de buurt waar je dit kunt kopen. Je betaalt iets meer, maar shipping vanuit China duurt gewoon weken.
Daarnaast mocht er iets mis zijn heb je een goed aanspreek punt en is het sneller opgelost. Vooral bij een eerste aankoop zal je nog wel vragen hebben, en waarschijnlijk niet gelijk aan gaan sleutelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Als je weet wat je nodig hebt vind ik ebay wel een uitkomst hoor. Een mesh masker is een twijfelgevalletje, want die kan je niet passen en wordt bij transport nogal ruw platgedrukt, maar met mijn diverse RIS adaptertjes, zaklamp mounts, sights en scope ben ik nog steeds erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

Zolang je maar heel ver weg blijft van lasers uit China..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
MueR schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:14:
Zolang je maar heel ver weg blijft van lasers uit China..
Ik heb het even voor je gefixt, want ik heb het idee dat 80% van de airsoft merken zoals pirate arms en dergelijke alleen qua merkje/logo verschillen van de generieke spullen die je op ebay vind.

Verder ben ik het helemaal met je eens, totdat er een manier komt om lasers op een airsoft site te testen zouden die dingen gewoon niet toegestaan moeten zijn tijdens skirms. Te veel risico met hoog vermogen en missende infrarood filters, zelfs met de menselijke knipperreflex en scattering die goggles/brillen veroorzaken.

[ Voor 6% gewijzigd door citruspers op 10-10-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

citruspers schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:43:
[...]

Ik heb het even voor je gefixt, want ik heb het idee dat 80% van de airsoft merken zoals pirate arms en dergelijke alleen qua merkje/logo verschillen van de generieke spullen die je op ebay vind.

Verder ben ik het helemaal met je eens, totdat er een manier komt om lasers op een airsoft site te testen zouden die dingen gewoon niet toegestaan moeten zijn tijdens skirms. Te veel risico met hoog vermogen en missende infrarood filters, zelfs met de menselijke knipperreflex en scattering die goggles/brillen veroorzaken.
Mjah, ik ben het eigenlijk ook met je eens dat die dingen gewoon een te groot risico vormen, zeker gezien de versterkende werking van scopes etc. Een vogeltje heeft me ingefluisterd dat er momenteel ook wat onderzoeken lopen bij de NABV over dit onderwerp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wickerman1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-01-2024
Grootste reden om geen laser te gebruiken is, je verraad je positie! Hoe vaak ik in CQB mensen spot door hun lasers of lampen... Het is wel cool om te gebruiken icm rook, toch @citruspers! :p

HOWLING COMMANDO's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Zaklampen zijn in de rook (nog) toffer dan lasers, en daar kan je tenminste iemand veilig mee verblinden....of bijlichten voor een fotoshoot in een frans fort :+

Mogen er in dit topic eigenlijk zelfgemaakte airsoftfoto's gepost worden of is het vooral bedoeld voor discussie?

[ Voor 26% gewijzigd door citruspers op 10-10-2016 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Dank voor de reacties. Ik vroeg me alleen af of het betalen met creditcard wel veilig is via Ebay, je geeft immers ook je V-code door? Die kleine spulletjes kun je je geen bult aan vallen voor die paar euro, mocht het niks zijn :)

En wat vinden jullie van het door mij opgestelde lijstje met replica's? Met welke zou ik het beste kunnen beginnen?

Iemand trouwens die vaak in Nijmegen (Lindenholt) gaat airsoften?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wickerman1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-01-2024
Zelf vind ik de VFC HK416 en 417 wel gaaf, maar ik heb de M4 van Specna Arms. Voor een beginnende Airsofter is dat echt een super replica, goeie prijs/ kwaliteit verhouding en zeker hun nieuwe reeks.

Ik Airsoft nu al 2 jaar en heb nog steeds mijn Specna Arms. Heb ondertussen allerlei replica's gehad en weer verkocht, maar deze blijft altijd. Er is alleen weinig origineel nog, internals zijn vrijwel allemaal vervangen door betere kwaliteit en ik heb m een custom paint job gegeven.

Mijn hele team heeft Specna Arms en we hebben er eigenlijk nooit problemen mee, echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Hallo mede airsofters,

Gisteren zo'n beetje de hele dag op unit13 gekeken en kom op onderstaande samenstelling uit. Iemand die aan kan geven of dit oké is of dat er betere opties zijn voor hetzelfde/minder budget? Alles is te vinden bij unit13 (ga het sowieso daar kopen) :)

- Asg cz scorpion evo 3a1
- 11.1V 1300mAh lipo batterij
- 3-pack magazijnen
- ASG B&T tracer
- Scorpion opzetstuk tracer
- Klarus XT11 flashlight/strobe (incl batterij + oplader + mount/bevestiging nog nodigt?)
- Klarus TR10 Pressure Switch (strobe variant)

- U-13 2.5~10 x 40L Compact Rifle Scope (deze denk ik makkelijker/handiger dan de ACOG omdat je deze snel in kunt stellen qua zoom?)
of
- Element ACOG 4x32 Scope Black (ook nog wat nodig voor bevestiging scope?)

- Topcom Twintalker 9500 Airsoft edition (wat nog meer nodig? oortje? topcom?)
- GX 1000 goggle(is deze aan te raden?)

Passen alle externals ook op de Scorpion? Dat weet ik nu niet zeker eerlijk gezegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:48
YinYang schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:01:
Die topcom set heb ik ook, bij mij was het een dubbele set. Heb je verder niks bij nodig, werkt out of the box prima en alles zit erbij geloof ik. Draag ze wel met het schermpje naar je toe, want bb's hebben al een scheur in een van de schermpjes gemaakt bij mij. Met het oortje is het geluid erg goed, een stuk beter dan ik had verwacht. Wil alleen nog weleens uit je oor floepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Hallo mede airsofters,

Gisteren zo'n beetje de hele dag op unit13 gekeken en kom op onderstaande samenstelling uit. Iemand die aan kan geven of dit oké is of dat er betere opties zijn voor hetzelfde/minder budget? Alles is te vinden bij unit13 (ga het sowieso daar kopen) :)

- 3-pack magazijnen
- ASG B&T tracer
- Klarus XT11 flashlight/strobe (incl batterij + oplader + mount/bevestiging nog nodigt?)

- U-13 2.5~10 x 40L Compact Rifle Scope (deze denk ik makkelijker/handiger dan de ACOG omdat je deze snel in kunt stellen qua zoom?)
of

Passen alle externals ook op de Scorpion? Dat weet ik nu niet zeker eerlijk gezegd..
Prima replica, 3 teamgenoten hebben deze ook. Let wel op je lipo, deze past vaak niet lekker. Begadi heeft lipo's van GSG die zeker passen. Meestal zit bij de scope wel een bevestiging voor je rail, zou moeten kunnen dus.

Ik zou overigens zelf niet de replica bij Unit13 halen maar bij LandWarriorAirsoft in de UK. Stuk voordeliger.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
FoOnEeN schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:53:
[...]

Die topcom set heb ik ook, bij mij was het een dubbele set. Heb je verder niks bij nodig, werkt out of the box prima en alles zit erbij geloof ik. Draag ze wel met het schermpje naar je toe, want bb's hebben al een scheur in een van de schermpjes gemaakt bij mij. Met het oortje is het geluid erg goed, een stuk beter dan ik had verwacht. Wil alleen nog weleens uit je oor floepen.
Oké dan bestel ik ook alleen de set :)
KillaZ schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:52:
[...]

Prima replica, 3 teamgenoten hebben deze ook. Let wel op je lipo, deze past vaak niet lekker. Begadi heeft lipo's van GSG die zeker passen. Meestal zit bij de scope wel een bevestiging voor je rail, zou moeten kunnen dus.

Ik zou overigens zelf niet de replica bij Unit13 halen maar bij LandWarriorAirsoft in de UK. Stuk voordeliger.
Dank voor de tip! Zal daar even kijken. Hoe zit het daar met de after sales? Bij defecten is het makkelijk om op te sturen (voor weinig geld)? Anders is unit13 misschien makkelijker omdat je daar zo naartoe kunt rijden als er wat aan de hand is..

En wat denk je van de scopes? 2,5x zoom leek me genoeg voor waar ik ga spelen, dus vandaar dat ik genoemde scope erbij had gezocht. Of kan ik misschien toch beter een red dot nemen? En zo ja, welke (van unit13)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Aftersales bij LWA is prima, doen ze in mijn ervaring echt niet moeilijk mee. Ze shippen met UPS, dus met 2 werkdagen binnen. Die Scorp Evo is fabrieksaf goed geshimmed en heeft een native ASCU mosfet, dus verwacht daar echt geen problemen mee.

Op 50 meter speelveld vind ik persoonlijk zoom onnodig, pak gewoon een Element (of iets soortgelijks, er zijn 100 merken met dezelfde OEM reddot) en pleur die op je Scorp. Even hopup afstellen, red dot zero'en en gaan met die banaan!

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:34

Hu9o

Schokkend

Hallo mede airsofters,

- 3-pack magazijnen
- ASG B&T tracer

of

Die GX 1000 heb ik ook.

Super fijne bril. Nooit beslagen bij mij.
Wat bij mijn hoofd wel moest gebeuren is de elastieke band vervangen met een langere. Want zelfs met de stel band op z'n langs was hij veeel te strak. Een oude ski-bril band eraan laten zetten door vrouw lief en perfect!.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
KillaZ schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:26:
Aftersales bij LWA is prima, doen ze in mijn ervaring echt niet moeilijk mee. Ze shippen met UPS, dus met 2 werkdagen binnen. Die Scorp Evo is fabrieksaf goed geshimmed en heeft een native ASCU mosfet, dus verwacht daar echt geen problemen mee.

Op 50 meter speelveld vind ik persoonlijk zoom onnodig, pak gewoon een Element (of iets soortgelijks, er zijn 100 merken met dezelfde OEM reddot) en pleur die op je Scorp. Even hopup afstellen, red dot zero'en en gaan met die banaan!
Element M2 is dan een optie zie ik. Opzich een mooie prijs :)
Hu9o schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:29:
[...]

Die GX 1000 heb ik ook.

Super fijne bril. Nooit beslagen bij mij.
Wat bij mijn hoofd wel moest gebeuren is de elastieke band vervangen met een langere. Want zelfs met de stel band op z'n langs was hij veeel te strak. Een oude ski-bril band eraan laten zetten door vrouw lief en perfect!.
Oké die ga ik dan ook maar eens bestellen.

Is een Gelagerde springguide ook persé nodig? Dat werd mij ook aangeraden. Maar ik weet niet wat nu precies het verchil is als deze niet/wel gelagerd is. Gaat het heel veel jaren langer mee ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Gebruiken jullie ook een flashlight? Aan de ene kant denk ik handig, maar aan de andere kant wennen je ogen niet aan het donker als je een flashlight gebruikt en je verraad je positie...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ligt aan het veld, maar ik vind het wel handig. Soms heb je donkere hoekjes waar je dan even snel in kan schijnen, of tegenstanders tijdelijk verblinden.

Ik heb zelf een Armytek Predator XP-L HI (limited edition) op mijn replica zitten, een hele felle lamp met een emitter/reflector combinatie die (voor die grootte) een hele strakke bundel geeft.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UmJC0Bx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

Dames :P

Aankomende zaterdag heb ik een Ledenraad vergadering. Is er nog iets wat ik bij de rondvraag moet vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik heb wel een paar puntjes :)

* Lasers - zijn er al plannen om het gebruik er van aan banden te leggen (evt dmv een advies naar airsoft locaties)?
* Tornado granaten zijn (als ik me niet vergis) momenteel alleen bij "The Mansion" vrij om te gebruiken. De rest van de locaties staan ze niet toe. Hoe denkt de NABV hierover? In NL wordt er (in tegenstelling tot de VS) immers veel met brillen gespeeld, en niet met goggles met een full seal onder en boven. Ik kan me dan ook voorstellen dat veel organisaties (en spelers!) twijfelen over de veiligheid.
* Momenteel kun je eigenlijk alleen met airsoft beginnen door als introducee mee te gaan, in tegenstelling tot paintball waar je op elk veld wel een kit kan huren, danwel alleen, danwel met een groep.
Zijn er plannen om airsoft net zo bereikbaar te maken als paintball? Ik kan me voorstellen dat dit veel kan doen voor de reputatie en toegankelijkheid van onze sport.

[ Voor 4% gewijzigd door citruspers op 25-10-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Veluwe Airsoft heeft afgelopen week ook toestemming gehad van de lokale politiechef voor het gebruik van Tornados. Veluwe geeft nog wel aan dat het vervoer van en naar hun locatie nog steeds op eigen risico is omdat oom agent in het volgende district misschien wel weer een andere mening heeft. IMO gaat de discussie van Tornados nog steeds over de (il)legaliteit in NL.

[ Voor 11% gewijzigd door MonkeySandwich op 25-10-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Topicstarter
MueR schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 07:58:
Dames :P

Aankomende zaterdag heb ik een Ledenraad vergadering. Is er nog iets wat ik bij de rondvraag moet vragen?
Zelf heb ik geen puntjes om aan te merken, ga 5/6 nov. ook pas voor het eerst dit jaar weer spelen i.v.m. privé sfeer. Volgend jaar gaan we er weer tegen aan!
citruspers schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:23:
Ik heb wel een paar puntjes :)

* Lasers - zijn er al plannen om het gebruik er van aan banden te leggen (evt dmv een advies naar airsoft locaties)?
* Tornado granaten zijn (als ik me niet vergis) momenteel alleen bij "The Mansion" vrij om te gebruiken. De rest van de locaties staan ze niet toe. Hoe denkt de NABV hierover? In NL wordt er (in tegenstelling tot de VS) immers veel met brillen gespeeld, en niet met goggles met een full seal onder en boven. Ik kan me dan ook voorstellen dat veel organisaties (en spelers!) twijfelen over de veiligheid.
* Momenteel kun je eigenlijk alleen met airsoft beginnen door als introducee mee te gaan, in tegenstelling tot paintball waar je op elk veld wel een kit kan huren, danwel alleen, danwel met een groep.
Zijn er plannen om airsoft net zo bereikbaar te maken als paintball? Ik kan me voorstellen dat dit veel kan doen voor de reputatie en toegankelijkheid van onze sport.
Dat vind ik een goed punt (al ben je idioot als je met een laser speelt, uitgezonderd IR lasers mits je NV hebt).

Zoals MonkeySandwich al aangeeft heeft Veluwe Airsoft toestemming van de korpschef (zie: https://www.facebook.com/...452942253/?type=3&theater). Het blijft desondanks een grijs gebied. De NABV heeft afgelopen Juni daar zelf ook nog een bericht over gedaan, wat hier te vinden is: https://www.facebook.com/...ng/posts/1038797352863267

Een organisator kan ook mensen inschrijven als introducee, uiteindelijk komt dit dan op het zelfde neer als paintball. In ieder geval zoals het in mijn ervaring ging vroeger, toen moest je voor paintball ook een formulier invullen (eigen risico etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

Over tornados kan ik nu al antwoord geven; het blijft grijs gebied. De nabv is veel aan het praten met het ministerie over die dingen, maar het blijft lastig omdat elke granaat er weer net anders uit ziet en ze constant blijven ontwikkelen. De wet is nu eenmaal erg strict op "op explosieven gelijkende objecten".

Voor wat betreft huren, het probleem is dat er bepaalde mensen heel hard aan het zeuren zijn geweest dat organisatoren geen kleine erkenning hebben. Zij hebben hem wel een vonden daarom dat iedereen het moest hebben. Helaas is het verkrijgen van een erkenning niet makkelijk en kostbaar, dus het is tricky. Het zou allemaal veel makkelijker zijn geweest als airsoft gelijk was gesteld aan paintball.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Hoe was de ledenraad uiteindelijk verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

Voor mij met zware hoofdpijn in bed. Maar ik verwacht de notulen binnenkort.

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:16

Plainside

I browse when I'm at work

Heren,

Ikzelf ben helaas nog steeds geen NABV lid(gezeur gezeur gezeur :'( ).
Maar gelukkig zal dat binnen kort veranderen(Q1-2 2k17(EINDELIJK)).
En heb ik de site www.bunker501.nl gevonden.
Heeft een van jullie ervaring met het bestellen van deze site? Vooral het verzenden en hoe de staat was van de bestelling?
Pagina: 1 ... 7 ... 49 Laatste