Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Volgens mij speelt ook maar 15% ofzo van het totaal aantal leden. De rest is volgens mij enkel lid om het te verzamelen.MueR schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:23:
Nou nou.. 1600 stemmen op 11.000 leden.. wat een aanfluiting weer...
Ik snap ook niet waarom je ze zou "sparen/verzamelen" het is toch gewoon leuker om te spelen.Hogader schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:16:
[...]
Volgens mij speelt ook maar 15% ofzo van het totaal aantal leden. De rest is volgens mij enkel lid om het te verzamelen.
Lekker veel actie misschien af en toe een schaaf wondje of erger mijzelf kennende.
Maarja kan zelf niet echt praten aangezien ik nog steeds geen lid ben
Volgende week klaar met stage dan ga ik eens kijken of er skirms zijn waar ik naartoe kan gaan als introducee lijkt me weer een keer leuk om te spelen.
Uitnodigingen zijn altijd welkom
Zijn er trouwens open Pistol/shotgun skirms die wel introducees/huur kits hebben? Had al gekeken bij de evenementen op de nabv site maar geen skirm die huurkits heeft voor de pistol/shotgun skirms ;-;
[ Voor 12% gewijzigd door Plainside op 01-06-2016 11:25 ]
Nope. Pistols zijn toch al lastig met dure magazijnen en gas enzo, niet geschikt voor huurkits.Plainside schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:39:
Zijn er trouwens open Pistol/shotgun skirms die wel introducees/huur kits hebben? Had al gekeken bij de evenementen op de nabv site maar geen skirm die huurkits heeft voor de pistol/shotgun skirms ;-;
Ja dat was ook ongeveer mijn eigen benadering. Kan altijd hopen heMueR schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 11:49:
[...]
Nope. Pistols zijn toch al lastig met dure magazijnen en gas enzo, niet geschikt voor huurkits.
Ik voel met net als een kind in de snoepwinkel
Ik ken ook veel mensen die maar 1x per maand spelen. Momenteel red ik dat niet eens vanwege m'n nieuwe huis, verbouwing en zwangere vriendin.Hogader schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:16:
[...]
Volgens mij speelt ook maar 15% ofzo van het totaal aantal leden. De rest is volgens mij enkel lid om het te verzamelen.
Daarnaast interesseert veel mensen de hele belangenvereniging geen drol. Zie het als de waterschapsverkiezingen daar stemt ook niemand...
Ze worden lid om replica's te mogen houden en te spelen en zolang ze dat kunnen doen vinden ze alles prima. Misschien dat het ooit veranderd als de NABV vaker zichtbaar is buiten af en toe een mail of brief.
[ Voor 31% gewijzigd door MonkeySandwich op 01-06-2016 12:17 ]
Geachte heer MueR,
Nu de ledenraadsverkiezing is afgerond en alle stemmen zijn geteld is het ons een genoegen u te informeren dat u bent gekozen als ledenraadslid. Van harte proficiat met uw verkiezing!

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
YAY we hebben iemand on the inside
Wat zijn je taken dan precies?
En nu hop de schop erinMueR schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:16:
Feitelijk is de taak van de ledenraad het bestuur controleren.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Ik ben erg benieuwd waar alle contributie heen gaat met de enorme aanwas van nieuwe ledenMueR schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:16:
Feitelijk is de taak van de ledenraad het bestuur controleren.
I am the great Cornholio!
http://www.3division.eu/Evenementen/2016-06-25/Bunker_Hill
Lijkt me een keer leuk om heen te gaan.
Alleen lijkt het me wel wat minder leuk het is gelukkig 20min rijden of 30-45min fietsen.
Dus vroeg me af of iemand nog hier heen gaat op de dichts bijzijnde datum.
Jep!Plainside schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:37:
Zijn er trouwens mensen die wel eens naar bunker hill zijn geweest?
http://www.3division.eu/Evenementen/2016-06-25/Bunker_Hill
Lijkt me een keer leuk om heen te gaan.
Alleen lijkt het me wel wat minder leuk het is gelukkig 20min rijden of 30-45min fietsen.
Dus vroeg me af of iemand nog hier heen gaat op de dichts bijzijnde datum.
Ben er 2 keer geweest.
Een van de best geregelde skirms in nederland IMHO.
Lekker groot, goeie storyline, leuke missies, randzaken goed geregeld!
Een handtekening?!
Ga je toevallig ook naar de volgendetellavist schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:10:
[...]
Jep!
Ben er 2 keer geweest.
Ik ben zeker van plan 26-06 te gaan!
Moet even kijken of mijn maatjes ook kunnen. als 1 van de 2 mee gaat zal ik denk ik gewoon gaan!
Een handtekening?!
Zie ik daar misschien wel haha.tellavist schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:39:
[...]
Ik ben zeker van plan 26-06 te gaan!
Moet even kijken of mijn maatjes ook kunnen. als 1 van de 2 mee gaat zal ik denk ik gewoon gaan!
Moet nog even kijken welke dag dan wss ook de 26ste maar ook ff in de gaten houden hoe het met het geld staat ;-;.
En kan ik dan anders mee als introduce bij jou? als je gaat natuurlijk.
Ja hoor! Geen probleem!Plainside schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:53:
[...]
Zie ik daar misschien wel haha.
Moet nog even kijken welke dag dan wss ook de 26ste maar ook ff in de gaten houden hoe het met het geld staat ;-;.
En kan ik dan anders mee als introduce bij jou? als je gaat natuurlijk.
Een handtekening?!
Nou, afgelopen weekend niet in ieder geval. Het was veel te druk, veel te veel mensen op het veld. Jammer genoeg was de communicatie ver te zoeken. Onze commander oproepen op de porto lukte nooit bijvoorbeeld, er liepen een paar idioten met VOX op de command frequentie, waardoor je er nauwelijks tussen kwam. Mocht je dat toch lukken, reageerden ze gewoon niet.tellavist schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:10:
[...]
Maar om het erger te maken zaten ongeveer alle angsthazen en campers bij ons. Vooral daardoor werden we enorm hard teruggepushed werden vanaf het eerste moment en zaten we eigenlijk binnen een uur vast op onze spawn. Pogingen van mijn squad om door te breken lukten aardig, maar waren uiteindelijk hopeloos door gebrek aan ondersteuning van andere squads, die bleven gewoon collectief rond de spawn achter hun struikjes en boompjes zitten om op mensen te schieten aan de rand van hun range.
Het schijnt een heel mooi terrein te zijn, ik heb er helaas weinig van gezien, want we zijn eigenlijk nooit over de helft van het veld geweest.
Vorig jaar in oktober of november nog gespeeld en toen was het niet druk en toen was het leuk en ook aardig wat hits kunnen maken. Bijna een Hi-Capa gescoord maar gevonden voorwerpen lever je in IMHO.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik kon er de vorige keer helaas niet bij zijn!MueR schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:25:
[...]
Nou, afgelopen weekend niet in ieder geval. Het was veel te druk, veel te veel mensen op het veld. Jammer genoeg was de communicatie ver te zoeken. Onze commander oproepen op de porto lukte nooit bijvoorbeeld, er liepen een paar idioten met VOX op de command frequentie, waardoor je er nauwelijks tussen kwam. Mocht je dat toch lukken, reageerden ze gewoon niet.
Maar om het erger te maken zaten ongeveer alle angsthazen en campers bij ons. Vooral daardoor werden we enorm hard teruggepushed werden vanaf het eerste moment en zaten we eigenlijk binnen een uur vast op onze spawn. Pogingen van mijn squad om door te breken lukten aardig, maar waren uiteindelijk hopeloos door gebrek aan ondersteuning van andere squads, die bleven gewoon collectief rond de spawn achter hun struikjes en boompjes zitten om op mensen te schieten aan de rand van hun range.
Het schijnt een heel mooi terrein te zijn, ik heb er helaas weinig van gezien, want we zijn eigenlijk nooit over de helft van het veld geweest.
Communicatie is key bij 3division inderdaad.
Wij hadden precies hetzelfde probleem de eerste keer dat ik ging.
Voor de pauze stonden we dik achter.
Na de pauze waren de rollen ineens flink omgedraaid en hadden wij alle spawnpoints in handen wat uiteindelijk resulteerde in een Win voor ons.
Wat me wel opviel is dat de marshals aan het einde van de dag geen zin meer hadden en maar met z'n allen een beetje liepen te kloten met elkaar.
letterlijk een groep van 6 marshals bij elkaar een beetje roken en met hun sidearms op elkaar schieten.
Was vanaf een uurtje of 3.
Een handtekening?!
In dit geval waren het de spelers eigenlijk.. de commander van blauw kwam op een gegeven moment zelfs de parkeerplaats over om blauwen terug het veld in te krijgen, zo dramatisch was het. Ik zat toen geblesseerd aan de kant, maar heel veel zin had ik er toch niet meer in. Als je constant als enige voorop loopt (als sniper!!) dan is er iets goed mis met je team.tellavist schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 12:12:
Wat me wel opviel is dat de marshals aan het einde van de dag geen zin meer hadden en maar met z'n allen een beetje liepen te kloten met elkaar.
letterlijk een groep van 6 marshals bij elkaar een beetje roken en met hun sidearms op elkaar schieten.
Was vanaf een uurtje of 3.
Dan ga je toch lekker IAPS spelen ofzo?

Dit is alweer m'n 6e replica.. Misschien moet ik eens meer gaan spelen en minder kopen.

Dat is balen.. Wat was er mis mee? En had je de remote line met slide check?Wouter_96 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:45:
Vandaag de mijne ook opgehaald. Bij het ombouwen naar HPA bleek alleen de remote line defect. Terug naar de winkel maar helaas niet meer op voorraad. Nu nog even geduldig wachten.
Nee, volgende week wel. Eerste keer B&A voor mij..Tijgert schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:58:
Iemand morgen naar B&A?
[ Voor 20% gewijzigd door Animal Mother op 05-06-2016 10:10 ]
Ja dat doet die netjes het gedeelte wat je op de fles draait laat lucht door op plekken waar dat niet uit hoort te komen. Hij doet het wel maar je luchttank gaat zo wel vrij snel leeg.Animal Mother schreef op zondag 05 juni 2016 @ 10:09:
[...]
Dat is balen.. Wat was er mis mee? En had je de remote line met slide check?
Waar ik me meer aan stoor met hpa is de extreme fire rate die sommigen hebben. Dan speel je cqb waar full auto niet mag en dan komt er zo'n hufter met een mosfet die 4x aan zijn trekker rukt en er 12 balletjes in no time op je af komen.
Dan voldoe je keurig aan de regels, maar netjes is het niet
HPA is een heel flexibel systeem met weinig minpunten op de slang/tank na. Zo flexibel dat onsportief spelen met HPA gewoon veel makkelijker wordt dan met GBB, Elektrisch en natuurlijk bolt-action.
Met greengas of CO2 kom je al snel in de problemen met cooldown en gaat je FPS hard omlaag...als je uberhaupt al een hoge rate of fire kunt halen. Elektrisch heeft TM's High Cycle serie, maar die schieten relatief zacht (280 FPS oid) en maken zoveel herrie dat een marshall je er zo tussen uit pikt als je besluit dat single-shot voor interpretatie open staat.
Ik ben het trouwens wel met je eens w.b. de metingen op velden. Zelf chrono ik ook altijd met de balletjes waarmee ik speel, de meeste marshalls weten toch wel dat ~320 FPS prima is voor .25g BB's en anders heb je altijd wel een app bij de hand om het na te rekenen.
Hoe dan ook blijft RPS een eigenschap van replica's waar de meeste velden nog geen regels voor hebben. Als ik bij een single shot game een marshall vraag of het de bedoeling is dat ik "brrrrrraaaaap" hoor als ik onder vuur wordt genomen en ik hoor "nee hij schiet niet op full auto hij heeft een speciale trigger" dan heeft die regel toch ook geen zin? Het effect is hetzelfde, ik heb immers 6 bulten in plaats van 1 voordat ik hit kan roepen.

Wat mij betreft mag er wel iets minder "volgens de regels mag het gewoon" en iets meer "dat lijkt me niet sportief" op de gemiddelde skirm. Maar daar zal elke sport wel mee te kampen hebben.
Om het over een positievere boeg te gooien: Ik heb gisteren meegedaan aan de tacsim van Airsoft Heaven en dat was erg leuk. Goeie sfeer, gave gameplay en praktisch geen onenigheid over pangen/hits callen e.d.
[ Voor 30% gewijzigd door citruspers op 06-06-2016 13:06 ]
Dan ben ik er ook. Als je iemand met een MG42 ziet, dat is ikAnimal Mother schreef op zondag 05 juni 2016 @ 10:09:
[...]
Nee, volgende week wel. Eerste keer B&A voor mij..
Ah ja, dan zag ik je afgelopen keer ook... overalAnimal Mother schreef op maandag 06 juni 2016 @ 19:54:
Dan val je wel op, die zie je niet zo veel.Ik ben te herkennen aan mijn M4.
Enne, mag je je tagline wel aanpassen naar Five-five-six millimeter

[ Voor 3% gewijzigd door Tijgert op 06-06-2016 22:12 ]
[ Voor 29% gewijzigd door MueR op 07-06-2016 07:38 ]
Fanatiekeling, ik kom jou op elke skirm wel tegen!
Dat heeft waarschijnlijk met de lengte van je barrel te maken, niks met HPAMueR schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 07:37:
Joule creep is idd een behoorlijke issue. Je wil niet weten hoe hard ik creep met mijn 0.4g HPA sniper. Ik haal er ruim een halve joule bij. En ik schiet dan braaf 480 met 0.2g op de FPS.
Het gaat erom dat de BB van 0.2 sneller accelereert door je barrel. een 0.4 gram accelereert iets minder snel.
Wanneer je dan een korte barrel van bijvoorbeeld 400mm gebruikt heb je met 0.20 gram last van lucht die niet gebruikt wordt (balletje is al de barrel uit voordat alle lucht afgegeven is) een 0.40 gram BB gaat net iets langzamer door de barrel waardoor alle lucht achter je BB komt en dus uit eindelijk net wat harder gaat!
Een handtekening?!
Maar een tijdje terug een M4 in m'n handen gehad en een spelletje mee geschoten (muur met gekleurde ballen die je moest raken als ze groen werden). Gewicht kwam dicht in de buurt van m'n eigen AR, magazijn wissel is uiteraard hetzelfde.
Zit eraan te denken om er 1 aan te schaffen om thuis te kunnen trainen voor IPSC. (op doel komen, herladen etc)
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Het is ook speelgoedMad-Matt schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:24:
Nu ga ik mensen beledigen, maar ik dacht altijd dat dit airsoftspul speelgoed was.
Maar een tijdje terug een M4 in m'n handen gehad en een spelletje mee geschoten (muur met gekleurde ballen die je moest raken als ze groen werden). Gewicht kwam dicht in de buurt van m'n eigen AR, magazijn wissel is uiteraard hetzelfde.
Zit eraan te denken om er 1 aan te schaffen om thuis te kunnen trainen voor IPSC. (op doel komen, herladen etc)
Zolang er geen echte kogels uit komen vind ik het nog steeds speelgoed!
Het is wel heel leuk, mooi en realistisch speelgoed!
Om te trainen voor IPSC kan je absoluut goed trainen met een airsoft wapen!
Let wel dat de laadprocedure met "Real steal" nog het cocken van de spring vereist.
Daarnaast moet je ook je housing nog sluiten, dit gebeurd ook niet bij airsoft wapens.
Veel replica's hebben de cocking ingebouwd maar dient het alleen voor het extra realisme en heeft vaak geen verdere functie dan de "hop-up" toegankelijk maken.
Het closen van de housing hebben niet alle replica's, hier zul je dus even op moeten letten!
Een handtekening?!
Sterker nog, airsoft wapens worden IRL ook gebruikt voor training, zij het de duurdere PTW's (Professional training weapons) omdat die ook stoppen met knallen als de BB's op zijn.Mad-Matt schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:24:
Nu ga ik mensen beledigen, maar ik dacht altijd dat dit airsoftspul speelgoed was.
Kogels zijn namelijk zo goedkoop nog niet.
Het is dus zeker geen gek idee.
Wat voor merk adviseren jullie dan?
Verder is regelmatig in de tuin schieten een heel slecht idee als je een beetje alerte (en vooral zeikerige) buren hebt. Als ze een keer bellen staat er wel een AT voor je deur.
En als laatste, aangezien dit topic publiek is.. het zijn geen wapens. Interesseert me niet of je ze buks, replica, ballentuffer of die walgelijke NABV term "airsoft apparaat" noemt, maar niet wapen.
[ Voor 75% gewijzigd door MueR op 07-06-2016 16:01 ]
Wil gewoon in huis trainen. Veel ruimte heb ik niet nodig.
Hangt erg van je budget af.Mad-Matt schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:04:
Kogels zijn idd niet goedkoop en ook niet zo geschikt om thuis af te laten gaan.
Wat voor merk adviseren jullie dan?
Je hebt van de meeste modellen goedkope en dure exemplare.
Goede merken: Lees dit eens.
Ik heb een tijdje geleden die G&G GC16 Custom gekocht. Daarvoor had ik een vrij simpele G&G CM16 Raider. Ik vond dat die stock G&G gearboxes echt veel geluid maakte. Na wat onderzoek merkte ik dat de pinion gear op de motor niet lekker aansloot op de bevelgear in de gearbox. Aangezien ik er sowieso speedgears in wilde hebben (SHS 16:1) icm een HT motor heb ik hem maar gelijk op de pinion-bevel methode geshimmed. Heb nog nooit zo vaak iets uit elkaar gehaald en in elkaar gezet.. pff maar hij loopt nu echt smooth! De gears zijn vrijwel niet meer te horen.
Ik had er ook een picoSSR2 mosfetje in zitten en heb een Jefftron drop in mosfet besteld. Daar had ik wat problemen mee (in semi schoot hij niet goed). Ik ben bang dat ik mijn cut off leaver moet gaan modden en/of mijn selector plate. Aangezien ik afgelopen zondag die prive skirm had heb ik mijn oude mosfetje er weer in gezet.
Ik ga overigens nog steeds vrij regelmatig (m.u van 25 juni as) naar Factory Weingut. Als er mensen zijn die eens mee willen skirmen daar, geef maar een gil. Kan je bij mijn groepje aanhaken.
schat, ik wil m'n huidige gear 100% maken maar daarvoor moet ik nog oa een M16 hebben die als C7 door het leven kan (of gelijk de GC7 van G&G). Echter wil ik ook een FN minime/M249 om support gunner te spelen. Ook kwijl ik regelmatig over de L85 en heb ik nog steeds een zwak voor de originele MP5 (geen rails, met volledige stock) vanwege Rainbow Six Rogue spear.MonkeySandwich schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:05:
Hebben jullie dat ook altijd. Ik heb een M4, nu wil ik een AK en een Russische loadout en dat terwijl ik amper tijd heb om te spelen en mijn huidige gear nog niet eens 90% op orde heb...
Buiten dat wil ik nog een volledige US Infantry loadout uit de Vietnam oorlog.
En een AK is ook geil als je tenminste de originele hebt met houd. Geen tacticool versie want dat hoort, IMHO, niet bij een AK.
Daarnaast wil ik nog steeds een Glock 17 en eigenlijk ook wel een Colt 1911.
Dus jaa, wij hebben dat ook altijd.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Bedoel je toevallig zo iets?:L1nt schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:39:
[...]
schat, ik wil m'n huidige gear 100% maken maar daarvoor moet ik nog oa een M16 hebben die als C7 door het leven kan (of gelijk de GC7 van G&G). Echter wil ik ook een FN minime/M249 om support gunner te spelen. Ook kwijl ik regelmatig over de L85 en heb ik nog steeds een zwak voor de originele MP5 (geen rails, met volledige stock) vanwege Rainbow Six Rogue spear.
Buiten dat wil ik nog een volledige US Infantry loadout uit de Vietnam oorlog.
En een AK is ook geil als je tenminste de originele hebt met houd. Geen tacticool versie want dat hoort, IMHO, niet bij een AK.
Daarnaast wil ik nog steeds een Glock 17 en eigenlijk ook wel een Colt 1911.
Dus jaa, wij hebben dat ook altijd.

'Helaas' ziet hij er momenteel zo uit:

Heb de upper nog over.... hint hint

De jack nog even uitlijnen en dan is hij game ready
Dus komend weekend nog even met mijn mancraft spelen!
[ Voor 3% gewijzigd door [m]engineer op 15-06-2016 16:41 ]
Is die upper van metaal?Marijnsp schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:39:
[...]
Bedoel je toevallig zo iets?:
[afbeelding]
'Helaas' ziet hij er momenteel zo uit:
[afbeelding]
Heb de upper nog over.... hint hint![]()
De jack nog even uitlijnen en dan is hij game ready
Dus komend weekend nog even met mijn mancraft spelen!
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Jupp, handguard is van kunststof (zoals alle m16 replicas)
Ik wilde me gewoon even voorstellen hier als nieuwe airsofter.
Onlangs met een paar vrienden voor de lol gaan airsoften, en we vonden het zo gaaf dat we nu massaal onze NABV passen hebben aangevraagd.
Ik vind het erg gaaf om met replica's en schietscenario's bezig te zijn. Ik heb meer dan 15 jaar militair geweest en vind het heerlijk om mijn vertrouwde Glock17 weer te mogen hanteren :-D
16 juli ga ik naar de airsoft introductiedag van de NABV dus wellicht zie ik één van jullie dan.
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
>Onlangs met een paar vrienden voor de lol gaan airsoften, en we vonden het zo gaaf dat we nu massaal onze NABV passen hebben aangevraagd.
Dat lijkt wel een beetje de trend te zijn, snel de NABV pas aanvragen. Ikzelf was ook na 1 skirm verkocht, evenals de rest van m'n team.
Ik ook.. en hoeveel heb ik daarna nog geairsoft? Niet bijster veel meercitruspers schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:29:
Welkom!
>Onlangs met een paar vrienden voor de lol gaan airsoften, en we vonden het zo gaaf dat we nu massaal onze NABV passen hebben aangevraagd.
Dat lijkt wel een beetje de trend te zijn, snel de NABV pas aanvragen. Ikzelf was ook na 1 skirm verkocht, evenals de rest van m'n team.

Ik ben dan ook van mening dat het aanvragen van een NABV pas pas mogelijk moet zijn als je minimaal 5 of 10 keer geskirmed heb.
Thanks!citruspers schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:29:
Welkom!
Dat is ook de reden dat ik eerst naar de introductiedag toe ga voordat ik verdere grote uitgaven ga maken.Tristan schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:44:
[...]
Ik ook.. en hoeveel heb ik daarna nog geairsoft? Niet bijster veel meer
Ik ben dan ook van mening dat het aanvragen van een NABV pas pas mogelijk moet zijn als je minimaal 5 of 10 keer geskirmed heb.
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Helemaal niet mee eens. Vooral omdat je zegt dat het pas mogelijk moet zijn naar zoveel keer. Ik zou het echt vreselijk vinden om 5 of 10 keer verplicht met huurkitjes te spelen. Hoe houd je mensen van de airsoftsport weg.Tristan schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:44:
[...]
Ik heb mijn NABV pas aangevraagd zonder überhaupt ooit iets met Airsoft te hebben gedaan. Ga nu toch wel elke maand minimaal 1x naar een Skrim. Zou dus zeker je eigen keus moeten blijven.
Gewoon lekker zo houden als het nu is.
[ Voor 13% gewijzigd door Aksnes op 21-06-2016 13:17 ]
Sorry, maar wat een onzin.Tristan schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:44:
[...]
Ik heb mijn pasje aangevraagd ZONDER ook maar 1 keer geskirmed te hebben, speel nu gemiddeld 1x in de maand met een arsenaal waar ik me een breuk aan sleep.
Laten we een ieder voor zichzelf laten bepalen wat die wilt en niet nog meer regeltjes laten opleggen door andere mensen.
Onzin is een groot woord, de drempel om een pas aan te vragen ligt sowieso iets hoger dan een abbo op de lokale tennis club (VOG overleg bijv). Ik heb mijn pas ook na 1 keer skirmen aangevraagd omdat ik wist dat ik het vaker ging doen en ik niet elke keer 60+ euro neer wil leggen voor een huurkit. Vind overigens wel dat er misschien iets betere controle mag komen of spelers ook daadwerkelijk airsoften en niet alleen een pas kopen om thuis de muur vol te hangen met replica's.. Soort van digitaal paspoort waarbij organisaties een stempel op achterlaten als je bent geweest oid.Tristan schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:51:
Jammer dat jullie mijn mening tot onzin bestempelen. Probeer er nog eens goed over na te denken waarom ik die uit. Het is geen tennisclub waar we lid van zijn, we spelen met replica's en juist daar ligt de gevoeligheid. De wereld heeft het namelijk al moeilijk genoeg met alle shit wat er nu speelt. Het laatste wat wij airsofters moeten willen is dat onze sport gelinked gaat worden met alle haat dat er nu is. Bij een schietclub moet je ook eerst als aspirant lid laten zien dat je je verantwoordelijk gedraagt. Waarom doen we dat niet bij airsoft? Laat een ieder eerst maar eens een paar keer spelen en de regels leren voordat hij gelijk lid wordt en heel ehobbyasia leeg koopt.
[ Voor 3% gewijzigd door m0nk op 22-06-2016 08:57 ]
m0nk schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:56:
[...]
Onzin is een groot woord, de drempel om een pas aan te vragen ligt sowieso iets hoger dan een abbo op de lokale tennis club (VOG overleg bijv). Ik heb mijn pas ook na 1 keer skirmen aangevraagd omdat ik wist dat ik het vaker ging doen en ik niet elke keer 60+ euro neer wil leggen voor een huurkit. Vind overigens wel dat er misschien iets betere controle mag komen of spelers ook daadwerkelijk airsoften en niet alleen een pas kopen om thuis de muur vol te hangen met replica's.. Soort van digitaal paspoort waarbij organisaties een stempel op achterlaten als je bent geweest oid.
Al is dit natuurlijk heel makkelijk te vervalsen. Ik vraag me af of ze er ook echt iets mee doen? Iemand die hier ervaring mee heeft.NABV:
Het is een wettelijke verplichting om aan te tonen dat men actief met de airsoftsport bezig is. Hieronder kunnen activiteiten worden ingevuld. Het is echter géén wettelijke verplichting om alle activiteiten op te geven. Het invullen van enkele activiteiten (binnen- of buitenlandse evenementen,-wedstrijden, thuis trainen, etc.) is reeds voldoende.
Zelf stoor ik mij hier ook wel een beetje aan omdat ik ook al altijd mijn NABV nummer moet doorgeven aan een organisatie van een evenement. Laat die het lekker opsturen naar de NABV in een vast format en aan het eind van het jaar rolt er voor NABV een lijst uit met welk lidnummer waar heeft gespeeld veel minder fout/fraude gevoelig.Wouter_96 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:06:
[...]
[...]
Al is dit natuurlijk heel makkelijk te vervalsen. Ik vraag me af of ze er ook echt iets mee doen? Iemand die hier ervaring mee heeft.
Arnhem is goed bereikbaar en niet al te groot.JeyJey schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:48:
Weet iemand een goede en betaalbare locatie om met een vrijgezellenfeest-groepje van ca 10 man te airsoften? Ergens in midden NL.
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door MonkeySandwich op 23-06-2016 07:57 . Reden: 0 vergeten ]
Verwijderd
Ah, het gaat op mondingsenergie. ThanksMonkeySandwich schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 07:56:
Ligt er aan hoeveel joule die schiet. Onder de 0,08j en met een zichtbaar CE logo is het toegestaan, anders NABV.
De mondingsenergie is niet het enige wat telt. Volgens de wet wapens en munitie mag je gewoon geen nepwapens hebben omdat ze geschikt zijn voor be/afdreiging: Wikipedia: Wet wapens en munitieVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 00:01:
Ha mensen, ik heb een vraag. Met de regels van luchtbuksen ben ik goed bekend, maar met die van airsoft niet zo. Blijkbaar mag je deze dingen zonder een NABV pas hebben omdat ze als speelgoed geclassificeerd worden, maar hoe zit het met deze? De verkoper denkt dat het zonder NABV pas mag "omdat ze gewoon verkocht worden" maar ik ga zo'n ding niet in huis halen als ik niet 100% zeker weet dat ik alles volgens de regels doe. Voor de duidelijkheid, ik heb geen NABV pas. Hoe zit het nu?
Imho: haal lekker die pas, dan kun je zonder zorgen bij veel meer winkels en tweedehands verkopers replica's aanschaffen.
[ Voor 5% gewijzigd door citruspers op 23-06-2016 11:16 ]
Verwijderd
Mwah, denk dat ik het maar bij buksen houcitruspers schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:14:
[...]
De mondingsenergie is niet het enige wat telt. Volgens de wet wapens en munitie mag je gewoon geen nepwapens hebben omdat ze geschikt zijn voor be/afdreiging: Wikipedia: Wet wapens en munitie
Imho: haal lekker die pas, dan kun je zonder zorgen bij veel meer winkels en tweedehands verkopers replica's aanschaffen.
Verwijderd
Ja, met 0,08J kom je niet echt ergens neeMonkeySandwich schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:36:
Dan kan je nog beter een waterpistool kopen, die schiet harder
Ook jammer dat het hekele punt hem vooral in de lepel zit, de Airsoft Cyclone is maar de halve prijs van een Tornado maar door de lepel is die (nog) niet legaal.
Qua blindfire maak ik me minder zorgen, die Tornado schiet naar verluid met zo'n 60 tot 140 FPS. Zelfs op point blank zal dat (lijkt me) nog wel meevallen.
Wat ik iets enger vind zijn de spelers die zonder sealed eyepro spelen. Bij een normaal spel is het niet zo'n probleem dat de boven en onderkant van de bril niet zijn afgesloten, maar met granaten kunnen de BB's natuurlijk echt van alle kanten komen....
* citruspers speelt overigens zelf met goggles die wel helemaal afsluiten
Gezien het grijze gebied dat dit soort 'munitie' wettelijk gezien nu inneemt vind ik het al heel wat dat de NABV het toestaat daar waar evenmentorganiseerders (leuk woord voor galgje) het kunnen weigeren op diverse gronden. Dit is natuurlijk een eerste stap en ervaring en conflict zullen zorgen voor meer duidelijkheid over tijd. Airsoft zelf was ook niet binnen een dag geregeld en duidelijk voor alles en iedereen.citruspers schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 22:44:
Heel tof dat iemand binnen de NABV zich inzet voor het gebruik van granaten; minder tof dat de NABV er niet echt achter staat en zich indekt met een "eigen risico" conclusie.
Agreed, al zou het zonder lepel natuurlijk wel minder verontreinigend zijn denk ik, Tenzij de lepel van bio-plastic zou zijn gemaakt...Ook jammer dat het hekele punt hem vooral in de lepel zit, de Airsoft Cyclone is maar de halve prijs van een Tornado maar door de lepel is die (nog) niet legaal.
Er zijn vele spelers die niet met 100% afgesloten bril spelen. Ik doe dat ook wel eens.Wat ik iets enger vind zijn de spelers die zonder sealed eyepro spelen. Bij een normaal spel is het niet zo'n probleem dat de boven en onderkant van de bril niet zijn afgesloten, maar met granaten kunnen de BB's natuurlijk echt van alle kanten komen....
Dit zou dus een enorm risico worden bij dit soort brillen als er met granaten gespeeld zou worden.
Een granaatverbod per veld/organiseerder zou ik zelf niet eens zo erg vinden eigenlijk.
- http://www.baselabtools.com/Fine-Adjustment-Screws_c_86.html
- http://eksmaoptics.com/op...justment-screws-870-0080/
- https://www.thorlabs.de/navigation.cfm?guide_id=131
- http://www.standa.lt/prod.../fine_adjustment?item=179
Maar vanwege verzendkosten wil ik ze in NL kopen. Weet iemand een adresje?
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
Om hopup in te stellen (backspin op het balletje) wil ik een zo fijn mogelijke draad hebben. Om dit goed voor elkaar te krijgen moet er heel precies afgesteld kunnen worden (100sten mm).
Ik ga eens rondbellen :-)
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Tornados conflicteren niet met blindfire regels. Hoewel je niet over je loop/richtmiddelen kijkt, is het risico dat je je loop op 30cm van iemand's gezicht hebt ongeveer nul, aangezien dit ding op de grond ligt. Daarbij is de FPS van die dingen dusdanig laag dat de kans op letsel nagenoeg nul is.MonkeySandwich schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 21:47:
Conflicteerd ook met de blindfire regels. Ben benieuwd hoe de organisaties daar mee omgaan.
In dat geval ga je er mee naar het politiebureau en lever je het ding in. Probleem opgelost. Ik kan je wel vertellen dat toen die mail de deur uit is gegaan, mijn nabv mailbox ongeveer ontploft is. Een deel heb ik eigenlijk direct weggegooid (als er staat "Tornados toegestaan", vraag dan niet of Thunder B granaten daar ook onder vallen.. dat staat er toch niet).MetaFrame schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 21:02:
Iedereen die van plan is om die tornado granaten aan te schaffen... Wacht er nog even mee, ik vind het hoogst amateuristisch zoals de NABV er mee om springt. Zoals je het in de mail van ze kunt lezen is het wettelijke gedeelte nogal onderhevig aan de interpretatie. Het zal me namelijk niets verbazen dat het binnen nu en korte tijd alsnog verboden word. Dan zit je dus met iets illegaals in huis wat onder WWM valt. Geen strak plan.
Het probleem is een beetje dat het heel erg lastig is om dit duidelijk te krijgen bij Justitie. Alle (op echt lijkende) explosieven zijn met een heel goede reden keihard verboden. Stel, jij laat je airsoft replica in het park liggen. Oom agent komt langs, ziet dat ding en kan hem zelf opruimen. Nu laat jij je granaat in het park liggen en oom agent komt langs. EOD, ontruiming, heel de flikkerse boel.
Je verhaal is duidelijk, daar gaat het mij niet om. Alleen vind ik in deze het heel erg vreemd dat een "belangen vereniging" mij verteld dat ik nu granaten zonder lepel kan aanschaffen maar dat wel op eigen risico is. Heel eerlijk gezegd vind ik dat net een stapje te ver, zorg dan ook dat het belang behartigd word en het zwart op wit komt te staan. Daar betaal ik ook genoeg contributie voor. Dat dat heel erg lastig is begrijp ik wel maar geef dan geen halfbakken advies, want dat is waar het nu op neer komt. Zeker ook omdat die krengen aardig aan de prijs zijn, is mooi lullig als je straks 140,- euro aan tornado`s mag inleveren omdat de Nederlandse Airsoft Belangen Vereniging een conclusie iets te vroeg heeft getrokken.MueR schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:44:
[...]
Tornados conflicteren niet met blindfire regels. Hoewel je niet over je loop/richtmiddelen kijkt, is het risico dat je je loop op 30cm van iemand's gezicht hebt ongeveer nul, aangezien dit ding op de grond ligt. Daarbij is de FPS van die dingen dusdanig laag dat de kans op letsel nagenoeg nul is.
[...]
In dat geval ga je er mee naar het politiebureau en lever je het ding in. Probleem opgelost. Ik kan je wel vertellen dat toen die mail de deur uit is gegaan, mijn nabv mailbox ongeveer ontploft is. Een deel heb ik eigenlijk direct weggegooid (als er staat "Tornados toegestaan", vraag dan niet of Thunder B granaten daar ook onder vallen.. dat staat er toch niet).
Het probleem is een beetje dat het heel erg lastig is om dit duidelijk te krijgen bij Justitie. Alle (op echt lijkende) explosieven zijn met een heel goede reden keihard verboden. Stel, jij laat je airsoft replica in het park liggen. Oom agent komt langs, ziet dat ding en kan hem zelf opruimen. Nu laat jij je granaat in het park liggen en oom agent komt langs. EOD, ontruiming, heel de flikkerse boel.
Nee ik kan niet anders zeggen dat ik dit een slechte zaak vind.
Wat wel illegaal is, zijn de objecten die op explosieven lijken, maar zo'n Tornado is dat totaal niet. Het is dus niet dat de NABV nu zegt: Jongens, vanaf nu mag je ze voort gebruiken, maar ze laten weten dat de juridische adviseur er naar gekeken heeft en deze bevestigd heeft wat al aangenomen werd.
Ik ga beginnen met de huur kits als jullie nog beginners tips hebben graag
Zorg voor goede schoenen met steun op je enkels. Wandelschoenen oid werken prima. Handschoenen kunnen ook erg handig zijn, maar optioneel. Hetzelfde met een shemag (arafat-sjaal) of andere vorm van bescherming voor je nek. Waarschijnlijk krijg je bij je huurkit wel een masker, zo niet; kijk of je die een kunt lenen.ErwinJ schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:27:
9 juni ga ik eindelijk ( nu pas eens tijd ) voor het eerst airsoft spelen bij Unit 13, een vriend van me heeft al aangegeven dat het verslavend werkt.
Ik ga beginnen met de huur kits als jullie nog beginners tips hebben graag.
Het allerbelangrijkste, niet bang zijn om geraakt te worden. Lekker in de actie springen en het maximale er uit halen, ook al moet je honderd keer respawnen. Niets zo jammer als de hele dag maar zitten campen.
Wat? Dat schiet je 1.5 joule met 0.28?MonkeySandwich schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:19:
Dat is niet een HPA probleem maar een slechte spelers mentaliteit. Net als dat HPA spelers altijd verweten word veel te hard te schieten (joule creep) wat met elke type replica vrij eenvoudig is te verkrijgen, met HPA is het wel extra makkelijk. Als ik naar mijn Tippmann kijk met de nodige updates dan kan ik 'm zo instellen dat ik op .20 netjes 350 schiet, stop ik er .28 in dan heb ik een verlies van maar 6FPS! Deze heb ik dan ook op afgesteld van de bb's waarmee ik speel ipv FPS op basis van .20. Als de velden nou ook eens op die manier gaan meten dan ben je voor een groot deel van de discussie af en houd je alleen de figuren over die bewust liegen over het gewicht van de bb's waarmee ze spelen.
Dat haal ik zelfs niet in m'n Polarstar met 0.30g. Als ik hem instel op 360 fps met 0.20, dan haal ik ongeveer 310-315fps met 0.30g. Dit was wel louter als test.
Als ik ga skirmen, zorg ik gewoon dat ik 290fps zit met 0.30.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
De tippmann icm met een heavy bolt is echt een enorme airdump. Wacht nu op wat onderdelen waardoor ze weer iets efficiënter wordt (en dus ook minder joulecreep zal hebben).Broodro0ster schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:01:
[...]
Wat? Dat schiet je 1.5 joule met 0.28?
Dat haal ik zelfs niet in m'n Polarstar met 0.30g. Als ik hem instel op 360 fps met 0.20, dan haal ik ongeveer 310-315fps met 0.30g. Dit was wel louter als test.
Als ik ga skirmen, zorg ik gewoon dat ik 290fps zit met 0.30.
[ Voor 3% gewijzigd door MonkeySandwich op 01-07-2016 09:55 ]
Met mijn AK105 zou ik dus in theorie op de Nederlandse velden 450 fps mogen schieten, maar hij staat momenteel afgesteld op +- 310 fps. En dan speel ik zelfs met .30 Green Devil waarmee ik 255 fps op de klok zet. Meer dan genoeg wat mij betreft.
Heb het ook niet over jou, maar de algemene tendens die ik merk op internet en in het veld. Ben juist blij dat er iig nog meer mensen zijn die wel snappen dat het aantal joule met de bb waarmee je schiet de limiet is en niet die krampachtige .20's die niemand gebruikt.MonkeySandwich schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:22:
Absoluut geen geilheid, juist bewustzijn dat mijn M4 zo veel creep heeft en dus afgesteld staat op het gewicht van de bb in plaats van de .20 waar altijd mee gemeten wordt.