Het Grote Airsoft Topic deel 3/4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 49 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 08:02
Wouter_96 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 18:16:
[...]
Dat een bril van de Action niet aan de eisen voldoet hoef je niet eens te onderzoeken. Die dingen zijn er niet op gemaakt om bb's tegen te houden. :9
Dat snappen de meesten hier wel, maar toch zie ik ze wel eens voorbij komen. Zeker als er op die bril gewoon een EN166 logo'tje staat.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Wouter_96 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 18:16:
[...]

Mesh mask zijn dus ook verboden. Hoewel ik er belgen af en toe wel mee zie spelen.. Nu was dat wel buiten en is de kans al een stuk kleiner. Maar je weet het maar nooit wat er kan gebeuren.
Dat een bril van de Action niet aan de eisen voldoet hoef je niet eens te onderzoeken. Die dingen zijn er niet op gemaakt om bb's tegen te houden. :9
Puur kijkend naar de impact rating van EN 166F is ook dat niet geschikt voor het tegenhouden van reguliere AEG schoten (350 fps).

Heb daar een keer een blog post over geschreven (volgens mij alleen nooit online gegooid :P).

Mesh is in NL niet verboden te gebruiken, maar enkel mesh voor je ogen mag ook niet. De reden hiervoor is dat een mesh mask niet aan de eisen als EN 166F kan voldoen vanwege de gaten in de structuur (en die eis is door de NABV opgelegd).

Ga je zelf een bril aanschaffen, dan kan ik iig ten strengste aanraden om niet de simpelste EN166F bril te kopen, maar te zoeken naar brillen welke ook een militaire norm hebben. De ESS brillen bijvoorbeeld hebben glazen welke voldoen aan de U.S. MIL SPEC MIL-PRF-31013 (Clause 3.5.1.1) eis en dit is (in tegenstelling tot EN166F en Ansi Z87 etc) wel voldoende om je te beschermen.

Ja de gemiddelde bril met EN166F overleeft ook impacts, maar de eisen om de certificering EN166F te krijgen zitten beneden de 1J. Dit betekent dat als de fabrikant echt maar nipt aan die eis voldoet dat de bril het niet gaat overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
We spelen niet met meshbrillen hoor.
Maar met een merk dat niet op de NABV lijst staat. Bril was iets van een 20euro (goggles). Ze zijn wel getest door er point blank op te schieten met een 550fps sniper, dus ik heb er wel vertrouwen in.

Maar ik wil voorkomen dat we afzakken naar Nederland om te skirmen en we dan naar huis gestuurd worden omdat we geen bril hebben die op de NABV regels staat.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 19:46

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Broodro0ster schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:19:Ze zijn wel getest door er point blank op te schieten met een 550fps sniper, dus ik heb er wel vertrouwen in.
Dat de bril niet stuk gaat is mooi, maar laat het geen sporen na? Een pitje in het glas (plastic) ofzo?
Ik wil ook wel mijn bril testen, maar om het te testen door het te beschadigen voel ik niet veel voor...

Apropos: gaan er nog meer mensen naar B&A zondag?

[ Voor 5% gewijzigd door Tijgert op 14-04-2016 19:45 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Nu online
Tijgert schreef op donderdag 14 april 2016 @ 19:45:
[...]

Dat de bril niet stuk gaat is mooi, maar laat het geen sporen na? Een pitje in het glas (plastic) ofzo?
Ik wil ook wel mijn bril testen, maar om het te testen door het te beschadigen voel ik niet veel voor...
Ik snap persoonlijk die redenatie ook niet dat mensen hun bril testen door er op te schieten. Ik test mijn auto nadat ik hem gekocht heb ook niet door hem in de muur te boren of een motor helm door hem van een gebouw af te flikkeren.

(dat wordt gelukkig voor me gedaan en die test exemplaren worden niet gebruikt.)
Broodro0ster schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:19:
Maar ik wil voorkomen dat we afzakken naar Nederland om te skirmen en we dan naar huis gestuurd worden omdat we geen bril hebben die op de NABV regels staat.
merken heb ik nog nooit iemand op zien kijken, dus je zit wel goed als je geen mesh draagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Nu online

Plainside

I browse when I'm at work

Zijn er al plannen voor een eventuele 3de tweakers skirm?
Wil graag weer een keer spelen maar ga nog ff wachten tot ik uit huis ben met het aanschaffen van een replica en lid worden.
En heb helaas nu aardig wat geld problemen waardoor het niet realistisch is dat ik mij nu ga aanmelden en een paar honderd euro aan gear ga kopen.
Weet nog wel dat de tweakers skirm waar ik was dat het geweldig was heb de patch nog in de vensterbank liggen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-01 18:05

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Topicstarter
Plainside schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:13:
Zijn er al plannen voor een eventuele 3de tweakers skirm?
Wil graag weer een keer spelen maar ga nog ff wachten tot ik uit huis ben met het aanschaffen van een replica en lid worden.
En heb helaas nu aardig wat geld problemen waardoor het niet realistisch is dat ik mij nu ga aanmelden en een paar honderd euro aan gear ga kopen.
Weet nog wel dat de tweakers skirm waar ik was dat het geweldig was heb de patch nog in de vensterbank liggen :D.
De 2e heeft nog nooit plaats gevonden wegens omstandigheden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-04 15:16
Even aanhaken op het mesh verhaal.
Het gaat er niet om of het balletje erdoorheen gaat, maar om de verf die in je ogen kan komen.
de impact wordt wel tegengehouden, echter buigt het metaal in een mesh bril iets mee. wanneer dit meebuigt kunnen er hele kleine verf splintertjes vrijkomen. en die wil je absoluut niet in je oog krijgen.

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Nu online

Plainside

XzeroD schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:59:
[...]

De 2e heeft nog nooit plaats gevonden wegens omstandigheden :P
ohh... dus wanneer is de tweede :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ja ik wil die badge ook wel eens :o

Balls & Arrows was wel mega gaaf afgelopen zondag.
Liep daar eerst rond met mijn G36, net zoals een stuk of tig anderen. Niet bijzonder dus.
Dan maar de MG42 erbij gepakt en daar was ik de enige van >:)

Ben meestal niet zo'n opschepper of stoerdoener, maar voor een keer is het best leuk om alle ogen op mij gericht te hebben 8)
Het blijft natuurlijk wel een balletjesding, maar niemand vond het leuk om me tegen te komen in het veld :P
Wel een very sweet kill ratio met mijn trusty MG :D

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/d5Sf0iTOJcVqLgBklrMmvwDR/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Tijgert op 19-04-2016 14:41 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:39
Tijgert schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:40:

Liep daar eerst rond met mijn G36, net zoals een stuk of tig anderen. Niet bijzonder dus.

Ben meestal niet zo'n opschepper of stoerdoener, maar voor een keer is het best leuk om alle ogen op mij gericht te hebben 8)
Het blijft natuurlijk wel een balletjesding, maar niemand vond het leuk om me tegen te komen in het veld :P

[afbeelding]
Das beste een grote groep :*)

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Tijgert schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:40:

[afbeelding]
Dat is inderdaad een grote groep zeg! :o Zomaar een skirm op zondag of heeft er vooraf een groep bij elkaar verzameld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Tristan schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:54:
[...]

Dat is inderdaad een grote groep zeg! :o Zomaar een skirm op zondag of heeft er vooraf een groep bij elkaar verzameld?
Gewoon een standaard zondagse skirm. Gaat er blijkbaar elke zondag zo aan toe.
Gaat voor mij denk ik wel een vaste prik worden, als ik zondags vrij ben :(

Liep ook een ouwe vent met lange grijze baard rond, 76 jaar, ex militair.
Zoals die man de wal hugde en sloop, je kon zien dat hij wist wat hij deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 13:45
Ik ben geïnteresseerd in het kaartschieten met airsoft. Kan iemand mij tips geven welke wapens daarvoor geschikt zijn? (pistolen, geweer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [m]engineer
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05-2023
Een airsoft topic op tweakers : :)

Ik heb vandaag mijn specna arms sa-b01 verkocht om toch maar eens voor iets anders te gaan kijken.
Maandag ga ik langs bij iemand die een m4 te koop heeft staan met een mancraft hpa engine er in.
p* zat ik ook naar te kijken. Helaas kan ik niemand vinden die er een te koop heeft staan :X

Heeft iemand van jullie ervaringen met Mancraf PDiKS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-06 14:50
Marijnsp schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:42:
Een airsoft topic op tweakers : :)

Ik heb vandaag mijn specna arms sa-b01 verkocht om toch maar eens voor iets anders te gaan kijken.
Maandag ga ik langs bij iemand die een m4 te koop heeft staan met een mancraft hpa engine er in.
p* zat ik ook naar te kijken. Helaas kan ik niemand vinden die er een te koop heeft staan :X

Heeft iemand van jullie ervaringen met Mancraf PDiKS?
Tippmann M4 niks voor je? Kant & klaar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [m]engineer
Randleman schreef op donderdag 21 april 2016 @ 12:27:
[...]

Tippmann M4 niks voor je? Kant & klaar 8)
Heb ik naar zitten kijken ja, maar kan je die hopup daar van aanpassen naar bijvoorbeeld een Rhop? Oftewel is het mogelijk met een tippmann even ver te reiken als bijv een p*?

-edit: Heb vandaag een regulator besteld. Dus het gaat waarschijnlijk gewoon een mancraft op p* worden :)

[ Voor 13% gewijzigd door [m]engineer op 21-04-2016 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Zondag lekker naar Balls & Arrows waar het nieuwe gedeelte open is van ruim 50.000 m2. Super veel zin in, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Nu online

Plainside

Lijkt mij weer een keer leuk om mee te gaan als introducee binnen kort.
Nadeel is dat er maar een paar locaties zijn waar ik heen kan en er ook optijd bij kan zijn.
Meeste beginnen om 9 uur ik kan er dan pas rond 3 uur in de middag zijn... ZUCHT.
Toch maar eens kijken of ik bij mij in de buurt wat kan vinden.

--

Toevallig iemand die wel eens naar Bunker Hill gaat? is een halfuurtje/driekwatier fietsen voor mij lijkt me wel zo leuk om samen met iemand te gaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Plainside op 26-04-2016 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Plainside schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:34:
Lijkt mij weer een keer leuk om mee te gaan als introducee binnen kort.
Nadeel is dat er maar een paar locaties zijn waar ik heen kan en er ook optijd bij kan zijn.
Meeste beginnen om 9 uur ik kan er dan pas rond 3 uur in de middag zijn... ZUCHT.
Toch maar eens kijken of ik bij mij in de buurt wat kan vinden.

--

Toevallig iemand die wel eens naar Bunker Hill gaat? is een halfuurtje/driekwatier fietsen voor mij lijkt me wel zo leuk om samen met iemand te gaan.
Hoezo kan jij pas rond 3u in de middag ergens zijn?! :+ :o
Hoe doe jij dat met school/werk dan? :9

Bunker hill zijn erg leuke skirms! 3division organiseerd daar vaak 2 daagse skirms :)
Je zou dus ook een tentje mee kunnen nemen en van zaterdag tot zondag gaan!
www.3division.eu

[ Voor 11% gewijzigd door tellavist op 26-04-2016 12:55 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Nu online

Plainside

tellavist schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:52:
[...]

Hoezo kan jij pas rond 3u in de middag ergens zijn?! :+ :o
Hoe doe jij dat met school/werk dan? :9
Dit is dan in het weekend he, rijden de treinen niet zoveel, en op het moment bezig met mijn eindstage en ga dus niet even doordeweeks een dagje vrij vragen om te gaan airsoften haha.

En kan volgende week pas mijn rijbewijs gaan ophalen....

[ Voor 6% gewijzigd door Plainside op 26-04-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Plainside schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:54:
[...]

Dit is dan in het weekend he, rijden de treinen niet zoveel, en op het moment bezig met mijn eindstage en ga dus niet even doordeweeks een dagje vrij vragen om te gaan airsoften haha.
ahaaa,
Jij moet nog met het OV...
Het is dan inderdaad knap lastig om bij sommige locaties te komen :+

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Nu online

Plainside

tellavist schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:57:
[...]

ahaaa,
Jij moet nog met het OV...
Het is dan inderdaad knap lastig om bij sommige locaties te komen :+
zou niet zolang meer hoefen gelukkig.
Kan als het goed is... ALS, volgende week mijn rijbewijs ophalen bij het gemeente huis en voila goodbye worries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Zaterdag een SMP Inferno ingebouwd, ben benieuwd :)

Range was al vrij goed, ik moet nu zeker de 70-80 aantikken. Ding kan echt belachelijk ROF halen, staat bij mij lekker laag en op 3-burst, speel toch alleen met midcaps.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 23:50
Ik zit er al enige tijd aan te denken, om te gaan beginnen met Airsoft.
Een vriend van mij is er onlangs ook mee begonnen, en gaat met wat collega's van zijn vriendin mee (als introducé) naar dit soort dagen

Hij is helaas nog niet in de gelegenheid om mij mee te nemen, maar door zijn enthousiasme ben ik zelf nog nieuwsgieriger geworden.

Ik zelf heb echter geen idee, waar ik moet beginnen en wat ik zoal nodig heb (die maat van me heeft nu al aardig wat gear gekocht).
Zelf woon ik in de omgeving Rotterdam, en een Google search verschaft mij ook niet echt duidelijkheid, waar ik mij bijv. kan melden om eens kennis te maken met airsoft (verenigingen?).

Hopelijk zijn er hier mensen die mij een duw in de juiste richting kunnen geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:39

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Protax schreef op woensdag 27 april 2016 @ 18:28:
Een vriend van mij is er onlangs ook mee begonnen, en gaat met wat collega's van zijn vriendin mee (als introducé) naar dit soort dagen

Hij is helaas nog niet in de gelegenheid om mij mee te nemen, maar door zijn enthousiasme ben ik zelf nog nieuwsgieriger geworden.

Ik zelf heb echter geen idee, waar ik moet beginnen en wat ik zoal nodig heb (die maat van me heeft nu al aardig wat gear gekocht).
Zelf woon ik in de omgeving Rotterdam, en een Google search verschaft mij ook niet echt duidelijkheid, waar ik mij bijv. kan melden om eens kennis te maken met airsoft (verenigingen?).

Hopelijk zijn er hier mensen die mij een duw in de juiste richting kunnen geven :)
Dan verwijs ik nog eens naar mijn post van heul lang geleden, maar hij klopt nog aardig ;)
MueR in "Het grote Airsoft Topic - Deel 2"

[ Voor 3% gewijzigd door MueR op 27-04-2016 20:23 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist

Ik zou je aanraden eens langs te gaan bij: running the target
Zij hebben speciale introducee avonden/dagen waar je kennis kan maken met de airsoft sport.
Daarnaast kunnen zij je ook voorzien van alle informatie omtrent gear, aeg etc. :)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
tellavist schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:33:
[...]

Ik zou je aanraden eens langs te gaan bij: running the target
Zij hebben speciale introducee avonden/dagen waar je kennis kan maken met de airsoft sport.
Daarnaast kunnen zij je ook voorzien van alle informatie omtrent gear, aeg etc. :)
Thanks, zal ze een mail sturen en vragen om wat meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter23
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-06 22:16

Ik zit een beetje in het zelfde bootje, echter heb ik het een keer gedaan met een vrijgezellenfeest. Beviel me toen heel erg. Ik kan niet wachten tot de eerst volgende keer.
Ik adviseer om veel te Googlen, er zijn veel blog's waarin mensen uitleggen hoe je als beginner van start kunt gaan (het is en blijft een advies). Tevens raak je bekend met de verschillende regels, gear en natuurlijk ook de replicas :9~. Ik ben nog geen lid van de NABV, maar ik zit me wel lekker te maken aan de mooie replicas :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Hunter23 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:07:
[...]

Ik zit een beetje in het zelfde bootje, echter heb ik het een keer gedaan met een vrijgezellenfeest. Beviel me toen heel erg. Ik kan niet wachten tot de eerst volgende keer.
Ik adviseer om veel te Googlen, er zijn veel blog's waarin mensen uitleggen hoe je als beginner van start kunt gaan (het is en blijft een advies). Tevens raak je bekend met de verschillende regels, gear en natuurlijk ook de replicas :9~. Ik ben nog geen lid van de NABV, maar ik zit me wel lekker te maken aan de mooie replicas :P.
Same here... Schiet nu regelmatig met echte wapens. Maar om daar lid van te worden of mijn hobby van te maken, vindt ik net wat te prijzig (en teveel gedoe).

Ga nog weleens verder kijken, wil het op korte termijn ook een keer zelf doen om te kunnen beoordelen of het echt zo leuk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Nu online

Plainside

Even een vraagje ivm www.airsoftmarkt.nl.
Heeft een van jullie hier al een keer iets van gekocht en is de site betrouwbaar?
Zie namelijk wel een paar aantrekkelijke dingetjes voor een stuk betere prijs dan wanneer je het nieuw koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Plainside schreef op donderdag 28 april 2016 @ 12:53:
Even een vraagje ivm www.airsofTmarkt.nl.
Heeft een van jullie hier al een keer iets van gekocht en is de site betrouwbaar?
Zie namelijk wel een paar aantrekkelijke dingetjes voor een stuk betere prijs dan wanneer je het nieuw koopt.
Als eerste ben je een T vergeten, voor de mensen die de site willen bekijken.
Ja, ik heb er zeer vruchtbare contacten gehad, heb via daar mijn MG42 gekocht en mijn Beretta M9A1.
Veel lezen helpt, maar je zal er nooit een goed genoeg beeld van kunnen krijgen om alles goed te kunnen beslissen, daar heb je echt gewoon ervaring voor nodig.
Ga dus gewoon een paar keer spelen als introducee, dat mag 6x per jaar zonder lid te worden.

Bij bijvoorbeeld Balls and Arrows in Lelystad heb je een mooi en erg groot veld waar je goede huurkits kunt krijgen en zowaar keuze hebt.
Op de open Skirms mag je ook spelen en daar lopen dan zo'n 150 man rond die het een tikkeltje serieuser spelen. Speel daar, kijk rond naar wat andere mensen daar hebben voor uitrusting, maak praatjes met mensen, kijk en let goed op. Doe dat een paar keer en je hebt een veel beter beeld dan van enkel pure tekst en wat plaatjes.

Het ziet er misschien wat indrukwekkend uit, maar het zijn spelletjes en weeken-warrior-wannabee's dus geen echte hard asses :) (al zien ze er soms echter uit dan in de film).

Uiteraard kan je hier ook alles gewoon vragen, maar dan wel iets specifieks :)

Edit:
Net een leuk kijkertje binnen :*)

Afbeeldingslocatie: http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB1c8AcJpXXXXabXXXXq6xXFXXXc/Hot-2-5-10X40-Illuminated-Tactical-Riflescope-font-b-Sniper-b-font-font-b-Scope-b.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Tijgert op 28-04-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Nu online

Plainside

Tijgert schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:35:
[...]

Als eerste ben je een T vergeten, voor de mensen die de site willen bekijken.
Ja, ik heb er zeer vruchtbare contacten gehad, heb via daar mijn MG42 gekocht en mijn Beretta M9A1.
whoops 8)7
lijkt erop dat ik daar dan wel een mooie replica kan kopen als een beginners dingetje wanneer ik lid word haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Is het niet zo dat je met een huur kit, helemaal kapot wordt geschoten?
Die vriend van mij had als tip gekregen wel alvast wat goedkope kleding te kopen, zo had hij dus al een broek / shirt etc. bij de dump in Rotterdam gehaald.

Het voordeel voor hem was dat hij een helm etc. kon lenen, en de keer daarop kon hij zelfs gebruik maken van een reserve wapen van iemand.
De eerste keer had hij zo'n mondkap en dergelijke gehuurd, en die was daarvoor gebruikt door een intensieve roker... lekker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Nu online

Plainside

Protax schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:25:
[...]

Die vriend van mij had als tip gekregen wel alvast wat goedkope kleding te kopen, zo had hij dus al een broek / shirt etc. bij de dump in Rotterdam gehaald.

Het voordeel voor hem was dat hij een helm etc. kon lenen, en de keer daarop kon hij zelfs gebruik maken van een reserve wapen van iemand.
De eerste keer had hij zo'n mondkap en dergelijke gehuurd, en die was daarvoor gebruikt door een intensieve roker... lekker ;)
Ik zal je een ding aanraden gebruik niet een full face mask!
Bloedirritant en je kan slecht tot niet richten waarop je schiet.
Zelf bij de tweakers skirm had ik gebruik kunnen maken van iemand zijn spare glazen kon ineens richten.
Ook beslagen die dingen zo verrekte snel en zou je constant terug moeten lopen naar de safezone om ze schoon te krijgen.
Het gebeurt ook wel bij normale glazen maar minder dan met een fullmask.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

[...]
Neu, je wordt 'kapotgeschoten' omdat je zuigt in het kwadraat, je kan er (nog) niks van, je bent cannon fodder ongeacht wat voor Ueber-kanon je ook hebt. Wees dus geen Rambo en huppel vooral niet giegelend door het veld.
Je moet gewoon ervaring opdoen, kijken, luisteren, niet bang zijn om om advies te vragen. En gaandeweg leert men en wordt men er zowaar goed in, in ieder geval beter dan die n00bs die dan komen kijken en die schiet jij dan 'kapot' ;)

Alles moet je leren. Wapens zijn handig, maar als je er niet mee kan omgaan is het geen drol waard.
Je kan bij die velden vaak meerdere soorten huren/lenen en die werken meestal goed.
Je kan van Fostex bij de dump al heel goedkoop een heel pak kopen. Broek 20 euro, T-shirt 15 ofzo, jas 20. Dan kan je mooi kiezen voor welke camo kleur je wilt gaan.
Tweedehands kan het nog goedkoper maar is de keuze beperkter.

Als je een vest of een ander draagding meeneemt is een UBACS veel prettiger, helemaal als het warm wordt. Kijk maar bij legerdumps, bijvoorbeeld Joppie's dump in Hilversum, goed op airsoft en BDU's (battle Dress Uniformen).

Ik had een week of zo geleden een UBACS aan en een vest (plate carrier model) en dat was al heet soms als je te veel moest rennen en tijgeren.
hehe, yech! rokers...
Ik heb ook meerdere wapens bij me (ja wapens ja) dus even lenen kan altijd. Maar de hele dag... het zijn mijn babies :'(
Plainside schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:29:
[...]
Ik zal je een ding aanraden gebruik niet een full face mask!
Bloedirritant en je kan slecht tot niet richten waarop je schiet.
Zelf bij de tweakers skirm had ik gebruik kunnen maken van iemand zijn spare glazen kon ineens richten.
Ook beslagen die dingen zo verrekte snel en zou je constant terug moeten lopen naar de safezone om ze schoon te krijgen.
Het gebeurt ook wel bij normale glazen maar minder dan met een fullmask.
Ik speelde laatst met enkel een bril op, twee BB's in de bakkes waarvan een op mijn voortand en een op een kies. Volgende keer probeer ik zo'n klein mesh mond masker, de grote die de keel en de oren ook bedekt is veel te onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
[...]

Ligt een beetje aan de site (en de huurkit). Mijn eerste keer spelen was bij RSL Assendelft. Middengrote buiten arena met leuke stukjes cover. De combinatie van cover en afstanden zorgde er voor dat je eigenlijk altijd wel binnen de range van een goedkope replica aan het schieten bent, en dat is leuk!

De tweede keer was Ulicoten, en dat is, heel simpel, gewoon een groot bos met maar een paar structuren, dus range = alles. Daarnaast zat het ook nog eens vol met snipers die met 500 FPS mogen schieten. Daar ga je het met huurkit of volledig stock budget replica (zoals mijn SA-B03) niet tegen winnen.

Desondanks heb ik wel lol gehad. Des te groter de arena, des te meer je kan flanken. Ik heb maar een paar (6, 7?) hits gemaakt, maar die waren wel heel bevredigend omdat ik er zo hard voor moest werken.

Toch zou ik wel iedereen aanraden om zo'n mesh gezichtsmasker te bestellen. Het zit niet super lekker, maar het beschermt wel je neus en gebit. Daarnaast kosten ze ook geen drol. Ik heb de mijne van Gunfire, maar ik ben van plan deze als spare te bestellen: http://www.ebay.com/itm/N...m:mtgdAJKZFo5qHQ8UCgOPKDQ

Voor 5 dollar wil ik best 2 weken wachten op de levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

citruspers schreef op donderdag 28 april 2016 @ 21:10:
[...]
Toch zou ik wel iedereen aanraden om zo'n mesh gezichtsmasker te bestellen. Het zit niet super lekker, maar het beschermt wel je neus en gebit. Daarnaast kosten ze ook geen drol. Ik heb de mijne van Gunfire, maar ik ben van plan deze als spare te bestellen: http://www.ebay.com/itm/N...m:mtgdAJKZFo5qHQ8UCgOPKDQ

Voor 5 dollar wil ik best 2 weken wachten op de levering.
'Helaas' heb ik deze net besteld bij Gunfire voor 16 euro. Ik heb al zo'n grote die ook keel en oren beschermd maar dat is butt. Zo'n mond en neus only lijkt me veel prettiger, ook omdat je die met wat huisvlijt aan je helm kan bevestigen met de clips.

Kreeg ook een BB op de neus, van dezelfde face-aiming-mofo (ik was helemaal open dus op het gezicht hoefde niet) en had er een mooie blauwe plek op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Nu online

Plainside

Tijgert schreef op donderdag 28 april 2016 @ 23:25:
[...]

'Helaas' heb ik deze net besteld bij Gunfire voor 16 euro. Ik heb al zo'n grote die ook keel en oren beschermd maar dat is butt. Zo'n mond en neus only lijkt me veel prettiger, ook omdat je die met wat huisvlijt aan je helm kan bevestigen met de clips.

Kreeg ook een BB op de neus, van dezelfde face-aiming-mofo (ik was helemaal open dus op het gezicht hoefde niet) en had er een mooie blauwe plek op.
Mij lijkt een sjaal of iets nog steeds fijner heeft natuurlijk niet de stopkracht van mesh maar lijkt me alsnog fijner.
En je hebt dan altijd iets van een zakdoekje bij je om je neus te snuiten :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Plainside schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:25:
[...]

Mij lijkt een sjaal of iets nog steeds fijner heeft natuurlijk niet de stopkracht van mesh maar lijkt me alsnog fijner.
En je hebt dan altijd iets van een zakdoekje bij je om je neus te snuiten :+ :+
Als die sjaal blijft zitten... en dan nog denk ik dat dat daar meer warmte blijft hangen en het lastiger ademen is.
Het blijft een trade off...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik zie wel mensen die het met sjaal doen maar:

* Het beschermt minder
* Het is veel warmer en dus...
* ..je bril beslaat er sneller van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Nu online

Plainside

citruspers schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:24:
Ik zie wel mensen die het met sjaal doen maar:

* Het beschermt minder
* Het is veel warmer en dus...
* ..je bril beslaat er sneller van
Je hebt ook van die speciale stoffen waar je gewoon doorheen kan ademen zonder problemen.
Ik noem het een sjaal maar dat is het niet precies weet niet wat de naam voor zo'n ding is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Plainside schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:34:
[...]

Je hebt ook van die speciale stoffen waar je gewoon doorheen kan ademen zonder problemen.
Ik noem het een sjaal maar dat is het niet precies weet niet wat de naam voor zo'n ding is |:(
Ik ging er eigenlijk van uit dat je een shemagh/keffiyeh bedoelde. Daar loopt het meerendeel van de airsofters mee rond en die zijn van katoen. Werkt prima om je nek te beschermen, ziet er tacticool uit en als je er wat water overheen giet blijf je ook lekker koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Grrrr.... Glock is nu echt druk bezig met replica's die op hun spul lijken uit de schappen te halen. Alle Glock's lijken te zijn verdwenen. Taiwan Gun had laatst nog wel van WE en Army maar nu ook pleithuizen.

Word dus een 2ehands als er geld voor is. Alleen zal tegen die tijd iedereen wel doorhebben dat ze iets "exclusiefs" hebben en betaal je voor een versleten G17 al de hoofdprijs. :(

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Ik heb een G17 met 1 mag en IMI holster :)
Wat plekkies erop maar verder prima in orde.
Als je er echt perse 1 wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Francis schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 21:50:
Ik heb een G17 met 1 mag en IMI holster :)
Wat plekkies erop maar verder prima in orde.
Als je er echt perse 1 wil...
Nu geen geld. Maar wat zou je er voor willen?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

L1nt schreef op zondag 01 mei 2016 @ 13:36:
[...]

Nu geen geld. Maar wat zou je er voor willen?
pfff, geen idee. maar doe maar even via PM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Nu online
Ik ben op zoek naar een tactical vest en mijn speurtoch die ik vorig jaar had uitgevoerd bracht me naar de Flyye Swift Plate Carrier. Een betaalbare JPC is wat ik zocht. Echter heb ik hem toen niet gekocht en heb ik er daarna nuet meer aan gedacht en de laatste nieuwtjes rond plate carriers niet meer gevolgd. Zijn er inmiddels betere alternatieven uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik heb deze: http://gunfire.pl/product...pe-tactical-vest-tan.html
't is een rebrand van de Emerson JPC die voor ongeveer 100 dollar wordt verkocht. De flyye die jij noemde lijkt er ook sprekend op.
Inc. SAPI platen en 3 pouches voorin (scheelt weer in de kosten).

Het is niet de beste kwaliteit, maar daar is de prijs dan ook naar. Ik ben er erg tevreden over :)

[ Voor 7% gewijzigd door citruspers op 03-05-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
citruspers schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:15:
't is een rebrand van de Emerson JPC die voor ongeveer 100 dollar wordt verkocht. De flyye die jij noemde lijkt er ook sprekend op.

Het is niet de beste kwaliteit, maar daar is de prijs dan ook naar. Ik ben er erg tevreden over :)
Ik heb dezelfde, alleen dan in het groen.
Had vooral problemen met de verstelbaarheid van de schouder banden en het draagcomfort van de schouderbanden.

Dit heb ik opgelost door schuimrubber in een elastische stof te wikkellen en om de banden heen te doen.

Al met al prima vestje voor die prijs :)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Nu online
citruspers schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:15:

Oh, maar €38 en gratis bezorgen is een stuk schappelijker dan de €100,- die de Flyye kost! Jammer dat de Olive kleur niet op voorraad is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Topicstarter
Zo binnenkort maar even me spullen in onderhoud doen en er weer tegen aan gaan! Mag ook wel weer naar 1,5 jaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
De verstelbaarheid van de schouderbanden vind ik juist een plus, maar ik wil er zelf ook nog wel wat neopreen of schuimrubber omheen doen. Goeie tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Nu online

Plainside

XzeroD schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 11:19:
Zo binnenkort maar even me spullen in onderhoud doen en er weer tegen aan gaan! Mag ook wel weer naar 1,5 jaar :D
Zo zo dat duurde een tijdje was dat niet rond de eerste tweakers skirm?
En welk gear ga je nu gebruiken of ga je gewoon je oude gear weer hergebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Topicstarter
Plainside schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:20:
[...]

Zo zo dat duurde een tijdje was dat niet rond de eerste tweakers skirm?
En welk gear ga je nu gebruiken of ga je gewoon je oude gear weer hergebruiken?
Nee was daarna, 4 januari 2015 was me laatste keer. Uiteraard gebruik ik me oude gear, heb niks verkocht omdat ik voor het geld waarvoor ik het had kunnen verkopen het zelfde nooit terug kon kopen. Dus gewoon me oude geliefde ptw rocken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Tristan schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:53:
[...]

Oh, maar €38 en gratis bezorgen is een stuk schappelijker dan de €100,- die de Flyye kost! Jammer dat de Olive kleur niet op voorraad is :(
Verzending ben je trouwens wel een tientje aan kwijt, gratis is alleen voor bezorging in Polen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Nu online

Plainside

XzeroD schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:40:
[...]

Nee was daarna, 4 januari 2015 was me laatste keer. Uiteraard gebruik ik me oude gear, heb niks verkocht omdat ik voor het geld waarvoor ik het had kunnen verkopen het zelfde nooit terug kon kopen. Dus gewoon me oude geliefde ptw rocken :*)
Nice :3.

Kunnen we dan ook de 2de tweakers skirm verwachten of zal dat nog wel even duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Topicstarter
Plainside schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:58:
[...]
Nice :3.

Kunnen we dan ook de 2de tweakers skirm verwachten of zal dat nog wel even duren?
Wie weet, liggen nu nog geen plannen voor. Eerst zelf weer beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
citruspers schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 11:24:
De verstelbaarheid van de schouderbanden vind ik juist een plus, maar ik wil er zelf ook nog wel wat neopreen of schuimrubber omheen doen. Goeie tip!
Dat het verstelbaar is, is natuurlijk sowieso een pluspunt.
Het minpunt is juist dat ik ze nogal lastig te verstellen vind...
Die stoffen patches om de schouder banden houden dat heel erg tegen...
Die heb ik dan ook vervangen :+

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Nu online

Plainside

XzeroD schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:32:
[...]

Wie weet, liggen nu nog geen plannen voor. Eerst zelf weer beginnen :P
Achja, ben zelf ook nog steeds geen lid van de NABV geen geluk gehad met de "onderhandelingen".
Zal binnenkort eens weer kijken of m'n ma er meer open voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Topicstarter
Plainside schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:01:
[...]
Achja, ben zelf ook nog steeds geen lid van de NABV geen geluk gehad met de "onderhandelingen".
Zal binnenkort eens weer kijken of m'n ma er meer open voor is.
Oh ja dat verhaal, jammer joh! Success met de onderhandelingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Las van het weekend een bericht van airsoftadventure (Fort knox in Koningshooikt). Ze hebben daar gewoon een skirm moeten afblazen vanwege misdragingen en aggresiviteit van een groep Nederlandsers tijdens de skirm. Ging helemaal verkeerd daar tot aan klappen uitdelen aan toe.. Bizar, en echt slecht voor onze sport..
Blijkt ook dat de marshals en organisatie daar zeer partijdig waren richting de andere groep waardoor het escaleerde. Ben er zelf 4 keer geweest en was ook niet echt te spreken over de leiding daar overigens..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dat is jammer idd. Mijn enige ervaring met airsoftadventure was een besloten event in Nuketown (Turnhout) en daar was het allemaal prima, maar daar was ook geen marshal nodig. (Misschien wel iemand die daarna een rem op mn bankrekening had gezet, maargoed..)

[ Voor 19% gewijzigd door MueR op 03-05-2016 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [m]engineer
Op moederdag lekker naar Givet :)
Mijn nieuwe aanwinst eens uitproberen!
Gisteren mijn tank voor het eerst gevuld en meteen even gekeken of het werkte haha.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Igu2mwqaTp8]

[ Voor 20% gewijzigd door [m]engineer op 05-05-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Nu online

Plainside

Marijnsp schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:43:
Op moederdag lekker naar Givet :)
Mijn nieuwe aanwinst eens uitproberen!
Gisteren mijn tank voor het eerst gevuld en meteen even gekeken of het werkte haha.
[video]
Wat voor een replica is dat? Ziet er leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [m]engineer
Plainside schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:15:
[...]

Wat voor een replica is dat? Ziet er leuk uit.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/24b7sox.jpg

Op basis van een specna arms m4.
- mancraft PDIKS hpa drop in
- 2x SHS cnc hopup R-hop met gng green bucking
- 6.03 in de korte en 6.08 in de lange :)

Met de korte upper schiet ik van 340 tot 500 fps (ligt aan de druk die ik instel op mijn regulator)
Met de lange upper van 420 tot 650 fps

Staat standaard op kort=355 lang=440 :)

In Givet een aantal mooie hits gemaakt. Er stond een groepje naar me te kijken met een gezicht van: Dat haalt hij toch nooit met zijn korte replica. :9 Wel dus :X

[ Voor 78% gewijzigd door [m]engineer op 11-05-2016 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-06 22:13
Als alles goed gaat zal ik binnenkort ook actief gaan posten in dit topic :9. Wil al jaren airsoften maar ben er nooit aan toegekomen, voor 2013 was het verboden en zou ik alles in België moeten regelen en na 2013 was de studie de limiterende factor. Nu eindelijk afgestuurd en aan de fulltime baan.

Na een tijdje rondgekeken te hebben op fora's heb ik eergister de knoop doorgehakt en mijn lidmaatschap aangevraagd. Nu wachtende op de VOG. Dus over een paar weken heb ik mijn pasje in huis.

Ik wil beginnen met baanschieten om te oefenen, als ik dit onder de knie heb wil ik pas gaan meedoen met skirms.

Ik ben altijd al een fan geweest van Sniper Rifles, heb daarom het besluit genomen om voor een pistool en een sniper te gaan als "startersset".

Als sniper heb ik de ASG Urban Sniper op het oog (https://www.shogun.nl/asg-urban-sniper.html)
Als pistool de Bersa Thunder 9 Pro (https://www.shogun.nl/air.../bersa-thunder-9-pro.html)

Beide wapens hebben een mooi instapbedrag en schieten rond de 440 fps (wat in mijn oren klinkt als een goede middenmaat).

Zijn er nog adviezen waar ik goed op moet letten bij het aanschaffen van de wapens? Zijn er bijvoorbeeld merken die het beste ontweken kunnen worden?

Ik woon in de omgeving van Warmond, dus mogelijk zie ik sommigen van jullie in de nabije toekomst tijdens een skirm :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Nu online

Plainside

Marijnsp schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 18:01:
[...]

[afbeelding]

Op basis van een specna arms m4.
- mancraft PDIKS hpa drop in
- 2x SHS cnc hopup R-hop met gng green bucking
- 6.03 in de korte en 6.08 in de lange :)

Met de korte upper schiet ik van 340 tot 500 fps (ligt aan de druk die ik instel op mijn regulator)
Met de lange upper van 420 tot 650 fps

Staat standaard op kort=355 lang=440 :)

In Givet een aantal mooie hits gemaakt. Er stond een groepje naar me te kijken met een gezicht van: Dat haalt hij toch nooit met zijn korte replica. :9 Wel dus :X
Gib me :9~ :9~
Ziet er serieus uit als een goede set, hoeveel heeft het totaal gekost?

Mijn eigen plan is te beginnen met een G36, M4 of Aug(A1 of A3).
Alle drie de replica's hebben mooie prijzen voor een beginner maar had al gehoord dat de AUG geen super goede start was ivm de mags(passen geen M4 mags in???).
Tja voor een side arm wil ik toch echt iets in de richting van een Glock 18, M1911 of een Berretta replica.
Het lastigste zou nog zijn om het in Full steel te krijgen denk ik.
Kwa gear wil ik vooral de "fbi" kant op dus zwarte kleding(niet heel handig tijdens dit seizoen) en een basic vest met wat opties voor pouches voor ammo en kits voor replica's.
Zal wel moeten wachten tot augustus wanneer ik toch eindelijk mijn werk begin(laatste 3 weken van m'n studie :D!!).
En natuurlijk kan ik dan ook mijn officiële tweaker patch dragen 8)
Denk dat ik ruw... heel ruw wel rond de 1000 tot 2000 euro nodig zal zijn.
Maar ga het gewoon langzaam opbouwen en kijken wanneer ik iets wel of niet nodig ben.

Nu zou ik jullie gedachten graag willen weten over dit "plan" of eventueel voorstellen voor replica's en side arms alvast bedankto :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Bloodhoundje schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:39:

Beide wapens hebben een mooi instapbedrag en schieten rond de 440 fps (wat in mijn oren klinkt als een goede middenmaat).
Schiet je sidearm 440 FPS?
Dan mag je hem nog gaan downgraden naar 360 namelijk :)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bntjah
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-06 20:34
tellavist schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:10:
[...]

Schiet je sidearm 440 FPS?
Dan mag je hem nog gaan downgraden naar 360 350 (met 10 FPS marge) namelijk :)
Corrected O-)

K49 '17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
>Nu eindelijk afgestuurd en aan de fulltime baan.
Congrats!

>Ik wil beginnen met baanschieten om te oefenen, als ik dit onder de knie heb wil ik pas gaan meedoen met skirms.
Je moet het natuurlijk zelf weten, maar als beginner wordt je echt niet compleet ingemaakt op een open skirm hoor. Gewoon veel bewegen en een beetje flanken, dan begin je vanzelf mensen te raken :)

>Ik ben altijd al een fan geweest van Sniper Rifles, heb daarom het besluit genomen om voor een pistool en een sniper te gaan als "startersset".

Snipers om mee te beginnen zijn wat...controversieel en wordt door de meesten afgeraden. Als ik thuis ben zoek ik wel een filmpje voor je op waarin een sniper haarfijn uitlegt waarom je beter met een AEG kunt beginnen.
In het kort: Snipers schieten niet zo heel veel verder dan AEG's (zeker net uit de verpakking), maar schieten wel veel minder rounds per minuut.
Een pistool kan ik wel aanraden (zeker voor binnen is het imho veel leuker dan een AEG), maar hoef je echt niet meteen te hebben.

>Als sniper heb ik de ASG Urban Sniper op het oog (https://www.shogun.nl/asg-urban-sniper.html)
>Als pistool de Bersa Thunder 9 Pro (https://www.shogun.nl/air.../bersa-thunder-9-pro.html)

Van beiden wordt ik niet zo enthusiast, en de winkel heb ik eigenlijk nog nooit voorbij zien komen op NL airsoft fora. Ze zijn de eerste hit op google, maar daar houdt het ook eigenlijk op. Wel zijn ze erg duur....

Houd er trouwens ook rekening mee dat er FPS limieten zijn: 360 voor praktisch alles, en 500 voor bolt-action snipers.

Mijn advies: ga eens lekker rondkijken op gunfire.pl en taiwangun.com. Beiden zitten in Polen (EU, dus geen importheffing) en staan goed bekend. Op Gunfire zijn de Specna Arms AEG's een goede keuze qua prijs/kwaliteit. Ze zijn van metaal en zijn gemakkelijk uit elkaar te halen voor onderhoud en upgrades. Ik heb zelf de SA-B03

Qua pistool: Doe iets op green gas. CO2 schiet al snel te hard en betaal je je scheel aan patronen. Ik heb zelf de Tokyo Marui Hicapa, maar die van KJW staat ook goed bekend en is goedkoper. Het model van WE is wat minder als ik de reviews mag geloven.

EDIT: Sniper die uitlegt waarom je beter niet met een sniper kan starten:

YouTube: First Airsoft Gun - Sniper Rifle?

[ Voor 4% gewijzigd door citruspers op 13-05-2016 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-06 22:13
Super bedankt voor alle adviezen tot nu toe! Greengas lijkt inderdaad een betere keuze te zijn als CO2, ik ga me nu verdiepen in welke pistols in deze categorie interessant voor mij zijn.
Wat betreft de FPS limiet, ik had het vanmiddag gelezen en zag inderdaad dat mijn eerste pistol keuze te hard schiet. Voor een sniperrifle is het gelukkig geen direct probleem zolang deze bolt action zijn.

Ondanks het filmpje (Waarvoor mijn dank voor het posten!) blijf ik toch geïnteresseerd in snipers, ik snap de nadelen ervan. Echter vind ik het niet erg om dat "risico" te nemen :). Als ik een semi-auto/burst pistol als secondary heb moet ik een heel eind kunnen komen. Mocht ik toch het gevoel hebben dat ik een smg/ar mis, dan koop ik deze later bij :9. Ik zal niet direct een Vasili Zajtsev zijn, maar ik vind het wel erg leuk om tactische rollen te spelen.

@citruspers
Met betrekking tot de webshops die in Polen zitten. Hoe gaat de douane hiermee om? Stuur je bij bestelling een kopie van de NABV pas mee die in de doos wordt meeverpakt? Waar ik me zorgen om maak is dat de Douane de bestelling er anders tussenuit vist en inneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik zou qua pistool voor iets gaan dat semi schiet, omdat je bij praktisch alle indoor CQB velden alleen maar semi mag schieten. Daarnaast, zo'n gas blowback cyclet rap zat op semi-auto.
Een AEG ga je echt niet missen indoor, ik heb 2x m'n M4 meegenomen en beide keren nauwelijks gebruikt.

Qua sniper zou ik verder kijken dan dat ASG model. Kijk in plaats daarvan naar de Tokyo Marui VSR-10 (G-spec) of de goedkopere kloon van JG (de JG BAR-10). Dat is het sniper model waar verreweg de meeste upgrades voor te krijgen zijn.

Qua gunfire en douane:

NETHERLANDS - because of the legal status of airsoft in Netherlands, it is necessery to provide a vivid copy (scan or photography) of the NABV membership card when purchasing an airsoft gun replica. This document must be sent each time to nabv@gun-fire.com, in an e-mail containing the purchaser's order number in the subject. This is only necessery when the order contains an airsoft gun replica. Failure to provide such documents will result in the order being withheld until the necessery document is sent by the purchaser.

En voor Taiwangun:

Important notice!
For NL please send of the NABV membership card when buying an airsoft gun replica to email nabv@taiwangun.com

[ Voor 6% gewijzigd door citruspers op 14-05-2016 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Plainside schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:54:
[...]

Alle drie de replica's hebben mooie prijzen voor een beginner maar had al gehoord dat de AUG geen super goede start was ivm de mags(passen geen M4 mags in???).
Tja voor een side arm wil ik toch echt iets in de richting van een Glock 18, M1911 of een Berretta replica.
Kwa gear wil ik vooral de "fbi" kant op dus zwarte kleding(niet heel handig tijdens dit seizoen) en een basic vest met wat opties voor pouches voor ammo en kits voor replica's.
Zal wel moeten wachten tot augustus wanneer ik toch eindelijk mijn werk begin(laatste 3 weken van m'n studie :D!!).
Maar ga het gewoon langzaam opbouwen en kijken wanneer ik iets wel of niet nodig ben.

Nu zou ik jullie gedachten graag willen weten over dit "plan" of eventueel voorstellen voor replica's en side arms alvast bedankto :3
Ik wilde (nog steeds eigenlijk) graag een Aug, maar het magazijnprobleem, en het feit dat de goedkopere modellen van JG, APS etc. niet super goed bekend staan heeft er voor gezorgd dat ik toch voor een mooie metalen M4 ben gegaan.
Als je het geld wil uitgeven aan een TM Aug (al dan niet de High Cycle variant) heb je wel een hele mooie replica, maar dan ga je ook veel voor magazijnen betalen.

Totaalplaatje kosten, exclusief transport, reis en entreekosten:
http://i.imgur.com/B6Dg4vv.jpg

Ik denk dat je met een budget van 1000 euro al een hele leuke set hebt als je een beetje slim inkoopt (aanbiedingen enzo), en niet 2x hetzelfde koopt. :)

[ Voor 7% gewijzigd door citruspers op 14-05-2016 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [m]engineer
Plainside schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:54:
[...]

Gib me :9~ :9~
Ziet er serieus uit als een goede set, hoeveel heeft het totaal gekost?

Alles op de foto was 400 euro. Dan zit er nog geen HPA tank en regulator bij. (kost nog 100 extra)
Ik zou als ik jou was gewoon met een M4 beginnen. Makkelijk in onderhoud en onderdelen in overvloed. Platecarrier van taiwangun (40 euro) en je bent klaar om te gaan. Een aeg is goed om mee te beginnen maar als je weinig onderhoud wil kan je naar een p* of mancraft gaan kijken.De makkelijkste manier om je range wat te upgraden is een andere hopup. Ook al schiet de standaard van specna al lang niet slecht.
Persoonlijk zou ik nog geen sidearm kopen en eerst zorgen dat je m4 wat upgrades heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Vraagje: ik wil met 3 vrienden gaan Airsoften maar kan er maar 2 als introducee opgeven bij de NABV.

Hoe kan ik dit alsnog voor mekaar krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Topicstarter
Tijgert schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:07:
Vraagje: ik wil met 3 vrienden gaan Airsoften maar kan er maar 2 als introducee opgeven bij de NABV.

Hoe kan ik dit alsnog voor mekaar krijgen?
Vragen bij de organisatie of ze hem willen opgeven als introduce, anders een oproep vragen van iemand die die kan ook op gaat (bij het facebook evenement als die aanwezig is?) en daar vragen.

Heeft tot nu toe altijd gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ok, we gaan een vriendelijke mede Airsofter vragen :)
Iemand naar B&A op 5 juni? O-)

Volgende probleem:

De regelementen stellen dat oefenen in de tuin o.a. in overleg met de buren moet gebeuren (er zijn nog wat andere eisen, maar daar gaat deze vraag niet over).
Nu is de bovenbuurvrouw mordicus tegen alle soorten van wapens (zelfs schiet spelletjes op de PC is zij per definitie tegen). Zij is er dan ook tegen dat ik in de tuin met mijn replica wat ga schieten.

Mijn vraag is of het 'in overleg' wat in de regelementen staat betekent dat zij mij expliciet toestemming moet verlenen alvorens ik mag schieten in mijn tuin, of enkel dat ik het haar moet meedelen wanneer en wat mijn intenties zijn, met eventuele toevoeging (als goede buur) dat ik haar eventueel zo veel mogelijk zal ontzien, bijvoorbeeld door te oefenen/testen in de tuin wanneer ik weet dat ze niet thuis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Tijgert schreef op maandag 16 mei 2016 @ 23:01:
Ok, we gaan een vriendelijke mede Airsofter vragen :)
Iemand naar B&A op 5 juni? O-)

Volgende probleem:

De regelementen stellen dat oefenen in de tuin o.a. in overleg met de buren moet gebeuren (er zijn nog wat andere eisen, maar daar gaat deze vraag niet over).
Nu is de bovenbuurvrouw mordicus tegen alle soorten van wapens (zelfs schiet spelletjes op de PC is zij per definitie tegen). Zij is er dan ook tegen dat ik in de tuin met mijn replica wat ga schieten.

Mijn vraag is of het 'in overleg' wat in de regelementen staat betekent dat zij mij expliciet toestemming moet verlenen alvorens ik mag schieten in mijn tuin, of enkel dat ik het haar moet meedelen wanneer en wat mijn intenties zijn, met eventuele toevoeging (als goede buur) dat ik haar eventueel zo veel mogelijk zal ontzien, bijvoorbeeld door te oefenen/testen in de tuin wanneer ik weet dat ze niet thuis is.
In mijn beleving moet je aangeven bij de NABV dat je in je tuin gaat schieten om "je wapen af te stellen" of "onderhoud aan replica's" gaat doen.
Je moet dit bij buren melden of ze op de hoogte stellen. Wat de buren er van vinden doet er niet toe als het op JOUW terein is. Als je bij wijze van ook de tuin van de buren in gaat schieten, moet je wel toestemming hebben natuurlijk ;)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 07:12

HaterFrame

Well... Poo came out!

Totdat mevrouw je een streek levert en de politie belt. Hallo AT team!

Mijn buren zijn op de hoogte, maar je kijkt bij mij heel makkelijk in de tuin. Daarom neem ik zelf liever het risico niet, echt heeeel af en toe (1a2x per jaar) om een defect op te lossen oid.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

MetaFrame schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:12:
Totdat mevrouw je een streek levert en de politie belt. Hallo AT team!

Mijn buren zijn op de hoogte, maar je kijkt bij mij heel makkelijk in de tuin. Daarom neem ik zelf liever het risico niet, echt heeeel af en toe (1a2x per jaar) om een defect op te lossen oid.
Zolang je het aanmeld op de NABV site als een evenement zal er geen AT komen, als de dienstdoende agent tenminste weet wat de procedures zijn omtrent eerst checken op de NABV site.

Zolang ik het netjes aangeef zal zelfs een AT mij de handboeien weer af moeten doen :P

Andere vraagjes:
1.
In de regels staat ook dat het vanaf de openbare weg niet zichtbaar moet zijn. Dat is wel af te schermen zonder veel moeite. Maar wat als er een 100 / 200 meter verderop een gebouw van meerdere verdiepingen staat met meerdere bewoners die mij eventueel in de tuin kunnen zien?
Geldt dat als van de openbare weg, geldt dat als buren die ik dien te verwittigen of als wat anders?

2.
Het overleggen met de buren; dient dit voor elk evenement te gebeuren, dus elke keer als ik de tuin in wil?
Of is een blanket anouncement van 'ik ga van de zomer een paar keer wat testen/oefenen' voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Volledig legitieme vragen waar ik tot op heden dus ook geen helder antwoord op heb gekregen. Het blijft voor mij dus ook een grijs gebied waar ik het liefst zo min mogelijk mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

De verkiezingen voor de ledenraad zijn begonnen :) Voor wie niet weten op wie ze moeten stemmen, ik ben ook kandidaat :) Te herkennen aan dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/12088478_10208072786880489_7069457492892506929_n.jpg?oh=07b9ea7e5a0ba84bfa107b802a9a58fe&oe=57A03776

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Er zitten er een aantal bij waarvan je denkt, waarom heb je de moeite genomen om je op te geven... 8)7

ps. Mijn stem heb je.

[ Voor 10% gewijzigd door MonkeySandwich op 17-05-2016 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Laatst online: 16-06 10:10
Mijn stem heb je in iedergeval ook.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Mijn stem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Mag ik een linkje om te stemmen?
De beloofde link heb ik nooit gehad van de NABV....

[ Voor 45% gewijzigd door Tijgert op 18-05-2016 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Probeer deze eens:

[url]klik[/]

Hmm denk niet dat dit gaat werken. Link is gepersonaliseerd. Je kan beter even een mailtje naar de NABV sturen om de mail nogmaals te laten sturen.

[ Voor 79% gewijzigd door MonkeySandwich op 18-05-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Nu online

Plainside

citruspers schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:02:
[...]

Ik wilde (nog steeds eigenlijk) graag een Aug, maar het magazijnprobleem, en het feit dat de goedkopere modellen van JG, APS etc. niet super goed bekend staan heeft er voor gezorgd dat ik toch voor een mooie metalen M4 ben gegaan.
Als je het geld wil uitgeven aan een TM Aug (al dan niet de High Cycle variant) heb je wel een hele mooie replica, maar dan ga je ook veel voor magazijnen betalen.

Totaalplaatje kosten, exclusief transport, reis en entreekosten:
http://i.imgur.com/B6Dg4vv.jpg

Ik denk dat je met een budget van 1000 euro al een hele leuke set hebt als je een beetje slim inkoopt (aanbiedingen enzo), en niet 2x hetzelfde koopt. :)
man man man...
Je maakt het zeer aantrekkelijk vooral omdat in augustus mijn contract in gaat.
Zou het allemaal in een keer kunnen kopen maar zal wss gewoon eerst de must haves kopen voordat ik de extra hebbertjes haal.
Ga de link thuis ook maar even opslaan dan weet ik zeker dat ik hem niet kwijt raak :3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
Ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is, maar ik zou het in fases doen. ;)

Ik heb mijn aankopen even voor je onderverdeeld:

Must-haves::

Eyepro
Goggles sluiten beter af, ventileren beter en beperken je zicht minder, imho
Nuprol anti-fog
zonder dat spul beslaat bij mij alles
Mesh mask
Op sommige velden verplicht, en sowieso een goed idee)
Replica
AEG. Schiet snel, hoge ammo capaciteit, doet het ongeacht het weer.
BB's
Biodegradeable, bij voorkeur in een flesje omdat het makkelijker vult.
Goede schoenen
Ze verkopen geen reserve onderdelen voor je enkels bij Gunfire ;)
Veiligheidshesje
Lekker bij de action halen
Allen key set
Om je replica uit lekaar te halen

Should haves:

Sling voor je replica
Na een paar uur skirmen is die replica ineens een stuk zwaarder als je weer eens terug naar de spawn mag wandelen. Om dan even het gewicht van je armen af te hebben is heel prettig!

Sidearm
Bij voorkeur op green gas, hartstikke leuk. Binnen is dit mijn primary weapon omdat ik veel wendbaarder ben.

Mags
Je kan prima spelen met maar 1 Hicap magazijn, maar je bent wel constant aan dat wieltje aan het draaien, en als je een stukje rent klink je als een babyrammelaar. Ik heb zelf 4 midcaps, dat is meer dan genoeg voor de meeste skirms, zeker als je in de spawn herlaad en/of niet de hele tijd op standje auto aan het schieten bent.

Speedloader
Nodig om midcaps te laden, tenzij je heel veel geduld hebt. Tip: die goedkope van taiwangun vallen bijna meteen uit elkaar, maar als je ze even open maakt en dicht lijmt doen ze het prima.

Betere veer
Als jouw replica 270 FPS schiet terwijl je 360 mag voel je je toch een beetje sneu op een buitenveld. Voor het tientje dat een nieuwe veer kost is het eigenlijk een no-brainer. Bonus is dat je meteen je replica uit elkaar leert halen.

Barrel, bucking, nub
Stock had mijn specna geen briljant bereik. Met deze upgrades is het een stuk beter geworden.

Red dot

Met een red dot hou je meer overzicht dan een iron sight, en kun je waarschijnlijk ook een stuk sneller mikken

Could haves:

Helm
Op je hoofd geraakt worden is niet fijn, je hoofd stoten nog minder. Daarnaast ziet het er ook lekker tacticool uit.

Mag pouches
Het hangt van je setup af. Als je al een plate carrier hebt waar pouches in zitten (zoals een JPC variant) heb je deze niet direct nodig. Zelf heb ik 3 M4 mags in de extra pouches, en pistool + 2 pistool mags in de plate carrier zelf.

Dump Pouch
Ik kan heel snel en mag uit mijn pouch trekken. Terugstoppen...not so much. Sinds ik tijdens het herladen (lees: prutsen met een mag terugstoppen) in mijn edele delen ben geraakt door een sniper heb ik een dump pouch. Als bonus beschermt het ook nog een beetje van je been :)

Camelback + Pouch
Erg handig als je buiten speelt, maar met een fles water in de spawn red je het ook wel.

Plate Carrier
Handig om accesoires bij je te dragen, en ziet er tacticool uit. Als bonus dempt het schoten en wordt je minder snel op je tepels geraakt.

Klein tasje
Ik heb zelf een kleiner Molle tasje wat ik in de spawn dump, met daarin een flesje BB's, speedloader en een bus greengas. Als ik pistol only speel herlaad ik eigenlijk elke keer dat ik in de spawn ben.

Gun bag
Zolang je een afsluitbare tas hebt (dus met slotje door de ritsen oid) kun je je replica's prima vervoeren. Een gun bag werkt echter wel fijner, en staat ook lekker tacticool. Een gitaartas kan ook, maar dan moet je niet boos worden als mensen je vragen of je Wonderwall voor ze kunt spelen ;)

Lipo + charger
Al was het maar omdat Lipo laders WEL automatisch stoppen met laden, en de NiMH laders bij veel replica's dat niet doen. Verder kun je met een lipo langer mee, heb je minder last van zelfontlading en zijn ze wat kleiner.

Lonex hopup
Niet helemaal noodzakelijk, maar de hopup van mijn Specna bleef niet helemaal goed staan gedurende een skirm.

Knee pads
Hangt af van je speelstijl. Als je (niet) of voorzichtig knielt kun je prima zonder.

Scope

Op afstand zie ik mijn BB's niet meer goed aankomen, en ook vriend of vijand onderscheiden wordt lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ook even mijn $0,02 (daar waar ik wat toe te voegen heb).
citruspers schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:13:
Ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is, maar ik zou het in fases doen. ;)

Nuprol anti-fog
* Als je goggles koopt hebben de goede meestal al een anti fog coating. Doe daar voorzichtig mee en het blijft lang werken, langer dan een spray *

Mesh mask
* Op je tand geraakt worden is niet fijn. Ga bij voorkeur voor een klein mesh mask, niet een die je keel en oren beschermd omdat dit je heel erg in bewegen zal belemmeren. *

BB's
* Of koop 1 flesje van elke soort (1 van 0,2gr en 1 van 0,25gr) en de rest in zakken, kan doekoes schelen en een flesje bijvullen is een no-brainer. *

Allen key set
* Let op of je replica metric of imperial boutjes heeft... *

Should haves:

Sling voor je replica
Na een paar uur skirmen is die replica ineens een stuk zwaarder als je weer eens terug naar de spawn mag wandelen. Om dan even het gewicht van je armen af te hebben is heel prettig!
* Bijna een must have, met vermoeide armen doe je niks raken. *

Sidearm
Bij voorkeur op green gas, hartstikke leuk. Binnen is dit mijn primary weapon omdat ik veel wendbaarder ben.
* Als sniper op sommige velden verplicht en altijd handig als je replica weigert of je even zonder ammo zit. *

Mags
Je kan prima spelen met maar 1 Hicap magazijn, maar je bent wel constant aan dat wieltje aan het draaien, en als je een stukje rent klink je als een babyrammelaar. Ik heb zelf 4 midcaps, dat is meer dan genoeg voor de meeste skirms, zeker als je in de spawn herlaad en/of niet de hele tijd op standje auto aan het schieten bent.
* Voor realisme is een paar ammo pouches met mags wel aan te raden. *

Betere veer
Als jouw replica 270 FPS schiet terwijl je 360 mag voel je je toch een beetje sneu op een buitenveld. Voor het tientje dat een nieuwe veer kost is het eigenlijk een no-brainer. Bonus is dat je meteen je replica uit elkaar leert halen.
* Absoluut doen, koop dus ook een eigen chrono. let wel dat de chrono van de site wel eens zuurder kan zijn. Zo schoot ik thuis 355 en daar 365 = no-go. *

Red dot
Met een red dot hou je meer overzicht dan een iron sight, en kun je waarschijnlijk ook een stuk sneller mikken
* Aliexpress all the way baby! :) *

Could haves:

Helm
Op je hoofd geraakt worden is niet fijn, je hoofd stoten nog minder. Daarnaast ziet het er ook lekker tacticool uit.
* Ja, doet zeer, zelfs door een boonie *

Gun bag
Zolang je een afsluitbare tas hebt (dus met slotje door de ritsen oid) kun je je replica's prima vervoeren. Een gun bag werkt echter wel fijner, en staat ook lekker tacticool. Een gitaartas kan ook, maar dan moet je niet boos worden als mensen je vragen of je Wonderwall voor ze kunt spelen ;)
* Is het een vereiste dat er een slot op zit? *

Lipo + charger
Al was het maar omdat Lipo laders WEL automatisch stoppen met laden, en de NiMH laders bij veel replica's dat niet doen. Verder kun je met een lipo langer mee, heb je minder last van zelfontlading en zijn ze wat kleiner.
* Koop genoeg LiPo's en ga voor maximaal wat er in past. *

Knee pads
Hangt af van je speelstijl. Als je (niet) of voorzichtig knielt kun je prima zonder.
* Wel heel fijn wanneer je ze nodig hebt. *

Scope
Op afstand zie ik mijn BB's niet meer goed aankomen, en ook vriend of vijand onderscheiden wordt lastiger.
* Aliexpress all the way baby! :) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Goede aanvullingen Tijgert!

>* Als je goggles koopt hebben de goede meestal al een anti fog coating. Doe daar voorzichtig mee en het blijft lang werken, langer dan een spray *

Ik ken die theorie, maar bij mij besloeg de boel alsnog toen hij net nieuw was. Met die anti-fog spray niet meer.

>* Of koop 1 flesje van elke soort (1 van 0,2gr en 1 van 0,25gr) en de rest in zakken, kan doekoes schelen en een flesje bijvullen is een no-brainer. *

Het ging mij hier vooral om het eerste flesje. Momenteel heb ik G&G bio's in mijn BioCore flesje zitten. Wel is het aan te raden om een stukje van de verpakking van de nieuwe BB's op je oude flesje te plakken. Dan kan je op het veld ook aantonen dat je bio schiet.

>* Absoluut doen, koop dus ook een eigen chrono. let wel dat de chrono van de site wel eens zuurder kan zijn. Zo schoot ik thuis 355 en daar 365 = no-go. *

Yup. De mijne is nog vrij nieuw (2 skirms) en chrono'de de vorige skirm 358 :X
Maar ik verwacht dat die nog wel wat gaat zakken naar 345-350 na een goeie buiten skirm waar ik veel schiet.

>* Is het een vereiste dat er een slot op zit? *
NABV huishoudelijk regelement, pagina 7:

Leden die één of meerdere Airsoftapparaten voorhanden hebben dienen:
a.
Het apparaat, indien niet in direct gebruik, op te sl
aan in een deugdelijke opslag met sluitwerk om ervoor
te zorgen dat deze niet direct voor be
dreiging of afdreiging beschikbaar is.
b.
Te vervoeren in een koffer, foedraal, tas mits deze afsluitbaar is.

(http://www.nabv.nl/docs/d...abv-2016v2-0.pdf?sfvrsn=5)

Dat interpreteer ik als een slotje, om te voorkomen dat je er te gemakkelijk bij kan. En daarnaast: better safe than sorry :)

>Alieexpress

Mijn red dot komt van Dealextreme en mijn scope van Ebay. Stuk goedkoper dan via een van de bekende poolse sites, en kwalitatief hetzelfde of zelfs beter.

Bonus: mijn loadout grid :*)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/d0PEnFD.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

citruspers schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:59:
Goede aanvullingen Tijgert!
>* Is het een vereiste dat er een slot op zit? *
NABV huishoudelijk regelement, pagina 7:

Leden die één of meerdere Airsoftapparaten voorhanden hebben dienen:
a.
Het apparaat, indien niet in direct gebruik, op te sl
aan in een deugdelijke opslag met sluitwerk om ervoor
te zorgen dat deze niet direct voor be
dreiging of afdreiging beschikbaar is.
b.
Te vervoeren in een koffer, foedraal, tas mits deze afsluitbaar is.

(http://www.nabv.nl/docs/d...abv-2016v2-0.pdf?sfvrsn=5)

Dat interpreteer ik als een slotje, om te voorkomen dat je er te gemakkelijk bij kan. En daarnaast: better safe than sorry :)
Op de rest reageer ik later wel, moet werken (naar Cancun ;) ) , maar deze wou ik even actueel houden:
Grappig, ik interpreteer dat namelijk anders (en daarbij zowel alle mensen bij Ball and Arrows ook de laatste keer, want niemand had het).

Ik lees namelijk dat de tas afsluitbaar moet zijn als in niet open zodat je er in kan kijken (geen Albert Heijn, Deen, Jumbo o.i.d.). Het hoeft dus niet op slot, enkel dicht zodat men niet kan zien wat er in zit.
Ook de Nederlandsche grammatica (sorry, probeer niet een dick te zijn) zegt mij dat volgens de zinsbouw het slaat op de tas en niet op de koffer en foedraal, al was het maar omdat die per definitie afsluitbaar zijn.

Afsluitbaar betekent ook 'dicht kunnen doen', niet noodzakelijk op slot.

En nu rennen want ik kom te laat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Nu online
Het slotje slaat op de opslag in huis en niet over het vervoeren/gebruiken op en naar een skirm.

Daarnaast ben ik van mening dat het lijstje redelijk klopt, maar wil ik graag voor alle nieuwelingen ook maar even mijn prio lijstje afwerken. Na een jaar of 4 weet ik denk ik wel wat nou belangrijk is en wat nice to have is.

Absolute must!!
- Fatsoenlijke Eyepro. Dat betekent dus niet dat brilletje van de bouwmarkt waar EN166 op staat, want puur die uitdrukking gaat jou ogen niet redden (ondanks dat je het volgens de NABV voldoende is).

Koop een bril van een respectabel merk (ESS, Revision, etc) en zorg ervoor dat hij een militaire standaard, zoals U.S. MIL SPEC MIL-PRF-31013 (Clause 3.5.1.1). Standaard EN166 en Anzi Z68 etc is gewoon niet voldoende!

Doe hier dus onderzoek naar en kijk ook vooral naar de pasvorm van de bril. Ga desnoods wat rond bij winkels om ervoor te zorgen dat je een bril hebt die je comfortabel een hele dag op kan zetten, zonder dat je uberhaupt merkt dat je een bril op hebt.

- Fatsoenlijk schoeisel: Naast niet meer zien, is niet meer kunnen lopen niet zo handig op het speelveld.
- Replica: Het liefst een AEG, vanwege de eenvoud.

Met bovenstaande kan je al spelen en de rest is eigenlijk enkel om het gemakkelijker en mooier te maken. Even nog wat tips daaromtrent:

- Koop eerst een 2e replica, ipv een side arm. Ja het is leuk zo'n pistol voor in je holster, maar als ervaren speler kan ik je verzekeren dat je die back-up vaker nodig gaat hebben dan die pistol.

- Ik zweer bij het gebruik van een Shemagh. Dit stukje stof is voor 1001 dingen geschikt, waaronder bescherming van mond/gezicht. Waar het vooral in uitblinkt is het ontlasten van je nek door steun te bieden in dat gebied, alsook het zweet af te voeren. Een echte topuitvinding uit het oosten!

- Slings en richtmiddelen zijn prima onderdelen die het spelen een stuk gemakkelijker maken.

- Ga niet zelf aan je replica sleutelen, totdat je minstens 2 schietijzers (full blown replica's) hebt. Je bent echt niet de eerste die door deze zet nu geen Airsoft meer speelt!

- Koop iig een replica tas of koffer! Met je originele doos aankomen op een skirm staat gewoon slecht (en schaad je reputatie ook best wel). Je tas voor de kleren mag verder best een oude sporttas zijn.

- Handschoenen geven je een grote bescherming tegen die pijnlijke vinger shots.

- Voor je ook maar iets veranderd aan je replica, leer eerst het spelletje. Het is misschien leuk om 5m verder te schieten, maar als je daarnaast als een zoutzak speelt dan is dat alleen maar irritant voor het team.

------

Ik vergeet wss nog wel genoeg, dus zal dat nog wel eens toevoegen. Dit zijn iig alvast wat starter tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
AirsoftDB geeft een slotje als richtlijn voor het vervoeren van een replica:

Enkele richtlijnen:

Leg je wapenkoffer of foedraal indien mogelijk altijd in je kofferbak i.p.v. je achterbank.
Zorg dat je airsoft replica ongeladen in je wapenkoffer zit (magazijnen eruit, batterijen eruit, loop leeg).
Indien mogelijk je magazijnen en batterijen/gas in gescheiden tas, bijvoorbeeld rugzak.
Sluit je wapenkoffer of foedraal af met bijvoorbeeld een hangslotje.

Kunnen we het er in ieder geval over eens zijn dat een slotje een goed idee is, zelfs als het niet verplicht is?

>Dat betekent dus niet dat brilletje van de bouwmarkt waar EN166 op staat, want puur die uitdrukking gaat jou ogen niet redden

Inderdaad. EN166 heeft verschillende varianten en zo'n bouwmarktbrilletje is meer gericht om lichte deeltjes tegen te houden met minder kinetische energie. Vaak is ook alleen het frame EN166 gekeurd, over de glazen wordt niets gezegd....

ANSI z87 kan, maar dan moet je wel de + variant hebben. Dat is de variant die tegen impacts beschermd is.
https://www.graphicproduc...nsi-z87-1-eye-protection/

>Koop eerst een 2e replica, ipv een side arm. Ja het is leuk zo'n pistol voor in je holster, maar als ervaren speler kan ik je verzekeren dat je die back-up vaker nodig gaat hebben dan die pistol.

Hier ben ik het toch niet mee eens, ondanks mijn mindere ervaring in de airsoftwereld. Mijn pistool gebruik ik, omdat ik veel CQB speel bijna vaker dan mijn primary. Een backup AEG zou dan helemaal overkill zijn.

>Handschoenen geven je een grote bescherming tegen die pijnlijke vinger shots.

Zeker, en ik heb zelf dat ik relatief vaak op m'n handen wordt geraakt.

>- Voor je ook maar iets veranderd aan je replica, leer eerst het spelletje. Het is misschien leuk om 5m verder te schieten, maar als je daarnaast als een zoutzak speelt dan is dat alleen maar irritant voor het team.

Ik zie geen reden waarom dit een OF/OF moet zijn. Kun je niet upgraden EN beter leren spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Tijdje geleden zag ik iemand bij PBW Arnhem met een Gamma veiligheidsbril als deze spelen:

Afbeeldingslocatie: https://static.gamma.nl/mam/celum/celum_assets/8864777043998_8711247710950_1_15534_tif_picture_355Wx355H.jpg

Geen idee of het een nabv lid, intro of huurder was.

[ Voor 4% gewijzigd door MonkeySandwich op 19-05-2016 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
MonkeySandwich schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:59:
Tijdje geleden zag ik iemand bij PBW Arnhem met een Gamma veiligheidsbril als deze spelen:

[afbeelding]

Geen idee of het een nabv lid, intro of huurder was.
If it's stupid but it work's
It's not stupid :+
citruspers schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:31:
AirsoftDB geeft een slotje als richtlijn voor het vervoeren van een replica:

Enkele richtlijnen:

Leg je wapenkoffer of foedraal indien mogelijk altijd in je kofferbak i.p.v. je achterbank.
Zorg dat je airsoft replica ongeladen in je wapenkoffer zit (magazijnen eruit, batterijen eruit, loop leeg).
Indien mogelijk je magazijnen en batterijen/gas in gescheiden tas, bijvoorbeeld rugzak.
Sluit je wapenkoffer of foedraal af met bijvoorbeeld een hangslotje.

Kunnen we het er in ieder geval over eens zijn dat een slotje een goed idee is, zelfs als het niet verplicht is?

>Dat betekent dus niet dat brilletje van de bouwmarkt waar EN166 op staat, want puur die uitdrukking gaat jou ogen niet redden

Inderdaad. EN166 heeft verschillende varianten en zo'n bouwmarktbrilletje is meer gericht om lichte deeltjes tegen te houden met minder kinetische energie. Vaak is ook alleen het frame EN166 gekeurd, over de glazen wordt niets gezegd....

ANSI z87 kan, maar dan moet je wel de + variant hebben. Dat is de variant die tegen impacts beschermd is.
https://www.graphicproduc...nsi-z87-1-eye-protection/

>Koop eerst een 2e replica, ipv een side arm. Ja het is leuk zo'n pistol voor in je holster, maar als ervaren speler kan ik je verzekeren dat je die back-up vaker nodig gaat hebben dan die pistol.

Hier ben ik het toch niet mee eens, ondanks mijn mindere ervaring in de airsoftwereld. Mijn pistool gebruik ik, omdat ik veel CQB speel bijna vaker dan mijn primary. Een backup AEG zou dan helemaal overkill zijn.

>Handschoenen geven je een grote bescherming tegen die pijnlijke vinger shots.

Zeker, en ik heb zelf dat ik relatief vaak op m'n handen wordt geraakt.

>- Voor je ook maar iets veranderd aan je replica, leer eerst het spelletje. Het is misschien leuk om 5m verder te schieten, maar als je daarnaast als een zoutzak speelt dan is dat alleen maar irritant voor het team.

Ik zie geen reden waarom dit een OF/OF moet zijn. Kun je niet upgraden EN beter leren spelen?
Do you even quote?! :9

[ Voor 70% gewijzigd door tellavist op 19-05-2016 14:30 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Nu online

Plainside

citruspers schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:13:

Ik heb mijn aankopen even voor je onderverdeeld:

Eyepro
Goggles sluiten beter af, ventileren beter en beperken je zicht minder, imho
Nuprol anti-fog
Mesh mask
Replica
AEG. Schiet snel, hoge ammo capaciteit, doet het ongeacht het weer.
BB's
Goede schoenen
Ze verkopen geen reserve onderdelen voor je enkels bij Gunfire ;)
Veiligheidshesje
Lekker bij de action halen
Allen key set

Should haves:

Sling voor je replica

Sidearm

Mags

Speedloader
Nodig om midcaps te laden, tenzij je heel veel geduld hebt. Tip: die goedkope van taiwangun vallen bijna meteen uit elkaar, maar als je ze even open maakt en dicht lijmt doen ze het prima.

Betere veer

Barrel, bucking, nub
Stock had mijn specna geen briljant bereik. Met deze upgrades is het een stuk beter geworden.

Red dot

Could haves:

Helm

Mag pouches
Het hangt van je setup af. Als je al een plate carrier hebt waar pouches in zitten (zoals een JPC variant) heb je deze niet direct nodig. Zelf heb ik 3 M4 mags in de extra pouches, en pistool + 2 pistool mags in de plate carrier zelf.

Dump Pouch
Ik kan heel snel en mag uit mijn pouch trekken. Terugstoppen...not so much. Sinds ik tijdens het herladen (lees: prutsen met een mag terugstoppen) in mijn edele delen ben geraakt door een sniper heb ik een dump pouch. Als bonus beschermt het ook nog een beetje van je been :)

Camelback + Pouch
Erg handig als je buiten speelt, maar met een fles water in de spawn red je het ook wel.

Plate Carrier
Handig om accesoires bij je te dragen, en ziet er tacticool uit. Als bonus dempt het schoten en wordt je minder snel op je tepels geraakt.

Klein tasje
Ik heb zelf een kleiner Molle tasje wat ik in de spawn dump, met daarin een flesje BB's, speedloader en een bus greengas. Als ik pistol only speel herlaad ik eigenlijk elke keer dat ik in de spawn ben.

Gun bag

Lipo + charger

Lonex hopup
Niet helemaal noodzakelijk, maar de hopup van mijn Specna bleef niet helemaal goed staan gedurende een skirm.

Knee pads

Scope

Kwa goggles wil ik liever niet een systeem dat constant tegen mij aan knijpt aangezien mij dit gaat irriteren dus word waarschijnlijk gewoon standaard goggles.

Mesh mask is iets wat ik wel ga kopen maar niet een full mask(incl. oren enzo). Zit de mesh volgens mij een beetje in de weg wanneer je wilt aimen(geen evaring mee!). En waarschijnlijk ook een sjaal die niet warm is om de nek te beschermen.

De replica die je eerder voorstelde ziet er fakin goed uit, alleen wordt die gelevert met de mindere Ni-MH dus extra kosten voor de Lipo ;-; maar is maar twee tientjes incl. charger dus tja is het waard he.

Bio degradable was ik geheid al van plan moet volgens mij ook via de wetgeving van de NABV(?)

Ik heb nog een paar werk schoenen met stalen neus en goeie ondersteuning voor mijn enkels allen zitten ze niet zo goed, dus iemand een linkje waar je aardig goedkoop een paar goeie schoenen kan halen met enkel support?

Het veiligheid vestje jat ik wel uit de auto haha, ga wss toch gewoon met de auto naar skirms en evenementen toe aangezien ik m'n rijbewijs nu heb :D

Sling ga ik ook geheid kopen, ben niet de sterkste man dus dat zal wel een verlichting zijn. Hoef ik niet de hele dag 2kg door bossen heen sjouwen.

Had een tijdje terug een donders lijpe side arm gezien weet nog wel dat die 300+ koste ga binnen kort weer eens kijken naar side arms. heb bijna alleen maar naar main replica's gekeken.

Mags zijn in mijn boekje een must have ook al is het maar 1 extra het helpt toch. Midden in een gevecht moet je idd opeens je bbs er bij pakken sta je daar met de billen bloot :+

speedloader wil ik wel weet alleen dat er een tijdje terug(1-2 jaar inmiddels?) ook een speedloader was maar die was constant uitverkocht en koste rond 30 euro als ik me niet vergis. moet er weer een keer naar kijken.

Upgrades.. tja zal wel moeten als die rond de 300~400fps stock schiet he of wordt het dan toch een downgrade :P. Maar ja dus eerst de fps rond de 350 zien te krijgen en dan later maar eens zien wat het volgende word.

Red dot lijkt me zeker wel fijn maar zou dan wel graag een met een goede kwaliteit willen hebben en met zo'n protector de voor, gewoon voor de zekerheid.

Helm ben ik nog niet helemaal zeker over, denk dat ik eerder een pet opzet.

Mag pouches geheid ook met een standaard vest denk niet dat ik perse een plate carier model nodig ben maar we zullen zien.

Die camelback lijkt me idd erg handig vooral met een zak die je kan vullen met water of iets.

Heb genoeg van die kleine tasjes thuis liggen met die draden er aan die altijd door scheurde dus dat zou geen probleem moeten vormen msischien dat ik gewoon mijn standaard tas er voor gebruik. Maakt mij opzich niet uit als die vies/kapot gaat.

was van plan om de oude tenistas van mijn moeder te gebruiken ook met een slotje dan, zou genoeg ruimte moeten bieden en ziet er niet "verdacht" uit.

Knee pads ga ik geheid halen vooral als ze er zijn met ondersteuning voor de knieën. Heb zelf aardig slechte knieën dus extra ondersteuning zal niet slecht zijn.

Denk eerlijk gezegd niet dat ik een scope wil, ik begrijp je punt dat je de bb's slecht kan zien maar heb toch echt bijna 20/20 :D. En ik ben bang dat ik net iets te ruig doe en die hele scope na de klote krijg.

Zal vanavond nog wat meer van mijn gedachten noteren hier maar moet terug aan het werk... de baas kijkt mij een beetje raar aan wanneer ik op gunfire.pl zit. Toch wel raar dat het niet wordt geblokkeerd haha.

[ Voor 7% gewijzigd door Plainside op 20-05-2016 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
>Mesh mask is iets wat ik wel ga kopen maar niet een full mask(incl. oren enzo). Zit de mesh volgens mij een beetje in de weg wanneer je wilt aimen(geen evaring mee!).

Hij zit inderdaad een beetje in de weg, maar door hem goed naar je gezicht te buigen heb je er weinig last van. Nu mijn helm straps er ook nog overheen zitten is het voor mij helemaal geen issue meer.

>De replica die je eerder voorstelde ziet er fakin goed uit, alleen wordt die gelevert met de mindere Ni-MH dus extra kosten voor de Lipo

Ik kan hem aanraden (sowieso alle Specna Arms wel). Je zal zien dat de meeste modellen met NiMH's worden geleverd, en die doen het ook gewoon prima als je ze niet verder dan 11.6 - 11.8 Volt oplaad. Maar inderdaad, voor 20 a 25 euro heb je een lipo.

>Bio degradable was ik geheid al van plan moet volgens mij ook via de wetgeving van de NABV(?)

Yup, is verplicht op velden in Nederland.

>Ik heb nog een paar werk schoenen met stalen neus en goeie ondersteuning voor mijn enkels allen zitten ze niet zo goed, dus iemand een linkje waar je aardig goedkoop een paar goeie schoenen kan halen met enkel support?

Ik heb zelf dit model: http://www.bedrijfskledin...ger-werkschoen-power-2-s3
Zit niet super, maar ook niet slecht. Voordeel is de composiet neus, die is lichter dan staal en dat ga je merken.

>Upgrades.. tja zal wel moeten als die rond de 300~400fps stock schiet he of wordt het dan toch een downgrade

Die Specna's worden geleverd met een M90 en een M110 of 120 veer. Met M90 deed de mijne zo'n 300 FPS, met M100 zit hij nu perfect (zelfds nog iets te 'heet') maar dat zel wel afzwakken.

>Red dot lijkt me zeker wel fijn maar zou dan wel graag een met een goede kwaliteit willen hebben en met zo'n protector de voor, gewoon voor de zekerheid.

Die van 28 die ik heb is echt weinig mis mee, en zo'n protector met RIS mount kost ook de wereld niet op bijv. taiwangun.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Nu online

Plainside

citruspers schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:06:
SNIP... het is al zo'n lange pagina he!
Ja het zal nog wel even duren voordat het uiteindelijk begint voor mij maar er zijn geheid al meer opties open nu ik een rijbewijs heb.
Zat laatst al te kijken of bij bunker hill nog een open skirm te doen was op een datum die mij uitkwam, helaas nog niet en ik zou me dan aan moeten melden als Introducee.
Ben ook al langere tijd aan het nadenken hoe ik de replica's die ik uiteindelijk haal goed en uit het zicht afgesloten houdt.
Heb geen kluis/kast die op slot kan dus wss van de ophaal hoek een keer een tv-kast halen en die misschien even ombouwen en deze dan waarschijnlijk in de kelder zetten.
Natuurlijk wordt dit lastiger wanneer ik op mijzelf woon uiteindelijk hoewel het dan goed verborgen is en afgesloten(simpel slotje of ketting).

Maarja in augustus gaat mijn contract en alles in dus dan komt het echte geld binnen en niet dat beetje van de studiefinanciering :+
Pagina: 1 ... 5 ... 49 Laatste