Het Grote Airsoft Topic deel 3/4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 49 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-04 15:16
NL-RaVeR schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:07:
Afgelopen weekend een replica overgenomen voor een mooi prijsje. Gaat voornamelijk dienen als backup replica. Gaat om een M4, schiet 320 fps en kwam incl scope, grip, 6 mid caps, 1 high cap, sling, tas, LiPo accu + orgineel accu, lader en 8 mag grips
[afbeelding]
Mooi ding!
Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:13
tellavist schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:29:
[...]
Mooi ding!
Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
NL-RaVeR schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:40:
[...]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Als hij verder goed schiet en geen mankementen heeft heb je daar een hele leuke koop aan gehad! :)
Wanneer ga je hem uit testen? >:)
Tijgert schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:50:
Ok, I stand corrected. Ondertussen deze besteld, de laatste.
Bij gunfire is de VFC MP5 aanzienlijk duurder dan bij airsoft4u.nl...
Oeh ook leuk apparaatje hoor!
Hoeveel replica's ga je uit eindelijk halen? :+

En weet je zeker dat je de prijs niet op PLN hebt staan? :9
Daarnaast heeft gunfire.pl alleen maar de MP5's van Umarex, JG en G&G
Je moet wel goed naar de merken kijken hè ;)

[ Voor 50% gewijzigd door tellavist op 01-02-2016 17:09 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

tellavist schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:03:
[...]
Wanneer ga je hem uit testen? >:)
(Testen of uitproberen :) )

[...]

Oeh ook leuk apparaatje hoor!
Hoeveel replica's ga je uit eindelijk halen? :+

En weet je zeker dat je de prijs niet op PLN hebt staan? :9
Daarnaast heeft gunfire.pl alleen maar de MP5's van Umarex, JG en G&G
Je moet wel goed naar de merken kijken hè ;)
Er komt nog een MP5 bij en mogelijk een HK416, dan ben ik wel klaar. Mogelijk nog een Glockje 18 :)

En volgens mij is VFC gelijk aan Umarex..

Is Taiwangun niet in eh... Taiwan? niet dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tijgert op 02-02-2016 04:14 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Tijgert schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 03:22:
[...]

Er komt nog een MP5 bij en mogelijk een HK416, dan ben ik wel klaar. Mogelijk nog een Glockje 18 :)

Is Taiwangun niet in eh... Taiwan? niet dus :)
VFC is zeker niet gelijk aan Umarex. VFC is gewoon een heel ander merk:
VFC = Vega Force Company geregistreerd onder DIT domein.
UMAREX = Umarex, geregistreerd onder DIT domein.

Het is wel verwarrend, want in de youtube filmpjes noemen ze het weer Umarex / VFC mp5 GBB
Best apart. Zijn gewoon 2 verschillende bedrijven, met 2 verschillende producten. :9

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

tellavist schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:20:
[...]

VFC is zeker niet gelijk aan Umarex. VFC is gewoon een heel ander merk:
VFC = Vega Force Company geregistreerd onder DIT domein.
UMAREX = Umarex, geregistreerd onder DIT domein.

Het is wel verwarrend, want in de youtube filmpjes noemen ze het weer Umarex / VFC mp5 GBB
Best apart. Zijn gewoon 2 verschillende bedrijven, met 2 verschillende producten. :9
Wat vreselijk verwarrend. Ik las idd overal 'VFC/Umarex' of 'Umarex/VFC' zodat ik haast niet anders kon dan denken dat het hetzelfde bedrijf was.

Hoe dan ook, de Umarex is bij Gunfire duurder dan bij Joppie's dump in Hilversum, dus die dan vast niet, althans niet bij Gunfire. Helaas hebben vrij weinig winkels dezelfde merken waardoor vergelijken lastig wordt. Unit13 heeft zo bijvoorbeeld enkel weer ICS...

Maakt het er allemaal niet makkelijker op... What to do?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Tijgert schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:39:
[...]

Wat vreselijk verwarrend. Ik las idd overal 'VFC/Umarex' of 'Umarex/VFC' zodat ik haast niet anders kon dan denken dat het hetzelfde bedrijf was.

Hoe dan ook, de Umarex is bij Gunfire duurder dan bij Joppie's dump in Hilversum, dus die dan vast niet, althans niet bij Gunfire. Helaas hebben vrij weinig winkels dezelfde merken waardoor vergelijken lastig wordt. Unit13 heeft zo bijvoorbeeld enkel weer ICS...

Maakt het er allemaal niet makkelijker op... What to do?
Vergelijken is inderdaad erg lastig.
Helemaal omdat er vaak ook nog type/bouwjaar verschil in zit :+
Wat ik heb gedaan:

Ik wou de MP5-SD6

Ik ben verschillende webshops afgegaan die deze aanbieden.
bijvoorbeeld webshop x met merk y MP5-SD6
Vervolgens google ik: Merk y MP5-SD6 Review.
Goede review? op de lijst.

Volgende webshop x met merk y MP5-SD6
Zelfde google search
Goed? op de lijst.

Vervolgens heb je een lijstje met bijvoorbeeld 3-5 verschillende merken die je replica aanbieden.
Dan kijk je welke de beste kwaliteit/prijs verhouding heeft (ook al blijft dit altijd subjectief natuurlijk)
Ik ga nooit voor de goedkoopste optie, maar kies er iets tussenin.
Wanneer ik echt serieus spul ga kopen ga ik in de wat hogere pricerange kijken.

Als ik een keuze voor een merk gemaakt heb, zoek ik alle webshops op die dit merk aanbieden.

US valt gelijk af.
China moet je goed op de totale kosten letten (unit price + Shipping + 21% Douane)
EU -> (unit price + Shipping)

Na ongeveer 5-10 webshops laat ik de keus vallen :)

Jep, best ingewikkeld en veel werk ;) Maar leuk om te doen! :+

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:28
Tijgert schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 03:22:

Umarex is een rebrander en maakt dus zelf helemaal niets. Ze hebben echter wel de licenties om officiele markings te mogen toevoegen aan verschillende modellen (zoals de Heckler en Koch serie). Daarom gaan ze een partnership aan met productiebedrijven die onder hun licentie producten maken.

Umarex gebruikt voornamelijk VFC, S&T en Ares als productiemaatschappijen. VFC is high end en S&T is low end. En Ares schommelt daar wat tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Dat Umarex een reseller was wist. Dat een van de merken VFC is weet ik nu ook en dat dat high end is geeft mij een goed gevoel over Umarex. Maar, als ze ook low end producten voeren onder hun naam trek ik toch even een wenkbrauw op.

Ik hoop dan wel dat de prijsstelling en beperkte varianten duidelijk maken wat nou VFC is en wat bagger...

Ik denk nu wel dat die VFC MP5 dus mogelijk dezelfde is als de Umarex MP5...

Dan moet ik alsnog even gaan iene miene mutten over de ICS of de VFC/Umarex MP5... (319 vs 336, dus beide zijn vast goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:48
toen ik mijn onderzoek deed kwam ik vooral tegen dat Urmarex budget is.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:28
Mijn eerste replica was ook een budget Umarex. Hij schoot bb's daar was ook alles mee gezegd. Zelf blijf ik voortaan weg van Umarex. Het kan zijn dat ze ook kwaliteit replica's verkopen. Maar als ze slim waren geweest hadden ze onder een andere merknaam hun "budget" replica's verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Oelala!

Voor iedereen die nog geen lid is van de NABV:
Dit stond in de Mededelingen mail van de NABV vandaag:

"Team tegen Team"

In samenwerking met diverse organisatoren zal een competitie worden opgezet waarbij in teamverband samengewerkt moet worden. Bij deze discipline kunnen teams via diverse missies zichzelf via een laddercompetitie omhoog werken.
Hiertoe zullen een aantal wedstrijden worden gehouden met als hoogtepunt een Nederlands Kampioenschap waarbij een airsoft team als beste team van Nederland wordt uitgeroepen.
De regels aangaande deze discipline zullen binnenkort beschikbaar worden gemaakt.

Leuk om te zien dat er een landelijke competitie opgezet gaat worden!
Zelf zit ik niet in een team en ga dat voorlopig ook zeker nog even uitstellen. Maar ik vind het wel goed nieuws dat er echt een competitie opgezet gaat worden!

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
Mail zelf nog niet gehad.

Hier wat meer informatie!

Eindelijk gaat het toch de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

http://www.dumpert.nl/med...03aa07/airsoft_drone.html :D

Heb net een niet gebruikte VFC Umarex MP5A5 overgenomen. Komt uit Duitsland en is een S-AEG, maar na vervangen van de selectorplate schiet hij gewoon weer auto.

[ Voor 53% gewijzigd door m0nk op 03-02-2016 18:36 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Cyrus The Virus schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:45:
toen ik mijn onderzoek deed kwam ik vooral tegen dat Urmarex budget is.
Dan hoop ik heel erg dat die Umarex G36c die ik net gekocht heb van het hogere segment is... :|
Wouter_96 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:03:
Mijn eerste replica was ook een budget Umarex. Hij schoot bb's daar was ook alles mee gezegd. Zelf blijf ik voortaan weg van Umarex. Het kan zijn dat ze ook kwaliteit replica's verkopen. Maar als ze slim waren geweest hadden ze onder een andere merknaam hun "budget" replica's verkocht.
Is hun budget lijn niet gewoon de 'Sportsline'?
m0nk schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 18:07:
http://www.dumpert.nl/med...03aa07/airsoft_drone.html :D

Heb net een niet gebruikte VFC Umarex MP5A5 overgenomen. Komt uit Duitsland en is een S-AEG, maar na vervangen van de selectorplate schiet hij gewoon weer auto.
Is dat enkel een mechanische ding en geen electronisch blok? Dat is wel handig. Ik vond die Umarex MP5A5 een mooi dingetje. 3round burst en al...
Wat heb je er voor betaald? (als ik vragen mag)

[ Voor 49% gewijzigd door Tijgert op 04-02-2016 04:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Tijgert schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 04:50:

Is dat enkel een mechanische ding en geen electronisch blok? Dat is wel handig. Ik vond die Umarex MP5A5 een mooi dingetje. 3round burst en al...
Wat heb je er voor betaald? (als ik vragen mag)
125,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
Wouter_96 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:45:
Eindelijk gaat het toch de goede kant op.
Het gaat op dit moment juist even stijl downhill. De reden hiervoor is niet de nieuwe disciplines die ze willen gaan doen (waarvan de Team vs Team overgenomen is van Veluwe Airsoft), maar juist de NABV die bij deze iedere vorm van thema skirm of originele outfit per direct verbied.

Behalve als het IAPS is, dan mag je wel met opblaaskrokodillen rondlopen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Hogader schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:00:
[...]

maar juist de NABV die bij deze iedere vorm van thema skirm of originele outfit per direct verbied.

Er wordt volgens mij ook prima uitgelegd wat de reden hier achter is.
Ik ben het helemaal met de NABV eens. Laat lekker een carnavals thema skirm achter.
Thema skirms zijn er zat: WO1-WO-2 Vietnam war - Cold-war - Futuristic war.
Het moet wel passen bij de airsoft sport, en een "realistische simulatie" zijn.
Ik zit niet te wachten op clowns, zebra's, kerstmannen en weet ik veel wat.
Ga lekker paintballen als je in een konijnen pak wilt rond rennen.

Zoals aangegeven in dezelfde mail heeft IAPS niks met simulatie te maken. Dit is gewoon target shooting en valt onder andere "normen".

Ik vind dat we niet zo moeten zeuren en ons lekker aan de regeltje moeten houden.
Airsoft is een nieuw en gevoelige sport in Nederland. Laten we met z'n allen ons best doen om deze sport in Nederland te behouden! :*)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
Hogader schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:00:
[...]

Het gaat op dit moment juist even stijl downhill. De reden hiervoor is niet de nieuwe disciplines die ze willen gaan doen (waarvan de Team vs Team overgenomen is van Veluwe Airsoft), maar juist de NABV die bij deze iedere vorm van thema skirm of originele outfit per direct verbied.

Daar slaan ze idd volledig de plank mis. Als vrijdagavond skrim zou dat geen enkel probleem moeten zijn. Wat wel mooi is dat ze eindelijk een landelijke competitie doen. Zoals je al aangeeft deden verschillende organisaties zelf een wedstrijd organiseren. Ik had het er toevallig laatst nog over. Het zou veel mooier zijn als de NABV dit landelijk doet. Zo krijg je een mooie ranglijst. Een aantal keer per jaar op verschillende locaties een Skrim organiseren. Ik ben benieuwd wat het gaat worden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
tellavist schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:20:
[...]

Er wordt volgens mij ook prima uitgelegd wat de reden hier achter is.
Nou eigenlijk dus niet. Ze halen namelijk wetsartikelen aan die juist aangeven dat het wel mogelijk is. Zo noem ik artikel 4 uit de WWM

"Onze minister kan van bij of krachtens deze wet vastgestelde voorschriften of verboden vrijstelling of, op daartoe strekkend verzoek, ontheffing verlenen voor daarbij te omschrijven wapens of munitie, behorend tot een van de volgende groepen:
- toestellen en voorwerpen voor beroeps-, hulpverlenings-, trainings- en sportdoeleinden."

De NABV geeft de volgende uitleg hierbij:

"Reenactment/skirms is een militaire simulatie sport waarbij het dragen van carnavalskostuums niets te maken heeft met het beoefenen van een sport en niet bijdraagt aan een serieus karakter. De basis is hiervoor te vinden in de Circulaire Wapens en Munitie"

Pakken we die er echter bij, dan staat er dit:
"Artikel 2.91 Regels ten aanzien van de airsoftsportvereniging"
4. De vereniging dient haar leden de faciliteiten te bieden om de airsoftsport serieus te beoefenen. Hiertoe kan de vereniging wedstrijden/evenementen en overigen relevante bijeenkomsten organiseren"

Dat laatste artikel slaat echter op een verplichting voor de vereniging en niet voor de leden. Het is bedoeld om een vereniging (zoals de NABV) te verplichten iets te organiseren waardoor wij (de leden) de sport kunnen beoefenen. Dit hele argument slaat dus 0,0 op het verplichten van specifieke kleding.
Ik ben het helemaal met de NABV eens. Laat lekker een carnavals thema skirm achter.
Thema skirms zijn er zat: WO1-WO-2 Vietnam war - Cold-war - Futuristic war.
Ieder zijn mening, maar bijvoorbeeld die futuristic war is dus niet toegestaan. Het valt namelijk niet te garanderen dat de kleding en replica's die je dan gebruikt wel ooit worden gebruikt.
Het moet wel passen bij de airsoft sport, en een "realistische simulatie" zijn.
Ik zit niet te wachten op clowns, zebra's, kerstmannen en weet ik veel wat.
Ga lekker paintballen als je in een konijnen pak wilt rond rennen.
Kijk dat jij er niet op zit te wachten (en wss mensen bij de NABV ook niet) betekend niet dat je voor een boel mensen, maar dingen moet verbieden.
Zoals aangegeven in dezelfde mail heeft IAPS niks met simulatie te maken. Dit is gewoon target shooting en valt onder andere "normen".

Ik vind dat we niet zo moeten zeuren en ons lekker aan de regeltje moeten houden.
Airsoft is een nieuw en gevoelige sport in Nederland.
Dat het een gevoelige sport is klopt deels, maar het ligt allemaal niet zo gevoelig in de politiek. Wat velen niet weten is dat de minister bij de regulering van de Airsoft replica's dezelfde wetgeving als die voor paintball wilde toepassen. Oftewel geheel vrij te verkrijgen voor iedereen. Het is destijds de NABV geweest die ervoor gezorgd heeft dat ze zelf bestaansrecht hebben. Nou ben ik zelf wel eens met enige vorm van regulering, maar dit geeft wel feilloos aan dat de NABV het allemaal gevoeliger wil voorspiegelen dan het is.
Laten we met z'n allen ons best doen om deze sport in Nederland te behouden! :*)
Daar ben ik het volledig mee eens, maar ik denk dat dit eerder fout zal kunnen gaan door de spelers die de sport niet zo serieus nemen, dan de spelers die graag in thema spelen. Ik citeer daarom even een teamgenoot van mij die dit feilloos uitlegd in zijn reactie aan de NABV:
Beste NABV bestuur,

In de volgende tekst van jullie toelichting:

"Deze simulatie sport vraagt om een realistische uitrusting van de spelers en serieuze beoefening van deze discipline. Daarmee hebben we als NABV ook altijd alle types en tijdsbeelden van militaire simulatie verdedigd."

Hier wordt de uitrusting gekoppeld aan het serieus beoefenen van airsoft. (al is het hier iets minder sterk gekoppeld dan in eerdere uitlatingen.) Hiermee wordt de suggestie gewekt dat iemand die niet voldoet aan jullie kleding voorschriften niet serieus met airsoft bezig zou zijn. Ervaring met thema skirms waarbij de helft in thema kleding speelt en de andere helft in camo leert echter dat het nou juist de mensen zijn die met zorg een thema outfit samenstellen nou juist de serieuze airsofters zijn die veelal aan de thema kant spelen. De sfeer en ook de resultaten liegen er niet om. Ondanks fel gekleurede pakken en niet praktische kleding is het meestal aan het eind van de dag toch team, kerstman/piraat/monnik/etc die de overwinning binnen haalt. Het zijn vaak dezelfde spelers die ipv een piratenpak net zo makkelijk een geheel correct WWII uniform uit de kast trekken met bij behorende schietijzers voor de volgende skirm. (Tussen de camo spelers zitten natuurlijk ook wel een paar serieuze spelers, maar hier vind je toch veel meer bijv gemakzuchtige die niet eens weten dat er een thema is terug.)

Door mensen weg te zetten als niet serieus op basis van hun uitrusting schoffeer je een deel van je leden wiens belangen je beweert te behartigen.

Willen jullie realistisch huidig of historische uitrusting? Prima, ik verwacht dat de NABV dan gaat controleren op het gebruik van kryptec als camo, want er is en was geen eenheid die dat gebruikt.
Alle types tijdsbeelden dus ook toekomst waarin wellicht iemand kryptec gebruikt?
Ok, dus mijn starwars outfit is wel gewoon toegestaan. (Starwars is trouwens verleden en niet toekomst).

Wil je een potentieel realistisch scenario?
Hoe meer actueel kun je zijn als terrorist die zich onder carnaval vierders mengen? (hopenlijk kunnen we hier over een week op terug kijken en zeggen dat het niet meer is dan een scenario)

Gaat de NABV voortaan alle scenario's, kleding, knalle klappers etc. op een zilveren schaaltje wegen?
Of zich beroepen op "gezond verstand" en dan skirms gaan verbieden als mensen dan toch weer eens iets anders willen?

Het is een argument geweest dat hiel in het legaliseren van airsoft in Nederland dat we realistisch ogende blaffers nodig hebben, omdat we met een paintball geweer niet genoeg lijken op die Delta Force Navy Seal Green Barret Para REscue Ranger. De waarheid si echter dat voor de meeste het gaat om het geheel, (scenario, sfeer, uitrusting, beleving etc.) en dat het hebben van een realistisch ogende buks het geheel mooi afmaakt, maar als het tehma een zombie uitbraak, de 3e wereld oorlog, terroristen verkleed als carnavals vierders of een bezetting van een ziekenhuis, dan zullen er altijd mensen zijn die zich in dat thema gaan inleven. Als dat voor het tehma beter uitkomt wordt die pipa net zo lief ingewisseld voor een oefen zwaard of namaak kettingzaag.

Het internet stat vol met foto's van mensen met soms echte vuurwapens, soms met kinder speelgoed in vreemde kleding. Gaat die ene foto van Kees in konijnenpak nou echt het verschil maken? Nee, natuurlijk niet.

De ersieuze airsofters willen na 50 reguliere skirms in een jaar ook wel eens een ander pakje aan dan marpat.

Groeten,
Overigens wil ik hier dan zelfs nog even aan toevoegen dat een bekende van mij dus aan Dhr Gerard Timmers heeft gevraagd wat dan wel mag. Het eerste antwoord daarop was:
- Alleen wat in de werkelijkheid gebeurd werd of word, zowel qua camo als qua replica.

Hiermee verbied deze persoon van de NABV dus onder ander het volgende lijstje:
- Replica's op HPA
- Replica's van niet bestaande of niet gebruikte modellen
- Accessoires welke nooit door en bestaande eenheid is gebruikt.
- Kleding welke nooit door een bestaande eenheid is gebruikt.
- Game modii als capture the flag, etc

Kortom, je mag klaarblijkelijk eigenlijk alleen nog maar als een 100% correcte reproductie van een militaire eenheid rondlopen en missies doen die die eenheid ooit gedaan heeft.

Dit lijkt mij toch echt niet de bedoeling, ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:44

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Om nog even in te haken op Hogader's post:

De NABV moet eens bepalen wat ze nou eigenljik willen. De eerste 2 jaar hebben ze constant geroepen dat IAPS de tak van sport is waardoor de hele boel legaal is. Was waarschijnlijk ook wel nodig, want ze hebben er tienduizenden euros aan uitgegeven om materiaal te kopen voor Gerard's IAPS hobby. Dat is nu ineens niet meer zo, nu is het "militaire simulatie". Dat noemen wij milsim. Arcade skirms waarbij capture the flag en TDM gespeeld worden vallen weer onder een andere discipline, namelijk "entertainment".

Verder is deze hele beperking op kleding onzin. Wat als ik me in 17e eeuws uniform wil kleden? Het is een realistisch uniform, dus moet mogen. Helaas zijn er geen replicas die bij dat tijdperk passen, dus moet ik met moderne replicas gaan lopen. Dan klopt het niet meer, dus mag het niet?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
MueR schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:31:
Om nog even in te haken op Hogader's post:

De NABV moet eens bepalen wat ze nou eigenljik willen. De eerste 2 jaar hebben ze constant geroepen dat IAPS de tak van sport is waardoor de hele boel legaal is. Was waarschijnlijk ook wel nodig, want ze hebben er tienduizenden euros aan uitgegeven om materiaal te kopen voor Gerard's IAPS hobby. Dat is nu ineens niet meer zo, nu is het "militaire simulatie". Dat noemen wij milsim. Arcade skirms waarbij capture the flag en TDM gespeeld worden vallen weer onder een andere discipline, namelijk "entertainment".

Verder is deze hele beperking op kleding onzin. Wat als ik me in 17e eeuws uniform wil kleden? Het is een realistisch uniform, dus moet mogen. Helaas zijn er geen replicas die bij dat tijdperk passen, dus moet ik met moderne replicas gaan lopen. Dan klopt het niet meer, dus mag het niet?
Jouw laatste argument gaat niet op.

Good luck with that :+

Dat er een grijs gebied is in het hele "kleding" verhaal is meer dan duidelijk.
Ik denk dan ook dat de NABV vooral doelt op de wat donker getinte gebieden.
En daar bedoelen ze onder: konijnen pakken - clowns ofterwijl:
outfits die totaal niks met airsoft of militaire simulatie te maken hebben.

Een inval van een ziekenhuis waar mensen als dokter verkleed zijn hebben ze denk ik geen problemen mee.
Een potje haas schieten waarin 10 man als konijn verkleed door het veld rennen zal denk ik verkeerd vallen.
Een 17eeuws geklede sportbeoefenaar met een 19eeuws geweer? care... dikke prima
Live schiettent schieten met rondrennende clowns? Nope...
Een futoristisch thema net Darth vader, obi wan, yoda en stormtroopers tegen een team van 'normale' airsofters -> Lastig. maar vallen dingen voor te zeggen.

Dat het lastig is? JA!
Hard te maken in duidelijke regels? Nee. er zullen altijd 'ja maartjes' komen.

Denk niet dat hier heel serieus op gecontroleerd gaat worden. En er daadwerkelijk sancties kunnen vallen.
Dit wordt waarschijnlijk gewoon gebruikt in de vorm van: houden jullie hier a.u.b. een beetje rekening mee?
En dan formeel gemaakt.

[ Voor 34% gewijzigd door tellavist op 04-02-2016 14:55 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Behalve dat het geheel riekt naar meten met twee maten. Ricardo Mulder organiseerde namelijk met Halloween een themaskirm waar de helft zich als zombie verkleedde. Waar was de NABV toen met hun regels? Nergens, want Ricardo en Gerard Timmers gaan prima door een deur. Airsoft Training Center heeft een historie met de NABV, en nu ze daar iets soortgelijks willen doen is het ineens een probleem.

Een soortgelijk voorbeeld met de kwaliteitscertificaten voor organisatoren. Sommige organisatoren worden gedwongen om gruwelijk dure netten te kopen en die rond het hele veld op te hangen, terwijl bijvoorbeeld Veluwe airsoft een certificaat krijgt met een 50cm hoog ijzerdraadje langs een wandelpad en daarachter een weiland met paarden.

Het probleem met de NABV is dat er een significant deel van de ledenraad alles doet wat Gerard zegt dat ze moeten doen. Het bestuur idem. Wat Gerard niet zint, wordt kapotgereguleerd, wat hij wil wordt gedaan.

Uiteindelijk staat er in de wet dat de vereniging (lees: de NABV) de verplichting heeft jegens haar leden om de faciliteiten te bieden om de airsoftsport serieus te kunnen beoefenen. Nergens staat in de wet dat enkel een "serious operator" look mag, dat maken ze er nu van, voor een beperkt deel van de airsoftsport. IAPS is immers ook een onderdeel van de airsoftsport. Er wordt een enkel woordje uit de wettelijke bepaling gepakt en daar een heel verhaal bij bedacht om recht te lullen wat zo krom is dat het een bijna volmaakte cirkel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Iemand bij de voornaam noemen... Gerard. Is dat de ietwat megalomane NABV baas met dubbele standaard dus?
Is die gekozen of is hij omringd door stromannen?

Wanneer zijn die verkiezingen weer?

[ Voor 11% gewijzigd door Tijgert op 04-02-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Tijgert schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 15:55:
Iemand bij de voornaam noemen... Gerard. Is dat de ietwat megalomane NABV baas met dubbele standaard dus?
Is die gekozen of is hij omringd door stromannen?

Wanneer zijn die verkiezingen weer?
Gerard was secretaris van de vereniging. Ondertussen heeft hij zich laten benoemen tot directeur van het door hem opgerichte verenigingsbureau, waarbij hij officieel geen functie meer heeft in het bestuur. In tegenstelling tot bestuursleden, die door de ledenraad ontslagen kunnen worden, kan dat bij het personeel niet. Dus hij heeft zich in een positie gemanoeuvreerd waar hij eigenlijk niet weg te krijgen is, tenzij er bij de ledenraadsverkiezingen in mei een dusdanige verschuiving komt dat een aantal van de jaknikkers in de ledenraad vervangen worden door mensen die het beu zijn. Daarmee wil ik niet zeggen dat de hele ledenraad nutteloos is, er zijn er een paar die wel proberen om iets te veranderen, maar dat mislukt omdat de meerderheid vrijwel blind de mening van het bestuur volgt.

Overigens heeft de vereniging momenteel geen voorzitter of secretaris. De interim-voorzitter is al een hele tijd in functie, maar een vacature is er niet. De secretaris heeft zichzelf dus laten omvormen tot personeel, wederom geen vacature voor uitgeschreven. Maar omdat het bestuur momenteel uit de interim-voorzitter, penningmeester en 3 algemene bestuursleden bestaat, kan er geen nieuwe voorzitter of secretaris worden aangenomen zonder eerst mensen uit het bestuur te trappen, want statutair is bepaald dat er maximaal 5 man in het bestuur mag zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

OMFG! For realsies? Man, wat een klucht/slecht script/slapstick is dit :)
Dan maar eens gaan stemmen in mei... komt er nog iets van campagne/uitleg wie waar op moet stemmen en waarom? Dit soort bananenrepubliekpraktijken (leuk woord voor galgje) moet toch niet kunnen hier.

Hoe gaat enige minister in hemelsnaam akkoord met dat een 'organisatie' als deze de alleenheerser mag spelen? Zijn er geen tegengeluiden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Tijgert schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 17:04:
Hoe gaat enige minister in hemelsnaam akkoord met dat een 'organisatie' als deze de alleenheerser mag spelen? Zijn er geen tegengeluiden dan?
Zoals Hogader zei, er zou geen enkele vereniging nodig zijn geweest als de NABV niet een vinger in de pap wilde. Er is een hele tijd geen goedkeuring gekomen voor een alternatieve vereniging, al lijkt daar verandering in te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

MueR schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 17:13:
[...]

Zoals Hogader zei, er zou geen enkele vereniging nodig zijn geweest als de NABV niet een vinger in de pap wilde. Er is een hele tijd geen goedkeuring gekomen voor een alternatieve vereniging, al lijkt daar verandering in te komen.
Ik denk dat het eens tijd wordt om dan de minister eens aan te schrijven. Welke gaat daar eigenlijk over?
Waaruit zou blijken dat verandering er aan zit te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Tijgert schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 17:16:
[...]

Ik denk dat het eens tijd wordt om dan de minister eens aan te schrijven. Welke gaat daar eigenlijk over?
Waaruit zou blijken dat verandering er aan zit te komen?
De minister doet daar zelf weinig mee. Dat soort dingen wordt voornamelijk gedaan door Justis, vervolgens als alles geregeld is zet de minister een keer een krabbel.

Er lijkt vooruitgang te zijn omdat ik daar positieve geluiden over hoor van mensen die bezig zijn met het opzetten van die tweede vereniging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

MueR schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 17:18:
[...]
Er lijkt vooruitgang te zijn omdat ik daar positieve geluiden over hoor van mensen die bezig zijn met het opzetten van die tweede vereniging.
Goed om te horen. Ik heb het altijd al vreemd gevonden dat er een enkele vereniging was voor een tak van sport die toch zo veel beoefenaars heeft.

Nu ik lees dat CTF en thema's mogelijk onnodig 'illegaal' zijn volgens deze vereniging en men er ook nog een hele aparte bestuursconstructie op na houdt ben ik zeer geinteresseerd om op de hoogte te blijven van alternatieven.

[ Voor 30% gewijzigd door Tijgert op 05-02-2016 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-01 18:05

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Topicstarter
MueR schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 17:18:
[...]

De minister doet daar zelf weinig mee. Dat soort dingen wordt voornamelijk gedaan door Justis, vervolgens als alles geregeld is zet de minister een keer een krabbel.

Er zijn al meer partijen geweest die een tweede vereniging wilde opstarten, of beter gezegd alles al op orde hadden inclusief papieren. Maar eenmaal aangekomen bij de overheid werd tegen gehouden omdat er al een vereniging was.

Ook ben ik reuze benieuwd hoe het dan gaat worden mocht er daadwerkelijk een 2e partij komen, o.a. wat gebeurd er als een organisatie bij de NABV zit en ik lid ben van de andere partij, mag ik daar dan niet meer spelen of andersom, en hoe zit het met goedkeuring van terreinen etc.

Zoveel onduidelijkheid en vragen wat gok ik helaas alleen de tijd zal leren, ik zit het hele gezeur deze keer uit want dit is een terugkomend iets (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Gaan er nog mensen naar unit 13 aankomende zondag?
TAA Worksop :)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:07

HaterFrame

Well... Poo came out!

Nope, ik ben in Gasselte present deze zondag :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Nou, de eerste traantjes alweer gelaten :'(
Net vandaag mijn G36c binnen (2.5916x) en na een paar keer cocken gebeurde er dit...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9xQTY1WuDpuDIpRHLttWI3TR/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9CosRPMOGHN4Dh3Go3Gu7Fbo/medium.jpg

Eens kijken wat hier voor reactie op komt.. (Airsoft4u.nl)
Voor de stats: het zou gemaakt zijn door Ares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Dat is wel zuur, is dat van metaal eigenlijk? Ik heb eens rond gezocht en die handles zijn redelijk goedkoop te krijgen (+- 14 dollar)

Maar ik zou ook eerst eens navraag doen, zoiets mag niet zo snel afknappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

MetaFrame schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:31:
Dat is wel zuur, is dat van metaal eigenlijk? Ik heb eens rond gezocht en die handles zijn redelijk goedkoop te krijgen (+- 14 dollar)

Maar ik zou ook eerst eens navraag doen, zoiets mag niet zo snel afknappen!
Nee, die handle is van plastic. Het overgrote deel van deze replica is van plastic, maar dat is de originele ook dus dat is ok (al is de originele lever wel metaal).
Ik claim als eerste natuurlijk garantie, laat het ze maar oplossen. Gezien het binnen 10 minuten gebeurde zie ik het als een DOA, dus ik wil er 0 kosten aan hebben anders gaat hij linea recta terug onder de 14 dagen policy.

Dat het een week of X weg is richting Umarex zie ik niet zitten, maar ik ga er ook niet zelf aan prutsen. Er zat geen repairmanual bij dus straks sloop ik het juist nog meer...

Welke sites kijk jij voor dat soort parts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Gewoon Googlelen op umarex cockinghandle, je komt altijd wel wat tegen op eBay of aliexpress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

MetaFrame schreef op zondag 07 februari 2016 @ 00:06:
Gewoon Googlelen op umarex cockinghandle, je komt altijd wel wat tegen op eBay of aliexpress
Ik wacht even de reactie van Airsoft4u af, daarna kan ik altijd nog voor een full metal mod gaan van de handle.
Ik ben maar meteen gegaan voor de full metal upgrade optie, ga ik uiteindelijk toch met alles doen wat geupgrade kan worden...
Las ook dat juist die cocking lever nogal prone is om af te breken, bij alle G36 fabrikanten blijkbaar. Bekend zwak punt.

Edit:
Hebben er mensen hier een go-to plek voor accu's, of is dat overal hetzelfde? (Niet, HK, die heeft geen 8,4v of 9,6v)

[ Voor 37% gewijzigd door Tijgert op 07-02-2016 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Wat voor een accu gebruik je? Nihm of LiPo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Met 8,4 of 9,6v zijn het geen lipos :P Persoonlijk zou ik je wel aanranden om naar lipos te gaan trouwens. Ik heb nog nooit de nimh batterijen gebruikt, laat staan gekocht, dus kan ook geen adres geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Zorg met LiPo's wel voor een goede lader, als je ze verkeer oplaad kunnen ze makkelijk ontbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Een goede lader heb ik wel, kek dingetje van Turnigy geloof ik voor het laden van mijn U-boot LiPo's.
Maar kan je straffeloos 11.1v LiPo's in een 8.4v of 9.6v AEG stoppen? Het zal vast werken, maar is het er bestand tegen?

Heb nu een Umarex (Ares) G36c en er komt een MP5 aan (als ik eenmaal weet of ik de G&G of VFC (Umarex weer) wil hebben.
De G36c slikt 8.4v (kleine ruimte helaas) en de MP5 hangt dan beetje van de uitvoering af, maar nog steeds dan 8.4v.

Tenzij het die G&G is met ingebouwde 11.1v LiPo's, maar ik weet niet of dat sim is, schijnen wel eens slecht contact te maken...

[ Voor 15% gewijzigd door Tijgert op 08-02-2016 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Tijgert schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:37:
Een goede lader heb ik wel, kek dingetje van Turnigy geloof ik voor het laden van mijn U-boot LiPo's.
Maar kan je straffeloos 11.1v LiPo's in een 8.4v of 9.6v AEG stoppen? Het zal vast werken, maar is het er bestand tegen?
11v lipos zorgen voor een hogere rate of fire, maar daardoor slijten je internals sneller. Het kan, maar heb ik zelf nooit gedaan, dus kan ik je niet bij adviseren. Een 7.4v lipo presteert net zo goed als een 8.4 nimh, waarschijnlijk zelfs beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

MueR schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:18:
[...]

11v lipos zorgen voor een hogere rate of fire, maar daardoor slijten je internals sneller. Het kan, maar heb ik zelf nooit gedaan, dus kan ik je niet bij adviseren. Een 7.4v lipo presteert net zo goed als een 8.4 nimh, waarschijnlijk zelfs beter.
Ik had ook niet het gevoel dat 11.1v ongevraagd gezond is. Ik wil liever gaan tot 9.6v NiMh of desnoods 2S LiPo's, maar blijft een issue om de juiste maat te vinden. Te klein is zonde en te groot wordt een paper weight.

LiPo's moet je ook niet te diep ontladen dus dat blijft oppassen, of anders zoiets als dit kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door Tijgert op 08-02-2016 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04 09:19

henwy

Meh

In mijn JG G36c gebruik ik deze LiPo's van Turnigy.

Er zou evt iets groter in kunnen, maar tot dusver nooit nodig gehad. Ik wissel tussen de middag altijd de LiPo. Je hebt ook wel LiPo alarmen om je te laten weten dat het voltage te ver gezakt is. Of je neemt een Mosfet waarbij het ingebouwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

henwy schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:59:
In mijn JG G36c gebruik ik deze LiPo's van Turnigy.

Er zou evt iets groter in kunnen, maar tot dusver nooit nodig gehad. Ik wissel tussen de middag altijd de LiPo. Je hebt ook wel LiPo alarmen om je te laten weten dat het voltage te ver gezakt is. Of je neemt een Mosfet waarbij het ingebouwd is.
1000mAh is wel erg klein... deze past denk ik dan ook wel, gezien het filmpje wat er onder staat :)
Wel een flink prijsverschil daar de 1600mAh NiMh accu's zo 25 euro of meer kosten...
Heb je geen last van die 7.4v t.o.v. 9.6v??

Zodra duidelijk is wat voor plek ik heb in mijn (te kopen) MP5 heb kan ik zien welke accu overal in past.. de G36c is alvast erg krap... (G&G of VFC what is a man to do?!?!)

Die Mosfet is wel fijn dan, anders sloop je je LiPo's, maar dan lonk ik meer richting de X3300W, heb je er meteen een ammo counter, tracer unit en fake silencer bij!

Ik had trouwens dat dingetje klaar staan bij Evike.com, kan ik niet laten verzenden naar een US adres met een NL Creditcard/PayPal. kak... :(

Edit:
Heb jij nog iets aan je G36c gemod? Ik wil wel zo'n CNC handguard met RIS en eventueel de internals upgraden, als ik ergens een leuk setje zie.

[ Voor 46% gewijzigd door Tijgert op 09-02-2016 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henwy

henwy

Meh

Een 7.4V LiPo kan zich prima meten met een 9.6V NIMH. Een LiPo levert een constantere spanning. Een NIMH zal in mijn ervaring gewoon sneller minder worden. Die 2000mAh LiPo die je linkt past bij mij in ieder geval niet. Misschien de 1200 variant wel. Met 2x 1000mAh kan ik een ruime dag spelen. Is er geen pauze dan draag ik gewoon een extra batterij mee. Bij een G36 is deze zo vervangen.

De X3300W is een leuk ding, maar ik heb het dat geld nooit waard gevonden, plus andere ideeen qua PEQ box/silencer :). In mijn M4 heb ik daarnaast een Dropin Mosfet zoals degene die ik linkte, deze vervangt ook je trigger contacten door een microswitch.

Mijn JG G36c is aan de buitenkant nog redelijk standaard. Red dot er op, railtjes aan de zijkant en een M4 magwel. Aangezien het mijn backupreplica is vond ik vooral dat laatste handig, geen andere magazijnen. Intern heb ik hem minimaal aangepast, de JG gearbox bestaat uit prima onderdelen. Alleen opnieuw gesmeerd. Wel heb ik een CNC hopup kamer en een aftermarket barrel er in gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

henwy schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:46:
Een 7.4V LiPo kan zich prima meten met een 9.6V NIMH. Een LiPo levert een constantere spanning. Een NIMH zal in mijn ervaring gewoon sneller minder worden. Die 2000mAh LiPo die je linkt past bij mij in ieder geval niet. Misschien de 1200 variant wel. Met 2x 1000mAh kan ik een ruime dag spelen. Is er geen pauze dan draag ik gewoon een extra batterij mee. Bij een G36 is deze zo vervangen.
Je hebt die 2000mAh geprobeerd? In het filmpje wat er stond paste het wel en die handguard leek spreken op de mijne... en ik ben wel in voor een gokje denk ik :) Of heeft een JG G36c minder plek dan een Ares?
De X3300W is een leuk ding, maar ik heb het dat geld nooit waard gevonden, plus andere ideeen qua PEQ box/silencer :). In mijn M4 heb ik daarnaast een Dropin Mosfet zoals degene die ik linkte, deze vervangt ook je trigger contacten door een microswitch.
Tja, hij is zeker niet gratis :P Maar een tracer erbij lijkt me ook wel cool en als ik hem op meerdere replica's ga gebruiken hoef ik met LiPo's niet in elke replica een Mosfet te zetten.
Mijn JG G36c is aan de buitenkant nog redelijk standaard. Red dot er op, railtjes aan de zijkant en een M4 magwel. Aangezien het mijn backupreplica is vond ik vooral dat laatste handig, geen andere magazijnen. Intern heb ik hem minimaal aangepast, de JG gearbox bestaat uit prima onderdelen. Alleen opnieuw gesmeerd. Wel heb ik een CNC hopup kamer en een aftermarket barrel er in gedaan.
Is hij een beetje makkelijk te strippen en up te graden? Ik duik er zonder problemen in, maar een beetje heads up zou wel fijn zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henwy

henwy

Meh

Ik heb de 2000mAh geprobeerd, die gebruikte ik eerder namelijk in mijn M4. Voor mij waren ze te lang dacht ik. Geen idee of je umarex anders is.

Strippen en upgraden is voor iedereen anders, ik vond het redelijk recht toe recht aan :). Daarnaast is een V3 gearbox niet zo heel spannend. Daar zijn genoeg tutorials over te vinden. Vermoedelijk zal de eerste keer het een en ander om je oren springen en bij het in elkaar zitten moet je wat handigheid ontwikkelen om de trigger weer terug te krijgen. Niet spannend, maar je moet het een keer gedaan hebben. Wellicht heb je een bekende die wel een keer mee wil kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tellavist
Zo, vanavond eens een avondje wezen buurten in Den Haag bij running the target. Erg toffe eigenaar die echt wat moois van de airsoft sport wilt maken.
Eerste 1.5 uur verschillende CQB scenario's gespeeld. Korte potjes van niet langer dan 15 a 20 min. Erg tactisch en dicht op elkaar. Veel room clearing en stack on me stack on you geneuzel.(in a good way) Daarnaast heb ik denk ik zo''n 100 transities van links naar rechts gemaakt vanavond. Goeie oefening dus.

Na een korte break volge het 360 graden schieten. Dit was wat mij betreft het hoogtepunt van de avond. Je gaat met 2 man rug tegen rug tegen elkaar staan.
Daarnaast heeft de rest die op dat moment dus niet aan het spelen is, om je heen in gebouwen, ramen, auto's, achter banken, tafels zitten met een paal in hun handen waar een genummerd bord aan hangt.

Wanneer het spel begint roept de marshall random nummers op, diegene die het respectievelijke nummer in de handen heeft, hengelt het bordje naar een te raken positie voor de 2 die aan het schieten zijn.
Daarnaast heb je nog een alpha en bravo die een riot shield met sidearm dragen. Deze jongens kunnen ook geroepen worden waardoor je live stressfire voor je kiezen krijgt. Wanneer je alpha of bravo weet te raken. Verlaten ze het schotsveld en verplaatsen ze zich naar een nieuwe locatie.

De hectiek en de samenwerking met je buddy maken 360 shooting echt een vette beleving. Ik had niet gedacht dat ik het zo leuk zou vinden.

Na nog een korte break volgde het eind scenario waarin team rood 5 kilopakketten coke moest verstoppen door het pand. (No worries, nep coke).
Team blauw moest deze 5 pakketjes zien te zoeken en mee te nemen naar de uiteindelijke extract Location. Team rood mocht 1 hit hebben terwijl team blauw een medic voor handen had voor op het respawnen.

Er leuk scenario om te spelen!!

Wat ik persoonlijk een enorm pluspunt vind aan running the target is de NO PANG regel.
Je schiet gewoon. Klaar.
Geen gezeur over hoever je stond, te dichtbij voor schieten of te ver voor pang. Gewoon knallen!!!! Echt een verademing om met deze regel te spelen. Zelf heb ik namelijk een hekel aan de pang regel. Mij mag je van point blank neer schieten. I dont care. Tuurlijk doet het net wat meer pijn, maar als je geen pijn wilt, is airsoft naar mijn mening wellicht niet de juiste sport voor je.

Wat een minpuntje was naar mijn mening is dat de 'locals' erg losjes zijn met hun hits te nemen. Of fair play in het algemeen.
Ik heb zeker een situatie of 3 gehad waarin ik 2 keer iemand geraakt hebt. Waarna ze vervolgens omdraaien, mij neer schieten en daarna pas hit roepen. Gelukkig ben ik de kwaadste niet en neem gewoon mijn hit. Als je ze er vervolgens op aanspreekt geven ze eerlijk toe en na een handshake ben ik altijd weer even goeie vrienden.

Al met al was het voor mij de beste indoor CQB skirm to date!

+Erg tactisch
+Geen pang regel
+Relaxte eigenaar
++JE KAN PINNEN DAAR!
+Modulaire omgeving (ze kunnen de hele ruimte binnen 20 min ombouwen)
+goeie faciliteiten

- lastig te spotten vanaf de weg. (Ben 3 keer langs gereden)
- fair play is niet optimaal

Voor mij komt er zeker een 2e keer!

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-06 07:17
tellavist schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 02:52:
Zo, vanavond eens een avondje wezen buurten in Den Haag bij running the target. Erg toffe eigenaar die echt wat moois van de airsoft sport wilt maken.
Eerste 1.5 uur verschillende CQB scenario's gespeeld. Korte potjes van niet langer dan 15 a 20 min. Erg tactisch en dicht op elkaar. Veel room clearing en stack on me stack on you geneuzel.(in a good way) Daarnaast heb ik denk ik zo''n 100 transities van links naar rechts gemaakt vanavond. Goeie oefening dus.

Na een korte break volge het 360 graden schieten. Dit was wat mij betreft het hoogtepunt van de avond. Je gaat met 2 man rug tegen rug tegen elkaar staan.
Daarnaast heeft de rest die op dat moment dus niet aan het spelen is, om je heen in gebouwen, ramen, auto's, achter banken, tafels zitten met een paal in hun handen waar een genummerd bord aan hangt.

Wanneer het spel begint roept de marshall random nummers op, diegene die het respectievelijke nummer in de handen heeft, hengelt het bordje naar een te raken positie voor de 2 die aan het schieten zijn.
Daarnaast heb je nog een alpha en bravo die een riot shield met sidearm dragen. Deze jongens kunnen ook geroepen worden waardoor je live stressfire voor je kiezen krijgt. Wanneer je alpha of bravo weet te raken. Verlaten ze het schotsveld en verplaatsen ze zich naar een nieuwe locatie.

De hectiek en de samenwerking met je buddy maken 360 shooting echt een vette beleving. Ik had niet gedacht dat ik het zo leuk zou vinden.

Na nog een korte break volgde het eind scenario waarin team rood 5 kilopakketten coke moest verstoppen door het pand. (No worries, nep coke).
Team blauw moest deze 5 pakketjes zien te zoeken en mee te nemen naar de uiteindelijke extract Location. Team rood mocht 1 hit hebben terwijl team blauw een medic voor handen had voor op het respawnen.

Er leuk scenario om te spelen!!

Wat ik persoonlijk een enorm pluspunt vind aan running the target is de NO PANG regel.
Je schiet gewoon. Klaar.
Geen gezeur over hoever je stond, te dichtbij voor schieten of te ver voor pang. Gewoon knallen!!!! Echt een verademing om met deze regel te spelen. Zelf heb ik namelijk een hekel aan de pang regel. Mij mag je van point blank neer schieten. I dont care. Tuurlijk doet het net wat meer pijn, maar als je geen pijn wilt, is airsoft naar mijn mening wellicht niet de juiste sport voor je.

Wat een minpuntje was naar mijn mening is dat de 'locals' erg losjes zijn met hun hits te nemen. Of fair play in het algemeen.
Ik heb zeker een situatie of 3 gehad waarin ik 2 keer iemand geraakt hebt. Waarna ze vervolgens omdraaien, mij neer schieten en daarna pas hit roepen. Gelukkig ben ik de kwaadste niet en neem gewoon mijn hit. Als je ze er vervolgens op aanspreekt geven ze eerlijk toe en na een handshake ben ik altijd weer even goeie vrienden.

Al met al was het voor mij de beste indoor CQB skirm to date!

+Erg tactisch
+Geen pang regel
+Relaxte eigenaar
++JE KAN PINNEN DAAR!
+Modulaire omgeving (ze kunnen de hele ruimte binnen 20 min ombouwen)
+goeie faciliteiten

- lastig te spotten vanaf de weg. (Ben 3 keer langs gereden)
- fair play is niet optimaal

Goede review! Speel je met je eigen replica's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-01 18:05

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Topicstarter
Zeer interessant bedankt hiervoor!

Ik hoop / neem aan hun de pang regel wel hebben besproken met de NABV anders kan daar nog problemen mee komen, zou zonde zijn als het inderdaad zo mooi zit.

Het 360 graden schieten lijkt me zeer tof, maar wel saai voor de mensen die op dat moment niet spelen, lijkt mij iets voor teams om zo te blijven oefenen, zeer interessant concept!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Afgelopen zaterdag bij een Crimi skirm geweest in the Chambers. Gelukkig deze keer geen pyro's en ander knal vuurwerk. Merkte de vorige keer dat mensen er echt niet mee om kunnen gaan (als in: eerst gooien, dan pas roepen). Een lange ochtend game gespeeld en 2 middag games. Ondanks de regen en de kou moet ik echt zeggen dat dit toch wel mijn favoriete locatie is. Al komt Tha Factory op een goede 2e plek, maar misschien komt dat ook omdat we intussen ook erg goed contact hebben met ASK die daar open en closed events (waar wij ook voor uitgenodigd worden) organiseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Tristan schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 06:54:
[...]

Goede review! Speel je met je eigen replica's?
Ja! Heb eigen spulletjes!
Ze organiseren ook introducé "trainingen"
Hier leer je om gaan met een replica, worden de basis veiligheid regels aangeleerd. En mag je aan het einde van de training mee spelen met het eind scenario. Daarin ga je mee met de wat meer " ervaren" spelers! Kwamen ook goeie reacties vandaan!

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ga je met CQB nou in je camo of loop je dan voor lul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Tijgert schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 00:59:
De meeste doen dat wel.

Ik mag morgen weer in sittard

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Zolang je maar niet in je carnavalskleding komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Tijgert schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 00:59:
Ik speel veel CQB in http://www.airsoftdb.nl/airsoft-locaties/factory-weingut/
Meeste spelen gewoon in hun camo outfits. Wij spelen daar in swat outfit. Kan allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

m0nk schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:09:
Meeste spelen gewoon in hun camo outfits. Wij spelen daar in swat outfit. Kan allemaal prima.
Sommigen draaien het ook om, spelen in swat outfit buiten.. die vind ik altijd een beetje maf. Full black gear buiten is echt te opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

MueR schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:29:
[...]

Sommigen draaien het ook om, spelen in swat outfit buiten.. die vind ik altijd een beetje maf. Full black gear buiten is echt te opvallend.
Mjah als ik woodlands speel zie ik de tegenstander vaak van mijlenver aankomen, maakt niet uit welke camo ze gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
Camo helpt ook niet tegen lopen. Dat zie je altijd wel. Het voordeel van Camo is het stil liggen. Iemand die met full camo in hoog gras of tussen wat begroeiing ligt is veel moeilijker te spotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik ben nog op zoek naar een woodlands camo BDU. Mijn oude past niet meer goed :(
Helaas zie ik enkel of digital, of US of een variant met te vel groen...
Fostex voelde een beetje cheapie aan... What to do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik heb voor ~40 euro bij http://www.britishmilitarysurplus.co.uk/ een set british DPM gekocht. Broek, TDU en smock. Misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik heb nu bij Joppie's Dump een Fostex Woodland broek gekocht die wel bij mijn oude jasje past en zag daar toen pas iets wat ik ook wilde hebben... een UBACS. Ideaal voor onder mijn plate carrier.

Maar helaas was degene die ze hadden (Hartmann ofzo?) een verkeerde kleur Woodland in mijn maat (lichtgroen te bruin en bruin te donker, maar andere maten waren wel weer de juiste kleur.. bollocks).
Dus, alternatief zoeken, wat verbazingwekkend lastig is trouwens...

Ik kom op slechts 2 die ook daadwerkelijk beschikbaar zijn: Een vrije dure Tru-spec en een tweetal cheapie Aliexpress dingetjes.

Heeft er iemand ervaring met dat soort dingen van Aliexpress of moet ik juist daar niet op beknibbelen/TRU-SPEC is da bomb ofozo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-06 07:17
Ik zou lekker alie doen. Wel even de verkoper reviews lezen en de score checken. Ook moet je flink geduld hebben, verzenden kan zo 4-6 weken duren als je pech heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Vraagje: Hoe streng is de douane op Airsoft gerelateerd materiaal?
Dus niet gehele replica's, maar bijvoorbeeld enkel een Red-dot en een outer barrel van een replica (2 aparte pakketjes).

De outer barrel is sinds 1 maart in NL, ergens, terwijl de Red-dot al op 26 maart het land in kwam volgens de T&T...

(nee, geen kopie NABV pas meegestuurd omdat het slechts om een enkel onderdeel ging en communicatie op Aliexpress met verkopers toch niet soepel gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75580

tellavist schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 02:52:
....
Op dinsdag worden altijd 'gesloten' trainingen gegeven. Hiervoor dien je je echt op te geven via de site. Ik train elke dinsdag met een deel van mijn team dan. Het tactisch element ligt op dinsdag hoger dan in de walk-in Wednesday imo. Denk aan invallen met shoot en no-shoot, het afboeien, het element hostage bevrijden etc etc. You name it, hij zet het weg.

Wat de eigenaar daar heeft neer gezet is, naar mijn mening, een van de betere airsoft ervaringen.
XzeroD schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:39:
Ik hoop / neem aan hun de pang regel wel hebben besproken met de NABV anders kan daar nog problemen mee komen, zou zonde zijn als het inderdaad zo mooi zit.

Het 360 graden schieten lijkt me zeer tof, maar wel saai voor de mensen die op dat moment niet spelen, lijkt mij iets voor teams om zo te blijven oefenen, zeer interessant concept!
De NABV heeft vorige week nog controle gedaan, en zijn op de hoogte van de instelling van RTT. Elke speler die z'n naam op de lijst zet accepteert dat er geen pang regel is. Ja het doet wat meer pijn (en het levert steevast blauwe plekken op), maar dat motiveert je alleen maar meer om niet geraakt te worden.

Het 360 schieten is voor mensen die even de bordjes houden inderdaad wat minder spannend, maar denk dat je als duo ongeveer een minuut 'rondjes aan het draaien' bent. Dan is er al een wissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Zondag mijn eigen anti fog bril testen:

Afbeeldingslocatie: https://7es41a.bn1302.livefilestore.com/y3mA3xUwoUBkiBiwrLlRJTauCLSFKUfVfjY_K0mUhuZwvf-lKQqdkY1osHNfkQJZdPJpQlo4NEVPQk560WNIk_eSJVBUvaBOU47mXPF2RS0ai0PZlwetQBmxzPJIWgDRB4CCt_-ivNQFdmstxzGzGjHjHojPIXuRuxc1J2B40IkyOk?width=749&height=562&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://vkkvva.bn1302.livefilestore.com/y3mtTDtu0H1UO4uTR2Ebb2n5T5u6NIX_pbWP4dk3V4KilNaTRGQUca2DCbaZvQ8j2B8RTO31IgJ0ekSDHy3wx99_yb-o4H2QQsDHCrxnH2zE14O9DwqhFSFSxrf8FIdQ4fzR2mjz1ltPMmLrNyMoAS38Y8RC34_0nCEM0tLEi06CgA?width=749&height=562&cropmode=none

Met verwarmd glas hopelijk werkt het 8)

EDIT:

Het werkt verdomd goed, hele dag nergens last van gehad >:)

[ Voor 91% gewijzigd door Cyrus The Virus op 06-03-2016 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

1.
Stellen jullie shimmen voor met metalen ringetjes of met telfon ringetjes?
Je leest enkel over metaal, maar teflon vermindert wrijving...

2.
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:42:
Zondag mijn eigen anti fog bril testen:
Met verwarmd glas hopelijk werkt het 8)

EDIT:

Het werkt verdomd goed, hele dag nergens last van gehad >:)
Nice! Zelf gedaan begrijp ik? Heb je een linkje of een HowTo?

3.
Poch-tijd! :)

Deze vandaag aan mijn verzameling toegevoegd:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/SE2lVRyen5WTZIDkSFpWOfNq/medium.jpg

(en ja ik heb kinderen, ja ik heb een kat, ja ik zuig stof en ja ik doe de was :+ )

[ Voor 82% gewijzigd door Tijgert op 08-03-2016 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Tijgert schreef op zondag 06 maart 2016 @ 20:40:
1.
Stellen jullie shimmen voor met metalen ringetjes of met telfon ringetjes?
Je leest enkel over metaal, maar teflon vermindert wrijving...

2.

[...]

Nice! Zelf gedaan begrijp ik? Heb je een linkje of een HowTo?

3.
Poch-tijd! :)

Deze vandaag aan mijn verzameling toegevoegd:

[afbeelding]

(en ja ik heb kinderen, ja ik heb een kat, ja ik zuig stof en ja ik doe de was :+ )
1: teflon verminderd de wrijving maar slijt harder en is veel moeilijker om op de juiste maat te krijgen. De shims zijn bedoeld om je tandwielen goed uit te lijnen. En dat gaat om 0.5mm of zelfs 0.05mm.

2: Ja zelf gemaakt, het glas komt van een bolle X1000 met daaromheen een geprint frame met binnen in dubbel glas met weerstandsdraad. Dit is de eerste werkende proto en het werkt verrassend goed. Volgende maand in CQB testen (nog meer zweten :+ ) nu bezig om de batterij houder te verbeteren en wat elektronica in te bouwen. Hij stookt nu veel te hard op een 3S lipo.

En moet nog wat verzinnen voor de foam rand, de tocht strip is nogal hard en komt daardoor makkelijk los als ik bijvoorbeeld de bril op de helm zet in de safety zone

3: Nice, maar wat moet je ermee :9

[ Voor 22% gewijzigd door Cyrus The Virus op 08-03-2016 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 10:23

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Let op. Deze post is geen verkoop post maar een vraagstuk over hoe te verkopen. Best pratices etc.

Ik ga gezien de blijvende gezondsheidsperikelen :( inperken in de Airsoft Hobby. Ik ga het bij wat kaart perforeren houden.

Dit betekend dat ik veel van mijn gear ga aanbieden voor de verkoop. Echter hoe dit aan te vangen. Sowieso vind ik het zeer moeilijk om prijzen te bepalen die redelijk zijn. Veel van de gear is redelijk nieuw en hebben slechts enkele skirms gezien. Dan ook de vraag ga je het in bulk aanbieden of ga je echter per stuk verkopen. De kans dat je met dingen blijft zitten word volgens mij erg groot. Zeker ook omdat de Airsoft markt redelijk specifiek is.

Nu dus de discussie vraag. Hoe zouden jullie dit aanpakken cq pakken jullie dit aan?

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrack
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Yah, na lang mee lurken kan ik wellicht een antwoord geven op een vraag. :+

Ik heb zelf goede ervaring met spullen verkopen via een specifiek airsoft-forum (airsoft.nl) en wellicht is het verstandig om spullen die niet specifiek bij elkaar horen onder te brengen in aparte advertenties.

Prijsbepaling voor gear en replica's blijft lastig, echt heel erg afhankelijk van merk/model/etc.

Wat voor gear heb je het over btw? Misschien kunnen mensen hier helpen met prijsindicaties.

-------------------------

Nog mensen van hier die a.s. zaterdag de avond-skirm gaan spelen bij RSL Assendelft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 10:23

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Wrack schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:52:

Wat voor gear heb je het over btw? Misschien kunnen mensen hier helpen met prijsindicaties.
Dit gaat van AA's tot kleding tot accesoires. Breed spectrum dus. Ik zal binnenkort eens beginnen met foto's te maken en notities. Dat is dan al de eerste start van het gehele traject.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
MR_VIPER schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:41:
Nu dus de discussie vraag. Hoe zouden jullie dit aanpakken cq pakken jullie dit aan?
Ik heb vooral ervaring met het verkopen van replica's en accesoires.

Wat mij opvalt is dat spullen die goed geprijst zijn er binnen de korste keren verkocht zijn. Een goede prijs is echter lastig te bepalen, want het blijft voornamelijk wat de gek ervoor wilt geven.

Daarom stap ik er zelf altijd in met de volgende gedachte:
"Met welk bedrag ben ik tevreden?"

Dat bedrag doe ik dan een klein beetje bovenop, zodat ik wat onderhandelsruimte heb bij de verkoop (zeker van bijv replica's).

Op die manier levert het jouzelf de minste hoofdpijn op (als je bijvoorbeeld iets ver onder de waarde zou verkopen), simpelweg omdat je tevreden bent met het verkochte bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Schieten! Is wel een airsoft replica he.. geen statisch apparaat. Enkel de tripod heeft niet veel nut, enkel voor show of staand schieten ofzo.
MR_VIPER schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:15:
Dit gaat van AA's tot kleding tot accesoires. Breed spectrum dus. Ik zal binnenkort eens beginnen met foto's te maken en notities. Dat is dan al de eerste start van het gehele traject.
Foto's zullen zeker helpen, hoe duidelijker hoe beter. Wie weet zitten er hier wel wat geinteresseerden... stuur me de foto's maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Aankomend weekend een skirm gepland staan in Couillet Belgie. Waren na gisteren een beetje in twijfel om te gaan. Na contact te hebben gehad met de organisator (ASK) toch maar besloten om gewoon te gaan. Hoop dat het meevalt bij de grenscontroles.. Aan de ene kant voel ik me toch een beetje bezwaard om met replica's in Belgie rond te rijden.. Aan de andere kant is het weer onzin om te stoppen met deze hobby/sport vanwege die IS gekken.. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
m0nk schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:21:
Aankomend weekend een skirm gepland staan in Couillet Belgie. Waren na gisteren een beetje in twijfel om te gaan. Na contact te hebben gehad met de organisator (ASK) toch maar besloten om gewoon te gaan. Hoop dat het meevalt bij de grenscontroles.. Aan de ene kant voel ik me toch een beetje bezwaard om met replica's in Belgie rond te rijden.. Aan de andere kant is het weer onzin om te stoppen met deze hobby/sport vanwege die IS gekken.. Wat zouden jullie doen?
had ik ook al aan gedacht, ik ga vaak in Antwerpen airsoften en dan rijd ik door Nederland (via Eindhoven). Waarschijnlijk controleren ze daar nu op de snelweg ook. Officieel doe je niks verkeerd, ik denk dat je gewoon duidelijk moet vertellen wat je vervoerd mocht je aangehouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Cyrus The Virus schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:02:
[...]

had ik ook al aan gedacht, ik ga vaak in Antwerpen airsoften en dan rijd ik door Nederland (via Eindhoven). Waarschijnlijk controleren ze daar nu op de snelweg ook. Officieel doe je niks verkeerd, ik denk dat je gewoon duidelijk moet vertellen wat je vervoerd mocht je aangehouden worden.
Dit. Als je stilgezet wordt, direct vertellen wat je achterin hebt liggen, waar je heen gaat (het helpt als je iets van een bevestigingsmail ofzo geprint hebt), direct NABV pas tonen en dan moet je een heel eind komen op goodwill. Als ze vragen of ze het spul mogen controleren, mag je dat officieel weigeren, maar zou ik niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
En de grootste tip: Kleed je gewoon normaal en zorg dat je alles netjes achterin de wagen hebt liggen. Dat verlaagd de kans op eventuele controle al zeer veel.

EDIT:
Ik zou overigens ook gewoon gaan, maar wel meer zorgvuldigheid in hoe ik de spullen meeneem en wat ik aantrek om niet onnodig aandacht te trekken.

[ Voor 33% gewijzigd door Hogader op 24-03-2016 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik ben net mijn replica's aan het afstellen en merk dat mijn M4 blijft hangen op 230fps. Dat komt overeen met ongeveer 0,5J en is het mogelijk een gegimpte Duite replica ofzo.

Wat kan ik hier het beste aan doen? Doorstoten of proberen te fixen/upgraden?

Hij schiet wel full auto.. da's dan wel weer odd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Inmiddels alweer terug. Geen controles gehad en ook niets gezien wat daar uberhaupt op leek. Wel op locatie wat meer politie dan normaal zien rijden. Ook mochten er geen smokes gebruikt worden ivm de verhoogde terreurdreiging in Belgie. De eigenaar van het terrein wilde dat liever niet.

Skirm was weer top! Ochtend CQB games gespeeld. Bom verdedigend team op de binnenplaats, en aanvallend team die de bom moest defusen met een code die ze ergens moesten vinden met een blacklight op een van de muren ergens op het terrein (pussy room). Ons team was het enige team wat het voor elkaar heeft gekregen om de binnenplaats/bom 50 min lang te verdedigen tegen de aanvallers.

De middag (wad voor mij voor het eerst daar) werd er een 4 uur lange buiten game gespeeld. Achter de fabriek ligt een vrij groot onbewerkt bos met echt een supervet woodlands terrein. Enorm veel hoogte verschil met een soort mini canyon waar een looppad doorheen loopt.

Was dus weer echt een topskirm van ASK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Nieuwe replica! G&G GC16 FFR Custom. Overgenomen via een ander forum van iemand die heeft besloten om nooit met de hobby te beginnen.. :+ Hij had er ruim 600 euro aan uitgegeven. Kwam met een hele doos extra spul waarvan ik een deel al verkocht heb (extra stocktube met stock, tas, slings, flaslights, red/green laser pec box etc etc etc). Schiet strak 350 fps. Heb mijn prowin hopup over gezet en er gaat nog een precision barrel in. Erg blij mee!

g&g replica
g&g replica 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Sweet! welk forum struin jij meestal af? Ik ben ook nog wel in de markt voor wat leuks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
m0nk schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 12:18:
Nieuwe replica! G&G GC16 FFR Custom. Overgenomen via een ander forum van iemand die heeft besloten om nooit met de hobby te beginnen.. :+ Hij had er ruim 600 euro aan uitgegeven. Kwam met een hele doos extra spul waarvan ik een deel al verkocht heb (extra stocktube met stock, tas, slings, flaslights, red/green laser pec box etc etc etc). Schiet strak 350 fps. Heb mijn prowin hopup over gezet en er gaat nog een precision barrel in. Erg blij mee!

[afbeelding]
[afbeelding]
Nice, bizar dat mensen zoveel uitgegeven en dan nooit of maar 1 keer gebruiken :+

Weet iemand waar ik die mag grip die er bij jouw op zit kan kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Tijgert schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:48:
Sweet! welk forum struin jij meestal af? Ik ben ook nog wel in de markt voor wat leuks...
airsoft.nl marketplace. Heb daar echt al veel overgenomen.
Cyrus The Virus schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:14:
[...]

Nice, bizar dat mensen zoveel uitgegeven en dan nooit of maar 1 keer gebruiken :+

Weet iemand waar ik die mag grip die er bij jouw op zit kan kopen ?
Ja, heb er 230,- voor betaald. Denk zeg maar niets, vond het al lang best.. :P Heb de extra stocktube, stock, flashlight, 1point sling en tas verkocht voor 6 tientjes. Dus per saldo valt het heel erg mee. :)

Unit 13 verkoopt ze, alleen niet op voorraad http://www.unit13shop.eu/...article&aid=15640&lang=nl

En anders ebay oid: http://www.ebay.com/bhp/magwell-grip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Iemand de 17e naar Balls & Arrows toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Tijgert schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:30:
Iemand de 17e naar Balls & Arrows toe?
Ik ben wel in voor een potje knallen om de hoek!! :) (woon zelf in zeewolde)
Mijn buddy speelt niet op zondag, en zij hebben vaak alleen maar open skirms op zondag.
Ben er nog nooit geweest, terwijl het de dichtsbijzijnde is... :+
Lijkt me wel wat!

[ Voor 4% gewijzigd door tellavist op 06-04-2016 14:33 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

tellavist schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:31:
[...]

Ik ben wel in voor een potje knallen om de hoek!! :) (woon zelf in zeewolde)
Mijn buddy speelt niet op zondag, en zij hebben vaak alleen maar open skirms op zondag.
Ben er nog nooit geweest, terwijl het de dichtsbijzijnde is... :+
Lijkt me wel wat!
Speelt niet op zondag? zo vanne... <+:) en zo?
Affijn, mijn reservering staat al. Kan niet wachten om EINDELIJK mijn eerste potje te spelen!

Oh de spanning! wat zal ik meenemen.. ach, ik neem gewoon alles mee!!

Laatste aanwinst : HK417D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Tijgert schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:22:
[...]

Speelt niet op zondag? zo vanne... <+:) en zo?
Affijn, mijn reservering staat al. Kan niet wachten om EINDELIJK mijn eerste potje te spelen!

Oh de spanning! wat zal ik meenemen.. ach, ik neem gewoon alles mee!!

Laatste aanwinst : HK417D.
Zo van <+:) idd! :)
Wacht even, het wordt je eerste potje en je hebt keuze tussen wat je allemaal mee gaat nemen? :+
Zo van: VERZAMELUUUUUUH?! :+

Wou dat ik dat had :9
Ik ga vandaag dan ook maar eens reserveren :)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik heb nog nooit in Nederland geskirmed :+ ga eigenlijk altijd naar Belgie..

Maandag even langs een airsoftshop geweest om een nieuwe inner barrel (modify hybrid 6.03) en een Modify flat hopup bucking te halen.. Kom ik thuis, had ik me vergist in de lengte.. en! had ik de flat hopup bucking voor 0.25g bb's meegenomen.. Gisteren maar de goede lengte besteld incl een bucking voor 0.20-0.25g bb's.. Die andere barrel en bucking gebruik ik nu in mijn MP5-A5.

Ben wel benieuwd naar die barrel icm flat nub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
m0nk schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:32:
Ik heb nog nooit in Nederland geskirmed :+ ga eigenlijk altijd naar Belgie..

Maandag even langs een airsoftshop geweest om een nieuwe inner barrel (modify hybrid 6.03) en een Modify flat hopup bucking te halen.. Kom ik thuis, had ik me vergist in de lengte.. en! had ik de flat hopup bucking voor 0.25g bb's meegenomen.. Gisteren maar de goede lengte besteld incl een bucking voor 0.20-0.25g bb's.. Die andere barrel en bucking gebruik ik nu in mijn MP5-A5.

Ben wel benieuwd naar die barrel icm flat nub
Wat zijn goede aanraders in belgie?

Ben zelf 1 keer naar Fort Knox geweest vorig jaar en dat was niet echt een succes. Geen terugkomer in iedergeval. The Chambers staat wel hoog op mijn verlanglijst. Heb alleen moeite om iedereen zo vroeg mee te krijgen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Wouter_96 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:55:
[...]
Wat zijn goede aanraders in belgie?

Ben zelf 1 keer naar Fort Knox geweest vorig jaar en dat was niet echt een succes. Geen terugkomer in iedergeval. The Chambers staat wel hoog op mijn verlanglijst. Heb alleen moeite om iedereen zo vroeg mee te krijgen. :+
Fort Knox ga ik soms heen, maar ben ook niet zo weg van die locatie en vooral van de organisatie daar.
Ik ga vrij regelmatig naar skirms van ASK in Tha Factory in Couillet/Charleroi en naar The Chambers (Crimi events). Sinds kort ook naar the Dropzone en The Canyon waar Wolfairsoft skirms organiseert.

Wat wij altijd doen is de avond ervoor rijden. Als ik alleen ga of met mijn broertje slapen we bij mijn neef en rijden we de volgende ochtend vanaf zijn huis naar de locatie. Als we met meer gaan boeken we meestal een simpel hotelletje. Is altijd erg gezellig. 2 weken geleden zaten we midden in het centrum van Charleroi in een hotel. Heb ook weleens in zo'n soort formule 1 hotel geslapen, was ook prima.

Wil overigens dit jaar wel in NL gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

m0nk schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:04:
[...]

Fort Knox ga ik soms heen, maar ben ook niet zo weg van die locatie en vooral van de organisatie daar.
Ik ga vrij regelmatig naar skirms van ASK in Tha Factory in Couillet/Charleroi en naar The Chambers (Crimi events). Sinds kort ook naar the Dropzone en The Canyon waar Wolfairsoft skirms organiseert.

Wat wij altijd doen is de avond ervoor rijden. Als ik alleen ga of met mijn broertje slapen we bij mijn neef en rijden we de volgende ochtend vanaf zijn huis naar de locatie. Als we met meer gaan boeken we meestal een simpel hotelletje. Is altijd erg gezellig. 2 weken geleden zaten we midden in het centrum van Charleroi in een hotel. Heb ook weleens in zo'n soort formule 1 hotel geslapen, was ook prima.

Wil overigens dit jaar wel in NL gaan spelen.
Zijn er ook events wat meer in de buurt van Amsterdam? :|
tellavist schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:24:
[...]
Wacht even, het wordt je eerste potje en je hebt keuze tussen wat je allemaal mee gaat nemen? :+
Zo van: VERZAMELUUUUUUH?! :+
Ehm.. ik geef toe, ik heb een probleem :+

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XELkv4OmZY1TG2JS5HUd3cF0/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/SE2lVRyen5WTZIDkSFpWOfNq/medium.jpg

En onlangs een HK417D erbij gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/I3pgyksbhX16E9q6dQr81Jva/medium.jpg

Nu ben ik wel even klaar :)

Hoewel... ik heb nog geen sniper rifle... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Tijgert schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:07:

Nu ben ik wel even klaar :)

Hoewel... ik heb nog geen sniper rifle... 8)
Geen sniper rifle?!?!

Dat kan natuurlijk niet whaha!
Ik heb alleen een cyma mp5-SD6.

Spreken we daar wat af?

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

tellavist schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:55:
[...]

Geen sniper rifle?!?!

Dat kan natuurlijk niet whaha!
Ik heb alleen een cyma mp5-SD6.

Spreken we daar wat af?
Ja is goed! Is natuurlijk veel leuker als je er iemand 'kent' en niet als een Remi rond loopt :')
Mijn naam is alvast Ray en ik draag Woodland. Ik ben er om 10:00 uur.

Waarschijnlijk loop ik er met mijn G36, maar eerst even zien hoe hij daar chrono'd omdat hij hier weliswaar 357fps doet, maar als hun chrono ook maar 1% meer aangeeft dan zit ik boven de 360 en moet ik switchen naar mijn HK417D, ook al is die veer van de G36 gewisseld binnen een minuut. (die MP5 doet ook 357fps maar die is een bitch om te wisselen.

De MG42 moet ik nog checken maar die doet uit de doos al 420 hoorde ik).
En dat deed ie ook. Gelukkig is die veer gewisseld is 20 seconden (schril contrast, de MP5 ben je zo een half uur mee bezig) en nu schiet hij netjes 350 :)
Die gaat dus ook mee de 17e >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Tijgert op 08-04-2016 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06:55
Zijn er dingen waar je extra moet op letten als je als Belg wil airsoften in Nederland?

Ik weet dat je een speciaal formulier moet aanvragen om de replica's te transporten en dat je geen granaten mag gebruiken.

En hoe zit het met de brillen? M'n vrienden en ik hebben geen brillen die op de lijst staan van de NABV, dus ik vroeg me af als dat een probleem is?

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Broodro0ster schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:41:
Zijn er dingen waar je extra moet op letten als je als Belg wil airsoften in Nederland?

Ik weet dat je een speciaal formulier moet aanvragen om de replica's te transporten en dat je geen granaten mag gebruiken.

En hoe zit het met de brillen? M'n vrienden en ik hebben geen brillen die op de lijst staan van de NABV, dus ik vroeg me af als dat een probleem is?
Als je gaat skirmen in Nederland moet je inderdaad aanmelden op NABV, bril is bij de meeste je eigen verantwoordlijkheid. Maar zou een gaas bril niet adviseren, gewoon veiligheids bril met EN166 keurmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:03
Gaasbril mag volgens mij niet eens, omdat een BB uit elkaar kan spatten waarna de stukjes alsnog in je oog kunnen komen.

Standaarden om op te letten zijn EN166 en Z87.1, al heeft EN166 meerdere varianten, waarbij de F variant (zoals bouwmarkt/action veiligheidsbrillen) mogelijk niet genoeg is voor airsoft: http://www.eodiwear.com/EN166.pdf

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
Artikel 4 - Speelveld
1. In het speelveld is men te allen tijde verplicht om oogbescherming te dragen die minimaal voldoet aan de EN166-F, ANSI z87.1, STANAG 2920 v50 of de 40296 norm. Onder gezichtsbescherming met gaas dient altijd oogbescherming gedragen te worden, omdat versplintering van bb's bij gaasbescherming te allen tijden mogelijk is.
Mesh mask zijn dus ook verboden. Hoewel ik er belgen af en toe wel mee zie spelen.. Nu was dat wel buiten en is de kans al een stuk kleiner. Maar je weet het maar nooit wat er kan gebeuren.
Dat een bril van de Action niet aan de eisen voldoet hoef je niet eens te onderzoeken. Die dingen zijn er niet op gemaakt om bb's tegen te houden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
En toch zie ik in Nederland indoor genoeg mensen met Mesh spelen. Ik zou het in ieder geval nooit doen.

Pagina: 1 ... 4 ... 49 Laatste