Het Grote Airsoft Topic deel 3/4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 49 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-06 14:14

HaterFrame

Well... Poo came out!

Het lastige is nu natuurlijk wel:
Ik heb nou 2 hele goede replica`s :+
Afbeeldingslocatie: http://www.swindonairsoft.co.uk/pc/catalog/ICS-85-1.jpg
Hier heb ik die dag mee geschoten voor het eerst, ik moet zeggen dat het bullpup ontwerp me prima bevalt.
Hij is wat back-heavy maar omdat je hem toch anders hanteert heb je daar eigenlijk geen last van - op de spieren na - en ook het reloaden gaat prima. Technisch gezien is het ook een super fijn apparaat, 2 pinnen er uit en je haalt de gearbox er uit, 1 klemmetje los en je vervangt of versteld de spring in 3 standen. Binnenkort maar ff naar de schietbaan, kijken wat die APE aan FPS doet en hoe die bevalt. Misschien dat ik er een DMR van maak oid... Ik weet het nog niet :+

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

MetaFrame schreef op maandag 14 december 2015 @ 07:51:
Gisteren weer naar de besloten skirm in Gasselte geweest, opzich een mooie dag maar FairPlay was aan het einde van de dag ver te zoeken helaas :(

Ik kon eindelijk mijn nieuwe ICS L85A2 testen en moet zeggen dat die stock echt heerlijk schiet.
Nu kon je lootjes kopen aangezien het om een ICS event ging, dus heb ik er 5 gekocht. Win ik gewoon de hoofdprijs :D Een ICS CXP APE R Duo Tone
[afbeelding]
Je begrijpt dat ik daar wel erg vrolijk van word :D
Supergaaf ding! Dat zou voor mij best eens mijn tweede kunnen worden...

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-06 20:02
Even jullie advies vragen. Ik heb bij Gunfire paar maanden geleden best een miskoop gedaan. Een wat ik dacht mooie G&G heeft me tot nu toe alleen maar geld gekost. En ondertussen werkt hij nog niet 100%. Ik ben er nu onderhand wel klaar mee. Hij schiet heerlijk geen klachten over. Maar daar houd het ook ver op. Ondanks dat heel de gearbox is nagekeken. Gaat er nog steeds iets niet goed in de gearbox zelf.

Hij is wel gewoon goed te gebruiken. Maar het klinkt niet bepaald als een goed werkende replica. Het enigste wat ik nog zou kunnen doen is de gearbox compleet vervangen. Maar dat staat ongeveer gelijk aan een nieuwe replica aanschaffen.

Nu wil ik me dus een beetje gaan oriënteren naar een nieuwe goed werkende replica. Deze wordt dan behouden als back-up replica just in case!

Hebben jullie uit eigen ervaring een goede aanrader? Zoals ik al aangeef slechte ervaring met het merk G&G maar misschien was dit net een productie fout. Voorkeur gaat uit naar een replica waar M4 magazijnen in kunnen, omdat ik er hier gewoon een aantal van heb liggen. een wens is dat hij Geupgrade kan worden voor 11.1 lipo's. Ik maak nu gebruik van 7.4 lipo's. Hij hoeft out of the box ook niet top te schieten. Hij krijgt sowieso de nodige interne upgrades als die zich bewezen heeft!

Hopelijk kunnen jullie wat aanraden. Want ik ben een beetje bang om weer een hoop geld weg te gooien aan een replica. Ik wil er natuurlijk wel plezier aan kunnen beleven. En ik moet zeggen dat ik meer plezier heb gehad aan mijn beginners replica dan dat ik aan deze heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ben zelf een groot Fan van ICS. Onwijs degelijk en behoorlijk goed out of the box. Wel aan de prijs maar dat betaald zich ook wel uit, zeker als je ook een makkelijk serviceable model wilt. Beide modellen die ik heb kun je met het verwijderen van 2 of zelfs 1 pin bij de gearbox. De l85 heeft bijv. 3 standen voor de gearbox/spring dmv een pin, in 5 minuten heb je dat aangepast. Maar dat is puur mijn mening en ervaring, heb met meerdere modellen gespeeld (huurkitjes en Back-ups van vrienden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:30
Wouter_96 schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:14:
Hebben jullie uit eigen ervaring een goede aanrader? Zoals ik al aangeef slechte ervaring met het merk G&G maar misschien was dit net een productie fout. Voorkeur gaat uit naar een replica waar M4 magazijnen in kunnen, omdat ik er hier gewoon een aantal van heb liggen. een wens is dat hij Geupgrade kan worden voor 11.1 lipo's. Ik maak nu gebruik van 7.4 lipo's. Hij hoeft out of the box ook niet top te schieten. Hij krijgt sowieso de nodige interne upgrades als die zich bewezen heeft!

Hopelijk kunnen jullie wat aanraden. Want ik ben een beetje bang om weer een hoop geld weg te gooien aan een replica. Ik wil er natuurlijk wel plezier aan kunnen beleven. En ik moet zeggen dat ik meer plezier heb gehad aan mijn beginners replica dan dat ik aan deze heb gehad.
Ik denk dat je zeker pech hebt gehad met de replica die je nu hebt, want G&G staat bekend om de kwaliteit die ze leveren. (Ik raad daarom altijd G&G aan, aan beginners).

Heb je trouwens een reden waarom je 11.1V lipo's wilt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
Hogader schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:01:
[...]

Ik denk dat je zeker pech hebt gehad met de replica die je nu hebt, want G&G staat bekend om de kwaliteit die ze leveren. (Ik raad daarom altijd G&G aan, aan beginners).

Heb je trouwens een reden waarom je 11.1V lipo's wilt gebruiken?
Ik vermoed dat het ook een productie fout was. Heb tegelijk besteld met een vriend. Precies dezelfde replica en we liepen allebei tegen dezelfde problemen aan. Vooral in de gearbox was het een rommeltje. Draden liepen zelfs tegen de gears aan. Scheelde weinig of de hele replica had al de prullenbak in gekunnen.

Wens voor de 11.1v is vooral om in combinatie met een High speed motor meer bb/s kan afvuren. Bijkomend klinkt het natuurlijk heerlijk! _/-\o_
MetaFrame schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:54:
Ben zelf een groot Fan van ICS. Onwijs degelijk en behoorlijk goed out of the box. Wel aan de prijs maar dat betaald zich ook wel uit, zeker als je ook een makkelijk serviceable model wilt. Beide modellen die ik heb kun je met het verwijderen van 2 of zelfs 1 pin bij de gearbox. De l85 heeft bijv. 3 standen voor de gearbox/spring dmv een pin, in 5 minuten heb je dat aangepast. Maar dat is puur mijn mening en ervaring, heb met meerdere modellen gespeeld (huurkitjes en Back-ups van vrienden)
Ziet er goed uit. Net even op internet gekeken. Prachtige replica's. Ik ga het merk in de gaten houden. In het nieuwe jaar weer eens wat winkels gaan bezoeken! Deze keer is het de bedoeling zeker geen miskoop te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Wouter_96 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:13:

Wens voor de 11.1v is vooral om in combinatie met een High speed motor meer bb/s kan afvuren. Bijkomend klinkt het natuurlijk heerlijk! _/-\o_
Heb je een specifieke wens aan hoeveelheid RPS?

Want met andere combinaties ga je misschien resultaten krijgen die wat beter zijn voor de duurzaamheid van de gearbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
Niet echt een specifieke wens. Volgensmij gaat mijn huidige replica op 14 RPS. Als dit nog omhoog te schroeven is zou dat altijd fijn zijn.

Ik merkte bij de G&G wel dat je range echt heerlijk was. Hits die ik met mijn beginners G36C nooit kon maken waren hier wel eens in bereik. Daar wil ik dus bij een replica niet op inleveren. Meer RPS een leuke extra. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 18:09
Ik zit zelf toch ook alweer een tijd mee te kijken hier. Ik zou met Silex mee gaan als introducee een half jaartje geleden maar dat heb ik helaas moeten laten schieten (hehe) omdat ik met een opleiding bezig was waar ik echt de tijd in moest steken. Toch wil ik dit nog steeds eens gaan proberen. Omdat ik op het moment weinig te doen heb op het werk ben ik eens gaan kijken naar replica's en kwam ik deze tegen:

Lone Star Ranger SBR Dark Earth
Afbeeldingslocatie: http://www.evolution-airsoft.com/img/catalogue/lonestar/EH05AR-T_L.jpg

Material - Full metal construction.
Weight - approx 3250g
Length - 700mm to 790mm
Barrel - 262mm
Hop - Adjustable
Fire Control - Semi / Full Auto
Gearbox - Version 2
Included - 1 x Mag
Features - Licensed Lonestar Markings, Very Solid, Pure Italian Quality

By far een van de mooiste replica's op het net, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, maar dit is echt totaal mijn smaak. Maar nu komt de vraag, is het voor een dikke 400€ ook een goeie replica? Iemand ervaring mee?

Maar in het andere topic kom ik bijvoorbeeld deze tegen, die me dan weer interresant lijkt door het blowback systeem:
speedy15 schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:41:
[afbeelding]

Merk : Bolt
Producttype : B4 SopMod
Staat : Gebruikt
Defecten : Zie beschrijving
Verzendwijze : PostNL
Regio : Eindhoven
Overige informatie : Zie beschrijving
Prijs : €280,-

Na een paar skirms met mijn Bolt merkt ik toch dat ik deze wat te groot vindt. Dus deze mag in de verkoop.

De Bolt is voorzien van verschillende upgrades:
- Gate NanoHard MOSFET
- MadBull V2 Black Python 363mm barrel
- Prometheus Purple Bucking
- ASHC Hop Up
- Voorzien van Deans connectoren
Ook mooi en scheelt een hoop euro's. Daar kun je altijd iets zoals onderstaande plaatjes van customizen en evt zelf het een en ander aan verven.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/ZP0tGaV8Z58/maxresdefault.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/BpJMLbD9baQ/maxresdefault.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door Heaget op 16-12-2015 06:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 07:10

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Heaget schreef op woensdag 16 december 2015 @ 00:47:
Ik zit zelf toch ook alweer een tijd mee te kijken hier. Ik zou met Silex mee gaan als introducee een half jaartje geleden maar dat heb ik helaas moeten laten schieten (hehe) omdat ik met een opleiding bezig was waar ik echt de tijd in moest steken. Toch wil ik dit nog steeds eens gaan proberen. Omdat ik op het moment weinig te doen heb op het werk ben ik eens gaan kijken naar replica's en kwam ik deze tegen:

Lone Star Ranger SBR Dark Earth
[afbeelding]

Material - Full metal construction.
Weight - approx 3250g
Length - 700mm to 790mm
Barrel - 262mm
Hop - Adjustable
Fire Control - Semi / Full Auto
Gearbox - Version 2
Included - 1 x Mag
Features - Licensed Lonestar Markings, Very Solid, Pure Italian Quality

By far een van de mooiste replica's op het net, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, maar dit is echt totaal mijn smaak. Maar nu komt de vraag, is het voor een dikke 400€ ook een goeie replica? Iemand ervaring mee?

Maar in het andere topic kom ik bijvoorbeeld deze tegen, die me dan weer interresant lijkt door het blowback systeem:

[...]

Ook mooi en scheelt een hoop euro's. Daar kun je altijd iets zoals onderstaande plaatjes van customizen en evt zelf het een en ander aan verven.

[afbeelding]
[afbeelding]
Weet jij of die handguard los beschikbaar is? Ik wil hem heel gaag, maar het origineel kost de wereld.
Vltor casv

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 18:09
Welke handguard van de 3 plaatjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teigetje!
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-05 11:39
@MetaFrame; Ik heb ook de ICS L85A2 en ben er ook erg content mee. Let wel op dat je de trigger niet te hard bediend want dan kan er intern een palletje breken van de switch and trigger set (ML-08). Dat het is gebroken weet je als je wel automatisch kunt vuren maar in single-shot de trigger niet terugkomt. Die blijft dan hangen in de achterwaartse positie. Ik heb die uiteindelijk zelf kunnen repareren met een plaatje aluminium. Wat ik verder heb gedaan is een dopje achter de trekker in de trigger guard gemaakt zodat het niet mogelijk is de trigger te ver naar achteren te halen in bijv een schrikreactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Teigetje! schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:58:
@MetaFrame; Ik heb ook de ICS L85A2 en ben er ook erg content mee. Let wel op dat je de trigger niet te hard bediend want dan kan er intern een palletje breken van de switch and trigger set (ML-08). Dat het is gebroken weet je als je wel automatisch kunt vuren maar in single-shot de trigger niet terugkomt. Die blijft dan hangen in de achterwaartse positie. Ik heb die uiteindelijk zelf kunnen repareren met een plaatje aluminium. Wat ik verder heb gedaan is een dopje achter de trekker in de trigger guard gemaakt zodat het niet mogelijk is de trigger te ver naar achteren te halen in bijv een schrikreactie.
Goeie tip, ga daar maar eens mee aan de slag dan :)
Je ziet ze maar erg weinig, de L85`s maar ik blijf het gave apparaten vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door HaterFrame op 21-12-2015 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
King Arms maakt(e) dat model ook. Rail is ook los te krijgen en in verschillende kleuren:

http://www.kingarms.com/productpage.asp?prodid=931 of zoeken op KA-RAS-06-A of KA-RAS-06-B

[ Voor 12% gewijzigd door MonkeySandwich op 21-12-2015 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critical Hit
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-12-2015
*knip* Het Algemeen Beleid - Spam en werving

[ Voor 111% gewijzigd door MueR op 28-12-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-06 19:00

Player1S

Probably out in the dark

MetaFrame schreef op maandag 21 december 2015 @ 12:42:
[...]

Goeie tip, ga daar maar eens mee aan de slag dan :)
Je ziet ze maar erg weinig, de L85`s maar ik blijf het gave apparaten vinden.
staat hier ook op mn verlanglijstje. Echter prio 1 is een M16A3 en een Elcan C79 zodat ik voor een ruwe KL look kan gaan (pre update van de C7 en C8)

Zat te kijken naar een Army R85. Geen top merk maar de L85 zal hoe dan ook een backup zijn voor mij.

[ Voor 11% gewijzigd door Player1S op 29-12-2015 14:31 ]

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Kan iemand mij iets meer vertellen over het NABV lidmaatschap? Het is mij niet heel duidelijk wat je er werkelijk voor krijgt. Is het alleen een pasje en 'toestemming' om zelf airsoft apparaten te mogen bezitten? Of zit er meer aan vast? Het ziet er, na het lezen van hun website, uit als een duur grapje, 78 euro + VOG (35 euro of zo?! ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 21:15

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Je VOG is 2 jaar geldig, dus die kosten mag je door de helft delen.

Het NABV lidmaatschap is inderdaad behoorlijk duur en afhankelijk van wat je wil gaan doen lijkt het zelfs alsof je er behalve het pasje en de impliciete toestemming om replicas in huis te hebben niets voor terugkrijgt. Wil je IAPS gaan doen, dan haal je veel meer uit je lidmaatschapsgeld. Als skirmer heb je eigenlijk geen bal aan de NABV.

Maar ja, het alternatief is elke keer huren (of max 6 keer per jaar meegaan als introducee met iemand), of in Belgie spelen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
MueR schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:58:
Je VOG is 3 jaar geldig, dus die kosten mag je door de drie delen.
:)
Reb87 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:31:
Kan iemand mij iets meer vertellen over het NABV lidmaatschap? Het is mij niet heel duidelijk wat je er werkelijk voor krijgt. Is het alleen een pasje en 'toestemming' om zelf airsoft apparaten te mogen bezitten? Of zit er meer aan vast? Het ziet er, na het lezen van hun website, uit als een duur grapje, 78 euro + VOG (35 euro of zo?! ;) ).
Zelf vind ik 78 euro heel goedkoop. Andere "sporten" betaal je al snel honderden euro's per jaar voor. Als je de kosten van het lidmaatschap pakt en de VOG kom je ongeveer op 7.50 per maand uit.

Nu haal je er als je veel Skrimt niet echt iets uit. Maar aan de andere kant is het ook wel goed dat het allemaal wordt geregistreerd. Zo kun je in ieder geval in Nederland niet legaal aan een Airsoft Replica komen.

[ Voor 18% gewijzigd door Aksnes op 06-01-2016 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Oeps, inderdaad :P
Wouter_96 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:12:
Zelf vind ik 78 euro heel goedkoop. Andere "sporten" betaal je al snel honderden euro's per jaar voor. Als je de kosten van het lidmaatschap pakt en de VOG kom je ongeveer op 7.50 per maand uit.
Bij de meeste andere sporten betaal je niet elke wedstrijd entree ;) Bij een voetbalvereniging betaal je een contributie en wordt daarvoor je clubhuis geregeld, de velden waar je speelt, de wedstrijden en daarbij nog andere activiteiten. Bij airsoft betaal je een bedrag en je krijgt er niets voor terug behalve een pasje en gezeik over camokleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
MueR schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:26:

[...]

Bij de meeste andere sporten betaal je niet elke wedstrijd entree ;) Bij een voetbalvereniging betaal je een contributie en wordt daarvoor je clubhuis geregeld, de velden waar je speelt, de wedstrijden en daarbij nog andere activiteiten. Bij airsoft betaal je een bedrag en je krijgt er niets voor terug behalve een pasje en gezeik over camokleding.
Ja daar moet ik je gelijk in geven! Ik doelde erop dat de prijs van het NABV lidmaatschap nog wel mee valt. Maar als je gaat kijken hoeveel je kwijt bent aan Spullen en vooral aan om het überhaupt te spelen dan kost het opeens een stuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Je gear kan je zo duur maken als je zelf wil, idem met voetbal of tennis. Vind ik niet eerlijk om mee te nemen. Maar puur kijkend naar wat je krijgt (pasje plus een of ander halfbakken blaadje wat bijna niemand leest) is het lidmaatschap duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-06 15:00

Plainside

I browse when I'm at work

Dag, sommige mogen mij misschien herinneren maar verwacht ik niet haha.
Ik lees nu de post door op de eerste pagina en daar staat een nieuw item waar ik nog niet heb van gehoord de VOG?
Wat is dit en waarvoor moet je het precies hebben?

En voor de mensen die mij herinneren, nee ik heb nog steeds geen toestemming van mijn moeder om lid te worden of een replica in huis te halen.
Laatste tijd wil ze er wel meer over praten dus misschien dat ik binnenkort toch echt lid kan worden met replica en alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
MueR schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:29:
Je gear kan je zo duur maken als je zelf wil, idem met voetbal of tennis. Vind ik niet eerlijk om mee te nemen. Maar puur kijkend naar wat je krijgt (pasje plus een of ander halfbakken blaadje wat bijna niemand leest) is het lidmaatschap duur.
Als je het zo bekijkt is het inderdaad een duur lidmaatschap. Om eerlijk te zijn had ik het nog nooit zo bekeken.. Ik vond het allemaal wel best.

Al moet ik wel zeggen dat ik het een beter systeem vind dan in bijvoorbeeld België. Daar is het dan ook helemaal gratis maar word ook 0 controle gehouden. We hoefde niet eens onze ID te laten zien. En een vader stond voor zijn 13 jarige zoontje een Replica te kopen.. Ook met 2de hands verkopen van een Replica weet je dat je het hier aan iemand verkoopt die ook echt met de sport bezig is en niet aan jan of alleman die maar interesse heeft in Replica.

Maar het zou inderdaad wel wat naar beneden mogen. Of we zouden er wat meer voor terug moeten krijgen.
Plainside schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:37:
Dag, sommige mogen mij misschien herinneren maar verwacht ik niet haha.
Ik lees nu de post door op de eerste pagina en daar staat een nieuw item waar ik nog niet heb van gehoord de VOG?
Wat is dit en waarvoor moet je het precies hebben?

En voor de mensen die mij herinneren, nee ik heb nog steeds geen toestemming van mijn moeder om lid te worden of een replica in huis te halen.
Laatste tijd wil ze er wel meer over praten dus misschien dat ik binnenkort toch echt lid kan worden met replica en alles!
VOG staat voor Verklaring Omtrent Gedrag. Deze moet je bij je gemeente aanvragen of via DIGID aanvragen. Ze kijken of je niks op je strafblad hebt staan waardoor je geen replica thuis zou mogen houden. Als je geen strafblad hebt is er niks aan de hand en zul je deze vrij snel ontvangen. Kosten zijn eenmalig 35 euro.

Ik moet zeggen dat mijn ouders het de eerste keer ook niks vonden. Maar toen heb ik ze een keer de NABV site laten lezen. En aangezien we het met een paar goede maten uit de buurt deden vonden ze het uiteindelijk geen probleem.

En nu kunnen ze er nog om lachen ook hoe ik in het weekend soms om 6 uur opsta om weer ergens naartoe te gaan. Terwijl ik normaal nooit het bed uit te krijgen ben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-01 18:05

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Topicstarter
MueR schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:29:
Leest iemand die uberhaupt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Wouter_96 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:50:
VOG staat voor Verklaring Omtrent Gedrag. Deze moet je bij je gemeente aanvragen of via DIGID aanvragen. Ze kijken of je niks op je strafblad hebt staan waardoor je geen replica thuis zou mogen houden. Als je geen strafblad hebt is er niks aan de hand en zul je deze vrij snel ontvangen. Kosten zijn eenmalig 35 euro.

Ik moet zeggen dat mijn ouders het de eerste keer ook niks vonden. Maar toen heb ik ze een keer de NABV site laten lezen. En aangezien we het met een paar goede maten uit de buurt deden vonden ze het uiteindelijk geen probleem.

En nu kunnen ze er nog om lachen ook hoe ik in het weekend soms om 6 uur opsta om weer ergens naartoe te gaan. Terwijl ik normaal nooit het bed uit te krijgen ben. :+
Ahh dankje, dan zou het geen probleem moeten zijn zover ik weet haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

XzeroD schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 18:20:
[...]

Vast. Gerard Timmers zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Ik blader er altijd wel even doorheen maar het meeste wat er in staat is niet echt nieuwe informatie. Ik vind wel dat er erg veel gebitched wordt op de NABV. Dat je niet ziet wat ze doen betekend nog niet dat er veel gebeurd. Het is vooral een organisatie die zich bezighoud met regelgeving en dus word er veel gelobbyd en zal er veel juridisch geneuzel zijn, dat kast tijd en geld.
Wel kan er een hoop beter, communicatie naar de leden, de jaarnota is inzichtelijk (ik heb 'm zelf niet bekeken) maar heb begrepen dat de meesten kosten onder "overig" staan zonder dat het duidelijk is wat er onder overig valt en zo kunnen we hier vast nog wel wat zaken bedenken.
Het in korte tijd een aantal keer veranderen van bestuursleden heeft ook niet geholpen. Als je dingen echt anders wil sluit je dan aan bij de ledenraad en ga er voor vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

MonkeySandwich schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:36:
Ik blader er altijd wel even doorheen maar het meeste wat er in staat is niet echt nieuwe informatie. Ik vind wel dat er erg veel gebitched wordt op de NABV. Dat je niet ziet wat ze doen betekend nog niet dat er veel gebeurd. Het is vooral een organisatie die zich bezighoud met regelgeving en dus word er veel gelobbyd en zal er veel juridisch geneuzel zijn, dat kast tijd en geld.
Wrong. Er is 1 bestuurslid die zich bezig houdt met het lobbyen (de jurist). De secretaris houdt zich bezig met organiseren van commerciele events, in Belgie onder eigen naam, maar in Nederland onder de naam van (en met fondsen van) de NABV. De ledenraad functioneert nauwelijks, want ondanks herhaalde verzoeken mag er niets via de email gedaan worden van het bestuur. Dus dingen als inlezen voor een vergadering mag allemaal niet, want het zou uit kunnen lekken. Het bestuur van de NABV is trouwens de secretaris, dus die is alleen maar bezig met zn eigen belang, van onze centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Waarom zijn er eigenlijk niet meerdere organisaties dan? Ik bedoel, als het enige doel is dat ze bij de overheid bekend zijn en een ledenfunctie vervullen, dan zou het niet mega moeilijk zijn zelfs iets soortgelijks op te zetten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 10:23

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

XzeroD schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 18:20:
[...]

Ik lees hem...... Net als een slechte strip. Het zijn maar een paar plaatjes dus niet echt een waist of time :+

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Mja we kunnen bitchen op de organisatie die het voor ons mogelijk maakt om legaal te airsoften in NL. Ik vind het wel best, voor dit geld heb ik 1 a 2 skirms in de maand onwijs veel plezier met maten maar ook met onbekenden. Daarnaast 1 a 2 keer in de maand een leuke avond in ons vaste clubhuis en ook nog eens heel wat sleutel uurtjes thuis en bij vrienden. En ja, het is en blijft een dure hobby. Als ik zie hoeveel ik in korte tijd er doorheen gejast hebt aan gear enzo, tsja das wel een klein kapitaaltje. Meer dan waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-04 15:16
Heren!

Na 3 jaar geleden airsoft naast me neergelegd te hebben ivm het reizen naar belgie omdat het in NL nog niet legaal was
Heb ik het weer opgepakt! :)
Ik zal vooral te vinden zijn in het midden van het land. Heb 3 jaar geleden vooral tactical skirm's gespeeld waarin ik onderdeel was van een team van ongeveer 4-5 man.

Nu ik weer ga beginnen zou ik graag even delen waar ik op dit moment mee bezig ben!

Het volgende heb ik aangeschaft:

Een Mp5-SD6 besteld via taiwangun.com (binnen 3 dagen in huis!!) Link
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/a41ikx.jpg

Voor de zekerheid laten downgraden naar 350 fps.
Hij schiet nu gemiddeld 345 fps volgens de chronograph uitdraai die je bij de bestelling krijgt.
Reden voor de MP5-SD6 om in huis te halen:
- CQB en Woodland geschikt
- Left-Right handed, dus makkelijk om te gaan met rifle switch als je hoeken omgaat.
- Geen standaard mp4 model (ik vind het altijd leuk om 'anders' te zijn :+
- Swat/Spec op's look.

Nou wou ik hem nog upgraden en personaliseren, dus had ook het volgende besteld.
Ris system voor MP5:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2219wm.jpg

Hierdoor zou ik de mogenlijkheid hebben om ook accessoires op m'n AEG te monteren.
Helaas paste deze niet goed op de mp5-SD6 ;w :
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/aaj9c5.jpg
Natuurlijk liet ik de 'tweaker' in me los en ging aan de slag. Geinspireerd door dit model foto:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/ixqb09.jpg

Nu heb ik nog een lange weg te gaan. maar heb alvast een begin gemaakt door de RIS te hergebruiken >:)
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/14dd0l1.jpg

Ook een flashlight besteld.
dit is eigenlijk een pistol flashlight, maar ik weet nog van 3 jaar geleden dat ik hiermee mensen kon verblinden voor ongeveer 10 minuten _/-\o_ (400lumen :D LED )
Deze kan gewoon op een standaard Ris, en is daarnaast ook nog eens Left-Right handed georienteerd.
(rifle switch all the way!)
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/20jo8w6.jpg

Uiteraard gewoon de underbarrel grip gebruik die ik meegeleverd kreeg bij de bestelde RIS.
Toen had ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/sbtu2v.jpg

het lastigste verhaal is om de hele boel dan aan de grip van de AEG zelf vast te maken.
Gelukkig heeft de GAMMA hier hele goeie slangenklemmen voor. (50mm tot 160mm _/-\o_ )
Deze maar eens gehaald en TADA:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2sbtqhs.jpg

Voor alsnog is dit het eind/tussen resultaat
Ik ga heb nog van een mooie paintjob voorzien.
Daarnaast wil ik 1 van de volgende scopes monteren (twijfel nog i.v.m. prijsverschil:

Link
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/nf2z41.jpg

Link
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/52cdua.jpg

Ik zal wanneer ik klaar ben mijn finished product ook even posten ;)

Ohja, tactical gear ziet er nu als volgt uit(sorry voor de gedraaide foto's...):

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2u9r8uw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/15rmfbp.jpg

See you on the battlefield! 8)

[ Voor 12% gewijzigd door tellavist op 10-01-2016 01:25 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Ik zou persoonlijk er een simpel red dotje op zetten. een scope staat zo raar op een MP5

Verder ff een vraagje: Welk vest is dat? en hoe is hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bntjah
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06 10:42
@Hogader lijkt mij een JPC te zijn

K49 '17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Zijn er trouwens plaatsen waar je eventueel 2de hans gear kan krijgenvoor een redelijk prijsje?
Hiermee bedoel ik niet Replica's deze ben ik bereid voor om nieuwte kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:20
Plainside schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:53:
Zijn er trouwens plaatsen waar je eventueel 2de hans gear kan krijgenvoor een redelijk prijsje?
Hiermee bedoel ik niet Replica's deze ben ik bereid voor om nieuwte kopen.
facebook groepen.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

ik weiger om facebook te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
bntjah schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:07:
@Hogader lijkt mij een JPC te zijn
Dat weet ik, maar ging me vooral om welk merk, aangezien ik er zelf ook een zoek. (en nog niet uit ben of ik voor een goedkope repro ga of wat meer centen over de balk smijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
Plainside schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:24:
[...]

ik weiger om facebook te gebruiken.
Ik kijk hier nog wel eens:

Airsoft Forum en dan onder het Market Place gedeelte.

Maar ik moet toegeven dat ik veel meer interessante dingen op FB zie langskomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Aksnes op 11-01-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Hogader schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:52:
[...]

Dat weet ik, maar ging me vooral om welk merk, aangezien ik er zelf ook een zoek. (en nog niet uit ben of ik voor een goedkope repro ga of wat meer centen over de balk smijt)
Het is deze!
http://www.taiwangun.com/...om=listing&campaign-id=19

En een reddot heb je mijnsziens niks aan.
Je mikt over het algemeen toch met je BB's
Ik wil expres een scope zodat ik deze als verrekijker kan gebruiken. Longdistance mikken met je bb's is soms nog wel eens lastig. omdat je dan geen oog meer op je target hebt, maar je BB's aan het volgen bent.

[ Voor 25% gewijzigd door tellavist op 11-01-2016 14:46 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Thnx
En een reddot heb je mijnsziens niks aan.
Je mikt over het algemeen toch met je BB's
Ik wil expres een scope zodat ik deze als verrekijker kan gebruiken. Longdistance mikken met je bb's is soms nog wel eens lastig. omdat je dan geen oog meer op je target hebt, maar je BB's aan het volgen bent.
Even wachten dan tot je een replica hebt die wel zuiver schiet >:) . Ik schiet uitsluitend semi-only (op mijn support gun na dan) en weet dat tussen bepaalde afstanden de bb op de plek van de dot terecht komen. Daarbuiten ligt dat er vlak rondomheen of iets onder, maar wel voorspelbaar.

Sterker nog ik zie vaak mijn bb's niet eens goed vliegen. (zeker indoor niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Nieuw speelgoed :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/y6QmSw4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bpjUdgY.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Sinds afgelopen week ook een Prommy delta strike wide bore gekocht, helaas nog niet echt de resultaten die ik verwacht. Als je sommige verhalen leest zou hij 60m accuraat moeten halen. Ik kom helaas net aan de 40m (en ook dat gaat niet altijd even recht).

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Hogader schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:26:
[...]

Thnx

[...]

Even wachten dan tot je een replica hebt die wel zuiver schiet >:) . Ik schiet uitsluitend semi-only (op mijn support gun na dan) en weet dat tussen bepaalde afstanden de bb op de plek van de dot terecht komen. Daarbuiten ligt dat er vlak rondomheen of iets onder, maar wel voorspelbaar.

Sterker nog ik zie vaak mijn bb's niet eens goed vliegen. (zeker indoor niet)
Daar is je flashlight toch ook voor ;)
Ik heb eigenlijk Nooit een probleem gehad met mijn bb's volgen! Dat was eigenlijk altijd de manier waarop ik mikte. Had ook een reddot die loepzuiver ingesteld stond. Maar daar deed ik alleen target shooting mee. Mijn ervaring is dat gewoon schieten en met BB's mikken, sneller is dan aanleggen, mikken en vuren :p
Daar in tegen ook nog nooit indoor gespeeld trouwens. 7 Februari ga ik naar unit 13! Dat wordt mijn eerste keer indoor. Is een tactical training trouwens. Mochten meer mensen intresse hebben!
7feb dus een tactical training bij de unit13 in Sittard. PM me maar als je intresse hebt. Dan zorg ik dat je op de lijst komt! :)
kosten: 45,- volledige dag waarvan 4 uur training. Daarna simulatie waarin het getrainde in de praktijk gebracht wordt. (C.a. 2u tactical skirm)
Wordt gegeven door iemand van ex defensie en door iemand van justitie. Ben al eens eerder als introducé gegaan in Den Haag en was goed bevallen!!

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 19:07

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hellow. Voor een video, welke moet leiden tot een grotere video/film zoek ik WO2 Airsofters. Vooral vanwege de uniformen en natuurlijk ook vanwege de wapen replicas. Ik en de mensen die de video gaan maken weten van de regelgeving af omtrent airsoft wapens en dingen doen buiten reguliere plekken maar we hebben een opdrachtgever op wiens terrein geloofwaardig wat shots gemaakt kunnen worden.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
ROFLASTC schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:32:
Hellow. Voor een video, welke moet leiden tot een grotere video/film zoek ik WO2 Airsofters. Vooral vanwege de uniformen en natuurlijk ook vanwege de wapen replicas. Ik en de mensen die de video gaan maken weten van de regelgeving af omtrent airsoft wapens en dingen doen buiten reguliere plekken maar we hebben een opdrachtgever op wiens terrein geloofwaardig wat shots gemaakt kunnen worden.
Ik wil je plan niet verstoren, maar dit is niet toegestaan volgens de wetgeving.

Zie Circulaire Wapens en Munitie

Het gaat om Kopje 2.9.4 en dan nummer 5:
5. mogen niet voorhanden worden gehouden/gebruikt bij film- of theaterproducties.
(nou zie je natuurlijk dat hier niet echt goed op wordt nageleefd, maar ik moet het toch even melden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Nice, waar heb je die gevonden?
Cyrus The Virus schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:42:
Sinds afgelopen week ook een Prommy delta strike wide bore gekocht, helaas nog niet echt de resultaten die ik verwacht. Als je sommige verhalen leest zou hij 60m accuraat moeten halen. Ik kom helaas net aan de 40m (en ook dat gaat niet altijd even recht).
Alleen een barrel gaat je niet helpen om zuiver en ver te schieten. Welke hopup methode gebruik je, heb je en AEG, GBB of HPA replica? Behoorlijk wat variabelen waardoor je de door jou beoogde range niet haalt.

[ Voor 19% gewijzigd door MonkeySandwich op 15-01-2016 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hogader schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:32:
[...]

Ik wil je plan niet verstoren, maar dit is niet toegestaan volgens de wetgeving.

Zie Circulaire Wapens en Munitie

Het gaat om Kopje 2.9.4 en dan nummer 5:

[...]

(nou zie je natuurlijk dat hier niet echt goed op wordt nageleefd, maar ik moet het toch even melden)
Het terrein waar evt wordt gefilmd wordt al voor dit soort doeleinden gebruikt. Puntje 5 is een wat wazig puntje als allerlei films toch echt met replicas gemaakt worden, oa met gaspatroon versies voor het filmen van een bewegende hamer of andere machinegeweer onderdelen.

Edit; een reenactment crew ipv airsofters is natuurlijk ook wel een idee maar er moet wat "live action" in dus vandaar de zoektocht naar dit soort dingen.

[ Voor 9% gewijzigd door ROFLASTC op 15-01-2016 11:53 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
MonkeySandwich schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:05:
[...]

Nice, waar heb je die gevonden?

[...]

Alleen een barrel gaat je niet helpen om zuiver en ver te schieten. Welke hopup methode gebruik je, heb je en AEG, GBB of HPA replica? Behoorlijk wat variabelen waardoor je de door jou beoogde range niet haalt.
Prowin hopup met een namazu firefly flathop en G&G green bucking in een Specna Arms AEG.
Hij schiet nu 355fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Hoe lang is je barrel? Eerst dacht ik dat je volume van de cilinder niet hoog genoeg is voor de barrel maar dan lijkt het me dat je fps daar ook meer last van zou hebben. @MueR, jij weet redelijk wat van barrel/cilinder ratio's, wat denk jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
De vraag die ik zou hebben is vooral welke bb's gebruik je?
ROFLASTC schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:21:
[...]

Het terrein waar evt wordt gefilmd wordt al voor dit soort doeleinden gebruikt. Puntje 5 is een wat wazig puntje als allerlei films toch echt met replicas gemaakt worden, oa met gaspatroon versies voor het filmen van een bewegende hamer of andere machinegeweer onderdelen.

Edit; een reenactment crew ipv airsofters is natuurlijk ook wel een idee maar er moet wat "live action" in dus vandaar de zoektocht naar dit soort dingen.
Dat gedeelte is idd zeer wazig, want vanaf welk moment wordt het perse een productie. Je kan namelijk dezelfde scenes ook filmen als onderdeel van een skirm, waardoor het niet gefilmd is als productie, maar als soort van docu achtig iets.

Ik voorzie ook niet echt problemen als er verstandig mee wordt omgegaan, maar better sure than sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Eerst de vraag van Hogader, dan die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hogader schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 13:13:
De vraag die ik zou hebben is vooral welke bb's gebruik je?

[...]

Dat gedeelte is idd zeer wazig, want vanaf welk moment wordt het perse een productie. Je kan namelijk dezelfde scenes ook filmen als onderdeel van een skirm, waardoor het niet gefilmd is als productie, maar als soort van docu achtig iets.

Ik voorzie ook niet echt problemen als er verstandig mee wordt omgegaan, maar better sure than sorry...
Ik moet wdb dus eerst contact hebben met mensen die WO2 uniformen hebben en evt replicas en dan kan ik verder.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Oude barrel
Oude ratio (6.05 318mm):
1.82:1

nieuwe barrel
Nieuwe ratio (6.20 300mm):
1.84:1

Het verschil is minimaal, FPS verlies heb ik gecompenseerd door andere veer.
Ik gebruik Xtreme precision 0.25r en 0.30gr, de 0.30 leken wel beter te zijn.

De meeste gebruiken een prommy purple bucking en ik een G&G green maar weet niet of dat heel veel verschil oplevert. Heb vooral gekeken naar het verslag van Hogader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Even een update!
Heb mijn paintjob uitgevoerd op mijn AEG + Accesoires.

De sjablonen die ik gemaakt heb:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/296geo3.jpg

Eerste laag:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/ipb9lh.jpg

Accesoires met 2e laag:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/29giwbt.jpg

2e Laag op AEG:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/qskqpe.jpg

Finished product:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/27y7r6f.jpg

Nu alleen nog wachten op de ELCAN Dmr X1/X4 scope!

Een handtekening?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XzeroD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-01 18:05

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Topicstarter
ROFLASTC schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:32:
We kunnen hier gaan speculeren wat wel en niet een productie is, en of je verzoek legaal/illegaal is maar zonder feiten en het volledige idee kunnen we hier niks over zeggen.

Ik ga er nu even vanuit aangezien je spreekt over "grotere video/film" dat het om een speelfilm gaat i.p.v. een airsoft filmpje, uit ervaring weet ik dat ze hier moeilijk over doen en het label illegaal krijgt.

Om er zeker van te zijn of je idee mogelijk is, en niet illegaal is raad ik aan om contact te nemen met de juridische adviseur van de NABV, zijn contact gegevens staan op de website. http://www.nabv.nl/over-airsoft/wetgeving

[ Voor 11% gewijzigd door XzeroD op 18-01-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 14:44:
Oude barrel
Oude ratio (6.05 318mm):
1.82:1

nieuwe barrel
Nieuwe ratio (6.20 300mm):
1.84:1

Het verschil is minimaal, FPS verlies heb ik gecompenseerd door andere veer.
Ik gebruik Xtreme precision 0.25r en 0.30gr, de 0.30 leken wel beter te zijn.

De meeste gebruiken een prommy purple bucking en ik een G&G green maar weet niet of dat heel veel verschil oplevert. Heb vooral gekeken naar het verslag van Hogader.
Daar zie ik niet direct iets raars in. Wat ik overigens wel hoor is dat de nieuwe bb;s van Extreme Precision van een stukken slechtere kwaliteit zijn, maar dat heb ik zel fnog niet kunnen testen (gebruik voornamelijk Green Devil .30 en heb nog een zak of 6 oude liggen).

Verder prefereer ik een G&G Green boven een Prommy, heb hier zelf fijnere resultaten mee over het gehele jaar.

Wat ik verder wel weet is dat een widebore een stuk beter werkt met een hop setup als een flat-hop. Weet niet of je die er al in hebt hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Cool thnx daar ga ik achteran.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Hogader schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:13:
[...]

Daar zie ik niet direct iets raars in. Wat ik overigens wel hoor is dat de nieuwe bb;s van Extreme Precision van een stukken slechtere kwaliteit zijn, maar dat heb ik zel fnog niet kunnen testen (gebruik voornamelijk Green Devil .30 en heb nog een zak of 6 oude liggen).

Verder prefereer ik een G&G Green boven een Prommy, heb hier zelf fijnere resultaten mee over het gehele jaar.

Wat ik verder wel weet is dat een widebore een stuk beter werkt met een hop setup als een flat-hop. Weet niet of je die er al in hebt hangen?
Heb een firefly flathop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38
Wil toch maar eens poging gaan doen om te gaan snipen.
Gister binnen gekomen. :P

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/nQRunpXQBofeTy8IFj0wpqQh/full.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door summetje op 24-01-2016 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:57
summetje schreef op zondag 24 januari 2016 @ 01:01:

[afbeelding]
Gaaf!
Ik wil ook beginnen met spelen met een sniper.. Heb een Tokyo Marui VSR-10 Pro.
Nu ben ik erg aan het twijfelen of ik hem zo out of the box + scope ga spelen voor het eerst, of dat ik hem meteen maar upgrade..

Ik weet niet 100% zeker of sniper een goede rol voor mij is, ik verwacht van wel, maar enkel wanneer ik over zeg 50 meter iemand kan hit-en.. out of thebox doet die net aan 300fps met 0.20
hierdoor twijfel ik een beetje of dat geen verkeerd beeld gaat geven als ik hiermee speel en veel mis door bv wind ofzo

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

MisterEagle schreef op zondag 24 januari 2016 @ 10:55:
[...]

Gaaf!
Ik wil ook beginnen met spelen met een sniper.. Heb een Tokyo Marui VSR-10 Pro.
Nu ben ik erg aan het twijfelen of ik hem zo out of the box + scope ga spelen voor het eerst, of dat ik hem meteen maar upgrade..

Ik weet niet 100% zeker of sniper een goede rol voor mij is, ik verwacht van wel, maar enkel wanneer ik over zeg 50 meter iemand kan hit-en.. out of thebox doet die net aan 300fps met 0.20
hierdoor twijfel ik een beetje of dat geen verkeerd beeld gaat geven als ik hiermee speel en veel mis door bv wind ofzo

Wat vinden jullie?
Zou voor sniper sowieso met .30 gaan spelen denk ik. Die 300 is niet heel veel maar als hij wel accuraat is, tja. Al kunnen testen op long range voor je m upgrade?

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
RZor schreef op zondag 24 januari 2016 @ 13:13:
[...]

Zou voor sniper sowieso met .30 gaan spelen denk ik. Die 300 is niet heel veel maar als hij wel accuraat is, tja. Al kunnen testen op long range voor je m upgrade?
niet echt kunnen testen nog nee!

Had net een winkelmandje volgeklikt met PDI onderdelen, het prijskaartje viel me opzich wel mee en alles was op voorraad... lastig :-)
Daarnaast twijfel ik of ik het zelf in elkaar wil zetten dan of dat laten doen.. al neem ik aan dat het eenvoudiger is dan een elektrische gearbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

MisterEagle schreef op zondag 24 januari 2016 @ 13:16:
[...]

Had net een winkelmandje volgeklikt met PDI onderdelen, het prijskaartje viel me opzich wel mee en alles was op voorraad... lastig :-)
Daarnaast twijfel ik of ik het zelf in elkaar wil zetten dan of dat laten doen.. al neem ik aan dat het eenvoudiger is dan een elektrische gearbox.
Tis vooral leuk om het zelf te doen :)

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
summetje schreef op zondag 24 januari 2016 @ 01:01:

[afbeelding]
Wow mooi apparaatje man! :*)
Welke is het?
-Merk
-type
-website met meer info? :9

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38
tellavist schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:40:
[...]

Wow mooi apparaatje man! :*)
Welke is het?
-Merk
-type
-website met meer info? :9
Het is de silverback srs a1
Redwolf airsoft heeft er een review van gedaan.
YouTube: Bullpup Sniper Rifle: Silverback SRS A1 (Desert Tech) – RedWolf Airsoft RWTV

Gister even de hop up beetje afgesteld, kon targets van 50-60 meter nog redelijk goed raken.
Aankomend weekend de hop up nog een beetje fine tunen en scope zero'en en dan zondag hem maar eens gaan uitlaten bij een skirm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
summetje schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:04:
[...]

Het is de silverback srs a1
Redwolf airsoft heeft er een review van gedaan.
YouTube: Bullpup Sniper Rifle: Silverback SRS A1 (Desert Tech) – RedWolf Airsoft RWTV

Gister even de hop up beetje afgesteld, kon targets van 50-60 meter nog redelijk goed raken.
Aankomend weekend de hop up nog een beetje fine tunen en scope zero'en en dan zondag hem maar eens gaan uitlaten bij een skirm.
0.4 BB's erin + Nieuwe veer. richting 500fps gaan. als je nu op 50-60 redelijk accuraat kan schieten, met 300+/- FPS ben ik heel benieuwd hoe hij schiet met +/- 500 fps :>

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

En welke 0.4g bbs had je in gedachten? 0.4 bio zijn nauwelijks te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
MueR schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:15:
[...]

En welke 0.4g bbs had je in gedachten? 0.4 bio zijn nauwelijks te vinden.
Heb ik het over bio gehad? :9
32 grams dan.
http://www.hobbytron.com/...degradableAirsoftBBs.html

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Valken .36 zijn de makkelijkst te verkrijgen en goedgekeurde zware bio's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Schieten met non-bio maakt je replica niet langer een airsoft apparaat volgens de geldende definitie en is daarmee een overtreding. Om nog even te zwijgen van het probleem wat de eigenaar van het terrein heeft als ie de hele boel moet gaan saneren.

Ik heb overigens wel 0.4g bio BBs, maar die heb ik niet al te veel en zijn schreeuwend duur, want ik heb ze moeten importeren uit de VS.

[ Voor 22% gewijzigd door MueR op 26-01-2016 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
MueR schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:33:
Schieten met non-bio maakt je replica niet langer een airsoft apparaat volgens de geldende definitie en is daarmee een overtreding.
Bron?

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

NABV Huishoudelijk regelement (http://www.nabv.nl/docs/d...abv-2015v1-2.pdf?sfvrsn=6)
Artikel 2 – Algemene Definities
  1. Airsoftsport: sportactiviteit die recreatief of in competitieverband wordt beoefend, verdeeld in verschillende disciplines waarbij de beoefenaars gebruik maken van Airsoftapparaten, die kleine biologisch afbreekbare balletjes
    afschieten van zes millimeter middels lucht, gas of veerdruk.
  2. Airsoftapparaat: voorwerp dat een sprekende gelijkenis vertoont met (vuur)wapens en kleine biologisch afbreekbare balletjes afschiet van zes millimeter met een maximale schotkracht van 3,5 joule.
  3. BB: Projectiel in de vorm van een biologisch afbreekbaar balletje met een diameter van zes millimeter en tussen de 0,20 en 0,90 gram weegt.
Om dat te verduidelijken, als je geen bio bbs gebruikt, valt het niet onder de definitie van airsoft, waardoor je vrijstelling om het apparaat te gebruiken vervalt, waarmee je een verboden wapen cat I in handen hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door MueR op 26-01-2016 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 14:40

henwy

Meh

MisterEagle schreef op zondag 24 januari 2016 @ 13:16:
[...]

Stock zal je VSR vermoedelijk moeite hebben met het liften van .30 BBs, waarschijnlijk is .25/.28 eerst de max.

Check even een paar fora zoals bijvoorbeeld airsoftsniperforum.com of airsoftelite.nl. PDI is natuurlijk top spul, maar niet in alles het beste. Zo is een Action Army hopup wellicht een betere keus. Daarnaast ondervind men momenteel betere resultaten met een VSR Maple Leaf bucking + nub dan een PDI W-Hold. PDI is ook nog eens niet goedkoop en er zijn goedkopere wegen te bewandelen voor een zelfde of vergelijkbaar resultaat :P.

Daarnaast is een sniper een stuk simpeler qua onderdelen en daarbij heeft een sniper ook regelmatig onderhoud nodig dus is het zelf doen misschien net wat educatiever :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
henwy schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:58:
[...]

Stock zal je VSR vermoedelijk moeite hebben met het liften van .30 BBs, waarschijnlijk is .25/.28 eerst de max.

Check even een paar fora zoals bijvoorbeeld airsoftsniperforum.com of airsoftelite.nl. PDI is natuurlijk top spul, maar niet in alles het beste. Zo is een Action Army hopup wellicht een betere keus. Daarnaast ondervind men momenteel betere resultaten met een VSR Maple Leaf bucking + nub dan een PDI W-Hold. PDI is ook nog eens niet goedkoop en er zijn goedkopere wegen te bewandelen voor een zelfde of vergelijkbaar resultaat :P.

Daarnaast is een sniper een stuk simpeler qua onderdelen en daarbij heeft een sniper ook regelmatig onderhoud nodig dus is het zelf doen misschien net wat educatiever :).
Thanks voor je antwoord! Ik zal me er inderdaad eerst verder in verdiepen voor ik het doe! Van PDI wist ik dat het goed was maar altijd lastig te leveren. Zag nu dat alles op voorraad was bij een webshop en dat vond ik al wel apart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 10:34

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik wou enkel melden dat ik als old sk00l paintballer nu een verse Airsoft Noob ben geworden en met veel plezier deel ga nemen aan zowel deze sport als dit topic. Net mijn pasje een week binnen en vandaag een GBB Beretta M9 gekocht als sidearm :P

Nu op zoek naar een mooie AEG MP5 en een GBB M4 variant, of whatever moois er op mijn pad komt :)

Ik moet het topic nog goed doornemen maar hoop op een aantal handige sites te stuiten, o.a. voor V&A.
Mag je trouwen in dit topic nog vermelden als je iets te koop hebt of zoekt?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Tijgert schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 23:45:
Ik wou enkel melden dat ik als old sk00l paintballer nu een verse Airsoft Noob ben geworden en met veel plezier deel ga nemen aan zowel deze sport als dit topic. Net mijn pasje een week binnen en vandaag een GBB Beretta M9 gekocht als sidearm :P

Nu op zoek naar een mooie AEG MP5 en een GBB M4 variant, of whatever moois er op mijn pad komt :)

Ik moet het topic nog goed doornemen maar hoop op een aantal handige sites te stuiten, o.a. voor V&A.
Welkom bij de club!!
Heb je een linkje/foto van je beretta m9? mijn maatje heeft hem toevalig gisteren binnen!
Heeft hem met full-auto stand. klappert er lekker op los! :)

Als je websites wil om naar replicas te kijken heb ik onder deze link een hele lijst voor je:
http://forum.airsoft.nl/viewtopic.php?f=12&t=1467 (veel plezier) :+

Vandaag trouwens mijn Elcan spectre DR binnengekregen!
Hier gehaald: http://www.aliexpress.com...ml?orderId=72236233485782
Deze vriendelijke chinees was zo beleefd om 15eu op de bon te zetten. En ik heb mazzel gehad bij de douane! O+
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2ni3ymr.jpg

Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van deze replica scope!
Hij is makkelijk af te stellen, de 1x/4x zoom werkt echt geweldig! :o
Er zit zelfs een serienr op, deze is anders dan die van mijn maat (had er 2 besteld)
Hij voelt erg solide aan. (680gram)
De mini reddot bovenop is ook makkelijk af te stellen.

Al met al een erg fijn product! voor best een leuke prijs! *O*
MueR schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:53:
[...]

NABV Huishoudelijk regelement (http://www.nabv.nl/docs/d...abv-2015v1-2.pdf?sfvrsn=6)

[...]

Om dat te verduidelijken, als je geen bio bbs gebruikt, valt het niet onder de definitie van airsoft, waardoor je vrijstelling om het apparaat te gebruiken vervalt, waarmee je een verboden wapen cat I in handen hebt.
Waar jij naar verwijst zijn algemene definities binnen het huishoudelijk regelement van de NABV.
Hier wordt niet verwezen naar het type munitie wat wel of niet verboden is.

Ook in de wet wapens & munitie wordt hier niet over gesproken:
Bron: http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_28-01-2016

Mijns inziens staat het je vrij om BB's van biologische of niet biologische aard te gebruiken. (al dan niet anders aangegeven tijdens een evenement)
Onder artikel 5 en 6 van het huishoudelijke regelement wordt ook niet aangegeven of dit verplicht of verboden is namelijk.

Tijdens een evenement echter, wordt wel bijna altijd gemeld dat ze BB's van biologisch afbreekbare aard verplichten. Dit heeft namelijk met een andere wet te maken:
De wet Mileubeheer: http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_28-01-2016

Ik vind het persoonlijk erg lastig te interpreteren en ben benieuwd of dit in een rechtzaak stand houdt of niet.

[ Voor 34% gewijzigd door tellavist op 28-01-2016 14:17 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Tijgert schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 23:45:

2e hands zijn er soms best leuke replica's te scoren voor een stuk minder dan de nieuw prijs. Kijk eens op facebook groepen als "Airsoft Aanbod" en "Airsoft-Marktplaats.nl".

GBB is leuk voor het realisme maar houd er rekening mee dat een GBB ook veel nadelen heeft. Met een lage buiten temp werkt het minder betrouwbaar dan een AEG (wisselende fps, cooldown) en onderdelen zoals magazijnen zijn duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
MonkeySandwich schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:11:
[...]

2e hands zijn er soms best leuke replica's te scoren voor een stuk minder dan de nieuw prijs. Kijk eens op facebook groepen als "Airsoft Aanbod" en "Airsoft-Marktplaats.nl".

GBB is leuk voor het realisme maar houd er rekening mee dat een GBB ook veel nadelen heeft. Met een lage buiten temp werkt het minder betrouwbaar dan een AEG (wisselende fps, cooldown) en onderdelen zoals magazijnen zijn duur.
G&G heeft ook pneumatic blow back.
Dit is gewoon een AEG die op een andere manier de blowback verzorgd.
Deze heeft wel een mindere "kick" dan de GBB's
Wel een leuke tussenweg :)
Hier is video van de G&G m4 met pneumatic blow back.
YouTube: Airsoft Evike.com- G&G Pneumatic Blowback System

Heb zelf met de G&G GR15 Raider met PBB geschoten, erg licht wapen met een prima blowback.
Niet zo hard als een GBB, maar alsnog genoeg voor een leuk effect!

[ Voor 11% gewijzigd door tellavist op 28-01-2016 14:22 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Of aangezien je hiervoor paintball hebt gespeeld en misschien nog wel spullen zoals een persluchtfles hebt liggen. Een Tippmann M4, recoil (en ook te upgraden met een zwaardere recoil bolt), er passen standaard AEG magazijnen en inner barrels in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
tellavist schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:39:
Waar jij naar verwijst zijn algemene definities binnen het huishoudelijk regelement van de NABV.
Hier wordt niet verwezen naar het type munitie wat wel of niet verboden is.

Ook in de wet wapens & munitie wordt hier niet over gesproken:
Bron: http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_28-01-2016

Mijns inziens staat het je vrij om BB's van biologische of niet biologische aard te gebruiken. (al dan niet anders aangegeven tijdens een evenement)
Onder artikel 5 en 6 van het huishoudelijke regelement wordt ook niet aangegeven of dit verplicht of verboden is namelijk.

Tijdens een evenement echter, wordt wel bijna altijd gemeld dat ze BB's van biologisch afbreekbare aard verplichten. Dit heeft namelijk met een andere wet te maken:
De wet Mileubeheer: http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_28-01-2016

Ik vind het persoonlijk erg lastig te interpreteren en ben benieuwd of dit in een rechtzaak stand houdt of niet.
Ook in de statuten van de NABV staat de specificatie van 6mm en biologisch afbreekbaar. Dat houd dus in dat volgens de NABV je replica die 8mm of non bio schiet niet als airsoft apparaat is geklassificeerd. Je pasje is dus telkens als jij een bb afvuurt (voor dat minieme moment) niet geldig voor het ding wat je in je handen hebt. En aangezien je een pasje nodig hebt om dat ding in handen te mogen hebben ben je voor ieder schot toch zeker 1ms illegaal bezig >:)

Tis een longshot wat dat betreft, maar komt puur doordat ze bij de NABV niet 2x over de tekst hebben heengelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Vorig jaar was er een artikel van een airsoft locatie waar een aantal mensen met non-bio BB's hadden gespeeld. Ik dacht Veluwe of B&A maar kan het helaas niet terug vinden. Ze waren er in ieder geval niet blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

tellavist schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:39:
[...]
Welkom bij de club!!
Heb je een linkje/foto van je beretta m9? mijn maatje heeft hem toevalig gisteren binnen!
Heeft hem met full-auto stand. klappert er lekker op los! :)
Good to be here 8)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/C3YjjarP65nj428NCbywda3I/medium.jpg
Mijn eerste schatje... geen full auto, maar is dat te modden dan?
Als je websites wil om naar replicas te kijken heb ik onder deze link een hele lijst voor je:
http://forum.airsoft.nl/viewtopic.php?f=12&t=1467 (veel plezier) :+

Vandaag trouwens mijn Elcan spectre DR binnengekregen!
Hier gehaald: http://www.aliexpress.com...ml?orderId=72236233485782
Deze vriendelijke chinees was zo beleefd om 15eu op de bon te zetten. En ik heb mazzel gehad bij de douane! O+
[afbeelding]

Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van deze replica scope!
Hij is makkelijk af te stellen, de 1x/4x zoom werkt echt geweldig! :o
Er zit zelfs een serienr op, deze is anders dan die van mijn maat (had er 2 besteld)
Hij voelt erg solide aan. (680gram)
De mini reddot bovenop is ook makkelijk af te stellen.

Al met al een erg fijn product! voor best een leuke prijs! *O*
Dang... die wil ik ook! Heb je het vantevoren gevraagd of hij er 15 buck op wou zetten? Zat er een kopie van je NABV bij of hoefde dat niet?
MonkeySandwich schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:11:
[...]

Check. Airsoft-marktplaats en Airsoftmarkt zijn niet heel erg levendig en veel reeds verkocht spul staat er nog maar dan niet zo aangegeven, maar wellicht moet dat nog verder ontwikkelen.
Die Beretta had ik van ACN af en op Airsoft.nl struin ik ook rond. Verder was ik bij Joppie om me even te orienteren en ze gaven al aan dat er over alles te praten valt, als ik een mooie offerte vraag voor een setje. Begin nl wel van scratch..

Ondertussen zou ik ook genoegen nemen denk ik met een EBB of PBB, maar net die Umarex EBB MP5 is uit de handel :( Er is wel een nieuwere voor terug gekomen met burst, maar dan geen EBB helaas.
Een mooie AK74 met EBB was ook al weg... Dat gas dan wat meer kost zij dan zo, je betaalt voor realisme en die nadelen van gas is zeg maar realistische in field break downs ;)
(beduidend minder leuk als een ander met AEG je pepperd).
MonkeySandwich schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:33:
Of aangezien je hiervoor paintball hebt gespeeld en misschien nog wel spullen zoals een persluchtfles hebt liggen. Een Tippmann M4, recoil (en ook te upgraden met een zwaardere recoil bolt), er passen standaard AEG magazijnen en inner barrels in.
Nou, ik ben nog echt Old Sk00l en heb dus nog gewoon CO2 aan mijn Tippmann Pro Am hangen _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://cdn2.hubspot.net/hub/168374/file-369306699-jpg/images/tippmann_pro-am.jpg?t=1453325307988&width=400&height=251

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Fark, dubbel.

[ Voor 99% gewijzigd door Tijgert op 28-01-2016 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
De tippmann m4 werkt ook op CO2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Tijgert schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 17:58:
[...]

Good to be here 8)
[afbeelding]
Mijn eerste schatje... geen full auto, maar is dat te modden dan?
Alles valt uit eindelijk te modden :+
Ik denk niet dat dat heel makkelijk is.
Sommige m9 modellen hebben full auto functie. Sommige weer niet.
Dang... die wil ik ook! Heb je het vantevoren gevraagd of hij er 15 buck op wou zetten? Zat er een kopie van je NABV bij of hoefde dat niet?
Nee! hij heeft uit zichzelf 15$ op de bon gezet! :o
En Nee, voor scope's hoef je geen NABV pas te laten zien.
Ik weet niet precies waar de scheidingslijn ligt. maar wapen accesoires lees: Red dot's AOG sights, Scopes, Lasers, Underbarrel grips, tripods, Magazijnen, stocks, slings, flashlights, hop ups, barrels, mosfets, gearboxes etc. etc.

Ook hier ligt vast weer een grijs gebied :9

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Nou jongens, hier is tie dan.
Hij is eindelijk af!
Mijn MP5-SD6:Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/fuq8ee.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/10yi64m.jpg

-Verzaagde mp5 ris gemonteerd met slangenklemmen
-Underbarrel grip
-flashlight
-Elcan Spectre DR 1x/4x
-Eigen paintjob
-340/355 fps met 0.20bb
Totale kosten ongeveer 400eu

Ik moet zeggen, ik ben best een beetje trots :*)

Gisteren uitgeprobeerd bij Tactical simulation centre in zoetermeer.

Die elcan scope doet echt wonderen met betrekking tot accuracy en spotting mogelijkheden. Scope is gezero'ed en hij schiet op 30m in een vak van 15x15cm (getest in een bankschroef)
Body hits tot 50m gegarandeerd mits windstil.
Geen internals vervangen o.i.d.
ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van deze replica.
Voor 170eu bij Taiwan gun gekocht. Ik kan met een gerust hart op deze koop terugkijken!

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Sweet! Is het deze?

Edit:
Ondertussen focus ik op een AEG met EBB/PBB, maar die zijn 2e hands nogal lastig te vinden.
Deze vind ik wel mooi...

Afbeeldingslocatie: http://www.unit13shop.eu/data/articles/images/lightbox/big/g_g-tr4-18_-upgraded_18975_0.jpg

Edit 2:

Deze net aan mijn verzameling toegevoegd, een vanilla M4.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3mT2sY3IzYV7jB3Cu31khbtB/medium.jpg

[ Voor 80% gewijzigd door Tijgert op 30-01-2016 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Tijgert schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 23:50:
Sweet! Is het deze?

Edit:
Ondertussen focus ik op een AEG met EBB/PBB, maar die zijn 2e hands nogal lastig te vinden.
Deze vind ik wel mooi...

[afbeelding]

Edit 2:

Deze net aan mijn verzameling toegevoegd, een vanilla M4.

[afbeelding]
Ja het is degene die je in de link hebt staan!

En met "aan mijn verzameling toegevoegd" bedoel je gekocht? Of op de verlanglijst?

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

tellavist schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:36:
[...]
Ja het is degene die je in de link hebt staan!

En met "aan mijn verzameling toegevoegd" bedoel je gekocht? Of op de verlanglijst?
Het is een heel net apparaatje. Is het geverfd of gewrapped?

En ja, hij is vandaag aan mijn verzameling toegevoegd 8)
Morgen kijken naar een MP5SD.
Helaas is de HK416 die ik op het oog had al verkocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Tijgert schreef op zondag 31 januari 2016 @ 00:16:
[...]

Het is een heel net apparaatje. Is het geverfd of gewrapped?

En ja, hij is vandaag aan mijn verzameling toegevoegd 8)
Morgen kijken naar een MP5SD.
Helaas is de HK416 die ik op het oog had al verkocht :(
Thanks!
Ik heb hem zelf gespoten met 2 kleuren bruin!

Gefeliciteerd met je replica!
Maar ga je nou gelijk een 2e kopen ja?

Lekker op dreef ben jij! Haha

Ik ben benieuwd!

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

hehe, er is meer in aantocht :)
Ik wou een vanilla M4 hebben, heb ik. Een Beretta M9, heb ik ook.
Nu heb ik een MP5 op de korrel, helaas een kale ICS en geen Umarex of kekke SD variant, maar als de deal goed genoeg is dan kan ik het wellicht later nog uitbreiden.
Eerlijk is eerlijk, als N00b kan ik niet oordelen over ICS en de meerdeheid is er positief over, dus schrap dat 'helaas' maar. Bovendien is het toch een SD dus dat is ook wel fijn.

Je gaat het toch niet erg vinden als ik je camo na aap? ;)

Dan zag ik ook nog een mooie G36 met EBB en V3 gearbox bij Shogun.. en ze hebben meer mooi speelgoed....

Maar die HK416 met EBB blijft trekken... max realism zonder gas voorlopig.
En een heuze Pulse rifle uit Aliens... Best... Movie.. EVER!

Alleen heb ik nu in mijn hoofd dat een V3 gearbox toch te prefereren is over V2..

[ Voor 17% gewijzigd door Tijgert op 31-01-2016 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Tijgert schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:07:
hehe, er is meer in aantocht :)
Ik wou een vanilla M4 hebben, heb ik. Een Beretta M9, heb ik ook.
Nu heb ik een MP5 op de korrel, helaas een kale ICS en geen Umarex of kekke SD variant, maar als de deal goed genoeg is dan kan ik het wellicht later nog uitbreiden.
Eerlijk is eerlijk, als N00b kan ik niet oordelen over ICS en de meerdeheid is er positief over, dus schrap dat 'helaas' maar. Bovendien is het toch een SD dus dat is ook wel fijn.

Je gaat het toch niet erg vinden als ik je camo na aap? ;)

Dan zag ik ook nog een mooie G36 met EBB en V3 gearbox bij Shogun.. en ze hebben meer mooi speelgoed....

Maar die HK416 met EBB blijft trekken... max realism zonder gas voorlopig.
En een heuze Pulse rifle uit Aliens... Best... Movie.. EVER!

Alleen heb ik nu in mijn hoofd dat een V3 gearbox toch te prefereren is over V2..
Jemig, heb je geld teveel ofzo?! :9

Mijn camo mag je na apen hoor!
Als je wilt spuit ik hem voor je! Vind het erg leuk om te doen namelijk.

Die HK416 is ook een mooie replica zeg! :o

Heb je al een skirm gespeeld? Of sta je nu vooral in de verzamel modus? :9

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

tellavist schreef op zondag 31 januari 2016 @ 18:10:
[...]
Jemig, heb je geld teveel ofzo?! :9

Mijn camo mag je na apen hoor!
Als je wilt spuit ik hem voor je! Vind het erg leuk om te doen namelijk.

Die HK416 is ook een mooie replica zeg! :o

Heb je al een skirm gespeeld? Of sta je nu vooral in de verzamel modus? :9
Ja ach, ik heb wat disposable income so I gotta dispose of it 8)

En ja, ik zit nu in verzamel modus. Er zijn wat wapens die ik wil hebben en die ga ik ook kopen, op de MG42 na, die is gewoon te duur... hoewel...

Ik zie wel dat er nogal een prijsverschil is tussen de winkels... de ene G36C en de andere...

En als we toch bezig zijn, kan iemand me vertellen waarom G&G zoveel duurder is dan VFC/Umarex?

[ Voor 31% gewijzigd door Tijgert op 31-01-2016 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 14:40

henwy

Meh

Kijk ook even op websites buiten NL. Bijvoorbeeld taiwangun.com of gunfire.pl, dat kan nogal eens in kosten schelen, plus het aanbod is hier ook maar erg beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Klopt, maar van elders laten komen kan je weer gerommel krijgen met importeren. Iig extra betalen aan belasting en invoerrechten en als je pech hebt kom je een douanier tegen die niks weet van Airsoft en je replica gewoon in beslag neemt. Of de winkel waar je koopt vergeet je kopie pasje er bij te doen.
Garantie wil ik het al helemaal niet over hebben.
En dan nog, het verschil wat ik zag is minimaal, of ik mis iets...

Ik keek dan naar de VFC MP5 A5, dat scheelt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Tijgert schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:20:
Klopt, maar van elders laten komen kan je weer gerommel krijgen met importeren. Iig extra betalen aan belasting en invoerrechten en als je pech hebt kom je een douanier tegen die niks weet van Airsoft en je replica gewoon in beslag neemt. Of de winkel waar je koopt vergeet je kopie pasje er bij te doen.
Garantie wil ik het al helemaal niet over hebben.
En dan nog, het verschil wat ik zag is minimaal, of ik mis iets...

Ik keek dan naar de VFC MP5 A5, dat scheelt niks.
Binnen de EU heb je geen last van import rechten/douane hoor :+
Als je gaat kijken bij bijvoorbeeld unit13 vs taiwangun.com of airsoftzone vs gunfire.pl
Dan kan je dit al gauw een paar tientjes schelen hoor! :o

Sowieso hebben zij veel meer aanbod en verschepen ze boven de +/- 70 eu ook nog eens gratis.
Daarnaast leveren ze gewoon binnen 2 a 4 dagen. Terwijl nederlandse shops vaak op drop-shipment werken.
Wat in kan houden dat je gewoon langer wacht als je het uit NL besteld omdat ze beperkte eigen voorraad hebben.

Ik heb volgens mij nog nooit een bestelling in Nederland gedaan :9
Bij Unit 13 koop ik alleen in de shop, omdat dit voor mij meerwaarde heeft (advies, uitproberen, bekijken) daar wil ik best wat extra's voor betalen.
Een nederlandse webshop heeft gewoon niks extra's toe te voegen tegenover bijvoorbeeld Gunfire.pl
De garantie van gunfire EN taiwan gun, is namelijk net zo goed, zo niet beter dan nederlandse webshops.

Ik weet dit omdat ik al veel verhalen van medespelers gehoord heb m.b.t. garantie in NL. Dit is vaak gewoon beroerd te noemen. Je kan niet langs komen, moet het alsnog opsturen, wachten, en weer terug gestuurd krijgen.

Ik zie werkelijk waar niet een pluspunt of toegevoegde waarde van een Nederlandse webshop.

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ok, I stand corrected. Ondertussen deze besteld, de laatste.
Bij gunfire is de VFC MP5 aanzienlijk duurder dan bij airsoft4u.nl...

[ Voor 20% gewijzigd door Tijgert op 01-02-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-06 16:38
Afgelopen weekend een replica overgenomen voor een mooi prijsje. Gaat voornamelijk dienen als backup replica. Gaat om een M4, schiet 320 fps en kwam incl scope, grip, 6 mid caps, 1 high cap, sling, tas, LiPo accu + orgineel accu, lader en 8 mag grips
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Lk2kanvczt8YiwPgZDQ1bs7b/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door NL-RaVeR op 01-02-2016 14:09 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 49 Laatste