Heb eigenlijk sinds de splitsing van de topics niet erg actief meer gevolgd.. maar is er al iets bekend over tweakers skirm 2.0?
(stiekem is dit een hele harde tfp natuurlijk..)
(stiekem is dit een hele harde tfp natuurlijk..)
I am the great Cornholio!
[ Voor 4% gewijzigd door XzeroD op 15-07-2015 15:14 ]
Goede schoenen, zorg voor wat eten onderweg (iets van repen). Tevens is het leuk om veel te knallen maar kost je ook een hoop, aanrader vanuit mij is probeer tactics te spelen en elke schot te laten tellenWouter_96 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 15:05:
Aanstaande zaterdag gaan we met onze vriendenclub voor het eerst airsoften. Heel erg beniewd wat we kunnen verwachten. We gaan naar Dark Forrest iemand nog tips of aanraders?
Nou welkomdiefightdie schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:35:
Voor de eerste keer dat ik dit topic ontdek op Tweakers forum.
Tof om te zien dat het er is!
Ben zelf een NABV lid en beoefen dus de airsoft-sport.
Ik ben in bezit van een ICS M4 met hierop (vanzelfsprekend) nog de handige accesoires. (Gekocht in Belgie, Unit13. Aan te raden winkel! Zeer goede en professionele service. Tevens 2x gratis mijn wapen daar laten downgraden bij aankoop, om aan de fps eisen te kunnen voldoen).
Recentelijk heb ik een KJW M9 (Gbb, full metal body) aangeschaft (Besteld in Roemenië).
Binnenkort hopelijk in Sittard een leuke CQB te doen.
Mis je niet met een zero trigger je safety straks?diefightdie schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:47:
Unit13, aankomende zondag 2 Augustus ga ik weer
Main: ICS M4, Side: KJW M9.
Momenteel druk bezig met een mooie Tokyo Marui VSR 10 samenstelling te maken. Deze gaat in de nabije toekomst aangeschaft worden incl mooie 10-40x50 scope, Zero trigger+piston en andere inner barrel.
vet! Ik heb vorig jaar de VSR10 gekocht, zit nog nieuw in doos haha maar heb wel vergelijkbare upgrades in gedachten.. Nu alleen nog tijd om te airsoften..diefightdie schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:47:
Unit13, aankomende zondag 2 Augustus ga ik weer
Main: ICS M4, Side: KJW M9.
Momenteel druk bezig met een mooie Tokyo Marui VSR 10 samenstelling te maken. Deze gaat in de nabije toekomst aangeschaft worden incl mooie 10-40x50 scope, Zero trigger+piston en andere inner barrel.
'missen' weet ik niet. Maar dan heb ik er inderdaad geen meer. Dit is normaal bij sniper-upgrades bij een zero-trigger. Kwestie van zorgen dat je veer nooit op spanning staat wanneer je off-field bent.XzeroD schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:57:
[...]
Mis je niet met een zero trigger je safety straks?
Mooi man! Gebruiken dat mooie replicaMisterEagle schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:01:
[...]
vet! Ik heb vorig jaar de VSR10 gekocht, zit nog nieuw in doos haha maar heb wel vergelijkbare upgrades in gedachten.. Nu alleen nog tijd om te airsoften..
Alleen airsoftpro triggers hebben geen safety. De rest wel eigenlijk. Maar met een bolt action is een safety toch redelijk overbodig. Als je een keer schiet voor je de safety in loopt, is de spanning toch van je veer.XzeroD schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:57:
[...]
Mis je niet met een zero trigger je safety straks?
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
'wapens' Replica'sMad-Matt schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:18:
Heren, is het mogelijk om met een groepje kennis te maken met airsoft (regio Rotterdam)
We willen het graag met een groepje collega's een keer proberen.
(we hebben dus geen eigen wapens)
Men prefereert het woord Replica. Om de duidelijke scheiding te houden tussen een hobby/sport en een daadwerkelijk gevaarlijk iets. De intenties zijn namelijk niet om iemand schade toe te brengen of jezelf te verdedigen.Mad-Matt schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:25:
theoretisch zijn het wapens, alleen geen vuurwapens
--edit--wa·pen (het; o) 1(meervoud: wapens, wapenen) voorwerp, werktuig om iem. aan te vallen, om zich te verdedigen; de wapens neerleggen de strijd beëindigen; biologische wapens ziekteverwekkende bacteriën en virussen als wapen; chemische wapens gifgassen als wapen; slagwapen, steekwapen, stootwapen, vuurwapen2(meervoud: wapens) (adellijk) familieteken; blazoen van een (adellijk) geslacht, van een land, stad enz.
[ Voor 4% gewijzigd door diefightdie op 28-07-2015 11:34 ]
Als er mensen normaal mee zouden omgaan wel jaMueR schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:06:
[...]
Alleen airsoftpro triggers hebben geen safety. De rest wel eigenlijk. Maar met een bolt action is een safety toch redelijk overbodig. Als je een keer schiet voor je de safety in loopt, is de spanning toch van je veer.
Wettelijk/theoretisch zijn het airsoftapparaten en wapens, af te lijden aan het "WWM Paragraaf 1, Artikel 1, lid 1 sub h"Mad-Matt schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:25:
theoretisch zijn het wapens, alleen geen vuurwapens
h. airsoftapparaat: lucht-, gas-, of veerdrukwapen met een maximum schotkracht van 3,5 joules, welk wapen voor wat betreft zijn vorm en afmetingen een sprekende gelijkenis toont met vuurwapens;
Als je al sportschutter bent zal het airsoften ook goed bevallen!Mad-Matt schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:37:
ah prima, replica's dan.
(als sportschutter snap ik het voorzichtig zijn)
Helaas. Ik ben er deze keer niet bij. Dus van mij uit sowieso geen patches. Heb er ook niet eens bij nagedacht om iets met patches te doen.AjDuLion schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:00:
wow leven in dit topic![]()
komen er ook nieuwe patches... ? (iets met tweakers logo...)
*empty*
Om mezelf te quoten. Mocht er interesse zijn voor een patch dan kan ik wel eens gaan kijken of iets kan maken, dit afhankelijk van aantal liefhebbers. Er is wel een lange levertijd voor custom patches. Voor liefhebbers die Henk hebben gemist. Ik heb er nog steeds een x aantal liggen.MR_VIPER schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:26:
[...]
Helaas. Ik ben er deze keer niet bij. Dus van mij uit sowieso geen patches. Heb er ook niet eens bij nagedacht om iets met patches te doen.
*empty*
[ Voor 29% gewijzigd door Phenomania op 08-08-2015 23:27 ]
[ Voor 44% gewijzigd door bntjah op 12-08-2015 14:26 . Reden: Wat info bij geplaatst over mijn gebruikte dingen ]
K49 '17
Van welk jaar is je PTW, 2008?bntjah schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:46:
Leuk om te zien dat er ook een airsoft topic leeft op T.net :-) deze maar even volgen dus... :-) mooie replica Phenomania wat tevreden van die mosfet? Kende hem namelijk niet
Huidige setup:
Systema PTW met Flat hop + Widebore (MK18 ish build, gebouwd door AirsoftDoctor.be)
KJW P226 (ooit gekocht en blijft werken dus...)
Semapo NCPC met Blueforce Gear Triple Single Pouch en GMR Minimap
[ Voor 73% gewijzigd door bntjah op 12-08-2015 17:03 ]
K49 '17
Mijne is wel van 2008 en heeft ook al zeker het nodige mee gemaakt. Enigste waar ik nu last van heb is een jam wat nog even opgelost moet worden, maar daar kan de Doktor mee aan de slagbntjah schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:59:
@XzeroD van begin dit jaar maar heeft al vrij hard afgezien al mee onderwater enz gegaan (didn't like it that much)
Steekt al een andere motor in (etiny) en rubbertjes van hop up kamer (was de schade na het zwemmen) verder enkel nog maar problemen gehad met de Motor Brushes (dit was eerste skirm nadat ik hem had het probleem). Ik moet wel toegeven dat ik de etiny motor mooier vind klinken dan de standaard systema motor (is opgestuurd voor rewound omdat core vast zat door het water, gaat dienen als reserve)...
Na deze dingen reageert hij nog altijd super en vrij tevreden van de aankoop
*empty*
Inmiddels heb ik feedback. Het gekozen patch ontwerp kan niet goedgekeurd worden (voor heel valide redenen). Aangezien ik geen backup ontwerp heb zal er door mij verder geen inzet volgen voor een andere patch.MR_VIPER schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 07:42:
<lang verhaal>
Let op alles is onder voorbehoud van goedkeuringen die buiten macht van TS'en en mijn macht liggen.
Volgens mij was de inschrijf termijn inmiddels verlopen. Maar neem even contact op met XzeroD of Hogader. Misschien dat je nog op de lijst erbij kan.Sabbas-nl schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 02:45:
Lurker alert!
Kom al wat jaartjes op tweakers maar vooral als Lupker. Inmiddels een klein jaar actief in de airsoft en heb inmiddels aardig wat spul bij elkaar verzameld. Het lijkt mij leuk om mee te doen met de tweakers 2.0 skirm, weet alleen niet of ik daarvoor in aanmerking kom...
[ Voor 38% gewijzigd door MR_VIPER op 14-08-2015 07:21 ]
*empty*
Ja, zeker tevreden over de Mosfet. Je kunt relatief makkelijk je bursts instellen en middels vibraties houdt hij je goed op de hoogte over het interne reilen en zeilenbntjah schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:46:
Leuk om te zien dat er ook een airsoft topic leeft op T.net :-) deze maar even volgen dus... :-) mooie replica Phenomania wat tevreden van die mosfet? Kende hem namelijk niet
Huidige setup:
Systema PTW met Flat hop + Widebore (MK18 ish build, gebouwd door AirsoftDoctor.be)
KJW P226 (ooit gekocht en blijft werken dus...)
Semapo NCPC met Blueforce Gear Triple Single Pouch en GMR Minimap
[ Voor 6% gewijzigd door Phenomania op 16-08-2015 09:16 ]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
De naam zegt het al, dat is voor airsofters en hun avonturen. Vragen over spullen hoort eigenlijk hier thuis zoals de poster heeft begrepen.L1nt schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:01:
Volgens mij loopt de meeste discussie nu via : Airsofters en hun avonturen
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Wat ik altijd gebruik is Dreft (of afwasmiddel) omdat het een vettige laag legt die toch doorzichtig is en daardoor bijna niet beslaat. Natuurlijk zijn er 1001 middelen maar deze werkt voor mij... Ondertussen heb ik nu een Oakley gekocht en gebruik even het bijgeleverde product daar van ;-) maar er zijn genoeg middeltjes om dit te behandelen / voorkomen natuurlijk moet je dit vaak opnieuw doen...NL-RaVeR schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:09:
Wat bij mij goed helpt is een "normale" airsoft bril (swisseye apache) insmeren met tandpasta....
K49 '17
Gruwelijk gejatte Icoon!
Ik kreeg v/d week de brief van de NABV om mijn contributie te verlengen. Ik moet zeggen dat ik heel erg twijfel om te verlengen. Ik heb afgelopen jaar 1 keer geskirmed en mijn buddy vertelde me gisteren dat samen skirmen voorlopig van de baan is. Of eigenlijk was de strekking dat hij helemaal niet gaat Airsoften dus dat motiveert ook niet.RZor schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 11:42:
Zo, ben weer in de running, mijn AA aan het repareren en dan gaan we weer eens beginnen, eindelijk wat tijd gevonden!
Moet wel zeggen dat ik ook wel weer erg zin heb gekregen om weer te gaan spelen.
Zelfde dilemma hier. Maar gear verkopen doe je met meer dan 80 euro verlies dus ik verleng gewoon. Kijken wat t volgend jaar gaat brengen!Tristan schreef op zondag 29 november 2015 @ 10:38:
[...]
Ik kreeg v/d week de brief van de NABV om mijn contributie te verlengen. Ik moet zeggen dat ik heel erg twijfel om te verlengen. Ik heb afgelopen jaar 1 keer geskirmed en mijn buddy vertelde me gisteren dat samen skirmen voorlopig van de baan is. Of eigenlijk was de strekking dat hij helemaal niet gaat Airsoften dus dat motiveert ook niet.
Moet ik m'n gear verkopen of niet?
Gruwelijk gejatte Icoon!
Ja, dat is waar. Ghost Town is 43min rijden voor me. Maar iets dichterbij in de buurt van Zevenhuizen heb je geloof ik nietRZor schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:47:
[...]
Zelfde dilemma hier. Maar gear verkopen doe je met meer dan 80 euro verlies dus ik verleng gewoon. Kijken wat t volgend jaar gaat brengen!
Ghost Town is voor jou ook goed te doen toch?
Voor mij ook ongeveer, ik kom alleen vanuit t zuiden.Tristan schreef op zondag 29 november 2015 @ 17:46:
[...]
Ja, dat is waar. Ghost Town is 43min rijden voor me. Maar iets dichterbij in de buurt van Zevenhuizen heb je geloof ik niet
Gruwelijk gejatte Icoon!
Well, count me in!Tristan schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:11:
Ik baal er best van. Ik heb toch aardig geinvesteerd en ik wil dat niet zomaar door het putje spoelen. Ik had gehoopt wat vaker met een skirm van GoT mee te doen, maar dat ik ook niet helemaal gelopen zoals we allemaal gepland hadden geloof ik. Punt is dat ik niet zo snel in m'n eentje voor een skirm aanmeldt want met een buddy is gewoon leuker, maar misschien moet ik me gewoon niet zo aanstellen..
Gruwelijk gejatte Icoon!
K to the KillaZ
Hier eigenlijk ook. In mijn eentje ga ik niet zo snel en als je een buddy hebt om mee te gaan, maakt dat het natuurlijk een stuk leukerTristan schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:11:
Ik baal er best van. Ik heb toch aardig geinvesteerd en ik wil dat niet zomaar door het putje spoelen. Ik had gehoopt wat vaker met een skirm van GoT mee te doen, maar dat ik ook niet helemaal gelopen zoals we allemaal gepland hadden geloof ik. Punt is dat ik niet zo snel in m'n eentje voor een skirm aanmeldt want met een buddy is gewoon leuker, maar misschien moet ik me gewoon niet zo aanstellen..
Jep, wij kwamen heel vaak bij Dark Forest altijd geweldige organisatie met Dave. Ik nam alleen aan dat hij het niet meer deed tot 2016? Daar zitten wij eigenlijk op te wachten. Niet zo top ervaringen met Crimi Events die het daar nu organiseert.KillaZ schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 08:33:
Waarom niet in je eentje? Je haakt aan bij een team en gaan met die banaan
Afgelopen zondag in Helenaveen geweest, mooi veld, veel potentie en i.m.o. goede organisatie (Dave van ATC). Er staat ook een hoop te gebeuren dus daar gaan we vaker terugkomen.
K to the KillaZ
Top! Hopelijk snel een keer langs!KillaZ schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:48:
Dave is gestopt met Dark Forest en Oude Tonge begreep ik en focust zich volledig op Helenaveen en een nieuw projectje in NL. Overigens "organiseert" Crimi events het wel, maar staat Dave je gewoon op te wachten
Eens!
[ Voor 14% gewijzigd door NL-RaVeR op 01-12-2015 14:55 ]
Hamont (België) net over de grens onder Eindhoven.NL-RaVeR schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:25:
Misschien kunnen we een lijstje maken van tweakers en hun (woon)locatie en op basis daarvan is kijken waar we zo nu en dan als een "team" kunnen skirmen?
Ik zal in dat geval wel ff de aftrap geven:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
[ Voor 65% gewijzigd door RZor op 01-12-2015 19:35 ]
Gruwelijk gejatte Icoon!
Gruwelijk gejatte Icoon!
[ Voor 7% gewijzigd door MisterEagle op 02-12-2015 14:49 ]
[ Voor 11% gewijzigd door RZor op 05-12-2015 11:55 ]
Gruwelijk gejatte Icoon!
Magnetic_Man schreef op zondag 06 december 2015 @ 08:58:
Members only:
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Ik hoor goede verhalen over Stark Arms Glocks, volgens mij grotendeels TM compatible. Hi-Capas hebben volgens mij de meeste upgrade mogelijkheden omdat deze veel voor IAPS e.d. gebruikt worden. Barrels en valves heb je voor heel veel modellen. En anders zit je toch aan TM.RZor schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 11:55:
Iemand een goeie suggestie voor een out-of-the box prima presterende side-arm welke wel ruime mogelijkheden heeft voor upgraden, maar die geen kg weegt?
- WE Hi-Capa 5.1 (heb ik nu) te zwaar en klote kwaliteit, krijg nog geen magazijn leeg op 1 CO2 patroon, lekt als een malle, met twee verschillende magazijnen
Zitten kijken naar een Glock model, formaat en gewicht spreekt me wel aan eigenlijk, maar geen ervaring mee verder en t upgraden leek me wat minimaal maar dat kan heel goed mijn gevoel zijn.
Was mij ook al opgevallen. We zijn echt verspreid over het hele landNL-RaVeR schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:45:
Nice, toch al 10 man. Maar wel verspreid over het hele land. Is kijken of we een leuke locatie kunnen vinden waar we naartoe kunnen gaan met zijn allen?
wil zeker eens meegaan met een tweakers team,MueR schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:36:
Members only:
PSN : runeviking
Ik ha er 29 december naar toe.MueR schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:51:
Ik kan Helenaveen aanraden trouwens heren. Vlak bij Helmond (dus ook goed bereikbaar voor de Belgen). 6000m2 CQB, erg gaaf terrein en de uitbater is een toffe vent die graag meewerkt aan prive events.
Straal overheen gelezenNL-RaVeR schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:01:
@Hogader, haal je nu gewoon even Vikingjunior uit de lijst?
Ah ook hier, heb je Blog gelezen over barrels was erg interessant. Wil ook nog een Orga barrel aanschaffen, maar voorlopig al genoeg uit gegeven. Het is een dure hobby om mee te starten.
Hogader schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:15:
MueR schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:36:
Members only:
Yes, als je de voetplaat aan de onderkant eraf haalt kan je een paar stukjes tape op de binnenmag plakken.Cyrus The Virus schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:22:
Iemand hier die G&G midcaps hebben met feed problemen. Sommige van mijn midcaps blijven gewoon hangen.
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Dat had ik al geprobeerd maar hielp niet. Uiteindelijk heb ik met een losse hopup getest om te kijken hoe de BB eruit kwamen. Op een gegeven moment bleef de veer hangen en werden die BBs niet om hoog geduwd.Francis schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 10:57:
[...]
Yes, als je de voetplaat aan de onderkant eraf haalt kan je een paar stukjes tape op de binnenmag plakken.
Hierdoor komt hij hoger te liggen en zou het probleem over moeten zijn.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Wat bij mij hierbij heeft geholpen is de binnenkant verhogen met een stukje velcro en aan de ahterkant van de magwel ook een stukje zodat de mag naar voren wordt gedrukt.Lipje nog wel in mijn mags zitten. Nog geen 100% feed, dus ga nog wel eens een cheapass mag proberen hoe die gaat dan.Cyrus The Virus schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 11:09:
[...]
Dat had ik al geprobeerd maar hielp niet. Uiteindelijk heb ik met een losse hopup getest om te kijken hoe de BB eruit kwamen. Op een gegeven moment bleef de veer hangen en werden die BBs niet om hoog geduwd.
Heb nu dat extra palletje om de laatste bb eruit te duwen eruit gehaald en nu lijkt het perfect te werken.
[ Voor 8% gewijzigd door RZor op 13-12-2015 09:10 ]
Gruwelijk gejatte Icoon!
[ Voor 17% gewijzigd door HaterFrame op 14-12-2015 07:53 ]
Netjes!MetaFrame schreef op maandag 14 december 2015 @ 07:51:
Gisteren weer naar de besloten skirm in Gasselte geweest, opzich een mooie dag maar FairPlay was aan het einde van de dag ver te zoeken helaas
Ik kon eindelijk mijn nieuwe ICS L85A2 testen en moet zeggen dat die stock echt heerlijk schiet.
Nu kon je lootjes kopen aangezien het om een ICS event ging, dus heb ik er 5 gekocht. Win ik gewoon de hoofdprijsEen ICS CXP APE R Duo Tone
[afbeelding]
Je begrijpt dat ik daar wel erg vrolijk van word
Gaaf manMetaFrame schreef op maandag 14 december 2015 @ 07:51:
Gisteren weer naar de besloten skirm in Gasselte geweest, opzich een mooie dag maar FairPlay was aan het einde van de dag ver te zoeken helaas
Ik kon eindelijk mijn nieuwe ICS L85A2 testen en moet zeggen dat die stock echt heerlijk schiet.
Nu kon je lootjes kopen aangezien het om een ICS event ging, dus heb ik er 5 gekocht. Win ik gewoon de hoofdprijsEen ICS CXP APE R Duo Tone
[afbeelding]
Je begrijpt dat ik daar wel erg vrolijk van word
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq