Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Airsoft Topic deel 3/4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 39 40 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Intergalactic
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 11-06 15:57

Intergalactic

Testlab Coรถrdinator & Moderator Harde Waren

๐™ธ๐š—๐šŸ๐šŠ๐š๐šŽ๐š›๐šœ ๐™ผ๐šž๐šœ๐š ๐™ณ๐š’๐šŽ

gaan we dan ook alle volwassen kleuters van velden weg houden?

| ๐š’๐š— ๐šœ๐š™๐šŠ๐šŒ๐šŽ, ๐š—๐š˜ ๐š˜๐š—๐šŽ ๐šŒ๐šŠ๐š— ๐š‘๐šŽ๐šŠ๐š› ๐šข๐š˜๐šž ๐šœ๐šŒ๐š›๐šŽ๐šŠ๐š– | Tweakers Discord |

• JipJapGoedje
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11-06 13:32
Misschien minderjarigen niet voor Skirms maar enkel voor besloten verjaardagfeestjes etc? Zodat de organisatoren niet enkel met paintball dagjes zitten?

Anders denk ik dat je al gauw die Amerikaanse toestanden krijgen met krijsende en jankende kinderen tijdens een skirm.....

• Pannekook
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:49
Als ze het hebben over minderjarigen, dan denk ik eerder dat ze daarmee 16> bedoelen voor reguliere skirms?
Kinderairsoft bestaat in principe al (zie Area077). Daar spelen ze dan met 0.06J replica's.

Verwacht niet dat er hier van die Amerikaanse taferelen zullen ontstaan. Het bezit van replica's lijkt met sowieso alleen voor 18+ te zijn aangezien dit gewoon onder de wapenwet valt.

Banzoi -Ravencrest // Bhaltair - Ravencrest // PM voor Battle.net ID

• Stoney3K
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:05

Stoney3K

Flatsehats!

ErwinJ schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:53:
[...]
inzetten op speedsoffies en nu kinderen..... als dit zo doorzet is het tactical spelen voorbij.
Je ziet nu al dat tactical en speedsoffies vaak gemengd spelen bij sommige orga's en dit gaat niet altijd goed, denk daar kinderen bij en je bent klaar. ( temminste ik wel )
Ik begin toch de indruk te krijgen dat de NABV steeds huiveriger wordt om iets te doen voor de mensen in camouflagekleren en plate carriers die wรฉl graag tactisch willen spelen.

Heeft misschien ook met de media te maken waarin elke keer figuren in spijkerbroek, Multicam plate carrier en een AR te zien zijn de afgelopen week? ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Intergalactic

Intergalactic

JipJapGoedje schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:16:

Anders denk ik dat je al gauw die Amerikaanse toestanden krijgen met krijsende en jankende kinderen tijdens een skirm.....
dat is wel enkel wat je op YT ziet, er zijn veel meer kids in de vs die spelen en volgens mij gaat dat over het algemeen gewoon normaal.

| ๐š’๐š— ๐šœ๐š™๐šŠ๐šŒ๐šŽ, ๐š—๐š˜ ๐š˜๐š—๐šŽ ๐šŒ๐šŠ๐š— ๐š‘๐šŽ๐šŠ๐š› ๐šข๐š˜๐šž ๐šœ๐šŒ๐š›๐šŽ๐šŠ๐š– | Tweakers Discord |

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Hier een interessant artikel over degene die bezig is met het aanvragen van een ontheffing om op die manier geen lid meer te hoeven zijn van de NABV:
https://www.airsoft-markt...-de-nabv-is-nou-eigenlijk

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Intergalactic

Intergalactic

artikel is okey geschreven, maar wel zeer biassed. wat jammer is, het voelde ook niet echt aan als een interview.

• dindr
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 12-06 16:24
Combat Outpost te Oude Tonge stopt per direct. Erg jammer, was een fijne locatie.

• Echt niet.
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12-06 14:35

Echt niet.

Gewoon niet.

Laatst even bij Shogun een hoop reviews geschreven over het spul wat ik er in de loop der tijd heb besteld.
Na het schrijven van de reviews even wachten, 'ze worden gecontroleerd op spelling' oid.

Kijk ik er een dag later, zijn alleen de positieve reviews geplaatst |:(
Terwijl รฉรฉn van de reviews ging over een aeg die ik had gehaald vanwege de goeie reviews die erbij stonden, waar ik me maar zeer beperkt in kon vinden. Ben behoorlijk teleurgesteld in die winkel. ;w

• williewimp
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21:11
Trieste bedoeling is dat. Reviews van airsoft spul blijft een dingetje. Alle reviews die je tegenkomt zijn geplaatst door partijen met een (financieel) belang of ze hebben spulletjes gekregen. Alle overige reviews zijn vaak onvolledig. Er zijn er maar weinig die ook een replica open trekken en iets over de gearbox vertellen / laten zien.

• miicker
  • Niet online
Vraagje, ik heb een Trident Mk2 SPR. Gister was ik er even mee bezig. Ik voelde al vaker dat de stock wat stroef naar achter ging, dat was nu ook het geval. Ik kon 1 keer schieten en toen ineens niet meer. Ik dacht eerst dat de batterij leeg was, toen ging ik kijken zag ik dat een kabel is afgebroken bij de connector waar de batterij op aangesloten wordt:

Nu is mijn vraag, hoe kan ik de kabel iets verlengen en opnieuw aansluiten of de connector? Of heb ik dan een nieuwe connector nodig. En waar haal ik dat soort spullen?

Of zou dit onder garantie vallen? Ik heb hem bij Krale gekocht.

• williewimp
Die connector heb ik eigenlijk geen ervaring mee met vervangen. Maar als ik het goed heb zijn dat goedkope stekkers om in massa productie te gebruiken maar lastiger om thuis te vervangen. Ik persoonlijk zou als je toch aan de gang moet met repareren er meteen een andere stekker op zetten. (Deans of XT60) Die zijn betrouwbaarder en hebben minder weerstand en eenvoudiger te monteren.

Je hebt een paar opties:
1: een belletje naar Krale, en kijk even wat ze zeggen. Het is als je de juiste spullen hebt sowieso in 15 min gepiept.
2: zelf (of een vriend ofzo) aan de gang met repareren. Ik weet niet waar je woont maar ik kan de boel wel voor je solderen en afhankelijk van wat je precies wilt heb ik het misschien nog wel liggen ook nog. Losse stekkertjes kosten heel weinig. Ik woon in de omgeving Den Bosch.

• citruspers
  • Laatst online: 23:06
miicker schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:00:
Vraagje, ik heb een Trident Mk2 SPR. Gister was ik er even mee bezig. Ik voelde al vaker dat de stock wat stroef naar achter ging, dat was nu ook het geval. Ik kon 1 keer schieten en toen ineens niet meer. Ik dacht eerst dat de batterij leeg was, toen ging ik kijken zag ik dat een kabel is afgebroken bij de connector waar de batterij op aangesloten wordt:
[Afbeelding]

Nu is mijn vraag, hoe kan ik de kabel iets verlengen en opnieuw aansluiten of de connector? Of heb ik dan een nieuwe connector nodig. En waar haal ik dat soort spullen?

Of zou dit onder garantie vallen? Ik heb hem bij Krale gekocht.
Dat is een mini-tamiya aansluiting. Simpel gezegd strip je een stukje kabel, crimp je met een speciale tang een speciale connector op het uiteinde, en klik je het geheel in de plastic behuizing.

Dat heeft echter 2 nadelen:

1) Je moet de juiste spullen in huis hebben
2) mini tamiya is helemaal geen goede aansluiting voor replicas, zoals WillieWimp ook al zegt. Als je er zelf mee aan de slag gaat zou ik er meteen Deans/"T connector" op zetten (maar dat moet dan ook meteen op al je accus), maar gezien de leeftijd van de replica zou ik eerst even bij Krale polsen hoe en wat.

I'm a photographer, not a terrorist

• miicker
  • Niet online
@williewimp @citruspers bedankt voor de hulp. Ik ga eerst Krale even bellen. Als het al onder de garantie valt moet ik hem waarschijnlijk opsturen verwacht ik. Aangezien Krale voor mij een behoorlijk eind weg is.

Mocht het niet onder de garantie vallen dan maak ik misschien wel gebruik van jouw aanbod @williewimp Den Bosch is een stuk dichterbij dan Krale (woon zelf in de buurt van Utrecht).

• Francis
  • Laatst online: 11-06 19:47

Francis

DL 650 V-Sttrom

miicker schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:03:
@williewimp @citruspers bedankt voor de hulp. Ik ga eerst Krale even bellen. Als het al onder de garantie valt moet ik hem waarschijnlijk opsturen verwacht ik. Aangezien Krale voor mij een behoorlijk eind weg is.

Mocht het niet onder de garantie vallen dan maak ik misschien wel gebruik van jouw aanbod @williewimp Den Bosch is een stuk dichterbij dan Krale (woon zelf in de buurt van Utrecht).
Woon zelf ook in de buurt van Utrecht, kan wel even deans stekkers erop zetten voor je?
IJsselstein hier. Zo gebeurd

Heb nog stekkers liggen die ik toch niet meer gebruik want HPA.

[Voor 4% gewijzigd door Francis op 25-02-2021 14:07]

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• miicker
  • Niet online
Francis schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:06:
[...]

Woon zelf ook in de buurt van Utrecht, kan wel even deans stekkers erop zetten voor je?
IJsselstein hier. Zo gebeurd

Heb nog stekkers liggen die ik toch niet meer gebruik want HPA.
Ik stuur je even een PB!

• miicker
  • Niet online
Door @Francis nu een mooie dean connector er op zitten. En nog belangrijker: weer een werkende replica! Nogmaals bedankt! :)

• Francis
  • Laatst online: 11-06 19:47

Francis

DL 650 V-Sttrom

miicker schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 20:34:
Door @Francis nu een mooie dean connector er op zitten. En nog belangrijker: weer een werkende replica! Nogmaals bedankt! :)
Graag gedaan :)

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• williewimp
Ik heb 'n nieuw speeltje gekocht. KAC PDW AEG. Ik weet de fabrikant niet precies maar volgens mij van JG of Dboys ofzo. Ik heb 'm gekocht met 't idee om hem zelf te gaan upgraden. Dat heb ik nog nooit gedaan dus ik zal wel regelmatig om raad vragen denk ik :*)

Ik wilde iets tofs wat geen m4 was en redelijk compact. M4 compatible mags vond ik wel een pre net als een metal body. Dat is allemaal gelukt voor een redelijk prijsje.

• j0rDy
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12-06 16:56
Nice! maatje van mij is om dezelfde reden voor een Amoeba AM-001 gegaan, deze:

even wat anders: zoals bij (waarschijnlijk) vele van jullie staan skirms voor mij op dit moment op een laag pitje, normaal vraag de NABV om jaarlijks een aantal actieve evenementen op te geven waar je aan hebt deelgenomen. Weten jullie of in deze tijd dezelfde regels gelden? Stel je hebt een jaar lang niets gedaan, heeft dit dan impact op je lidmaatschap?

• IvoZ87
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 00:16
j0rDy schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:46:
Nice! maatje van mij is om dezelfde reden voor een Amoeba AM-001 gegaan, deze: [Afbeelding]

even wat anders: zoals bij (waarschijnlijk) vele van jullie staan skirms voor mij op dit moment op een laag pitje, normaal vraag de NABV om jaarlijks een aantal actieve evenementen op te geven waar je aan hebt deelgenomen. Weten jullie of in deze tijd dezelfde regels gelden? Stel je hebt een jaar lang niets gedaan, heeft dit dan impact op je lidmaatschap?
Op 10-02-2021 heb je al het goed is een mail ontvangen waarin staat dat het dit jaar niet verplicht is om je activiteiten door te geven. Het natuurlijk wel. ;)

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 00:14

dr.lowtune

Deugt niet

williewimp schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 08:26:
Ik heb 'n nieuw speeltje gekocht. KAC PDW AEG. Ik weet de fabrikant niet precies maar volgens mij van JG of Dboys ofzo. Ik heb 'm gekocht met 't idee om hem zelf te gaan upgraden. Dat heb ik nog nooit gedaan dus ik zal wel regelmatig om raad vragen denk ik :*)

Ik wilde iets tofs wat geen m4 was en redelijk compact. M4 compatible mags vond ik wel een pre net als een metal body. Dat is allemaal gelukt voor een redelijk prijsje.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Daar heb ik ook nog een body van liggen (DBoys), binnenkort wil ik die ook eens gaan opbouwen, precies om de redenen die je noemt: compact, M4 compatible en je ziet ze niet veel. Projecte waar ik nu eerst mee aan de slag ga is een M249 ombouwen naar een MK46. 8) Wat een beest!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• j0rDy
IvoZ87 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:26:
[...]

Op 10-02-2021 heb je al het goed is een mail ontvangen waarin staat dat het dit jaar niet verplicht is om je activiteiten door te geven. Het natuurlijk wel. ;)

[Afbeelding]
Thanks! deze had ik even gemist tussen het email-geweld van de NABV van de afgelopen tijd ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:51
IvoZ87 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:26:
[...]

[Afbeelding]
Wat is, buiten Corona tijden, dan eigenlijk de consequentie van niet-actief te zijn met airsoften terwijl je NABV lid bent?

• williewimp
dr.lowtune schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:27:
[...]

Daar heb ik ook nog een body van liggen (DBoys), binnenkort wil ik die ook eens gaan opbouwen, precies om de redenen die je noemt: compact, M4 compatible en je ziet ze niet veel. Projecte waar ik nu eerst mee aan de slag ga is een M249 ombouwen naar een MK46. 8) Wat een beest!
De PDW gearbox is zo goed als m4 spec, enige afwijking daarop is volgens mij de selector plate en selector. Oh en de motor is zo'n raar mid length model. Schijnbaar is er ook gewoon een lange lengte te plaatsen als je de grip vervangt door m4 spec. Ik zal mijn ervaringen tzt wel posten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IvoZ87
Wekko306 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:54:
[...]

Wat is, buiten Corona tijden, dan eigenlijk de consequentie van niet-actief te zijn met airsoften terwijl je NABV lid bent?
Goeie vraag geen idee. Ik denk dat, als niemand anders dat hier weet, je er even een mailtje uit moet sturen richting de nabv zelf.

• williewimp
[...]

Wat de consequenties precies zijn weet ik niet. Maar de reden dat je airsoft replicas mag hebben is omdat je ze nodig hebt voor de sport. Daarom moet je laten zien dat je ze gebruikt in dat formulier op de site van de NABV. Nu zullen ze niet snel zo heel streng zijn maar in principe als je niet airsoft hoor je ze niet te hebben.
Knutselen aan je replicas kun je overigens ook gewoon als activiteit doorgeven.

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:51
williewimp schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:59:
[...]

Wat de consequenties precies zijn weet ik niet. Maar de reden dat je airsoft replicas mag hebben is omdat je ze nodig hebt voor de sport. Daarom moet je laten zien dat je ze gebruikt in dat formulier op de site van de NABV. Nu zullen ze niet snel zo heel streng zijn maar in principe als je niet airsoft hoor je ze niet te hebben.
Knutselen aan je replicas kun je overigens ook gewoon als activiteit doorgeven.
Dat was inderdaad wat ik zou verwachten ja, maar was vooral benieuwd of/hoe streng daar in de praktijk op wordt opgetreden. Ik kan me prima voorstellen dat je als NABV lid รฉรฉn of meerdere replica's in huis hebt maar vanwege wat voor omstandigheid een jaar of misschien wel langer niks actiefs doet met Airsoft, maar je replica's wel gewoon of hebt liggen. Mocht je dan bv geroyeerd worden als NABV lid omdat je niet actief bent zou je natuurlijk wel direct een probleem hebben mbt de replica's die je hebt liggen.
Maar eens een mailtje aan de NABV wagen uit nieuwsgierigheid :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
NABV heeft hier al meerdere keren op gereageerd. Je hoeft maar 1 of 2 activiteiten per jaar te registreren. Wat die activiteit is mag je zelf weten, mag ook bijvoorbeeld "Thuis scope afstellen" zijn. Je kunt dus altijd wel iets verzinnen.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

miicker schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:40:
NABV heeft hier al meerdere keren op gereageerd. Je hoeft maar 1 of 2 activiteiten per jaar te registreren. Wat die activiteit is mag je zelf weten, mag ook bijvoorbeeld "Thuis scope afstellen" zijn. Je kunt dus altijd wel iets verzinnen.
Dit, en anders kan @MueR hier nog wel wat duidelijkheid over geven (want die zit in de ledenraad).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• williewimp
Misschien kun je "chairsoften" ook als activiteit doorgeven. :+

• j0rDy
williewimp schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:12:
Misschien kun je "chairsoften" ook als activiteit doorgeven. :+
Daar vallen de volgende activiteiten onder:

Uren lang Youtube video's kijken van airsoft mike/swamp sniper/kicking mustang/etc.
Uren lang de gebruikte replica's en accesoires opzoeken op de bekende webshops
Tot slot concluderen dat je toch niet kan skirmen en/of geen budget hebt en alle tabbladen weer sluiten

• MueR
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12-06 18:53

MueR

Moderator Devschuurยฎ

is niet lief

Voor 2020 is in overleg met het Ministerie besloten dat het niet realistisch is om de verplichte activiteiten te registreren, aangezien veel mensen helemaal de kans niet gehad hebben. Over 2020 hoef je dus geen activiteiten in te sturen (maar het mag wel).

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar โ‚ฌ9,95. Doei doei!

• MueR
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12-06 18:53

MueR

Moderator Devschuurยฎ

is niet lief

[...]

Als je niet actief deelneemt aan de sport dan kan je je vrijstelling kwijtraken. Het NABV lidmaatschap is bedoeld voor de uitoefening van de sport en is geen verzamelvrijstelling.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar โ‚ฌ9,95. Doei doei!

• williewimp
j0rDy schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:49:
[...]

Daar vallen de volgende activiteiten onder:

Uren lang Youtube video's kijken van airsoft mike/swamp sniper/kicking mustang/etc.
Uren lang de gebruikte replica's en accesoires opzoeken op de bekende webshops
Tot slot concluderen dat je toch niet kan skirmen en/of geen budget hebt en alle tabbladen weer sluiten
Met name Negative Airsoft en gun gamers.

https://www.youtube.com/watch?v=GSWlLv_wjrs

• Rubberen
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 11-06 23:04
Iemand een idee waar je als Belg zijnde 2de hands replica's kunt kopen tegenwoordig? Vroeger ging dit via facebook zeer vlot , maar dat lijkt nu te zijn verboden?

Ik zoek een AEG replica om na de covid sporadisch nog eens een potje te spelen.

• williewimp
Facebook is anti wapens en anti alles wat op wapens lijkt zodra het over verkoop gaat.
Op Airsoftbazaar.nl en Airsoftmarkt.nl worden airsoftspullen aangeboden. Daarnaast zijn er ook whatsapp groepen waar spullen verkocht worden.

• Intergalactic

Intergalactic

Rubberen schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:54:
Iemand een idee waar je als Belg zijnde 2de hands replica's kunt kopen tegenwoordig? Vroeger ging dit via facebook zeer vlot , maar dat lijkt nu te zijn verboden?

Ik zoek een AEG replica om na de covid sporadisch nog eens een potje te spelen.
discord en whatsapp groepen

airsoft bazaar en dergelijke zijn zeer traag/reageren vaak niet helaas

[Voor 8% gewijzigd door Intergalactic op 23-03-2021 08:33]

• Dennis_k
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11-06 07:45
Intergalactic schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:32:
[...]

discord en whatsapp groepen

airsoft bazaar en dergelijke zijn zeer traag/reageren vaak niet helaas
heb je misschien een link naar deze discord groepen?

• Intergalactic

Intergalactic

Dennis_k schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:56:
[...]

heb je misschien een link naar deze discord groepen?
https://discord.gg/Mn5dQfMj

Acties:
  • +1Henk 'm!

• williewimp
Vandaag naar het nieuwe buitenveld van Delta Airsoft Events in Waalwijk geweest. Daar kon je 4vs4 potjes doen. Ze hebben speciaal voor de Corona tijd een buitenveld gecreรซerd op een oude tennisbaan. Het is een redelijk klein veldje met een prima indeling en allerlei huisjes. 4vs4 of evt 6vs6 als dat weer mag is perfect op dat veld. Heb er een halve dag gespeeld en me goed vermaakt. Echt een aanrader voor de liefhebbers die niet meer willen wachten.

De PDW die ik een tijdje terug in elkaar had gezet deed het best goed. Hartstikke zuiver schiet ie. Een keer aan de hop gedraaid met instellen en de rest van de dag niet meer aan hoeven raken. Eigenlijk niet meer getest op grote afstand, maar dat komt de volgende keer wel. Ik had een 1300mah 7,4V lipo en een 1000 of 900 mah 7,4V lipo bij. Die kleine heeft een beetje weinig energie om hem lekker vlot te laten cyclen dus daar ga ik een iets grotere voor regelen. Ik kan ook nog overstappen naar 11.1V maar wil eerst zorgen dat hij helemaal in orde en betrouwbaar is. De batterijbox heb ik ook gemold toen m'n replica omviel, dus die moet ik ook ff vervangen.

Ik dacht ff dat de piston gestript was halverwege het potje, maar het was de motorgrip. Dat is een beetje een bagger ding want de onderkant flext nogal bij het stellen van de motor, ook was de schroef er helemaal uitgelopen waardoor de motor niet goed contact maakte met de bevel gear en een heel akelig geluid maakte. Die grip ga ik ook nog veranderen....

Verder รฉรฉn keer een jam gehad en 2 keer een double feed. Hoe dat precies komt weet ik nog niet maar denk dat het aan de buckinglips en het aansluiten van de hopup kamer ligt. Ga daar nog naar kijken. De jam was een bb die tussen de nozzle en de kamer precies ertussen bleef klemmen.

Al met al best tevreden met mijn build en hoef alleen maar wat kleine issues op te lossen.

• Sabbas-nl
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 22:52
Afgelopen zaterdagmiddag gespeeld bij de 4 vs 4 tactical squad training bij Veluwe airsoft.
Van te voren schrijf je je (met vrienden of alleen) in bij een squad.

Ik was nog niet eerder geweest op dit veld maar het was goed geregeld. Op de parkeerplaats werd de inschrijving gecontroleerd, daarna op het veld de fps test en daarna aan de gang.

Het veld is opgedeeld in verschillende stukken met verschillende spelmodi.

Al met al prima geregeld en een pluim voor de organisatie.

• Tijgert
  • Registratie: december 2001

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Voor de liefhebber, een gratis VSR10 magazijn. Op te halen in Amstelveen. PM me als je het wilt hebben.
That is all.

8700K, ROG Hero X, 16GB4166, 2080Ti, 2TB SSD, Enermax 950W, 32"+G903+G910 Nieuwe Specs, Oude Specs, Hele Oude Specs

• williewimp
Mijn SCAR-H staat te koop voor de liefhebber. Hij is wat te lang en zwaar voor mijn speelstijl. Loop toch liever voorin met een handzamere replica. Dit is een mooie replica als basis voor DMR.

https://www.airsoftbazaar...lassic-army-scar-h-j4m3g7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• williewimp
Mijn huidige setup. Ik heb gisteren mijn nieuwe belt binnen gekregen samen met een paar magpouches voor aan de belt en een drop down pouch. T lijkt allemaal een verschillende kleur groen te zijn, maar in de realiteit zie je nauwelijks verschil. Er is echt iets met groen en camera's.

Ben er best tevreden over. Enige wat ik echt nog uit moet proberen is de belt. Ik heb een paar magchanges geprobeerd om te kijken of de positionering een beetje oke is en werkt allemaal vlot en makkelijk. Ga er alleen nog een 556 magpouch bijhalen voor op de belt. 3 op de carrier, 2 op de belt en รฉรฉn in de replica maakt 6 mags in totaal. Ruim voldoende voor een halve dag plastic slingeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

williewimp schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 00:36:
Mijn huidige setup. Ik heb gisteren mijn nieuwe belt binnen gekregen samen met een paar magpouches voor aan de belt en een drop down pouch. T lijkt allemaal een verschillende kleur groen te zijn, maar in de realiteit zie je nauwelijks verschil. Er is echt iets met groen en camera's.

Ben er best tevreden over. Enige wat ik echt nog uit moet proberen is de belt. Ik heb een paar magchanges geprobeerd om te kijken of de positionering een beetje oke is en werkt allemaal vlot en makkelijk. Ga er alleen nog een 556 magpouch bijhalen voor op de belt. 3 op de carrier, 2 op de belt en รฉรฉn in de replica maakt 6 mags in totaal. Ruim voldoende voor een halve dag plastic slingeren.

[Afbeelding]
Damn you!!!! Had net HPA in de AR15 gebouwd, zie ik die PDW en denk ik: oja, das super vet...zucht... ombouwen maar weer ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• williewimp
Ja leuk dingetje is dat. Lekker handzaam ook. CQB is super met dat ding, hoewel hij maar 12 cm korter is dan mijn AR. De afwerking van de externals zijn niet best, maar hij is zo goedkoop dat krassen me niks uitmaken. Ze voegen zelfs iets toe denk ik. Aangezien de waarde van de body zo laag is zit ik ook te denken aan overspuiten ofzo. Ik weet alleen echt niet in welke kleur. Het moet er niet zo standaard of goedkoop uit gaan zien.

Ben heel blij met de setup, ook van de pouches etc. Alles is super snel en makkelijk in gebruik en niet te bulky.

Heb gisteren ook even mijn replicas gewogen met alles erop en eraan. Dus inclusief batterij, scope, magazijn, gripjes en in het geval van de PDW ook de flashlight.
PDW 3,5 kg
SR15 3,7 kg
SCAR-H 4,5 kg

Die kilo verschill tussen de lichtste en de zwaarste lijkt niet zo veel maar maakt echt alle verschil. De SCAR is ook nogal wat langer en het zwaartepunt zit wat verder naar voren. Het maakt hem niet zo vlot in het gebruik vergeleken met de andere replicas. Ik zit graag in de actie dus past niet bij mijn stijl. Loopt vaak minuten aan een stuk door mijn reddot te kijken

Als ik die SCAR verkocht krijg ga ik een nieuw projectje starten. Twijfel een beetje tussen een AK of iets anders. Ik kwam een G&P mk18 tegen met Colt trades. Dat is wel heel gaaf alleen een beetje buiten budget.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Een AK is wel iconisch, staat hier ook nog op het lijstje....ooit.

Inmiddels de PDW op HPA gezet, wel leuk nu dat mijn SR25 en PDW nu allebei HPA zijn (beide zijn ontwerpen van KAC). Mijn PDW body heeft al wel de nodige gebruikssporen en mist nog wat dingetjes, dus ik moet de 3d printer nog even aanslingeren om 'm weer compleet te maken.

Qua gewicht: ik heb een M249 die is omgebouwd naar MK46.....dat is pas zwaar!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• citruspers
williewimp schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:35:
Als ik die SCAR verkocht krijg ga ik een nieuw projectje starten. Twijfel een beetje tussen een AK of iets anders. Ik kwam een G&P mk18 tegen met Colt trades. Dat is wel heel gaaf alleen een beetje buiten budget.
Ik kan je de CM.045 van harte aanraden, dat ding voelt echt ontzettend solide, en dan moet je je bedenken dat hij maar ~140 euro kost...
Zeker met van die poolse stalen mags ziet dat ding er zo gaaf uit :D

Als we ooit nog eens gaan/mogen skirmen neem ik hem wel mee :+

[Voor 14% gewijzigd door citruspers op 11-05-2021 14:58]

• williewimp
De SCAR is weg. Nu maar eens bedenken wat er voor in de plaats moet komen. Die krink AK's zijn wel mooi compact maar ik vind de voorkant niet zo mooi. Eisen zijn:
- 3,25kg max
- 85cm max
- m4 mags

Op de shortlist staat de ASG CZ 805 Bren A2 dual tone grey. Ik vind dat wel een gaaf model.

[Voor 14% gewijzigd door williewimp op 12-05-2021 12:34]

• citruspers
williewimp schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:32:
- 3,25kg max
- 85cm max
- m4 mags
Bullpups? Tavor, F2000...L85 is misschien wat te zwaar.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

AUG para natuurlijk! Ik heb 2 AUGs, heerlijk om mee te spelen!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• citruspers
In het kader van nieuwe replica's: mijn nieuwe Classic Army M249 Para (box mag niet afgebeeld)

Eerste indrukken zijn goed, het ding schoot behoorlijk consistent out of the box en de gearbox met quick change spring is ontzettend handig. Alleen de hopup is extreem brak (die doet helemaal niks), dus daar moet OF een langere nub in (bekend probleem met de A&K's, blijkbaar dus ook de CA's) OF een Airsoftpro/bullgear hopup.

Ben meteen een beetje gaan hobbyen met de 3D printer en heb een kleine barrel extension gemaakt zodat suppressors passen (standaard zit de gas adjustment block in de weg):

En een adapter gemaakt voor M4 crane stocks (gewoon, omdat het kan):

Acties:
  • +1Henk 'm!

• williewimp
Vette M249 man. Gaaf spul maar niets voor mij. Te bulky! Die M249's hebben vaak issues met matige AOE. Het is een goed idee om daar naar te kijken als je een beetje kunt techen.

Bullpups kan ook inderdaad, maar de meeste vind ik lelijk, met name die L85. Maar hey ieder zijn ding.
AUG vind ik ook we leuk. Helaas geen standaard m4 mags maar heb ik wel een tijdje overwogen. De uitvoering die ik gaaf vind is alleen niet in airsoft versie beschikbaar.
Edit: De desert tech MDR is wel een gaaf model als die ooit nog uitkomt. Silverback van de SRS is daar al een hele tijd mee bezig. Er komt wel weinig info over naar buiten.... De AUG versie die ik echt heel gaaf vind is de Thales EF88/F90. Wat een vet ding is dat. Modernere looks, niet zo'n rail die uit een klomp metaal bestaat en plek voor een grip in plaats van dat gekke opklap ding.
Fototje:

De Bren is wel veruit mijn favoriet, ik denk dat 't die wel gaat worden. Ik zit er ook aan te denken om dan de stock te veranderen net als deze:

stock uitvoering:

Dat is n ACR/Masada/APE stock. Ik weet niet of je geรฏnteresseerd bent in nog 'n 3D print projectje Citruspers? ;) Heb er zelf de middelen en de kunde niet voor....

De inspiratie heb ik uit deze thread op een ander forumpje:
https://airsoftclubnederl...acelift-cz-805-bren.4077/

[Voor 16% gewijzigd door williewimp op 13-05-2021 20:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

citruspers schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:28:
In het kader van nieuwe replica's: mijn nieuwe Classic Army M249 Para (box mag niet afgebeeld)

[Afbeelding]

Eerste indrukken zijn goed, het ding schoot behoorlijk consistent out of the box en de gearbox met quick change spring is ontzettend handig. Alleen de hopup is extreem brak (die doet helemaal niks), dus daar moet OF een langere nub in (bekend probleem met de A&K's, blijkbaar dus ook de CA's) OF een Airsoftpro/bullgear hopup.

Ben meteen een beetje gaan hobbyen met de 3D printer en heb een kleine barrel extension gemaakt zodat suppressors passen (standaard zit de gas adjustment block in de weg):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En een adapter gemaakt voor M4 crane stocks (gewoon, omdat het kan):

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had โ€˜m exact zo. Nu zo:

De rail waar de elcan op zit heb ik zelf gemaakt en geprint. Hopup in eerste instantie gefixt met de bic-pen mod, nu AirsoftPro hopup er in. Front rails heb ik nog voor een schappelijke prijs weten te vinden (35 euro voor boven en onder samen).

Het is een beest met een 11.1v lipo!

• citruspers
dr.lowtune schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:33:
[...]

Ik had โ€˜m exact zo. Nu zo:

[Afbeelding]

De rail waar de elcan op zit heb ik zelf gemaakt en geprint. Hopup in eerste instantie gefixt met de bic-pen mod, nu AirsoftPro hopup er in. Front rails heb ik nog voor een schappelijke prijs weten te vinden (35 euro voor boven en onder samen).

Het is een beest met een 11.1v lipo!
Gaaf! Zoiets wil ik ook nog wel maken. Ik wilde eigenlijk een foregrip op de rail voor/onder, maar dan kan de bipod natuurlijk niet naar binnen vouwen |:(

Goed om te weten dat de Airsoftpro hopup goed werkt, die was ik namelijk ook van plan om te halen (helft van de prijs van de Bullgear variant). Voordat er een 11.1 in gaat ga ik er wel even een mosfet in zetten, ben er alleen nog niet uit of dat een simpele wordt of eentje die de rate of fire kan veranderen.

Link naar de schappelijke front rails? ;)

En welke mags gebruik je? CA nutsack zo te zien? Ik heb zelf de Battleaxe nutsack meebesteld, maar daar moet ik in ieder geval even de accu van vervangen denk ik.
williewimp schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:45:
Edit: De desert tech MDR is wel een gaaf model als die ooit nog uitkomt. Silverback van de SRS is daar al een hele tijd mee bezig. Er komt wel weinig info over naar buiten....
Ik weet niet of je een 3D printer hebt, maar ik heb zelf al alle parts voor deze geprint. Moet alleen nog even een paar metalen stukjes bij de Hornbach halen en dan kan ik gaan bouwen:

https://www.thingiverse.com/thing:4772355

Thanks voor de AoE aanbeveling, daar hoor ik veel over maar moet ik me nog een keertje in verdiepen. Maar als ik me niet vergis heeft het te maken met de pickup van de piston door het tandwiel in de gearbox ofzo?

[Voor 21% gewijzigd door citruspers op 13-05-2021 23:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• williewimp
Over AOE: Dan staat inderdaad de piston te ver naar voren. De eerste tand van de sector gear raakt de piston dan in een hoek waardoor je allerlei krachten hebt die niet mooi recht naar achter gaan. Gevolg is een gearbox die niet mooi soepel loopt en heel veel wear van de piston en mogelijk gears. Oplossing is een spacer tussen piston en piston head en/of tussen piston head en cylinder head.ook heb je 'n piston nodig met een tandje minder. Je kunt ook de piston zelf modificeren overigens.
Dit filmpje beschrijft 't redelijk goed.

https://youtu.be/-WTh3W9jdHs

Qua mosfet raad ik de Perun AB++ aan. Die heeft alle functies die je nodig hebt, is heel betaalbaar en heeft super support van de fabrikant.

Ik heb gewoon geen kaas gegeten van 3D printen of 3D ontwerpen. En ik heb liever gewoon de legit variant van de MDR. Ik zou niet weten waar ik moet beginnen anders.

Ik weet niet of je de link gezien hebt van dat andere forum? Die heeft 'm van aluminium gemaakt. Dat zou ik ook nog kunnen doen maar ik denk dat 3D printen wel wat makkelijker is. Wat ik ook nog overweeg is dat onderdeel tussen stock en receiver als spare part te kopen en dat modificeren. Een stuk plastic eraf zagen en daar een plaat opmaken voor de andere stock.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• citruspers
williewimp schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 06:03:
Over AOE: Dan staat inderdaad de piston te ver naar voren. De eerste tand van de sector gear raakt de piston dan in een hoek waardoor je allerlei krachten hebt die niet mooi recht naar achter gaan. Gevolg is een gearbox die niet mooi soepel loopt en heel veel wear van de piston en mogelijk gears. Oplossing is een spacer tussen piston en piston head en/of tussen piston head en cylinder head.ook heb je 'n piston nodig met een tandje minder. Je kunt ook de piston zelf modificeren overigens.
Dit filmpje beschrijft 't redelijk goed.

https://youtu.be/-WTh3W9jdHs

Qua mosfet raad ik de Perun AB++ aan. Die heeft alle functies die je nodig hebt, is heel betaalbaar en heeft super support van de fabrikant.

Ik heb gewoon geen kaas gegeten van 3D printen of 3D ontwerpen. En ik heb liever gewoon de legit variant van de MDR. Ik zou niet weten waar ik moet beginnen anders.

Ik weet niet of je de link gezien hebt van dat andere forum? Die heeft 'm van aluminium gemaakt. Dat zou ik ook nog kunnen doen maar ik denk dat 3D printen wel wat makkelijker is. Wat ik ook nog overweeg is dat onderdeel tussen stock en receiver als spare part te kopen en dat modificeren. Een stuk plastic eraf zagen en daar een plaat opmaken voor de andere stock.
Ah nice, ik wist niet dat Negative Airsoft ook een filmpje over een 249 variant had gemaakt. Die ga ik even uitpluizen.

>Ik zou niet weten waar ik moet beginnen anders.

Nou ja, die thingiverse link dus, haha. Maar ik snap dat je liever wacht op de 'legit' versie. Deze is voor mij gewoon een leuk hobbyproject.

Ik had je stock link nog niet gezien, maar die adapter ziet er niet super complex uit, dat moet ik denk ik wel kunnen repliceren en printen als ik de parts hier heb om op te meten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Komende zaterdag eindelijk weer eens airsoften :)
Meteen even nieuwe mags besteld, zag dat ze nu ook in NL EPM1 mags verkopen. Meteen maar 2 besteld, ben benieuwd, heb nu 150rds mid caps, dat is al fijn, maar nu 2 mags van 250 dus, dat lijkt me toch wel erg prettig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• williewimp
@citruspers Ik ben geen geweldige tech (heb maar een replica gedaan eigenlijk) maar ik wil wel meehelpen met die M249. Kun jij me helpen met die stockadapter.
Ik ga denk ik dit weekend 'n replica bestellen. Ik ben 99% zeker dat ik voor die CZ Bren ga. Enige waar ik nog een beetje over twijfel is de kleur maar het wordt waarschijnlijk grey upper met black lower net als de Tsjechen hem gebruiken.
@miickerDie capaciteit komt in de praktijk schijnbaar ergens rond de 200 uit. De veer is zo sterk dat je ze niet helemaal vol krijgt. Zeker de eerste paar keer gebruiken niet te vol doen en gewoon in laten slijten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• williewimp
Ik had op hoop van zegen maar een gezocht advertentie geplaatst in een paar whatsapp groepen waarin stond dat ik opzoek was naar een ASG CZ Bren. Binnen 10 minuten had ik een reactie van iemand die exact het juiste model had. Een A2 in dual tone grey/black. Soms moet je een beetje mazzel hebben. Meteen maar een afspraak gemaakt en 'm opgehaald.

Ik wilde heel graag de Bren hebben maar twijfelde nog een beetje door de vrij hoge prijs van 'n nieuwe. Deze kostte nog iets minder dan dat ik voor de SCAR-H kreeg die ik had gekocht dus was eigenlijk een prima deal.

Hij is in prima staat met nauwelijks een krasje erop. Alleen hier en daar een klein beetje op de rail maar dat is eigenlijk altijd wel bij een 2de handsje. Zover ik kan zien is hij nauwelijks gebruikt. Ik ben onder de indruk van de bouwkwaliteit van de externals. De verf ziet er super uit en de afwerking is super strak. Nu maar eens een plannetje maken voor de replica. Ik denk dat ik het simpel houd met 'n nieuwe mosfet, shimmen, airseal checken, hoprubber en barrel. Maar eerst maar eens een keertje gebruiken. Het plan is om een Perun hybrid te gebruiken en die is nog niet verkrijgbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

In het kader van hobbyen: deze week mijn eerste eigen hpa engine ontworpen, geprint en een beetje getest, hij werkt gewoon! Dit weekend een FCUโ€™tje maken en kijken als ik โ€˜m in een body zet of het een beetje wil schieten. Eerste tests waren in ieder geval veelbelovend!

Meteen nog een ander HPA engine concept ontworpen, hopelijk ook dit weekend in elkaar. Zou echt nice zijn als een van beide (of beide) goed werken. Dan gaat alles naar mijn eigen custom HPA.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• citruspers
dr.lowtune schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:21:
In het kader van hobbyen: deze week mijn eerste eigen hpa engine ontworpen, geprint en een beetje getest, hij werkt gewoon! Dit weekend een FCUโ€™tje maken en kijken als ik โ€˜m in een body zet of het een beetje wil schieten. Eerste tests waren in ieder geval veelbelovend!

Meteen nog een ander HPA engine concept ontworpen, hopelijk ook dit weekend in elkaar. Zou echt nice zijn als een van beide (of beide) goed werken. Dan gaat alles naar mijn eigen custom HPA.
Ik ben heel benieuwd hoe je dit hebt aangevlogen, want ik zit over hetzelfde te denken voor mijn F2000. Ik neem aan dat je iets met een solenoid doet, maar de tappet plate vervangen is waar ik op vast kwam te zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

citruspers schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:40:
[...]

Ik ben heel benieuwd hoe je dit hebt aangevlogen, want ik zit over hetzelfde te denken voor mijn F2000. Ik neem aan dat je iets met een solenoid doet, maar de tappet plate vervangen is waar ik op vast kwam te zitten.
Engine 1 is gebaseerd op het ontwerp van Kuba T1000 (zoek maar eens op). Engine 2 is een eigen brouwsel waarbij ik de boel ernstig versimplificeer (en hoop dat in software goed op te lossen). Als het werkt post ik wel wat plaatjes!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• citruspers
dr.lowtune schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:57:
[...]

Engine 1 is gebaseerd op het ontwerp van Kuba T1000 (zoek maar eens op). Engine 2 is een eigen brouwsel waarbij ik de boel ernstig versimplificeer (en hoop dat in software goed op te lossen). Als het werkt post ik wel wat plaatjes!
Ah, dus een solenoid en de tappet plate/nozzle wordt als eerste naar voren geduwd door de lucht die uiteindelijk de BB ook wegblaast zeg maar.

Misschien dat ik ook eens een solenoid van Ali ga bestellen en eens met dat ontwerp ga spelen, het ziet er best simpel uit also ik zo op de foto's af ga. En 100 PSI is met een goed filament ook nog wel te behappen denk ik.

Over dat simplificeren en in software oplossen: Ik gok dat je de nozzle niet meer laat bewegen en met pufjes lucht een single shot mogelijkheid gaat proberen in te bouwen?

[Voor 41% gewijzigd door citruspers op 21-05-2021 18:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

citruspers schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:05:
[...]

Ah, dus een solenoid en de tappet plate/nozzle wordt als eerste naar voren geduwd door de lucht die uiteindelijk de BB ook wegblaast zeg maar.

Misschien dat ik ook eens een solenoid van Ali ga bestellen en eens met dat ontwerp ga spelen, het ziet er best simpel uit also ik zo op de foto's af ga. En 100 PSI is met een goed filament ook nog wel te behappen denk ik.

Over dat simplificeren en in software oplossen: Ik gok dat je de nozzle niet meer laat bewegen en met pufjes lucht een single shot mogelijkheid gaat proberen in te bouwen?
Nope, in het andere ontwerp beweegt een losse solenoรฏde de nozzle, een solenoรฏde met klep zorgt voor de lucht. Ik hoop in een controllertje de timing zo precies te krijgen dat het goed gaat. Zoโ€™n controller heb ik ook al gemaakt voor mijn zelfbouw minigun (die half af is, met 6 lopen en een theoretische rps van 63....).

Printen kan prima, de druk is wel te houden, gewoon de onderdelen die onder druk staan op 100%, dan zijn ze luchtdicht.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Productief avondje gehad.

Allereerst even een FCU gemaakt van een arduino nano die ik nog had liggen. De FCU werkt zeer betrouwbaar op single shot. Voor nu was dat even voldoende.

Toen de engine aangesloten en een hopup en barrel gepakt en testen maar! De engine is erg stil en feed goed maar lijkt op een paar plekken wat leaks te hebben, helaas kwam ik daardoor niet boven de 0,36J. Ook weet ik niet zeker of de nozzle genoeg beweegt en de bucking goed sealed.

Ik heb mijn ontwerp op enkele punten verbeterd zodat ik makkelijker kan finetunen en ik geen leaks meer heb. Daarnaast heb ik ook gearbox passing verbeterd. Als het goed blijkt te werken wil ik er minimaal 4 maken (daar heb ik de solenoids namelijk voor) en dan wil ik niet in elke gearbox shell hoeven slijpen/frezen...Straks maak ik de nieuwe parts en kan ik hopelijk opnieuw testen met nog mooiere resultaten!

Wat wel nice is: ik gebruikte een simpele 9 volt batterij om te kunnen schieten!

• citruspers
Ik ben heel erg benieuwd naar de ontwikkelingen van je HPA engine (en of je tzt de STL's vrij gaat geven haha).

Ik ga binnenkort maar eens de Reaper in de F2000 proberen te zetten middels een zelfgemaakte bracket/adapter, fingers crossed!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

citruspers schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:14:
Ik ben heel erg benieuwd naar de ontwikkelingen van je HPA engine (en of je tzt de STL's vrij gaat geven haha).

Ik ga binnenkort maar eens de Reaper in de F2000 proberen te zetten middels een zelfgemaakte bracket/adapter, fingers crossed!
Die stlโ€™s wil ik tzt best delen. Vooralsnog is de 2e engine afgevallen, de solenoรฏde levert niet genoeg kracht om de tappet plate goed te bewegen. Engine type 1 is gebouwd en schiet consistent, maar wel met te lage joule waarden(0,6J). Ik ben met een redesign bezig zodat er meer lucht ineens vrij kan komen zodat ik hopelijk hogere joule waarden kan halen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pannekook
Hier is vast wel iemand die me kan helpen. Ik ben op zoek naar een (betaalbare) plate carrier.

Idee is het volgende:
- Platecarrier met 3/4 M4 pouches, utility pouch
- Battlebelt met 3 pistol pouches, dump pouch (dit komt uiteindelijk erbij)

Heb wat rond zitten kijken en komt telkens op deze uit, ivm. de al bijgeleverde:
https://outdoorextreme.nl...wIzZlVovQm9YaAvDFEALw_wcB

De meeste plate carriers die ik nu tegenkom hebben "ingebouwde" m4 pouches en dat wil ik juist vermijden.

Iemand een aanrader?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• citruspers
Pannekook schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:58:
Hier is vast wel iemand die me kan helpen. Ik ben op zoek naar een (betaalbare) plate carrier.

Idee is het volgende:
- Platecarrier met 3/4 M4 pouches, utility pouch
- Battlebelt met 3 pistol pouches, dump pouch (dit komt uiteindelijk erbij)

Heb wat rond zitten kijken en komt telkens op deze uit, ivm. de al bijgeleverde:
https://outdoorextreme.nl...wIzZlVovQm9YaAvDFEALw_wcB

De meeste plate carriers die ik nu tegenkom hebben "ingebouwde" m4 pouches en dat wil ik juist vermijden.

Iemand een aanrader?
101 inc. is doorgaans echt troep, zeker voor die prijs kan je een stuk beter krijgen (of hetzelfde voor een stuk minder) :)

Taiwangun heeft een behoorlijke selectie die beter dan "betaalbaar is". Grootste nadeel is imho de vinyl-achtige inner lining die veel van hun carriers hebben, dat ademt natuurlijk voor geen meter. Maar voor de prijs hoef je het niet te laten, en als je uiteindelijk toch een andere/kleinere/grotere carrier wil raak je geen grote investering kwijt.

Pouches kosten daar overigens ook geen drol. Ik zou wel voor de pouches met drukknoopjes voor de molle webbing gaan, die platte harde flapjes die je terug moet vouwen zijn een crime om op en af te koppelen.

Voor net ff een tikje beter kan je bij Weapon762 kijken naar hun TMC aanbod, een teammaat heeft dat en dat lijkt allemaal toch net een tikje degelijker.

[Voor 4% gewijzigd door citruspers op 31-05-2021 16:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pannekook
citruspers schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:32:
[...]

101 inc. is doorgaans echt troep, zeker voor die prijs kan je een stuk beter krijgen (of hetzelfde voor een stuk minder) :)

Taiwangun heeft een behoorlijke selectie die beter dan "betaalbaar is". Grootste nadeel is imho de vinyl-achtige inner lining die veel van hun carriers hebben, dat ademt natuurlijk voor geen meter. Maar voor de prijs hoef je het niet te laten, en als je uiteindelijk toch een andere/kleinere/grotere carrier wil raak je geen grote investering kwijt.

Pouches kosten daar overigens ook geen drol. Ik zou wel voor de pouches met drukknoopjes voor de molle webbing gaan, die platte harde flapjes die je terug moet vouwen zijn een crime om op en af te koppelen.

Voor net ff een tikje beter kan je bij Weapon762 kijken naar hun TMC aanbod, een teammaat heeft dat en dat lijkt allemaal toch net een tikje degelijker.
Thanks! Had al een vermoeden dat 101inch troep zou zijn.
Zag ook nog de volgende van condor : https://www.applied-store...01039-0.html?id=194747439

Hier heb ik nu een chestrig van maar deze heeft vastgenaaide pouches waardoor deze niet erg handig multiefunctioneel inzetbaar is.

Pouches kosten inderdaad geen drol maar dacht, als die 101 alles al heeft... haha

Acties:
  • 0Henk 'm!

• citruspers
Pannekook schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:36:
[...]

Thanks! Had al een vermoeden dat 101inch troep zou zijn.
Zag ook nog de volgende van condor : https://www.applied-store...01039-0.html?id=194747439

Hier heb ik nu een chestrig van maar deze heeft vastgenaaide pouches waardoor deze niet erg handig multiefunctioneel inzetbaar is.

Pouches kosten inderdaad geen drol maar dacht, als die 101 alles al heeft... haha
Condor staat m.i. wel aardig bekend, maar zelf geen ervaring mee.

Voor een all-in-one heb je bij TG volgens mij ook een (grote!) plate carrier met een heleboel pouches voor iets van 60 euro, maar die ademt wel merkbaar minder dan mijn Warrior Assault vest. (voor een kwart van de prijs, dus kan je het ze kwalijk nemen...)

Maar kijk vooral eens naar dat TMC spul, volgens mij is dat een hele mooie middenweg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pannekook
citruspers schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:43:
[...]

Voor een all-in-one heb je bij TG volgens mij ook een (grote!) plate carrier met een heleboel pouches voor iets van 60 euro, maar die ademt wel merkbaar minder dan mijn Warrior Assault vest. (voor een kwart van de prijs, dus kan je het ze kwalijk nemen...)

Maar kijk vooral eens naar dat TMC spul, volgens mij is dat een hele mooie middenweg.
Ik ga kijken! Thanks zover! ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IvoZ87
Goedenavond allen.

Zijn er mensen die toevallig de green devil bio bb 0,40 gram gebruiken?
Zo ja hoe bevallen ze?

[Voor 13% gewijzigd door IvoZ87 op 31-05-2021 20:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pannekook
Hmm.. Zojuist even al mn gear gecheckt en replicas schoongemaakt. Nu blijkt mn WE G17 de bbs niet meer in de hopup vast te houden ne het cocken van de handle.. Ze rollen er meteen uit.

Zelfs al ik de hopup volledig omlaag draai heb ik dit. Iemand een idee? Is een mapleleaf unit + bucking, misschien maar 3/4 skirms mee gespeeld.

Schroeven zijn volledig aangedraaid en zit geen spelen.

Edit: zojuist met originele hopup getest en ook daar gebeurd het. Nozzle misschien die (ineens) te ver duwt?

Probleem gevonden, nozzle is versleten waardoor deze paar mm verder geduwd wordt. |:( 8)7

[Voor 44% gewijzigd door Pannekook op 31-05-2021 22:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• williewimp
citruspers schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:43:
[...]

Ik ben zelf niet heel erg onder de indruk van TMC eerlijk gezegd. Heb er een simpel chestrigje van gehad maar vond het niet zo geweldig. Ze gebruiken vrij dunne stof en de straps zijn niet mooi geverfd. Voor het geld van die 101 inc platecarrier kun je ook gewoon een 2de hands Warrior assault systems plate carrier vinden. Er worden er regelmatig aangeboden op verschillende whatsapp verkoop groepen.
Kijk ook eens op UKtactical. De prijzen daar zijn heel goed. Ze hebben ook standaard een kortingscode voor 10% korting, vergeet die vooral niet. Die RPC met pathfinder combo is wel een mooie kit en die lowprofile DCS kit is ook een hele goede deal. Die elastic mag pouches zijn echt super fijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yustice
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 02:58
Klein vraagje van een (mogelijke) beginner: Ik zit al best een tijd te kijken naar airsoft en het lijkt me leuk om het eens te proberen zonder gelijk honderden euro's uit te geven. De meest voor de hand liggende manier lijkt me om naar een open skirm te gaan op een plek waar je een replica kunt huren, alleen binnen mijn vriendenkring is er niemand geรฏnteresseerd in airsoft en ik heb ook geen kenissen die in de airsoft community zitten.

Is het heel raar om alleen zonder iemand die je introduceert op een open skirm te verschijnen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• citruspers
Lijkt me niet heel raar, maar misschien dat je ook via iemand hier mee kan? Heb je meteen wat aanspraak op de dag zelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@Yustice nee hoor zeker niet raar. Ik zie vaker mensen alleen airsoften, al is het wel iets meer uitzondering dan de regel, maar vreemd is het zeker niet.

• ErwinJ
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 11-06 15:58
Yustice schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:05:
Klein vraagje van een (mogelijke) beginner: Ik zit al best een tijd te kijken naar airsoft en het lijkt me leuk om het eens te proberen zonder gelijk honderden euro's uit te geven. De meest voor de hand liggende manier lijkt me om naar een open skirm te gaan op een plek waar je een replica kunt huren, alleen binnen mijn vriendenkring is er niemand geรฏnteresseerd in airsoft en ik heb ook geen kenissen die in de airsoft community zitten.

Is het heel raar om alleen zonder iemand die je introduceert op een open skirm te verschijnen?
Raar absoluut niet, als je sociaal bent ingesteld ben je meestal niet lang alleen.
Uiteindelijk zie je dezelfde mensen vaker en misschien zijn er teams waar je bij kan.

}) ga je speedsoften dat maakt sowieso niets uit die spelen toch maar alleen }) O-)

Twijfel is het begin van wijsheid en Kennis is nog geen wijsheid

• Pannekook
Yustice schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:05:

Zo ben ik zelf ook begonnen met Airsoft, niemand in mijn omgeving dus ben gewoon alleen als huurder naar een open skirm gegaan. 3 Skirms later had ik mn pas aangevraagd en gear aangeschaft. En zelf nu ga ik eigenlijk altijd gewoon alleen :9

Vanuit welke regio ben je? Misschien dat hier mensen zijn waar je anders mee kunt :9

• williewimp
Ik ga ook vaak genoeg alleen op pad. Ligt er ook een beetje aan welk veld hoor. Kleine velden zijn vaak meer solo spelers en kleine groepjes. Op de massale velden komen vaak wat meer grotere groepen naar mijn idee.
Op de NABV staat de agenda van alle skirms. Dus dat is een goed uitgangspunt om een skirm in je buurt te vinden.

• Pannekook
Crap.. Nieuwe nozzle besteld voor mn Glock maar alsnog wordt de bb doorgeduwd en rolt uit de barrel na het overhalen van de trekker.. :(

• Yustice
Thanks, goede suggesties! De agenda zit vol met evenementen dus dat komt wel goed. Bij mij in de buurt heb ik nog geen event gevonden waar je als introducรฉ via de organisator mee naar binnen kunt. In andere omgevingen wel.

Het idee om met iemand uit dit topic te gaan klinkt ook wel goed. Ik woon zelf in de omgeving Rotterdam.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Yustice schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:32:
Thanks, goede suggesties! De agenda zit vol met evenementen dus dat komt wel goed. Bij mij in de buurt heb ik nog geen event gevonden waar je als introducรฉ via de organisator mee naar binnen kunt. In andere omgevingen wel.

Het idee om met iemand uit dit topic te gaan klinkt ook wel goed. Ik woon zelf in de omgeving Rotterdam.
Ik woon ook in omgeving Rotterdam, ik ken wel zoโ€™n orga en anders kan ik ook wel iets met ze regelen ;) Of ik geef je een seintje als ik weer ga. Zelf speelde ik vrijwel altijd alleen, als mijn zwager geen blessures had speelden we samen, alleen naar een skirm gaan is niet gek. Je zal snel merken dat velen je willen helpen en het ook leuk vinden om dat te doen!

Sinds kort zit ik trouwens wel bij een team, nog niet mee gespeeld, ook allemaal โ€œvadertjesโ€ ;)

• Yustice
dr.lowtune schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 00:53:
[...]

Ik woon ook in omgeving Rotterdam, ik ken wel zoโ€™n orga en anders kan ik ook wel iets met ze regelen ;) Of ik geef je een seintje als ik weer ga. Zelf speelde ik vrijwel altijd alleen, als mijn zwager geen blessures had speelden we samen, alleen naar een skirm gaan is niet gek. Je zal snel merken dat velen je willen helpen en het ook leuk vinden om dat te doen!

Sinds kort zit ik trouwens wel bij een team, nog niet mee gespeeld, ook allemaal โ€œvadertjesโ€ ;)
Lijkt me tof als je iets kunt regelen!

Verder ben ik aan het rondkijken om in ieder geval wat veiligheidsitems aan te schaffen zodat ik dat in ieder geval heb. Het zijn ook de grootste kosten niet dus als airsoft me achteraf niet zo bevalt kan ik het spul altijd nog doorverkopen. Ik zit te denken aan tenminste oogbescherming (goggles), een helm en een mesh mask. Ik zit al een tijdje te kijken op Taiwangun en heb wat opgezocht over hun reputatie. De replica's en kleding schijnen wat minder duurzaam te zijn dan de Nederlandse en Belgische webshops, maar hoe zit dat met de beschermingsmiddelen?

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Yustice schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:53:
[...]

Lijkt me tof als je iets kunt regelen!

Verder ben ik aan het rondkijken om in ieder geval wat veiligheidsitems aan te schaffen zodat ik dat in ieder geval heb. Het zijn ook de grootste kosten niet dus als airsoft me achteraf niet zo bevalt kan ik het spul altijd nog doorverkopen. Ik zit te denken aan tenminste oogbescherming (goggles), een helm en een mesh mask. Ik zit al een tijdje te kijken op Taiwangun en heb wat opgezocht over hun reputatie. De replica's en kleding schijnen wat minder duurzaam te zijn dan de Nederlandse en Belgische webshops, maar hoe zit dat met de beschermingsmiddelen?
Bezuinig niet op een bril en draag โ€˜m, ook in de safety. Draag โ€˜m ook als je thuis besluit met eventuele airsoft apparaten te sleutelen. Vorige week had ik een โ€œincidentjeโ€ met oogletsel tot gevolg. Gelukkig (echt ontzettend gelukkig) zonder blijvende schade. 2mm opzij en de bb was door mijn lens gevlogen met alle blijvende schade die daar bij hoort....De oogarts op de spoedhulp heeft meerdere keren gezegd hoeveel geluk ik heb gehad. (Mijn vrouw heeft me meerdere keren een pak slaag er voor gegeven en terecht..)

De bril: er is een norm voor EN166F, maar dat is wat mij betreft een ondergrens. Ik heb een militaire bril (Revision Sawfly) en die kan meer hebben (moet je โ€˜m wel dragen...) Ik overweeg naar goggles te gaan, zoals de Revision Desert Locust, met fan. Koop geen bril waarvan je niet 200% zeker weet dat deze aan de minimale norm voldoet en draagโ€™m goed.

Ik heb zelf kleding van Viper Tactical, maar laatst voor de leuk (als ik coor een andere factie wil spelen tijdens een TacSim) een setje op AliExpress besteld en zeer positief verrast door prijs/kwaliteit. Mijn normale vest is ex-military. Mesh mask: ik zou een kleine nemen, niet eentje over je oren want dat mikt zo rot. Helm: niet nodig, soms wel comfortabel, ik heb ze van AliExpress met een helmetcover er op. Pro tip: koop handschoenen, een bb op je nagel doet echt pijn ;)

Airsoft Apparaten bij Taiwangun, tja, gewoon prima in mijn opinie. Als je iets op het oog hebt gewoon even vragen of iemand er ervaring mee heeft, velen hebben al aardig wat geprobeerd namelijk.

• citruspers
Yustice schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:53:
De replica's en kleding schijnen wat minder duurzaam te zijn dan de Nederlandse en Belgische webshops, maar hoe zit dat met de beschermingsmiddelen?
Hangt er een beetje van af wat je haalt. Als je een Pyramex/Valken (rebrand) bril haalt heb je voor vrij weinig een degelijke bril die een betere rating heeft dan de gemiddelde, prijzige airsoftbril.

Koop je daarentegen een FMA of no-name 'PJ' bril waarvan ze niet eens de impact ratings publiceren, dan neem je wel echt een risico.

Helm is trouwens niet echt nodig, zeker als je net begint.

EDIT: Over impact ratings, @dr.lowtune zegt het al: EN166F mag officieel wel, maar is imho te weinig. Dat is gekeurd tot 1 joule ofzo. Kijk naar EN166B, ANSI Z87+ (goggles) of PRF-32432, dan heb je een veilige bril.

Ik ben zelf wel fan van de Pyramex V2G goggles, erg goeie bescherming en relatief weinig fogging (al beslaat bij mij tot nu toe alsnog alles behalve een warq helm)

[Voor 25% gewijzigd door citruspers op 03-06-2021 22:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErwinJ
Wat vinden we eigenlijk van de nieuwe tracer units die op de markt zijn gekomen ?

https://www.airsoftshopnl...blaster-unit/#description

https://www.airsoftshop.b...re-tracer-unit-flash.html

Met flash ziet wel gaaf uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ErwinJ
dr.lowtune schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:29:
[...]

Bezuinig niet op een bril en draag โ€˜m, ook in de safety. Draag โ€˜m ook als je thuis besluit met eventuele airsoft apparaten te sleutelen. Vorige week had ik een โ€œincidentjeโ€ met oogletsel tot gevolg. Gelukkig (echt ontzettend gelukkig) zonder blijvende schade. 2mm opzij en de bb was door mijn lens gevlogen met alle blijvende schade die daar bij hoort....De oogarts op de spoedhulp heeft meerdere keren gezegd hoeveel geluk ik heb gehad. (Mijn vrouw heeft me meerdere keren een pak slaag er voor gegeven en terecht..)

De bril: er is een norm voor EN166F, maar dat is wat mij betreft een ondergrens. Ik heb een militaire bril (Revision Sawfly) en die kan meer hebben (moet je โ€˜m wel dragen...) Ik overweeg naar goggles te gaan, zoals de Revision Desert Locust, met fan. Koop geen bril waarvan je niet 200% zeker weet dat deze aan de minimale norm voldoet en draagโ€™m goed.

Ik heb zelf kleding van Viper Tactical, maar laatst voor de leuk (als ik coor een andere factie wil spelen tijdens een TacSim) een setje op AliExpress besteld en zeer positief verrast door prijs/kwaliteit. Mijn normale vest is ex-military. Mesh mask: ik zou een kleine nemen, niet eentje over je oren want dat mikt zo rot. Helm: niet nodig, soms wel comfortabel, ik heb ze van AliExpress met een helmetcover er op. Pro tip: koop handschoenen, een bb op je nagel doet echt pijn ;)

Airsoft Apparaten bij Taiwangun, tja, gewoon prima in mijn opinie. Als je iets op het oog hebt gewoon even vragen of iemand er ervaring mee heeft, velen hebben al aardig wat geprobeerd namelijk.
Waar en welk setje kleding heb je besteld op Ali ?
Mijn ervaring is namelijk niet zo goed hiermee...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ErwinJ
citruspers schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:30:
[...]

EDIT: Over impact ratings, @dr.lowtune zegt het al: EN166F mag officieel wel, maar is imho te weinig. Dat is gekeurd tot 1 joule ofzo. Kijk naar EN166B, ANSI Z87+ (goggles) of PRF-32432, dan heb je een veilige bril.

Ik ben zelf wel fan van de Pyramex V2G goggles, erg goeie bescherming en relatief weinig fogging (al beslaat bij mij tot nu toe alsnog alles behalve een warq helm)
Dye I5 beslaat ook niet echt een top aankoop geweest, over de warq ben ik nog aan het denken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 23:21
ErwinJ schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:01:
Wat vinden we eigenlijk van de nieuwe tracer units die op de markt zijn gekomen ?

https://www.airsoftshopnl...blaster-unit/#description

https://www.airsoftshop.b...re-tracer-unit-flash.html

Met flash ziet wel gaaf uit.
Gaaf en origineel idee. Nog niet eerder van gehoord

Citigo-E, Model 3 SR+ Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 12-06 17:26
Morgen voor het eerst sinds lange tijd weer een spelen, meer tweakers die naar copperhead (Assen) gaan morgen?

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233

Acties:
  • 0Henk 'm!

• williewimp
Stef87 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:06:
[...]

Gaaf en origineel idee. Nog niet eerder van gehoord
Dat spul is al een jaartje op de markt vanuit AliExpress etc. De muzzle werkt eigenlijk alleen leuk op een gaspistol of rifle. Anders is het gewoon een gele knipper. Wel geinig hoor.

Dye masker werkt goed. Bril meestal ook wel, maar ben ook voor meer veiligheid gegaan met een goggle. Must haves zijn voor mij:
- goede bril/ goggle met masker of een dye
- Handschoenen
- pet
- goede stevige schoenen.
- combatshirt is ook fijn

Ik heb zelf een ESS turbofan goggle. Werkt goed maar kwam er eergisteren achter dat er een kabelbreuk in zit. De fan doet 't niet meer nu. Op zich wel te repareren als de printplaat niet soort van vastgelijmd zat. Die is ook wel los te krijgen maar ga eerst even kijken wat ESS klantenservice zegt.

Inmiddels is de bren helemaal af. Heb hem vrijdag in het NAC getest. Ik kwam 3 issues tegen:
1 in eerste instantie hopte hij met of zonder hop toegepast veel te hoog. Na een inspectie bleek de nub te lang te zijn en daardoor was hij aan een kant onder de hop kamer geschoven. Dus te veel hop. Heb 'm ff snel bijgeschaafd om te kijken of dat hielp. Werkte daarna best OK. Niet super maar dat kwam omdat ik geen fijn gereedschap bij had.
2 de batterij en motor werden beide nogal heet na een mag of 5 redelijk rustig single shot schieten. Dat kan wijzen op inefficiรซntie maar ik denk dat dat niet het geval was. Elektrisch is hij 100%. De motor zit direct op de kabels gesoldeerd en er zitten naast de batterij stekker verder geen verbindingen tussen. Hij gaat ook heel lekker en snel rond en klinkt super. Ik denk dat de batterij gewoon niet genoeg oempf heeft. Het is een 24C 1200mah batterij en ik denk dat hij gewoon energie te kort komt wat spanning dips veroorzaakt en daardoor gaat dus meer stroom (amperes) door de motor, wat vermoedelijk de warme motor veroorzaakt. Ik heb mijn peq box opengemaakt en meer ruimte gemaakt voor een grotere batterij met de dremel. Heb nu 2 30c 1800 mah batterijen besteld. Die kunnen een stroomsterkte van 54 ampรจre leveren ipv 28 ampรจre. Als dat de oplossing niet is ligt het aan de shimming, waarschijnlijk motor pinion en bevel, de rest heb ik handmatig gecheckt.
3 Hij schiet 1,4 joule met hop ingesteld voor 0,28 gram. Het zou een m100 veer zijn maar vind 'm nogal hard schieten daarvoor. Daar heb ik ook nog een beetje werk aan, maar hij is bijna skirm klaar. Wil 'm volgend weekend gaan gebruiken.

[Voor 76% gewijzigd door williewimp op 06-06-2021 21:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yustice
dr.lowtune schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:29:
[...]

Tnx! Voor de bril zal ik wel uitwijken naar een wat meer gespecialiseerde winkel in veiligheidsbrillen of airsoft. Ik zal vooral zoeken naar goggles die niet te snel beslaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

williewimp schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:56:
[...]

Dat spul is al een jaartje op de markt vanuit AliExpress etc. De muzzle werkt eigenlijk alleen leuk op een gaspistol of rifle. Anders is het gewoon een gele knipper. Wel geinig hoor.

Dye masker werkt goed. Bril meestal ook wel, maar ben ook voor meer veiligheid gegaan met een goggle. Must haves zijn voor mij:
- goede bril/ goggle met masker of een dye
- Handschoenen
- pet
- goede stevige schoenen.
- combatshirt is ook fijn

Ik heb zelf een ESS turbofan goggle. Werkt goed maar kwam er eergisteren achter dat er een kabelbreuk in zit. De fan doet 't niet meer nu. Op zich wel te repareren als de printplaat niet soort van vastgelijmd zat. Die is ook wel los te krijgen maar ga eerst even kijken wat ESS klantenservice zegt.

Inmiddels is de bren helemaal af. Heb hem vrijdag in het NAC getest. Ik kwam 3 issues tegen:
1 in eerste instantie hopte hij met of zonder hop toegepast veel te hoog. Na een inspectie bleek de nub te lang te zijn en daardoor was hij aan een kant onder de hop kamer geschoven. Dus te veel hop. Heb 'm ff snel bijgeschaafd om te kijken of dat hielp. Werkte daarna best OK. Niet super maar dat kwam omdat ik geen fijn gereedschap bij had.
2 de batterij en motor werden beide nogal heet na een mag of 5 redelijk rustig single shot schieten. Dat kan wijzen op inefficiรซntie maar ik denk dat dat niet het geval was. Elektrisch is hij 100%. De motor zit direct op de kabels gesoldeerd en er zitten naast de batterij stekker verder geen verbindingen tussen. Hij gaat ook heel lekker en snel rond en klinkt super. Ik denk dat de batterij gewoon niet genoeg oempf heeft. Het is een 24C 1200mah batterij en ik denk dat hij gewoon energie te kort komt wat spanning dips veroorzaakt en daardoor gaat dus meer stroom (amperes) door de motor, wat vermoedelijk de warme motor veroorzaakt. Ik heb mijn peq box opengemaakt en meer ruimte gemaakt voor een grotere batterij met de dremel. Heb nu 2 30c 1800 mah batterijen besteld. Die kunnen een stroomsterkte van 54 ampรจre leveren ipv 28 ampรจre. Als dat de oplossing niet is ligt het aan de shimming, waarschijnlijk motor pinion en bevel, de rest heb ik handmatig gecheckt.
3 Hij schiet 1,4 joule met hop ingesteld voor 0,28 gram. Het zou een m100 veer zijn maar vind 'm nogal hard schieten daarvoor. Daar heb ik ook nog een beetje werk aan, maar hij is bijna skirm klaar. Wil 'm volgend weekend gaan gebruiken.
Single shot is sowieso een aanslag op je elektromotor, dat maakt 'm al vrij warm.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• williewimp
dr.lowtune schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:19:
[...]

Single shot is sowieso een aanslag op je elektromotor, dat maakt 'm al vrij warm.
Warm wordt het wel inderdaad. Maar niet zo warm... Ook de batterij was nogal toasty. Heb het nog nooit zo meegemaakt. En heb echt niet heel snel geschoten. Elke keer รฉรฉn mag, even vullen en opnieuw schieten. Alles in een tijdsbestek van een uur ofzo. Ik denk dat precocking ook wel van invloed is uiteraard. Maar ik ga toch een grotere batterij proberen. Ik vertrouw die andere niet zo, die zit continu op het randje van zijn kunnen te werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yustice
Is er iemand hier die van plan is om in het weekend van 19 en 20 juni naar een indoorskirm van Delta Airsoft te gaan en mij als introducee wil aanmelden? Ik wil dat weekend mijn eerste 'echte' skirm doen en een indoor evenement lijkt me handiger aangezien ik geen camouflagekleding heb en ik anders wel hรฉรฉl erg opval in de bossen van een outdoor evenement...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

williewimp schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:40:
[...]

Warm wordt het wel inderdaad. Maar niet zo warm... Ook de batterij was nogal toasty. Heb het nog nooit zo meegemaakt. En heb echt niet heel snel geschoten. Elke keer รฉรฉn mag, even vullen en opnieuw schieten. Alles in een tijdsbestek van een uur ofzo. Ik denk dat precocking ook wel van invloed is uiteraard. Maar ik ga toch een grotere batterij proberen. Ik vertrouw die andere niet zo, die zit continu op het randje van zijn kunnen te werken.
klinkt als een batterij die op z'n taks zit, weet niet of je een titan hebt maar adaptive trigger en adaptive break uitzetten, dit scheelt ook een hoop hitte.

zeker op single shot

Pagina: 1 ... 39 40 41 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True