Het Grote Airsoft Topic deel 3/4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 49 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

rsnubje schreef op zondag 6 mei 2018 @ 19:50:
Heeft iemand eigenlijk ervaring met kleding bestellen bij Taiwangun? Moet ik ergens op letten mbt maten?
Het enige wat ik er heb besteld is een vest en dat was prima, maar ja, die was ook echt aan alle kanten af te stellen....

Dit weekend in Fort de Jouy in Frankrijk wezen airsoften en dat was erg leuk. Voor de organisator was het de eerste keer in het fort, er was een hoop geregeld, maar er was ook duidelijk ruimte voor verbetering. De spawns/bases waren nogal in het voordeel van het gele team, zo lag de gele base op het hoogste punt, dicht bij een heuvelrugje tussen rood/geel en hadden ze een 2e spawn net achter de rode base. Het was een kleine moeite voor ze om het rode team in de spawn houden dus iets meer balans is de volgende keer gewenst.

Iemand trouwens een idee waar ik goedkoop een (boneyard) AUG vandaan kan halen voor een projectje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paranoidnl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-10 17:54

Paranoidnl

denkt teveel na over kippen

rsnubje schreef op zondag 6 mei 2018 @ 19:50:
Heeft iemand eigenlijk ervaring met kleding bestellen bij Taiwangun? Moet ik ergens op letten mbt maten?
Maatje van me had er wat besteld en het is daar net wat kleiner dan in NL. als je uitzonderlijke maten heb zou ik zelf de voorkeur hebben om het in NL te kopen.
ik ben 1.94 lang en dat is in NL niet zon ding maar in het buitenland wel. ik heb gewoon in NL gekocht fysiek in een winkel. het is duurder maar het is me wel waard geweest.

Who are we to question why the chicken crosses the road?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 18:23

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Goed om te weten, thanks!

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:48
Hier hetzelfde, durf best veel in china etc. te bestellen maar kleding gaat om een of andere reden nooit goed, dus ook ik ben gewoon naar een dumpstore gegaan en heb daar mn uniform gekocht.

Afgelopen weekend bij veluwe airsoft geweest, leuke baan met veel hoogteverschillen (gebruiken ze anders om 4x4 te rijden) dus veel heuvels om achter te schuilen, leuke dag gehad en ga er zeker nog een keer terug!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:13
Sinds vandaag van mijn hobby mijn werk gemaakt. :Y

Vandaag de eerste dag gehad als Eventbegeleider/Marshall bij atcx. Over 2 weken voortaan wekelijks te vinden op dark Forest en incidenteel bij Helenaveen of Veldhoven. Zodra ik mijn werkkleding heb zal ik mijn Tweakers patch erop plakken. Mocht je me tegenkomen spreek me vooral aan. :)

Voor de marshall cursus van de NABV al een aantal keer "stage" gelopen. Maar z'n volledige dag werken is toch net iets anders. Zwaar werk, maar héél leuk om te doen. Vooral als iedereen aan het einde van de dag tevreden richting huis gaat.

Volgende week voorlopig even mijn laatste skirm als speler. 19 mei te vinden op het nacht event van wild-mountain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:02
Gister onze eerste skirm bij RSL Assendelft, heerlijke dag gehad. Top spelers, qua fairplay en dik gewonnen :)
Gaan we vaker heen, gaaf bos.

Vraagje: stel ik wil mijn G&G Predator upgraden, dan kom ik terecht in een woud van rhubnubbuckingprecissionbarrelpistonrubbermotorgearselectormosfets waar ik geen bal van snap. Waar kan ik wel gewoon een compleet supergoed setje aanschaffen en inbouwen.

Het bouwen en afstellen is prima: het uitzoeken/uitproberen niet zo. Bestaat dit?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

NiGeLaToR schreef op zondag 13 mei 2018 @ 23:12:
Gister onze eerste skirm bij RSL Assendelft, heerlijke dag gehad. Top spelers, qua fairplay en dik gewonnen :)
Gaan we vaker heen, gaaf bos.

Vraagje: stel ik wil mijn G&G Predator upgraden, dan kom ik terecht in een woud van rhubnubbuckingprecissionbarrelpistonrubbermotorgearselectormosfets waar ik geen bal van snap. Waar kan ik wel gewoon een compleet supergoed setje aanschaffen en inbouwen.

Het bouwen en afstellen is prima: het uitzoeken/uitproberen niet zo. Bestaat dit?
Of er echt een setje voor is weet ik niet. Wat wil je bereiken met je upgrade?

Ik zou beginnen met een goede bucking en nub (zelf gebruik ik alleen nog maar de maple leaf 50 in mijn AEG's, met omega nub, deze heeft een vrij lange contact patch wat wel een beetje het r-hop effect geeft).

Hopup unit: kan, maar als je huidige goed luchtdicht is zou ik het niet vervangen. Als je 'm wel wil vervangen, koop dan bijv. zo'n maxxmodels hop-up unit.

Barrel: als 'ie maar consistent is. ik gebruik zelf in mijn AEG een action army 6.03 en die doet het best goed, heb nog met niks anders getest dus kan er weinig zinnigs over zeggen.

Dan de gearbox: ik heb alleen de cylinder gematcht met de barrel length, mijn gearbox was al netjes geshimmed. Er is qua tandwielen enz. ongetwijfeld veel mogelijk, daar heeft @rsnubje waarschijnlijk meer verstand van.

[ Voor 0% gewijzigd door dr.lowtune op 14-05-2018 08:21 . Reden: meervoudsvorm ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@dr.lowtune het begint er al een beetje mee dat ik niet per se weet wat die dingen zijn. Gearbox en piston kan ik nog wat mee, maar de bucking en nub.. zijn die rubberen dingetje waar je bb doorheen geperst wordt? En wat is het r-hop effect? Misschien moet ik eerst een beginnersguide prutsen-aan-je-buks zoeken/vinden :)

Op zich wil ik wat iedereen wil: meer en voorspelbaarder bereik :+ Ik weet ook niet of het per se beter wordt als ik een paar dingetjes wijzig. Een squat maatje heeft zo'n beetje alles wat in je lower replica zit vervangen en zijn replica schiet inderdaad verder en zuiverder, maar heeft inmiddels meer aan onderdelen uitgegeven dan dat zijn toch al dure replica (Krytac) had gekost.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Ik kan met zekerheid zeggen dat mijn replica ook meer aan upgrades heeft dan dat ie kost :P
Als je in een willekeurige webshop kijkt of even googled op images kom je denk ik wel genoeg te weten over wat een onderdeel is, of hoe die eruit ziet.

Momenteel run ik zelf met SHS gears, 12:1 icm een 18k ASG motor. Dit is 20 RPS, dus niet ubersnel, maar wel een reactietijd die lekker laag ligt en dus niet perse pre-cocking nodig heeft(spant de veer aan voordat je schiet, met trigger pull laat ie dus alleen maar los, wat dus weinig tijd kost).

De meeste replica's hebben 18:1 gears met een 30K motor, soms 25K, wat met een 11.1v lipo ongeveer 18 RPS oplevert. Kost alleen redelijk wat vermogen en wordt vrij snel warm. Ter illustratie, mijn setup nu gebruikt ~11A op Full auto en ~20A op Semi. Mijn stock opstelling met 30K en 18:1 gears zat op 22A/40-45A.

Het zou trouwens kunnen dat de predator 16:1 gears heeft, dus die schiet dan out of the box al wat sneller.
Mocht je je motor willen vervangen, neem een ASG Inifinity serie motor. Zo'n ASG U-22000 is dan al ruim voldoende, 30K zou ie ook nog wel trekken en is bovendien wat makkelijker verkrijgbaar in nederland.

Als het je vooral te doen is om voorspelbaarheid, neem een goede barrel zoals @dr.lowtune al opperde. Mad-bull en Maple leaf maken beide goede barrels. Prometheus is ook leuk, maar veel te duur. 6.03mm diameter is denk ik wel optimaal. Als je nauwer gaat, krijg je gezeik met BB's van locaties. Ik gebruik zelf een 6.01 barrel met ASG BB's, maar zodra er goedkope in gaan, is het gezeik.

Verder is inderdaad de hop-up belangrijk en met name de bucking. Nub kan helpen, maar denk dat dat minder effect heeft en voor een beginner misschien lastig te installeren. Ik gebruik dezelfde bucking als lowtune ook al aangaf. Uitstekende dingen.

Als laatste, voor een goede seal is een goede nozzle ook belangrijk. Een goede nozzle heeft imo een o-ring binnenin zitten waardoor de lucht nergens heen kan. Ik kan binnenkort wel even een filmpje maken, want ik ga die van mij deze week ook vervangen omdat hij dus niet goed sealde.

Sowieso, als je meer specifieke vragen heeft, stel ze vooral.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

NiGeLaToR schreef op maandag 14 mei 2018 @ 08:53:
@dr.lowtune het begint er al een beetje mee dat ik niet per se weet wat die dingen zijn. Gearbox en piston kan ik nog wat mee, maar de bucking en nub.. zijn die rubberen dingetje waar je bb doorheen geperst wordt? En wat is het r-hop effect? Misschien moet ik eerst een beginnersguide prutsen-aan-je-buks zoeken/vinden :)

Op zich wil ik wat iedereen wil: meer en voorspelbaarder bereik :+ Ik weet ook niet of het per se beter wordt als ik een paar dingetjes wijzig. Een squat maatje heeft zo'n beetje alles wat in je lower replica zit vervangen en zijn replica schiet inderdaad verder en zuiverder, maar heeft inmiddels meer aan onderdelen uitgegeven dan dat zijn toch al dure replica (Krytac) had gekost.
  • bucking: rubber wat om de barrel gaat, dit zorgt voor het backspin effect.
  • nub: een ander klein stukje rubber/plastic waarmee je hop-up unit de bucking indrukt
  • r-hop: stukje siliconenslang wat een bobbeltje in de bucking vervangt. Dit zorgt dat de bb meer backspin krijgt doordat deze langer in contact is met de bucking. Een bucking heeft normaal namelijkmaar een klein bobbeltje wat in contact komt met de bb. Voor r-hop moet je dus een stuk slang op maat snijden en in je barrel lijmen.
  • maple leaf bucking: deze heeft ipv zo'n klein bobbeltje een wat langwerpiger bobbeltje waardoor de bb langer in contact is met de bucking en dus meer backspin krijgt. Tevens hebben deze vrij goede air-seal. Als je dus zo min mogelijk geklooi en zo veel mogelijk resultaat wil koop je deze bucking ;)
Dan heb je bij een bucking nog de hardheid (in graden). Ik speel zelf met 50, deze buckings zijn erg zacht, maar hebben ook veel grip (zie het als de ultrasoft in F1 :P ). Het voordeel is dat je niet heel veel hop-up hoeft in te stellen om backspin te krijgen, dat zou in theorie de bb wat stabieler moeten houden in de barrel. Het nadeel is dat ze sneller slijten en je ze wat voorzichtiger moet installeren.

Qua kosten van upgrades: dat kan duur worden. Ik weet van mezelf dat ik vrijwel altijd de boel wil upgraden, daarom koop ik geen dure replica's. Je kan voor 400 euro een Krytac kopen en daar dan voor 400 euro aan verspijkeren. Of je koopt voor 150 euro een replica met een fatsoenlijke body waar je dan voor 400 euro dezelfde upgrades in stopt; heb je toch 250 euro bespaard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@rsnubje en @dr.lowtune thanks voor de reacties, ben er wat in gaan duiken en ga graag op jullie uitnodiging in om weer nieuwe n00b vragen te bedenken :+

Bucking heb ik al eens in het veld moeten wisselen door onhandige iets van de verkopende winkel, dat rubber vingerhoedje. Is op zich goed te doen. Die van Mapple Leaf hebben een bepaalde hoek zie ik, moet ik gewoon standaard 50' nemen om mee te beginnen?

En dan meteen de loop doen? Ik heb nu een 260mm inner barrell zie ik bij de specs staan. Das niet echt een standaardmaat? Dus dan een maatje langer en met een mock suppressor aan de gang? Gok dat inkorten niet zo'n succes zal zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Iets korter zou kunnen (247mm ofzo?), of net een stapje langer. Je zou even kunnen kijken of je de ruimte hebt zonder een suppressor eroverheen te hoeven doen.

50 graden bucking is voor replica's rond de 360 FPS vrij normaal, dus daar zou ik dan ook gewoon mee beginnen.

Qua barrel zou ik bij voorkeur wel een stainless steel nemen. Die slijt veel minder.
Bijvoorbeeld deze, of deze. Eventueel zou je dus de volgende stap kunnen nemen qua lengte, 285-290mm. Geeft iets meer FPS en afstand dan de kortere. Let er dus wel op dat je ook in FPS omhoog gaat met zo'n barrel tov de standaard barrel (in de meeste gevallen). Scheelt soms tot wel 10 FPS.

[ Voor 18% gewijzigd door rsnubje op 14-05-2018 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
rsnubje schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:50:
Iets korter zou kunnen (247mm ofzo?), of net een stapje langer. Je zou even kunnen kijken of je de ruimte hebt zonder een suppressor eroverheen te hoeven doen.

50 graden bucking is voor replica's rond de 360 FPS vrij normaal, dus daar zou ik dan ook gewoon mee beginnen.

Qua barrel zou ik bij voorkeur wel een stainless steel nemen. Die slijt veel minder.
Bijvoorbeeld deze, of deze. Eventueel zou je dus de volgende stap kunnen nemen qua lengte, 285-290mm. Geeft iets meer FPS en afstand dan de kortere. Let er dus wel op dat je ook in FPS omhoog gaat met zo'n barrel tov de standaard barrel (in de meeste gevallen). Scheelt soms tot wel 10 FPS.
Ik peuter binnenkort m'n huidige inner er wel even uit, kijken hoe die zit en of er ruimte is. M'n handguard/schroud is langer dan m'n barrel, wat voor mijn speelstijl top is (neusje in 't zand, geen probleem :+ ). Korter is ms voor bereik niet ideaal, of maakt dat niet uit? Heb 'm uitgezocht op beetje ideale balans tussen CQB en toch bereik. Er zit op de outer barrell een opschroef dingetje waar in principe een comp of silencer kan, heb die er alleen nog niet afgekregen. Moet ik 'm even helemaal demonteren.

[ Voor 6% gewijzigd door NiGeLaToR op 14-05-2018 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Denk eerlijk gezegd dat de nauwere barrel het verschil in lengte deels opheft. Ook zou de nieuwe bucking kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
En als ik alleen een andere barrell / bucking hoef ik geen andere nub? En past ook in/bij de hopup chamber?
Probeer even te bedenken wat ik allemaal moet demonteren/vervangen.

Looplengte duik ik nog even in, wie weet is er nog wat speling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

NiGeLaToR schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:16:
[...]

Ik peuter binnenkort m'n huidige inner er wel even uit, kijken hoe die zit en of er ruimte is. M'n handguard/schroud is langer dan m'n barrel, wat voor mijn speelstijl top is (neusje in 't zand, geen probleem :+ ). Korter is ms voor bereik niet ideaal, of maakt dat niet uit? Heb 'm uitgezocht op beetje ideale balans tussen CQB en toch bereik. Er zit op de outer barrell een opschroef dingetje waar in principe een comp of silencer kan, heb die er alleen nog niet afgekregen. Moet ik 'm even helemaal demonteren.
Er zijn een paar gasten op het sniperforum die eens hebben gekeken hoeveel barrel length uitmaakt voor het bereik/nauwkeurigheid. Als je niet een achterlijk korte barrel hebt (<10cm...) dan maakt het niet eens zo super veel uit. Je zal weinig tot geen verschil merken tussen 25cm en 40cm bijv als het op nauwkeurigheid aankomt.
Qua bereik wel, maar dat hangt dan weer af van het gewicht van je bb en barrel/cylinder volume ratio. Dat is een hoop theorie waar je jezelf in kan verliezen.

Stel dat je nu 350 fps schiet en je stopt er een langere barrel in waardoor je 360fps schiet (bb krijgt dan meer energie), dan kom je inderdaad wat verder. Als je dan echter ineens 380fps schiet, waardoor je je veer moet inkorten (om dan weer 350fps te schieten), dan maakt het qua afstand weer niks uit.

Als je een maple leaf bucking koopt, dan raad ik je ook aan om de bijpassende nub (ze noemen het de omega nub, of een concave nub) te gebruiken. Een normale nub heeft eigenlijk te weinig contactoppervlakte om maximaal gebruik te maken van het voordeel wat de bucking biedt. Een flat-hop nub zou ook nog wel werken. Je kan zelfs ook een rechthoekig stukje gum gebruiken (als het maar door het window in je barrel past).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Met een MaxxModel hop-up krijg je nubs erbij voor elke bedenkbare bucking ;) Kost helaas wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Zoals beloofd, een airseal testje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:19
NiGeLaToR schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:40:
En als ik alleen een andere barrell / bucking hoef ik geen andere nub? En past ook in/bij de hopup chamber?
Probeer even te bedenken wat ik allemaal moet demonteren/vervangen.

Looplengte duik ik nog even in, wie weet is er nog wat speling.
Voor mijn versie 2 en new ver2 gearboxen neem ik bijna altijd 285mm barrel, bij een 10 inch outer barrel ( middel formaat lengte) sluit dit exact aan en komt dit mooi uit met ratio's tussen bb gewicht, lengte van de barrel en cylinder volume.

Goto voor mij is de Prometheus 6.03 barrel, hoewel ik hem lichtjes aan pas is hij stock ook gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl

Paranoidnl

rsnubje schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 19:09:
Zoals beloofd, een airseal testje.
[video]
Heerlijk om dit te zien! ik heb hetzelfde voor elkaar kunnen krijgen met mijn sniper cylinder! nu alleen nog kijken hoe ik de hopup en dergelijke ook luchtdicht krijg.... tips voor guides?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:00
Afgelopen weekend weer naar Chambers geweest. Was voor mij 2de keer, echt fijne locatie. Minimaal aantal huur-kitjes of "ik hou van zwart, ook buiten". Toch was het deze keer minder, reden daarvan was dat een er een Youtube snipertje was en dat trekt dan gevolg mee, die uiteraard ook sniperen. Gelukkig gingen die allemaal bij elkaar in het team.

Logisch gevolg was dat ons team binnen no-time de Villa, The Chambers en het balkon hadden en blauw vervolgens niet meer van hun spawn af wist te komen omdat er zoveel bleven hangen trachtend te snipen. Ze verpesten het dan ook voor hun eigen team, in de lunch pauze vertrokken een man of 8 van dat team. Dat waren wel assaulters.

In de middag is zoals gewoonlijk het spel iets slomer en herhaalde zich het scenario van de ochtend.

Al met al leuke dag gehad, jammer van de tegenstander. Het zou goed zijn als er een sniper quota zou komen.
Aksnes schreef op zondag 13 mei 2018 @ 21:59:
Sinds vandaag van mijn hobby mijn werk gemaakt. :Y

Vandaag de eerste dag gehad als Eventbegeleider/Marshall bij atcx. Over 2 weken voortaan wekelijks te vinden op dark Forest en incidenteel bij Helenaveen of Veldhoven. Zodra ik mijn werkkleding heb zal ik mijn Tweakers patch erop plakken. Mocht je me tegenkomen spreek me vooral aan. :)

Voor de marshall cursus van de NABV al een aantal keer "stage" gelopen. Maar z'n volledige dag werken is toch net iets anders. Zwaar werk, maar héél leuk om te doen. Vooral als iedereen aan het einde van de dag tevreden richting huis gaat.

Volgende week voorlopig even mijn laatste skirm als speler. 19 mei te vinden op het nacht event van wild-mountain.
Is het echt werk of vrijwilliger :? Ik bedoel, ik neem aan dat je er niet ruim voor betaald wordt?

[ Voor 33% gewijzigd door JeroenNietDoen op 16-05-2018 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
Kaap schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 06:23:

Is het echt werk of vrijwilliger :? Ik bedoel, ik neem aan dat je er niet ruim voor betaald wordt?
Het is echt werk ja. Bij ons is het zo iedereen die je met een Marshall vest ziet rondlopen er werkt en we krijgen gewoon een degelijk uurloon. Daartegenover staan wel een aantal verplichtingen. Zoals in principe elk weekend werken. Op tijd vrijvragen mocht je een weekend niet kunnen. Er zijn wel vrijwilligers. Die mogen gratis spelen. Maar mochten we handen tekort komen verwachten we wel dat ze ons even komen helpen.

Maar in het algemeen doe ik het gewoon omdat ik het heel leuk vind om te doen. Alles wat ik er aan verdien zal vrijwel geheel terug in deze of andere hobby's gaan! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:48
Ook dit jaar willen we met het team een weekendje weg waarbij we een dagje gaan airsoften. Vorige keer zijn we naar givet geweest, maar dat is niet meer :( weten jullie nog een leuke locatie over de grens? Duitsland valt af ivm full auto replicas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Paranoidnl schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 00:26:
[...]

Heerlijk om dit te zien! ik heb hetzelfde voor elkaar kunnen krijgen met mijn sniper cylinder! nu alleen nog kijken hoe ik de hopup en dergelijke ook luchtdicht krijg.... tips voor guides?
Als je een vsr10 compatible sniper hebt is daar een kant en klaar antwoord op: action army hop up met maple leaf bucking ;)

En anders is teflon tape je beste vriend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl

Paranoidnl

dr.lowtune schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:02:
[...]

Als je een vsr10 compatible sniper hebt is daar een kant en klaar antwoord op: action army hop up met maple leaf bucking ;)

En anders is teflon tape je beste vriend
Heb AA hopup en Maple leaf autobot bucking :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Laatst kwam ik erachter dat mijn FPS flink gedaald was, zo'n 30 FPS. Vandaag eindelijk opgelost. Er bleek wat olie in de barrel te zijn gekomen nadat ik een nieuwe cylinder had uitgeprobeerd. Weten we dat ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:22

MueR

Admin Devschuur & Discord

is niet lief

Af en toe word ik heel droevig van bepaalde facebook groepen over airsoft. De hoeveelheid misinformatie en drama die er verspreid wordt, waarvan men vindt dat de ledenraad maar iets moet doen, ook al klopt de argumentatie of informatie niet of half.. Waarom ben ik ook al weer in de ledenraad gaan zitten?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl

Paranoidnl

MueR schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:50:
Af en toe word ik heel droevig van bepaalde facebook groepen over airsoft. De hoeveelheid misinformatie en drama die er verspreid wordt, waarvan men vindt dat de ledenraad maar iets moet doen, ook al klopt de argumentatie of informatie niet of half.. Waarom ben ik ook al weer in de ledenraad gaan zitten?
Juist om die misstanden uit de wereld te helpen toch? :P

ik ben wel nieuwsgierig naar die misstanden en drama, heb je voorbeeldjes? mag in DM. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

Paranoidnl schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:43:
[...]

Juist om die misstanden uit de wereld te helpen toch? :P

ik ben wel nieuwsgierig naar die misstanden en drama, heb je voorbeeldjes? mag in DM. :)
https://www.facebook.com/...ad/posts/2015621481805035

Dit is momenteel het grote drama. Ik kan er niet veel over kwijt, anders dan dat ik het niet eens ben met het beeld wat hier geschetst wordt. De rest is, helaas, vertrouwelijke informatie die ik niet mag delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl

Paranoidnl

MueR schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:45:
[...]

Dit is momenteel het grote drama. Ik kan er niet veel over kwijt, anders dan dat ik het niet eens ben met het beeld wat hier geschetst wordt. De rest is, helaas, vertrouwelijke informatie die ik niet mag delen.
klinkt als een pittig stukje drama. hopelijk dat dit los loopt. heb niet echt een idee hoe dit mij kan raken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Laten we het hopen.

In wat leuker nieuws, ik heb er weer een replica bij :) Kon gewoon niet laten om deze NIET aan te schaffen, dus hier istie.

~22RPS out of the box met 340 FPS.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kXRLAya.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
rsnubje schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 17:35:
Laten we het hopen.

In wat leuker nieuws, ik heb er weer een replica bij :) Kon gewoon niet laten om deze NIET aan te schaffen, dus hier istie.

[afbeelding]
Tof hoor! Waar gekocht/merk/prijs?
Zal evengoed wel prima bereik zijn? Spelen veel mensen met een Vector achtige replica, zal wel fijn spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Gekocht bij Qtac voor ~570 euro. Bereik gaan we zien met een 15cm barrel, maar voor CQB zal het vast meer dan genoeg zijn. Ik zie zo nu en dan wel mensen met een MP7 of een scorpion, maar Vector nog niet gezien :P

Ben ook wel benieuwd hoe hij speelt. Schiet iig lekker snel, response is ook goed. Hoop alleen dat ie niet dubbel fired vanwege de 11.1v lipo. So far 1x gebeurd, maar anders moet er dus een wat meer geavanceerde mosfet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bac0tje
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-09 16:09
[...]

Eerlijk is eerlijk, dit voelt voor mij wel aan als waar rook is, is vuur. Evenals dat beide kampen wellicht iets gedaan hebben waaruit deze discussie ontstaat. Verder hoop ik natuurlijk dat dit opgelost wordt, net zo min als dat het eerlijk gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
[...]

Ik heb die discussies wel voorbij zien komen, maar ik heb echt geen flauw idee waar dat drama nou over gaat of zou kunnen gaan. Ik zie van nog 2 mensen vaak NAVB gedoe voorbij komen.

Volgens mij boeit het de meeste mensen niet zoveel, die willen een vergunning om te kunnen spelen. Maar ik geloof dat er ook wel een groot deel is die zich afvraagt wat er met al dat geld gebeurt dat er binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Kaap schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 07:14:
[...]

Ik heb die discussies wel voorbij zien komen, maar ik heb echt geen flauw idee waar dat drama nou over gaat of zou kunnen gaan. Ik zie van nog 2 mensen vaak NAVB gedoe voorbij komen.

Volgens mij boeit het de meeste mensen niet zoveel, die willen een vergunning om te kunnen spelen. Maar ik geloof dat er ook wel een groot deel is die zich afvraagt wat er met al dat geld gebeurt dat er binnenkomt.
Er is ook een bond voor de schietsport en daar speelt min of meer hetzelfde, alleen al veel langer. Verschil is dat lidmaatschap van de NABV erg duur is en je er als regulier lid helemaal niets voor terug krijgt behalve het recht om thuis replica's te mogen hebben. Dat er dan vragen worden gesteld over wat er met al dat geld gebeurt is niet zo vreemd. Pakweg 20.000 leden (kan geen exacte aantallen vinden) á 78,- levert een budget van 1,5 miljoen euro op. Ik heb eenmaal een administratief proces doorlopen en krijg af en toe een nieuwsbrief. En blijkbaar maken ze veel advocaatkosten :P

Vergelijk het met de ANWB voor 17,- per jaar dan krijg je nog elke 2 maanden een tijdschrift met advertenties zeg maar :+ Voor 88,- ben je lid en heb je 24/7 recht op pechhulp in heel NL.

Enfin, het zal uiteindelijk vast ooit normaliseren.. al hou je in ledenraden ook altijd zeikerds.. maar de totale duisternis waarin het bestuur zich nu lijkt te verhullen is ook niet best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Het is niet dat ze er helemaal niks mee doen, neem aan dat het ATC ook niet gratis is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

rsnubje schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 17:35:
Laten we het hopen.

[afbeelding]
Nice, die staat ook al even op m'n verlanglijst :9~
bac0tje schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 18:39:
[...]

Eerlijk is eerlijk, dit voelt voor mij wel aan als waar rook is, is vuur. Evenals dat beide kampen wellicht iets gedaan hebben waaruit deze discussie ontstaat. Verder hoop ik natuurlijk dat dit opgelost wordt, net zo min als dat het eerlijk gebeurd.
Nou ja, ik kan wel zeggen dat er door de persoon in deze kwestie diverse blogposts zijn gedaan waar de rest van ledenraad zich heel ongemakkelijk bij voelde, aangezien er nogal wat ongefundeerde beschuldigingen onze kant op werden gegooid en waarbij er mogelijk vertrouwelijke informatie gelekt is. Wij hebben toen in een vergadering aan het bestuur gevraagd om dit te onderzoeken. Dit is het uiteindelijke resultaat zover.
NiGeLaToR schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:59:
Er is ook een bond voor de schietsport en daar speelt min of meer hetzelfde, alleen al veel langer. Verschil is dat lidmaatschap van de NABV erg duur is en je er als regulier lid helemaal niets voor terug krijgt behalve het recht om thuis replica's te mogen hebben. Dat er dan vragen worden gesteld over wat er met al dat geld gebeurt is niet zo vreemd. Pakweg 20.000 leden (kan geen exacte aantallen vinden) á 78,- levert een budget van 1,5 miljoen euro op. Ik heb eenmaal een administratief proces doorlopen en krijg af en toe een nieuwsbrief. En blijkbaar maken ze veel advocaatkosten :P
16000 leden ongeveer. Waar gaat het aan op? Personeelskosten, NAC, verzekeringen, promotie, lobbywerk en nog wat andere zaken (maar die zijn qua budget redelijk klein)
Vergelijk het met de ANWB voor 17,- per jaar dan krijg je nog elke 2 maanden een tijdschrift met advertenties zeg maar :+ Voor 88,- ben je lid en heb je 24/7 recht op pechhulp in heel NL.
Tja, wij kunnen geen "verschillende" lidmaatschapsvormen introduceren. Dat wordt heel moeilijk voor een vereniging waar je in principe een impliciete ontheffing WWM bij krijgt.
Enfin, het zal uiteindelijk vast ooit normaliseren.. al hou je in ledenraden ook altijd zeikerds.. maar de totale duisternis waarin het bestuur zich nu lijkt te verhullen is ook niet best.
Het bestuur is niet stil hoor, ze reageren op onze vragen. Het bestuur heeft alleen niet de behoefte om dit op social media uit te gaan vechten. Eerlijk gezegd vind ik het niet kies dat het nu op FB gaat met naar mijn idee te veel beschuldigingen die al dan niet maar halve waarheden zijn, of compleet onwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
MueR schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:57:
[...]

16000 leden ongeveer. Waar gaat het aan op? Personeelskosten, NAC, verzekeringen, promotie, lobbywerk en nog wat andere zaken (maar die zijn qua budget redelijk klein)
Tis overigens bij een bond niet per se publiek he? Das bij een stichting of een vereniging volgens mij wel zo.
Wellicht een misvatting in beginsel: het is geen recht of plicht om cijfers te publiceren.
Toch kan het wel bijdragen aan het beeld van zo'n partij - transparantie over wat er met de lidmaatschapsgelden gebeurt.
Tja, wij kunnen geen "verschillende" lidmaatschapsvormen introduceren. Dat wordt heel moeilijk voor een vereniging waar je in principe een impliciete ontheffing WWM bij krijgt.
Denk dat dit ook niet hoeft - het is alleen opvallend dat voor een doorsnee lid zoals ik 78,- best veel geld is voor louter de vergunning om replica's te mogen hebben. Wellicht dat dit met verdere groei kan dalen - want overhead heb je uiteraard :) ANWB heeft ruim 4 miljoen leden, dus dat is inderdaad een nogal scheve vergelijking qua omvang en overhead %.
Het bestuur is niet stil hoor, ze reageren op onze vragen. Het bestuur heeft alleen niet de behoefte om dit op social media uit te gaan vechten. Eerlijk gezegd vind ik het niet kies dat het nu op FB gaat met naar mijn idee te veel beschuldigingen die al dan niet maar halve waarheden zijn, of compleet onwaar.
En dat is terecht! Daarom zit jij in de LR en jij vertegenwoordigt mij als doorsnee lid richting het bestuur. Buitengewoon prima dat je dat hier toelicht, geeft mij al weer vertrouwen dat zo'n FB-post ook een andere kant kent. Qua communicatie merk ik wel dat ik over de NABV onder airsofters die ik tegenkom vrijwel alleen cynische of negatieve reacties krijg - ergens is de beeldvorming dus niet zo positief. Zou de NABV wellicht best wat aan kunnen doen.. ik heb zelf geen idee wat de NABV is of doet, ik heb de 78,- overgemaakt puur om door de check te komen en m'n vergunning te krijgen en beleef donders veel plezier aan het spel en de hobby. Maar de NABV zou natuurlijk meer kunnen zijn dan 'n tolpoortje - even voorbijgaand aan alle onzichtbare dingen die de NABV doet.
rsnubje schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:56:
Het is niet dat ze er helemaal niks mee doen, neem aan dat het ATC ook niet gratis is.
Das voor mij 1,5 uur enkele reis - ik woon ten noorden van A'dam. Ga ik dus nooit heen. Als je een landelijke bond bent en 1 locatie hebt, ga je dus 90% van je leden daar niets mee bieden :) Herken de discussie, werk voor een landelijke vereniging met iets meer leden en de 'we moeten een soort plek hebben'-discussie loopt volledig spaak op de locatie. Ik zou dan liever zien dat er dus meer op verschillende airsoft locaties in het land georganiseerd wordt, bijvoorbeeld.

[ Voor 12% gewijzigd door NiGeLaToR op 01-06-2018 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

78 euro om puur replicas te hebben is denk ik wat kort door de bocht. Vergeet niet dat je dankzij die pas dus geld uitspaart omdat je niks hoeft te huren en per definitie de kosten veel lager zijn om een dagje te mogen spelen. En dat je zo'n centrum niet wilt gebruiken omdat het ver weg is(1,5 uur vind ik niet heel ver tbh.) neemt niet weg dat de mogelijkheid er wel bestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@rsnubje tis ook hoe ik het ervaar, niet hoe het bedoeld is door de NABV of hoe een ander of jij het ervaart.

Ik speel overigens misschien 10-12 keer per jaar, dus qua huren/lenen van spullen haal ik het er zeker uit. Inderdaad reizen we zeker ook wel eens 1,5 uur om te skirmen, maar volgens mij is de NABV ruimte niet bedoeld om te skirmen maar om je replica in te schieten en daarmee te trainen enzo. Daar vind ik 1,5 uur reistijd te ver voor. Lees: vind ik :+ een ander vind dat ms prima :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ik had begrepen dat een deel van het ongenoegen is ontstaan uit de vele dingen die voor een bepaalde discipline gedaan worden terwijl het merendeel van airsoftend Nederland voornamelijk skirms doet en dus schijnbaar weinig van het geld terug ziet.

Tevens snap ik dat men dat niet op social media wil gaan uitvechten, daar valt niks te winnen en veel te verliezen. Maar ja, mochten er onwaarheden verspreid worden dan lijkt het me niet meer dan normaal dat deze beweringen worden weerlegd op een platform waar men het kan aanhoren? Zodra het op geld (contributie) aan komt is jan de hollander niet zo gek op ogenschijnlijk mysterieuze organisaties ;(

[ Voor 45% gewijzigd door nst6ldr op 01-06-2018 13:54 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:25
nst6ldr schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:42:
Ik had begrepen dat een deel van het ongenoegen is ontstaan uit de vele dingen die voor een bepaalde discipline gedaan worden terwijl het merendeel van airsoftend Nederland voornamelijk skirms doet en dus schijnbaar weinig van het geld terug ziet.
De NABV was zeker voreger heel erg op IAPS aan het focusen, terwijl inderdaad het leeuwendeel van de leden skirmt. Er is toen een ledenpoll over geweest, en vziw wordt er sinds de vorming van de nieuwe ledenraad een stuk meer op skirms gefocust. Klopt dat ongeveer @MueR ?

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

citruspers schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 19:51:
[...]

De NABV was zeker voreger heel erg op IAPS aan het focusen, terwijl inderdaad het leeuwendeel van de leden skirmt. Er is toen een ledenpoll over geweest, en vziw wordt er sinds de vorming van de nieuwe ledenraad een stuk meer op skirms gefocust. Klopt dat ongeveer @MueR ?
Correct, al blijft het heel lastig voor de NABV om iets te doen voor skirmers. Er wordt druk gezocht naar een mogelijkheid om een groot event te organiseren, maar dat is nog niet zo makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
MueR schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 20:05:
[...]

Correct, al blijft het heel lastig voor de NABV om iets te doen voor skirmers. Er wordt druk gezocht naar een mogelijkheid om een groot event te organiseren, maar dat is nog niet zo makkelijk.
Investeren in locaties of proberen uitbaters te motiveren hun velden beter te doen? Ik speel zelf nog niet zo heel lang, maar ik ga over 2 weken voor de 3de keer naar Chambers. Barchon, The Clinique en nog een ander fort staan ook op de planning. En daar is een goede reden voor. Als ik dan naar Nederlandse velden kijk is het droevig. Met alle respect naar Daarle en Gasselte, maar de meeste locaties zijn een zooi pallets, wat doeken en andere meuk, en we hebben een airsoft locatie. Als dat dan ook nog niet in een stukje bos staat wordt het al snel een kale bedoeling. Behalve dat het 13 in dozijn werk is draagt het ook nog eens slecht bij aan de beleving. Het is jammer dat eigenaren niet proberen "echtere" locaties te kunnen uitbaten, en anders in ieder geval beseffen dat hun veld niets toevoegt dan wel het er doet uit laten springen t.o.v. de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

Kaap schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 00:04:
[...]

Investeren in locaties of proberen uitbaters te motiveren hun velden beter te doen? Ik speel zelf nog niet zo heel lang, maar ik ga over 2 weken voor de 3de keer naar Chambers. Barchon, The Clinique en nog een ander fort staan ook op de planning. En daar is een goede reden voor. Als ik dan naar Nederlandse velden kijk is het droevig. Met alle respect naar Daarle en Gasselte, maar de meeste locaties zijn een zooi pallets, wat doeken en andere meuk, en we hebben een airsoft locatie. Als dat dan ook nog niet in een stukje bos staat wordt het al snel een kale bedoeling. Behalve dat het 13 in dozijn werk is draagt het ook nog eens slecht bij aan de beleving. Het is jammer dat eigenaren niet proberen "echtere" locaties te kunnen uitbaten, en anders in ieder geval beseffen dat hun veld niets toevoegt dan wel het er doet uit laten springen t.o.v. de rest.
Het echter verrekt moeilijk om een goede locatie in Nederland te krijgen. Zitten de gemeenten niet tegen, dan is het wel dat de eigenaar van een mooi terrein niet mee wil doen omdat wapens (of iets wat er op lijkt). Organisatoren proberen heel hard om mooie terreinen te regelen, maar ruimte en overige factoren maken dat moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
MueR schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 01:19:
[...]

Het echter verrekt moeilijk om een goede locatie in Nederland te krijgen. Zitten de gemeenten niet tegen, dan is het wel dat de eigenaar van een mooi terrein niet mee wil doen omdat wapens (of iets wat er op lijkt). Organisatoren proberen heel hard om mooie terreinen te regelen, maar ruimte en overige factoren maken dat moeilijk.
Tis eigenlijk precies zoals het gaat met vuurwapen gerelateerde sporten. Imago tegen, publieke opinie tegen, gemeente tegen, wetgeving tegen.. echt een reden is er niet, behalve de mening van veel mensen dat alles wat op een pewpew of camo lijkt niet in de samenleving hoort.

Wat bij sportschutters overigens wel helpt is dat bij sommige disciplines in ene politie en leger aanklopt om mee te mogen doen. En dan kun je soms ook vragen of je op hun speelterrein mag meedoen: wellicht is een skirm op oefenterrein icm militairen nog ‘s een optie. Leuke terreinen en voor onze militairen kans om te trainen met/op amateurs zeg maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
NiGeLaToR schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 10:18:
[...]
Wat bij sportschutters overigens wel helpt is dat bij sommige disciplines in ene politie en leger aanklopt om mee te mogen doen. En dan kun je soms ook vragen of je op hun speelterrein mag meedoen: wellicht is een skirm op oefenterrein icm militairen nog ‘s een optie. Leuke terreinen en voor onze militairen kans om te trainen met/op amateurs zeg maar :+
In Engeland zie je dus bijvoorbeeld dat bepaalde organisaties, Sterling Airsoft b.v., op militaire oefenterreinen mogen spelen. Dan heb je gewoon een heel stadje nagebouwd tot je beschikking. Supervet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl

Paranoidnl

Zover ik weet hebben wij zulk soort locaties ook niet voor het leger. Staat mij bij dat er veel in duitsland wordt geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:57

ThunderNet

Flits!

Paranoidnl schreef op zondag 3 juni 2018 @ 00:14:
Zover ik weet hebben wij zulk soort locaties ook niet voor het leger. Staat mij bij dat er veel in duitsland wordt geoefend
Zeker zijn er genoeg oefenlocaties in NL :) ook een nep-dorp :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

ThunderNet schreef op zondag 3 juni 2018 @ 13:00:
[...]

Zeker zijn er genoeg oefenlocaties in NL :) ook een nep-dorp :)
Yep. Alleen is Defensie niet heel happig op een hoop airsofters die daar komen klieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ugh ik stoor me zo aan mijn mesh face mask he. Eerst had ik zon full mesh facemask. Zwaar uncomfu. Na 1 skirm meteen dat model gekocht die alleen voor je mond en neus zit met padding op je wangen. Zit ook niet geweldig, maar ik vind vooral ook dat het er zo bagger uitziet. Volgens mij is het echt voor de meeste mensen omdat ze het nodig vinden en bij gebrek aan beter.

Ik zou graag een balaclava, facewrap of neck gaitor willen waar een klein stukje mesh in verwerkt zit. Dat niemand van al die airsoft merken daar nog niet op gekomen is vind ik opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Wordt je zo vaak op je muil geschoten dat je mesh nodig hebt, of is het meer vanwege een veiliger gevoel? Zelf loop ik namelijk rond met een neopreen facemask en tot nu toe gaat dat eigenlijk prima. Let wel, voornamelijk CQB, dus nog niet door een sniper op mn gezicht beschoten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

rsnubje schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:54:
Wordt je zo vaak op je muil geschoten dat je mesh nodig hebt, of is het meer vanwege een veiliger gevoel? Zelf loop ik namelijk rond met een neopreen facemask en tot nu toe gaat dat eigenlijk prima. Let wel, voornamelijk CQB, dus nog niet door een sniper op mn gezicht beschoten ;)
Ik heb ze allemaal geprobeerd, full mesh, neopreen, part mesh/padding en die laatste bevalt mij het beste. Ik kan er beter door ademen dan bij een neopreen en hij is minder bulky dan full mesh. Ondanks dat ik alles behalve klein ben wordt ik toch relatief vaak op m'n kop geschoten, dus ben erg blij dat ik 'm heb.

Dit was weee een duur weekendje, 2 Augs en een handgun verrot tijdens de skirm....we gaan weer sleutelen de komende weken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Nou, gaat lekker dan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

Bij CQB neem ik het oncomfortabele mesh mask maar voor lief. Heb al genoeg tanden er uit geschoten zien worden. Heck, zelfs een keer toen we maar met 7 (ervaren) man waren die echt niet op het gezicht gaan mikken ging het nog mis. Je zou nog kunnen overwegen om een bitje te gebruiken icm een shemag ofzo, al heb je dan wel het risico dat je een keer met een kapotte lip naar buiten gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
Ik draag altijd een z'n oncomfortabele mesh mask. Ik heb hem wel aan mijn helm vastgemaakt. Daardoor zit hij een stuk fijner omdat hij niet strak zit. Daarnaast een deel van de bovenkant aangepast. zodat hij hoger kan en precies op de goggles aansluit.

Hij drukt nu vrijwel nergens meer, dat het irritant is. Kan er rustig heel de dag mee spelen zonder dat het irriteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Ik speel buiten met mesh + grote bril + boonie, binnen met mesh + grote bril + helm.
Sinds ik een bril heb die niet beslaat vind ik het wel goed. Mesh is vervelend, maar ik kan geen rode stippen op m'n gezicht hebben, tanden missen of gaten in m'n lip krijgen. Ben geen fotomodel, maar heb wel een representatieve functie. 1 van m'n squat maten speelt met bitje.. ademts wellicht iets fijner, maar hij klaagt altijd over pijnlijk tandvlees na een dagje.. blijft afzien blijkbaar. Nog niet vol op z'n gezicht geraakt, zo vaak gebeurt dat ook niet.

Mesh met padding werkt voor mij niet, te veel lucht door te kleine ruimte maakt dat het erg condenseert en de warmte eerst onder m'n bril komt. Full mesh helemaal verbogen zodat het niet in de weg zit bij m'n wang met aanleggen, bij m'n neus en bij m'n bril. Is het fijn? Nee, maar kan wel een dag prima spelen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
Hai, ik denk ik denk ik kijk eens op Tweakers of daar nog mensen aan de airsoft sport doen.. en jawel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 22:43
Ik ga binnenkort ook voor het eerst spelen, waarschijnlijk gasselte de 17e. Gaan er toevallig nog andere mensen heen die dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Robsel_NL schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:51:
Ik ga binnenkort ook voor het eerst spelen, waarschijnlijk gasselte de 17e. Gaan er toevallig nog andere mensen heen die dag?
Ik ben zelf ook wel erg nieuwsgierig naar Airsoft :) Gasselte zou voor mij lekker dichtbij zijn. *is geïnteresseerd*

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

Ik vertik het echt om buiten met een mesh mask rond te lopen. Als ik denk dat ik tegenstanders op close range ga krijgen stop ik m'n shemag in m'n mond om m'n tanden te beschermen, maar verder heb ik echt geen behoefte om het mezelf moeilijk te maken met zo'n masker. Kijkt er lastig door mn scope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

ThunderNet schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:25:
[...]

Ik ben zelf ook wel erg nieuwsgierig naar Airsoft :) Gasselte zou voor mij lekker dichtbij zijn. *is geïnteresseerd*
Lucky you! Gasselte is een leuke locatie, dit weekend nog gewwest. Voor mij alleen heel ver weg. Een vriend van me woont er heel dicht bij en ik had hem als introducé meegenomen, hij is inmiddels verslaafd. (En ik ben jaloers, want in de Randstad zijn er nauwelijks/geen leuke outdoor terreinen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl

Paranoidnl

dr.lowtune schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:08:
[...]

Lucky you! Gasselte is een leuke locatie, dit weekend nog gewwest. Voor mij alleen heel ver weg. Een vriend van me woont er heel dicht bij en ik had hem als introducé meegenomen, hij is inmiddels verslaafd. (En ik ben jaloers, want in de Randstad zijn er nauwelijks/geen leuke outdoor terreinen).
En ik ben weer jaloers dat wij hier nauwelijks toffe indoor tereinen hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Laatst online: 07-10 22:43
Paranoidnl schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:29:
[...]

En ik ben weer jaloers dat wij hier nauwelijks toffe indoor tereinen hebben :p
Ik woon zelf ik Amsterdam, en balls and arrows lijkt me een tof terrein, ook te doen qua afstand vanaf Amsterdam. Maar mijn moeder woont een kwartiertje van gasselte dus ik de weekenden dat ik daar ben kan ik mooi naar gasselte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
MueR schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:48:
Ik vertik het echt om buiten met een mesh mask rond te lopen. Als ik denk dat ik tegenstanders op close range ga krijgen stop ik m'n shemag in m'n mond om m'n tanden te beschermen, maar verder heb ik echt geen behoefte om het mezelf moeilijk te maken met zo'n masker. Kijkt er lastig door mn scope.
Daarom heb ik m'n mesh aangepast zodat het wel werkt met aanleggen. Ik word overigens niet vaak geraakt, maar als ik word geraakt wel vaak (denk 50% van de tijd) ergens op m'n hoofd/gezicht. Komt door het peaken, of een sniper of je krijgt net een salvo voor je mik. Schrik wel nog steeds als het m'n bril of mesh raakt :+

Zo heeft ieder een eigen voorkeur d:)b

Ps; ik speel vh weekend weer bij RSL in Assendelft, dat is ook een leuk buitenbos. B&A is ook prima. Gasselte lijkt me ook leuk, verder is Combat City en Running the Target leuk imho.

[ Voor 10% gewijzigd door NiGeLaToR op 04-06-2018 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 21:00

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

NiGeLaToR schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:39:
[...]

Ps; ik speel vh weekend weer bij RSL in Assendelft, dat is ook een leuk buitenbos. B&A is ook prima. Gasselte lijkt me ook leuk, verder is Combat City en Running the Target leuk imho.
Leuk! Ik kom ook de 10e.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
  • Laatst online: 08-10 09:20
3 jaar geleden lid geworden van de NABV en er eingenlijk vrij weinig mee gedaan.
Net op moment dat ik zoiets had van ik ga alles verkopen, hoorde ik toevallig een aantal collegas die net waren begonnen met airsoften.

3 week geleden voor het eerst een potje CQB gespeeld in arnhem en afgelopen zaterdag mijn eerste Skirm in Gasselte gedaan.

wat ben ik blij dat ik mijn spullen niet verkocht had, heb me echt super vermaakt beide dagen.
Kijk nu alweer uit naar de volgende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Tijgert schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:05:
[...]

Leuk! Ik kom ook de 10e.
M’n squat is er de 10e ook, ik ben er zelf alleen de 8e in de avond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

NiGeLaToR schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:39:
Ik word overigens niet vaak geraakt, maar als ik word geraakt wel vaak (denk 50% van de tijd) ergens op m'n hoofd/gezicht. Komt door het peaken, of een sniper of je krijgt net een salvo voor je mik.
Heh, sniper hier :P Doorgaans krijg ik ze of in m'n gezicht, of in mn rug (als m'n teamgenoten hun dekking weer eens achterwege laten). Maar meestal zijn ze van een dusdanige afstand geschoten dat ze niet echt schade kunnen doen. Alleen de echte sproeibuksen zijn vervelend, vooral de categorie die meent een RoF van 30+ te moeten hebben, of de 10+ RoF "DMR" varianten.
Schrik wel nog steeds als het m'n bril of mesh raakt :+
Yep. Die "TIK" is altijd momentje waar het je even weet dat je wakker bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@MueR ja die RoF is een veelbesproken dingetje.. lastige is dat m'n G&G met 11,1v lipo spontaan al een Rof heeft wat klinkt als een A10 thunderbolt.. maar ik die 11,v lipo voor de triggerresponse er toch graag in heb. Dan maar op single spelen.. tis toch niet handig om in een paar seconden een midcap te legen :+

En ook die DMR loophole lijkt me niet houdbaar zoals het nu gaat, maargoed.. we zullen zien. We willen wel met een sniper in ons squat gaan spelen en een DMR is dan een mooie tussenoplossing tussen een spring action kopen of een AR even ombouwen en voorzien van een andere scope..

Klopt wel wat je zegt mbt geraakt worden van afstand.. kans op schade is gelukkig niet zo groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

dr.lowtune schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:08:
[...]

Via welke vereniging/organisatie kun je eens kijken als introducé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl

Paranoidnl

ThunderNet schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:32:
[...]

Via welke vereniging/organisatie kun je eens kijken als introducé?
Waar woon je? enorm veel orga's hebben intro pakketjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Paranoidnl schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:08:
[...]

Waar woon je? enorm veel orga's hebben intro pakketjes.
Groningen :) dus op zo'n 20 minuutjes rijden van Gasselte, denk dat de dichtstbijzijnde locatie is ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 10:22
Robsel_NL schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:51:
Ik ben net afgelopen weekend voor het eerst naar Gasselte geweest, mogelijk gaan we de 17e weer heen, fijne locatie.
ThunderNet schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:47:
[...]

Groningen :) dus op zo'n 20 minuutjes rijden van Gasselte, denk dat de dichtstbijzijnde locatie is ook?
Gefeliciteerd *O* , Klopt ja, in Leeuwarden heb je ook nog wat en in Assen zit een prive locatie, geloof dat Groningen ook nog iets had maar dan moet ik even weer zoeken.

[ Voor 36% gewijzigd door Zethiel op 04-06-2018 21:57 ]

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

NiGeLaToR schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:55:
En ook die DMR loophole lijkt me niet houdbaar zoals het nu gaat, maargoed.. we zullen zien. We willen wel met een sniper in ons squat gaan spelen en een DMR is dan een mooie tussenoplossing tussen een spring action kopen of een AR even ombouwen en voorzien van een andere scope..
Wacht nog maar even. Komen nog wat wijzigingen aan in de reglementen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl

Paranoidnl

ThunderNet schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:47:
[...]

dat is inderdaad het dichtste bij. ook wel tof veld om te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
MueR schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 00:12:
[...]

:) ok, ik gooi het in de groep. Bolt action / spring blijft wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

MueR schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 00:12:
[...]

Dan ben ik wel benieuwd...heb net mijn sniper helemaal klaar en wilde aan een dmr op hpa beginnen...tipje van de sluier?(desnoods in dm? Ik zou het zonde vinden als ik nu honderden euro's in een single shot dmr stop en deze worden verboden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@dr.lowtune ik gok dat het vooral om de DMR met hoge rof gaat. Dus snipers met 2s delay of bolt action prima, maar wellicht ook een delay voor dmr oid.

Als we allemaal een 450fps semi ‘dmr’ AR gaan gebruiken om met 10 bb’s per seconden mensen pijn te doen is de lol er snel af. Althans, das zo’n beetje wat ik tijdens skirms meekrijg: ga je los met je dmr dan ga je naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Punt van DMR is natuurlijk wel dat ze meestal harder schieten dan een AR, maar minder dan een sniper. Een seconde delay zou ik nog net ok vinden, maar meer wordt t toch weer een ander verhaal en doet het DMR verhaal teniet. Je moet trouwens goed je best doen met 10 RPS handmatig.

Met een DMR verwacht ik eigenlijk realistisch gezien elke halve seconde een schot te lossen zonder dat de accuracy naar de kloten gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

NiGeLaToR schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:20:
@dr.lowtune ik gok dat het vooral om de DMR met hoge rof gaat. Dus snipers met 2s delay of bolt action prima, maar wellicht ook een delay voor dmr oid.

Als we allemaal een 450fps semi ‘dmr’ AR gaan gebruiken om met 10 bb’s per seconden mensen pijn te doen is de lol er snel af. Althans, das zo’n beetje wat ik tijdens skirms meekrijg: ga je los met je dmr dan ga je naar huis.
Dat is op zich wel relevante info als het zo is. Zat te denken aan een mancraft hpa engine, die is volledig mechanisch, dus een delay inbouwen kan niet zomaar.

Ben het wel met je eens, met 10rps op 450 fps heb je een ongekend voordeel t.o.v de andere classes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@rsnubje Ik heb er in de praktijk ook nog niet zoveel last van gehad, maar zie wel in ene veel mensen in de DMR klasse spelen.

@dr.lowtune njah, ons projectje gaat dus even 'on hold' tot we weten wat de eisen zijn. We wilden in ons squat dus 1 DMR als 'sniper' gaan opnemen, juist vanwege de flexibiliteit van semi zonder vertraging (we spelen toch vrijwel altijd semi) en het bereik. Maar als het voordeel écht zo groot is speelt straks iedereen met een 'DMR' als AR.

Geldt voor DMR de 20 meter regel + spelen met secondary eigenlijk ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Volgens mij was het 15 meter, maar 20 zou ook kunnen. Maar voor zover ik weet geldt die inderdaad ook voor DMR's.

Ik heb 1 replica die ik als DMR wil gebruiken, een andere die ik KAN gebruiken als DMR, maar daar zit sowieso een instelbare mosfet in, dus whatever de delay moet zijn, kan ik daarop instellen. Verwacht alleen dat het niet zoiets simpels wordt, maar wie weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aksnes
NiGeLaToR schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:30:
@rsnubje Ik heb er in de praktijk ook nog niet zoveel last van gehad, maar zie wel in ene veel mensen in de DMR klasse spelen.

@dr.lowtune njah, ons projectje gaat dus even 'on hold' tot we weten wat de eisen zijn. We wilden in ons squat dus 1 DMR als 'sniper' gaan opnemen, juist vanwege de flexibiliteit van semi zonder vertraging (we spelen toch vrijwel altijd semi) en het bereik. Maar als het voordeel écht zo groot is speelt straks iedereen met een 'DMR' als AR.

Geldt voor DMR de 20 meter regel + spelen met secondary eigenlijk ook?
15 meter is het "officieel" voortaan. Maar daar zit hij wel hetzelfde als bij de sniper.

https://www.nabv.nl/docs/...r-fps-regels.pdf?sfvrsn=8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Ik heb de NABV gemaild over de nieuwe regels. Medio juni verwachten ze het te communiceren. Wat het gaat worden weet ik niet. Hopen maar dat BASR's gewoon blijft zoals nu (500 fps @ 0.20)

Edit: harder mag natuurlijk ook ;)

[ Voor 9% gewijzigd door dr.lowtune op 05-06-2018 15:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

Nou ja, het is toch al besloten, alleen de datum ligt nog even weg.

Er zijn wat wijzigingen in het reglement gemaakt mbt FPS, om het enorme joule creepen tegen te gaan:
  1. Maximaal toegestane "snelheden" worden voortaan omgerekend naar joule;
  2. De limieten worden ook in Joule aangegeven
    • 2.3J (=500FPS@0.2g) voor sniper
    • 1.7J (=430FPS@0.2g) voor DMR
    • 1.2J (=360FPS@0.2g) voor de rest
  3. Er wordt getest met minimaal 0.3g BBs (dus er mag ook getest worden met 0.4g als er creep vermoed wordt)
Verder een wijziging die besproken is, maar waar ik niet zeker van ben of we die uitgesteld hadden.. een DMR heeft een maximale RoF van 2 rps.

Persoonlijk zie ik de DMR klasse nog verder ingeperkt worden, zoals bijvoorbeeld bepaalde typen die toegestaan zijn (denk aan een Dragunov, SR25, HK417, Mk14 etc), want ik ben de CQB M4s met drum mags die als "DMR" worden gespeeld wel beu.

Die extra FPS is ook helemaal niet nodig voor de range trouwens. Mijn HK417 zit op 350FPS en ik raak op 85m consistent een lantaarnpaal (rangefinder er bij gehad). Kwestie van goed afstellen.

Oh en met een DMR heb je een MED van 15m. Heb je geen sidearm, dan kan je binnen 15 meter helemaal niets, ook niet pangen!

[ Voor 14% gewijzigd door MueR op 05-06-2018 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Die joules lijken me op het eerste gezicht wel erg krap voor de FPS waardes die daarvoor in de plaats stonden.
Als ik trouwens even denk aan iemand die een SRS had en out of the box al een hoge Joule had, moet ie redelijk omlaag geschroeft worden denk ik.

Verder schiet ik zelf niet met HPA, maar hebben de meeste systemen sowieso al niet een vrij grote joule creep?

Die 2 RPS limit voor DMR kan ik wel inkomen. Over drum mags zou ik eerder zeggen, bij constatering gewoon een waarschuwing.

[ Voor 71% gewijzigd door rsnubje op 05-06-2018 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

rsnubje schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:23:
Die joules lijken me op het eerste gezicht wel erg krap voor de FPS waardes die daarvoor in de plaats stonden.
Als ik trouwens even denk aan iemand die een SRS had en out of the box al een hoge Joule had, moet ie redelijk omlaag geschroeft worden denk ik.

Verder schiet ik zelf niet met HPA, maar hebben de meeste sowieso al niet een vrij grote joule creep?
HPA heeft an sich niet een hogere creep, het systeem blijft hetzelfde namelijk: je duwt lucht door je barrel. Hoe langer die barrel en hoe zwaarder de bb, hoe hoger een buks kan creepen. Het enige echte verschil met HPA en mechanische buksen is de consistentie.

Mijn sniper rifle (Mancraft CO2 geval) kan met 0.20 op 490 zitten, maar ik schiet met 0.40. Als ik dan kijk wat ik schiet kom ik op 2.7J uit. Nogal een verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Nouja, volgens mij heeft een Tipmann een wijde barrel waardoor er veel meer lucht doorheen gaat en daarmee meer joules voor 360FPS, iirc.

Sowieso zal ik ook mijn replica's eens nalopen hoe het ookalweer zit.

Vraagje trouwens, want bij dit soort Joule tests is het volgens mij erg belangrijk dat er getest wordt met kwalitatief goede BB's. Als ze wat in je barrel blijven steken omdat ze niet goed rond zijn heb je een gigantische Joule creep. Op een gegeven moment schoot ik op een baan over 360FPS met hun BB's terwijl ik met mn ASG blasters niet over 355 kwam. Met mn 6.01 barrel heb ik sowieso veel jams en feed problemen met hun BB's.

Is het ook niet een idee om speellocaties te laten testen met goede BB's, ipv een goedkoop merk waarbij je zelfs ovalen BB's tegenkomt?

[ Voor 82% gewijzigd door rsnubje op 05-06-2018 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

MueR schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:15:

Er zijn wat wijzigingen in het reglement gemaakt mbt FPS, om het enorme joule creepen tegen te gaan:
  3. Er wordt getest met minimaal 0.3g BBs (dus er mag ook getest worden met 0.4g als er creep vermoed wordt)
Verder een wijziging die besproken is, maar waar ik niet zeker van ben of we die uitgesteld hadden.. een DMR heeft een maximale RoF van 2 rps.

Persoonlijk zie ik de DMR klasse nog verder ingeperkt worden, zoals bijvoorbeeld bepaalde typen die toegestaan zijn (denk aan een Dragunov, SR25, HK417, Mk14 etc), want ik ben de CQB M4s met drum mags die als "DMR" worden gespeeld wel beu.

Die extra FPS is ook helemaal niet nodig voor de range trouwens. Mijn HK417 zit op 350FPS en ik raak op 85m consistent een lantaarnpaal (rangefinder er bij gehad). Kwestie van goed afstellen.

Oh en met een DMR heb je een MED van 15m. Heb je geen sidearm, dan kan je binnen 15 meter helemaal niets, ook niet pangen!
Dus zolang je die joule waarden met 0.30 schiet zit je goed? Wel jammer dat er op het gebied van joule creep (wat ik persoonlijk niet als probleem zag) wat wordt gedaan, maar dat schieten met een RoF van 90/sec niks is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

rsnubje schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:34:
Nouja, volgens mij heeft een Tipmann een wijde barrel waardoor er veel meer lucht doorheen gaat en daarmee meer joules voor 360FPS, iirc.

Sowieso zal ik ook mijn replica's eens nalopen hoe het ookalweer zit.

Vraagje trouwens, want bij dit soort Joule tests is het volgens mij erg belangrijk dat er getest wordt met kwalitatief goede BB's. Als ze wat in je barrel blijven steken omdat ze niet goed rond zijn heb je een gigantische Joule creep. Op een gegeven moment schoot ik op een baan over 360FPS met hun BB's terwijl ik met mn ASG blasters niet over 355 kwam.
Een bredere barrel zorgt idd ook voor een beetje extra, maar niet veel. Dat zorgt voornamelijk voor een stabielere vlucht van de bb.

De kwaliteit van de BBs maakt inderdaad veel uit. Ik vertik het om bijvoorbeeld 101inc 0.20s in mn sniper te doen, die vreet ie gewoon op (lees: spatten uit elkaar). Gelukkig zijn er weinig echt slechte 0.30 bbs.
dr.lowtune schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:46:
[...]

Dus zolang je die joule waarden met 0.30 schiet zit je goed? Wel jammer dat er op het gebied van joule creep (wat ik persoonlijk niet als probleem zag) wat wordt gedaan, maar dat schieten met een RoF van 90/sec niks is gedaan.
Ja, maar dan moet je wel even dubbelchecken of het gewicht van de BB goed ingesteld staat in je chrono. Op basis van dat gewicht wordt gerekend namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

90/s? Das vast overdreven, maar het kon mij niet aan de aandacht ontsnappen dat het veelal HPAers zijn die zo'n belachelijke RoF gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

MueR schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:49:
[...]

Een bredere barrel zorgt idd ook voor een beetje extra, maar niet veel. Dat zorgt voornamelijk voor een stabielere vlucht van de bb.

De kwaliteit van de BBs maakt inderdaad veel uit. Ik vertik het om bijvoorbeeld 101inc 0.20s in mn sniper te doen, die vreet ie gewoon op (lees: spatten uit elkaar). Gelukkig zijn er weinig echt slechte 0.30 bbs.
Ik had dus 0.25's van 101inc waarbij ik ovalen tegenkwam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
dr.lowtune schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:46:
[...]

Je hoeft niets aan de rof van 90 te doen, zolang je bij die mensen geen drum mag toestaat :+
Een midcap is immers in 1 seconde leeg. Lekker boeiend.

Maargoed, ik denk dat men vooral kijkt naar waar nu mee gerommeld wordt of overlast/schade door wordt veroorzaakt. Ben met je eens dat een hele hoge rof en dan van dichtbij geraakt worden niet lekker is, maar een hele hoge joule krijg je op een gegeven moment ook problemen met beschermingsmiddelen mee e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

NiGeLaToR schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:00:
[...]

Je hoeft niets aan de rof van 90 te doen, zolang je bij die mensen geen drum mag toestaat :+
Een midcap is immers in 1 seconde leeg. Lekker boeiend.

Maargoed, ik denk dat men vooral kijkt naar waar nu mee gerommeld wordt of overlast/schade door wordt veroorzaakt. Ben met je eens dat een hele hoge rof en dan van dichtbij geraakt worden niet lekker is, maar een hele hoge joule krijg je op een gegeven moment ook problemen met beschermingsmiddelen mee e.d.
Dat laatste klopt wel, mijn sniper kan binnen de huidige regels makkelijk 3.1J schieten. Als je dan geen MED van 25m aanhoudt kan dat best link zijn.

Ik ben wel heel blij nu met deze info, ik wilde een DMR met Mancraft PDIK bouwen, daar is geen RoF limiter op te zetten.

Qua type wat DMR is: dubieus, ik ben zelf met een AUG bezig, die zou dan niet mogen (ondanks de lange inner barrel enz... )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Hm, maar er zijn ook 'sniper aug's', dus waar leg je de grens.

Ik heb er geen problemen mee dat een DMR verplicht een instelbare mosfet moet hebben bijvoorbeeld.

In ander nieuws: zojuist ook een suppressor en lamp gemonteerd op de vector :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l9mN53C.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XlQdOlg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 08:47

henwy

Meh

MueR schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:15:

Zo jammer weer dit. Weer een halfbakken oplossing waar de verkeerden de dupe van worden. Hebben we eindelijk eens zwaardere BBs, kun je er nog niet leuk gebruik van maken. Snipers worden met deze regel het zwaarste gepakt. DMR (AEG) gaf al minimale winst en word nu weer minder. En zwaarder dan .3 schieten met een assault heeft dan ook direct minder effect. En dat allemaal voornamelijk door misbruik en onkunde van HPA systemen.

Ter info, ik ben even assault speler en merk hier het minst van. Beter chronoen ze hpa standaard met .3, dan word het misbruik direct al minder en mensen zonder de kennis er van leren meteen ook wat. Snipers omhoog naar 550 en ook chronoen met bv .3 om wat overzicht te houden. De rest lekker laten (wel chrono in Joules, maar met .2, ook omdat je bij stock replica's een overechte effect krijgt met .3) met wellicht een minimale lengte voor een dmr en verplichte scope.

Mensen welke met enige technische kennis het maximale uit hun AEG halen en daarbij enigsinds creepen, daar heb ik respect voor. Zij weten wat ze doen en spelen er vaak ook naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

We kunnen niet zomaar hpa anders gaan meten. Of iedereen op joule, of iedereen op fps. We kunnen ook niet zeggen 360 categorie testen met .2, want dan sta je daar wel veel creep toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik persoonlijk had graag RoF limieten vanuit de NABV gezien. Gelukkig zijn enkele van de betere organisaties al begonnen met zelf RoF limieten te gebruiken. Zinloos die gatling guns van mensen die denken dat ze uber navy seal 360 noscope zijn.
henwy schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 00:06:
[...]
Snipers worden met deze regel het zwaarste gepakt.
Nou ja, misschien is een mooi side-effect dat snipers wat minder populair worden. Het is zo zinloos als je bij een grote outdoor locatie bent en in jouw team gemiddeld 10-15 snipers zitten.
Pagina: 1 ... 18 ... 49 Laatste