Ik kan met zekerheid zeggen dat mijn replica ook meer aan upgrades heeft dan dat ie kost

Als je in een willekeurige webshop kijkt of even googled op images kom je denk ik wel genoeg te weten over wat een onderdeel is, of hoe die eruit ziet.
Momenteel run ik zelf met SHS gears, 12:1 icm een 18k ASG motor. Dit is 20 RPS, dus niet ubersnel, maar wel een reactietijd die lekker laag ligt en dus niet perse pre-cocking nodig heeft(spant de veer aan voordat je schiet, met trigger pull laat ie dus alleen maar los, wat dus weinig tijd kost).
De meeste replica's hebben 18:1 gears met een 30K motor, soms 25K, wat met een 11.1v lipo ongeveer 18 RPS oplevert. Kost alleen redelijk wat vermogen en wordt vrij snel warm. Ter illustratie, mijn setup nu gebruikt ~11A op Full auto en ~20A op Semi. Mijn stock opstelling met 30K en 18:1 gears zat op 22A/40-45A.
Het zou trouwens kunnen dat de predator 16:1 gears heeft, dus die schiet dan out of the box al wat sneller.
Mocht je je motor willen vervangen, neem een ASG Inifinity serie motor. Zo'n ASG U-22000 is dan al ruim voldoende, 30K zou ie ook nog wel trekken en is bovendien wat makkelijker verkrijgbaar in nederland.
Als het je vooral te doen is om voorspelbaarheid, neem een goede barrel zoals @
dr.lowtune al opperde. Mad-bull en Maple leaf maken beide goede barrels. Prometheus is ook leuk, maar veel te duur. 6.03mm diameter is denk ik wel optimaal. Als je nauwer gaat, krijg je gezeik met BB's van locaties. Ik gebruik zelf een 6.01 barrel met ASG BB's, maar zodra er goedkope in gaan, is het gezeik.
Verder is inderdaad de hop-up belangrijk en met name de bucking. Nub kan helpen, maar denk dat dat minder effect heeft en voor een beginner misschien lastig te installeren. Ik gebruik
dezelfde bucking als lowtune ook al aangaf. Uitstekende dingen.
Als laatste, voor een goede seal is een goede nozzle ook belangrijk. Een goede nozzle heeft imo een o-ring binnenin zitten waardoor de lucht nergens heen kan. Ik kan binnenkort wel even een filmpje maken, want ik ga die van mij deze week ook vervangen omdat hij dus niet goed sealde.
Sowieso, als je meer specifieke vragen heeft, stel ze vooral.