KillaZ schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:14:
Dat gaat een 25 rps block natuurlijk niet helpen. Het probleem is de mentaliteit tegenwoordig. Dat was ook meteen mijn punt. Een 25 Rps limit gaat niet helpen het spel "leuker" te maken. Meer marshalls wel.
Ik heb ondertussen sinds halverwege 2016 niet veel meer gespeeld, maar toevallig begin maart nog wel een keertje. Wat mij (en mijn teamgenoten) vooral opviel was dat het gemiddelde niveau hard onderuit is gegaan in de afgelopen tijd. Nu kan dat toevallig aan de spelers liggen die op die dag aanwezig waren, maar het was verbluffend hoe 'makkelijk' het was.
Ook de mentaliteit had er onder te leiden, aangezien er klaarblijkelijk bij een 'missie' zoveel commotie was dat het spel stil gelegd moest worden. Nu had ik die commotie al wel voorspeld, want de opzet van de 'missie' was dusdanig dat het vroeger of later wel voor commotie moest zorgen.

De pang regel hoeft van mij ook niet, maar vaak weet je binnen 15 minuten spelen of de groep er wel of niet goed gebruik van kan maken. Afgelopen weekend in Helenaveen was voor het eerst in 2 jaar spelen dat ik een dag zonder gezeik, zonder discussie en zonder gevloek had. Dat lag niet aan de replica's maar aan de mentaliteit van de mensen.
Wat was het grappige? 70% was Belg......
Je merkt idd eigenlijk al bij binnenkomst of het een fijne, leuke dag gaat worden waar iedereen voor het feestje zorgt, of dat je zelf de slingers op moet hangen. Gelukkig heb ik met dat laatste zelf nooit problemen. Heb immers al genoeg gezien om ervoor te zorgen dat ik mezelf altijd wel vermaak en me zo min mogelijk aantrek van gedoe eromheen.
Met betrekking tot de 25 rps restrictie. Ik snap waar hij vandaan komt, maar ik zelf ben meer voor de oplossingen die mensen weerhouden van het toepassen van zulke strategie.
Zo heb ik een aantal jaar terug een paar fraaie events gehad en ook 1 georganiseerd met een aangepaste ruleset. Dat waren stuk voor stuk zeer mooie events, zonder gezeik, discussie of ander gedoe. In het kort kwam het hierop neer:
- Squad based gameplay -> squads van 5, met daarin 1 'leader', 1 medic (en bij 1 event zelfs de restrictie op 1 lmg). De medic kan iedereen simpel healen en de 'leader' kan de medic healen. Ben je af, blijf je staan/liggen op positie tot de medic jou kan healen. Als de situatie compleet kansloos is en de hele squad is neer kan de leader bepalen om met zijn allen te respawnen op een andere locatie.
Met deze opzet garandeer je dat je met jou eigen squad altijd bij elkaar bent en samen acties uitvoert. En dat levert een erg gave gameplay op.
- Semi-only (muv LMG) -> Veel meer tactische gameplay door het gebrek aan spray & pray en verder hebben de mensen die wel een LMG meeslepen nu juist een doel, aangezien zij echt effectief cover kunnen neerleggen.
- Restrictie aan #bb's -> Ipv een restrictie op semi-auto werd er ook een keer een restrictie op het aantal bb's dat je op de man mag hebben. Dit zorgde ervoor dat spray & pray volledig weg was, aangezien het een grandioze verspilling is van je ammo. Ook verhoogde dit het tactische gameplay, aangezien trench warfare ook erg nutteloos was.
Verder speel ik zelf vrijwel uitsluitend semi-only met replica's die +- 1J schieten met .30 bb's. Mijn RoF is zwak en ik zie niet echt een reden dat te verbeteren. Een probleem met fps tests of rps regels heb ik dus niet

. En een gebrek aan range of trigger response ook niet. Het eerste los ik op door de replica dusdanig te tunen, of door de beste range increase te gebruiken (mijn voeten). Het tweede door tactischer te spelen en niet afhankelijk te zijn van wie het eerst zijn trigger in drukt.