Het Grote Airsoft Topic deel 3/4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 49 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [m]engineer
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05-2023
Ik heb zelf ook weer wat binnen gekregen vandaag:
-Maxxmodels cnc hop-up
-PDI 6.05 285mm
-King arms carbon fibre demper
-Speed tunable HPA trigger
-G&P ambi magazine release

Alleen nog wachten tot de Polarstar F2 verzonden wordt..... |:(

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/1zv4sk0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/21mgkua.jpg

(slechte foto's I know)

Peq box gaat er waarschijnlijk van af. (batterij en fcu komen in de stock)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:10
Marijnsp schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:45:
[...]
Alleen is die weer een stukje langer en ben ik persoonlijk niet zo van de lange replica's haha.
Op die reguliere HK416D van TM kan de barrel extension verwijderd worden en de flashhider rechtstreeks op de outter barrel. Zodoende maak je er een CQB versie van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aksnes
  • Laatst online: 07-10 17:58
Aanstaande zaterdag naar de Marshall opleiding van de NABV. Iemand die er ervaring mee heeft of toevallig ook gaat?

Zelf vindt ik het een van de betere initiatieven van de NABV! Want wat voor marshall's er soms rondlopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Aksnes op 22-11-2017 12:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [m]engineer
Wat zou ik vanavond toch aan het doen zijn?

https://drive.google.com/...K4jMDdplaADXDA2FxQYq0xDld

[ Voor 79% gewijzigd door [m]engineer op 24-11-2017 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijntje_piep
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-10 18:45
Hoi Airsofters,

Dit is mijn eerste post op het tweakers form na een tijdje van de kat uit de boom kijken. In de airsoft wereld ben ik al wat langer actief, nu een slordige 14jaar. Buiten dat ook een actieve hobbyist in elektronica naast mijn baan in het zelfde vakgebied.

Samen met een vriend (mede airsofter) en ons team besteden we naast het airsoften zelf bijna net zo lang (en veel) tijd airsoft gerelateerde projecten die we zelf bedenken.

Ik ben benieuwd of hier ook meer tweakers actief zijn met het echt zelf bouwen van gadgets voor het airsoften?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 18:23

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Gadgets nog niet zo zeer, maar wil vooral veel leren over het tunen van replica's. Ik doe zelf pas nauwelijks een jaar aan airsoft, maar ik vind het belangrijk om te kunnen. Heb daarom ook zelf mijn eerste 2 mosfets zelf ingebouwd, waarvan 1 drop-in.

Vraag me alleen wel eens af, stel je komt er zelf niet uit, naar wie ga je doen. Ik heb op dit moment niet echt een indruk van winkels die dit goed kunnen, of personen die dit als hobby doen. Hopelijk kan iemand me daar ook een keer tips over geven :)

[ Voor 6% gewijzigd door rsnubje op 28-11-2017 19:59 ]

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prestige93
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-07-2024
rsnubje schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 19:58:
Gadgets nog niet zo zeer, maar wil vooral veel leren over het tunen van replica's. Ik doe zelf pas nauwelijks een jaar aan airsoft, maar ik vind het belangrijk om te kunnen. Heb daarom ook zelf mijn eerste 2 mosfets zelf ingebouwd, waarvan 1 drop-in.

Vraag me alleen wel eens af, stel je komt er zelf niet uit, naar wie ga je doen. Ik heb op dit moment niet echt een indruk van winkels die dit goed kunnen, of personen die dit als hobby doen. Hopelijk kan iemand me daar ook een keer tips over geven :)
Gelukkig is er in sniper wereld een groot scala aan hulp, denk aan facebook groepen.
Faceless Sniper, Sniper Mechanic, Skirmshop, Com-bat. kunnen allemaal goed advies geven als het aan komt op problemen of advies omtrent snipers.

AEG's moet ik eerlijk zeggen dat ik de meeste shops die ik ervaren heb vind tegenvallen.

Steam: http://steamcommunity.com/id/Prestige93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Nijntje_piep schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:16:
Hoi Airsofters,

Dit is mijn eerste post op het tweakers form na een tijdje van de kat uit de boom kijken. In de airsoft wereld ben ik al wat langer actief, nu een slordige 14jaar. Buiten dat ook een actieve hobbyist in elektronica naast mijn baan in het zelfde vakgebied.

Samen met een vriend (mede airsofter) en ons team besteden we naast het airsoften zelf bijna net zo lang (en veel) tijd airsoft gerelateerde projecten die we zelf bedenken.

Ik ben benieuwd of hier ook meer tweakers actief zijn met het echt zelf bouwen van gadgets voor het airsoften?
Gadgets, nou ja, nu ik een 3d printertje heb maak ik wel eens wat. Zo heb ik voor mijn JG AUG A4 (die best wel zwaar is) een A3 CQC front gemaakt, scheelt me een goede 600gram en het ziet er mooier uit. Voor mijn sniper een bipod en een nette TDC mod (er staat er op thingiverse wel eentje, maar dat knopje is echt veel te laag om 'm goed te kunnen vastpakken). Concave nubs print ik ook zelf, dat gaat best goed. Heb ook nog knoppen gemaakt om je scope met handschoenen aan te kunnen stellen.

Ik zit nog te denken over een scopecam, ik heb zo'n erg kleine actioncam (niet met het meest fantastische beeld overigens), ik moet eigenlijk nog een zoom lens daar voor zoeken en een een behuizing modelleren.

Ik ben nog op zoek naar inspiratie, dus ideetjes van "heb je hier al aan gedacht" zijn altijd welkom :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje_piep
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-10 18:45
Zelf heb ik het nooit aangedurfd mijn gear naar een winkel te brengen die hem dan gaan tunen of onderhouden. De verhalen van de expertise loopt sowieso uiteen en uit eigen ervaring weet ik dat het altijd speelgoed blijft. Dus ik geef liever me zelf de schuld en zorg dat ik er iets van leer dan afhankelijk te zijn van een commerciële partij.

De gadget waar ik misschien wel het meeste plezier aan heb beleeft is de CoD 4 claymore. We wilde de zelfde functionaliteiten als in de game, dus deploy and forget. De de mijn werd getriggerd middels sensors (dus geen draadje spannen) en hij mocht niet afgaan bij teamgenoten, dus een kleine beacon voor je medestanders zodat die veilig langs de mijn kunnen lopen. Dus geen vervelende tegenstanders die achter je aan komen :).

Helaas kunnen we deze niet meer inzetten omdat ons vaste veld in belgie (Schoten, Antwerpen) gesloten is en het in Nederland niet is toegestaan om replica's van explosieven te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:03
Nijntje_piep schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:16:
Hoi Airsofters,

Ik maak zelf hier en daar wat accesoires voor mijn replicas met een 3D printer. Adapters, RIS risers, flash hiders en dat soort dingen: https://www.thingiverse.com/citruspers/designs

Voor de geavanceerde ontwerpen met 3D printers en Arduino moet je echt even het account van LupusWoraxCustom checken: https://www.thingiverse.com/LupusWoraxCustom/designs

Ontzettend veel gave projecten zoals shot counters, carabine conversie kits en dergelijke.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Zojuist mijn CQB upper af gemaakt :) In principe was het al een CQB, maar ik dacht: dat kan korter!
Ondanks dat de rails niet op het zelfde level zit, maakt t niet zoveel uit. Ik vind t wel wat.

Compleet met ICS hopup en Madbull 6.01 229mm barrel. De bovenste is met 6.02mm, dus de onderste wat nauwer om te compenseren voor de lengte.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kiKQuGY.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door rsnubje op 29-11-2017 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [m]engineer
rsnubje schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:18:
Zojuist mijn CQB upper af gemaakt :) In principe was het al een CQB, maar ik dacht: dat kan korter!
Ondanks dat de rails niet op het zelfde level zit, maakt t niet zoveel uit. Ik vind t wel wat.

Compleet met ICS hopup en Madbull 6.01 229mm barrel. De bovenste is met 6.02mm, dus de onderste wat nauwer om te compenseren voor de lengte.
[afbeelding]
Ziet er wel vet uit!

Gaan de prestaties er echt op vooruit of is het meer voor de looks? (Geen idee wat dat doet bij een AEG aangezien ik daar nog nooit aan gesleuteld heb...)

Ben zelf meestal nogal huiverig voor lange replica's en lange inner's. Dat is dan ook de reden dat ik altijd rond de 285mm blijf bij een build.

[ Voor 5% gewijzigd door [m]engineer op 29-11-2017 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Thanks!

In die lange zit ook een 285mm :) Ik heb eigenlijk alleen de LVOA die standaard een langere barrel heeft.
De kortere rail was voornamelijk voor de handteerbaarheid wanneer ik binnen speel. Hoe het presteert weet ik morgen. Dan doe ik een paar FPS testjes.

Over het algemeen geeft een 6.03mm barrel tov een 6.05mm bijv ~10 fps winst. Kan nog iets meer zijn naar mate je nauwer gaat.

[ Voor 21% gewijzigd door rsnubje op 29-11-2017 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:08
Waar o waar gaan we zondag skirmen?
Met sneeuw incoming maar binnen.. ?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:54
Ik ga de 17e naar helenaveen, hopelijk dan nog even de tijd om de gbbr te finetunen, hij heeft het perfect gehouden in belgie, maar het ontbreekt even in de tijd om hem perfect af te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

NiGeLaToR schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:40:
Sneeuw incoming ?!?!?!??!???!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 12:59
j0rDy schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:13:
Ik ga de 17e naar helenaveen, hopelijk dan nog even de tijd om de gbbr te finetunen, hij heeft het perfect gehouden in belgie, maar het ontbreekt even in de tijd om hem perfect af te stellen
Alpha event?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prestige93
dr.lowtune schreef op maandag 4 december 2017 @ 23:33:
[...]

Sneeuw incoming ?!?!?!??!???!
Afgelopen weekend heb ik in Belgie (chambers) in de sneeuw gestaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-10 12:35
NiGeLaToR schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:40:
Met sneeuw juist naar buiten gaan! Skirmen in de sneeuw is magistraal!

Jammer dat het zo slecht te plannen valt, aangezien je het liefst een goed pak sneeuw wilt hebben en tijdens de game maar lichte sneeuwval maximaal. De keren dat dat in het weekend gebeurd zijn klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Hogader schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:48:
[...]

Jammer dat het zo slecht te plannen valt, aangezien je het liefst een goed pak sneeuw wilt hebben en tijdens de game maar lichte sneeuwval maximaal. De keren dat dat in het weekend gebeurd zijn klein.
Weerbericht voor zondag fluctueert wat, eerder deze week was er wel kans op een pakje.. nu 1-2 graden en wat lichte regen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-10 17:54

Paranoidnl

denkt teveel na over kippen

Heeft iemand toevallig een tip voor een winkel/speler die upgrades zou kunnen uitvoeren in de buurt van zwolle?

Ik denk er over om een flathop en misschien wat andere upgrades te stoppen in mijn G&G CM16 SRL maar gezien dit mijn enige replica is wil ik liever niet direct zelf deze upgrades uitvoeren omdat ik bang ben schade aan te richten.

Who are we to question why the chicken crosses the road?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:54
Nee gewoon geboekt via ATC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
We overwegen toch maar indoor te gaan.. in Arnhem. Zijn in Helenaveen geweest en bij Ghost town. Arnhem een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Arnhem is opzich wel leuk, maar momenteel erg snel volgeboekt, dus als je nog komend weekend wilt, zou ik nu direct boeken.

[EDIT] 10-12 zit zelfs al vol. 17e nog niet.

[ Voor 16% gewijzigd door rsnubje op 05-12-2017 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
NiGeLaToR schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:46:
We overwegen toch maar indoor te gaan.. in Arnhem. Zijn in Helenaveen geweest en bij Ghost town. Arnhem een aanrader?
Anders Delta Airsoft in Waalwijk. CQB in een voormalig kantoorpand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Kaap schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:24:
[...]

Anders Delta Airsoft in Waalwijk. CQB in een voormalig kantoorpand.
Cool, thanks voor de tip! De leen spullen lijken op, heb ze even berichtje gestuurd. Een van m'n groepje heeft nog geen eigen replica.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Gisteren trouwens mijn eerste replica besteld oOo

Afbeeldingslocatie: https://www.camoraids.com/wp-content/uploads/2014/09/theme9.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paranoidnl

Paranoidnl

sinds vandaag een sidearm in bezit!
Armorer works HX1102. met 1 extra WE Magazijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xlfsJph.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Wij gaan zondag toch lekker buiten spelen. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Als het goed is arriveert vandaag mijn nieuwe projectje: een M4 replica. Ik wil een M4 pistol er van maken. Heb al het een en ander aan parts verzameld/ontworpen om te printen. Ik wil ook nog een holster maken (ontwerpen en printen) zodat ik 'm aan m'n vest of een belt kan bevestigen. Mocht er interesse zijn, dan kan ik wel wat foto's van het proces maken.

Helaas de komende tijd niet echt de kans om te gaan skirmen (wat echt jammer is, nu ik net m'n Aug en BAR10 volledig op orde heb....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digime_lk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-03 14:25
Knoop hier ook doorgehakt.
Na leuke verhalen van een vriend 2 weken terug besloten maar eens airsoft te proberen
Zoals zoveel direct hooked.

ben 2 weken terug in daarle geweest erg leuke dag gehad.
helaas kon mijn maat niet, maar daar was te pret niet minder om.
Iedereen is heel behulpzaam en vind het erg leuk om een "newbie" het e.e.a. te vertellen.

Deze week de aanvraag bij NABV gedaan (eerst even weekje cooldown en kijken of ik het dan nog zag zitten)
Hopelijk in het nieuwe jaar de pas binnen nu vast gear enz uitzoeken en veel lezen.
Dit topic is daarvoor al erg behulpzaam geweest.

Replica uitzoeken is nog wel het lastigste..
Specna arms werd me aangeraden om mee te beginnen maar vind de G&G gc16 perdator ook erg mooi en al gelijk met mosfet enz. teveel keuzes!
Mijn vraag is de G&G out of the box veel beter dan de specna?
en moet ik de G&G ook nog upgraden om leuke effective range te krijgen(niet direct maar in de toekomst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl

Paranoidnl

digime_lk schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:54:
Knoop hier ook doorgehakt.
Na leuke verhalen van een vriend 2 weken terug besloten maar eens airsoft te proberen
Zoals zoveel direct hooked.

ben 2 weken terug in daarle geweest erg leuke dag gehad.
helaas kon mijn maat niet, maar daar was te pret niet minder om.
Iedereen is heel behulpzaam en vind het erg leuk om een "newbie" het e.e.a. te vertellen.

Deze week de aanvraag bij NABV gedaan (eerst even weekje cooldown en kijken of ik het dan nog zag zitten)
Hopelijk in het nieuwe jaar de pas binnen nu vast gear enz uitzoeken en veel lezen.
Dit topic is daarvoor al erg behulpzaam geweest.

Replica uitzoeken is nog wel het lastigste..
Specna arms werd me aangeraden om mee te beginnen maar vind de G&G gc16 perdator ook erg mooi en al gelijk met mosfet enz. teveel keuzes!
Mijn vraag is de G&G out of the box veel beter dan de specna?
en moet ik de G&G ook nog upgraden om leuke effective range te krijgen(niet direct maar in de toekomst)
je hebt vast al gezien dat ik een G&G CM16 SRL heb. zijn toffe replica's en schieten out of the box heel goed voor het geld. in airsoft geld heel erg: hoe meer je betaalt hoe beter het is(zolang je de juiste merken koopt). krytacs zullen uit de doos beter zijn dan G&G's maar daar is het geld ook naar. zover ik weet liggen specna en G&G op dezelfde schaal qua kwaliteit.
maar uiteindelijk is een goed geupgradede replica altijd beter dan elke out of the box replica. ik zelf ben aan het kijken voor een flat hop, barrel en andere hopup kamer voor mijn replica. dit zou mijn range naar 60/70 meter moeten kunnen brengen. standaard zal een out of the box replica rond de 40/50 meter schieten.

zolang de prijsklasse hetzelfde is zou ik vooral kijken naar wat je tof vind qua looks. ik ben persoonlijk meer fan van de G&G's. neem met de keuze voor een replica ook even mee of jij indoor gaat spelen, mogelijk is het dan namelijk verstandig om voor je eerste replica een middenmaatje te nemen zodat je binnen en buiten uit de voeten kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Hogader schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:48:
[...]

Morgen dus. Sneeuw. En buitenspelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [m]engineer
Ik had maar besloten om vandaag thuis te blijven en mijn polarstar builds af te maken.

Behold:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/xoiru8.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Net zoals digime_lk heb ik enkele weken geleden heel toevallig via een vrijgezellendag 'airsoft' leren kennen. Ik had er wel al val gehoord maar ik linkte het teveel met paintball, iets wat ik wel graag doe maar ik het realisme hierin wel miste.
Nu met airsoft was dit helemaal niet zo, vanaf de eerste keer was ik zo onder de indruk dat ik met enkele dit nu al enkele keren heb gedaan.
Ook heb ik ook eens gekeken om te investeren in een wapen voor mezelf.

Dus ik ben naar de winkel geweest (enkele weken geleden) en daar hebben ze mij ook aangeraden niet direct te beginnen met het best-of-the-best en hebben ze me specna arms aangeraden als goede starter wapen.

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe na ongeveer 20+ speeluren er wel tevreden over ben en echt niet kan klagen qua kwaliteit en werking. Maar ik zou het wapen wat willen upgraden/modden want looks wil ook wat natuurlijk en ik zit met 1 probleem en dat is het aimen.
Ik werk nog steeds met de standaard iron sights en op zich heb ik die goed afgesteld (denk ik toch), maar mijn probleem ligt hem het vaakst bij de verassingen in battle waar ik soms te veel tijd verlies met aimen dan wat ik zie met mensen met andere scopes.

Dus daarom zou ik graag wat vragen willen stellen aan jullie die er veel meer van kennen dan mezelf sinds ik nog maar een starter ben.

Nu eventjes melden dat ik op vandaag enkel maar binnen speel maar misschien volgende lente/zomer misschien eens buiten ook ga proberen.

Ik zou dus graag een nieuwe scope willen gebruiken om vlugger en gemakkelijker te aimen. Ik heb al wat info gezocht en ik weet dus dat er hierin zoveel soorten zijn.
Maar hoe weet ik wat er precies goed is? Natuurlijk hoe groter de scope hoe beter, maar je hebt hierin zoveel keuze dat ik vrees voor een foute keuze.
Als ik kijk naar de shop waar ik mijn aankopen doe ... ik weet gewoon niet hoe eraan te beginnen.
http://www.airsoftshop.be...es/optics/red-dot-sights/
Heeft er iemand een tip, voorkeur, ... voor wat goed is voor iemand die veel binnen airsoft doet?
Of zijn er betere websites/shops die natuurlijk ook leveren naar belgie met betere scopes en types?

Zijn er nog andere mogelijke upgrades dat ik kan doen aan mijn wapen om die "beter" te maken, of zou ik beter gewoon investeren in een scope en de rest sparen om later een betere wapen te kopen?

Is het investeren in een handgun/side arm belangrijk om competitief te zijn? Ik zie veel mensen een side gun hebben en heb er ook al aan gedacht maar ik vraag me af of dit een meerwaarde is in fight. Zeker met het ook op meer team/clan wars zicht in de toekomst.
Of waar zouden jullie het eerst in investeren zodat ik mijzelf kan verbeteren en hopelijk met tijd zo goed worden als de meeste hier op dit forum.

Sorry voor de lange post, maar dank op voorhand voor mij te willen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Handguns zijn vooral handig als je in klein bereik komt of kleine ruimtes, maar moet zeggen dat ik hem zelf vaak ook niet gebruik, maar mn teammates dan weer wel.

Ik heb zelf de voorkeur voor een reflex red dot sight. Deze zijn makkelijk af te stellen en is ook meer een richthulp dan een richtmiddel. Je kijkt er namelijk niet echt doorheen, maar als ie goed is afgesteld zie je wel altijd de rode stip in je zicht en kun je dus makkelijk snel aimen.

My 2 cents :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Ik zou ook gewoon voor een rds gaan (heb ik ook). Soms wissel ik dat om met een scope met vergroting, net waar ik zin in heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Hangt ook af van waar je vooral gaat spelen. Die reflex sights zijn zeer zwak met zonlicht. Voor CQB verder prima.

Als je een goede reddit wilt kopen, koop dan een goede amateur/sport reddot zoals van Holosun of Bushsnell. Ja, die zijn tussen de 100-200, maar kwalitatief stukken beter dan de aliexpress imitaties.

Goed, ik heb de mazzel een real steel Aimpoint te hebben :+

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenNietDoen op 10-12-2017 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Ik heb die 2e, maar dan uit China (kost dan maar 15 euri, weet niet of het dezelfde kwaliteit is). Aan dat specifieke model vind ik het vooral fijn dat je toch "vrij zicht” houdt en niet door een "buis" hoeft te kijken. Vraag anders op een skirm eens of je door diverse scopes mag kijken, weet je meteen wat voor jou werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Eens met hierboven. Heb ook de 2e. Wel zo fijn, met precies dezelfde reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
Gewoon uit China halen inderdaad. Airsoft shops in Nederland hebben hun plaats (snel in huis hebben, kunnen passen, omruilen en dergelijke), maar red dot sights die 3 a 4x zo veel kosten dan op Aliexpress gaan echt te ver.

Een real steel model is natuurlijk geweldig, zal accurater zijn, langer mee gaan en minder snel zijn "zero" verliezen, maar voor airsoft is het me dat geld echt niet waard. En bovendien vind ik het leuk om met meerdere sights te experimenteren. T1, generieke reflex, "holo", ze hebben allemaal wel hun charme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [m]engineer
Vortex fanboy hier!

Bezit de sparc ar. Ideaal ding. Geen parralax, je hoeft niet bang te zijn dat hjj kapot gaat (letterlijk alles valt onder de garantie)

Maar om te beginnen zou ik een chinese t1 replica kopen. Die zijn vaak best prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paranoidnl

Paranoidnl

dr.lowtune schreef op zondag 10 december 2017 @ 14:54:
[...]

Ik heb die 2e, maar dan uit China (kost dan maar 15 euri, weet niet of het dezelfde kwaliteit is). Aan dat specifieke model vind ik het vooral fijn dat je toch "vrij zicht” houdt en niet door een "buis" hoeft te kijken. Vraag anders op een skirm eens of je door diverse scopes mag kijken, weet je meteen wat voor jou werkt.
ikzelf maak gebruik van
https://gunfire.nl/product-dut-1152205533-Operator-Reflex-Sight-Replica-Black.html

ik vind het een ideaal RDS'sje maar het moet wel je smaak zijn. ik heb deze gekozen omdat hij wat hoger ligt dan de meesten en hij toendertijd 50% korting had.
kijk voor jezelf waar je voorkeur naar uitgaat en koop die. ik zou bij veel CQB wel een lens protector er bij nemen, scheelt veel geld en gedoe voor iets wat 4 a 5 euro kost :P

Gunfire en taiwan gun zijn trouwens ook 2 goede en goedkope bronnen voor airsoft items :) heel stuk goedkoper dan NL.

verder is mijn kijk op het side arm verhaal als volgt: speel je veel CQB dan is hij interessant gezien je wat makkelijker een hoek omgaat dan met een rifle. speel je veel out door dan is hij veel minder interessant gezien je met een rifle makkelijker richt en je toch nauwelijks dicht op de vijand zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Heb gister bij balls and arrows een heerlijke dag in het bos in de sneeuw gehad. Eerste keer tegen/met snipers gespeeld - weer een ervaring rijker. De grond was sompig, ik heb de hele dag door modder gelopen, de koud, je materiaal netjes houden en de missies doen met je team in een krakend bos waar sneeuw dwarrelt.. erg lekker.

Ook field onderhoud moeten doen aan m'n replica: had op advies van de winkel én de handleiding siliconen in de gearbox gedaan.. wat dus ook op de bucking zat. Dat werkt niet. Gelukkig iemand met skills en iemand met een reserve bucking aanwezig en nu weet ik ook weer hoe dat werkt.. en de replica doet eindelijk wat ie moet doen. Top sfeertje weer.

Triest einde van de dag alleen; een speelster kwam erg ongelukkig terecht na een val en moest afgevoerd worden met ambulance, hoop dat het goed met haar komt/gaat.

Edit: lees net dat het inderdaad goed met haar gaat, naar omstandigheden.

[ Voor 4% gewijzigd door NiGeLaToR op 11-12-2017 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik heb overigens grotendeels mijn spul uit china.

Op mijn replica's en onderdelen hiervoor na heb ik kleding en accesoires allemaal over laten vliegen :)
Ben dezelfde producten vaak genoeg in dumpshops en airsoft winkels tegengekomen voor een verdubbelde prijs.

Red dot op mijn Glock komt ook uit China. Doet zijn taakje prima voor 2 tientjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
Mirr0r schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:17:
Ik heb overigens grotendeels mijn spul uit china.
De meeste budget merken zijn gewoon goedkope china meuk met een ander logo, dus dat lijkt me een prima plan.

Alleen oogbescherming zou ik niet aandurven uit China (en is in het geval van de Pyramex i-force ook prima betaalbaar in de EU).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

citruspers schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:21:
[...]

De meeste budget merken zijn gewoon goedkope china meuk met een ander logo, dus dat lijkt me een prima plan.

Alleen oogbescherming zou ik niet aandurven uit China (en is in het geval van de Pyramex i-force ook prima betaalbaar in de EU).
Ebay is ook interessant voor spullen, ik bestel vrij veel in de UK.

Oogbescherming zou ik idd niet uit China halen, ik heb zelf een aantal brillen van Bollé, niet duur, veilig en afhankelijk van het model ziet het er ook leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paranoidnl schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:24:
[...]

ikzelf maak gebruik van
https://gunfire.nl/product-dut-1152205533-Operator-Reflex-Sight-Replica-Black.html

ik vind het een ideaal RDS'sje maar het moet wel je smaak zijn. ik heb deze gekozen omdat hij wat hoger ligt dan de meesten en hij toendertijd 50% korting had.
kijk voor jezelf waar je voorkeur naar uitgaat en koop die. ik zou bij veel CQB wel een lens protector er bij nemen, scheelt veel geld en gedoe voor iets wat 4 a 5 euro kost :P

Gunfire en taiwan gun zijn trouwens ook 2 goede en goedkope bronnen voor airsoft items :) heel stuk goedkoper dan NL.

verder is mijn kijk op het side arm verhaal als volgt: speel je veel CQB dan is hij interessant gezien je wat makkelijker een hoek omgaat dan met een rifle. speel je veel out door dan is hij veel minder interessant gezien je met een rifle makkelijker richt en je toch nauwelijks dicht op de vijand zit.
Zouden jullie dan bvb ook wapens op zulke sites duren kopen? Ik heb altijd al een soort SWAP wapen willen hebben als ik bvb kijk op de site van gunfire staat die daar zo goedkoop.
Dan denk ik gewoon of dit te vertrouwen is of niet? Ik dacht altijd dat wapens onder de 300 euro gewoon slecht zijn.

https://gunfire.nl/produc...tu-maszynowego-JG803.html

Ik moet toegeven dat ik dit weekend eens wat opzoek werk heb gedaan en ik zou graag dit als mijn hobby willen hebben ... maar die prijzen zijn echt wel zwaar vind ik. Ik bedoel een goeie side gun kost al gauw 150 euro of meer, een goede wapen kost ook al bijna 400 euro en meer en dan heb je eigenlijk nog maar een basis packet.

Ik zou graag wat meerder wapens hebben voor alle mogelijke soorten opties maar hoe bepaal je eigenlijk of een wapen prijs kwaliteit ok is? Ik begrijp ook natuurlijk dat een wapen van bvb 1000 euro wel wat steviger en robuuster zal zijn dan een wapen van 'maar' 300 euro. Maar voor mij blijft het (hopelijk) slechts maar een hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [m]engineer
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:29:
[...]

Zouden jullie dan bvb ook wapens op zulke sites duren kopen? Ik heb altijd al een soort SWAP wapen willen hebben als ik bvb kijk op de site van gunfire staat die daar zo goedkoop.
Dan denk ik gewoon of dit te vertrouwen is of niet? Ik dacht altijd dat wapens onder de 300 euro gewoon slecht zijn.

Ik moet toegeven dat ik dit weekend eens wat opzoek werk heb gedaan en ik zou graag dit als mijn hobby willen hebben ... maar die prijzen zijn echt wel zwaar vind ik. Ik bedoel een goeie side gun kost al gauw 150 euro of meer, een goede wapen kost ook al bijna 400 euro en meer en dan heb je eigenlijk nog maar een basis packet.

Ik zou graag wat meerder wapens hebben voor alle mogelijke soorten opties maar hoe bepaal je eigenlijk of een wapen prijs kwaliteit ok is? Ik begrijp ook natuurlijk dat een wapen van bvb 1000 euro wel wat steviger en robuuster zal zijn dan een wapen van 'maar' 300 euro. Maar voor mij blijft het (hopelijk) slechts maar een hobby.
Als je en MP5 zoekt, die van cyma zijn zeker leuk om mee te beginnen! Best solide externals en de internals zijn ook lang niet slecht. (Mits je niet heel veel pech hebt)

http://www.taiwangun.com/...om=listing&campaign-id=14

Jing gong (die je door stuurde) heb ik geen kennis van.

Er zit wel een kwaliteitsverschil tussen de replica's van 150 en 400 euro. Ik ben zelf gewoon met een P&J m4 begonnen (+- 150euro) deze een tijd als aeg gebruikt. waarna ik er een polarstar engine in heb gezet.

Zeker met de externals nooit problemen gehad, prima ding.

Nu heb ik laatst twee gloednieuwe VFC VR16 omgebouwd naar een polarstar F2. En ja, die internals en externals zijn wel beter. Maar het blijft een gebruiksvoorwerp. En de VR16 kost toch wel 250 euro meer.

Verder heb ik geen idee van het verschil in prestatie als aeg zijnde aangezien ik de VR16 nooit heb gebruikt toen het een aeg was. Levensduur zal wel langer zijn. Maar een setje internals zijn ook niet super duur.

Dus het is een lastige keuze haha :9
Ook g&g's, vfc's en Tokyo Marui's gaan kapot.

Daarbij moet je ook altijd gewoon een beetje geluk hebben.

------------------

En vandaag is de hier de post weer langs geweest :)

Pdi barrel met een maple leaf nub&bucking en een maxxmodels hopup :)

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2zhl37a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
citruspers schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:21:
[...]

Klopt op safety gebied heb ik ook absoluut geen chinese spul genomen.

Ik heb een veiligheidsbril van Ghost genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@Verwijderd ik heb net m'n eerste replica gekocht na de hobby te hebben (her)ontdekt. Ik denk wel dat je niet heel gelukkig wordt van een té goedkope replica. Wat dit voor jou is hangt af van je eisen en je financiele situatie - ik had geen limiet om te besteden maar ben wel realistisch en vond mijn ideale match in een g&g gc16 predator battleship grey van ruim 300,-. Deze heeft aardige internals, metalen buitenzijde en een voor mij goede ergnomie. Ik ben maar 1.82 lang maar merkte dat veel replica's te klein zijn of dat ik onmogelijk m'n sights goed voor me krijg met masker en bril op. De lengte is middellange AR, precies kort genoeg voor CQB. De range is uit de doos zo'n 40 meter, maar kun je oprekken met betere onderdelen als je evt wilt.

Een vriend met wie ik speel die heeft meteen een Krytac gekocht. Die is meteen 15cm langer en heeft een beter bereik, toch maakt het voor het spelen niet zoveel uit. Tis dus echt persoonlijk en ik zou echt even 'passen' wat je voegt.

Vergeet de rest van je gear niet. Vast al lijstjes van te vinden, maar ik ben heel blij met minstens deze spullen:
- camo kleding. Gewoon broek, blouse (dump) en boonie (China). Warm/koud los je op met onderkleding.
- schoenen. Buiten tot over je enkels en waterdicht. Echt.
- handschoenen met enige padding ook aan buitenzijde is fijn
- bril, CQB doe ik gesloten bril, buiten kan met normale airsoft bril
- masker; speel ik altijd mee. CQB moet je wel, buiten is optioneel. Ik wil er maandag morgen niet gestippeld uit zien dus altijd.
- vest voor je mags en andere meuk. Ik heb een China airsoft plate carrier molle dingest van zo'n 20,- en de laatste 2 skirms heel blij mee.
- tas om alle meuk in te zeulen
- reserve dingetjes, zoals extra bril, sokken, etc.

En dan alles wat bij je replica hoort:
- batterijen
- lader
- mags
- speedloader
- onderhoudsproducten
- bb's
- afsluitbare koffer/tas
- evt sights/optics

Dus ben nu met een replica van ruim 300 in totaal toch al zo'n 500,- verder en ben nog niet helemaal compleet qua sight etc. Veel haal je dus wel goedkoper uit China en er zijn ook hele goede shops in NL die betaalbaar zijn, maar het tikt best aan.

[ Voor 3% gewijzigd door NiGeLaToR op 12-12-2017 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [m]engineer
NiGeLaToR schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:35:
@Verwijderd ik heb net m'n eerste replica ....

Een vriend met wie ik speel die heeft meteen een Krytac gekocht. Die is meteen 15cm langer en heeft een beter bereik, toch maakt het voor het spelen niet zoveel uit. Tis dus echt persoonlijk en ik zou echt even 'passen' wat je voegt.
Lengte is geen range. Koop aub geen lange joekel van 10 kilo, daar ga je spijt van krijgen.

Gewoon je bucking en hopup vervangen. Dan zal je range een stuk vooruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl

Paranoidnl

[...]

Gunfire en Taiwangun zijn twee betrouwbare bedrijven. Ik persoonlijk zou voor je eerste replica JG ontwijken als je meer geld te besteden hebt. JG is in principe prima maar je gaat het verschil in kwaliteit wel merken.
maatje van mij heeft een G3 en skorpion van JG en je merkt wel echt een kwaliteitsverschil met bijvoorbeeld mijn G&G CM16 SRL. trigger response is een stuk sloomer en de buildquality ligt ook lager maar daar betaal je dan ook voor.

zoals marijn al aangeeft zou je kunnen kijken naar een Cyma Mp5 die hebben qua merk een betere naam maar in het algemeen zijn deze ook duurder.

en wat betreft de prijzen van replica's... zolang jij geen obscure merken koopt kun je over elke replica wel reviews en filmpjes vinden. zover ik gemerkt heb is binnen de airsoft sport de prijs kwaliteit verhouding wel echt in balans. de side arm prijs komt voornamelijk omdat jij kijkt naar GBB replica's. deze zijn inderdaad duur, maar ditzelfde geld ook voor de assualt rifles. zou jij een electrisch pistool replica kopen dan zit je rond de 60 a 70 euro.
Als jij meerdere replica's wil zou ik, zeker in het begin, 1 degelijke replica kopen (G&G M4 of Cyma AK) en die als main gebruiken. de aangegeven merken zijn niet duur en kwalitatief enorm goed. M4 en AK's zijn veilige keuzes want letterlijk 99% van de airsofters op jouw veld zullen ooit een AK of M4 hebben gehad en je kunt dus iedereen erover vragen. daarnaast zijn er enorm veel reserve onderdelen op de markt.
zodra je meerdere replica's wil kun jij goedkopere kopen, bijvoorbeeld iets van JG. vaak zijn de batterijen die je al gekocht hebt voor je main hier compatible bij en hoef je dit niet extra te kopen.

helaas geldt voor airsoft hetzelfde als voor de meeste hobbies: de eerste aanschaf/instap is duur.
NiGeLaToR schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:35:
Vergeet de rest van je gear niet. Vast al lijstjes van te vinden, maar ik ben heel blij met minstens deze spullen:
- camo kleding. Gewoon broek, blouse (dump) en boonie (China). Warm/koud los je op met onderkleding.
- schoenen. Buiten tot over je enkels en waterdicht. Echt.
- handschoenen met enige padding ook aan buitenzijde is fijn
- masker; speel ik altijd mee. CQB moet je wel, buiten is optioneel. Ik wil er maandag morgen niet gestippeld uit zien dus altijd.
- vest voor je mags en andere meuk. Ik heb een China airsoft plate carrier molle dingest van zo'n 20,- en de laatste 2 skirms heel blij mee.
- tas om alle meuk in te zeulen
- reserve dingetjes, zoals extra bril, sokken, etc.

En dan alles wat bij je replica hoort:
- batterijen
- lader
- mags
- speedloader
- onderhoudsproducten
- bb's
- afsluitbare koffer/tas
- evt sights/optics

Dus ben nu met een replica van ruim 300 in totaal toch al zo'n 500,- verder en ben nog niet helemaal compleet qua sight etc. Veel haal je dus wel goedkoper uit China en er zijn ook hele goede shops in NL die betaalbaar zijn, maar het tikt best aan.
van het lijstje is het volgende echt essentieel om te hebben.
- schoenen. Buiten tot over je enkels en waterdicht.
- masker (zolang je CQB speelt)

de andere items zijn niet vereist, het vergroot wel de comfort en plezier van spelen. je kunt prima airsoften in een donkere trui die je in de kast hebt hangen.

[ Voor 22% gewijzigd door Paranoidnl op 13-12-2017 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Airsoft Replica's is en blijven speelgoed. Dat wil zeggen dat alles kapot kan gaan en zeker door het (mis)bruik van het spul. Duurdere replica's zijn niet perse beter, maar vaak is er wel een kwaliteitsverschil. Echter een replica van 400 euro gaat net zo makkelijk kapot dan eentje van 150 euro, alhoewel de gene van 400 vaak iets meer abuse kan hebben.

Desalnietemin zijn er veel goede goedkope replica's te vinden, maar dan moet je vooral gaan kijken naar model/merk specifiek.

Om een voorbeeld te geven:
De JG G36 staan bekend om een extreem goed prijs/kwaliteit verhouding vanwege de lage prijs en relatief gezien prima performance. Echter andere replica's van JG zijn vaak hoger geprijsd en minder in performance dus niet aan te raden.

Op het gebied van AK's zit je vrijwel altijd goed met een CYMA AK. Echter ga je van CYMA hun M4's kopen, dan zit je vaak te kijken naar twijfelachtige kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Mijn ervaring met JG is positief en werd positiever na upgrades.

Out of the box is het goedkoop en redelijk, met het geld dat je kan besparen koop je een bucking, hopup en barrel. Bouwkwaliteit valt me niet tegen. Als je echter iets wil wat direct behoorlijk goed is, dan zou ik JG niet direct aanraden. (Heb ook met een stock ICS PAR3 gespeeld en dat is wel een stuk meer kwaliteit)

Voor een ander project heb ik een M4 van Spartac gekocht, dat is wel echt plastic shitzooi. (Gelukkig kon ik het voor een goede prijs kopen, want voor de 95 euro die het normaal kost zou ik me bekocht voelen)

• digime_lk
wat duurt wachten lang. pasfoto is goedgekeurd nu wachten op de VOG.

Inmiddels al wel een lijstje met aan te schaffen spullen aan het maken.
Waarschijnlijk ga ik voor de G&G GC16 PREDATOR.

Nu nog even op zoek naar leuke optics en kleding / mags enz.

Bril heb ik via het werk, deze voldoet volgens mij aan de gestelde eisen:
Merk: Bolle (slam, denk ik)
Frame: EN166FT ce & csa z94.3 120mm
"glas": 2c - 1.2 "kroon" 1FT ce
Voor zover ik heb kunnen vinden is deze ok volgens de specificaties.
mocht dat niet zo zijn please let me know!

• Hogader
digime_lk schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:37:
Bril heb ik via het werk, deze voldoet volgens mij aan de gestelde eisen:
Merk: Bolle (slam, denk ik)
Frame: EN166FT ce & csa z94.3 120mm
"glas": 2c - 1.2 "kroon" 1FT ce
Voor zover ik heb kunnen vinden is deze ok volgens de specificaties.
mocht dat niet zo zijn please let me know!
Met die informatie kan ik er weinig over zeggen. Echter waarom ik wel reageer is om je op het hart te drukken dat je niet moet bezuinigen op een bril. Verder is de waarde die "voldoet" volgens de letter van de regel niet eens voldoende om zeker te weten dat hij de impact die volgens die zelfde letter kan weerstaan.

Staar je dus niet blind op de EN166F. Ik heb hier ooit al eens iets over uitgezocht en opgeschreven, maar kan dit zo even niet vinden.

• digime_lk
Hogader schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:57:
[...]

Met die informatie kan ik er weinig over zeggen. Echter waarom ik wel reageer is om je op het hart te drukken dat je niet moet bezuinigen op een bril. Verder is de waarde die "voldoet" volgens de letter van de regel niet eens voldoende om zeker te weten dat hij de impact die volgens die zelfde letter kan weerstaan.

Staar je dus niet blind op de EN166F. Ik heb hier ooit al eens iets over uitgezocht en opgeschreven, maar kan dit zo even niet vinden.
Het is ook zeker niet het doel om te bezuigingen.
is alleen zonde als je een goed bril hebt liggen deze niet te gebruiken.

Deze bril heb ik soms nodig op het werk ivm lasrobots en de daarbij horende spetters enz.
Maar zoals je nu zegt kan je dus nooit zien of een bril voldoet.. die normeringen zijn toch ergens goed voor?

Heb de bril zojuist bij gunfire gevonden:
https://gunfire.pl/produc...e-protective-glasses.html

[ Voor 6% gewijzigd door digime_lk op 14-12-2017 11:14 ]

• Hogader
digime_lk schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:10:
[...]

Het is ook zeker niet het doel om te bezuigingen.
is alleen zonde als je een goed bril hebt liggen deze niet te gebruiken.

Deze bril heb ik soms nodig op het werk ivm lasrobots en de daarbij horende spetters enz.
Maar zoals je nu zegt kan je dus nooit zien of een bril voldoet.. die normeringen zijn toch ergens goed voor?
Dit kan je wel zien, maar het blijft een halve roulette. Ik qoute mezelf even:
Ga je zelf een bril aanschaffen, dan kan ik iig ten strengste aanraden om niet de simpelste EN166F bril te kopen, maar te zoeken naar brillen welke ook een militaire norm hebben. De ESS brillen bijvoorbeeld hebben glazen welke voldoen aan de U.S. MIL SPEC MIL-PRF-31013 (Clause 3.5.1.1) eis en dit is (in tegenstelling tot EN166F en Ansi Z87 etc) wel voldoende om je te beschermen.

Ja de gemiddelde bril met EN166F overleeft ook impacts, maar de eisen om de certificering EN166F te krijgen zitten beneden de 1J. Dit betekent dat als de fabrikant echt maar nipt aan die eis voldoet dat de bril het niet gaat overleven.
Daarnaast zijn al deze normeringen bepaald bij een eenmalige impact. Er is nergens een keurmerk voor de impact van bb nummer 2 tm 100 die je op de bril gaat krijgen en er is ook geen keurmerk voor wat er gebeurd nadat het glas 2 jaar is blootgesteld aan UV straling etc.

En nog een andere quote die aangeeft hoe gerenommeerde merken zelfs denken over brillen voor Airsoft.
Er is niemand die zulke testen voor airsoft brillen uitvoert. Daarom valt men terug op de normering. Omdat die namelijk voor die eenmalige impact een veel hogere eisen stelt dan wat je normaal gesproken bij airsoft voor je kiezen krijgt.
100% zekerheid is er echter niet. Een merk als ESS die brillen verkoopt die een schot hagel van een shotgun van dichtbij overleeft, wordt door ESS zelf als niet geschikt voor airsoft aangegeven. (terwijl het aan alle normeringen voldoet.)
Het is overigens totaal niet negatief tegen jou bedoeld verder. Ik wil er enkel voor waken dat je niet permanent met oogbeschadiging moet rondlopen door een foute brilkeuze.

EDIT:
Deze gaan je helaas niet voldoende beschermen tijdens het Airsoften (ook al voldoen ze aan de regelgeving van de NABV). Impact waarop hij eenmalig getest is, is +- 0.85J, terwijl er uit de replica's 1.2 tot 2.3J komt aan energie.

[ Voor 9% gewijzigd door Hogader op 14-12-2017 11:32 ]

• digime_lk
Hogader schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:28:
....

Deze gaan je helaas niet voldoende beschermen tijdens het Airsoften (ook al voldoen ze aan de regelgeving van de NABV). Impact waarop hij eenmalig getest is, is +- 0.85J, terwijl er uit de replica's 1.2 tot 2.3J komt aan energie.
Merci! en absoluut niet negatief opgevat! heb weer wat geleerd dus dat is altijd positief.

Ben wel nieuwsgierig aangelegd en heb 2 van die brillen dus ga er sowieso 1 testen. 8)7
Zal de resultaten hier wel delen.

Maar een goede bril dus weer toegevoegd aan me shopping list 8)

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-10 13:59
ook hier een starter die alles aan het onderzoeken is, lijstjes samenstellen e.d. om zijn eerste eigen gear te verzamelen.
gelukkig kan je in dit topic een hoop terugvinden en staat internet er ook vol mee.
echter vertrouw ik tweakers toch meer als de gemiddelde internetter :)
dus mijn vraag is wat jullie het verstandigste lijkt;
ik ben aan het twijfelen wat voor AEG ik moet halen. twijfel momenteel tussen een JG g36 model en de specna arms sa-h01.
het verschil in aanschaf is aanzienlijk (100 vs 220), wat bij de JG dan betekent dat er budget overblijft om eventueel direct wat upgrades te doen. of is het misschien verstandiger gewoon de goedkope JG te halen, niet te upgraden en als het blijft bevallen dan pas een duurdere te kopen.
als laatste is het ook nog mogelijk iets meer uit te geven als 220 voor een AEG, dus andere suggesties mogen ook. hoewel ik eigenlijk een budget van 250 had gesteld

ben benieuwd wat jullie er van vinden

• Paranoidnl

Paranoidnl

Denniz0229 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:58:
ook hier een starter die alles aan het onderzoeken is, lijstjes samenstellen e.d. om zijn eerste eigen gear te verzamelen.
gelukkig kan je in dit topic een hoop terugvinden en staat internet er ook vol mee.
ik ben aan het twijfelen wat voor AEG ik moet halen. twijfel momenteel tussen een JG g36 model en de specna arms sa-h01.
het verschil in aanschaf is aanzienlijk (100 vs 220), wat bij de JG dan betekent dat er budget overblijft om eventueel direct wat upgrades te doen. of is het misschien verstandiger gewoon de goedkope JG te halen, niet te upgraden en als het blijft bevallen dan pas een duurdere te kopen.
als laatste is het ook nog mogelijk iets meer uit te geven als 220 voor een AEG, dus andere suggesties mogen ook. hoewel ik eigenlijk een budget van 250 had gesteld

is jouw 250 budget ook inclusief alle andere randartikelen zoals batterijen en opladers? want dat kan flink oplopen. Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar de Specna gezien ik geen G36 fan ben en daarnaast ik een M4 of AK gewoon een goed starter replica vind. mocht het ineens te duur zijn door de randartikelen dan zijn de G&G cm16 raider moddelen interessant. is dat geen issue dan zou ik mijn G&G CM16 SRL (of andere maat) willlen aanraden! enorm fijne replica!

Verder is de JG G36 zon beetje de go to Huur replica voor velden. Balls en arrows in lelystad gebruikt ze volgens mij. zover ik gelezen heb zijn deze van een goede prijs kwaliteit verhouding. maar persoonlijk denk ik dat een iets duurdere replica een veiligere keus is zolang je het geld kan missen/het er voor over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Denniz0229 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:58:

Ik zou zelf voor de Specna Arms gaan, niet zozeer omdat het geen JG is (want daar heb ik positieve ervaring mee), maar omdat het op het M4 platform staat wat volgens mij echt prima te upgraden is, in alle opzichten.

Die G36's van JG heb ik bij Balls&Arrows wel gezien, en ook even mee geschoten. Ik was allerminst onder de indruk, maar dat kan ook komen omdat het huurkits zijn die veel abuse krijgen. (Een vriend van me had een setje gehuurd, na 20/30 meter range hield het wel op, hij was ook meteen klaar met airsoft helaas...)

Omdat ik eigenwijs ben, heb ik toen ik begon de keuze gemaakt om een AUG te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@Denniz0229 ik denk dat je ook even moet 'passen'. Bij Balls & Arrows hebben ze ook M4's in de verhuur, dus je kunt daar kijken of je kunt spelen met zowel G36 als M4 qua model. G36 is logisch als verhuur, ze doen het altijd, de handling is simpel en voegt voor veel mensen. De M4 is ook geen lastige, maar toch.

Ik ben bewust voor een andere replica gegaan dan ik eerst wilde hebben 'van het plaatje' door de ergonomie. De G&G GC16 Predator is het voor mij geworden ivm de lengte van de stock en de ergonomie van het vasthouden/spelen, de lange vlakke bovenrail en de lange KeyMod rail tot voorbij de barrell.

Er moeten natuurlijk wel een paar attachments op:

Afbeeldingslocatie: https://www.evike.com/images/large/aeg-evk-ot-4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl

Paranoidnl

NiGeLaToR schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:31:
@Denniz0229 ik denk dat je ook even moet 'passen'. Bij Balls & Arrows hebben ze ook M4's in de verhuur, dus je kunt daar kijken of je kunt spelen met zowel G36 als M4 qua model. G36 is logisch als verhuur, ze doen het altijd, de handling is simpel en voegt voor veel mensen. De M4 is ook geen lastige, maar toch.

Ik ben bewust voor een andere replica gegaan dan ik eerst wilde hebben 'van het plaatje' door de ergonomie. De G&G GC16 Predator is het voor mij geworden ivm de lengte van de stock en de ergonomie van het vasthouden/spelen, de lange vlakke bovenrail en de lange KeyMod rail tot voorbij de barrell.

[afbeelding]
Niet eens een foregrip? wat useless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Paranoidnl schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:05:
[...]

Niet eens een foregrip? wat useless.
Kijk nog 's goed :+ Zit er op.

Op mijn eigen replica heb ik er 4 opgezet. Kan in elke houding foregrippen. En handguard. En angled foregrip. En offset sights, naast de normale. En lampjes, veel lampjes. Vooruit, zijwaarts, omhoog, alle kanten op. En natuurlijk een drum mag met 6.000 bb's. Omdat redenen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Zoveel troep aan die replica, en dan staat er op de outer barrel toch nog "light weight" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-10 13:59
Paranoidnl schreef op donderdag 14 december 2017 @ 21:52:
[...]

is jouw 250 budget ook inclusief alle andere randartikelen zoals batterijen en opladers?
Nee, 250 is voor alleen de replica ex batterijen laders e.d.
ik heb al een wishlist samengesteld en kon inderdaad zien dat het snel oploopt :+
dr.lowtune schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 07:50:
[...]

Ik zou zelf voor de Specna Arms gaan, niet zozeer omdat het geen JG is (want daar heb ik positieve ervaring mee), maar omdat het op het M4 platform staat wat volgens mij echt prima te upgraden is, in alle opzichten.
bedankt, ik ga voor de specna arms.
NiGeLaToR schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:31:
@Denniz0229

[afbeelding]
ik begin maar gewoon met een foregrip en red dot, meer kan altijd nog :9

toevallig is de specna arms nog in de kerst sale gekomen ook bij gunfire, scheelt toch weer 40 euro.
het is wel een heel gedoe om te kijken welke batterijen en laders er allemaal bij passen en niet.
maar heb inmiddels mijn lijstje redelijk klaar, vandaag nog wat snuffelen en dan morgen bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
NiGeLaToR schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:16:
[...]

Op mijn eigen replica heb ik er 4 opgezet. Kan in elke houding foregrippen. En handguard. En angled foregrip. En offset sights, naast de normale. En lampjes, veel lampjes. Vooruit, zijwaarts, omhoog, alle kanten op. En natuurlijk een drum mag met 6.000 bb's. Omdat redenen 8)
En vervolgens met een semi-paintball uitrusting, Dye maske etc, rondrennen als een ekte ekte speedsofter, fraggend als een CSGO pro noscoper, en natuurlijk lak aan de pang regels. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl

Paranoidnl

NiGeLaToR schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:16:
[...]

Je vergeet de casual Bluetooth speakers die je favoriete tunes (of Nazi marching muziek) draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Paranoidnl schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:03:
[...]

Je vergeet de casual Bluetooth speakers die je favoriete tunes (of Nazi marching muziek) draait.
>geen fidget spinner attachment hebben

:')

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wePZFYC.jpg

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

nst6ldr schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:36:
[...]

>geen fidget spinner attachment hebben

:')

[afbeelding]
Vanavond maar eens even een mount ontwerpen en 3d printen! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

dr.lowtune schreef op maandag 18 december 2017 @ 07:46:
[...]

Vergeet niet de eventuele emoji doppen voor je kijker als je een sniper hebt.

Overigens, zijn er ghillie enthousiasten hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
nst6ldr schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:16:
[...]
Overigens, zijn er ghillie enthousiasten hier?
Ghillie <3

Een soort van invisibility cloak :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
dr.lowtune schreef op maandag 18 december 2017 @ 07:46:
[...]

Ik heb al een generieke mount gemaakt, voel je vrij om die als basis te gebruiken: https://www.thingiverse.com/thing:2140772

Fusion360 bronbestand zit er bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Mirr0r schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:29:
[...]

Ghillie <3

Een soort van invisibility cloak :)
Maak jij zelf je camo? Gebruik je de lokale plantjes en struiken om een bestaand pak mee uit te breiden? Ik wil hier zelf namelijk ook meer mee gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
nst6ldr schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:37:
[...]

Maak jij zelf je camo? Gebruik je de lokale plantjes en struiken om een bestaand pak mee uit te breiden? Ik wil hier zelf namelijk ook meer mee gaan doen.
Ik heb een standaard net/suit met een beetje de basis natuur kleuren.
In het veld wat bladeren en takken verzamelen die er doorheen prikken en voila!
vervolgens vastmaken op mijn hoed en go go go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Mirr0r schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:43:
[...]

Ik heb een standaard net/suit met een beetje de basis natuur kleuren.
In het veld wat bladeren en takken verzamelen die er doorheen prikken en voila!
vervolgens vastmaken op mijn hoed en go go go!
Welk pak heb je? Ik zit te twijfelen over een cobra hood, maar die zijn toch best prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Laatst online: 30-09 18:46
Beste airsofters! Binnenkort ben ik een nieuw lid van de NABV (vog week geleden verstuurd) en ik heb ondertussen al twee 9.9v life batterijen, lader, toebehoren, twee high cap mags en een tas specifiek voor de Scorpion EVO gekocht.

Nu schiet deze normaal standaard 395fps maar er is een “EU” versie die een m95 spring zou hebben die 305 fps schiet. Uiteraard wil ik die upgraden naar een 340-345 fps om onder de 360 te blijven.

Mijn idee is om eerst een ball bearing spring guide upgrade te kopen (schijnt goed te zijn ook voor levensduur onderdelen intern) en het geeft iets meer fps.

Mijn volgende vraag is: voor outdoor en maximale range, welk gewicht bb’s zijn goed voor maximale range? (Voorkeur gaat uit naar bio bb’s van open blaster, bij lenen gear van vrienden beviel dat)

Ik heb een franse video gezien waar de EVO (standaard) in een loods (windstil) nog bijna altijd een target mannequin kon raken op 80meter met 0.30 gram bb’s, waar ik erg van onder de indruk was.

Mijn vraag is: is met een iets gedowngrade EVO het mogelijk om met bijvoorbeeld 0.28gram bb’s of zelfs zwaarder te skirmen? Ik verwacht voornamelijk buiten te gaan spelen en maximale range is dan wel het uitgangspunt.

Zodra mijn nabv binnen is hoef ik enkel nog bb’s te kopen.

Fyi: ik heb een x3200 chronometer besteld en wat andere accesoires en dingen, die zijn onderweg vanuit china.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Laatst online: 06-10 16:58
Stef87 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 01:01:
Beste airsofters! Binnenkort ben ik een nieuw lid van de NABV (vog week geleden verstuurd) en ik heb ondertussen al twee 9.9v life batterijen, lader, toebehoren, twee high cap mags en een tas specifiek voor de Scorpion EVO gekocht.

Nu schiet deze normaal standaard 395fps maar er is een “EU” versie die een m95 spring zou hebben die 305 fps schiet. Uiteraard wil ik die upgraden naar een 340-345 fps om onder de 360 te blijven.

Mijn idee is om eerst een ball bearing spring guide upgrade te kopen (schijnt goed te zijn ook voor levensduur onderdelen intern) en het geeft iets meer fps.

Mijn volgende vraag is: voor outdoor en maximale range, welk gewicht bb’s zijn goed voor maximale range? (Voorkeur gaat uit naar bio bb’s van open blaster, bij lenen gear van vrienden beviel dat)

Ik heb een franse video gezien waar de EVO (standaard) in een loods (windstil) nog bijna altijd een target mannequin kon raken op 80meter met 0.30 gram bb’s, waar ik erg van onder de indruk was.

Mijn vraag is: is met een iets gedowngrade EVO het mogelijk om met bijvoorbeeld 0.28gram bb’s of zelfs zwaarder te skirmen? Ik verwacht voornamelijk buiten te gaan spelen en maximale range is dan wel het uitgangspunt.

Zodra mijn nabv binnen is hoef ik enkel nog bb’s te kopen.

Fyi: ik heb een x3200 chronometer besteld en wat andere accesoires en dingen, die zijn onderweg vanuit china.
Gewoon Scorpion kopen in NL de veer vervangen voor een M90 en je bent klaar.
Dit geld zowel voor mijn Carbine versie als de normale, deze schieten strak tussen de 356-362 ( ligt eraan of de accu's direct van de lader erin gaan )
Qua bbs gebruik ik 0.25 voor mij zijn deze het prettigst voor binnen en buiten, al speel ik wel 75% binnen.

ps m95 spring en 305fps.....lijkt me sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
nst6ldr schreef op maandag 18 december 2017 @ 18:01:
[...]

Welk pak heb je? Ik zit te twijfelen over een cobra hood, maar die zijn toch best prijzig.
Ik heb een zelf gemaakte cobra hood. Ik heb een camo net besteld uit china en zelf vastgemaakt aan een vissers hoed en velcro op aangebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
ErwinJ schreef op woensdag 20 december 2017 @ 07:35:
[...]

Dit geld zowel voor mijn Carbine versie als de normale, deze schieten strak tussen de 356-362 ( ligt eraan of de accu's direct van de lader erin gaan )
Qua bbs gebruik ik 0.25 voor mij zijn deze het prettigst voor binnen en buiten, al speel ik wel 75% binnen.

Het gaat om deze versie: http://actionsportgames.c...orpion-evo-3-a1--m95-vers

De officiele website zegt ongeveer 312fps bij de “m95” versie. Of de veer een échte m95 is of niet, weet ik niet. Ik koop wel een hoop verschillende BB’s om te testen bij buiten maps.

(362fps is dus te snel ik zit aan belgie en NL verbonden.)

Trouwens iets vervelends gebeurd:

Ik heb op aanraden van technische dienst unit13 een Asg multi balance charger en de 9.9v LiFe 1000mah batterij.
Zelfs bij hef bestellen nog gevraagd “klopt dit wel? Batterij zegt maximaal 1A laden, lader doet 1.5A” volgens de foto website.

Nou, helaas bij ontvangst lader op één batterij gedaan, maar deze bleef maar op knipperen=laden staan een halve dag.
Nu blijkt de batterij een defect te hebben en kan ik laden niet starten/stoppen want dan zegt de lader “error of fout batterij” door snel knipperen...

Nu word er gevraagd om ze de rma procedure in te sturen maar heb (denk ik?) ook nog recht op WKOA? Producten zijn immers enkel gestest (ik heb de lader een minuut aangeraakt en verder enkel in de gaten gehouden?)

De asg multi balance charger ziet en voel er ook erg slecht uit en ik geloof niet na ontvangst (zeker nu) dat deze mijn andere batterijen gaat beschermen en ons huis. ASG zou de technische dienst na navraag hebben gezegd “kan geen kwaad batterij opladen op 1.5 A ipv 1.0A”

Ik stuur liever 1 batterij en de lader terug om mijn geld terug te krijgen waar ik dan elders een imax b6 multilader kan kopen (bijna even duur). Een van de batterijen lijkt immers bij de eerste laadpoging namelijk al niet goed te zijn.

7(8)7

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Laatst online: 06-10 16:58
Stef87 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:29:
[...]

Het gaat om deze versie: http://actionsportgames.c...orpion-evo-3-a1--m95-vers

De officiele website zegt ongeveer 312fps bij de “m95” versie. Of de veer een échte m95 is of niet, weet ik niet. Ik koop wel een hoop verschillende BB’s om te testen bij buiten maps.

(362fps is dus te snel ik zit aan belgie en NL verbonden.)

Trouwens iets vervelends gebeurd:

Ik heb op aanraden van technische dienst unit13 een Asg multi balance charger en de 9.9v LiFe 1000mah batterij.
Zelfs bij hef bestellen nog gevraagd “klopt dit wel? Batterij zegt maximaal 1A laden, lader doet 1.5A” volgens de foto website.

Nou, helaas bij ontvangst lader op één batterij gedaan, maar deze bleef maar op knipperen=laden staan een halve dag.
Nu blijkt de batterij een defect te hebben en kan ik laden niet starten/stoppen want dan zegt de lader “error of fout batterij” door snel knipperen...

Nu word er gevraagd om ze de rma procedure in te sturen maar heb (denk ik?) ook nog recht op WKOA? Producten zijn immers enkel gestest (ik heb de lader een minuut aangeraakt en verder enkel in de gaten gehouden?)

De asg multi balance charger ziet en voel er ook erg slecht uit en ik geloof niet na ontvangst (zeker nu) dat deze mijn andere batterijen gaat beschermen en ons huis. ASG zou de technische dienst na navraag hebben gezegd “kan geen kwaad batterij opladen op 1.5 A ipv 1.0A”

Ik stuur liever 1 batterij en de lader terug om mijn geld terug te krijgen waar ik dan elders een imax b6 multilader kan kopen (bijna even duur). Een van de batterijen lijkt immers bij de eerste laadpoging namelijk al niet goed te zijn.

7(8)7
Dat is klote om te horen.
Ik kom regelmatig bij unit voor de skirms en mijn replica's zijn ook bij hun aangeschaft. ( vandaar als je de scorpion daar haalt er gewoon een m90 veer in doen en een m85 bij de hand houden )

Waarom koop ik daar, omdat ik dan de replica's kan zien en testen en ze hebben de laagste prijs garantie en daar laat ik ze graag aan herinneren, maar ik kom er niet voor de SERVICE !!
De service is waardeloos en hun advies is vaak niet goed ( onervarenheid ? ) hier hecht ik ook geen waarde aan. ( behalve van 1 Persoon die werkzaam is op de TD )

Het is zelfs zo erg soms dat als je een nieuwe replica koopt en er na een week erachter komt dat deze niet deugt, ze hem eerst gewoon gaan nakijken en opsturen i.p.v. een nieuwe geven waar je recht op hebt.

Ik zou gewoon mijn geld terug vragen ze hebben je immers verkeerd geadviseerd en zeker als je nog binnen de 2 weken termijn bevind.

trouwens ik heb deze https://unit13shop.eu/nl/...t-charger/a-9483-10000176
Die gebruik ik al 2 jaar zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
ErwinJ schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:47:
[...]

Dat is klote om te horen.
Ik kom regelmatig bij unit voor de skirms en mijn replica's zijn ook bij hun aangeschaft. ( vandaar als je de scorpion daar haalt er gewoon een m90 veer in doen en een m85 bij de hand houden )

Waarom koop ik daar, omdat ik dan de replica's kan zien en testen en ze hebben de laagste prijs garantie en daar laat ik ze graag aan herinneren, maar ik kom er niet voor de SERVICE !!
De service is waardeloos en hun advies is vaak niet goed ( onervarenheid ? ) hier hecht ik ook geen waarde aan. ( behalve van 1 Persoon die werkzaam is op de TD )

Het is zelfs zo erg soms dat als je een nieuwe replica koopt en er na een week erachter komt dat deze niet deugt, ze hem eerst gewoon gaan nakijken en opsturen i.p.v. een nieuwe geven waar je recht op hebt.

Ik zou gewoon mijn geld terug vragen ze hebben je immers verkeerd geadviseerd en zeker als je nog binnen de 2 weken termijn bevind.

trouwens ik heb deze https://unit13shop.eu/nl/...t-charger/a-9483-10000176
Die gebruik ik al 2 jaar zonder problemen.
Bedankt voor de info! (Die lader is niet voor Life geschikt net als een hoop andere jammer genoeg)

Mocht er iemand anders zijn die al 0.28-0.30 gram of zwaardere Bb’s gebruikt voor de scorpion hoor ik dat graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Mirr0r schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:28:
[...]

Ik heb een zelf gemaakte cobra hood. Ik heb een camo net besteld uit china en zelf vastgemaakt aan een vissers hoed en velcro op aangebracht.
Foto's? :)

Ik heb zitten kijken naar deze jas maar vermoed dat de stof niet ademt. Zo'n cobra hood lijkt me ideaal, ik ben een speler met veel geduld en ben niet bang om vies te worden dus kruipen en lokale begroeing toevoegen doe ik graag mijn voordeel mee. Voor mij is het dus belangrijk dat ik dat er mee kan doen, maar dat het niet zo warm word als mijn huidige prefab pak (zie profiel voor foto).

Jouw idee staat me wel aan, ik ben benieuwd hoe het er uit ziet. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
nst6ldr schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:19:
[...]

Foto's? :)

Ik heb zitten kijken naar deze jas maar vermoed dat de stof niet ademt. Zo'n cobra hood lijkt me ideaal, ik ben een speler met veel geduld en ben niet bang om vies te worden dus kruipen en lokale begroeing toevoegen doe ik graag mijn voordeel mee. Voor mij is het dus belangrijk dat ik dat er mee kan doen, maar dat het niet zo warm word als mijn huidige prefab pak (zie profiel voor foto).

Jouw idee staat me wel aan, ik ben benieuwd hoe het er uit ziet. :o
Ik heb niet zo gelijk een foto.
Maar dit heb ik dus ook gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://s1085.photobucket.com/user/LRRPF52/media/Jim27s%201st%20Ghillie-Back%201_zpsdn04f9oc.jpg.html

Ik heb dan bij de uiteinden van mijn net velcro gemaakt om zo de uiteinden aan mijn shirt te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik woon in hong kong, heel veel van de airsoft bedrijven en winkels zitten hier gevestigd, veel merken hier ook.

Ik heb 5 jaar intensief ge-airsoft, elk weekend ging ik spelen en vaak nog dikwijls door de weeks naar CQB centers voor indoor pistol games.

Ik ben er eerlijk gezegd na 5 jaar wel klaar mee hoor, het was erg leuk voor een tijdje.
Ik smacht terug naar supair paintball, lekker competitief spelen, helaas is het hier verbannen in hong kong.

Als ik weer in nederland woon ga ik weer actief paintballen (heb nog bij Xistence gespeeld, paintbats etc etc, milleniums en andere tournies gespeeld, veel leuker dan airsoft in mijn beleving)

Tof te zien dat nederland nu ook zo`n actieve airsoft communitie heeft.
Van de vele airsoftwapens die ik gekocht en geprobeerd hebt van vrienden blijft de KWA MP9 altijd het dichts bij mij. op green gas met de angry gun barrel extender/suppresor, hoge ROF, luid as freak en realistische magazijn capciteit (50 bbs) Ik beleef nooit lol aan High capacity mags op EAGs dat is gewoon spray and pray tot je iemand raakt niets anders.

Ik had ook KWA EBB gehad die had ook maar 50 bbs per mag geloof ik en electronisch blowback, was wel geinig maar niets gaat boven GBB, ook leuk om aan te knutselen en te onderhouden.

Springer rifles zijn geinig, hele tijden gedaan met van die goedkoopie BAR10? sniper rifles, schoten dicht tegen de 2J aan stock met een niet al te zware spring zodat je het nog gewoon lekker kon cocken zonder eraan hoeven te hangen met vol gewicht. Springer rifles zin vooral leuk om te plinken, dat deed ik voornamelijk op mijn 1903 springfield en china made mosin nagant of met mijn gas Arisaka ww2 rifle die koste me iets van 500 euro van een duur japans merk ben de naam ontschoten.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2017 05:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-10 11:52
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 05:45: of met mijn gas Arisaka ww2 rifle die koste me iets van 500 euro van een duur japans merk ben de naam ontschoten.
Tanaka ?
Had zelf een Tanaka Mauser k98 full wood en met zf1 scope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaXeRs schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 06:29:
[...]

Tanaka ?
Had zelf een Tanaka Mauser k98 full wood en met zf1 scope.
haha yep :D helemaal vergeten wathet heete :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digime_lk
Inmiddels word me shopping list al wat kleiner.
heb invader gear kleding(camo: CAD) overgenomen voor leuk prijsje en een leuk plate carrier (tan).
past redelijk bij elkaar en voor in het begin meer dan prima.

De replica die hoog op de verlanglijst staat is de G&G gc16 predator
@NiGeLaToR volgens mij heb jij die ook. Welke batterijen gebruik je/passen?
Ben niet heel erg thuis in dat vak gebied.

Tevens welke lader gebruiken jullie? zie veel de IMAX B6 voorbij komen.
uiteraard de website hobbyking al gevonden hier in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@digime_lk ik heb twee van deze:
https://bunker501.nl/shop...0mah-stick-type/?sqr=lipo

De ruimte in de stock is zo groot dat ze in het zijcompartiment passen. Zitten ze meteen 'vast'. In het middendeel past nog wat groters. Nunchuck stijl kan ook, maar zie niet in waarom je dat zou doen.

Verder zijn er talloze YT vid's over dit model en over de stock, dat geeft je ook een idee van wat je erin kunt stoppen :-) M'n broertje heeft nu hetzelfde model als ik heb gekocht, in het zwart. Heb zelf alleen de bucking moeten vervangen: er staat in de handleiding dat je eea moet voorzien van siliconen, maar alles in de buurt van de bucking moet je absoluut droog houden. Met siliconen op je bucking doet ie het niet echt meer heb ik ontdekt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
05:30 uit mijn nest om over uurtje te vertrekken naar Helenaveen. Nog meer gegadigden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prestige93
Kaap schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 05:51:
05:30 uit mijn nest om over uurtje te vertrekken naar Helenaveen. Nog meer gegadigden :?
ik wil de wel gaan was alleen uitverkoch, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 17:36
ik wil graag starten met airsoft na een potje met collega's... ik zie los van de vergunning alleen het nut van NABV eigenlijk niet. Deze ontloopt volgens mij de kosten van een gewone vergunning amper.

Wat voegt NABV verder toe?

kanttekening: Ik wil geen spullen aanschaffen zonder vergunning; dat is het mij niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Fast.
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-01-2021
Hey guys

Hoe regelen jullie vervoer naar airsoft evenementen? Ik en een vriend van me willen graag starten met airsoft, maar aangezien dat hier in België zo goed als altijd plaatsvind in Wallonië is dit voor ons niet zo gemakkelijk. We zijn beide 16, dus simpelweg met de auto gaan is niet echt mogelijk. We zijn beide van de regio Keerbergen-Haacht btw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aksnes
  • Laatst online: 07-10 17:58
2Fast. schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:45:
Hey guys

Hoe regelen jullie vervoer naar airsoft evenementen? Ik en een vriend van me willen graag starten met airsoft, maar aangezien dat hier in België zo goed als altijd plaatsvind in Wallonië is dit voor ons niet zo gemakkelijk. We zijn beide 16, dus simpelweg met de auto gaan is niet echt mogelijk. We zijn beide van de regio Keerbergen-Haacht btw.
Dat is helaas een heel lastig probleem. Hier in Nederland moet je 18+ zijn. Waardoor vrijwel iedereen gewoon met de auto komt. Ik ken een aantal mensen die met het ov gaan. Maar dan zul je alles goed moeten inpakken en de meeste velden zijn niet fantastisch te bereiken. Misschien kun je iets regelen dat iemand je op het dichtstbijzijnde station ophaalt?

En anders is de beste tip die ik je op dit moment zou kunnen geven zijn om iemand in de buurt te zoeken met een auto en die zo gek krijgen om ook te gaan airsoften. _/-\o_ Of iemand met een vrije dag en een auto lief aankijken.
Tazzy schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:23:
ik wil graag starten met airsoft na een potje met collega's... ik zie los van de vergunning alleen het nut van NABV eigenlijk niet. Deze ontloopt volgens mij de kosten van een gewone vergunning amper.

Wat voegt NABV verder toe?

kanttekening: Ik wil geen spullen aanschaffen zonder vergunning; dat is het mij niet waard.
Het is op dit moment zo dat er inderdaad nog niet veel extra's zitten aan een NABV lidmaatschap dan het mogen hebben van replica's. Er zijn op dit moment wel een aantal projecten bezig waarbij ook de skirms wat beter ondersteunt gaan worden. Hopelijk gaan we hier wat meer van zien. En haal je binnenkort nog wat meer uit je lidmaatschap. Als voorbeeld hebben ze dit jaar het Nationaal Airsoft Centrum geopend. Hier kun je bijvoorbeeld gratis aan je replica sleutelen, Lasers laten certificeren voor gebruik, Replica afstellen op een lange baan. en regelmatig wat toernooitjes. Hopelijk komen hier in 2018 nog wat initiatieven bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Aksnes schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 22:20:
Als voorbeeld hebben ze dit jaar het Nationaal Airsoft Centrum geopend. Hier kun je bijvoorbeeld gratis aan je replica sleutelen, Lasers laten certificeren voor gebruik, Replica afstellen op een lange baan. en regelmatig wat toernooitjes. Hopelijk komen hier in 2018 nog wat initiatieven bij!
Het NAC is inderdaad erg goed geregeld. Ik wil niet meteen zeggen dat het de hele contributie waard is, maar de mogelijkheid om regelmatig daar heen te kunnen (gratis!) om af te stellen of met je team wat room clearing te oefenen in hun killhouse is erg fijn.

(Oh ja er is ook nog IAPS maar dat wil bijna niemand zo aan de enquetes te zien) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
ErwinJ schreef op woensdag 20 december 2017 @ 07:35:
[...]

Vandaag getest in unit13 winkel/ shop met:

- 9.9v Life batterij van ASG 1000mah
- Scorpion ball bearing spring guide upgrade
- ASG m105 “mil-spec” spring met kleurcode
- 0.20g bio blaster devil bb’s

Schoot 348-356 fps met een enkele uitschieter naar 359.9, ofwel maximaal 1.2joule, ik zou volgens de ASG website boven de 1joule gewoon een 11.1v lipo kunnen gebruiken(?) onder de 1joule word een 9.9life geadviseerd.. erg wennen dit wereldje :-)

Ik heb ook een m90 asg ultimate upgrade spring, de standaard 1.4joule spring en een ASG “mil-spec” m95 spring, mocht ik ergens toch te hard testen.

Tevens was een rode + kabel bij normaal gebruik heel makkelijk afgebroken op soldeerpunt maar heb gelukkig zonder morren een nieuwe gekregen van unit13, netjes!

Is er iemand die van hobbyking of ASG een webshop kent die wel die 1500mah 11.1v lipo stick verkoopt? Unit13 heeft ze niet leverbaar en ik kan ze enkel in buitenlandse shops vinden die ver weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
2Fast. schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:45:
Hey guys

Volgens mij is een van de beste velden juist in Vlaanderen? The Chambers wordt door veel airsofters als toplocatie gezien. Nou is mijn topografie voor Belgie niet zo heel goed hoor :+

Fort Barchon hoor ik ook veel over, maar dat ligt volgens mij wel in Wallonie.

Ben bij beide nog niet geweest, maar de echtheid maakt het wel leuk denk ik. Veel Nederlandse velden zijn toch “gemaakt”. Bunker Hill en Delta 19 zijn volgens mij de enige realistische velden in Nederland. Jammer dat Delta 19 zo bizar ver weg ligt. Binnenkort komt daar de Koepel nog bij, die ligt wel heel gunstig voor Zeeuwen.
Pagina: 1 ... 14 ... 49 Laatste