Het Grote Airsoft Topic deel 3/4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 49 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Nog even een beetje CO2 ingeslagen zodat ik niet meer naar de winkel moet :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GVuANlIl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9yJ8HD8l.jpg

Op de PT99 zie je ook een rail met een RDS erop, maar die RDS is kapot. Onlangs een besteld bij Aliexpress (waar de rail ook vandaan komt) voor een luttele 12€ :9
Vergelijkbare (in de echte airsoft shops) kosten deze rond de 59€ en zijn dezelfde kwaliteit alleen met een andere naam.

Nu alleen nog een extra magazijn zien te vinden en een mooie holster. Kan ik dan wat parcoursschieten.

Had wel een probleempje met de PT99, die schoot wat naar links. Dan even uit elkaar gehaald en de binnenloop eruit gesloopt, BAXS systeem schoongemaakt, bijgevijld en weer schoongemaakt. Schiet nu weer recht :)

Misschien ooit nog eens een geweer kopen, maar op het moment ligt dat buiten mijn budget :')
Ben ook niet eens van plan om te skirmen :>

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:30
:w

Jaaaaaren geleden me wel eens geïnteresseerd in Airsoft, maar omdat het toen nog niet legaal was er niets mee gedaan. In 2014 is er een kleine gekomen en zoog dat de nodige tijd op. 2 vrienden van mij spelen wel Airsoft en ik zie de ene regelmatig actief op Facebook. Gisteravond aan de praat geraakt en mijn interesse is weer helemaal terug. Inderdaad op zoek naar datum om als introducee te gaan, sowieso bij outdoor want CQB trekt me absoluut niet. Daarnaast alvast lekker onderzoeken naar gear.

Daar is ook iets waar ik niet helemaal uitkom. Vanuit de TS weet ik van het MOLLE systeem, tacvest, chest rig en plate carrier. Ik zou zelf graag een chest rig willen maar dan wel met zon velcogedeelte op mijn torso om daar ook pouches aan te kunnen bevestigen. Kijk ik echter bij b.v. airsoftshop.be dan kom ik er maar niet wat ik nou zou moeten kopen en wat daar allemaal nog meer bij moet. Het wordt me daar niet duidelijk wat een MOLLE vest is. Of is deze shop misschien niet de beste keuze voor kleding/tactical gear :? Ik snap dat airsoft een prijzige hobby is, met als duurste wel die replica, maar het zou dan fijn zijn om bij vests misschien besparingen te maken. Tips?

Ook de camos kom ik niet helemaal achter. Ik ken de formele benamingen allemaal wel, maar dat wordt dan weer niet gehanteerd op sommige sites.

Daarnaast zoek ik naar wat tips over events zoeken. Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in MILSIM, maar dat lijken vooral hele grote, soms meerdaagse, events te zijn. Zijn er ook kleinere MILSIMs, of is dat COMSIM? Damn de termen... Daarnaast heb ik wel het idee dat MILSIM wel hele hoge verwachtingen stelt. Ik checkte even een lijst van eisen bij een NL organisatie. Meerdere primaire weapons, voicecom etc. Dat is best stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:05

dr.lowtune

Deugt niet

Kaap schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 18:14:
:w

Jaaaaaren geleden me wel eens geïnteresseerd in Airsoft, maar omdat het toen nog niet legaal was er niets mee gedaan. In 2014 is er een kleine gekomen en zoog dat de nodige tijd op. 2 vrienden van mij spelen wel Airsoft en ik zie de ene regelmatig actief op Facebook. Gisteravond aan de praat geraakt en mijn interesse is weer helemaal terug. Inderdaad op zoek naar datum om als introducee te gaan, sowieso bij outdoor want CQB trekt me absoluut niet. Daarnaast alvast lekker onderzoeken naar gear.

Daar is ook iets waar ik niet helemaal uitkom. Vanuit de TS weet ik van het MOLLE systeem, tacvest, chest rig en plate carrier. Ik zou zelf graag een chest rig willen maar dan wel met zon velcogedeelte op mijn torso om daar ook pouches aan te kunnen bevestigen. Kijk ik echter bij b.v. airsoftshop.be dan kom ik er maar niet wat ik nou zou moeten kopen en wat daar allemaal nog meer bij moet. Het wordt me daar niet duidelijk wat een MOLLE vest is. Of is deze shop misschien niet de beste keuze voor kleding/tactical gear :? Ik snap dat airsoft een prijzige hobby is, met als duurste wel die replica, maar het zou dan fijn zijn om bij vests misschien besparingen te maken. Tips?

Ook de camos kom ik niet helemaal achter. Ik ken de formele benamingen allemaal wel, maar dat wordt dan weer niet gehanteerd op sommige sites.

Daarnaast zoek ik naar wat tips over events zoeken. Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in MILSIM, maar dat lijken vooral hele grote, soms meerdaagse, events te zijn. Zijn er ook kleinere MILSIMs, of is dat COMSIM? Damn de termen... Daarnaast heb ik wel het idee dat MILSIM wel hele hoge verwachtingen stelt. Ik checkte even een lijst van eisen bij een NL organisatie. Meerdere primaire weapons, voicecom etc. Dat is best stevig.
Leuk dat je interesse weer is gewekt! Qua camo: heb je een plaatje wat je mooi lijkt, dan kunnen de kenners je hier vast wel vertellen welke camo dat is en welke synoniemen en variaties er zijn.

Qua vest, tja, lastig onderwerp. Ik heb zelf een Osprey MK4 plate carrier in Engeland gekocht op Ebay (ex military, dienstnummer stond er nog op/in geschreven :P) en dat was inclusief pouches erg voordelig. Gebruikt het MOLLE systeem. Zie hier: http://www.ebay.co.uk/bhp/osprey-armour

Het is zeer goede kwaliteit (duh, ze lopen er mee in Afghanistan enzo) en veel goedkoper dan de betere vesten hier in de winkels. Daar onder heb ik dan wel een UBACS aan en zelfs dan zweet je je rot. Ook is zo'n vest met van alles er aan best wel zwaar...Met dit vest ben je helaas wel gebonden aan MTP camo (Multicam, of CP lijkt/is hetzelfde). Je kan het in verschillende maten kopen zodat het altijd goed past.

Ik heb ook nog een simpele chest rig in woodland camo, is een stuk lichter en koeler, maar dat ziet er dan weer niet zo "tactical" uit ;)

Shop gewoon handig en dan kan je veel besparen. UBACS en plate carrier heb ik via Ebay gekocht, de broek is een simpele Fostex van nog geen twee tientjes en kisten had ik nog. Qua attachments voor je replica kan Aliexpress interessant zijn (ook Ebay kan je hier weer mee helpen).

Qua events laat ik me altijd adviseren door m'n zwager, die speelt al jaren en is al op veel plekken geweest :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
dr.lowtune schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:26:
[...]
Leuk dat je interesse weer is gewekt! Qua camo: heb je een plaatje wat je mooi lijkt, dan kunnen de kenners je hier vast wel vertellen welke camo dat is en welke synoniemen en variaties er zijn.
Ik wou voor dat duitse pattern gaan, maar uiteindelijk gekozen voor Multicam.
dr.lowtune schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:26:
Qua vest, tja, lastig onderwerp. Ik heb zelf een Osprey MK4 plate carrier in Engeland gekocht op Ebay (ex military, dienstnummer stond er nog op/in geschreven :P) en dat was inclusief pouches erg voordelig. Gebruikt het MOLLE systeem. Zie hier: http://www.ebay.co.uk/bhp/osprey-armour

Het is zeer goede kwaliteit (duh, ze lopen er mee in Afghanistan enzo) en veel goedkoper dan de betere vesten hier in de winkels. Daar onder heb ik dan wel een UBACS aan en zelfs dan zweet je je rot. Ook is zo'n vest met van alles er aan best wel zwaar...Met dit vest ben je helaas wel gebonden aan MTP camo (Multicam, of CP lijkt/is hetzelfde). Je kan het in verschillende maten kopen zodat het altijd goed past.
Vanmorgen vooral veel uitgezocht over PC en Chest rigs, maar ik zie gewoon echt het voordeel niet van een PC bij Airsoft anders dan "looks". Zwaarder en meer omvattend, dus warmer.

Ik wil dus op zoek naar een goed chest rig op basis van Molle. Ik wil daarop een dumpbag, een adminpanel, ideaal zou zijn inclusief een waterbag, en een aantal fast poaches. Hoeveel mags dragen jullie meestal mee? 4, 6 of 8 :?[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-06 12:35

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Ik heb er op dit moment altijd maar 4 mee, maar ik schiet niet veel en hervul elke keer dat er een kans voor is. Bovendien heb ik nog niet zoveel mags. Ik wil uiteindelijk nog wel iets meer pouches mee voor extra mags zodat ik niet veel terug hoef.

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [m]engineer
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05-2023
Kaap schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 11:23:
[...]

Ik wou voor dat duitse pattern gaan, maar uiteindelijk gekozen voor Multicam.

[...]

Vanmorgen vooral veel uitgezocht over PC en Chest rigs, maar ik zie gewoon echt het voordeel niet van een PC bij Airsoft anders dan "looks". Zwaarder en meer omvattend, dus warmer.

Ik wil dus op zoek naar een goed chest rig op basis van Molle. Ik wil daarop een dumpbag, een adminpanel, ideaal zou zijn inclusief een waterbag, en een aantal fast poaches. Hoeveel mags dragen jullie meestal mee? 4, 6 of 8 :?[/quote]
Zelf heb ik een PC met 6 fastmag pouches. Met 6 190rnd midcaps. Gewoon een goedkope PC van taiwangun. Aangezien ik niet persee een real deal outfit nodig heb en ik deze zeer fijn vind zitten.

Meestal schiet ik op 1 dag hooguit 3000 bb's. Maar dit ligt er een beetje aan of ik mijn full auto gebruik. Dan gaat het wat sneller met 30 balletjes per seconden. :9

Ik gebruik een platecarrier omdat je dan iets meer ruimte hebt (tank op mijn rug, porto, water)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
Zo, eindelijk een beetje bijgekomen van gister. Leuke dag gehad met Critical Hit in Valburg, eerste potje moesten we de bom vinden en droppen in de basecamp van de tegenstander en daar 5min vasthouden, tweede potje was defend the castle en na de pauze hebben rush gespeeld en afgesloten met last team standing. Klein beetje regen gehad maar mocht de pret niet drukken. Wel erg zwaar om te spelen in een nat veld.

Ik sleep 4 mags mee waarvan 1 in mn apparaat en 3 met mn vest, allemaal midcaps. Ik denk dat ik op een dag maximaal alles 2x leeg schiet, en dan ben ik echt aan het sprayen.

Wie heeft er hier ervaring met GBBRs? Ik zit er sterk aan te denken om over te stappen maar twijfel of dit praktisch is (ivm het aantal bbs per mag, vaak zo rond de 30) en betrouwbaarheid/consistentie. Zit te kijken naar de VFC HK416 A5 en de Tokio Marui M4A1 MWS CQBR Block1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Ik heb geen ervaring met GBBR's, maar heb er ook wel over nagedacht en wil toch ook wel een HK416 :P Je moet dan sowieso wat meer op je schoten letten. Het kan met een GBBR wel van dag tot dag verschillen hoe hard je schiet ivm temperatuur, maar eigenlijk moet je dus opletten welk gas je gebruikt. Voor binnen en voor temperaturen rond 20 graden, heb ik zelf de beste ervaring met de groene Nuprol (2.0) met handguns.

Dus als je het juiste gas gebruikt, denk ik wel dat het consistent/betrouwbaar kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-06 08:36
Ik gebruik zelf een Condor Defender PC. Met 8 M4 pouches, een dumpbag en een pouch met rits waar ik m'n portemonnee, telefoon en autosleutel in mee heb.

Ik neem dan 10 M4 midcaps mee, ongeveer 140 bb's per mag. Ik doe er dan 8 op mn vest, 1 in de replica en 1 in de dumpbag. Tijdens het spel wissel ik dan eerst die uit de dumpbag en ga dan steeds verder.

Ik gebruik meestal rond de 6~8 maar ik haat het idee dat ik niet genoeg bij me heb. In de pauze vul ik ze allemaal weer. Ik vind mezelf trouwens geen spray en prayer maar ik speel wel erg aanvallend. Tevens probeer ik bij tactische bewegingen onder vuur ook steeds cover fire te geven aan mn team maten.

EDIT: Oh ja, en ik gebruik een PC puur omdat ik het er vet vind uit zien. Speciaal gekozen voor een OD uitvoering zodat ik deze ook kan gebruiken voor indoor, in operator/mercenary stijl. Gebruik ook de dummy SAPI plates, ik moet alleen nog eens een winkel vinden die ze ook voor de zijkant heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door AutisticPinguin op 21-08-2017 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:55
Ik ben wel benieuwd naar de layout die mensen op hun plate carrier of vest/harnas gebruiken. Tijd voor een paar foto's?

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Wat me tot dusver niet echt duidelijk wordt is waar iedereen zijn events zoekt. Volgens jullie specifieke organisaties, of is er ergens een agenda voor allerlei events? Of houden jullie het alleen bij de wekelijkse avondjes bij vaste airsoftbanen :?

Vind dat stukje wel erg lastig, hoe raak je nou goed geinformeerd over waar en wat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:59

Hu9o

Schokkend

Nabv.nl is de overkoepelende organisatie. Op hun website staan ze allemaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Hu9o op 21-08-2017 18:14 ]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Nagenoeg wel inderdaad. Al zijn sommige lastig te vinden ivm andere naamgeving van hun event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik had die agenda wel gevonden, maar helaas zeer beperkt filteren en alle reguliere wekelijkse events van locaties staan er ook in. Apart georganiseerde events zijn wat moeilijker te vinden.

Zijn er specifieke organisaties die jullie aanraden om in de gaten te houden voor events?

Voor alsnog is mijn enige hekelpunt mijn woonplaats. Ik woon in Vlissingen, elke outdoor locatie is sowieso minimaal 2 uur rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Das wel vrij bout ja. Al is Ghost Town volgens mij nog wel relatief dichtbij vanaf Vlissingen. Hou je van outdoor of vind je CQB ook prima?

[ Voor 35% gewijzigd door rsnubje op 21-08-2017 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
rsnubje schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:11:
Das wel vrij bout ja. Al is Ghost Town volgens mij nog wel relatief dichtbij vanaf Vlissingen. Hou je van outdoor of vind je CQB ook prima?
Klopt, alleen gaat mijn voorkeur dus helemaal niet uit naar CQB. Juist outdoor wat me zo aantrekt.

Dark Forrest lijkt dan wel de dichtstbijzijnde. Zit er nog meer noemenswaardig outdoors in Brabant of is echt Bunker Hill, Veluwe Airsoft, Arrows en Balls wat de klok slaat in Nederland?

[ Voor 21% gewijzigd door JeroenNietDoen op 22-08-2017 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Kaap schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 06:26:
[...]

Klopt, alleen gaat mijn voorkeur dus helemaal niet uit naar CQB. Juist outdoor wat me zo aantrekt.

Dark Forrest lijkt dan wel de dichtstbijzijnde. Zit er nog meer noemenswaardig outdoors in Brabant of is echt Bunker Hill, Veluwe Airsoft, Arrows en Balls wat de klok slaat in Nederland?
Goede vraag, want ik heb zelf ook het idee dat dat het wel is in NL... Ik zou best in het (zuid)westen een mooi Airsoft terrein willen hebben.

Ik zou zeggen, koop een stukje grond en begin je eigen Airsoft terrein :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
Kaap schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 06:26:
[...]

Vergeet Wild Mountain in Weert niet, zeer leuke locatie met een mooie verdeling van zowel woodland als CQB (buiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Je hebt ook nog 1 in Gasselte, maar das zeker niet dichtbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Dit weekend weer Bunker Hill! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Gezellig, ik ook, voor het eerst (en dan meteen het weekend vanaf vrijdagavond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Laatst online: 18:55
Kaap schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:19:
Ik had die agenda wel gevonden, maar helaas zeer beperkt filteren en alle reguliere wekelijkse events van locaties staan er ook in. Apart georganiseerde events zijn wat moeilijker te vinden.

Zijn er specifieke organisaties die jullie aanraden om in de gaten te houden voor events?

Voor alsnog is mijn enige hekelpunt mijn woonplaats. Ik woon in Vlissingen, elke outdoor locatie is sowieso minimaal 2 uur rijden.
Als je dan toch zo ver moet rijden, ga dan eens door naar "the Chambers" in luik of "fort Barchon" .
Persoonlijk vind ik deze beter dan bv. Wildmountain in Weert en dan voornamelijk dat hier niets echt is opgezet maar de Natuur zijn gang gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirr0r
dr.lowtune schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:37:
[...]

Gezellig, ik ook, voor het eerst (en dan meteen het weekend vanaf vrijdagavond).
Ik ga alleen zaterdag zodat ik zondag weer bij kan komen van de adrenaline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Mirr0r schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:48:
[...]

Ik ga alleen zaterdag zodat ik zondag weer bij kan komen van de adrenaline.
..en je de F1 kan kijken ;-) Ik moet het helaas missen (om daar nou in cover op m'n telefoon te kijken is ook zoiets :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
ErwinJ schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:41:
[...]

Als je dan toch zo ver moet rijden, ga dan eens door naar "the Chambers" in luik of "fort Barchon" .
Persoonlijk vind ik deze beter dan bv. Wildmountain in Weert en dan voornamelijk dat hier niets echt is opgezet maar de Natuur zijn gang gaat.
Thanks voor de tips.

Dark Forrest is 85KM voor mij. Wild Mountain ligt ook vrij dichtbij. Chambers, Barchon, Veluwe en Balls & Arrows liggen allemaal op dezelfde afstand voor mij.

Eerlijk bekennen, nog nooit aan die kant van Antwerpen gereden, zelfs niet over de ring. Horrorverhalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Ik ga er zaterdag naar toe. Is de planning

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Hu9o schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:34:
[...]

Ik ga er zaterdag naar toe. Is de planning
Nice misschien dat ik je dan tegenkom :P
Ik kom zaterdag iig met een groene Volvo V70!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
Mirr0r schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:43:
[...]

Nice misschien dat ik je dan tegenkom :P
Ik kom zaterdag iig met een groene Volvo V70!
Dat noemen we in de airsoft wereld een OD Volvo V70... :)

Ik ben zelf te vinden in Lelystad bij Balls & Arrows. Samen met een maatje die na 1x volgens mij ook wel redelijk hooked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Mag ik trouwens jullie mening vragen of replica merken?

Ik heb begrepen dat Tokyo Marui gezien wordt als het beste wat er is voor AEG. Zo'n TM is wel al gauw 500-600 Euro, flink... Zijn er nog meer merken die daar een beetje kunnen matchen? VFC, ICS of G&P?

Budget is an sich niet een heel groot issue, ik geef wel liever graag iets meer uit om het betere te kopen, maar ik wil dan wel zeker weten dat er weinig alternatief is. Hoe staan de grote merken t.o.v. elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Mijn top 3: Krytac, ICS, Ares. G&P maakt wel erg goede magazijnen, maar over hun guns weet ik niet zo veel. VFC kom ik ook wel veel tegen icm snipers. ICS maakt wel leuke guns, maar sommige upgrades gaan net wat lastiger omdat ze een split gearbox gebruiken die voor 95% Gearbox V2 compatible is en je dus 5% over houdt dat niet altijd meteen past, zoals mosfets die je in moet bouwen. Ook bij Krytac is dit soms een issue, maar maakt wel 1 van de beste out of the box replica's, zoals je Trident MK2 en LVOA.

Als je een merk wilt hebben waarin (drop-in) mosfets sowieso altijd makkelijk in te bouwen zijn, kun je beter kijken naar G&G bijvoorbeeld.

Met TM zul je je volgens mij nooit een buil vallen inderdaad. Komt er eigenlijk op neer dat ieder merk z'n voor en nadelen heeft. De 1 zal out of the box wat meer upgrades nodig hebben voordat ie aan je wensen voldoet, de ander niet, maar daarbij kan het upgraden dan soms ook wat lastiger zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AutisticPinguin
Vandaag mijn nieuwe back-up sights binnen gekregen. Net op tijd voor het weekend, tevens wat rubber profielen besteld voor het bedekken van de handguard.

Rhino

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CDA441
Vandaag m'n defecte Walther Competition II "green dot" hersteld.
Contactjes van de laser waren losgekomen :(
Gelukkig had ik nog een usb kabel liggen die toch geen gebruik meer heeft, en heb daarvan de dunne kabels genomen.
Werkt weer naar behoren, en behoudt de positie, alhoewel ik een veertje kwijt ben geraakt :')

Buitenshuis is de "green dot" wel wat donker (was altijd al zo geweest), maar die wordt sowieso vervangen door de Chinese red dot met verschillende retikels :)

Alle schoten (3x24) die ik heb gemaakt zijn allemaal op on target binnen 14x14cm vanop een afstand van 10 meter raak, dus kan ik wel zeggen dat de herstelling gelukt is :*)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jtw9987l.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TaS5ZzTl.jpg

Zoek nu nog zo'n ipsc holster en een extra magazijn zodat ik lekker kan knallen >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Ziet er nog wel leuk uit :)

Gisteren een ambidextrous mag release geïnstalleerd op mn ICS. Dat viel nog niet mee. In eerste instantie leek ie te passen, maar viel de catch er niet ver genoeg in waardoor de mags er relatief makkelijk uit kwamen. Na veel slijpen en proberen zit ie dan eindelijk en zitten al mn mags nu lekker strak erin :)
En uiteraard fijn dat ik nu mn linker hand kan gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/179335487700467714/350346249683206154/image.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/179335487700467714/350346257484611584/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:42

Francis

Kawa Versys 1000

Gaat er zondag toevallig nog iemand naar B&A?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AutisticPinguin
Ja, ik en een maatje. Voor mij de derde keer, voor hem de eerste keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:42

Francis

Kawa Versys 1000

AutisticPinguin schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:19:
Ja, ik en een maatje. Voor mij de derde keer, voor hem de eerste keer.
Top!
Ik heb een henk patch op, zullen er vast niet veel van in omloop zijn :)

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
Leuk, ik ben in multicam met een OD vest. NLD petje en een oranje leeuw aan de voorzijde vest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Dit weekend Bunker Hill was erg vermakelijk. Zaterdag als TFA gespeeld en dik gewonnen van de Cobra's, zondag ook als TFA gespeeld, maar ik vermoed dat we toen dik hebben verloren :P

Het was in ieder geval erg leuk! Helaas zit ik nu wel onder de jeukende bultjes en ik ben daarin niet de enige. Nog meer mensen die ten prooi zijn gevallen aan de oogstmijt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ
Kaap schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:13:
Mag ik trouwens jullie mening vragen of replica merken?

Ik heb begrepen dat Tokyo Marui gezien wordt als het beste wat er is voor AEG. Zo'n TM is wel al gauw 500-600 Euro, flink... Zijn er nog meer merken die daar een beetje kunnen matchen? VFC, ICS of G&P?

Budget is an sich niet een heel groot issue, ik geef wel liever graag iets meer uit om het betere te kopen, maar ik wil dan wel zeker weten dat er weinig alternatief is. Hoe staan de grote merken t.o.v. elkaar?
Ik ben begonnen met ICS wel ok en goed, maar niet direct out of de box.

Mijn top is nu :

TM Desert Eagle
TM Glock 18c
TM High Capa 5.1

Asg Scorpion Evo
Asg Scorpion Carbine

Backup:
Ics Par MK3

De TM zijn top, direct goed out of the box, ook de ASG Scorpions zijn geweldig out of the box.
Voor mij is er op dit moment geen ander merk en ook nog geen ander merk nodig :)

Met TM kan je geen bult vallen deze presteren altijd goed, wat betreft ASG zoals gezegd de Scorpions zijn top de rest van ASG is helaas niet altijd perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 16:14
Het is toch gaan kriebelen om met Airsoft te beginnen. na wat filmpjes te hebben gekeken (Unit 13) is het bij mij en m'n vrouw toch in ons hoofd gaan zitten van "Dit willen we proberen!".

Lastige is alleen, waar? Veel Airsoft locaties bieden alleen op grote schaal evenementen aan (minimaal X personen), en voor solo/duo mensen om het een keer te proberen zijn er niet al te veel newbie friendly opties :(

Iemand ideeën? tips? etc, liefst omgeving Den haag, maar uitschieters naar Breda omgeving, Utrecht, Amsterdam zijn geen probleem.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ghost Town vind ik een goeie om te beginnen. Niet zo kleinschalig als bijvoorbeeld The Manor of de "TV studio", maar wel voordelen als huurkits met gezichtsmaskers en wat langere engagement afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

dr.lowtune schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:20:
Dit weekend Bunker Hill was erg vermakelijk. Zaterdag als TFA gespeeld en dik gewonnen van de Cobra's, zondag ook als TFA gespeeld, maar ik vermoed dat we toen dik hebben verloren :P

Het was in ieder geval erg leuk! Helaas zit ik nu wel onder de jeukende bultjes en ik ben daarin niet de enige. Nog meer mensen die ten prooi zijn gevallen aan de oogstmijt?
Nee. Wel een muggenbeet.

Leuk was het idd. Zaterdag dik gewonnen. Zondag er niet bij geweest, maar mooi om te horen dat ik blijkbaar niet gemist kan worden :7

[ Voor 11% gewijzigd door Hu9o op 29-08-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

corset schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:42:
Het is toch gaan kriebelen om met Airsoft te beginnen. na wat filmpjes te hebben gekeken (Unit 13) is het bij mij en m'n vrouw toch in ons hoofd gaan zitten van "Dit willen we proberen!".

Lastige is alleen, waar? Veel Airsoft locaties bieden alleen op grote schaal evenementen aan (minimaal X personen), en voor solo/duo mensen om het een keer te proberen zijn er niet al te veel newbie friendly opties :(

Iemand ideeën? tips? etc, liefst omgeving Den haag, maar uitschieters naar Breda omgeving, Utrecht, Amsterdam zijn geen probleem.
In Den Haag zit De Uithof. Daar heb je Airsoft Inc. Die hebben een binnen en buiten baan. Beide wel CQB. Je kunt ze gewoon bellen/mailen of zelfs appen en aangeven dat je graag een keer wilt proberen en zij melden je dan aan als introducee. Ik ben er verschillende keren geweest en vind het erg aardige mensen daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 03-06 16:14
rsnubje schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:20:
[...]

In Den Haag zit De Uithof. Daar heb je Airsoft Inc. Die hebben een binnen en buiten baan. Beide wel CQB. Je kunt ze gewoon bellen/mailen of zelfs appen en aangeven dat je graag een keer wilt proberen en zij melden je dan aan als introducee. Ik ben er verschillende keren geweest en vind het erg aardige mensen daar.
Thanks! ik heb ze een mailtje gestuurd :) Ik kende die totaal niet.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

rsnubje schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:29:
Ziet er nog wel leuk uit :)

Gisteren een ambidextrous mag release geïnstalleerd op mn ICS. Dat viel nog niet mee. In eerste instantie leek ie te passen, maar viel de catch er niet ver genoeg in waardoor de mags er relatief makkelijk uit kwamen. Na veel slijpen en proberen zit ie dan eindelijk en zitten al mn mags nu lekker strak erin :)
En uiteraard fijn dat ik nu mn linker hand kan gebruiken.

[afbeelding]
[afbeelding]
Netjes.

Zijn er eigenlijk ook fire mode selectors voor linkshandige bij airsoft?
Kan er niks over vinden :|

Ik heb binnenkort een Specna Arms M4 style replica

[ Voor 3% gewijzigd door Hu9o op 29-08-2017 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Die zijn er opzich wel, maar meestal moet je replica er al op bedacht zijn volgens mij. Krytac heeft bijv wel aan beide kanten een selector, alleen is die rechterkant altijd kleiner, wat het lastiger maakt om hem te flippen en dat is kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:45

mvz

muziek verslaafde

Sinds kort ben ik ook lid van de NABV, en ben ik tot aanschaf overgegaan van een sidearm, en kleding/gear/protection.

Wat ik me afvraag, ik ben natuurlijk nog nieuw in Airsoft.. en niet bekend met de handsignalen / lingo / regels die er bij komen kijken.

Omdat ik verder geen Airsoft beoefenaars ken, ben ik ook niet in de positie geweest om als introducé mee te gaan.

Is er zoiets als training voor newbie-NABV'rs?
En wat zou ik 't beste kunnen nemen als entrylevel speler? dacht zelf aan iets simpels zoals een standaard pistool (co2 blowback) - en een AEG m4, correct?

:)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
mvz schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:32:
Sinds kort ben ik ook lid van de NABV, en ben ik tot aanschaf overgegaan van een sidearm, en kleding/gear/protection.

Wat ik me afvraag, ik ben natuurlijk nog nieuw in Airsoft.. en niet bekend met de handsignalen / lingo / regels die er bij komen kijken.

Omdat ik verder geen Airsoft beoefenaars ken, ben ik ook niet in de positie geweest om als introducé mee te gaan.

Is er zoiets als training voor newbie-NABV'rs?
En wat zou ik 't beste kunnen nemen als entrylevel speler? dacht zelf aan iets simpels zoals een standaard pistool (co2 blowback) - en een AEG m4, correct?

:)
Om te beginnen is je setup prima, ik zou niet te veel uitgeven in het begin dit komt vanzelf wel :)

Trainingen kun je volgen bij bv. Tactical Airsoft Academy deze trainen op verschillende locaties door het land. Ik heb er 2 van die trainingen gevolgd met het team en als je een serieuze speler wilt zijn dan het zeker de moeite waard.
Ben je gewoon een casual speler die een leuke airsoft skirm wil doen op zijn tijd dan is het overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

Iets anders:

Iemand al naar Helshooter geweest dat is opgestart door een oud MARSOF operator. (special getrainde militair van een special eenheid binnen het Korps Mariniers.)

Je krijgt wel les van iemand die het echte werk heeft gedaan, zoals het die kerels van het KCT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 00:07

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

ErwinJ schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:25:
[...]

Om te beginnen is je setup prima, ik zou niet te veel uitgeven in het begin dit komt vanzelf wel :)

Trainingen kun je volgen bij bv. Tactical Airsoft Academy deze trainen op verschillende locaties door het land. Ik heb er 2 van die trainingen gevolgd met het team en als je een serieuze speler wilt zijn dan het zeker de moeite waard.
Ben je gewoon een casual speler die een leuke airsoft skirm wil doen op zijn tijd dan is het overbodig.
Helaas werkt de site van ze niet.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Laatst online: 01-06 21:28
Ik zou als training voor newbie airsofter gewoon eens met iemand meegaan. Uit welke regio kom je?

Iemand met ervaring kan je de basis beginselen uitleggen. Waar je op moet letten. Wat je wel en niet moet doen. etc..

Handgebaren etc. zeker doen als je met een team serieus aan de gang gaat. Maar voor normaal spelen echt niet nodig! Ik denk dat het 3 kwart van het veld je niet begrijpt als je op een normale zater- of zondag event daar met je handen staat te zwaaien. :w

[ Voor 6% gewijzigd door Aksnes op 30-08-2017 17:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• j0rDy
Welkom allemaal! Is het anders iets om met een groepje van tweakers een skirm mee te pakken? Kunnen de nieuwelingen gelijk aanhaken en tips en trucks opdoen. Persoonlijk heb ik voorkeur voor de zaterdag zodat je zondag nog even kan bijkomen. De 30ste is er een open skirm bij wild mountain in weert, is dat een idee?

Gister mn nieuwe holster en utility pouch binnen gekomen, ben nu bijna helemaal klaar om over te stappen op een gbbr maar twijfel nog steeds doir de wisselende verhalen. Ik vind de umarex hk416 a5 schitterend maar lees veel over wisselende prestaties. De tokyo marui m4 cqbr block1 doet dat schijnbaar beter, maar magazijnen zijn nergens te vinden...

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

De vraag is natuurlijk of je iets kunt doen aan die inconsistentie, door bijv ander gas of betere barrel etc.

Ik denk dat het wel een leuk idee is inderdaad om met een groepje tweakers ergens heen te gaan.

En welkom! Viel me ook al op dat t drukker aan het worden is hier :)

[ Voor 14% gewijzigd door rsnubje op 31-08-2017 12:42 ]

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Anoniem: 323791 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:32:
Iets anders:

Iemand al naar Helshooter geweest dat is opgestart door een oud MARSOF operator. (special getrainde militair van een special eenheid binnen het Korps Mariniers.)

Je krijgt wel les van iemand die het echte werk heeft gedaan, zoals het die kerels van het KCT.
Gelijk maar even bij de personeelsvereniging getipt over zo'n activiteit. Lijkt me wel cool.

• Aksnes
Voor een dagje Wild Mountain ben ik altijd wel in! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Zijn er nog mensen die niks te doen hebben zondag en wel eens Airsoft Inc willen proberen in Den Haag?
Heb zelf nog geen locatie gevonden voor zondag en momenteel is het op de buitenbaan helemaal leeg en vanaf 6 man kun je het daar vrij inplannen.

Sidenote: de buitenbaan is wel gericht op CQB.

[ Voor 9% gewijzigd door rsnubje op 31-08-2017 16:03 ]

• citruspers
Een voorzichtige "ja" van mijn kant als ik vanuit midden Nederland met iemand mee kan rijden (anders wordt 2 uur OV reistijd heen EN terug me iets te veel :+

impromptu tweakers skirm?

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Zou wel grappig zijn. Ik ben wss al met zn 3en. Al is minimaal 6 wel weinig natuurlijk.

• prestige93
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-07-2024
kun je wel wat leuke gamemodes gaan doen als TTT

Steam: http://steamcommunity.com/id/Prestige93

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Tick tack toe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prestige93
trouble in terrorist town :)

• Aksnes
Hmm net dit weekend in het buitenland voor het werk. Anders was ik erbij geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
Helaas dit en volgend weekend niet beschikbaar wegens vakantie. Maar daarna ben ik zeker geïnteresseerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Builtim
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-08-2023
Hallo allemaal,
Ik zou graag willen beginnen met airsoften, dit uit interesse en omdat ik dit al verschillende keren gedaan heb.
Omdat ik nu net begin en wil kijken of het iets voor mij is wil ik er niet te veel geld aan uit geven, dus hebben jullie tips voor een replica. Had zelf al een M4A1 E-forge gezien, heeft iemand hier ervaringen mee?

En dan ook de vraag hoe kom ik in contact met een team in omgeving breda, kan op google niet echt iets vinden.

En verder nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Ik denk dat dit wel een leuke beginners replica is:
http://www.unit13shop.eu/...-package/a-16519-20000035
Zit 1 accu en lader al bij. Hij is dan wel deels van kunststof, maar voor zover ik weet is de kwaliteit van deze replica wel degelijk. Als je echt een goede full metal wilt, ben je toch al snel tegen de 300 euro kwijt, zonder accu dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Over de "full-metal" e-forge wordt het volgende gezegd:

Body replica is gemaakt van met glasvezel versterkt polymeer, waarbij het gewicht van het geweer vermindert, hetgeen van invloed comfort plezier en mobiliteit in het spel.

Geen full-metal dus :+

De CM16 staat erg goed bekend als replica voor starters of mensen met een kleiner budget. Van de E-force heb ik nog nooit gehoord.

De goedkoopste full-metal's zijn waarschijnlijk Specna Arms replica's van gunfire.pl a ~300 euro. Ze schieten niet fantastisch out-of-the-box, maar met een hopup upgrade en evt andere loop een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Laatst een nieuwe veer geplaatst waardoor ik weer op 360 FPS zou moeten komen. Geen idee wat er precies is mis gegaan, maar mn hele piston is dus aan flarden gegaan. Van mijn speed gear is de bevel gear ook beschadigt geraakt. Gelukkig was de bevel gear van mn stock gears compatible. Nu zit er een pre-cheesed full steel teeth 15t SHS piston in. Lijkt na wat aanpassingen en een nieuwe piston head weer goed te lopen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WSr1AcR.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door rsnubje op 01-09-2017 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
j0rDy schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:38:
Welkom allemaal! Is het anders iets om met een groepje van tweakers een skirm mee te pakken? Kunnen de nieuwelingen gelijk aanhaken en tips en trucks opdoen. Persoonlijk heb ik voorkeur voor de zaterdag zodat je zondag nog even kan bijkomen. De 30ste is er een open skirm bij wild mountain in weert, is dat een idee?

Gister mn nieuwe holster en utility pouch binnen gekomen, ben nu bijna helemaal klaar om over te stappen op een gbbr maar twijfel nog steeds doir de wisselende verhalen. Ik vind de umarex hk416 a5 schitterend maar lees veel over wisselende prestaties. De tokyo marui m4 cqbr block1 doet dat schijnbaar beter, maar magazijnen zijn nergens te vinden...
verdiep je eens in GHK.
Ik ben er iig wel tevreden mee.
In NL lastig te krijgen, zelf uit VK gehaald. Er zijn ook enkele andere Europese webshops die 'm verkopen.
En anders via samoon.com.tw (daar kun je ook werkelijk ieder onderdeel los krijgen, verzendkosten zijn alleen best fors)

Gebruik 'm overigens vooral om thuis te trainen. Ben voornamelijk sportschutter (IPSC Rifle), en daar is een realistische GBBR ideaal voor.
Skirms pas 2x, maar ook daar houdt ie zich prima.
Gasverbruik valt me ook enorm mee. Heb eens zitten rekenen door gewicht magazijn te wegen voor en na een volledig magazijn, en kwam rond de 1600-1700 schoten uit per fles van 1L/300g.

fg-airsoft maakt een adjustable nozzle, zodat je kunt afstellen op 360fps. Die wil je dus ook hebben als je gaat skirmen.

[ Voor 4% gewijzigd door defusion op 01-09-2017 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Aksnes schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:55:
Ik zou als training voor newbie airsofter gewoon eens met iemand meegaan. Uit welke regio kom je?

Iemand met ervaring kan je de basis beginselen uitleggen. Waar je op moet letten. Wat je wel en niet moet doen. etc..

Handgebaren etc. zeker doen als je met een team serieus aan de gang gaat. Maar voor normaal spelen echt niet nodig! Ik denk dat het 3 kwart van het veld je niet begrijpt als je op een normale zater- of zondag event daar met je handen staat te zwaaien. :w
Zit in regio Drenthe, Westerbork.
Er zit hier wel een team in de buurt volgens mij, wellicht als ik meer ervaren ben eens applyen.
Lijkt me idd best een idee om eens met wat tweakers iets af te spreken.
Voor mij is vervoer/afstand geen probleem, leasebak :9

Hoe werken open skirms eigenlijk? daar ga je alleen heen en dan sluit je je aan bij een groepje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

mvz schreef op zondag 3 september 2017 @ 15:17:
[...]

Hoe werken open skirms eigenlijk? daar ga je alleen heen en dan sluit je je aan bij een groepje?
Ja idd. Dat is heel normaal. Zijn een boel die dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Paar dagen geleden de Chinese Red Dot ontvangen. Geweldig ding!
Gemaakt uit metaal/magnesium, en heeft enorm veel aanpassingsmogelijkheden, alhoewel de "dot" wel erg klein is.
Zijn precies dezelfde als de RDS die je kan vinden in je lokale airsoft handelaar voor +- 60€.
Op Ali kost ie maar 15€.

Schiet perfect en raakt de settings ook niet kwijt met CO2 GBB's. Afwerking is ook wel mooi. De verf bladert helemaal niet af, in tegenstelling tot de verf op m'n PT99.
Wel blij mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [m]engineer
CDA441 schreef op zondag 3 september 2017 @ 19:06:
Paar dagen geleden de Chinese Red Dot ontvangen. Geweldig ding!
Gemaakt uit metaal/magnesium, en heeft enorm veel aanpassingsmogelijkheden, alhoewel de "dot" wel erg klein is.
Zijn precies dezelfde als de RDS die je kan vinden in je lokale airsoft handelaar voor +- 60€.
Op Ali kost ie maar 15€.

Schiet perfect en raakt de settings ook niet kwijt met CO2 GBB's. Afwerking is ook wel mooi. De verf bladert helemaal niet af, in tegenstelling tot de verf op m'n PT99.
Wel blij mee :)
Ik heb ook meerdere china dots gehad. Maar na er op een een bb gehad te hebben met een kapot glaasje als gevolg toch maar een real steal dot besteld :9~

Afbeeldingslocatie: https://www.richtkijkers.nl/media/catalog/product/cache/30/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/v/o/vortex-red-dot-richtkijker-sparc-ar-full-42300000-1-35114-783.jpg

De Vortex Sparc AR, met vip warrenty, gaat hij kapot krijg je een nieuwe _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Nu loop ik tegen het probleem aan dat ik brildragend ben.
M'n mooie ASG goggles passen niet over de bril, en als het wel zou passen fogged het enorm.

Nu heb ik gezien dat de ESS Crosbow met RX inserts ( sterkte inserts ) een optie is, maar op hun site shippen ze niet naar NL.. weet iemand waar ik deze in NL of EU kan laten maken adhv. mijn recept?

Of weet iemand anders een optie voor brildragenden? :)

*edit* net bij gamma een veiligheidsbril gekocht met afsluit rubber rand, die perfect over de bril past!
EN166, met impact rating BT (B. Medium energy impact, resists a 6 mm, 0.86 g ball
at 120 m/s) (T. The letter T, immediately after the mechanical strength symbol, authorises use for high speed particles at extreme temperatures.) moet voor Airsoft lijkt me in orde zijn.. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door mvz op 04-09-2017 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Marijnsp schreef op maandag 4 september 2017 @ 18:08:
[...]

Ik heb ook meerdere china dots gehad. Maar na er op een een bb gehad te hebben met een kapot glaasje als gevolg toch maar een real steal dot besteld :9~

[afbeelding]

Hmm, zo'n groot ding op m'n sidearm? Zou wel grappig eruit zien :P
Zo ziet de china RDS op m'n PT99 eruit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p8C8zTel.jpg

Is een universele rail. , er bestonden ook kleinere, maar die waren van polymer gemaakt, en die vond ik niet zo stevig. Deze is van alu/metaal :)

T'blijft een hobby voor mij, en zoveel schiet ik er ook niet mee, maar is toch leuk om zo'n speeltje te hebben.
Zoek nog een laser, maar die zijn volgens mij illegaal in BE, zelfs voor airsoft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [m]engineer
CDA441 schreef op maandag 4 september 2017 @ 19:19:
[...]

Hmm, zo'n groot ding op m'n sidearm? Zou wel grappig eruit zien :P
Zo ziet de china RDS op m'n PT99 eruit:
[afbeelding]

Is een universele rail. , er bestonden ook kleinere, maar die waren van polymer gemaakt, en die vond ik niet zo stevig. Deze is van alu/metaal :)

T'blijft een hobby voor mij, en zoveel schiet ik er ook niet mee, maar is toch leuk om zo'n speeltje te hebben.
Zoek nog een laser, maar die zijn volgens mij illegaal in BE, zelfs voor airsoft...
haha inderdaad, hij is dan ook bedoeld voor de m4 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Marijnsp schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:34:
[...]

haha inderdaad, hij is dan ook bedoeld voor de m4 :9
Over m4's gesproken, ik heb zojuist een Tippmann M4 + 4 spare mags besteld.. superstoked!
Benieuwd of ik 'm ga gebruiken met co2 (reviews zijn verdeeld), of HPA.. maar ben net een kind die op z'n kado wacht :o

hoop dat het genoeg is, in totaal 5x 80round magazijn, en of ik op co2 een mag leeg krijg op semi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
mvz schreef op maandag 4 september 2017 @ 23:05:
[...]

Over m4's gesproken, ik heb zojuist een Tippmann M4 + 4 spare mags besteld.. superstoked!
Benieuwd of ik 'm ga gebruiken met co2 (reviews zijn verdeeld), of HPA.. maar ben net een kind die op z'n kado wacht :o

hoop dat het genoeg is, in totaal 5x 80round magazijn, en of ik op co2 een mag leeg krijg op semi. :)
Vet! Laat even weten hoe die performed op co2, deze staat ook nog op mn shortlist met name wegens de 80bb capaciteit!

Edit: is er al nagedacht over de mini tweakers skirm op de 30ste bij wild mountain? Misschien moeten we ff een poll aanmaken?

[ Voor 10% gewijzigd door j0rDy op 05-09-2017 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

j0rDy schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:09:
[...]

Vet! Laat even weten hoe die performed op co2, deze staat ook nog op mn shortlist met name wegens de 80bb capaciteit!

Edit: is er al nagedacht over de mini tweakers skirm op de 30ste bij wild mountain? Misschien moeten we ff een poll aanmaken?
zal het laten weten :)
ik hoorde dat je ook AEG magazijnen er in kan doen, indien je HPA gebruikt.
Dan is dit apparaat met 120rd mid-caps best leuk!
Fles en remote line heb ik al, dus ik laat wel even weten voor zowel co2 als HPA wat 'ie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Laatst online: 03-06 16:13
mvz schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:18:
[...]

ik hoorde dat je ook AEG magazijnen er in kan doen, indien je HPA gebruikt.
Zonder problemen, let alleen wel op je scopes etc. De recoil van een hpa replica is een stuk harder. Vriend waar ik altijd mee speel gebruikt hem overigens met high caps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AutisticPinguin
Marijnsp schreef op maandag 4 september 2017 @ 18:08:
[...]

[afbeelding]

Top ding! Heb ik ook en werkt echt super fijn. Heb hem nu op drie skirms gebruikt maar zoveel fijner als mijn oude EOtech replica ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

net m'n AEG ook binnen, met een luxe BAC6 lipo charger.. heb alleen de ballen verstand van hoe ik dat ding laad..

M'n batterij is 7.4v 1300mah LiPo, nu laad ik bij 1.3A / 7.4V (2S) - zit ik nu goed? en hoe lang zou het duren voordat de accu vol is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ
mvz schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:20:
net m'n AEG ook binnen, met een luxe BAC6 lipo charger.. heb alleen de ballen verstand van hoe ik dat ding laad..

M'n batterij is 7.4v 1300mah LiPo, nu laad ik bij 1.3A / 7.4V (2S) - zit ik nu goed? en hoe lang zou het duren voordat de accu vol is?
Geen idee waarom je het risico loopt zo een charger te kopen, hier heb ik al problemen mee over gehoord.

https://www.unit13shop.eu...atteries/a-22642-10000176
Deze is meer dan prima om lipo's te laden zonder problemen, al 1.5 jaar in gebruik zonder probs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Laatst online: 03-06 16:13
mvz schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:20:

Ja je zit volgens mij goed, maar ik raad je echt aan om toch dat boekje te lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

M'n gear eindelijk binnen.

gear

BDU uniform, MICH2000 helm met Tan Tactical Cover, Mesh half face mask, Tactical Tan boots, Tactical Vest Tan modular, MAAS PT-120 PMR portofoon, 2x 1300mah 7.4 lipo, ASG Proline M15A4 aeg full metal met 5x mid-cap 120rd mags (<360fps), Sig Sauer P226 X-Five cybergun co2 met 5x 26rd mags (330fps), ASG Speedloader, een Gamma over-de-bril veiligheids bril met impact rating BT, 100x 12gram umarex co2 powerlets, en een flesje 3000 BB's 0.20g

Nog onderweg met de post een Tippmann M4, 4 co2 magazijnen en een HPA tank met remote lijn.

Was duur allemaal, maar worth it! en ingeschreven voor een Open Event bij ACS in Gasselte voor 9 december.. ben heel benieuwd als newbie.

[ Voor 8% gewijzigd door mvz op 06-09-2017 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Ik betwijfel of ze een gamma bril goed gaan keuren. Overigens ook al gehoord dat veiligheidsbrillen die bedoeld zijn voor bouw etc gewoon kapot geschoten werden bij een test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

rsnubje schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:13:
Ik betwijfel of ze een gamma bril goed gaan keuren. Overigens ook al gehoord dat veiligheidsbrillen die bedoeld zijn voor bouw etc gewoon kapot geschoten werden bij een test.
Tja hij is EN166 met impact rating B ( op 1 na hoogste ) dus hoop er op..
En anders heb ik m'n echte airsoft goggle ook nog in de tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Ik zou het thuis anders gewoon even testen :) Zet die bril ergens op en schiet er tegenaan vanaf een paar meter. Dan weet je het snel genoeg. Wel even je andere bril op doen :P

[ Voor 11% gewijzigd door rsnubje op 06-09-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik ben overigens op daglenzen overgestapt voor airsoft avonturen. Dan kan ik tenminste wat zien EN een normale veiligheidsbril dragen.
Gewone bril is iig niet geschikt. Enige andere optie is dan nog speciale RX insert voor veiligheidsbril + bijbehorende glazen op sterkte.

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Nu kom ik erachter dat ondanks bijbetalen voor FPS < 360 bij de winkel, m'n AEG toch 390 op de chrony doet.
Nou heb ik 2 opties, de winkel dit alsnog laten fixen, of een Tokyo Marui CCW velocity reducer erop.

Zijn deze schroef-velocity reducers toegestaan in NL bij events? of wordt daar een beetje raar naar gekeken?
Ik durf het zelf niet aan om de gearbox open te maken en er een zwakkere (M95) veer in te zetten :'(

• prestige93
mvz schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:03:
Nu kom ik erachter dat ondanks bijbetalen voor FPS < 360 bij de winkel, m'n AEG toch 390 op de chrony doet.
Nou heb ik 2 opties, de winkel dit alsnog laten fixen, of een Tokyo Marui CCW velocity reducer erop.

Zijn deze schroef-velocity reducers toegestaan in NL bij events? of wordt daar een beetje raar naar gekeken?
Ik durf het zelf niet aan om de gearbox open te maken en er een zwakkere (M95) veer in te zetten :'(
ik zou zeggen knip met een goede tang een stuk van je veer af.
uiteindelijk zul je toch vaak genoeg je replica open gaan maken voor onderhoud etc.

ik was hier ook huiverig voor maar het viel mij goed mee!

maar aangezien je betaald hebt voor service zou je het gewoon in de winkel kunnen laten doen!

[ Voor 6% gewijzigd door prestige93 op 07-09-2017 09:33 ]

• ErwinJ
mvz schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:03:

Na de winkel terug gaan.
Al jij gevraagd heb deze te laten instellen volgens de richtlijnen d.w.z. minder dan 360FPS dan moeten ze dit ook doen. ( misschien hebben ze in de winkel met de verkeerde bbs getest ? )
Aan de andere kant let erop dat chrono meters afwijking kunnen hebben die best wel kan oplopen bij sommige merken.

om welke AEG gaat het ?
Als je nu 390FPS met een M100 veer zal je het ook niet redden met een M95
Bij bv. de Scorpion moet je een M90 veer gebruiken en dan zit je op het randje

• mvz

mvz

muziek verslaafde

ErwinJ schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:33:
[...]

Na de winkel terug gaan.
Al jij gevraagd heb deze te laten instellen volgens de richtlijnen d.w.z. minder dan 360FPS dan moeten ze dit ook doen. ( misschien hebben ze in de winkel met de verkeerde bbs getest ? )
Aan de andere kant let erop dat chrono meters afwijking kunnen hebben die best wel kan oplopen bij sommige merken.

om welke AEG gaat het ?
Als je nu 390FPS met een M100 veer zal je het ook niet redden met een M95
Bij bv. de Scorpion moet je een M90 veer gebruiken en dan zit je op het randje
Betreft een ASG M15A4 Carbine Proline, getest op een UFC Pro Chronometer met 0.20g bb's zit ik met de hopup geheel omhoog op 370, en de hop-up naar beneden op 390/400.

Weet alleen dat de internals van Lonax zijn, maar niet wat de standard veer is.
Ik heb al geprobeerd 'm open te maken, maar omdat de batterij en draden in de stock zitten bij de loop, krijg ik de boel niet geheel los van elkaar.

Zwaardere BB's gebruiken bij FPS tests lijkt me ook niet de bedoeling, dus hij moet gewoon gedowngrade :)
Heb al contact gezocht met de winkel, die sturen me een nieuwe veer zoals het nu lijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prestige93
zoek anders een filmpje over hoe je hem uit elkaar haalt.
mocht je dan ooit problemen krijgen op het veld dan weet je hoe alles werkt!

zou de juiste moeten zijn:
https://www.youtube.com/watch?v=qjXQtUSyvJs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Tippmann

Daar is 'ie dan! de Tippmann M4 co2/HPA
Ik heb 'm al even getest! co2 is eigenlijk alleen interessant voor real-cap spellen, de 80rd mag schiet je niet leeg op 1 co2 patroon.

HPA moet ik nog proberen ( nog laten vullen ergens.. )

Maar eerste impressie op semi met co2 is heel goed, heerlijk recoil, en een lekkere luide twang/pang _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Netjes hoor :D Denk dat ik ook ooit nog wel een GBBR M416 haal ofzo.

Ik heb vandaag 3 short mags van MAG binnen gekregen :) Zitten perfect!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7Ap9ihh.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GtXy6X0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Short oogt wel heel sleek! Wat is de capaciteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Volgens de specs 130, maar er ging iets minder dan een hele speedloader in, dus wss eerder 90-100.
Zie net overigens dat ze verschillende aantal rounds opgeven. Bij paar dus 130, hier bijv. 110.
T zijn dus deze: http://www.tacticalairsof...m16-vn-midcap-110rds.html
Maar gekocht via Amazon: https://www.amazon.com/13...ine-Airsoft/dp/B01A0IVC0S

[ Voor 59% gewijzigd door rsnubje op 08-09-2017 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [m]engineer
Een I max b6ac is niets mis mee. Zeker niet als je de originele bij hobbyking haalt.
Verder zijn de turnigy laders ook goed.

Het dragonpro spul zou ik dan wel weer afraden. Overpriced en de kwaliteit is ook niet je van het. Vaak Chinese rebrand producten.

Ook is de lader die je stuurde geen smart charger is is het oplaadprofiel ook niet om naar huis over te schrijven.

Oftewel: blijf weg bij de meeste airsoft merk laders en accu's. Gewoon overpriced spul.

Het beste kan je kijken bij hobbyking. Die hebben hele mooie airsoft accu's en laders voor een goede prijs. (alleen wel bij een eu warehouse bestellen)
ErwinJ schreef op woensdag 6 september 2017 @ 07:13:
[...]

Geen idee waarom je het risico loopt zo een charger te kopen, hier heb ik al problemen mee over gehoord.

https://www.unit13shop.eu...atteries/a-22642-10000176
Deze is meer dan prima om lipo's te laden zonder problemen, al 1.5 jaar in gebruik zonder probs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Niks mis met een dragonpro B3, in mijn ervaring, dus ik weet niet waarom je die dan precies af zou raden. Voor de prijs hoef je het niet te laten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Vandaag toch m'n AEG maar opengemaakt, was als de dood om een gearbox open te maken..
Maar zodra ik de buffertube los had, kwam de hele veer er ook al mee uit.. dus de gearbox zelf hoefde niet eens open.

de FPS op de ghetto manier onder de 360 gekregen.. door coils van de veer te knippen, en de veer daarna plat maken.. :o

Tevens het HPA flesje voor de Tippmann laten vullen, in goede hoop om eens te kijken wat 't ding doet op HPA.. kom ik erachter dat er 1 cruciaal onderdeeltje mist in de doos van de Tippmann ( de fitting plug.. )
Helaas dus nog langer wachten :P

Gelukkig vandaag wel m'n molle-HPA-pouch binnen, zodat de boel op m'n rug kan 8)

Pagina: 1 ... 11 ... 49 Laatste