Kaap schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 18:14:
Jaaaaaren geleden me wel eens geïnteresseerd in Airsoft, maar omdat het toen nog niet legaal was er niets mee gedaan. In 2014 is er een kleine gekomen en zoog dat de nodige tijd op. 2 vrienden van mij spelen wel Airsoft en ik zie de ene regelmatig actief op Facebook. Gisteravond aan de praat geraakt en mijn interesse is weer helemaal terug. Inderdaad op zoek naar datum om als introducee te gaan, sowieso bij outdoor want CQB trekt me absoluut niet. Daarnaast alvast lekker onderzoeken naar gear.
Daar is ook iets waar ik niet helemaal uitkom. Vanuit de TS weet ik van het MOLLE systeem, tacvest, chest rig en plate carrier. Ik zou zelf graag een chest rig willen maar dan wel met zon velcogedeelte op mijn torso om daar ook pouches aan te kunnen bevestigen. Kijk ik echter bij b.v. airsoftshop.be dan kom ik er maar niet wat ik nou zou moeten kopen en wat daar allemaal nog meer bij moet. Het wordt me daar niet duidelijk wat een MOLLE vest is. Of is deze shop misschien niet de beste keuze voor kleding/tactical gear

Ik snap dat airsoft een prijzige hobby is, met als duurste wel die replica, maar het zou dan fijn zijn om bij vests misschien besparingen te maken. Tips?
Ook de camos kom ik niet helemaal achter. Ik ken de formele benamingen allemaal wel, maar dat wordt dan weer niet gehanteerd op sommige sites.
Daarnaast zoek ik naar wat tips over events zoeken. Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in MILSIM, maar dat lijken vooral hele grote, soms meerdaagse, events te zijn. Zijn er ook kleinere MILSIMs, of is dat COMSIM? Damn de termen... Daarnaast heb ik wel het idee dat MILSIM wel hele hoge verwachtingen stelt. Ik checkte even een lijst van eisen bij een NL organisatie. Meerdere primaire weapons, voicecom etc. Dat is best stevig.
Leuk dat je interesse weer is gewekt! Qua camo: heb je een plaatje wat je mooi lijkt, dan kunnen de kenners je hier vast wel vertellen welke camo dat is en welke synoniemen en variaties er zijn.
Qua vest, tja, lastig onderwerp. Ik heb zelf een Osprey MK4 plate carrier in Engeland gekocht op Ebay (ex military, dienstnummer stond er nog op/in geschreven

) en dat was inclusief pouches erg voordelig. Gebruikt het MOLLE systeem. Zie hier:
http://www.ebay.co.uk/bhp/osprey-armour
Het is zeer goede kwaliteit (duh, ze lopen er mee in Afghanistan enzo) en veel goedkoper dan de betere vesten hier in de winkels. Daar onder heb ik dan wel een UBACS aan en zelfs dan zweet je je rot. Ook is zo'n vest met van alles er aan best wel zwaar...Met dit vest ben je helaas wel gebonden aan MTP camo (Multicam, of CP lijkt/is hetzelfde). Je kan het in verschillende maten kopen zodat het altijd goed past.
Ik heb ook nog een simpele chest rig in woodland camo, is een stuk lichter en koeler, maar dat ziet er dan weer niet zo "tactical" uit
Shop gewoon handig en dan kan je veel besparen. UBACS en plate carrier heb ik via Ebay gekocht, de broek is een simpele Fostex van nog geen twee tientjes en kisten had ik nog. Qua attachments voor je replica kan Aliexpress interessant zijn (ook Ebay kan je hier weer mee helpen).
Qua events laat ik me altijd adviseren door m'n zwager, die speelt al jaren en is al op veel plekken geweest

.