Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 101 Laatste
Acties:
  • 588.971 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-06 20:15
Denk dat een voorversterker met dergelijke din aansluiting lastig word, je kan ook voor een Verloop kabeltje kiezen.

Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ik moderniseeer ze gewoon door een cinch kabel te monteren. Ontzettende hekel aan verloopkabeltjes overal en nergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
  • Laatst online: 17:09

Voor de liefhebber een filmpje over de Show 'N' Tell van General Electric door Techmoan... Luisteren naar een 45 toeren LP single terwijl je tegelijk naar de bijbehorende dia's kijkt... Best geniaal voor de tijd waarin het ontwikkeld werd...

Je moet natuurlijk je wel bedenken dat in de jaren 60 er nog geen videobanden of dvd's waren voor consumenten en al helemaal geen Netflix... Op deze manier kon je toch je kids enigszins entertainen voor ongeveer 4 minuten...

En zoals Techmoan ook al aangaf: 33 toeren lp's afspelen kan ook (bij de eerste uitvoeringen waren zelfs 78 toeren lp's mogelijk)...

[ Voor 19% gewijzigd door rcor op 05-04-2018 21:29 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Iemand hier bekend met Binaural Records platen en bij behorende speler?
Het ziet er nogal tricky uit moet ik zeggen:

Ik kwam dit filmpje per toeval tegen, maar heel apart is het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

ksborg schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:05:
Een heel andere vraag: zijn hier ook mensen die een DJ opstelling met 2 draaitafels en een mengpaneel hebben staan? Zo ja, hebben jullie nog aanschaftips? Hanpin OEM tafels zijn er genoeg te krijgen, maar zijn er onderling nog verschillen in deze spelers per merk? Vraag me ook af of er mengpanelen zijn die goede ingebouwde Phono pre-amps hebben. Heb er nu één (een extreem goedkope, dat wel) waarbij dat echt bedroevend slecht is :o
Ik heb dat staan ja, maar mijn geen idee hoe oude technics SL1200MKII zijn nog zo stabiel dat ik er niet aan denk om OEM tafels te kopen. Hetzelfde bij de meeste DJ's die ik ken. Wat betreft mengpanelen is pioneer zowat de standaard, en ook Allen & Heat zie je veel verschijnen (vooral bij vinyl sets) Hoe gek is je budget voor een mengpaneel? Als ik nog eens achter de decks sta dan gebruik ik de pioneer zoals ik 20 jaar geleden draaide, de FX kom ik niet aan. Geluidskwaliteit is goed, in elk geval beter dan de budget no name mixer die ik 20 jaar terug kocht. A&H zou beter zijn, maar ik heb er nog nooit op gedraaid.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1362160

daar weten ze vast nog EA te vertellen...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizard91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-12-2023

Een heel andere vraag: zijn hier ook mensen die een DJ opstelling met 2 draaitafels en een mengpaneel hebben staan? Zo ja, hebben jullie nog aanschaftips? Hanpin OEM tafels zijn er genoeg te krijgen, maar zijn er onderling nog verschillen in deze spelers per merk? Vraag me ook af of er mengpanelen zijn die goede ingebouwde Phono pre-amps hebben. Heb er nu één (een extreem goedkope, dat wel) waarbij dat echt bedroevend slecht is :o
Ik heb zelf ook een gelijke set-up 2xCDJ's, 1xMengpaneel & 1xTurntable. Zelf heb ik gewoon een oude kast leeg gehaald en daar mijn draaitafels in een flightcase opgezet met nog een kastje ernaast voor de Turntable.

Over het algemeen zijn Pioneer Mengpanelen de industry standard, maar tegenwoordig zie je ook steeds meer de Allen & Heat Xone's en zelfs some Rane Rotary mixers. Heb zelf de DJM900NXS die je bijna nog in iedere nachtclub ziet staan (soms zelfs de DJM900NXS2) of anders zou ik voor een Allen & Heath Xone kiezen. Zit helaas wel een stevig prijskaartje aan deze producten.

Voor Spelers zijn het meestal de CDJ2000NXS of de CDJ900NXS die je in nachtclubs ziet en turntables de Technics SL1200's. Zelfs heb ik de "Poor Man's"-Technics oftewel de Audio Technica LP120 en tot zover kan ik die zeker aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06 19:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

rcor schreef op donderdag 5 april 2018 @ 21:24:
[video]

Voor de liefhebber een filmpje over de Show 'N' Tell van General Electric door Techmoan... Luisteren naar een 45 toeren LP single terwijl je tegelijk naar de bijbehorende dia's kijkt... Best geniaal voor de tijd waarin het ontwikkeld werd...

Je moet natuurlijk je wel bedenken dat in de jaren 60 er nog geen videobanden of dvd's waren voor consumenten en al helemaal geen Netflix... Op deze manier kon je toch je kids enigszins entertainen voor ongeveer 4 minuten...

En zoals Techmoan ook al aangaf: 33 toeren lp's afspelen kan ook (bij de eerste uitvoeringen waren zelfs 78 toeren lp's mogelijk)...
Leuk ding. Nu vraag ik me wel af hoe leuk Winston Churchill is voor kinderen... ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-06 20:25
Da's inderdaad balen. Heb het ook een keer gehad, maar dan met een doos met meerdere LP's... Was geen speciale doos ervoor en het was ook niet echt goed verpakt, maar toch spijtig dat het gebeurt :/

Even een vraagje over die Hanpin tafels, heb er ook een beetje over gelezen en vind het wel interessant. Bedoel je dat die Hanpin ook los te koop zijn? Ik kan ze nergens vinden en zie ook dat Hanpin niet voor consumenten verkoopt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:55
Sluw schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:37:
Ik kan ze nergens vinden en zie ook dat Hanpin niet voor consumenten verkoopt...
De door Hanpin gemaakte draaitafels worden onder verschillende merken aan de man gebracht. Ze leveren niet aan consumenten inderdaad. Zoek even in dit topic op Hanpin, dan vind je wat voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-06 19:37
Ik ben op zoek naar een nieuwe draaitafel en mijn oog viel op de Rega Planer 1 of 2 (past binnen het budget). Mijn versterker is een Sony STR-DG300 met B&W 685 speakers.

Gezien de keten altijd zo sterk is als de zwakste schakel welke van deze spelers zou hier het beste bijpassen. In achterhoofd houdend dat ik de Sony Receiver met de tijd wel wil vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-06 10:18
Sluw schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:37:
[...]

Even een vraagje over die Hanpin tafels, heb er ook een beetje over gelezen en vind het wel interessant. Bedoel je dat die Hanpin ook los te koop zijn? Ik kan ze nergens vinden en zie ook dat Hanpin niet voor consumenten verkoopt...
Nee, maar ze zijn overal te koop met badges van bijv. Audio Technica. In de basis allemaal dezelfde spelers, alleen met een ander merkje en logo.
Wizard91 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 07:44:
[...]

Ik heb zelf ook een gelijke set-up 2xCDJ's, 1xMengpaneel & 1xTurntable. Zelf heb ik gewoon een oude kast leeg gehaald en daar mijn draaitafels in een flightcase opgezet met nog een kastje ernaast voor de Turntable.

Over het algemeen zijn Pioneer Mengpanelen de industry standard, maar tegenwoordig zie je ook steeds meer de Allen & Heat Xone's en zelfs some Rane Rotary mixers. Heb zelf de DJM900NXS die je bijna nog in iedere nachtclub ziet staan (soms zelfs de DJM900NXS2) of anders zou ik voor een Allen & Heath Xone kiezen. Zit helaas wel een stevig prijskaartje aan deze producten.

Voor Spelers zijn het meestal de CDJ2000NXS of de CDJ900NXS die je in nachtclubs ziet en turntables de Technics SL1200's. Zelfs heb ik de "Poor Man's"-Technics oftewel de Audio Technica LP120 en tot zover kan ik die zeker aanraden.
De AT-LP120 lijkt inderdaad wel interessant, maar heeft wel wat tekortkomingen. Onder andere de hoek waaronder de naald staat en de arm die niet zo soepel beweegt als hij zou moeten doen. Voor wat ik wil afspelen (veelal toch al aardig versleten singeltjes) zou het misschien niet eens zoveel uitmaken, maar het is wel een overweging. Er zijn ook nog meer high end spelers, maar geen idee of het daar dan beter is.
Yalopa schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 06:09:
[...]

Ik heb dat staan ja, maar mijn geen idee hoe oude technics SL1200MKII zijn nog zo stabiel dat ik er niet aan denk om OEM tafels te kopen. Hetzelfde bij de meeste DJ's die ik ken. Wat betreft mengpanelen is pioneer zowat de standaard, en ook Allen & Heat zie je veel verschijnen (vooral bij vinyl sets) Hoe gek is je budget voor een mengpaneel? Als ik nog eens achter de decks sta dan gebruik ik de pioneer zoals ik 20 jaar geleden draaide, de FX kom ik niet aan. Geluidskwaliteit is goed, in elk geval beter dan de budget no name mixer die ik 20 jaar terug kocht. A&H zou beter zijn, maar ik heb er nog nooit op gedraaid.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1362160

daar weten ze vast nog EA te vertellen...
Dan voor de tip m.b.t. het andere topic. Mengpaneel hoeft in feite niet superveel te kunnen. Het gaat me er vooral omdat ik singeltjes kan draaien zonder onderbreking en dat het spelers zijn die 45 rpm een beetje fatsoenlijk kunnen (mijn huidige RPM1 behoort niet tot dat soort). Heb geen professionele aspiraties. Althans nog niet :+.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:07
Weer een paar albums binnen gekregen gisteren en vandaag....
De meeste hadden hoognodig een wasbeurt nodig, zeer stoffig.

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1804/389825/czPyn8lq.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1804/389826/4wAsUnea.jpg

Het bedrag van de Ghostbusters LP krijg ik terug.
De verkoper heeft contact opgenomen met PostNL, erg benieuwd hoe dat af gaat lopen.
Hoop dat de verkoper wel alles vergoed krijgt.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ksborg
Ad de Jong schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 18:39:
Weer een paar albums binnen gekregen gisteren en vandaag....
De meeste hadden hoognodig een wasbeurt nodig, zeer stoffig.

[afbeelding]

[afbeelding]

Het bedrag van de Ghostbusters LP krijg ik terug.
De verkoper heeft contact opgenomen met PostNL, erg benieuwd hoe dat af gaat lopen.
Hoop dat de verkoper wel alles vergoed krijgt.
Oeh de eerste 2 heb ik (samen voor een mega bedrag van 3 Euro een tijdje terug). Erg goede albums! De rest kan ik persoonlijk niet over oordelen, maar lijkt me een leuke collectie :)

Hier ligt Alchemy Live op de speler. Heerlijk (en lang) live album

[ Voor 4% gewijzigd door ksborg op 06-04-2018 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Je zou kunnen proberen (mits de plaat niet gebroken is), met een pan heet water de plaat weer in model te krijgen. :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 17:45
Ik heb nu 1 plank in de Discogs app gezet, maar het is best veel werk, ook kon ik slecht inschatten hoeveel lp's ik nu werkelijk had.
De teller staat al op 242 na 1 plank, en ik moet nog anderhalve plank met lp's.

Ik kwam er ook achter dat die app ook bootlegs herkent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
Bestla schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 06:34:
Ik heb nu 1 plank in de Discogs app gezet, maar het is best veel werk, ook kon ik slecht inschatten hoeveel lp's ik nu werkelijk had.
De teller staat al op 242 na 1 plank, en ik moet nog anderhalve plank met lp's.

Ik kwam er ook achter dat die app ook bootlegs herkent.
Zolang er een barcode op staat, kan er worden gescand. En dan maakt het niet uit of dat een bootleg is of niet. Voor Discogs is het enige verschil tussen bootlegs en officiële releases dat bootlegs niet via Discogs verkocht mogen worden. Hoezo, Roomser dan de Paus? Maar goed, ik heb weinig te zeggen bij Discogs. Niets, eigenlijk :+ .

Veel plezier met het invoeren van je verzameling. Als alles er een keer in staat, heb je er alleen maar plezier van _/-\o_

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21
Hier ook weer wat nieuws in de collectie: https://www.discogs.com/R...997-2017/release/10471009

Klinkt toch wel erg lekker :9

Trouwens, al mijn nieuw gekochte LP's zijn 180grams, komen er nog wel 'normale' uit?
ik kijk er eigenlijk niet naar bij bestellen, elke keer komt er weer een 180gr plaat uit de doos :P

[ Voor 37% gewijzigd door Bramster op 07-04-2018 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 17:45
Vintage1967 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 09:15:
[...]

Zolang er een barcode op staat, kan er worden gescand. En dan maakt het niet uit of dat een bootleg is of niet. Voor Discogs is het enige verschil tussen bootlegs en officiële releases dat bootlegs niet via Discogs verkocht mogen worden. Hoezo, Roomser dan de Paus? Maar goed, ik heb weinig te zeggen bij Discogs. Niets, eigenlijk :+ .

Veel plezier met het invoeren van je verzameling. Als alles er een keer in staat, heb je er alleen maar plezier van _/-\o_
Nou, ik heb vrij weinig spul MET barcode namelijk. Gewoon onze gezamelijke verzameling van toen de cd nog uitgevonden moest worden.
Daarom veel handwerk en uitzoekwerk welke persing het nu werkelijk is en uit welk land.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Herkenbaar, de eerste barcodes begonnen te verschijnen rond 1980, hier bijv eentje van de Jacksons, Triumph. Maar de jaren daarna zat er heel vaak ook nog geen barcode op de platen, om bij Jackson te blijven neem bijvoorbeeld Thriller, toch echt geen niche plaat. :)

M.a.w. ook ik heb het leeuwendeel van mijn vintage collectie gewoon handmatig moeten inkloppen. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:29
Kleine bescheiden aanvulling op de collectie 8)

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/hScU9x/lp_animals.jpg

Animals van Pink Floyd en Don't Explain van Beth Hart en Joe Bonamassa

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Netjes :)

Ik zal zo ook maar even een foto maken, net toch maar even uit het werk langsgefietst om The Resistance van Muse te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik gebruik mijn Audio Technica AT-LP5 in combinatie met een Marantz SR7011. Ik heb het idee dat ondanks dat ik de ingebouwde phono-versterker van de Marantz gebruik, het allemaal wel erg zacht is. De volumeknop moet behoorlijk open voordat ik wat hoor. Hebben jullie bij jullie eigen versterkers/receivers extra dB's ingesteld om het geluid mee te versterken? Zo ja, hoeveel?

Andere vraag: vandaag kreeg ik Cloud Nine van Kygo binnen. 2 LP's die beide spierwit zijn. Leuk, want ik had enkel nog maar zwarte platen. Nu zitten er op kant A en B echt een heleboel zwarte vegen die ik er met mijn vingers in elk geval niet afkrijg. Heeft iemand deze LP ook? Horen die zwarte vegen erop, of heeft Bol.com een vies/raar/kapot exemplaar aan mij geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Jorgen schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 20:12:
Ik gebruik mijn Audio Technica AT-LP5 in combinatie met een Marantz SR7011. Ik heb het idee dat ondanks dat ik de ingebouwde phono-versterker van de Marantz gebruik, het allemaal wel erg zacht is. De volumeknop moet behoorlijk open voordat ik wat hoor. Hebben jullie bij jullie eigen versterkers/receivers extra dB's ingesteld om het geluid mee te versterken? Zo ja, hoeveel?

Andere vraag: vandaag kreeg ik Cloud Nine van Kygo binnen. 2 LP's die beide spierwit zijn. Leuk, want ik had enkel nog maar zwarte platen. Nu zitten er op kant A en B echt een heleboel zwarte vegen die ik er met mijn vingers in elk geval niet afkrijg. Heeft iemand deze LP ook? Horen die zwarte vegen erop, of heeft Bol.com een vies/raar/kapot exemplaar aan mij geleverd?
Op je laatste vraag: ja die LP heb ik. Heb er net even naar gekeken, maar die van mij heeft geen vegen. Ze zijn witter dan wit :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ksborg schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 22:17:
[...]

Op je laatste vraag: ja die LP heb ik. Heb er net even naar gekeken, maar die van mij heeft geen vegen. Ze zijn witter dan wit :Y
Dan gaat na het bestelde boek (krassen voor en achter) nu ook minimaal 1 LP dus retour. Moet nog even kijken naar de 2e (Roy Orbison - A Love So Beautiful) maar daar lijken ook allerlei deuken in de hoes en het boekje te zitten. Dan doe je jezelf een cadeautje voor je eigen verjaardag en dan krijg je dit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ksborg
Jorgen schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 22:19:
[...]

Dan gaat na het bestelde boek (krassen voor en achter) nu ook minimaal 1 LP dus retour. Moet nog even kijken naar de 2e (Roy Orbison - A Love So Beautiful) maar daar lijken ook allerlei deuken in de hoes en het boekje te zitten. Dan doe je jezelf een cadeautje voor je eigen verjaardag en dan krijg je dit...
Kan gebeuren. Gelukkig doet Bol absoluut niet moeilijk over retouren :). Gewoon terugsturen en een nieuwe ontvangen (of je geld terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:08
Dan heb je denk ik een setje dat als 1 van de eerste is geperst met nog wat zwart vinyl in het toevoersysteem, als die verder goed afspeelt zou ik het laten voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Een tijdje terug een doos inner sleeves gekocht waar ik spijt van heb.
Zijn eigenlijk net te groot en bij gebruik ziet het er niet echt uit.

Ik heb nu een set van deze besteld: TAGUCHI 100pcs Stat Disc File Plastic Inner Sleeves 12" Record LP JAPAN

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1804/390135/wZjJ0Sx7.png

Iemand ervaring hiermee?
Wel een hoop (buitenlandse) positieve reviews.
Hiermee zou ik de originele inner sleeve kunnen behouden, vooral als ze bedrukt zijn is het zonde om die niet te gebruiken, maar met een gewassen album in een vieze oude inner sleeve is ook niet echt geweldig.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
rcor schreef op donderdag 5 april 2018 @ 21:24:
[video]

Maar wel film, wij hadden 16mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

pman63 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 22:31:
[...]

Dan heb je denk ik een setje dat als 1 van de eerste is geperst met nog wat zwart vinyl in het toevoersysteem, als die verder goed afspeelt zou ik het laten voor wat het is.
Toch even contact met Bol opgenomen.
Het boek heb ik vanmiddag al op de post gedaan, dus zal ik opnieuw moeten bestellen.
Na beide LP's omschreven te hebben, werd ik gemaild dat ze beide kosteloos opnieuw naar me opsturen en ik de vorige mag houden. Zeer netjes. (y) (y)

Ik had overigens al het één en ander van deze 2 albums op Spotify beluisterd en ook vanmiddag even op de draaitafel gelegd. 't Zijn wel 2 geweldige albums. Ik ben weg van de muziek van Kygo en dit is wel een erg relaxte plaat. Die van Roy Orbison is helemaal geweldig, voor zover ik hem nu gehoord heb. Roy, zoals je hem kent, maar dan in plaats van met een band, nu met een orkest (Royal Philharmonic Orchestra). Geweldig.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/4/2/9/6/9200000083476924.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/6/5/3/1/9200000057211356.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Jorgen op 08-04-2018 01:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 11:28
Ad de Jong schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 22:37:
Een tijdje terug een doos inner sleeves gekocht waar ik spijt van heb.
Zijn eigenlijk net te groot en bij gebruik ziet het er niet echt uit.

Ik heb nu een set van deze besteld: TAGUCHI 100pcs Stat Disc File Plastic Inner Sleeves 12" Record LP JAPAN

[afbeelding]

Iemand ervaring hiermee?
Wel een hoop (buitenlandse) positieve reviews.
Hiermee zou ik de originele inner sleeve kunnen behouden, vooral als ze bedrukt zijn is het zonde om die niet te gebruiken, maar met een gewassen album in een vieze oude inner sleeve is ook niet echt geweldig.
Ik gebruik al een jaar of zo,deze ofwel de mobile fidelity sleeves.
Al mijn Japans vinyl komt,oorspronkelijk in deze binnenhoezen, dus na schoonmaken en stofzuigen gebruik ik een nieuwe ovale binnenhoes, net zoals het origineel.

Net als jij gebruik ik ze ook als hoes-in-hoes, vele van de nieuwe uitgaven,zeker deluxe uitgaven in dubbel, tripel of boxen, hebben hele mooie binnenhoezen, helaas vaak in hard papier zonder een zachte innersleeve. Deze kan je dan in de originele binnenhoes schuiven en daarna de plaat er in.

Let wel op ze kreuken nogal vlug, je moet eerst je plaat in de ovale binnenhoes doen en dan alles in de originele innersleeve anders blijf je bezig.
En soms steekt de ovale hoes een beetje uit de originele hoes. Jouw keuze om de ovale hoes wat bij te snijden of er mee te leven dat de het "uitsteeksel" bovenaan de originele inner sleeve telkens wat verfomfaaid uit hoes zal komen. Beide hebben geen negatief effect op de lp zelf.

Zelf steek ik de cover in een doorzichte beschermhoes en achter de cover zit de plaat in een (of dubbele) beschermhoes. Dam maakt het niet uit dat de ovale binnenhoes wat uit de originele innersleeve komt, want de buitenhoes is altijd wat oversized.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kaasdraad
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-05 06:31
Zojuist op de jaarlijkse garagesale, hier in het dorp, wat leuk vinyl op de kop getikt :) Eurootje per stuk.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/xgi6nzt.png

En onderstaand onlangs op een metalbeurs gekocht (behalve Broken Hope, die is met de post gekomen). Deze waren iets duurder ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qOU75bn.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door kaasdraad op 08-04-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Joopieboy schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 18:07:
Netjes :)

Ik zal zo ook maar even een foto maken, net toch maar even uit het werk langsgefietst om The Resistance van Muse te halen ;)
Nice... enne gezien je tag ben je ook een fan van Space Balls _/-\o_

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

oldsmelly schreef op zondag 8 april 2018 @ 12:53:
[...]

Nice... enne gezien je tag ben je ook een fan van Space Balls _/-\o_
;) Een van de weinige die het kent. Ja ik heb een redelijk diverse en aparte film en muzieksmaak. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:15
Gaan er nog mensen aanstaand weekend naar de platenbeurs in Utrecht?
Ik zelf zit nog te twijfelen. Ik zoek nog platen van The Cure, David Bowie, Dreamtheater en Pink Floyd.
Hoeven geen speciale editites te wezen. Kan je hiervoor goed terecht? Wat is de gemiddelde prijs ongeveer per LP? wel LP en hoes M / NM hoes mag ook VG wezen ...

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Rusky schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:06:
Ik zelf zit nog te twijfelen. Ik zoek nog platen van The Cure, David Bowie, Dreamtheater en Pink Floyd.
Hoeven geen speciale editites te wezen. Kan je hiervoor goed terecht? Wat is de gemiddelde prijs ongeveer per LP? wel LP en hoes M / NM hoes mag ook VG wezen ...
Ik weet nog niet of ik ga maar voor dat soort platen kun je volgens mij net zo goed marktplaats even afstruinen, zijn redelijk makkelijk te vinden. Mensen weten op de beurs over het algemeen goed wat ze verkopen en de prijzen zijn wat hoger (prijs verschilt natuurlijk per plaat tussen de 1 en 1000 euro ;) ). Verder is het natuurlijk wel erg leuk om zo'n groot aanbod te hebben en lekker een beetje te grasduinen. Waarschijnlijk is het meeste van die artiesten daar wel te vinden. Dus niet goedkoop maar wel leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:22
Hoewel ik op de beurs de sfeer erg leuk vind, ben ik toch 'verslaafd' geraakt aan het online shoppen.
Lekker makkelijk thuis even een plaat luisteren via Spotify of Youtube en lekker op het gemak je winkelwagentje vullen.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Jasphur schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:39:
Hoewel ik op de beurs de sfeer erg leuk vind, ben ik toch 'verslaafd' geraakt aan het online shoppen.
Lekker makkelijk thuis even een plaat luisteren via Spotify of Youtube en lekker op het gemak je winkelwagentje vullen.
Ik ook, levensgevaarlijk ;) lekker een plaatje aan, drankje er bij en voor je het weet klik je weer op bestellen. Ik vind de wantlist functie op discogs te gek omdat je dan ook kunt zien welke een verkoper nog meer heeft. Leuke van een platenbeurs vind ik dan ook gewoon het rondlopen, visueel bladeren, mooie uitgaves bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Iemand die hierover zijn/haar ervaringen/instellingen kan delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Jorgen schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:50:
[...]

Iemand die hierover zijn/haar ervaringen/instellingen kan delen?
Wat voor element zit er op? Staandaard? (dan is het een mm element). Je kunt of de phono vorversterker uit te tafel zelf of van je versterker gebruiken. Ik zou het beide even proberen om te kijken wat wel en niet werkt.

Wat zou moeten werken:
- De switch achterop je tafel op line zetten en dan verbinden met een AUX aansluiting op je versterker
- De switch achterop je tafel op phono zetten en dan verbinden met de Phono aansluiting op je versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ja, het standaard Audio Technica element inderdaad.

Ik dacht dat de beste manier was om die van de versterker te gebruiken, zodat ik ook die specifieke aansluiting op de versterker kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Jorgen schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:55:
Ja, het standaard Audio Technica element inderdaad.

Ik dacht dat de beste manier was om die van de versterker te gebruiken, zodat ik ook die specifieke aansluiting op de versterker kan gebruiken.
En staat de switch achter op je platenspeler nu op phono of line? Zou t toch even op beide manieren checken (aux en phono manier). Verder de draaitafel helemaal ingesteld zoals Audio Technica aangeeft? Het geluid zou ongeveer even hard moeten zijn als de andere bronnen die je er op aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sluw schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:38:
[...]

En staat de switch achter op je platenspeler nu op phono of line? Zou t toch even op beide manieren checken (aux en phono manier). Verder de draaitafel helemaal ingesteld zoals Audio Technica aangeeft? Het geluid zou ongeveer even hard moeten zijn als de andere bronnen die je er op aansluit.
Hij staat op phono en is ook via die aansluiting met de Marantz verbonden.

Edit: net getest door hem op Line te zetten en de tulpstekkers met de cd-ingang te verbinden: dan moet-ie ook flink opengedraaid worden alvorens ik hem hoor.

De aardekabel zit overigens ook aangesloten. Kan dat nog uitmaken?

[ Voor 16% gewijzigd door Jorgen op 09-04-2018 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
Aardkabel heeft geen invloed op het volume, het standaard element heeft een wat lage uitgangs spanning namelijk 3,5 mv. dus zal je de versterker wat verder open moeten draaien, als het verder goed klinkt zou ik me er niet te druk om maken.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Servpage schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:24:
Aardkabel heeft geen invloed op het volume, het standaard element heeft een wat lage uitgangs spanning namelijk 3,5 mv. dus zal je de versterker wat verder open moeten draaien, als het verder goed klinkt zou ik me er niet te druk om maken.
Dat zou een klein verschil moeten zijn. Ik heb dan wel een hele andere setup (Rega Brio-r met Totem Dreamcatcher speakers) maar wel hetzelfde element, de AT95. Of zit er een ander element op? Ik heb echt geen last van geluidsverschil, TS heeft het over "de volumeknop behoorlijk open". Kan van alles zijn en weet ook niet of er een beetje behoorlijke phonotrap in zo'n surround receiver zit, moeilijk om van een afstand te zeggen of het wel of niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:37

kraats

Ik rol

Jorgen schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:47:
net getest door hem op Line te zetten en de tulpstekkers met de cd-ingang te verbinden: dan moet-ie ook flink opengedraaid worden alvorens ik hem hoor.
maar wel veel verder, hoop ik? Er zou een flink verschil moeten zijn in volume tussen phono en line ingang.
Ik moet mijn Pioneer SC-LX86 trouwens op phono ook een stuk verder openzetten. Maar gaat gelukkig alsnog hard zat.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldsmelly
Joopieboy schreef op zondag 8 april 2018 @ 14:17:
[...]

;) Een van de weinige die het kent. Ja ik heb een redelijk diverse en aparte film en muzieksmaak. :P
OMG The radar has been JAMMED :9 :) :)

[ Voor 8% gewijzigd door oldsmelly op 09-04-2018 18:00 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

kraats schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:49:
[...]
maar wel veel verder, hoop ik? Er zou een flink verschil moeten zijn in volume tussen phono en line ingang.
Ik moet mijn Pioneer SC-LX86 trouwens op phono ook een stuk verder openzetten. Maar gaat gelukkig alsnog hard zat.
Ik had inderdaad het idee dat dit nog wat zachter was. Nu heb ik de receiver gemaxt op 60 (0 tot 100 schaal) dus harder ging hij niet, maar het levert dus in elk geval te weinig op om hem om te zetten.

Is het dus gewoon een kwestie van die phono-in een dB boost geven in de receiverinstellingen? En zo ja, hoeveel? Of is er iets stuk en moet ik wat anders doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ad de Jong
Wie kent Spaceballs niet?
Geweldige film die iedere filmliefhebber eens gezien moet hebben....

Damn..... nu ik eraan denk is het weer te lang geleden dat ik die gezien heb....
Maar weer eens inplannen op zeer korte termijn :+ _/-\o_

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
Rusky schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:06:
Ik vind dat iedere vinylfreak er toch een keer moet geweest zijn. Voor mij is het een bijna 8 uur round-trip dus ga ik deze keer niet.
In November heb ik voor bijna €350 gekocht en met moeite 1/4 van de beurs gedaan in 6 uur. Het was voor mij waarschijnlijk de beste koop ervaring ooit. De helft van mijn want list gevonden, terwijl ik op een normale beurs maximum 1 of 2 stuks vind.
Maar ik verzamel vooral platen die je iets minder frequent aantreft, audiofiele persingen, Japanse drukken, eerste drukken uit de jaren '70.
Mijn collega die mee was verzamelt vooral meer mainstream, platen van tussen de €2 en €10. Voor hem was de beurs een fiasco, na een uur had hij nog niks gevonden. Het meeste vond hij veel te duur en de meeste dealers waren te gespecialiseerd en hadden geen goedkope plaatjes bij. En zijn die wel goedkopere bakken bij hadden, hadden er zoveel bij dat het ontmoedigend was om er door te bladeren.
Ik vond het fantastisch, hij houdt het op kleine beursjes en online tweedehands kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
Jorgen schreef op maandag 9 april 2018 @ 18:07:
[...]

Is het dus gewoon een kwestie van die phono-in een dB boost geven in de receiverinstellingen? En zo ja, hoeveel? Of is er iets stuk en moet ik wat anders doen?
IK heb in de handleiding terug kunnen vinden dat je met de optie Source Level + en - 12dB regel mogelijkheid heb, lijkt me dat je hiermee de boel een beetje gelijk kan trekken.
Gewoon proberen dus.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
kraats schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:49:
[...]
Deze draaitafel heeft een prima ingebouwde voorversterker die je met een switch achterop aan en uit kunt zetten, vandaar dat ie ook op de aux kan werken (als je de switch omzet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sluw schreef op maandag 9 april 2018 @ 19:43:
[...]

Deze draaitafel heeft een prima ingebouwde voorversterker die je met een switch achterop aan en uit kunt zetten, vandaar dat ie ook op de aux kan werken (als je de switch omzet)
Alleen doet-ie het dan nog steeds zachter dan de andere bronnen, mogelijk zelfs zachter dan wanneer je het op phono zet en de phono-ingang van de Marantz gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zacht(er) dan een line ingang zoals CD (meestal heel hard) of tuner (meestal wat minder hard) is behoorlijk gebruikelijk, zeker als je een element hebt dat niet een volle 5mV afgeeft maar wat minder. LP's worden niet zo knalhard geplafonneerd opgenomen als CD's (zie Loudness War). Zachter is dus niet erg zolang het maar correct klinkt. Dus op zich geen probleem dat de volumeknop verder open moet, met een dikke maar: als er maar wel de noodzakelijke RIAA correctie plaatsvindt.

Een phono pre is namelijk niet alleen een voorversterker maar past ook altijd, en zeer noodzakelijk, een RIAA afspeelcurve toe op het geluid om de lage tonen weer op niveau te brengen.

Hoor je alleen wat iele hoge tonen dan vindt er geen RIAA equalisatie plaats is het foute boel

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/86/RIAA-EQ-Curve_rec_play.svg/615px-RIAA-EQ-Curve_rec_play.svg.png

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 09-04-2018 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Cap Ik hoor volgens mij gewoon wel de gehele track, zoals je hem ook op Spotify hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goed, ik begrijp dat er dus een switch achterop zit die je op LINE kan zetten of PHONO? Zet je die op line dank klinkt het dus nog een stuk zachter en zonder laag, met andere woorden helemaal nergens naar, klopt dat? Zo ja dan werkt je PHONO stand gewoon.

Zachter tov de doorsnee CD is dus onontkoombaar, op zich niet erg toch als je gewoon je volumeknop pakweg 30-45 graden verder opendraait is het probleem opgelost? Je versterker is toch nog lang niet maxed-out?

Wil je dat niet dan moet je moeilijk gaan doen met een dure (honderden euro's) externe phono pre die je op meerdere versterkingsniveaus (dB) kan instellen. Het geluid wordt daar op zich niet beter van maar je volumeknop staat optisch wat verder naar beneden, mocht je dat belangrijk vinden. Of een element uitzoeken met een knalharde output, in de 6 mV regionen of hoger. Dat is dan vast zo'n DJ spijker. Maar zelfs dat wil niet zeggen dat alle platen bij dezelfde volumeknop-stand even hard gaan klinken als een doorsnee pop CD.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 09-04-2018 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
chromium schreef op maandag 9 april 2018 @ 19:05:
[...]

Ik vind dat iedere vinylfreak er toch een keer moet geweest zijn. Voor mij is het een bijna 8 uur round-trip dus ga ik deze keer niet.
In November heb ik voor bijna €350 gekocht en met moeite 1/4 van de beurs gedaan in 6 uur. Het was voor mij waarschijnlijk de beste koop ervaring ooit. De helft van mijn want list gevonden, terwijl ik op een normale beurs maximum 1 of 2 stuks vind.
Maar ik verzamel vooral platen die je iets minder frequent aantreft, audiofiele persingen, Japanse drukken, eerste drukken uit de jaren '70.
Mijn collega die mee was verzamelt vooral meer mainstream, platen van tussen de €2 en €10. Voor hem was de beurs een fiasco, na een uur had hij nog niks gevonden. Het meeste vond hij veel te duur en de meeste dealers waren te gespecialiseerd en hadden geen goedkope plaatjes bij. En zijn die wel goedkopere bakken bij hadden, hadden er zoveel bij dat het ontmoedigend was om er door te bladeren.
Ik vond het fantastisch, hij houdt het op kleine beursjes en online tweedehands kopen.
OldSmelly gaat weer snuffelen dit weekeinde :)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Cap schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:19:
Goed, ik begrijp dat er dus een switch achterop zit die je op LINE kan zetten of PHONO? Zet je die op line dank klinkt het dus nog een stuk zachter en zonder laag, met andere woorden helemaal nergens naar, klopt dat? Zo ja dan werkt je PHONO stand gewoon.

Zachter tov de doorsnee CD is dus onontkoombaar, op zich niet erg toch als je gewoon je volumeknop pakweg 30-45 graden verder opendraait is het probleem opgelost? Je versterker is toch nog lang niet maxed-out?

Wil je dat niet dan moet je moeilijk gaan doen met een dure (honderden euro's) externe phono pre die je op meerdere versterkingsniveaus (dB) kan instellen. Het geluid wordt daar op zich niet beter van maar je volumeknop staat optisch wat verder naar beneden, mocht je dat belangrijk vinden. Of een element uitzoeken met een knalharde output, in de 6 mV regionen of hoger. Dat is dan vast zo'n DJ spijker. Maar zelfs dat wil niet zeggen dat alle platen bij dezelfde volumeknop-stand even hard gaan klinken als een doorsnee pop CD.
Ik heb hem op line gezet, maar als hij dan in de phono van de receiver zit, krijg ik me toch een brom door de speakers. Gauw de platenspeler weer uitgezet dus. Hopelijk kon dit geen kwaad. Ik denk dat ik maar gewoon wat extra dB's ga instellen in het receiver-menu. Ik vind het niet perse erg dat de volumeknop "heen en weer" moet bij het schakelen tussen verschillende bronnen, maar het is gewoon onpraktisch. Is er nog een "gemiddeld aantal" dB's dat je erbij doet, of doe ik het gewoon puur op gehoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Jorgen schreef op maandag 9 april 2018 @ 22:48:
[...]

Ik heb hem op line gezet, maar als hij dan in de phono van de receiver zit, krijg ik me toch een brom door de speakers. Gauw de platenspeler weer uitgezet dus. Hopelijk kon dit geen kwaad. Ik denk dat ik maar gewoon wat extra dB's ga instellen in het receiver-menu. Ik vind het niet perse erg dat de volumeknop "heen en weer" moet bij het schakelen tussen verschillende bronnen, maar het is gewoon onpraktisch. Is er nog een "gemiddeld aantal" dB's dat je erbij doet, of doe ik het gewoon puur op gehoor?
Ja als je hem op line zet moet ie inderdaad niet in de phono ingang (maar een aux), het signaal is dan al door de ingebouwde voorversterker van je platenspeler versterkt. Ik zou gewoon op gehoor wat extra dB instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Sluw Kan het kwaad wat ik deed? Ik probeerde te doen wat @Cap zei, maar ben niet eens aan afspelen toegekomen, omdat ik gelijk die brom had.

Overigens, de vervangende LP's zijn ook binnen. Die van Kygo heeft wederom "vieze" strepen. Raar hoor. Kennelijk dus een vervuilde machine.

[ Voor 33% gewijzigd door Jorgen op 10-04-2018 01:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluw
Ik weet niet of Cap doorhad dat er ook een phono voorversterker in de platenspeler zit. Zonder phono voorversterker (in platenspeler, als los apparaat of versterker) zou je met een pure line-out op een aux ingang inderdaad een raar geluidsbeeld krijgen omdat er dus geen RIAA equalisatie plaats zou vinden. Maar dat is hier niet van toepassing.

Wat er nu gebeurde is dubbele voorversterking, doordat je hem op line zette werd die uit je platenspeler gebruikt en daarna werd het nog ene keer versterkt in je phono ingang. Het kan geen kwaad hoor, zeker niet omdat je geen muziek speelde. Mocht je dat wel gedaan hebben dan stond het alleen ontzettend hard maar er is heel wat nodig om versterker/speakers op te blazen.

Je kunt 'm nu dus gewoon op phono zetten, in je phono ingang en die dan wat extra dB geven. Er zit wat verschil in versterking tussen phono voorversterkers dus t kan best dat dat bij een wat lager niveau is. Volumeknop een kwartslag verder open dan bij cd lijkt me raar maar als je genoeg overhead hebt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaasdraad
Ik zou best graag naar de platenbeurs gaan maar dat gaat mijn portemonnee vast niet leuk vinden. En eerlijk gezegd, gierige Hollander die ik ben, vind ik de entree wel echt beschamend hoog.

[ Voor 1% gewijzigd door kaasdraad op 10-04-2018 10:43 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
kaasdraad schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:58:
Ik zou best graag naar de platenbeurs gaan maar dat gaat mijn portemonnee vast niet lukken vinden. En eerlijk gezegd, gierige Hollander die ik ben, vind ik de entree wel echt beschamend hoog.
Geen idee hoe hoog die in Utrecht is. In Hengelo betaal je 5 Euro entree en ik vind de prijzen van het materiaal wat je er koopt ook steeds minder interessant. Een mooie platenwinkel in de buurt kun je veel mooier spul halen en het kan net zo gezellig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasdraad
ksborg schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:02:
[...]

Geen idee hoe hoog die in Utrecht is. In Hengelo betaal je 5 Euro entree en ik vind de prijzen van het materiaal wat je er koopt ook steeds minder interessant. Een mooie platenwinkel in de buurt kun je veel mooier spul halen en het kan net zo gezellig zijn :)
Online voorverkoop is 12,50 en 14,- aan de kassa. Daar kun je al een mooi stuk vinyl van aanschaffen ;) 5 euro voor de beurs in Utrecht zou ik dan wel weer betalen. Een goede platenwinkel bij je in de buurt is idd ook ideaal maar eerlijk is eerlijk, deze beurs is wel megagroot en redelijk overweldigend. Zoals eerder gezegd is het wel iets om iig één keer in je leven naartoe geweest te zijn.

Ik zet mijn zinnen voorlopig op de festivals en specifieke metalbeurzen voor mijn vinyl :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Wel grappig, 10 jaar terug kwam er geen hond naar die beurzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:31

hilgo

Clear your mind of can't.

Onze collectie vinyl ook maar eens in discogs gezet (inclusief platen uit mijn vrouw haar jeugd): https://www.discogs.com/collection?user=hilgo
Heb in de berging nog ergens een doos met platen staan uit mijn jonge jaren maar daar moet ik nog eens uitgebreid naar op zoek want weinig ruimte, veel dozen en geen idee meer ...

Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wizard91
Yes! Net weer een pakketje op kantoor.

Laurence Guy - Saw Your For The First Time
Midland - Final Credits

en ook maar meteen besteld:
A.A.L. - 2012-2017
Nicolas Jaar - Nymphs II

En voor de liefhebbers hier mijn Discogs collectie.
https://www.discogs.com/user/WNTT/collection?ev=d_gs_c

[ Voor 24% gewijzigd door Wizard91 op 11-04-2018 02:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En het beloofde plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/04/2018-04-07-17.04.32-Medium.jpg
O+

Blijft een prachtige albumhoes ook!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ad de Jong
Hier ook weer een zending in ontvangst genomen...

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1804/391388/3xeRpLjf.jpg

Voorlopig maar eens een tijdje stoppen....
De laatste tijd wat te hard gegaan maar ja... als je dan tegenkomt wat je eigenlijk toch heel graag wil hebben.... Damn you Discogs :X

:+

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ksborg
Ad de Jong schreef op woensdag 11 april 2018 @ 20:00:

[afbeelding]

De laatste tijd wat te hard gegaan maar ja... als je dan tegenkomt wat je eigenlijk toch heel graag wil hebben.... Damn you Discogs :X

Money for Nothing! Cool. Ik blijf de hele tijd roepen dat ik op 2 dure na, alle Dire Straits LP's heb... Ik mis On the Night en Live at the BBC. Die eerste is aardig te vinden, maar prijzig. Die andere is bijna onmogelijk.

Echter, ik was Money for Nothing vergeten :o. Toch maar eens een keer aanschaffen :)

Edit: was hem blijkbaar echt vergeten. Heb hem op Cassette :+

[ Voor 4% gewijzigd door ksborg op 12-04-2018 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Ad de Jong schreef op woensdag 11 april 2018 @ 20:00:

[afbeelding]

Ik heb de standaard persing van brothers in arms gehad, de nieuwere variant van b2b, geen een van die twee kan tippen aan de mobile fidelity soundlab persing.... ik had dan ook voor die versie gekozen in ruil voor de oorspronkelijke persing...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:09
Afgelopen 4 week 9 LP's gekocht/gekregen als ik het even goed tel. Gaat om deze plaatjes

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/5/6/2/1/9200000038991265.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/0/1/6/6/9200000051606610.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/3/1/5/0/1000004005600513.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/4/4/4/8/1000004007328444.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/7/5/6/3/9200000054593657.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/5/0/6/3/1000004007343605.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/2/3/6/9/9200000026409632.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/4/2/2/7/1000004007407224.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/8/8/6/3/9200000087053688.jpg

Die van John Hiatt is mijn favoriet. Hij kwam uit op mijn verjaardag en heb hem als verjaardagscadeau gekregen van mijn broer.

In tussen ook aan het kijken naar nieuwe platenspeler als opvolger van de 40 jaar oude techniscs van mijn ouders. Vindt het alleen wel lastig. Zijn niet veel winkels in de buurt waar je meerdere platenspelers kunt vergelijken. Op basis van beetje inlezen lijkt keuze te gaan tussen Linn LP 12 Majik, Rega Planar 6, Clearaudio Concept met MC element, Pro-ject The Classic SB SuperPack. Linn is veruit de duurdere van dit rijtje en komt alleen voor aanschaf in aanmerking als ik hem mooier vindt klinken als de rest. Ben bij de Linn een beetje bang door de onrust die ontstaat door de upgrade mogelijkheden. Clearaudio vind ik er mooi uitzien. Geen idee hoe die klinkt. Ook het idee dat je hem uit de doos kunt halen en vrij simpel in gebruik kan nemen spreekt me aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Faxe schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:24:
Afgelopen 4 week 9 LP's gekocht/gekregen als ik het even goed tel. Gaat om deze plaatjes

...

Die van John Hiatt is mijn favoriet. Hij kwam uit op mijn verjaardag en heb hem als verjaardagscadeau gekregen van mijn broer.

In tussen ook aan het kijken naar nieuwe platenspeler als opvolger van de 40 jaar oude techniscs van mijn ouders. Vindt het alleen wel lastig. Zijn niet veel winkels in de buurt waar je meerdere platenspelers kunt vergelijken. Op basis van beetje inlezen lijkt keuze te gaan tussen Linn LP 12 Majik, Rega Planar 6, Clearaudio Concept met MC element, Pro-ject The Classic SB SuperPack. Linn is veruit de duurdere van dit rijtje en komt alleen voor aanschaf in aanmerking als ik hem mooier vindt klinken als de rest. Ben bij de Linn een beetje bang door de onrust die ontstaat door de upgrade mogelijkheden. Clearaudio vind ik er mooi uitzien. Geen idee hoe die klinkt. Ook het idee dat je hem uit de doos kunt halen en vrij simpel in gebruik kan nemen spreekt me aan.
Oooe dat is wel een heel mooi rijtje, ben heel benieuwd wat t wordt. Al gaan luisteren? Ik ben zelf een stapje daar onder aan het kijken. Heb nu een aantal jaar een Kenwood KD 2070 met AT95E gehad, erg mooi voor het geld, zware stabiele tafel. Je kunt de arm alleen niet helemaal afstellen wat wel nodig is voor wat duurdere elementen. Zelf neig ik naar een Rega Planar 3 met een Nagaoka MP-110 ik heb hem al gehoord met de bijgeleverde Elys 2 en wat andere elementen maar de Nagaoka sprong er toch wel uit (hou het bij MM omdat mijn rega brio-r een mooie mm trap heeft). Blijft (voor mij) erg veel geld dus ga binnenkort de planar 1 en 2 met de Nagaoka checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
Nog nergens naar geluisterd. De spelers die hierboven staan kan ik op redelijke afstand gaan beluisteren. Kan dan Pro-ject en Linn in direct vergelijk beluisteren en Linn versus de Clearaudio. Rega kan ik volgens mij niet in de buurt hier vergelijken met een van de andere merken. Bij mijn huidige speler heb ik het probleem dat afgaande op een waterpas het plateau niet waterpas staat. Weet zo niet of het aan de vloer of kast ligt waar hij op staat. Iemand de gouden tip om hem wel waterpas te zetten? De speler heeft volgens mij geen stelbare pootjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Faxe schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:44:
Nog nergens naar geluisterd. De spelers die hierboven staan kan ik op redelijke afstand gaan beluisteren. Kan dan Pro-ject en Linn in direct vergelijk beluisteren en Linn versus de Clearaudio. Rega kan ik volgens mij niet in de buurt hier vergelijken met een van de andere merken. Bij mijn huidige speler heb ik het probleem dat afgaande op een waterpas het plateau niet waterpas staat. Weet zo niet of het aan de vloer of kast ligt waar hij op staat. Iemand de gouden tip om hem wel waterpas te zetten? De speler heeft volgens mij geen stelbare pootjes.
De nieuwe rega planar 3 heeft een verbeterde arm t.o.v. de rp6, misschien interessant om ook mee te nemen, de rp6 heeft wel weer wat andere pluspunten. Inderdaad wel belangrijk om in 1 sessie de tafels met elkaar te kunnen vergelijken...

Als je de pootjes niet kunt stellen zul je toch op de een of andere manier de kast of speler op moeten hogen. Bierviltjes :+ Ik heb zelf m'n platenspeler aan de muur, je hebt van die zwevende planken die je bij kunt stellen. Ook i.v.m. met trillingen want ik heb een houten vloer op balken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
Ben al wat aan het klooien geweest met papier om de speler meer waterpas te krijgen. Scheelt wel iets maar nog niet perfect. RP6 is al opgevolgd door Planar 6 die volgens mij dezelfde arm (RB 330) als Planar 3 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Faxe schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:24:
Ben al wat aan het klooien geweest met papier om de speler meer waterpas te krijgen. Scheelt wel iets maar nog niet perfect. RP6 is al opgevolgd door Planar 6 die volgens mij dezelfde arm (RB 330) als Planar 3 heeft.
Ah, ik zie het, je hebt gelijk, dan heb ik niets gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sluw schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:06:
[...]

De nieuwe rega planar 3 heeft een verbeterde arm t.o.v. de rp6, misschien interessant om ook mee te nemen, de rp6 heeft wel weer wat andere pluspunten. Inderdaad wel belangrijk om in 1 sessie de tafels met elkaar te kunnen vergelijken...

Als je de pootjes niet kunt stellen zul je toch op de een of andere manier de kast of speler op moeten hogen. Bierviltjes :+ Ik heb zelf m'n platenspeler aan de muur, je hebt van die zwevende planken die je bij kunt stellen. Ook i.v.m. met trillingen want ik heb een houten vloer op balken.
Ach... ik heb mijn UHD-blu-rayspeler op mijn centerspeaker staan... Gaat ook goed ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluw
Jorgen schreef op donderdag 12 april 2018 @ 23:23:
[...]

Ach... ik heb mijn UHD-blu-rayspeler op mijn centerspeaker staan... Gaat ook goed ;)
Je kunt ook een flinke up firing subwoofer kopen om je platenspeler op te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
Tracker van Mark Knopfler gaat retour naar Bol.com. De bijgeluiden (tikken etc.) zijn te overheersend. Hij is niet op voorraad. Kun dus niet gelijk een nieuwe bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:22
Veel plezier een ieder die vandaag naar Utrecht gaat!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldsmelly
Vandaag naar Utrecht geweest....

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/hOCs97/Utrecht_2018.jpg

U ziet....

Black Sabbath : Black Sabbath
Karajan Boxset: Straus
Jethro Tull : Aqualung
The Savage Rose: In the plain
Grace Jones: slave to the rytthm
Santana Abraxas
Judas Pries : Screaming for vegeance

QueensRyche : The Warning Japanse pressing
Elton John : Captain Fantastic Japanse pressing
Iron Maiden: Aces High Japanse pressing

Metallica : And Justice for All 45RPM versie :9 _/-\o_ :9~

Het was lang niet zo druk met mensen als de vorig keer, heel veel kramen in hal 12 hadden Japanse pressings.

Al met al een geslaagde dag...

[ Voor 5% gewijzigd door oldsmelly op 14-04-2018 20:06 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
Bij mij geen grote stapel LP's uit Utrecht.
Wel twee prachtige albums via Marktplaats:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kNb8DFKl.jpg

De hoes van Soft Machine is niet veel beter dan Good. De LP zelf is gewoon VG++.
En dan die andere. Zowel hoes als LP zijn gewoonweg NM. Onvoorstelbaar, maar wel waar _/-\o_ .

Nu op de draaiert: Soft Machine :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oldsmelly schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 20:02:

*knip*

Het was lang niet zo druk met mensen als de vorig keer, heel veel kramen in hal 12 hadden Japanse pressings.
Aha, is dat een teken aan de wand, vinyl hype over zijn hoogtepunt heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Wat zit er toch een verschil in nieuwe LP's zeg... Amy MacDonald - Under Stars gekocht laatst. Gewoon nieuw in seal. Ik heb 40 jaar oude LP's die minder tikjes hebben dan deze... En het is echt geen one off, heel veel nieuwe releases klinken echt beroerd. Niet allemaal, sommige zijn echt briljant goed... Maar er zit echt een waanzinnig groot verschil tussen :o

Overigens, ik vind het wél een geweldig album. En ik haal hem nog wel een keer door de Knosti heen. Hoewel dat een minuut lang een tik op precies dezelfde plek niet zal gaan fixen :'(

[ Voor 20% gewijzigd door ksborg op 14-04-2018 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chromium
Nice ! Vooral de Japanse persingen natuurlijk ;)
Je hebt geen idee of de dealers waar je ze kocht een online shop hebben ?
Ik heb vorig jaar bij een aardige Duitser, die volgens mij een Japanse echtgenote had, een aantal zeer mooie exemplaren gekocht, maar vergeten te vragen als hij ook een webshop had.

Ik koop nu vooral rechtstreeks uit Japan, maar het blijft een gok dat de douane het niet tegenhoudt en er 33% belasting en invoerrechten op heft (waarde + verzendingskosten)
oldsmelly schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 20:02:

[afbeelding]

U ziet....

Black Sabbath : Black Sabbath
Karajan Boxset: Straus
Jethro Tull : Aqualung
The Savage Rose: In the plain
Grace Jones: slave to the rytthm
Santana Abraxas
Judas Pries : Screaming for vegeance

QueensRyche : The Warning Japanse pressing
Elton John : Captain Fantastic Japanse pressing
Iron Maiden: Aces High Japanse pressing

Metallica : And Justice for All 45RPM versie :9 _/-\o_ :9~

Al met al een geslaagde dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
chromium schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 23:15:
Nice ! Vooral de Japanse persingen natuurlijk ;)
Je hebt geen idee of de dealers waar je ze kocht een online shop hebben ?
Ik heb vorig jaar bij een aardige Duitser, die volgens mij een Japanse echtgenote had, een aantal zeer mooie exemplaren gekocht, maar vergeten te vragen als hij ook een webshop had.

Ik koop nu vooral rechtstreeks uit Japan, maar het blijft een gok dat de douane het niet tegenhoudt en er 33% belasting en invoerrechten op heft (waarde + verzendingskosten)

[...]
Nee geen idee eigenlijk vergeten te vrage... :'(

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Cap schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 21:29:
[...]

Aha, is dat een teken aan de wand, vinyl hype over zijn hoogtepunt heen?
Geen idee...... het was mooi weer en wellicht is het zondag wel druk.
En 2 maal per jaar is wellicht teveel voor deze beurs ?

En nu gaat OmeSmelly eens "heerlijk" de Okki Nokki aan het werk zetten, de laatste tijd niet aan toe gekomen en ik moet nog iets van 60 platen door de wasstraat jagen :X

Zo de eerste batch gedaan.... En uiteraard de 45 rpm versie van And Justice for all !!

Dit is echt veruit de beste versie die ik ooit heb gehoord van dit album., wat een helderheid en spreiding van de instrumenten.De gitaren, bas en base drums vloeien nergens in elkaar en je kan alles perfect onderscheiden de zang komt heerlijk los en ligt echt op de muziek ipv de cd versie die ik heb waar alles al gauw een brei wordt _/-\o_ :9~

Nadeel is dat ik nu echt alle (klassieke albums) van metallica in de ze versie ga proberen te bemachtigen. Gelukkig is dit mijn eerste Metallica LP (deze week valt de 45RPM van S&M ook in de bus)...

[ Voor 60% gewijzigd door oldsmelly op 15-04-2018 10:06 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
oldsmelly schreef op zondag 15 april 2018 @ 08:05:
[...]

Zo de eerste batch gedaan.... En uiteraard de 45 rpm versie van And Justice for all !!

Dit is echt veruit de beste versie die ik ooit heb gehoord van dit album., wat een helderheid en spreiding van de instrumenten.De gitaren, bas en base drums vloeien nergens in elkaar en je kan alles perfect onderscheiden de zang komt heerlijk los en ligt echt op de muziek ipv de cd versie die ik heb waar alles al gauw een brei wordt _/-\o_ :9~

Nadeel is dat ik nu echt alle (klassieke albums) van metallica in de ze versie ga proberen te bemachtigen. Gelukkig is dit mijn eerste Metallica LP (deze week valt de 45RPM van S&M ook in de bus)...
Ik heb een standaard 2LP van Justice. En inderdaad, daarbij valt zelfs mij het gebrek aan detail op. Alles klinkt wollig. Alsof er een deken over de speakers ligt. Het album van Soft Machine (zie vorige post) klinkt echt veel beter ondanks zijn leeftijd. En nee, dan bedoel ik niet het soort muziek of de technische uitvoering :+ .

Voordeel is wel dat je weet waar je voor betaalt en je je verlanglijstje aan kan vullen >:) .

Vorige week heb ik trouwens voor het eerst een LP bij de Lidl gekocht: AC/DC live.
Kwaliteit viel me alles mee. Gewoon leuk om een keer in een supermarkt een LP te kopen.
Grappig ook dat een aantal van die albums binnen no time op MP werden aangeboden. Hollanders en handel, het blijft een goede combi :P .

Nu op de draaiert: Pink Floyd - The Wall.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldsmelly
The wall altijd lekker !!!

Nu even aan het luisteren naar Maiden Aces High ... Japanese Style _/-\o_

En.... ............Net via Ebay Master of Puppets 45 rpm gevonden en besteld 8) :+

[ Voor 5% gewijzigd door oldsmelly op 15-04-2018 13:56 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wizard91
Afgelopen Zaterdag een gelukje gehad, liep toevallig langs een warenhuis sale met voornamelijk stoelen en kasten. Zag ik in een hoekje een kastje staan met echt 300+ LP's. Lekker even door gegaan, helaas veel Movie soundtracks en verder beschadigde platen. Maar toch nog leuk kunnen scoren voor 2$ per stuk.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2gyavli.jpg

Klobber - Redneck Revenge (alias van Armand van Helden)
Bruce Springsteen - Born in the U.S.A (Nieuw Zeeland Release)
Wamdue Project / Infinity - You're The Reason / Sunshine
Madonna - Material Girl (Extended Dance Remix)
Christian Smith vs Block - Viking Style EP
Kim Cummings - Love Me True
The Funky Lowlives - The Low Vaultage EP
Avon - Contour (1992 Techno Plaat)

Toen Zondag nog even langs mn lokale platenzaak gewandeld en wat zag ik 50% korting op all vinyl!
Helaas was ik al wat laat, dus veel wat ik wou hebben was al weg maar toch nog het volgende weten te scoren voor een zeer leuke prijs.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/ixwais.jpg

Four Tet - New Energy (Album)
Aphex Twin - Richard D. James Album (Reissue)
Mall Grab - Sun Ra EP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faxe
Vandaag naalddrukmeter gekocht. Altijd leuk om even te kijken of de ingestelde waarde op de speler klopt.

Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/s/v-3/p2824834529-3.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Prima ding. Dat is dezelfde als deze, alleen dan voor een andere prijs.

https://www.ebay.nl/itm/D...88ee53:g:dV4AAOSwiONYQDap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:16

momania

iPhone 30! Bam!

Weet er iemand toevallig één of een aantal winkels die 'now playing' stands verkopen? Heb een beetje op amazon zitten zoeken, maar zit niet veel interessants tussen. Gaat me ook meer gewoon om een stand waar ik de hoes van de spelende plaat in kan zetten. Hoeft dus ook verder niets op te staan qua tekst, maar mag wel een beetje stevig zijn (dus niet zo'n cheap wire-frame dingetje). :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Faxe schreef op maandag 16 april 2018 @ 21:30:
Vandaag naalddrukmeter gekocht. Altijd leuk om even te kijken of de ingestelde waarde op de speler klopt.

[afbeelding]
2.15 is dat niet wat veel ?

Ortofon gaf voor mijn stylus 1,4-1.7 op dus ik heb hem ingesteld op 1.5.

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
momania schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:44:
Weet er iemand toevallig één of een aantal winkels die 'now playing' stands verkopen? Heb een beetje op amazon zitten zoeken, maar zit niet veel interessants tussen. Gaat me ook meer gewoon om een stand waar ik de hoes van de spelende plaat in kan zetten. Hoeft dus ook verder niets op te staan qua tekst, maar mag wel een beetje stevig zijn (dus niet zo'n cheap wire-frame dingetje). :)
Prijzig maar wel een hele stevige stand met een goede bescherming voor je platen

https://www.northendhaarl...aying-lp-stand-accessory/

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:37
Een (kook)boek standaard is wellicht een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
oldsmelly schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:49:
[...]

2.15 is dat niet wat veel ?

Ortofon gaf voor mijn stylus 1,4-1.7 op dus ik heb hem ingesteld op 1.5.
Volgens de gebruiksaanwijzing van de draaitafel moet de naalddruk 1,75 zijn. Heb hem nu ingesteld op 2 gram. Volgens de schaalverdeling op de speler zelf is dat rond de 1,8 gram. Naalddruk kun je wat ik er van begrepen heb beter iets te hoog dan iets te laag instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 289295

momania schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:44:
https://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/40070185/

Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:16

momania

iPhone 30! Bam!

oldsmelly schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:51:
[...]

Prijzig maar wel een hele stevige stand met een goede bescherming voor je platen

https://www.northendhaarl...aying-lp-stand-accessory/
Prijzig is relatief, maar thanks!
Wel veel geld voor wat het is idd.
Marcel schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:55:
Een (kook)boek standaard is wellicht een optie?
Goed idee! Moar options!
Leuk idee, maar zoek iets dat vrijstaand is :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Pagina: 1 ... 89 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.