Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 101 Laatste
Acties:
  • 588.335 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-05 15:47
momania schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:37:
[...]

Prijzig is relatief, maar thanks!
Wel veel geld voor wat het is idd.

[...]

Goed idee! Moar options!

[...]

Leuk idee, maar zoek iets dat vrijstaand is :)
Op Etsy zijn ook een boel prima oplossingen te vinden, zoek bijvoorbeeld op record holder. Sommige dingen zijn een beetje knutselig, andere weer erg mooi. Ik vind deze bijvoorbeeld wel tof maar ook duur:

Afbeeldingslocatie: https://img.etsystatic.com/il/d68188/1276874190/il_570xN.1276874190_693e.jpg?version=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-05 16:16
Faxe schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:26:
[...]

Volgens de gebruiksaanwijzing van de draaitafel moet de naalddruk 1,75 zijn. Heb hem nu ingesteld op 2 gram. Volgens de schaalverdeling op de speler zelf is dat rond de 1,8 gram. Naalddruk kun je wat ik er van begrepen heb beter iets te hoog dan iets te laag instellen.
Zoals mijn oma al zei: "Alles waar 'te' voor staat is niet goed, behalve tevreden" d:)b . Ik start altijd met de geadviseerde druk en wijk daar pas van af als daar aanleiding voor is. Zo kan het zo maar zijn dat het aanpassen van de naalddruk een prettiger, soms zelfs echt beter geluid geeft. En dat maakt een mens tevreden :+ . Tot nu toe ben ik altijd wel binnen de range van de leverancier gebleven.

Tip: houd er rekening mee dat de schaalverdeling van je arm pas 'werkt' nadat je de arm gabalanceerd / afgesteld hebt. Is dat niet gedaan, dan heeft de schaalverdeling van het contragewicht geen enkele waarde.
Misschien weet je het al, maar toch maar even de stappen voor het afstellen van de arm.

- platenspeler spanningsloos maken, zeker als het een (semi) automatische is
- antiskating op 0 zetten
- naald beschermen
- (oude) LP op de speler leggen
- arm boven de LP brengen
- armlift laten zakken
- contragewicht draaien tot de arm vrijwel horizontaal zweeft
- arm terugbrengen naar steun
- schaalverdeling van het contragewicht (meestal een vrij draaiend kunststof schijfje voorop het gewicht) op 0 zetten.
- volledig contragewicht op de geadviseerde naalddruk zetten
- antiskating op dezelfde waarde als die naalddruk zetten

Als je vervolgens de naalddruk controleert met je naalddrukmeter, zal je zien dat deze vrijwel overeen komt. Het lijkt misschien ingewikkeld, maar het valt allemaal erg mee.

Omdat je het over de handleiding van de platenspeler hebt, wil toch nog even opmerken dat niet de speler, maar het element i.c.m. de naald bepalend zijn voor de naalddruk. Hooguit wordt in de handleiding van de speler de naalddruk van het standaard element zoals uit de fabriek afgemonteerd, vermeld. En dat kan natuurlijk best de Ortofon zijn waar Oldsmelly het over heeft.

Maar goed, hopelijk kan je hier wat mee.

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Sluw schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:07:
[...]

Op Etsy zijn ook een boel prima oplossingen te vinden, zoek bijvoorbeeld op record holder. Sommige dingen zijn een beetje knutselig, andere weer erg mooi. Ik vind deze bijvoorbeeld wel tof maar ook duur:

[afbeelding]
Thanks voor de tip! Ik heb zelf altijd die lijsten van de flying tiger gehad, maar die ben ik spuug zat. Even snel wisselen zit er namelijk niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Polycom schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:44:
[...]

Thanks voor de tip! Ik heb zelf altijd die lijsten van de flying tiger gehad, maar die ben ik spuug zat. Even snel wisselen zit er namelijk niet in.
Ik heb ooit dit systeem in een aanbieding gekocht. Drie voor ±80 geloof ik, buiten de aanbieding zijn ze wat prijzig. Maar je kunt met een klik de lijst open doen en snel je vinyl wisselen, ook leuk.

Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/013847/files/010298447/artvinyl-play-display-3pack-black.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:26

momania

iPhone 30! Bam!

Sluw schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:07:
[...]

[afbeelding]
Die zijn wel tof ja, maar weer meer gemaakt om meerdere vinyls erop te hebben staan.

* momania zoekt nog rustig verder.. het internet is groot en er is geen haast bij :P

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
momania schreef op woensdag 18 april 2018 @ 17:22:
[...]

Die zijn wel tof ja, maar weer meer gemaakt om meerdere vinyls erop te hebben staan.

* momania zoekt nog rustig verder.. het internet is groot en er is geen haast bij :P
Ja bedoelde meer de Etsy link, daar is van alles te vinden, ook voor 1(of iets meer) zoals deze stand:

Afbeeldingslocatie: https://img.etsystatic.com/il/a4b03a/1170603115/il_570xN.1170603115_nxwj.jpg?version=0

Edit: die wordt dan toevallig niet naar NL verzonden :+ maar genoeg te vinden dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Sluw op 18-04-2018 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:06
Sluw schreef op woensdag 18 april 2018 @ 17:12:
[...]

Ik heb ooit dit systeem in een aanbieding gekocht. Drie voor ±80 geloof ik, buiten de aanbieding zijn ze wat prijzig. Maar je kunt met een klik de lijst open doen en snel je vinyl wisselen, ook leuk.

[afbeelding]
Dit lijkt hetzelfde €29,95 per stuk
https://www.bol.com/nl/p/...BEgIRsPD_BwE&gclsrc=aw.ds

Of 4 voor €90
https://www.bol.com/nl/p/...058303608%26itm_role%3Din

[ Voor 17% gewijzigd door PLAE op 18-04-2018 17:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-05 18:48
Anders is de "And justice for all' ook maar zielig alleen in de kast 8)

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/nEmUgn/Mtallica_2.jpg

Master of puppets is ook de 45rpm versie _/-\o_

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Lijkt exact hetzelfde en lijkt ook meer op de prijs die ik betaalde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:23
Vintage1967 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:01:
[...]

Zoals mijn oma al zei: "Alles waar 'te' voor staat is niet goed, behalve tevreden" d:)b . Ik start altijd met de geadviseerde druk en wijk daar pas van af als daar aanleiding voor is. Zo kan het zo maar zijn dat het aanpassen van de naalddruk een prettiger, soms zelfs echt beter geluid geeft. En dat maakt een mens tevreden :+ . Tot nu toe ben ik altijd wel binnen de range van de leverancier gebleven.

Tip: houd er rekening mee dat de schaalverdeling van je arm pas 'werkt' nadat je de arm gabalanceerd / afgesteld hebt. Is dat niet gedaan, dan heeft de schaalverdeling van het contragewicht geen enkele waarde.
Misschien weet je het al, maar toch maar even de stappen voor het afstellen van de arm.

- platenspeler spanningsloos maken, zeker als het een (semi) automatische is
- antiskating op 0 zetten
- naald beschermen
- (oude) LP op de speler leggen
- arm boven de LP brengen
- armlift laten zakken
- contragewicht draaien tot de arm vrijwel horizontaal zweeft
- arm terugbrengen naar steun
- schaalverdeling van het contragewicht (meestal een vrij draaiend kunststof schijfje voorop het gewicht) op 0 zetten.
- volledig contragewicht op de geadviseerde naalddruk zetten
- antiskating op dezelfde waarde als die naalddruk zetten

Als je vervolgens de naalddruk controleert met je naalddrukmeter, zal je zien dat deze vrijwel overeen komt. Het lijkt misschien ingewikkeld, maar het valt allemaal erg mee.

Omdat je het over de handleiding van de platenspeler hebt, wil toch nog even opmerken dat niet de speler, maar het element i.c.m. de naald bepalend zijn voor de naalddruk. Hooguit wordt in de handleiding van de speler de naalddruk van het standaard element zoals uit de fabriek afgemonteerd, vermeld. En dat kan natuurlijk best de Ortofon zijn waar Oldsmelly het over heeft.

Maar goed, hopelijk kan je hier wat mee.
Platenspeler is nog origineel met uitzondering van de naald die paar keer is vervangen. Kan wat betreft naalddruk dus gewoon de gebruiksaanwijzing volgen. Heb de eerste keer de naalddruk afgesteld aan de hand van dit youtube filmpje YouTube: Very Detailed Turntable Setup for Beginners

In het filmpje gebeurt hetzelfd als wat jij beschreven hebt. Kan zijn dat de afwijking tussen de naalddruk op de meter en wat de speler aangeeft deels veroorzaakt wordt door het niet heel precies in evenwicht was toen ik de naalddruk instelde. In jouw methode staat dat je naald moet beschermen. Bedoel je daarmee het bevestigen van het "kapje" dat over de naald heenvalt? Volgens mij is dat namelijk niet wat je moet doen. Bij het afspelen heb je dat kapje er ook niet op neem ik aan. Door het kapje krijg je uiteindelijk een iets lagere naalddruk in verband met het gewicht van het kapje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Sluw schreef op woensdag 18 april 2018 @ 17:33:
[...]

Ja bedoelde meer de Etsy link, daar is van alles te vinden, ook voor 1(of iets meer) zoals deze stand:

[afbeelding]

Edit: die wordt dan toevallig niet naar NL verzonden :+ maar genoeg te vinden dus.
Had al wat rond gekeken op Etsy idd, maar kon nog niet echt wat vinden. Die stand die je linked is mooi maar wat lomp en groot, en ik wil het wat kleiner houden.

Na het idee om eens te zoeken naar kookboek houders, kwam ik ineens op een ander idee: iPad houder.

Heb dus nu voor een tientje dit besteld:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51pO4LTUs%2BL._SL1001_.jpg

De hoek is verstelbaar, dus ondanks kleine formaat, als de hoes redelijk recht kan staan, moet het goed werken denk ik. We gaan het zien :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-04 14:41
LP houder voor tijdens het afspelen? IKEA! :). Deze werkt perfect

Zo te zien is het de GRIMAR

Meerdere tegelijk wordt hem niet overigens.

[ Voor 10% gewijzigd door ksborg op 19-04-2018 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Faxe schreef op woensdag 18 april 2018 @ 21:32:
[...]

In jouw methode staat dat je naald moet beschermen. Bedoel je daarmee het bevestigen van het "kapje" dat over de naald heenvalt? Volgens mij is dat namelijk niet wat je moet doen. Bij het afspelen heb je dat kapje er ook niet op neem ik aan. Door het kapje krijg je uiteindelijk een iets lagere naalddruk in verband met het gewicht van het kapje.
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Een extra kapje tijdens kalibreren zorgt voor een lagere naalddruk bij afspelen. Mijn element heeft een klein kapje dat je kunt draaien als je de naald wilt beschermen. En voor de puristen onder ons: ook dat resulteert in een lagere naalddruk tijden afspelen. Maar dat is volgens mij zo minimaal, dat verwaarloos ik voor het gemak maar ;) . De boodschap is uiteindelijk dat je de naald goed moet beschermen bij het afstellen. Hoezo 'open deur' :P ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Zo zie je maar dat er voor vinyl nog steeds doorontwikkelingen plaatsvinden:
High Definition Vinyl: binnenkort op een draaitafel in de buurt?

Sinan Kökbugur | 13 april 2018

Het Oostenrijkse bedrijf Rebeat Innovation heeft aangekondigd bezig te zijn met de ontwikkeling van een productieproces om tot de productie van HD-vinyl te komen. De nieuwe productiemethode belooft een hogere geluidskwaliteit, een hoger frequentiebereik, dertig procent meer afspeelduur en dertig procent meer amplitude dan de huidige vinylplaten. De nog te produceren HD-vinylplaten kunnen op elke bestaande draaitafel afgespeeld worden. Binnenkort op een draaitafel in de buurt?

Lees verder bij Hifi.nl
Dus de master wordt direct op een keramische plaat dmv een laser geëtst, waardoor deze plaat volgens de claim niet slijt tijdens persen. En het frequentiebereik zou veel groter worden. Het grootste voordeel zou zijn dat je met de bestaande apparatuur kan blijven afspelen. Ik ben wel benieuwd, maar ben ook wel sceptisch of dit ook wel echt werkbaar is (en betaalbaar!).

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasdraad
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-05 06:31
Weet iemand in welke fysieke winkel ik een knijpfles (liefst met een zwanenhals) kan vinden om reinigingsvloeistof in te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albert Heijn? WC-eend? :)

Mooi dat HD-vinyl, ze zijn wsch alleen een (waarschijnlijk doorslaggevend) dingetje vergeten te vermelden: hogere prijs. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 19-04-2018 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Laatste tijd op zoek geweest naar een nieuwe platenspeler, neigde heel erg naar de Rega spelers maar na hem gisteren nog eens live gezien te hebben toch besloten dat ik een iets degelijkere speler wil. Blijft een prachtig ding maar dat omleggen van die snaar (of externe voeding kopen) om van 33 naar 45 toeren te gaan staat me niet zo aan. Ik draai veel platen en gemak en degelijkheid is ook een groot goed. Misschien toch een tweedehands technics met mooi element of een andere goed gebouwde jaren 80 speler uit een iets hogere klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
Welke Rega heb je bekeken? Omleggen van de snaar is inderdaad niet handig als je vaak switched tussen 33 en 45 toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Faxe schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:40:
Welke Rega heb je bekeken? Omleggen van de snaar is inderdaad niet handig als je vaak switched tussen 33 en 45 toeren.
Ja doe ik wel redelijk vaak, heb een aantal persingen die om kwaliteitsredenen op 45 toeren zijn maar ook singels (7 en 12"). Vind het ook leuk om gewoon een beetje van alles door elkaar te draaien. Ik heb de RP3 en nieuwe Planar 3 gekeken (en de modellen daaronder). Ik vind ze fantastisch qua idee en kwaliteit maar je moet er wel voorzichtig mee omgaan. Goed opstellen enzo, dat moet natuurlijk altijd maar toch...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Schaamteloze x-post:

Afbeeldingslocatie: https://img.discogs.com/gp-ZJaM-fX2OCuT-JPdvKqjfccs=/fit-in/600x600/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-11373187-1515160576-8245.jpeg.jpg

O+

180g vinyl natuurlijk ... :+

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:23
yodeluxe schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:55:
Zo zie je maar dat er voor vinyl nog steeds doorontwikkelingen plaatsvinden:

[...]

Dus de master wordt direct op een keramische plaat dmv een laser geëtst, waardoor deze plaat volgens de claim niet slijt tijdens persen. En het frequentiebereik zou veel groter worden. Het grootste voordeel zou zijn dat je met de bestaande apparatuur kan blijven afspelen. Ik ben wel benieuwd, maar ben ook wel sceptisch of dit ook wel echt werkbaar is (en betaalbaar!).
Dat is idd een zeer interessante ontwikkeling.
Ook de crosstalk tussen groeven verdwijnt hiermee natuurlijk volledig (kan je vaak horen aan het begin van de plaat, dat je de naburige groef al hoort spelen terwijl de naald nog in de inloopgroef zit).

Als dit concept doorgezet wordt en in aanzienlijke oplage gemaakt gaat worden denk ik dat het wellicht betaalbaarder is dan de normale manier van snijden. Een laser an sich is geen superduur component meer. De snijtafels van weleer waren ook dure stukjes apparatuur en zijn van een technologie wat nu niet meer gangbaar is. (nu wordt geloof ik alles nog gesneden op oude neumann spullen.)
Maar zolang we het nog niet gehoord hebben kunnen we natuurlijk niet oordelen :P

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
WhizzCat schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:57:
Schaamteloze x-post:

[afbeelding]

O+

Heerlijk plaatje ligt hier ook redelijk vaak op de draaiert... 8)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:21
Yes yes yes yes yes yes yes.
/me Jasphur is een zeer blij man

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PCdOBXafbgLYZ3SFVi5tOccI/full.jpg

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-05 11:23

Wimmel

Hello

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pZLpBzm6LQ2qnRf3mKgizcNO/medium.jpg

Vandaag voor het eerst in jaren weer eens naar RSD geweest. Pop-Eye in Alkmaar had het prima voorelkaar. Voor openingstijd koffie, koek en nummertjes uitdelen. Na openingstijd maximaal 10 klanten tegelijkertijd in de winkel. Rustig kunnen struinen in de bakken en Tom Waits meegenomen. Ook nog naar Haarlem geweest maar het gezochte singletje van de Toy Dolls was overal al weg.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B___MAN
  • Laatst online: 23-05 13:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jr35wRrNOiD8NGoEB7TiD6Qf/full.jpg

Mijn score van de RSD.

[ Voor 6% gewijzigd door B___MAN op 21-04-2018 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cBhN9Ss6yMk8xhfV2DuRUybW/full.jpg

Vandaag al weer 2 jaar ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Oeh, Sucker Punch soundtrack? Heeft paar erg vette nummers, destijds veel geluisterd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Laatst online: 23-05 13:15
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 19:50:
[...]

Oeh, Sucker Punch soundtrack? Heeft paar erg vette nummers, destijds veel geluisterd :-)
Lekkere soundtrack!! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldsmelly
WhizzCat schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:57:
Schaamteloze x-post:

[afbeelding]

O+

Nu is deze aan de beurt :)

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/ksRLBx/lp_seesaw.jpg

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn er eigenlijk fatsoenlijke alternatieven voor Crosley platenspelers? Zelfde looks maar normale kwaliteit zeg maar...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 11:28
Ik heb RSD altijd wat links laten liggen omdat er zelden iets bij was dat ik moest hebben en vooral dat er geen enkele winkel op minder dan een uur rijden mee deed.

Maar via-via kwam ik te weten dat er een zaak op ongeveer een half uur rijden dit jaar meedeed. En toevallig waren er dit jaar wel een aantal releases die me interesseerden.

Dus op zaterdagmorgen in de auto gesprongen om 9 uur en richting platenzaak gereden. Ondertussen wat zitten mijmeren als ik niet veel te laat was, als alles al verkocht zou zijn of ging er nog een rij voor de deur staan waarin ik ging moeten aanschuiven ?

Netjes om 9.30 gearriveerd en gelukkig geen Amerikaanse toestanden van mensen die al van 5 uur 's morgens aanschuiven met nog een 100-tal lotgenoten om dan te merken dat er van alles maar 1 exemplaar in stock was.

Niemand aan de deur, wel zo'n 15 mensen wachtend aan de kassa (eenmanszaak) drie mensen hadden "The National - Boxer Live In Brussels" en de gesprekken gingen vooral over de Sigur Ros albums.

Ik zag niemand met de mono versie van Pink Floyd's Piper at the Gates of Dawn.. waren ze allemaal al uitverkocht of had de winkel er geen binnengekregen ?

Achteraan de winkel was een muur speciaal gereserveerd voor RSD en er stonden nog twee exemplaren van Piper at the Gates of Dawn, vlug eentje genomen en ook mijn andere keuzes waren nog verkrijgbaar

Uiteindelijk
Pink Floyd Piper at the Gates of Dawn
Neil Young live at the Roxy - Tonight's the Night
Rolling Stones Their Satanic Majesties Request met de coole lenticular cover

Meegnomen. Aan de kassa zag ik plots in mijn ooghoek de oranje druk van Metallica's re-revisited Garage days. Bizar want ook die was ofwel overal uitverkocht of serieus aan de prijs. Dus ook maar opgepikt.

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.cc/kthkjccpv/RSD.jpg

De enige release die ik niet vond was "The Handsome Beasts - Beastiality + Bonus 12" want blijkbaar werd deze enkel in Duitsland en Engeland uitgebracht op 500 stuks.
Maar ik vond net een Duitse webwinkel die er twee te koop had. Dus ook besteld.

Mijn excuses voor de cover...maar de muziek zelf is schitterend :)

Afbeeldingslocatie: https://www.hrrshop.de/bilder/produkte/gross/THE-HANDSOME-BEASTS-Beastiality-LP-12-CLEAR.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
@chromium Das een mooie vangst.... Bij mijn zaak waren om 08:00 van de 900 platen er nog maar 300 over....

Maar goed omdat we lekker met beth Hart en Joe Bonamassa bezig zijn....

Deze ligt er nu op...

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/h3UU4H/lp_dont_explain.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door oldsmelly op 22-04-2018 16:07 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-05 12:46
Ik heb ondertussen wat platen en nu is het ook tijd voor een speler ;)

Mijn oog is eigenlijk toch gevallen op de Roadstar HIF-1580BT, heeft iemand ervaring met dit merk? Lees veel dat die retro-spelers niets zijn, maar hoeveel doet zoiets nou onder voor een ‘standaard’ platenspeler? Vind het wel prettig om geen extra versterker nodig te hebben...

Muziek wat gedraaid zal worden varieert van Nederlandstalig tot U2 tot pearl jam op gewoon volume.

[ Voor 12% gewijzigd door frumper op 22-04-2018 17:23 ]

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

frumper schreef op zondag 22 april 2018 @ 17:21:
Ik heb ondertussen wat platen en nu is het ook tijd voor een speler ;)

Mijn oog is eigenlijk toch gevallen op de Roadstar HIF-1580BT, heeft iemand ervaring met dit merk? Lees veel dat die retro-spelers niets zijn, maar hoeveel doet zoiets nou onder voor een ‘standaard’ platenspeler? Vind het wel prettig om geen extra versterker nodig te hebben...

Muziek wat gedraaid zal worden varieert van Nederlandstalig tot U2 tot pearl jam op gewoon volume.
Als je platen je lief zijn koop je dat ding niet :?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pierre schreef op zondag 22 april 2018 @ 17:38:
[...]

Als je platen je lief zijn koop je dat ding niet :?
Maar ook refererend naar mijn eerdere vraag; zijn er dan geen soortgelijke appartaten die wel een beetje fatsoenlijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Als je dit topic eens door leest dan komen al dat soort spelers #&@& uit alle testen dus ook Crosley en ander soort rommel. Het is zonde van je platen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
Pierre schreef op zondag 22 april 2018 @ 17:48:
Als je dit topic eens door leest dan komen al dat soort spelers #&@& uit alle testen dus ook Crosley en ander soort rommel. Het is zonde van je platen
Met @MikeyMan , wat is dan wel aan te raden?
En waarom is het zo slecht... voor leken is het erg slecht in te schatten, want ik denk dan: een apparaat van 200+€ zou wel beter zijn dan die van 59€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:35
frumper schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:29:
En waarom is het zo slecht... voor leken is het erg slecht in te schatten
In het kort:
Veel te hoge naalddruk, wat zorgt tot onherstelbare schade aan je platen
Headshell biedt geen mogelijkheid om het element af te stellen, en staat af-fabriek helaas verkeerd
Standaard safieren naald die maar kort meegaat
Zwakke motor die problemen geeft bij 180 grams platen

Zie ook http://lflmagazine.nl/blo...van-de-lp-deel-ii-crosley

V.w.b. je vraag wat wel aan te raden is: wat is je budget ongeveer, en zijn 2e hands spelers ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
Budget tot 250, dit ding viel ons op omdat er voor het gemak ook een cd-speler in weggewerkt zit die we ook missen. Ik heb nogal wat cd’s die niet op spotify e.d. staan dus konden die ook weer eens afgestoft worden.
Ik had gehoopt dat ze ondertussen wel wat beter waren geworden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:52

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

frumper schreef op zondag 22 april 2018 @ 19:11:
Budget tot 250, dit ding viel ons op omdat er voor het gemak ook een cd-speler in weggewerkt zit die we ook missen. Ik heb nogal wat cd’s die niet op spotify e.d. staan dus konden die ook weer eens afgestoft worden.
Ik had gehoopt dat ze ondertussen wel wat beter waren geworden :(
Moet alles bij elkaar?

Ik ben zelf fan van alles los te koppelen en losse componenten te halen Kom vaak bij de kringloop en zelfs nu de prijzen wat minder gunstig beginnen te worden met wat ze waren kun je er nog steeds mooi speelgoed scoren voor niet heel veel. Zeker met een budget van 250. Als je 2e hands gaat kijken kun je voor 250 euro een mooi setje halen :P

Ohw belangrijk is ook, wat heb je nu in huis :P

[ Voor 3% gewijzigd door Touchdomex op 22-04-2018 19:21 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja nu weten we wel wat er niet goed is... Maar de vraag blijft; zijn er ook retro spelers die wel een beetje normale kwaliteit bieden?
Zoals eerder aangehaald; een Crosley qua uiterlijk, maar dan van fatsoenlijke kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je met retro alleen de jaren 50 look bedoelt, zo'n schattige koffer of console speler van voor het Hi-Fi tijdperk bedoelt dan wordt het lastig. Nee dus. Dat blijft te duurbetaald speelgoed van bedenkelijke Chinese makelij. Wat je nog kan doen is zo'n ding kopen, de hele speler eruit slopen en iets degelijks erin zetten. Maar het meubeltje zal het leenbakker niveau ook wel niet overstijgen, vermoed ik.

Wat mij betreft: een stand alone jaren 60- 70- 80-look speler valt ook onder retro. Een nieuwe speler die wat uiterlijk betreft geënt is op de jaren 70 modellen a la Thorens, Dual etc is sporadisch verkrijgbaar. Dan krijg je zoiets: een Onkyo CP-1050. Wat aan de prijs voor wat het is - niet veel bijzonders - maar het maakt je platen tenminste niet kapot en je wordt bij het aanraken en gebruiken van het ding niet meteen bedroefd van de kwaliteit.

Afbeeldingslocatie: http://www.novomusica.com/19875-thickbox_default/giradiscos-onkyo-cp-1050.jpg

Het blijft wel jammer dat er dan zo'n nieuwerwetse Han-Pin arm op zit (de standaard arm voor low cost DJ spelers en duizend in een dozijn belt drive spelers made in China), maar het is niet anders.

Verkrijgbaar in zwart en houtkleur.

Thorens heeft ook nog modellen met een dergelijke look maar die zijn dan helemaal duur.

Maar waarom niet echt vintage? Marktplaats staat er vol mee. Wil je zo'n speler dan koop je daar dus. Ben je zelf niet handig in evt reparatie en onderhoud dan koop je bij een (semi-)professionele verkoper met een goede naam die garantie geeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 22-04-2018 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cap schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:12:
Als je met retro alleen de jaren 50 look bedoelt, zo'n schattige koffer of console speler van voor het Hi-Fi tijdperk bedoelt dan wordt het lastig. Nee dus. Dat blijft te duurbetaald speelgoed van bedenkelijke Chinese makelij. Wat je nog kan doen is zo'n ding kopen, de hele speler eruit slopen en iets degelijks erin zetten. Maar het meubeltje zal het leenbakker niveau ook wel niet overstijgen, vermoed ik.

Wat mij betreft: een stand alone jaren 60- 70- 80-look speler valt ook onder retro. Een nieuwe speler die wat uiterlijk betreft geënt is op de jaren 70 modellen a la Thorens, Dual etc is sporadisch verkrijgbaar. Dan krijg je zoiets: een Onkyo CP-1050. Wat aan de prijs voor wat het is - niet veel bijzonders - maar het maakt je platen tenminste niet kapot en je wordt bij het aanraken en gebruiken van het ding niet meteen bedroefd van de kwaliteit.

[afbeelding]

Het blijft wel jammer dat er dan zo'n nieuwerwetse Han-Pin arm op zit (de standaard arm voor low cost DJ spelers en duizend in een dozijn belt drive spelers made in China), maar het is niet anders.

Verkrijgbaar in zwart en houtkleur.

Thorens heeft ook nog modellen met een dergelijke look maar die zijn dan helemaal duur.

Maar waarom niet echt vintage? Marktplaats staat er vol mee. Wil je zo'n speler dan koop je daar dus. Ben je zelf niet handig in evt reparatie en onderhoud dan koop je bij een (semi-)professionele verkoper met een goede naam die garantie geeft.
Qua looks niet echt vergelijkbaar met de Crosleys... Da's wel een beetje een dealbreaker.
Zowel m'n ma als m'n zusje vinden zo'n Crosley leuk om te zien, en willen ook best een fatsoenlijke speler, maar het lijkt wel alsof het hommages zijn aan niet bestaande spelers. Vandaar mijn vraag ook.

Als ik op marktplaats zou kijken voor echt 'vintage' spelers, wat zijn dan de tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:52

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

MikeyMan schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:20:
[...]

Qua looks niet echt vergelijkbaar met de Crosleys... Da's wel een beetje een dealbreaker.
Zowel m'n ma als m'n zusje vinden zo'n Crosley leuk om te zien, en willen ook best een fatsoenlijke speler, maar het lijkt wel alsof het hommages zijn aan niet bestaande spelers. Vandaar mijn vraag ook.

Als ik op marktplaats zou kijken voor echt 'vintage' spelers, wat zijn dan de tips?
en daar heb je precies de reden waarom die spelers zo leuk verkopen en je ze overal ziet. De looks. Dat is het hele voordeel van die apparaten. Ze zien er gers uit.

Als ik zelf zou zoeken zoiets:

https://www.marktplaats.n...stofkap-dual-element.html

Heb je nog genoeg over voor andere onderdelen. Weet ook niet wat je nu al in huis hebt.

Als je een nieuwe speler wil hebben hoeft niet niet eens duur.

https://www.hificorner.nl/marantz-tt5005.html

2e hands versterker erbij en dan nog wat random speakers en je hebt een heel prima setje zeker voor 250 euro. Aangezien ik er vanuit ga dat je nu niets in huis hebt :)
MikeyMan schreef op zondag 22 april 2018 @ 19:47:
Ja nu weten we wel wat er niet goed is... Maar de vraag blijft; zijn er ook retro spelers die wel een beetje normale kwaliteit bieden?
Zoals eerder aangehaald; een Crosley qua uiterlijk, maar dan van fatsoenlijke kwaliteit?
Volgens mij niet. Spul van vroeger met vergelijkbare looks en feels zijn intens duur, niet bestaand of ook van bedenkelijke kwaliteit of gewoon heel oud.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Ik ben bang dat het antwoord simpelweg 'nee' is. Ik ben wel benieuwd waarom je zo graag een Crossley oid wilt. Wil je je platen niet slopen, laat die dingen dan links liggen. Een goede 2e hands set kost niet de wereld. Kijk maar op MP. Daar zijn zat leuke spelers te vinden. Natuurlijk helpen wij graag met advies :P .

Er zijn wel een paar punten waar je dan over na moet denken. Wil je 2e hands of nieuw, en als het 2e hands is, vind je knutselen aan zo'n plater dan leuk? De kans bestaat dat er wat zaken vervangen, gerepareerd en afgesteld moeten worden. Zie je dat helemaal niet zitten, dan kan je nog wel voor 2e hands gaan, maar dan betaal je meer omdat je dan bij (semi-) professionele verkopers uitkomt.

En wil je (jawel, daar is 'ie weer _/-\o_ ) het liefst snaar-aangedreven of direct drive? En dan (semi-) automatisch of handbediend? En dan natuurlijk het uiterlijk, alhoewel ik vermoed dat dat juist de reden is dat je voor de Crossley bent gevallen.

Heb je de mogelijkheid om eens een paar spelers te gaan beluisteren? Dan krijg je een idee van verschillen in geluid en kwaliteit.

Genoeg om over na te denken. En dat maakt deze hobby juist zo leuk, tenminste wat mij betreft _/-\o_ .

Nu op de draaiert: David Bowie - Scary Monsters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
MikeyMan schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:20:
Zowel m'n ma als m'n zusje vinden zo'n Crosley leuk om te zien, en willen ook best een fatsoenlijke speler, maar het lijkt wel alsof het hommages zijn aan niet bestaande spelers.
Aan een aantal van de Crosleys kan je zien dat het hommages zijn aan bestaande jaren '60 spelers van Philips en Braun. Deze originelen zijn echter gebouwd met de techniek van toen, daarbij waren koffergrammafoons toen ook niet de duurste apparaten maar meer lifestyle apparaten voor onderweg. Als je zo'n origineel apparaat kan bemachtigen zijn ze waarschijnlijk duur en meer bedoeld als decoratieobject dan als dagelijkse speler. Ze zijn qua techniek en geluidskwaliteit niet zo uitontwikkeld als veel van de stand alone spelers uit de jaren '70, begin jaren '80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Aangezien herhaling soms nodig is - nee ;)
Er zijn wel echte kofferspelers te vinden uit de jaren 50 maar die zijn mono en hebben met geluk net geen stalen naald meer ;)

En dat is de schuld van Philips namelijk, toen zij eenmaal de compact cassette hadden uitgevonden ging niemand meer met een kwetsbare plaat buitenshuis en viel die hele markt van draagbare platenspelers weg.

Koop een jaren 80 setje (alles in 1 met platenspeler, CD, Casette etc) bij de kringloop, maak het schoon en je hebt voor minder geld veel meer lol.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
franssie schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:57:
Koop een jaren 80 setje (alles in 1 met platenspeler, CD, Casette etc) bij de kringloop, maak het schoon en je hebt voor minder geld veel meer lol.
Ehm die setjes hebben nou ook niet echt de beste spelers. Veel plastic, geen afstelmogelijkheden en je zit vast aan het gemonteerde element. Vermoedelijk zal de naalddruk wel redelijk ok zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
musicfreak schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:53:
[...]

Aan een aantal van de Crosleys kan je zien dat het hommages zijn aan bestaande jaren '60 spelers van Philips en Braun. Deze originelen zijn echter gebouwd met de techniek van toen, daarbij waren koffergrammafoons toen ook niet de duurste apparaten maar meer lifestyle apparaten voor onderweg. Als je zo'n origineel apparaat kan bemachtigen zijn ze waarschijnlijk duur en meer bedoeld als decoratieobject dan als dagelijkse speler. Ze zijn qua techniek en geluidskwaliteit niet zo uitontwikkeld als veel van de stand alone spelers uit de jaren '70, begin jaren '80.
Inderdaad, dat is precies het punt: de originele jaren 30 40 50 kofferspelers kwamen uit een tijdperk dat "High Fidelity" nog niet bestond. Oude techniek met mono geluid, een zeer beperkt frequentiebereik, veel gestommel en geruis en andere onhebbelijkheden. Bovendien waren de platen toen vaak 78 toeren en van schellak, een heel ander materiaal dan vinyl, dat ook andere naalden vereiste.

Voor Hi-Fi moet je toch echt naar de periode vanaf eind jaren 60 kijken en dan niet de kofferspeler categorie.

Daarom is het ook wel logisch dat de huidige 50-ies lookalike spelers geen goede geluidskwaliteit hebben, hoewel ze wel bedoeld zijn om modern vinyl te draaien en geen 78 toeren plaatjes van heel vroeger.

Al met al is zo'n goedkoop Chinees plastic slap aftreksel van een echte jaren 50 speler gewoon kitsch, wat mij betreft een soort kermisspul. Iets waar de Chinezen altijd wel goed in zijn. Die maken van alles na en dan zo goedkoop en beroerd mogelijk. Daarom vind ik ze ook niet mooi. Doe dan maar zo'n echt oud ding waarop je oude 78 toeren plaatjes draait, dat is dan tenminste nog consequent. Dan krijg je ook te maken met materialen als bakeliet en echt houtfineer ipv plastic plastic en nog eens plastic van de goedkope soort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05 22:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

bedenk me net dat er volgens mij nog een kofferspeler bij mijn ouders op zolder moet staan. Draagbare muziekinstallatie van mijn ma destijds :+
Aangezien moeders uit '49 is, zal dat ding vermoedelijk een bouwjaar halverwege de 60's hebben. Toch eens naspeuren wat er staat :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-05 14:31
Gisteren was m'n vriendin thuis aan het werk dus een mooi moment dus in alle rust even naar de platenzaak te gaan voor RSD (en een praatje + gezelligheid).

Naast het personeel die ik inmiddels goed ken ook veel vaste klanten. Een daarvan speelt ook bij een band en was dan ook gevraagd om er op te treden:
YouTube: Gert Eggens - RSD 2018 Vanderveen Assen

De live LP van Bowie was al weg helaas maar Bowie Now heb ik te pakken krijgen, daar kwam ik ook eigenlijk voor.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XpXr4m3U2Xg7nZJg897knR3C/medium.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:11
Vandaag gekocht bij Sounds Venlo:
- Chef's special -> homeland rsd 2018 single release
- Dixie Chicks -> home

Laatst genoemde heb ik eerder vandaag via mijn Dual 1226 afgespeeld:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/p59mKYa8WXxXein-cmHu0YQ5CblW0t_ZRvJWWBC3CqpAb2u7Unyl5XDCqpi--YdJhUjAV1SjwWfWlNxdXuvqk5N2Wm_2N1aAPNri0SixldkYjccSEPsEWQiPW0DycjfRR8cszHpJWA=w2400

@MikeyMan Zoals anderen ook al zeiden: Crosley / Ricatech / Ion retro look spelers zijn allemaal troep... Ik heb deze link al vaker gedeeld, maar ik blijf 'm delen:
http://www.puresound.be/n.../crosley-ion-en-traveler/

[ Voor 24% gewijzigd door rcor op 22-04-2018 23:26 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

rcor schreef op zondag 22 april 2018 @ 23:23:
Vandaag gekocht bij Sounds Venlo:
- Chef's special -> homeland rsd 2018 single release
- Dixie Chicks -> home

Laatst genoemde heb ik eerder vandaag via mijn Dual 1226 afgespeeld:
[afbeelding]

@MikeyMan Zoals anderen ook al zeiden: Crosley / Ricatech / Ion retro look spelers zijn allemaal troep... Ik heb deze link al vaker gedeeld, maar ik blijf 'm delen:
http://www.puresound.be/n.../crosley-ion-en-traveler/
Wat alleen niet geheel duidelijk wordt uit dat artikel, is of ze exact dezelfde lp 300 x hebben afgespeeld op achtereenvolgens de Audio Technica, de Fisher-Price en de Ion. Na 300 x zou ik sowieso wel wat slijtage verwachten ;) De vraag is dan hoe het geklonken zou hebben als ze de spelers in een andere volgorde hadden gebruikt, of 3 x dezelfde lp hadden gekocht en deze per stuk 100 x hadden afgespeeld.

Verder eens met bovenstaande hoor: liever een iets duurdere platenspeler die zorgvuldig met je platen omgaat, dan dat er een naald ingekerfd wordt. ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Jorgen schreef op maandag 23 april 2018 @ 00:28:
[...]

Wat alleen niet geheel duidelijk wordt uit dat artikel, is of ze exact dezelfde lp 300 x hebben afgespeeld op achtereenvolgens de Audio Technica, de Fisher-Price en de Ion. Na 300 x zou ik sowieso wel wat slijtage verwachten ;) De vraag is dan hoe het geklonken zou hebben als ze de spelers in een andere volgorde hadden gebruikt, of 3 x dezelfde lp hadden gekocht en deze per stuk 100 x hadden afgespeeld.

Verder eens met bovenstaande hoor: liever een iets duurdere platenspeler die zorgvuldig met je platen omgaat, dan dat er een naald ingekerfd wordt. ;)
Dat zouden we aan Stijn Kraft (@Anoniem: 97905 ) moeten na vragen... Hij is de auteur van het artikel... Maar Stijn kennende is de test gewoon goed uitgevoerd... Wat ik wel jammer vindt is dat hij zijn forum over platen gestopt is (www.vinl.net)... Daar stonden vroeger de geluidsfragmenten die duidelijk laten horen wat zo'n goedkope speler met je plaat doet als je 'm veel afspeelt...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 10:50
Na lange tijd van LP soundtracks verzamelen (voornamelijk voor de mooie hoezen) toch maar eens een Denon DP300 besteld op bol.com. Die staat daar in promo voor 199 euro. Mooie deal lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
cmndr_adama schreef op zondag 22 april 2018 @ 23:09:
Gisteren was m'n vriendin thuis aan het werk dus een mooi moment dus in alle rust even naar de platenzaak te gaan voor RSD (en een praatje + gezelligheid).

Naast het personeel die ik inmiddels goed ken ook veel vaste klanten. Een daarvan speelt ook bij een band en was dan ook gevraagd om er op te treden:

De live LP van Bowie was al weg helaas maar Bowie Now heb ik te pakken krijgen, daar kwam ik ook eigenlijk voor.
[afbeelding]
Cool die heb ik ook kunnen scoren...

En moeders de vrouw heeft The Boss en madonna te pakken gekregen 8)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

iPad stand binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YSlYWPlgMP971bOwdJ1vZVAm/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/feQH9NK45NDucFDjl5rrYb7t/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JUgm0gg84iEJsm1wCyNreknH/medium.jpg

Werkt prima zo moet ik zeggen :)
En dat voor een tientje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-05 14:05

hilgo

Clear your mind of can't.

Had eerder geen tijd om onze aanwinsten van record store day te posten (iets met een bekerfinale en huldiging gisteren) maar onze eerste record store day heeft weer een paar mooie (voor ons dan) aanwinsten opgeleverd.
Mijn vrouw stond in al haar enthousiasme om 08:00 's morgens bij Rock Maniac Records in Gouda om het album van Linkin Park (One more night - live) te bemachtigen. En die hadden ook een album waar ik op hoopte (Dio - Finding The Sacred Heart – Live In Philly 1986) dus die heeft ze meteen mee genomen voor mij.
Zelf ben ik einde van de ochtend naar Den Haag gegaan om te kijken of Vinyl Grove nog wat in de bakken had en dat hij zeker. Heb Motörhead - Death Or Glory, Golden Earring - Naked II en voor mijn schoonvader The Rolling Stones - Their Satanic Majesties Request.
Al met al een geslaagde eerste record store day :)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
valt de Teac All-in-one MC-D800 ook onder het rijtje chinese makelarij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-05 14:31
Ja, daar zit ook zo'n matig loopwerkje + arm op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluw
frumper schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:47:
valt de Teac All-in-one MC-D800 ook onder het rijtje chinese makelarij?
Vast in China gemaakt en geen hele hoge kwaliteit gezien de arm, de naald is standaard ook van saffier (geen diamant). Ik zou de onderdelen eerder los op marktplaats kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frumper
Sluw schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:10:
[...]

Vast in China gemaakt en geen hele hoge kwaliteit gezien de arm, de naald is standaard ook van saffier (geen diamant). Ik zou de onderdelen eerder los op marktplaats kopen.
gaan we eens kijken of ik iemand thuis daarvan kan overtuigen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rcor
frumper schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:17:
[...]

gaan we eens kijken of ik iemand thuis daarvan kan overtuigen ;)
Dat laatste is een musthave als je met platen spelen wilt gaan starten en vrouw lief eigenlijk alleen een retro look wil... Als vrouw lief echt niet wil afwijken van de retro look kun je deze hobby beter uitstellen dan nu zo'n chinese prul kopen en platen gaan vernielen... Dat is namelijk echt een dood zonde van de plaat...

[ Voor 14% gewijzigd door rcor op 24-04-2018 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
Ik kom er net achter dat mijn ouders nog een Sony ps-lx2 hebben staan. Is dat een beter apparaat?
Zegt me niet heel veel, behalve dat ie best oud is ;)

[ Voor 22% gewijzigd door frumper op 25-04-2018 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Ik ben van plan om mijn LP’s op de muur te plaatsen en ik ben op zoek naar de lijst Gladsax van IKEA. Zie alleen dat deze niet meer te bestellen zijn, maar weet iemand of deze nog ergens anders te koop zijn? Ze zijn namelijk ook geschikt voor hoezen die meer dan 1 LP hebben.

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frumper schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:16:
Ik kom er net achter dat mijn ouders nog een Sony ps-lx2 hebben staan. Is dat een beter apparaat?
Zegt me niet heel veel, behalve dat ie best oud is ;)
Ja, veel beter. Een weliswaar eenvoudige draaitafel uit het wat lagere segment van de Sony 1982 line-up. Dat zie je o.a. aan het het gebruik van meer kunststof her en der, maar dat mag de pret niet drukken want Sony wist tenminste waar ze plastic konden gebruiken zonder dat het pijn deed. Op de meest essentiële punten is alles mooi gemaakt van degelijke materialen. Uitgerust met een mooi zwaar plateau, een keurige lineaire BSL direct drive motor en een nette lichtgewicht arm met goede lagers. Zo'n fijne motor kom je niet tot nauwelijks meer tegen bij moderne draaitafels (notoire uitzondering: de nieuwe SL-1200 van Technics). Dit is een echte hi-fi draaitafel.

Het enige nadeel is dat de arm gebruikt maakt van een Sony-specifiek element, je kan dus niet een willekeurig ander element aanschaffen en erop zetten. Gelukkig zijn nieuwe naaldjes gewoon verkrijgbaar voor het gemonteerde XL-150 element, en heel betaalbaar. Maar eerst eens het bestaande naaldje voorzichtig schoonmaken met wat alcohol op een mini borsteltje (naaldborsteltje maar het lukt ook wel met zo'n klein borsteltje voor een scheerapparaat o.i.d.) met zachte haren altijd naar je toe bewegen met het borsteltje (met de naald mee), nooit van je af.

Van deze draaitafel kan je veel plezier hebben en hij maakt je platen niet kapot!

Afbeeldingslocatie: https://www.audiovintage.fr/leforum/download/file.php?id=105734

Afbeeldingslocatie: https://www.audiovintage.fr/leforum/download/file.php?id=105744

Afbeeldingslocatie: https://www.audiovintage.fr/leforum/download/file.php?id=105740

[ Voor 47% gewijzigd door Cap op 25-04-2018 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-04 14:41
NickySantoro schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:39:
Ik ben van plan om mijn LP’s op de muur te plaatsen en ik ben op zoek naar de lijst Gladsax van IKEA. Zie alleen dat deze niet meer te bestellen zijn, maar weet iemand of deze nog ergens anders te koop zijn? Ze zijn namelijk ook geschikt voor hoezen die meer dan 1 LP hebben.
Die dingen heten tegenwoordig anders, maar zijn volgens mij vrijwel identiek aan de GLADSAX... Het lijkt deze te zijn.

Edit:

Ok één van de reviews zegt dit...
Wat een miskoop! Het lukt niet om een elpee in de lijst te krijgen. Je bezeert ook je vingers nog, omdat het te strak/vast zit. Gelijk weggegooid! De vorige lp-lijsten waren wel heel goed, maar helaas niet meer te koop.
IKEA suggereert wel dat er LP's in passen, maar misschien dan zonder hoes of zo :+.

[ Voor 24% gewijzigd door ksborg op 25-04-2018 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish
  • Laatst online: 27-05 22:09

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Ik heb al jaren een versterker met phono ingang en een thoren td160. Nu heb ik op het moment problemen met het afspelen van de lp's. Het geluid is niet meer stereo en klinkt heel dof en ver weg. Als ik de CD speler gebruik die op de zelfde stereo is aangesloten, dan heb ik gewoon prima stereo geluid.

Volgens mij kan dit 2 dingen betekenen. Of de phono ingang is iets mee of er is iets mis met de platenspeler. Ik heb al zitten denken om een voorversterker te kopen en een andere ingang te gebruiken, maar voordat ik die aanschaf is het wel handig om te weten of het daar ook zeker aan ligt.

Is er op de e.o.a. manier een mogelijkheid om te testen welke er stuk is? Helaas heb ik momenteel geen 2e platenspeler of versterk staan om te testen.

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
ksborg schreef op woensdag 25 april 2018 @ 20:24:
[...]

Die dingen heten tegenwoordig anders, maar zijn volgens mij vrijwel identiek aan de GLADSAX... Het lijkt deze te zijn.

Edit:

Ok één van de reviews zegt dit...

[...]

IKEA suggereert wel dat er LP's in passen, maar misschien dan zonder hoes of zo :+.
Ja de reviews zien er niet best uit. Ben toch meer op zoek naar de GLADSAX

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stickyfish schreef op woensdag 25 april 2018 @ 20:52:
Ik heb al jaren een versterker met phono ingang en een thoren td160. Nu heb ik op het moment problemen met het afspelen van de lp's. Het geluid is niet meer stereo en klinkt heel dof en ver weg. Als ik de CD speler gebruik die op de zelfde stereo is aangesloten, dan heb ik gewoon prima stereo geluid.

Volgens mij kan dit 2 dingen betekenen. Of de phono ingang is iets mee of er is iets mis met de platenspeler. Ik heb al zitten denken om een voorversterker te kopen en een andere ingang te gebruiken, maar voordat ik die aanschaf is het wel handig om te weten of het daar ook zeker aan ligt.

Is er op de e.o.a. manier een mogelijkheid om te testen welke er stuk is? Helaas heb ik momenteel geen 2e platenspeler of versterk staan om te testen.
Ik zou in ieder geval eerst je naaldje eens checken. Een versleten, kapotte of vuile naald zorgt ook voor een dof geluid. Dus eerst zeker weten dat daar geen vuil op zit en dat het diamantje nog in orde is (breekt gemakkelijk af igv ongelukje bij het gebruik van de arm).

Daarnaast: welke versterker gebruik je, en welk element zit op je platenspeler? Als je bijv een MM element op een MC voorversterker zet dan krijg je een heel dof geluid. Is je versterker MM/MC omschakelbaar dan kan het een kwestie zijn van een MM/MC switch die verkeerd staat.

Een phono pre gaat over het algemeen echt niet zomaar stuk, dus die optie lijkt me minder waarschijnlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 25-04-2018 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Cap schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:09:
[...]
Ik zou in ieder geval eerst je naaldje eens checken. Een versleten, kapotte of vuile naald zorgt ook voor een dof geluid. Dus eerst zeker weten dat daar geen vuil op zit en dat het diamantje nog in orde is (breekt gemakkelijk af igv ongelukje bij het gebruik van de arm).

Daarnaast: welke versterker gebruik je, en welk element zit op je platenspeler? Als je bijv een MM element op een MC voorversterker zet dan krijg je een heel dof geluid. Is je versterker MM/MC omschakelbaar dan kan het een kwestie zijn van een MM/MC switch die verkeerd staat.

Een phono pre gaat over het algemeen echt niet zomaar stuk, dus die optie lijkt me minder waarschijnlijk.
Ben nu niet thuis dus kan het niet nakijken, maar de naald is iig redelijk nieuw. Heb wel het idee dat sinds de nieuwe naald alles doffer klinkt. Maar dat probleem met het stereo geluid dan? Kan dat daar ook aan liggen? Zal hem iig eens schoon maken en nakijken.

Versterker is een oude sony volgens mij. Zal ik moeten nakijken als ik thuis ben. Zal eens kijken of ik iets van MM/MC zie staan op de versterker.

Bedankt voor de info. Ik ga op onderzoek uit!

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat je geen stereo geluid waarneemt is niet zo gek. Als geluid heel dof klinkt dan betekent het dat er niet of nauwelijks hoge tonen in zitten, en juist deze zorgen voor het stereo-effect. Klinkt het ook nog eens ver weg / zacht dan maakt dat het er natuurlijk niet beter op.

Met een nieuwe naald kan ook een ongelukje gebeuren en ook die kan vies worden. Kan ook een exemplarisch probleem zijn. Dus ook de naald checken. Beste zou zijn om de oude naald nog even te proberen als je die nog hebt. Andere optie: zit je nieuwe naald wel goed in het element geschoven? Schuif je hem er niet helemaal in dan heb je ook zacht en slecht geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
stickyfish schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:40:
[...]

Ben nu niet thuis dus kan het niet nakijken, maar de naald is iig redelijk nieuw. Heb wel het idee dat sinds de nieuwe naald alles doffer klinkt. Maar dat probleem met het stereo geluid dan? Kan dat daar ook aan liggen? Zal hem iig eens schoon maken en nakijken.

Versterker is een oude sony volgens mij. Zal ik moeten nakijken als ik thuis ben. Zal eens kijken of ik iets van MM/MC zie staan op de versterker.

Bedankt voor de info. Ik ga op onderzoek uit!
Vaak vindt je die tekst op de achterzijde van de versterker bij een schakelaar die dat regelt.... Deze zit vaak ook in de buurt van de phono ingang... Hopelijk heb je de juiste naald op de Sony zitten... Want als daar een verkeerde op is geplaatst kan het geluid ook doffer gaan klinken... Soms lijkt een naald namelijk de juiste te zijn, maar is dat uiteindelijk niet... Ook al lijkt dat naaldje toch te passen in het element...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
cmndr_adama schreef op zondag 22 april 2018 @ 23:09:

[afbeelding]
Koop ook geregeld platen en cd's bij Vanderveen in Assen. Een van de medewerkers werkte er volgens mij lal halverwege de jaren 80 toen ik mijn eerste LP's en CD's er kocht. Hoop dat ze door de revival van Vinyl nog heel lang blijven bestaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Kom net thuis en vond dit in de post:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2cplOHwkpHuCMDlrxQPLssOj/full.jpg

:9

Morgen ben ik wat vroeger thuis waarschijnlijk dus dan eens op m'n gemak lekker luisteren en genieten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
momania schreef op woensdag 25 april 2018 @ 23:54:
Kom net thuis en vond dit in de post:

[afbeelding]

:9

Morgen ben ik wat vroeger thuis waarschijnlijk dus dan eens op m'n gemak lekker luisteren en genieten 8)
Dat gaat zeker lukken... Zo'n Mobile Fidelity Soundlab persing is mijn in ziens over het algemeen een van de beste persingen die er zijn... Als je eenmaal zo'n MFSL persing hebt gehoord (uiteraard in vergelijk met een originele persing) kom je vaak tot de conclusie die MFSL persing VEEL beter klinkt dan het origineel of de her uitgave van bijv. Back 2 Black...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
Heb 'n nieuwe platenspeler, een goed onderhouden sl-1210 mk2 8) had er ook al een Nagaoka MP-110 element + headshell uit Japan/eBay bij besteld (waar de prijs een stuk lager ligt). Een sl-1210 is natuurlijk super makkelijk en goed af te regelen wat ook al een heleboel uitmaakt. Staat nu te draaien en het klinkt te gek, meteen zin om een heleboel platen te herluisteren.
rcor schreef op donderdag 26 april 2018 @ 07:00:
[...]

Dat gaat zeker lukken... Zo'n Mobile Fidelity Soundlab persing is mijn in ziens over het algemeen een van de beste persingen die er zijn... Als je eenmaal zo'n MFSL persing hebt gehoord (uiteraard in vergelijk met een originele persing) kom je vaak tot de conclusie die MFSL persing VEEL beter klinkt dan het origineel of de her uitgave van bijv. Back 2 Black...
Sowieso interessant om soms het kwaliteitsverschil tussen uitgaven te horen. Sommige platen klinken echt super goed. Binnenkort maar een googelen wat goede uitgaven zijn. Is vast wel wat te vinden, een van de eerste hits die ik krijg:

En er zullen vast veel meer lijstjes zijn. Hopelijk ook met wat minder obvious keuzen.

[ Voor 54% gewijzigd door Sluw op 26-04-2018 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

rcor schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:54:
[...]

Vaak vindt je die tekst op de achterzijde van de versterker bij een schakelaar die dat regelt.... Deze zit vaak ook in de buurt van de phono ingang... Hopelijk heb je de juiste naald op de Sony zitten... Want als daar een verkeerde op is geplaatst kan het geluid ook doffer gaan klinken... Soms lijkt een naald namelijk de juiste te zijn, maar is dat uiteindelijk niet... Ook al lijkt dat naaldje toch te passen in het element...
De sony is de versterker, daar zit geen naald op ;)
Was gisteravond pas om 00:00 uur thuis dus toen heb ik niet meer kunnen kijken, vandaag ook de hele dag geen tijd, dus dat wordt vrijdag pas.

De naald die ik heb besteld was voor mijn model, heb ik speciaal op gezocht. Maar kan goed zijn dat het alsnog niet de juiste is.
Cap schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:53:
Dat je geen stereo geluid waarneemt is niet zo gek. Als geluid heel dof klinkt dan betekent het dat er niet of nauwelijks hoge tonen in zitten, en juist deze zorgen voor het stereo-effect. Klinkt het ook nog eens ver weg / zacht dan maakt dat het er natuurlijk niet beter op.

Met een nieuwe naald kan ook een ongelukje gebeuren en ook die kan vies worden. Kan ook een exemplarisch probleem zijn. Dus ook de naald checken. Beste zou zijn om de oude naald nog even te proberen als je die nog hebt. Andere optie: zit je nieuwe naald wel goed in het element geschoven? Schuif je hem er niet helemaal in dan heb je ook zacht en slecht geluid.
Volgens mij heb ik die oude naald niet meer. Misschien op zolder nog, maar ben net verhuisd, dus dat wordt nog ff graven dan, haha.

Ik zal ook even kijken of de naald er wel goed in zit dan, dat zou misschien ook nog wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:29
Ook wel balen voor deze jonge Leuvense band. Ze wilden speciaal voor RSD een limited edition witte vinyl van hun nieuwe album uitbrengen, maar helaas bleek dat niet mogelijk voor de perserij :(

Ik zal het dan maar met de zwarte doen zeker :( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Dalike schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:54:
Ook wel balen voor deze jonge Leuvense band. Ze wilden speciaal voor RSD een limited edition witte vinyl van hun nieuwe album uitbrengen, maar helaas bleek dat niet mogelijk voor de perserij :(

[video]

Ik zal het dan maar met de zwarte doen zeker :( :)
Aiiii hier zie je goed aan dat die perserijen overuren draaien :X spreek ook wel eens mensen die bezig zijn met muziek uitbrengen en als je een kleine oplage wilt late drukken ben je niet interessant en duurt het ontzettend lang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

rcor schreef op donderdag 26 april 2018 @ 07:00:
[...]

Ok, can confirm!

Wat een genot. Kwaliteit is echt ongekend. Denk dat als je mensen blind laat luisteren dat ze niet geloven dat het vinyl is. :)

Eèèèèèèn daar gaan m'n centen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
momania schr;eef op donderdag 26 april 2018 @ 20:46:
[...]

Ok, can confirm!

Wat een genot. Kwaliteit is echt ongekend. Denk dat als je mensen blind laat luisteren dat ze niet geloven dat het vinyl is. :)

Eèèèèèèn daar gaan m'n centen... :X
Be

Daar sluit ik mij helemaal bij aan Momania!... Betere kwaliteit is er gewoon niet! :) Al eerder gezegd: bij de uitvaven van Mobile Fidelity Soundlab uitgaven hoort maar een emoticon: _/-\o_

En voor de kopers die een MFSL persingen hebben: _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oldsmelly
Ik ben in het gelukkige bezit van een aantal MFSL platen en ze klinken stuk voor stuk fenomenaal.

Maar voor dezelfde kwaliteit (en prijs) kun je zeker ook bij de persingen van Analogue Productions, Speakerscorner en reference recordings terecht (om er een paar te noemen).

Nu heb ik gisteren deze 2 binnen gebrekregen

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/f5oAmx/Elvis_Roy.jpg

En met name de Elvis klinkt echt super goed.... Ik durf wel te stellen zeker 95% (als je het zo al kan vergelijken) van bv Dire Straits MFSL

Er zijn dus zeker zeer goede opnames te vinden voor minder dan de gemiddelde MFSL plaat (en gelijken)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Cap schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:09:
[...]

Ha, zo simpel was het dus! Nooit geweten dat dit knopje er zat. Misschien dat het met de verhuizing of zo per abuis is ingedrukt. Geluid is niet meer dof nu. Wat me nog wel opvalt is dat het geluid nog steeds niet goed in stereo is. Linker kanaal is luid en duidelijk, op het rechter kanaal hoor ik wel wat als ik mijn oor op de speaker leg, maar het klinkt heel ver weg. CD's zijn wel normaal in stereo te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:23
stickyfish schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 20:26:
[...]

Ha, zo simpel was het dus! Nooit geweten dat dit knopje er zat. Misschien dat het met de verhuizing of zo per abuis is ingedrukt. Geluid is niet meer dof nu. Wat me nog wel opvalt is dat het geluid nog steeds niet goed in stereo is. Linker kanaal is luid en duidelijk, op het rechter kanaal hoor ik wel wat als ik mijn oor op de speaker leg, maar het klinkt heel ver weg. CD's zijn wel normaal in stereo te horen.
Dan heb je dus ergens in de verbinding tussen bron en versterker een kink in de kabel, dat kan als je mazzel hebt de kabel tussen versterker en platenspeler zijn, maar ook de aansluiting van element naar de plek waar die naar tulp overgaat kan een breuk hebben opgelopen. Andere mogelijkheid is dat de naald toch niet helemaal goed in de groef zakt waardoor het signaal niet goed opgepakt wordt, mogelijk dat een iets hogere naalddruk dat verhelpt, en anders moet je je naald/element af gaan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
pman63 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 00:44:
[...]

Dan heb je dus ergens in de verbinding tussen bron en versterker een kink in de kabel, dat kan als je mazzel hebt de kabel tussen versterker en platenspeler zijn, maar ook de aansluiting van element naar de plek waar die naar tulp overgaat kan een breuk hebben opgelopen. Andere mogelijkheid is dat de naald toch niet helemaal goed in de groef zakt waardoor het signaal niet goed opgepakt wordt, mogelijk dat een iets hogere naalddruk dat verhelpt, en anders moet je je naald/element af gaan stellen.
Of de antiskating even checken, het kan zijn dat de naald inderdaad niet goed in de groef zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:22
Is het mogelijk om bij een Sansui sr 222 de armlift hoger af te stellen?

Gisteren deze ergens op de kop getikt, maar ik heb het idee dat deze hem namelijk niet hoog genoeg optilt.

[ Voor 12% gewijzigd door TheKerremenke op 28-04-2018 13:24 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldsmelly
Een kleine schenking aan de god Vinylius Perfectus Grandus 8)

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/g1U0Mx/Sinatra_gaga.jpg

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:22
TheKerremenke schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 10:31:
Is het mogelijk om bij een Sansui sr 222 de armlift hoger af te stellen?

Gisteren deze ergens op de kop getikt, maar ik heb het idee dat deze hem namelijk niet hoog genoeg optilt.
Afbeeldingslocatie: https://www.vinylengine.com/turntable_forum/download/file.php?id=42278&mode=view

Denk dat als ik deze los draai. De lift volledig omhoog kan zetten.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Moar post!
Lang op moeten wachten, maar vandaag dan eindelijk binnen *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IIDRZdAQVamacsE7cjlLlRwz/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
TheKerremenke schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 15:37:
[...]

[afbeelding]

Denk dat als ik deze los draai. De lift volledig omhoog kan zetten.
Goede speler op de kop getikt! Deze Sansui schijnt volgens horen en zeggen met het juiste element zeer goed te klinken... Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Gisteren teruggekomen uit Londen. Twee dagen sightseeing en shoppen. In het deel waar we de meeste tijd hebben doorgebracht, heb ik geen 2e hands LP's gevonden. Wel een winkel van His Masters Voice. Wat een keuze aan nieuwe LP's. Ik heb er niet al te veel tijd doorgebracht omdat we als gezin op stap waren, maar wat een overdaad zeg :9~ . Ik heb op het punt gestaan om de nieuwe The Who (Live in Fillmore East) te kopen, maar heb daar toch van af gezien. Met name als er iets mee zou zijn, dan is ruilen geen optie. Zo maar eens bij het dikke blauwe mannetje kijken......

Vanmiddag een stapeltje LP's uitgezocht en heerlijk relaxed geluisterd. Dat is echt genieten met dit regenachtige weer.

Nu op de draaiert: Thin Lizzy - Live. oOo .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Sluw schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 10:13:
[...]
Of de antiskating even checken, het kan zijn dat de naald inderdaad niet goed in de groef zit.
pman63 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 00:44:
[...]

Nou, ook dit probleem was weer relatief makkelijk opgelost. Ik had platenspeler met behulp van een youtube filmpje al zo goed mogelijk proberen af te stellen, maar dat hielp helaas niet. Rommelen met de kabels verhielp het probleem ook niet. Voor de zekerheid heb ik de tulppluggen maar eens omgedraaid, en voila, stereo geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
stickyfish schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:53:
Voor de zekerheid heb ik de tulppluggen maar eens omgedraaid, en voila, stereo geluid!
Fijn! Maar toch snap ik het niet helemaal, als je de stekkers eerst andersom had zitten dan zou je toen ook 2 kanalen hebben moeten horen. Of zat een van de tulpaansluitingen misschien eerst niet in de phono ingang? Zit links nu wel op links en rechts op rechts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Of misschien een kabelbreuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:14
Sluw schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:10:
Vuil, oxidatie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies. Er is dus meer aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Sluw schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:10:
Cap schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:24:
Precies. Er is dus meer aan de hand.
musicfreak schreef op maandag 30 april 2018 @ 06:39:
[...]

Fijn! Maar toch snap ik het niet helemaal, als je de stekkers eerst andersom had zitten dan zou je toen ook 2 kanalen hebben moeten horen. Of zat een van de tulpaansluitingen misschien eerst niet in de phono ingang? Zit links nu wel op links en rechts op rechts?
Ik snap het ook niet. Maar toch werkt het nu perfect! De kabels van mijn platenspeler zijn een paar jaar geleden wel vervangen, dus dat kan het niet zijn denk ik. Bovendien als ik de kabels weer omdraai is het probleem er weer.

Afijn, ik ben blij dat het werkt, ik kan weer in stereo genieten van mijn lp's!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maar wel verkeerd om, links komt uit de rechter speaker en rechts uit de linker...
Pagina: 1 ... 90 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.