Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 101 Laatste
Acties:
  • 590.636 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:39

Toshirou

Vinyl Surfer

Afgelopen week mijn eerste platen gehaald en is dit een start van mijn collectie. :)

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/haYP3n/Vinyls.jpg

Alleen nu nog de platenspeler zelf waarbij ik twijfel tussen een Argon Audio TT2 of de Pro-Ject Essential II. Mijn voorkeur gaat uit naar de laatste, maar gezien de TT2 gebaseerd op de eerste Essential twijfel ik of deze in geluidskwaliteit minder is als de Essential 2. Na veel gekeken te hebben op verscheidene websites ben ik hier nog niet wijzer uit geworden.

Heeft iemand ervaring met een van de twee?

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:13
Ik weet verder niet wat voor een geluidssysteem je hebt, maar beide spelers zijn volgens mij vrijwel hetzelfde. En ik denk niet dat je een dusdanig geluidsverschil gaat horen voor de prijsklasse waar beide spelers zich in bevinden. Het zijn beide volgens mij prima instapmodellen waar je lang plezier van gaat hebben.

(vind persoonlijk zelf die glazen plateau van de Argon Audio TT2 erg tof)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Jasphur schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 16:41:
Ik weet verder niet wat voor een geluidssysteem je hebt, maar beide spelers zijn volgens mij vrijwel hetzelfde. En ik denk niet dat je een dusdanig geluidsverschil gaat horen voor de prijsklasse waar beide spelers zich in bevinden. Het zijn beide volgens mij prima instapmodellen waar je lang plezier van gaat hebben.

(vind persoonlijk zelf die glazen plateau van de Argon Audio TT2 erg tof)
Mijn versterker is een Harman Kardon AVR 132. Ik weet niet of dit wat uitmaakt voor de keuze van een platen speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:13
@Toshirou Je hebt (als dit de achterkant van je versterker is) hoe dan ook een voorversterker nodig voor beide spelers.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:42
Geen plaatjes maar wat niet hoesjes om de nieuw plaatjes heerlijk in te verwennen .... 8)

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/enjvtn/MFSL_Sleeves.jpg

Niks is te goed voor mijn Vinyl babies :)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:31
oldsmelly schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 17:33:
Geen plaatjes maar wat niet hoesjes om de nieuw plaatjes heerlijk in te verwennen .... 8)

[afbeelding]

Niks is te goed voor mijn Vinyl babies :)
Noobvraag, wat is de toegevoegde waarde van die hoesjes? Ik heb mijn platen in de kast staan, enkelen gesleeved, maar dat is alleen maar omdat ik de sleeve er toevallig bij kreeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
JanW schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:09:
[...]

Noobvraag, wat is de toegevoegde waarde van die hoesjes? Ik heb mijn platen in de kast staan, enkelen gesleeved, maar dat is alleen maar omdat ik de sleeve er toevallig bij kreeg.
Nee hoor geen noob vraag .....

Ik vindt het prettig om al mijn platen in (voor mij althans) de best mogelijk binnen en buiten hoesjes te doen.

Deze binnen hoezen zijn van een zeer zacht materiaal gemaakt die je platen extra beschermen, stofvrij houden en zijn bovendien anti statisch.

Al mijn platen platen nieuw en gebruikte gaan in deze binnen sleeves en mijn buiten sleeves zijn van die wat dikkere polypropyleen 100 micron hersluitbare

https://www.wydr.nl/lp-ho...n-pp-met-sluitstrip-01-mm

Maar goed .... ook alles staat op alfabet/Artiest naam waar bij elke artiest met meer dan 3 platen een eigen divider heeft..... een een mooi strak labeltje op de divider.. O-)

En ik stop mijn lp's ook achter de oorspronkelijke buitenhoes dus als ik de seal open maak kan ik er zo bij ...

Langdurige uitleg,. maar ik doe het dus als deze dude....

https://youtu.be/Hs5gid5x028

Maar zo heeft iedereen zijn voorkeur....

[ Voor 23% gewijzigd door oldsmelly op 01-05-2018 18:35 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:58

Pierre

Van nature lui!

oldsmelly schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:17:
[...]

Al mijn platen platen nieuw en gebruikte gaan in deze binnen sleeves en mijn buiten sleeves zijn van die wat dikkere polypropyleen 100 micron hersluitbare

https://www.wydr.nl/lp-ho...n-pp-met-sluitstrip-01-mm

En ik stop mijn lp's ook achter de oorspronkelijke buitenhoes dus als ik de seal open maak kan ik er zo bij ...
Deze beschermhoezen zijn die geschikt voor dubbel lp's of niet.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Pierre schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 19:13:
[...]

Deze beschermhoezen zijn die geschikt voor dubbel lp's of niet.
Ja ik heb dubbelaar en soms zelf met 3 lp's er gewoon inzitten.

Al kun je ze natuurlijk dan niet meer open slaan

vb met 3 lp's

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/ehce3n/VB_met_3_lp.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door oldsmelly op 01-05-2018 19:45 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Deze gebruik ik voor LP's met "dubbele hoes" http://www.wydr.nl/lp-hoe...en/lp-hoezen-pvc-gatefold

Werkt net iets mooier dan in een hoes voor enkele LP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:20

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Cap schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:05:
Maar wel verkeerd om, links komt uit de rechter speaker en rechts uit de linker...
Ja, dat misschien wel ja, maar misschien is de nieuwe kabel op de platenspeler verkeerd om aangesloten of zo?

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:13
stickyfish schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 21:00:
[...]
misschien is de nieuwe kabel op de platenspeler verkeerd om aangesloten of zo?
Je zou dit uit kunnen sluiten door aan de balans regelaar te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@musicfreak dat lost toch weinig op? Je zal toch echt muziek links horen als je de balansregelaar vd versterker naar links draait, ongeacht of dit het R of L bronkanaal van de plaat is. M.a.w. je zal toch moeten weten wat je links en wat je rechts hoort te horen, met een bekende opname die je bijv ook op cd of mp3 of youtube hebt, of met een plaat die je op een andere installatie hebt geluisterd die zeker goed is, of met een testplaat waar de L/R kanalen worden aangekondigd.

@stickyfish
Kleine kans, bovendien zou je dus echt geen mono geluid moeten krijgen hoe je de kabels ook om aansluit, dit duidt dus echt op een ander probleem.

Wat je nog kan proberen om te achterhalen waar het probleem zit is zowel de L als de R plug van de kabel in zowel de L als de R tulpjes steken, elke keer 1 tegelijk. Kijk dan bij welke combinaties je goed (uiteraard mono) geluid hoort en bij welke combinatie er problemen optreden, en dus of het in de versterker of in de platenspeler gezocht moet worden.

[ Voor 32% gewijzigd door Cap op 01-05-2018 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Cap schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 21:54:
@musicfreak dat lost toch weinig op? Je zal toch echt muziek links horen als je de balansregelaar vd versterker naar links draait, ongeacht of dit het R of L bronkanaal van de plaat is. M.a.w. je zal toch moeten weten wat je links en wat je rechts hoort te horen, met een bekende opname die je bijv ook op cd of mp3 of youtube hebt, of met een plaat die je op een andere installatie hebt geluisterd die zeker goed is, of met een testplaat waar de L/R kanalen worden aangekondigd.

@stickyfish
Kleine kans, bovendien zou je dus echt geen mono geluid moeten krijgen hoe je de kabels ook om aansluit, dit duidt dus echt op een ander probleem.

Wat je nog kan proberen om te achterhalen waar het probleem zit is zowel de L als de R plug van de kabel in zowel de L als de R tulpjes steken, elke keer 1 tegelijk. Kijk dan bij welke combinaties je goed (uiteraard mono) geluid hoort en bij welke combinatie er problemen optreden, en dus of het in de versterker of in de platenspeler gezocht moet worden.
Dat is inderdaad nog wel een goed idee. Ga ik van de week ff testen.

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Cap schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 21:54:
@musicfreak dat lost toch weinig op? Je zal toch echt muziek links horen als je de balansregelaar vd versterker naar links draait, ongeacht of dit het R of L bronkanaal van de plaat is.
Ha, op het moment van schrijven dacht ik volgens mij sla ik een stap over, zo makkelijk kan het toch niet zijn. Het zal mijn wazige hoofd geweest zijn. :9 Dank voor de correctie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26

momania

iPhone 30! Bam!

Yay! Weer een pakje bij thuiskomst

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jVgEWPlam1nL3k0xwDDNgpHJ/full.jpg

*O*

Laat 'm denk ik wel in de seal, want er komt nog een andere versie aan.. :X O-)

[ Voor 26% gewijzigd door momania op 02-05-2018 22:04 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
* dreamscape zou alles van Dire Straits in de deal laten - maar dat is een smaakkwestie ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hilgo
  • Laatst online: 19-09 11:12

hilgo

Clear your mind of can't.

Vandaag even naar de platenzaak geweest en terwijl ik iets anders zocht kwam ik het live album van Ayreon tegen, had even gemist dat hij al uit was. Ben bij 1 van die 3 concerten geweest vorig jaar dus dit was een instant buy :)

Ayreon

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:04
momania schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 21:47:
Yay! Weer een pakje bij thuiskomst

[afbeelding]

*O*

Laat 'm denk ik wel in de seal, want er komt nog een andere versie aan.. :X O-)
Grappig, dat album was dus DE doorbraak van de ...CD, haha. Iedereen kocht in 85 dat album op de toen heftige CD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:56
Sjah schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 23:17:
[...]

Grappig, dat album was dus DE doorbraak van de ...CD, haha. Iedereen kocht in 85 dat album op de toen heftige CD.
Inderdaad, en het was één van de eerste CD’s die DDD was, net als Frankie Goes To Hollywood met Welcome To The Pleasure Dome. 8)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:48

Vintage1967

Hoezo, 'Digtaal is beter'?

Lang verwacht en gisteren binnen gekomen: Thrust van DeWolff op rood vinyl, met handtekeningen. En dat ziet er een beetje mooi uit :9~ . Maar nog belangrijker, de invloed van recht-toe-recht-aan-13-in-een-dozijn-rock-deuntjes blijft beperkt tot één nummer. Verder is het onmiskenbaar DeWolff terwijl het wel degelijk een album met een eigen geluid is. Daarmee is het wat mij betreft absoluut een relevante aanvulling.

De LP zelf klinkt ook echt heel goed. Detail, ruimte, geen plopje of tikje en helemaal vlak.
Mooi werk, Mascot _/-\o_ .

En eerlijk is eerlijk, ik blijf het leuk vinden om een album net een paar dagen eerder te hebben dan de officiële releasedatum >:) . Ik ga hier in ieder geval de komende dagen nog eens een paar keer goed voor zitten.

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 07:40
Vintage1967 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 08:47:
Lang verwacht en gisteren binnen gekomen: Thrust van DeWolff op rood vinyl, met handtekeningen. En dat ziet er een beetje mooi uit :9~ . Maar nog belangrijker, de invloed van recht-toe-recht-aan-13-in-een-dozijn-rock-deuntjes blijft beperkt tot één nummer. Verder is het onmiskenbaar DeWolff terwijl het wel degelijk een album met een eigen geluid is. Daarmee is het wat mij betreft absoluut een relevante aanvulling.

De LP zelf klinkt ook echt heel goed. Detail, ruimte, geen plopje of tikje en helemaal vlak.
Mooi werk, Mascot _/-\o_ .

En eerlijk is eerlijk, ik blijf het leuk vinden om een album net een paar dagen eerder te hebben dan de officiële releasedatum >:) . Ik ga hier in ieder geval de komende dagen nog eens een paar keer goed voor zitten.
Cool! Het kan dus nog wel; een goede nieuwe LP maken. Het spul dat ik recentelijk heb gekocht (nieuw) was vooral vies (vaak vingerafdrukken erop) en klonk slecht. Heb er een aantal staan waar ik niet écht gelukkig van word. Een paar zelfs geretourneerd omdat het té erg was :/.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:35
stickyfish schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:53:
[...]

[...]

Nou, ook dit probleem was weer relatief makkelijk opgelost. Ik had platenspeler met behulp van een youtube filmpje al zo goed mogelijk proberen af te stellen, maar dat hielp helaas niet. Rommelen met de kabels verhielp het probleem ook niet. Voor de zekerheid heb ik de tulppluggen maar eens omgedraaid, en voila, stereo geluid!
Sommige versterkers herkennen mono geluid en gaan dan geheel automatisch het enkele kanaal over alle speakers ten gehore brengen... Mijn Integra DTR-7.9 doet dit overigens niet automatisch, maar bied mij wel de mogelijk om handmatig over te schakelen naar Full Mono weergave....

Als je het mij vraagt zou ik zeggen dat het probleem mogelijk nog niet weg is... Maar wie ben ik?
Je mag altijd even bij mij in Merselo langs komen om te kijken wat de platenspeler op mijn versterker doet...

Mocht probleem inderdaad in de platen speler zitten is het verstandig om even langs te gaan bij Dr. Thorens in Nijmegen... Dat heb ik ook ooit gedaan met mijn Thorens platen speler en die is er alleen maar beter van geworden! ;) Wat die man kan past maar één emoticon bij: _/-\o_

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:10

Wimmel

Hello

Even helemaal old-school gegaan vanavond.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

rcor schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 17:27:
[...]

Sommige versterkers herkennen mono geluid en gaan dan geheel automatisch het enkele kanaal over alle speakers ten gehore brengen... Mijn Integra DTR-7.9 doet dit overigens niet automatisch, maar bied mij wel de mogelijk om handmatig over te schakelen naar Full Mono weergave....

Als je het mij vraagt zou ik zeggen dat het probleem mogelijk nog niet weg is... Maar wie ben ik?
Je mag altijd even bij mij in Merselo langs komen om te kijken wat de platenspeler op mijn versterker doet...

Mocht probleem inderdaad in de platen speler zitten is het verstandig om even langs te gaan bij Dr. Thorens in Nijmegen... Dat heb ik ook ooit gedaan met mijn Thorens platen speler en die is er alleen maar beter van geworden! ;) Wat die man kan past maar één emoticon bij: _/-\o_
Het zou zo maar kunnen dat het probleem nog niet weg is, maar het werkt in ieder geval op dit moment beter dan voorheen, dus dat is al een hele verbetering, haha.

Ja, misschien wel een keer een goed idee om 'm op een andere versterker te testen, thx voor het aanbod.

Ja, Dr. Thorens, daar zou ie sowieso eigenlijk een keer naar toe moeten, maar goed, dan moet ik eerst nog ff flink sparen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
stickyfish schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 23:45:
[...]

Het zou zo maar kunnen dat het probleem nog niet weg is, maar het werkt in ieder geval op dit moment beter dan voorheen, dus dat is al een hele verbetering, haha.

Ja, misschien wel een keer een goed idee om 'm op een andere versterker te testen, thx voor het aanbod.

Ja, Dr. Thorens, daar zou ie sowieso eigenlijk een keer naar toe moeten, maar goed, dan moet ik eerst nog ff flink sparen :X
Standaard onderhoud kost bij Dr. Thorens 99 euro dat ik vernomen heb van een goede vriend welke onlangs zijn Thorens TD-280 daar heeft laten onderhouden... Dus flink sparen valt wel mee, tenzij je extra dingen wilt natuurlijk (denk aan tulp aansluitingen zodat je elke tulp-kabel kunt gebruiken, andere plint enz.)...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldsmelly
Vandaag de Bowie van de RSD 2018 binnen samen met de laatste plaat van Leonard Cohen

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/eLaheS/Bowie_cohen.jpg

En als ome smelly eens in rust wilt genieten van de muziek als de vrouw voetbal zit te kijken >:)

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/j7Um67/headphone_amp.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door oldsmelly op 04-05-2018 18:32 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Wimmel schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 22:01:
Even helemaal old-school gegaan vanavond.

[video]
Mooie buizen radio Wimmel... Een philips als ik het goed zie? En zo ja, welk model?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

When in doubt, more mofi!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wy7NfRzjEKhfR3DC185VW4KB/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WcE7WZBLXG01WaT7ocjh5VtS/medium.jpg

De Supertramp is sex voor je oren :9

Elvis Costello is een beetje mijn Rivella van de muziek. Beetje vreemd, maar wel lekker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een van de beste van Supertramp inderdaad. Toen waren ze echt op hun hoogtepunt. Tijdloze muziek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Faxe
  • Laatst online: 17-07 17:08
Vandaag deze gekocht bij de plaatselijke platenzaak

Afbeeldingslocatie: https://img.discogs.com/a72o0LCt-rFVvb2PQNA4jYZh-K0=/fit-in/600x600/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-2999452-1453651355-3551.jpeg.jpg

Klinkt net als de CD prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:10

Wimmel

Hello

rcor schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 18:31:
[...]

Mooie buizen radio Wimmel... Een philips als ik het goed zie? En zo ja, welk model?
Het is een Philips BX653A. Deze heb ik jaren terug eens in defecte staat gekregen en onlangs heb ik hem weggebracht voor een professionele reparatie/revisie. Er zijn meerdere onderdelen vervangen waaronder een nieuw afstemoog. Ik heb hem afgelopen dinsdag retour ontvangen en hij hangt nu even aan een Dual 1224.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

rcor schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:32:
[...]

Standaard onderhoud kost bij Dr. Thorens 99 euro dat ik vernomen heb van een goede vriend welke onlangs zijn Thorens TD-280 daar heeft laten onderhouden... Dus flink sparen valt wel mee, tenzij je extra dingen wilt natuurlijk (denk aan tulp aansluitingen zodat je elke tulp-kabel kunt gebruiken, andere plint enz.)...
Ja, als ie dan toch daar is dan zou ik 't ook meteen goed doen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
Wimmel schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:54:
[...]

Het is een Philips BX653A. Deze heb ik jaren terug eens in defecte staat gekregen en onlangs heb ik hem weggebracht voor een professionele reparatie/revisie. Er zijn meerdere onderdelen vervangen waaronder een nieuw afstemoog. Ik heb hem afgelopen dinsdag retour ontvangen en hij hangt nu even aan een Dual 1224.
Mooie radio in ieder geval... Ik heb samen met mijn vader ook nog wat vintage spul staan (hoewel hij eigenlijk alleen de eigenaar is van de twee buizenradio's, de rest is volledig van mij):
Aristona buizenradio jaren '60
Aristona buizen radio uit de jaren '60 (model naam weet ik zo even niet)

Philips  BX74A-02-03 buizenradiouit de jaren '50
Oude jaren '50 Philips buizenradio, model B5X74A-02-03... Gaat aan en werkt deels, heeft dus wat liefde nodig... Wie is die monteur die jij hebt geraadpleegd Wimmel? Wellicht ook voor mij de moeite om hem daar heen te brengen (DP-Audio in Enschede kan het ook, maar die zijn schreeuwend duur)...

Marantz CD42MKII en mengpaneel
1ste bron apparaat: Marantz CD42 MKII aangesloten op een mengpaneel zodat het uitgangsvolume niet te hoog wordt voor de buizenradio's... Mijn cassettedeck hieronder zit daar ook op aangesloten om diezelfde reden...

Onkyo TA-201 Cassettedeck en Philips 22RH734 receiver
Last but not least: een Onkyo TA-201 cassettedeck als tweede bron voor de buizenradio's... Daarnaast zie je ook nog een '70 Philips 22RH734 die eigenlijk ook nog wat liefde nodig heeft...

Eigenlijk zouden die CD-speler en cassettedeck weg moeten en vervangen moeten worden door een deftige platen speler uit die tijd en bandrecorder om het af te maken...

Als iemand iets leuks weet (in goed werkende staat) voor een betaalbare prijs houdt ik mij (mits het budget het toe laat) warm aanbevolen... :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-09 10:27
Voor de liefhebbers: Guns N' Roses brengt hun debuutplaat Appetite for Destruction opnieuw uit :-)

De volledige box, een koopje voor slechts €975!

Afbeeldingslocatie: https://mm.aiircdn.com/5/5aec222d9b551.jpg

Gelukkig ook wel een lichtjes goedkopere versie voor €31

Afbeeldingslocatie: https://de.gnrmerch.com/assets/asset_300x300/P0602567483908_1.jpg

Alles te bestellen op: https://de.gnrmerch.com

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Vandaag mijn eerste platenspeler binnengekregen. Na veel kijken en twijfelen om nog een mogelijke Pro-Ject Essential 2 of Argon Audio TT2 te nemen, ben ik toch gegaan voor de Pro-Ject Essential III. Het gereedmaken ging makkelijker dan ik dacht, dus dat is een pluspunt.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/i5sSW7/Vinyl_player.jpg

Het geluid is erg aangenaam te noemen en veel beter dan ik in gedachte had dat het zou zijn. Al met al ben ik erg tevreden met de aanschaf en nu kan mijn nieuwe hobby pas echt starten! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Prachtige spelers blijven dat toch ook, is toch jammer dat je veel leest dat ze kwetsbaar zijn en met de loslopende snaren en alles. De reden ik toendertijd voor mijn Denon ben gegaan, maar qua ontwerp is dit echt veel mooier. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Mwa, kwestie van smaak. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Yep, en dat is maar gelukkig ook. Wat zou het anders eentonig worden. En stel je voor dat werkelijk iedereen voor TD 166 zou gaan...........

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Precies, ik bedoel maar te zeggen dat er een heleboel verschillende soorten 'mooi' zijn.

Natuurlijk heeft een Pro-Ject icm bijpassend millennial interieur (al dan niet zo van de plaatjes uit de reclames getrokken) zijn volgers, maar zo zijn er ook zat mensen met een met zorg samengesteld vintage interieur waarbij bijvoorbeeld die Thorens of Dual goed bekt. Of misschien weer een heel ander, meer eigen of minder gestyled interieur waar een robuuste Technics of Denon heel mooi staat. Er is echt niet één patent op mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Laatst online: 09-09 22:01
rcor schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:32:
[...]

Goede ervaring met Dr. Thorens (Rob). Tripje naar Nijmegen meer dan waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:44
Ik heb hier een Akai AP-D210 staan welke volgens mij wat onderhoud nodig heeft. De snelheid fluctueert hoorbaar. Nu is het een direct drive tafel met 'servo lock', dus het enige wat ik kan verzinnen is eens goed schoonmaken en nieuw vet op de draaiende delen?

- Ik heb hier een pot EP2 lithium vet, kan ik dat gebruiken?
- Is er een manier om de snelheid te meten? Ik zie wel apps waarbij je je telefoon op de platter legt, maar die meten volgens mij enkel gemiddeld RPM? Is er freeware software voor het meten met bijv. een (niet al te dure) testplaat?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jorgenv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-04 14:10
Vandaag op de rommelmarkt gescoord:
-Pink Floyd - The Wall
-Bob Marley & The Wailers - Legend
-Eagles - Hotel California
-Johnny Cash - Johnny Cash At San Quentin
-Johnny Cash - The Great Johnny Cash
-Judas Priest - Unleashed In The East (Live In Japan)

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/ksbDOn/IMG_2964.jpg

nu lekker buiten luisteren :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:44
Ik heb mijn Dual cadeau gegeven aan en goede vriend van me, hierdoor had ik weer ruimte voor wat nieuws. Dit weekend een Thorens TD-115 MK II opgehaald met een Ortofon X1-MC element:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZarZkFekfdeAgbQqEAloJK8o/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sXCwxzqUDAACc4Z2CmxKIOvM/medium.jpg

Zo ongeveer de meest ondergewaarde Thorens, maar ik vindt er 'm er strak uitzien. De Ortofon klinkt prima en de speler doet 't prima, hij was van een oudere meneer die er ook altijd goed opgepast heeft zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001

Xanax959

relax...

@DRAFTER86 kan je niet zo'n schijf uitprinten met een strepen patroon? Gloeilamp of andere 50Hz lamp erbij, draaitafel laten draaien, door het effect van de 50Hz lamp gaan de strepen "stilstaan" als de snelheid goed is.

http://keystrobe.com/Discs.html
https://www.vinylengine.com/strobe-discs.shtml

[ Voor 16% gewijzigd door Xanax959 op 06-05-2018 23:42 ]

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Xanax959 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 23:39:
@DRAFTER86 kan je niet zo'n schijf uitprinten met een strepen patroon? Gloeilamp of andere 50Hz lamp erbij, draaitafel laten draaien, door het effect van de 50Hz lamp gaan de strepen "stilstaan" als de snelheid goed is.

http://keystrobe.com/Discs.html
https://www.vinylengine.com/strobe-discs.shtml
Je zit in de buurt. Alleen een gloeilamp gaat niet werken. Die gloeit continu en daardoor 'zie' je de 50 Hz niet. Met LED lamp zal het beter gaan. En een oude testplaat kan je mogelijk wel op MP of een rommelmarkt scoren. Misschien loop je er wel een in de kringloop tegen het lijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 23:18
Anders gewoon een appje downloaden voor Android of iOS (bijv. True Note)

Daarmee kun je strobe discs uitprinten en de led lamp van de camera op 50/60hz laten flikkeren.

Net zo gemakkelijk als met een ledlampje lopen schouwen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Sinds een paar dagen hoor ik een hele zachte 'rammel' in mijn TD166 :? .
Het geluid is hoorbaar als de motor draait, ook zonder platter. Ook als ik de pulley handmatig draai, hoor ik het geluid. Ik heb hem 2e hands gekocht en hij draait nu een kleine 3 jaar bij mij, toch wel 1 a 2 uur per avond en dat vrijwel elke dag. Mijn vermoeden is dan ook dat de motor een drupje olie kan gebruiken, maar misschien is er meer aan de hand.

Natuurlijk heb ik de servicemanual er bij gehaald.
Punt is dat ik niet verder kom dan de volgende tekst:

"The motor bearings are of the oil retaining type with an oil reserve. Under normal use the initial lubrication made at the factory schould be sufficient for about 4,000 hours. When need for lubrication becomes apparent use a good grade of light machine oil, Mobile DTB or equivalent."

Zonder verdere indicatie kom ik hier dus niet verder mee. Maar goed, ik zal dit forum nog eens teruglezen want dit is al vaker aan de orde geweest. Dit zal dus wel op te lossen zijn. Waar ik jullie hulp wel bij nodig heb, is de de alinea die er meteen achteraan komt:

"To lubricate the motor suspend a drop of oil on a wire such as a paperclip and place it under the motor pulley where the shaft extends from the motor housing. A drop of oil may be placed at the lower bearing where the shaft extends from the motor housing."

Dit lijkt mij een en hetzelfde punt, als ik de tekst zo lees (zie de dik gedrukte tekst).

Vervolgens, in de derde en laatste alinea van het hoofdstuk, lees ik:

"....the lubrication of both parts is indicated. Before applying lubricant clean both the shaft and the well with a solvent to remove oil and dirt."

Hier staat dus letterlijk dat er twee onderdelen zijn die een drupje olie kunnen gebruiken. Daarom met name hierover graag advies / hulp / uitleg. Ik probeer graag zaken zelf uit, maar hiervoor roep ik graag jullie expertise en ervaring in _/-\o_ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:32
Ik zou even op Youtube kijken, heb de filmpjes niet afgekeken maar er zijn meerdere service en lubrication filmpjes van td 166 en vergelijkbare modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001

Xanax959

relax...

Vintage1967 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 07:26:
[...]

Je zit in de buurt. Alleen een gloeilamp gaat niet werken. Die gloeit continu en daardoor 'zie' je de 50 Hz niet. Met LED lamp zal het beter gaan. En een oude testplaat kan je mogelijk wel op MP of een rommelmarkt scoren. Misschien loop je er wel een in de kringloop tegen het lijf.
Apart, ik dacht dat een gloeilamp gewoon mee knipperde met de 50Hz van het lichtnet? Werkt in ieder geval prima met mijn dual 1219.

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een gloeilamp gloeit een draad, en door dat warmte-gloeien dooft ie dus ook langzaam uit en is daarom absoluut niet ideaal voor het zien van het strobo effect.

Leds werken niet volgens het gloeidraadprincipe en kan je veel abrupter uit laten doven, je ziet het geknipper dus beter. Daarom werden dus in de vintage draaitafel tijden, voordat het led principe ingeburgerd raakte, altijd neonlampjes gebruikt voor platenspeler met ingebouwde stroboscoop. Zo'n met edelgas gevuld lampje gloeit ook niet maar ioniseert het edelgas door de hoge spanning, wat zorgt voor een mooi snelle lichtvonk. Vergelijkbaar met het flitslicht-prinicpe bij fototoestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Volgens mij werkt een oude Tl-buis armatuur met conventioneel voorschakel apparaat ook (dus niet de modernere variant met elektronische voorschakel apparaat)... Er staat mij bij dat TL-lampen via een conventioneel voorschakel apparaat altijd op 50Hz knipperen...

But correct me if i'm wrong... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 17:22
Vinyl vrienden en verslaafden...even een vraagje, eerder aankoopadvies.

ik draai nu al een tijdje vooral op 3 platendraaiers, een Thorens TD 160, een TD 166 (Mk 1) (beide met een AT 440MLb element) en een Technics SL-1500 met een Nagaoka MP110.

Samen met een MarantzPM 6006 versterker en Dali Zensor 3 luidsprekers.
Heel tevreden over de sound, maar ik lees toch vaak dat een phono voorversterker echt een meerwaarde is.
Het phonotrap van mijn Marantz versterker is volgens de vakliteratuur uitstekend, maar het blijft toch een net-niet budgetversterker van +- 500 euro.

Ook weer dit gelezen :
Vandaag een grote upgrade gedaan!
Voor degene die niet zo in pre-amps geloven,wat een verschil zeg,zo goed
Heb een phono box ds+ aangeschaft van Pro-ject
Echt een wereld gaat er voor je open!!
Nu is het pas echt genieten van vinyl

Zeer gelukkig
Ook de reviews zijn zeer lovend en het zou me ook in staat stellen om zowel MC als MM elementen te proberen.

Maar aan de andere kant wil ik niet zomaar 350 euro ergens tegenaan gooien zonder merkbaar verschil.

Iemand al ervaring met deze of een andere aparte phone voorversterker ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
Ik heb een tijdje geleden mijn Pro-Ject Phono Box S vervangen voor een Graham Slee Revelation.

Deze ..

http://www.analogueseduct...qualizer-phono-stage.html

Dat maakte een flink verschil in mijn oortjes...

Het moet wel een beetje in verhouding staan tot de rest van je systeem maar dan is het zijn investering meer dan waard...

Daarin tegen merkte mijn vriend niets toen hij mijn phono bos S aan zijn speler hing (hij heeft een Onkyo receiver en een pro-ject Classic draaitafel)

Kortom of het (genoeg) gaat uitmaken is vrees ik ook een kwestie van proberen, als het een beetje toffe zaak is waar je het ding koopt mag je hem uitproberen, of anders via internet bestellen en weer retour binnen 8 dagen als het niet bevalt.

[ Voor 77% gewijzigd door oldsmelly op 08-05-2018 18:37 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
Volgens mij hebben je Marantz en je Onkyo geen onboard phono trap, juist ? Dan kan je natuurlijk niet anders dan een phono pre-amp. Ik heb mijn (stereo) Marantz PM 6006 net gekocht omdat de phono trap heel goed is, maar ik lijdt de laatste tijd enorm aan upgrade-itis :(

Proberen is inderdaad een goed idee...helaas geen enkele winkel in de buurt, maar Amazon.de verkoopt hem wel redelijk goedkoop en zij hebben een 30 dagen retour policy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
@chromium

Als de phono trap op je versterker al heel goed is dan vermoed ik niet dat je met de project phono box ds+ heel erg veel verschil gaan merken...

En idd mijn receiver (SR5010) die als voorversterker dienst doet (en in mijn 4K film behoefte voorziet) geen eigen phono trap (en vanzelfsprekend mijn eindversterker Onkyo 5501 ook niet)

De enige plek waar ik geloof dat een goede interlink wel uitmaakt is tussen de draaitafel en de phono pre-amp.
Ik heb daar pas een Ogata Inu tussen gezet en ook dat maakte weer een beetje verschil.
En zoals altijd..... alle beetjes helpen :)

[ Voor 62% gewijzigd door oldsmelly op 08-05-2018 19:15 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
chromium schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 17:48:
Iemand al ervaring met deze of een andere aparte phone voorversterker ?
Ik heb de afgelopen jaren een aantal phono voorversterkers uitgeprobeerd, en merkte flinke verschillen tussen de modellen. Toevalligerwijze heb ik ook ervaring met de Pro-ject Phono box DS. Niet de DS plus, die naast een display ook nog wat betere componenten heeft. Ik heb hem 2e hands op Amazon gekocht na een tip van Cap voor een phono pre met instelbare afsluitweerstand. Uiteindelijk heb ik hem weer geretourneerd omdat hij in mijn set minder klonk dan wat ik al had. Maar goed, mijn set is de jouwe niet en het is ook maar net wat je zoekt qua geluid, en wat je smaak is. Voor het hele verhaal, zie deze zoekopdracht binnen dit topic.

Eigenlijk blijf ik hangen bij de phono pre die ik ergens rond 2014 als eerste kocht, de Lehmann Black cube SE. Ook zonder lineaire voeding (dat is de niet SE versie) klinkt 'ie al heerlijk. Zo af en toe komen ze ook voorbij op Marktplaats.

Wat de ingebouwde voorversterkers in versterkers betreft, ik heb ervaringen met een middenklasse versterker uit 1982 en een instap model uit 2006 (beiden toevallig van Sony). Bij beiden bleek alle aparte phono pre's (ook nstapmodellen) beter te klinken. Maar tja, hoe dat bij jouw Marantz is... Dat is een versterker van 400 euro zie ik. Marantz zal vast een redelijk klinkende phono pre in die PM6006 hebben gestopt maar op basis van mijn ervaringen zou ik een keer wat anders aansluiten om te kijken of je verschillen opmerkt.

[ Voor 23% gewijzigd door musicfreak op 08-05-2018 22:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluw
Ik zal het dan ook nog maar even beamen, je moet het echt even proberen... heb geen ervaring met je versterker maar wel met phono pre's. Eerst had ik een Denon stereo versterker en daar van een normale phono box naar creek pre gegaan (ivm defect pro-ject). Voor m'n gevoel klonk het iets beter maar had ook het idee dat de een gewoon iets harder klonk dan de ander. Heb nu een Rega versterker en daar vond ik een pre-amp juist niets toevoegen maar die heeft al een prima stage van zichzelf, het is dan ook een duurdere versterker van ene merk dat er om geeft. Maar misschien belangrijker om te bedenken... wat mis je nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wizard91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-12-2023
Afbeeldingslocatie: https://pamparecords.com/spree/products/68/threecol/DJKoze-Knock_Knock-OnlinePromo-72dpi.jpg?1516469954

DJ Koze - Knock Knock ook maar aangeschaft! Wat een meesterwerk is dit _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Vintage1967 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:59:
Sinds een paar dagen hoor ik een hele zachte 'rammel' in mijn TD166 :? .
Het geluid is hoorbaar als de motor draait, ook zonder platter. Ook als ik de pulley handmatig draai, hoor ik het geluid. Ik heb hem 2e hands gekocht en hij draait nu een kleine 3 jaar bij mij, toch wel 1 a 2 uur per avond en dat vrijwel elke dag. Mijn vermoeden is dan ook dat de motor een drupje olie kan gebruiken, maar misschien is er meer aan de hand.
Die rammel heb ik ook gehad. Leek haast wel of de motor een beetje uit balans was (vrijwel ongemodificeerde TD147, nu ja, pootjes + cinch pluggen). Na wat olie en schoonmaken was het inderdaad zo goed als weg :)

Ik heb echter veeeeel minder draaiuren als ik dat zo lees. Bij jouw gebruik zal er toch iets regulierder onderhoud gepleegd moeten worden. Stof etc. kruipt toch waar het niet gaan kan, zeker bij de mechanische onderdelen.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

WhizzCat schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 06:44:
[...]

Die rammel heb ik ook gehad. Leek haast wel of de motor een beetje uit balans was (vrijwel ongemodificeerde TD147, nu ja, pootjes + cinch pluggen). Na wat olie en schoonmaken was het inderdaad zo goed als weg :)

Ik heb echter veeeeel minder draaiuren als ik dat zo lees. Bij jouw gebruik zal er toch iets regulierder onderhoud gepleegd moeten worden. Stof etc. kruipt toch waar het niet gaan kan, zeker bij de mechanische onderdelen.
Tja, dingen die je (veel) gebruikt, vragen inderdaad onderhoud. En dat maakt me ook helemaal niet uit, maar ik wil het dan wel goed doen. Ergens een zootje van maken is niet moeilijk, iets goed onderhouden zodat het er weer een poos tegenaan kan, dat is een ander verhaal. En gelukkig is er een boel kennis op dit forum aanwezig. Nee, dat gaat helemaal goed komen.

De komende dagen eens op zoek naar een drupje motorolie en dan kan ik aan de slag. Heb er zin in, want het is toch prachtig hoe die techniek van decennia terug nog zo goed werkt. Daar geniet ik letterlijk elke dag weer van :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Vintage1967 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 08:41:
[...]

Tja, dingen die je (veel) gebruikt, vragen inderdaad onderhoud. En dat maakt me ook helemaal niet uit, maar ik wil het dan wel goed doen. Ergens een zootje van maken is niet moeilijk, iets goed onderhouden zodat het er weer een poos tegenaan kan, dat is een ander verhaal. En gelukkig is er een boel kennis op dit forum aanwezig. Nee, dat gaat helemaal goed komen.

De komende dagen eens op zoek naar een drupje motorolie en dan kan ik aan de slag. Heb er zin in, want het is toch prachtig hoe die techniek van decennia terug nog zo goed werkt. Daar geniet ik letterlijk elke dag weer van :9~ .
Niet te heftig met de olie, kleine beetjes zijn genoeg. Dat is denk ik wel de belangrijkste tip ;)

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rcor
Vandaag gekocht bij Miez-D in Horst, het geniale album 'Let It Be" van The Beatles ( _/-\o_ :D ):
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/NK4CoGTUN4YHb_a02noI4qCi7nK1fGplrPU2s73IOJsV4vlYF7kzMebrttjiPeB9QwAo4W3KtDUW2IdBPp4_6aitrktV_AF2c7t4mjvmQLGU9qEjjx7DzbTfmwlVZQZ1u9jcPh_4jg=w2400

Zo meteen maar eens op de platen draaier leggen en gaan genieten... :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oldsmelly
Onder het mom van 200Ggr/45RPM is niet verkeerd viel vandaag deze op de mat

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/dZfSMJ/Doors.jpg

Deze is van Analogue Productions/Quality pressings en is zeker te vergelijken met MFSL pressings _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door oldsmelly op 09-05-2018 19:55 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
oldsmelly schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 19:53:
Onder het mom van 200Ggr/45RPM is niet verkeerd viel vandaag deze op de mat

[afbeelding]

Deze is van Analogue Productions/Quality pressings en is zeker te vergelijken met MFSL pressings _/-\o_
Klinkt hij ook zoals verwacht (geweldig goed dus)?

Veel plezier in ieder geval met deze mooie aankoop!

[ Voor 6% gewijzigd door rcor op 09-05-2018 20:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldsmelly
rcor schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 20:19:
[...]

Klinkt hij ook zoals verwacht (geweldig goed dus)?
Ja zekers... Net even "The End" geluisterd en echt kippevel...

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
Sluw schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 23:08:
Maar misschien belangrijker om te bedenken... wat mis je nu?
Eigenlijk niks |:(
Maar steeds op zoek naar iets beter, it's a sickness 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:30

blaatschaaap

schaap

Nieuwe aanwinsten:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Zim0DV3l.jpg
Jon Hopkins - Singularity
Gold Panda - Lucky Shiner

Helaas hebben ze de verkeerde versie van Singularity opgestuurd :'( Had de deluxe midnight blue variant besteld, standaard zwart vinyl gekregen. Communicatie met de verkoper (via Discogs) verloopt echter soepel dus verwacht wel dat we tot een oplossing komen :)

Ik heb overigens een vreemd probleem met één LP in mijn collectie, namelijk Jon Hopkins - Immunity. Deze plaat eindigt soms in een loopje waar hij niet meer uitkomt, ik hoor dan continue een zachte plop terwijl hij dezelfde groef blijft herhalen. Dit gebeurt op een aantal plekken op de LP. Destijds de plaat nieuw gekocht bij de Plato en dus teruggebracht, meteen een nieuwe meegekregen ondanks dat de medewerker het probleem niet tegenkwam op zijn eigen platenspeler.

De nieuwe plaat heeft echter precies hetzelfde probleem, op een paar punten valt hij in een loopje en blijft hij herhalen. Dit is tevens de enige plaat in mijn collectie van zo'n 25 albums waarbij dit gebeurt. En omdat de medewerker bij Plato de eerste keer het probleem al niet kon repliceren ben ik maar niet terug gegaan voor nog een nieuwe.

Zou dit aan de afstelling van de arm kunnen liggen of het element wat ik gebruik? Het gaat om een Rega planar 1 (Rega Carbon MV element). Ik vind het vooral erg vreemd dat dit de enige plaat is waarbij dit probleem zich voordoet.. En dat de medewerker van de Plato dit probleem niet had op zijn eigen platenspeler (we hebben nog samen in de winkel staan luisteren) Ideeën zijn welkom! Ik beschik nog niet over de nodige tools om naalddruk etc te meten, maar als dat nodig is om dit probleem te analyseren dan ga ik die maar eens aanschaffen.

blaap

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

blaatschaaap schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:33:
Nieuwe aanwinsten:
[afbeelding]

Helaas hebben ze de verkeerde versie van Singularity opgestuurd :'( Had de deluxe midnight blue variant besteld, standaard zwart vinyl gekregen. Communicatie met de verkoper (via Discogs) verloopt echter soepel dus verwacht wel dat we tot een oplossing komen :)

Ik heb overigens een vreemd probleem met één LP in mijn collectie, namelijk Jon Hopkins - Immunity. Deze plaat eindigt soms in een loopje waar hij niet meer uitkomt, ik hoor dan continue een zachte plop terwijl hij dezelfde groef blijft herhalen. Dit gebeurt op een aantal plekken op de LP. Destijds de plaat nieuw gekocht bij de Plato en dus teruggebracht, meteen een nieuwe meegekregen ondanks dat de medewerker het probleem niet tegenkwam op zijn eigen platenspeler.

De nieuwe plaat heeft echter precies hetzelfde probleem, op een paar punten valt hij in een loopje en blijft hij herhalen. Dit is tevens de enige plaat in mijn collectie van zo'n 25 albums waarbij dit gebeurt. En omdat de medewerker bij Plato de eerste keer het probleem al niet kon repliceren ben ik maar niet terug gegaan voor nog een nieuwe.

Zou dit aan de afstelling van de arm kunnen liggen of het element wat ik gebruik? Het gaat om een Rega planar 1 (Rega Carbon MV element). Ik vind het vooral erg vreemd dat dit de enige plaat is waarbij dit probleem zich voordoet.. En dat de medewerker van de Plato dit probleem niet had op zijn eigen platenspeler (we hebben nog samen in de winkel staan luisteren) Ideeën zijn welkom! Ik beschik nog niet over de nodige tools om naalddruk etc te meten, maar als dat nodig is om dit probleem te analyseren dan ga ik die maar eens aanschaffen.
Een naalddruk metertje in China kost een paar dollar en die zijn best ok. Die zou ik dus sowieso gaan bestellen. Ik heb er zelf ook eentje en die is tot op twee cijfers achter de komma accuraat. Voor mij is dat afdoende om e.e.a. redelijk af te stellen. Drie cijfers achter de komma is exponentieel duurder.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TheKerremenke
Schaamteloos gejat van cmndr_adama. Een oude Sansui SR-222 gekocht en een nieuw Ortofon element met 2m red erop gezet. Tevens verkeersgeel geverfd. Alleen nog een paar puntjes bijwerken. Dan mag die de Dual 505-2 vervangen.

Voorlopig resultaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JKnWVEdcSm1QdfqTRUbkHX2t/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6HJBU1hEcadPpwO5Z0R3IBH6/medium.jpg

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluw
blaatschaaap schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:33:
Nieuwe aanwinsten:
[afbeelding]

Waarschijnlijk was dat element voorgemonteerd of niet? Dan zou het goed afgesteld moeten zijn maar het kan zijn dat er iets per ongeluk is veranderd. Een goed afgestelde arm en element maken een groot verschil en verbeteren zowel tracking als geluidskwaliteit. Als ik dit zo lees kan het het inderdaad de naalddruk of de anti skating zijn. Dat het maar bij 1 uit de 25 platen zo is zegt niet zoveel, kan net anders geperst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:30

blaatschaaap

schaap

Sluw schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 09:38:
[...]

Waarschijnlijk was dat element voorgemonteerd of niet? Dan zou het goed afgesteld moeten zijn maar het kan zijn dat er iets per ongeluk is veranderd. Een goed afgestelde arm en element maken een groot verschil en verbeteren zowel tracking als geluidskwaliteit. Als ik dit zo lees kan het het inderdaad de naalddruk of de anti skating zijn. Dat het maar bij 1 uit de 25 platen zo is zegt niet zoveel, kan net anders geperst zijn.
Het element was inderdaad al voorgemonteerd. Ik ben ook benieuwd tot in hoeverre ik de naalddruk nog kan beïnvloeden want de arm heeft een gewicht op het eind die je erop schuift tot aan een verdikte ring. Volgens de handleiding moet je die daar tegenaan drukken en dan is hij goed afgesteld (tijdens vervoer is dat stuk gewicht eraf zodat de arm niet beschadigd raakt) ik ben bang dat de naalddruk dan alleen maar minder kan worden want het gewicht kan alleen naar achter.

Maar ik zal eerst eens een naalddrukmeter op de kop tikken om dat eens te meten. Bedankt voor jullie input tot zo ver iig! :)

blaap

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluw
blaatschaaap schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 10:00:
[...]

Het element was inderdaad al voorgemonteerd. Ik ben ook benieuwd tot in hoeverre ik de naalddruk nog kan beïnvloeden want de arm heeft een gewicht op het eind die je erop schuift tot aan een verdikte ring. Volgens de handleiding moet je die daar tegenaan drukken en dan is hij goed afgesteld (tijdens vervoer is dat stuk gewicht eraf zodat de arm niet beschadigd raakt) ik ben bang dat de naalddruk dan alleen maar minder kan worden want het gewicht kan alleen naar achter.

Maar ik zal eerst eens een naalddrukmeter op de kop tikken om dat eens te meten. Bedankt voor jullie input tot zo ver iig! :)
Als het gewicht geklikt is kun je als het goed is wel draaien waardoor die naar voor en achter gaat. Als je hem er alleen op hebt geschoven staat de boel waarschijnlijk niet goed afgesteld. Hier, Tom legt het wel even uit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:44
@TheKerremenke Ziet er netjes uit, leuk dat de mijne je geïnspireerd heeft :P
Zo te zien wel glans in plaats van mat, en heb je 'm gespoten of met een rollertje gedaan?

Staat in elk geval prima, veel plezier ermee!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Deze week in de stad nog deze twee gehaald. Mijn nog kleine collectie begint te groeien :D

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/egwHoy/Vinyl_records.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
cmndr_adama schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:36:
@TheKerremenke Ziet er netjes uit, leuk dat de mijne je geïnspireerd heeft :P
Zo te zien wel glans in plaats van mat, en heb je 'm gespoten of met een rollertje gedaan?

Staat in elk geval prima, veel plezier ermee!
Hoogglans lak uit een spuitbus. Daarna blanke lak voor de afwerking. Alleen enkele plekken waar de verf met de afplak tape mee kwam bijwerken.

Bedankt voor t idee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-09 10:27
Discogs vraagje. ik wil de vinyl versie van https://www.discogs.com/T...-Aah-Aah/release/11795252 toevoegen.
Kan ik die data van de CD uitgave ergens kopiëren? of moet ik dat allemaal opnieuw ingeven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Dalike schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 19:13:
Discogs vraagje. ik wil de vinyl versie van https://www.discogs.com/T...-Aah-Aah/release/11795252 toevoegen.
Kan ik die data van de CD uitgave ergens kopiëren? of moet ik dat allemaal opnieuw ingeven?
Volgens mij: Edit release-->copy to draft :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Toshirou schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:58:
Deze week in de stad nog deze twee gehaald. Mijn nog kleine collectie begint te groeien :D

[afbeelding]
Mooie aanwinsten... Vooral Dire Straits - Brother In Arms is geweldig... Je moet 'm eigenlijk eens kopen op Mobile Fidelity Soundlab label... Je wilt niet weten wat je nu eigenlijk mist als je die gehoord hebt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Deze nu op de draaiert....

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/fSx5vd/Cohen.jpg _/-\o_

Wat een heerlijke (donkere) sfeer hangt er op deze plaat. Prachtige muziek en ditto pressing

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 16:26
Zo, met mijn vader overeenstemming dat deze platen de verkoop in mogen. Naar schatting zijn het er zo'n 500, van uitmuntende tot slechte staat. Iemand tips? Zullen vast pareltjes tussen zitten en veel wil ik zelf houden. Bonuspunten voor het spotten van de poes.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/1585kwn.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

DVDL schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 19:59:
Zo, met mijn vader overeenstemming dat deze platen de verkoop in mogen. Naar schatting zijn het er zo'n 500, van uitmuntende tot slechte staat. Iemand tips? Zullen vast pareltjes tussen zitten en veel wil ik zelf houden. Bonuspunten voor het spotten van de poes.

[afbeelding]
You lucky b****rd!

Mijn advies is om eerst eens lekker zelf te gaan luisteren en daar vooral van te genieten :9~ . Laat je verrassen door muziek die je nog helemaal niet kent. Kijk wat je zelf wilt houden en houd van de LP's die je wilt verkopen een lijstje bij met de kwaliteit van het album, de hoes, de originele binnenhoes, inlay, tekstvellen et cetera. Noteer ook eventuele bijzonderheden. Geloof mij, na een paar LP's ben je vergeten hoe de kwaliteit van het tweede album is :? .

Bepaal vervolgens of je de LP's die je wilt verkopen in één keer kwijt wilt, setjes wilt maken of ze per stuk wilt verkopen. Kies dan of je dat via Discogs of Marktplaats wilt doen. Misschien wil je wel verkopen via GoT.....

Vuistregel: snel grote of kleine hoeveelheden in één keer via MP levert uiteraard minder op dan alles per stuk via Discogs verkopen. Het is wel makkelijker. En misschien heb je helemaal geen zin in het 'Marktplaatsgeneuzel'. Dat zou ook zomaar kunnen.

Maa vooral: geniet er met volle teugen van :9 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 16:26
Dat gaan we zeker doen. Helaas woon ik nog niet op mezelf en heb ik ook geen platenspeler. Doel 1 is hier verandering in brengen :). Eerst even een lading bakken halen om alles in te gaan ordenen op naam van de artiest. Bedoeling is wel alles te gaan uploaden naar Discogs. Zie dit wel als een meerjaren project, niet iets wat ik wil doorduwen om wat centen binnen te halen. Kan wel, maar doe ik niet. I'll keep you posted :) :*)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Lagen twee vondelingen voor de deur vanmorgen. Heb ze maar naar binnen gelaten. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1JLvO8sGazrYq47EDyoK3lTd/full.jpg

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Grappig dat iedereen dat Dire Straits album zo mooi vind. Anyway, Twee prachtige uitgaven natuurlijk. Die Mobile Fidelity zijn aardig duur, kopen jullie die allemaal nieuw? Zie prijzen tussen de 50 en 120 per plaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Sluw schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 10:59:
Grappig dat iedereen dat Dire Straits album zo mooi vind. Anyway, Twee prachtige uitgaven natuurlijk. Die Mobile Fidelity zijn aardig duur, kopen jullie die allemaal nieuw? Zie prijzen tussen de 50 en 120 per plaat...
Ja en met de juiste audio-set en platen speler is het de meer prijs meer dan dubbel waard, geloof me!
Als je die Mobile Fidelity Soundlab persingen één keer gehoord hebt wil je eigenlijk niets anders meer...

Voor MFSL persingen geld maar één emoticon: _/-\o_ en als anderen er een kopen met het juiste album erop: :9~

Probeer het zelf maar eens uit... Koop 3 Dire Straits Brother In Arms lp's... 1x jaren 80 persing, 1x B2B persing uit 2014 en deze MFSL persing uit 2015 en je zult versteld staan van de verschillen... In deze volgorde ook altijd testen en elke het zelfde nummer gebruiken om te luisteren... Liefst één die je goed kent...

[ Voor 19% gewijzigd door rcor op 12-05-2018 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Sluw schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 10:59:
Niet iedereen hoor ;) . Ik heb een alleen Alchemy en voor mij is dat meer dan genoeg. En dat is een kwestsie van smaak.

Ik heb nog helemaal geen MFSL of vergelijkbare uitgave. Iets met budget en zo.......
Gisteren heb ik nog wel een japanse uitgave van Pink Floyd's Final Cut in de gaten gehouden op Catawiki. Helaas werd daar €80,00 voor geboden, exclusief de 9% comissie. Dat werd een beetje te gortig. Uiteindelijk heb ik drie andere albums van Pink Floyd kunnen kopen. Zodra ze binnen zijn, post ik wel een foto. Tot die tijd laat ik julie lekker in spanning zitten }) .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chromium
Vintage1967 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 12:10:
[...]

Niet iedereen hoor ;) . Ik heb een alleen Alchemy en voor mij is dat meer dan genoeg. En dat is een kwestsie van smaak.

Ik heb nog helemaal geen MFSL of vergelijkbare uitgave. Iets met budget en zo.......
Gisteren heb ik nog wel een japanse uitgave van Pink Floyd's Final Cut in de gaten gehouden op Catawiki. Helaas werd daar €80,00 voor geboden, exclusief de 9% comissie. Dat werd een beetje te gortig. Uiteindelijk heb ik drie andere albums van Pink Floyd kunnen kopen. Zodra ze binnen zijn, post ik wel een foto. Tot die tijd laat ik julie lekker in spanning zitten }) .
Ja Japanse Floyd en 80s metal zijn Inderdaad aan de prijs.
Maar niet elke Japanse persing kost de hoofdprijs. En de kwaliteit is altijd uitstekend, veel beter dan de standaard Europese en US edities. De Obi maakt de hoezen een stuk een stuk aantrekkelijker en bij complete edities krijg je info sheets, lyric sheets, soms posters of stickers etc er bij.
Ik heb er deze week nog een stuk of tien verkocht aan €10 - €15 per stuk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/karLOg2e0VzPq8jjQkqQ1FfT/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JUjA7x79bhQIDRA2uYr9HWdL/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Japanse versies kunnen beter zijn, maar echt niet altijd ;)
De kleine extraatjes die je er bij krijgt zijn dan wel weer leuk. Maar de exorbitante prijzen die men er voor vraagt.... Ik kan daar zo veel leuke (en ook goede) platen van kopen!

Catawiki is overigens écht bizar. Wat mensen daar al niet neerleggen voor reguliere persingen. Het grappige is dat het uiteindelijke eindbod in 90% van de gevallen akelig overeenkomt met de huidige prijs op Discogs... En die prijzen zijn ook niet mals, en lang niet altijd de prijzen die men gemiddeld betaalt.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Nyarlathotep schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:54:
Japanse versies kunnen beter zijn, maar echt niet altijd ;)
De kleine extraatjes die je er bij krijgt zijn dan wel weer leuk. Maar de exorbitante prijzen die men er voor vraagt.... Ik kan daar zo veel leuke (en ook goede) platen van kopen!

Catawiki is overigens écht bizar. Wat mensen daar al niet neerleggen voor reguliere persingen. Het grappige is dat het uiteindelijke eindbod in 90% van de gevallen akelig overeenkomt met de huidige prijs op Discogs... En die prijzen zijn ook niet mals, en lang niet altijd de prijzen die men gemiddeld betaalt.
Dat van Catawiki klopt wel. Je moet een beetje mazzel hebben en iig eerst op Discogs kijken om een idee te hebben van een beetje schappelijke prijs. Laatst werd de box Live at Pompeii van Gilmour verkocht voor iets van €75,00 exclusief comissie. Dat is net zo veel,als bij het blauwe mannetje of de zaak die toch zeker niet gek is |:( . Dat snap ik dus echt niet. Nou ja, misschien wel een beetje. Je zal je maar mee laten slepen.....

Nu op de draaiert: Sammy Hagar - Loud and Clear, Live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHS
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11-09 12:01

VHS

Waarom blijven knoeien met vinyl? Brothers in arms is toch gewoon op cd verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
rcor schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 12:08:
[...]
Probeer het zelf maar eens uit... Koop 3 Dire Straits Brother In Arms lp's... 1x jaren 80 persing, 1x B2B persing uit 2014 en deze MFSL persing uit 2015 en je zult versteld staan van de verschillen... In deze volgorde ook altijd testen en elke het zelfde nummer gebruiken om te luisteren... Liefst één die je goed kent...
Heb jij het idee dat de Black to black persingen beter zijn dan de originelen? ik heb eigenlijk zelf altijd het liefste persingen uit om en nabij het jaar dat het album is uitgekomen.

Laatst had ik een Europese persing van Green van R.E.M. en een Amerikaanse, beiden uit 1989. De laatste klonk een stuk ruimtelijker en gedetailleerder. De Europese klonk voller, niet verkeerd op zich, maar dat ging wel ten koste van de details.
VHS schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:20:
Waarom blijven knoeien met vinyl? Brothers in arms is toch gewoon op cd verkrijgbaar?
Tsja, hoe hier nou op te reageren... Dat 'knoeien met' lijkt me nou niet echt een handige term in een topic met vinyl enthousiastelingen. :/
Dat een album ook op CD uit is gekomen is voor mij absoluut geen argument om het dan maar niet op LP te kopen. Sommige albums heb ik op beide formaten omdat ik ze zo goed vind, en ook ter vergelijk af en toe. Maar ik vind LP's ook flink leuker om te draaien dan CD's. Het is zo lekker mechanisch allemaal, met een naald in een groef. Daarbij klinkt het ook nog eens geweldig, kan je variëren met elementen. Kortom, redenen te over!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
VHS schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:20:
Waarom knoeien met cd’s? Brothers in Arms is toch gewoon te streamen? >:) >:)

Misschien omdat dat knoeien juist de charme van vinyl is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
musicfreak schreef op zondag 13 mei 2018 @ 07:36:
[...]

Heb jij het idee dat de Black to black persingen beter zijn dan de originelen? ik heb eigenlijk zelf altijd het liefste persingen uit om en nabij het jaar dat het album is uitgekomen.

Laatst had ik een Europese persing van Green van R.E.M. en een Amerikaanse, beiden uit 1989. De laatste klonk een stuk ruimtelijker en gedetailleerder. De Europese klonk voller, niet verkeerd op zich, maar dat ging wel ten koste van de details.
De Black to black persing klinkt in dit geval al een heel stuk beter dan het origineel... Ik heb de originele gehad, maar daar ontbrak het gewoon aan dynamiek... Niet zo verwonderlijk ook:
- 33 toeren
- 1 LP waar op alle nummers staan gepropt (licht wapperend vinyl ook nog)

Black to black:
- 33 toeren
- 2 LP's waarop alle nummers staan (veel meer ruimte om dezelfde informatie kwijt te kunnen als op het origineel)

Geen wonder dat de black to black persing het wint... Maar ook die wint het niet van de Mobile Fidelity Soundlab persing en dat komt door de specs en uitstekende mastering van deze persing:
- 45 toeren
- 2 LP's waarop alle nummers staan

Vooral de 45 toeren doet dit album goed.... Ik zou zeggen: als je een origineel hebt ben je altijd welkom om het verschil te komen beluisteren... Maar ik waarschuw je: het wordt een oor orgasme, zo goed klinkt het... :P

Eenmaal deze persing gehoord en je wilt hem 100% zeker ook hebben in ruil voor het origineel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-09 13:31
Even hier de vraag ter controle, omdat coolblue niet altijd het juiste antwoord geeft ;)
Klopt het dat ik een ‘oude’ Sony platenspeler kan aansluiten op een Denon Ceol N9 set?

pricewatch: Denon Ceol N9 Zwart

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonnefreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 10:42
frumper schreef op zondag 13 mei 2018 @ 10:21:
Even hier de vraag ter controle, omdat coolblue niet altijd het juiste antwoord geeft ;)
Klopt het dat ik een ‘oude’ Sony platenspeler kan aansluiten op een Denon Ceol N9 set?

pricewatch: Denon Ceol N9 Zwart
Als ik naar de informatie kijk bij dit apparaat ben ik bang dat je daar geen mm (moving magnet) aansluiting op zit. Deze heeft meestal een ingangsgevoeligheid van 2,5mV.

Er zit wel 1 analoge ingang op. Je kunt dan een mengpaneel of een phono voorversterker er tussen plaatsen en dan lukt het wel. Maar gelijk erop aansluiten gaat dus niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:58

Pierre

Van nature lui!

Deze gisteren binnen gekregen

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/bEm0wJ/IMG_20180513_104749.jpg

Allemaal 180 gram, en mooi voor in de verzameling _/-\o_

[ Voor 180% gewijzigd door Pierre op 13-05-2018 11:14 . Reden: Nu doet de foto het wel ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je plaatjes zijn stuq :(
zonnefreak schreef op zondag 13 mei 2018 @ 10:32:
[...]

Als ik naar de informatie kijk bij dit apparaat ben ik bang dat je daar geen mm (moving magnet) aansluiting op zit. Deze heeft meestal een ingangsgevoeligheid van 2,5mV.

Er zit wel 1 analoge ingang op. Je kunt dan een mengpaneel of een phono voorversterker er tussen plaatsen en dan lukt het wel. Maar gelijk erop aansluiten gaat dus niet.
^^^ dat idd. Voorversterkertje er tussen en gaan. Zo hangt mijn Thorens TD160 ook op mijn Denon AVR2311 :)

Vwb die MFSL persingen: ben stiekem benieuwd hoe dat spul zich verhoudt tot de SACD versie van Brothers in Arms dan. https://www.bol.com/nl/p/...ry-sacd/1000004003184218/ (Vloeken in de kerk, ik weet het :P)

[ Voor 15% gewijzigd door The Eagle op 13-05-2018 11:09 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
The Eagle schreef op zondag 13 mei 2018 @ 11:07:
Je plaatjes zijn stuq :(

[...]

^^^ dat idd. Voorversterkertje er tussen en gaan. Zo hangt mijn Thorens TD160 ook op mijn Denon AVR2311 :)

Vwb die MFSL persingen: ben stiekem benieuwd hoe dat spul zich verhoudt tot de SACD versie van Brothers in Arms dan. https://www.bol.com/nl/p/...ry-sacd/1000004003184218/ (Vloeken in de kerk, ik weet het :P)
Wat houdt je tegen? Bestel zowel de SACD als de 45 toeren LP bij Mobile Fidelity Soundlab:
http://www.mofi.com/SearchResults.asp?Search=dire+straits

En test het vervolgens uit... Ik en velen anderen hier zullen benieuwd zijn naar je bevindingen... :)

@VHS : SVP niet vloeken in de kerk hier he... Waarom een CD kopen die bij de eerste kleine kras overslaat en niet meer afspeelt als je ook een LP kunt kopen die bij kleine krasjes prima afspeelbaar is? ;)

[ Voor 19% gewijzigd door rcor op 13-05-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

The Eagle schreef op zondag 13 mei 2018 @ 11:07:

Niks mis met een goede SACD. En bij sommige hebben de 4.0/4.1/5.1 versies van tracks zelfs ook nog een toegevoegde waarde vind ik. Heb zelf een handje vol SACD's en die klinken goed, sommige wat beter dan anderen, want ook daar ligt het niet alleen aan het medium, maar aan de opname. :)

Vinyl blijft gewoon favoriet. Ze kunnen128bit/1024KHz kwaliteit digitaal uitbrengen, en dan nog denk ik dat er niets boven het warme geluid van een vinyl gaat. Waarbij MSFL (of andere goede opnames) het waard zijn als je om de muziek en kwaliteit geeft. En het is gewoon een lekker ritueel met vinyl :)

Was best een lekker gevoel trouwens om die laatste 2 open te maken. Ze waren nog origineel ge-sealed :9~

Pagina: 1 ... 91 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.