Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 101 Laatste
Acties:
  • 590.638 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:13
rcor schreef op zondag 13 mei 2018 @ 08:53:
[...]
Vooral de 45 toeren doet dit album goed.... Ik zou zeggen: als je een origineel hebt ben je altijd welkom om het verschil te komen beluisteren... Maar ik waarschuw je: het wordt een oor orgasme, zo goed klinkt het... :P
Oh dat snap ik ja , van die albums met veel teveel nummers op een kant, dat doet de dynamiek geen goed. Wist niet dat Black to black het album op 2 LP's levert. Ik had laatst nog een verzamelaar van Level 42 met maar liefst 7 nummers per kant (gelukkig nog wel single edits, die wat korter zijn). Het nummer Running in the family klinkt op het originele album toch een klap beter.

Ik kom graag een keer luisteren :), waar woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:35
musicfreak schreef op zondag 13 mei 2018 @ 15:38:
[...]

Oh dat snap ik ja , van die albums met veel teveel nummers op een kant, dat doet de dynamiek geen goed. Wist niet dat Black to black het album op 2 LP's levert. Ik had laatst nog een verzamelaar van Level 42 met maar liefst 7 nummers per kant (gelukkig nog wel single edits, die wat korter zijn). Het nummer Running in the family klinkt op het originele album toch een klap beter.

Ik kom graag een keer luisteren :), waar woon je?
Ik weet niet waar jij woont, maar ik woon in Merselo, een dorpje van het noord-limburgse Venray...

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:42
The Eagle schreef op zondag 13 mei 2018 @ 11:07:
Je plaatjes zijn stuq :(

[...]

^^^ dat idd. Voorversterkertje er tussen en gaan. Zo hangt mijn Thorens TD160 ook op mijn Denon AVR2311 :)

Vwb die MFSL persingen: ben stiekem benieuwd hoe dat spul zich verhoudt tot de SACD versie van Brothers in Arms dan. https://www.bol.com/nl/p/...ry-sacd/1000004003184218/ (Vloeken in de kerk, ik weet het :P)
Lees even paar pagina's terug... ik heb ze vergeleken...

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Wizard91 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 06:14:
DJ Koze - Knock Knock ook maar aangeschaft! Wat een meesterwerk is dit _/-\o_
Zelfde :)
En naast goede muziek is de master en persing gewoon heel goed. Niets van kraakjes en een volledige toonweergave. Is al eens anders met recentere uitgaves.

Yes, but no.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:25
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/chiW5d/20180513_185008.jpg

Deze gisteren binnen gekregen, heb ze hier nog niet voorbij zien komen.

[ Voor 29% gewijzigd door TI_Observer op 13-05-2018 18:57 ]

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26

momania

iPhone 30! Bam!

sheez88 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 18:56:
[afbeelding]

Deze gisteren binnen gekregen, heb ze hier nog niet voorbij zien komen.
Tame Impala _o_
Heb zelf 'Currents' van ze, heerlijk album.

Lonerism moet ik ook maar eens zoeken :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:25
momania schreef op zondag 13 mei 2018 @ 18:59:
[...]

Tame Impala _o_
Heb zelf 'Currents' van ze, heerlijk album.

Lonerism moet ik ook maar eens zoeken :)
Hehe, ja ik heb ze leren kennen via currents en ik heb dat album uiteraard zelf ook al een tijdje. :)
Het heeft nog vrij lang geduurd voordat ik lonerism net zo goed, zo niet beter, vind dan currents. Ik heb dat album helemaal grijs gedraaid.

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

sheez88 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 19:02:
[...]

Hehe, ja ik heb ze leren kennen via currents en ik heb dat album uiteraard zelf ook al een tijdje. :)
Het heeft nog vrij lang geduurd voordat ik lonerism net zo goed, zo niet beter, vind dan currents. Ik heb dat album helemaal grijs gedraaid.
Ik herken het. Ben tegen ze aan gelopen met "Elephant" van Lonerism, heb ze toen opgezocht en toen ook eerst Currents grijs gedraaid. Moet dat met Currents nog gaan doen, en dan zal ik waarschijnlijk tot dezelfde conclusie komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chirrel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09 15:50
Hallo mensen van het audiotechnische leven,

Ik heb de Akai APM-393 van mijn moeder van zolder gehaald, omdat ik me wil mengen in de platenentertainment.

Echter heb ik wat technische vragen.

Ik heb een Sony surround system, maar ik maak al gebruik van de tulp-input op dat ding (receiver?). Is het mogelijk (of überhaupt de moeite waard) om een omvormer aan te schaffen om de tulpenstekker van de Akai naar coaxiaal te veranderen? Want die aansluiting heb ik nog wel over op de receiver.

En wat kan ik qua voeding het beste doen? Er zit een (volgens mij) 2,5mm aansluiting aan de Akai vast. Maar ik kan met mijn gelimiteerde kennis niet echt een 12V adapter vinden waar ik die 2,5mm aansluiting in kan pluggen.

Ik hoop dat ik zo een beetje duidelijk ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chirrel
https://i.imgur.com/97J0Ngn.jpg

Foto van de onmenselijk ingewikkelde kabelsituatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 09:45

B2

wa' seggie?

Zoveelste 'brom' vraag waarschijnlijk, maar ik heb in mijn nieuwe setup een nare brom. Niet heel hard, maar wel hoorbaar.
Setup is als volgt : Gereviseerde Thorens TD-160 (hifistereo.nl) -> Dynavox TC-750 preamp -> Sonos Connect.

De brom lijkt veroorzaakt te worden door de plus lijn vanuit de preamp. Als ik de plus kabel net iets uit te aansluiting haal is de brom verdwenen en is het audio signaal prima. Op zich is het nu dus prima, maar wel een beetje een gek idee.
De preamp heeft de mogelijkheid om deze te aarden, maar ik heb nergens een andere aarde aansluiting.
Dus, lekker zo laten zitten of zijn er nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

momania schreef op woensdag 25 april 2018 @ 23:54:
Kom net thuis en vond dit in de post:

[afbeelding]

:9

Morgen ben ik wat vroeger thuis waarschijnlijk dus dan eens op m'n gemak lekker luisteren en genieten 8)
Vandaag weer eens wat door de oude boxen aan het bladeren en heb van deze ook het origineel daarin gevonden. :D

Nu heb ik voor de MFSL vergelijking dus die oude originele Spandau Ballet, en ook de 180g Brothers in Arms. Van de week eens goed voor gaan zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:32
rcor schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 12:08:
[...]

Ja en met de juiste audio-set en platen speler is het de meer prijs meer dan dubbel waard, geloof me!
Als je die Mobile Fidelity Soundlab persingen één keer gehoord hebt wil je eigenlijk niets anders meer...

Voor MFSL persingen geld maar één emoticon: _/-\o_ en als anderen er een kopen met het juiste album erop: :9~

Probeer het zelf maar eens uit... Koop 3 Dire Straits Brother In Arms lp's... 1x jaren 80 persing, 1x B2B persing uit 2014 en deze MFSL persing uit 2015 en je zult versteld staan van de verschillen... In deze volgorde ook altijd testen en elke het zelfde nummer gebruiken om te luisteren... Liefst één die je goed kent...
Ja absoluut, ik heb een mfsl Dead Can Dance plaat en die klinkt prachtig maar ik heb andere platen die ook fantastisch klinken, bijvoorbeeld onlangs Honey Bones van Dope Lemon gekocht en die klinkt echt heel goed. Het is niet zo dat alleen mfsl zulke goede uitgaves heeft. Het is natuurlijk voor een groot deel hun goeie mastering en die hoor je bijvoorbeeld ook terug op hun cd’s :X ;) Ze brengen helaas weinig muziek uit die ik interessant vind (vooral gouwe ouwe) maar als ze het doen dan is het zeker het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:48

Vintage1967

Hoezo, 'Digtaal is beter'?

Chirrel schreef op zondag 13 mei 2018 @ 20:22:
Hallo mensen van het audiotechnische leven,

Ik heb de Akai APM-393 van mijn moeder van zolder gehaald, omdat ik me wil mengen in de platenentertainment.

Echter heb ik wat technische vragen.

Ik heb een Sony surround system, maar ik maak al gebruik van de tulp-input op dat ding (receiver?). Is het mogelijk (of überhaupt de moeite waard) om een omvormer aan te schaffen om de tulpenstekker van de Akai naar coaxiaal te veranderen? Want die aansluiting heb ik nog wel over op de receiver.

En wat kan ik qua voeding het beste doen? Er zit een (volgens mij) 2,5mm aansluiting aan de Akai vast. Maar ik kan met mijn gelimiteerde kennis niet echt een 12V adapter vinden waar ik die 2,5mm aansluiting in kan pluggen.

Ik hoop dat ik zo een beetje duidelijk ben!
Beste Chirrel,
Graag even laten weten welk type surround systeem van Sony je hebt.
Mogelijk dat we dan verder kunnen helpen.

Maar omvormen van tulp naar coaxiaal???? Met mijn beperkte kennis op dat vlak is mijn eerste reactie dat dat niet gaat werken. Je element levert een bepaalde output waar je het mee zult moeten doen. Bij een phono input op je versterker heb je verder niets nodig, gebruik je line of aux, dan heb je een aparte phono voorversterker nodig om het signaal naar he benodigde / gewenste niveau op te krikken. Daarover is binnen dit topic alleen al veel over te lezen.

Nee, stap één is wat mij betreft het juiste type versterker of receiver doorgeven.

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:44
Hier mijn laatste aanwinst op de speler, Buena Vista Social Club:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XunSEbvmsSRvWCS9brrMduNX/medium.jpg

Heerlijke muziek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:18
Zijn er mensen hier die een aandruk gewicht ook wel record clamp of weight gebruiken?

Wat zijn de ervaringen hiermee? Of is het zonde van het geld?

Ik zou er eventueel op de Sansui SR-222 een willen gebruiken. Maar twijfel of het noodzakelijk en/of goed is voor de lagers van de draaitafel.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
TheKerremenke schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:52:
Zijn er mensen hier die een aandruk gewicht ook wel record clamp of weight gebruiken?

Ik zou er eventueel op de Sansui SR-222 een willen gebruiken. Maar twijfel of het noodzakelijk en/of goed is voor de lagers van de draaitafel.
Ik heb er een tijdje een gebruikt maar merkte er niets van, heb 'm verkocht. Ik weet ook dat Rega het bijvoorbeeld afraad, hun draaitafels zijn licht gebouwd om trillingen zo snel mogelijk af te voeren en meer gewicht houdt die energie langer vast. Het ziet er interessant uit maar daar hield t bij mij wel op. Als je draaitafel goed afgesteld is lijkt het me niet schadelijk voor je tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

Ik ben inmiddels ook overstag gegaan en vinyl adept geworden. Heerlijk. Heb een mooie direct drive mitsubishi speler van enkele decennia geleden gevonden (dp 680q) die het nog uitstekend doet. Wat ik echter wil nagaan is of ik er een beter element op kan plaatsen. Het huidige element is een Tonar DJ Birdie. Weet iemand welke betere elementen hierop passen? Ik kom er mbv google/fora niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
antipode schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:47:
Ik ben inmiddels ook overstag gegaan en vinyl adept geworden. Heerlijk. Heb een mooie direct drive mitsubishi speler van enkele decennia geleden gevonden (dp 680q) die het nog uitstekend doet. Wat ik echter wil nagaan is of ik er een beter element op kan plaatsen. Het huidige element is een Tonar DJ Birdie. Weet iemand welke betere elementen hierop passen? Ik kom er mbv google/fora niet uit.
Voor specs kun je altijd op vinyl engine kijken. Ziet er uit als een degelijke speler! Geen moeilijke arm en je kunt de meeste elementen gewoon monteren, ligt dus een beetje aan je budget. Beste instap cartridge is de Audio Technica AT95E, daarboven kun je het zo gek maken als je wilt maar een goeie upgrade kun je zoeken in de richting van een Shure M97xE, Nagaoka MP-110 / MP-150 en Audio Technica AT 440 MLb (deze liggen tussen de 100 en 200 euro) als je een Nagaoka koopt kan ik je Japanse winkels op eBay aanraden, veel lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sluw schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:12:
[...]

Voor specs kun je altijd op vinyl engine kijken. Ziet er uit als een degelijke speler! Geen moeilijke arm en je kunt de meeste elementen gewoon monteren, ligt dus een beetje aan je budget. Beste instap cartridge is de Audio Technica AT95E, daarboven kun je het zo gek maken als je wilt maar een goeie upgrade kun je zoeken in de richting van een Shure M97xE, Nagaoka MP-110 / MP-150 en Audio Technica AT 440 MLb (deze liggen tussen de 100 en 200 euro) als je een Nagaoka koopt kan ik je Japanse winkels op eBay aanraden, veel lagere prijs.
Moet ik hierbij denken aan audiofiele hocuspocus, of zijn deze elementen technisch aantoonbaar beter?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluw
Beter dan wat? In ieder geval beter dan de Tonar DJ Birdie :+ ten eerste hebben ze een elliptische naald in plaats van een sferische wat voor een beter contact zorgt. Van alle opties zijn online metingen en reviews te vinden en er is aantoonbaar verschil. Zelf ben ik van de AT95E naar de nagaoka MP-110 gegaan en hoor meer/betere bas en een helderder hoog. Er zijn ook verschillen die er wel zijn maar niet veel uitmaken maar wel een voorkeur kunnen zijn, bijvoorbeeld een hoger output voltage.

Deze elementen zijn net een stapje boven de massaproductie instapmodellen dus je betaalt ook wel een beetje voor kwalitatieve onderdelen en loon in Japan (maar als je de Nagaoka bv op eBay in Japan bestelt ben je nog geen 100 euro kwijt ipv de 140-160 in Nederland). De audiofiele hocus pocus is zeker te vinden bij elementen maar er zijn ook nog een paar te verantwoorden stappen boven deze range. Betere en andere naaldvormen en verschillende cantilevers bijvoorbeeld. Natuurlijk moet de rest van je systeem ook wel goed genoeg zijn om het te laten horen. Ik denk niet dat t waard is om ze in een all-in one systeem met slechte versterker en boxen te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

Hartelijk dank voor jullie berichten. Het was voor mij niet duidelijk dat ook mijn element vervangbaar was door genoemde voorbeelden. Ik ga er even voor zitten en zal dan een mooie upgrade kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chirrel
Vintage1967 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 22:28:
[...]

Beste Chirrel,
Graag even laten weten welk type surround systeem van Sony je hebt.
Mogelijk dat we dan verder kunnen helpen.

Maar omvormen van tulp naar coaxiaal???? Met mijn beperkte kennis op dat vlak is mijn eerste reactie dat dat niet gaat werken. Je element levert een bepaalde output waar je het mee zult moeten doen. Bij een phono input op je versterker heb je verder niets nodig, gebruik je line of aux, dan heb je een aparte phono voorversterker nodig om het signaal naar he benodigde / gewenste niveau op te krikken. Daarover is binnen dit topic alleen al veel over te lezen.

Nee, stap één is wat mij betreft het juiste type versterker of receiver doorgeven.
Duidelijk! Het is een Sony DAV DZ110, gewoon een simpel surround systeem. https://i.imgur.com/dwf8PJP.jpg

Ben al aan het kijken voor een aparte receiver. Maar als het met die Sony lukt, dan heb ik in ieder geval al iets.

De LINE audio R/L gebruik ik trouwens al voor de tv, dus houd ik alleen die coaxiaal over (vandaar mijn eerdere vraag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Chirrel schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:41:
[...]

Duidelijk! Het is een Sony DAV DZ110, gewoon een simpel surround systeem. https://i.imgur.com/dwf8PJP.jpg

Ben al aan het kijken voor een aparte receiver. Maar als het met die Sony lukt, dan heb ik in ieder geval al iets.

De LINE audio R/L gebruik ik trouwens al voor de tv, dus houd ik alleen die coaxiaal over (vandaar mijn eerdere vraag).
Die coax aansluiting is voor de radio tuner ;)
Je zal dus de line-in moeten gebruiken, en dan hangt het er nog vanaf of je een platenspeler hebt met voorversterker want anders gaat het met line-in alleen ook niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Chirrel schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:41:
[...]

Je kunt ook gewoon zo'n rca/cinch switch kopen die je op je LINE aansluit, dan kun je meerdere apparaten aansluiten en die heb je al tussen de 10 en 20 euro en daar een phono pre op aansluiten waar je je platenspeler op aansluit. Met dit systeem voldoet een eenvoudige als deze Behringer. Kost je bij elkaar ± 40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chirrel
Sluw schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:20:
[...]

Je kunt ook gewoon zo'n rca/cinch switch kopen die je op je LINE aansluit, dan kun je meerdere apparaten aansluiten en die heb je al tussen de 10 en 20 euro en daar een phono pre op aansluiten waar je je platenspeler op aansluit. Met dit systeem voldoet een eenvoudige als deze Behringer. Kost je bij elkaar ± 40 euro.
Ah, zo'n switch zocht ik. Pakkende namen hebben ze allemaal. :P Bedankt!
momania schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:53:
[...]

Die coax aansluiting is voor de radio tuner ;)
Je zal dus de line-in moeten gebruiken, en dan hangt het er nog vanaf of je een platenspeler hebt met voorversterker want anders gaat het met line-in alleen ook niet lukken.
Juist, duidelijk! Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sluw schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:47:
Beter dan wat? In ieder geval beter dan de Tonar DJ Birdie :+ ten eerste hebben ze een elliptische naald in plaats van een sferische wat voor een beter contact zorgt. Van alle opties zijn online metingen en reviews te vinden en er is aantoonbaar verschil. Zelf ben ik van de AT95E naar de nagaoka MP-110 gegaan en hoor meer/betere bas en een helderder hoog. Er zijn ook verschillen die er wel zijn maar niet veel uitmaken maar wel een voorkeur kunnen zijn, bijvoorbeeld een hoger output voltage.

Deze elementen zijn net een stapje boven de massaproductie instapmodellen dus je betaalt ook wel een beetje voor kwalitatieve onderdelen en loon in Japan (maar als je de Nagaoka bv op eBay in Japan bestelt ben je nog geen 100 euro kwijt ipv de 140-160 in Nederland). De audiofiele hocus pocus is zeker te vinden bij elementen maar er zijn ook nog een paar te verantwoorden stappen boven deze range. Betere en andere naaldvormen en verschillende cantilevers bijvoorbeeld. Natuurlijk moet de rest van je systeem ook wel goed genoeg zijn om het te laten horen. Ik denk niet dat t waard is om ze in een all-in one systeem met slechte versterker en boxen te zetten.
Ik heb een Marantz SR7011 met Focal Aria 926 als fronts. Lijkt me dat ik daar dan wel verschil op zou kunnen horen. Als draaitafel een Audio Technica AT-LP 5 met de door jou genoemde AT95E die daar bijhoort. Ik vind investeren in mijn setup prima, maar alleen als het technisch verantwoord is. Geld voor hocuspocus heb ik in elk geval niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Stiekem altijd wel nieuwsgierig naar wat mensen gebruiken voor systeem. Niet alleen omdat het leuk is om te vergelijken maar ook voor nieuwe ideeën .... Ben ook heel benieuwd of mensen die vinyl draaien dit om een dedicated systeem doen of op een combi met een 5.1 (oid) opstelling..`
Maar wellicht wordt het dan een crossover met het topic "Toon hier je thuistheater' 8)

[ Voor 13% gewijzigd door oldsmelly op 15-05-2018 17:31 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Afbeeldingslocatie: https://www.ortofon.com/media/149821/concordecentury_rightlowfront01.jpg

WANT HAZ! :9~
oldsmelly schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 17:29:
Stiekem altijd wel nieuwsgierig naar wat mensen gebruiken voor systeem. Niet alleen omdat het leuk is om te vergelijken maar ook voor nieuwe ideeën .... Ben ook heel benieuwd of mensen die vinyl draaien dit om een dedicated systeem doen of op een combi met een 5.1 (oid) opstelling..`
B&W CM9 S2, Pioneer SC-LX73, Technics SL-1200 MK2 en de nodige Apple shizzle & NAS

momania in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49" :Y)

[ Voor 63% gewijzigd door momania op 15-05-2018 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:39

Toshirou

Vinyl Surfer

Maar wellicht wordt het dan een crossover met het topic "Toon hier je thuistheater' 8)
Mijn bescheiden audio setup:

Platenspeler: Pro-Ject Essential 3
Versterker: Harman Kardon AVR132
Speakers: 2x Klipsch 3YNERGY F1
CD speler: Harman Kardon HD7500 II

[ Voor 3% gewijzigd door Toshirou op 15-05-2018 18:22 ]

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oldsmelly
Dan kan ik als initiatief nemer niet ontbreken... :-)

Platenspeler : Pro-ject RPM6 met Ortofon Black element
Phono Pre : Graham Slee revelation
Headphone Amp : Metrum Acoustics Aurix
Receiver : Marantz SR5010 als voorversterker
Eindversterker: Onkyo PA-MC5501
Streamer : Cambridge CXN
MediaPlayer: NVidia Shield TV
Speakers:
: Klipsch RF63 front
: Klipsch RP250C center
: Kef Q55 Rear
Koptelefoon: Denon AH-D7200

Beamer : Optoma 1080E

Ik gebruik mijn set voor :

- 60% Series/Films
- 40% Muziek (meest vinyl en Flac via de CXN Streamer)

[ Voor 18% gewijzigd door oldsmelly op 15-05-2018 18:44 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dauphi
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-08 11:32
Vorige week even in een platenzaak gesnuffeld en dit pareltje meegenomen:

lpeetje

[ Voor 32% gewijzigd door Dauphi op 15-05-2018 19:43 . Reden: betere plaatje ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:58

Pierre

Van nature lui!

Dauphi schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 19:40:
Vorige week even in een platenzaak gesnuffeld en dit pareltje meegenomen:

[afbeelding]
Potver die wil ik ook graag. Is het de originele met de bouwplaat van het ruimteschip.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauphi
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-08 11:32
Pierre schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 19:42:
[...]

Potver die wil ik ook graag. Is het de originele met de bouwplaat van het ruimteschip.
uh... bedoel je dit? Ben niet erg bekent met de verschillende uitgaven moet ik bekennen.

insidetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Dauphi schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 19:57:
[...]

uh... bedoel je dit? Ben niet erg bekent met de verschillende uitgaven moet ik bekennen.

[afbeelding]
Volgens mij is dat de mini bouwplaat, de originele is veel groter.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sluw
- Rega Brio R
- SL-1210 mk2 met Nagaoka MP-110 & AT95E
- Totem Dreamcatcher speakers

Gebruik ik 80% voor muziek en 20% voor films en series, eigenlijk gewoon vooral voor muziek. Heb ook nog een Rega DAC die ik voor een erg mooie prijs kon kopen. Alles tweedehands.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cmndr_adama
Ik heb hier het volgende staan:

Woonkamer:
Harman/Kardon HK3270 receiver
KPN Music Box
Technics SL-DL1 met Technics P23 element en Jico naald
Dali 505's

In m'n hobbykamer:

Philips FA960 / Yamaha CA-410
Thorens TD-115 MK II met een Ortofon X1-MC
T+A Helios midi 1 speakers

Philips receiver 686
Philips CD650
Sansui SR-222 met AT95xe
Akai SA-800 speakers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 11:12

hilgo

Clear your mind of can't.

Wij hebben het volgende in de woonkamer staan:
Sonos soundplate onder de tv
2 Sonos 1 als linker en rechter speaker naast de bank.
Denon DP-300F die aan de Sonos speakers hangt d.m.v. een Sonos connect.

De Denon heeft nu nog het standaard element maar ik wil deze binnenkort gaan vervangen door een AT-95.
Ik twijfel nog (ben aan het inlezen met hulp van Google) of ik dit zelf ga doen of dat ik de speler even meeneem naar een deskundige dat die het element plaatst en dan meteen alles goed afstelt.
Als ik het zo lees moet ik het gewoon zelf kunnen. Wat zouden jullie doen?

Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Geen dedicated systeem bij mij, maar "gewoon" op mijn surround installatie:
  • Receiver: Yamaha RX-A2060
  • Platenspeler: Technics SL-D2
  • Element 1: Audio Technica AT-95 (voornamelijk voor tweedehands/kringloop platen)
  • Element 2: Audio Technica AT-3200-XE (voornamelijk voor nieuwe platen)
  • Front speakers: Infinity Reference 51 MKii
  • Surround speakers: Infinity Reference 51 MKii
  • Center speaker: Infinity Kappa
  • Speakers zone 2 (slaapkamer): elcheapo (lees: gevonden bij grofvuil) Sony speakers
  • Blu-ray speler: Sony UBP-X800 (voor die enkele DVD-A en natuurlijk voor films, CD's heeft die nog niet eens afgespeeld omdat ik daar eigenlijk niets meer mee doe)

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Onder het risico van teveel crossover te gaan, onderstaand een quote van mijn setup zoals die er tot op heden bij staat. Binnenkort wordt de platenspeler vervangen voor een Sansui SR-222. Maar deze moet nog een beetje bijgewerkt worden.
TheKerremenke schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 18:33:
De woonkamer zoals die voorlopig blijft. In het najaar een ander tv meubel. (Besta waarschijnlijk)
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat is er te zien;
Tv: Sony Bravia KD-49X8505
Recieven: Marantz 1506
Satelliet decoder: Xtrend ET8000
Platenspeler: Dual CS505-2
Phono versterker: Cambridge CP1
Luidsprekers: 2x Qacoustics 3050 zuilen en 3090C centerspeaker (2x 3020 surroundspeakers niet zichtbaar)
Subwoofer: XTZ 12.17

Verder aankleding zoals vosje, flamingo lamp (heerlijk fout >:) ), plantje enzovoorts.

In de afgelopen jaren bij elkaar gespaard. Eerst tv en satelliet decoder, toen speakers en reciever. Vervolgens subwoofer, daarna platenspeler en als laatste de phono versterker dus.

In de toekomst de tv een keer vervangen voor een OLED model. Dan kan deze naar de slaapkamer ;)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
TheKerremenke schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:52:

Toevallig nog meer mensen met ervaringen hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Als we dan toch systemen gaan opnoemen, hier thuis staat:
Pro-Ject Debut (de eerste, uit de jaren 90)
Pro-Ject Phono Box II
Rotel RSX-1055
iEast AudioCast M5

HTPC in SilverStone GD04 behuizing met ESI Maya44 geluidskaart

Front: B&W DM602s3
Center: B&W LCR60s3
Read: B&W DM600s3

En dan nog een 40 inch Philips tv waar ik het typenummer niet van weet...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cmndr_adama
@TheKerremenke Geen persoonlijke ervaring mee, ik heb het er wel eens over gehad bij onze lokale hifi zaak. Volgens hem had een losse clamp op een gewone speler nut bij een kromme plaat maar verder eigenlijk niet. Hij adviseerde me in elk geval om het geld te besteden aan vinyl in plaats van aan een clamp :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 11:14
Ik heb wel een dedicated systeem voor me platen (en toevallig een cd speler er extra bij) alleen ik heb deze nog niet aangesloten staan ivm verbouwing. Dit komt straks op me werkkamer straks te staan:

Technics SU-Z1 versterker
Technics sl-q30 met P24 element
Technics sl-pg450 cd speler (mash)
Pioneer cs822 (fronts aangepast)

(element upgrade suggesties zijn toegestaan)

[ Voor 6% gewijzigd door Rusky op 16-05-2018 14:29 ]

mijn pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
hilgo schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 08:59:
Wij hebben het volgende in de woonkamer staan:
Sonos soundplate onder de tv
2 Sonos 1 als linker en rechter speaker naast de bank.
Denon DP-300F die aan de Sonos speakers hangt d.m.v. een Sonos connect.

De Denon heeft nu nog het standaard element maar ik wil deze binnenkort gaan vervangen door een AT-95.
Ik twijfel nog (ben aan het inlezen met hulp van Google) of ik dit zelf ga doen of dat ik de speler even meeneem naar een deskundige dat die het element plaatst en dan meteen alles goed afstelt.
Als ik het zo lees moet ik het gewoon zelf kunnen. Wat zouden jullie doen?
Het makkelijkste is om hem te laten installeren wat sommige winkels ook gewoon gratis doen. Weet je zeker dat het goed is, als je het zelf wilt leren omdat je dat gewoon leuk vindt kun je dat inderdaad ook gewoon zelf. Je kunt voor je element ook een elliptische naald kopen, die zit er standaard volgens mij niet op, dan kun je je cartridge gewoon laten zitten en de naald vervangen (easy) en is het kwalitatief ongeveer even goed als de AT-95.

(Als het goed is zit er een Denon DSN85 gemonteerd, als dat al een Denon DSN85E (met E van elliptical is) ga je niet veel merken qua upgrade).

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2efs2mw.jpg

Vandaag ook de 2017 heruitgave van Beaucoup Fish van Underworld gekocht. Super mooie (inner) sleeves op dik gecoat papier en klinkt super goed! Clean, volle bassen, veel detail, aanrader als je van de muziek houdt!

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/1izqfb.jpg

En Abschaum - Moon Tango, goeie kraut/prog 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Sluw op 16-05-2018 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:33
Fijne plaat van Abschaum, kende dit niet dus dank voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
Marcel schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:06:
Fijne plaat van Abschaum, kende dit niet dus dank voor de tip!
Mocht je hem op vinyl willen... volgens mij is deze in kleine oplage geperst...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• musicfreak
Leuk om zo eens te delen met welke installaties we onze platen draaien. Ik heb twee sets in gebruik:

Woonkamer set:
Versterker: Sony TA-AX4
Luidsprekers: Dali 505, erg goede combi met deze versterker
Phono voorversterker: Dynavox TPR-2 (met buisje en, heel suffig, een rood ledje voor extra effect :?)
Platenspeler: Gemini PT2400 met Audio-Technica AT-95E en Stanton 681EE elementen

M'n hobby kamer:
Versterker: Shengyi Music angel XD-SE
Luidsprekers: Celestion 300
Phono voorversterker: Lehmann Black cube SE
Platenspeler: Denon DP-35F met Audio-Technica AT-440MLa en AT-95E elementen (de laatste voor de wat slechtere platen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 09:45

B2

wa' seggie?

Sinds kort hier het volgende staan:

Platenspeler : gereviseerde Thorens TD-160, met Nagaoka MP-110 element
Preamp : Dynavox TC 750
Sonos Connect
Sonos Playbar + 2x Sonos Play 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 16:48

Tijn96

In speed we trust

Ik lees al een tijdje mee aangezien ik nog geen platenspeler heb echter heb ik er wel een besteld:
Een Rega Planar 1+ dus met ingebouwde phono trap
Verder heb ik:
Primare CD-22
Primare I22
B&W 683 S2 (zit erover te denken deze te vervangen voor Martin Logan Motion 40's maar tips hierover zijn zeker welkom (Budget 1250 de stuk))

[ Voor 10% gewijzigd door Tijn96 op 17-05-2018 14:39 ]

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oldsmelly
Leuk om het zo allemaal te lezen, veel verschillende setjes.. met allemaal 1 doel .. genieten van muziek.

Vandaag eens wezen kijken bij iemand die uit een erfenis ongeveer 500 platen had en niet wist wat er mee te doen.

Helaas zeer veel in erbarmelijke staat en van het kaliber alle 13 doof...

Maar toch toch nog een aantal weten te redden voor 2 euro per stuk..

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/eEtYad/Opgehaald.jpg

The white album is wel grappig met poster en foto's van de bandleden,helaas is hoes erg slecht maar het vinyl is prima....

Herman Brood & His Wild Romance - Go Nutz
The beatles - The White album
Vangelis - Chariots Of Fire (Music From The Original Soundtrack)
Genesis - Abacab
Phil Collins - Hello, I Must Be Going!
Alison Moyet - Alf
Little River Band - Little River Band
Peter Frampton - I'm In You
Jon And Vangelis* - Private Collection
The Pretenders - Learning To Crawl
Fleetwood Mac - Tusk

[ Voor 25% gewijzigd door oldsmelly op 17-05-2018 14:37 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:42
Ik speel met de volgende set:

Versterker: Heed Obelisk Si met externe Obelisk X2 voeding
Phonoversterker: Heed Vinyl 1 (MM) High Performance Phono Input Card
Draaitafel: Takumi TT Level 2 met Ortofon Bronze element
DAC: Heed DA
Luidsprekers: Phonar Veritas P5.5 EdMa met Cap+ modificatie

[ Voor 3% gewijzigd door pporrio op 17-05-2018 17:41 ]

Mijn platencollectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Turntable; Technics SL 1200 MKII + ortfon concorde
Preamp: Behringer, niet geweldig maar voldoet voorlopig
Versterker: NAD C350
Speakers: B&W 603
Kabels: de elfen halen er hun neus voor op :)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
oldsmelly schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:33:
Phil Collins - Hello, I Must Be Going!
Dat is echt een heerlijk album van Phil, met al die blazers. Lekker agressief ook. Beter dan Face value naar mijn mening, al wordt die doorgaans hoger aangeslagen.
Note to self: Goede aanleiding om de biografie van de beste man eens te gaan lezen.

[ Voor 14% gewijzigd door musicfreak op 17-05-2018 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ksborg
  • Laatst online: 17-09 07:40
Oeh mijn set is niet super indrukwekkend denk ik, but here goes :+

- Pro-Ject RPM-1 speler met Ortofon OM-10 element
- DAP PRE-101 phono voorversterker
- Yamaha RX-V375 receiver
- Jamo S426 speakers

Genoeg ruimte voor verbetering, maar ik heb er op dit moment weinig behoefte aan. Alles doet wat het moet doen en het klinkt goed genoeg :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Vandaag drie nieuwe albums erbij :D Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/cS7So8/vinyl_records_180518.jpg

Van de drie albums ben ik het meest blij met de linker. De muziek is erg goed, ik hou wel van classic rock dus deze bevalt me dan ook echt. Maar ook de artwork op de hoes... werkelijk prachtig :9~ . Het tweede naamloze (aan de voorkant tenminste) album is van de Britse Indie rock band Gengahr, moet deze nog luisteren en dus erg benieuwd.

Het laatste album ben ik ook erg over te spreken. De band zelf was voor mij onbekend, maar toen ik een nummer luisterde en hoorde dat het symfonische rock was, heb ik deze direct meegenomen.

Of te wel, vandaag was een goede dag met weer nieuwe albums om te luisteren. Wat begin ik van deze hobby te houden _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rcor
Even genieten van een blauw stukje vinyl met witte spikkels (RecordStore day uitgave van 2012 op 45RPM):
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/Jj2YX3G9y6au07bnYpoidVDaUeUcx-X-kQ21Jm_M-FVRx4ylpm6F-tA1ooDw7JHk6yIDvIHtPi_Ox65irU_1dPp5mQdhrcsYipn4c_5mck_UBwh1CrBzzd142PRVAD1zxARPBfOhwg=w2400

Het betreft Abba met de 12 inch single "Voulez-Vous / If it wan't for the nights"...

Mooie stukje vinyl (plaatje geleend van internet):
Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-ymbqZWe5eVo/UUo2IPSQWuI/AAAAAAAAEZ8/7s0Dfa5VQ0E/s1600/shop1310900.pictures.c049.JPG

[ Voor 19% gewijzigd door rcor op 19-05-2018 15:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

De afgelopen periode weer wat LP's binnen gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s5v8qhOl.jpg

Pink Floyd: Hits [Braziliaanse uitgave van 'A Collection Of Great Dance Songs' maar dan met één ander nummer en een afwijkende tracklist]
Pink Floyd: Stockholm '67
Pink Floyd: A Dark Side Of The Moon Live [2LP]
DeWolff: Thrust [rood-zwart vinyl, gesigneerde hoes net als alle andere LP's van deze wereldband :9~ ]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dWwkYvul.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Et8rJrRl.jpg

Wat kan ik er blij van worden als er zo veel aandacht voor een album is. De muziek is ook nu weer super, maar het vinyl, de hoes en de handtekeningen maken het voor mij helemaal af _/-\o_ .

Op dit moment op de draaiert: ELO - Out Of The Blue (ingegeven door recente posts ;) )

Nabrander: de lijmroller van Pritt werkt inderdaad super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Laatst online: 17-09 07:40
Kwam vandaag bij de Kringloop nog een rariteit tegen. Een 8 inch, 33 toeren, vrij dik vinyl. Russian Folk Songs. Dat was ook gelijk het enige wat erop stond in het Engels. De rest was Russisch. Discogs zei er niets over (gezocht op nummer, ik kan helaas geen Russisch). Als ie niet zo waanzinnig bekrast was had ik hem misschien meegenomen. Helaas geen foto gemaakt.

Vond het 8 inch formaat sowieso wel bijzonder. Eigenlijk nog niet eerder gezien :o

[ Voor 5% gewijzigd door ksborg op 19-05-2018 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Vintage1967 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 20:35:
De afgelopen periode weer wat LP's binnen gekregen:

[afbeelding]

Pink Floyd: Hits [Braziliaanse uitgave van 'A Collection Of Great Dance Songs' maar dan met één ander nummer en een afwijkende tracklist]
Pink Floyd: Stockholm '67
Pink Floyd: A Dark Side Of The Moon Live \[2LP]
DeWolff: Thrust [rood-zwart vinyl, gesigneerde hoes net als alle andere LP's van deze wereldband :9~ ]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat kan ik er blij van worden als er zo veel aandacht voor een album is. De muziek is ook nu weer super, maar het vinyl, de hoes en de handtekeningen maken het voor mij helemaal af _/-\o_ .

Op dit moment op de draaiert: ELO - Out Of The Blue (ingegeven door recente posts ;) )

Nabrander: de lijmroller van Pritt werkt inderdaad super!
DeWolff heeft inderdaad weer een mooie LP hoes en LP afgeleverd... Overigens, die lijmroller is erg handig ja... Die tip heb ik in het verleden al eens vaker gedeeld en ik ben blij dat er nu ook mensen zijn die iets hebben aan mijn tip... Dat doet deugd en daar doen we het voor!

Ps.: hoewel ik graag muziek op LP luister, moet ik toch toegeven dat Live muziek nog altijd het beste is.... Vandaag bijvoorbeeld in mijn dorp: Rosentaler Bierfest… Veel pullen bier drinken en genieten van de live muziek van de band (Rosentaler) die zelf naast een neven act ook optreed. Jammerlijk genoeg moeten zij het van live spelen hebben en is er vrij weinig van hun beschikbaar (jammerlijk alleen, maar wel begrijpelijk gezien de tijd dat die uit kwam rond het jaar 2000) één CD om (met zeer mooie muziek er op,dat dan weer wel)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
rcor schreef op zondag 20 mei 2018 @ 01:31:
[...]

DeWolff heeft inderdaad weer een mooie LP hoes en LP afgeleverd... Overigens, die lijmroller is erg handig ja... Die tip heb ik in het verleden al eens vaker gedeeld en ik ben blij dat er nu ook mensen zijn die iets hebben aan mijn tip... Dat doet deugd en daar doen we het voor!

Ps.: hoewel ik graag muziek op LP luister, moet ik toch toegeven dat Live muziek nog altijd het beste is.... Vandaag bijvoorbeeld in mijn dorp: Rosentaler Bierfest… Veel pullen bier drinken en genieten van de live muziek van de band (Rosentaler) die zelf naast een neven act ook optreed. Jammerlijk genoeg moeten zij het van live spelen hebben en is er vrij weinig van hun beschikbaar (jammerlijk alleen, maar wel begrijpelijk gezien de tijd dat die uit kwam rond het jaar 2000) één CD om (met zeer mooie muziek er op,dat dan weer wel)...
Met een paar pullen bier klinkt alles mooi :+ geef je groot gelijk hoor, kun je wel je best doen een systeem samen te stellen zodat het klinkt alsof er iemand voor je neus staat te zingen maar er kan ook echt iemand voor je neus staan te zingen ;)

Nu mijn systeem langzaam steeds beter is geworden merk ik ook dat ik kritischer naar platen ben gaan luisteren en dat ik nu best een pak heb waarvan ik de kwaliteit niet meer goed genoeg vind :'( Tweedehands platen die ik eerst gewoon prima vond vind ik nu te grijsgedraaid, zonde. Zou wassen helpen? Iemand ervaring met een beetje betaalbare optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Sluw schreef op zondag 20 mei 2018 @ 10:51:
[...]

Met een paar pullen bier klinkt alles mooi :+ geef je groot gelijk hoor, kun je wel je best doen een systeem samen te stellen zodat het klinkt alsof er iemand voor je neus staat te zingen maar er kan ook echt iemand voor je neus staan te zingen ;)

Nu mijn systeem langzaam steeds beter is geworden merk ik ook dat ik kritischer naar platen ben gaan luisteren en dat ik nu best een pak heb waarvan ik de kwaliteit niet meer goed genoeg vind :'( Tweedehands platen die ik eerst gewoon prima vond vind ik nu te grijsgedraaid, zonde. Zou wassen helpen? Iemand ervaring met een beetje betaalbare optie?
Grijs gedraaid is grijs gedraaid. Dat is slijtage van groeven en wat weg gesleten is, komt echt niet meer terug. Daar helpt geen wasbeurt tegen. Maar ga er ondanks dat maar van uit dat er wel degelijk winst zit in het wassen van LP's. Ik zou een Knosti op de kop tikken. Ik ben daar heel tevreden over. Bij mij worden alle LP's, nieuw of tweedehands, gewassen. Over de reinigingsvloeistoffen en de ervaringen daarmee is genoeg te lezen in dit forum. Zelf heb de vloeistof die bij de Knosti zat, gebruikt. Die laat residu achter wat je terug vindt aan je naald na het draaien van een gewassen LP. Vervolgens heb ik mijn eigen vloeistof gebrouwen:

- 1/4 isopropylalcohol
- 3/4 demiwater
- 3 mm wetting agent.

Werkt prima, moet ik zeggen. En deze vloeistof laat geen residu achter.
Om het af te maken steek ik de LP in een nieuwe antistatische binnenhoes en gaat ales in een nieuwe buitenhoes. En dan is het een gevalletje 'Handle with care' en je hebt de rest van je leven plezier van je LP's _/-\o_ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Idd, alles door de Knosti! Nieuwe platen zitten vaak onder het fijnstof en snippertjes papier van de (binnen)hoezen.
Voor mij was drie druppels wetting agent trouwens genoeg.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Nyarlathotep schreef op zondag 20 mei 2018 @ 14:09:
Idd, alles door de Knosti! Nieuwe platen zitten vaak onder het fijnstof en snippertjes papier van de (binnen)hoezen.
Voor mij was drie druppels wetting agent trouwens genoeg.
Heb ik ook geprobeerd, maar het resultaat was teleurstellend. Het vloeide niet goed uit waardoor er allemal strepen en druppels achterbleven. En de wetting agent zou dat juist moeten voorkomen. Bij de volgende ronde heb ik er weer meer bij gedaan waarna de LP's weer keurig opdroogden zoals ik gewend was. Tot zover mijn experiment 'doe meer met minder wetting agent' _O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Hier ook ... alles wordt genokkiefied :-)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Afgelopen week ook een drupje motorolie (synthetisch) gebruikt om mijn TD166 te onderhouden. Sindsdien geen rumble meer. Volgende wat ik op wil lossen is dat een aantal LP's de achterkant van de kap raakt tijdens draaien. Aan de voorkant is er een zee van ruimte. Ik vermoed dat dat iets met de afstelling van de veren te maken heeft. Het is maar een fractie van een mm, maar raak is raak, natuurlijk.

Hebben jullie nog adviezen en / of ervarigen, dan houd ik me aanbevolen. Ik zal bij gelegenheid de vering eens onder de loep nemen. Daar wil ik rustig de tijd voor nemen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Sinds ik weer vinyl luister maak ik mijn albums ook schoon met een Knosti alleen gebruik ik dit Tonar QS Vinyl cleaner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storebaelt
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13-03-2023
Ben vorig jaar ook begonnen met Tonar vloeistof, maar daarna alleen eigen mix gebruikt (1/3 propylalcohol, 2/3 demiwater en enkele ml wettingagent). Enkele honderden lp's mee schoongemaakt, nieuw en tweedehands. Op nieuwe lp's zit vaak een vettige aanslag. Daarna alles in een schone binnenhoes met ant-statische voering. Garantie voor veel luisterplezier. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Allright, een knosti gun ik m'n platen wel + een flink pak binnenhoezen. Houdt me weer lekker binnen met dit mooie weer :F :P

[ Voor 3% gewijzigd door Sluw op 20-05-2018 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Pierre schreef op zondag 20 mei 2018 @ 16:31:
Sinds ik weer vinyl luister maak ik mijn albums ook schoon met een Knosti alleen gebruik ik dit Tonar QS Vinyl cleaner.
Die gebruik ik ook en laat geen residu achter zoals de originele Knosti vloeistof... Wordt er elke keer als 'm gebruik weer vrolijk van...

Waarom zelf gaan lopen aan rommelen (met allerlei losse spullen die gemengd moeten worden) als er gewoon een goede kant en klare reinigingsvloeistof is? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:10

Wimmel

Hello

rcor schreef op maandag 21 mei 2018 @ 06:56:
[...]
Waarom zelf gaan lopen aan rommelen (met allerlei losse spullen die gemengd moeten worden) als er gewoon een goede kant en klare reinigingsvloeistof is? 8)7
Omdat we Tweakers zijn 8)

* Wimmel gebruikt al jaren een mix van demiwater, isopropanol en wetting agent met een literprijs van twee euro en elf centen.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Wimmel schreef op maandag 21 mei 2018 @ 08:39:
[...]

Omdat we Tweakers zijn 8)

* Wimmel gebruikt al jaren een mix van demiwater, isopropanol en wetting agent met een literprijs van twee euro en elf centen.
Daarom dus. En ik ben ook nog eens Zeeuw.........Rest my case :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Vintage1967 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 09:38:
[...]

Daarom dus. En ik ben ook nog eens Zeeuw.........Rest my case :+ .
Hahahaha _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rcor
Het kan nog steeds: lp's van goede kwaliteit scoren voor slechts 1,50 euro.... vandaag gescoord op een carboot sale: men at work - bussiness as usual... hoes en LP in near mint staat:
Men at work - bussiness as usual

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• usr101
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:22
Zelf ben ik nu niet erg geïnteresseerd in MFSL of albums op 45 rpm, omdat ik ook niet echt de apparatuur heb staan die die platen echt tot hun recht laten komen. Bovendien vind ik het ook een groot nadeel dat je ze elke 8-9 minuten moet omdraaien.

Onlangs kocht ik echter deze op 2x 45 rpm omdat er eigenlijk geen alternatief is. Enne nu ik hem luister, moet ik toegeven dat het echt fantastisch klinkt, zelfs op mijn allesbehalve high-end apparatuur (maar misschien is het ook het placebo-effect en wellicht is deze ook gewoon fantastisch gemastered).

[ Voor 24% gewijzigd door usr101 op 21-05-2018 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
usr101 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 15:21:
Zelf ben ik nu niet erg geïnteresseerd in MFSL of albums op 45 rpm, omdat ik ook niet echt de apparatuur heb staan die die platen echt tot hun recht laten komen. Bovendien vind ik het ook een groot nadeel dat je ze elke 8-9 minuten moet omdraaien.

Onlangs kocht ik echter deze op 2x 45 rpm omdat er eigenlijk geen alternatief is. Enne nu ik hem luister, moet ik toegeven dat het echt fantastisch klinkt, zelfs op mijn allesbehalve high-end apparatuur (maar misschien is het ook het placebo-effect en wellicht is deze ook gewoon fantastisch gemastered).
Jammer dat 'ie overal is uitverkocht, had m ook wel willen hebben, dan maar luisteren op Spotify O-) . MFSL maken hele goede masters en je hebt gegarandeerd een goeie persing maar ze zijn natuurlijk absoluut niet de enige. Kan dat het ook gewoon een goeie master/persing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
rcor schreef op maandag 21 mei 2018 @ 11:22:
Het kan nog steeds: lp's van goede kwaliteit scoren voor slechts 1,50 euro.... vandaag gescoord op een carboot sale: men at work - bussiness as usual... hoes en LP in near mint staat:
[afbeelding]
Lollig, ik heb precies hetzelfde lp en hoes. Maar dan is de hoes in het geel i.p.v. wit..

Edit: bijna dezelfde i.p.v. precies dezelfde dus ... |:(

[ Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 22-05-2018 12:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Vandaag bij de winkel die beweerd "ik ben toch niet gek?!" te zijn, gebruik gemaakt van de 3 halen = 2 betalen actie.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/cuLuRT/Vinyl_records_230518.jpg

Vooral het album van KYGO keek ik al ruime tijd naar uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Die van Kygo is tof. Kan je mij vertellen hoe de witte lp's er bij jou uitzien? (zwarte vegen, of spierwit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Jorgen schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:54:
Die van Kygo is tof. Kan je mij vertellen hoe de witte lp's er bij jou uitzien? (zwarte vegen, of spierwit)
Bij de eerste LP zijn er in het wit wat zwarte vegen te zien, de tweede is wel egaal wit. Ik keek er even van op, maar het stoort mij niet direct.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
TheKerremenke schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:38:
[...]

Lollig, ik heb precies hetzelfde lp en hoes. Maar dan is de hoes in het geel i.p.v. wit..

Edit: bijna dezelfde i.p.v. precies dezelfde dus ... |:(
Deze dus Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1353/8123/products/Men_At_Work_Business_As_Usual_Remastered_Vinyl_x700.progressive.jpg?v=1502761951

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Toshirou schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:43:
[...]

Bij de eerste LP zijn er in het wit wat zwarte vegen te zien, de tweede is wel egaal wit. Ik keek er even van op, maar het stoort mij niet direct.
Ik heb op een gegeven moment een nieuwe gekregen van Bol.com, maar die had het ook. Qua muziekkwaliteit klinkt het prima gelukkig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-09 13:31
Zo, platenspeler is binnen... nieuwe naald erop gezet en hij draait :) nu nog een setje met versterker vinden binnen het budget.
Ik zit stiekem naar het Philips izzy systeem te kijken, de bm60 maar dan moet er nog wel een voorversterker bij. Setjes met phono ingang zijn echter zeldzaam of gewoon niet te vinden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/13StujPF0otukFFpllOBALyb/medium.jpg

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Van het weekend een lang gewenst project gemaakt, een tv meubel op maat. :) 2 basiselementen van de Besta serie van Ikea genomen, van de keukenserie de Capita RVS poten (8cm) en Blankett RVS grepen, dat gecombineerd met een zelf op maat gemaakt blad geeft dit als resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-23-19.11.59-1-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-21-08.04.10-Medium.jpg
Wat je ziet:
– LG 32LH3300
– Denon DRA-700AE stereo receiver
– Denon DP-300F platenspeler met een Nagaoka MP-110 element
– B&W 685 speakers met custom made speakerkabels
– Playstation 3 2nd gen 160gb
– Logitech Bluetooth Speaker Adapter
HP DC5800 HTPC

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oldsmelly
Zo heerlijk beentjes op de bank ..nieuwe koptelefoon en koptelefoon versterker aan en ome Bowie -Station to station- op de draaier.... het leven is zo slecht nog niet.. _/-\o_

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:42
frumper schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:14:
Zo, platenspeler is binnen... nieuwe naald erop gezet en hij draait :) nu nog een setje met versterker vinden binnen het budget.
Ik zit stiekem naar het Philips izzy systeem te kijken, de bm60 maar dan moet er nog wel een voorversterker bij. Setjes met phono ingang zijn echter zeldzaam of gewoon niet te vinden...

[afbeelding]
Leuk! Ik heb een paar weken geleden dezelfde platenspeler op Marktplaats gescoord. Veel plezier ermee!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sluw
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/ogktw4.jpg

Deze vandaag via marktplaats ergens in de buurt opgehaald voor een paar euro. De buitenkant ziet er wat verrookt uit maar alle 3 de platen lijken nieuw en nooit gespeeld. Klinken perfect, erg blij mee!

Edit: hmm mooie deal, gaat voor tientallen euro's op discogs, niet dat ik 'm verkoop... 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Sluw op 23-05-2018 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
frumper schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:14:

[afbeelding]
Genoeg nieuw en tweedehands te vinden hoor...

Budget topper mijn inziens is de Marantz PM6006 (of tweedehands: PM6005)… Bevat een aardige phono preamp en klinkt met bijv. een setje JPW ML510 speakers of Boston Acoustics A25 gewoon zeer goed voor het geld...

Nieuw Marantz PM6006:
https://www.coolblue.nl/p...8DD-A1361DE2BD63&ref=2529

Nieuwe Marantz PM7005 uit de FOKA outlet (koopje mits je het niet erg vindt om een outlet product te kopen):
https://www.foka.nl/produ...&utm_medium=cpc&utm_term=

Tweedehands Marantz PM7003 ook met phonopreamp voor een nette prijs:
https://link.marktplaats.nl/m1284179006

Tweedehands Marantz PM6003:
https://link.marktplaats.nl/m1282635160

Ik kom helaas geen tweedehands Marantz PM6005 tegen momenteel op marktplaats, maar wel betere versterkers voor een leuke prijs en een van zijn voorgangers, de PM6003...

Zoals je ziet de keuze is reuze en succes met samenstellen van je eigen set...

Oh ja, als het compact moet zijn:
https://link.marktplaats.nl/m1281946903

Een Yamaha Natural Sound RX10 is compact en klinkt erg goed... Zeker als je 'm met de aangegeven speakers combineert...

[ Voor 5% gewijzigd door rcor op 23-05-2018 23:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 19-09 17:14
Sluw schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:29:
[afbeelding]

Deze vandaag via marktplaats ergens in de buurt opgehaald voor een paar euro. De buitenkant ziet er wat verrookt uit maar alle 3 de platen lijken nieuw en nooit gespeeld. Klinken perfect, erg blij mee!

Edit: hmm mooie deal, gaat voor tientallen euro's op discogs, niet dat ik 'm verkoop... 8)
Oe, die ziet er beter uit dan mijn exemplaar. Heerlijk album!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oldsmelly
De vrouw is naar de kuip voor het afscheid van Dirk Kuyt...

Tijd voor wat cultuur :)

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/mvNMfo/dvorak.jpg

incl een paar witte benen :9

Gevolgd door een prachtige en uitstekend klinkende Japanse persing van, in mijn bescheiden mening het beste album van Elton John....

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/hw4CmT/captain_Fantastic_kopie.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door oldsmelly op 27-05-2018 11:58 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Ooooh, ik kon het weer niet laten. Click ik zo weer 5 lekker vinyls bij elkaar in een shop en druk op 'go for it, who gives a f#ck, just order it, you can do it, go, go go!. :X

Nu wachten, wachten, wachten :P :+
Sluw schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:29:
[afbeelding]

Nice one, ik heb 'm zelf ook (ook via een goedkope marktplaats achtige deal :P )

[ Voor 56% gewijzigd door momania op 28-05-2018 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
De bekende pricewatch: Denon DP-300F Platenspeler (Zwart) (volautomaat) is vandaag bij iBood in de aanbieding voor 149,95 + 5,95 verzendkosten. Hij staat tussen de dikke deals tijdens de hunt.
Wellicht is hij ook nog beschikbaar tijdens een verzendkostenvrij uur, die komen af en toe langs.
Toch weer een paar tientjes voordeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Laatst online: 21:10

Wimmel

Hello

Actie bij Amazon, 5 halen 3 betalen.
https://www.amazon.de/s/r...lty-aps&field-keywords=lp

[ Voor 3% gewijzigd door Wimmel op 29-05-2018 06:50 ]

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Je wordt bedankt... nu heb ik nog weer 10 besteld }:|

:P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 20:29
momania schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:26:
[...]

Je wordt bedankt... nu heb ik nog weer 10 besteld }:|

:P :+
Same here, ook 10 besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 10:07

IJsrace

null

Ik wilde er ook 10 bestellen maar heb (nog) geen platenspeler. Hier ging iets mis in de volgorde :+...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Ik zie het probleem niet? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
Nou dan ik niet achterblijven.... ook maar 10 besteld :-)

Normaal 247 nu 134 euro..... Dat noem ik pas een winstpakkert 8)
Het worden

Enigma : The Cross Of Changes (Ltd. Yellow Vinyl)
: MCMXC a.D. (Ltd. Red Vinyl) [Vinyl LP]

Def Leppard: Def Leppard
Disturbed : Disturbed-Live at Red Rocks

Pink Floyd : Final Cut,the (2011 Remastered Version)
: Relics

Black Keyes: El Camino
Roger Waters : Is This The Life We Really Want?
Coltrane,John : Blue Train (Limited Edition )
Joe Bonamassa: British Blues Explosion Live

[ Voor 101% gewijzigd door oldsmelly op 29-05-2018 18:26 ]

MuziekLiefhebbert

Pagina: 1 ... 92 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.