DVDL schreef op zondag 10 juni 2018 @ 09:14:
Bedankt voor de reacties. Die Okki Nokki is me veel te duur. Vandaag even langs BAX voor wat advies en schoonmaakspul.
[...]
Binnenhoezen ga ik sowieso halen, want de meeste zijn gewoon niet goed meer danwel vol stof. Buitenhoes (neem aan de "omhoes" die je bedoelt) wil ik wel origineel laten. Vind het zonde als ik met een bult plastic zonder originele hoes de LP's heb staan.]
Edit: Discogs is live en zal op verloop van tijd aangevuld worden:
https://www.discogs.com/user/DVDL92/collection
Mocht je er een van me willen overnemen, DM me!
Ik doe het met een soortgelijk brouwsel als vintage1967 aangevuld met wat micro fiber doekjes,
Ipv wetting agent doe ik er een druppel afwasmiddel bij. En in plaats van isopropyl alcohol gebruik ik alcohol ketonatus (96% alcohol) van het Kruidvat want makkelijker te verkrijgen.
Dus:
- 3 delen demi water >> verkrijgbaar bij kruidvat
- 1 deel alcohol ketonatus (96% alcohol) >> verkrijgbaar bij kruidvat
- 1 druppel afwasmiddel
Kosten: een paar euro per liter.
Pak wel de meest kort polige micro fiber doekjes doekjes anders krijg je alsnog pluizen (ik gebruik die van de albert heijn volgens mij (zijn blauw) en worden meen ik verkocht als iets om de ramen mee te lappen. Hebben een zachte kant en een minder zachte kant, ik gebruik de zachte kant.)
De plaat aan beide kanten even bespuiten (vier of vijf keer per kant) Even poetsen, even laten drogen, fris anti-statisch hoesje er omheen en klaar.
Wanneer ik een hele stapel platen moet cleanen zet ik alles te drogen in een geschikt afwasrek. In mijn geval
deze.
Het hout van dat rek raakt slechts de inloopgroef dus er kan niks beschadigen. Maar er zijn vast ook andere geschikte afwasrekken.
Zo'n okki nokki is pure geld klopperij en valt in dezelfde categorie als een petshop album van 5.300,- imho

Dat geld kun je beter besteden aan een duurdere speler dat levert echt meer rendement op.
Of aan een berg platen natuurlijk...
[
Voor 28% gewijzigd door
benedictuz op 10-06-2018 13:05
]