Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 101 Laatste
Acties:
  • 590.621 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 16:05
musicfreak schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 10:08:
[...]

Ehm ik geloof dat ik een denkfout maakte, ik dacht even dat je die catalogusnummers ook met de barcodescanner kon scannen. Ja, dat klinkt vrij vaag ja, het is tenslotte een barcodescanner. :P

Toch nog even terug naar dat catalogusnummer, ik merk vaak dat die niet specifiek zijn voor een release. Voorbeeld, het album Eye in the sky van Alan Parsons project. Ik heb een versie met catalogusnummer 204 666. Zoek ik daarop, dan krijg ik ook albums van andere artiesten te zien. Pas als ik zoek op 204 666 alan parsons dan krijg ik alleen het goede album, maar dan nog wel verschillende uitgaves qua land en jaartal. Zie https://www.discogs.com/s...666+alan+parsons&type=all. Of doe jij het anders?
Nope. Exact zoals jij het doet. Soms is het meteen raak, soms zijn er meerdere uitgaves

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:22
Gisteren op de kop getikt. Lekker mellow blues plaatje d:)b

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Wyb7daW.jpg

Natuurlijk op groen vinyl

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LsQHGBs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:06
musicfreak schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 10:08:
[...]

Ehm ik geloof dat ik een denkfout maakte, ik dacht even dat je die catalogusnummers ook met de barcodescanner kon scannen. Ja, dat klinkt vrij vaag ja, het is tenslotte een barcodescanner. :P

Toch nog even terug naar dat catalogusnummer, ik merk vaak dat die niet specifiek zijn voor een release. Voorbeeld, het album Eye in the sky van Alan Parsons project. Ik heb een versie met catalogusnummer 204 666. Zoek ik daarop, dan krijg ik ook albums van andere artiesten te zien. Pas als ik zoek op 204 666 alan parsons dan krijg ik alleen het goede album, maar dan nog wel verschillende uitgaves qua land en jaartal. Zie https://www.discogs.com/s...666+alan+parsons&type=all. Of doe jij het anders?
Op mijn verjaardag (2 april) is er een mega carboot sale in het Limburgse Horst... Ik geloof dat ik ook maar eens moet kijken of ik een barcode scanner kan vinden voor een prikkie op die carboot sale... Klinkt handig voor Discogs (dat ik daar zelf niet eerder aan heb gedacht)...

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03:26
Het lijkt wel kerstmis :P

Het stiekum eigenlijk best wel een soort van lichte verslaving die ploatjes :P

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/bSR1H7/Nieuwe_Plaatjes.jpg

Deze had ik pas ergens volgende week verwacht :9

Man die Doug Macleod is 200gr van Analogue Productions, net als MFSL super kwaliteit recht van de master tapes.. En belangrijkste hele lekkere Blues !!

[ Voor 24% gewijzigd door oldsmelly op 24-03-2018 18:52 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldsmelly
rcor schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 17:35:
[...]

Op mijn verjaardag (2 april) is er een mega carboot sale in het Limburgse Horst... Ik geloof dat ik ook maar eens moet kijken of ik een barcode scanner kan vinden voor een prikkie op die carboot sale... Klinkt handig voor Discogs (dat ik daar zelf niet eerder aan heb gedacht)...
Je kan toch gewoon scannen met je mobiel ..

Ik tik gewoon die barcode in, in het zoekvenster van Discogs gaat snel genoeg :-)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
benedictuz schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 16:41:
Gisteren op de kop getikt. Lekker mellow blues plaatje d:)b

Natuurlijk op groen vinyl
Klinkt lekker zeg !

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

rcor schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 17:35:
[...]

App installeren op je mobiel en bij het zoekveld rechtsboven de barcode aantikke. Werkt best goed en snel!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-09 08:52

Vintage1967

Hoezo, 'Digtaal is beter'?

Grappig, dat van die barcodescanner wist ik ook niet. Scheelt je zoekwerk! Jullie kennen het vast wel: wel of geen spatie, streepje of punt :X . Om over het grote aantal releases nog maar te zwijgen. Bedankt voor de tip _/-\o_ .

Nu op de draaiert: Leonard Cohen - songs Of Love And Hate.

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Voor iedereen die de Discogs Tweakers groep wil joinen, het kan hierzo:
https://www.discogs.com/group/9104/members

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Aangemeld te vinden als gebruiker: e.biemold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:37
Aangemeld als swiersema. Ik heb Discogs al een tijdje niet bijgewerkt en ik zie nu dat ik wel erg ver achterloop met toevoegen, mooi klusje voor de paasdagen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Ik ga er zo maar vanuit dat de link uit mijn 'hantekening' duidelijk was, maar dat hoeft natuurlijk niet |:( . Bij deze dan maar:

http://www.discogs.com/user/vintage1967/collection.

En ik heb jullie allemaal als vrienden toegevoegd. Leuk initiatief, zo'n groep. Ben benieuwd wat we er mee gaan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:38
Je kan de link onderin aanpassen zodat je hem ook kan aanklikken.
Dit kan je oa door hieronder de "https://www.discogs.com/user/AddeJong" te vervangen door je eigen url.
De tekst "Mijn profiel op Discogs" kan je ook aanpassen mocht je dat willen.

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1803/384905/sRIMyi9e.png

(dit voor diegene die dat ook zouden willen) ;-)

Edit: ik kreeg het niet voor elkaar om het netter neer te zetten zodat je zo zou kunnen kopiëren en aanpassen sorry.

[ Voor 36% gewijzigd door Ad de Jong op 25-03-2018 12:11 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
Techmoan heeft weer een zelfrijdende platenspeler getest die zich the vinyl runner noemt:

Heel vrolijk wordt ik hier nog steeds niet van (het sloopt nog steeds platen), leuk voor het oog dat wel.. ;)

Grappig detail: de handleiding geeft eigenlijk zelf aan dat je 'm niet moet gebruiken op je belangrijke platen omdat deze krassen kan veroorzaken... |:( 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door rcor op 25-03-2018 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

rcor schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:31:
Techmoan heeft weer een zelfrijdende platenspeler getest die zich the vinyl runner noemt:
[video]

Heel vrolijk wordt ik hier nog steeds niet van (het sloopt nog steeds platen), leuk voor het oog dat wel.. ;)

Grappig detail: de handleiding geeft eigenlijk zelf aan dat je 'm niet moet gebruiken op je belangrijke platen omdat deze krassen kan veroorzaken... |:( 8)7
Ha, ha, bij deze omgedoopt tot Vinyl Ruïner 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Vintage1967 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 13:37:
[...]

Ha, ha, bij deze omgedoopt tot Vinyl Ruïner 8) .
:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb mezelf ook aan de Discogs-groep toegevoegd. Ik ben te vinden onder Klaafje.
Ben nu net als menigeen hier druk bezig mijn collectie bij te werken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:22
Deze was mij eigenlijk iets te duur (€ 35,-) maar vooruit :P

Het is een dubbel album en ook eens een erg goed album.

Een mooie hommage aan de jaren zeventig en je hoort er invloeden als Pink Floyd, Crosby, Stills, Nash & Young, Steve Miller en Neil Young etc op voorbij komen.

Toch maakt alles een consistente en samenhangende indruk. Top!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lgizbgz.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VTw8Fj7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gwaDMYt.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XYHtn8o.jpg

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=V6H4oaCkelE&list=PLRQKT-Cu2_2RAc3NY6pidJWeJAjv-8yrJ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Een paar dagen geleden heb ik de snaar van mijn TD166 vervangen. De nieuwe lag al een poosje klaar, maar vervangen was er gewoon nog niet van gekomen. Ik ben helemaal los gegaan en die nieuwe snaar is dus een originele Thorens snaar _/-\o_ . Of ik er langer mee doe dan met de Thakker weet ik nog niet, natuurlijk. Wat wel opvalt, is dat de speler nu wel goed tussen 33 en 45 toeren schakelt. Dat werkte niet goed met de Thakker. Toeval, of is dit een voorbeeld van 'alle waar naar z'n geld'? Nu nog afwachten hoe lang ik met deze snaar doe.

Nu op de draaiert: KISS- Alive II >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
Ook aangemeld op de discogs groep als pporrio

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:14
Kecin schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:29:
[...]

App installeren op je mobiel en bij het zoekveld rechtsboven de barcode aantikke. Werkt best goed en snel!
Alleen nadeel is dat alleen "modern" vinyl voorzien is van barcode's, veel oud spul niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
Ik ben de hele dag en avond - helaas - bezig met het updaten van mijn CV en wat sollicitatiebrieven opstellen. Als rustig, inspirerend achtergrondmuziekje daarbij heb ik nu de 4 LP set The Best Of The Academy Of St. Martin-In-The Fields opstaan.

Als werkmuziek uitstekend te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Vintage1967 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 20:53:
Een paar dagen geleden heb ik de snaar van mijn TD166 vervangen. De nieuwe lag al een poosje klaar, maar vervangen was er gewoon nog niet van gekomen. Ik ben helemaal los gegaan en die nieuwe snaar is dus een originele Thorens snaar _/-\o_ . Of ik er langer mee doe dan met de Thakker weet ik nog niet, natuurlijk. Wat wel opvalt, is dat de speler nu wel goed tussen 33 en 45 toeren schakelt. Dat werkte niet goed met de Thakker. Toeval, of is dit een voorbeeld van 'alle waar naar z'n geld'? Nu nog afwachten hoe lang ik met deze snaar doe.

Nu op de draaiert: KISS- Alive II >:) .
Ik ben benieuwd naar je bevindingen @Vintage1967... Ik heb namelijk voor mijn Thorens TD-318 MKI een tegenover gestelde actie gedaan: van originele Thorens snaar naar Thakker snaar... Als die het net zo lang uithoudt of, in een nog gunstiger geval, langer volhoudt wordt het een blijvertje daar de thakker snaar ook nog eens € 10,- goedkoper is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 19:21
Kecin schreef op zondag 25 maart 2018 @ 04:29:
Voor iedereen die de Discogs Tweakers groep wil joinen, het kan hierzo:
https://www.discogs.com/group/9104/members
Oh leuk heb me ook aangemeld. DonDali! 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:35:
[...]

Alleen nadeel is dat alleen "modern" vinyl voorzien is van barcode's, veel oud spul niet :p
Ah dan is het lastig ja. Ik had niets ouders dan 1980 geloof ik. Ik was wel positief verrast door de 6 cijferige code op een oude single gewoon werd gepakt. Mooie database is het!

Overigens NOFX en Nirvana toegevoegd aan mijn wishlist. Damn wat duur voor originelen uit de jaren dat ze zijn uitgekomen. Pff. Sommige LP’s zijn 30 tm 500. Zieke bedragen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

rcor schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:43:
[...]

Ik ben benieuwd naar je bevindingen @Vintage1967... Ik heb namelijk voor mijn Thorens TD-318 MKI een tegenover gestelde actie gedaan: van originele Thorens snaar naar Thakker snaar... Als die het net zo lang uithoudt of, in een nog gunstiger geval, langer volhoudt wordt het een blijvertje daar de thakker snaar ook nog eens € 10,- goedkoper is...
Ik hoop dat het nog een poosje duurt voor ik een oordeel heb.......... :+ .

Maar wat mij echt opviel, en stiekem hoopte ik er wel op, is dat de speler nu ook naar 45 RPM schakelt. Als ik mijn GBV* gebruik, denk ik dat de snaar extra slijt als ik (veel) 45 RPM platen zou draaien. De hogere snelheid wordt gerealiseerd door een grotere diameter van de pulley van de motor. Dus wordt de snaar meer uitgerekt, wat de levensduur niet ten goede komt. Ook komt er volgens mij daardoor bij het opstarten meer kracht op de snaar, en ook dat is niet bevorderlijk voor de levensduur. Maar goed, ik weet nu wel dat mijn TD166 ook wat dat betreft goed werkt.

*Gezond Boeren Verstand 8) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Kecin schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:29:
[...]

Ah dan is het lastig ja. Ik had niets ouders dan 1980 geloof ik. Ik was wel positief verrast door de 6 cijferige code op een oude single gewoon werd gepakt. Mooie database is het!

Overigens NOFX en Nirvana toegevoegd aan mijn wishlist. Damn wat duur voor originelen uit de jaren dat ze zijn uitgekomen. Pff. Sommige LP’s zijn 30 tm 500. Zieke bedragen hoor...
Ja nogal, kocht Nevermind op plaat toen dr tijd. 19 gulden denk ik dat t was. Stond er toen niet bij stil dat die geld waard zouden worden. De platenzaak was blij dat die er van af was, stond al tijdje in t rek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalike
Kecin schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:29:
[...]

Welkom op Discogs :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickbcd12
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-01-2023
Goedemiddag!

Een aantal weken geleden heb ik op aanraden van oa @mr_petit een Denon DP-300f gekocht. (Bedankt voor de tip!) Kwam er toevallig eentje tegen op Marktplaats met een Ortofon 2m element. Mocht hem meenemen voor 125 euro. Ben er heel tevreden mee! Klinkt echt geweldig.

De afgelopen weken ben ik dan ook bezig geweest met het uitbreiden van mijn collectie. Zo heb ik laatst 'Toxicity' van System of a Down op de kop getikt voor 20 euro. Nu wilde ik deze opzoeken in Discogs, maar ik kan deze niet vinden. Het gaat om een Amerikaanse druk (COL 501534 1) uit 2001. Iemand die hier meer over weet toevallig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

patrickbcd12 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:41:

De afgelopen weken ben ik dan ook bezig geweest met het uitbreiden van mijn collectie. Zo heb ik laatst 'Toxicity' van System of a Down op de kop getikt voor 20 euro. Nu wilde ik deze opzoeken in Discogs, maar ik kan deze niet vinden. Het gaat om een Amerikaanse druk (COL 501534 1) uit 2001. Iemand die hier meer over weet toevallig?
Ik zou zeggen, deel de kennis die jij nu letterlijk in handen hebt, op Discogs. Dat is precies de kracht van deze database: iedereen die informatie heeft, kan die daar kwijt. Je helpt er anderen mee. En eerlijk gezegd is het wel leuk om een release te hebben die nog niet is ingevoerd. Nadeel is dat het invoeren wel wat tijd vraagt, maar het geeft ook voldoening. Maar het aller belangrijkste is nog steeds het genieten van muziek _/-\o_ .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:04
Ik heb er zelf ook 2 toegevoegd, 2 LP's die ik in de collectie van mijn ouders heb gevonden. Eentje is een promo-lp van Melita (van de koffiefilters) gok dat nooit iemand anders die gaat toevoegen... Maar hij staat in de database!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Bramster schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:08:
Ik heb er zelf ook 2 toegevoegd, 2 LP's die ik in de collectie van mijn ouders heb gevonden. Eentje is een promo-lp van Melita (van de koffiefilters) gok dat nooit iemand anders die gaat toevoegen... Maar hij staat in de database!
Ik heb ook enkele zeldzame werken van Rowwen Hèze toegevoegd aan Discogs (zonder mij hadden die er nooit in gestaan)... Denk hierbij aan cassette single "De Toet / De Piel In Brand" (gemaakt ten tijde van de carnaval in ik meen 1986) als ook de LP single "Bestel Mar"... Die laatste kom je heel vaak tegen op het label HKM, maar ik heb de eerste versie van dit liedje uit 1989 onder Paluda Records... Zo heb ik ook de zeldzame lp single "De Zwarte Plak" ook onder Paluda Records...

Wel gaaf om te zien hoe snel men er bij is om ze op te nemen in hun wantlist... Ik zou er zo veel geld mee kunnen verdienen... :+ Maar helaas voor hen: Rcor is Rowwen Hèze liefhebber en zal deze nooit te koop aanbieden... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Zo heb ik o.a. Pounding Out Agression van Metallica en Fire Engine (rood vinyl) en Live From The Atlantic Studios (multicolour splattered vinyl) van AC/DC toegevoegd. Gewoon leuk. Vind het wel irritant dat aan aantal van mijn foto's van Pounding..... zijn vervangen door andere waarvan het vinyl ook nog eens een andere kleur heeft. Heb alleen de moeite niet genomen om dit weer te herstellen. Zou ik eigenlijk wel moeten doen, maar goed.......

En net als @rcor ben ik fan, dus gaan deze bijzondere albums niet in de verkoop 8) . En ik zeg geen 'nooit'. Ach ja, sommige albums hebben die X-factor gewoon >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik vind het altijd vreselijk om te zien in Discogs wat je vinyl waard zou kunnen zijn in perfecte staat :P
Mocht ik ooit in geld problemen komen… Nee. Dan nog liever het bankstel eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deel dat bedrag maar door 5 ofzo, dat is wat je ervoor krijgt als je het als partij aanbiedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Cap schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 23:47:
Deel dat bedrag maar door 5 ofzo, dat is wat je ervoor krijgt als je het als partij aanbiedt.
Of je verkoopt de krenten uit de pap en blijft een deel LP's zitten waar geen interesse in is. En ook dan moet je maar tijd en zin hebben om alles per stuk te verkopen. Dat is een gedoe. Bovendien krijg je, als van MP gebruik maakt, ook te maken met bieders die vrolijk laten weten 'al een ander album gekocht te hebben' als jij laat weten akkoord te zijn met het bod :( . Dat geldt trouwens niet alleen voor LP's hoor ;) . Zoiets is gewoon een irritatiefactortje waar je rekening mee moet houden.

En ondanks dat blijf ik kopen en verkopen van LP's gewoon heel leuk vinden. Kanttekening: het verkopen gaat maar over een heel klein deel van mijn LP's O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Of je verkoopt helemaal niks :D

Ik kan niet wachten op vakantie geld haha. Dan ga ik weer eens wat uitgebreider shoppen. Mijn wishlist zit nog behoorlijk vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:26

momania

iPhone 30! Bam!

btw, als ik bij discogs wil aanmelden, maar m'n google login wil gebruiken, vragen ze alsnog om een username én een password :? Volgens mij snapt iemand daar het princiepe van social login niet echt 8)7

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 15:38

Arethusa

Niet die server

Vanaf zaterdag aanstaande heeft de Aldi weer een aantal LP's (live albums) te koop.
https://www.aldi.nl/onze-...p-album-1922.article.html. Ik denk dat ik deze oversla, ik heb toch een beetje twijfels over de kwaliteit van de LP's en daarbij zit er niet echt wat tussen voor mij.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
Vorig jaar heb ik deze Bowie gehaald bij de Aldi, op zich niks mis mee hoor. Ik ga zaterdag wel even kijken, the Eagles wil ik eigenlijk wel hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door cmndr_adama op 28-03-2018 10:56 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 07:40
Arethusa schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:53:
Vanaf zaterdag aanstaande heeft de Aldi weer een aantal LP's (live albums) te koop.
https://www.aldi.nl/onze-...p-album-1922.article.html. Ik denk dat ik deze oversla, ik heb toch een beetje twijfels over de kwaliteit van de LP's en daarbij zit er niet echt wat tussen voor mij.
Uit de vorige serie heb ik Dire Straits/Mark Knopfler (dubbel LP). Die is redelijk. Amy Winehouse vind ik persoonlijk prima (maar meningen lijken verdeeld over die release). De Live LP van Bruce Springsteen die ze hadden was ronduit slecht. Het is één groot kraakfeest :/

Best wisselend dus. Je kunt vast geluk hebben. Ze hebben dacht ik ook een keer Fleetwood Mac Greatest Hits gehad en ik weet uit ervaring (toen ik een Benz Micro element te leen had) dat die uitstekend klinkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Normale releases die ze hadden waren ook dat, zelfde platen als die in een platenwinkel te vinden zijn/waren. (al riepen er veel iets anders).
Maar de live albums zijn veelal bootlegs, daar ga ik standaard al van uit dat het niet klinkt. Misschien dat ik die Nirvana ga proberen op te pikken, puur omdat het Nirvana is, maar verwacht er eigenlijk niks van. (is ook nog optreden van voor Nevermind geloof ik :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:03

Pierre

Van nature lui!

Als ze vanaf het soundboard komen is het meestal wel goed spul.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Arethusa schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:53:
Die link had ik eerder ook al gedeeld:
rcor schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 23:05:
[...]

In Discogs zelf zit ook een wereldwijde muziek marktplaats voor gebruikte en nieuwe muziek op allerlei dragers (bandrecorder banden, minidisc, CD, LP, Cassetteband, DCC, DAT, 8-track enz.)...

En op zaterdag 31-03-2018 mogen we weer voor de deur van de Aldi gaan liggen om vinyl te scoren:https://www.aldi.nl/onze-...p-album-1922.article.html

Deze keer veel live werk van diversen artiesten... Ik zelf weet nu al dat ik de live LP van The Eagles ga scoren... :) :*)
Zoals destijds aangegeven: The Beatles is what I want to have...

Voor diegene die Leonard Cohen overwegen kun je hier de kwaliteit van het live album beluisteren (mits je spotify hebt):https://open.spotify.com/...si=sg04UYJNSPqBZyuqDS2KaQ

Die valt in ieder geval niet tegen... Nu maar hopen dat de persing ook goed is... 8)

Ook Aerosmith kom ik tegen op spotify:
https://open.spotify.com/...si=UGaMYi-yS5yNSOd6FsjEpQ

Of dit nu bootlegs zijn betwijfel ik... Die zitten vaak toch wat meer in het onder grondse circuit...

[ Voor 18% gewijzigd door rcor op 28-03-2018 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Vandaag mijn eerste Discogs aankoop binnen gekregen. (behalve bat out of Hell van Meatloaf die heb ik onderweg opgehaald)

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1803/386479/JRiEIrDm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1803/386480/VoPbe3v6.jpg

Bijna alles is goed gegaan, reactie was goed, verzenden was snel, verpakking was goed, platen en hoezen zijn qua kwaliteit zoals beschreven.
Waarom dan het bijna..... Ghostbusters had de movie soundtrack moeten zijn ofwel een album en niet de maxisingle.
Hij had beide te koop dus heeft zich gewoon vergist, kan gebeuren.
Nu is het prijsverschil niet zo geel groot maar ik heb toch liever het album.
Voor de zekerheid nog maar even gekeken of ik het wel goed heb gedaan maar dat klopt allemaal, juiste album besteld en juiste bedrag hiervoor betaald.

Ben benieuwd naar zijn reactie en de oplossing.

Voor zover mijn 1e ervaring :D :+

Edit: inmiddels een reactie gehad en het wordt opgelost. Ik had ook niet anders verwacht gezien de reviews.
Hopelijk heeft hij het album nog dan zou dat helemaal mooi zijn.
Dit soort dingen kunnen nu eenmaal gebeuren.
En kunnen een hele hoop winkels/verkopers nog wat van leren.
Tot nu toe alleen nog maar positieve ervaringen met vinyl _/-\o_ :+

[ Voor 15% gewijzigd door Ad de Jong op 28-03-2018 21:53 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rcor
Heerlijke muziek van Normaal tijdens het schoonmaken van mijn kanarie kooi waar een leuk kanarie koppel in vertoeft (de mannelijke gele kanarie is zelfs een dierbaar erfstuk... Dat was het laatste verjaardagscadeau die ik samen met mijn vader aan mijn moeder heb gegeven vlak voor ze overleed):
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/W83KoA4peIKTrc6E71cnkUzSaZOmAIiQxK6ZgIToqDiz4q4wXj4XSV9aUQpbI1JdpKmDYCooSn8lmXAq2gTYh_wz9BGUu1mjK4E0l4387j436RxVwI4XDrIZwYOBt2ZNEfLtjekdvg=w2400

't is dat ik bij hem in de buur sta, anders had hij er vrolijk op los gefloten nu (hij kan echt genieten van de muziek op LP):
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/fxUYkNSLNQ4ucBHlLxDtziZiVdeZ0zS_Hrpu_1HEZjxr0XHJkqoPEwj9waER4ysk9TtyI6x2O-vCPm7iD84In9dANPGQNjUUcAyhCoO0wAvO58hqgB097fc8KqVFhZpIgBXKhZ0yjg=w2400

[ Voor 6% gewijzigd door rcor op 29-03-2018 17:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zeker weten? Voor het zelfde geld fluit ie constant "ZET DIE TERINGHERRIE AF!!!!!!"
Maar ja, jij verstaat geen birdspeak natuurlijk :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
The Eagle schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:58:
Zeker weten? Voor het zelfde geld fluit ie constant "ZET DIE TERINGHERRIE AF!!!!!!"
Maar ja, jij verstaat geen birdspeak natuurlijk :P
Nou, ik ken mijn vriend heel goed... Ik weet precies welke muziek ik moet opzetten om 'm aan het fluiten te krijgen... Ik moet alleen dan niet het volume te hoog zetten, anders gaat hij proberen er boven uit te komen en dat kan hem een blijvend schorre keel bezorgen... Dat willen we natuurlijk niet... :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ksborg
Deze week vakantie. Even een uitstapje gemaakt vandaag naar Vinylparadijs in Geesteren. Toch weer aardig wat meegenomen. Genoeg moois te vinden (voor mooie prijzen) :Y

Uiteindelijk meegenomen:

Santana - Abraxas (al een tijdje naar op zoek in goede staat en daar lag ie gewoon)
Al Stewart - Modern Times
John Illsley - Never Told a Soul
The Alan Parsons Project - Stereotomy
Greetings from Timbuk 3
Amy MacDonald - Under Stars (nieuw)

Weer tevreden voorlopig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Timbuk 3, volgens mij zijn er maar weinig mensen die dit kennen. Ook toegevoegd aan mijn wantlist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizard91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-12-2023
Net precies ook weer in de buidel getast :)

Repress van Laurence Guy - I Saw You For The First Time
Midland - Final Credits

Vooral zin om Laurence Guy eens goed te rinsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Suggs schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 23:04:
Timbuk 3, volgens mij zijn er maar weinig mensen die dit kennen. Ook toegevoegd aan mijn wantlist :)
De hoes trok m'n aandacht (staat een ezel op). Even geluisterd in de winkel en het was best de moeite waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Ik heb een tijdje terug bij de Aldi wat albums gekocht (Fleetwood Mac Greatest Hits & de picture disk van Bad) en ik had ze nog niet afgespeeld.

Fleetwood Mac klinkt erg lekker maar Bad heeft op de stillen stukken (begin van de plaat en tussen de tracks) een bijgeluid (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven).
Op het moment dan de muziek begint overstemt die het bijgeluid.
Meer mensen die dat album gekocht hebben en het zelfde ervaren?

En net van de (Discogs) verkoper bericht gehad dat hij de soundtrack van Ghostbusters gevonden heeft en morgen na stuurt op zijn kosten en ik mag de maxisingle houden.
Kan niet anders zeggen dat het een super service is.

De albums zijn net gewassen en staan te drogen.
Erg benieuwd naar het resultaat.
Ik had ze even een stukje beluisterd en een paar kraakte een beetje, erg benieuwd of dat dadelijk minder is of wie weet helemaal weg.

[ Voor 14% gewijzigd door Ad de Jong op 29-03-2018 20:07 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
kraken hoort erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
Thakker was weer eens lekker snel, dinsdagavond besteld en vandaag in huis:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/64Afe3ImBKhktkNy5zFCGW8P/medium.jpg

Ook goed om te weten dat de Thakker naalden dus van Jico komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Ad de Jong schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:05:

Fleetwood Mac klinkt erg lekker maar Bad heeft op de stillen stukken (begin van de plaat en tussen de tracks) een bijgeluid (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven).
Op het moment dan de muziek begint overstemt die het bijgeluid.
Meer mensen die dat album gekocht hebben en het zelfde ervaren?
Mogelijk omdat het een picture disc is, die staan wel bekend om een wat minder geluid door een ander productieproces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:07:
[...]

Mogelijk omdat het een picture disc is, die staan wel bekend om een wat minder geluid door een ander productieproces.
Dit valt in de categorie met-aan-zekerheid-grenzende-waarschijnlijkheid. De oorzaak is misschien wel bekend. Een heel dun laagje vinyl op de print van de hoes en voila.....we hebben een picturedisc.

Ik koop picturediscs dan ook alleen maar voor de verzameling, nooit om te draaien. Wat zo'n schijfje natuurlijk niet minder waardevol maakt. In een aantal gevallen zijn het echte kunstwerkjes. Denk maar eens aan die prachtige hoezen van Iron Maiden of een schijfje als 'Kill 'em All' van Metallica. Genoeg om van te genieten, als je er tenminste ook een mooi plekje voor hebt. Bij mij staan ze bij alle andere LP's in de kast :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 18-09 20:56
* Bestla ook op discogs te vinden is.

Troela.
En nu bezig om 300+ Lp's in de database te scannen. Later volgen dan de 3000 singles nog. :X |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ksborg
Bestla schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:55:
* ksborg ook op discogs te vinden is.

Troela.
En nu bezig om 300+ Lp's in de database te scannen. Later volgen dan de 3000 singles nog. :X |:(
3000. Succes :o. Heb er nu in totaal 300 in staan en het toevoegen is toch het minst leuk van de hobby. Maar ook noodzakelijk. Heb alweer een dubbele cd (nog niet in discogs) gekocht laatst :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Ligt daar nu een bassie en adriaan cassette? Zo ja dat was mijn allereerste cassette midden jaren 80, niet expliciet deze maar een van de vele. In 1988 kreeg ik ook een CD van ze toen mn vader zn eerste CD autoradio kocht van JVC. Heb laatst de originele JVC audio brochure op zolder bij mn ouweluie gevonden, prijs er met de pen bij geschreven. 1100 gulden haha.

Iemand behoefte aan een JVC 1988 audio brochure ingescand als PDF, want dan ga ik gek doen en scan ik hem zondag in. Staan ook platenspelers in. :p

[ Voor 18% gewijzigd door sugarlee89 op 30-03-2018 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
sugarlee89 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 23:49:
Ligt daar nu een bassie en adriaan cassette? Zo ja dat was mijn allereerste cassette midden jaren 80, niet expliciet deze maar een van de vele. In 1988 kreeg ik ook een CD van ze toen mn vader zn eerste CD autoradio kocht van JVC. Heb laatst de originele JVC audio brochure op zolder bij mn ouweluie gevonden, prijs er met de pen bij geschreven. 1100 gulden haha.

Iemand behoefte aan een JVC 1988 audio brochure ingescand als PDF, want dan ga ik gek doen en scan ik hem zondag in. Staan ook platenspelers in. :p
Als je mijn foto bedoelt met de kanarie er onder: ja dat is een Bassie en Adriaan cassette... Kwam ik tegen bij het opruimen van zolder... Kon het niet over mijn hart verkrijgen om die weg te gooien... Daarvoor vindt ik Bassie en Adriaan veel te leuk (en vooral mijn sentiment naar toen ik klein was speelt hierin mee)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Heb m ook nog steeds, de kleine vindt t prachtig. De CD heeft het niet doorstaan helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Vandaag weer verder met invoeren via de discogsapp. Had ik dat maar eerder geweten.

Ik ben pas bij de B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
Als je geluk hebt dan hebben de (meeste) een streepjescode.
Dan gaat het best snel.

Ach en tijdens het invoeren een natje en droogje erbij en je zet ook weer eens wat op wat je tegenkomt en lang niet meer gehoord hebt.

En je hoeft het niet alleen te doen, je kan het tegelijk met je telefoon invoeren en ook op een tablet/laptop etc.
Dus als er mensen zijn die zich vervelen kunnen ze een steentje bijdragen.

Succes.... :P

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Teller staat nu al op 142 items, en ik heb pas 1 sectie gehad van de 4 en halve plank. Die 300+ Lp's worden een hele plus meer zo te zien.

[ Voor 23% gewijzigd door Bestla op 31-03-2018 10:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het heet niet voor niks Rock around the clock :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Eagle schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 13:17:
Het heet niet voor niks Rock around the clock :P
_/-\o_

See you later alligator; it's been a while crocodile ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalike
Zoals eerder al eens gezegd, zijn we aan het verbouwen en liggen mijn plaatjes in een plastieken doos.
Ik kijk er zo hard naar uit als het huis klaar is, en ik ze terug op kan zeggen! :-)

platenverbouwing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Net een gave documentaire op Netflix gezien Hired Gun oa over Randy Rhoads #aanrader. Beetje offtopic maar het is Pasen :P

[ Voor 18% gewijzigd door Pierre op 31-03-2018 19:27 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 07:51
Een aantal pagina's terug werd ik geïnspireerd door MFSL uitgave van Brothers in Arms van Dire Straits. Dit maakte me behoorlijk nieuwsgierig, dus heb ik mijn duurste album tot nu toe gekocht :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GINfLow.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OJKZQPG.jpg

Ben erg onder de indruk van de geluidskwaliteit! Dit is zeker de beste Money For Nothing die ik ooit gehoord heb _/-\o_

Op hardwarematig gebied een vraag: De snaar van mijn Thorens TD-318 MK1 is vrij slap aan het worden. Telkens als ik op de startknop druk en de motor begint te draaien, loopt de snaar van de poelie af. Dit speelt vooral als ik de speler een tijdje niet gebruikt heb. Als ik dan weer een nieuw album opzet, loopt de snaar er nog steeds wel eens af, maar dat gebeurt minder vaak dan bij de eerste keer gebruiken (na een langere tijd).
Er zit nu een originele Thorens snaar op die ik ongeveer 2,5 jaar geleden heb gekocht bij Thakker in Duitsland. Afgelopen week kwam er nog een discussie over snaren voor Thorens spelers voorbij (Thakker snaar versus originele Thorens snaar). Hoe zijn jullie ervaringen daarmee en hebben jullie tips?

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik geef het plateau altijd zelf een zeer tijdens het aanzetten. Dan slipt de snaar hopelijk minder.

Ik heb een TD165 met een snaar die zeker 5 jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

MartijnLoarne schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 22:31:
Een aantal pagina's terug werd ik geïnspireerd door MFSL uitgave van Brothers in Arms van Dire Straits. Dit maakte me behoorlijk nieuwsgierig, dus heb ik mijn duurste album tot nu toe gekocht :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Ben erg onder de indruk van de geluidskwaliteit! Dit is zeker de beste Money For Nothing die ik ooit gehoord heb _/-\o_
Durf het niet te vragen maar aan welke prijzen moet ik nu denken als ik dit zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Pierre schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:25:
[...]

Durf het niet te vragen maar aan welke prijzen moet ik nu denken als ik dit zou kopen.
Ik had ook al zitten kijken..... slik.... :'(

Maar idd lijkt me wel erg gaaf om die te hebben :9~

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
De meeste MFSL uitgaven liggen tussen de 35-60 euro nieuw. Met flinke uitschieters tot boven de 100 euro.

De uitgaven van Analogue Productions klinken ook erg goed (minstens als MFSL) en zijn ook voor dat soort bedragen (nieuw) te krijgen.

Ik koop de meeste hier "https://www.northendhaarlem.nl/c-960966/high-quality-vinyl/

Of hier http://happysadrecords.nl/

Je kan ook even goed rondkijken op amazon.de (vaak gratis en snelle verzending naar NL)

WOW deze wordt volgens mij niet meer gemaakt bij MFSL dus die zou ik wel erg graag in de collectie willen hebben. https://www.discogs.com/s...416621?currency=EUR&ev=rb :9~ :9~ _/-\o_ _/-\o_

@Ad de Jong : Niet voor dat soort bedragen 2de hands kopen hoor die slaan echt nergens op. Voor dat geld , of vaker goedkoper, heb je ze gewoon nieuw. En tenzij echt aantoonbaar is dat de oude versies echt beter zijn dan de nieuwe versie zou ik altijd de nieuwe nemen.

[ Voor 67% gewijzigd door oldsmelly op 01-04-2018 11:15 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sugarlee89 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 23:49:

Zeker doen, dat is historie. Dan kan ie er mooi bij in de brochure sectie op HiFi Engine:

https://www.hifiengine.co....shtml?category=catalogue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Laatst online: 20-09 07:51
Jelte schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:22:
Ik geef het plateau altijd zelf een zeer tijdens het aanzetten. Dan slipt de snaar hopelijk minder.

Ik heb een TD165 met een snaar die zeker 5 jaar oud is.
Dank voor je antwoord. Ik geef het plateau ook vaak een zetje mee, maar toch is de snaar nu al slap. Had toch wel verwacht dat deze langer mee zou gaan.
Pierre schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:25:
De plaat heb ik gekocht bij North End Haarlem voor €60. Hij is ook wel elders te vinden, maar voor meer geld.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
Gaan er nog mensen naar de beurs 14/15 april in Utrecht ?

Zo nu draait deze zijn rondjes

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/h2R6vS/Rush1.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door oldsmelly op 01-04-2018 18:43 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

oldsmelly schreef op zondag 1 april 2018 @ 18:41:
Gaan er nog mensen naar de beurs 14/15 april in Utrecht ?

Zo nu draait deze zijn rondjes

[afbeelding]
Heerlijke plaat, jammer dat ze niet meer live spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Pierre schreef op zondag 1 april 2018 @ 18:51:
[...]

Heerlijke plaat, jammer dat ze niet meer live spelen.
Ja zeker... Muzikale genieën die ik helaas nooit live heb kunnen zien spelen.....

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

oldsmelly schreef op zondag 1 april 2018 @ 18:53:
[...]

Ja zeker... Muzikale genieën die ik helaas nooit live heb kunnen zien spelen.....
Dat is jammer inderdaad mijn 1e keer Rush was Pinkpop 1979 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
@Pierre You lucky Ba....d _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cmndr_adama
Zo.. nu ook maar even met Discogs aan de slag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ReTM27Wiarq82fazLEE5fW8G/medium.jpg

Ik kom er vrij snel doorheen op deze manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Vandaag hoop ik alle LP's er in te kunnen zetten. Ondanks dat het vrij snel gaat heeft die app er soms grote moeite mee om een bepaalde persing te vinden, en soms lukt het echt niet ondervond ik 1 keer met een persing uit Zuid Africa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Bestla schreef op maandag 2 april 2018 @ 05:54:
Vandaag hoop ik alle LP's er in te kunnen zetten. Ondanks dat het vrij snel gaat heeft die app er soms grote moeite mee om een bepaalde persing te vinden, en soms lukt het echt niet ondervond ik 1 keer met een persing uit Zuid Africa.
Ja ik hou van releases die gewoon 1x zijn uitgekomen in Europa en VS. Altijd lekker makkelijk om in te voeren. Van sommige weet ik vrijwel zeker dat ik niet de juiste in Discogs heb staan, maar zolang ik ze daar niet verkoop is dat niet zo'n probleem. Gaat er vooral om dat ik even snel kan zoeken als ik twijfel in de winkel of ik iets al heb. Vorige week nog iets aan gehad ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

ksborg schreef op maandag 2 april 2018 @ 08:49:
[...]

Ja ik hou van releases die gewoon 1x zijn uitgekomen in Europa en VS. Altijd lekker makkelijk om in te voeren. Van sommige weet ik vrijwel zeker dat ik niet de juiste in Discogs heb staan, maar zolang ik ze daar niet verkoop is dat niet zo'n probleem. Gaat er vooral om dat ik even snel kan zoeken als ik twijfel in de winkel of ik iets al heb. Vorige week nog iets aan gehad ook :+
Bij mij net zo, alhoewel ik wel tijd steek in het vinden van de exacte versie. Is die er niet of twijfel ik, dan voeg ik de best passende toe aan mijn database en maak ik de notitie dat mijn LP afwijkt of deze versie nog niet in Discogs staat. Mocht ik een album dan alsnog willen verkopen, kan ik altijd nog alle juiste details invoeren. Werkt tot nu toe prima, moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Wat is jullie idee? Ik heb de Technics SL-23 nu zo op regel (na herhaaldelijk poetsen) dat ie weer perfect draait. Heb hem samen met een Grado Black 1 element. Stiekem ben ik toch wel verliefd geworden op m'n Pro-ject tafel met Ortofon OM element, dus wordt het wat mij betreft tijd om afscheid te nemen van de SL. Apart verkopen of als set? Daar twijfel ik nog over. De Black 1 is zo goed als nieuw. Ik heb in alle eerlijkheid geen flauw idee of een tweedehands (los) element nog een beetje verkoopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo'n SL-23 verkoopt in ieder geval niet lekker zonder element, dat is alleen bij draaitafels uit het hogere segment het geval. Iemand die een SL-23 koopt wil een draaitafel die ie zo kan aansluiten op zijn versterker en spelen, die wil plaatjes draaien en geen technisch gedoe. Dus als je niet nog een ander elementje hebt rondslingeren dan de Grado Black eronder monteren. Is volgens mij toch niet echt een hoogvlieger.

[ Voor 22% gewijzigd door Cap op 02-04-2018 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
MartijnLoarne schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 22:31:

[afbeelding]

[afbeelding]

Op hardwarematig gebied een vraag: De snaar van mijn Thorens TD-318 MK1 is vrij slap aan het worden. Telkens als ik op de startknop druk en de motor begint te draaien, loopt de snaar van de poelie af. Dit speelt vooral als ik de speler een tijdje niet gebruikt heb. Als ik dan weer een nieuw album opzet, loopt de snaar er nog steeds wel eens af, maar dat gebeurt minder vaak dan bij de eerste keer gebruiken (na een langere tijd).
Er zit nu een originele Thorens snaar op die ik ongeveer 2,5 jaar geleden heb gekocht bij Thakker in Duitsland. Afgelopen week kwam er nog een discussie over snaren voor Thorens spelers voorbij (Thakker snaar versus originele Thorens snaar). Hoe zijn jullie ervaringen daarmee en hebben jullie tips?
De SACD is ook een echte aanrader. Zeker als je kijkt wat voor een werk in de remixing van de SACD heeft gezeten.

http://www.highfidelityreview.com/brothers-in-arms.html
“When we started out with the search for the tapes, we assumed that for an album of that magnitude these things would be highly protected in a vault and everyone would know precisely where all the assets were. But as it turned out, some of the reels were in LA, some were in Europe in the Mercury vault, and some were found in Mark’s own vault. In fact I’d been asked to come over to British Grove Studios in London a couple of times to mix the album, only to realise that we didn’t have all the assets we needed. It was not until the second week of January 2005, when I went through all the notation, that I was pretty certain we had everything necessary to mix the album.”
En hoe Analoog en Digitaal elkaar ontmoet
As an aside, readers will certainly be intrigued to know that this “hybrid” and arguably convoluted D-to-A-to-D-to-A-to-D signal routing, by coincidence, actually mirrors what Neil Dorfsman undertook in 1985 with the original stereo album. The main ‘architectural’ difference when comparing the two respective approaches being the intermediate tracking into Nuendo at 24-bit 96kHz resolution. “The original album, which I consider to be a masterpiece, was mixed in a SSL4000 analogue console from the analogue outputs of the DASH 3324,” says Ainlay.

“However, I would still consider that to be an ‘all-digital’ album. To be honest, at the time, there was no way of doing a pure DDD album, so the analogue stage of mixing through a console was never differentiated on the CD jewelbox. Anyway, apart from a few analogue slave reels, there was never any analogue tape storage stage where you would ‘lose’ it, so to speak.”
Zelf heb ik de SACD weer omgezet naar 35-180 Maxell Reel to Reel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:07:
[...]

Hebben gekleurde discs hetzelfde probleem?
Ik vind die wel leuk, en nog nooit een minder geluid vastgesteld eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Het kan minder klinken
Colored Vinyl

Although our coloured vinyl has a very high quality standard, it might occur that some types of audio pressed on other than black vinyl, are more susceptible to a higher noise level and/or clicks in the lead-in and lead-out grooves or on quiet parts of the recording.

We can mix all colours on demand (on a 50/50 base unless requested differently by the customer), the outcome however cannot be guaranteed and can differ per order. On our 12" and 10" presses mixing of colours can result in a flamed effect, but on our 7" presses the outcome will be a new colour (caused by a different mixing and heating process in the press itself).

Light colored vinyl can show spots, even if press is cleaned.
Standard Colors

Please find below some examples of our standard colours.

Some types of audio are unsuitable for coloured vinyl. Coloured vinyl can cause a higher noise level and/or clicks in the lead-in and lead-out grooves or on quiet parts of the recording.

Light colored vinyl can show spots or clouds, even if the press is cleaned prior to pressing your order.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wimmel
  • Laatst online: 21:00

Wimmel

Hello

Deze week in onderhoud gehad, een Dual Party 1007AV. Best wel bijzonder leuk voor een kofferspeler uit de periode 1962-1964. Klinkt een stuk gezelliger dan een Crasley. Stiekem vind ik het wel een beetje jammer dat deze weer weg gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AJTEHlu3QQ2jebNbiGsfKPtd/medium.jpg

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Vandaag mijn album nageleverd gekregen nadat er wat verkeerd was gegaan bij het verzenden (de verkoper had een verkeerde meegestuurd maar erg netjes naar tevredenheid opgelost).
Ikke blij tot ik het pakketje zag:

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1804/389168/GmSX0Cn9.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1804/389166/TT8Uf4I2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1804/389169/ZBWioUHF.jpg

:'( :F |:(

Ik had nog hoop dat het mee zou vallen maar niet dus.
Je ziet bij het draaien dat het vinyl op 1 punt omhoog komt en zodanig dat de naald daarop overslaat.
Ofwel zowel van kant A als van kant B zijn de eerste nummers niet te beluisteren.
Erg jammer omdat de staat van de LP verder erg goed is. Mooi zuiver en vrijwel geen kraakjes. Misschien na een badje in de Knosti helemaal kraakvrij.

Natuurlijk meteen contact gezocht met de verkoper en die gaat met de foto's nog contact opnemen met PostNL.
Nu was de LP net als de voorgaande keer netjes verpakt en ook duidelijk op de doos voorzien van een opschrift dat het breekbaar is.
Ben benieuwd wat eruit komt.

Vindt het ook wel lullig voor de verkoper omdat die mij al heel netjes tegemoet gekomen is bij het oplossen van de eerste zending en hij hier ook niets aan kan doen.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat is wel ontzettend jammer ja.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Da's inderdaad balen. Heb het ook een keer gehad, maar dan met een doos met meerdere LP's... Was geen speciale doos ervoor en het was ook niet echt goed verpakt, maar toch spijtig dat het gebeurt :/

Een heel andere vraag: zijn hier ook mensen die een DJ opstelling met 2 draaitafels en een mengpaneel hebben staan? Zo ja, hebben jullie nog aanschaftips? Hanpin OEM tafels zijn er genoeg te krijgen, maar zijn er onderling nog verschillen in deze spelers per merk? Vraag me ook af of er mengpanelen zijn die goede ingebouwde Phono pre-amps hebben. Heb er nu één (een extreem goedkope, dat wel) waarbij dat echt bedroevend slecht is :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCKenzy99
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 17:30
Ik heb laatst mijn kamer een beetje omgegooid en heb nu een nieuw kastje nodig voor mijn platenspeler. Heeft iemand hier misschien nog een goede suggestie voor een kastje, er moet een Technics SL-D3 op komen. Verder zou ik ook graag mijn platen er in zetten en eventueel wat ruimte hebben voor een paar flessen whisky. Kastje moet max 65 cm breed zijn verder niet veel vereisten.
Ik weet dat het een beetje half of topic is, maar misschien heeft iemand net ongeveer zoiets wat ik nodig heb staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

IKEA Kallax?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
MCKenzy99 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:11:
Ik heb laatst mijn kamer een beetje omgegooid en heb nu een nieuw kastje nodig voor mijn platenspeler. Heeft iemand hier misschien nog een goede suggestie voor een kastje, er moet een Technics SL-D3 op komen. Verder zou ik ook graag mijn platen er in zetten en eventueel wat ruimte hebben voor een paar flessen whisky. Kastje moet max 65 cm breed zijn verder niet veel vereisten.
Ik weet dat het een beetje half of topic is, maar misschien heeft iemand net ongeveer zoiets wat ik nodig heb staan.
Ik zou het zelf bouwen. Je maakt een tekening, laat het op maat zagen bij de bouwmarkt en schroeven maar. Krijg zelf nooit goeie maat kastjes gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:49

franssie

Save the albatross

@MCKenzy99 twee van die xenos houten kubussen doen het hier prima. Staan beide vol met platen maar met minder platen kan er ook wel een flesje in. http://www.xenos.nl/wonen...bus-rechthoekig-set-van-4

Ik heb twee van de brede op elkaar (in de winkel verkopen ze ze los ipv als set) - de brede zijn die op de foto met de kussens erin.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 20-09 13:30

StrongArmLance

Endless flow

Even een heel snel vraagje, ik heb een B&O Beogram 8500, maar ik heb uiteraard een voorversterker nodig, nu kan ik er helaas geen een vinden. Ik dacht dat ik een goede had gevonden, maar ik had niet goed gekeken naar het aantal pins... zijn er nog phono voorversterkers met datalink/7 polige din?
Pagina: 1 ... 88 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.