Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 101 Laatste
Acties:
  • 590.618 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hmmm, ik heb vanmiddag de arm van de platenspeler al in zijn klem vastgeklikt terwijl het liftertje nog op omhoog stond. :F Het lijkt nog prima te werken - sowieso wordt de arm nooit echt hoog gelift - maar moet ik me hier nog zorgen over maken, mbt het arm/lift mechanisme?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Nee het mechanisme is redelijk hufterproof gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@sugarlee89 Leuke speler, verdient zeker een nieuwe eigenaar. Wat moet ie kosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:14
Jorgen schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:35:
Hmmm, ik heb vanmiddag de arm van de platenspeler al in zijn klem vastgeklikt terwijl het liftertje nog op omhoog stond. :F Het lijkt nog prima te werken - sowieso wordt de arm nooit echt hoog gelift - maar moet ik me hier nog zorgen over maken, mbt het arm/lift mechanisme?
Doe/deed ik ook weleens.. volgens mij niet heel schadelijk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:06
Techmoan heeft weer interessant filmpje over een goede draagbare platenspeler... De nieuwe crosley (of crosley kloon) die lijkt op deze speler was aanwezig voor vergelijk.... En ook nu weer wordt duidelijk waarom je ver weg van crosley moet blijven:

[ Voor 4% gewijzigd door rcor op 16-03-2018 12:24 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 20:56
Net binnen de EP van Greta van Fleet - Black Smoke Rising.

_/-\o_

Ik kende ze al, maar wat lijkt die zanger wat geluid betreft op Robert Plant. J. Page mag gerust eens bellen met deze gasten. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Bestla op 16-03-2018 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:03
Bestla schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:49:
Net binnen de EP van Greta van Fleet - Black Smoke Rising.

_/-\o_

Ik kende ze al, maar wat lijkt die zanger wat geluid betreft op Robert Plant. J. Page mag gerust eens bellen met deze gasten. :)

[video]
Die band wordt echt gezien als een Led Zeppelin Rip Off.

Maar goed dat ze getalenteerd zijn staat buiten kijf maar ik hoop echt dat ze heel snel een "eigen" sound
gaan ontwikkelen want ik denk dat ze dan een hele grote kunnen worden...

En tja die zanger probeert wel erg als Robert Plant over te komen zeg..

[ Voor 10% gewijzigd door oldsmelly op 16-03-2018 20:01 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Laat hem dan in elk geval een normaal t-shirt aan trekken. :P ;w
/me Jorgen heeft een hekel aan interessant doen, om het interessant doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Joopieboy bood zijn Shure M97xE element te koop aan en ik dacht: laat ik 'm eens proberen om te kijken hoe deze Shure gaat bevallen...

Meestal heb ik het niet zo op tweedehands elementen, maar omdat ik bij Joopieboy zeker wist dat de naald weinig uren had gemaakt durfde ik het wel aan en dus heb ik nu dit pakketje klaar liggen voor hopelijk veel luister plezier:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/Kt0oK9piLuP8kK5mEOqb5fsbn6dRCRBWQZzYo7OcIhPpaLIQoJuYnUAfre4taAitIEBZgp16qOjmy32ti6ePjDwVDbEyWafPb3tjE_X04KjRwlhDvRnXrfUK5UcBoQyX8bnXrUg0ZA=w2400

Zodra het wat rustiger is op mijn werk (we gaan over van Windows 8.1 naar Windows 10 de komende weken, beginnend met de leerlingen dit weekend (Ik werk in het onderwijs als lokale ict-ondersteuner)) zal ik er mee aan de slag gaan... Ik ben benieuwd en ik houdt jullie op de hoogte!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rcor
We bleken vandaag op het werk toch redelijk snel klaar te zijn met het overzetten van onze leerling pc's... Om 08:30 uur begonnen en om 14:00 uur klaar... Dus toch nog tijd om het Shure element af te monteren en te testen via mijn Akai AP-D210C platenspeler (die volgens mij zelden op de foto is gezet voor dit topic door mij)...

Er zat een Audio Technica AT95ex element op de Akai en nu dus de Shure M97ex met de headshell kabels die Shure meegeleverd heeft (kwam goed uit: die van mij waren erg oud en hadden lichte corrosie):
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/X_SlVRhznqXb1qHWKDMZyoTxaNHvmK-tKjUhndsziLLa8lyoMDNNPPX7sH-au32Hltru4f4zznpQNgLt4csgxHWAG0ZPzfe_tKOEK748TK2I0TiyCNjN16XFftUz5_zOvBxFDGb-DA=w2400

De sound van de Shure is rustiger dan van de AT95ex, maar tevens ook wat wolliger... Er zit een gat tussen de hoge tonen en de lage tonen... Die lage tonen komen zeer goed uit de bus en zijn niet bonkerig...

Het geluid zelf kent rustige overgangen en is (buiten de midden tonen die niet helemaal volledig aanwezig zijn) best homegeen... De hoge tonen zijn aanwezig, maar niet overdreven (niet zo volop aanwezig als bij mijn Thorens met Audio Technica AT-440MLa)...

Al met al niet super goed, maar zeker ook niet super slecht (ik heb nog veel slechtere elementen gehoord in het verleden)... Een uitstekende tweede element voor erbij... :) ;)

[ Voor 4% gewijzigd door rcor op 17-03-2018 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mooi zo! Klinkt alleen niet helemaal als iets waar je nieuw dan 120 euro voor zou gaan betalen... AT95e FTW. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mwow de AT953 is ook niet heilig, ik zou zeggen kijk eens verder naar bv een Nagaoka MP-110. :)

Maar is bekende ervaring, alleen werd bij mij het laag wel versterkt zeker in combinatie met mijn Magnat Monitor 1000 bassreflex speakers...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Cap schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 17:52:
Mooi zo! Klinkt alleen niet helemaal als iets waar je nieuw dan 120 euro voor zou gaan betalen... AT95e FTW. :P
Joopieboy schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 17:55:
Mwow de AT953 is ook niet heilig, ik zou zeggen kijk eens verder naar bv een Nagaoka MP-110. :)

Maar is bekende ervaring, alleen werd bij mij het laag wel versterkt zeker in combinatie met mijn Magnat Monitor 1000 bassreflex speakers...
Klopt, alle waar naar zijn geld niet waar? ;) En daaruit blijkt dat die AT95e en AT95ex nog niet zo slecht is voor die, zeg maar, 30 euro... Toch is die Shure geen slecht element...

Maar die Nagaoka MP110 is inderdaad ook een element bekend staat om zijn goede sound... Ik zelf wil in de toekomst nog een stap verder gaan en op mijn Thorens een Nagaoka MP-150 afmonteren... Die komt ook goed uit de reviews... Net zoals mijn Goldring 2100MM een moving iron element, maar dan met nog een beter naald...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:12
Joopieboy schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 17:55:
Wat kost een nagaoka MP-110? en wat kost een AT-95e?

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
mr_petit schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 18:02:
[...]

Wat kost een nagaoka MP-110? en wat kost een AT-95e?
Nagaoka MP-110: 150 euro bij Conrad: https://www.conrad.nl/nl/...vergelijk&utm_term=303377

Audio Technica AT95e: 35 euro bij Conrad: https://www.conrad.nl/nl/...nt-elliptisch-340047.html

Het vergelijken van de Shure en de Nagaoka MP-110 is dus veel logischer daar beiden in dezelfde prijs klasse zitten (even het feit dat hij afgeprijsd is bij Bax-shop buiten beschouwing gelaten)... Ik ga dit element straks vergelijken met mijn AT-440MLa van Audio Technica die op mijn Thorens TD-318 zit en mijn Goldring 2100MM op de Dual 1226 met een liedje dat ik goed ken... Dan kan ik nog wat beter vergelijken dan globaal iets aangeven... ;)

Het zal mij benieuwen welke ik het beste ga vinden... :*)

Overigens zegt mijn voorlopige gevoel dat dit Shure element wel een geschikte partner is voor Dual ULM armen... Licht van gewicht en lage naaldruk...

[ Voor 15% gewijzigd door rcor op 17-03-2018 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Prijs kun je ze idd niet op vergelijken dat klopt, maar qua prestaties en gedrag wél. En daarmee is de AT alleen maar meer indrukwekkender. Hoewel de MP gewoon echt veel beter klinkt is die wel flink duurder. Was het mij wel waard. :) De Shure was (en is) leuk in de aanbieding en daarom het waard om eens te proberen, alleen mijn mijn Denon speler beviel die niet.

De MP-150 is idd ook een prachtig element, alleen echt weer een heel stuk duurder. Die kost bijna net zoveel als mijn hele speler. :+

[ Voor 16% gewijzigd door Joopieboy op 17-03-2018 18:27 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr_petit
Ja die mp-110 zit qua prijs tussen de at-120e en at-440mla in. Dus die zou je dan met die twee moeten vergelijken en niet met een element wat bijna 5x zo goedkoop is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Afgelopen week gespot op Discovery: How It's Made... Turntables
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=LGEebJAMzSE]
Kwaliteit van de video is laag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:22
rcor schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 18:07:
[...]

Nagaoka MP-110: 150 euro bij Conrad: https://www.conrad.nl/nl/...vergelijk&utm_term=303377

Audio Technica AT95e: 35 euro bij Conrad: https://www.conrad.nl/nl/...nt-elliptisch-340047.html

Het vergelijken van de Shure en de Nagaoka MP-110 is dus veel logischer daar beiden in dezelfde prijs klasse zitten (even het feit dat hij afgeprijsd is bij Bax-shop buiten beschouwing gelaten)... Ik ga dit element straks vergelijken met mijn AT-440MLa van Audio Technica die op mijn Thorens TD-318 zit en mijn Goldring 2100MM op de Dual 1226 met een liedje dat ik goed ken... Dan kan ik nog wat beter vergelijken dan globaal iets aangeven... ;)

Het zal mij benieuwen welke ik het beste ga vinden... :*)

Overigens zegt mijn voorlopige gevoel dat dit Shure element wel een geschikte partner is voor Dual ULM armen... Licht van gewicht en lage naaldruk...
Grappig, heb Ik nu net dezelfde 4 elementen in gebruik :) (wel een AT 440MLb)

Op mijn Thorens TD-166 had ik eerst een AT95e en op mijn Technics Sl-1500 een Shure. Van beiden was ik tevreden, maar dit waren de eerste elementen die ik in 30 jaar hoorde. Daarna kocht ik een AT 440 MLb voor de Technics en dat maakte een wereld van verschil. Uitstekende tracking en sound. De Shure MX97 verhuisde naar de Thorens, maar na een week of zo plaatste ik de AT95e terug, ik vond het een completere sound hebben.
So far so good, maar toen kwam het nieuws dat de AT 440 MLb uit de handel werd genomen, dus kocht ik vlug-vlug een reserve element.

Een maandje later had ik de gelegenheid om een werkelijk perfecte Thorens TD-160 over te nemen, echt een juweeltje dat jarenlang zeer zeer goed verzorgd was geweest. Daarop moest natuurlijk ook een element, maar ik wou de reserve 440 MLb nog niet echt aanspreken, dus kocht ik een Nagaoka MP-110 er bij. Helaas vond ik dit geen echte goede match met de TD 160, dus wisselde ik. De Nagaoka MP-110 kwam op de Technics Sl-1500 en de eerste 440 MLb op de Thorens TD-160.
Allebei klonken ze heel goed en ik was er heel tevreden mee. De Thorens TD-160 klinkt het zuiverst, ik deed een blind listening test met de Willie Nelson - Summertime plaat tegenover dezelfde plaat in HD-audio formaat (24-192) via mijn netwerk streamer en vond de plaat beter. Maar het is natuurlijk de betere van de twee platenspelers en kreeg ook het beste element.

Maar de Technics met de Nagaoka MP-110 was ook een verademing, minder precies maar veel vergevingsgezinder. De AT 440 MLb is nogal picky en laat veel meer de krasjes en tikjes horen. Ik heb een lage irritatiedrempel voor niet perfect spelend vinyl en deed nogal een plaat vlug weer weg omdat er toch,iets teveel tikjes in zaten. Nu speel ik hem gewoon met de Nagaoka MP-110 en hoor ik veel minder "irritaties" maar natuurlijk ook minder detail.

En dan had ik nog de Thorens TD-166 staan, die staat in mijn werkkamer en natuurlijk kon ik het niet laten en heb ik daarop de reserve AT 440-MLb gemonteerd. Speelt schitterend.

Van de Shure was ik dus het minst onder de indruk, maar smaken verschillen natuurlijk. Ik heb hem uiteindelijk onder een Dual van een college gemonteerd die net met vinyl begon en hij is er heel tevreden mee. De At95e hou Ik bij, is een uitstekend element om wat mee te experimenteren, ongelooflijk eigenlijk dat die maar €30 kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
chromium schreef op zondag 18 maart 2018 @ 00:35:
[...]

Maar de Technics met de Nagaoka MP-110 was ook een verademing, minder precies maar veel vergevingsgezinder. De AT 440 MLb is nogal picky en laat veel meer de krasjes en tikjes horen. Ik heb een lage irritatiedrempel voor niet perfect spelend vinyl en deed nogal een plaat vlug weer weg omdat er toch,iets teveel tikjes in zaten. Nu speel ik hem gewoon met de Nagaoka MP-110 en hoor ik veel minder "irritaties" maar natuurlijk ook minder detail.
Wordt het niet een keer tijd dat je dan een upgrade doet naar een leuk MC element?
Mijn ervaring is dat je dan significant meer detail krijgt maar dat hoeft dan niet hand in hand te gaan met meer krasjes en tikjes te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
mr_petit schreef op zondag 18 maart 2018 @ 02:38:
[...]

Wordt het niet een keer tijd dat je dan een upgrade doet naar een leuk MC element?
Mijn ervaring is dat je dan significant meer detail krijgt maar dat hoeft dan niet hand in hand te gaan met meer krasjes en tikjes te horen.
Een Benz Glider heb ik altijd al gewild, maar waarschijnlijk wordt de volgende een Denon DL-110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Kleine aanschaf vandaag in de bus .

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/iTaVZc/lps10.jpg...

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rcor
Goed, zoals gezegd heb ik een uitgebreidere test gedaan om de Shure M97eX aan tand te voelen (en vooral vergelijken met de elementen die afgemonteerd zijn op de twee overige spelers die ik bezit). Het test veld ziet er als volgt uit:
Drie platen spelers met elk een ander element:
- Dual 1226 met Goldring 2100MM element
- Thorens TD-318MKI met Audio Technica AT440MLa element
- Akai AP-D210C met Shure M97eX element

Phono preamp:
- Musical Fidelity V-LPSII

Geluidskaart:
- M-audio Delta 2496

Ik heb gekozen voor drie liedjes die getest gaan worden. Het zijn de volgende liedjes geworden:
- Dire Straits - So Far Away (komend van het album Brothers In Arms, MFSL persing)
- Dire Straits - Walk Of Life (ook komend van het album Brothers In Arms, MFSL persing)
- Emmylou Harris - Defying Gravity (komend van het album Quarter Moon In A Ten Cent Town, ook een MFSL persing)

Doordat ik geen illegale dingen mag doen op dit forum kan ik de geluidsfragmenten niet laten horen.
Wat ik wel kan mededelen is dat mijn eerdere bevindingen kloppen over de Shure: weinig dynamiek, zodra de lage tonen ophouden ontstaat er een gat in de midden tonen die opvalt en het hoog is flink aanwezig, helaas compleet vlak qua geluid.

De tonen die de Shure wel ten gehore brengt klinken rustig en binnen de tonen die hij laat horen is het wel een homogene sound... Helaas mag je dit eigenlijk niet zeggen, want als het echt homogeen was had er geen gat in de midden tonen gezeten... Het is eigenlijk een wollige sound en dat is best jammer...

De Audio Technica AT-440MLa klinkt zoals ik gewend ben: vol van geluid (maar niet zo vol als de Goldring 2100MM), veel dynamiek, iets schel in het hoog (gelukkig voor mij niet irritant). Ik kan geen gaten ontdekken in de sound van de AT-440MLa en het klinkt heerlijk!

De Goldring 2100MM is qua sound iets donkerder en voller dan de Audio Technica, dat komt o.a. omdat de hoge tonen iets minder fel / schel zijn dan van de AT-440MLa. Dit element klink net zoals de Audio Technica zeer dynamiek vol en ook dit element heeft geen gaten in het geluid die je hoort.

In vergelijk zijn zowel de Audio Techinca AT-440MLa als de Goldring 2100MM de grote winnaars als het om geluidskwaliteit gaat. Nemen we de aanschaf prijs mee, dan vallen alle credits direct naar de AT-440MLa van Audio Technica.

Om e.e.a. nog duidelijke te maken heb ik ook een sound spectrum analyzer mijn opnamen laten door lichten en dit zijn de meet resultaten van de software:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eEgbLVR1lNA4cnd4aR8BZ5pQ/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TqFDINcKhMwl151EVmSMU1b6/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EHHSIb5GO7UWj6Ix3vb9v3dj/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YyNOBRvDmlvI3PLwPohiP0I6/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7ZVjApYBrM3zNRpSgV8I6qg7/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Bcyfy3SyEToQYG7QOChrOmYp/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pDsB5ksqdvDSjUTmXvKcBFEv/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jy1Cr4jVvD78L8XbF6ZAE9PD/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/476e9YVduxFgWN1MLSNQmNYi/medium.png

Een hele kluif, ik weet, maar ik hoop iedereen hiermee een blik in verschillen van deze drie typen elementen te kunnen hebben geven om zo een wel overwogen keuze te maken als je twijfelt of je je element zou willen vervangen door een van deze elementen..

De test winnaars zijn voor mij persoonlijk (op gehoor en vooral niet kijkend naar de prijs) duidelijk en dat zijn de:
- Audio Technica AT-440MLa
- Goldring 2100MM

De Audio Technica AT440MLa wint het in het hoog en de Goldring 2100MM in de overall sound... Wellicht dat ik daarom af en toe nog wel eens twijfel of ik niet een Goldring 2300MM / 2100MM moet afmonteren op mijn Thorens... Maar iets ander uitproberen lijkt mij ook wel leuk en uitdagend (vandaar dat ik de Shure M97eX heb overgenomen van Joopieboy)...

Hoe dan ook in rangorde ziet het er dan zo uit:
1. Audio Technica AT-440MLa
2. Goldring 2100MM
3 Shure M97ex

En dan heeft de Shure nog geluk dat ik de Audio Technica AT95ex niet heb mee laten doen in mijn test, want ik vrees dat die dan toch echt de 3de plek had overgenomen en dus de Shure dan op plek 4 zou eindigen... :)

Edit 21:13 uur:
Ik vergeet te vertellen dat ik ik twee audio sets heb die verbonden zijn met de M-audio en dat ik met beiden aandachtig heb getest.

Set 1: Integra DTR-7.9 receiver met B&W CM1 speakers (bi-wired aangesloten) in combinatie met een Sony Subwoofer.

Set 2: Akai AM-2200 versterker van weleer met B&W DM-570 & Dali Concept 1 speakers (onafhankelijk van elkaar in of uit te schakelen via de Akai AM-2200)...

[ Voor 7% gewijzigd door rcor op 18-03-2018 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-09 22:11
Cap schreef op zondag 18 maart 2018 @ 20:57:
De Denon 520AE is een nette versterker en geschikt voor het aansluiten van je platenspeler.

Uiteraard heb je luidsprekers nodig, de belangrijkste vraag daarbij is waar wil je ze plaatsen: moeten ze op de vloer komen te staan (als grotere vloerstaanders of op een luidsprekerstandaard) of juist op een plank of kastje? Dicht bij de muur of juist verder er vanaf? En hoe groot moeten/mogen ze zijn? En.. wat is ongeveer je budget?
Ik wil sowieso niet van die hele grote luidsprekers. Wil niet dat ze teveel onderdeel worden van mijn interieur. Daarom zet ik ze denk ik op een plank of een kastje. Wat is daarin een ideale opstelling? Budget is echt een groot vraagteken. Ben druk bezig met kopen van allerlei nieuwe meubels, dus geen idee wat ik straks nog over ga houden om aan luidsprekers uit te geven :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
rcor schreef op zondag 18 maart 2018 @ 19:17:
Goed, zoals gezegd heb ik een uitgebreidere test gedaan om de Shure M97eX aan tand te voelen (en vooral vergelijken met de elementen die afgemonteerd zijn op de twee overige spelers die ik bezit). Het test veld ziet er als volgt uit:
Drie platen spelers met elk een ander element:
- Dual 1226 met Goldring 2100MM element
- Thorens TD-318MKI met Audio Technica AT440MLa element
- Akai AP-D210C met Shure M97eX element
Ik vind het hele interessante plaatjes die je gemaakt hebt.
Kan het zijn dat je opgenomen kanalen niet genormaliseerd/gelimit hebt?
Als ik de plaatjes zo bekijk, lijkt het alsof de goldring veel meer hoog heeft als de audio technica, maar ik denk dat het signaal overall harder is opgenomen. Kan dat? Daardoor is het heel moeilijk een voorstelling van de tonale balans te maken en zodoende de elementen te vergelijken.

Wat wèl interessant is, is dat bij dire straits heel duidelijk een 20khz scheidslijn te zien is, die zit waarschijnlijk in de mastermix. Bij de goldring schiet die er regelmatig overheen, wat duidt op vervorming/tracking error. De vraag is natuurlijk of die AT440mla daar minder last van heeft (daar zijn die overshoots niet te zien), of dat ze niet geregistreerd worden omdat het opnamesignaal zachter is (en de overshoots dus buiten het spectrum vallen)

Op zich kan je hier de geluidsfragmenten wel laten horen. Bijv als je het naar youtube upload (maak een 4k beeldfile) en dan ernaar linkt. Daar is volgens mij niets illegaals aan.

[ Voor 21% gewijzigd door mr_petit op 18-03-2018 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
mr_petit schreef op zondag 18 maart 2018 @ 21:31:
[...]

Ik vind het hele interessante plaatjes die je gemaakt hebt.
Kan het zijn dat je opgenomen kanalen niet genormaliseerd/gelimit hebt?
Als ik de plaatjes zo bekijk, lijkt het alsof de goldring veel meer hoog heeft als de audio technica, maar ik denk dat het signaal overall harder is opgenomen. Kan dat?

Op zich kan je hier de geluidsfragmenten wel laten horen. Bijv als je het naar youtube upload (maak een 4k beeldfile) en dan ernaar linkt. Daar is volgens mij niets illegaals aan.
Hmm... Ik zal eens kijken wat er mogelijk is met YouTube... Al weet ik niet hoelang de nummers online zullen blijven, het is immers copyrighted materiaal...

Ps.: Ik doe nooit aan normaliseren als ik zo'n test doe... Dan laat ik het signaal zo puur mogelijk... Als opname pakket heb ik Magix Music Cleaning Lab Deluxe gebruikt... Het volume is tussentijds niet aangepast en zat volgens Magix in de juiste range... ;)

[ Voor 14% gewijzigd door rcor op 18-03-2018 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Ik had m'n post nog ff aangepast met een constatering van eventuele vervorming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
mr_petit schreef op zondag 18 maart 2018 @ 21:35:
Ik had m'n post nog ff aangepast met een constatering van eventuele vervorming :)
Even de website refreshen Mr. Petit: ik heb nog wat toegevoegd aan mijn vorige post...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
Ok, maar het verschil in opnameniveau blijft een vergelijk lastig maken.
Met normaliseren bedoel ik meer een volumeaanpassing. Dat is lossless.

Welke samplingfrequentie heb je gebruikt voor de opname?
Ik vraag me namelijk nog steeds af of die 20khz lijn in de master van de opname zit of dat dat van je geluidskaart komt. (evt 44khz sampling rate waar een 20khz filter op zit om vervorming rondom de nyquistfrequentie te voorkomen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
mr_petit schreef op zondag 18 maart 2018 @ 21:41:
Ok, maar het verschil in opnameniveau blijft een vergelijk lastig maken.
Met normaliseren bedoel ik meer een volumeaanpassing. Dat is lossless.

Welke samplingfrequentie heb je gebruikt voor de opname?
Ik vraag me namelijk nog steeds af of die 20khz lijn in de master van de opname zit of dat dat van je geluidskaart komt. (evt 44khz sampling rate waar een 20khz filter op zit om vervorming rondom de nyquistfrequentie te voorkomen)
Er zit inderdaad een volume verschil in... En dat in het voordeel van de Goldring 2100mm die wat harder uit de bus komt... Het blijft lastig om zonder professionele instrumenten een echt goede test opstelling te maken...

Meten = Weten... Maar helaas is het meten hier zo goed als onmogelijk... Niet alleen de platen spelers wijken af, ook de bekabeling wisselt zodra de speler omgeruild wordt en elk element heeft zijn eigen uitgangs volume niveau... Maar het ging mij hier niet om een zeer accurate test te doen, meer om een beeldvorming te geven...

Aan de pc-zijde heb ik constant niets gewijzigd... Eenmalig het volume goed gezet zodat het niet overstuurd en that's it, niet meer en ook niet minder....

[ Voor 29% gewijzigd door rcor op 18-03-2018 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saaslijer1 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 21:30:
[...]

Budget is echt een groot vraagteken. Ben druk bezig met kopen van allerlei nieuwe meubels, dus geen idee wat ik straks nog over ga houden om aan luidsprekers uit te geven :+
Dan is het nu ook lastig om iets te adviseren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
rcor schreef op zondag 18 maart 2018 @ 21:45:
[...]

Aan de pc-zijde heb ik constant niets gewijzigd... Eenmalig het volume goed gezet zodat het niet overstuurd en that's it, niet meer en ook niet minder....
Ik heb ff geluisterd, maar dat met die instellingen kan ik me haast niet voorstellen. Die goldring is meer dan 6dB harder, wat voor het gehoor bijna een verdubbeling is. Volgens de specs geeft de goldring wel meer signaal af, te weten 6,5mV ipv 4mV maar dat verklaart niet het gehele verschil. Sowieso zijn alle signalen zacht opgenomen maar dat terzijde.

Ik begrijp wel gelijk wat je bedoelt met dat de m97 het zou afleggen tegen een at95e. Het klinkt imo (In Mijn Oren ;) ) nergens naar. Maar het grootste euvel is het hoog en detail in het hoog. Wellicht kan je met cartridgeloading via je phonopre nog wel iets aan bijsturen. Ik zal kijken of ik daar een rekenopzetje voor kan maken, maar zoals het nu klinkt zou het voor mij niet acceptabel zijn. Kan je bij jouw phonopre afsluitweerstand en capaciteit instellen?
De shure doet me een beetje denken aan een oude shure m44 die ik ooit had en waarvan ik niet onder de indruk was. Ik heb ook een V15-III die in mijn herinnering veel beter klinkt. Maar die heb ik al een tijd niet meer beluisterd. Dat is zo'n LM uitvoering van een dual, dus die past zonder modificatie niet op een 1/2"headshell.

Zelf vind ik vooralsnog de at-440mla beter klinken dan de goldring. De goldring heeft goede tonale balans, maar qua detail in het signaal is de AT koning.
Ik heb vooral dat fragment van emmylou harris bestudeerd. Daar blijk ik het origineel van te hebben wat ik niet wist 8)7 (ooit een DT gekocht van een overleden vent, die ook een stel platen in topconditie had maar niet geheel mijn smaak. Toch een paar uitgezocht (o.a. deze) die voor mij verdraagzaam zijn, maar nooit meer wat mee gedaan)
In dat fragment kan je bij de AT gewoon beter horen hoe gitaren met vingers worden aangeplukt, en hoe drumstokjes de hihats aanslaan. Bij de goldring is dat net wat minder en bij de shure... vrijwel onhoorbaar :+

[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 18-03-2018 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
Cap schreef op zondag 18 maart 2018 @ 22:49:
[...]

Dan is het nu ook lastig om iets te adviseren. ;)
Haha, snap ik.
Laat ik zeggen dat ik niet teveel uit wil geven aan een speaker set. Net als de Denon versterker volgens mij redelijk goedkoop maar goed is, wil ik qua speakers een soort gelijk aanschaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
mr_petit schreef op zondag 18 maart 2018 @ 22:58:
[...]

Ik begrijp wel gelijk wat je bedoelt met dat de m97 het zou afleggen tegen een at95e. Het klinkt imo (In Mijn Oren ;) ) nergens naar. Maar het grootste euvel is het hoog en detail in het hoog. Wellicht kan je met cartridgeloading via je phonopre nog wel iets aan bijsturen. Ik zal kijken of ik daar een rekenopzetje voor kan maken, maar zoals het nu klinkt zou het voor mij niet acceptabel zijn. Kan je bij jouw phonopre afsluitweerstand en capaciteit instellen?
Er valt weinig af te stellen aan de Musical Fidelity V-LPSII... Ook op de overige phono preamps (V-LPS / V-90LPS van Musical Fidelity en Cambridge Audio 540P) is weinig in te stellen...
mr_petit schreef op zondag 18 maart 2018 @ 22:58:
Zelf vind ik vooralsnog de at-440mla beter klinken dan de goldring. De goldring heeft goede tonale balans, maar qua detail in het signaal is de AT koning.
Ik heb vooral dat fragment van emmylou harris bestudeerd. Daar blijk ik het origineel van te hebben wat ik niet wist 8)7 (ooit een DT gekocht van een overleden vent, die ook een stel platen in topconditie had maar niet geheel mijn smaak. Toch een paar uitgezocht (o.a. deze) die voor mij verdraagzaam zijn, maar nooit meer wat mee gedaan)
In dat fragment kan je bij de AT gewoon beter horen hoe gitaren met vingers worden aangeplukt, en hoe drumstokjes de hihats aanslaan. Bij de goldring is dat net wat minder en bij de shure... vrijwel onhoorbaar :+
Je trekt dus eigenlijk ongeveer dezelfde conclusie als ik deed... Het is jammer dat ik niet helemaal een goede referentie heb... Dat zou de test een flink stuk eerlijker maken... Maar goed, dat neemt niet weg dat dit toch wel enigszins een beeld geeft... ;)

Overigens, waar die 6 db geluidsverschil vandaan komt is mij een raadsel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Ik heb 2 van je fragmenten wat harder gezet om goed te kunnen vergelijken (emmylou harris m97xe en 440mla, bestandsnaam begint met 'NORM'), en heb hetzelfde fragment opgenomen van mijn (originele exemplaar, nooit schoongemaakt trouwens dus wat tikjes), ook met een 440mla en nog een at95e.
Wel ff heel quick 'n dirty, via m'n laptop met een extern usb geluidskaartje van minimaal 15 jaar oud (merk:hercules, bestaat al lang niet meer :D) via de koptelefoonuitgang van een sony precise setje (ps-p7x) wat op m'n slaapkamer staat (kon ff niet anders). Setje is 40 jaar oud, dus ook met 40 jaar oude condensatoren :X
Elementen uitgelijnd?....ongeveer :+

https://1drv.ms/f/s!AqLTVj-Uk0O9nFS5V1ghi3LiAL3h
Rechten ben ik niet zo bang voor, het zijn korte fragmenten en als het goed is zijn er bewerkingsrechten, dus als emmylou harris langssurft en ze denkt dat het van haar is mag ze ermee doen wat ze zelf wil :+

Het is ff leuk om te vergelijken met een koptelefoon. Ik ben benieuwd wat mensen als verschillen opmerken.

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 18-03-2018 23:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
mr_petit schreef op zondag 18 maart 2018 @ 23:52:
Ik heb 2 van je fragmenten wat harder gezet om goed te kunnen vergelijken (emmylou harris m97xe en 440mla, bestandsnaam begint met 'NORM'), en heb hetzelfde fragment opgenomen van mijn (originele exemplaar), ook met een 440mla en nog een at95e.
Wel ff heel quick 'n dirty, via m'n laptop met een extern usb geluidskaartje van minimaal 15 jaar oud (merk:hercules, bestaat al lang niet meer :D) via de koptelefoonuitgang van een sony precise setje (ps-p7x) wat op m'n slaapkamer staat (kon ff niet anders). Setje is 40 jaar oud, dus ook met 40 jaar oude condensatoren :X
Elementen uitgelijnd?....ongeveer :+

https://1drv.ms/f/s!AqLTVj-Uk0O9nFS5V1ghi3LiAL3h
Rechten ben ik niet zo bang voor, het zijn korte fragmenten en als het goed is zijn er bewerkingsrechten, dus als emmylou harris langssurft en ze denkt dat het van haar is mag ze ermee doen wat ze zelf wil :+

Het is ff leuk om te vergelijken met een koptelefoon. Ik ben benieuwd wat mensen als verschillen opmerken.
Dan gooi ik mijn link ook maar even openbaar... Staat voor 2 dagen open vanaf 18-03-2018:
https://1drv.ms/f/s!AjyPWc5C-j6Oh5I2fJKmtor2EeBrOQ

Ik ben benieuwd wat de anderen er van vinden... :*) Dus wie mee wil testen... Klik op bovenstaande link en beluister de fragmenten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 23:00
Uiteraard heb je luidsprekers nodig, de belangrijkste vraag daarbij is waar wil je ze plaatsen: moeten ze op de vloer komen te staan (als grotere vloerstaanders of op een luidsprekerstandaard) of juist op een plank of kastje?
Waarom uiteraard? Ik zit juist te kijken naar een set-up met alleen een koptelefoon (wel een goede).

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, zoals je wilt:
De Denon 520AE is een nette versterker en geschikt voor het aansluiten van je platenspeler.

Uiteraard heb je luidsprekers weergevers* nodig

* "een weergever" bij weergave van mono signalen
Zo beter? :)

(Wel blijft het zo dat 99,5% van de mensen die plaatjes wil draaien dit via luidsprekers wil doen, naast eventueel een koptelefoon)

Edit: even de meervoudsvorm afgedekt voor de volledigheid. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Cap op 19-03-2018 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rcor schreef op maandag 19 maart 2018 @ 00:00:
[...]

Dan gooi ik mijn link ook maar even openbaar... Staat voor 2 dagen open vanaf 18-03-2018:
https://1drv.ms/f/s!AjyPWc5C-j6Oh5I2fJKmtor2EeBrOQ

Ik ben benieuwd wat de anderen er van vinden... :*) Dus wie mee wil testen... Klik op bovenstaande link en beluister de fragmenten...
Leuk. :)

Ten eerste: niet direct een probleem bij afzonderlijk luisteren maar het is zo wel heel opvallend: de pitch van je platenspelers verschilt behoorlijk. :P

Luister bijvoorbeeld de intro van Walk of Life eens direct na elkaar af. De AKAI draait duidelijk het snelste, op een afstandje gevolgd door de Dual, en de Thorens is nog wat langzamer. Mijn gok is dat de Thorens te langzaam draait en de AKAI te snel.

Edit: even de golfvormen naast de Quartz-locked PS-X7 (@mr_petit PS7x = Sony PS-X7?) van mr_petit gehouden mbv audacity en de AKAI draait vrijwel even snel, een heel heel klein beetje sneller maar verwaarloosbaar. Dus de Dual en Thorens draaien te langzaam.

Maar back on topic wat betreft de weergave van de elementen zelf:
- Enorm volumeverschil tussen de opnames maakt vergelijken lastiger, je moet steeds een jens omlaag aan de volumeknop geven als je wisselt naar de Goldring.

- Shure klinkt als gezellige softe mid-fi geschikt voor een niet intrusief achtergrondmuziekje maar heeft met hi-fi weinig te maken: de frequenties worden gewoon niet allemaal weergegeven, met name in het hoog. Er lijkt (daardoor?) ook weinig dynamiek in te zitten.

- De AT440MLa is wat mij betreft de duidelijke winnaar tov de Goldring 2100: meer detail (en dat zonder scheller te klinken). Dat zit hem natuurlijk in het hoog, kortom betere tracking van de hoge tonen. Niet verrassend trouwens als je naar de specificaties kijkt, de nude micro line naaldtip van de AT tov de standaard bonded elliptical van de Goldring 2100.

- De opnames van mr_petit klinken mij het beste in de oren, maar dat kan natuurlijk ook liggen aan de verschillende opname apparatuur / persing van de plaat. Bij de AT440MLa van rcor ligt de nadruk meer op het laag/midden als je het vergelijkt met de AT440Mla van mrpetit (meer hoog), dus dat geeft in het laatste geval al snel de indruk van meer detail en ruimtelijkheid.
Maar goed, dat is icm met mijn oren en niet in de laatste plaats aan het feit dat ik luister via mijn macbook op een middelmatig goede koptelefoon (mijn goede koptelefoon heeft een grote jack en heeft zeer waarschijnlijk meer jus nodig dan mijn macbook hem kan geven). Het kan dus zijn dat meettechnisch de balans van de opnamen van rcor beter is dan die van mr_petit, maar ik vermoed toch dat het laag bij rcor nogal stevig vertegenwoordigd is. Voor monitoring van geluid raad ik sowieso de koptelefoon aan omdat luisterpositie, kamerakoestiek en omgevingsgeluid dan minder een rol speelt, je merkt verschillend in het stereobeeld sneller op en je kan je beter op het geluid en de details concentreren.

- De AT95e doet in dit geval zeker niet onder voor de Goldring 2100. Ik vermoed dat de Goldring wat de hoogweergave betreft wel iets beter moet kunnen klinken dan de AT95e dankzij het wat fijnere naaldje (.3x.7mil vs .4x.7 mil)

PS nog een keer de AT95e van @mr_petit vergeleken met de Goldring 2100 van @rcor en ook daar dezelfde frequentiekarakteristiek: bij rcor's 2100 meer laag en duidelijk minder hoog wat het gevoel van dynamiek en detail vermindert. Voor mijn gevoel is de frequentiekarakteristiek van rcor's opnames dus schuin aflopend terwijl die van mr_petit vlakker is. Ik heb het vermoeden dat dit (deels) in de opnameketen zit en misschien in de persing van de plaat.

[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 19-03-2018 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Heb hier ook nog wel wat opnames van een AT440MLa vs een Goldring 2300. Zijn alleen wel andere nummers en geen fragmentjes (kan ik er evt wel van maken).. mocht iemand interesse hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 23:00
Cap schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:10:
Ok, zoals je wilt:

[...]

Zo beter? :)

(Wel blijft het zo dat 99,5% van de mensen die plaatjes wil draaien dit via luidsprekers wil doen, naast eventueel een koptelefoon)

Edit: even de meervoudsvorm afgedekt voor de volledigheid. :P
Zo bedoelde ik het niet. Ik dacht dat er misschien een hele goede reden was waarom koptelefoon geen optie zou zijn. Ik heb recent mijn stereo set + speakers het huis uit gedaan, en ben mij aan het oriënteren of de combi platenspeler met koptelefoon ook goed zou werken.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
Bean77 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:39:
[...]

Waarom uiteraard? Ik zit juist te kijken naar een set-up met alleen een koptelefoon (wel een goede).
Haha, bedankt voor het meedenken. Ik behoor wel tot de 99% die inderdaad naar zijn platen wil luisteren, zonder koptelefoon.

Maar met wat voor prijsklasse moet ik rekening houden, wil ik een beetje goed geluid hebben? En kan ik daar dan direct ook mijn tv op aansluiten voor goed geluid? Dat soort vragen, ik heb daar echt geen kaas van gegeten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Saaslijer1 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 19:45:
En weten jullie een leuke website waar compacte meubels voor mijn platenspeler, versterker en platen verkrijgbaar zijn?
Ik had ook niet zoveel ruimte voor een meubel, en heb laatst deze gehaald: https://www.ikea.com/nl/n...ducts/50305739/#/60275812
Één van de plankjes weggelaten voor extra ruimte. Uiteindelijk ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JWnvCgJ.jpg

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:30

StrongArmLance

Endless flow

Een snelle vraag: Ik heb wat oude platen liggen, waar van die kleine grijze ringen op zitten, van lang geleden dus. Dit is dus gekomen door de naald? Daar is weinig aan te doen, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
Chester schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:44:
[...]

Ik had ook niet zoveel ruimte voor een meubel, en heb laatst deze gehaald: https://www.ikea.com/nl/n...ducts/50305739/#/60275812
Één van de plankjes weggelaten voor extra ruimte. Uiteindelijk ziet het er zo uit:
[afbeelding]
Dit vind ik wel een toffe set-up. Meubel ben ik al bekend mee, prima meubel. Moet alleen uitkijken met verschuiven van dingen in dit meubel, krijg gauw krassen. Maar thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 19:38
Als iemand nog een draaitafeltje zoekt........ :+
Klik
Ik zou er best wel eens tussen willen kijken voor die AKAI draaitafels :P

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha wat een stapel... maar zo te zien is het mooie spul er al tussenuit gevist - of het zat er überhaupt niet bij. Die paar AKAI AP-Q-nogwat etc lijken dan nog de beste, wat ik bijv aan Sony zie is echt het low-end spul, maar natuurlijk allemaal wel met instelbare naalddruk en anti-skating, dus geen Crosley spul dat je platen molt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

€ 1200 schroot als je pech hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan moet je wel heel erg pech hebben. :)

Het is bijna altijd wel te fixen, maar het levert dan een paar tientjes per draaitafel op minus de eventuele kosten als smeermiddel, contactspray, soldeer en lijm, geregeld een snaar, af en toe een onderdeeltje.

Daarbij is het bij elkaar natuurlijk een aantal honderd uren werk, en inclusief de verkoop nog een heel stuk meer. Tenzij je het allemaal zelf wilt houden maar dat dacht ik niet. :P

PS ik heb trouwens ook te doen met de voetjes en stofkappen van de spelers in de onderste paar stapels, dat vinden ze echt niet lekker hoor. Het is zo 30-40 kilo wat erop rust. Stapels van wel 8 spelers hoog... 8)7

Edit: inderdaad is alles eruit gevist, en dat wordt los aangeboden. De verzameling behelste ook andere apparatuur als versterkers, cassettedecks.

Maar de prijzen... ;( Zo wordt er een AKAI AA-1200 receiver aangeboden:
"Rechtstreeks uit grote verzameling , mooie zware Akai AA-1200 , verlichting werkt , verder niet getest
Kan een schoonmaak / poetsbeurtje gebruiken , en voor gebruik even nagezien worden."
750 euro en dan is er niet eens een lapje over gehaald en ongetest! 8)7

Echt een leuk ding hoor, ruim 18 kilo schoon aan de haak, maar ook weer geen top-top monster receiver van 40 kilo van Technics, Marantz, Sansui, Pioneer of Yamaha... ongerijmde prijs.

[ Voor 69% gewijzigd door Cap op 19-03-2018 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:06:
Heb hier ook nog wel wat opnames van een AT440MLa vs een Goldring 2300. Zijn alleen wel andere nummers en geen fragmentjes (kan ik er evt wel van maken).. mocht iemand interesse hebben
Daar ben ik altijd in geïnteresseerd @KeRsTmAnNeKe .... Als je een link hebt mag je 'm mij wel doorsturen... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Cap schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:03:
[...]

Leuk. :)

Ten eerste: niet direct een probleem bij afzonderlijk luisteren maar het is zo wel heel opvallend: de pitch van je platenspelers verschilt behoorlijk. :P

Luister bijvoorbeeld de intro van Walk of Life eens direct na elkaar af. De AKAI draait duidelijk het snelste, op een afstandje gevolgd door de Dual, en de Thorens is nog wat langzamer. Mijn gok is dat de Thorens te langzaam draait en de AKAI te snel.

Edit: even de golfvormen naast de Quartz-locked PS-X7 (@mr_petit PS7x = Sony PS-X7?) van mr_petit gehouden mbv audacity en de AKAI draait vrijwel even snel, een heel heel klein beetje sneller maar verwaarloosbaar. Dus de Dual en Thorens draaien te langzaam.

Maar back on topic wat betreft de weergave van de elementen zelf:
- Enorm volumeverschil tussen de opnames maakt vergelijken lastiger, je moet steeds een jens omlaag aan de volumeknop geven als je wisselt naar de Goldring.

- Shure klinkt als gezellige softe mid-fi geschikt voor een niet intrusief achtergrondmuziekje maar heeft met hi-fi weinig te maken: de frequenties worden gewoon niet allemaal weergegeven, met name in het hoog. Er lijkt (daardoor?) ook weinig dynamiek in te zitten.

- De AT440MLa is wat mij betreft de duidelijke winnaar tov de Goldring 2100: meer detail (en dat zonder scheller te klinken). Dat zit hem natuurlijk in het hoog, kortom betere tracking van de hoge tonen. Niet verrassend trouwens als je naar de specificaties kijkt, de nude micro line naaldtip van de AT tov de standaard bonded elliptical van de Goldring 2100.

- De opnames van mr_petit klinken mij het beste in de oren, maar dat kan natuurlijk ook liggen aan de verschillende opname apparatuur / persing van de plaat. Bij de AT440MLa van rcor ligt de nadruk meer op het laag/midden als je het vergelijkt met de AT440Mla van mrpetit (meer hoog), dus dat geeft in het laatste geval al snel de indruk van meer detail en ruimtelijkheid.
Maar goed, dat is icm met mijn oren en niet in de laatste plaats aan het feit dat ik luister via mijn macbook op een middelmatig goede koptelefoon (mijn goede koptelefoon heeft een grote jack en heeft zeer waarschijnlijk meer jus nodig dan mijn macbook hem kan geven). Het kan dus zijn dat meettechnisch de balans van de opnamen van rcor beter is dan die van mr_petit, maar ik vermoed toch dat het laag bij rcor nogal stevig vertegenwoordigd is. Voor monitoring van geluid raad ik sowieso de koptelefoon aan omdat luisterpositie, kamerakoestiek en omgevingsgeluid dan minder een rol speelt, je merkt verschillend in het stereobeeld sneller op en je kan je beter op het geluid en de details concentreren.

- De AT95e doet in dit geval zeker niet onder voor de Goldring 2100. Ik vermoed dat de Goldring wat de hoogweergave betreft wel iets beter moet kunnen klinken dan de AT95e dankzij het wat fijnere naaldje (.3x.7mil vs .4x.7 mil)

PS nog een keer de AT95e van @mr_petit vergeleken met de Goldring 2100 van @rcor en ook daar dezelfde frequentiekarakteristiek: bij rcor's 2100 meer laag en duidelijk minder hoog wat het gevoel van dynamiek en detail vermindert. Voor mijn gevoel is de frequentiekarakteristiek van rcor's opnames dus schuin aflopend terwijl die van mr_petit vlakker is. Ik heb het vermoeden dat dit (deels) in de opnameketen zit en misschien in de persing van de plaat.
Wellicht dat mijn Musical Fidelity V-LPSII een rol speelt in het hebben van meer laag weergave... Ik weet overigens niet welke phonopreamp gebruikt is door Mr_Petit, want anders zou ik kunnen kijken of ik die phono preamp zou kunnen bemachtigen voor een additionele test met mijn Thorens...

Een goede referentie regelen is natuurlijk niet gemakkelijk zonder de juiste middelen en ik moet toegeven dat het verschil in volume tussen de Goldring en de overige twee wel groot is... Een verschil had ik uiteraard wel verwacht, maar bijna 6dB toch echt niet...

En met betrekking tot de afspeel snelheid van de platenspelers: De Akai draait inderdaad iets te snel, maar toen ik 'm kocht draaide hij iets te langzaam... En het is waar: iets te snel is minder hinderlijk dan te langzaam... Maar toch goed om te horen dat het marginaal is... En dat voor handwerk (op gevoel)... :)

De Thorens zou in 2014 perfect in geregeld moeten zijn op snelheid door Dr. Thorens, maar de nieuwe Thakker snaar zou voor een verschil kunnen zorgen...

Dan nog de Dual, die is eind 2016 nog volledig na gekeken en afgesteld door (de door velen veel te duur bevonden) DP-audio in Enschede...

[ Voor 9% gewijzigd door rcor op 19-03-2018 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou het is dus net iets anders dan je nu zegt, de AKAI is volgens mij namelijk goed. :) In de toevoeging van mijn reactie heb ik uitgelegd dat ik jouw 3 opnames track voor track in Audacity uitgelijnd heb met die van de PS-X7PS-P7X van mr_petit, die quartz lock heeft dus vast en zeker perfect op snelheid zal lopen (tenzij defect, maar dat verwacht ik niet bij mr_petit). Je kan dan in een oogopslag de verschillen zien als je goed inzoomt op de geluidsgolven, en je hoort bij het gezamelijk afspelen van de tracks natuurlijk ook meteen welke steeds meer gaat achterlopen. :)

Na uitlijnen is te zien dat de AKAI het dichtst in de buurt van de PS-X7PS-P7X ligt die draait dus echt bijna goed op snelheid, het verschil is miniem. De andere 2 hebben een grotere afwijking met de PS-X7PS-P7X: de Dual draait al goed hoorbaar langzamer en de Thorens nog wat langzamer.
Zet de tracks anders zelf een onder elkaar in Audacity en lijn de boel uit op het begin van het nummer, dan zie je wat ik bedoel.

Op het gehoor is het al gemakkelijk te merken als je de intro (zeg de eerste 20 seconden) van Walk of Life van de 3 spelers vlak na elkaar hoort. Zowel de Dual als de Thorens zijn heel duidelijk hoorbaar langzamer dan de AKAI die dus vrijwel goed loopt. Het viel me direct op dat de toonhoogte verschilde, vandaar dat ik de bestanden naast elkaar in audacity gezet heb. Ongetwijfeld komt het bij de Thorens door de onnauwkeurigheid van de snaar, hoewel ook de motor natuurlijk verloop kan hebben. Allemaal niet heel erg zolang de snelheidsafwijking maar constant is, tenzij je "gezegend" bent met een absoluut gehoor.

Edit: lees net terug dat ik het fout had wbt de draaitafel van mr_petit: geen PS-X7 maar toch echt een PS-P7X van een Sony precise setje. Zou op zich geen verschil moeten maken want ook die heeft quartz lock. Ik vermoed dat mr_petit de phono pre van de versterker in het setje gebruikt heeft, de Sony TA-P7F. Dat die goed klinkt geloof ik wel, want dat setje was klein maar echt goed spul, en gebouwd in de hoogtijdagen van Hifi en platenspelers.

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 19-03-2018 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
PS-X7 is volgens mij ook nooit in Nederland of Europa geleverd, hoogste model was de X6. niet dat er veel verschil tussen zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Ik draaide idd met een compleet sony precise setje, dus ps-p7x en idd de interne phonopre van de ta-p7f.
Maar wel via de hoofdtelefoonuitgang naar echt een crappy geluidskaart.
Dit ding dus.... 8)7 (het is armoe troef hier.....)

Afbeeldingslocatie: https://audio.home.xs4all.nl/zooi/stereo/hercules.jpg

Ik zou eens moeten upgraden. Wellicht een keer kijken naar een gebruikte usb emu 0404 ofzo...

Maar mijn fragmenten waren ook van de originele plaat en niet de mfsl remaster. Daar zal ook verschil tussen zitten. (ik ben dan ook nog steeds niet overtuigd dat de originele persingen slechter zijn :P , wellicht wat scheller/ meer hoog )

[ Voor 22% gewijzigd door mr_petit op 19-03-2018 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Ik kon het toch niet laten en ondanks het grote prijs verschil de AT95ex van Audio Technica meegenomen in de test via de Akai AP-D210C... Ook even de Sound spectrum analyzer er op los gelaten... Volume niveaus exact het zelfde gelaten als gisteren... De afstelling is wellicht niet helemaal correct (nogal quick & dirty uitgevoerd), maar je krijgt wel een beeld...

Wederom lijkt het erop dat de AT95e het wint van de Shure M97ex... En dat met een prijs verschil van meer dan 100 euro als ik de aanbiedingsprijs van Bax-shop niet mee reken...

De bestandjes staan wederom op mijn OneDrive...

[ Voor 15% gewijzigd door rcor op 19-03-2018 23:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_petit
Heb je een AT-95ex of een AT-95e?

Heeft iemand die al goed tegen elkaar vergeleken en wat waren de uitkomsten?
Prijs is cam 17 euro meer geloof ik? (is wel 50% meer op zo'n bedrag :P )
(gek genoeg is de at-95e op de site van AT duurder dan de at-95ex...)

Ik heb nog even mijn opname van de at95e en at440mla spectraal met elkaar vergeleken en het lijkt griezelig veel op mekaar:

Afbeeldingslocatie: https://audio.home.xs4all.nl/zooi/naald/at95evs440mla.jpg

Je kan alleen zien dat boven de ~ 9kHz de at440mla harder is, ongeveer 3-5dB. Dat harder worden start bij ca. 5kHz. Dus inderdaad iets feller in het hoog.
Bij zo'n spectraalmeting kan je natuurlijk niet zien hoe goed iets detail weergeeft, het is een gemiddelde luidheidgrafiek over de hele opname per frequentie.
De at-440mla gaat wellicht ook ietsje lager, maar dat verschil is hooguit 1dB ofzo.

[ Voor 69% gewijzigd door mr_petit op 20-03-2018 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
mr_petit schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 01:02:
Heb je een AT-95ex of een AT-95e?

Heeft iemand die al goed tegen elkaar vergeleken en wat waren de uitkomsten?
Prijs is cam 17 euro meer geloof ik? (is wel 50% meer op zo'n bedrag :P )
(gek genoeg is de at-95e op de site van AT duurder dan de at-95ex...)

Ik heb nog even mijn opname van de at95e en at440mla spectraal met elkaar vergeleken en het lijkt griezelig veel op mekaar:

[afbeelding]

Je kan alleen zien dat boven de ~ 9kHz de at440mla harder is, ongeveer 3-5dB. Dat harder worden start bij ca. 5kHz. Dus inderdaad iets feller in het hoog.
Bij zo'n spectraalmeting kan je natuurlijk niet zien hoe goed iets detail weergeeft, het is een gemiddelde luidheidgrafiek over de hele opname per frequentie.
De at-440mla gaat wellicht ook ietsje lager, maar dat verschil is hooguit 1dB ofzo.
Ik had een AT95e tot de naald sneuvelde bij dat element... Daarna heb ik er een AT95ex naald voor terug gekocht en geplaatst op mijn AT95e element omdat ik het AT95ex element in zijn geheel niet kon aankomen... Dus of je het nu echt helemaal AT95ex mag noemen...

Veel verschil zit er volgens mij niet in...

Wel mooie grafieken die duidelijk aangeven dat de AT95e echt een goed element is qua aanwezige tonen... Toevallig weten we allemaal dat het ook nog eens leuk en goed klinkt en daardoor het element dat je wilt hebben als het echt op budget moet... Som vraag ik me af hoe het voor de prijs 35 euro incl. verzendkosten kan... ;) :P

Neemt niet weg dat het heel gunstig is voor een startende platen draaier die niet meteen al zijn geld er kwijt aan wil zijn... :)

[ Voor 21% gewijzigd door rcor op 20-03-2018 17:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:22
lekkere muziek :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ORFjaf0.png

[ Voor 217% gewijzigd door benedictuz op 20-03-2018 18:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldsmelly
@benedictuz Klinkt zeker lekker die moet ik eens wat verder gaan luisteren...

Voor nu ligt deze op de draaitafel....

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/gS2mcx/lps11.jpg

David Bowie - BlackStar -

[ Voor 7% gewijzigd door oldsmelly op 20-03-2018 18:36 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekkere muziek, goeie hoes ook. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:37
@oldsmelly Geweldige plaat, ik ben nog steeds erg blij dat ik 'm destijds ge pre-ordered heb waardoor ik 'm goed heb kunnen luisteren voor het overlijden en alles wat er daarna over Blackstar is gezegd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hallo allemaal, ik ben nieuw in dit topic!

Van mijn vriendin heb in een platenspeler gekregen om oude Iron Maiden platen (en wat andere 80’s) te kunnen draaien. Het is een nieuwe Denon geworden. Complete verassing.
pricewatch: Denon DP-300F Platenspeler (Zwart)

Gelijk wat platen erbij besteld en morgen komt er nog meer.
Lp
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UmDQufT34co8HFDUGPw76SnU/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uwuJVRsr2yIBlUmCqzM1cER3/thumb.jpg

Tot dusver erg onder de indruk. De rest van mijn audioset is relatief basic, Onkyo enzo. Maargoed, dat mag tot nu de pret nog niet drukken. Ik ben geen enorme audiofiel maar het klinkt (voor mij) al prachtig.

Dus ik kom hier zo nu en dan ook posten :w

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ad de Jong
Kecin schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 21:13:

Tot dusver erg onder de indruk. De rest van mijn audioset is relatief basic, Onkyo enzo. Maargoed, dat mag tot nu de pret nog niet drukken. Ik ben geen enorme audiofiel maar het klinkt (voor mij) al prachtig.

Dus ik kom hier zo nu en dan ook posten :w
Ik weet niet hoe anderen er tegenaan kijken maar in mijn ogen gaat het er maar om dat je tevreden bent met wat je hebt.
Een vriendin van mij is van die leeftijd dat ze voordat ze in NL kwam nog nooit een LP had gezien. Nu heeft ze een nieuwe goedkope plantenspeler gekocht en speelt regelmatig met veel plezier LP's die we hier en daar bij elkaar gescharreld hebben bij diverse kringlopen.
Ze geniet er misschien wel meer van dan ik met mijn vintage AKAI of iemand met een superduperwauw ding :+

Zolang de beleving er maar is 8) ;)
En wil je meer of zijn er vragen dan zijn er hier genoeg mensen die je met liefde en plezier willen helpen is mijn ervaring.
Dus heel veel plezier met de nieuwe hobby d:)b

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ad de Jong schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 21:53:
[...]

Ik weet niet hoe anderen er tegenaan kijken maar in mijn ogen gaat het er maar om dat je tevreden bent met wat je hebt.
Een vriendin van mij is van die leeftijd dat ze voordat ze in NL kwam nog nooit een LP had gezien. Nu heeft ze een nieuwe goedkope plantenspeler gekocht en speelt regelmatig met veel plezier een LP die we hier en daar bij elkaar gescharreld hebben bij diverse kringlopen.
Ze geniet er misschien wel meer van dan ik met mijn vintage AKAI of iemand met een superduperwauw ding :+

Zolang de beleving er maar is 8) ;)
En wil je meer of zijn er vragen dan zijn er hier genoeg mensen die je met liefde en plezier willen helpen is mijn ervaring.
Dus heel veel plezier met de nieuwe hobby d:)b
Superbedankt en volledig mee eens. Vooral een aantal platen die ik van mijn pa heb gekregen zijn fantastisch, die heeft hij gewoon gedraaid toen hij jong was. Dat geeft het nét dat stukje meer emotie in de muziek. Ondanks dat ik heel blij ben met mijn FLAC collectie is dit toch echt een hele andere tak van sport :).

Heb nu al zin wat er in de toekomst komen gaat haha. Thanks dus voor ‘t welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
Ik weet niet of je het gemakkelijk vindt om je collectie bij wil houden in een app/site?
Anders is deze een handige en goede optie: www.discogs.com

Vooral ook als je ergens iets tegenkomt waar je van denkt dat je die nog wel eens wil kopen.

Ik had zelf niet zo heel veel meer aan LP's, singeltjes had ik nog wel een aantal liggen dus ik ben eigenlijk weer opnieuw begonnen met verzamelen.
Ik heb er ook niet zo veel (vooral niet als ik zie wat anderen in hun collectie hebben) maar ik heb de tijd en ben geduldig.... het zoeken is vaak ook al wat bij een hobby hoort.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cmndr_adama
Daar sluit ik me bij aan, het zoeken is een van de leukere onderdelen van deze hobby :)

Vandaag nog deze bij de kringloop meegepakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uoW2wD9IGsQAtDabBVs13kWP/medium.jpg

Ik heb ook de versterker waar m'n Sansui en m'n PC op aangesloten waren vervangen, een Philips FA960 heeft het stokje overgenomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rpL4YXDcxdwWonbbvvD4a34X/medium.jpg
Heeft nog wat lampjes en liefde nodig maar werkt na wat schoonmaken uitstekend en voor de prijs hoefde ik het zeker niet te laten. De phono trap is in elk geval prima. Nu nog een keer een Philips platenspeler (een 977 of een 829 bijvoorbeeld) en een setje MFB luidsprekers om het compleet te maken (Ik heb hier al een 686 receiver met MFB aansluiting en een CD650 staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ad de Jong schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:03:
Ik weet niet of je het gemakkelijk vindt om je collectie bij wil houden in een app/site?
Anders is deze een handige en goede optie: www.discogs.com

Vooral ook als je ergens iets tegenkomt waar je van denkt dat je die nog wel eens wil kopen.

Ik had zelf niet zo heel veel meer aan LP's, singeltjes had ik nog wel een aantal liggen dus ik ben eigenlijk weer opnieuw begonnen met verzamelen.
Ik heb er ook niet zo veel (vooral niet als ik zie wat anderen in hun collectie hebben) maar ik heb de tijd en ben geduldig.... het zoeken is vaak ook al wat bij een hobby hoort.
Supertip! Want heb op Marktplaats net ookalweer een hele lading gekocht. Dan kan ik het gaan bijhouden. Dankjewel!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rcor
Kecin schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:47:
[...]

Supertip! Want heb op Marktplaats net ookalweer een hele lading gekocht. Dan kan ik het gaan bijhouden. Dankjewel!
In Discogs zelf zit ook een wereldwijde muziek marktplaats voor gebruikte en nieuwe muziek op allerlei dragers (bandrecorder banden, minidisc, CD, LP, Cassetteband, DCC, DAT, 8-track enz.)...

En op zaterdag 31-03-2018 mogen we weer voor de deur van de Aldi gaan liggen om vinyl te scoren:https://www.aldi.nl/onze-...p-album-1922.article.html

Deze keer veel live werk van diversen artiesten... Ik zelf weet nu al dat ik de live LP van The Eagles ga scoren... :) :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
cmndr_adama schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:47:
Daar sluit ik me bij aan, het zoeken is een van de leukere onderdelen van deze hobby :)

Vandaag nog deze bij de kringloop meegepakt:
[afbeelding]
Nice, waarom vindt ik alleen de alom bekende baggerplaten bij de kringlopen.... ;(

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Ad de Jong schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 23:06:
[...]

Nice, waarom vindt ik alleen de alom bekende baggerplaten bij de kringlopen.... ;(
Genoeg liefhebbers hoor voor de Top 40 LP's of "alle 13 goed" / "alle 14 favoriet"... Maar mijn smaak is het zeker ook niet...

Hoewel Boney M op gezette momenten best grappig is om naar te luisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
@rcor Klopt, Nightflight to Venus was zelfs mijn eerste LP. :9

Overigens moet je bij de kringloop af en toe geluk hebben, maar veel interessants hebben ze veelal niet inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kecin schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:47:
[...]

Ik gebruik Discogs ook om mijn collectie bij te houden. Ik gebruik daar Discoraphy voor:
https://play.google.com/s...d=com.hencky.discography3
Voordeel is dat deze een barcode scanner heeft en je veel zoekwerk uit handen neemt (moet je lp wel een barcode hebben natuurlijk ;) ), maar je kunt ook met de hand de code invoeren. Je moet hem wel aan je Discogs account koppelen. Deze app,, maar ook die van Discogs zelf, heeft mij al een keer behoed voor een dubbele aanschaf in een platenzaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
Suggs schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 23:57:
[...]

Ik gebruik Discogs ook om mijn collectie bij te houden. Ik gebruik daar Discoraphy voor:
https://play.google.com/s...d=com.hencky.discography3
Voordeel is dat deze een barcode scanner heeft en je veel zoekwerk uit handen neemt (moet je lp wel een barcode hebben natuurlijk ;) ), maar je kunt ook met de hand de code invoeren. Je moet hem wel aan je Discogs account koppelen. Deze app,, maar ook die van Discogs zelf, heeft mij al een keer behoed voor een dubbele aanschaf in een platenzaak.
Dat kan met Discogs ook.... Even in het zoek veld gaan staan, barcode inscannen en op het vergrootglas klikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suggs
  • Niet online
En die was mij nou echt nog nooit opgevallen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Ik merk echt dat ik onder een steen leef (of in een vorig millennium).
Ik snapte al niet dat iedereen z'n verzameling in discogs heeft, Ik dacht al dat zoekt toch onmogelijk dat elke versie van elke lp op te zoeken is.
Maar jullie spelen allemaal voor kassajuffrouw met je telefoon _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ben ermee begonnen! Leuke is dat ik mijn complete CD collectie morgen ook kan gaan toevoegen, DVD's blijkbaar ook. Awesome. Voor wie interesse heeft:
https://www.discogs.com/user/Kecin/collection

Overigens: *bleep*... Rollende band. *Bleep*
* Kecin service met een glimlach, Jumbo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Suggs schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 00:42:
En die was mij nou echt nog nooit opgevallen 8)7
Ik geloof dat ik gister avond niet helemaal meer wakker was... :P

@mr_petit
Kassa juffrouw of niet, handig is het wel... Sinds ik discogs heb koop ik geen dubbele albums meer... Dat wilde in het verleden nogal eens per ongeluk gebeuren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-09 08:52

Vintage1967

Hoezo, 'Digtaal is beter'?

Kecin schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 02:33:
Ben ermee begonnen! Leuke is dat ik mijn complete CD collectie morgen ook kan gaan toevoegen, DVD's blijkbaar ook. Awesome. Voor wie interesse heeft:

Welkom In de wondere wereld van LP's, platenspelers en ander analoog 'geneuzel'. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! Er is heel veel goede muziek, en misschien ben ik door de jaren iets milder geworden, maar mijn hart ligt nog steeds bij de metal uit de jaren '70 en '80. Iron Maiden, Judas Priest, Black Sabbath, Ozzy Osbourne, Metallica, Slayer, om er maar een paar te noemen. Maar mijn allereerste liefde op dit gebied was toch echt KISS.

Nogmaals welkom, en ik zou zeggen: Up The Irons >:) .

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
De SL-DL1 die ik laatst heb gekocht kwam met een nieuwe (sferische) naald voor het Technics P23 T4P element. Ik heb deze voor nu zo in gebruik genomen maar twijfel nu een beetje over de vervolgstap: Een nieuwe elliptische naald, een ander T4P element (deze AT-311EP bijvoorbeeld) of een betere naald, ik ben ook een hyperelliptical en een shibata tegenkomen voor de P23.

Ik heb geen idee hoe zo'n P23 zich verhoud ten opzichte van een huidig T4P element als de 311. Ook met de sferische naald vindt ik 'm niet slecht klinken. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Kecin schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 02:33:

Ik zie dat je een Iron Maiden liefhebber bent Kecin... Wellicht is dan het muziek evenement "Legends Of Rock" iets voor jou dat op diversen plekken in Nederland georganiseerd wordt... zie ook: https://www.ab-bookingsbv...nds-of-rock-tribute-tour/

Daar komt op sommige plekken ook een Iron Maiden coverband langs... Kan best leuk worden!

Wellicht dat er ook wat merchandise te koop is in de vorm van LP's om je collectie wat te laten groeien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Vintage1967 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 08:48:
[...]

Welkom In de wondere wereld van LP's, platenspelers en ander analoog 'geneuzel'. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! Er is heel veel goede muziek, en misschien ben ik door de jaren iets milder geworden, maar mijn hart ligt nog steeds bij de metal uit de jaren '70 en '80. Iron Maiden, Judas Priest, Black Sabbath, Ozzy Osbourne, Metallica, Slayer, om er maar een paar te noemen. Maar mijn allereerste liefde op dit gebied was toch echt KISS.

Nogmaals welkom, en ik zou zeggen: Up The Irons >:) .
Alles wat je net opnoemt past ook precies in mijn straatje. Vandaag ga ik deCd’s aan de collectie toevoegen. Dan gaat het nog groeien.

Zojuist zijn er weer 2 lp’s op de mat gevallen en komen er morgen 2 vam Marktplaats. Ik ga helemaal los. Binnenkort even de hand op de knip haha.

Thanks \m/
rcor schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:56:
[...]

Ik zie dat je een Iron Maiden liefhebber bent Kecin... Wellicht is dan het muziek evenement "Legends Of Rock" iets voor jou dat op diversen plekken in Nederland georganiseerd wordt... zie ook: https://www.ab-bookingsbv...nds-of-rock-tribute-tour/

Daar komt op sommige plekken ook een Iron Maiden coverband langs... Kan best leuk worden!

Wellicht dat er ook wat merchandise te koop is in de vorm van LP's om je collectie wat te laten groeien...
Thanks voor de tip! Ik ga dat in de gaten houden. Binnenkort ook naar het Gelredome om ze weer eens live te zien. Altijd heerlijk!

Wat een supervriendelijke mensen in dit topic, leuk mensen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ad de Jong
Kecin schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:20:
[...]

Wat een supervriendelijke mensen in dit topic, leuk mensen :D
Pas op.... dat is hetzelfde als je een winkel in stapt om wat te kopen.... maar oh wee als je niets koopt of ze beter leert kennen... }) :+

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Haha. Geloof ik gelijk. Heb verder mijn account bijgewerkt met een deel van de collectie dvd’s, lp’s, en cd’s.

Als er iemand vrienden wil worden, ram maar op de knop :)

https://www.discogs.com/u...tion?sort_by=artists_sort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Kecin schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:30:
Haha. Geloof ik gelijk. Heb verder mijn account bijgewerkt met een deel van de collectie dvd’s, lp’s, en cd’s.

Als er iemand vrienden wil worden, ram maar op de knop :)

https://www.discogs.com/u...tion?sort_by=artists_sort
Vergeet niet dat je binnen je Discogs collectie ook mapjes kunt maken... Ik heb dat ook gedaan en dat zorgt ervoor dat je dus nog wat verder kunt categoriseren voor jezelf (bijv. op jaartal / genre / artiest / whatever)...

Dit zien bezoekers niet als ze je collectie bekijken, maar jij zelf wel en is super handig... :)

Mijn collectie is ook te bekijken via de link in mijn handtekening hieronder...

[ Voor 6% gewijzigd door rcor op 23-03-2018 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

rcor schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:15:
[...]

Vergeet niet dat je binnen je Discogs collectie ook mapjes kunt maken... Ik heb dat ook gedaan en dat zorgt ervoor dat je dus nog wat verder kunt categoriseren voor jezelf (bijv. op jaartal / genre / artiest / whatever)...

Dit zien bezoekers niet als ze je collectie bekijken, maar jij zelf wel en is super handig... :)

Mijn collectie is ook te bekijken via de link in mijn handtekening hieronder...
Thanks. Ga ik doen! Ik heb je toegevoegd als vriend. Kan ik nu ook de waarde van jouw collectie inzien?

Overigens ook wel leuk, een Spotify playlist maken van je collectie voor bijvoorbeeld in de auto: http://discogstospotify.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Voor wie het interessant vindt :-)

http://www.discogs.com/collection?user=oldsmelly

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ad de Jong
@teacher het draadje loopt inmiddels al een hele tijd maar misschien iets om aan de openingspost toe te voegen de Discogs gebruikers collecties?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:05
De mijne staat al een tijdje in mijn topic footer :) Maar dan moet ik niet zoveel lurken en meer reageren haha.
Maar bij dezen. https://www.discogs.com/user/jasperroeken/collection

Gezien het aantal Discogs gebruikers hier. In de app, als je naar je collectie gaat en je telefoon schudt, dan komt er random een object uit je collectie naar voren. Leuk voor als je even niet weet wat je moet draaien of als je eens verrast wilt worden. Zo kwam ik onlangs in de 'shake to shuffle' weer eens ene plaat tegen die ik oprecht was vergeten. En dat terwijl ik helemaal geen grote collectie heb :P

[ Voor 53% gewijzigd door Jasphur op 23-03-2018 17:02 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
Jasphur schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 17:00:
De mijne staat al een tijdje in mijn topic footer :) Maar dan moet ik niet zoveel lurken en meer reageren haha.
Maar bij dezen. https://www.discogs.com/user/jasperroeken/collection
Altijd leuk om te zien wat er allemaal bij iemand anders in de kast staat.
Helaas moet ik nog meer dan de helft van mijn verzameling invoeren op Discogs. :)

[ Voor 22% gewijzigd door B___MAN op 23-03-2018 17:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ad de Jong
B___MAN schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 17:33:
[...]
Helaas moet ik nog meer dan de helft van mijn verzameling invoeren op Discogs. :)
Werkt best snel dmv de streepjescode. Alleen niet alle vinyl heeft een streepjescode :+

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Ad de Jong schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 18:44:
[...]

Werkt best snel dmv de streepjescode. Alleen niet alle vinyl heeft een streepjescode :+
Gelukkig heeft wel heel veel vinyl een code. Weet niet hoe die heet. Bij de ene is die heel lang bij de andere weer korter. Zo werkt discogs ook. 9 van de 10 keer heb je dan ook meteen de juiste uitgave te pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Suggs
  • Niet online
Wassenaarse Welle.
Als geboren en getogen Wassenaarder is dit hardcore jeugdsentiment 8) Afgelopen weekend cadeau gekregen van een vriend "die er toch niets mee doet" _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://klaverveld.nl/Slag.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:17
Verrek zeg, die barcodescanner. Heb ik een beetje al die LP's handmatig in zitten voeren... 8)7 Ach ja, was ook een leuke klus. Beetje turen naar de runouts...
Jasphur schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 19:16:
[...]
Gelukkig heeft wel heel veel vinyl een code. Weet niet hoe die heet. Bij de ene is die heel lang bij de andere weer korter. Zo werkt discogs ook. 9 van de 10 keer heb je dan ook meteen de juiste uitgave te pakken.
Mijn laatste aanwinst (New musik met Warp) heeft geen streepjescode zie ik. Heb zitten testen met andere codes op de hoes (catalogusnummers enzo) maar tot nu toe geen resultaat. Heb je misschien een voorbeeld of foto voor me?

Heeft iemand bij jullie trouwens wel eens een LP bij Fruugo besteld? Ik heb het album The crane's wife van The decemberists op het oog, zo kwam ik op de site terecht. Het bleek bij nadere bestudering om US import te gaan. Wel met lage verzendkosten echter je moet de mogelijke invoerrechten er wel bij rekenen.

Heb net wat mensen hier aan m'n Discogs vriendenlijst toegevoegd, leuk om zo een beetje door andermans collecties te struinen.

[ Voor 76% gewijzigd door musicfreak op 24-03-2018 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
musicfreak schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:18:
Verrek zeg, die barcodescanner. Heb ik een beetje al die LP's handmatig in zitten voeren... 8)7 Ach ja, was ook een leuke klus. Beetje turen naar de runouts...

[...]

Mijn laatste aanwinst (New musik met Warp) heeft geen streepjescode zie ik. Heb zitten testen met andere codes op de hoes (catalogusnummers enzo) maar tot nu toe geen resultaat. Heb je misschien een voorbeeld of foto voor me?

Heeft iemand bij jullie trouwens wel eens een LP bij Fruugo besteld? Ik heb het album The crane's wife van The decemberists op het oog, zo kwam ik op de site terecht. Het bleek bij nadere bestudering om US import te gaan. Wel met lage verzendkosten echter je moet de mogelijke invoerrechten er wel bij rekenen.

Heb net wat mensen hier aan m'n Discogs vriendenlijst toegevoegd, leuk om zo een beetje door andermans collecties te struinen.
Catalogus nummer inderdaad. Als die niet werkt dan is dat nummer niet gekoppelt aan een object. Wat je dan moet doen is handmatig zoeken. Als je hem dan gevonden hebt kun je de pagina editten en het catalogus nummer toevoegen. Dan kunnen andere hem in de toekomst makkelijker vinden. Als heel je plaat niet op discogs staat, dan kun je hem in zijn geheel toevoegen aan discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ad de Jong
Net mijn eerste Discogs aankopen gedaan.....
Moet ik niet te vaak op kijken ..... sniegoenie..... :+

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1803/384442/8foX6rNC.png

Erg benieuwd hoe en wanneer ze binnenkomen.
Vinyl en verzenden is toch iets waar ik wat huiverig voor ben maar de verkoper heeft goede recensies dus het was het proberen waard.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:17
Jasphur schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 08:23:
Catalogus nummer inderdaad. Als die niet werkt dan is dat nummer niet gekoppelt aan een object. Wat je dan moet doen is handmatig zoeken.
Ehm ik geloof dat ik een denkfout maakte, ik dacht even dat je die catalogusnummers ook met de barcodescanner kon scannen. Ja, dat klinkt vrij vaag ja, het is tenslotte een barcodescanner. :P

Toch nog even terug naar dat catalogusnummer, ik merk vaak dat die niet specifiek zijn voor een release. Voorbeeld, het album Eye in the sky van Alan Parsons project. Ik heb een versie met catalogusnummer 204 666. Zoek ik daarop, dan krijg ik ook albums van andere artiesten te zien. Pas als ik zoek op 204 666 alan parsons dan krijg ik alleen het goede album, maar dan nog wel verschillende uitgaves qua land en jaartal. Zie https://www.discogs.com/s...666+alan+parsons&type=all. Of doe jij het anders?

[ Voor 17% gewijzigd door musicfreak op 24-03-2018 10:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 19:21
Kecin schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:38:
[...]

Thanks. Ga ik doen! Ik heb je toegevoegd als vriend. Kan ik nu ook de waarde van jouw collectie inzien?

Overigens ook wel leuk, een Spotify playlist maken van je collectie voor bijvoorbeeld in de auto: http://discogstospotify.com
Oh, die is leuk. Doordat we in volle verbouwing zijn, zit al mijn vinyl even opgeslagen in een doos, en dit komt een beetje in de buurt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
Even vlug mijn discogs erbij zetten :)

https://www.discogs.com/u...llection?page=1&limit=100

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ad de Jong schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 09:56:
Net mijn eerste Discogs aankopen gedaan.....
Moet ik niet te vaak op kijken ..... sniegoenie..... :+

[afbeelding]

Erg benieuwd hoe en wanneer ze binnenkomen.
Vinyl en verzenden is toch iets waar ik wat huiverig voor ben maar de verkoper heeft goede recensies dus het was het proberen waard.
Ik heb de eerste dingen ontvangen en tot nu toe keurige communicatie daar, en erg snel handelen.

Ook een setje van Marktplaats binnengekregen en tegen de verwachting in super goed en stevig verpakt.

Dit zijn ze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FaP4ctd0W8Ks9QFnlo7cVvgW/full.jpg

Heb trouwens iedereen hier even toegevoegd als vriend. Het zou leuk zijn als je je op Discogs kan aanmelden bij een Tweakers community maar heb zoiets nog niet kunnen vinden.
Blijkbaar hebben ze ook een losse site voor dvd’s enzo maar helaas nog zonder barcodescanner app.
https://www.filmo.gs

[ Voor 16% gewijzigd door Kecin op 24-03-2018 12:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldsmelly
Gaaf hoor weer al die lekker muziek en nieuwe vinylAdepten :)

Vandaag ook voor het eerst een plaat binnen via amazone.de.

Goedkoper dan in NL en als je Amazone prime erbij neemt alles gratis verstuurd binnen 2 werkdagen en daarnaast Amazone prime TV erbij...

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/cqw6zn/Simply_Eva.jpg

45RPM waanzinnig goede Master van een Waanzinnig goede zangeres.
Als je Eva Cassidy nog niet kent ... ff op Spotify checken echt heel ereg goed

[ Voor 5% gewijzigd door oldsmelly op 24-03-2018 13:15 ]

MuziekLiefhebbert

Pagina: 1 ... 87 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.