Het spijt me, het is ongetwijfeld al eerder langsgekomen, maar ik kan het niet vinden...
Ik ben niet rijk, niet arm, ben "poor-mans audiofiel", maar ik wil mijn vinyl ook op goede kwaliteit digitaliseren. (heb aardig wat collector items (voornamelijk reggae, on-u-sound recordings, studio 1 (bakeliet first press), etc, maar ook 1ste editie house (labworks/underground resistance/etc, niet te krijgen (original))
Ik heb ze allemaal wel analoog gebackupped, maar dat is "less-than-satisfactory" zeg maar.
Ik wil dus een broertje voor mijn Thorens TD-115 Direct belt (een oxymoron, ik weet het), variable pitch, variable weight met Ortofon LM Pro Stylus naald.
Doeleinde: backup maken (digitaal) dus digital is een must, maar wel een
exacte backup, met alle fouten die mijn eerste edities hebben, budget: eigenlijk niet over nagedacht, maar omdat hij voor voornamelijk eenmalig gebruik is, en evt. voor vervanging van m'n TD-115, doe maar iets van maximaal € 149,- voor alleen goede backup, of 299,- voor goede vervanging van mijn Thorens. (ik hanteer altijd een 50% marge in budget, als iets écht héél veel beter is, dus €450,- (€299,- *150% - €448,50) is mijn harde limiet.
Qua styling ben ik zeer gecharmeerd van de Rega Plannar Series (de Plannar 6+NEO is pure p*rno, maar geen digitaal uit, en buiten budget)
@
Wimmel ik wilde mijn post idd nog gaan aanpassen met dat een goede converter misschien wel een beter idee is, dus bedankt voor de snelle reactie. Ik ga je reviews zeker even lezen.
[
Voor 17% gewijzigd door
zion op 03-03-2018 13:53
]