Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste
Acties:
  • 590.601 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Wat ik altijd doe, download de service manual, kijk bij de onderdelennummer, bij Philips staat altijd het nummer voor de correct te gebruiken olie/vet.

Zo heb ik jaren terug via Philips vet kunnen krijgen om een Philips DAT speler te fixen, oke was gewoon een JVC dat speler met Philips logo op. Maar kreeg alleen het Philips service manual gevonden, die zijn zo goed gedocumenteerd. Was nog wel de tijd dat Philips nog echt consumentenproducten produceerde, die tijd is voorbij dus denk niet dat ze daar nog behulpzaam in zijn.

Platenspeler olie heb ik geen kaas van gegeten, maar die zullen er ook wel in vernoemd worden.

En anders andere fabrikanten. Pioneer, Sony, Dual, het maakt niet uit. Doe gek stuur ze een mail en je weet t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat klopt maar helaas wordt dat lang niet altijd vermeld bij alle fabrikanten, zoals inderdaad wel bij Dual gebeurt. En helaas weten veel fabrikanten weinig meer over een product dat in 1975 in de schappen lag, maar je kan het altijd proberen of je door de eerste klantenmuur heen komt en er iemand daarachter op zoek wil gaan naar de info. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:50
@Cap, kan je me vertellen of ik de ISO VG 10 of ISO68 olie bij Steiner moet hebben? Dan kan ik 'm bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor het plateaulager ISO VG68 of VG46. VG10 is veel te dun daarvoor.

Maar zo te zien zijn ze nog niet wakker van hun vakantie. 8)7 Ergens anders bestellen maar?

http://stores.ebay.co.uk/steinermusic/

Afbeeldingslocatie: https://media.noria.com/sites/archive_images/Backup_200107_viscosity_table_2.gif

[ Voor 30% gewijzigd door Cap op 13-02-2018 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Cap schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:40:
Dat klopt maar helaas wordt dat lang niet altijd vermeld bij alle fabrikanten, zoals inderdaad wel bij Dual gebeurt. En helaas weten veel fabrikanten weinig meer over een product dat in 1975 in de schappen lag, maar je kan het altijd proberen of je door de eerste klantenmuur heen komt en er iemand daarachter op zoek wil gaan naar de info. :)
Dat valt best mee dat de kennis ontbreekt. Als ze nu de tak hebben verkocht is een ander verhaal. Maar door Pioneer (missende treble knop op mn A91d) Sony (bepaald defect IC) of Philips (smeermiddelen). En je moet niet bellen, maar mailen. Ben altijd behulpzaam geholpen.

Het is allemaal goed gedocumenteerd, meeste hebben een archief afdeling.

Zelfst laatst door Elektor/Elektuur met een schema uit de jaren 70.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
The Ocean (Collective) - Precambrian wordt opnieuw uitgebracht. Mooie packaging ook. Ik heb de originele druk, dus kan je deze zeker aanraden als je van de post metal houdt die ze maken met 26 verschillende muziekanten en dus een boel verschillende zangers.
https://pelagic-records.c...10th-anniversary-edition/

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/pelagic-records.com/wp-content/uploads/2017/12/pel087_theocean_precambrian_v1.png?fit=2400%2C2400&ssl=1
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/pelagic-records.com/wp-content/uploads/2017/12/img_8680.jpg?fit=800%2C533&ssl=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 17:54
Iemand nog geïnteresseerd in een "partijtje" 78-toeren platen?
https://link.marktplaats.nl/m1254588997

Wel even wat ruimte vrij maken in je platen kast... :P

Ps.: en nee, hier ga je niet mee kleiduiven schieten... :P

[ Voor 15% gewijzigd door rcor op 14-02-2018 09:10 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Laatst online: 19-09 17:42
Ik ben een beetje aan het rondkijken naar elementen, een veel voorkomende aanrader voor beginners is de Audio Technica AT95E. Maar is dit nu een upgrade ten opzicht van de Pioneer PC-135 die ik nu heb?

Kan helaas niet alle specs vinden van de PC-135, maar wat ik kan vinden lijkt mij beter dan de AT95E

AT95E freq response: 20-20,000 Hz
PC-135 freq response: 10-25.000 Hz

de standaard stylus voor de PC-135 is een conische, maar er schijnen vervangers te zijn die elliptisch geslepen zijn. Ik heb nu een stylus van pickupnaald.nl, net een mail gestuurd om te vragen of deze elliptisch is.

Andere die ik wel veel voorbij zie kan als goede instappers zijn de Ortofon 2M Red en Grado Black, maar deze zitten qua prijs toch al weer wat hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!
- de freq. respons specificatie zegt weinig
- wat element zelf betreft zal het elkaar allemaal niet veel ontlopen: standaard klasse moving magnet, oftewel 2 spoeltjes in een behuizing die een uitgangsspanning van ongeveer 3 mV genereren met een optimale naalddruk van tegen de 2 gram.
- als de standaard naald van de PC-135 een .5 mil conisch is dan zou ik voor hetzelfde geld liever de elliptische .3x.7 mil AT95E hebben
- als voor de PC-135 een elliptische naald verkrijgbaar is dan is dat op zich een overweging. Maar waarschijnlijk is die naald dan minstens zo duur als een compleet AT95E element, en dan zou ik die moeite niet nemen omdat het gezien de gelijksoortige techniek niet aannemelijk is dat de prestaties de AT95E zullen overstijgen.
- de AT95E kwam ik op pagina 1 van google nu al tegen in een Nederlandse winkel voor € 32,50 incl gratis verzending...

Als je van de standaard instapklasse van een paar tientjes echt wilt "upgraden" dan zal je meteen naar de 100+ euro moeten gaan, hoeveel beter dat is kan je niet in procenten uitdrukken, dat moeten je oren bepalen, het is en blijft ook een kwestie van smaak (en deels suggestie die tussen de oren zit :P). Je mag wel aannemen dat zaken als tracking en frequentiekarakteristiek beter worden maar het is zeker geen uitgemaakte zaak en hangt ook samen met de gebruikte arm.

[ Voor 28% gewijzigd door Cap op 14-02-2018 14:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:33

blaatschaaap

schaap

Jelte schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:38:
The Ocean (Collective) - Precambrian wordt opnieuw uitgebracht. Mooie packaging ook. Ik heb de originele druk, dus kan je deze zeker aanraden als je van de post metal houdt die ze maken met 26 verschillende muziekanten en dus een boel verschillende zangers.
https://pelagic-records.c...10th-anniversary-edition/

[afbeelding]
[afbeelding]
:9~ Ik ben niet een hele grote post metal fan, maar die LP's zien er wel erg mooi uit! Heb zelf sowieso al een zwak voor LP's die qua kleur van standaard zwart afwijken :p

Mijn nieuwste aanwinst (nog onderweg via de post):
Emancipator - Baralku
Afbeeldingslocatie: https://static.musictoday.com/store/bands/3911/product_600/XZLPEM08.jpg

blaap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bramster
Cap schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:38:
- de freq. respons specificatie zegt weinig
- wat element zelf betreft zal het elkaar allemaal niet veel ontlopen: standaard klasse moving magnet, oftewel 2 spoeltjes in een behuizing die een uitgangsspanning van ongeveer 3 mV genereren met een optimale naalddruk van tegen de 2 gram.
- als de standaard naald van de PC-135 een .5 mil conisch is dan zou ik voor hetzelfde geld liever de elliptische .3x.7 mil AT95E hebben
- als voor de PC-135 een elliptische naald verkrijgbaar is dan is dat op zich een overweging. Maar waarschijnlijk is die naald dan minstens zo duur als een compleet AT95E element, en dan zou ik die moeite niet nemen omdat het gezien de gelijksoortige techniek niet aannemelijk is dat de prestaties de AT95E zullen overstijgen.
- de AT95E kwam ik op pagina 1 van google nu al tegen in een Nederlandse winkel voor € 32,50 incl gratis verzending...

Als je van de standaard instapklasse van een paar tientjes echt wilt "upgraden" dan zal je meteen naar de 100+ euro moeten gaan, hoeveel beter dat is kan je niet in procenten uitdrukken, dat moeten je oren bepalen, het is en blijft ook een kwestie van smaak (en deels suggestie die tussen de oren zit :P). Je mag wel aannemen dat zaken als tracking en frequentiekarakteristiek beter worden maar het is zeker geen uitgemaakte zaak en hangt ook samen met de gebruikte arm.
100+ uitgeven heb ik nog niet zo'n zin in eigenlijk... dan geef ik het nu liever aan platen uit
Ik denk dat ik de AT95E gaan aanschaffen, met een headshell erbij, dan kan ik nog makkelijk wisselen en eens luisteren of ik echt verschil hoor :P

op het moment staat deze op :X ik vroeg aan mijn vriendin wat ze wilde luisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasdraad
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-05 06:31
Weet niet of het al genoemd is maar bij de Mediamarkt hebben ze weer de 3 halen, 2 betalen actie op alle media. Geen obscure titels te vinden daar maar wie weet zit er iets tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasdraad
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-05 06:31
Bramster schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:18:
[...]

100+ uitgeven heb ik nog niet zo'n zin in eigenlijk... dan geef ik het nu liever aan platen uit
Ik denk dat ik de AT95E gaan aanschaffen, met een headshell erbij, dan kan ik nog makkelijk wisselen en eens luisteren of ik echt verschil hoor :P

op het moment staat deze op :X ik vroeg aan mijn vriendin wat ze wilde luisteren...
Het is dan ook valentijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Zo dan, "toevallig" liep ik langs een oude bekende zaak in mijn oude-nieuwe woonplaats (http://cdenlp.nl/, Evelyn Novacek, Hoogezand) en kwam ik deze twee tegen:

vinyl01

Rock 'n' Roll Music Vol 1 en de dubbeluitgave waren reeds in mijn bezit. Vol 2 is echt VG+, Rarities is een stuk minder van kwaliteit, maar nog niet onaardig gezien de tracklist, leuk!

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Vintage1967 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:12:
[...]Laat even weten wat de resultaten zijn. Succes d:)b .
Inmiddels staat de Teac 300 in de nieuwe kast. De kast is echter niet waterpas, waardoor het waterpas stellen van de speler nog een hele opgave is.

Ortofon aangekocht om te kijken of de speler waterpas staat.

Ik zit nu met kaartjes, papier en dergelijke te werken maar ik denk dat ik maar naar de houtboer moet om een stuk hout waar ik hem vervolgens weer op kan zetten, zodat de speler waterpas staat.

.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je doet veel en veel te moeilijk.
Houten wasknijpers in twee delen uit elkaar slopen, onder je meubeltje en je meubel waterpas zetten. Of als het heel veel is, en stel van die meubelwigjes. Haal je zo bij de bouwmarkt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:42
Zo weer even langs mijn platenmannetje in Vlaardingen geweest ;)

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/inXCi7/lps4.jpg

U ziet :

Joe Bonamassa en Beth Hart : Live Paradiso _/-\o_
Frank Zappa : Joe's Garage I, II/III :9~
Toto - 40 years
Pat Banatar - Live from earth :)

Hup de platen wasstraat kan weer aan de bak

[ Voor 46% gewijzigd door oldsmelly op 17-02-2018 14:29 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:34
Een vraagje aan de geleerden hier.
Als bij het afspelen het geluid klinkt alsof (vooral de hoge tonen) het geluid overstuurd klinkt is dan de naald aan vervanging toe of is het een afstelling van alles wat het op zou kunnen lossen?

De reden dat ik aan de naald denk is dat het nog een originele (AKAI RS-90) naald is.
Extra info het gaat om een AKAI AP-Q60.

Zou toch nog lang niet versleten mogen zijn lijkt mij :+ :P

Ik heb van een @Cap een hele tijd terug al een naald overgenomen maar die ligt inmiddels met een andere draaitafel op een logeeradresje met wat andere componenten ter reparatie. (Daar zat origineel volgens mij ook een RS-90 in dus het zou mooi geweest zijn mocht die nog hier gelegen hebben.)
Die kan ik dus niet proberen. En het duurt nog wel even voordat die terug zijn.
The Eagle schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 12:06:
Houten wasknijpers in twee delen uit elkaar slopen, onder je meubeltje en je meubel waterpas zetten. Of als het heel veel is, en stel van die meubelwigjes. Haal je zo bij de bouwmarkt.
Ik kon dat probleem hier oplossen met een stukje laminaat wat ik nog had liggen en precies het juiste formaat had.
Was ook maar een paar mm hoog en meer dan stevig genoeg.

[ Voor 23% gewijzigd door Ad de Jong op 17-02-2018 19:15 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-09 15:23

Vintage1967

Hoezo, 'Digtaal is beter'?

Ad de Jong schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:31:
Als bij het afspelen het geluid klinkt alsof (vooral de hoge tonen) het geluid overstuurd klinkt is dan de naald aan vervanging toe of is het een afstelling van alles wat het op zou kunnen lossen?

De reden dat ik aan de naald denk is dat het nog een originele (AKAI RS-90) naald is.

Zou toch nog lang niet versleten mogen zijn lijkt mij
Ik reken mezelf niet tot de geleerden :+ , maar de kans is heel groot dat de naald idd aan vervanging toe is. De afstelling controleren is natuurlijk makkelijk te doen, dus dat zou ik sowieso doen. Feit dat het een originele naald is, zegt mij niet zo veel. Ook de leeftijd is niet als enige bepalend voor de kwaliteit van de naald. Zelfs over het aantal speeluren zijn de geleerden het niet eens _/-\o_ . Het is een zaak van je oren gebruiken. Ik heb de gewoonte dat ik zo een keer per jaar de tijd neem om de afstelling van mijn platenspelers even na te lopen. Een van beide platenspelers wordt dagelijks gebruikt, dus dat is volgens mij geen overbodige luxe.

Ff wat anders. Vandaag voor het eerst sinds begin december weer een slag geslagen wat LP's betreft. Ik zal, als ik ze volgende week binnen heb, wel een of meerdere foto's posten. Maar het is een lijstje van 9 LP's waarop een paar albums staan van mijn verlanglijstje. Om er een paar te noemen:

Sweet Smoke - Just A Poke
Lou Reed - Take No Prisoners
David Bowie - Scary Monsters

Ik houd jullie lekker in spanning :9~ .

Nu op de draaiert: BTO - Not Fragile oOo .

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 16:55
Scary Monsters O+
Nu maak je me wel nieuwsgierig naar de andere 6! :P

Hier ligt op dit moment Off the Record van Karl Bartos op de speler.

@Ad de Jong Ik sluit me aan bij @Vintage1967 , goed mogelijk dat de naald aan vervanging toe is maar het kan nooit kwaad om de afstelling te controleren. Is die in orde en het probleem blijft dan zou je inderdaad de naald (of natuurlijk het element) kunnen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Cap schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 22:50:
Voor het plateaulager ISO VG68 of VG46. VG10 is veel te dun daarvoor.

Maar zo te zien zijn ze nog niet wakker van hun vakantie. 8)7 Ergens anders bestellen maar?
Ik heb de 13e gelijk Steiner music via Ebay een bericht gestuurd. Daar heb ik nog geen reactie op gekregen. Gisteren heb ik ze gemaild op het emailadres uit hun profiel, info at steinershop.com. Op de URL www.steinershop.com is geen website actief. De mail kwam echter niet retour, ben benieuwd of ik nog reactie krijg.

Door binnen Ebay te zoeken op VG 68 kwam ik op een flesje Mobil olie van 30 ml uit. De verkoper heeft het in de advertentietekst ook over platenspelers als toepassingsmogelijkheid. Het lijkt me een olie zonder additieven, deze dus maar besteld.

[ Voor 17% gewijzigd door musicfreak op 18-02-2018 09:17 . Reden: Eerder genoemde 10 euro Paypal kortingscode is geldig vanaf 20 euro. Zoveel olie ga ik niet bestellen. :) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
Scary monsters heerlijk plaat.....

Gisteravond nog een Bowie Sessie gedaan...

Heathen
Hunky Dory
Reality
Lodger.

Was weer een zeer aangenaam avondje _/-\o_

Denk dat het vandaag een Kayak "middagje" gaat worden...

Wat ontzettend gaaf is dat ik morgen 10 singels van Bowie uit de periode 69-92 krijg , origineel in hoesjes in mint conditie _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 58% gewijzigd door oldsmelly op 18-02-2018 08:24 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!
musicfreak schreef op zondag 18 februari 2018 @ 07:05:
[...]

Ik heb de 13e gelijk Steiner music via Ebay een bericht gestuurd. Daar heb ik nog geen reactie op gekregen. Gisteren heb ik ze gemaild op het emailadres uit hun profiel, info at steinershop.com. Op de URL www.steinershop.com is geen website actief. De mail kwam echter niet retour, ben benieuwd of ik nog reactie krijg.

Door binnen Ebay te zoeken op VG 68 kwam ik op een flesje Mobil olie van 30 ml uit. De verkoper heeft het in de advertentietekst ook over platenspelers als toepassingsmogelijkheid. Het lijkt me een olie zonder additieven, deze dus maar besteld.
Is dat deze olie?

https://www.mobil.com/Eng...LXXMobil-DTE-Named-Series
The Mobil DTE™ Oil Named Series of lubricants are premium performance circulating lubricants designed for applications including steam and hydro turbine sets and other systems where long lubricant service life is required. Mobil DTE Oil Named Series lubricants are formulated from highly refined base stocks and an additive system which provide an extremely high level of chemical and thermal stability, rapid and complete separation from water and a high resistance to emulsification.
Ik zie staan geraffineerd, dus dat lijkt me dan toch een minerale olie want anders zou hij niet gescheiden/gezuiverd moeten worden?
En ze noemen hier ook nog een "additive system", dus dan lijken er wel additieven in te zitten?

Edit: zie dat de tekst van de mobile website ook bij de advertentie van ebay staat dus dat zal hem zijn. Additieven dus en geraffineerde olie. Maar goed, er wordt mee geadverteerd voor Thorens en Lenco lagers dus dat is op zich een goed teken, maar dat betreft dan vooral de viscositeit denk ik.

Als ik de keus had zou ik zelf alleen olie kopen waarbij vermeld staat (full) synthetic en no additives, omdat dat gewoon het zuiverste is wat je kan krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 18-02-2018 11:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:02
Ad de Jong schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:31:

Dat is wel 1 van de klassieke symptomen van een versleten naald. Zeker als die vervorming/oversturing erger wordt bij de binnenste groeven.

Het zou ook kunnen liggen aan dat je naalddruk veel te laag is (ongeveer 1 gram te laag), dus dat moet je ook even controleren. Maar kans is groot dat je een nieuwe naald/nieuw element nodig hebt.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Ad de Jong Je kan de RS90 naald vervangen maar voor iets meer een nieuwe AT95E kopen is ook een optie, dan heb je meteen een elliptische naald ipv een conische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Cap schreef op zondag 18 februari 2018 @ 11:10:
Edit: zie dat de tekst van de mobile website ook bij de advertentie van ebay staat dus dat zal hem zijn. Additieven dus en geraffineerde olie. Maar goed, er wordt mee geadverteerd voor Thorens en Lenco lagers dus dat is op zich een goed teken, maar dat betreft dan vooral de viscositeit denk ik.
Als ik de keus had zou ik zelf alleen olie kopen waarbij vermeld staat (full) synthetic en no additives, omdat dat gewoon het zuiverste is wat je kan krijgen.
Ik was vanochtend een beetje klaar met de zoektocht naar de juiste zuivere olie. Vanwege de Thorens/Lenco heb ik wat overhaast bestelt. Heb n.a.v. jouw bericht aan de verkoper gevraagd of de aankoop nog geannuleerd kon worden, en dat kon gelukkig! Chapeau voor de verkoper.

De vraag is nu wel: waar haal ik zuivere VG 68 olie vandaan. De beste optie lijkt me een muziekinstrumenten winkel die zelf ergens olie vandaan haalt, al ken ik zo geen namen van mogelijke winkels. Een andere optie is een merkproduct kopen als Hetman Slide oil of Heavy slide oil, nadeel hiervan is dat we de viscositeit niet kennen. Ik heb geprobeerd Hetman hierover een mailtje te sturen (info@), die kwam helaas terug. Er staat helaas geen contactmogelijkheid op de site.
Wat een gedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
The Eagle schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 12:06:
Dat is dus het probleem. Het blad van de kast is oneven. :D

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
musicfreak schreef op zondag 18 februari 2018 @ 16:50:
[...]

Ik was vanochtend een beetje klaar met de zoektocht naar de juiste zuivere olie. Vanwege de Thorens/Lenco heb ik wat overhaast bestelt. Heb n.a.v. jouw bericht aan de verkoper gevraagd of de aankoop nog geannuleerd kon worden, en dat kon gelukkig! Chapeau voor de verkoper.

De vraag is nu wel: waar haal ik zuivere VG 68 olie vandaan. De beste optie lijkt me een muziekinstrumenten winkel die zelf ergens olie vandaan haalt, al ken ik zo geen namen van mogelijke winkels. Een andere optie is een merkproduct kopen als Hetman Slide oil of Heavy slide oil, nadeel hiervan is dat we de viscositeit niet kennen. Ik heb geprobeerd Hetman hierover een mailtje te sturen (info@), die kwam helaas terug. Er staat helaas geen contactmogelijkheid op de site.
Wat een gedoe...
Mij lijkt de dichtstbijzijnde muziekwinkel inlopen en gewoon vragen of ze het kunnen leveren.

Ik kan ook je nog wel een beetje Anderol 465 of ISO68 synthetic oil sturen, ik moet dan alleen wel kijken naar een geschikt klein potje o.i.d. om het in aan te leveren.

De Technics SFW0010 olie kan je ook kopen maar die is tegenwoordig wel pittig geprijsd:
http://www.green-vinyl.com/nl/spindel-olie.html

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 18-02-2018 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

henidde schreef op zondag 18 februari 2018 @ 17:01:
[...]

Dat is dus het probleem. Het blad van de kast is oneven. :D
Dan nog doe je te moeilijk. Plaatje MDF er onder en dat met wat stukken wasknijper waterpas maken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
Cap schreef op zondag 18 februari 2018 @ 17:43:
Mij lijkt de dichtstbijzijnde muziekwinkel inlopen en gewoon vragen of ze het kunnen leveren.

Ik kan ook je nog wel een beetje Anderol 465 of ISO68 synthetic oil sturen, ik moet dan alleen wel kijken naar een geschikt klein potje o.i.d. om het in aan te leveren.
Dank voor het aanbod. In Amersfoort waar ik woon is wel een winkel waar gitaren worden verkocht, maar geen blaasinstrumenten. Dinsdag moet ik echter in Dalfsen zijn, en ik zie dat er in Nijkerk, Wezep en Zwolle wel het een en ander te vinden is. Ik ga eens informeren. En wellicht kan die gitarenwinkel ook wat leveren.

Ben vandaag nog plaatjes wezen kopen bij De schatkamer in Woudenberg. Standaard alleen open op zaterdagmiddag, maar ook op afspraak. Leuke kleine winkel. Ik ben behoorlijk geslaagd, en had ditmaal ook geen dure smaak. Wat ik gescoord heb? Zie de laaste 11 albums op Discogs.
De collectie staat sinds een paar weken in Discogs, uitgezonderd de singles. Dat voorkomt in ieder geval aankopen van albums die ik al had wat me een paar keer was gebeurt. Wel een monnikenwerk soms dat invoeren met alle verschillende persingen. Wel tof dat alles er nu in staat.

[ Voor 36% gewijzigd door musicfreak op 18-02-2018 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bramster
kaasdraad schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 21:29:
Weet niet of het al genoemd is maar bij de Mediamarkt hebben ze weer de 3 halen, 2 betalen actie op alle media. Geen obscure titels te vinden daar maar wie weet zit er iets tussen.
Nog bedankt voor de tip, heb 3 nieuwe LP's aageschaft (of nouja, 7 eigenlijk)

Dream Theater ‎– Score (20th Anniversary World Tour)
Radiohead ‎– In Rainbows
Damien Rice ‎– My Favourite Faded Fantasy

De AT95E is ook binnen trouwens, nu heb ik geen erg getrainde oren, maar zelf ik hoor verschil :P
er zijn meer details te horen en ik heb het idee dat de stereo verschillen helderder zijn. Ook is het nu stiller in de inloop/uitloop groeven of andere stille stukken, met het originele element hoorde ik daar een "whooosh-whoosh" geluid, dat is nu heel wat minder

edit:
Helaas is er wat mis met een van de nieuwe aangeschafte albums, gemeld bij MediaMarkt, ben benieuwd...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/C6JbMJWYEIJ28n4K46m1rjb8/medium.jpg

iemand hier wel eens eerder gezien dat een label zo bobbelig op de LP zit? aan de randen zit die gewoon goed vast

[ Voor 14% gewijzigd door Bramster op 19-02-2018 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
En vuurwapen olie, nu zul je wel denken uhm oke haha. Maar kreeg ooit een flesje voor mn luchtbuks van mn oom die bij de politie zat.

Misschien lokaal bureau binnenlopen, ze zullen je wel vreemd aankijken. Maar dat is best dikke olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Vraagje aan mijn mede Vinyl broeders en Zusters....

Mijn draaitafel is gekoppeld aan mijn Graham Slee Phono Amp en die zit weer aan mijn receiver geknoopt.

Nu zou ik wel een willen luisteren naar mijn muziek via een koptelefoon terwijl mijn vrouw naar de tv zit te kijken.

Echter kan dat nu niet omdat ik dan mijn receiver moet zetten op 'TV' en daarmee ook het geluid op de tv.
Ik schakel dus alles via de receiver geluid en beeld.

Iemand een idee hoe ik dit kan doen zonder kwaliteit verlies ?

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Heeft je receiver meerdere zones dan kan het wellicht wel. Zo kun je over zone A bron 1 afspelen en over zone B bron 2

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

franssie

Save the albatross

@oldsmelly als je receiver geen twee zones ondersteund, dan een kek hoofdtelefoon versterkertje kopen op ebay met zo'n leuk buisje erin.

zoiets bijvoorbeeld
http://www.ebay.nl/itm/AC...oken=cUgayN&soutkn=tkugdH
, is vaak wel excl voeding.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Tnx voor de snelle antwoorden :-)

Zone 1 en 2 zal ik even induiken...

Als ik er een telefoon versterker tussen zet moet ik dan steeds wisselen of zet je deze er tussen (dus tussen de phono preamp en de receiver) ?

[ Voor 9% gewijzigd door oldsmelly op 19-02-2018 20:00 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@oldsmelly welke receiver heb je (merk, type)? Als dat ding HDMI passthru ondersteunt zou het ook zo moeten kunnen. En anders je decoder rechtstreeks op je TV aansluiten ipv via je receiver. Kun je alsnog een kabeltje van TV naar receiver laten lopen voor de audio (desnoods een optische of coaxiale) voor als je geluid via de receiver wilt, kwestie van de juiste ingangen assignen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Ik heb de marantz Sr5010 gekoppeld aan een Onkyo PA-MC5501 eind trap.

Ik vindt het wel lekker makkelijk om alles via de receiver te laten lopen eigenlijk maar als het niet anders kan dan de ziggo box aan de tv

[ Voor 50% gewijzigd door oldsmelly op 19-02-2018 20:28 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Cap schreef op zondag 18 februari 2018 @ 16:07:
@Ad de Jong Je kan de RS90 naald vervangen maar voor iets meer een nieuwe AT95E kopen is ook een optie, dan heb je meteen een elliptische naald ipv een conische.
mr_petit schreef op zondag 18 februari 2018 @ 15:44:
[...]

Dat is wel 1 van de klassieke symptomen van een versleten naald. Zeker als die vervorming/oversturing erger wordt bij de binnenste groeven.

Het zou ook kunnen liggen aan dat je naalddruk veel te laag is (ongeveer 1 gram te laag), dus dat moet je ook even controleren. Maar kans is groot dat je een nieuwe naald/nieuw element nodig hebt.
cmndr_adama schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 22:49:

@Ad de Jong Ik sluit me aan bij @Vintage1967 , goed mogelijk dat de naald aan vervanging toe is maar het kan nooit kwaad om de afstelling te controleren. Is die in orde en het probleem blijft dan zou je inderdaad de naald (of natuurlijk het element) kunnen vervangen.
Vintage1967 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 20:31:
[...]

Ik reken mezelf niet tot de geleerden :+ , maar de kans is heel groot dat de naald idd aan vervanging toe is. De afstelling controleren is natuurlijk makkelijk te doen, dus dat zou ik sowieso doen. Feit dat het een originele naald is, zegt mij niet zo veel. Ook de leeftijd is niet als enige bepalend voor de kwaliteit van de naald. Zelfs over het aantal speeluren zijn de geleerden het niet eens _/-\o_ . Het is een zaak van je oren gebruiken. Ik heb de gewoonte dat ik zo een keer per jaar de tijd neem om de afstelling van mijn platenspelers even na te lopen. Een van beide platenspelers wordt dagelijks gebruikt, dus dat is volgens mij geen overbodige luxe.
De instellingen nagelopen en het lijkt beter te zijn maar nog steeds niet 100%.
Voor mij de eerste keer dat ik dit zelf gedaan heb dus misschien dat ik het (nog) niet helemaal in de vingers heb of misschien uit voorzorg toch maar een nieuwe naald erbij halen.
Ik denk dan toch aan die AT95E Die Cap voorstelt.
Ook uit nieuwsgierigheid of die €10,- meer een (hoorbaar???) verschil uit zal maken.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
Ik heb eigenlijk een vraag over hoe jullie (men) hier platen koopt, en dan met name oudere albums (pre '90).
Ik zie hier redelijk wat oudere albums langskomen. Wie koopt hier liever reissues (voor de volle prijs, maar nieuw) en wie koopt hier liever de oude originele albums (wellicht goedkoper maar meer tikjes etc, of wellicht veel duurder als ze zeldzaam zijn maar dat is met pre '90 albums minder vaak het geval.

Ik koop zelf al jaren geen oude albums meer omdat ik ze veel te duur geworden vind (hype) en het meeste wat ik leuk vind al heb (500oid albums) en ik koop nu eigenlijk alleen nog maar nieuwe albums. Het meeste eigentijdse muziek, en een paar re-issues uit de jaren 90 die nooit op vinyl uitgekomen zijn of behoorlijk zeldzaam dat ze echt duur zijn (ik zie mezelf niet snel 40 euro of meer uitgeven aan 1 album).

Maar stel ik zou heel graag een relatief zeldzaam album uit de jaren 80/70etc willen hebben waarbij de 2ehands versie in gemiddelde staat even duur zou zijn als de reissue, ik zou echt niet weten waarvoor ik zou kiezen.
De reissue: nieuw, onbeschadigd, 180gr vinyl (wellicht over 2 platen
Het origineel: origineel zoals het hoort. maar her en der een tikje, en stel je kent het album (die persing) zelf niet; kwaliteit van albums uit die jaren loopt enorm uit een imho, dus de kans op een waardeloze persing is reeel (kan je die terugsturen, neem je daar de moeite voor).

Wat zijn jullie opvattingen hierover. Ik neig snel naar nieuw vinyl tenzij ik zeker weet dat die specifieke persing subliem is en de staat van de plaat 100%. Maar dat laatste weet je eigenlijk nooit tenzij je 'm al hebt staan :D
De meeste nieuwe platen die ik heb klinken toch wel aardig (er zit veel minder variatie in geluidskwaliteit dan bij albums vroeger, maar ik heb van die albums natuurlijk wel een veel beter beeld omdat ik daar 10x zoveel van heb), maar de best klinkende albums die ik heb zijn toch enkele DMM persingen uit midden/eind jaren 80.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
Ad de Jong schreef op maandag 19 februari 2018 @ 21:32:

Ook uit nieuwsgierigheid of die €10,- meer een (hoorbaar???) verschil uit zal maken.
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:55

momania

iPhone 30! Bam!

mr_petit schreef op maandag 19 februari 2018 @ 21:33:
Ik heb eigenlijk een vraag over hoe jullie (men) hier platen koopt, en dan met name oudere albums (pre '90).
Ik zie hier redelijk wat oudere albums langskomen. Wie koopt hier liever reissues (voor de volle prijs, maar nieuw) en wie koopt hier liever de oude originele albums (wellicht goedkoper maar meer tikjes etc, of wellicht veel duurder als ze zeldzaam zijn maar dat is met pre '90 albums minder vaak het geval.
Ik koop zelf het liefst nieuw/reissue als ik weet dat ik een plaat vaak ga draaien.
Voor klassiekers die de moeite waard zijn, maar ik toch maar af en toe eens zal luisteren, heb ik dan wel weer graag het originele album. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Daarover, ik vind vaak reissues minder klinken in de zin van vaak overgesampeld en erg veel bass aanwezig, iets wat in het origineel niet vaak terug te vinden is...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 16:55
@mr_petit Het ligt een beetje aan de prijs. Ik koop liever origineel maar als ik zie dat sommige albums als reissue goedkoper zijn dan een normaal - niet bijzonder / zeldzaam - origineel dan koop ik net zo lief nieuw.

Overigens is het voor mij altijd wel de sport om het origineel zo goedkoop mogelijk te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 22:36
Ik heb ook last van vervorming, vooral aan de binnenste groeven. Ik vermoed, zoals hierboven gezegd, dat het aan de naald kan liggen. Heb eerst alles opnieuw afgesteld, alles is mooi in balans. Als ik echter de naald van dicht bij bekijk, lijkt het alsof er een stofhaartje voorop de cantilever zit geplakt (niet op de naald). Ik krijg 'm niet weg, terwijl ik vrijwel na elke plaat even met zo'n microhaartjes borstel langs de naald ga.. Zou de naald echt al aan vervanging toe zijn? Ik luister maar een paar plaatjes per week en de naald is denk een jaar oud. Betreft een 2m blue op een pro-ject debut DC carbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 07:40
mr_petit schreef op maandag 19 februari 2018 @ 21:33:

Ik koop zelf al jaren geen oude albums meer omdat ik ze veel te duur geworden vind (hype) en het meeste wat ik leuk vind al heb (500oid albums) en ik koop nu eigenlijk alleen nog maar nieuwe albums. Het meeste eigentijdse muziek, en een paar re-issues uit de jaren 90 die nooit op vinyl uitgekomen zijn of behoorlijk zeldzaam dat ze echt duur zijn (ik zie mezelf niet snel 40 euro of meer uitgeven aan 1 album).

Maar stel ik zou heel graag een relatief zeldzaam album uit de jaren 80/70etc willen hebben waarbij de 2ehands versie in gemiddelde staat even duur zou zijn als de reissue, ik zou echt niet weten waarvoor ik zou kiezen.
De reissue: nieuw, onbeschadigd, 180gr vinyl (wellicht over 2 platen
Het origineel: origineel zoals het hoort. maar her en der een tikje, en stel je kent het album (die persing) zelf niet; kwaliteit van albums uit die jaren loopt enorm uit een imho, dus de kans op een waardeloze persing is reeel (kan je die terugsturen, neem je daar de moeite voor).

Wat zijn jullie opvattingen hierover. Ik neig snel naar nieuw vinyl tenzij ik zeker weet dat die specifieke persing subliem is en de staat van de plaat 100%. Maar dat laatste weet je eigenlijk nooit tenzij je 'm al hebt staan :D
De meeste nieuwe platen die ik heb klinken toch wel aardig (er zit veel minder variatie in geluidskwaliteit dan bij albums vroeger, maar ik heb van die albums natuurlijk wel een veel beter beeld omdat ik daar 10x zoveel van heb), maar de best klinkende albums die ik heb zijn toch enkele DMM persingen uit midden/eind jaren 80.
Ik heb liever alles op 1 LP dan een heruitgave waar het op 2 staat. Mijn oren zijn niet zo goed dat ik de geluidskwaliteit ga horen denk ik. Heb wat nieuwe albums maar ook gewoon oudjes en in de regel hoor ik met mijn Ortofon OM-10 en verre van optimale speakers/versterker geen verschil.

Slijtage uiteraard wel, maar da's iets heel anders. En ik vind het er ook een beetje bij horen. Niet alle muziek kan er tegen, maar het meeste is prima te luisteren. Het heeft ook wel wat dat m'n "Mama woar is mien pils" singeltje misschien al wel 100x is gedraaid en daardoor gewoon niet zo nieuw meer klinkt ;)

Disclaimer: ik zal nooit de hoofdprijs betalen voor een album, tenzij ik het écht heel graag wil hebben en het zeldzaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
cmndr_adama schreef op maandag 19 februari 2018 @ 21:46:
Overigens is het voor mij altijd wel de sport om het origineel zo goedkoop mogelijk te vinden ;)
Ja dat staat natuurlijk als een paal boven water. Ik ben ook een echte nederlander :D :X

Maar ik kijk toch ook naar het kwaliteitsaspect.
Wat mij opvalt is dat veel nieuwe platen op elkaar lijken. Er zit wel kwaliteitsverschil in, maar qua eq instellingen zijn ze allemaal wat doffig.
Alle tonen staan er wel op maar ik moet de loudness echt wat opdraaien, soms met wat extra hoge tonen (ik ben wat dat betreft geen hardcore source direct audiofiel; een plaat is al 1 grote eq :+ )
Maar als ik dan een topalbum uit de jaren 80 opleg (bijv. ammonia avenue (alan parsons), sowing the seeds of love (tears for fears), allebei dmm, die albums staan qua weergave toch echt een flinke stap boven alle moderne albums die ik heb, terwijl dat gewoon een dun plaatje pvc is, niks geen dubbele 180gr issues.
Het lijkt mij echt interessant om van zo'n toppersing eens een reissue ernaast te leggen.
Dus mijn mening is een beetje dat moderne platen allemaal wel goed klinken en dat de spreiding minder is (hij is er nog wel), maar het is nooit fantastisch.
ksborg schreef op maandag 19 februari 2018 @ 22:27:
[...]

Ik heb liever alles op 1 LP dan een heruitgave waar het op 2 staat.
Dat is toevallig iets waar ik vandaag aan dacht.
Met 4 kanten loop je wel echt vaak heen en weer.

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 19-02-2018 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

franssie

Save the albatross

mr_petit schreef op maandag 19 februari 2018 @ 22:34:
[...]
<>

[...]
Dat is toevallig iets waar ik vandaag aan dacht.
Met 4 kanten loop je wel echt vaak heen en weer.
Ik heb (ik dacht ALDI) een Amy Wijnhuis plaat 12" die uit vier kantjes bestaat op 45 toeren - heerlijke muziek maar het is alsof je singles aan het draaien bent - goed voor de buikspieren maar ik zet 'r toch wat minder vaak op.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Ja maar 4 kantjes op 45 toeren daar kan ik me op zich wel een voorstelling bij maken omdat 45 toeren superieur is aan 33 toeren. Vooral qua hoge tonen op de binnenste groeven uiteraard.

Maar betreffende dat doffige qua hoge tonen, zouden de mixers/producers dat expres doen?
Soms vind ik de lage tonen ook missen, maar dan bedoel ik echt laag (onder 60hz), niet het boemerige laag, dat is genoeg aanwezig.
Denk bijv. aan get lucky op RAM van daft punk (ik denk dat veel mensen hier dat album wel hebben dus kunnen velen een beeld vormen erbij); dat nummer heeft genoeg laag, maar niet echt laag, en de hoge tonen staan er wel op, maar gewoon vrij zacht. Als je de hoge tonen versterkt, hoor je dat bekkens etc wel zuiver klinken, totaal niet overstuurd of met ruis, maar gewoon vrij zacht, subtiel zeg maar. (en bij veel albums is dat effect nog veel meer aanwezig dan op RAM.
Ik heb een beetje het idee dat producers/technici expres een warm geluid proberen te creeeren tov wat je om een cd zou verwachten terwijl zo'n album als ammonia avenue alles behalve warm is. Dat knalt er juist vanaf, zowel in extreem hoog als extreem laag, ook zonder dat het signaal vervormd. Maar je hebt dus wel een bredere (qua tonen ) soundstage.

Ook heb ik het idee dat ze de stille groeven niet zo stil krijgen als bij de betere persingen uit de 80's
Maar da's voor popmuziek minder een issue

[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 19-02-2018 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 18:35
Mooie vraag @mr_petit, ik wilde een vergelijkbare vraag stellen :)
Ik heb al heel lang geen vinyl meer gekocht. Om eerlijk te zijn, weet ik ook niet goed wat ik zou willen kopen. Ik zou inderdaad wel een paar klassiekers uit de jaren 70/80 willen hebben. Van de bekende grote artiesten uit die tijd (Michael Jackson, Dire Straits, de bekende top2000 toppers :P ). Maar geen idee wat een goede manier is om die aan te schaffen. Ik weet dat er veel kwaliteitsverschil is (oude originele kunnen grijsgedraaid zijn, nieuwe reissues kunnen slecht gemasterd zijn. Of oude originele kunnen juist meesterlijk klinken, net als een reissue). Dat kwaliteitsverschil maakt me huiverig om zomaar wat te kopen :)
Eigenlijk zoek ik dus info over persingen enzo. Maar dan moet je je alweer zo erg verdiepen in de materie, dat haalt de charme er ook wel een beetje af.

Aankomende zondag is er bijvoorbeeld weer een platenbeurs in Zwolle, liefst zou ik gewoon 5 plaatjes kopen en genieten. Maar dan slaat de twijfel weer toe: Betaal ik niet teveel, is de kwaliteit wel ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04:31

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Raymond Zelf doe ik het gewoon zo: alles luisteren via Spotify en/of TuneIn, daarnaast een enkele cd voor als ik de best mogelijke kwaliteit wil hebben van een mooi album en van de artiesten die ik erg leuk vind, een lp voor de charme van het opzetten en luisteren. Als ik ook nog moet gaan kijken naar persingen en masters, heb je op een gegeven moment helemaal geen idee meer wat je moet kopen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Ik koop het liefst 2e hands. Dat heeft voornamelijk met nostalgie te maken. Een Led Zeppelin of Pink Floyd 'leeft' voor mij toch meer als het om oude releases gaat. Daarbij moet ik bekennen dat ik wel een re-release van Led Zeppelin III in huis heb :o . Ik vind het trouwens ook een feestje om op MP te zoeken en in de bakken op snuffelmarkten te 'bladeren'. Als ik dan ook nog eens slaag en met een paar aankopen naar huis ga, ben ik helemaal blij oOo .

Natuurlijk zal de kwaliteit iets minder zijn dan die van nieuwe releases, maar een visuele inspectie samen met een ritje door de wasstraat leveren vaak een prima resultaat. En ja, het valt een heel enkele keer tegen, maar aangezien het over het algemeen over gangbare releases gaat, lig ik daar niet wakker van. Wil ik ooit een zeldzaam (en dus waarschijnlijk duur) album kopen, dan zal dat hoogst waarschijnlijk via Discogs gaan.

Gaat het om nieuwe releases zoals van Metallica, DeWolff en Blues Pills, dan koop ik uiteraard nieuw :9~.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Meestal zijn 2e hands platen wel in nette staat, soms misbruikt door kinderhandjes en hun speelgoed. Of een verzamelplaat waarop 1 nummer helemaal grijs is gedraaid. Probeer maar eens een een verzamelplaat van Amand met ben ik te min. Nou dat nummer is bijna altijd versleten. Heb er al 4 bij de kringloop gekocht haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 15:38

Arethusa

Niet die server

Vintage1967 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:43:
Gaat het om nieuwe releases zoals van Metallica, DeWolff en Blues Pills, dan koop ik uiteraard nieuw :9~.
DeWolff, dan ben je misschien ook wel geinteresseerd in "Birth Of Joy".

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
@ hierboven, Dewolff is een meesterlijke band, dan vind je The Grand East misschien ook wel tof. Of Wolf People (Pablo de gitarist van Dewolff heeft zich laten inspireren door het gitaarwerk van Wolf People) alle drie de bands (dus ook Birth of Joy) waren vorig jaar op Dewolffest.

Het gros van wat ik het afgelopen jaar en het jaar ervoor kocht is nieuw, want nieuwe albums van bestaande of nieuwe bands / artiesten. Als ik het niet via Bol.com kan kopen (zowat hoofdleverancier bij mij) kijk ik bij de andere prima websites zoals: 45toeren.nl; 7inchsingles.nl; voorheen ook north end haarlem maar die heeft slechte reviews gekregen en uiteindelijk als ik het echt graag wil hebben of nergens anders meer te koop is ga ik naar discogs.

Recent twee LP's gekocht op die manier. 1 uit België en 1 uit de US, de dollar staat gelukkig weer een stuk gunstiger in relatie tot de euro.

Voor een LP te kopen kom ik niet buiten de deur, en ja het afstruinen van platenbeurzen heeft zijn charme maar of ik nu 150 eu betaal via discogs voor smashing pumpkins' siamese dream of aan een platenboer maakt me dan ook weinig meer uit.

[ Voor 3% gewijzigd door loewie1984 op 20-02-2018 12:19 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Arethusa schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:15:
[...]

DeWolff, dan ben je misschien ook wel geinteresseerd in "Birth Of Joy".
Zijn idd ook goed. Ik heb ze begin december gezien in Eeklo, samen met DeWolff. Ik moet zeggen dat ik echt voor DeWolff ging, maar positief verrast werd door BOY die live veel meer indruk maakten dan met die paar studionummers die ik tot dan toe gehoord had. Misschien toch maar eens wat van aanschaffen........
loewie1984 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:18:
@ hierboven, Dewolff is een meesterlijke band, dan vind je The Grand East misschien ook wel tof. Of Wolf People (Pablo de gitarist van Dewolff heeft zich laten inspireren door het gitaarwerk van Wolf People) alle drie de bands (dus ook Birth of Joy) waren vorig jaar op Dewolffest.
Bedankt voor de tip. Ik zal eens gaan zoeken op www om te horen of ik ze ook goed vind. En dan denk ik stiekem achteraan '... om daar ook nieuwe LP's van te kopen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickbcd12
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-01-2023
Goedemiddag!

Al jaren ben ik geïnteresseerd in platenspelers, ooit eentje gekocht waarvan de naald kapot bleek te zijn. Een nieuwe naald bleek duurder dan de aanschaf van de speler zelf. Hierdoor kwam de koop van een nieuwe op een lager pitje. Toch wil ik er weer aan geloven en moet er een platenspeler in huis komen. Ik was aan het kijken naar een instapmodel en kwam uit bij de ION Air LP. Reviews waren prima en hij ziet er leuk uit vind ik. Echter kwam ik er na het bezoeken van dit forum achter dat dit toch niet zo'n goede keus blijkt (platensloper).

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar iets wat leuk klinkt en mijn platen niet gaat slopen. Deze wil ik door middel van RCA --> aux aansluiten op mijn soundbar. Welke zouden jullie mij aanraden en waarom? Budget is ongeveer 100-150 euro.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
Cap schreef op zondag 18 februari 2018 @ 16:07:
Ik kwam toevallig bijna langs het adres van jouw link en daar maar meteen de AT95E gekocht.
Ik heb totaal geen ervaring met andere soortgelijke zaken maar deze kwam erg goed over.
Ik kan hem wel aanbevelen.

Het zal wel iets meer werk zijn dan alleen maar even een nieuwe naald vervangen maar goede uitleg gekregen dus dat moet ik wel uit kunnen komen.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

loewie1984 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:18:

Het gros van wat ik het afgelopen jaar en het jaar ervoor kocht is nieuw, want nieuwe albums van bestaande of nieuwe bands / artiesten. Als ik het niet via Bol.com kan kopen (zowat hoofdleverancier bij mij) kijk ik bij de andere prima websites zoals: 45toeren.nl; 7inchsingles.nl; voorheen ook north end haarlem maar die heeft slechte reviews gekregen en uiteindelijk als ik het echt graag wil hebben of nergens anders meer te koop is ga ik naar discogs.

Recent twee LP's gekocht op die manier. 1 uit België en 1 uit de US, de dollar staat gelukkig weer een stuk gunstiger in relatie tot de euro.

Voor een LP te kopen kom ik niet buiten de deur, en ja het afstruinen van platenbeurzen heeft zijn charme maar of ik nu 150 eu betaal via discogs voor smashing pumpkins' siamese dream of aan een platenboer maakt me dan ook weinig meer uit.
Bol.com heeft af en toe leuke aanbiedingen, maar kan je dan niet veel beter lekker bij Amazon.de bestellen? De meeste lp's zijn daar toch nog een stukje goedkoper; levering kan vaak gewoon in Nederland en betalen met iDeal is tegenwoordig ook mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ad de Jong schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:51:
[...]

Ik kwam toevallig bijna langs het adres van jouw link en daar maar meteen de AT95E gekocht.
Ik heb totaal geen ervaring met andere soortgelijke zaken maar deze kwam erg goed over.

Het zal wel iets meer werk zijn dan alleen maar even een nieuwe naald vervangen maar goede uitleg gekregen dus dat moet ik wel uit kunnen komen.
Draai als eerste de headshell met de RS90 naald los van de arm, leg deze met zijn rug op tafel en meet nauwkeurig de afstand in mm van de kraag van de headshell tot het puntje van de naald (het puntje van het diamantje), zie onderstaande afbeelding. In dit voorbeeld 54mm, bij jou waarschijnlijk een andere afstand, bijv 50mm. Waarschijnlijk (hopelijk) is deze vanuit de fabriek op de goede afstand geplaatst en is er niet meer aan gerommeld. Dit is dus je referentiewaarde in mm.

Afbeeldingslocatie: http://www.knowzy.com/Images/Cartridge_Overhang_Diagram-Sm.jpg

Nou gaan we er niet zomaar vanuit dat die waarde klopt :P, dus gaan we de AT95e opnieuw uitlijnen.

Volgens de specs werkt de AKAI AP-Q60 met 15mm overhang. Dat betekent dat wanneer de arm recht over de plateau-as (spindle) geplaatst wordt (eerst even horizontaal balanceren natuurlijk) het puntje van de naald op 15mm afstand van het midden van de spindle zit. Daarbij moeten element/naald netjes parallel in de headshell geplaatst zijn. Zie schema hieronder.

Zie de handleiding van de AKAI AP-Q70 voor de uitleg, het principe is hetzelfde.

Afbeeldingslocatie: http://www.soundfountain.com/amb/puoverhang2.gif

Als de originele rubberen mat op de AP-Q60 zit dan zitten daar ringen om de spindle heen voor dit doeleinde. Waarschijnlijk is de middelste ring op 15mm afstand tot het midden van de spindle, maar zelf even nakijken welke ring je moet hebben. Je kan dan het puntje van de naald dus uitlijnen op die ring.

Afbeeldingslocatie: https://www.vinylengine.com/images/model/akai_ap-q60_front.jpg

Wat je doet is het AT95e element eerst losjes in de headshell monteren met de schroeven, zodat hij net een beetje vast zit maar dat je nog wel wat kan schuiven. Dan ga je het puntje van de naald uitlijnen op de 15mm cirkel, waarbij je probeert het element zo parallel mogelijk te houden aan de headshell.

Deze uitlijning controleer je vervolgens door de headshell los te draaien, deze ondersteboven te houden en met een oog precies recht van achteren (aan de connector kant) op de headshell te kijken. Zo zie je goed of element en naald mooi in een lijn zitten met de connector en de rest van de headshell. Zit ie gedraaid dan stel je dit heel voorzichtig bij door hem iets te draaien, monteer je de headshell weer op de arm en check je of de 15mm overhang nog klopt. Dit net zo lang herhalen tot het precies goed is, nauwkeurigheid loont.

Als je nu weer de afstand van de kraag van de headshell tot het puntje van de naald meet zou dat overeen moeten komen met hoe het RS-90 element in de headshell zat. Wijkt het een mm of meer af, dan was óf de uitlijning van de RS-90 niet goed óf je hebt de AT95e niet goed uitgelijnd. Klopt het wel, dan heb je met die afstand een referentie voor de volgende keer die het uitlijnen veel gemakkelijker maakt. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldsmelly
Ik heb op dit moment ongeveer 325 lp's , waarvan zo'n 75% tweede hands en 25% nieuw....

Voor de meeste persingen probeer ik via fora uit te vinden welke de beste is en probeer die dan te vinden.

Veruit de meeste 2de hands heb ik via online winkels gekocht waarbij je zo ook terug kan sturen als ze niet zo zijn als geadverteerd.
Tenzij het echt iets bijzonders is probeer ik 2de hands rond 5-7,50 te blijven

Voor de wat bijzondere 2de hands koop ik soms ook via Ebay, zoals wat Kitaro, Queensryche en Roxette.

Mijn nieuw platen koop ik het meeste via sounds Haarlem, Bol.com en voor de wat "betere" persingen als Mobile Fidelity eb Speakers Corner via HappySad Records.

Als de de prijs tussen 2de hands en nieuw kleiner is dan 10 euro dan koop ik nieuw, tenzij de oude versie echt beter is.

Wat ik eigenlijk altijd wel nieuw wil kopen zijn albums van Bowie, Dream Theater , Pink Floyd, Led Zeppelin en de "betere" persingen van Blues albums als bv Keb Mo etc

Ik zit net te kijken naar wat werk van The Cure maar die zijn vaak 2de hands duurder dan nieuw. En de oude persingen zijn niet echt beter dan de nieuwe versies... tja dan maar geen nostalgie het gaat mij in de eerste plaats om de muziek....

[ Voor 26% gewijzigd door oldsmelly op 20-02-2018 19:09 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

YESSSS!! Ze zijn afgeleverd, mijn nieuwe aanwinsten. Een paar titels had ik eerder al gepost, maar dit zijn zijn z allamaal:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/anmqPeUl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0Nd46jhl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ismszk0l.jpg

Op dit moment luister ik naar Q65. Vrij nieuw voor mij, alhoewel ik een 'best of' van deze band heb. De achterkant van de hoes is beschadigd en er zit af en toe een tikje in de LP en wat ruis tijdens de stille stukjes tussen de nummers (nee, ik heb nu even niet het geduld om hem eerst te wassen :P ) maar hij klinkt lekker.

Van 'Groeten uit Grollo' wist voor de koop al dat de LP en hoes allebei niet heel erg goed zijn. Maar daar was de prijs ook naar. Wie weet, bevalt dat album zo goed, dat ik nog een keer een beter / goed exemplaar in huis haal >:) . Deze jongen is voorlopig wel even zoet met z'n nieuwe aanwinsten waarbij ik vooral heel nieuwsgierig ben naar Cuby en naar Sweet Smoke......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ad de Jong
Ad de Jong schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:51:
[...]

Inmiddels de naald erin zitten (viel me niets tegen) en alles afgesteld (thnx voor de tips/handleidingen) en ik moet zeggen.... wat een verschil.
Thriller heeft nog nooit zo goed geklonken als nu.
Lijkt wel veel sprankelender, meer detail en het stereobeeld lijkt ook echt een heel stuk beter te zijn.

Natuurlijk de naald is nieuw, hij is ook beter dan een nieuwe originele en de afstellingen zouden nu (al weet ik zeker dat iemand die het vaker gedaan heeft er nog meer uit zou kunnen halen) ook goed moeten zijn maar dat zo'n oude set nog zo zou kunnen klinken.... en dan is het nog maar een AKAI.

_/-\o_ O+

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Vraagje, ik heb een Denon DP300F op het oog. Het op te lossen defect is een armlift die niet goed meer werkt. Is dit te doen? Doel is om lekker bezig te zijn, te leren en de opgeknapte speler weer te verkopen. Het heeft dus vlgs mij geen zin om er een nieuwe arm op te plaatsen.

Ik lees namelijk een paar berichten op WWW die de indruk wekken dat het mechanisme van deze speler 'matig' is. Bij een defect wordt het een retourtle leverancier omdat je er zelf niets aan kan doen, als ik die posts moet geloven. Na het opknappen en aanpassen van mijn TD166 en het repareren en opknappen van een Sony PS-LX2 wil ik wel een volgend projectje oppakken. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en adviesen.

Nu op de draaiert (juist, de TD166 oOo ): Sweet Smoke - Just A Poke.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr_petit
patrickbcd12 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:33:

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar iets wat leuk klinkt en mijn platen niet gaat slopen. Deze wil ik door middel van RCA --> aux aansluiten op mijn soundbar. Welke zouden jullie mij aanraden en waarom? Budget is ongeveer 100-150 euro.

Alvast bedankt!
In die prijsklasse kan ik geen enkele nieuwe speler aanraden.
De goedkoopste spelers die aan te raden zijn, zijn een denon dp300f of een teac tn200 (beide ca 230 euro), teac tn-300 (270 euro), pro-ject debut III (230 euro) of pro-ject essential II (270 euro).
Voor beide pro-jects heb je dan nog een phono voorversterker nodig (v.a. 30 euro).

Alle goedkopere tafels hebben bijv. geen anti-skating, geen naalddrukinstelling, geen los element (1/2" format), soms een keramisch element etc etc, kortom allemaal rommel aangezien dit basisdingen zijn die een tafel moet hebben.

Wil je goedkoper, dan moet je 2e hands zoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik weet niet waar @patrickbcd12 woont maar mocht je binnen de 150 euro willen blijven, je er niet teveel in willen verdiepen en zo min mogelijk risico willen lopen, dan moet je kijken naar betrouwbare adresjes waar ze oudere platenspelers van op zich nette kwaliteit een onderhoudsbeurt hebben gegeven zodat ze weer probleemloos functioneren, liefst voorzien van een goede garantie. Een voorbeeld van zo'n verkoper:

https://link.marktplaats.nl/m1231696855

Dat is altijd beter dan zo'n prul met een nieuwprijs van 100 euro dat niet aan de basiseisen voldoet voor een goed instelbare, goed met je vinyl omgaande en goed klinkende platenspeler.

[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 20-02-2018 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Interessant die discussie over nieuw versus tweedehands vinyl. Ik heb momenteel zo'n 600 LP's waarvan het gros, zeg 85% 2e hands gekocht is. Ik koop albums nieuw als de albums 2e hands duurder zijn dan de nieuwe exemplaren.
Nieuwe LP's vallen me regelmatig wat tegen. Veel van mijn oudere LP's sprankelen meer, hebben een meer open geluidsbeeld. En inderdaad klinken nieuwe albums vaak ook wat dof. Dat hand ik laatst bijvoorbeeld met het album There and back van Tangarine. Moest de treble echt wat opdraaien om het een beetje te laten klinken. De reissues van Eels zijn aan de andere kant dan weer erg goed gedaan, het kan dus wel.

Veel van mijn LP's heb ik voor een paar euro gekocht. Bij het invoeren van de albums in Discogs heb ik ook een (optische) grading gedaan. Als ik nu ergens in een kringloop of op een beurs ben dan kan ik eenvoudig kijken of het daar aangeboden exemplaar er beter uitziet als degene die ik zelf heb.

Bij de 2e hands albums heb ik zelden meegemaakt dat albums die er optisch redelijk goed tot goed uitzien grijsgedraaid zijn. Wel zijn sommige persingen me wel eens tegengevallen. Zo heb ik een paar Engelse Carisma persingen van Genesis albums met weinig dynamiek er in. Wellicht komt dat doordat Carisma bij deze albums teveel van één matrijs heeft geperst, het zogenaamde doorpersen?

Sowieso zit er ook wel verschil in geluid tussen de diverse landen heb ik het idee. Vorige week heb ik een Portugese persing van E.V.E. van The Alan Parsons project gekocht. Dat was echt niks: dof, weinig dynamiek. Mijn Nederandse persing kraakte me wat teveel maar de geluidskwaliteit was echt veel en veel beter. Dan gaat dynamiek bij mij toch boven wat gekraak, daar luister ik wel doorheen.

Nou, van dat soort dingen dus. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook oudere LP's FTW als het gaat om geluidskwaliteit. De sprankeling die daar in zit mis je inderdaad bij de nieuwe persingen. Althans, vroeger was het eerder regel, nu is het een uitzondering. Zou de smaak van de geluidstechnici die de mastering doen veranderd zijn onder invloed van de dance muziek? Of hebben hun oortjes nogal te lijden gehad? Of weten ze niet (meer) hoe je een goede master voor vinyl maakt? Wie zal het zeggen.

Maar er zijn ook bij oude platen flinke verschillen. UK persingen zijn doogaans goed, Japanse persingen ook. US heel wisselend. NL / "Europe" (heel veel daarvan is geperst in NL) persingen zijn doorgaans goed. Met Spaanse en Portugese persingen heb ik minder goede ervaringen, tot aan een persing van Fleetwood Mac's Rumours die zó off-center was dat je gewoon de hele plaat naar vette jengel zat te luisteren. Uit Italië heb ik dan weer een paar platen die wel ok zijn.

De uitzondering bevestigt natuurlijk de regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:23

Polycom

Poes van goud

Ik vind een klein kraakje altijd wel z'n charme hebben. Ik koop liever 2e hands platen omdat ik het zoeken door platenbakken erg leuk vind. Daarnaast support ik de lokale platenboer en vind ik het altijd een leuke uitdaging om 2e hands platen (natuurlijk wel in goede staat) voor een leuke prijs te vinden.

Je kan tegenwoordig alles via het internet kopen maar voor mij gaat de glans er dan behoorlijk af. Daarnaast vind ik platen wassen en nieuw vinyl (lees: re-re-re-issue) vaak maar onzin... ga dan lekker CD's luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickbcd12
mr_petit schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 22:00:
[...]

In die prijsklasse kan ik geen enkele nieuwe speler aanraden.
De goedkoopste spelers die aan te raden zijn, zijn een denon dp300f of een teac tn200 (beide ca 230 euro), teac tn-300 (270 euro), pro-ject debut III (230 euro) of pro-ject essential II (270 euro).
Voor beide pro-jects heb je dan nog een phono voorversterker nodig (v.a. 30 euro).

Alle goedkopere tafels hebben bijv. geen anti-skating, geen naalddrukinstelling, geen los element (1/2" format), soms een keramisch element etc etc, kortom allemaal rommel aangezien dit basisdingen zijn die een tafel moet hebben.

Wil je goedkoper, dan moet je 2e hands zoeken.
Oke Duidelijk! Ik denk dat ik dan maar even door moet sparen voor een echt goede speler. Bedankt voor de tips! Is er één van deze die er echt bovenuit springt of zijn ze wel redelijk vergelijkbaar? En als ik kijk naar een voorversterker, zit hier dan ook nog echt verschil in of is een goedkope voorversterker ook wel prima?
Cap schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 22:36:
Ik weet niet waar @patrickbcd12 woont maar mocht je binnen de 150 euro willen blijven, je er niet teveel in willen verdiepen en zo min mogelijk risico willen lopen, dan moet je kijken naar betrouwbare adresjes waar ze oudere platenspelers van op zich nette kwaliteit een onderhoudsbeurt hebben gegeven zodat ze weer probleemloos functioneren, liefst voorzien van een goede garantie. Een voorbeeld van zo'n verkoper:

https://link.marktplaats.nl/m1231696855

Dat is altijd beter dan zo'n prul met een nieuwprijs van 100 euro dat niet aan de basiseisen voldoet voor een goed instelbare, goed met je vinyl omgaande en goed klinkende platenspeler.
Dat is inderdaad ook geen gek idee, ik vind die oudere platenspelers ook wel echt wat hebben. Ik woon zelf in Drenthe, weet je toevallig een betrouwbaar adresje in deze regio?

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:33

blaatschaaap

schaap

Ik koop zelf graag nieuwe LP's, als ze ouder zijn dan bij voorkeur in mint/near-mint condition. Ik kom af en toe wel eens in een platenzaak om door de bakken te bladeren, maar omdat de muziek die ik zoek niet heel gangbaar is kom ik vaak van een koude kermis thuis. Ik haal er dan ook niet echt veel plezier uit om een uur lang door (vaak niet bepaald ergonomisch geplaatste) bakken te bladeren en zonder resultaat weer huiswaarts te keren :P Tijdje terug ook op een platenbeurs geweest, erg veel van hetzelfde, wat helemaal niet erg is als muziek uit de top2000 je ding is, maar voor mij is het niet heel spannend.

Online bestellen is dan echt een uitkomst. Ik bestel indien mogelijk bij de Plato, die hebben een kleine winkel hier in Apeldoorn. Zodra het binnen is krijg ik een mailtje en kan ik het ophalen, ideaal. Alles wat ik daar niet kan krijgen gaat via webshops of discogs.

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!
patrickbcd12 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:01:
[...]

Dat is inderdaad ook geen gek idee, ik vind die oudere platenspelers ook wel echt wat hebben. Ik woon zelf in Drenthe, weet je toevallig een betrouwbaar adresje in deze regio?

Bedankt voor de hulp!
Ben niet erg op de hoogte van het aanbod in Drenthe, maar Jan uit Drachten is een bekende marktplaats verkoper die nette spullen voor een redelijke prijs levert. Hij heeft bijvoorbeeld een mooie degelijk gebouwde Mitsubishi platenspeler in de aanbieding, quarz lock direct drive, s-arm met SME aansluiting, 8.5 kg zwaar. Die staat mijlen ver boven zo'n 100 euro prul dat je nieuw koopt. Altijd vragen naar de staat, evt gebreken en garantie.

https://www.marktplaats.n...nspeler-type-dp-680q.html

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 21-02-2018 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Ik koop zowel nieuw als 2e hands. Wel vind ik de kwaliteit van 2e hands tegenwoordig vaak slechter dan van een aantal jaren terug. Het mooiste is kennelijk wel opgekocht. Hoe een plaat er uit ziet zegt vaak niet veel. Ik heb platen die na wassen (doe ik standaard) er smetteloos uitzien, maar nog steeds knetteren als een haardvuurtje, vooral in stille of zachte gedeeltes. Mijn Gyger s naald met zijn lange contactvlak pikt veel detail op, maar dus ook veel kleine beschadigingen van het vinyl.
Van oude platen die 2e hands vaak onbetaalbaar zijn koop ik net zo makkelijk een reissue. Die kraken dan tenminste niet (doorgaans). Een tikje hier en daar is ok, maar ik behoor niet tot de mensen die denken dat kraken bij de charme van platendraaien hoort. En een schone plaat kraakt ook niet en tikt nauwelijks. Dat het wel kan bewijst de MOV reissue van Mr Wonderful van Fleetwood Mac die ik net kreeg. Doodstil in de groeven.

Voor wat interessante persingen zijn kijk ik vaak op de Steve Hofmann forums. Helaas zijn het vaak VS-persingen die je hier nauwelijks ziet die interessant zijn. Hoe dan ook kan het een speurtocht zijn. The Seeds of Love van Tears for Fears: de UK persing zou superieur zijn. 3 near mint exemplaren moeten bestellen voor ik er eentje had die ik zelf ook near mint vond klinken (optisch zagen ze er allemaal near mint uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stil in de groeven is fijn maar voor mij zeker niet het belangrijkste criterium. Ik heb liever een goed gemasterde plaat met wat groefruis en tikjes dan een plaat met boembassen of emmergeluid met hele stille groeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
patrickbcd12 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:01:
[...]
Oke Duidelijk! Ik denk dat ik dan maar even door moet sparen voor een echt goede speler. Bedankt voor de tips! Is er één van deze die er echt bovenuit springt of zijn ze wel redelijk vergelijkbaar? En als ik kijk naar een voorversterker, zit hier dan ook nog echt verschil in of is een goedkope voorversterker ook wel prima?
Zelf vind ik de pro-jects interessante spelers. Die hebben een 'audiofiele' opbouw met arm met redelijke lagering etc. Alleen het meegeleverde element (ortofon om-5e) vind ik een matig element. Upgraden naar een audio technica at-95e (€30) zou raadzaam zijn. Over de meegeleverde elementen van de andere spelers kan ik niet veel zeggen anders dan dat dat natuurlijk ook instapelementen zijn (ik geloof allemaal AT), maar de tn-300 heeft geloof ik wel een at-95e element als standaard.

Qua goedkope phono voorversterkers wordt in z'n algemeenheid deze als beste beschouwd:
Dynavox tc-750
https://www.conrad.nl/nl/...navox-tc-750-1361532.html
ook verkrijgbaar onder de naam TCC TC-750

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mr_petit
Polycom schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:47:
Daarnaast support ik de lokale platenboer
Ja maar die lokale platenboeren zorgen er wel voor dat alle zolderopruimingen op Marktplaats leeggekocht worden.... :|
Dat vond ik vroeger altijd het leuke aan platen kopen. Dan kom je bij 'de mensen thuis', vaak in een situatie dat vrouwlief de zolder wil opruimen en dat manlief dan vertelt dat hij vroeger zoveel moeite had gestoken in het zorgvuldig samenstellen van z'n verzameling (met bijna de tranen in z'n ogen dat die de deur uit moet :D )
En dan kon je dus ook heel vaak veel platen van 1 artiest scoren of van een bepaald genre, en dan nam je ook vaak platen mee uit dat genre, maar weer van artiesten die je nog niet kende.
En dan vertrek je soms ook nog met de oude draaitafel van hem.
Die tijden komen helaas nooit meer weer. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zo verkocht ik vrijwel mijn gehele cd-verzameling (circa 1000 stuks) om ruimte te maken voor de spullen van onze dochter. Uiteindelijk alles in 1 koop verkocht voor een verzamelaar. Veel van de muziek was niet eens zijn smaak, zo gaf hij aan, maar hij wilde graag zijn kasten vullen met zoveel mogelijk genres en artiesten. Hij had rijen met kasten gemaakt die op muzikale vulling stonden te wachten. Ik geloof dat ik € 75 heb ontvangen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
ouch :X
Ook al heb je maar een tientje per cd betaald, dan is het nog steeds 10mille aan cd's :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 07:40
mr_petit schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:02:
[...]

Zelf vind ik de pro-jects interessante spelers. Die hebben een 'audiofiele' opbouw met arm met redelijke lagering etc. Alleen het meegeleverde element (ortofon om-5e) vind ik een matig element. Upgraden naar een audio technica at-95e (€30) zou raadzaam zijn. Over de meegeleverde elementen van de andere spelers kan ik niet veel zeggen anders dan dat dat natuurlijk ook instapelementen zijn (ik geloof allemaal AT), maar de tn-300 heeft geloof ik wel een at-95e element als standaard.

Qua goedkope phono voorversterkers wordt in z'n algemeenheid deze als beste beschouwd:
Dynavox tc-750
Ik was zeer onder de indruk van dit element. De AT-95E kon mij nooit overtuigen. Helaas van die Nagaoka de naald kromgebogen tijdens een ietwat overdreven schoonmaakrondje :+. Maar voor de prijs zou ik liever voor die kiezen dan voor de AT-95E. Kan persoonlijk zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Cap schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:26:
Stil in de groeven is fijn maar voor mij zeker niet het belangrijkste criterium. Ik heb liever een goed gemasterde plaat met wat groefruis en tikjes dan een plaat met boembassen of emmergeluid met hele stille groeven.
Ja de mastering is het belangrijkst.
Vroeger had je idd soms platen ertussen zitten die totaal dof en levenloos klonken.
Dat merk ik nu niet zozeer meer met de moderne releases, maar dus wel dat ze wat doffig klinken. Ik heb zo het vermoeden dat ze snare en bekkens iets terugdraaien in volume en wellicht 80-100hz bassen wat opdraaien om een wat 'warmer' 'vinlylgeluidje' te creëren. Dus een sound die door de markt gevraagd wordt ipv dat wat door de grenzen van de techniek gedicteerd wordt ;)

Of die slechte persingen van vroeger nou aan de master lagen of aan de persing (dus wellicht hoeveel exemplaren ze van een stamper maken oid) is mij nooit duidelijk geworden.
Als de platen allemaal hetzelfde serienummer in discogs hebben zou je zeggen dat het allemaal dezelfde master (en ook dezelfde gesneden laquer) is. Van die laquer wordt dan een kopie gemaakt, waarvan weer een reeks kopieën wordt gemaakt, waarvan weer een reeks kopieën wordt gemaakt waarmee geperst wordt.
Jorgen schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:45:
Zo verkocht ik vrijwel mijn gehele cd-verzameling (circa 1000 stuks) om ruimte te maken voor de spullen van onze dochter. Uiteindelijk alles in 1 koop verkocht voor een verzamelaar. Veel van de muziek was niet eens zijn smaak, zo gaf hij aan, maar hij wilde graag zijn kasten vullen met zoveel mogelijk genres en artiesten. Hij had rijen met kasten gemaakt die op muzikale vulling stonden te wachten. Ik geloof dat ik € 75 heb ontvangen. :'(
Zo ken ik iemand die nu als een gek cd's aan het kopen is om zo een leuke collectie op te bouwen. Maar 75 euro voor 1000st is wel heel weinig 8)7 ook al wordt de cd nu enorm afgeschreven. Goede tijd om een verzameling te beginnen, want er is eigenlijk helemaal niets mis met cd's.
ksborg schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:54:
[...]

Ik was zeer onder de indruk van dit element. De AT-95E kon mij nooit overtuigen. Helaas van die Nagaoka de naald kromgebogen tijdens een ietwat overdreven schoonmaakrondje :+. Maar voor de prijs zou ik liever voor die kiezen dan voor de AT-95E. Kan persoonlijk zijn ;)
Ik ken dat element zelf niet uit persoonlijke ervaring maar dat is natuurlijk wel een NOS element, dus die voorraad raakt op (en de vraag is of de rubber ophanging nog helemaal 100% is).
Maar het is iig geen duur element.
Lijkt trouwens heel veel op een philips gp-400 mk2 element (wellicht verraad dat z'n leeftijd ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@mr_petit Klopt. Ik kreeg daarvóór biedingen van handelaren die voor een tientje of € 25 de boel wel wilden ophalen. Mijn ex en ik hadden destijds een erg klein huis en een babymeisje op komst. Dus verzameling de deur uit (die was eerder al verhuisd naar de trapkast :() ruimte voor de box en babyspullen maken, enz. Overigens had ik ook bij Used Products en zulke winkels gevraagd wat ze ervoor boden, maar dan kwam het ook maar op een paar cent per schijfje, of zagen ze er meteen vanaf omdat 90% mainstreammuziek was, die ze al in overvloed hadden.

Ik vond het ook heel erg jammer, maar heb gelukkig het meeste wat ik leuk vond gedigitaliseerd op 320 kbps mp3. Een twintigtal cd's bewaard die ik erg mooi vond en de rest nu via Spotify Premium.

[ Voor 18% gewijzigd door Jorgen op 21-02-2018 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Je bedoelt zoiets als dit:
https://www.marktplaats.n...f8598c624&previousPage=lr

Pff, dan ben je jaren bezig om kaf van koren te scheiden :+

• patrickbcd12
mr_petit schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:02:
[...]

Dynavox tc-750
Die pro-jects lijken mij ook wel wat. Al ben ik wel bang dat wanneer ik even niet in de buurt ben niet op tijd de naald van de plaat kan halen. Een automatische lijkt me ook wel ideaal. Hoe zit het dan met interferentie van de extra elektrische onderdelen? Merk je dit echt of zal dit niet zo opvallend zijn voor een beginnend plaatjesdraaier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

patrickbcd12 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 08:17:
[...]

Die pro-jects lijken mij ook wel wat. Al ben ik wel bang dat wanneer ik even niet in de buurt ben niet op tijd de naald van de plaat kan halen. Een automatische lijkt me ook wel ideaal. Hoe zit het dan met interferentie van de extra elektrische onderdelen? Merk je dit echt of zal dit niet zo opvallend zijn voor een beginnend plaatjesdraaier?
LP's luisteren doe ik heel bewust. Ik bedenk wat ik wil gaan luisteren, zet die LP op en geniet. Ik ben wat dat betreft dus altijd in de buurt aan het einde van een kant. Als er geen beschadigingen of andere rare dingen aan de hand zijn met de uitloopgroef, is het ook helemaal geen ramp als het een paar minuten duurt voor je de naald omhoog tilt.

De zwakste schakel bepaalt de sterkte van de ketting. Je kan de high end platenspeler hebben, maar met 'gewone' boxen haal je er nooit alles uit. En zijn je boxen vervolgens perfect, dan blijkt de versterker beter te kunnen. En dan heb ik het nog niet eens over vergulde aansluitingen en bekabeling van zilverdraad dat door elfen bij volle maan is gesmeed................ Met andere woorden, volgens mij geen probleem. Wat wel kan is dat mechanische onderdelen geluid maken omdat ze niet goed gesmeerd zijn of niet helemaal goed gemonteerd zijn. Meestal geen zaken die onoplosbaar zijn. Feit is wel dat wat er niet in zit ook niet kapot kan gaan :Y . Tenslotte, voor elk soort platenspeler zijn goede en minder goede merken en typen te vinden. Het is veel meer een kwestie van persoonlijke voorkeur (en daarmee ook gemak) en budget.

Zelf heb ik een volledig handbediende, snaaraangedreven Thorens TD166 en een Semi-automatische, direct drive Dual 704. Beiden zijn hele goede spelers. De enige reden dat de Dual niet in de woonkamer staat, is dat er een lelijke scheur in de kap zit. Als je naar de kwaliteit van die speler kijkt, had ik nooit een tweede hoeven kopen voor in de woonkamer. Maar ja, als de vrouw zegt dat er een andere moet komen, wie ben ik dan om te weigeren O-) .

[...]

Het is heel persoonlijk, maar ik heb dat zelf ook. Ik heb er echt een hekel aan als die naald in de uitloopgroef staat te draaien. Niet dat de naald meteen stuk gaat maar het is gewoon irritant dat ie niet automatisch stopt, en je blijft elke 2 seconden die tik van de uitloopgroef horen. Ik voel me dus wel degelijk gedwongen om altijd meteen naar de platenspeler te lopen: in de groef laten lopen is voor mij geen optie, ook al is het maar een paar minuten.

Als je dat nu al niet handig lijkt dan zou ik niet aan instap een Pro-ject beginnen. Daarnaast is ie ook absoluut niet beter dan een goede Japanner van weleer. Vergis je niet in de kwaliteit van zo'n oudere speler.

Vind je zo'n Pro-Ject gewoon mooi en wil je hem daarom, dan moet je afzien van een automatische afslag.
Wil je sowieso gewoon een nieuwe en ben je bereid daar extra voor te betalen, dan is de Pro-Ject een optie. Maar dan heb je ook nog de keus uit een Denon DP-300F die wel een automatische afslag heeft.

Interferentie heb je niet bij een goede (semi-) auto afspeler, omdat dit mechanisme tijdens het afspelen zelf niet actief is. Alleen bij het starten (arm in inloopgroef) en het stoppen (arm uit uitloopgroef) dus.

Bij een oude (semi-)automaat is het wel van belang dat het mechanisme goed gesmeerd en afgesteld is, daarom heb je een betrouwbare verkoper nodig die je kan laten zien dat het mechanisme netjes werkt en er liefst ook een garantie op geeft. Belt drive spelers hebben een aandrijfsnaar, betreft het een oude speler dan moet de snaar vervangen zijn omdat deze in het gebruik oprekt en uithardt. Is dit niet gebeurd dan moet je minimaal 15 euro bij de prijs van de speler optellen voor een nieuwe snaar die je dan ergens moet bestellen. Direct drive spelers hebben geen aandrijfsnaar dus daar is dat probleem niet: onderhoudsvrij zolang geen defect optreedt.

[ Voor 35% gewijzigd door Cap op 22-02-2018 15:37 ]

• dreamscape
  • Laatst online: 19-09 15:08
Cap schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:22:
[...]
Vind je zo'n Pro-Ject gewoon mooi en wil je hem daarom, dan moet je afzien van een automatische afslag.
Jammer eigenlijk, want ze hebben vroeger wel bestaan met een soort automatische stop. De arm werd niet opgetild en terug bewogen naar het begin, maar de plaat werd gewoon gestopt. Je naald ligt dan dus nog wel in de groef, maar het geheel staat stil en blijft niet de hele nacht staan draaien omdat je in slaap gevallen bent met een muziekje.

Dat mechaniek werkte best mooi. Aan de onderzijde van de speler zat een palletje dat met de arm mee kon draaien en die in een soort lichtsluisje terecht kwam en daarmee de voeding van de motor afschakelde. Een kennis van me heeft een oude Pro-Ject met dat systeem erin.

* dreamscape maakt het wel eens mee dat hij vergeet een plaat uit te zetten - een speler zonder afslag in een gesloten audiomeubel, dat is een goede combi.

Punctuality is the politeness of kings

dreamscape schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:39:
[...]

* dreamscape maakt het wel eens mee dat hij vergeet een plaat uit te zetten - een speler zonder afslag in een gesloten audiomeubel, dat is Geen goede combi.
Lijkt me dat je dit bedoelde. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mij overkomt dat ook wel eens met m'n Audio Technica. Dan kom je er na een uur ineens achter dat de muziek is gestopt en de plaat nog vrolijk verder draait.

• dreamscape
  • Laatst online: 19-09 15:08
Cap schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 18:27:
[...]

Lijkt me dat je dit bedoelde. :)
Yup :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
[...]
Een automatische lijkt me ook wel ideaal. Hoe zit het dan met interferentie van de extra elektrische onderdelen? Merk je dit echt of zal dit niet zo opvallend zijn voor een beginnend plaatjesdraaier?
Op zich hoeft een automatische of semi-automatische speler de kwaliteit niet te beinvloeden. De automatiek zelf zit niet aan de arm vast terwijl de speler speelt en wordt alleen getriggered als de naald in de uitloopgroef komt. En qua electrische componenten zit er voor de automatiek vaak niet veel in; niet meer dan doorgaans voor de aandrijving wordt gebruikt

Als je serieus aan een pro-ject zit te denken maar toch een semi automaat wilt, dan kan je altijd nog een losse armlift installeren zoals een q-up.
YouTube: The Q UP on a PRO-JECT Debut Carbon Turntable
Niet zo elegant als een echt semi-automaat en je moet ook niet vergeten elke keer die armlift op scherp te stellen anders kan de arm niet de volledige slag over de plaat maken en begint ie ergens halverwege tegen de armlift te lopen.
Er zijn meerdere van dit soort modelletjes
Kost natuurlijk ook weer extra. Ik geloof dat de q-up het goedkoopst is rond de 60 euro

Zelf zou ik niet snel een compleet handmatige tafel kopen om precies dezelfde reden als Cap ook schreef.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 23-02-2018 05:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:14
Heb hier een speler met en zonder automatische afslag, wissel weleens tussen beide, gewoon voor de leuk... maar die automatische afslag is hetgeen ik het meest mis als ik weer eens wissel. Volautomaat hoeft van mij niet, maar die afslag is wel erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Uiteraard is goede mastering belangrijk, maar de 2 sluiten elkaar niet uit. Ik wil dus goed gemasterde platen die ook technisch goed geperst zijn. Wat blijft er over van het "zwart tussen de instrumenten" als er een standaard stoorsignaal is meegeperst? Soms hoor ik ook een soort gierend geluid. Lijkt me of ik dan het lager/de motor van de snijmachine hoor. Die ouwe dingen zullen ook wel niet allemaal meer even goed zijn.

Voor degenen die vinden dat hun cd's te veel plaats innemen: je kan ze eerst ook in fleecepacks doen. Dan kan je 1000 cd's op verrassend weinig ruimte kwijt. Zoeken is wat lastiger, maar je kan niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickbcd12
Cap schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:22:
[...]

Het is heel persoonlijk, maar ik heb dat zelf ook. Ik heb er echt een hekel aan als die naald in de uitloopgroef staat te draaien. Niet dat de naald meteen stuk gaat maar het is gewoon irritant dat ie niet automatisch stopt, en je blijft elke 2 seconden die tik van de uitloopgroef horen. Ik voel me dus wel degelijk gedwongen om altijd meteen naar de platenspeler te lopen: in de groef laten lopen is voor mij geen optie, ook al is het maar een paar minuten.

Als je dat nu al niet handig lijkt dan zou ik niet aan instap een Pro-ject beginnen. Daarnaast is ie ook absoluut niet beter dan een goede Japanner van weleer. Vergis je niet in de kwaliteit van zo'n oudere speler.

Wil je sowieso gewoon een nieuwe en ben je bereid daar extra voor te betalen, dan is de Pro-Ject een optie. Maar dan heb je ook nog de keus uit een Denon DP-300F die wel een automatische afslag heeft.

Interferentie heb je niet bij een goede (semi-) auto afspeler, omdat dit mechanisme tijdens het afspelen zelf niet actief is. Alleen bij het starten (arm in inloopgroef) en het stoppen (arm uit uitloopgroef) dus.

Bij een oude (semi-)automaat is het wel van belang dat het mechanisme goed gesmeerd en afgesteld is, daarom heb je een betrouwbare verkoper nodig die je kan laten zien dat het mechanisme netjes werkt en er liefst ook een garantie op geeft. Belt drive spelers hebben een aandrijfsnaar, betreft het een oude speler dan moet de snaar vervangen zijn omdat deze in het gebruik oprekt en uithardt. Is dit niet gebeurd dan moet je minimaal 15 euro bij de prijs van de speler optellen voor een nieuwe snaar die je dan ergens moet bestellen. Direct drive spelers hebben geen aandrijfsnaar dus daar is dat probleem niet: onderhoudsvrij zolang geen defect optreedt.
Dat de plaat met de naald in de groef blijft ronddraaien lijkt mij dus ook niet prettig. Ik denk dat ik maar voor een (half)automatische moet gaan. De Denon heb ik op aanraden van @mr_petit bekeken en die spreekt mij wel aan! Zijn er verder nog halfautomaten in deze prijsklasse die aan te raden zijn? Ik zou zelf wel het liefst gaan voor een nieuwe. Aangezien ik er zelf nog weinig verstand van heb zou ik het prettig vinden als die het de komende tijd gewoon doet en ik eventueel de garantie kan aanspreken.
mr_petit schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 05:48:
[...]

Op zich hoeft een automatische of semi-automatische speler de kwaliteit niet te beinvloeden. De automatiek zelf zit niet aan de arm vast terwijl de speler speelt en wordt alleen getriggered als de naald in de uitloopgroef komt. En qua electrische componenten zit er voor de automatiek vaak niet veel in; niet meer dan doorgaans voor de aandrijving wordt gebruikt

Als je serieus aan een pro-ject zit te denken maar toch een semi automaat wilt, dan kan je altijd nog een losse armlift installeren zoals een q-up.
YouTube: The Q UP on a PRO-JECT Debut Carbon Turntable
Niet zo elegant als een echt semi-automaat en je moet ook niet vergeten elke keer die armlift op scherp te stellen anders kan de arm niet de volledige slag over de plaat maken en begint ie ergens halverwege tegen de armlift te lopen.
Er zijn meerdere van dit soort modelletjes
Kost natuurlijk ook weer extra. Ik geloof dat de q-up het goedkoopst is rond de 60 euro

Zelf zou ik niet snel een compleet handmatige tafel kopen om precies dezelfde reden als Cap ook schreef.
Ik vind die pro-jects er leuk uit zien, maar dan vind ik gebruiksgemak toch belangrijker. Ook omdat ik dan nog een pre amplifier zou moeten kopen. Wel een leuk apparaatje trouwens dat q-up!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/ksZj8H/lps4.jpg

Deze lp gisteren binnen gekregen, en mogelijk de best klinkende opname die ik ooit heb gehoord op welke geluidsdrager ook _/-\o_

Schitterend album met een schitterende mastering/persing.. wat wil een mens nog meer :) :)

[ Voor 7% gewijzigd door oldsmelly op 25-02-2018 09:12 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
oldsmelly schreef op zondag 25 februari 2018 @ 08:57:
Deze lp gisteren binnen gekregen, en mogelijk de best klinkende opname die ik ooit heb gehoord op welke geluidsdrager ook _/-\o_
Dat klinkt goed! Ik heb wel eens bij de bakken van MFSL persingen gekeken maar ik zag zelden een album dat me enorm aansprak. Alan Parsons is echter wel top, heb ook al een reguliere versie va I robot dus dank voor de tip. Waar heb je 'm gekocht?

Afgelopen dinsdag kreeg ik een email van Planète Disque met een generieke code voor 12% korting op het assortiment. Volgens de mail 8 dagen geldig, dat zal t/m komende woensdag zijn.

Code:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Vooral de heldere hoezen vind ik erg prettig, je ziet hierdoor nog goed alle details van de platenhoes en de hoes is goed beschermt tegen verdere slijtage.

[ Voor 31% gewijzigd door musicfreak op 25-02-2018 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
@musicfreak

Ik heb hem hier gehaald --> https://www.northendhaarlem.nl/ is echt de goedkoopste volgens mij echter je moet soms wat geduld hebben bij het bestellen. Ook de aantallen die je ziet staan bij "voorraad" kloppen vaak niet. Maar ze hebben daar echt van alle grote "High fidelity" labels de platen !
Ik heb ook de reguliere versie( en die klinkt al erg goed) maar deze slaat alles..

Als het goed is krijg ik dinsdag de "Original Master Recording van Dire Straits binnen .. _/-\o_

Deze dus

https://www.northendhaarl...ers-in-arms-hq-45rpm-2lp/

Enig nadeel.... ze benne peperduur

edit: happysadrecords is ook een online shop die alles zo'n beetje heeft van msfl en andere .. nou ja online je kan alleen een pdf downloaden met titels en prijzen O-)

[ Voor 45% gewijzigd door oldsmelly op 25-02-2018 15:24 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
oldsmelly schreef op zondag 25 februari 2018 @ 15:10:
Ik heb hem hier gehaald --> https://www.northendhaarlem.nl/ is echt de goedkoopste volgens mij

edit: happysadrecords is ook een online shop die alles zo'n beetje heeft van msfl en andere .. nou ja online je kan alleen een pdf downloaden met titels en prijzen O-)
Dank voor de links! Ik ga eens kijken naar het aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 17:54
oldsmelly schreef op zondag 25 februari 2018 @ 08:57:
[afbeelding]

Schitterend album met een schitterende mastering/persing.. wat wil een mens nog meer :) :)
Oef... Mooie superieure persingen altijd van Mobile Fidelity Soundlab... Daarom klinkt deze Alan Parsons Project LP ook zo goed...

En ik spreek uit ervaring: ik heb 2 LP's die door hen geperst zijn in mijn collectie...

Ik moet mij dan ook altijd inhouden als ik een album zie die mij aan staat en die door hun is geperst... Want voor je het weet ben je zo 100 euro lichter als er een paar te koop staan... :9~ ;)

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
Filmpje van Michael Fremer die in alle onhandigheid wat platenschoonmaakmethodes demonstreert.

Wel interessant om te zien dat die knosti-kloon O-ringen in de houder heeft.
Ik geloof dat de nieuwe "knosti generation II" ook een soort rubber ringen in de houder heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad heel onhandig, niet alleen die record cleaners maar ook Fremer. :P

Ik kijk vooral met afgrijzen naar die Ion draaitafel. Dat plateau waggelt als een gek bij de minste aanraking van zelfs de borstelharen en is zo te zien één en al goedkoop plastic. Wat een vreselijk ding. En dan moet je op van die Amerikaanse fora lezen dat zo'n Ion best ok is. Brrr..

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 25-02-2018 22:19 ]

Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.