Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 101 Laatste
Acties:
  • 591.351 views

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 10:47
Vandaag kwam een collega ineens aan dat ie wat spul had meegenomen dat ik wel even kon lenen. Een Benz Micro MC Silver element en een voorversterker. Hij heeft zelf inmiddels ander spul in gebruik.

Alle twijfels over de kwaliteit van mijn Technics speler zijn weg. Alleen nu heb ik een dure smaak gekregen :+. Wat klinkt dit fantastisch!

• TweeB
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Olghur schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:55:
[...]

Als je voor Direct Drive gaat is dit misschien wel iets Sanyo TP1200, Niet een van de bekendere merken (En misschien daarom ook wel voor een leuke prijs te krijgen) maar wel een erg goede speler,
Ik heb hetzelfde model thuis staan en zeer tevreden mee.

http://www.marktplaats.nl...624&previousPage=lr&pos=1
Zelfde model staat hier al jaren te draaien, recent wel nieuwe headshell/elementje gestoken. Degelijke speler. Ik zou hem eigenlijk eens moeten laten kuisen van binnen.
Zojuist lekker therapeutische platen gewassen terwijl ik lekker aan het luisteren was naar npo radio 2 met het programma vinyl paleis... Heerlijk om af en toe naar de live stream te kijken en de platen voorbij te zien komen... Nog mooier zijn de professionele EMT platenspelers van de dj van vanavond... Super gaaf en vet om te zien...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/za5Z2tBZRMmQEa4uhMHgXYsF/thumb.jpg

www.discogs.com/collection?user=rcor

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:16

franssie

Save the albatross

radio2 was top inderdaad vanavond. ikmwordt oud maar voelde me weer jong

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

franssie schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 22:58:
radio2 was top inderdaad vanavond. ikmwordt oud maar voelde me weer jong
Ze gaan vandaag door tot 00:00 vannacht... en het is de gehele avond al top... Ik ben nog jong met m'n bijna 32 jaar, maar ook ik kan er gewoon heerlijk van genieten... :)

Momenteel lekker aan het luisteren naar mijn nieuwe aanwinst van vandaag: Ed Sheeran - Divide... Gekocht in het plaatsje Goch in Duitsland bij drogisterij keten "Müller"... Tevens ook wat lege Maxell UR 90 minuten cassette bandjes meegenomen nu ik daar toch was, maar die staan niet op de foto...

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/xCXcsLddhWCLwE1tfbMsqsnJYXVlNbZuURD_PWvA3hG2nyMd8P-gfEnsa64OEWouPw9vceG5E2Q5f4rWRl7FTyjnPRZjteRU9P19Kr8uSSQyV8EPH_bhIQzOYbL-UaWLMMipQg

• Storebaelt
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13-03-2023
Gisteren binnengestapt bij 'Songs For Sale' aan de Meent in Rdam. Daar zag ik twee 'Old time favorites' die ik natuurlijk moest kopen. Ze stonden fris gewassen in de bak en waren pas geleden binnengekomen. Vanmiddag gedraaid, smullen..bij veel 'rain on the roof':
'New Riders of the Purple Sage', 1ste en 'The Adventures of Panama Red'. Ik kom wel vaker bij de Boef, maar dit is ook een leuke zaak met best veel keuze. d:)b

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:55
Kreeg vandaag Astral Disaster binnen uit Duitsland. Buitenkant verzendkarton al beschadigd. Dus met knikkende knieen open en ja hoor. deuken, schuren, dik beschadigd. me not happy, want dit is een ltd edition en ws al uitverkocht.

• MaStar
  • Laatst online: 05:47
Hoi liefhebbers!

Met spotify, youtube ed. gaat alles zeer snel en is alles beschikbaar. Veel mensen begrijpen het "hebben" van een platenspeler niet gezien deze ontwikkelingen.

Wat is nou voor jullie het "ultieme" Vinyl-muziek gevoel?

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-11 11:17
MaStar schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 20:53:
Hoi liefhebbers!

Met spotify, youtube ed. gaat alles zeer snel en is alles beschikbaar. Veel mensen begrijpen het "hebben" van een platenspeler niet gezien deze ontwikkelingen.

De herwaardering van het volledige album tov de enkele song(S).
Als je naar een LP luistert, ben je bijna verplicht de volledige plaat te beluisteren, want het is een gedoe om een nummer over te slaan,
Met de opkomst van de CD kwam de "skipcultuur" en met de digitale bestanden het "choose and pick" systeem. Je luistert dus enkel naar de nummers die onmiddellijk goed in het oor liggen, de groeiertjes krijgen zelden een derde of vierde kans.
Je mag niet vergeten dat artiesten soms heel veel tijd steken in het samenstellen van een album, zeker vroeger toen ze moesten kiezen wat op,de A-kant kwam wat op,de B-kant en dan nog in welke volgorde.

Met vinyl is de beleving weer wat trager geworden ,je moet er je tijd voor nemen en doordat het ritualistischer is geworden ga je er automatisch ook meer waarde aan geven. Het "album" als concept is terug en is weer een boek met hoofdstukken geworden.
Het is kortom weer een actieve vorm van muziek beluisteren geworden.

De album cover, ois met lyrics en foto's, de informatie/production notes op de back sleeve etc... laat ik iemand anders bewierroken.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:46
ksborg schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:39:

Alle twijfels over de kwaliteit van mijn Technics speler zijn weg. Alleen nu heb ik een dure smaak gekregen :+. Wat klinkt dit fantastisch!
Met welk element speel je normaal?

Moet je nagaan dat dit nog maar de instappers van BMS zijn :) (helaas zit het eerst volgende element al gelijk op 1000 euro...)

"man is not truly one, but truly two,"

• Skunk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-10 21:02
MaStar schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 20:53:
Hoi liefhebbers!

Ik heb gewacht met reageren tot ik klaar was met werk, maar chromium heeft het erg goed beschreven :P

Veel nummers die ik nooit een kans gaf blijken toch erg goed te zijn.
Ben albums meer gaan waarderen in zijn geheel.
Wat ik ook heb gemist is dat mijn collectie gewoon weer tastbaar is.
Maar ik maak nog steeds gebruik van spotify en youtube, is wat makelijker als je aan het gamen bent of onderweg ;)

a.k.a. Skunko3o | Skunk-o3o

• ksborg
mr_petit schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 23:27:
[...]

Met welk element speel je normaal?

Moet je nagaan dat dit nog maar de instappers van BMS zijn :) (helaas zit het eerst volgende element al gelijk op 1000 euro...)
Normaal gebruik ik deze en dat is een behoorlijk verschil :). Daarnaast heb ik ook een DAP voorversterker van 30 Euro, dus dat bij elkaar zal inderdaad geen geweldig resultaat opleveren. Maar met deze combi zou ik prima tevreden zijn... Maar als ik inderdaad kijk naar de huidige nieuwprijs van 400 Euro... Da's voor mij simpelweg te prijzig. Daar moet ik wel serieus voor gaan sparen.

Edit: Iemand trouwens ervaring met Pre-orders bij Dodax? Wil er één bestellen die 2 juni uit komt. Amazon vraagt veel meer en het lijkt er niet op dat een Nederlandse winkel hem al als pre-order aanbiedt. Gaat om deze LP

Volgens mij moet je wel direct betalen dus dat weerhoudt me nog enigszins

[ Voor 20% gewijzigd door ksborg op 19-03-2017 12:27 ]

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-11 19:45
In Mei komt de Technics SL-1200/1210GR op de markt, voor 1499 euro..

Ik weet nog goed dat je in 2005 een SL-1200mk5 voor 480 euro in Duitsland nieuw kon kopen. Dat was toen normaal, good times! Nu betaal je er 2099 voor!

• Storebaelt
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13-03-2023
chromium schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 21:53:
[...]

Je slaat de spijker op z'n kop Chromium. Zelfs meerdere albums kunnen een geheel vormen. Ik heb onlangs de 'Classic 7' van de Moody Blues gekocht. Kwestie van rustig wachten. Een Muziekmonument. _/-\o_

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:50
[...]

Als je naar een LP luistert, ben je bijna verplicht de volledige plaat te beluisteren, want het is een gedoe om een nummer over te slaan,
Met de opkomst van de CD kwam de "skipcultuur" en met de digitale bestanden het "choose and pick" systeem. Je luistert dus enkel naar de nummers die onmiddellijk goed in het oor liggen, de groeiertjes krijgen zelden een derde of vierde kans.
Je mag niet vergeten dat artiesten soms heel veel tijd steken in het samenstellen van een album, zeker vroeger toen ze moesten kiezen wat op,de A-kant kwam wat op,de B-kant en dan nog in welke volgorde.

Met vinyl is de beleving weer wat trager geworden ,je moet er je tijd voor nemen en doordat het ritualistischer is geworden ga je er automatisch ook meer waarde aan geven. Het "album" als concept is terug en is weer een boek met hoofdstukken geworden.

De album cover, ois met lyrics en foto's, de informatie/production notes op de back sleeve etc... laat ik iemand anders bewierroken.
Mooi verwoord, Chromium.
Neem daarbij de techniek van de platenspeler, of, in het geval van mijn TD166 het ontbreken van techniek. Het kunnen upgraden van je platenspeler. Het onderhouden en afstellen van de speler. Het lezen, leren begrijpen van die techniek. Het echt ervaren van het effect van een upgrade, een goede persing en de invloed van andere delen van je setup. Het genieten van het artwork en ronddraaien van het vinyl. Het met zorg (lees: liefde) behandelen van je waardevolle schijven. Het snuffelen op (virtuele) snuffelmarkten. Het bieden van faire prijzen en het uitbreiden van je verzameling. Het vullen van je database en het posten van je nieuwste aanwinsten op dit forum. Het helpen van andere vinylliefhebbers, hen vragen stellen en genieten van hun aanwinsten. Zien dat anderen ook entousiast worden van 'onze liefde voor vinyl'.

I rest my case _/-\o_

Gluren bij (de platen van) de buren.....

[...]

Heel herkenbaar Chronium en ook goed verwoord... Sinds ik CD's ging afspelen ging ik ook liedjes overslaan... Maar nu ik weer LP's draai luister ik meestal de album weer volledig...

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-11 10:05
Ook maar even Afbeeldingslocatie: http://www.tribalgod.nl/brinkster/smileys/2cent.gif er aan spenderen. :p

Ik was een van de eersten die een cd speler kocht van mijn zuurverdiende centen. Eindelijk verlost van tikken en kraakjes. Maar geleidelijk kwam het vinylgevoel weer terug toen ik in contact kwam met mijn ex collega die een jukebox had staan en regelmatig muziekbeurzen afliep.

Zo gingen wij mee op jacht en wat was ik blij dat ik al mijn oude vinyl nog had. Natuurlijk kwam er ook een jukebox. Ik gaf die cadeau aan mijn vrouw toen ze 40 werd. Vanaf dat moment werd de zoektocht op 7" pareltjes verhevigd.

En we zijn nog niet klaar eigenlijk, ik blijf kijken op discogs als ik een nummer hoor dat mij wel aanstaat. We zijn blij met de muziekwinkels die er nog wel zijn. Dat koopt toch leuker dan klik hier klik daar en klaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Bestla op 20-03-2017 07:51 ]

• Vintage1967
Ineens herinner ik mij dat mijn eerste CD, 'The Warning' van Queensrÿche, indertijd 53 Gulden kostte. Er waren nog maar een paar albums op CD uitgebracht. Van digitale opnames was nog geen sprake. Ik vond het toen al heel klinisch klinken. Ik weet het niet, maar er ontbrak voor mijn gevoel warmte, leven. En de disclaimer geldt nog steeds: bij een blinde test val ik waarschijnlijk grandioos door de mand ;) .

En het gemak van de CD was natuurlijk wel groter dan van een LP. Zoals eerder ook al aangehaald in dit topic: een platenspeler in je auto is niet echt ideaal 8)7 . Bovendien kan je nu de beste muziek voor een mooi prijsje op CD op de kop tikken. Dat ligt bij vinyl natuurlijk al een paar jaar toch wel wat anders. Maar als je dan de prachtige hoezen van Iron Maiden en de eerste albums van KISS op 12"-formaat in je handen hebt....... :9~ . Daar kan een CD-hoesje echt niet tegen op.

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:42
Daarnaast geeft het natuurlijk het leuke verzamelgevoel. Had in de jaren een aardige collectie digitale muziek "verzameld" maar het is niet echt leuk om door je muziekverzameling te klikken op een app of pc. Nu kan ik in alle rust naar de kast lopen en langs de ruggen van hoezen kijken wat ik ga draaien.

En natuurlijk de thrill of the chase als je een bepaald album ziet staan. Zo zag ik vorige week een stukje nostalgie van Sepultura staan. Prijs was conform Discogs en dus zoals veel metal albums uit de jaren 90 aardig aan de prijs maar kon hem niet laten staan. Vrouwlief kreeg dus op vrijdagavond vrolijk een moppie trash metal te horen :+

"Better ask questions before you shoot"

• Vintage1967
Chocovla schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:16:

.......Zo zag ik vorige week een stukje nostalgie van Sepultura staan........ Vrouwlief kreeg dus op vrijdagavond vrolijk een moppie trash metal te horen :+
Vertel! Vertel! Welk album? En was je vrouw helemaal blij??????

[ Voor 32% gewijzigd door Vintage1967 op 20-03-2017 11:40 ]

• Chocovla
Vintage1967 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:40:
[...]

Vertel! Vertel! Welk album? En was je vrouw helemaal blij??????
Had Arise gekocht. Beetje nostalgie aangezien dat het eerste Sepultura album was wat ik kocht als puber. Op CD dat weer wel :$

Ze vond het op zich niet zo verkeerd, zelf ook wel metal liefhebber. Vorig jaar nog meegeweest naar Into the Grave voor een Carcass nostalgia trip O+ Alleen schijnt 38 weken zwanger en metal weer niet helemaal lekker te vallen.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:10
Jawel, de Aldi biedt komende zaterdag weer LP's aan voor 15,95. Zie http://www.aldi.nl/aldi_lp_albums_48_5_26270_42848.html

Traditiegetrouw staan niet alle hoezen op de site, en in de tekst worden alleen de artiesten genoemd. :? Het album rechtsonder op de foto, is dat van Led Zeppelin? En dat album van Bowie lijkt deze te zijn, al is dat een niet officiële: https://www.discogs.com/D...-In-America/master/801645

• Vintage1967
musicfreak schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:58:
Jawel, de Aldi bied komende zaterdag weer LP's aan voor 15,95. Zie http://www.aldi.nl/aldi_lp_albums_48_5_26270_42848.html

....Het album rechtsonder op de foto, is dat van Led Zeppelin?
Bedankt voor de tip _/-\o_ !
En ja, dat is een van de Led Zeppelin albums: IV.
Met o.a. de klassieker Stairway to Heaven. Echt een heerlijk album, een aanrader alhoewel ik de kwaliteit van deze persing natuurlijk niet kan beoordelen.

• ksborg
musicfreak schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:58:
Jawel, de Aldi bied komende zaterdag weer LP's aan voor 15,95. Zie http://www.aldi.nl/aldi_lp_albums_48_5_26270_42848.html

Traditiegetrouw staan niet alle hoezen op de site, en in de tekst worden alleen de artiesten genoemd. :? Het album rechtsonder op de foto, is dat van Led Zeppelin? En dat album van Bowie lijkt deze te zijn, al is dat een niet officiële: https://www.discogs.com/D...-In-America/master/801645
Greatest Hits van Fleetwood Mac is best briljant. Was m'n eerste LP en er staan ook echt alleen maar hits op. Amy Winehouse ben ik nog wel voor in de markt. De prijs is ook wel prima als ik 't zo zie :)

Verwijderd

Bedankt voor de tip! Ga Zaterdag maar even langs de Aldi denk ik :) Wel een gekke plek om muziek te gaan kopen... (Benieuwd welk AC/DC en Chilli Peppers albums het zijn)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2017 19:54 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:16

franssie

Save the albatross

Die van Cohen heb ik al (you want it darker - serieus die is letterlijk sterfbedzwart maar geniaal). Ik ga denk ik de Boss kopen en misschien ook wel de fleetwood mac. -
edit:// oh en RHC ook natuurlijk, ACDC misschien ook wel - dank voor de tip!

[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 20-03-2017 19:53 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:10
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:44:
Benieuwd welk AC/DC en Chilli Peppers albums het zijn
Ja, dat is nog even afwachten. Van AC/DC denk ik dat het niet Let there be rock is want die hebben ze eerder gehad.

Wel grappig dat ze eens in de zoveel tijd LP's blijven verkopen bij de Aldi. Alles is ook binnen een mum van tijd weg, ze hebben per vestiging van elk album ook maar een paar stuks. Gelukkig woon ik bij een filiaal in de buurt dat van alle acties altijd behoorlijk wat krijgt (Hoogland, bij Amersfoort).

[ Voor 4% gewijzigd door musicfreak op 21-03-2017 07:16 ]

• ksborg
musicfreak schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 07:15:
[...]

Ja, dat is nog even afwachten. Van AC/DC denk ik dat het niet Let there be rock is want die hebben ze eerder gehad.

Wel grappig dat ze eens in de zoveel tijd LP's blijven verkopen bij de Aldi. Alles is ook binnen een mum van tijd weg, ze hebben per vestiging van elk album ook maar een paar stuks. Gelukkig woon ik bij een filiaal in de buurt dat van alle acties altijd behoorlijk wat krijgt (Hoogland, bij Amersfoort).
In de vestiging in Overdinkel blijven ze er altijd mee zitten. Ze hebben er dan ook maar drie per album beschikbaar dus als er toevallig wel een populaire bij zit dan heb je wel pech. Maar het zijn geen hardlopers.

Hoewel als ik je post van vorig jaar zie dan had ik Ten toch wel willen hebben destijds. Mja, toen had ik nog geen speler ;)

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11 16:28
Die Let there be rock van AC/DC was een ruk persing. Rest van de albums was wel goed.

Zou zelf denk ik voor Led Zep gaan (heb IV al 2x, beide vol krassen :p), Cohen en Winehouse, en ook benieuwd welke RHCP, kan ook interessant zijn.

Verwijderd

SPAM

[ Voor 99% gewijzigd door FeaR op 21-03-2017 12:42 ]

Verwijderd

Ik ben vrij nieuw in het vinyl wereldje en ik vroeg me af hoe je het beste je naald schoon moet maken?
Iemand tips?

Mvg

Rhino

• Vintage1967
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:32:
Ik ben vrij nieuw in het vinyl wereldje en ik vroeg me af hoe je het beste je naald schoon moet maken?
Iemand tips?

Mvg

Rhino
WELKOM, WILKOMMEN, WELCOME, BIEN VENUE (hopelijk is dat laatste goed gespeld :+ ) *O* !

Ik gebruik een bosteltje en reinigingsvloeistof.
De eerste na elke LP-kant, de tweede zo'n beetje eens in de week, schat ik.
Voor je beeldvorming: ik draai ongeveer een a twee uur vinyl per dag en in het weekend meer.
Ik heb ze in een echte, stenen winkel gekocht _/-\o_ , dus niet op de sites van de linken die ik op heb genomen. Die moet je echt alleen maar zien als voorbeeld. Een plaatje zegt meer....... ;) . Je zult zelf even moeten shoppen.

Verwijderd

Vintage1967 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:29:
[...]

WELKOM, WILKOMMEN, WELCOME, BIEN VENUE (hopelijk is dat laatste goed gespeld :+ ) *O* !

Ik gebruik een bosteltje en reinigingsvloeistof.
De eerste na elke LP-kant, de tweede zo'n beetje eens in de week, schat ik.
Voor je beeldvorming: ik draai ongeveer een a twee uur vinyl per dag en in het weekend meer.
Ik heb ze in een echte, stenen winkel gekocht _/-\o_ , dus niet op de sites van de linken die ik op heb genomen. Die moet je echt alleen maar zien als voorbeeld. Een plaatje zegt meer....... ;) . Je zult zelf even moeten shoppen.
Ga ik dan zeker even doen! Bedankt :)

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Reinigen van platen 1x in de week? Verzamel sinds mn 11e platen. Dat is 1980 alweer. En mn eigen platen nog nooit hoeven te reinigen behalve met een stofborstel.

Behalve die ik 2e hands koop gaan in bad

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:40

masauri

aka qwybyte

Vanavond om 19u zou de lijst van RSD 2017 bekend gemaakt worden, ben benieuwd welke platen we nu gaan krijgen.
Als ik het goed heb, zou er ook een re-issue van Hooverphonic Presents Jackie Cane bij moeten zitten.
https://www.discogs.com/H...-Jackie-Cane/master/47241

Iemand nog iets op zijn verlanglijst? :p

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• Chocovla
masauri schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:35:
Vanavond om 19u zou de lijst van RSD 2017 bekend gemaakt worden, ben benieuwd welke platen we nu gaan krijgen.
Als ik het goed heb, zou er ook een re-issue van Hooverphonic Presents Jackie Cane bij moeten zitten.
https://www.discogs.com/H...-Jackie-Cane/master/47241

Iemand nog iets op zijn verlanglijst? :p
Zag op de site van RSD iets over een live EP van Jason Isbell. Die zou ik zeker willen hebben. Past mooi naast zijn solowerk en de DBT in mijn platenkast :9

• Vintage1967
sugarlee89 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:45:
Reinigen van platen 1x in de week? Verzamel sinds mn 11e platen. Dat is 1980 alweer. En mn eigen platen nog nooit hoeven te reinigen behalve met een stofborstel.

Behalve die ik 2e hands koop gaan in bad
Nee joh! De vraag ging over het reinigen van de naald! Zou ik een dagtaak aan hebben met een stapeltje van 450+ albums ;) .

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-11 16:09
Ik begrijp de hype rond RSD eigenlijk niet haha. Zal aan mij liggen. Maar mooie muziek kun je het hele jaar rond kopen toch?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• maartend
Regionale Sociale Dienst? Mis ik iets?

Verwijderd

maartend schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:34:
Regionale Sociale Dienst? Mis ik iets?
Record Store Day? (denk ik) Sorry als ik het fout zeg :P

• maartend
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:37:
[...]

Record Store Day? (denk ik) Sorry als ik het fout zeg :P
Aha, vandaar dat de Aldi Vinyl verkoopt.
Elk jaar komen er op de recordstore day leuke albums uit... Helaas is het wel een commercieel feest geworden die flink gesponsord wordt door platen speler fabrikant Crosley die voornamelijk platen spelers maakt die platen slopen in plaats van netjes afspeelt zonder overmatige slijtage...

Goedkoop zijn die leuke albums overigens die dag ook niet (voor zowel de platenzaak als de consument), want Crosley wil er altijd vette winst aan maken (platenzaken dienen altijd veel aantallen in te kopen zonder te weten wat ze eigenlijk krijgen en dat is voor de kleinere platenzaak totaal niet interessant, zo volgens de eigenaar van platenzaak Miez-D in Horst waar ik regelmatig een goed gesprek heb als ik muziek nodig heb)...

[ Voor 9% gewijzigd door rcor op 21-03-2017 19:00 ]

• Arethusa
  • Laatst online: 06-11 13:12

Arethusa

Niet die server

Hier de lijst :)

[ Voor 35% gewijzigd door Arethusa op 21-03-2017 19:40 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Verwijderd

The Kinks en The Raconteurs :D

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 19:25:
[...]

The Kinks en The Raconteurs :D
Mmm mijn link kon wel eens niet kloppen :X , ik heb hem bijgewerkt.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.

• masauri
  • Registratie: Juli 2005

masauri

aka qwybyte

Lijst klopt ook niet compleet, van mov staan er bv. een aantal niet op: http://www.musiconvinyl.c...ore-day-2017#.WNFu8TvPhHY

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 07-11 19:27

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Wat mij stoort aan die lijst is het gebrek aan tracklistst. Van tevoren weet je vaak niet of het (maxi) singles zijn en wordt je teleurgesteld...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• maartend
Ik heb gewoon mazzel. Met mijn smaak staat er nix tussen.

• ksborg
maartend schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 21:13:
Ik heb gewoon mazzel. Met mijn smaak staat er nix tussen.
Zou stiekem die van Aqua wel willen hebben. Maar da's meer jeugdsentiment :+
ksborg schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 22:25:
[...]

Zou stiekem die van Aqua wel willen hebben. Maar da's meer jeugdsentiment :+
Ja, dat geld ook voor mij.... :) :P Overigens heb ik het nummer Barbie Girl op een cassetteband (single) staan... Maar goed, het gehele album kan ook leuk zijn voor het sentiment...

Dus dit jaar zit er wellicht ook weer wat tussen waardoor ik toch weer langs ga, ondanks dat de realiteit is dat het een groot commercieel gedoe is...
Edit 23:40 uur: Ik zie nu net dat er een 7" single van Black Berry Smoke is... Helaas (of juist gelukkig) komt het nummer van hun album Holding all the roses en die heb ik al... Jammer, kan ik m'n Black Berry Smoke collectie niet uitbreiden, maar nu kost het mij gelukkig geen extra geld...

[ Voor 21% gewijzigd door rcor op 21-03-2017 23:42 ]

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-11 13:54
Dat je dan ook weer rare keuzes maakt als je vinyl koopt. "Snow Globe" van Erasure blijkt gedeeltelijk een kerstplaat te zijn. Gedeeltelijk, want hij klinkt als Erasure van nu. De lp is heerlijk.

• Vintage1967
Jasphur schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:58:
Ik begrijp de hype rond RSD eigenlijk niet haha. Zal aan mij liggen. Maar mooie muziek kun je het hele jaar rond kopen toch?
Yep, helemaal mee eens. Maar ja, een uitgave met het predicaat RSD2017 is natuurlijk meteen al veel geld waard. Een mooie investering, zeker nu er weer een bank is die geen rente meer geeft op onze spaarcentjes en we mogelijk zelfs moeten gaan betalen om geld te sparen. RSD-releases in plaats van goud _/-\o_ . Afijn, kijk de dagen na RSD maar eens op marktplaats :+ .

Bovendien lijkt het mij preken voor eigen parochie. Ik bedoel, wie, behalve de vinylfanaten, kennen RSD? En wij komen toch wel in de platenzaken. Voor de sfeer, het zoeken, het gesprek. Mensen die voor een van de artiesten komen, komen dan weer net niet voor het vinyl. Verzamelaars die alles via WWW kopen, zullen ook niet ineens naar de winkel gaan.

Ik laat RSD precies voor wat het is: aandacht voor de fysieke platenwinkel met alles wat daar bij hoort. En daar is iedereen gelukkig vrij in.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vintage1967 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 08:53:
[...]

Yep, helemaal mee eens. Maar ja, een uitgave met het predicaat RSD2017 is natuurlijk meteen al veel geld waard. Een mooie investering, zeker nu er weer een bank is die geen rente meer geeft op onze spaarcentjes en we mogelijk zelfs moeten gaan betalen om geld te sparen. RSD-releases in plaats van goud _/-\o_ . Afijn, kijk de dagen na RSD maar eens op marktplaats :+ .

Bovendien lijkt het mij preken voor eigen parochie. Ik bedoel, wie, behalve de vinylfanaten, kennen RSD? En wij komen toch wel in de platenzaken. Voor de sfeer, het zoeken, het gesprek. Mensen die voor een van de artiesten komen, komen dan weer net niet voor het vinyl. Verzamelaars die alles via WWW kopen, zullen ook niet ineens naar de winkel gaan.

Ik laat RSD precies voor wat het is: aandacht voor de fysieke platenwinkel met alles wat daar bij hoort. En daar is iedereen gelukkig vrij in.
Ik snap niet zo goed dat je een plaat koopt - die je niet leuk vind - als investering. Geef je geld uit aan platen en artiesten die je tof vind. En geniet van die platen.
Als ze dan wat meer waard worden, is dat mooi meegenomen. Maar verkopen doe ik toch niet ;)

• Jasphur
Jelte schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:00:
[...]
Ik snap niet zo goed dat je een plaat koopt - die je niet leuk vind - als investering. Geef je geld uit aan platen en artiesten die je tof vind. En geniet van die platen.
Als ze dan wat meer waard worden, is dat mooi meegenomen. Maar verkopen doe ik toch niet ;)
Haha Dit is precies hoe ik mijn platen koop. En dan eigenlijk alleen met voor mij onbekende muziek. Als ik platen ga kopen in een winkel koop ik vaak platen van artiesten die ik al ken. Als ik online ga bestellen dan ga ga ik eerst naar artiesten die ik ken en dan naar vergelijkbare artiesten, even luisteren op YT of Spotify, bevalt het dan koop ik het. Een eerste persing of een bepaalde release vind ik niet zo interessant. Ook niet of het nou gekleurd vinyl is ja of nee. Picture Discs doe ik niet aan. Ik heb er toevallig 1 in mijn bezit, maar dat was een cadeau haha.
Vintage1967 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 08:53:
[...]

Helemaal mee eens. Maar in Breda zitten er twee :') en mn geld reikt maar zo ver

[ Voor 15% gewijzigd door Jasphur op 22-03-2017 09:16 ]

• Vintage1967
Jelte schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:00:
[...]
Mee eens. Mijn 'betoog' is daarom ook met een stevige knipoog.

Ik zie het dus ook duidelijk niet als investering. Ik koop en verkoop dan ook alleen omdat ik van de muziek houd, of (bij verkoop) de muziek helemaal niet meer wordt gedraaid. En zelfs in dat laatste geval wil ik nog niet meteen verkopen. Sommige schijven zijn gewoon voor de heb / de verzameling :9 . En bovendien waardeer ik nu veel meer soorten muziek dan 20 jaar geleden. Dus zelfs als ik op dit moment iets heb gekocht wat niet meteen een hele hoog 'WOUW-gehalte' heeft, bewaar ik het. De kans bestaat dat ik het over een aantal jaren wel kan waarderen. En ja, er zijn altijd uitzonderingen op die regel ;) .

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Bol.com heeft nu een 2 voor 40 euro aanbieding. Bekijk het hier.

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:41

Polycom

Poes van goud

Arethusa schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:01:
Bol.com heeft nu een 2 voor 40 euro aanbieding. Bekijk het hier.
Eigenlijk alleen interessant als je twee platen voor +€30,- per stuk. Anders is je korting wel minimaal.
Oh en 'voor deze items heb je een platenspeler nodig' :+

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Polycom schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:08:
[...]

Eigenlijk alleen interessant als je twee platen voor +€30,- per stuk. Anders is je korting wel minimaal.
Dat is ook wel weer waar. Al maken die paar euro's korting het toch wel verleiding om er een paar uit te zoeken.

• ksborg
[...]

Dit inderdaad. Heb inderdaad een keer gebruik gemaakt van de actie waarbij het me toch 17 Euro scheelde. Dat is nog wel interessant :).

En over de toevoeging dat je een platenspeler nodig hebt: het zal waarschijnlijk te vaak zijn gebeurd dat mensen het bestellen met de gedachte een cd te hebben gekocht.

• Vintage1967
[...]

Als ik het zo bekijk, is het interessanter om weer geduldig op MediaMarkt te wachten. Die komen waarschijnlijk wel weer een keer met een '3-halen-2-betalen'-actie. Dat scheelt echt stukken.......als er tenminste 3 van je favo's leverbaar zijn. Vorig jaar daardoor o.a. luxe 2LP-uitgaves van Led Zeppelin en Jimi Hendrix gekocht waarbij de totaalprijs uiteindelijk erg mee viel.

Kijk, daar worden we allemaal blij van *O* !

• Jasphur
[...]

Volgens mij kopen mensen maar al te vaak een plaat ipv de cd. Is mij ook wel eens overkomen, maar dan andersom. Ik vond de plaat al zo goedkoop haha.

Verwijderd

Sorry als het al voorbij is gekomen, maar is er ook een lijst met Nederlandse stores die meedoen aan RSD?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:08:
Sorry als het al voorbij is gekomen, maar is er ook een lijst met Nederlandse stores die meedoen aan RSD?
http://recordstoreday.nl/stores/ ;)

Verwijderd

Aah mooi, volgende keer even beter kijken op die site :P
Had niet gedacht dat er zoveel stores mee deden in Leeuwarden :)

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:32
M'n lokale platenzaak staat ertussen *O* Ik hoop dat hij die van The Offspring krijgt. Ik wil al lang een plaat van die band maar ze zijn behoorlijk aan de prijs. M'n favoriete album van ze(Rise and Fall, Rage and Grace) kost al snel 60 euro.

• Vintage1967
Volgens mij 3: Vlissingen, Middelburg en Zierikzee. Gekkenhuis!
Helaas hoort ie in mijn woonplaats absoluut niet tot mijn favoriete shops :N .
En ik heb niets met RSD........Lekkere combi -O- .

• maartend
Vintage1967 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:12:
[...]

Volgens mij 3: Vlissingen, Middelburg en Zierikzee. Gekkenhuis!
Helaas hoort ie in mijn woonplaats absoluut niet tot mijn favoriete shops :N .
En ik heb niets met RSD........Lekkere combi -O- .
Oke, te snel gelezen. Ik zag enkel Middelburg.
Maar jammer genoeg geen zeeuws-vlaanderen.

• ksborg
Stom, ik lees de hele tijd RDS (radiotext) :+. Misschien maar eens kijken. Wel raar dat de week ervoor nog een platenmarkt in Hengelo is. Dat zou je mooi kunnen combineren lijkt me. Oh well.

• Vintage1967
Roep ik dat ik niets heb met RSD, zie ik dat een van de releases Moondog is. Gaat het toch kriebelen. Wie weet, ga ik toch maar eens kijken :D . Zou je te weten kunnen komen welke release waar te krijgen is, of ist een kwestie van gokken en hopen?

Verwijderd

Vintage1967 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:09:
Roep ik dat ik niets heb met RSD, zie ik dat een van de releases Moondog is. Gaat het toch kriebelen. Wie weet, ga ik toch maar eens kijken :D . Zou je te weten kunnen komen welke release waar te krijgen is, of ist een kwestie van gokken en hopen?
Oh dus niet elke store heeft alle platen? Hoop dat ik die single van de RHCP kan bemachtigen

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:18:
[...]

Aah mooi, volgende keer even beter kijken op die site :P
Had niet gedacht dat er zoveel stores mee deden in Leeuwarden :)
Leeuwarden heeft redelijk wat platenzaken, maar er staat ook een boekhandel tussen en een adres waar zeker geen platen worden verkocht.

• Jasphur

• Vintage1967
maartend schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:35:
[...]

Oke, te snel gelezen. Ik zag enkel Middelburg.
Maar jammer genoeg geen zeeuws-vlaanderen.
En als je richting Antwerpen of Brugge gaat? Dat is toch goed te doen, afhankelijk van waar je precies woont?

Hoe heerlijk ik het ook vind om in Zeeland te wonen, Goede gespecialiseerde platenzaken, dus geen boekhandel / uitgeverij die ook muziek verkoopt of een Media Markt, zijn er eigenlijk niet. Dan denk ik toch eerder aan Rotterdam, Breda en natuurlijk Delft. Maar ja, dat is niet meteen naast de deur. Het meeste koop ik dan ook via internet en mijn vaste platenboer op de snuffelmarkt.

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Wie doet dat ook, als die een plaat in zn handen heeft en er een sticker op zit van waar de plaat oorspronkelijk is gekocht het adres opzoeken in Streetview, meestal zit er geen platenzaak meer op t adres haha. Soms hebben platen complete reizen gemaakt, maar andere keren heeft de platenzaak gewoon in de buurt gezeten van de kringloop (in tijd dat platen niet meer hip waren en de kringloop vaak leuke platen hadden)

• ksborg
sugarlee89 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:57:
Wie doet dat ook, als die een plaat in zn handen heeft en er een sticker op zit van waar de plaat oorspronkelijk is gekocht het adres opzoeken in Streetview, meestal zit er geen platenzaak meer op t adres haha. Soms hebben platen complete reizen gemaakt, maar andere keren heeft de platenzaak gewoon in de buurt gezeten van de kringloop (in tijd dat platen niet meer hip waren en de kringloop vaak leuke platen hadden)
Ja leuk! Zo kwam ik erachter dat mijn "Love Over Gold" van Dire Straits gekocht is in het dorp waar ik woon. Die winkel is er al zo'n 20 jaar niet meer. Het telefoonnummer achterop bestond nog uit 4 cijfers. Best grappig om dat soort dingen te vinden :)

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Morgen weer LP's te koop bij de Aldi:
Topalbums op vinyl van o.a. Leonard Cohen, David Bowie, Amy Winehouse, Fleetwood Mac, Led Zeppelin, Bruce Springsteen, AC/DC of de Red Hot Chili Peppers.

• ilfamo
Coenen schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 23:31:
Morgen weer LP's te koop bij de Aldi:

[...]
Ben er net geweest, die van RHCP is Mother's Milk. Die heb ik meegenomen, samen met Springsteen. Ook nog verkeerd geprijsd, scheelt weer 2€ :)

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-11 10:05
Bij de Aldi in de winkelcentrum de Ridderhof in Alphen aan den Rijn lag helemaal niets aan LP's

• ilfamo
Bestla schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:57:
Bij de Aldi in de winkelcentrum de Ridderhof in Alphen aan den Rijn lag helemaal niets aan LP's
Heb je ook gevraagd? Bij ons houden ze ze apart omdat de eerste keer de LP's allemaal waren meegenomen zonder te betalen.

• ksborg
In Overdinkel waren ze 14,99 i.p.v. 15,99... Vreemd, voor het schap stond wel gewoon 15,99. Springsteen en Amy Winehouse meegenomen.

Springsteen is deze, waarvan Discogs zegt dat het een unofficial release is. Hij klinkt in elk geval verschrikkelijk. Of dat exemplarisch is of niet durf ik niet te zeggen. Bij hoge tonen heel veel tikjes.

[ Voor 3% gewijzigd door ksborg op 25-03-2017 11:55 ]

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-11 14:36
Hier in Assen nog genoeg, en ook 14,99. Ik heb alleen Bowie meegenomen.

• Skunk
In Julianadorp :p ook 14,99 was ff zoeken maar lag bij de kassa.
Led zeppelin, RHCP en AC DC meegenomen.

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
Eerste nieuwe LP's die ik ooit heb gekocht.

Heb bij de aldi fleetwood mac, amy whinehouse en RHCP mee genomen. Vervolgens nog even langs de platenwinkel hier in de buurt en Muse - Drones gescoord.

Daarna nog even naar een platenmarkt geweest, maar dat was helaas voornamelijk meuk.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

• ksborg
Intruder schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:56:
Eerste nieuwe LP's die ik ooit heb gekocht.

Heb bij de aldi fleetwood mac, amy whinehouse en RHCP mee genomen. Vervolgens nog even langs de platenwinkel hier in de buurt en Muse - Drones gescoord.

Daarna nog even naar een platenmarkt geweest, maar dat was helaas voornamelijk meuk.
Die Greatest Hits van Fleetwood Mac draagt de naam niet zonder reden. Als fan vind ik het echt een fantastische verzameling van nummers. Was zelfs m'n eerste LP :). Geluidskwaliteit is ook perfect overigens, het was de eerste die ik met m'n nieuwe element draaide en was direct overtuigd :)

• Intruder
ksborg schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:33:
[...]

Die Greatest Hits van Fleetwood Mac draagt de naam niet zonder reden. Als fan vind ik het echt een fantastische verzameling van nummers. Was zelfs m'n eerste LP :). Geluidskwaliteit is ook perfect overigens, het was de eerste die ik met m'n nieuwe element draaide en was direct overtuigd :)
De plaat is as we speak aan het draaien en hij klinkt inderdaad erg gaaf! Mooie verzameling aan nummers ook d:)b

Verwijderd

Welke plaat is het van AC/DC?

• Skunk

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:38

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Midden in Groningen-Stad was vanmiddag ook een goede voorraad.

Alleen Led Zeppelin meegenomen. Getwijfeld over Amy maar die ga ik vermoedelijk niet genoeg luisteren.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb Bruce Springsteen en AC/DC meegenomen. Ze lagen in de vitrinekast, moest even wachten tot er iemand was met de sleutel. Ik hoop dat de kwaliteit van die Bruce Springsteen een beetje te doen is.

• Intruder
Ik vind persoonlijk de kwaliteit van Amy Winehouse slecht. Ik dacht eerst dat er iets mis was met mijn speakers of platenspeler, echter nu ik op het internet aan het zoeken ben blijken meer mensen hier last van te hebben.

https://www.discogs.com/A...k-To-Black/release/993128

Wist niet dat er zo veel verschil zat in de druk, weer wat geleerd.

Komt het vaak voor dat er zo veer verschil zit in platen?

[ Voor 16% gewijzigd door Intruder op 25-03-2017 18:12 ]

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-11 13:54
Intruder schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 18:11:
Ik vind persoonlijk de kwaliteit van Amy Winehouse slecht. Ik dacht eerst dat er iets mis was met mijn speakers of platenspeler, echter nu ik op het internet aan het zoeken ben blijken meer mensen hier last van te hebben.

Dat ligt ook aan de opname van deze plaat. Ik heb hier de 2-lp Deluxe Edition. De tweede lp is later opgenomen door andere engineers en klinkt veel beter.

• ksborg

Hmm nee met deze had ik dan weer totaal geen problemen. Gewoon met m'n goedkope elementje en pre-amp afgespeeld, maar het klonk heerlijk. Kwaliteitsverschil heb je helaas altijd.

Inmiddels zelf eindelijk m'n No Jacket Required van Phil Collins weer terug. Van de vorige was kant A compleet verrot. De laatste paar nummers klonken alsof de platenspeler constant wisselde van snelheid. Nu aan het luisteren of deze wel goed is (ruim een maand geduurt, blijkbaar waren ze ineens ook slecht leverbaar, misschien ook door de kwaliteitsproblemen?)

Bij de vorige ging de arm heen en weer... Nu gaat ie op en neer (warped)... Het is ook altijd wat :+. Gelukkig valt dit mee.

[ Voor 5% gewijzigd door ksborg op 25-03-2017 20:00 ]

• Vintage1967

Ik heb eerder negatieve reacties op Back-to-Black gelezen. Vaker dan eens. Ik laat ze daarom liggen omdat ik het risico te groot vind. En je kan natuurlijk geluk hebben.

Vandaag een stapeltje 2e-hands binnen gekregen. Eigenlijk allemaal voor mij onbekende artiesten / bands. Bijvoorbeeld Little Feat en de Nitty Gritty Dirt Band (alleen die naam al _/-\o_ ). Afijn, dat wordt weer wassen, luisteren en Discogs aanvullen.

Vandaag geluk gehad in de lokale kringloop en twee slim-line apparaten op de kop kunnen tikken van Marantz voor 40 euro:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/2xnv632TL_zniWVwzS3ah4ZHuVqhIcAHjnOsiZgkLUFphF5FwJnMnZvFy_djVxaCiiuDEI6p1SbndlidGcMnv1Z1cmVoFqwdpI4sv8JOgHDwCPYMDrfAhz-Lpxng0a-ZhtrDkw

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/oKDIVobWYYvmJ9F354GL001FzHKx1L0wTrlfk3iLTsufgT8ajb_8NDMpNiPOKcslaS64rJFggecFIkO13CK9qsBD0QPqAOga9jA8irv-Uoxe5sA2sYj_d928urMY-E6UzkOFsg

Het betreft een zeldzame limited edition set van Marantz bestaande uit de volgende componenten:
- Marantz SR1000/N1M receiver
- Marantz DC1000/N1M cd / cassette speler in éénx

Set heeft wel wat aandacht nodig, enkele snaren zijn versleten en dienen vervangen te worden... Daarnaast zijn de twee aandrukrollen van het cassettedeck compleet hard geworden en dienen vervangen te worden.. CD-speler gedeelte werkt probleemloos en dat is wel zo fijn...

Morgen mijn Thorens maar eens aansluiten met z'n phono preamp om te luisteren hoe dat klinkt op deze set...

[ Voor 14% gewijzigd door rcor op 25-03-2017 23:50 ]

• ksborg
Vraagje. Hoe zie ik nu echt of een naald versleten is? Met een flinke vergroting I'm guessing. Maar kan je bijv. aan verkleuring ook iets zien? Bedoel de twee naalden hieronder zou qua vorm geen verschil ik moeten zitten (ellipse), maar de kleur is wel heel anders...

Benieuwd hoe je er nu echt achter komt of een naald goed is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QDpsZa9.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UzMF0Dw.png
ksborg schreef op zondag 26 maart 2017 @ 16:54:
Vraagje. Hoe zie ik nu echt of een naald versleten is? Met een flinke vergroting I'm guessing. Maar kan je bijv. aan verkleuring ook iets zien? Bedoel de twee naalden hieronder zou qua vorm geen verschil ik moeten zitten (ellipse), maar de kleur is wel heel anders...

Benieuwd hoe je er nu echt achter komt of een naald goed is.

[afbeelding]

[afbeelding]
Goede vraag... Als ik het zo zelf beoordeel op wat ik hier kan zien zou ik zeggen dat de bovenste meer slijtage heeft... Er zit ook meer vuil aan de naald... Wellicht eerst eens schoonmaken en opnieuw de twee naalden naast elkaar zetten, dan kun je dat nog wat preciezer zien...

Maar, het beste is luisteren naar een LP die je goed kent en waarvan je weet dattie goed is...
Als je dan bij het eerste element veel geslis en s-klanken hoort is dat een teken aan de wal...
En ja, het beste om het te kunnen zien blijft een vergroting via een microscoop...

Bij twijfel kun je de naald beter vervangen, dat is in zo'n geval het verstandigste... Het zou immers zonde zijn om je kostbare vinyl te vernielen met een versleten naald...

• Vintage1967
Gewoon, omdat het kan :9 : mijn nieuwste aanwinsten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5PQGN15l.jpg

Ik heb nog niet alles kunnen luisteren (klusjes en verplichtingen buiten de deur), maar met name Little Feat klinkt lekker! Hetzelfde geldt voor Q65. Zelf vind ik het hele begeleidende verhaal op de achterkant van dat album geinig.

Vanavond wil ga ik in ieder geval Nitty Gritty Dirt Band luisteren. Van wassen is het nog niet gekomen, maar ze zijn in zo'n nette staat, dat ik het wel aandurf om ze te draaien. Na de wasbeurt ben ik het laatste statische 'geknetter' vast wel kwijt, maar ik ben veel te nieuwsgierig om daar eerst tijd aan te besteden.

Ik kon het niet laten. Nadat ik afgelopen zomer het boek "Vinyl" heb gekocht, heb ik tegelijk met bovenstaande albums ook het boek gekocht dat je rechts-boven op de foto ziet. Een leuk boek met heel veel afbeeldingen van picture disks en albums met bijzondere / meerdere hoezen. Een daarvan zullen de meesten van jullie wel kennen: "In Through The Out Door" van Led Zeppelin. Het boek is uit '81, maar dat maakt het wat mij betreft niet minder leuk. Bovendien is de platenspeler op de voorkant van het boek een Dual zoals ik er zelf ook een boven heb staan _/-\o_

• Chocovla
Marshall Tucker Band _/-\o_ Lekkere southern rock. Heb dezelfde plaat hier in de kast staan. Moet zelf nu even de rem intrappen. Afgelopen week kwamen Moi van Daniel Lohues, The Late Great Townes van Zandt en de Johnny Cash American Recordings Box binnen. :+

Pagina: 1 ... 58 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.