Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 101 Laatste
Acties:
  • 591.349 views

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:15

kraats

Ik rol

Bram Heerink schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 08:30:
De interlink is nu 2 meter. Hij was 5 meter lang. Bezopen natuurlijk voor een platenspeler. Echt afgeschermd is deze interlink niet. Ik kan op dit moment de versterker niet makkelijk vlakbij de platenspeler plaatsen vandaar de lengte.
Dan raad ik aan een phono-voorversterker te plaatsen bij de platenspeler. Het signaal wordt dan o.a. naar lijnniveau opgekrikt wat vele malen sterker is en daardoor ook minder gevoelig voor externe verstoring. Je moet 'm dan wel op een andere ingang van je versterker aansluiten

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Bram Heerink
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09-2022
kraats schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:47:
[...]
Dan raad ik aan een phono-voorversterker te plaatsen bij de platenspeler. Het signaal wordt dan o.a. naar lijnniveau opgekrikt wat vele malen sterker is en daardoor ook minder gevoelig voor externe verstoring. Je moet 'm dan wel op een andere ingang van je versterker aansluiten
Dat is een beetje zonde van de uitstekende phonotrap in de Rega Elicit-R versterker :)

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:15

kraats

Ik rol

Bram Heerink schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:19:
Dat is een beetje zonde van de uitstekende phonotrap in de Rega Elicit-R versterker :)
Dan is een te lange interlink nog meer zonde ;)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Bram Heerink
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09-2022
kraats schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:38:
[...]
Dan is een te lange interlink nog meer zonde ;)
Als het ligt aan de lange interlink dan los ik dat wel op :) Het duurde even voordat ik de mogelijk correlatie zag :)

Verwijderd

keko12 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 17:54:

Afgelopen weekend hetzelfde album binnengekregen!
Heeft de mediamarkt in Utrecht nog wel platen liggen? Ik dacht dat in die hoek tegenwoordig vooral stofzuigers en autoradio's stonden :p (ik ben er echt al drie jaar niet meer geweest).
Vind het echt een super goed album, wel heel anders dan de vorige twee maar dat is in dit geval erg positief!
Verder zoals Cyber ook aangaf, wordt het aanbod bij de Mediamarkt steeds wat uitgebreider. Echter is het aanbod wel echt volledig random en moet er maar net iets tussen zitten waar je naar zoekt.
Jasphur schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:05:
Zeer goede koop gedaan met Boy King en M83 :9
Ja dat dacht ik dus ook :D

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:08:
[...]

Net binnen gekregen en opgezet. En man... Weer hetzelfde kraakfestijn! En op kant B zwaait mijn arm zeker 3 millimeter heen en weer. Hoe moeilijk is het om een fatsoenlijke persing op te leveren als je zo veel geld vraagt? Beide LP's hebben mij samen 80 euro gekost.

Deze rotzooi gaat terug!
Phew, mijn FWWM lijkt ok te zijn bij de eerste keer luisteren... Best lekker om The Pink Room eens hard door de speakers te laten knallen weer. Bizarre track blijft dat. En daarna The Black Dog Runs At Night.

Dem, nu moet ik de film weer zien.

Verwijderd

SPAM

[ Voor 99% gewijzigd door FeaR op 02-03-2017 14:54 ]

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op zondag 26 februari 2017 @ 19:55:
Eergisteren de Twin Peaks Fire Walk With Me soundtrack ontvangen van Dodax. Maar mijn hemel... Wat een mislukte persing! Kant A kraakt als een idioot, kant B is niet veel minder. Kant C en D zijn beter maar niet perfect.
Op Discogs zie ik meer mensen met precies hetzelfde euvel. Deze gaat dus retour naar Dodax. Iemand ervaring met retourzendingen bij deze winkel?
Same here. Superlang naar uit gekeken en zo zonde dit. Beroerde kwaliteit. Plaat tikt all over the place. Ik heb de mijne doorverkocht op Discogs. Nu sparen voor een VG+ origineel. Ik koop geen Deathwaltz platen meer.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:27

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:25:
[...]

Same here. Superlang naar uit gekeken en zo zonde dit. Beroerde kwaliteit. Plaat tikt all over the place. Ik heb de mijne doorverkocht op Discogs. Nu sparen voor een VG+ origineel. Ik koop geen Deathwaltz platen meer.
Ik laat Dodox nieuwe opsturen; ze zijn nog op voorraad. Als het dan weer mis gaat dan vraag ik mijn geld terug.
De service lijkt tot nu toe prima en eerlijk is eerlijk: Dodax kan weinig anders doen in dit geval. De schuld ligt bij het label.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-11 17:02
Heb de nieuwe van Ed Sheeran in de pre-order zitten bij bol.com...al anderhalve maand. Als het goed is morgen binnen. nu al zin in:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:30:
[...]

Ik laat Dodox nieuwe opsturen; ze zijn nog op voorraad. Als het dan weer mis gaat dan vraag ik mijn geld terug.
De service lijkt tot nu toe prima en eerlijk is eerlijk: Dodax kan weinig anders doen in dit geval. De schuld ligt bij het label.
Ik ben benieuwd of er wel goede exemplaren zijn überhaupt. Je leest dat sommigen wél een goede hebben, maar denk zelf dat dat ligt aan lagere verwachtingen of minder kritisch op kwaliteit zijn.

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 10:47
Niet helemaal zeker wat er is gebeurd, maar mijn Expert/Nagaoka JT311DE geeft ineens verschrikkelijk geluid. Zo verschrikkelijk dat de AT95E ineens als een verademing klinkt :o. Hoge tonen zijn ineens volledig weg. Merkte het voor het eerst op een Genesis plaat. Ik hoorde de zang bijna niet. Andere geluid was volledig weg.

Blij dat ik de AT95E nog had (na lage biedingen op Marktplaats, 20 Euro incl. headshell, I don't think so)

Recent wel veel platen gespeeld die niet in al te geweldige staat waren (veel tikken en gewoon veel ruis in algemeenheid), maar dat mag een element/naald toch niet zodanig beschadigen?

Ga er in het weekend wel eens naar kijken of er misschien ergens een draadje is losgeraakt of wat dan ook. Naald is schoon (maar goed, met het blote oog kan je ook niet alles zien)

Edit: die LP van Genesis (Nursery Cryme) was trouwens ook wel in héél beroerde staat. Geluidskwaliteit echt superberoerd. Maar dan nog, de Nagaoka klinkt niet zoals voorheen :/

[ Voor 17% gewijzigd door ksborg op 02-03-2017 22:21 ]

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:50
ksborg schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 21:37:

Recent wel veel platen gespeeld die niet in al te geweldige staat waren (veel tikken en gewoon veel ruis in algemeenheid), maar dat mag een element/naald toch niet zodanig beschadigen?

Ga er in het weekend wel eens naar kijken of er misschien ergens een draadje is losgeraakt of wat dan ook. Naald is schoon (maar goed, met het blote oog kan je ook niet alles zien)
Ondanks je laatste opmerking zou ik zeker een poging wagen om de naald (nog een keer) grondig schoon te maken. Borsteltje, reinigingsvloeistof.

Een los draadje...........mmmhhhhhhhh......... Ik denk dat je dan eerder last krijgt van zaken als brom (aarding) en het wegvallen van een of beide kanalen. Omdat je AT85E wel goed klinkt, hoef je iig niet verder te zoeken in de platenspeler of andere apparatuur van je setup. Het moet dan in het element of de naald zitten, waarvan de laatste mij het meest waarschijnlijk lijkt.

Ik zou er, tenzij het je hobby is, niet te veel tijd aan besteden en de AT95E lekker gebruiken en misschien een nieuwe Expert element kopen. Die kosten ook de wereld niet. Ik ken je budget niet, maar misschien is de Expert Super een mogelijkheid. Die gebruik ik zelf als upgrade van de AT95E. Veel gedetailleerder, opener, dieper, ruimtelijker, en meer van dat soort termen :+ . Maar serieus, het is echt iets om te overwegen.

En los van dat alles is het natuurlijk altijd een goede zaak om je platen te wassen en van een nieuwe antistatische binnenhoes te voorzien. Net zoals je echt slechte platen een enkeltje Kliko geeft of voor de verzameling bewaart. Uiteindelijk heeft het toch effect.

Succes!

Gluren bij (de platen van) de buren.....

• ksborg
Vintage1967 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 08:43:
[...]

Ondanks je laatste opmerking zou ik zeker een poging wagen om de naald (nog een keer) grondig schoon te maken. Borsteltje, reinigingsvloeistof.

Een los draadje...........mmmhhhhhhhh......... Ik denk dat je dan eerder last krijgt van zaken als brom (aarding) en het wegvallen van een of beide kanalen. Omdat je AT85E wel goed klinkt, hoef je iig niet verder te zoeken in de platenspeler of andere apparatuur van je setup. Het moet dan in het element of de naald zitten, waarvan de laatste mij het meest waarschijnlijk lijkt.

Ik zou er, tenzij het je hobby is, niet te veel tijd aan besteden en de AT95E lekker gebruiken en misschien een nieuwe Expert element kopen. Die kosten ook de wereld niet. Ik ken je budget niet, maar misschien is de Expert Super een mogelijkheid. Die gebruik ik zelf als upgrade van de AT95E. Veel gedetailleerder, opener, dieper, ruimtelijker, en meer van dat soort termen :+ . Maar serieus, het is echt iets om te overwegen.

En los van dat alles is het natuurlijk altijd een goede zaak om je platen te wassen en van een nieuwe antistatische binnenhoes te voorzien. Net zoals je echt slechte platen een enkeltje Kliko geeft of voor de verzameling bewaart. Uiteindelijk heeft het toch effect.

Succes!
Klopt allemaal. Maar het element was nog niet zo oud. Als in, hij zat er sinds eind november op geloof ik. Maar goed punt m.b.t. het reinigen. Hoewel ik van bepaalde platen het gevoel had dat ze al door de Knosti waren gehaald, gezien de pluis aan de naald na het afspelen.

Edit: Knosti besteld ;)

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11 12:57
Een tijdje terug las ik in dit topic over een goedkoop apparaatje om de zwaarte van de naald mee te wegen. Heb die toen aangeschaft en afgelopen week ontvangen maar volgens mij doet ie het niet helemaal goed, of ik doe iets fout? Iemand enig idee, zie videootje hieronder :)

YouTube: Arm Load Meter

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Verwijderd

WinterBase schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:42:
Een tijdje terug las ik in dit topic over een goedkoop apparaatje om de zwaarte van de naald mee te wegen. Heb die toen aangeschaft en afgelopen week ontvangen maar volgens mij doet ie het niet helemaal goed, of ik doe iets fout? Iemand enig idee, zie videootje hieronder :)

Als het goed is zat er ook een klein gewichtje bij. Moet even gekalibreerd worden. Mijne doet dit ook, is zo op te lossen.

• Vintage1967
WinterBase schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:42:

Ik heb gemerkt dat het ook al een verschil maakt als het apparaatje niet waterpas staat........
En kalibreren kan zeker geen kwaad. Als het goed is, zitten er een gewichtje en een instructie bij.

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-11 14:20
Skunk schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 03:09:
Leuke verassing als je laat thuis komt van werk, een van me bestelde platen is eerder binnen dan verwacht :o :)
Natuurlijk helemaal af luisteren voor het slapen gaan!
[afbeelding]
[afbeelding]
Welke versie heb je? Een maatje van me heeft deze recent via Bol besteld en kreeg zwart vinyl. Zelf heb ik Alive iets eerder besteld (bij MM) en heb wit vinyl (die er stiekum toch wel erg sexy uit ziet :9~ )

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

• Vintage1967
ksborg schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:39:
[...]

Klopt allemaal. Maar het element was nog niet zo oud. Als in, hij zat er sinds eind november op geloof ik. Maar goed punt m.b.t. het reinigen. Hoewel ik van bepaalde platen het gevoel had dat ze al door de Knosti waren gehaald, gezien de pluis aan de naald na het afspelen.

Edit: Knosti besteld ;)
Mooi werk. Daar ga je veel plezier aan beleven d:)b .
De Knosti-vloeistof staat daar bekend om: het 'Knosti pluisje'.
Dit is plakkerig en laat zodoende ook altijd een minimale hoeveelheid residu achter en vraagt dus om regelmatige grondige reiniging. Gevoelsmatig verklaart dat voor mij ook dat juist de hoge tonen weg vallen. Hogere frequenties die juist minder goed worden doorgegeven als de naald toch vuil is.

Tip (ondanks dat de doos van de Knosti standaard ook een liter vloeistof bevat): maak je eigen vloeistof.
- 1 deel Isopropyalcohol 98%
- 2 delen demi water (Kruitvat)
- 4 ml wetting agent of een druppeltje Dreft per liter vloeistof (ik gebruik het eerste).

Veel poets- en luisterplezier!

Ik heb ook weer een aantal schijfjes te poetsen dit weekend Als het goed is ligt er een stapeltje op mij te wachten als ik zo thuis kom. Als ik gelegenheid heb, zal ik wat foto's posten. Het gaat om John Mayall, David Bowie en Nat King Cole :9 .

• Skunk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-10 21:02
Sup4rdurt schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:14:
[...]

Welke versie heb je? Een maatje van me heeft deze recent via Bol besteld en kreeg zwart vinyl. Zelf heb ik Alive iets eerder besteld (bij MM) en heb wit vinyl (die er stiekum toch wel erg sexy uit ziet :9~ )
Zwarte vinyl, wit had ik ook wel gewild :o Van wat ik heb vind ik deze het mooist: Afbeeldingslocatie: https://i763.photobucket.com/albums/xx276/SkunkNL/Vinyl/20170303_163941_zpstvxaokrt.jpg
Alhoewel ik deze ook erg tof vindt: Afbeeldingslocatie: https://i763.photobucket.com/albums/xx276/SkunkNL/Vinyl/20170225_131835_zpsgrdr7ahf.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Skunk op 03-03-2017 16:52 ]

a.k.a. Skunko3o | Skunk-o3o

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:47

Polycom

Poes van goud

Wie heeft de nieuwe Stones plaat al op vinyl? De plaatboef had 'em voor 32,50 en de velvet voor 35,-
Kijk ik net op bol.com staat 'ie voor 30,-

Ik ben erg benieuwd naar de geluidskwaliteit.

• ksborg
Bij de Kringloop zowaar wat leuks tegengekomen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/egVpC8e.jpg

Boven ook maar even mijn opstelling een beetje mooi gemaakt. Er ontbreken alleen nog betere speakers voor de DCC. De platenspeler heeft uiteraard z'n eigen speakers :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cdrTY5i.jpg

• ksborg
Vintage1967 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:26:
[...]

Mooi werk. Daar ga je veel plezier aan beleven d:)b .
De Knosti-vloeistof staat daar bekend om: het 'Knosti pluisje'.
Dit is plakkerig en laat zodoende ook altijd een minimale hoeveelheid residu achter en vraagt dus om regelmatige grondige reiniging. Gevoelsmatig verklaart dat voor mij ook dat juist de hoge tonen weg vallen. Hogere frequenties die juist minder goed worden doorgegeven als de naald toch vuil is.

Tip (ondanks dat de doos van de Knosti standaard ook een liter vloeistof bevat): maak je eigen vloeistof.
- 1 deel Isopropyalcohol 98%
- 2 delen demi water (Kruitvat)
- 4 ml wetting agent of een druppeltje Dreft per liter vloeistof (ik gebruik het eerste).

Veel poets- en luisterplezier!

Ik heb ook weer een aantal schijfjes te poetsen dit weekend Als het goed is ligt er een stapeltje op mij te wachten als ik zo thuis kom. Als ik gelegenheid heb, zal ik wat foto's posten. Het gaat om John Mayall, David Bowie en Nat King Cole :9 .
Heb er net even een aantal gedaan met de Knosti vloeistof, maar IPA en water wordt geregeld. Had al gelezen dat er veel betere opties zijn dan de standaardvloeistof (plakspul).

Qua muziek zitten we toch op andere LP's ;). Ik heb zojuist Eurythmics - Revenge erop gelegd. Vind het persoonlijk heerlijke muziek. En voor 95 cent kan je zo'n LP ook niet laten liggen :)

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:01

Shaggy

Misantroop pur sang

Vandaag toevallig ook in een nieuwe kringloop om de hoek geweest. Veel leuk spul, helaas veel in slechte staat. Maar toch 4 albums gescoord :)

Meteen maar even wassen natuurlijk :)
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/337/33121446771_0f1a0c271f_c.jpg[/url]

Making an ass of myself since the 70's

• ksborg
shaggy8675 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 21:30:
Vandaag toevallig ook in een nieuwe kringloop om de hoek geweest. Veel leuk spul, helaas veel in slechte staat. Maar toch 4 albums gescoord :)

Meteen maar even wassen natuurlijk :)
[afbeelding][/url]
Denk niet dat ik overdrijf als ik zeg dat er bij mijn lokale kringloop honderden LP's liggen... Alleen zeer weinig dat echt goed is. De echte leuke titels kosten ook meer dan de standaard Euro (of 50 cent voor een single). En dat aanbod is vaak vrij beperkt. Binnenkort toch eens een run maken langs wat meer van deze winkels. Dit singeltje was ook een toevalstreffer. Nog een aantal andere gekocht, maar er ook één laten liggen om een mega kras... Dat risico wilde ik toch niet nemen.

Helpt overigens ook niet mee dat ik tegen Duitsland aan woon. Sehr viel Schlager und andere Musik die niemand wil hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door ksborg op 04-03-2017 22:27 ]

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-11 10:05
Polycom schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 14:01:
Wie heeft de nieuwe Stones plaat al op vinyl? De plaatboef had 'em voor 32,50 en de velvet voor 35,-
Kijk ik net op bol.com staat 'ie voor 30,-

Ik ben erg benieuwd naar de geluidskwaliteit.
Hij is prima , tenminstte dat is mijn mening. Ik vindt het belangrijker dat de Stones eindelijk weer terug zijn waar het allemaal mee begon. The Blues. _/-\o_

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:01

Shaggy

Misantroop pur sang

Even een guilty pleasure draaien vandaag ;)
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/4/3841/33260595975_44c5c8e9f3_c.jpg

Making an ass of myself since the 70's

• MaStar
  • Laatst online: 03:10
Wat is qua tweedehands platenspeler een "mooi" of leuk instapmodel?
Ik zoek iets via marktplaats en ben benieuwd :) Heb een budget van rond de 100 euro.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:55
MaStar schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:47:
Wat is qua tweedehands platenspeler een "mooi" of leuk instapmodel?
Ik zoek iets via marktplaats en ben benieuwd :) Heb een budget van rond de 100 euro.
Even zoeken in topic. Staat heel veel.

Heb zelf een Technice 3200 gescoort voor 100

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 05-03-2017 17:13 ]

• Ad de Jong
  • Laatst online: 19:31
ksborg schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 22:26:
[...]

Denk niet dat ik overdrijf als ik zeg dat er bij mijn lokale kringloop honderden LP's liggen... Alleen zeer weinig dat echt goed is. De echte leuke titels kosten ook meer dan de standaard Euro (of 50 cent voor een single). En dat aanbod is vaak vrij beperkt. Binnenkort toch eens een run maken langs wat meer van deze winkels. Dit singeltje was ook een toevalstreffer. Nog een aantal andere gekocht, maar er ook één laten liggen om een mega kras... Dat risico wilde ik toch niet nemen.

Helpt overigens ook niet mee dat ik tegen Duitsland aan woon. Sehr viel Schlager und andere Musik die niemand wil hebben.
Ik heb hier in de omgeving een tijdje terug ook een aantal kringlopen aangedaan en daar veel tot heel veel bagger..... Schlager, BZN, James Last, en dan nog maar niet te spreken over het Nederlandstalige orengetreiter....
De prijs is overal wel gelijk, €1,- voor een LP (dubbel LP) en €0,50 voor een singeltje.

Componenten en luidsprekers is helemaal kneut, nog totaal niets tegengekomen wat ook maar een beetje interessant zou kunnen zijn.

Mijn profiel op Discogs

Ad de Jong schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:13:
[...]

Ik heb hier in de omgeving een tijdje terug ook een aantal kringlopen aangedaan en daar veel tot heel veel bagger..... Schlager, BZN, James Last, en dan nog maar niet te spreken over het Nederlandstalige orengetreiter....
De prijs is overal wel gelijk, €1,- voor een LP (dubbel LP) en €0,50 voor een singeltje.

Componenten en luidsprekers is helemaal kneut, nog totaal niets tegengekomen wat ook maar een beetje interessant zou kunnen zijn.
Je moet af en toe ook een beetje geluk hebben he... Ik heb vorig jaar een Philips 22RH734 receiver voor slechts 7,5 euro kunnen scoren... Deze receiver doet nu op mijn werkkamer op het werk dienst en is aangesloten op een setje Philips speakers die 6 euro voor het setje gekost hebben bij een andere kringloop winkel... Klinkt gewoon echt leuk voor het geld...

Maar de topper van 2016 is toch wel de Sony ST-SB920QS tuner die ik voor 10 euro op de kop getikt heb (doet op marktplaats 60 a 70 euro)...

Qua muziek heb ik af en toe ook wel geluk bij de plaatselijke kringloop, maar dat is wel zeer zeldzaam (een tijdje terug per toeval een cassettebandje mee kunnen nemen van The Beatles, maar daarvoor eigenlijk bijna nooit niets interessants gevonden)... Veelal Duitse slagers hier in de grens streek van Limburg en uiteraard veel Nederlandstalige muziek (en helaas niet de goede Nederlandstalige muziek)...

Oh ja, er staat bij de lokale kringloop van Merselo nog steeds een interessante Grundig Studio 2000 hifi audio set met ingebouwde tuner en platen speler... Die laatst genoemde is een mooie Dual 1226 speler, naald is helaas in de tussentijd afgebroken (was heel tot iemand 'm vernielde zonder dat de eigenaar van de kringloop het had gezien, doodzonde eigenlijk), maar dit apparaat verdient het om meegenomen te worden en met wat liefde opgeknapt te worden... Even een plaatje van internet geleend om te laten wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/6YP-93IpUl0/hqdefault.jpg

Edit: in bovenstaande plaatje zit een Dual 1216 ingebouwd... Hier een plaatje met Dual 1226 ingebouwd:
Afbeeldingslocatie: https://img.jofogas.hu/images/EladO__Grundig_StudiO_2000_HI_FI_91220681332292.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door rcor op 05-03-2017 19:16 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

• MaStar
maartend schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:04:
[...]

Even zoeken in topic. Staat heel veel.

Heb zelf een Technice 3200 gescoort voor 100
Jep - welke richting kan ik het beste zoeken op marktplaats voor budget 100 euro?
Technice?

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:55
Technics, Dual, dan ook is er nog iets met een mount. Dat heb ik al geleerd in dit topic. Maar lees dit topic door, er staan heel veel tips in.
maartend schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:35:
Technics, Dual, dan ook is er nog iets met een mount. Dat heb ik al geleerd in dit topic. Maar lees dit topic door, er staan heel veel tips in.
MaStar schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:33:
[...]

Jep - welke richting kan ik het beste zoeken op marktplaats voor budget 100 euro?
Technice?
Er zijn diversen type elementen en manieren om elementen te kunnen monteren... Ik zal ze even opsommen voor het gemak:

Aansluit vormen:
- Vaste headshell waarin 1/2 inch elementen kunnen worden afgemonteerd kunnen worden. Bij deze optie is het upgraden van het element mogelijk, mits deze aan de 1/2 inch mount standaard voldoet...

- SME connector: de sme connector maakt het mogelijk om de headshell te vervangen (upgraden)... Er zijn echter ook elementen die rechtstreeks op de SME connector aangesloten kunnen worden (denk aan veelal aan DJ elementen zoals de Ortofon Concorde pro)... Indien er een headshell wordt aangesloten op de connector zijn deze zover ik weet allemaal 1/2 inch mount compatible.... De keuze is bij deze aansluit vorm erg ruim gezien de vele mogelijkheden...

- T4P aansluiting: op deze aansluiting worden elementen rechtstreeks aangesloten... Hier passen geen 1/2 inch mount elementen op en alleen T4P elementen... De keuze vrijheid is hierdoor wat beperkt (er zijn minder elementen beschikbaar met deze aansluiting), maar het installeren van een element op een T4P-arm speler is wel een stuk makkelijk dan op een conventionele 1/2 inch mount headshell speler...

Soorten elementen:
Er zijn drie element vormen beschikbaar, te weten:
- MM (moving magnet): Zonder in te gaan op de techniek heeft dit type element een vervangbare naald waardoor je niet elke keer het gehele element hoeft te vervangen als de naald versleten is...

- MI (moving iron): variant op het MM-element.

- MC (moving Coil): Bij dit element is de naald niet zonder meer vervangbaar. Het element dient daarom in zijn geheel vervangen te worden als de naald versleten is.

Wat de exacte technische verschillen zijn tussen alle drie de typen element vormen kun je hier lezen:
http://electronicdesign.c...ron-cartridges-turntables

Wat het beste klinkt? Dat ligt er aan wat je zelf het fijnste vindt klinken... Indien mogelijk zou ik de elementen eerst beluisteren alvorens je er een gaat kopen... Voor velen is de Audio Technica AT95E / AT95EX de budgettopper... Dit element kan goed samen met heel veel platen speler armen en is een goede en veilige keus als je als starter een platen speler gaat kopen en daar op een nieuwe element gaat afmonteren...

[ Voor 4% gewijzigd door rcor op 05-03-2017 23:04 ]

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-11 13:54
Geinig dat Rag'n Bone Man lp-achtige effecten toepast in zijn opnames (kraakjes). Je wordt even op het verkeerde been gezet als je zijn lp afspeelt.
De lp bevat ook soms bewuste oversturing, die andere artiesten ook wel eens gebruiken. Ik ben daar geen fan van.
Over het geheel klinkt de deluxe-plaat van Rag'n Bone Man bovengemiddeld goed. Leuke bonus is de meegeleverde cd, waarmee ik MP3's heb gemaakt voor onderweg en flac's voor de luie streamingmomenten.

• MaStar
rcor schreef op zondag 5 maart 2017 @ 22:57:
[...]

[...]

Er zijn diversen type elementen en manieren om elementen te kunnen monteren... Ik zal ze even opsommen voor het gemak:

Aansluit vormen:
- Vaste headshell waarin 1/2 inch elementen kunnen worden afgemonteerd kunnen worden. Bij deze optie is het upgraden van het element mogelijk, mits deze aan de 1/2 inch mount standaard voldoet...

- SME connector: de sme connector maakt het mogelijk om de headshell te vervangen (upgraden)... Er zijn echter ook elementen die rechtstreeks op de SME connector aangesloten kunnen worden (denk aan veelal aan DJ elementen zoals de Ortofon Concorde pro)... Indien er een headshell wordt aangesloten op de connector zijn deze zover ik weet allemaal 1/2 inch mount compatible.... De keuze is bij deze aansluit vorm erg ruim gezien de vele mogelijkheden...

- T4P aansluiting: op deze aansluiting worden elementen rechtstreeks aangesloten... Hier passen geen 1/2 inch mount elementen op en alleen T4P elementen... De keuze vrijheid is hierdoor wat beperkt (er zijn minder elementen beschikbaar met deze aansluiting), maar het installeren van een element op een T4P-arm speler is wel een stuk makkelijk dan op een conventionele 1/2 inch mount headshell speler...

Soorten elementen:
Er zijn drie element vormen beschikbaar, te weten:
- MM (moving magnet): Zonder in te gaan op de techniek heeft dit type element een vervangbare naald waardoor je niet elke keer het gehele element hoeft te vervangen als de naald versleten is...

- MI (moving iron): variant op het MM-element.

- MC (moving Coil): Bij dit element is de naald niet zonder meer vervangbaar. Het element dient daarom in zijn geheel vervangen te worden als de naald versleten is.

Wat de exacte technische verschillen zijn tussen alle drie de typen element vormen kun je hier lezen:
http://electronicdesign.c...ron-cartridges-turntables

Wat het beste klinkt? Dat ligt er aan wat je zelf het fijnste vindt klinken... Indien mogelijk zou ik de elementen eerst beluisteren alvorens je er een gaat kopen... Voor velen is de Audio Technica AT95E / AT95EX de budgettopper... Dit element kan goed samen met heel veel platen speler armen en is een goede en veilige keus als je als starter een platen speler gaat kopen en daar op een nieuwe element gaat afmonteren...
Thanks. De Audio Technica AT95E is alleen het element, ik koop graag een platenspeler inclusief element.
Waar kan ik het beste opzoeken op marktplaats - voor een leuke platenspeler van +/- 100-150 euro?

• MaStar
Dit zou een optie zijn - al heb ik liever wat meer Vintage: http://hificorner.nl/hifi...rs/marantz/marantz-tt5005

Echter zou ik niet weten wat een leuke speler is op marktplaats tussen 100-150 euro

Komende week ga ik in geval vast wat leuke platen scoren :)
Nee niet doen dat Marantz ding! Hier wat inspiratie:

http://link.marktplaats.nl/m1136579319
http://link.marktplaats.nl/m1139998208

Dit soort modellen is betaalbaar, en geschikt voor de beginner omdat ze in vgl tot veel oude Duals, Thorensen en Lenco's doorgaans weinig of slechts eenvoudig onderhoud nodig hebben, en veel beter dan nieuw voor dat geld.

En je kan lekker nog lekker onderbieden op de vraagprijs. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 07-03-2017 00:07 ]

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:49
MaStar schreef op maandag 6 maart 2017 @ 20:50:
De Audio Technica AT95E is alleen het element, ik koop graag een platenspeler inclusief element.
Waar kan ik het beste opzoeken op marktplaats - voor een leuke platenspeler van +/- 100-150 euro?
Cap geeft al wat suggesties, en op een dergelijke speler kan je - als deze geen goede naald meer heeft - mooi zo'n AT95 monteren. Dan heb je voor je budget een prima functionerende speler.

• MaStar
Cap schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 00:06:

Dit soort modellen is betaalbaar, en geschikt voor de beginner omdat ze in vgl tot veel oude Duals, Thorensen en Lenco's doorgaans weinig of slechts eenvoudig onderhoud nodig hebben, en veel beter dan nieuw voor dat geld.

Thanks - deze zag ik ook nog voor aantrekkelijke vraagprijs: http://www.marktplaats.nl...s-sl-d2-platenspeler.html

Ook een "gouwe ouwe"?
Ja, ook, en goedkoper te krijgen dan de SL-1900, die ik dan nog wel een stapje mooier vind. Maar kwalitatief is het op de punten waar het om gaat, arm, motor, plateau, kast, hetzelfde.

• MaStar
Cap schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:25:
Ja, ook, en goedkoper te krijgen dan de SL-1900, die ik dan nog wel een stapje mooier vind. Maar kwalitatief is het op de punten waar het om gaat, arm, motor, plateau, kast, hetzelfde.
Thanks. Dus SL-1900 in combinatie met de AT95 naald een mooie combinatie. Voor 150 euro mogelijk wel te krijgen :)

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
In de hoop dat het beter verpakt zou worden als ik meerdere LP's bestel bij amazon, had ik 3 LP's besteld. Sturen ze alsnog eerst 1tje op :'( Ik ben benieuwd of ie heel aankomt.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Verwijderd

Chester schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:16:
In de hoop dat het beter verpakt zou worden als ik meerdere LP's bestel bij amazon, had ik 3 LP's besteld. Sturen ze alsnog eerst 1tje op :'( Ik ben benieuwd of ie heel aankomt.
Waarom bestel je ze niet bij Dodax of Amazon? Altijd netjes verpakt en nog goedkoper ook. ;)

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:21:
[...]

Waarom bestel je ze niet bij Dodax of Amazon? Altijd netjes verpakt en nog goedkoper ook. ;)
Ik heb ze bij Amazon besteld ;) De vorige keer dat ik een LP bij Amazon had besteld, ging het niet al te goed. Uiteindelijk wel een nieuwe gekregen, maar toch, had liever dat het meteen goed was.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Voor de snelle beslisser: Technics sl-1200 MK2 voor slechts € 250,-:
http://link.marktplaats.nl/m1143865528

Wees er snel bij, want deze advertentie zal niet lang op Marktplaats staan vrees ik...

[ Voor 18% gewijzigd door rcor op 07-03-2017 22:38 ]

MaStar schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:11:
[...]

Thanks. Dus SL-1900 in combinatie met de AT95 naald een mooie combinatie. Voor 150 euro mogelijk wel te krijgen :)
Nou, begrijp me niet verkeerd hoor: een SL-D2 is niet minder goed, het kwaliteitsniveau is precies hetzelfde. NIet verwonderlijk want technisch zijn deze modellen nagenoeg gelijk. Dus als je die kan krijgen voor een stuk minder (meestal wel), dan gewoon doen.

Ik vind alleen een SL-1900 net wat mooier want ten eerste is het is een volautomaat (hou ik van), ten tweede heeft ie aparte pitch control knoppen voor 33 en 45 rpm (klein dingetje maar wel handig), en ten derde heeft ie een betere stofkap met echte scharnieren (het voornaamste pluspunt). Het zwakke punt bij de SL-D en SL-Q series is namelijk de uitstekende plastic plaatjes aan de achterkant van de stofkap, die vallen in de scharnieren en breken heel vaak af. Zwak punt, en dan heb je geen stofkap meer.
Verder oogt de 1900 wat mij betreft lekkerder vintage met die typische ronde Technics knoppen. Kwestie van smaak. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/IzXwXUio9f4/maxresdefault.jpg

PS Die SL-Q2 waar ik naar linkte is trouwens nog wat beter dan de D2 / 1900, die heeft quartz lock aandrijving en een metalen behuizing. Als je tegenwoordig een nette Q2 of 1900 kan bemachtigen voor rond de 100 a 120 euro heb je een nette deal. Een nette D2 voor 70 a 90 euro. En dat dan dus met de scharnieren van de stofkap nog heel. ;)

Ook prima en nog enigszins betaalbaar is de SL-1300/1310 t/m SL-1800/1810 serie, en de iets nieuwere en goedkopere versie van de SL-D2, de SL-D202, etc etc. Voorbeelden

http://link.marktplaats.nl/m1142872095
http://link.marktplaats.nl/m1142985791
http://link.marktplaats.nl/m1143175086
http://link.marktplaats.nl/m1136835739
http://link.marktplaats.nl/m1127419590
http://link.marktplaats.nl/m1139549654
http://link.marktplaats.nl/m1142752530
http://link.marktplaats.nl/m1143209690
etc

[ Voor 32% gewijzigd door Cap op 07-03-2017 23:50 ]

Verwijderd

Chester schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:23:
[...]

Ik heb ze bij Amazon besteld ;) De vorige keer dat ik een LP bij Amazon had besteld, ging het niet al te goed. Uiteindelijk wel een nieuwe gekregen, maar toch, had liever dat het meteen goed was.
Ja sorry, dacht dat ik Bol.com las. 8)7 Maar zonder gekheid, ik heb eigenlijk nooit problemen met Amazon gehad net als met Dodax. Die laatste is trouwens wel meestal de goedkoopste maar je moet een beetje geduld hebben want het kan makkelijk 2 weken duren voor je je plaat hebt.

• Bestla
rcor schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:36:

Wees er snel bij, want deze advertentie zal niet lang op Marktplaats staan vrees ik...
Het is trouwens een SL 1210 mk2 ;)
€ 250 is de start prijs ;) Dat ding gaat makkelijk € 500 opbrengen, wat de marktwaarde is, maar ik vindt het te hoog.

[ Voor 4% gewijzigd door Bestla op 08-03-2017 06:19 ]

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:40

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hij staat op gereserveerd, ging (zoals verwacht) lekker snel. :)

• Bestla
Dan is de verkoper een dief van zijn eigen portomonnee. Dat ding is een koopje voor €300.
Ik had als verkoper meer geduld gehad.

• Vintage1967
Bestla schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 06:25:
Dan is de verkoper een dief van zijn eigen portomonnee. Dat ding is een koopje voor €300.
Ik had als verkoper meer geduld gehad.
Het geld misschien toch hard nodig? En misschien heeft de koper niet geboden via MP maar een berichtje met een prijs naar de verkoper gestuurd. Ik ben daar zelf trouwens niet zo voor, maar het mag natuurlijk altijd. Iemand die wel een zichtbaar bod uit heeft gebracht, vist dan achter het net. Wat dat betreft heeft Catawiki wel mijn voorkeur. Dan ben je meteen van het geneuzel af van een bod van € 40,00 overbieden met € 1,00 :F . Maar goed, MP is en blijft te leuk om niet actief op te zijn. Waar zou ik anders met mijn 'snuffelmarktspullen' naar toe moeten ;) .

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ach ja tot paar jaar terug waren de meeste platenspelers niet veel waard. Alleen hele prestige modellen. De rest was tot 100 euro wel te krijgen. Nu trekt dat aan helaas en stijgen de prijzen. Ook met andere silver era apparatuur. Kocht ooit een sa-9800 pioneer versterker voor 150 via ebay.de in 2002. Verkocht voor 600 paar jaar geleden en die dingen gaan nu soms al over de 1000. Had m dubbel dus eentje mocht weg. Dat leuke shoppen zoals eind jaren 90 begin 00 is wel voorbij. Iedereen moest toen van dat spul af want mini setjes waren de norm haha. Mij hoorde je niet klagen.

• Vintage1967
sugarlee89 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:58:
Iedereen moest toen van dat spul af want mini setjes waren de norm haha. Mij hoorde je niet klagen.
Mijn 'norm' was (en is eigenlijk nog steeds) dat er een tank over mijn apparatuur moet kunnen rijden waarna de spullen nog steeds prima werken. Uiteraard figuurlijk gesproken, natuurlijk :o . En daar hebben die minisetjes nooit aan voldaan.

Vintage1967 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:18:
[...]

Het geld misschien toch hard nodig? En misschien heeft de koper niet geboden via MP maar een berichtje met een prijs naar de verkoper gestuurd. Ik ben daar zelf trouwens niet zo voor, maar het mag natuurlijk altijd. Iemand die wel een zichtbaar bod uit heeft gebracht, vist dan achter het net. Wat dat betreft heeft Catawiki wel mijn voorkeur. Dan ben je meteen van het geneuzel af van een bod van € 40,00 overbieden met € 1,00 :F . Maar goed, MP is en blijft te leuk om niet actief op te zijn. Waar zou ik anders met mijn 'snuffelmarktspullen' naar toe moeten ;) .
Met als grootste nadeel dat je daar, voor audio apparatuur dan in ieder geval, echt altijd teveel betaalt.

Ik hou dagelijks veilingen in de gaten en de eindprijs is echt altijd duidelijk hoger dan waar het op marktplaats voor van eigenaar wisselt. Dat vind ik echt heel opvallend. Maar goed, je bent inderdaad wel van het geneuzel af. Aan de andere kant, als je dat dik hoge eindbedrag gewoon meteen aan de verkoper biedt die hem op marktplaats zet, dan heb je hem daar vast en zeker ook zonder geneuzel, want voor dat bedrag zijn de 1 euro overbieders allang afgehaakt en voor de verkoper is de opbrengst dan al boven verwachting. ;)

• sugarlee89
  • Niet online
http://www.marktplaats.nl...1b&previousPage=lr&pos=51

Instapmodelletje betaalde ik 10 jaar terug 20-30 euro voor op mp en daarvoor nog minder in de gele krant de vondst. Nu serviced en 249 euro, haha mooi man. Daar hou ik nu van.

• Vintage1967
Dat zie ik ook elke keer gebeuren als het om vinyl gaat. De laatste weken heb ik meerdere keren op een kavel geboden en ben elke keer weer overboden. En dat met een eindbod waar ik in ieder geval echt verbaasd over ben en waar ook nog een 9% commissie bij komt. Soms echt dik boven de Discogs prijzen. Dan vraag ik me toch af wat die bieders bezielt 8)7 .

Eén keer had ik het winnende bod, zoals dat zo mooi heet. Maar verder..........Weet je, alles heeft voor- en nadelen. Discogs is ook niet de goedkoopste maar heeft, net als Catawiki, wel een feedback systeem. Zeker voor de duurdere albums maak ik van Catawiki en Discogs gebruik. Voor de standaard albums gebruik ik dan weer MP. Gelukkig is het er allemaal en ben ik vrij om te kiezen of zelfs helemaal niet te bieden d:)b . En ik vind het zoeken op WWW en het neuzen op beurzen / snuffelmarkten ook al hartstikke leuk!

Eergisteren nog mee geboden op marktplaats bij een instel protractor van Dr. Feickert... Hij vroeg 125 euro (koopje, want hij zat nieuw in de doos en kost bij een webshop 200 euro excl. verzendkosten)... Dus meegeboden, maar toen de prijs de € 150,- aan tikte ben ik afgehaakt... Toen werd hij toch echt te duur...
Je moet af en toe ook gewoon geluk hebben, maar deze keer had ik pech...

• sugarlee89
  • Niet online
Maarja bieden op marktplaats, zo kansloos. Voor serieuze zoektochten ga ik altijd naar ebay duitsland, heb Duits adres van familielid, dus kan ook op dingen bieden van mensen die alleen binnen Duitsland verzenden.
sugarlee89 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:25:
http://www.marktplaats.nl...1b&previousPage=lr&pos=51

Instapmodelletje betaalde ik 10 jaar terug 20-30 euro voor op mp en daarvoor nog minder in de gele krant de vondst. Nu serviced en 249 euro, haha mooi man. Daar hou ik nu van.
Dat is inderdaad een goedkoop dingetje, bottom of the line stuff van Pioneer. Ik heb hem ooit als kind eens als afdankertje van mijn vader gehad. hij was snel stuk, en het geluid was sowieso niet best. Alles wat ik daarna aan afdankertjes gehad heb was vele malen beter.

Als je de naam van de verkoper ziet dan weet je wel hoe laat het is. Deze man is al enkele jaren berucht vanwege zijn hoge prijzen: hij koopt goedkoop in, haalt er een lapje over, kijkt wat de hoogste prijs op ebay is en zet het apparaat daarvoor op marktplaats. Een uitgekiend business model dus. ;)

En dat "geserviced" zou ik bij deze man ook maar met een hele dikke korrel zout nemen: het is gezien zijn verkoopmethode wel duidelijk waar zijn prioriteiten liggen: geen scrupules en maximalisatie van de opbrengst. Dus als een mooi woordje in de titel daarbij helpt dan zal ie dat zeker niet laten... want hoeveel mensen weten iets van hoe zo'n apparaat van binnen eruit ziet? Nou dan.

Wat marktplaats betreft moet je er tegen kunnen dat het soms anders loopt, maar ik heb echt al heel veel leuk spul van marktplaats gehaald. Wees vriendelijk, bied geen onzin prijzen en houd ook vast aan je prijs. Dan heb je heel vaak beet.
Ik heb ook genoeg van ebay gehaald, maar dat was dan wel duurder, ivm de onvermijdelijke comissies en de hoge verzendkosten. En bij marktplaats kan je altijd nog ff langs rijden als je het niet vertrouwt. _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 09-03-2017 18:18 ]

• Bestla
sugarlee89 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:32:
Maarja bieden op marktplaats, zo kansloos. Voor serieuze zoektochten ga ik altijd naar ebay duitsland, heb Duits adres van familielid, dus kan ook op dingen bieden van mensen die alleen binnen Duitsland verzenden.
Zo hebben wij 2 adressen in de VS en 1 in Frankrijk en 3 in Noorwegen. Altijd handig.

• sugarlee89
  • Niet online
Bestla schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 06:42:
[...]

Zo hebben wij 2 adressen in de VS en 1 in Frankrijk en 3 in Noorwegen. Altijd handig.
Zeer zeker in vs, zonder daar een adres had ik nu een 2e hypotheek op verzendkosten haha. Om eoa reden als ik t vrienden vanuit daar hierheen laat versturen kan het een stuk goedkoper. En soms bestel ik wat en krijg ik een mail, moet dit doorgestuurd worden? Nee is voor jullie. Vinden ze altijd leuk. Voor de moeite die ze doen.

• Bestla
Die VS adressen is voor mij alleen handig omdat webshops met schietsportspullen nooit naar Europa verzenden.Maar dat is eigenlijk offtopic.

Nieuw binnen de Black Crowes Live op een zwarte en witte plaat.

[ Voor 31% gewijzigd door Bestla op 11-03-2017 09:27 ]

• Chester
  • Niet online
Ik denk dat ik niet meer bij amazon.co.uk ga bestellen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XBrjowl.jpg

Het wordt telkens verzonden alsof het een dvd/blu-ray is oid. Vinyl, en meteen verpakking er omheen. Waarom niet een doos met een beschermend laagje van die luchtzakjes er omheen...

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-11 14:36
Vandaag voor het eerst na een behoorlijke periode weer eens wat leukere platen bij de kringloop gevonden (en meegenomen dus :P)

Ultravox - Vienna
The Police - Ghost in the machine
Klaus Schulze - timewind
This is the Moody Blues
Night Train: The Ocscar Peterson Trio
En een dubbelaar van The Academy of St.Martin-in-the-fields

• ksborg
cmndr_adama schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 19:46:
Vandaag voor het eerst na een behoorlijke periode weer eens wat leukere platen bij de kringloop gevonden (en meegenomen dus :P)

Ultravox - Vienna
The Police - Ghost in the machine
Klaus Schulze - timewind
This is the Moody Blues
Night Train: The Ocscar Peterson Trio
En een dubbelaar van The Academy of St.Martin-in-the-fields
Het zal een goede dag zijn geweest. Zowaar een paar leuke singles meegenomen vandaag bij de Kringloop. En een LP van Twente Plat (gewoon omdat het geniaal is en ik de cassettes van "vroegah" niet meer heb).

Heb meegenomen:

Michael Jackson - Thriller
Phil Collins - Against all Odds
Karen Young - Hot Shot
George Michael - Faith
Modern Talking - Jet Airliner
Tina Turner - What's Love got to do With it
New Kids on the Block - Step by Step

Allemaal wel redelijk bekende singles. Verrassend dat er zoveel op hetzelfde moment stonden.

[ Voor 20% gewijzigd door ksborg op 11-03-2017 21:05 ]

• Bestla
Chester schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:49:
[afbeelding]

Het wordt telkens verzonden alsof het een dvd/blu-ray is oid. Vinyl, en meteen verpakking er omheen. Waarom niet een doos met een beschermend laagje van die luchtzakjes er omheen...
Ik bestel meestal op Discogs en krijg LP's altijd in een daarvoor perfect passende stevige kartonnen doos opgestuurd. Die doos waar 3 LP's veilig in passen is zeer stijf zodat omgebogen hoeken van de hoezen onmogelijk zijn.

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:32
Chester schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:49:
[afbeelding]

Dat zijn juist speciale verpakkingen voor platen. Bij de post weten ze dan meestal ook waar ze aan toe zijn. Een grote doos met luchtzakjes is volgens mij juist slapper, en als het niet helemaal strak zit vliegt je plaat alle kanten op.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met Amazon.... Één keer was de hoes gespleten aan de bovenkant en kreeg ik probleemloos een nieuwe. De beschadigde plaat hoefde ik niet terug te sturen en ik heb daar nog iemand blij mee gemaakt :)

Bestel jij misschien bij andere verkopers op Amazon?

• Vintage1967
O88088 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 08:01:
[...]

Dat zijn juist speciale verpakkingen voor platen. Bij de post weten ze dan meestal ook waar ze aan toe zijn. Een grote doos met luchtzakjes is volgens mij juist slapper, en als het niet helemaal strak zit vliegt je plaat alle kanten op.
Ik ben bang dat het de gemiddelde bezorger van welk bedrijf dan ook een biet zal zijn wat hij in zijn handen heeft. En vergeet niet dat er heel veel geautomatiseerd is en je geliefde vinyl dus gewoon tussen alle andere dozen op de lopende band en vervolgens in vrachtwagen en misschien trein gaat.

Ook denk ik dat het bij veel mensen aan kennis van vinyl en alles wat daarbij hoort, ontbreekt. Die realiseren zich gewoon niet hoe irritant het is als je een nieuw album binnen hebt met een beschadigde hoes........ 'Waar maak je je druk om? Is dat nou zo erg?'. Ja dus! Bij mij gaat het niet alleen over de muziek of de kwaliteit van het vinyl, maar om het 'hele pakket'.

Meer dan zorgvuldig inpakken kan je niet doen. Ik gebruik de speciale dozen en doe de binnenhoes met de LP er in, apart van de buitenhoes in de pvc beschermhoes. Ik vind het zelf ook prettig als de albums die ik heb gekocht, zorgvuldig worden verpakt. Wat mij betreft maakt de prijs van het album daarbij niets uit. Tot nu toe heb ik zelf eigenlijk geen problemen gehad met transport.

Heerlijk, die passie voor vinyl met alles wat daar bij komt kijken :9

• MaStar
rcor schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:36:

Jammer - helaas al gereserveerd.
Zie je momenteel nog zo'n "toppertje" van een platenspeler :)?

• Chester
  • Niet online
O88088 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 08:01:
[...]

Het komt niet over als speciale verpakking. Het is wel verpakking op maat, maar niet meer stevig dan bijv. hun verpakking voor dvd's/blu-ray's/boeken.
Nyarlathotep schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:56:
Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met Amazon.... Één keer was de hoes gespleten aan de bovenkant en kreeg ik probleemloos een nieuwe. De beschadigde plaat hoefde ik niet terug te sturen en ik heb daar nog iemand blij mee gemaakt :)

Bestel jij misschien bij andere verkopers op Amazon?
Nope, beide gevallen waren verpakt door Amazon zelf. Één van die bestellingen was via een andere partij, maar wel afgehandeld door Amazon.

• ksborg
Van de Media Markt kreeg ik ooit de topper. 2 LP's in een grooootedoos helemaal vol met luchtzakjes. En de LP's? Die zaten er wel heel raar in :+. Ze zaten direct onder de flappen waarmee de doos dicht gaan... Zeg maar tussen de onderste en bovenste flappen... Echt supergoed ingepakt :X. Maar gelukkig wel goed aangekomen.

Heb 1x een beschadigde verpakking gehad bij Bol.com en 1x bij een Discogs verkoper. Die van Discogs had gewoon een te slappe doos gebruikt. Dat wilde ie niet toegeven, maar uiteindelijk wel na retour m'n geld terug. Bol was gewoon domme pech.

Dodax is eigenlijk het beste qua verzending. Ze verpakken iedere LP apart (ongeacht of je er nou 2 of 10 besteld) en ze hebben hele stevige dozen (speciaal voor LP) om ze te verpakken. Elke bestelling van Dodax is tot nu toe in perfecte staat aangekomen :)

• MaStar
Cap schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 00:06:

Deze heb ik nu op het oog:

http://www.marktplaats.nl...-technics-sl-1410-dd.html

http://www.marktplaats.nl...fel-technics-sl-1900.html

wat vind je van dat model? ;)

[ Voor 25% gewijzigd door MaStar op 12-03-2017 17:11 ]

• Chester
  • Niet online
En opgelost :) Ze hebben wel heel erg goede service daar. Ik krijg mijn geld terug, en mag het zelfs houden. Kan ik het mooi opnieuw bestellen; maar eens een keer Dodax proberen dan.

edit:

Ze hebben wel mooie prijzen daar.

[ Voor 12% gewijzigd door Chester op 12-03-2017 17:21 ]

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:49
Mooi geregeld, toen ik een poosje terug een verkeerde (niet picture disc versie) ontving moest ik de verkeerde toch terugsturen. Maar goed, verkeerd is ook wat anders dan beschadigd.

Beide Technics spelers lijken me prima MaStar!

Iets heel anders, ik weet dat een AT440 naald op een Audio-technica AT100 element past. Ik kom er alleen nog niet achter of een AT110 naald op een AT95 past. Weet iemand dit? Iemand bied nl. AT110 naalden aan op Marktplaats.

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-11 13:54
musicfreak schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:30:
Iets heel anders, ik weet dat een AT440 naald op een Audio-technica AT100 element past. Ik kom er alleen nog niet achter of een AT110 naald op een AT95 past. Weet iemand dit? Iemand bied nl. AT110 nnaalden aan op Marktplaats.
Ik denk niet dat dat past. Je zou als alternatief de ATN95EX-naald eens kunnen proberen. Die past zeker en is fijner geslepen dan de ATN95E.
Op zich is de SL-1410 de mooiste, en wellicht ook de beste, speler. Hoewel dat laatste echt weinig zal schelen.
Maar dat die originele reject knop ontbreekt en er zo'n rare knop op zit vind ik wel echt een minpunt, en daarom vind ik de prijs ook echt wat te hoog. Aan de andere kant, kan je voor een redelijk prijsje aan zo'n knop komen (ebay?) dan heb je een mooie speler voor een nette prijs. De koppen van de SL-1300, 1310, 1400, 1410, 1500 en 1510 zijn allemaal hetzelfde dus zoek naar knoppen voor die modellen.

De SL-1900 ziet er keurig uit, ik vind de prijs alleen ook wat aan de hoge kant. De SL-1900 is ook een mooie speler, qua geluid zal je het verschil niet horen. De SL-1410 is alleen net wat mooier vanwege de behuizing, die is van gegoten metaal en ziet er mooi uit.

Maar goed, een goede platenspeler vinden tegen een mooi prijsje is tegenwoordig best lastig, dus ik kan me goed voorstellen dat je een van deze prima spelers koopt!

Puntje dat invloed kan hebben op de keuze: wil je een volautomaat (SL-1900, je kan het afspelen starten met een druk op de knop maar ook handmatig door de arm zelf naar de plaat te brengen)? Of eentje waarbij je het altijd met de hand moet doen (SL-1410)?

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 12-03-2017 21:42 ]

• Storebaelt
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13-03-2023
Bestla schreef op zondag 12 maart 2017 @ 07:21:
[...]

Ik bestel meestal op Discogs en krijg LP's altijd in een daarvoor perfect passende stevige kartonnen doos opgestuurd. Die doos waar 3 LP's veilig in passen is zeer stijf zodat omgebogen hoeken van de hoezen onmogelijk zijn.
Nog een adres voor degelijk verpakt vinyl en portovrij versturen (vinyl) dat ik al jaren gebruik voor cd's (ahum) en LP's in hier voor bedoelde stevige kartonnen verpakkingen:
https://www.jpc.de/jpcng/vinyl/home :)

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-11 12:09
Dure platenspeler https://www.bva-auctions.com/auction/lot/26247/8740887
Ik dacht er op te gaan bieden ....

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is de gold limited edition. Nieuwprijs is iets van €3500 of zo, en die dingen zijn hoogstens een jaar of wat oud.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• sugarlee89
  • Niet online
ksborg schreef op zondag 12 maart 2017 @ 15:20:
Van de Media Markt kreeg ik ooit de topper. 2 LP's in een grooootedoos helemaal vol met luchtzakjes. En de LP's? Die zaten er wel heel raar in :+. Ze zaten direct onder de flappen waarmee de doos dicht gaan... Zeg maar tussen de onderste en bovenste flappen... Echt supergoed ingepakt :X. Maar gelukkig wel goed aangekomen.

Heb 1x een beschadigde verpakking gehad bij Bol.com en 1x bij een Discogs verkoper. Die van Discogs had gewoon een te slappe doos gebruikt. Dat wilde ie niet toegeven, maar uiteindelijk wel na retour m'n geld terug. Bol was gewoon domme pech.

Dodax is eigenlijk het beste qua verzending. Ze verpakken iedere LP apart (ongeacht of je er nou 2 of 10 besteld) en ze hebben hele stevige dozen (speciaal voor LP) om ze te verpakken. Elke bestelling van Dodax is tot nu toe in perfecte staat aangekomen :)
Bol.com is echt slecht in inpakken. Laatst 4tb 2,5 schijf gekocht. In slap kartonnen doosje zonder opvulling.

Laatst ook dik boek paste net door brievenbus. Dus in brievenbus en dan valt boek natuurlijk op een hoek en ja hoor beschadiging.

Ze doen verder niet moeilijk, kunt terugsturen of houden. Ze delen zelfs tegoedbonnen uit van 5 euro en daarbovenop je verzendkosten terug.

Maar tis vaak gedoe met ze.

• ksborg
Gister eindelijk met de juiste ingedienten eigen vloeistof gemaakt voor de Knosti. Gelijk alles nog een keer gewassen wat ik ook al een keer eerder door de Knosti had gehaald. Na de tweede keer heb ik sowieso bij één LP gemerkt dat ie nog weer stukken beter klinkt :).

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dodax gaat mijn geld voor de twee Twin Peaks LP's terugstorten. Daar ben ik wel blij mee: Vreselijke persingen voor een eigenlijk ook nog eens veel te hoge prijs.
Voor die 85 euro heb ik alweer 3 Spidergawd LP's en een t-shirt gekocht bij hun show vorige week :D

• Bestla
Blijkbaar heb ik geluk met mijn aankopen van nieuwe lp's. Ik ben nog geen slechte persing tegengekomen.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:28
Cap schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:40:
De SL-1410 is alleen net wat mooier vanwege de behuizing, die is van gegoten metaal en ziet er mooi uit.
Het is geen metaal, maar een composiet/kunststof. Zelfde idee als Sony op hun spelers (SBMC), lomp zwaar en stijf geloof ik.

Heb nog een Sony PS-X4 'over' waar ik een nieuwe AT95 onder kan knopen. Alleen niet op te sturen.

[ Voor 13% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 14-03-2017 12:49 ]

Verwijderd

Hey hoi vinylfanaten,
Onlangs een hele stapel lp's van mijn ouders gekregen. Maar nu is mijn platenspeler helaas overleden, was zo'n goedkoop usb ding. Ik vraag me nu af als ik een helemaal nieuwe platenspeler moet kopen of op marktplaats moet gaan kijken. Heb een budget van ongeveer €200,- Iemand tips? Het liefst in Friesland of Groningen.
Mvg,
Rhino
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:47:
[...]

Het is geen metaal, maar een composiet/kunststof. Zelfde idee als Sony op hun spelers (SBMC), lomp zwaar en stijf geloof ik.

Heb nog een Sony PS-X4 'over' waar ik een nieuwe AT95 onder kan knopen. Alleen niet op te sturen.
Ja en nee. :)

De SL-1410 bovenkant en zijkant, dat wat je ziet en voelt - zijn toch echt van metaal. Technics noemt het "die-cast aluminium" in zijn brochure. Net als de hele SL-13x0 t/m SL-18x0 serie, en de MK'2's ervan. Ik heb ze allemaal gehad dus kan het wel weten. :)

De bodem is inderdaad van een ander composiet materiaal: TNRC (Technics Non Resonant Compound) noemde Technics het, inderdaad lijkt het erg op Sony SBMC (Sony Bulk Molding Compound). De Technics SL-D serie en SL-3xx0 en SL-5xx0 serie zijn niet van metaal maar van TNRC.

Prima draaitafel die PS-X4. Ik weet niet wat je ervoor wilt hebben maar voor iemand op zoek naar een nieuwe probleemloze draaitafel is het echt een aanrader! Mooi, zwaar en zeer degelijk gebouwd, goed geluid.

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 14-03-2017 21:30 ]

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:28
Heb zelf alleen een SL-1700mk2... toch eens goed kijken de volgende keer.. dacht echt dat die behuizing van TNRC (thx) gemaakt was, en het verende deel onder van een ABS oid. Zelfde idee bij de Sony, dat is zo zwaar dat het wel een metaal lijkt.

Ga er wel vanuit dat Technics zelf wel weet wat het echt is en dat juist in de brochures staat

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:52:
Hey hoi vinylfanaten,
Onlangs een hele stapel lp's van mijn ouders gekregen. Maar nu is mijn platenspeler helaas overleden, was zo'n goedkoop usb ding. Ik vraag me nu af als ik een helemaal nieuwe platenspeler moet kopen of op marktplaats moet gaan kijken. Heb een budget van ongeveer €200,- Iemand tips? Het liefst in Friesland of Groningen.
Mvg,
Rhino
Je kan beter even terug gaan bladeren. Deze vraag wordt zo vaak gesteld dat je binnen een kwartier zeker wel de nodige adviezen bij elkaar kunt vinden.

• Bestla
@Verwijderd
http://www.marktplaats.nl...1b&previousPage=lr&pos=19

http://www.marktplaats.nl...1b&previousPage=lr&pos=65

Deze 2 zijn een betere keus. Direct Drive sytem .
Je kan hier meer elementen voor vinden, en dat is een groot voordeel.
Voor wie het niet erg vindt om een tangiale speler te hebben (of juist een linkshandig vriendelijke speler zoekt van goede kwaliteit):
- Een Revox B790 (http://link.marktplaats.nl/m1145742677)
- Een Revox B795 (http://link.marktplaats.nl/m1143049270)
- Een Revox B790 (http://link.marktplaats.nl/m1143031216)

Niet goedkoop, maar 't zijn wel top spelers met een gewicht van om en nabij de 9 kilo:
Revox B795: VinylEngine
Revox B790: VinylEngine

Edit: Revox B795 zojuist verkocht...

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 15-03-2017 20:07 ]

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:12:
Heb zelf alleen een SL-1700mk2... toch eens goed kijken de volgende keer.. dacht echt dat die behuizing van TNRC (thx) gemaakt was, en het verende deel onder van een ABS oid. Zelfde idee bij de Sony, dat is zo zwaar dat het wel een metaal lijkt.

Ga er wel vanuit dat Technics zelf wel weet wat het echt is en dat juist in de brochures staat
Kan het zelf echt bevestigen dat het klopt hoor, heb zo veel van die 1300 t/m 1800's in mijn handen gehad en gerepareerd. Ken ze allemaal. Is echt metaal. ;)

Verwijderd

Bestla schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:13:
[...]
@Verwijderd
http://www.marktplaats.nl...1b&previousPage=lr&pos=19

http://www.marktplaats.nl...1b&previousPage=lr&pos=65

Deze 2 zijn een betere keus. Direct Drive sytem .
Je kan hier meer elementen voor vinden, en dat is een groot voordeel.
Bedankt voor de tips! :)

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:09
Ik ga het toch zeggen: Eindelijk! Na drie maanden recoveren van een garage-rekening dit weekend eindelijk weer platen shoppen.

Iemand tips in de genres: Fort Romeau en Miami Horror?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• GSX-MAN
  • Laatst online: 29-10 14:48

GSX-MAN

de/het/een

Collega heeft een gesigneerde Hendrix-LP te koop op een veiling. Way out of my league...

Slecht idee... Hoe laat?

• Bestla
GSX-MAN schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 22:13:
Collega heeft een gesigneerde Hendrix-LP te koop op een veiling. Way out of my league...
En dan geen link naar die veiling posten 8)7

• GSX-MAN
  • Laatst online: 29-10 14:48

GSX-MAN

de/het/een

Bestla schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 06:58:
[...]

En dan geen link naar die veiling posten 8)7
Omdat ik die niet heb, ik ben wel op zoek geweest. Ik heb geen idee waar zijn LP's nu geveild worden. Ik zie wel dat gesigneerd Hendrix-materiaal echt serieus geld moet opbrengen. En ik ga geen 15K+ neerleggen voor één LP. Ook niet voor 100.

Slecht idee... Hoe laat?

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:25
@Verwijderd
Als je voor Direct Drive gaat is dit misschien wel iets Sanyo TP1200, Niet een van de bekendere merken (En misschien daarom ook wel voor een leuke prijs te krijgen) maar wel een erg goede speler,
Ik heb hetzelfde model thuis staan en zeer tevreden mee.

http://www.marktplaats.nl...624&previousPage=lr&pos=1
Pagina: 1 ... 57 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.