Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 101 Laatste
Acties:
  • 587.569 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skunk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-03 15:49
Ook ik ben aangestoken met het vinyl virus, gelukkig had me schoonmoeder nog een platenspeler voor mij.
Vandaag eindelijk de Akai AP-Q41 grondig opgepoetst en aan de praat gekregen :*)
Afbeeldingslocatie: https://i763.photobucket.com/albums/xx276/SkunkNL/Vinyl/20170215_163001_zpsntt1trfv.jpg
Sommige zullen zich wel storen hoe hij nu staat maar ik moet er nog een plekje voor maken :p

[ Voor 63% gewijzigd door Skunk op 22-02-2017 02:54 ]

a.k.a. Skunko3o | Skunk-o3o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:36
2300 is binnen... scheelt wel, zie foto, boven is de 2200, onder de 2300, die staat gewoon goed hoog.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/884252/22002300.jpg

Kan nu mn arm weer 2mm laten zakken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorchris
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-12-2023
Hopelijk mag ik deze vraag stellen. Ik kan namelijk maar geen keuze maken.
Ik draai met een dual 704 en een thorens TD160 allebei door mijzelf gereviseerd. De thorens heeft een ongeluk gehad en de motor is onherstelbaar beschadigd. Dus uitkijken naar een andere.

Wil echter nu wel eens voor een nieuwe gaan, de tweedehands markt ken ik redelijk goed en weet wat ik daar zou moeten zoeken gaat dus echt om het huidige nieuwe aanbod.

Budget is onder de 1000. Ik neig zelf naar de pro-ject expression III comfort met ortofon red omdat ik de automatische afslag heeeeel erg handig vind.

Maar nu wat dan veel door mijn hoofd spookt is of moet ik toch gaan voor een:

Rega planar 2 of 3
Music Hall 5.1

Of wellicht zijn er nog andere keuzes met dit ruime budget🤔 En ik wil een goede keus maken voor de komende paar jaren. Iemand die mee wil beslissen wellicht? 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand in omgeving Arnhem / Doetinchem nog op zoek naar een enorme bak oude platen?

Kwam een advertentie tegen van 12 bananendozen vol, 1250-1500 stuks.
Zal veel meuk tussen zitten maar ik zie ook al een paar normale titels (phil collins, kate bush, leonard cohen)...

Mag weg voor 175-200 euro, zo te zien incl een PS2. 8)7 Da's al snel heel weinig voor zoveel platen, zelfs als 90% afvalt.

http://link.marktplaats.nl/m1136997174

Als je in de buurt woont kan je altijd een poging wagen... gewoon ff bellen. En ga je langs en is 't niks dan was het in ieder geval niet ver rijden. :P

Voor een beginnend platendraaier die van vintage houdt moet je het van dit soort kansjes hebben: zit er wat bij dan maak je meteen een leuke start met je collectie. Wel veel slepen...

[ Voor 30% gewijzigd door Cap op 15-02-2017 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l4mpj3
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-04 12:54
Exorchris schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:19:
Ik draai met een dual 704 en een thorens TD160 allebei door mijzelf gereviseerd. De thorens heeft een ongeluk gehad en de motor is onherstelbaar beschadigd. Dus uitkijken naar een andere.

Wil echter nu wel eens voor een nieuwe gaan, de tweedehands markt ken ik redelijk goed en weet wat ik daar zou moeten zoeken gaat dus echt om het huidige nieuwe aanbod.

Budget is onder de 1000. Ik neig zelf naar de pro-ject expression III comfort met ortofon red omdat ik de automatische afslag heeeeel erg handig vind.

Rega planar 2 of 3
Music Hall 5.1

Of wellicht zijn er nog andere keuzes met dit ruime budget🤔 En ik wil een goede keus maken voor de komende paar jaren. Iemand die mee wil beslissen wellicht? 😆
Ik heb zelf vanmiddag de Pro-ject 1Xpression III Comfort aangeschaft bij Hificorner voor 630,-. Wilde eerst gaan voor de Pro-Ject Debut Carbon DC Esprit SB. Deze had echter na enig heen en weer mailen een levertijd van 3 weken. Toen toch maar besloten wat bij te leggen voor de automatische afslag en een kortere levertijd. Voor 1000,- moet zeker nog wel iets beters te vinden zijn, maar het is ook mar net hoe gek je het zelf wil maken.

In mijn geval wilde ik gewoon de platencollectie van m'n ouders en wat zelf gekocht vinyl kunnen spelen op redelijk niveau. Juist geen tweedehands gekocht, omdat ik niet heel handig ben en de zekerheid wil hebben dat het werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:11
Ik heb net een bod op een kavel metal albums uitgebracht. Elke keer vind ik het gewoon veel te leuk om te wachten. Net een klein kind in een snoepwinkel. En dat terwijl ik gewoon weet dat het eigenlijk geen zin heeft om nu al te bieden op een kavel dat zondag pas afloopt. Maar ja, dat prachtige vinyl hè :9~ . En metal is toch echt mijn eerste liefde en dat is iets wat nooit meer kan veranderen >:) .

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:16:
2300 is binnen... scheelt wel, zie foto, boven is de 2200, onder de 2300, die staat gewoon goed hoog.

[afbeelding]

Het kan zijn omdat het twee foto's zijn die op verschillende momenten en waarschijnlijk niet vanuit exact dezelfde hoek genomen zijn, maar volgens mij kan je hel goed zien dat de 2200 verder 'doorzakt'. De cantilever ligt als het ware vlakker.

Kan je inschatten hoeveel ruimte er nu tussen element en vinyl zit? Het element dat ik gebruik ligt volgens mij vrij dicht op het vinyl dus ben ik wel benieuwd naar wat vergelijkend warenonderzoek. Alle input is welkom...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-04 14:47
Exorchris schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:19:

Rega planar 2 of 3
Music Hall 5.1

Ik zou die Thorens td-160 lekker opknappen...
Op Ebay is momenteel nieuwe new old stock motor te koop: http://m.ebay.com/itm/361332390029

Dan kun je de rest van je budget investeren in upgrades van je Thorens of andere audio componenten voor je audio set...

www.discogs.com/collection?user=rcor

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Vintage1967 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:32:
Ik heb net een bod op een kavel metal albums uitgebracht. Elke keer vind ik het gewoon veel te leuk om te wachten. Net een klein kind in een snoepwinkel. En dat terwijl ik gewoon weet dat het eigenlijk geen zin heeft om nu al te bieden op een kavel dat zondag pas afloopt. Maar ja, dat prachtige vinyl hè :9~ . En metal is toch echt mijn eerste liefde en dat is iets wat nooit meer kan veranderen >:) .
Hoe groot is de kans dat er echt iets tofs tussen zit?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:07
Mooi! Hoe klinkt 'ie in vergelijking met de 2300? Gebruik je nog andere elementen?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[afbeelding]

Heuh, dat kan niet kloppen zo toch? Kijk hoe de naald op je plaat terecht komt bij die bovenste…

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Ja precies :p

Heb nu een 1.5-2 mm tussen element en plaat... voorheen 0-0.5mm. Dus wel blij mee dat het nu goed is. Alleen nog inspelen (niet dat het nu slecht klinkt). En als ie ingespeeld is ben ik benieuwd naar een vergelijk met de AT440.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aph3x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2024
Onlangs een serie re-issues aangeschaft die m.i. zeer de moeite waard zij op vinyl, vanwege opnamekwaliteit, klank en uiteraard omdat t stuk voor stuk muzikale pareltjes zijn imho :9

Kruder & Dorfmeister - K&D sessions (5LP reissue)
Afbeeldingslocatie: http://www.urban-essence.net/wp-content/uploads/2015/03/KD-Mockup-inside-med.jpg

Beck - Sea Change 2LP reissue
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0068/0042/products/B002535501.jpg?v=1480699609

Chet Baker - Chet
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/i/201027903047-0-1/s-l1000.jpg
Live vanuit mancave 8)

Morphine - Cure for Pain
Afbeeldingslocatie: https://light-in-the-attic.s3.amazonaws.com/uploads/release_image/6450/image/large_550_MCR901_Morphine_450.jpg
Live vanuit mancave 8)

[ Voor 4% gewijzigd door aph3x op 16-02-2017 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
Jasphur schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:13:
[...]

Hoe groot is de kans dat er echt iets tofs tussen zit?
Bij Catawiki is wel duidelijk waar je op biedt. Veel foto's en omschrijvingen.Met een beetje geluk ook een goede grading er bij. Verder is er altijd de mogelijkheid om contact op te nemen met de verkoper. Neuh, daar hoef je je geen zorgen over te maken.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:34
Die K&D en Chet Baker! Brings back memories :)

Zo rond de eeuwwisseling was ik wat internationaal aan het daten met buitenlandse studentes. Via mijn Noorse ex leerde ik Chet Baker kennen en een Oostenrijkse scharrel draaide die K&D sessions helemaal grijs...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-04 14:41
Ik baal een beetje. Heb een aantal maanden geleden voor m'n verjaardag een plaat gekregen (https://www.discogs.com/P...-Required/release/8385655). Buiten het feit om dat ie iets warped is (niet zo'n groot probleem) lijkt kant A gewoon echt fout te zijn geperst. Hoe verder je naar het midden komt van de plaat, hoe valser de muziek klinkt.

Kant B speelt foutloos.

Vraag me af wat ik daar nog mee kan. Bij de winkel niet zoveel denk ik. Die zullen waarschijnlijk roepen dat het warpen door mijzelf is gekomen...

Mocht er iemand nog iets weten, gooi het in de groep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:38
Vandaag ouderwets gewacht tot release date van de nieuwe Ryan Adams. De red vinyl versie zit hier nu in de tas en krijgt vanavond de eerste luisterbeurt. Lang geleden dat ik op deze manier naar een nieuw album heb uitgekeken. Is toch iets wat deze hobby je weer laat beleven.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
ksborg schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:42:
Ik baal een beetje. Heb een aantal maanden geleden voor m'n verjaardag een plaat gekregen (https://www.discogs.com/P...-Required/release/8385655). Buiten het feit om dat ie iets warped is (niet zo'n groot probleem) lijkt kant A gewoon echt fout te zijn geperst. Hoe verder je naar het midden komt van de plaat, hoe valser de muziek klinkt.

Kant B speelt foutloos.

Vraag me af wat ik daar nog mee kan. Bij de winkel niet zoveel denk ik. Die zullen waarschijnlijk roepen dat het warpen door mijzelf is gekomen...

Eerlijk gezegd zou ik toch contact opnemen met de winkel. Als de ene kant wel en de andere kant niet goed afspeelt, is de warp niet de oorzaak. Hetzelfde geldt voor je platenspeler. Ik zag net dat Discogs uit de lucht is voor onderhoud ;( . Ik zal, als Discogs tenmiste weer in de lucht is, eens kijken of ik iets over deze persing kan vinden. Ff geduld _/-\o_ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:11
Pakje van amazon binnen, nieuwe plaat en speaker kabels eindelijk eens vervangen voor iets degelijk. Tot mijn verbazing hoor je het ook nog O-) van simpele alu? speaker kabel van amper 1mm naar koperen OFC 4MM kabels. Was wel even prutsen met de 40 jaar oude wharfdales maar icm met de Marantz pm6005 ben is steeds meer tevreden met deze set.

Afbeeldingslocatie: https://payload402.cargocollective.com/1/1/52600/10354134/005_PLACEBO_VINYLCOVER_01_1000.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr101
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-04 23:08
aph3x schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 21:12:
Onlangs een serie re-issues aangeschaft die m.i. zeer de moeite waard zij op vinyl, vanwege opnamekwaliteit, klank en uiteraard omdat t stuk voor stuk muzikale pareltjes zijn imho :9

Kruder & Dorfmeister - K&D sessions (5LP reissue)
[afbeelding]
Een erg tof album! Damn ... dat moet toch echt geweldig klinken op vinyl! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 21:52
Omdat ik nu even iets meer tijd heb, ben ik mijn catalogus in discogs aan het zetten, echter zoek ik een optie die ik nergens kan vinden. Ook niet in filters of toevoegingen.
Ik zoek sorteren of Genre, ik kan het echt niet vinden.

Volgende week donderdag mag ik pas weer vinyl kopen. Is kijken of Tycho dan wat verkoopt tijdens het concert.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:12
laten we het maar bij een topic houden :Y

[ Voor 82% gewijzigd door teacher op 18-02-2017 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
ksborg schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:42:

Kant B speelt foutloos.

Helaas kan ik niets vinden wat jouw ervaring bevestigt of ontkracht 8) .
Ik ben bang dat het toch een retourtje winkel wordt met de argumentatie die ik eerder gaf. Alternatief is om te vergelijken met een identiek exemplaar.
En voor de zekerheid ook eerst nog even op een andere speler beluisteren. Dan is dat ook uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Vintage1967 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 10:04:
[...]

Ik ben bang dat het toch een retourtje winkel wordt met de argumentatie die ik eerder gaf. Alternatief is om te vergelijken met een identiek exemplaar.
En voor de zekerheid ook eerst nog even op een andere speler beluisteren. Dan is dat ook uitgesloten.
Dank voor het uitzoeken. Ik ga de gulle gever vragen of zij de factuur nog heeft. Maar dat komt vast wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Laatst online: 07:12
Wat vinden jullie van deze spelers? Beide eenzelfde budget voor rond 100 euro :)

http://www.marktplaats.nl...ie-staat-shure-m70ej.html

http://www.marktplaats.nl...ve-met-nieuw-element.html?

[ Voor 34% gewijzigd door MaStar op 19-02-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:07
Er zit een belangrijk verschil tussen de spelers. De Technics heeft een T4P element, waar je alleen elementen in kan stoppen met deze aansluiting. Voordeel is dat de uitlijning van het element gelijk goed is.
De Pioneer, die ik qua speler zelf ook mooier vind, heeft een standaard SME / half mounyt (als ik het goed zeg) aansluiting, waardoor je veel meer keus hebt in elementen.
Een poosje terug kwam iemand met dezelfde vraag, zie de eerste posts in deze zoekopdracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

musicfreak schreef op zondag 19 februari 2017 @ 13:03:
[...]

standaard SME / half mount (als ik het goed zeg)
SME is de aansluiting op de arm voor de headshell. De headshell is vervolgens wel of niet 1/2-inch mount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChapDDR
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-04 10:43
Dames en heren,

Ik probeer mij al enige tijd te verdiepen in vinyl en platenspelers maar het is veel complexer dan ik dacht. Als student ben ik op zoek naar een goede setup dat binnen een studentenbudget valt. Is een AT-LP60 een goede deal of zijn er betere spelers voor minder of hetzelfde te koop? Eventueel 2e hands (https://www.amazon.de/Aud...ds=Audio-Technica+AT-LP60)

Ik beschik momenteel nog niet over een echte versterker + speaker setup, die wil ik op den duur aanschaffen. (De vriend van mijn ma heeft nog een goed setje speakers + kabels liggen, die mocht ik misschien overnemen) Tot die tijd kan ik mijn relatief oké pc-speakertjes gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De AT-LP60 is geen goede keuze. Als je budget zich op dit moment beperkt tot die prijs, kun je beter tweedehands iets kopen of even doorsparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChapDDR
CyBeR schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:04:
De AT-LP60 is geen goede keuze. Als je budget zich op dit moment beperkt tot die prijs, kun je beter tweedehands iets kopen of even doorsparen.
Thanks voor de heads-up! Enig idee naar wat voor modellen ik kan kijken op marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:02
Ik heb voor minder laatst een Technics 3200 gekocht met een element dat nog in goede staat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Dat heeft idd wel een behoorlijk mancave gehalte als je een eames stoel hebt en er een motorfiets binnen staat :)

Lang geleden dat ik iets van K&D geluisterd heb, terwijl ik er vroeger (eind jaren 90 denk ik?) best gecharmeerd van was. Gewoon iets wat vergeten is in de loop der jaren. (niet echt een compliment voor hun.... :o )

[ Voor 43% gewijzigd door mr_petit op 19-02-2017 18:42 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChapDDR
Liefst rond de 100 euro aangezien ik ook nog een versterker etc. nodig heb. Ik zou daarna e.v.t. kunnen sparen voor een duurder model.

En een Akai ATT01U voor 40 euro als instap model, prima of niet? (Ik zie hem op marktplaats staan)

[ Voor 16% gewijzigd door ChapDDR op 19-02-2017 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ChapDDR schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:25:
[...]

En een Akai ATT01U voor 40 euro als instap model, prima of niet? (Ik zie hem op marktplaats staan)
Nee, dat is zo ongeveer een AT-LP60 met een andere sticker erop.

Waar je op moet letten is dat je een aanpasbaar contragewicht aan de arm hebt, een vervangbaar element en een aanpasbare anti-skating. Die goedkope tafels hebben dat allemaal niet en gaan je platen stuk maken.

Bij Bol.com is dit de goedkoopste die acceptabel is: https://www.bol.com/nl/p/...u-zwart/9200000051712213/

Dat is een goedkoop chinees ding (Hanpin BJ-U25) maar heeft wel de basisbenodigdheden.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 19-02-2017 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:02
ChapDDR schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:25:
[...]

Liefst rond de 100 euro aangezien ik ook nog een versterker etc. nodig heb. Ik zou daarna e.v.t. kunnen sparen voor een duurder model.

Wat ik zei. Ik heb laatst een Technics 3200 voor 100 euro gekocht, compleet met phono versterkertje (die is niet zo heel bijzonder) en een goede naald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChapDDR
CyBeR schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:34:
[...]

Nee, dat is zo ongeveer een AT-LP60 met een andere sticker erop.

Waar je op moet letten is dat je een aanpasbaar contragewicht aan de arm hebt, een vervangbaar element en een aanpasbare anti-skating. Die goedkope tafels hebben dat allemaal niet en gaan je platen stuk maken.

Bij Bol.com is dit de goedkoopste die acceptabel is: https://www.bol.com/nl/p/...u-zwart/9200000051712213/

Dat is een goedkoop chinees ding (Hanpin BJ-U25) maar heeft wel de basisbenodigdheden.
Thanks, ik ga even kijken of ik hem 2e hands op de kop kan tikken!

Ik zal ook even die technics in de gaten houden. Is het niet heel riskant om als beginner 2e hands een oude platenspeler te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ChapDDR schreef op zondag 19 februari 2017 @ 22:54:
[...]

Ik zal ook even die technics in de gaten houden. Is het niet heel riskant om als beginner 2e hands een oude platenspeler te kopen?
Valt wel mee als je een speler koopt waar een service manual van te vinden is op bv vinylengine.com en je het niet eng vindt om een schroevendraaier vast te houden. (en ook als je er niet teveel voor hebt betaald.)

Platenspelers zijn het meest mechanisch en maar erg weinig electronisch, maw zoveel verstand hoef je er niet van te hebben om met behulp van een service manual enigzins door te hebben wat het probleem is, als er al een probleem is.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
[...]

Ik acht het niet risicovol. Waar dien je op te letten:
1. Controleer of de toonarm speling heeft bij het lager (draaipunt achter zijde). Hoe controleer je dat: zet de arm vast in de toonarm houder, pak de toonarm van achteren beet en probeer hem heen en weer te bewegen. Als het lager veel speling heeft (je kunt hem heen en weer bewegen) zit het niet goed en dient de speling opgelost te worden alvorens je platen kunt afspelen... Als je daar geen ervaring in hebt kun je dit klusje beter laten uitvoeren door iemand die weet wat hij doet omdat je anders het risico loopt het lager te vernielen.

2. Beweeg de toonarm vanuit de rust positie naar de spindel toe en let er op of dit soepel zonder haperingen plaats vindt... Indien je haperingen detecteert kan het lager beschadigd zijn of zit er vuil tussen... Bij beschadigingen is het vaak een dure reparatie... Geen risico nemen als de arm niet soepel beweegt!

3. Test de speler als dit mogelijk is uit op een audioset. Komt de motor opgang? Zo ja, zet een LP en een single op om de snelheid te controleren.
Bij een direct drive speler kan het fluctueren van de snelheid duiden op vuile pot meters om de snelheid per toerental type in te regelen. Deze dienen dan schoongemaakt te worden.
Bij een snaar aangedreven speler is er naast de potmeters ook de mogelijkheid dat de snaar versleten is (lees uitgerekt) en vervangen moet worden.
Als het een tussen wiel speler betreft (veel Dual spelers van de jaren '70 en ook Lenco spelers van de jaren '70 en '80) kan het er op duiden dat het tussen wiel niet meer mooi rond is of vuil / vettig. Dit kun je controleren door het draaiplateau van de speler af te halen, daarna is het tussen wiel zichtbaar.
Indien de speler gewoon niet op snelheid draait en geen fluctuaties heeft kan het ook zijn dat alleen de snelheid opnieuw ingeregeld moet worden met de potmeters...

4. Luister tijdens het afspelen van de plaat goed naar de muziek (zorg dat je muziek opzet die je goed kent). Hoe klinkt de muziek? Indien er veel slissende s-klanken te horen zijn is het naald mogelijk versleten of staat het element verkeerd afgesteld. Een goed budget element om mee te beginnen is de Audio Technica AT95e of Audio Technica AT95ex (30 tot 50 euro)... En dien je meestal als extra kosten in te rekenen. Tenzij het afgemonteerde element redelijk recent is en er nog een nieuwe naald vanuit de fabrikant leverbaar is... Dan kan het vervangen van het naald ook nog een optie zijn...

5. Controleer of alle aanwezige functies werken... Bij bijvoorbeeld veel Dual spelers zitten er veel mechanische componenten in die wellicht opnieuw gesmeerd moeten worden en een steur pimpel die met regelmaat ontbreekt waardoor de automatiek niet meer werkt...
Ratelende geluiden uit de speler (veelal Dual spelers) kunnen duiden op defecte motor lager beugels (had mijn Dual ook)... Deze beugels vertonen dan scheuren in het ijzer en zijn dan niet meer te repareren... Het enige wat dan nog helpt is het vervangen van de beugels door andere beugels die nog wel in orde zijn, wat op dat moment extra onkosten met zich meebrengt boven op de aanschaf prijs van de speler...

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips...

[ Voor 14% gewijzigd door rcor op 20-02-2017 00:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ksborg
Vintage1967 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 10:04:
[...]

Ter info, we hebben contact gezocht met de winkel en wanneer ik geen Crosley draaitafel had dan lag het waarschijnlijk aan de LP en mag ik hem gratis retourneren voor een nieuw exemplaar :). Topservice van Concerto.

Moest wel lachen trouwens... Gezien de repuatie van Crosley >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Paar tips om je op gang te brengen. Prijzen tussen de pakweg 50 en 100 euro. Hoeft niet per se van deze merken te zijn, maar deze modellen zijn van goede kwaliteit en werken vaak met weinig tot geen onderhoud. En het was even makkelijk zoeken :)

http://link.marktplaats.nl/m1138619348
http://link.marktplaats.nl/m1138540899
http://link.marktplaats.nl/m1116391113
http://link.marktplaats.nl/m1136155101
http://link.marktplaats.nl/m1136603277
http://link.marktplaats.nl/m1116412093
http://link.marktplaats.nl/m1133403498
http://link.marktplaats.nl/m1137569121

Altijd zelf even navragen / controleren of alles goed werkt. Bij sommige advertenties staat het er expliciet bij, maar altijd even uitproberen bij de verkoper. Indien niet duidelijk uit de advertentie zou ik ook vragen of er een element met naald bij zit, en een stofkap. Stofkap is niet per se nodig maar wel erg prettig.

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 20-02-2017 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Storebaelt
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13-03-2023
Het weekend weer lekker bezig geweest met plaatjes wassen (uit oude doos) en die ik onlangs kocht bij de Boef (de Plaatboef, R'dam). Wat ik niet 2e hands kon kopen tegen een redelijk bedrag heb ik nieuw gekocht (ja, toch maar gedaan): Oude liefde, lekker Nieuw. Gek van de Westcoast (Seventies): Neil Young, Everybody knows this is nowhere en de tweede van The Band (ooit verkocht).
Regen tegen de ramen, lekker plaatje op de speler en draaien! Foto's komen nog een keer. Heb ik te weinig karma?! Komt goed. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:57
Storebaelt schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:54:
Het weekend weer lekker bezig geweest met plaatjes wassen (uit oude doos) en die ik onlangs kocht bij de Boef (de Plaatboef, R'dam). Wat ik niet 2e hands kon kopen tegen een redelijk bedrag heb ik nieuw gekocht (ja, toch maar gedaan): Oude liefde, lekker Nieuw. Gek van de Westcoast (Seventies): Neil Young, Everybody knows this is nowhere en de tweede van The Band (ooit verkocht).
Regen tegen de ramen, lekker plaatje op de speler en draaien! Foto's komen nog een keer. Heb ik te weinig karma?! Komt goed. :Y
Heerlijk dat rondstruinen in echte platenwinkels. * Bestla mist dat echt uit de jaren 70 en 80. gelukkig zijn ze er nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storebaelt
En zeer coulant met het ruilen als hij toch niet helemaal lekker klinkt (kampvuurgeluiden). Toffe zaak met veel oud werk met redelijke prijzen, behalve voor Neil Young natuurlijk! :-(
Redhawk schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:13:
[...]

Heerlijk dat rondstruinen in echte platenwinkels. * Storebaelt mist dat echt uit de jaren 70 en 80. gelukkig zijn ze er nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Storebaelt schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:23:
En zeer coulant met het ruilen als hij toch niet helemaal lekker klinkt (kampvuurgeluiden). Toffe zaak met veel oud werk met redelijke prijzen, behalve voor Neil Young natuurlijk! :-(
[...]
Tja, ik kwam daar toen ik nog in Rotterdam werkte regelmatig. Je moet wel een beetje gericht zoeken, anders verzand je vlug in de enorme hoeveelheid vinyl. Ik heb altijd genoten van het aanbod Hard 'n' Heavy >:) .
En net wat je zegt, de prijzen waren altijd zeer schappelijk. Helaas kom ik bijna niet meer in de buurt va deze leuke zaak. Ach, misschien toch maar een keer tijdens een vakantie ........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 11:28
Even een vlug toeristisch vraagje, Ik ga volgende week voor enkele dagen op citytrip naar Antwerpen en terwijl mijn vrouw modieuze zaken afdweilt had ik gedacht wat platenzaken te bezoeken. Heeft er iemand wat aanraders ? De voorkeur gaat vooral de rock en metal kant op, maar ik snuffel ook graag door de 2de-hands bakken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 481702

Ik hoop dat het mag: @Cap, Rcor, Redhawk, dank voor jullie kwaliteit input in dit topic! :Y _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Toch wel de drijfveren, excuus als ik mensen vergeet. Deze mannen geven fris advies aan iedereen hier. Ook als dezelfde vraag zich voor de 15e keer voordoet en men zich even niet inleest (absoluut no offense). Dus, een mooi bosje virtuele bloemen 😛

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
chromium schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:09:
Even een vlug toeristisch vraagje, Ik ga volgende week voor enkele dagen op citytrip naar Antwerpen en terwijl mijn vrouw modieuze zaken afdweilt had ik gedacht wat platenzaken te bezoeken. Heeft er iemand wat aanraders ? De voorkeur gaat vooral de rock en metal kant op, maar ik snuffel ook graag door de 2de-hands bakken.
Mag het eigenlijk niet zeggen, maar de Mediamarkt (bij station) heeft een flinke lading nieuw vinyl.
De FNAC heeft ook wel eea, maar is volgens mij weer duurder. Geloof dat er in de straatjes rondom stadhuis (?) nog wat platenzaakjes zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
Via dit artikeltje heb je een paar grote namen en weet je waar je ongeveer moet zijn:

http://www.gva.be/cnt/dmf...r-in-lange-koepoortstraat

Ik herinner me nog wel, toen deze winkels nog in de Lange Koepoortstraat zaten, dat de prijzen behoorlijk hoog waren terwijl de kwaliteit niet uitzonderlijk hoog was. Dan heb ik het natuurlijk over 2e hands. Een voorbeeldje: Déja Vu van CSNY voor € 4,00 omdat er een diepe kras in het eerste nummer zat :'( .

Maar ik heb er wel heerlijk een paar uur door heel veel schappen, bakken en verhuisdozen geneusd. Het was dus zeker genieten geblazen.

Voor metal en andere harde muziek moet je echt bij The Rocking Bull zijn >:) !
Die heeft trouwens ook heel veel merchandise zoals tshirts, mokken en ander spul waar de naam van een (bekende) band op 'geplakt' is. Daar zou ik dus zeker binnen wippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Anoniem: 481702 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:07:
Ik hoop dat het mag: @Cap, Rcor, Redhawk, dank voor jullie kwaliteit input in dit topic! :Y _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Toch wel de drijfveren, excuus als ik mensen vergeet. Deze mannen geven fris advies aan iedereen hier. Ook als dezelfde vraag zich voor de 15e keer voordoet en men zich even niet inleest (absoluut no offense). Dus, een mooi bosje virtuele bloemen 😛
Dank voor het compliment Wehmut, het wordt gewaardeerd vanaf mijn zijde...

Ik heb in de loop der jaren veel geleerd hier en op www.vinl.net o.a. door Cap, Redhawk, Mr. Petit, S_K (Stijn Kraft en zijn goede kennis / vriend Roger Poulussen) en nog enkele andere... Daardoor kan ik gelukkig goede adviezen geven tegenwoordig (want kennis die ik heb geef ik graag door)... Dat was in 2008 toen ik net begonnen was met LP's draaien totaal niet...

Vaak zie ik wel waar de problemen zitten bij spelers en weet ik meestal ook wel de oplossing, maar heb ik vervolgens helaas 2 linker handen om de diepgaandere problemen op te lossen... Deze besteed ik dan ook graag uit aan derden zodat ik weet dat het goed gedaan is en alles weer probleemloos werkt (ik heb in het verleden al eens getracht een Hitachi HT-R10 te repareren zonder succes, dus destijds veel geleerd en voor mezelf aangenomen dat ik de grotere klussen beter kan uitbesteden)...

Overigens is het niet alleen platen spelers wat mij interesseert... Alle analoge audio producten trekken mij zeer aan, Bandrecorders en platen spelers delen bij toch wel de eerste plek, omwille van de goede geluidskwaliteit die je ermee kunt behalen (want dat is toch ook een van de belangrijkste redenen waarom je platen wilt draaien, buiten het nostalgische en bezig zijn met muziek om?)

Ps.: het virtuele bosje bloemen zal ik dan maar eens gauw in een virtuele vaas met water zetten... :P :+

[ Voor 22% gewijzigd door rcor op 21-02-2017 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 481702

rcor schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:44:
[...]

Dank voor het compliment Wehmut, het wordt gewaardeerd vanaf mijn zijde...

Ik heb in de loop der jaren veel geleerd hier en op www.vinl.net o.a. door Cap, Redhawk, Mr. Petit, S_K (Stijn Kraft en zijn goede kennis / vriend Roger Poulussen) en nog enkele andere... Daardoor kan ik gelukkig goede adviezen geven tegenwoordig (want kennis die ik heb geef ik graag door)... Dat was in 2008 toen ik net begonnen was met LP's draaien totaal niet...

Vaak zie ik wel waar de problemen zitten bij spelers en weet ik meestal ook wel de oplossing, maar heb ik vervolgens helaas 2 linker handen om de diepgaandere problemen op te lossen... Deze besteed ik dan ook graag uit aan derden zodat ik weet dat het goed gedaan is en alles weer probleemloos werkt (ik heb in het verleden al eens getracht een Hitachi HT-R10 te repareren zonder succes, dus destijds veel geleerd en voor mezelf aangenomen dat ik de grotere klussen beter kan uitbesteden)...

Overigens is het niet alleen platen spelers wat mij interesseert... Alle analoge audio producten trekken mij zeer aan, Bandrecorders en platen spelers delen bij toch wel de eerste plek, omwille van de goede geluidskwaliteit die je ermee kunt behalen (want dat is toch ook een van de belangrijkste redenen waarom je platen wilt draaien, buiten het nostalgische en bezig zijn met muziek om?)

Ps.: het virtuele bosje bloemen zal ik dan maar eens gauw in een virtuele vaas met water zetten... :P :+
Hahahaha mooie reactie. Mr petit en Stijn doen idd ook mee. Zelf ook veel opgestoken van het Vinl forum dat Stijn had een tijd. Zat ook een hoop kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChapDDR
rcor schreef op maandag 20 februari 2017 @ 00:06:
[...]

Ik acht het niet risicovol. Waar dien je op te letten:
1. Controleer of de toonarm speling heeft bij het lager (draaipunt achter zijde). Hoe controleer je dat: zet de arm vast in de toonarm houder, pak de toonarm van achteren beet en probeer hem heen en weer te bewegen. Als het lager veel speling heeft (je kunt hem heen en weer bewegen) zit het niet goed en dient de speling opgelost te worden alvorens je platen kunt afspelen... Als je daar geen ervaring in hebt kun je dit klusje beter laten uitvoeren door iemand die weet wat hij doet omdat je anders het risico loopt het lager te vernielen.

2. Beweeg de toonarm vanuit de rust positie naar de spindel toe en let er op of dit soepel zonder haperingen plaats vindt... Indien je haperingen detecteert kan het lager beschadigd zijn of zit er vuil tussen... Bij beschadigingen is het vaak een dure reparatie... Geen risico nemen als de arm niet soepel beweegt!

3. Test de speler als dit mogelijk is uit op een audioset. Komt de motor opgang? Zo ja, zet een LP en een single op om de snelheid te controleren.
Bij een direct drive speler kan het fluctueren van de snelheid duiden op vuile pot meters om de snelheid per toerental type in te regelen. Deze dienen dan schoongemaakt te worden.
Bij een snaar aangedreven speler is er naast de potmeters ook de mogelijkheid dat de snaar versleten is (lees uitgerekt) en vervangen moet worden.
Als het een tussen wiel speler betreft (veel Dual spelers van de jaren '70 en ook Lenco spelers van de jaren '70 en '80) kan het er op duiden dat het tussen wiel niet meer mooi rond is of vuil / vettig. Dit kun je controleren door het draaiplateau van de speler af te halen, daarna is het tussen wiel zichtbaar.
Indien de speler gewoon niet op snelheid draait en geen fluctuaties heeft kan het ook zijn dat alleen de snelheid opnieuw ingeregeld moet worden met de potmeters...

4. Luister tijdens het afspelen van de plaat goed naar de muziek (zorg dat je muziek opzet die je goed kent). Hoe klinkt de muziek? Indien er veel slissende s-klanken te horen zijn is het naald mogelijk versleten of staat het element verkeerd afgesteld. Een goed budget element om mee te beginnen is de Audio Technica AT95e of Audio Technica AT95ex (30 tot 50 euro)... En dien je meestal als extra kosten in te rekenen. Tenzij het afgemonteerde element redelijk recent is en er nog een nieuwe naald vanuit de fabrikant leverbaar is... Dan kan het vervangen van het naald ook nog een optie zijn...

5. Controleer of alle aanwezige functies werken... Bij bijvoorbeeld veel Dual spelers zitten er veel mechanische componenten in die wellicht opnieuw gesmeerd moeten worden en een steur pimpel die met regelmaat ontbreekt waardoor de automatiek niet meer werkt...
Ratelende geluiden uit de speler (veelal Dual spelers) kunnen duiden op defecte motor lager beugels (had mijn Dual ook)... Deze beugels vertonen dan scheuren in het ijzer en zijn dan niet meer te repareren... Het enige wat dan nog helpt is het vervangen van de beugels door andere beugels die nog wel in orde zijn, wat op dat moment extra onkosten met zich meebrengt boven op de aanschaf prijs van de speler...

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips...
Super! Ik begrijp grotendeels wat je bedoelt maar het is allemaal wat moeilijk te onthouden, dus ik heb het meteen in mijn telefoon gezet. Thanks! :)
Cap schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:06:
[...]

Paar tips om je op gang te brengen. Prijzen tussen de pakweg 50 en 100 euro. Hoeft niet per se van deze merken te zijn, maar deze modellen zijn van goede kwaliteit en werken vaak met weinig tot geen onderhoud. En het was even makkelijk zoeken :)

http://link.marktplaats.nl/m1138619348
http://link.marktplaats.nl/m1138540899
http://link.marktplaats.nl/m1116391113
http://link.marktplaats.nl/m1136155101
http://link.marktplaats.nl/m1136603277
http://link.marktplaats.nl/m1116412093
http://link.marktplaats.nl/m1133403498
http://link.marktplaats.nl/m1137569121

Altijd zelf even navragen / controleren of alles goed werkt. Bij sommige advertenties staat het er expliciet bij, maar altijd even uitproberen bij de verkoper. Indien niet duidelijk uit de advertentie zou ik ook vragen of er een element met naald bij zit, en een stofkap. Stofkap is niet per se nodig maar wel erg prettig.
Helaas geen in de buurt maar toch een paar een berichtje gestuurd, ook mega erg bedankt! Zodra ik een mogelijk optie heb laat ik waarschijnlijk iets weten :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skunk
Leuke verassing als je laat thuis komt van werk, een van me bestelde platen is eerder binnen dan verwacht :o :)
Natuurlijk helemaal af luisteren voor het slapen gaan!
Afbeeldingslocatie: https://i763.photobucket.com/albums/xx276/SkunkNL/Vinyl/20170222_023430_zpsuaznwq3r.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i763.photobucket.com/albums/xx276/SkunkNL/Vinyl/20170222_023540_zpsoxj0bvwb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
@Anoniem: 481702 dank je wel voor die blumen :)

Wat je al aangaf, voor de 15e keer iets uitleggen is niet erg zolang men er maar iets mee doet. Ik heb mijn kennis ook niet uit boeken maar door gewoon een schroevendraaier te pakken en te kijken hoever ik kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
Skunk schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 03:09:
Leuke verassing als je laat thuis komt van werk, een van me bestelde platen is eerder binnen dan verwacht :o :)
[afbeelding]
[afbeelding]
Erg vette plaat, maar ik blijf 1997 echt veeeel toffer vinden. Heerlijk rauw. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skunk
Jasphur schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 08:35:
[...]

Erg vette plaat, maar ik blijf 1997 echt veeeel toffer vinden. Heerlijk rauw. :Y)
Ik stond wel op het randje om die boxset te halen waar die bij zit, maar voor die prijs kon ik alive 2007 halen plus nog 5 andere albums :)
Maar die haal ik nog wel los hoor :p
Oooh en het was ook lekker wakker worden want heb nu ook Human after al binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bestla
* Bestla zijn vrouw verrast heeft.

Carole King - Tapestry op LP

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/5/52/Carole_King_-_Tapestry.jpg/220px-Carole_King_-_Tapestry.jpg

Wat een album is dit toch. Geweldig, en aan de mannelijke vinylliefhebbers hier, geef dit album aan je vrouw/vriendin, het is het waard. :)

[ Voor 71% gewijzigd door Bestla op 22-02-2017 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storebaelt
Haha, ben ik ook naar op zoek, maar nog niet gevonden! :(
Gelukking wel 'Nights in white satin' Pfff! :)
Bestla schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 17:24:
* Storebaelt zijn vrouw verrast heeft.

Carole King - Tapestry op LP

[afbeelding]

Wat een album is dit toch. Geweldig, en aan de mannelijke vinylliefhebbers hier, geef dit album aan je vrouw/vriendin, het is het waard. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Storebaelt op 22-02-2017 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 289295

https://www.vinylhub.com

• Jasphur
  • Nu online
Gister naar Bonobo zijn Migration Tour geweest in Tivoli Vredenburg, dat was zeer geslaagd. Daarna zijn nieuwst album natuurlijk op Vinyl gekocht voor 18 euro!! Koopje, zeker voor zo'n dikke plaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heel af en toe kun je nog iets leuks vinden bij het grofvuil:
Vondst

37 lp's waarbij zowel de hoezen als de platen in zeer goede staat zijn :9~ _/-\o_
Met als toppers Rubberen Robbie (voor mij toch wel :) ), Fischer Z, Mink deVille en een 3 dubbelaar van The Band d:)b .

• Storebaelt
'The Last Waltz'? Wat een kadootje! oOo
Suggs schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:48:
Heel af en toe kun je nog iets leuks vinden bij het grofvuil:
[afbeelding]

....een 3 dubbelaar van The Band d:)b .

• Vintage1967
Storebaelt schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 19:27:
[...]
Dat kan je wel zeggen inderdaad! Ik heb dat album volgens mij afgelopen zomer gekocht. Niet dat ik er wekelijks naar luister, maar het is een goed en vooral gevarieerd album. Maar wat wil je ook met zoveel gasten. En The Band is gewoon degelijk. Mijn advies: kijken hoe de kwaliteit is, schoonmaken en dan genieten maar!

Ik heb gisteren in de kringloop 2 albums uit de bakken gered O-) .
- Dutch Pop Giants
- Rob Hoeke - Full Speed.

De eerste vanwege Cuby & Blizzards. Daarvan zie ik met regelmaat albums op MP voorbij komen en daardoor ben ik nieuwsgierig geworden. Ik ben echt heel benieuwd. Rob Hoeke heb ik nog niet zo lang gelden 'ontdekt'. Gewoon heerlijk relaxte muziek. Wat kan die man spelen zeg! Ook ik heb dus weer iets om van te gaan genieten. Vanavond eens een paar stukjes proeven en het weekend de Knosti weer van stal halen. Al met al heb ik dan zondagavond twee 'nieuwe' schijfjes om te ontdekken :9 .

• Suggs
  • Niet online
Storebaelt schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 19:27:
[...]
Het is inderdaad The Last Waltz en zeker een kadootje. Ook het originele boekje zit er nog bij. De band ken ik wel, maar met hun muziek ben ik minder bekend. Zou het zelf niet zo snel kopen, maar van deze kan ik toch wel erg blij worden.

• GSX-MAN
  • Laatst online: 23-04 15:29

GSX-MAN

de/het/een

Een mechanisch begaafde collega heeft op basis van onder andere wat Technics onderdelen een draaiplateau voor me gemaakt om platen op te reinigen. Ik heb nu al zin om aan de slag te gaan en het eventuele verschil te horen.

Daarnaast mag ik mijn platenspeler bij hem langs brengen voor afstelling en beoordeling. Held. _/-\o_

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vintage1967
GSX-MAN schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:11:
Een mechanisch begaafde collega heeft op basis van onder andere wat Technics onderdelen een draaiplateau voor me gemaakt om platen op te reinigen. Ik heb nu al zin om aan de slag te gaan en het eventuele verschil te horen.

Daarnaast mag ik mijn platenspeler bij hem langs brengen voor afstelling en beoordeling. Held. _/-\o_
Lucky bastard.
Dat schreeuwt gewoon om fotoos! Ik ben heel benieuwd naar dat draaiplateau :Y
Als ik je een tip mag geven (wat ik trouwens toch wel doe :P ): kijk die collega als het even kan zo veel mogelijk op z'n vingers. Daar wordt je alleen maar slimmer van d:)b . Vervolgens bied je zelf aan anderen aan om hun speler onder handen te nemen. Zo hoef je niet op je eigen platenspeler te oefenen }) .......... GEINTJE!!!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 23-04 15:29

GSX-MAN

de/het/een

Vintage1967 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:38:
[...]

Lucky bastard.
Dat schreeuwt gewoon om fotoos! Ik ben heel benieuwd naar dat draaiplateau :Y
Als ik je een tip mag geven (wat ik trouwens toch wel doe :P ): kijk die collega als het even kan zo veel mogelijk op z'n vingers. Daar wordt je alleen maar slimmer van d:)b . Vervolgens biedt je zelf aan anderen aan om hun speler onder handen te nemen. Zo hoef je niet op je eigen platenspeler te oefenen }) .......... GEINTJE!!!
Het is wel handbediend, maar zit mooi in elkaar. Een plateau van een Technics draaitafel met de centrale as, gemonteerd op een lichtmetalen voet waar het één en andere aan draad is getapt. Dat weer gelijmd op een polyester voet met M10-draad, zodat we het aan een metalen schijf bevestigd kon worden. Zo te zien zijn er wat restjes dentale apparatuur aan opgeofferd.

Het verdere procedé schijnt met alcohol en schone doeken te werken, maar dat ga ik nog leren. Hoop ik.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storebaelt
Nog een tip. Van dit concert is door Martin Scorsese een schitterende film gemaakt.Nog een keer genieten!
Suggs schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:02:
[...]

Het is inderdaad The Last Waltz en zeker een kadootje. Ook het originele boekje zit er nog bij. De band ken ik wel, maar met hun muziek ben ik minder bekend. Zou het zelf niet zo snel kopen, maar van deze kan ik toch wel erg blij worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Storebaelt op 24-02-2017 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ksborg
Ik riep zo hard dat ik geen singles ging kopen... Maar er is toch iets geweldig aan die dingetjes en ik kwam er een aantal tegen bij dezelfde verkoper... Ach, nou ja, toe maar dan :).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F9GK5Cc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-04 10:31
[afbeelding]
[afbeelding]
Hele gave plaat. Daft Punk blijft steengoed.

OT: Welk toetsenbord is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:07
Een 33-toeren-lp klinkt in beginsel goed, mits onbeschadigd. Mijn album 'Guilty' van Barbra Streisand en Barry Gibb is in zo'n staat. Toch heeft vinyl blijkbaar ook zo zijn nadelen, en dan heb ik het dus niet over tikken en krassen. De stem van Streisand op dit album begint steeds groezeliger/korreliger te klinken naar de binnenkant van de plaat. Het stereo-effect blijft wel goed en de dynamiek ook. De lp kan - in het bijzonder aan het eind van de plaat - de resolutie van hoge tonen slecht aan, en dus ook de stem van Streisand.
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik dit album nog niet digitaal heb beluisterd.

[ Voor 6% gewijzigd door FreshM op 26-02-2017 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
FreshM schreef op zondag 26 februari 2017 @ 01:29:
Een 33-toeren-lp klinkt in beginsel goed, mits onbeschadigd. Mijn album 'Guilty' van Barbra Streisand en Barry Gibb is in zo'n staat. Toch heeft vinyl blijkbaar ook zo zijn nadelen, en dan heb ik het dus niet over tikken en krassen. De stem van Streisand op dit album begint steeds groezeliger/korreliger te klinken naar de binnenkant van de plaat. Het stereo-effect blijft wel goed en de dynamiek ook. De lp kan - in het bijzonder aan het eind van de plaat - de resolutie van hoge tonen slecht aan, en dus ook de stem van Streisand.
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik dit album nog niet digitaal heb beluisterd.
Hebben wij het hier over een originele of een moderne 180 grams persing? Ook kan het zijn dat voor de moderne persing de cd master is gebruikt, en ja dan gaat het mis op die punten die je al noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skunk
Heb nu ok human after all en discovery mijn favoriet :)

En de keyboard http://www.wasdkeyboards....anical-keyboard-1594.html
Ik heb zelf een stuk goedkoper gehaald, maar kom even niet op de naam van die website.
Cyleo schreef op zondag 26 februari 2017 @ 00:01:
[...]

Hele gave plaat. Daft Punk blijft steengoed.

OT: Welk toetsenbord is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Bestla schreef op zondag 26 februari 2017 @ 08:36:
[...]

Hebben wij het hier over een originele of een moderne 180 grams persing? Ook kan het zijn dat voor de moderne persing de cd master is gebruikt, en ja dan gaat het mis op die punten die je al noemt.
Het is de originele persing uit 1980 van CBS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 23:07

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 10:49

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Eergisteren de Twin Peaks Fire Walk With Me soundtrack ontvangen van Dodax. Maar mijn hemel... Wat een mislukte persing! Kant A kraakt als een idioot, kant B is niet veel minder. Kant C en D zijn beter maar niet perfect.
Op Discogs zie ik meer mensen met precies hetzelfde euvel. Deze gaat dus retour naar Dodax. Iemand ervaring met retourzendingen bij deze winkel?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-04 18:54
FreshM schreef op zondag 26 februari 2017 @ 01:29:
Wat je volgens mij hoort is Inner Groove Distortion.
Combi van verkeerde instelling element, kwaliteit element/naald, minder 'materiaal' voor dezelfde hoeveelheid info en ook het gebruik op een verkeerde draaitafels (slijtage binnenste groeven).
Hoge tonen hebben er meer last van (logisch)

Kan je zeggen dat ik op mijn projectje met de standaard Ortofon Red ik hetzelfde had maar dan bij heel veel lp's. Was echt niet grappig..... Na vervanging door een Ortofon Bronze is het nagenoeg weg. Zit dan ook echt wel kwaliteit verschil tussen de twee elementen.

Klinken andere lp's ook minder aan de binnenkant??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshM
LaFleche schreef op zondag 26 februari 2017 @ 20:18:
[...]

Wat je volgens mij hoort is Inner Groove Distortion.
Combi van verkeerde instelling element, kwaliteit element/naald, minder 'materiaal' voor dezelfde hoeveelheid info en ook het gebruik op een verkeerde draaitafels (slijtage binnenste groeven).

Kan je zeggen dat ik op mijn projectje met de standaard Ortofon Red ik hetzelfde had maar dan bij heel veel lp's. Was echt niet grappig..... Na vervanging door een Ortofon Bronze is het nagenoeg weg. Zit dan ook echt wel kwaliteit verschil tussen de twee elementen.

Klinken andere lp's ook minder aan de binnenkant??
Misschien is de lp in het verleden grijsgedraaid. Nou ben ik best kritisch, en ik blijf de plaat draaien, want hij klinkt toch best goed. En, ik moet de cd-versie nog horen...

Een ander leuk ding dat ik vandaag heb ontdekt. Vertrouw de USB-uitgang op je platenspeler niet (als je die hebt). Wat een sof!
Ik heb 1 van mijn favoriete platen gedigitaliseerd en het geheel klinkt niet slecht, maar heeft veel minder openheid en dynamiek dan de plaat, en bepaalde tonen worden gewoon heel anders opgenomen. Ik heb de opname in FLAC geluisterd via een Pioneer N-P01-streamer op dezelfde installatie, maar het verschil met de plaat is enorm. Het is het nummer 'Enigma' op de lp 'Sweet Revenge' van Amanda Lear. De elektronische zweepslagen in het nummer komen in de USB-opname niet naar voren zoals het hoort.

De volgende keer ga ik dezelfde plaat digitaliseren via de analoge uitgang van de platenspeler in PCM (op een Sony MZ-RH1). Hopelijk levert dat een beter resultaat op. Niet dat ik van Vinyl af wil, integendeel, maar ik houd van testen en vergelijken.

[ Voor 4% gewijzigd door FreshM op 27-02-2017 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
FreshM schreef op zondag 26 februari 2017 @ 13:21:
[...]

Het is de originele persing uit 1980 van CBS.
Ok
LaFleche schreef op zondag 26 februari 2017 @ 20:18:
[...]

1 Wat je volgens mij hoort is Inner Groove Distortion.

2 Klinken andere lp's ook minder aan de binnenkant??
1 Eensch.

2 Daar ben ik dan wel benieuwd naar.

Dan zou ik toch wat aan de afstelling van het element veranderen. Verschillende protractors uitproberen zodat je die protractor vindt die zowel inner als outer distortion binnen acceptabele waarden houdt. Bedenk wel dat alles een compromis is, alleen welk compromis is het dan beste? ;)

Protractors vindt je op vinylengine.com

[ Voor 16% gewijzigd door Bestla op 27-02-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op zondag 26 februari 2017 @ 19:55:
Eergisteren de Twin Peaks Fire Walk With Me soundtrack ontvangen van Dodax. Maar mijn hemel... Wat een mislukte persing! Kant A kraakt als een idioot, kant B is niet veel minder. Kant C en D zijn beter maar niet perfect.
Op Discogs zie ik meer mensen met precies hetzelfde euvel. Deze gaat dus retour naar Dodax. Iemand ervaring met retourzendingen bij deze winkel?
Oh nee he. Die van mij moet nog binnenkomen, besteld bij Mondo zelf en als ie terug moet ben ik daar ook wel klaar mee zeg. De Twin Peaks OST was ook al onspeelbaar bij binnenkomst. Wel zonder zeuren een nieuwe gekregen maar moest wel weer een paar weken wachten :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Servor schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:25:
[...]

Oh nee he. Die van mij moet nog binnenkomen, besteld bij Mondo zelf en als ie terug moet ben ik daar ook wel klaar mee zeg. De Twin Peaks OST was ook al onspeelbaar bij binnenkomst. Wel zonder zeuren een nieuwe gekregen maar moest wel weer een paar weken wachten :(.
De Twin Peaks OST komt straks binnen via DHL. Op Discogs zie ik dezelfde klachten dus ik houd mijn hart vast.
Stom van mij... Ik had eerst bij de reviews moeten kijken.

Ik krijg het idee dat er steeds meer belabberde persingen op de markt komen. Onlangs ook al een LP van een gerenommeerd label terug moeten sturen met exact dezelfde klacht.
Kan dit te maken hebben met het feit dat de pressing plants tegen of zelfs over hun limiet zitten?
Of proberen de labels gewoon zo goedkoop mogelijk te produceren?
En dan te bedenken dat die Mondo persingen nog kneiterduur zijn ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:40:
[...]

De Twin Peaks OST komt straks binnen via DHL. Op Discogs zie ik dezelfde klachten dus ik houd mijn hart vast.
Stom van mij... Ik had eerst bij de reviews moeten kijken.

Ik krijg het idee dat er steeds meer belabberde persingen op de markt komen. Onlangs ook al een LP van een gerenommeerd label terug moeten sturen met exact dezelfde klacht.
Kan dit te maken hebben met het feit dat de pressing plants tegen of zelfs over hun limiet zitten?
Of proberen de labels gewoon zo goedkoop mogelijk te produceren?
En dan te bedenken dat die Mondo persingen nog kneiterduur zijn ook....
Ik heb echt geen idee, het was voor mij sowieso een must-buy en dacht na 1 teleurstellende ervaring bij Mondo dat het wel los zou lopen. Maar goed, eerst maar afwachten. Positief punt is wel hun service, er werd zo een nieuw exemplaar afgestuurd zonder verdere vragen en hoefde de eerder geleverde LP niet terug te sturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 251512

Afgelopen vrijdag even bij Plato en de Mediamarkt (Utrecht) en Concerto (Amsterdam) langs geweest om weer eens wat nieuwse platen aan te schaffen Uiteindelijk zeer goed geslaagd.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/655/32766015890_6ebf699327_c.jpg

Naar aanleiding van een eerdere post van iemand in dit topic een Chet Baker LP meegenomen. Wilde sowieso wat meer Jazz LP's in mijn collectie dus dat kwam mooi uit Gelijk een dubbel LP met nummers uit de 50's :)

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2203/32766016310_8e9450ae53_c.jpg

Dit is wel een leuke, ze hadden deze plaat in de winkel aan staan (Plato) en ik vond hem erg goed klinken, na navraag aan de verkoper bleek het om het debuut album te gaan van de Belgische band Rhinos are People too.
Heel toevallig was het album ook echt pas dezelfde ochtend gearriveerd en in de verkoop gegaan.
Bij thuiskomst bleek ook nog eens dat het album was gedrukt op Wit Vinyl. Altijd leuk :D

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/686/32766015540_f4f5f9ee94_c.jpg

Vorige album van Wild Beasts had ik al en vond ik steen goed, vandaar ook het nieuwe album meegenomen. Had hem al wel eerder geluisterd en vond hem weer uitstekend klinken. Zat tevens ook nog eens een extra 7" met twee bonus nummers bij!

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2811/32333466923_f701979f65_c.jpg

Al lange tijd fan van Agnes Obel, heb haar twee keer Live gezien, en had tevens haar twee eerdere albums al in mijn bezit. Nieuwe album moest daarom ook nog een keer komen, deze dus ook meegenomen.
(uiteindelijk deze bij de mediamarkt meegenomen, want daar was hij 5 euro goedkoper)

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/630/33107295766_ef07360943_c.jpg

Deze stond al heel lang op mijn Wishlist, maar telkens als ik dan weer LP's ging kopen kwamen er toch weer andere albums naar voren. Nu dus eindelijk aangeschaft, fantastisch album en absoluut het beste album van M83.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Servor schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:25:
[...]

Net binnen gekregen en opgezet. En man... Weer hetzelfde kraakfestijn! En op kant B zwaait mijn arm zeker 3 millimeter heen en weer. Hoe moeilijk is het om een fatsoenlijke persing op te leveren als je zo veel geld vraagt? Beide LP's hebben mij samen 80 euro gekost.

Deze rotzooi gaat terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:58

loewie1984

music addict! pizza monster!!

[afbeelding]
[afbeelding]
Offtopic, maar welk merk en type is het toetsenbord wat we hier zien? Vindt het wel een interessant dingetje.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram Heerink
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09-2022
Goedemiddag, ik heb geen idee of ik in dit topic op de juiste plek ben maar ik heb twee vragen over mijn platenspeler welke ik heb gekocht, een Thorens TD160 Mk2.

- Af en toe komt er uit mijn versterker puur op de phono-ingang een hoge fluittoon. Ik dacht dat dit van mijn stroomnet afkwam welke of de phonotrap van mijn versterker stoort, of het element in de platenspeler. Maar, ik heb alle stroom in huis uitgeschakeld en puur mijn versterker en platenspeler aangehad, nog steeds een fluittoon. Wel heb ik de nogal lange interlink korter gemaakt en dit lijkt wat te schelen. Heeft iemand nog een idee waar ik dit moet zoeken?

- Is er iemand die zo'n platenspeler goed kan afregelen voor weinig in de regio Amsterdam?

Groet,

Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-04 13:12

nlboy

Alles kitz?

Bram Heerink schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:03:
Goedemiddag, ik heb geen idee of ik in dit topic op de juiste plek ben maar ik heb twee vragen over mijn platenspeler welke ik heb gekocht, een Thorens TD160 Mk2.

- Af en toe komt er uit mijn versterker puur op de phono-ingang een hoge fluittoon. Ik dacht dat dit van mijn stroomnet afkwam welke of de phonotrap van mijn versterker stoort, of het element in de platenspeler. Maar, ik heb alle stroom in huis uitgeschakeld en puur mijn versterker en platenspeler aangehad, nog steeds een fluittoon. Wel heb ik de nogal lange interlink korter gemaakt en dit lijkt wat te schelen. Heeft iemand nog een idee waar ik dit moet zoeken?

- Is er iemand die zo'n platenspeler goed kan afregelen voor weinig in de regio Amsterdam?

Groet,

Bram
Helaas weet ik niet de oorzaak. Misschien het element dat dit veroorzaakt?

Verder heb ik zeer goede ervaring met Rob in Amsterdam Oost (Marktplaats). Hij heeft mijn Thorens de snaar, element en een onderhoudsbeurt gegeven voor een goed prijsje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram Heerink
nlboy schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:45:
[...]

Helaas weet ik niet de oorzaak. Misschien het element dat dit veroorzaakt?

Verder heb ik zeer goede ervaring met Rob in Amsterdam Oost (Marktplaats). Hij heeft mijn Thorens de snaar, element en een onderhoudsbeurt gegeven voor een goed prijsje.
Dank voor de tip. Ik heb hem op Marktplaats een bericht verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Nyarlathotep schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:08:
[...]

Net binnen gekregen en opgezet. En man... Weer hetzelfde kraakfestijn! En op kant B zwaait mijn arm zeker 3 millimeter heen en weer. Hoe moeilijk is het om een fatsoenlijke persing op te leveren als je zo veel geld vraagt? Beide LP's hebben mij samen 80 euro gekost.

Deze rotzooi gaat terug!
Wow, dat is eigenlijk best wel ernstig. Zeker gezien de verhalen op Discogs (even opgezocht)... Dan verwacht je toch dat daar wel al actie op is ondernomen voordat ze nieuwe exemplaren opsturen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skunk
Die vraag heb ik hier al eerder beantwoord, maar heb je een pb gestuurd ;)
loewie1984 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:35:
[...]

Offtopic, maar welk merk en type is het toetsenbord wat we hier zien? Vindt het wel een interessant dingetje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
Techmoan heeft weer een leuke achtergrond muziek platen speler besproken in een filmpje op youtube:

Geinig oud apparaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 708725

Groet,

Bram
Het je je draaitafel geaard op je phonoversterker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 891257

Na veelvuldig volgen van dit topic ook maar een account aangemaakt.
Moet zeggen dat het vinyl virus ook hier compleet toegeslagen heeft.
Puur om hier weer van te kunnen genieten met wat trial en error een systeem erbij geplaatst bestaande uit

Dual cv 1462 receiver (vind het gewoon een erg mooi ding en de phono voorversterker s fenomenaal)
Mission 774 zuil luidsprekers
Project audio debut III platenspeler waarvan ik steeds meer onder de indruk raak
Zou wel foto's hiervan willen posten maar moet nog even uitzoeken hoe dat moet.

Zie uit naar veel leesplezier hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram Heerink
Anoniem: 708725 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:49:
[...]

Het je je draaitafel geaard op je phonoversterker?
Zeker. En als je dat niet doet krijg je een stevige 50 Hz toon te horen. Maar dat is niet de hoge fluittoon die ik hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-04 22:49
Anoniem: 251512 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:08:

Al lange tijd fan van Agnes Obel, heb haar twee keer Live gezien, en had tevens haar twee eerdere albums al in mijn bezit. Nieuwe album moest daarom ook nog een keer komen, deze dus ook meegenomen.
(uiteindelijk deze bij de mediamarkt meegenomen, want daar was hij 5 euro goedkoper)
Afgelopen weekend hetzelfde album binnengekregen!
Heeft de mediamarkt in Utrecht nog wel platen liggen? Ik dacht dat in die hoek tegenwoordig vooral stofzuigers en autoradio's stonden :p (ik ben er echt al drie jaar niet meer geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Zoals zoveel winkels is de Mediamarkt juist aan het uitbreiden geslagen qua vinyl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 09:13

kraats

Ik rol

Hoe lang is je interlink nu dan? Als deze niet goed afgeschermd is kan hij nogal makkelijk externe (radio-)bronnen oppikken. Het signaalniveau uit een pick-up element is namelijk zo zwak dat externe beïnvloeding nogal makkelijk is en dus flink toeneemt bij lengte en slechte afscherming van de kabel.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
Anoniem: 251512 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:08:
Afgelopen vrijdag even bij Plato en de Mediamarkt (Utrecht) en Concerto (Amsterdam) langs geweest om weer eens wat nieuwse platen aan te schaffen Uiteindelijk zeer goed geslaagd.

[afbeelding]

Naar aanleiding van een eerdere post van iemand in dit topic een Chet Baker LP meegenomen. Wilde sowieso wat meer Jazz LP's in mijn collectie dus dat kwam mooi uit Gelijk een dubbel LP met nummers uit de 50's :)

[afbeelding]

Dit is wel een leuke, ze hadden deze plaat in de winkel aan staan (Plato) en ik vond hem erg goed klinken, na navraag aan de verkoper bleek het om het debuut album te gaan van de Belgische band Rhinos are People too.
Heel toevallig was het album ook echt pas dezelfde ochtend gearriveerd en in de verkoop gegaan.
Bij thuiskomst bleek ook nog eens dat het album was gedrukt op Wit Vinyl. Altijd leuk :D

[afbeelding]

Vorige album van Wild Beasts had ik al en vond ik steen goed, vandaar ook het nieuwe album meegenomen. Had hem al wel eerder geluisterd en vond hem weer uitstekend klinken. Zat tevens ook nog eens een extra 7" met twee bonus nummers bij!

[afbeelding]

[afbeelding]

Deze stond al heel lang op mijn Wishlist, maar telkens als ik dan weer LP's ging kopen kwamen er toch weer andere albums naar voren. Nu dus eindelijk aangeschaft, fantastisch album en absoluut het beste album van M83.
Zeer goede koop gedaan met Boy King en M83 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
North End Haarlem geeft aan het deluxe-album Rag'n'Bone Man - Human als dubbel-lp te kunnen leveren inclusief de cd. Bestaat dat product überhaupt? https://www.northendhaarl...uman-2lp-cd-no-risc-disc/
In het verleden beloofden ze hetzelfde met de van plaat Caro Emerald - Deleted Scenes From The Cutting Room Floor. Daar zou ook de cd bij zitten. Dat was bij levering niet het geval en ze hebben er na een klacht ook niets mee gedaan. Slechte service vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram Heerink
kraats schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:46:
[...]
Hoe lang is je interlink nu dan? Als deze niet goed afgeschermd is kan hij nogal makkelijk externe (radio-)bronnen oppikken. Het signaalniveau uit een pick-up element is namelijk zo zwak dat externe beïnvloeding nogal makkelijk is en dus flink toeneemt bij lengte en slechte afscherming van de kabel.
De interlink is nu 2 meter. Hij was 5 meter lang. Bezopen natuurlijk voor een platenspeler. Echt afgeschermd is deze interlink niet. Ik kan op dit moment de versterker niet makkelijk vlakbij de platenspeler plaatsen vandaar de lengte.
Pagina: 1 ... 56 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.