Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 101 Laatste
Acties:
  • 591.343 views

Verwijderd

CyBeR schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:35:
[...]

Dat doet er niet toe maar je moet toch toegeven dat de SL1200 niet bepaald *bekend staat* als hifi-tafel (ook al is die origineel wel zo in de markt gezet) :P
CyBeR schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 00:01:
Ik heb geen Thorens maar een goedkope belt-drive dj-tafel, gekocht in 2003 of iets in die richting en die snaar heb ik nog nooit hoeven vervangen.
toch een antwoord 😉
Kijk... en bij die draaitafel kunnen we er echt wel vanuit gaan dat ie niet bepaald bekend staat als een hi-fi draaitafel, in tegenstelling tot de SL-1200. :P

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:05
Dat de SL1200 daarnaast erg populair was bij DJ's hadden ze bij Technics ook nooit voorzien.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 21:32:
[...]

[...]

toch een antwoord 😉
Hah, daar dacht ik nog aan toen ik postte :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Vintage1967 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:00:
[...]

Ik heb en de pully en het plateau met alcohol schoon gemaakt. Ook heb ik de riem met een klein beetje talkpoeder droog gemaakt. Afijn. Misschien heb ik gewoon pech of luister ik te veel vinyl :9 .

Op zich geen drama, maar als je elke 2 jaar een nieuwe snaar en een nieuwe naald nodig hebt omdat je dagelijks draait.............
cmndr_adama schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:59:
Ik heb nu zo'n 1,5 jaar een Thakker snaar om de TD 165, die werkt nog prima en start nog snel zonder 'aanslingeren'. De oude no name snaar die er daarvoor op zat was niet zo strak meer maar liep er ook niet af. 2x vervangen in 2,5 jaar lijkt me persoonlijk wat snel. Heb je al geprobeerd om de pouli en het plateau te reinigen? Bij mijn Thorens had ik in het begin wel wat slip, een goede schoonmaakbeurt heeft dat toen verholpen.
Iedereen dank voor de reacties.. ik zal de motor pully en binnenste draaiplateau gaan reinigen om te zien of dit de situatie verbeterd bij de nieuw bestelde snaar.... Na 1 tot 1,5 jaar zal ik weten of de snaar dan nog goed is en dan afwachten hoeveel langer de bestelde snaar het volhoudt...

www.discogs.com/collection?user=rcor

• zwelgh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11 12:39

zwelgh

-**-

Ik heb deze week een Rega Planar 1 met TCC TC-750 voorversterker aangeschaft. Dit klinkt al fijn, maar ik heb ergens gelezen dat een upgrade van de 12v voeding van de Tc-750 een groot verschil kan maken. Ik heb heb al zitten googelen, maar heb weinig verstand van voltages en ampères. Welke voeding zou ik kunnen aanschaffen?
Zojuist een nieuwe originele Thorens snaar ontvangen voor mijn Thorens TD-318... De oude snaar is toch echt wel iets glad en flink uitgerekt (tussen de 1 en 1,5cm uitgerekt) ten aanzien van de nieuwe snaar die inmiddels op de speler is geplaatst na het reinigen van de motor pully en het binnenste draaiplateau..

Zie deze foto's maar eens:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/bxL9J6P2WgjlrHB3xC0WPoW2__7A60DkFeSgX9-_fxJ8tN0kv3S9oM1DBWEUyHbJ4hb0gx4gloMqRR6NO8fPQfqDRkUDOw4gPf3DjBrtO2ZpspcelhsBZOCUMy4BNyCxGUD_Yg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/sPrs29pg3K31xG3NybBlspQ7t1F5C3rEi0dTCmCdkOrOMdYYE5IN8BmkCH_DUg6H4boqqbyKwpb6lgRcXEdlixmHwINiHqtXgdN7s7Ajo0apSzckmrH88czO7kqACaIZdOBA8Q

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:36
Dat is inderdaad een best verschil rcor, dan kan ik me wel voorstellen dat de snaar er af en toe af liep. Hopelijk houdt de nieuwe het wat langer vol.
Wat nog wel wil helpen is met super fijn schuurpapier (korrel 800 fijner) het rubber wat op te ruwen, evenals de pulley. Maar goed het blijft een lapmiddel dat natuurlijk maar een tijdje werkt. De enige echte oplossing is een nieuwe snaar. Hét nadeel van snaaraandrijving. :)

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 17:38
Wie zegt dat de originele snaar een echte is? Er is tegenwoordig zoveel namaak uit China op de markt te krijgen alles wat maar geld oplevert wordt nagemaakt. Zelfs de verpakking en opdruk kan niet van echt te onderscheiden zijn. Of heb je hem van thorens zelfs?

Dit is echt wel bizar veel.

Verder maken veel fabrikanten tegenwoordig hun producten zo dat je elke x tijd een nieuwe nodig hebt dan blijft de geldstroom lekker op gang. Rukt steeds verder op helaas. Waarom 1 goede snaar maken voor 15 jaar als je ook elke twee jaar kan vangen ;-)

[ Voor 35% gewijzigd door ErikRo op 04-02-2017 13:58 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

2 jaar is te snel inderdaad, maar het sneller slechter worden van de snaar heeft ook wel wat met het ontwerp van de Thorens te maken: een zeer zwaar plateau en een vrij dunne snaar, beide in dienst van goed geluid natuurlijk (trage massa en goede loop / ontkoppeling motor).

Een gevolg daarvan is dat de snaar wat minder lang meegaat en het schakelen van 33 naar 45 toeren ook een wat gevoelige kwestie is die op kan spelen bij het oprekken/gladder worden van de snaar.

Heb je zo'n goedkope "DJ" snaaraangedreven draaitafel of een andere nieuwe draaitafel op budget (< 400 euro) dan is het plateau een lekker licht stukkie blik, alu of hout, en bijv bij zo'n budget DJ draaitafel is dan de snaar redelijk lomp en dik uitgevoerd, niet optimaal voor het geluid maar hij gaat wel lekker mee. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 04-02-2017 15:41 ]

Cap schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 15:40:
2 jaar is te snel inderdaad, maar het sneller slechter worden van de snaar heeft ook wel wat met het ontwerp van de Thorens te maken: een zeer zwaar plateau en een vrij dunne snaar, beide in dienst van goed geluid natuurlijk (trage massa en goede loop / ontkoppeling motor).

Een gevolg daarvan is dat de snaar wat minder lang meegaat en het schakelen van 33 naar 45 toeren ook een wat gevoelige kwestie is die op kan spelen bij het oprekken/gladder worden van de snaar.

Heb je zo'n goedkope "DJ" snaaraangedreven draaitafel of een andere nieuwe draaitafel op budget (< 400 euro) dan is het plateau een lekker licht stukkie blik, alu of hout, en bijv bij zo'n budget DJ draaitafel is dan de snaar redelijk lomp en dik uitgevoerd, niet optimaal voor het geluid maar hij gaat wel lekker mee. :P
Dat klopt als 'n bus... Een lichte draaiplateau is veel gemakkelijker op gang te krijgen dan zo'n Thorens draaiplateau... Het binnenste draaiplateau bij het lager is lekker licht bij mijn Thorens, maar het buiten gedeelte van het draaiplateau is van zeer zwaar metaal om resonaties van buitenaf te voorkomen...

Ik had bij de aanschaf destijds al in de gaten dat de snaar sneller versleten zou zijn, maar zo snel had ik niet verwacht...

Ik doe het ermee en zal de snaar jaarlijks of om de 1,5 jaar moeten vervangen blijkbaar met mijn afspeel gedrag... Ik moet allen goed in de gaten houden wanneer m'n naald versleten is...

ErikRo schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 13:56:
Wie zegt dat de originele snaar een echte is? Er is tegenwoordig zoveel namaak uit China op de markt te krijgen alles wat maar geld oplevert wordt nagemaakt. Zelfs de verpakking en opdruk kan niet van echt te onderscheiden zijn. Of heb je hem van thorens zelfs?

Dit is echt wel bizar veel.

Verder maken veel fabrikanten tegenwoordig hun producten zo dat je elke x tijd een nieuwe nodig hebt dan blijft de geldstroom lekker op gang. Rukt steeds verder op helaas. Waarom 1 goede snaar maken voor 15 jaar als je ook elke twee jaar kan vangen ;-)
De snaar is een originele Thorens snaar, ik bestel ze altijd op betrouwbare adressen...
Hoe is het eigenlijk op dit moment gesteld met je Dual 1019 platenspeler? Ik hoor er niets meer over... Heb je een passende element houder gevonden inmiddels?

• Zyno
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08-06-2024
Hallo vinyl tweakers!

Ik heb eindelijk mijn eerste stereo setup in de woonkamer staan maar ik mis alleen het laatste ingrediënt nog, de platenspeler.

Met wat pijn en moeite zou ik m'n budget richting de €1500 kunnen persen, maar voor dat geld hoor ik graag eerst wat doorgewinterde meningen en adviezen aan van mensen met meer verstand over het onderwerp.

Ik heb alleen online reviews gelezen en nog geen luistersessies kunnen doen, maar aan de hand van die info zijn dit de spelers waar mijn interesse naar uit gaat.

Funk firm LSD
Clearaudio concept
Marantz 15s1

Versterker en speakers bestaan uit een yamaha a-s701 en chario lynx. Later wordt er nog wel een phono pre amp gekocht maar voorlopig doe ik het met de ingebouwde yamaha.

Alvast bedankt!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 17:38
rcor schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 18:48:
[...]
De snaar is een originele Thorens snaar, ik bestel ze altijd op betrouwbare adressen...
Hoe is het eigenlijk op dit moment gesteld met je Dual 1019 platenspeler? Ik hoor er niets meer over... Heb je een passende element houder gevonden inmiddels?
Dat gaat maar heel langzaam. Ik zou bijna die stekker gaan ophalen en de draadjes erop solderen. Toch nog even DrDual een mail gestuurd of hij nog wat van die kennis had gehoord die wat had misschien. Dat had hij, een stekker zou na z'n vakantie op zn deurmat liggen dus toen daar maar voor gegaan.
Omdat ik niks meer hoorde eergisteren eens gemaild of hij wat gevonden had op z'n deurmat. Dat had hij, alleen was hij jammer genoeg niet verder gegaan met mijn Dual maar had wel nieuwe afspraken gemaakt met nieuwe klanten, daardoor was er geen tijd voor mijn pickup vandaag hij zat de hele dag vol :'(

Dus dat wel erg jammer had gehoopt dat ik hem vandaag wel zou hebben had nu ook vervoer dit weekend. Maar wilde ook niet zeuren cq drammen dus liet het een beetje van hem af komen. Achteraf gezien had ik beter meteen dinsdag aan de telefoon kunnen hangen.

Dus nee nog geen werkende Dual speler hier maar de Akia doet het ook niet slecht met zijn zware metalen schijf. Alleen geen idee van de staat van de naald nu.
Alles staat klaar en aangesloten pickup tafel, VV, platen, nu de Dual nog.

[ Voor 5% gewijzigd door ErikRo op 05-02-2017 01:21 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:42
Zo, vandaag mijn Sl 3200 opgehaald. man had hem idd afgesteld, potmeters gesmeerd of ingespoten of hoe dat dan ook heet. Even plaatje geluisterd. klonk goed, alles beweegt mooi en stil. Kap klein vlekje op (heb ik niet gehoord tijdens het afspelen). Kreeg er ook nog een Vivanco PA 111 Phono PreAmp bij voor nix. Ik geloof dat ik een leuke deal heb voor die 100 euro.
Ja hoor, in nette staat, en inclusief goed afgesteld en goed spelend element (welke?) en ook nog met een (goedkope) phono pre is het een prima deal, 100 euro.

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-11 17:06
Zyno schreef op zondag 5 februari 2017 @ 00:20:
Hallo vinyl tweakers!

Ik heb eindelijk mijn eerste stereo setup in de woonkamer staan maar ik mis alleen het laatste ingrediënt nog, de platenspeler.

Met wat pijn en moeite zou ik m'n budget richting de €1500 kunnen persen, maar voor dat geld hoor ik graag eerst wat doorgewinterde meningen en adviezen aan van mensen met meer verstand over het onderwerp.

Ik heb alleen online reviews gelezen en nog geen luistersessies kunnen doen, maar aan de hand van die info zijn dit de spelers waar mijn interesse naar uit gaat.

Funk firm LSD
Clearaudio concept
Marantz 15s1

Versterker en speakers bestaan uit een yamaha a-s701 en chario lynx. Later wordt er nog wel een phono pre amp gekocht maar voorlopig doe ik het met de ingebouwde yamaha.

Alvast bedankt!
Helaas kan ik je daar niet bij helpen. Dat soort budgetten kan ik alleen maar van dromen. Ik gluur af en toe wel eens natuurlijk. Maar verder dan dat kom ik niet. Maar ik ben wel heel benieuwd waar je uiteindelijk voor kiest. En dan natuurlijk ook wat je ervaringen zijn, inclusief een paar fotoos natuurlijk :P :P :P

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Zyno schreef op zondag 5 februari 2017 @ 00:20:
Hallo vinyl tweakers!

Funk firm LSD
Clearaudio concept
Marantz 15s1

Alvast bedankt!
De Marantz is zo'n beetje een Clearaudio met een Marantz plakkertje erop, dus wat dat betreft welke het goedkoopste is. Funk firm ken ik niet, maar wat ik zie spreekt me niet zo aan.

Zelf zou ik nooit meer dan pakweg 500 euro aan een draaitafel uitgeven en dan 2e hands iets heel moois kopen. En als ik dan toch zo'n smak geld van dik boven de 1000 euro moet gaan neertellen zou ik eerder op zoiets gaan bieden dan nieuw kopen:

http://link.marktplaats.nl/m1131679891

Of lekker onderbieden op zoiets moois:

http://link.marktplaats.nl/m1132490281

Wat mij betreft veel meer karakter dan de nieuwe draaitafels en je hebt meteen een klassieker in huis.

Maar nieuw... heb je voor dat geld mogelijk geen slechte selectie gemaakt. Als ik dan nieuw zou moeten kopen dan zou ik waarschijnlijk eerder voor een Rega RP6 of iets dergelijks gaan: een stuk goedkoper en ik denk eerlijk gezegd niet dat er slechter geluid uit komt: naar mijn mening zit het geld bij zo'n draaitafel meer in de kwaliteit dan in de looks.

• maartend
Cap schreef op zondag 5 februari 2017 @ 22:02:
Ja hoor, in nette staat, en inclusief goed afgesteld en goed spelend element (welke?) en ook nog met een (goedkope) phono pre is het een prima deal, 100 euro.
Origineel element.

Vraagje, ik heb natuurlijk nooit met een pre-amp gewerkt. Zit daar veel verschil in? Ik draai met een Onkyo TX515 op Tanoy speakers.

Ik heb er nu een Vivanco PA 111 Phono PreAmp bij. Doe ik mezelf daar tekort mee, gezien bovenstaande?

[ Voor 11% gewijzigd door maartend op 05-02-2017 22:32 ]

En dat "originele element" is? De Technics EPC-270c? Of een ander model?

Ja, een goede phono pre amp betaalt zich absoluut uit. Jouw Onkyo TX-NR515 heeft volgens mij geen phono input. De Vivanco PA111 waar je nu mee draait is echt een budget dingetje, wat geluid betreft zal dat niet veel bijzonders zijn als je kijkt naar frequentiekarakteristiek, ruis en dynamiek. Een foto zegt meer dan 1000 woorden:

Afbeeldingslocatie: https://samih.kapsi.fi/img/vpa2_s.png

Kijk naar iets als deze Cambridge Audio 640p, daar heb je echt een goede phono pre aan met een uitstekende kwaliteit/prijs verhouding. Dit is de voorloper van de zo goed als gelijke 651p die weer opgevolgd is door de zeer gelijkende CP2 die nu 229 euro moet kosten.

Hier vind je er eentje aangeboden, geen idee wat de man ervoor wil hebben maar bied je bijv 50 euro dan heb je er nooit een slechte koop aan (zie hifishark ended listings voor de doorgaans gevraagde en geboden prijzen):

http://link.marktplaats.nl/m1133588643

Een blik op het binnenwerk ter vergelijk zegt al veel, ik denk ook voor iemand die geen techneut is:

Afbeeldingslocatie: https://i166.photobucket.com/albums/u114/KCCTKC/Cartridges170.jpg

En let op! Er zijn zat merken die phono pre's voor 100 tot 200 euro verkopen die van binnen meer lijken op die goedkope Vivanco dan de CA 640p.... Een mooi design kastje eromheen maakt echter het geluid niet beter...

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 05-02-2017 22:50 ]

• maartend
Thnx. Dat verschil zie ik.

Die bovenste ik volgens mij niet meer als een enkel pre-ampje op een enkele transistor.

Afijn, bod uitgebracht.

Oke, 30 is afgewezen.

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 05-02-2017 22:54 ]

Dat "pre-ampje" waar je het over hebt is inderdaad een enkele op-amp. Met een minimale hoeveelheid van wat van de allergoedkoopste caps en weerstandjes eromheen en dat was het wel. En nul afscherming van het voedingsgedeelte (dus ruis/storing). Kijk ook eens naar die RCA pluggen... het schreeuwt allemaal goedkoop!

Tja dat 30 euro afgewezen wordt verbaast me niks. :)

Als het maar zo'n 30 euro mag kosten dan is de 540p een optie, allemaal wel een slagje minder maar nog steeds een heel behoorlijke kwaliteit/prijs verhouding:

http://link.marktplaats.nl/m1128113346

Afbeeldingslocatie: https://www.spearitsound.com/img-540pint.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Cap op 05-02-2017 23:01 ]

• maartend
Cap schreef op zondag 5 februari 2017 @ 22:59:
Dat "pre-ampje" waar je het over hebt is inderdaad een enkele op-amp. Met een minimale hoeveelheid van wat van de allergoedkoopste caps en weerstandjes eromheen en dat was het wel. En nul afscherming van het voedingsgedeelte (dus ruis/storing). Kijk ook eens naar die RCA pluggen... het schreeuwt allemaal goedkoop!

Tja dat 30 euro afgewezen wordt verbaast me niks. :)

Als het maar zo'n 30 euro mag kosten dan is de 540p een optie, allemaal wel een slagje minder maar nog steeds een heel behoorlijke kwaliteit/prijs verhouding:

http://link.marktplaats.nl/m1128113346

[afbeelding]
30 euro was ook maar een probeersel. Nu echt contact gehad. Hij wil er 100 voor hebben. Dat is me dan toch echt wel weer te veel voor dit moment.

Ik kijk eens rustig verder. Heb er tenslotte 1 voor dit moment.

Ik vraag me trouwens af.
Voor in mijn camper en tuin heb ik een bloedleuk klein versterkertjes gekocht in China, via sites als DX of zoiets. Zijn daar ook goede pre-amps?

[ Voor 9% gewijzigd door maartend op 06-02-2017 09:45 ]

Ja 100 euro vind ik dan weer aan de prijs voor een 2e hands, hoewel je nieuw voor die prijs zeker niets beters krijgt. Ik zou 50 euro een mooie koop vinden en 75 euro acceptabel.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:22
Is er hier iemand die de Cambridge Audio 640p en de Musical fidelity V-LPS(II) vergeleken heeft qua klank? Houd zelf wel van een ietwat warm en toch direct geluid, ben benieuwd welke van de twee me dan beter zal bevallen.

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Hier ook nog één uit de oude doos, herkomst en werking onbekend. Ik zou deze zelf niet meer gebruiken...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1shUqcpl.jpg
Hapé IV6 Stereo Inbouwvoorversterker.

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 10:47
Gister nog eens m'n AT95E in de speler gezet om toch nog één keer te bekijken of ik hem echt niet mooi vond. Conclusie: dit word een gevalletje Marktplaats. Het geluid komt er niet subtiel genoeg uit naar mijn mening. Jammer, maar zal er vast wel iemand anders blij mee kunnen maken :). En heb al een goede vervanger.

• Vintage1967
Kan ik me heel goed voorstellen. Zelf heb ik 1 1/2 jaar met een AT95E gedraaid en deze toen vervangen voor een Expert SuperQ / Nagaoka. Die klinkt veel gedetailleerder, ruimtelijker, subtieler. Maar daar is de prijs dan ook naar. Zelf heb ik de AT95E veilig in een doosje gedaan omdat er niets mis mee is. Ik blijf er bij dat de AT95E een wel héél goede prijs-prestatie verhouding heeft. Daar kan de Expert niet aan tippen.
Volgens mij ben je je AT95E zo kwijt op MP, tenzij je de hoofdprijs vraagt, maar dat geldt voor alles :+.

• Vintage1967
PE4000 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:03:
Hier ook nog één uit de oude doos, herkomst en werking onbekend. Ik zou deze zelf niet meer gebruiken...

[afbeelding]
Grappig. Ik heb nog een Hapé element liggen. En ik heb werkelijk geen idee van de herkomst of achtergrond, laat staan van de kwaliteit van dit merk........

• maartend
ksborg schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:05:
Gister nog eens m'n AT95E in de speler gezet om toch nog één keer te bekijken of ik hem echt niet mooi vond. Conclusie: dit word een gevalletje Marktplaats. Het geluid komt er niet subtiel genoeg uit naar mijn mening. Jammer, maar zal er vast wel iemand anders blij mee kunnen maken :). En heb al een goede vervanger.
Quanta costa?
musicfreak schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:55:
Is er hier iemand die de Cambridge Audio 640p en de Musical fidelity V-LPS(II) vergeleken heeft qua klank? Houd zelf wel van een ietwat warm en toch direct geluid, ben benieuwd welke van de twee me dan beter zal bevallen.
Ik heb hier thuis niet een Cambridge Audio 640P, maar een Cambridge Audio 540P en ik heb zowel de Musical Fidelity V-LPS als de Musical Fidelity V-LPSII...

De Cambridge Audio 540P staat in de woonkamer en wordt regelmatig gebruikt... De V-LPS wordt gebruikt om platen mee te digitaliseren of als er ergens toevallig een phono preamp tijdelijk gebruikt moet worden...
En als laatste de V-LPSII: die ligt in een vaste opstelling bij mijn audio set...

Ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb de volgende conclusie getrokken:

Set 1: Philips mcd-716 speakerset (eigenlijk behorend tot dat model minisetje), Onkyo TX-NR509 surround receiver, Philips BDP-5100 blu ray speler, Sony TC-RE340 cassettedeck, Sony MDS-JE520 minidisc recorder, Cambridge Audio 540P phono preamp in combinatie met een Akai AP-D210 met AT95e element...

Set 2: Integra DTR-7.9 surround receiver, Sony MDS-JE520 minidisc recorder, Marantz SD-62 cassettedeck, Marantz CD6005 CD-speler, Marantz BD-5004 blu ray speler, Musical Fidelity V-LPSII phono preamp in combinatie met Thorens TD-318 MKI en Audio Technica AT-440MLA

Als ik de phono preamps met elkaar vergelijk (want de 540P heeft ook even kort aan mijn set (set 2) aangesloten gezeten) vindt ik persoonlijk de V-LPSII beter klinken... Lees: meer diepgang, meer detail in het hoog beter in balans (homogener qua overgang van laag naar midden naar hoge tonen)...

Tussen de V-LPS en de V-LPSII zit eigenlijk amper tot geen verschil qua geluid, mits van beiden de condensators nog goed zijn... Daarbij is wel de kanttekening dat de V-LPSII nieuwer is en dat de condensators in principe van die het beste zouden moeten zijn als we kijken naar de slijtage van die dingen...

Als ik de klankkleur van de 540P even door trek naar de 640P zou er weinig verschil kunnen zijn omdat er alleen de MC ingang ontbreekt bij de 540P en het bijbehorende circuit...

Voor de liefhebbers van een compacte setup om platen te draaien heeft Techmoan nu wel een erg interessante oplossing zie ik nu net:

• ksborg
rcor schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:10:
Voor de liefhebbers van een compacte setup om platen te draaien heeft Techmoan nu wel een erg interessante oplossing zie ik nu net:
[video]
Compacter kan inderdaad vrijwel niet. Helemaal als je dan ook nog die Pro-ject speler hebt. Dan word het geheel helemaal compact

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:46
DRAFTER86 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:28:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met DIY buizen preamp kitjes? Er is wel e.e.a. over te vinden, maar op Ebay zie ik door de bomen het bos niet meer. Voor mij is het vooral hobby, dus hoeft niet top-of-the-line.
Niemand? Naar mijn idee is het aanbod ook vrij schaars. Misschien toch maar eens voor een van de hierboven genoemde Cambridge Audio's kijken...

• musicfreak
rcor schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:57:
[...]
Als ik de phono preamps met elkaar vergelijk (want de 540P heeft ook even kort aan mijn set (set 2) aangesloten gezeten) vindt ik persoonlijk de V-LPSII beter klinken... Lees: meer diepgang, meer detail in het hoog beter in balans (homogener qua overgang van laag naar midden naar hoge tonen)...

Tussen de V-LPS en de V-LPSII zit eigenlijk amper tot geen verschil qua geluid, mits van beiden de condensators nog goed zijn...

Als ik de klankkleur van de 540P even door trek naar de 640P zou er weinig verschil kunnen zijn omdat er alleen de MC ingang ontbreekt bij de 540P en het bijbehorende circuit...
Dank voor je indrukken! Ik denk dat je de klankkleur van de 540 redelijk kan doortrekken naar de 640. Moi dat de Musical zo bevalt. Ik kwam op een Duits hififorum nog een vergelijk tussen de Nad PP2, de Cambridge 640p en de V90-LPS tegen, de nieuwste versie van de goedkoopste MF preamp. De schrijver heeft de Nad al een tijd in huis en is eraan gewend maar vind de andere twee toch duidelijk beter. En van die twee prefereert hij de MF. Hij verwoord zijn indrukken o.a. als volgt:

Radiohead mit "In Rainbows", Side B, Titel: Faust ARP
Bei der Anfangssequenz vom Lied und später immer wieder sind Streicher zu hören (wahrscheinlich Geige). Die MF lösst hier deutlich besser auf. Die Streicher stehen stärker im Vordergrund. Die anderen Instrumente hörten sich für mich absolut identisch an. Die Geige bei der MF steht aber besser im Raum und geht nicht unter mit den anderen Instrumenten.

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:57
PE4000 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:03:

[afbeelding]
Nostalgie! M'n ouders hadden zo'n geval tussen hun Dual en Philips receiver/cassette combi. Ontzettend gammel, afgezien van de metalen behuizing.
Is dus niet beter als je 'originele element', als dat een Technics EPC-270c is. Maar die vraag heb je nog niet beantwoord. :)

• maartend
Techncs 2700? Is alles dat er op staat

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:16
DRAFTER86 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:19:
[...]

Niemand? Naar mijn idee is het aanbod ook vrij schaars. Misschien toch maar eens voor een van de hierboven genoemde Cambridge Audio's kijken...
Ik heb heel veel over ebay buizen preamp kitjes gelezen (geen ervaring met bouwen), zoals die little bear setjes (op vinylengine loopt een lange draad), en op zich zijn het leuke knutselsets, maar om ze mooi stil te krijgen etc wordt er nog veel meer aan geknutseld. Wel echt interessant als electronica je hobby is.

Wil je voor relatief weinig geld met modules een leuke phonopre in elkaar knutselen en ligt het verbeteren van ontwerpen op componentschemaniveau (dus niet betere condensatoren maar schema's aanpassen) buiten je bereik (interesse of kennis), dan zou je de volgende dingen kunnen proberen:
phonopre module:
http://www.ebay.com/itm/S...ard-OPA2134-/400291775901
voeding module:
http://www.ebay.com/itm/L...udio-Preamp-/400244739249
trafomodule:
http://www.ebay.com/itm/1...-230V-18Vx2-/400244739550

Dan heb je voor ongeveer 110 euro (aan electronica, kast, connectoren schakelaars komen er nog bij) een phonopre die gebaseerd is op de Bugle (Bugle 1) van Jim Hagerman, maar dan met hele mooie discrete voeding, en Jim Hagerman is een behoorlijke guru op gebied van phonopre's en zijn Bugle is een bijzonder gewaardeerd ontwerp (meet zich met phonopre's tot 1000 euro+ bij wijze van spreke).
Niet zo netjes natuurlijk omdat die ebay module natuurlijk een complete rip off is, maar wel uitgevoerd met redelijke componenten (3 OPA2134 opamps en rubicon caps etc).
Dit is zijn site (met o.a. de bugle 2)
https://www.haglabs.com/collections/phono-preamps

Dus met die modules kan je een losse voeding maken en losse phonopre, of alles in 1 kastje etc. Mooie audiokastjes vind je zat op ebay. Op zich zijn die modules best groot (je verkijkt je snel op die plaatjes, maar die condensatoren zijn enorm).
Je zou dus 2 van dit soort kastjes kunnen nemen:
http://www.ebay.com/itm/361163463411
(dus losse voeding en losse amp, mooi gescheiden),
of alles in 1 van deze kastjes:
http://www.ebay.com/itm/381059354770
http://www.ebay.com/itm/141438545952
Voor de rest heb je natuurlijk nog schakelaars, stekkers en pcb plakvoetjes oid nodig, maar dat kan je ook bij conrad krijgen (kastjes natuurlijk ook).

Ook kan je dit ontwerp aanpassen met schakelbare weerstanden etc, zodat in ingangsimpedantie en versterkingsfactor schakelbaar zou kunnen maken. Daar is het ontwerp 'semi' of afgestemd. Die opamps kunnen in een hele wijde range werken

Je merkt wel dat ik dit heb uitgewerkt omdat ikzelf ook al tijden plan om dit te bouwen :D
Nu alleen de tijd nog.....

"man is not truly one, but truly two,"

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Conrad zou ik links laten liggen. Lange levertijden, bijna alles moet vanuit .Duitsland komen en veels te hoge prijzen.

Bestel alweer jaar of 2 bij deze toko, ook uit duitsland maar volgende dag geleverd, verzendkosten lager dan standaard NL post en prijzen veel lager.

https://www.reichelt.nl/ (.de)

En gratis papieren catalogus kun je bestellen, zie ik bij conrad ook niet meer die optie.

• PeterC86
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-08-2020
Zijn er nog meer mensen met een Dual platenspeler, die (nieuwe) replica steuerpimpels gekocht hebben en ook ervaren dat die pimpels binnen een paar maanden (2 á 3) alweer beginnen te slijten? Waardoor de arm niet meer helemaal teruggaat na het einde van de plaat. Ik heb alle oliepunten gesmeerd, dus het kan niet aan stroeflopende onderdelen liggen. Ik heb het vermoeden dat goedkoop rubber gebruikt wordt wat snel slijt. Als iemand hier meer ervaring mee heeft en misschien tips heeft voor een betere steuerpimpel of een manier om de levensduur te verlengen, hoor ik het graag. Ik heb nu de zwarte, gele en doorzichtige gebruikt en allemaal slijten ze na een paar maanden. Het begint vervelend te worden om om de twee maanden de platenspeler weer uit elkaar te moeten halen.

• Xanax959
  • Laatst online: 05-11 13:10

Xanax959

relax...

Het staat me bij dat men ook wel eens een afgeknipt stukje plastic kern van een Coax kabel heeft gebruikt.
https://www.vinylengine.c...iewtopic.php?f=37&t=54648

Atari portfolio Dos 2.11

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:57
Het was me al eerder opgevallen, maar nu weet ik t zeker: sommige instrumenten klinken vals als ik een plaat draai =(. Piano is heel merkbaar, maar op bij langere gitaartonen. Als ik google, wordt er gewezen naar de aandrijfriem, maar daar kan ik maar een bron van vinden, en daar gaat t om een oude speler die lang stil gestaan heeft. Mijn net een week oude speler zou dat niet mogen zijn.
Hellup!

• ksborg
assasinbats schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:31:
Het was me al eerder opgevallen, maar nu weet ik t zeker: sommige instrumenten klinken vals als ik een plaat draai =(. Piano is heel merkbaar, maar op bij langere gitaartonen. Als ik google, wordt er gewezen naar de aandrijfriem, maar daar kan ik maar een bron van vinden, en daar gaat t om een oude speler die lang stil gestaan heeft. Mijn net een week oude speler zou dat niet mogen zijn.
Hellup!
Misschien kan je dit eens proberen om te kijken of de snelheid inderdaad stabiel is. Als die niet stabiel draait dan kom je daar snel genoeg achter. Weet alleen niet met wat voor soort lamp het werkt.

https://www.vinylengine.com/strobe-discs.shtml

Overigens, is het bij 1 plaat of bij meerdere? Want ik heb een Phil Collins plaat waarbij het laatste nummer van kant A (One More Night op deze versie van de LP) echt verschrikkelijk klinkt... Dat is gewoon een fout in de plaat... De snelheid gaat echt alle kanten op, terwijl de speler superstabiel draait.

[ Voor 23% gewijzigd door ksborg op 08-02-2017 09:46 ]

• PeterC86
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-08-2020
Xanax959 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:15:
Het staat me bij dat men ook wel eens een afgeknipt stukje plastic kern van een Coax kabel heeft gebruikt.
https://www.vinylengine.c...iewtopic.php?f=37&t=54648
Dank voor je reactie, ik heb zelf ook al home made oplossingen geprobeerd, maar die gaan nog minder lang mee dan die replica's. Misschien als ik een stukje hard rubber op zo'n steuerpimpel lijm dat het langer meegaat.

• assasinbats
ksborg schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:39:
[...]

Misschien kan je dit eens proberen om te kijken of de snelheid inderdaad stabiel is. Als die niet stabiel draait dan kom je daar snel genoeg achter. Weet alleen niet met wat voor soort lamp het werkt.

https://www.vinylengine.com/strobe-discs.shtml

Overigens, is het bij 1 plaat of bij meerdere? Want ik heb een Phil Collins plaat waarbij het laatste nummer van kant A (One More Night op deze versie van de LP) echt verschrikkelijk klinkt... Dat is gewoon een fout in de plaat... De snelheid gaat echt alle kanten op, terwijl de speler superstabiel draait.
Ding printen, gloeilamp er boven houden, en kijken of t uitlijnt? Even op de fitting kijken welke verversinggsnelheid ik thuis heb liggen.

Ik heb het met een LP van Issues, een LP van All Time Low, en een singletje van Queen. De LP's zijn allebei nieuw.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:10

-tom-562

Oliesjeik

Ik ga vanmiddag kijken bij een Philips AF-867, handbediend maar wel met die Direct Control technologie. Speler heeft LED-indicatoren voor de snelheid en nog wat van die geintjes (naaldkracht meter) :P
Prijs ligt rond de 25 euro, en op de foto's ziet het ding er erg netjes uit.
Denk niet dat het een miskoop kan zijn?

Ik heb zelf ook nog een Dual CS-521, maar die zou eigenlijk nog een keer goed nagekeken worden (zelfs met nieuwe AT naald klinkt hij niet heel erg lekker, plus de auto functies werken niet heel lekker).

[ Voor 24% gewijzigd door -tom-562 op 08-02-2017 13:04 ]

Vaak bu'j te bang!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:09
-tom-562 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:02:
Ik ga vanmiddag kijken bij een Philips AF-867, handbediend maar wel met die Direct Control technologie. Speler heeft LED-indicatoren voor de snelheid en nog wat van die geintjes (naaldkracht meter) :P
Prijs ligt rond de 25 euro, en op de foto's ziet het ding er erg netjes uit.
Denk niet dat het een miskoop kan zijn?

Ik heb zelf ook nog een Dual CS-521, maar die zou eigenlijk nog een keer goed nagekeken worden (zelfs met nieuwe AT naald klinkt hij niet heel erg lekker, plus de auto functies werken niet heel lekker).
Voor 25 euro kun je het inderdaad geen miskoop noemen haha.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• ksborg
Heb je wel eens dat je iets tegenkomt op Marktplaats en denkt: dit moet ik hebben!

Ik had het vandaag met een draagbare platenspeler. En dan geen Crosley (maar wel on par qua bouwkwaliteit) :+. Ik vond het design geweldig. Ding speelt prima. Schijnt een nieuwe naald te hebben (Philips, het type is me onbekend). De speakers zijn verre van beroerd overigens...

Nieuwsgierig? Here it comes:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YrYgdV5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/22TRzLV.jpg

Goed voor m'n platen? Vast niet. Charme van hier tot ginder: zeker! :D. Het meest amusante (voor mij dan): het is een volautomaat :o

[ Voor 5% gewijzigd door ksborg op 08-02-2017 19:23 ]

ksborg schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:21:
Heb je wel eens dat je iets tegenkomt op Marktplaats en denkt: dit moet ik hebben!

Ik had het vandaag met een draagbare platenspeler. En dan geen Crosley (maar wel on par qua bouwkwaliteit) :+. Ik vond het design geweldig. Ding speelt prima. Schijnt een nieuwe naald te hebben (Philips, het type is me onbekend). De speakers zijn verre van beroerd overigens...

Nieuwsgierig? Here it comes:

[afbeelding]

[afbeelding]

Goed voor m'n platen? Vast niet. Charme van hier tot ginder: zeker! :D. Het meest amusante (voor mij dan): het is een volautomaat :o
Mooie vondst... Het is een Philips 22GF351 /04 :
http://www.radiomuseum.org/r/philips_22gf35122_gf_35.html

Werd in het verleden veelal in Duitsland verkocht als ik de link hierboven mag geloven...

Veel luisterplezier met de speler toegewenst... :)

• ksborg
rcor schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:50:
[...]

Mooie vondst... Het is een Philips 22GF351 /04 :
http://www.radiomuseum.org/r/philips_22gf35122_gf_35.html

Werd in het verleden veelal in Duitsland verkocht als ik de link hierboven mag geloven...

Veel luisterplezier met de speler toegewenst... :)
Hey thanks! Ik wist alleen het Aristona typenummer, maar daarop googlen is onmogelijk. Je vindt praktisch niks. Dit is wel handig om te weten :).
ksborg schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:03:
[...]

Hey thanks! Ik wist alleen het Aristona typenummer, maar daarop googlen is onmogelijk. Je vindt praktisch niks. Dit is wel handig om te weten :).
Ik heb ooit ook eens zoiets gehad, maar dan tegenover gesteld... Ik had ooit een Aristona platen speler van mijn opa in de jaren '90 gekregen, maar ik wist uiteindelijk alleen het Philips type nummer te achterhalen (22GA108)...

Inmiddels ben ik er achter dat het een Aristona AR8525 betrof...
Dit is de Philips 22GA108:
Afbeeldingslocatie: http://www.grammofoon.com/Philips/images/Philips22GA108.jpg

En dit is de Aristona AR8525 zoals ik van m'n Opa had gekregen:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/15xwmt4.jpg

Voor de specs:
http://www.grammofoon.com..._22GA108.htm&ContentFrame

Zoek de verschillen...

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 08-02-2017 20:17 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Jasphur schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:24:
[...]

Voor 25 euro kun je het inderdaad geen miskoop noemen haha.
Vanmiddag opgehaald, hij speelt super, en ziet er als nieuw uit :o Alles werkt ook perfect. Hij klinkt echt heel goed! Veel beter dan mijn Dual CS521, maar ik vermoed dat die gewoon een keer goed nagekeken moet worden.
Binnenkort een ander element bestellen. Wat er nu op zit staat er niet op, de headshell is origineel Philips (er staat 'Philips 400' op), het element is wit, met op de voorkant een soort van groene pijl/driehoek.

Vaak bu'j te bang!

• ksborg
rcor schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:15:
[...]

Ik heb ooit ook eens zoiets gehad, maar dan tegenover gesteld... Ik had ooit een Aristona platen speler van mijn opa in de jaren '90 gekregen, maar ik wist uiteindelijk alleen het Philips type nummer te achterhalen (22GA108)...

Inmiddels ben ik er achter dat het een Aristona AR8525 betrof...
Dit is de Philips 22GA108:
[afbeelding]

En dit is de Aristona AR8525 zoals ik van m'n Opa had gekregen:
[afbeelding]

Voor de specs:
http://www.grammofoon.com..._22GA108.htm&ContentFrame

Zoek de verschillen...
Haha ja dat is heel lastig inderdaad. Nou ik ze vergelijk... Dit is de Aristona SG2351... De 351 zit er dus wel in :). Nog even een filmpje geüpload van het geheel. Ik vind het wel wat hebben. M'n mooie platen ga ik hier niet op draaien. Vooral de collecties van de 60's (zoals deze plaat) en oud spul dat toch al te beschadigd is om nog echt van te kunnen genieten.

YouTube: Aristona SG 2351 (a.k.a. Philips 22GF351)
ksborg schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:26:
[...]

Haha ja dat is heel lastig inderdaad. Nou ik ze vergelijk... Dit is de Aristona SG2351... De 351 zit er dus wel in :). Nog even een filmpje geüpload van het geheel. Ik vind het wel wat hebben. M'n mooie platen ga ik hier niet op draaien. Vooral de collecties van de 60's (zoals deze plaat) en oud spul dat toch al te beschadigd is om nog echt van te kunnen genieten.

YouTube: Aristona SG 2351 (a.k.a. Philips 22GF351)
Leuk filmpje van de speler in actie... Wist je dat je via de video knop bij het maken van de reactie ook kunt gebruiken om naar het filmpje te linken? Heeft als voordeel dat het filmpje rechtstreeks vanaf hier afgespeeld kan worden zonder dat je naar YouTube hoeft ge gaan...

Just a tip to make life easier...

En inderdaad, lekker de plaatjes uit die tijd er op afspelen als ze toch al niet meer in beste conditie zijn... Dat is gewoon het beste ivm het keramisch element die afgemonteerd zit...

[ Voor 9% gewijzigd door rcor op 08-02-2017 20:49 ]

• Vintage1967
assasinbats schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:43:
[...]

Ding printen, gloeilamp er boven houden, en kijken of t uitlijnt? Even op de fitting kijken welke verversinggsnelheid ik thuis heb liggen.
Ik denk dat een gloeilamp niet gaat werken. Die blijft nl gloeien zodat je de 50 hz van onze netspanning gewoon niet ziet. Je moet echt denken aan een LED-lampje. Die reageren heel snel en gaan dus echt met de frequentie van het lichtnet aan en uit. En dat is wat je wilt. Misschien heb je ergens in huis wel LED-lampen in gebruik. Dan is het een kwestie van verlichting aan en draaien maar met de stroboscoop op je draaiert 8) .

In onze keuken is de 50 hz van de netspanning goed zichtbaar als je bewegende voorwerpen volgt of de waterstraal uit de kraan bekijkt. Ik denk dat je er zo snel achter komt. Suc6!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-11 13:54
ksborg schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:05:
Je kunt/kon ook de ATN95EX-naald eens uitproberen. Die elliptische naald past op de AT95E en is fijner geslepen dan de standaard-naald voor dit element. Ik heb hem zelf en ben erover te spreken.
Je bent helemaal de man als je het AT95EX Dual Moving Magnet-element installeert (geïntroduceerd met de Audio Technica AT-LP5-platenspeler).

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:18
Altijd al gevonden dat mn Goldring 2200 erg laag hing, maar toestraks bij een lp helemaal het idee dat hij er net boven op lag.
Wil dus eigenlijk eens kijken of ik de naald niet kan vervangen, lijkt me het cheapste, geluid bevalt me wel, al heb ik wel idee wat last te hebben van sibilance en igd. Misschien ook omdat hoek met plaat niet lekker is omdat ie te laag hangt.
Qua naalddruk zit ik geloof ik op 1.8/1.9 gram, iets boven aanbevolen 1.7, maar scheelt wel weer in bovenstaande.
Arm staat ook al 5mm hoger dan standaard... en toch blijft het.
Ook in gekke bui al gekeken of ik die naald niet iets verder naar buiten kon halen, dus mogelijk heb ik daar ook nog eea mee verklooit :p

Maar dan, nieuwe 2200 naald, (voor 110 euro ex verzenden op ebay), of misschien een 2300 naald voor het dubbele, maar krijgt er een mooiere naaldtip voor terug, met beter geluid (?). Of dan toch nog weer iets meer en een compleet 2300 element :p
Ben gek genoeg om het geld eraan uit te geven, terwijl ik dat eigenlijk niet moet doen :x

Kan ook de AT440 weer onder de technics vandaan trekken, nadeel is alleen dat die minder weegt dan de Goldring en ik een ander contragewicht op de arm heb zitten, die nu nét voldoende naalddruk weet te geven, bij de AT hangt de arm waarschijnlijk in de lucht :p Kost me ook weer minimaal 50 euro ex verzenden voor een goed passend gewicht.

Keuzes :p

En ook nog een keer kijken of ik de arm niet kan voorzien van een losse aarde kabel, deze loopt nu over een signaalkabel en ik hoor soms gewoon wat tikken over de speakers.

• ksborg
rcor schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:34:
[...]

Leuk filmpje van de speler in actie... Wist je dat je via de video knop bij het maken van de reactie ook kunt gebruiken om naar het filmpje te linken? Heeft als voordeel dat het filmpje rechtstreeks vanaf hier afgespeeld kan worden zonder dat je naar YouTube hoeft ge gaan...

Just a tip to make life easier...

En inderdaad, lekker de plaatjes uit die tijd er op afspelen als ze toch al niet meer in beste conditie zijn... Dat is gewoon het beste ivm het keramisch element die afgemonteerd zit...
Aha weer wat geleerd inderdaad :). Tot de conclusie gekomen dat je geen 180g vinyl moet draaien op het ding. Blijft uit de groef springen bij heftige stukken. Gebeurt (tot nu toe) niet met dunnere platen. Interessant. Keramisch, nou ja, het zal inderdaad wel negatieve invloed hebben. Al denk ik dat het voor een paar keer afspelen niet superberoerd zal zijn.
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:44:
Altijd al gevonden dat mn Goldring 2200 erg laag hing, maar toestraks bij een lp helemaal het idee dat hij er net boven op lag.
Wil dus eigenlijk eens kijken of ik de naald niet kan vervangen, lijkt me het cheapste, geluid bevalt me wel, al heb ik wel idee wat last te hebben van sibilance en igd. Misschien ook omdat hoek met plaat niet lekker is omdat ie te laag hangt.
Qua naalddruk zit ik geloof ik op 1.8/1.9 gram, iets boven aanbevolen 1.7, maar scheelt wel weer in bovenstaande.
Arm staat ook al 5mm hoger dan standaard... en toch blijft het.
Ook in gekke bui al gekeken of ik die naald niet iets verder naar buiten kon halen, dus mogelijk heb ik daar ook nog eea mee verklooit :p

Maar dan, nieuwe 2200 naald, (voor 110 euro ex verzenden op ebay), of misschien een 2300 naald voor het dubbele, maar krijgt er een mooiere naaldtip voor terug, met beter geluid (?). Of dan toch nog weer iets meer en een compleet 2300 element :p
Ben gek genoeg om het geld eraan uit te geven, terwijl ik dat eigenlijk niet moet doen :x

Kan ook de AT440 weer onder de technics vandaan trekken, nadeel is alleen dat die minder weegt dan de Goldring en ik een ander contragewicht op de arm heb zitten, die nu nét voldoende naalddruk weet te geven, bij de AT hangt de arm waarschijnlijk in de lucht :p Kost me ook weer minimaal 50 euro ex verzenden voor een goed passend gewicht.

Keuzes :p

En ook nog een keer kijken of ik de arm niet kan voorzien van een losse aarde kabel, deze loopt nu over een signaalkabel en ik hoor soms gewoon wat tikken over de speakers.
Ik heb ooit de overstap gemaakt van de Goldring 2100mm naald naar de 2300mm naald en ik kan je verzekeren dat dit echt flinke winsten met zich meebracht die absoluut de moeite waard zijn....

Mocht je budget het toelaten en heb je een set staan die de betere klanken kan laten horen, zeg ik doen!

• KeRsTmAnNeKe
Dan zal ik eens kijken of ik nog wat centen bij elkaar kan schrapen.
Hing het element bij zowel de 2100 als 2300 netjes boven de LP, en niet nét erboven? (heb zelfs gehad dat hij bij een licht kromme lp gewoon de plaat raakte, of in de uitloopgroef over het label schraapte)

• maartend
Vraagje

Heb dus net een SL3200 gekocht en daar zat een Vivanco PA 111 bij.
Dat ding wordt aangestuurd door een 12V voeding,

Nu wil ik dat ding aarden, maar hoe gaat dat precies? De 12V voeding heeft nl. geen aarding, dus daar kan ik hem niet van af tappen.

Gewoon draadje van die Vivanco-behuizing naar de aarding van mijn vesterker?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:40
Ik heb mijn platenspeler geaard aan de voorversterker. Vanaf daar met line-niveau zonder aarding door naar de versterker. Volgens mij is dat ook de bedoeling.

Dat de voeding geen randaarde heeft, staat daar verder los van. Het gaat erom dat de GND van je platenspeler hetzelfde is als die van je pre-amp.

Punctuality is the politeness of kings

• maartend
dreamscape schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:22:
Ik heb mijn platenspeler geaard aan de voorversterker. Vanaf daar met line-niveau zonder aarding door naar de versterker. Volgens mij is dat ook de bedoeling.

Dat de voeding geen randaarde heeft, staat daar verder los van. Het gaat erom dat de GND van je platenspeler hetzelfde is als die van je pre-amp.
Thnx.

Ik weet dat hij in dezelfde groep moet zitten, maar vroeger sloot ik gewoon een aardingsdraadje van mijn voedingskabel aan op de platenspeler. Maar ja, dan heb ik het over bijna 40 jaar geleden.

Maar ik ga hem dan gewoon naar de versterker aansluiten. Thnx

• ksborg
FreshM schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:36:
[...]

Je kunt/kon ook de ATN95EX-naald eens uitproberen. Die elliptische naald past op de AT95E en is fijner geslepen dan de standaard-naald voor dit element. Ik heb hem zelf en ben erover te spreken.
Je bent helemaal de man als je het AT95EX Dual Moving Magnet-element installeert (geïntroduceerd met de Audio Technica AT-LP5-platenspeler).
Goede tip, maar er wordt gewoon langzaam aan gespaard voor een AT120E element. Met alles wat ik daar tot nu toe van heb gelezen en gehoord moet ik daar wel vrolijk van worden :).

• KeRsTmAnNeKe
maartend schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:34:
[...]

Thnx.

Ik weet dat hij in dezelfde groep moet zitten, maar vroeger sloot ik gewoon een aardingsdraadje van mijn voedingskabel aan op de platenspeler. Maar ja, dan heb ik het over bijna 40 jaar geleden.

Maar ik ga hem dan gewoon naar de versterker aansluiten. Thnx
Aarde op een platenspeler is geen randaarde.

Aardedraad van je platenspeler verbinden met de behuizing van je voorversterker als deze geen losse aardschroef heeft, anders een schroefje stukje losdraaien en daar achter knopen oid. Verder hoef je geen aardekabels te gaan trekken.
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:05:
Dan zal ik eens kijken of ik nog wat centen bij elkaar kan schrapen.
Hing het element bij zowel de 2100 als 2300 netjes boven de LP, en niet nét erboven? (heb zelfs gehad dat hij bij een licht kromme lp gewoon de plaat raakte, of in de uitloopgroef over het label schraapte)
Die hadden beiden de juiste afstand tot de plaat... Weet je zeker dat de anti-skating en naalddruk instellingen kloppen?

Anders even de naalddruk controleren met een naalddruk weger... Dan weet je zeker dat het klopt... Mocht je nog geen naalddruk weger hebben: bij dealextreme (http://www.dx.com/nl/p/di...lution-16269#.WJxgupDvJpU) kost die slechts 10 euro (naar boven afgerond) en deze werkt zeer goed...

• KeRsTmAnNeKe
Die heb ik al ;p

Zonder die meter kan ik de naalddruk nu ook niet instellen, das gewoon hele gewicht schuiven, 0 aanduiding.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

rcor schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:33:
[...]

Die hadden beiden de juiste afstand tot de plaat... Weet je zeker dat de anti-skating en naalddruk instellingen kloppen?

Anders even de naalddruk controleren met een naalddruk weger... Dan weet je zeker dat het klopt... Mocht je nog geen naalddruk weger hebben: bij dealextreme (http://www.dx.com/nl/p/di...lution-16269#.WJxgupDvJpU) kost die slechts 10 euro (naar boven afgerond) en deze werkt zeer goed...
Tnx, zojuist besteld. Maar dan wel via eBay, scheelt 3 euro :+

Vaak bu'j te bang!

• ksborg
rcor schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:33:
[...]

Ben stiekem wel benieuwd wat die Aristona speler aan druk uitoefent... Aan de andere kant durf ik het ook niet zo goed te meten, het zal wel vrij veel zijn :+

Heb wel zo'n simpel metertje van Ortofon, maar volgens mij gaat die maar tot 2,5 gram.

In other news. Even een Marktplaatsadresje langsgegaan vanavond :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PU0vuKl.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door ksborg op 10-02-2017 19:41 ]

Mooie vangst, prima muziek! Zeker die Fleetwood Mac is een toppertje, maar ook Communiqué is goed en LOG is natuurlijk een klassieker. d:)b

[ Voor 61% gewijzigd door Cap op 10-02-2017 20:35 ]

• sugarlee89
  • Niet online
Brothers in arms. Het eerste DDA album. Technisch gezien bestaat die term alleen voor cd's en dan daa dda en ddd. Maar is een van de eerste volledig digitaal opgenomen album van een mainstream band. Knopfler wilde dat.

Dat album moet je als sacd eens luisteren, wow gewoon.

[ Voor 4% gewijzigd door sugarlee89 op 10-02-2017 21:20 ]

• ksborg
sugarlee89 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 21:19:
Brothers in arms. Het eerste DDA album. Technisch gezien bestaat die term alleen voor cd's en dan daa dda en ddd. Maar is een van de eerste volledig digitaal opgenomen album van een mainstream band. Knopfler wilde dat.

Ik heb volgens mij geen speler die dat aankan. En daarbij denk ik dat mijn Jamo S426 daar niet voldoende is om er echt het maximale uit te halen. Ik heb nu Love Over Gold en Communique geluisterd. Beide relatief versleten (maar goed, de prijs ligt normaal ook hoger voor echt goede exemplaren). Santana ligt er nu op. Echt in prima staat. En ik blijf het geweldige muziek vinden :)

• KeRsTmAnNeKe
En wat dacht je van Telegraph Road op LOG... duurt een kwartier, maar dan heb je ook wat

• assasinbats
Vintage1967 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:00:
[...]

Ik denk dat een gloeilamp niet gaat werken. Die blijft nl gloeien zodat je de 50 hz van onze netspanning gewoon niet ziet. Je moet echt denken aan een LED-lampje. Die reageren heel snel en gaan dus echt met de frequentie van het lichtnet aan en uit. En dat is wat je wilt. Misschien heb je ergens in huis wel LED-lampen in gebruik. Dan is het een kwestie van verlichting aan en draaien maar met de stroboscoop op je draaiert 8) .

In onze keuken is de 50 hz van de netspanning goed zichtbaar als je bewegende voorwerpen volgt of de waterstraal uit de kraan bekijkt. Ik denk dat je er zo snel achter komt. Suc6!
Ik heb wel een LED peertje, gewoon met e27 fitting. Zou dat moeten werken?
Gewoon ff een strobo app op je smartphone downloaden, dan kan je de knippersnelheid op de Hz nauwkeurig instellen. Ik heb zelf Strobe Light op mijn iphone staan, maar er zijn er meer.

• teacher
  • Laatst online: 14:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Ik was net dezelfde tip aan het tikken :Y

Wise enough to play the fool

Oh en er zijn ook apps beschikbaar die direct gebruik maken van de sensoren in je telefoon, dat werkt ook best nauwkeurig, hoewel sommige telefoons exemplarisch een afwijking hebben, heb ik gemerkt. Bij mij werken de RPM en Turntabulator apps prima, ook weer voor iOS. De platterspeed app werkt ook, maar daarvoor heb je een plaat met testtoon nodig.

[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 10-02-2017 22:56 ]

• musicfreak
Voor degenen die online LP's kopen even een tip. Bij Amazon zijn LP's vaak redelijk goedkoop, maar wat me vooral opviel zijn de prijsschommelingen. Een LP kan een dag later zomaar 5 euro duurder zijn, of goedkoper. Daarnaast verschillen de prijzen tussen de verschillende amazon sites (.de, .it, .fr) ook vaak nog eens.

Het is dan ook mooi dat je deze prijsverschillen handig kan bijhouden met websites en apps. Ik heb een Android telefoon, iOS bied misschien meer / andere opties.

Bekende websites zijn CamelCamelCamel en Keepa. Beiden hebben ook apps, maar die beheer je via de site. Je kan instellen wanneer je een seintje wil krijgen, al een artikel minder dan een x bedrag / percentage gedaald is in prijs. Ook kan je kiezen voor artikelen geleverd door Amazon en externe verkopers.
Bij Keepa kan je je Amazon wensenlijst synchroniseren met de dienst. Ook bied Keepa plugins voor Firefox, Opera en Chrome waardoor je op de website van Amazon gelijk een grafiek met het prijsverloop ziet, ook van de zustersites.

Op mijn telefoon gebruik ik de apps Trackazon, die ook wenslijst synchronisatie biedt, en Price monitor for Amazon, waar je vooral snel iets aan kan toevoegen.

Even een voorbeeld, vorig jaar heb ik voor rond de 14 euro Beautiful freak van Eels gekocht. Deze kost nu 18 euro, maar heeft eventjes 11 euro gekost (!!), zie de Keepa link. Tip, zet de Range even op 3 months om de eerdere pieken er uit te filteren.
Voor mij de mooiste catch was de limited edition van Are you serious van Andrew bird, op blauw vinyl met een rood singletje erbij. Deze heb ik voor 17 euro kunnen kopen. Hij is nog steeds goedkoop zie ik, 21 euro momenteel. Bij andere winkels kost deze versie al gauw 40 euro. Een erg mooi album overigens.

Doe er je voordeel mee!

• sugarlee89
  • Niet online
ksborg schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 21:42:
[...]

Ik heb volgens mij geen speler die dat aankan. En daarbij denk ik dat mijn Jamo S426 daar niet voldoende is om er echt het maximale uit te halen. Ik heb nu Love Over Gold en Communique geluisterd. Beide relatief versleten (maar goed, de prijs ligt normaal ook hoger voor echt goede exemplaren). Santana ligt er nu op. Echt in prima staat. En ik blijf het geweldige muziek vinden :)
Foobar en dsd plugin. En dan zijn iso's afspeelbaar. En nee waar die te verkrijgen zijn is niet iets voor op tweakers.net.

En dan tussen computer en versterker analoge kabel. Of je het hoort geen idee, anders is het maar voor het idee. Knopfler vond de CD specs toen al niet geweldig en kon zich pas uitleven toen SACD in 1999 om de hoek kwam kijken.

Maar de platen zijn ook uitstekend, heb ze ook allemal van Dire Straits in de kast staan.

• Vintage1967
Vandaag opnieuw geboden op een kavel van Catawiki. Dat blijft toch leuk om te doen.
Verder een hectisch weekend rustig af kunnen sluiten met:

- Frank Zappa: Ship arriving too late to save a drowning witch (alleen die titel i.c.m. die hoes :9~)
- Led Zeppelin: The song remains the same
- DeWolff: Orchards/Lupine

Allemaal vanaf vinyl natuurlijk.
En het valt me op terwijl ik dit post, dat het allemaal albums zijn met een eigen smoel. Blijkbaar is dat wat mij toch steeds opnieuw aanspreekt. En natuurlijk is er weinig of niets mis met CSNY, ELP en The Eagles, maar toch ........... :9

• LangTall
  • Laatst online: 08-10 15:41

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

sugarlee89 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 21:19:

En het feit dat Philips er de CD promo behoorlijk aan op hing zal daar ook aan bij gedragen hebben. ;) Net als in 1991 'On every Street' behoorlijk gesponsort was voor DCC promo.

Heb 'Brothers' eens op een hele goede installatie aan gehad (maatje werkte indertijd bij een audio speciaalzaak, en ik moest een middagje komen luisteren). Wat me vooral opviel was hoe klinisch en koud de opname toen klonk.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• ksborg
Dit weekend met vrienden een avondje muziek geluisterd. De avond ging van Pearl Jam (cd) naar Fleetwood Mac, Dire Straits, Hardwell, Bonnie St. Claire, een handje vol nummers van "Hands across the border Polkas and Waltzes" (die ik niet eens op internet kan vinden)... En vervolgens afgesloten met Normaal. Vriend van me had ook wat LP's van zichzelf meegenomen :). Erg leuk, keer wat anders luisteren dan je normaal zou doen.

• Jasphur
ksborg schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:54:
Dit weekend met vrienden een avondje muziek geluisterd. De avond ging van Pearl Jam (cd) naar Fleetwood Mac, Dire Straits, Hardwell, Bonnie St. Claire, een handje vol nummers van "Hands across the border Polkas and Waltzes" (die ik niet eens op internet kan vinden)... En vervolgens afgesloten met Normaal. Vriend van me had ook wat LP's van zichzelf meegenomen :). Erg leuk, keer wat anders luisteren dan je normaal zou doen.
Dat zijn inderdaad leuke avondjes. Ik doe dit ook wel eens met een vriendin en dan zet ik een plaat op en laat ik haar raden welke artiest/album dit is. Zo leer je je collectie best wel goed kennen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 13-02-2017 11:52 ]

• KeRsTmAnNeKe
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:44:
Toevallig foto's tegengekomen van een 2100 en (dacht)2300 in een poolse review. Die staan stukken hoger op hun poten dan m'n 2200, dat red ik alleen door een minimale naalddruk in te stellen (<1 gram) en dan klinkt het niet meer.

Magoed, komende week een 2300 naald binnen, ben benieuwd.
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:47:
[...]

Toevallig foto's tegengekomen van een 2100 en (dacht)2300 in een poolse review. Die staan stukken hoger op hun poten dan m'n 2200, dat red ik alleen door een minimale naalddruk in te stellen (<1 gram) en dan klinkt het niet meer.

Magoed, komende week een 2300 naald binnen, ben benieuwd.
Weet je zeker dat de cantilever geen lichte knak heeft?
Dat had mijn 2300mm naald destijds ook... Helaas brak hij af toen ik 'm voorzichtig recht probeerde te buigen... Was wel een dure grap en toen ik de Thorens daarna kocht kreeg ik het advies om daar een Audio Technicus AT440Mla op te plaatsen...

Het Goldring element is daarna buiten gebruik geraakt en ligt nu in een kast... Toen ik de Dual speler kreeg wilde ik 'm daar op afmonteren, maar een losse naald bleek duurder dan een complete Goldring 2100mm element bij hifistudio... Daarom daar alles nieuw op afgemonteerd...

• ksborg
Wauw. Moest toch wel even lachen toen ik zag dat deze Marktplaatsverkoper voor dingen die je bij de Kringloop voor een Euro koopt toch even 15 tot 20 Euro wil hebben :o

Je blijft lachen 2 laatst opgepikt voor een Euro. Op discogs is de duurste van deel 1 maar liefst 3 Euro. En hij vraagt 20. Blijft bijzonder hoe mensen soms denken dat ze goud in handen hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door ksborg op 14-02-2017 11:17 ]

• Jasphur
ksborg schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:12:
Wauw. Moest toch wel even lachen toen ik zag dat deze Marktplaatsverkoper voor dingen die je bij de Kringloop voor een Euro koopt toch even 15 tot 20 Euro wil hebben :o

Je blijft lachen 2 laatst opgepikt voor een Euro. Op discogs is de duurste van deel 1 maar liefst 3 Euro. En hij vraagt 20. Blijft bijzonder hoe mensen soms denken dat ze goud in handen hebben.
Al zijn prijzen zijn echt erg hoog! Zullen we hem eens Discogs laten zien? :P

• KeRsTmAnNeKe
Gelooft ie toch nooit... je komt overal dit soort mafkezen tegen.
Nu zijn het enkele stuks, laatst een met pallets vol lp's, volgens mij 5 of 10 euro/stuk... blij zijn als je alles voor 100euro kwijt raakt.

• Vintage1967
ksborg schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:12:

Ach ja, en je mag vragen wat je wilt. En zo hebben anderen ook nog eens een pleziertje _/-\o_
Ik heb net een deel van de advertenties bekeken.
Niks leukers dan gluren bij de buren met een glimlach en wat verbazing. Je zou ze bijna bij favorieten zetten om te zien of er ook iets verkocht wordt. Alhoewel ook dat nog niets zegt 8)7 .

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:41

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik heb hem voor de gein een net mailtje gestuurd dat de prijzen een beetje aan de forse kant zijn en dat hij die wellicht eens zou moeten overdenken als hij iets wil verkopen. Ben benieuwd wat een eventuele reactie zal zijn :+

Vlugge reactie: "Bedankt voor het advies, ik ga er wat mee doen"

[ Voor 13% gewijzigd door Shaggy op 14-02-2017 14:27 ]

Making an ass of myself since the 70's

• Jasphur
shaggy8675 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:20:
Ik heb hem voor de gein een net mailtje gestuurd dat de prijzen een beetje aan de forse kant zijn en dat hij die wellicht eens zou moeten overdenken als hij iets wil verkopen. Ben benieuwd wat een eventuele reactie zal zijn :+

haha netjes. Helaas zit er voor mij nauwelijks iets bij.

• ksborg
shaggy8675 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:20:

Oh ja, hij heeft "Je blijft lachen" verlaagd van 20 naar 15 Euro 8)7

• musicfreak
Een collega van me had me gevraagd eens mee te kijken naar zijn platenspeler. Vrij snel nadat hij zijn set aanzet hoort hij nl. tikken door de speakers. In zachte passages is het duidelijk hoorbaar. Als hij zijn tulp stekkers en de aarde draad beweegt worden de tikken meer of minder. Verdwijnen doet het echter niet.

Als eerst heb ik zijn tulpkabel (waarvan de stekkers overigens erg los zaten) vervangen door mijn tulpkabel en aardedraad. De tikken bleven helaas in dezelfde mate. Vervolgens heb ik de speler afgekoppeld van zijn Marantz versterker en mijn phono voorversterker aangesloten op een lijningang. Ook dit hielp niets, we hadden het idee dat de tikken wellicht nog iets harder hoorbaar waren.

Hierna zijn we gekeken of we mogelijke 'stoorzenders'in de kamer konden ontdekken. Zo hebben we lampen en de DECT telefoon uitgeschakeld. Helaas hielp dit alles niet. Ik heb het idee dat het (Ortofon 2M red) element iets oppikt, van een transformator ofzo, al konden we deze niet vinden. Hebben jullie nog andere tips?

• KeRsTmAnNeKe
Die geluiden hoor je als er niks afgespeeld wordt?
Dus zelfs zonder dat de naald een plaat raakt

• Vintage1967
Het bieden op een set mooie albums liep een beetje te veel op. Helaas pindakaas. En het blijft wel heel leuk om om zo af en toe bij Catawiki op een leuk kavel te bieden. Volgende week ga ik absoluut weer kijken of er iets leuks bij zit. En het bieden heb je altijd nog zelf in de hand 8) .

• musicfreak
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 17:33:
Die geluiden hoor je als er niks afgespeeld wordt?
Ik heb het nog even nagevraagd maar inderdaad, het getik begint al zodra de versterker op de phono ingang wordt gezet. Toen hij het zei herinnerde ik het het weer van afgelopen vrijdagavond. Toen we de versterker op bijvoorbeeld aux zetten verdween het getik, totdat we de platenspeler net mijn voorversterker op deze aux aansloten.
Hopelijk is het nog een beetje helder zo... ;)

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:54

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Vintage1967 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:27:
Het bieden op een set mooie albums liep een beetje te veel op. Helaas pindakaas. En het blijft wel heel leuk om om zo af en toe bij Catawiki op een leuk kavel te bieden. Volgende week ga ik absoluut weer kijken of er iets leuks bij zit. En het bieden heb je altijd nog zelf in de hand 8) .
Voor het geld hoef je het niet te doen.
De uiteindelijke prijs ligt altijd dicht of net boven de Discogs prijzen. Alle mensen die bieden op kavels kijken ook op Discogs. Het valt erg op :D
Toch heb ik er wel leuke dingen gekocht. Klaus Schulze platen, en de gehele discografie van Camel bijvoorbeeld voor leuke prijzen.
De omschrijvingen op Catawiki zijn vaak beter en de kwaliteitsbeoordeling is realistischer dan op Discogs.
Één van mijn favoriete labels (Tonefloat, opererend onder Crazy Diamond) biedt vaak erg leuk spul aan.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Storebaelt
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13-03-2023
Vintage1967 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:27:
Ha Tweakers,

Heb al even meegelezen in dit leuke topic en al aardig wat leuke tips langs zien komen. Heb me nu maar eens aangemeld. Sinds vorige maand heb ik weer een degelijke speler en ben nu vooral bezig mijn oude LP's die ik al ruim 30 jaar niet meer heb beluisterd, weer te draaien. Mis nog wel wat in mijn verzameling omdat ik ooit het een en ander heb verkocht toen de cd kwam. 8)7
Heb dinsdag ook nog meegeboden op een leuke set op Catawiki, maar eens met Vintage1967 het moet wel leuk blijven. :)
Pagina: 1 ... 55 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.