http://link.marktplaats.nl/m1043700641
Deze ga je nu veel tegenkomen. Bijzondere bieder ook trouwens.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Hoe is die Super? Die zou ik ook nog wel willen, maar ik ben wat huiverig vanwege de vele verhalen van slechte persingen met non-fill met name op de A-kant wat duidelijk hoorbare vervorming geeft. Daar ga ik natuurlijk mijn kostbare geld niet aan uitgeven...Laatste aankoop was trouwens #SUPER van de pet shop boys.
Atari portfolio Dos 2.11
[ Voor 10% gewijzigd door rcor op 22-04-2016 22:17 ]
Welke grapjas hier is die eerste biederCap schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 12:47:
http://link.marktplaats.nl/m1043700641
Voor capaciteit is 100pF meestal het beste. Vooral MM-elementen zijn gevoelig voor deze instelling. Knop aan de voorkant bij een MM op 47k zetten (min of meer de standaard). En dan maar varieren en kijken of voor jouw oren een andere stand nog beter klinkt.Ik zie op deze versterker een schakelaar met diverse instelmogelijkheden... maar welke moet ik hebben?
birdie_man schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 22:22:
[...]
Voor capaciteit is 100pF meestal het beste. Vooral MM-elementen zijn gevoelig voor deze instelling. Knop aan de voorkant bij een MM op 47k zetten (min of meer de standaard). En dan maar varieren en kijken of voor jouw oren een andere stand nog beter klinkt.
De originele naald is een Akai RS90Xanax959 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 21:49:
Ik denk de instelling die het beste bij je element past? Als je dat niet verteld wordt het moeilijk, maar ik verwacht dat je in combinatie met het merk/typenummer van je element wel iets kan vinden.
[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 23-04-2016 10:14 ]
Gisteren heb ik de PL-12D maar eens te voorschijn gehaald en vergeleken met de Gemini. Wat me vooral opnieuw verraste is het geluid in combinatie met de Grado prestige silver (heb niet de gold zag ik). Vooral het hoog valt me op: enorm gedetailleerd, er zit veel hoe zeg je dat lucht in. Een hele goede combi dus. Altijd lastig om geluid te beschrijven maar dit is hoe ik het zo kan verwoorden. Het enige is dat het hoog wel erg aanwezig is, maar dat kan komen door de rest van m'n spullen. Heb ze aangesloten op speakers met een metalen dome tweeter, met Johan Ketelaar Type II interlinks. Beiden benadrukken het hoog ook. Zal nog eens wisslen. Maar voor nu: een flinke vooruitgang t.o.v. alles op mijn Gemini.Cap schreef op woensdag 13 april 2016 @ 17:34:
De PL-12D is een vintage draaitafel van de instapklasse, ze waren toen erg betaalbaar en er zijn er dus ook heel heel veel van verkocht. Leuke dingen, maar niet op het niveau van de Technics SL-1200 of je Thorens TD-160. Ik betwijfel ook of ie beter is dan je Gemini, maar da's dus een gok omdat ik de laatste niet ken.
Iemand? En wat die reinigingsvloeistof betreft, is er nog verschil tussen Nagaoka en bijv. Audio-technica?musicfreak schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:41:
- Ik wil een mengsel met isopropylalcohol en gedestileerd water gebruiken, i.c.m. een wetting agent. Dat werkt beter dan glasspoelmiddel toch? Op de site van Het beeldgebouw staan twee wetting agents (type 1 type 2) die hier ook genoemd worden. Maakt het nog uit welke je neemt? Type 2 is nl. wat goedkoper, dan heb je gelijk 500 ml en kan je dus een poos vooruit.
- Voor het reinigen van mijn naald heb ik o.a. Nagaoka Hi clean. Deze vloeistof wordt wat bruiner. Is dat een teken dat je een nieuw flesje moet halen?
To do or not to do...
Hele leuke platenspeler. Technics SL jaren 70 model, volledig manueel en gebouwd als een tank.iew schreef op zondag 24 april 2016 @ 22:23:
Heb een Technics SL-1500 op de kop weten te tikken, helaas mis ik de kop waar de naald in moet.
Totaal geen verstand van en zou niet weten waar en of er nog een kop voor te verkrijgen is. (hoop het wel)
Zouden jullie mij een beetje op weg kunnen en willen helpen ?
Ik heb nog een headshell met Technics 270 C of een National Panasonic 270 C II cartridge en naald liggen.iew schreef op zondag 24 april 2016 @ 22:23:
Heb een Technics SL-1500 op de kop weten te tikken, helaas mis ik de kop waar de naald in moet.
Totaal geen verstand van en zou niet weten waar en of er nog een kop voor te verkrijgen is. (hoop het wel)
Zouden jullie mij een beetje op weg kunnen en willen helpen ?
[ Voor 29% gewijzigd door Bestla op 25-04-2016 09:19 ]
Wow dit vind ik echt heel tof en boven verwachting, ik stuur je even een PM !Bestla schreef op maandag 25 april 2016 @ 08:24:
[...]
Ik heb nog een headshell met Technics 270 C of een National Panasonic 270 C II cartridge en naald liggen.
[afbeelding]
Plug and Play, naald is gebruikt en nog goed. ( Zelf gekocht , en weinig gebruikt ivm aanschaf AT 440MLa)
Je kan ook meteen een upgrade doen naar een AT95
Deze meneer op Ebay is het adres voor goedkope elementen en naalden.
DM me maar als je de headshell wilt hebben voor een echt kleine vergoeding+verzendkosten of als je in de buurt bent kan je hem ophalen plus een bakkie koffie/fris/bier en goede muziek uit de jukebox.
Ik ben huisman, dus vrijwel altijd thuis.
To do or not to do...
[ Voor 0% gewijzigd door Nipje op 25-04-2016 13:03 . Reden: Foutje ]
Wel een aardige doorontwikkeling. Prijs is hoog idd maar ik ben wel aan een nieuwe toe (borstels van m'n huidige worden erg slecht en zijn zo te zien niet te vervangen?) dus wie weet.Nipje schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:03:
Het viel mij zojuist op dat de Knosti Disco Antistat Gen2 inmiddels op de markt is:
http://www.knosti.de/engl...eraet-gerneration-ii.html
Ziet er vrijwel identiek uit aan het eerdere model, enkel met de toevoeging van een mooi hendeltje om de platen te draaien. Wellicht een optie voor de mensen die op het punt staan een Knosti in huis te halen (zoals ik). Ik moet zeggen dat de prijs wel wat aan de hoge kant is als je het mij vraagt.
Eens! Dit is overigens ook een mooie toevoeging: "* !!! New !!! The included rubber seal in the seal cup prevents moistened Labels.". Wellicht dat ik deze toch ook maar ga bestellenServor schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:05:
[...]
Wel een aardige doorontwikkeling. Prijs is hoog idd maar ik ben wel aan een nieuwe toe (borstels van m'n huidige worden erg slecht en zijn zo te zien niet te vervangen?) dus wie weet.
Advies verkoopprijs... zal wel lager gaan worden bij online aanbieders... maar een 30 euro prijsverschil met de oude versie is wel teveel, zou voor mijn gevoel max 10-15 euro mogen zijn.Cap schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:18:
Leuke verbetering, maar voor 79 euro? No way! Prijs x2,5 in 10 jaar vind ik niet te verantwoorden, zeker niet als je ziet waar het feitelijk uit bestaat. Die prijs moet 30 euro zakken.
En dat ding is ineens ruim twee keer zo duur??Nipje schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:09:
[...]
Eens! Dit is overigens ook een mooie toevoeging: "* !!! New !!! The included rubber seal in the seal cup prevents moistened Labels.". Wellicht dat ik deze toch ook maar ga bestellen.
Bij de eerste aanbieders toch ook erg duur momenteel:KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:40:
[...]
Advies verkoopprijs... zal wel lager gaan worden bij online aanbieders... maar een 30 euro prijsverschil met de oude versie is wel teveel, zou voor mijn gevoel max 10-15 euro mogen zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Nipje op 25-04-2016 13:50 ]
Dat is toch gewoon een standaard draaitafel, dus een kwestie van multimeter pakken, en de tulp uitgangen op de achterkant en de element-kabels testen op continuity?ik heb sterk het vermoeden dat kabelbreuk ten grondslag ligt aan dit probleem.
[ Voor 5% gewijzigd door SirNobax op 25-04-2016 14:31 ]
Pentaxiaan
Snap ik, het blijft natuurlijk een heel persoonlijk iets. Voor mij is het perspectief anders: in 2007 kocht ik mijn eerste Knosti bij Conrad voor 30 euro, in de zomer van 2014 kocht ik mijn tweede bij Conrad voor 30 euro. Dat laatste was natuurlijk een koopje gezien de onontkoombare inflatie. 50 euro is toch wel mijn huidige max voor wat het is: een plastic bak met een afdruiprekje, een trechter, wat borstelharen, een plastic wieltje en fles vloeistof.KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:40:
[...]
Advies verkoopprijs... zal wel lager gaan worden bij online aanbieders... maar een 30 euro prijsverschil met de oude versie is wel teveel, zou voor mijn gevoel max 10-15 euro mogen zijn.
[ Voor 37% gewijzigd door Cap op 25-04-2016 17:15 ]
Ik snap je een beetje maar ik heb geen idee hoe of wat.. ik heb liever dat iemand er gewoon even naar kijkt en het euvel kan repareren.SirNobax schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:12:
[...]
Dat is toch gewoon een standaard draaitafel, dus een kwestie van multimeter pakken, en de tulp uitgangen op de achterkant en de element-kabels testen op continuity?
[ Voor 43% gewijzigd door Cap op 26-04-2016 10:45 ]
Anoniem: 763593
Er zijn veel goeden mogelijkheden, maar voor dit budget word het al iets lastiger.Anoniem: 763593 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:04:
Hallo iedereen,
Ik vond laatst bij mij op zolder een aantal platen van mijn vader, waaronder The Wall, Animals en Wish you Were Here, en wilde ik ze graag gaan luisteren. Mijn oma had nog een goedkoop platenspelertje staan dus die kan ik gebruiken. Maar ik ben eigenlijk een beetje aan het kijken voor een nieuw platenspeler, van max. 150 euro. Liefst eentje waar ik niet veel aan hoef te veranderen, want daar weet ik dus niets vanaf. Ik hoor graag van de experts hier een goed advies!
Het leven is geen ponnykamp
Licht offtopic, maar ik zou niet vermelden dat hij zo 'gepijnigd' is. Daar worden ze niet beter vanYannick-ski schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 21:20:
ik zelf ben hiermee begonnen. (mijn advertentie niet om aan te smeren maar als voorbeeld):http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr
Punctuality is the politeness of kings
Oké, dankjewel voor het antwoord! Met nieuw bedoel ik inderdaad voor mij nieuw, het mag gerust een tweedehandse zijn. Is er dan ook nog een groot verschil in kwaliteit van de naald of kan ik er gewoon eentje kopen?Yannick-ski schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 21:20:
[...]
Er zijn veel goeden mogelijkheden, maar voor dit budget word het al iets lastiger.
je zegt een "nieuwen" platenspeler, moet die dan ook echt nieuw zijn of mag het ook een mooie tweedehandse zijn waar je nog een nieuw naaldje in moet zetten. Want dan word het wel wat makkelijker.
dan zou je bijvoorbeeld een dual kunnen kopen zo als dezen:http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr
of:http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr
Er zijn mischien ook nog wel leuke Technics te vinden.
ik zelf ben hiermee begonnen. (mijn advertentie niet om aan te smeren maar als voorbeeld):http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr
Wat wel sterk aan te raden is is om in een tweedehandse platenspeler een nieuwe naald te zetten. dit is overigens geen lastige klus, op internet heb je binnen tien minuten gevonden welke naald je nodig hebt.
Of een reserveren naalddreamscape schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 21:48:
[...]
Licht offtopic, maar ik zou niet vermelden dat hij zo 'gepijnigd' is. Daar worden ze niet beter van
|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||
Anoniem: 457560
Ik heb een aantal dagen geleden de Pro-Ject Debut Carbon DC Esprit gekocht. Tot nu toe bevalt de speler mij fantastisch. Er zit een mooie arm op de speler en het element en geluid zijn ook fantastisch.Anoniem: 457560 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:20:
Beste tweakers, ik heb even wat hulp nodig. Ik ben van plan om een nieuwe speler aan te schaffen. En nu twijfel ik tussen de Thorens TD 170 en de Pro-Ject Debut Carbon Esprit SB. Hebben jullie enige ervaring met deze spelers?
Van die 2, de Pro-ject. Vind die nieuwe Thorensen soms best cheapy eruit zien... bijna Crosley achtigAnoniem: 457560 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:20:
Beste tweakers, ik heb even wat hulp nodig. Ik ben van plan om een nieuwe speler aan te schaffen. En nu twijfel ik tussen de Thorens TD 170 en de Pro-Ject Debut Carbon Esprit SB. Hebben jullie enige ervaring met deze spelers?
[ Voor 10% gewijzigd door Nipje op 28-04-2016 13:00 ]
Ik ben wel geweest, hier in het hoge noorden was het weer eigenlijk prima, maar naar jaren achteruitgang waren er nu alleen nog maar handelaren die de hoofdprijs vroegen. Ik denk dat dit de eerste keer in 10 jaar is dat ik zonder vinyl ben thuisgekomen van de vrijmarkt.Vintage1967 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 12:29:
Zelf heb ik vanwege eerdere ervaringen en het onstuimige weer van gisteren afgezien van een bezoek aan de plaatselijke vrijmarkt. Maar ik ben wel heel benieuwd wat jullie allemaal op de kop hebben getikt tijdens jullie strooptochten. En dan bedoel ik natuurlijk alles wat met vinyl te maken heeft
. Oh ja, graag met foto's. Dat maakt het nog leuker
.
Mijn boefje is liev!
33. Bestel hem trouwens bij Dodax: http://www.dodax.nl/shop/...dom-access-memories.xhtmlJB schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:24:
Weet iemand hoeveel toeren die plaat van Daft Punk - Random Access Memories is?
https://www.bol.com/nl/p/...8/#product_specifications
Al een keer gehad dat ik het album van Elbow - Seldom Seen Kid ontving en deze geen 33 toeren was(nog steeds op zoek naar!)
Wow dat scheelt nogal zeg!QErikNL schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:29:
[...]
33. Bestel hem trouwens bij Dodax: http://www.dodax.nl/shop/...dom-access-memories.xhtml
Mijn boefje is liev!
Wat een verschil! Ik heb het zojuist ook maar direct besteld. BedanktQErikNL schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:29:
[...]
33. Bestel hem trouwens bij Dodax: http://www.dodax.nl/shop/...dom-access-memories.xhtml
ik heb de pro-ject nu 2 jaar staan en deze bevalt mij nog steeds erg goedAnoniem: 457560 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:20:
Heb jij ook de DC variant? Ik ben benieuwd hoe merkbaar de verschillen zijn met de non-DC.rjvisje schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:00:
[...]
ik heb de pro-ject nu 2 jaar staan en deze bevalt mij nog steeds erg goed
Dodax? Nog nooit van gehoord, maar was even op de site aan het kijken en hij is echt veel goedkoper. Zojuist Hello I Must Be Going van Phil Collins daar aangeschaft. Thanks.QErikNL schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:29:
[...]
InderdaadNipje schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:59:
[...]
Wat een verschil! Ik heb het zojuist ook maar direct besteld. Bedankt.
Mijn boefje is liev!
Ik zag het ook inderdaad, daar zal het aan liggen. Direct nog even wat andere LPs gekocht daar. Dit wordt mijn vaste webwinkel!JB schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:24:
[...]
InderdaadZie in Paypal dat ze via Duitsland opereren, zal belastingtechnisch wel gunstig zijn (zeker voor ons gezien de prijzen
)
[ Voor 13% gewijzigd door Nipje op 28-04-2016 16:48 ]
Volgens mij is de SB variant er alleen maar in DC uitvoering.Nipje schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:08:
[...]
Heb jij ook de DC variant? Ik ben benieuwd hoe merkbaar de verschillen zijn met de non-DC.
Dat zou kunnen inderdaadrjvisje schreef op donderdag 28 april 2016 @ 18:44:
[...]
Volgens mij is de SB variant er alleen maar in DC uitvoering.
Nagaoka Hi-Clean 801, daar heb ik nooit slechte verhalen over gelezen. Zelf heb ik ook nog een flesje. Zo te ruiken is het gewoon al dan niet verdunde alcoholNipje schreef op donderdag 28 april 2016 @ 12:59:
Kan iemand mij een goede naaldreiniger aanbevelen? Ik ben erg voorzichtig met wat ik op mijn naald smeer, dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. In de winkel om de hoek kwam ik deze tegen: https://www.bol.com/nl/p/styluscleaner/9200000049958374/
Is het daarnaast nog slim om een naaldweegschaaltje te kopen? Op mijn speler zit gelukkig wel een gewicht waarmee ik de druk vrij nauwkeurig in kan stellen, maar het blijft natuurlijk altijd de vraag wat de druk werkelijk is (Pro-Ject Debut Carbon DC).
Bedankt voor die website! Ze hebben er aan mij een klant bij.QErikNL schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:29:
[...]
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
La la la la la la la la la
Ach zolang we de betaling met PayPal uitvoeren kan er weinig fout gaan toch? Indien het een fop winkel is dan zouden we via PayPal het geld vast wel weer terug kunnen krijgen.zaiziks schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:29:
Let bij dat Dodax wel even op dat het een Zwitserse winkel is, ze de algemene voorwaarden alleen in het Duits hebben staan, een site vol taalfouten aanbieden en geen enkel (Nederlands) keurmerk hebben.
Ik quote even een post van een weekje geleden. Ik hoop dat iemand hier iets over kan zeggen.musicfreak schreef op zondag 24 april 2016 @ 13:27:
[...]
Wat me weer opviel bij de PL-12D was dat hij er gevoelig is, als je er een beetje tegenaan stoot slaat 'ie over. Op Marktplaats zag ik dat iemand een gereviseerde 12D aanbied waarbij hij nieuw schuimrubber in de veren heeft geplaatst. Kan het zijn dat de gevoeligheid voor overslaan hiermee verminderd?
Dan nog twee 'oude' vragen, die nog niet beantwoord zijn:
[...]
Iemand? En wat die reinigingsvloeistof betreft, is er nog verschil tussen Nagaoka en bijv. Audio-technica?
Nog een ander vraagje (sorry...): Ik heb twee Nagaoka rolling cleaners, de bekende RC-100 en een toffe (conische) 153R. Vooral die laatste gebruk ik, want die werkt heel fijn. Hij wordt echter minder en ik ben 'm nog niet nieuw tegen gekomen. De RC-1000 ziet er nog goed uit maar haalt nauwelijks vuil van de plaat. Heb 'm in een kringloop gekocht, misschien is dat het? Hoe reinig je zo'n ding het beste, lauw water, met afwasmiddel?
Wat dacht je van een Wharfdale Laser 80 of Wharfdale Laser 130? De eerste is een kleinere boekenplank model en de tweede is een grotere speaker en kan meer vermogen aan...Ad de Jong schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:52:
Klinkt zo al lekker, over een tijdje toch maar eens op zoek naar wat vintage luidsprekers om deze Jamo's te vervangen. Maar welke.... geen idee... B&W misschien een optie. Ik kan van een kameraad nog wel wat leuks proberen binnenkort...
[ Voor 6% gewijzigd door rcor op 30-04-2016 20:06 ]
[ Voor 34% gewijzigd door Cap op 01-05-2016 21:17 ]
[ Voor 116% gewijzigd door Nipje op 02-05-2016 11:22 ]
Thanks voor de reactie. In mijn geval een beetje zonde om dit zelf recht te gaan buigen wanneer het product nog maar een week oud is. Daarnaast ook weer onzin om het voor zoiets terug te sturen naar de webwinkelBestla schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:13:
Ja, dat herken ik ook, want mijn nieuwe stofkap van mijn Technics SL 1210 had dat ook. Ik heb dat opgelost door aan de kant waar hij wel goed sluit iets neer te leggen zodat hij daar niet meer sluit.
Dan aan de andere kant iets op de stofkap zodat je de kap een beetje tordeerd. Dan met de haardrogert de kap een beetje warm maken. Doe dit wel voorzichtig want plastic verkleurd en vervormd snel.
Heb jij enig idee of de "hum" het resultaat was van slechte aarding? Ik heb namelijk ook last van een kleine ruis over mijn speakers op hoge volumes. Wanneer ik met mijn vinger de aarde schroef op de platenspeler aanraak dan is de ruis aanzienlijk minder. Ik ben benieuwd gezien ik anders ook maar eens een goede kabel ga proberen. Thanks!LaFleche schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:59:
Nieuwe kabel.....weg 'hum' -:)
Even iets minder cryptisch: ik had al vanaf het begin met mijn nieuwe project rpm een lichte brom op een kanaal (met de orginele kabel). Alleen hoorbaar op hele hoge volumes maar toch....
Vandaag de knoop doorgehakt: ik had nog een luxer rca setje liggen van vroeger ( kostte toen denk ik zo'n 60 gulden). Moest wel de halve tent afbreken om erbij te kunnen.... Resultaat.... Geen hum meer... Nu alleen bij extreem hoge volumes... Extreem is knop 80% en hoger (op een 150 watt versterker)....
Dus een goeie kabel kan toch wel helpen igv. Brom/hum
Nee..zeker niet de aarde want daar ben ik niet aangekomen.Nipje schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:25:
[...]
Heb jij enig idee of de "hum" het resultaat was van slechte aarding? Ik heb namelijk ook last van een kleine ruis over mijn speakers op hoge volumes. Wanneer ik met mijn vinger de aarde schroef op de platenspeler aanraak dan is de ruis aanzienlijk minder. Ik ben benieuwd gezien ik anders ook maar eens een goede kabel ga proberen. Thanks!
Hmm ok, duidelijk. Wellicht heft het bij jou nog een positief effect als je wat met de aarde draad speelt (zou toch mooi zijn als je volledig van je ruis af komt). Ik denk dat ik morgen maar even langs de winkel om de hoek loop voor een nieuw kabeltje, al is het maar even om te testen.LaFleche schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:38:
[...]
Nee..zeker niet de aarde want daar ben ik niet aangekomen.
Bij de project rpm zit een rca-kabel met daaraan vast zo'n hoefijzer kabeltje voor de aarde.
Deze aarde kabel zit er nog steeds aan. De rca-stekkertjes van de orginele kabel hangen er nu voor spek en bonen bij. Er zit nog steeds een ruis op beide kanalen even hard maar wel op knal-volume.
De hum op 1 kanaal ben ik wel kwijt.
Enige ruis is altijd wel aanwezig, hoeveel hangt voor een groot deel van de signaal / ruis verhouding af van je versterker / receiver (al dan niet in combinatie van de ingebouwde phono preamp) of van je losse phono preamp in combinatie met je versterker / receiver...LaFleche schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:38:
[...]
Nee..zeker niet de aarde want daar ben ik niet aangekomen.
Bij de project rpm zit een rca-kabel met daaraan vast zo'n hoefijzer kabeltje voor de aarde.
Deze aarde kabel zit er nog steeds aan. De rca-stekkertjes van de orginele kabel hangen er nu voor spek en bonen bij. Er zit nog steeds een ruis op beide kanalen even hard maar wel op knal-volume.
De hum op 1 kanaal ben ik wel kwijt.
[ Voor 6% gewijzigd door rcor op 03-05-2016 00:23 ]
Als eerste zou ik even op www.vinylengine.com kijken of er een servicemanual beschikbaar is.JoepD schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 09:28:
Heeft iemand enig idee met welk middel ik heb beste de fijne schroefdraad kan schoonmaken en waarmee ik deze het beste weer opnieuw kan invetten?
[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 03-05-2016 10:23 ]
Die site kende ik nog niet, bedankt! Ik heb overigens een SL1210MK2, dus het is al wat ouder spul.Vintage1967 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:20:
[...]
Als eerste zou ik even op www.vinylengine.com kijken of er een servicemanual beschikbaar is.
Voor de meeste draaitafels staat daar wel in welk type smeersel wordt geadviseerd.
Ook dit forum is een bron van informatie.
En terwijl ik dit typ, realiseer ik me dat ik er hierbij van uit ga dat je een oudere draaitafel hebt, maar misschien heb je een nieuw exemplaar en kan je bij de winkel waar je hem hebt gekocht informatie inwinnen.
Succes!
Bedankt voor de informatie, ik ga ermee aan de slag. De ring en zelfs het 'slot' hiervan zitten compleet vast. In combinatie met dit filmpje zou het prima moeten lukken.Cap schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:22:
@JoepD, Je hebt het over een Technics SL-1200 MKx neem ik aan? Althans daar lijkt het op obv je beschrijving.
Als de ring vast zit, losmaken door ruim WD40 aan te brengen, tijd laten intrekken, dan met föhn verwarmen, dan komt het los. Zit ie al los maar heeft ie droog vet dan kan je de resten goed verwijderen met WD40 en een poetsdoek of als je dat niet hebt iets als wasbenzine. Invetten met zuurvrij vet van gemiddelde consistentie, lithiumvet is goed, bijv Griffon constitentvet of kogellagervet werkt goed.
[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 03-05-2016 16:00 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Volgens mij is het inderdaad staal op koper. Ik heb hem vandaag uit elkaar gehaald en opnieuw gesmeerd, maar ik heb een raar probleem. Zie Technics SL1210MK2 hoogteverstelling kapot. Volgens mij was de smering helemaal niet het probleem, al was deze wel wat uitgedroogd. Ook hier en daar wat van het blauwgroene spul. Ik heb uiteindelijk schoongemaakt met wat WD40, wat niet ideaal was, maar het ging. Daarna heb ik opnieuw gesmeerd met vet (ik vermoed op lithiumbasis) van enkele tientallen jaren oud. Of dat lang gaat uithouden moet ik nog zien.Cap schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:24:
@mr_petit goeie info, maar hoe denk jij in dit geval over de Technics VTA schroefdraad? Volgens mij gaat het om waarschijnlijk een stalen buitenring en een koperen binnenring, zou er een reden zijn waarom lithium hier een probleem op zou leveren?
Wat ik weet is dat het oude vet dat Technics hier gebruikte uithardde en de boel wat oxideerde, met als gevolg een blauwgroen aangekoekt laagje op de schroefdraad dat de boel vastzet.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 763593 op 04-05-2016 00:07 ]
Volgens mij zie ik een aluminium (zamak, zink-aluminium-siliciumlegering) gegoten binnendeel, een bronzen of messing tussenring (de ring die de hoogteverstelling doet) en een zamak gegoten buitendeel. Dus alles metaal.Cap schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:24:
@mr_petit goeie info, maar hoe denk jij in dit geval over de Technics VTA schroefdraad? Volgens mij gaat het om waarschijnlijk een stalen buitenring en een koperen binnenring, zou er een reden zijn waarom lithium hier een probleem op zou leveren?
Wat ik weet is dat het oude vet dat Technics hier gebruikte uithardde en de boel wat oxideerde, met als gevolg een blauwgroen aangekoekt laagje op de schroefdraad dat de boel vastzet.
[ Voor 20% gewijzigd door mr_petit op 04-05-2016 04:02 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Van dat rijtje is de Technics de beste keus... Maar ik zelf zou eerder voor een van deze spelers gaan om mee te starten:Anoniem: 763593 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 23:50:
Hallo iedereen, ik heb weinig verstand van platenspelers dus ik stel de vraag maar even hier. Na een tijdje op Marktplaats te zoeken twijfel ik tussen drie platenspelers. Namelijk de:
Technics Quartz SL-Q210
Akai AP-001C
Akai ATT01U
Wat lijkt jullie de beste keus? Alvast bedankt voor het antwoord!
Even iets anders, wie gaat er in het pinksterweekend (zaterdag 13 mei dacht ik) naar de platenbeurs in Nijmegen? Ik kom in ieder geval even langs om wat platen te scoren!
Ehh die laatste is wel een heel, heel, heel luxe "starter" hoor.rcor schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:08:
[...]
Van dat rijtje is de Technics de beste keus... Maar ik zelf zou eerder voor een van deze spelers gaan om mee te starten:
- Pioneer PL-512 (http://link.marktplaats.nl/m1047466796)
- Pioneer PLC-590 (http://link.marktplaats.nl/m1046666082)
[ Voor 9% gewijzigd door Nipje op 04-05-2016 08:54 ]
Tweedehands zou kunnen, maar ik vind het heel moeilijk vast te stellen waar nou op te letten (ik ben nog niet zo heel erg thuis in platenspelers). Dit maakt een tweedehands aankoop voor mij erg moeilijk.Cap schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:54:
Ik ken hem niet, maar als ie dezelfde kwaliteiten heeft als de LP-120 dan is het wellicht een optie. Is een goede tweedehands (vintage) draaitafel geen optie voor je?
[ Voor 16% gewijzigd door Nipje op 04-05-2016 09:16 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq