Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 101 Laatste
Acties:
  • 588.297 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:20
Cap schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:32:

Ehh die laatste is wel een heel, heel, heel luxe "starter" hoor. ;)
Precies, die pl-590c is een topspeler.
Oh ja, en er zit ook nog eens een AT-1005 arm op, niet onverdienstelijk.

Dus als je die voor een schappelijk bedrag kan krijgen.... :9
idd een pareltje voor de liefhebber.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 04-05-2016 09:15 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nipje schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:10:
[...]

Tweedehands zou kunnen, maar ik vind het heel moeilijk vast te stellen waar nou op te letten (ik ben nog niet zo heel erg thuis in platenspelers). Dit maakt een tweedehands aankoop voor mij erg moeilijk.

Er zijn toch wel 2 voordelen aan de Pro-Ject speler in mijn ogen:
- Makkelijker te repareren / uit te breiden
- Beter element welke standaard wordt bijgeleverd

Erg lastig dit :).
Dat snap ik, het is goed te doen maar je moet een betrouwbaar adres hebben óf een zodanig lage prijs dat je je er geen buil aan kunt vallen. Het is vooral ook waar je naar op zoek bent in een platenspeler, wat je mooi vindt. De een loopt weg met nieuwerwets, de ander met "high tech" uit de eighties en weer een ander met de vintage seventies of sixties look and feel.

Over de Pro-ject voordelen, waar vergelijk je het mee? Die Audio Technica of wat anders?
Makkelijker te repareren dan wat?
Makkelijker uit te breiden in welke zin?
Beter element dan welke?
mr_petit schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:14:
[...]

idd een pareltje voor de liefhebber.
Inderdaad, als ik die voor een paar honderd euro mag overnemen doe ik het direct. Zal wel niet lukken gezien de "n.o.t.k.". :P

[ Voor 30% gewijzigd door Cap op 04-05-2016 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-04 14:35
Cap schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:20:
[...]

Dat snap ik, het is goed te doen maar je moet een betrouwbaar adres hebben óf een zodanig lage prijs dat je je er geen buil aan kunt vallen. Het is vooral ook waar je naar op zoek bent in een platenspeler, wat je mooi vindt. De een loopt weg met nieuwerwets, de ander met "high tech" uit de eighties en weer een ander met de vintage seventies of sixties look and feel.

Over de Pro-ject voordelen, waar vergelijk je het mee? Die Audio Technica of wat anders?
Makkelijker te repareren dan wat?
Makkelijker uit te breiden in welke zin?
Beter element dan welke?
Exact, maar als ik het alleen al van die kant bekijk koop ik liever op een eenvoudige manier een nieuwe speler waarover ik mij verder niet veel zorgen hoef te maken. Ik denk dan ook dat ik 2ehands voor nu even links laat liggen en dit wellicht ooit in de toekomst doe als ik daar behoefte aan heb.

Wat betreft de Pro-Ject: dit inderdaad in vergelijking met de Audio Technica. Omdat het allemaal zo simpel is opgebouwd is het heel makkelijk om er aan te sleutelen mocht dit ooit nodig zijn. Zo kreeg ik gisteren nog een telefoontje van de Pro-Ject service verlener hier in Nederland met wat mogelijke tips om de ruis over mijn speakers te verminderen door de ophanging van de motor aan te passen. Dit heb ik echter niet gedaan gezien de speler net een week oud is. In dat geval ruil ik het natuurlijk liever om dan dat ik zelf ga sleutelen. In die zin lijkt er aan de Pro-Ject wat minder kapot te kunnen gaan dan aan de wat meer "hi tech" spelers. Dat spreekt mij dan weer aan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 763593

rcor schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:08:
[...]

Van dat rijtje is de Technics de beste keus... Maar ik zelf zou eerder voor een van deze spelers gaan om mee te starten:
- Pioneer PL-512 (http://link.marktplaats.nl/m1047466796)
- Pioneer PLC-590 (http://link.marktplaats.nl/m1046666082)

Houdt er altijd rekening mee dat je het element moet vervangen na aanschaf... Je weet nooit hoe goed het meegeleverde naaldje is bij het element en het beste is om direct na de aanschaf een nieuw element te kopen... In de meeste gevallen is de Audio Technica AT95e hiervoor de beste keus (te koop voor 25 euro bij william thakker in Duitsland (50 procent goedkoper dan hier in NL): https://www.thakker.eu/en...at-95-e-cartridge/a-4916/)...
Deze past niet overigens niet op de Technics... Dan is dit element een mogelijke keuze: https://www.thakker.eu/en...-311-ep-cartridge/a-8145/

Succes!
Bedankt voor het antwoord, maar is dat element moeilijk om te vervangen, of is dat zo gedaan en wat zou ongeveer de prijs van die onderste aanbieding van Marktplaats moeten zijn? En hoeveel beter is die Pioneer in verhouding met de Technic en Akai att01u? Want die akai staat erop voor 10 euro.
http://link.marktplaats.nl/m1047505573

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 763593 op 04-05-2016 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 17:47
Niet om het een of ander maar ik zou sowieso niet een platenspeler kopen van iemand die de foto's buiten, tussen de modder op een paar tegels heeft gemaakt :) Dan liever iets meer betalen, voelt dan toch wat beter. Element vervangen is over het algemeen niet heel lastig, het afstellen daarna vereist wat meer vaardigheid.

Succes verder!

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat dacht ik ook, maar aan de andere kant is 10 euro natuurlijk ook geen geld. Ik kijk nog wel even wat ik doe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Zojuist heb ik een flinke zoektocht uitgevoerd op de zolder van mijn opa. Naast een paar oude platen kwam ik tot mijn verrassing dit tegen in een hoekje (excuses voor de slechte foto, ik kan niet bij de speler zelf komen):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/O92ZDcom.jpg

Zo te zien dus een Sanyo TPX1S. Geen idee in wat voor staat, ik krijg de speler onmogelijk weg daar (de foto maken was al een stunt). Iemand enig idee of deze speler de moeite waard is om uitgegraven en opgeknapt te worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FF googlen levert op dat die Sanyo een speler is van 3 kilo. Aan arm, materiaalgebruik en styling te zien denk ik mid 80-er jaren, belt drive. Een echte lichtgewicht budget speler dus. Aan de andere kant, als ie gratis is, waarom probeer je hem niet uit? Uiteindelijk is elke vintage platenspeler is het wel waard om in ere te herstellen, er is altijd wel een gegadigde voor te vinden. Liever hergebruiken op een tienerkamer dan weggooien. :)

@yannickfloyd: als ie gratis was ok, maar dit is wel een AKAI van de aller aller aller goedkoopste soort die met een midi setje kwam ofzo. De genoemde Pioneer PL-512, Technics SL-Q210 en ook de andere Akai (AP-001C) zijn echt een klasse beter. Let op: de Technics is echt goed met een uitstekende direct drive motor, vind ik zelf een voordeltje, maar heeft ook een nadeel: het is een model dat T4P elementen gebruikt, op zichzelf nog geen probleem want dan kan uitstekend klinken, maar je hebt minder upgrade mogelijkheden dan bij gewone elementen.

En oh ja: reken bij de PL-512 en AP-001C belt drive modellen alvast op een nieuwe snaar, dat kost je ook al snel 10-15 euro incl verzenden. Tenzij de verkoper uitdrukkelijk aangeeft dat er een nieuwe snaar op zit of zeer recent is opgezet. Een oude snaar is uitgelubberd en dan draait de boel niet stabiel / goed op snelheid / helemaal niet. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 04-05-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, dan lijkt de Technics (http://link.marktplaats.nl/m1046937090) mij de beste keuze van die drie, ik was namelijk niet van plan om gelijk te gaan upgraden. Maar heeft de Technics dan geen nieuwe snaar nodig?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 763593 op 04-05-2016 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een nieuwe snaar is geen upgraden maar noodzakelijk onderhoud. ;)

De Technics is een (quartz lock) direct drive model, die hebben dus geen snaar maar directe aandrijving op de as, loopt ook altijd goed op toeren dankzij de quartz lock.

Kan trouwens best zijn dat je toch nog een aanschafje erbij hebt: namelijk een nieuwe naald. :) Er staat bij dat het een nog goede naald is, nou dat is dan te hopen maar dat merk je snel genoeg. Geluk is op zich wel dat het een originele Technics P30 naald is, dat is een mooi elliptisch naaldje op een fijne cantilever, en daarmee een stuk beter dan de gemiddelde replica naald. De Technics ziet er verder goed uit op wat stof na, lapje eroverheen en dat komt goed.

Maar die zwarte Akai AP-001C die op marktplaats staat is zeker ook een optie voor dat geld. Ziet er erg netjes uit, en er staat expliciet bij vermeld 100% functioneel, Audio Technica AT-11 cartridge met
nieuwe diamanten naald, nieuwe snaar. Dus dat zou je ook prima kunnen doen lijkt me.

Bij die Pioneer PL-512 wordt alleen vermeld "voor de liefhebber", dus daar zal niet veel aangebeurd zijn denk ik. Heeft helemaal geen naald, dus dan zit je mogelijk aan een snaar en in ieder geval aan een naald (/element). Lijkt me dus de minst aantrekkelijke van de drie als je goedkoop uit en meteen klaar wilt zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 04-05-2016 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik dan even reken tussen de Technics (50€) met een naald/element en de Akai (40€) plus misschien een nieuwe snaar (15€) dan ben je met de Akai goedkoper uit, alleen als de snaar vervangen moet worden, is dat veel werk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Akai is waarschijnlijk goedkoper want de verkoper vermeldt expliciet dat er een nieuwe snaar op zit en een nieuwe naald. Het is zo te zien een hobbyist want hij biedt er meer aan, het geheel ziet er netjes uit dus goede kans dat het klopt wat hij zegt. Snaar vervangen is 2 minuten werk, plateau eraf, snaar erom, plateau terug, klaar.

Bij de Technics wordt vermeld dat de naald goed is, klopt dit (naaldje schoonmaken - vraag de verkoper meteen of ie nog naaldborsteltje / plaatborsteltje heeft, klinkt het goed? dan voorlopig wel prima voor die paar plaatjes van zolder) dan hoef je niet meteen een nieuwe naald te kopen. Klopt dit niet dan heb je alleen een naald nodig, element wordt niet vervangen. Vanaf prijzen ongeveer 18 euro.

Dus op basis van de info die je nu hebt is de Akai goedkoper.

Maar eerlijk, ik zou het niet van een tientje laten afhangen. Kijk naar de verschillen. Spreekt direct drive je meer aan of juist belt drive? De Technics heeft een automatische afslag en terugloop van de arm aan het einde van de plaat. De Akai is volledig handmatig. Het een is niet per se beter dan het andere, het is een kwestie van smaak wat je liever hebt. Bij de een zit je vast aan T4P bij de andere heb je de keus uit half inch mount elementen. Op zich niet van belang als je al weet dat je toch niet meer wilt investeren, alleen weet je dat al?

Kijk ook naar wat je mooi vindt. De een is zilver, de ander is zwart. De een heeft een rechte arm, de ander een s-arm. De een is een slim-line model, de ander gaat juist de hoogte in. Met het oog op waar ie komt te staan, wat is mooi / handig?

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 04-05-2016 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qua uiterlijk neig ik meer naar de Akai. Direct drive of belt drive maakt me niet veel uit. (wat maakt het eigenlijk uit?) En de kans bestaat inderdaad dat ik alsnog wil investeren en dan lijkt de Akai mij handiger. In ieder geval bedankt voor de hulp, ik slaap er nog een nachtje over, maar nu lijkt mij de Akai de beste platenspeler voor mij. Handmatig is ook geen probleem voor mij, de speler staat bijna naast mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaub
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 12:30
Nipje schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:39:
[...]

Exact, maar als ik het alleen al van die kant bekijk koop ik liever op een eenvoudige manier een nieuwe speler waarover ik mij verder niet veel zorgen hoef te maken. Ik denk dan ook dat ik 2ehands voor nu even links laat liggen en dit wellicht ooit in de toekomst doe als ik daar behoefte aan heb.

Wat betreft de Pro-Ject: dit inderdaad in vergelijking met de Audio Technica. Omdat het allemaal zo simpel is opgebouwd is het heel makkelijk om er aan te sleutelen mocht dit ooit nodig zijn. Zo kreeg ik gisteren nog een telefoontje van de Pro-Ject service verlener hier in Nederland met wat mogelijke tips om de ruis over mijn speakers te verminderen door de ophanging van de motor aan te passen. Dit heb ik echter niet gedaan gezien de speler net een week oud is. In dat geval ruil ik het natuurlijk liever om dan dat ik zelf ga sleutelen. In die zin lijkt er aan de Pro-Ject wat minder kapot te kunnen gaan dan aan de wat meer "hi tech" spelers. Dat spreekt mij dan weer aan :).
M'n vader had met zijn 1xpression Carbon vergelijkbare issues. Is er mee terug gegaan naar de winkel: kreeg een andere mee (ook ander type dacht ik) met wederom dit issue. Contact opgenomen met de Nederlandse importeur: via de winkel beide apparaten opgestuurd. Probleem is onderkend en naar tevredenheid opgelost met een andere (ik geloof betere/duurdere/stillere) motor. Misschien ook proberen? Sowieso mee terug naar de winkel lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Bijna klaar met de DJ Booth voor in de woonkamer, gemaakt van teakhouten dekdelen bedoeld voor boten. Op de foto zit hij in de olie maar ben bezig dat er weer grotendeels af te schuren want vind de donkere vlekken niet mooi. Zal nog wel een weekend schuren worden maar kon het niet laten om even een foto online te zetten ;)
Is compleet opgebouwd met gevonden materialen en dingen die ik via gratisaftehalen heb gevonden. :+
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4AIXgER.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door Livecrew011 op 05-05-2016 01:25 ]

Controleer de controleurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_petit schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:14:
[...]

€700 vraagprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Ja dat vind ik al niet meer schappelijk :P
Maar ik ben natuurlijk ook nog steeds van mening dat een td-166 van zolder niet meer dan 50 euro mag kosten dus wellicht loop ik wat achter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snap ik, de helft zou ik niet onredelijk vinden.

Thorens, dat is echt niet leuk meer voor wat het is. Gelukkig zijn er nog zat andere merken verkrijgbaar. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 05-05-2016 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:05
Zojuist een nieuw type knosti platenwasser gespot:
http://www.hi-stands.eu/n...ii.html?source=googlebase
Afbeeldingslocatie: http://www.knosti.de/media/catalog/product/cache/2/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/e/set_klein_4c.jpg

Ik zie buiten de witte kleur weinig veranderingen, een clipje die het ronddraaiend onderdeel op z'n plaats houdt en het ronddraaiend onderdeel heeft nu een handel zodat je het vinyl niet meer hoeft aan te raken tijdens het reinigen...

Het is wel duur als complete set, want bij hi-stands kost deze 75 euro excl. verzendkosten... Dus mijn interesse is compleet verdwenen bij het zien van de prijs...

Wellicht als je het ronddraaiend onderdeel los weet aan te komen dat het ombouwen van je oude Knostibak goedkoper is...

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
In plaats van dat hendeltje hadden ze beter een fatsoenlijke afvoer kunnen maken, krijg het nog steeds niet voor elkaar om hem te legen zonder te morsen :p

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-05 15:13
legen is wat oefenen... bij mij werkte het om de filtertrechter in de fles te zetten, de hoek van de knostibak net in het hoekje van die trechter te zetten en dan voorzichtig te laten lopen, veel loopt namelijk over de rand van die bak, die vang je dan op... na een tijdje begint het wel los te komen, dan kan je dat verder gieten.

Compleet zonder morsen is haast onmogelijk, maar je kan zo een heel eind komen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:01

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:19:
legen is wat oefenen... bij mij werkte het om de filtertrechter in de fles te zetten, de hoek van de knostibak net in het hoekje van die trechter te zetten en dan voorzichtig te laten lopen, veel loopt namelijk over de rand van die bak, die vang je dan op... na een tijdje begint het wel los te komen, dan kan je dat verder gieten.

Compleet zonder morsen is haast onmogelijk, maar je kan zo een heel eind komen :-)
Waar haal je eigenlijk die filters voor in de trechter? Mijn zijn allemaal vies en ranzig of kwijt.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Weetniet, maakte ze schoon :p

Werkt een koffiefilter ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:27:

Geen idee, niet geprobeerd. Denk stiekem dat watten oid ook wel moeten werken maar weet niet hoe fijn die stofdeeltjes zijn.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nipje
En jammer genoeg nog niet in prijs gezakt.. Denk dat ik toch maar een Gen 1 ga helen, scheelt al snel 30 euro. Daar kan ik weer een aantal mooie platen van kopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:19:

Zo doe ik het inderdaad ook :) maar kan idd niet voorkomen dat er niets naast komt, mooi afvoertuitje had dan wel een uitkomst geweest :D maar goed we redden ons wel

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024

Koffiefilter werkt inderdaad (bij mijn eigengemaakte vloeistof in ieder geval) en naar mijn mening beter ook dan die Knosti-filtertjes. Bij die laatste had ik altijd het idee dat de helft er eigenlijk aan de zijkanten langs liep, zo snel ging het er doorheen. Koffiefilter is wat meer geduld hebben. Als je L'Art du Son gebruikt, werkt een koffiefilter niet, dat raakt dan snel verstopt. In dat geval gebruik ik een velletje (stevig) keukenpapier als filter. Kennelijk wat grotere poriën, maar beter dan niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-05 18:33

Ja, hoor. Die werken beter dan de Knosti-filters. Eigen ervaring.
En om niet te knoeien moet je niet doorschenken, maar de vloeistof heel rustig langs de buitenkant van de bak laten lopen, zo de trechter in. Bijna geen verlies van vloeistof en geknoei. Ook eigen ervaring.
Het wassen van platen is toch therapeutisch, dus die extra tijd voor het terugschenken van de vloeistof kan er ook nog wel bij :+ .

For the record: ik gebruik een eigen brouwsel.....

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 07:28
Iemand ervaring met zo'n borsteltje?
http://www.hifistereo.nl/online_bestellen/9160/product.html

En ik kwam nog een leuke lp tegen bij de kringloop.
Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Audio/Vinyl/IMG_20160510_201415_zpssi8ulmyr.jpg

Vorige week een vriendin op bezoek gehad die nog nooit vinyl had gezien laat staan dat ze het ooit gehoord had. Nu een week later heeft ze voor een paar tientjes (was met flinke korting in de aanbieding) een draaitafel gekocht die ze op haar Bose 2.1 setje aangesloten heeft (draaitafel heeft RCA uitgang) en na een bezoek aan een kringloop is ze helemaal weg van het geluid..... :p
Ze baalde ervan dat ze vandaag niet naar de kringloop kon omdat die gesloten was :D
(ik had een andere waar ik toevallig langs kwam)

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Nu ben ik wel nieuwsgierig naar die draaitafel voor een paar tientjes in de aanbieding. Als het maar geen Crosley oid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Ik ook, maar verwacht geen (in jullie oren) kwaliteit. Maar ze is er zelf heel content mee en dat is het belangrijkste.
Ik ben wel benieuwd hoe die zal klinken tov mijn vintage Akai zodra die gerepareerd is en voorzien van de nieuwe naald.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ad de Jong schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 07:26:
Ik ook, maar verwacht geen (in jullie oren) kwaliteit. Maar ze is er zelf heel content mee en dat is het belangrijkste.
Ik ben wel benieuwd hoe die zal klinken tov mijn vintage Akai zodra die gerepareerd is en voorzien van de nieuwe naald.
Enige wat echt belangrijk is dat de speler net de platen sloopt. Doet die dat niet dan is het prima. Geluid kan beter maar moet je ook direct investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:03
Ik wil graag het bekende weegschaaltje bestellen op dealextreme maar deze is uitverkocht.

Iemand een idee hoelang het normaal gesproken duurt voordat deze weer leverbaar is?

|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

overtones schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:30:
Ik wil graag het bekende weegschaaltje bestellen op dealextreme maar deze is uitverkocht.

Iemand een idee hoelang het normaal gesproken duurt voordat deze weer leverbaar is?
kijk of die via ebay te krijgen is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vintage1967
Nope, en ik zou er ook geen aanschaffen.
Ik gebruik:
- Knosti met eigen brouwsel
- nieuwe binnenhoes
- koolstof borstel voor het vinyl vóór elke speelbeurt
- koolstof naaldborsteltje (jawel, voor de naald :P ) ná elke speelbeurt
- reinigingsvloeistof om de naald af en toe wat beter te reinigen.

De reinigingsvloeistof voor de naald is naar mijn mening te duur, maar goed voor de gemoedsrust :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967

Mijn ervaring is dat het afstellen de naalddruk ook zonder weegschaal heel goed te doen is.
- anti-skating op 0
- contragewicht zo instellen dat de arm (vrijwel) horizontaal zweeft
- ring met getallen van het contragewicht op 0 stellen
- anti-skating en naalddruk volgens advies van de fabrikant instellen.

Bij controle met het weegschaaltje blijkt het bij mij tot nu toe altijd wel te kloppen.
Op deze manier kan je alles wel goed instellen terwijl je rustig op je weegschaaltje kunt wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Ja precies, dat werkt ook gewoon, mits gewicht op de arm een goede aanduiding heeft. Op mn Sony en Technics tafels kreeg ik hem dan vrijwel goed.
Nu met Rega arm is het lastiger, die heeft als aanduiding een bobbel ergens op de ring en iedere halve draai is 1 gram... of een halve :p Ben daar wel erg blij met mn weegschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de ene platenspeler klopt de schaalverdeling goed, je zit dan als je het goed doet minder dan 1/10e gram fout, ongeveer dezelfde effectieve resolutie als met zo'n weegschaaltje. Bij de ander is de schaalverdeling zo slecht (soms mede veroorzaakt door speling in de schroefdraad van het contragewicht op de wat goedkopere spelers) dat je er tienden van grammen naast zit. Bij een AT95e gaat dat nog wel, maar 0,35 gram te hoog zitten bij een duur element met lage naalddruk is niet leuk. Zo'n weegschaal is altijd fijn als dubbel check.

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 11-05-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Cap schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:30:
Bij de ene platenspeler klopt de schaalverdeling goed, je zit dan als je het goed doet minder dan 1/10e gram fout, ongeveer dezelfde effectieve resolutie als met zo'n weegschaaltje. Bij de ander is de schaalverdeling zo slecht (soms mede veroorzaakt door speling in de schroefdraad van het contragewicht op de wat goedkopere spelers) dat je er tienden van grammen naast zit. Bij een AT95e gaat dat nog wel, maar 0,35 gram te hoog zitten bij een duur element met lage naalddruk is niet leuk. Zo'n weegschaal is altijd fijn als dubbel check.
Inderdaad, ik weet natuurlijk niet om welke platenspeler en element het gaat.
En ik ben het helemaal met je eens. Het gebruik van een weegschaaltje is natuurlijk altijd het beste: meten is weten, gissen is missen _/-\o_ . Maar in afwachting van de weegschaal is het handmatig afstellen in veel gevallen voldoende.

Dankzij jouw post realiseer ik me dat de AT95E die ik gebruik wat dat betreft wel een voordeel biedt ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje

Zojuist even gevraagd via de livechat op hun website. Ik krijg het advies het over 2 weken nog eens te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze is een klein beetje groter (vanwege de grotere batterijen) maar lijkt volgens hetzelfde principe te werken en heeft ook zo'n laag en plat weegplateautje:

http://www.dx.com/p/mini-...ax-0-01g-resolution-29836

Verder geen ervaring met dit specifieke model maar de resolutie is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Misschien is een analoog weegschaaltje een optie?

Kost wel meer, maar werkt altijd omdat er geen batterijen in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
Bedankt voor alle reacties, ik denk dat het voor nu wel lukt met de counterweight op de arm.

Leek mij voor de prijs bij Dealextreme gewoon een leuke extra, ik wacht tot ie er weer is.

|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Je kan 'm ook gewoon op ebay krijgen (wellicht zelfs iets goedkoper):
http://www.ebay.com/itm/M...rying-Pouch-/182124434223
(zijn wel meer aanbieders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
mr_petit schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:44:
Je kan 'm ook gewoon op ebay krijgen (wellicht zelfs iets goedkoper):
http://www.ebay.com/itm/M...rying-Pouch-/182124434223
(zijn wel meer aanbieders)
Thx, heb uiteindelijk deze besteld:

http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust
  • Laatst online: 22:31

jjust

Het leven is een strijd

jjust schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 17:21:
Ik ben in het bezit van een pro-ject RPM-Genie 1.3. Nu heb ik sterke verdenkingen dat er een draadbreuk zit in de kabel door de tonearm.

.......

Conclusie is dat ik de bekabeling wil vernieuwen. Nu heb ik online wel een kabel gevonden maar ik zou hem graag willen laten vervangen. Iemand een idee voor een adres waar ik dat kan laten doen? Liefst in Noord-Holland.
Uiteindelijk via een winkel door de importeur laten vernieuwen. Staat nu weer in volle glorie de nieuwe lp van Snarky Puppy af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357461

Afgelopen zaterdag is mijn Pro-Ject Debut Carbon DC thuis afgeleverd. Ik heb 'm gekocht bij een HiFi zaak in de buurt, dat had toch mijn voorkeur t.o.v. het internet. De man die hem af kwam leveren zei dat best een naalddrukmetertje kon lenen van de zaak als ik de naalddruk wat preciezer wil meten.

Vandaag dus even langsgeweest. Gevraagd of ik een naalddrukmetertje kon lenen en wat blijkt? Ze geven mij gewoon een nieuwe van Pro-Ject mee t.w.v. 100 euro! Zonder te betalen of enige borg. 'Op goed vertrouwen'.

Kijk, dat vind ik nou service en dat bevestigd ook mijn goede keuze om in de winkel te kopen. Tuurlijk, het is wel fijn als die winkel in de buurt zit, anders maakt het misschien niet zo veel uit. Maar tot nu toe dik tevreden. Complimenten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/nn8i01.jpg

Lateralus van Tool, maar dan de gelimiteerde blauwe versie. Geweldige plaat, klinkt ook tien keer zo goed op LP (ik had hem al op cd). Mijn eerste 33,3 toeren gekleurd vinyl!

[ Voor 3% gewijzigd door 4Br0k3n3rr0r op 12-05-2016 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust
  • Laatst online: 22:31

jjust

Het leven is een strijd

Die moet ik ook nog hebben. Hopen dat ze snel het nieuwe album afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is me trouwens wel wat opgevallen bij m'n Pro-Ject Debut Carbon DC: het witte markeringsstreepje op de arm om het tegengewicht goed in te stellen staat nét niet in het midden merk ik. Het staat ietsje naar rechts toe als ik het recht van boven bekijk. Iets van een halve mm (ik ben grafisch vormgever en dat soort dingen vallen mij redelijk snel op :) ).

Kan iemand me vertellen of dit kwaad kan of niet goed is? Als het wat lichter is zal ik een goede foto maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 14:56

Nyarlathotep

Crawling Chaos

4Br0k3n3rr0r schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:47:
[afbeelding]

Lateralus van Tool, maar dan de gelimiteerde blauwe versie. Geweldige plaat, klinkt ook tien keer zo goed op LP (ik had hem al op cd). Mijn eerste 33,3 toeren gekleurd vinyl!
Je weet dat dit een bootleg is? De dubbele picture disc is de enige officiële release van dit album op LP. De tracklisting is ook anders. De bron van deze bootlegs is vrijwel zeker de cd als je naar de tracklisting kijkt.
Dat deze LP beter klinkt dan de cd lijkt mij dan ook zéér onwaarschijnlijk (en de cd klinkt echt goed)...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ookal is de herkomst van een CD, het kan best dat de lp (+element, phono pre) een vervorming / equalisatie creëert die hij als "tien keer zo goed" ervaart. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Anoniem: 357461 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:55:
Er is me trouwens wel wat opgevallen bij m'n Pro-Ject Debut Carbon DC: het witte markeringsstreepje op de arm om het tegengewicht goed in te stellen staat nét niet in het midden merk ik. Het staat ietsje naar rechts toe als ik het recht van boven bekijk. Iets van een halve mm (ik ben grafisch vormgever en dat soort dingen vallen mij redelijk snel op :) ).

Kan iemand me vertellen of dit kwaad kan of niet goed is? Als het wat lichter is zal ik een goede foto maken.
Dit is mij ook opgevallen met mijn speler (zelfde model). Om deze reden gewoon slim om een weegschaaltje te kopen zoals hierboven wordt besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nipje schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:28:
[...]

Dit is mij ook opgevallen met mijn speler (zelfde model). Om deze reden gewoon slim om een weegschaaltje te kopen zoals hierboven wordt besproken.
Ah, fijn dat het in ieder geval niet iets ernstigs is. Het scheelt echt niet veel, maar het viel me wel op.

Ander vraagje: bij het meten van de naalddruk met een weegschaaltje, is het de bedoeling dat je dan de anti skating er af haalt? Of kan die gewoon blijven zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-05 15:06
Cap schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 23:45:
Ookal is de herkomst van een CD, het kan best dat de lp (+element, phono pre) een vervorming / equalisatie creëert die hij als "tien keer zo goed" ervaart. :*)
Of gewoon het tastbare van de LP dat een dusdanige emotie teweegbrengt dat je het verschil gaat horen. Als mensen het met kabels kunnen hebben, waarom niet met blauw plastic? :P

De LP ziet er overigens wel erg sexy uit met dat blauw :)

[ Voor 7% gewijzigd door Henk op 13-05-2016 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Zo dus:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/O7DmCx6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-05 10:35
Nyarlathotep schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 23:00:
[...]

Je weet dat dit een bootleg is? De dubbele picture disc is de enige officiële release van dit album op LP. De tracklisting is ook anders. De bron van deze bootlegs is vrijwel zeker de cd als je naar de tracklisting kijkt.
Dat deze LP beter klinkt dan de cd lijkt mij dan ook zéér onwaarschijnlijk (en de cd klinkt echt goed)...
En die official release heeft vaak nog last van noise ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Binnenkort verhuizen maar eerst een grote verbouwing. Uiteraard wil ik de plaatsing van mijn audio apparatuur ook uitdenken en nu kwam de volgende vraag in mij op. Hoe ver kan je de platenspeler van je versterker af zetten (of hoe lang mag de kabel tussen de platenspeler en versterker zijn)? Op dit moment zit het allemaal in 1 kast (1 meter kabeltje) maar misschien kan ik deze in het nieuwe huis wel wat minder in de buurt van mijn speakers zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-05 15:06
MonkeySandwich schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:17:
Binnenkort verhuizen maar eerst een grote verbouwing. Uiteraard wil ik de plaatsing van mijn audio apparatuur ook uitdenken en nu kwam de volgende vraag in mij op. Hoe ver kan je de platenspeler van je versterker af zetten (of hoe lang mag de kabel tussen de platenspeler en versterker zijn)? Op dit moment zit het allemaal in 1 kast (1 meter kabeltje) maar misschien kan ik deze in het nieuwe huis wel wat minder in de buurt van mijn speakers zetten.
De kabel tussen je draaitafel en je pre-amp moet je gewoon houden wat hij is. De kabel tussen pre-amp en amp mag langer zijn. Heb je een tt met ingebouwde amp, dan mag hij dus ook langer zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Precies^ , ik heb het ook zo staan : Technics SL1210mk2 / Dell laptop DigiJukebox -> Behringer VMX100 mengpaneel met phono pre -> 6 meter Neutrik? RCA -> AUX Line In Denon 17xx receiver.

[ Voor 14% gewijzigd door Bestla op 13-05-2016 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Waar dat streepje staat maakt niks uit, je moet de arm toch eerst balanceren en het ringetje op het streepje draaien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
Nyarlathotep schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 23:00:
[...]

Daar kwam ik vandaag pas achter :'(
Hij klinkt écht verdomd goed voor een bootleg. Laat ik het zo zeggen: ik kan me niet vinden in de rottige verhalen die ik lees over de versie die ik heb. En het is niet van: 'Hahaha, dat je dat niet eens ziet!'. Op het eerste gezicht zie je het namelijk niet (de hoes is ook een andere dan op de site die je toont, artwork met Tool-kleuren in plaats van zo'n regenboogtint. Die regenboogtint had ik verdacht gevonden). En ik ben geen type wat meteen de barcode gaat scannen om te kijken of het wel een officiële is.

Misschien maakt de magie van de LP me echt wel blind, hoor, dat kan natuurlijk ook. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Henk schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:21:
[...]

De kabel tussen je draaitafel en je pre-amp moet je gewoon houden wat hij is. De kabel tussen pre-amp en amp mag langer zijn. Heb je een tt met ingebouwde amp, dan mag hij dus ook langer zijn :)
Bummer, mijn preamp zit in de versterker (Rotel RA-12).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 14:56

Nyarlathotep

Crawling Chaos

4Br0k3n3rr0r schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:58:
[...]

Daar kwam ik vandaag pas achter :'(
Hij klinkt écht verdomd goed voor een bootleg. Laat ik het zo zeggen: ik kan me niet vinden in de rottige verhalen die ik lees over de versie die ik heb. En het is niet van: 'Hahaha, dat je dat niet eens ziet!'. Op het eerste gezicht zie je het namelijk niet (de hoes is ook een andere dan op de site die je toont, artwork met Tool-kleuren in plaats van zo'n regenboogtint. Die regenboogtint had ik verdacht gevonden). En ik ben geen type wat meteen de barcode gaat scannen om te kijken of het wel een officiële is.

Misschien maakt de magie van de LP me echt wel blind, hoor, dat kan natuurlijk ook. :+
Het is niet vreemd hoor. Er zijn veel bootlegs die niet (veel) onder doen voor een professionele persing. En dat het goed klinkt is het belangrijkste.

Ik zou nog wel eens een keer een goede officiële persing willen zien. DIe picture disc klinkt volgens velen echt beroerd dus daar begin ik niet aan.
Het is jammer dat de band zelf zo wispelturig is aangaande hun releases. Live blu-rays of dvd's doen ze ook niet aan helaas...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-05 19:00
MonkeySandwich schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:04:
[...]

Bummer, mijn preamp zit in de versterker (Rotel RA-12).
Als je zelf kabels maakt van goede coax zoals bijvoorbeeld rg6 kan je best wel langere kabels maken. Maar veel langer dan 3 a 4 meter zou ik ook niet snel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Laatst online: 28-05 08:05

Wimmel

Hello

Project komt met verticale spelers. Nu hebben we eerder dit soort hersenspinsels gezien en ik kan me nog steeds niet voorstellen dat dit goed gaat werken.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2hn9t0z.jpg

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-05 19:33
Kan me niet voorstellen dat dat goed voor de tracking van je naald in de groef is.
Er staat toch zwaartekracht aan het geheel te trekken waardoor je naald met name in de binnenste groef tegen de buitenkant van de groef wordt getrokken???

Alleen een kunstmatige correctie kan dat oplossen maar dat klinkt tamelijk eng.
Tangentiaal werkt dan lijkt me beter

[ Voor 20% gewijzigd door LaFleche op 14-05-2016 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
Ook eindelijk m'n audio meubel af!

Heb een besta tv meubel opgehangen bekleed met steigerhout waarin ik een uitsparing heb gemaakt voor de platenspeler.

Wat je ziet:

Pro-Ject Essential II
Pro-Ject Cork-It

Schiit Mani
Schiit Magni 2 Uber

Verder nog een oud margarine kistje voor m'n LP's, ooit gevonden in een vintage winkeltje in de Ardennen en een Nude Move L bluetooth speaker. En de Sony MDR-XB950BT koptelefoon voor in de trein.

Ik zal voornamelijk met m'n bedrade koptelefoon luisteren maar ik heb de Magni 2 Uber genomen omdat je daar ook powered speakers op kan aansluiten, ik heb namelijk 2 KRK Rokit RP5 G2's die ik dan af en toe op het kastje zal plaatsen als ik met meerdere wil luisteren. Niet permanent in het zicht om de vrouw tevreden te houden :P

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/d7/bc/fe/d7bcfe1d965b3d632a94520ca93fa037.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/e5/c4/ab/e5c4abff477aae944d0764fbe4a93506.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/60/5b/39/605b3993eaa3841cd300123b889844b7.jpg

Het afstellen van de naald is trouwens gelukt zonder weegschaaltje want dat hebben ze in de winkel voor me gedaan, met weegschaal :) Dat was trouwens bij Rik Stoet in Den Haag http://www.vinylvinyl.nl

[ Voor 26% gewijzigd door overtones op 14-05-2016 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Ziet er netjes uit. Strak :Y
Toch handig als je 2 rechterhanden hebt om zulke dingen te maken.
Welk vinyl heb je zoal in je kistje staan?
Ik ben gewoon (een beetje) nieuwsgierig........ 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
LaFleche schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:46:
Kan me niet voorstellen dat dat goed voor de tracking van je naald in de groef is.
Er staat toch zwaartekracht aan het geheel te trekken waardoor je naald met name in de binnenste groef tegen de buitenkant van de groef wordt getrokken???

Alleen een kunstmatige correctie kan dat oplossen maar dat klinkt tamelijk eng.
Tangentiaal werkt dan lijkt me beter
Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat dit gaat werken.......... 8)7
Naalddruk, anti-skating..........hoeven we ons blijkbaar bij dit model helemaal niet meer druk over te maken _O- .
Volgens mij zal bij het R-model de buitenkant van de groef het te verduren krijgen, terwijl dat (ook weer 'volgens mij') bij het L-model de binnenkant zal zijn.

Zou dit echt gaan verkopen :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
Vintage1967 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:40:
Ziet er netjes uit. Strak :Y
Toch handig als je 2 rechterhanden hebt om zulke dingen te maken.
Welk vinyl heb je zoal in je kistje staan?
Ik ben gewoon (een beetje) nieuwsgierig........ 8) .
Thx! Van alles en nog wat.
https://www.discogs.com/user/KnoeSS/collection

M'n eigen smaak is house en techno en vind het leuk wat oude "foute" plaatjes te verzamelen. En oude elektronische muziek. Verder wat dingen die m'n vriendin leuk vindt.

[ Voor 18% gewijzigd door overtones op 14-05-2016 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimmel

Wimmel

Hello

Vintage1967 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:46:
[...]

Zou dit echt gaan verkopen :? .
Natuurlijk, Crassleys zijn ook niet aan te slepen en dit ziet er natuurlijk wel bijzonder uit. Wanneer de arm echt goed gebalanceerd is, zal het misschien nog meevallen met het hangen in de groef maar hoe ga je de naalddruk knap regelen en toch een warp kunnen volgen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wimmel schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:45:
[...]

Natuurlijk, Crassleys zijn ook niet aan te slepen en dit ziet er natuurlijk wel bijzonder uit.
Bijzonder goedkoop, nep en "made in China" ja. Als je het mij vraagt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Gisteren wat nieuw vinyl gekocht: Wat LP's en een paar 12"
Een paar zijn er achtergebleven bij een vriendin.

Deze had ik een paar weken terug bijna nog bij de Aldi gekocht. Nu voor €1,- een originele :p
Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Audio/Vinyl/IMG_20160515_104512_zpsw0ctibxw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Audio/Vinyl/IMG_20160515_104534_zpsa6sxyxxc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Audio/Vinyl/IMG_20160515_104554_zpswljoi8c9.jpg

Ik wil van een aantal de inner sleeves vervangen omdat er bij zijn die erg slecht zijn.
Nu heb je het bekende bomen/bos verhaal en kom ik er tegen van bv €17.95 voor 100 maar ook €10,- voor 100 en de andere kant op 10 voor €25,- etc...
Natuurlijk wil ik zo goedkoop mogelijk uit zijn maar het moet ook nog wel goed zijn. Waar moet ik op letten en eventueel een url...
Zou mooi zijn als daar ook meteen een borsteltje te bestellen is maar ook dan weer bomen/bos.....

Nu weet ik dat jullie heel ver gaan in de hobby en heel andere prijzen overhebt voor dit soort dingen maar voor mij moet het vooral leuk blijven maar wel goed. Het is een (beginnende) hobby met maar een vintage Akai draaitafel/toren (nee Cap nog steeds niet die ene... de set gaat hopelijk begin/half juni logeren :P ) en geen state off the art hardware.
Ik moet wel zeggen dat ik me erg moet inhouden om bij een kringloop niet met volle kofferbak naar huis terug te keren voor de prijzen die ze daar voor vinyl vragen :D
Maar de echte titels/bands ben ik nog niet tegen gekomen... dat wordt geduld hebben of andere plaatsen zoeken en meer uitgeven per plaat.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimmel

Wimmel

Hello

Ik gebruik altijd de binnenhoezen met plastic voering van planetdisque, 100 stuks goede kwaliteit voor €17,69. Je hoort ook altijd positieve berichten over de binnenhoezen van who's your daddy (100 voor €19,90) maar ik heb daar zelf nog geen ervaringen mee.
Een goede platenborstel heb je al voor €7,99 bij Planetdisque of €7,95 bij wydr

Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Inderdaad, die papieren buitenhoezen voorzien van polyethyleen antistatische binnehoes zijn prettig. En het ligt er een beetje aan waar je woont, de meeste lokale platenboeren bieden ook 100 stuks voor 25 euro aan, dan zit je rond dezelfde prijs als die van de webwinkels met verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 11:28
Ik koop deze ook, wel de zwarte, kosten evenveel maar Ik vind ze gewoon mooier en passen natuurlijk beter bij metal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Cap schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:56:
Inderdaad, die papieren buitenhoezen voorzien van polyethyleen antistatische binnehoes zijn prettig. En het ligt er een beetje aan waar je woont, de meeste lokale platenboeren bieden ook 100 stuks voor 25 euro aan, dan zit je rond dezelfde prijs als die van de webwinkels met verzendkosten.
Nog niet eerder aan gedacht of bij stil gestaan (de enige zaak die ik kende was Pieter van Oss, een begrip op dat gebied hier in de buurt maar die zaak is sinds een paar maanden gesloten)
Ik kwam deze wel tegen, binnenkort eens gaan kijken daar :)

" voor klassiek, levenslied, James Last en alle 13 goed adviseren wij je om deze naar de kringloop te brengen"
:D :+
Ik mag ze nu al.... _/-\o_ 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Ad de Jong op 15-05-2016 16:51 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Ad de Jong schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:45:

Ik wil van een aantal de inner sleeves vervangen omdat er bij zijn die erg slecht zijn.
Nu heb je het bekende bomen/bos verhaal en kom ik er tegen van bv €17.95 voor 100 maar ook €10,- voor 100 en de andere kant op 10 voor €25,- etc...
Natuurlijk wil ik zo goedkoop mogelijk uit zijn maar het moet ook nog wel goed zijn. Waar moet ik op letten en eventueel een url...
Zou mooi zijn als daar ook meteen een borsteltje te bestellen is maar ook dan weer bomen/bos.....

Ik moet wel zeggen dat ik me erg moet inhouden om bij een kringloop niet met volle kofferbak naar huis terug te keren voor de prijzen die ze daar voor vinyl vragen :D
Maar de echte titels/bands ben ik nog niet tegen gekomen... dat wordt geduld hebben of andere plaatsen zoeken en meer uitgeven per plaat.
Binnenhoezen bestel ik altijd bij Conrad. Ben ik tevreden over. Deze zijn om in de originele binnenhoes (ofwel ois) te doen, en dit zijn gewone blanco binnenhoezen met antistatische binnenkant.

Kan je meteen een naaldborstel mee laten komen. Jammer trouwens dat ze de grens voor gratis verzenden van € 25,00 naar € 35,00 gebben gebracht :( .

Wat het vinyl betreft zou ik gewoon genieten van de zoektocht. Ik heb ondertussen een paar favoriete MP verkopers, platenzaken en snuffelmarkten. Soms koop ik nieuw, maar vaker koop ik 2e hands. Soms heel mainstream (heel gangbaar en dus relatief goedkoop) soms albums die gewild zijn (denk aan Led Zeppelin, Pink Floyd en The Doors die dus wat duurder zijn en vrijwel niet in kringloopwinkels liggen). Bootlegs laat ik op dit moment even voor wat ze zijn. Ik heb er redelijk wat en voor het berdag van een bootleg koop je een paar andere albums. Je ziet het, het is van alles wat.

Dus: gewoon genieten :9 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:05
Gisteren wat nieuw vinyl gekocht: Wat LP's en een paar 12"
Een paar zijn er achtergebleven bij een vriendin.

Deze had ik een paar weken terug bijna nog bij de Aldi gekocht. Nu voor €1,- een originele :p
[afbeelding]
En dan nu de grote ham vraag:
Welke van de twee versies klinkt beter? Die van de Aldi (GHZ, back to black) of de originele?
De laatste lichting inner sleeves heb ik besteld bij Who's Your Daddy Records en die bevallen mij zeer goed... Zijn waarschijnlijk gewoon dezelfde als eerder vermeld...

Qua platenborstel gebruik ik een borstel die gelijk is aan deze: http://www.pickupnaalden-...je-tonar-3008-tonar-4272/

Het is een combinatie van fluweel en koolstof haren en werkt zeer fijn... Onder velen merknamen te vinden vanaf € 12,50 tot € 35,- (met merknaam Goldring erop en die is absoluut niets beter dan die van € 12,50)... Poets de LP naar mijn idee veel beter schoon dan de versie met alleen koolstof borstels (ik heb beiden versies liggen)...

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
rcor schreef op maandag 16 mei 2016 @ 07:10:
En dan nu de grote ham vraag:
Welke van de twee versies klinkt beter? Die van de Aldi (GHZ, back to black) of de originele?
Geen idee, de originele klinkt in ieder geval erg goed.

Mocht iemand het willen vergelijken dan stel ik hem wel beschikbaar. Vertrouw dat jullie wel toe alleen zal je hem zelf op moeten komen halen/brengen, verzenden ga ik niet riskeren ;)

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Ad de Jong schreef op zondag 15 mei 2016 @ 16:49:
[...]

Nog niet eerder aan gedacht of bij stil gestaan (de enige zaak die ik kende was Pieter van Oss, een begrip op dat gebied hier in de buurt maar die zaak is sinds een paar maanden gesloten)
Ik kwam deze wel tegen, binnenkort eens gaan kijken daar :)

" voor klassiek, levenslied, James Last en alle 13 goed adviseren wij je om deze naar de kringloop te brengen"
:D :+
Ik mag ze nu al.... _/-\o_ 8)
Langspeelplaat is wel leuk, al ben ik er al even niet geweest... Jos is een uh... aparte, maar wel een vinylfreak.

50 meter voor de langspeelplaat zit nog een enorme (langspeelplaat is lekker klein/knus) 2e hands plantenzaak en schijnbaar is of komt er nu nog een, Maestro, wel geinig dat alles met LP's in hetzelfde stukje straat in Den Bosch zit. (nouja, en de MM dan, maar erg spannend is hun assortiment niet)

Pieter van Os was toch nog niet dicht? Collega van me woont ernaast en zei me laatst dat ze wel dicht gaan binnenkort, maar nog niet dicht zijn. Hoewel lp aanbod daar eigenlijk minimaal is/was.

Je kan ook nog naar Eindhoven, CD-teek, en sindskort Velvet op Strijp (maar is erg klein... moet er zelf nog heen)

Zelf bestel ik binnen/buitenhoezen altijd bij WYDR, iedere gewassen plaat krijgt ook een nieuwe hoes.

[ Voor 12% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 16-05-2016 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ad de Jong schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:37:
[...]

Geen idee, de originele klinkt in ieder geval erg goed.

Mocht iemand het willen vergelijken dan stel ik hem wel beschikbaar. Vertrouw dat jullie wel toe alleen zal je hem zelf op moeten komen halen/brengen, verzenden ga ik niet riskeren ;)
Eerst goed schoonmaken met Knosti / Okki whatever. En dan zet ik mijn geld op de originele, tenzij ie al kapotgedraaid is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:06
Ik heb dit weekend een AKAI AP100C van de zolder opgedoken, zeer oud ding maar naar alle waarschijnlijkheid werkt hij. Nu heb ik geen benul van audio en vroeg ik mij iets af;
De speler heeft alleen een RCA aansluiting. Nu heb ik zelf een Logitech Z623 2.1 set. Als ik hem hierop aansluit moet ik echter de boxen helemaal openzetten om iets te horen. Kan dit worden gefixt door een voorversterker aan te schaffen?

Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door untflanked op 16-05-2016 20:53 ]

Ryzen 5600X | RX 6700 XT | 2x16GB Gskill | Cooler Master NR200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:19
untflanked schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:24:
Als ik hem hierop aansluit moet ik echter de boxen helemaal openzetten om iets te horen. Kan dit worden gefixt door een voorversterker aan te schaffen?
Ja klopt, je hebt een Phono voorversterker nodig om het signaal te versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:06
musicfreak schreef op maandag 16 mei 2016 @ 21:01:
[...]

Ja klopt, je hebt een Phono voorversterker nodig om het signaal te versterken.
Thanks voor je snelle reactie. Is de DAP PRE-101 phono voorversterker een goede keuze of zit er veel kwaliteitsverschil in?

Ryzen 5600X | RX 6700 XT | 2x16GB Gskill | Cooler Master NR200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:19
Er zit zeker kwaliteitsverschil tussen de Phono voorversterkers, maar op de Logitech speakers zal je dat minder horen denk ik.

Er is ook al door verschillende mensen in dit forum phono pre advies gegeven, bij deze wat links:
rcor in "Het Grote Vinyl Topic Deel 2"
mr_petit in "Het Grote Vinyl Topic Deel 2"

Even nog een eigen vraag: ik heb onlangs een 2e hands Okki nokki gekocht. Ik twijfel een beetje of 'ie helemaal goed is. Het plateau loopt nl. niet zo soepel. Je hoort een laag tikkend geluid en tegelijkertijd een hoger geratelvan ik vermoed de lagers, als je wat druk uitoefend met de borstel voor het inwrijven van de vloeistof dan wordt dit geluid sterker. Tegen de speelrichting in is het effect ook meer aanwezig.

Het gaat niet om het oudste model met de houten omkasting, maar ook niet de nieuwste met de kunstoffen vacuüm arm.

Is het gebruikelijk dat je dit hoort? Of duidt het op slijtage?
Een vriend van me heeft de oudere houten versie en daarbij hoor ik ook wel wat gepruttel maar dan veel minder sterk.

Heeft iemand hier een idee over?

[ Voor 59% gewijzigd door musicfreak op 16-05-2016 21:24 . Reden: Okki nokki vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:39:
[...]

Langspeelplaat is wel leuk, al ben ik er al even niet geweest... Jos is een uh... aparte, maar wel een vinylfreak.

50 meter voor de langspeelplaat zit nog een enorme (langspeelplaat is lekker klein/knus) 2e hands plantenzaak en schijnbaar is of komt er nu nog een, Maestro, wel geinig dat alles met LP's in hetzelfde stukje straat in Den Bosch zit. (nouja, en de MM dan, maar erg spannend is hun assortiment niet)

Pieter van Os was toch nog niet dicht? Collega van me woont ernaast en zei me laatst dat ze wel dicht gaan binnenkort, maar nog niet dicht zijn. Hoewel lp aanbod daar eigenlijk minimaal is/was.

Je kan ook nog naar Eindhoven, CD-teek, en sindskort Velvet op Strijp (maar is erg klein... moet er zelf nog heen)

Zelf bestel ik binnen/buitenhoezen altijd bij WYDR, iedere gewassen plaat krijgt ook een nieuwe hoes.
Ik ben net even bij de Langspeelplaat langs gereden (en die andere zaak) om te kijken waar die zit (was toch in de buurt).... binnenkort even een bezoekje brengen daar. Ze zijn volgens mij ook wat later open zodat ik er na werktijd ook nog even langs kan.
Hebben ze daar die sleeves en borstels ook? Lijkt mij van wel....

Edit: info Pieter van Os
Inderdaad nog niet gesloten, ikke niet goed gelezen...

[ Voor 7% gewijzigd door Ad de Jong op 16-05-2016 22:35 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 20:23
Zo er even tussenuit geweest,
Helaas moest mijn dual 505-2 weer terug naar de revisieboer. Zodra je de arm oppakte (netjes afgesteld)
zwiepte hij naar rechts. Ik moest extra naalddruk erop zetten om in de groef te blijven.
Kan nooit de bedoeling zijn.
Daarbij heb ik meteen een OM10 erop laten zetten en hem dan meteen nieuw laten uitlijnen.

Niet veel nieuw gekocht.
Super van de Pet Shop Boys en het tweede deel van Jarre - Electronica 2 - Heart of Noise.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:14:

Niet veel nieuw gekocht.
Super van de Pet Shop Boys en het tweede deel van Jarre - Electronica 2 - Heart of Noise.
Hoe is die Super? Lees veel verhalen over problemen met non-fill en vervorming op met name kant 1. Ik heb die plaat daarom nog niet durven kopen. Eerst maar eens wachten of er een betere 2e batch geperst wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
birdie_man schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:44:
[...]

Hoe is die Super? Lees veel verhalen over problemen met non-fill en vervorming op met name kant 1. Ik heb die plaat daarom nog niet durven kopen. Eerst maar eens wachten of er een betere 2e batch geperst wordt.
Eindelijk eens opgezocht wat non-fill is en doet.
Als iemand deze informatie krijgt voor hij of zij met het vinyl-virus is besmet, zal het wel eens af kunnen schrikken om aan vinyl te beginnen. Wel leuk is een foto die zo goed en zo kwaad als het kan, laat zien hoe non-fill er uit ziet zodat je het mogelijk zelf kunt constateren.

Trouwens, voor diegene die vindt dat vinyl moet knetteren, kraken en ruisen is het natuurlijk wel een uitkomst........................ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Ik ga het zo meemaken. Net terug van de platenboer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-05 18:15

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

4Br0k3n3rr0r schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:47:
[afbeelding]

Ik weet niet of iemand dit al eens verteld heeft, maar je hebt een verkeerde naald in je element zitten. Je hebt nu de naald voor een GP412mk.III uit de jaren '80 terwijl je een mk.II element hebt.

Mijn ervaring met Philips vervangnaalden is dat het soms hit or miss is, mijn GP412mkIII imitatienaald van Tonar klonk waardeloos, dus misschien wil je op zoek gaan naar een originele. ;)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Vintage1967 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:22:
[...]

Eindelijk eens opgezocht wat non-fill is en doet.
Als iemand deze informatie krijgt voor hij of zij met het vinyl-virus is besmet, zal het wel eens af kunnen schrikken om aan vinyl te beginnen. Wel leuk is een foto die zo goed en zo kwaad als het kan, laat zien hoe non-fill er uit ziet zodat je het mogelijk zelf kunt constateren.

Trouwens, voor diegene die vindt dat vinyl moet knetteren, kraken en ruisen is het natuurlijk wel een uitkomst........................ :+
Het is me nog niet helemaal duidelijk, zelfs met die foto... maar wat ik eruit haal samen met andere dingen.. is dat 180 grams vinyl anders dan marketingdoeleinden in 99% van de gevallen slechter is dan 120 gram. Geluid is vaak zelfde, maar kans op kromme platen en dit soort fratsen stuk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
birdie_man schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:44:
[...]

Tot mijn grote verbazing bleek mijn vinyl wit te zijn. En echt keihard spul. Niet zo'n wapper dingetje.
Even met een apart lampje op geschenen maar dit zag er uit als een goede plaat.
En wat klinkt het goed.
Die draaitafel heeft nog nooit zo goed geklonken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 15:33

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

musicfreak schreef op maandag 16 mei 2016 @ 21:14:
Even nog een eigen vraag: ik heb onlangs een 2e hands Okki nokki gekocht. Ik twijfel een beetje of 'ie helemaal goed is. Het plateau loopt nl. niet zo soepel. Je hoort een laag tikkend geluid en tegelijkertijd een hoger geratelvan ik vermoed de lagers, als je wat druk uitoefend met de borstel voor het inwrijven van de vloeistof dan wordt dit geluid sterker. Tegen de speelrichting in is het effect ook meer aanwezig.

Het gaat niet om het oudste model met de houten omkasting, maar ook niet de nieuwste met de kunstoffen vacuüm arm.

Is het gebruikelijk dat je dit hoort? Of duidt het op slijtage?
Een vriend van me heeft de oudere houten versie en daarbij hoor ik ook wel wat gepruttel maar dan veel minder sterk.

Heeft iemand hier een idee over?
De motor en dat pompje hoor je, dat is normaal. De rest niet. Plateau moet stil zijn en geratel is zeker niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
mentalmadnizz schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:46:
[...]

Ik weet niet of iemand dit al eens verteld heeft, maar je hebt een verkeerde naald in je element zitten. Je hebt nu de naald voor een GP412mk.III uit de jaren '80 terwijl je een mk.II element hebt.

Mijn ervaring met Philips vervangnaalden is dat het soms hit or miss is, mijn GP412mkIII imitatienaald van Tonar klonk waardeloos, dus misschien wil je op zoek gaan naar een originele. ;)
Nee, niemand heeft het me verteld. Laat ik het zo zeggen: deze naald zat er al in toen we hem kochten. De kans is groot dat hij al heel wat draaiuren achter de rug heeft, dus is het misschien raadzaam om een andere op de kop te tikken. De grootste vintage audiofanaat van het huis heeft het ook niet gezien (meestal vertrouw ik op zijn kunde... blijkbaar niet altijd even raadzaam).

Weer een nieuwe uitdaging om een passendere naald te vinden, maar met speurwerk kom ik er wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4Br0k3n3rr0r schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:44:
[...]

De grootste vintage audiofanaat van het huis heeft het ook niet gezien (meestal vertrouw ik op zijn kunde... blijkbaar niet altijd even raadzaam).
Wellicht een gevalletje "in het land der blinden..." Komt vaker voor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
4Br0k3n3rr0r schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:44:
[...]

Nee, niemand heeft het me verteld. Laat ik het zo zeggen: deze naald zat er al in toen we hem kochten. De kans is groot dat hij al heel wat draaiuren achter de rug heeft, dus is het misschien raadzaam om een andere op de kop te tikken. De grootste vintage audiofanaat van het huis heeft het ook niet gezien (meestal vertrouw ik op zijn kunde... blijkbaar niet altijd even raadzaam).

Weer een nieuwe uitdaging om een passendere naald te vinden, maar met speurwerk kom ik er wel :)
Mocht je geen goede naald vinden, gewoon een kompleet element met naald kopen. Bij W Thakker op eBay.

Ik knal dit snel hier omdat ik even hier binnenwip. Ik ben even kwijt over wat voor platenspeler we het hebben. een philips was het toch? :?

[ Voor 10% gewijzigd door Bestla op 19-05-2016 16:29 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.