Een nieuwe snaar is geen upgraden maar noodzakelijk onderhoud.
De Technics is een (quartz lock) direct drive model, die hebben dus geen snaar maar directe aandrijving op de as, loopt ook altijd goed op toeren dankzij de quartz lock.
Kan trouwens best zijn dat je toch nog een aanschafje erbij hebt: namelijk een nieuwe naald.

Er staat bij dat het een nog goede naald is, nou dat is dan te hopen maar dat merk je snel genoeg. Geluk is op zich wel dat het een originele Technics P30 naald is, dat is een mooi elliptisch naaldje op een fijne cantilever, en daarmee een stuk beter dan de gemiddelde replica naald. De Technics ziet er verder goed uit op wat stof na, lapje eroverheen en dat komt goed.
Maar die zwarte Akai AP-001C die op marktplaats staat is zeker ook een optie voor dat geld. Ziet er erg netjes uit, en er staat expliciet bij vermeld 100% functioneel, Audio Technica AT-11 cartridge met
nieuwe diamanten naald, nieuwe snaar. Dus dat zou je ook prima kunnen doen lijkt me.
Bij die Pioneer PL-512 wordt alleen vermeld "voor de liefhebber", dus daar zal niet veel aangebeurd zijn denk ik. Heeft helemaal geen naald, dus dan zit je mogelijk aan een snaar en in ieder geval aan een naald (/element). Lijkt me dus de minst aantrekkelijke van de drie als je goedkoop uit en meteen klaar wilt zijn.
[
Voor 4% gewijzigd door
Cap op 04-05-2016 18:35
]