Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 101 Laatste
Acties:
  • 590.850 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV_25
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-01-2024
musicfreak schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:41:
- Ik lees hier eigenlijk weinig over Nagaoka elementen. Ik heb elkers wel goede verhalen over vooral de Nagaoka MP-110 gelezen. Kennen jullie dit element?
Naar mijn weten zijn nagaoka's puur ontwikkeld voor Jazz muziek, maar weet er zelf niet meer van.

hier meer goede reviews/commentaren te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:43
Nagaoka krijgt wel goede reviews over het algemeen, MP-110, MP-150 en MP200. Maar prijzen gaan snel omhoog.

2000 serie van Goldring schijnt ook wel fijn te zijn, 2200 is nu voor 160 euro te koop en vergelijkbaar met de 2M Blue, ook nude elliptical naaldje, die wil ik misschien nog eens proberen. Boven de 2200 gaan de prijzen hard omhoog. Die serie komt ook van Nagaoka af, is wel MI, ipv MM.

Heb paar opnames gemaakt met de AT440MLa, te vinden op Youtube

Lees tegenwoordig ook steeds meer over een modern/cd geluid vs ouderwets warm geluid, bv de 2M blue en 2200 vallen onder de eerste. De oudere Shures ed onder de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja klopt, dat "modern" zou ik dan vertalen naar accuraat, dwz een zo vlak mogelijk frequentierespons. Dat "warm" moet je zien als meer middengebied en vaak meer van de hogere basrange, of als je het negatief wilt zeggen minder hoog en bloated midbass. :)

Maar het grappige is dus dat de frequentiekarakteristiek van een MM element nogal sterk bepaald wordt door de capaciteit die het element ziet (en bij MC de weerstand), het is dus vooral een kwestie van een goede match. Om nog maar te zwijgen over de karakteristiek van de speakers die gebruikt worden en de akoestiek. Zo kan het voorkomen dat de een een element muf vindt klinken terwijl de ander hem als "mooi helder" aanprijst.

Oudere Shures hebben vaak een dik cantilever met een gewone conische of eenvoudige elliptische naald, dan is het logisch dat het hele hoge frequentiegebied niet de sterke kant van zo'n element is. Maar als je juist houdt van een "afgerond" nostalgisch geluidje kan dat een pre zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-10 12:33
musicfreak schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:03:
[...]

Wow, dat ziet er goed uit zeg. Mooi gedaan!
Bedankt met een beetje tijd en moet kom je overal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker mooi werk! Ben nog benieuwd naar het volgende: ik zie dat je geen centrale spindle gebruikt waar de lp omheen kan draaien (zoals bij de knosti) maar 2 wieltjes aan de zijkanten. Werkt dit wel lekker, maw blijft de plaat goed op zijn plaats bij het draaien of heeft ie snel de neiging om te verschuiven tijdens het ronddraaien met de hand?

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 13-04-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:54
Cap schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:28:
Dat AT elementen vaak een helder geluid hebben klopt, maar het hangt ook erg af van de rest van de keten hoe de frequentiekarakteristiek is. Capaciteit is een belangrijk item. Is hier ook meerdere malen in dit topic besproken.
Ik heb een even een zoekopdracht uitgevoerd met trefwoord capaciteit. Vooral deze post was erg verhelderend. Het belang van me is me duidelijk geworden, echter ik heb geen idee welke capaciteit de standaard kabel heeft die bij mijn Gemini zit. Op mijn Black cube SE kan je voor MC elementen de impedantie op 1 kOhm en 100 Ohm zetten, ook kan je zelf nog een andere weerstand plaatsen. Voor MM elementen is de standaard instelling 47 kOhm, die gebruik ik nu ook.

Ik heb het nu telkens over een ander element voor mijn Gemini PT2400. Ik heb echter ook een Pioneer PL-12D staan. Is die technisch beter, even goed of minder dan de Gemini? Dan weet ik waar ik me op moet focussen.

Mijn Lehmann voorversterker zal voor beiden wel wat overkill zijn. Die had ik dan ook gekocht voor mijn Thorens TD-160, die momentele echter niet speelklaar is. Wil eerst lekker plaatsen draaien op de Gemini of Pioneer, daarna ga ik nog wel eens sleutelen aan de Thorens.
Hoe zit het nou met je P202c naald? Een echte of een nepperd?
Als die P33 een originele naald heeft is het ook een prima element trouwens, alleen wel bedoeld voor hele lichte armen. Het zijn dan ook T4P elementen voor Technics linear trackers, die hebben hele kleine lichte armen.
Een nepperd. De kleur is aluminium en de diamant is niet helemaal op het uiterste puntje gemonteerd. En tsja, ik heb er destijds best wat voor betaald. Maar goed, dat was een poos terug. Laat ik me daar maar niet meer druk om maken. :)

Ik hoop dat ik die P33 nog kan gebruiken op mijn Gemini en mijn Pioneer. Maar ik begrijp nog niet helemaal hoe ik het schema op Viylengine van bijv. de AT440 moet 'lezen'. De arm van mijn Gemini heeft een effectieve massa van 9 gram zonder cartridge, zo haal ik uit de handleiding. Bij de Pioneer kan ik dit niet vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door musicfreak op 13-04-2016 17:23 . Reden: aanvulling compliantie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De kwaliteit van de Gemini PT2400 is voor mij moeilijk te beoordelen. Mijn idee: het zijn toch draaitafels gericht op DJ gebruik. Het moet dus robuust zijn, een arm hebben waar je flink veel naalddruk op kan draaien, een pitch slider hebben en snel starten en stoppen. Dat zijn geen eigenschappen die nodig zijn voor Hi-Fi weergave.

Ik ken zelf de SL-1200MK2 zeer goed, misschien ben ik verwend. Die kun je naast DJ gerust wel onder Hi-Fi scharen. Van de verschillende klonen die ik tot nu toe gezien heb (allemaal Chinese Han-Pin varianten, dat zal bij de Gemini ook wel zo zijn?) werd ik niet enthousiast. Er waren altijd wel een of meerdere dingen mis: de aandrijving was niet altijd ideaal, de demping van het chassis vaak maar matig, maar het meeste stoorde ik me aan slechte armen met lagerspeling of juist stroeve lagering wat ook uit den boze is. Ook de SME aansluiting was wel eens niet lekker uitgevoerd. Het geheel was gewoon minder precies en mooi afgewerkt als bij de Technics.

De PL-12D is een vintage draaitafel van de instapklasse, ze waren toen erg betaalbaar en er zijn er dus ook heel heel veel van verkocht. Leuke dingen, maar niet op het niveau van de Technics SL-1200 of je Thorens TD-160. Ik betwijfel ook of ie beter is dan je Gemini, maar da's dus een gok omdat ik de laatste niet ken.

@Element + capaciteit: Ingangscapaciteit van een Black Cube SE is een nette 100 pF dus daar zal het probleem hem niet in liggen, zou me ook verbazen als dit meer was want dit is een goede kwaliteit phono pre. Eigenlijk is de stelregel dat je zo min mogelijk capaciteit aan je kabels wilt, capaciteit kun je er namelijk wel bij zetten (in parallel aan de polen) maar niet afhalen. < 120 pF aan je kabels is wel een must, met de standaard kabels van de Thorens gaat dat goed maar als iemand zonder verstand er lekker ogende, "high-end" kabeltjes op heeft gebeund dan is het maar afwachten. Wat ze bij Gemini gedaan hebben zou ik niet weten, maar je zou hopen dat ze weten dat dit een probleem kan vormen en ze de capaciteit een beetje binnen de perken gehouden hebben. Soms staan de specs op de kabel of kan je het googlen obv het kabeltype, anders heb je een goede capaciteitsmeter / multimeter nodig voor een betrouwbare meting, geen goedkoop dingetje maar iets uit de klasse Fluke.

Hoe dan ook, het komt er op neer dat het heel moeilijk te voorspellen is hoe een element in jouw situatie, met de combinatie van alle factoren - element, arm, bekabeling, phono pre, luidsprekers, akoestiek, jouw oren en smaak - gaat klinken. Het beste is om een element te kiezen dat gemiddeld compliant is zodat ie uit de voeten kan op de Thorens met taartschep arm (16,5 gram effectieve massa) en de Technics alike arm (hopelijk ook 12 gram effectieve massa als de Technics maar goed dat kan dus afwijken, heel licht zal ie in ieder geval niet zijn).
Bevalt het geluid niet dan kan je vervolgens in zekere mate tunen naar je smaak door met afsluitweerstand en capaciteit te experimenteren. Een andere weg om een en ander een beetje bij te stellen is natuurlijk de tone control, niets mis mee. ;)

@P202c: en een vlak stukje waarop het diamantje gemonteerd is dus. Ben benieuwd welke handelaar dit als origineel aan je verkocht heeft, mag je pm-en. }) Voor welke draaitafel gebruikte je die P202c en P33 als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Even iets anders http://www.telegraaf.nl/o...bij_tweedehands_lp__.html

Vinyl is inderdaad emotie ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@musicfreak uitleg compliance:

Cap in "Het Grote Vinyl Topic Deel 2"

Edit: ik lees je post nog over de PT-2400 en die handleiding zegt idd 9 gram without cartridge, dat is dan waarschijnlijk met de standaard headshell. De PT-2400 de arm zit met de standaard headshell dus aan de lichtere kant van het midden. Low mass is die arm nog niet, dan moet je echt naar waarden van 6 gram.

Heb je een zwaardere headshell dan de standaard meegeleverde dan moet je het extra gewicht erbij tellen. Je telt bij jouw 9 gram arm massa het gewicht van het element in kwestie op, meestal ergens tussen de 5 en 7 gram, zoek op in de specs. Je moet er tenslotte nog een halve gram bij optellen voor de bevestigingsboutjes en moertjes. Dan weet je de totale effectieve massa en kan je samen met de compliantie van het element met de tool de resonantiefrequentie bepalen. In het groene gebied is prima, in het oranje gebied is niet goed.

Andersom kan ook, zoals in het AT440 tabel van jouw link: je weet de massa en compliantie van een element en dan kan je de geschikte toonarm massa er bij aflezen, namelijk elke waarde naast een groene cel. AT440ML in jouw grafiekje is 6.5 gram, groene gebied loopt van 13 gram tot 30 gram.

Er is alleen wel 1 probleem (zoals altijd :)): de tabel klopt niet. De AT440 past echt niet bij een arm met effectieve massa van 30 gram. Daar zet je een stugge Denon DL-103 op.

How come? Nou, complianties moeten wel dynamische complianties zijn, en gemeten in de buurt van de resonantiefrequentie, bij 10 Hz. De compliantie is namelijk niet constant over het hele frequentiegebied. :) Je moet dus niet de waarde bij 100 Hz hebben: dat zijn waarden om de tracking performance te bepalen, niet om de resonantiefrequentie van je systeem vast te stellen. Ook geen statische compliantie (waarde bij 0 Hz).

Helaas geven Japanse fabrikanten zelden of nooit de compliante bij 10Hz op. De waarde bij 10 Hz zal ergens tussen die van de statische en dynamische in liggen. Het handigste is op googlen naar mensen die het zelf gemeten hebben. Ik meen dat de compliantie van de AT440 bij 10Hz op 16Cu tot 18Cu ligt.

[ Voor 93% gewijzigd door Cap op 13-04-2016 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:30
rcor schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 23:03:
[...]

Wellicht een beetje offtopic, maar die Marantz PM6005 is een mooie stereo versterker die ook nog eens goed combineert met een Marantz CD6005 cd-speler...

ontopic:
De oplossing van Cap is inderdaad goed gevonden... Wellicht dat een Ikea Kallax kast met deurtjes ervoor ook interessant kan zijn... Maar dan kun je er wel minder lp's in kwijt dan normaal, maar met een deurtje ervoor is het in ieder geval lastiger te openen..
Bedankt voor jullie suggesties. Zoiets zoek ik inderdaad, maar liever geen plexiglas. Ik kwam zelf deze nog tegen: http://www.ikea.com/nl/nl...ducts/70279598/#/30279618. Die ga ik eens in de winkel bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Cap schreef op woensdag 13 april 2016 @ 17:34:
Voor welke draaitafel gebruikte je die P202c en P33 als ik vragen mag?
Voor een Technics die ik een tijdje van een buurman te leen had, met een brakke naald, die heb ik toen vervangen. Zou deze P33 element en naald combi bij mijn Gemini of Pioneer matchen?

Ik ga het compliantie verhaal nog eens goed doorlezen, maar niet meer vanavond. :)

Dan iets totaal anders, heeft iemand van jullie misschien het album Nachtlicht van Eefje de Visser gekocht? Ik heb inmiddels het 2e exemplaar van Bol.com ontvangen met beschadigingen. Bij de 2e was een gedeelte van de binnenhoes gescheurd, daarnaast zitten er bij beiden vegen/krassen op, aan op beide kanten over het hele oppervlak, goed zichtbaar met het blote oog. Ook is er constant een soort ruis en lichte tikken hoorbaar, waarneembaar in de stille passages en tussen de nummers. Het 2e exemplaar evan was ook niet helemaal vlak.
Ben benieuwd of meerdere mensen dit hebben bij dit album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P33 matcht zeker niet op die draaitafels met S-armen, een T4P element als de P33 is dus voor lichte T4P armen als de linear trackers en de rechte armen met T4P aansluting. Zeer compliante elementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ok... Ik heb ze er wel eens op gemonteerd, met zo'n verloopje. Maar goed dat is dus geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met zo'n verloopje wordt de effectieve massa nog een paar gram zwaarder, terwijl ie al te zwaar was. Niet optimaal dus nee... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik een grondkabel kan kopen om mijn Pro-Ject Debut Carbon DC Esprit met mijn Yamaha R-S300 versterker te verbinden? Dit om de bron op de phono ingang tegen te gaan. Ik kan echt werkelijk nergens zo'n kabeltje vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:05:
Weet iemand waar ik een grondkabel kan kopen om mijn Pro-Ject Debut Carbon DC Esprit met mijn Yamaha R-S300 versterker te verbinden? Dit om de bron op de phono ingang tegen te gaan. Ik kan echt werkelijk nergens zo'n kabeltje vinden.
Gewoon een kabel op de juiste lengte nemen en er twee oogjes aan knijpen? Of heeft de Project geen aardingsschroef/moer?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:03
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:05:
In de doos waar de platenspeler in zat zit het kabeltje ook niet? Dit zou er standaard bij moeten zitten anders terug naar de winkel. En anders naar een andere (lees betere) winkel dan waar je het gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
pman63 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 17:24:
[...]

In de doos waar de platenspeler in zat zit het kabeltje ook niet? Dit zou er standaard bij moeten zitten anders terug naar de winkel. En anders naar een andere (lees betere) winkel dan waar je het gekocht hebt.
Volgens mij zat dat bij mijn pro-jet ook niet. Ik heb die van de voorversterker gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat vreemd, deze Pro-Ject Debut Carbon DC komt met een phonokabel waar een aardedraad aan zit, het kabeltje zit verpakt bij de handleidingen en de snaar:

YouTube: ProJect Debut Carbon DC Turntable Setup Tutorial

YouTube: ProJect Debut Carbon DC Turntable Setup Tutorial

Zoals het hoort dus. Het is wel vreemd om een platenspeler met aardeaansluiting wel met een RCA kabel te leveren maar niet met een aardedraad. Zonder aardedraad functioneert het niet naar behoren.

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 14-04-2016 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:55
Maar doorgaans is het een simpel draadje zonder stekker, dat je gewoon onder een schroefje vast zet, toch? Dan voldoet toch ieder kabeltje of lullig snoertje?

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeker! Een spade is handig en ziet er netjes uit, maar je kan van elk willekeurig netsnoer, audiosnoer (bij de dropveter) of ander snoertje de connectoren afknippen en wat draad bloot strippen, die draai je dan vast onder de duimschroeven van de versterker en platenspeler, klaar!

[ Voor 16% gewijzigd door Cap op 14-04-2016 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:27

-tom-562

Oliesjeik

Ik was net toevallig bij de Aldi in Arnhem, en daar lagen nog redelijk wat LP's. Heb uiteindelijk Michael Jackson - Bad & Paul SImon - Graceland meegenomen. Van AC/DC hadden ze er nog 3 (niet mijn soort muziek), verder nog 2 van Elvis en een stuk of 3 van Billy Holiday

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:38
Hot Fuss van The Killers wordt waarschijnlijk opnieuw uitgebracht:

http://modern-vinyl.com/2...fuss-rumored-for-reissue/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Poulske schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:22:
Hot Fuss van The Killers wordt waarschijnlijk opnieuw uitgebracht:

http://modern-vinyl.com/2...fuss-rumored-for-reissue/
Hopelijk dan ook Sam's Town, dat vind ik de beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 23:27

-tom-562

Oliesjeik

Om terug te komen op de platen van de Aldi, ik heb zojuist Bad van Michael Jackson opgezet, en het valt mij op dat er een behoorlijke 'waas' op de achtergrond aanwezig is. Niet zozeer ruis of brom, maar meer een 'waas', je hoort het vooral tussen de nummers door.
Komt dit omdat de plaat bedrukt is?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een waas, aha. :) Een samengesteld geluid dat continu op de achtergrond te horen is?

Even denken... dat klinkt mij als ruis in de oren. :)

Ruis heb je in heel veel vormen, witte ruis, roze ruis, bruine ruis, blauwe, violette, grijze ruis.

Wikipedia: Colors of noise

Even op de play knopjes drukken, zit er iets bij?

Klinkt in ieder geval als een gare persing of gare master job, waarschijnlijk het eerste. Misschien is de mal een beetje veel gebruikt zonder hem te vernieuwen, dat is natuurlijk lekker goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:15
En het is bekend dat je over het algemeen niet te veel van de kwaliteit van een PD moet verwachten.
Die heb ik dan ook alleen voor het mooi en 'de heb' in mijn verzameling.

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook enkele picture discs in mijn collectie... Maar helaas genoeg zijn niet alle picturediscs even goed... Sommige gaan wel, maar het merendeel heeft een bijgeluid of knettert en kraakt bij het leven... Daarom heb je picture disc inderdaad, net zoals Vintage1967 al aangaf, voor het mooie uiterlijk en de heb...

De ergste in mijn collectie is Mother Earth van Within Temptation als het om knetteren en kraken gaat, maar die LP ziet er wel super gelikt uit...

[ Voor 0% gewijzigd door rcor op 16-04-2016 08:02 . Reden: Zag elders dat de g niet achter Within thuis hoort. Even aangepast. ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:20

Polycom

Poes van goud

Die platen van de Aldi zijn leuk maar je kan natuurlijk beter een orginele persing scoren bij de lokale platenboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendrite
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
-tom-562 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 17:48:
Om terug te komen op de platen van de Aldi, ik heb zojuist Bad van Michael Jackson opgezet, en het valt mij op dat er een behoorlijke 'waas' op de achtergrond aanwezig is. Niet zozeer ruis of brom, maar meer een 'waas', je hoort het vooral tussen de nummers door.
Komt dit omdat de plaat bedrukt is?
Mij is hetzelfde opgevallen. Geen toeval dus bij deze, moet toegeven wel hele mooie, picture disk van Bad. Ik had achteraf idd liever een kwaliteits persing gehad, maar voor die 15 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Ik heb nog een vraagje over mijn Pro-Ject Essential II. Ik heb de arm gecalibreerd zoals in de handleiding stond beschreven (en ook via een Youtube tutorial). Als ik muziek afspeel klinkt het goed en heb ik geen last van skipping oid.
Nu merk ik soms dat als ik het hendeltje omzet, de arm niet genoeg daalt om de plaat te halen. Als ik dan zelf de arm wat naar beneden druk, doet hij het daarna goed en is de kwaliteit van de muziek prima. Het lijkt dus alsof de arm wat te stijf is. Kan het komen doordat de speler vrij nieuw is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 12:43
AgeOfPanic schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 14:25:
Ik heb nog een vraagje over mijn Pro-Ject Essential II. Ik heb de arm gecalibreerd zoals in de handleiding stond beschreven (en ook via een Youtube tutorial). Als ik muziek afspeel klinkt het goed en heb ik geen last van skipping oid.
Nu merk ik soms dat als ik het hendeltje omzet, de arm niet genoeg daalt om de plaat te halen. Als ik dan zelf de arm wat naar beneden druk, doet hij het daarna goed en is de kwaliteit van de muziek prima. Het lijkt dus alsof de arm wat te stijf is. Kan het komen doordat de speler vrij nieuw is?
Zal niet in de arm zitten, maar in de arm-lift. (Zie afbeelding hieronder) Anders zou hij wel een hoop skippen. Misschien even kijken of hier wat vuil o.i.d aan zit waardoor hij niet compleet naar beneden kan.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wGdyu81.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Soundman12 op 16-04-2016 14:38 ]

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Bedoelde inderdaad de arm lift. De arm is natuurlijk gewoon recht. Is dat gewoon nieuwigheid, kan niks vinden over het instellen van de lift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 12:43
AgeOfPanic schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 14:59:
Bedoelde inderdaad de arm lift. De arm is natuurlijk gewoon recht. Is dat gewoon nieuwigheid, kan niks vinden over het instellen van de lift.
De lift kan je niet instellen, misschien dat er wat vuil aan het deel zit dat de behuizing in gaat waardoor hij blijft steken. Misschien een overblijfsel van het productie proces.

Even met een wattenstaafje of zo proberen voorzichtig schoon te maken, en kijken of hij dan wel omlaag gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Soundman12 op 16-04-2016 15:03 ]

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Laatst online: 23:06

masauri

aka qwybyte

Terug van Utrecht met tussenstop aan men favo platenzaak.
380km en 3u50m gereden/onderweg geweest.
Nieuwe vondsten:
Utrecht:
Afbeeldingslocatie: https://img.discogs.com/fm7sO0yEZH4Yh6-M2VeAnGLSV6g=/fit-in/599x600/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-5663912-1399305823-6361.jpeg.jpg
https://www.discogs.com/R...And-Talas/release/5663912

Ennio Morricone – The Mission
Afbeeldingslocatie: https://img.discogs.com/PDmi-AkC9-ZSGm3jZRZLTS7E_Eo=/fit-in/500x452/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-5122806-1385120421-3445.jpeg.jpg
https://www.discogs.com/E...e-Mission/release/5122806

DJ Dimé & DJ Skandal – The Itchy & Scratchy Breakbeat
Afbeeldingslocatie: https://img.discogs.com/XQww-BbLzDrfbLmrWXJGwq-PJWE=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(40)/discogs-images/R-5225498-1388066841-3031.jpeg.jpg
https://www.discogs.com/D...Breakbeat/release/5225498

Kenji Kawai – Ghost In The Shell (Original Soundtrack)
Afbeeldingslocatie: https://img.discogs.com/uHtfN-S0c8dlxdeco3uHWSVmjt4=/fit-in/600x595/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-6741551-1425683289-9011.jpeg.jpg
https://www.discogs.com/K...oundtrack/release/6741551

RSD:
Nog niet op discogs te vinden: Masayoshi Fujita & Guy Andrews - Needle Six

Hooverphonic – The Magnificent Tree (Re-Issue)
Velen probeerden de laatste maand hun orginele pressing nog te verkopen vanaf 70 euro.
Afbeeldingslocatie: https://img.discogs.com/pEgjwCinmAy8y-cPi15LnWGGMFs=/fit-in/528x400/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-8392687-1460737968-7453.jpeg.jpg
https://www.discogs.com/H...cent-Tree/release/8392687

Ravi Shankar – In Hollywood, 1971
Afbeeldingslocatie: https://img.discogs.com/ztFGMIL-GjII_pbV6a8ZMuGqQFE=/fit-in/600x600/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-8395986-1460811087-1199.jpeg.jpg
https://www.discogs.com/R...wood-1971/release/8395986

Hello Kitty - Hello World (Picture Disc) (nog niet op discogs te vinden)
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/broadtime_thumbnails/587/418457263587/418457263587%3A800.jpg
http://www.recordstoreday.com/SpecialRelease/8576

Extra:
Overgenomen van iemand die hier ook ronddwaalt :
Daniel Romano – Workin' For The Music Man
Afbeeldingslocatie: https://img.discogs.com/rj4rxISoR22UlWcvLAiR7zfyPwI=/fit-in/370x373/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-4002307-1351961882-3910.jpeg.jpg
https://www.discogs.com/D...Music-Man/release/4002307

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
PuDy schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:53:
Die platen van de Aldi zijn leuk maar je kan natuurlijk beter een orginele persing scoren bij de lokale platenboer.
Als die MJ gekocht was bij een platenboer klonk ie beter? Zijn gewoon dezelfde persingen als in de platenwinkels liggen/gelegen hebben.

Bad is her en der wel voor een prikkie te krijgen 2e hands.

Heel RSD is vandaag aan me voorbij gegaan, had graag even willen kijken in Den Bosch, collega trad met zn band op daar. En dan had ik hopelijk nog een Star Wars en/of Dr. Who kunnen scoren... maar te druk met andere zaken :p (internet regelen/netwerk instellen bij ouders bv :p)

[ Voor 25% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 16-04-2016 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:20

Polycom

Poes van goud

KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 22:53:
[...]

Als die MJ gekocht was bij een platenboer klonk ie beter? Zijn gewoon dezelfde persingen als in de platenwinkels liggen/gelegen hebben.

Bad is her en der wel voor een prikkie te krijgen 2e hands.

Heel RSD is vandaag aan me voorbij gegaan, had graag even willen kijken in Den Bosch, collega trad met zn band op daar. En dan had ik hopelijk nog een Star Wars en/of Dr. Who kunnen scoren... maar te druk met andere zaken :p (internet regelen/netwerk instellen bij ouders bv :p)
Waar zeg ik dat? Bij elke platenboer kan je Michael Jackson platen scoren voor een paar euro, dan ga je toch niet voor naar de Aldi.

Anders kan je ook deze gozer een belletje geven: http://www.ad.nl/ad/nl/38...l-Jacksons-Thriller.dhtml :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Zo kwam het me over ;p
Veel mensen 'haten' de Aldi omdat ze ineens een paar acties met lp's hadden. Vond mezelf met 2x Thriller al veel hebben ... vorig jaar vriend van me voor zn verjaardag 5 of 6x Bad out of hell cadeau gedaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Cap schreef op woensdag 13 april 2016 @ 17:34:
De kwaliteit van de Gemini PT2400 is voor mij moeilijk te beoordelen. Mijn idee: het zijn toch draaitafels gericht op DJ gebruik. Het moet dus robuust zijn, een arm hebben waar je flink veel naalddruk op kan draaien, een pitch slider hebben en snel starten en stoppen. Dat zijn geen eigenschappen die nodig zijn voor Hi-Fi weergave.

Ik ken zelf de SL-1200MK2 zeer goed, misschien ben ik verwend. Die kun je naast DJ gerust wel onder Hi-Fi scharen. Van de verschillende klonen die ik tot nu toe gezien heb (allemaal Chinese Han-Pin varianten, dat zal bij de Gemini ook wel zo zijn?) werd ik niet enthousiast. Er waren altijd wel een of meerdere dingen mis: de aandrijving was niet altijd ideaal, de demping van het chassis vaak maar matig, maar het meeste stoorde ik me aan slechte armen met lagerspeling of juist stroeve lagering wat ook uit den boze is. Ook de SME aansluiting was wel eens niet lekker uitgevoerd. Het geheel was gewoon minder precies en mooi afgewerkt als bij de Technics.
Oh, dat zou kunnen hoor, al vind ik 'm nog best ok qua afwerking. Ik heb laatst ook een Numark kloon gezien, die vond ik een stuk minder degelijk ogen. Veel meer plastic ook. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik de kwaliteit van mijn PT-2400 kan testen, hoe meet je iets als aandrijving en demping? Lagerspeling lijkt me al wat makkelijker vast te stellen, al weet ik ook niet hoe je dat precies doet.

Wat mijn phono pre betreft, ik had ook wel verwacht dat die zou voldoen. Op de kabel staan geen gegevens. De Stanton trackmaster doet het ondertussen ook prima op 2 gram. Zal 1,5 gram ook nog eens proberen.
Heb net met je uitleg nog even naar de compliantie tabellen gekeken. Snap het al wat beter, kan je uitleg volgen.

Gisteren op Record store day alleen 2e hands Vinyl gescoord. Wel sympathiek dat ik desondanks het Eefje singletje cadeau kreeg! In Harderwijk bij Platina fairs heb ik voor een euro per stuk o.a. Work van The nits en albums van The hooters, Colin Blunstone, Paul McCartney (RAM), en een verzamelaar van Earth & Fire en Supersister gescoord. Ok, de hoezen waren niet allemaal meer zo mooi, en hier en daar wat krassen op het vinyl, maar ze klinken nog best prima. Zeker na het wassen, vermoedelijk. Een aanrader om eens te kijken, en dat terwijl ze ook een gedeelte van hun collectie in Utrecht op de beurs hadden staan.
Daarnaast voor iets meer in Zwolle het 2e album van Tent en twee albums van The Alan Parsons project. Best tevreden! Nu aan het genieten van The nits...

Edit:
Ik heb het naalddrukwegertje van Dealextreme waar hier vaker over geschreven is:
mr_petit schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:45:
Ik gebruik zo'n metertje al ongeveer 10 jaar!
Je kan ze al 10 jaar lang bij dealextreme krijgen, ook voor een tientje.
http://www.dx.com/p/digit...ax-0-01g-resolution-16269
Helaas waren de meegeleverde batterijen gaan lekken. Ik heb e.e.a. met alcohol schoongemaakt, hopelijk doet 'ie het nog. Ik heb natuurlijk wel nieuwe batterijen nodig. Weet iemand welk type hier ingaat? AG12 of AG13?

[ Voor 15% gewijzigd door musicfreak op 17-04-2016 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals gezegd, ik ken de PT-2400 niet, het kan zijn dat het een uitzondering is. Mijn ervaring is dat die Technics klonen doorgaans veel overeenkomsten hebben, misschien wel logisch ook als ze (vrijwel?) allemaal door dezelfde fabriek in elkaar gezet worden.

De motor is wat het is, daar valt weinig aan te veranderen. Hij heeft veel koppel (torque), maar voor hifi weergave is dat geen pre. Wat geluidskwaliteit betreft wil je vooral een motor zonder "cogging" (hikjes in de snelheid) en met lage wow & flutter en lage drift, plus een stil plateaulager en een zwaar, goed gebalanceerd plateau (dwz massa goed gecentreerd op het middelpunt). Bij een motor komt het met name aan op een goed ontwerp dat zich dus op die eigenschappen (cogging, wow en flutter, drift) richt en niet zozeer op koppel. Bij het plateaulager en het plateau komt het daarbij ook nog aan op een goed materiaalgebruik en precieze fabricage.

Ik zou vooral kijken naar de arm, een essentieel onderdeel in de keten. Lagerspeling op de arm is helaas een wijd verbreid issue bij de goedkopere draaitafels. Ook bij de armlagers komt het aan op een goed ontwerp, goede materialen en met name precies fabricage en assemblage. Vooral aan die laatste twee schort het nogal vaak en dat is logisch, het kost nu eenmaal meer geld om iets heel precies te maken en af te stellen. Ik vind het om te huilen dat er zoveel platenspelers verkocht worden met fikse speling op de lagers, ook als je daar 300 euro, 500 euro of zelfs meer voor moet betalen. Het hoort gewoon niet.

Bij googlen op de PT-2400 kom je ook al heel snel een topic tegen over speling op de lagers van de verschillende Gemini modellen, http://www.new-line.nl/forum/read/?t=246

Of dat bij jouw model ook zo is kan je alleen maar zelf uitproberen, google even hoe je speling op de lagers checkt, voldoende info te vinden. Ik vind het nadeel alleen dat je het pas goed kan vergelijken als je weet hoe het er bij pakweg een SL-1200 (in goede staat!) uit ziet. Mijn stelling: hoor / voel je iets aan speling op de arm en beweegt een op 0 gebalanceerde arm niet vrij (in de orde van 10 mg lagerweerstand) en vrijwel zonder drift naar een kant, dan is de lagering eigenlijk niet zoals het hoort. (Dit geldt bij conische gimbal lagering zoals het gros van de platenspelers, zoals al die Japanse s-armen en al die DJ spelers. Bij unipivots en meslagers zoals je die ziet bij klassieke armen als de SME3009 is het een ander verhaal, die armen zitten los, ze rusten met hun meslagers in v-groeven).

Het helpt natuurlijk enorm bij het herkennen van een goed platenspeler als je veel modellen gezien hebt. Zelf afstellen is voor iemand zonder ervaring en tools lastig, ik zou er dan niet aan beginnen.

Hoe goed jouw PT-2400 precies is blijft voor mij een wilde gok, ik denk op basis van de specificaties wel dat hij vrij degelijk is en dat je er prima platen op kan draaien, maar hoe de geluidskwaliteit is t.o.v. bekende modellen van echte hi-fi merken dat kan ik niet voorspellen zonder dat ik hem in levende lijve aan de tand gevoeld heb. Zolang jij tevreden bent over het functioneren en het geluid zou ik me er als ik jou was niet teveel zorgen over maken. :)

PS 1.5 gram daar zou ik niet aan beginnen met je DJ spijker :), daarvoor is de ophanging niet soepel genoeg, gevolg slechte tracking en juist sneller vervorming (bij luide passages), en in het ergste geval ook groefschade door die mistracking. Met 1.5 gram kom je in het gebied van de fijne, compliantere naalden zoals de AT440MLa en Ortofon OM serie.

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 17-04-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Na enig speurwerk heb ik gisteren eindelijk een besluit gemaakt en de Pro-Ject Debut Carbon DC (2Mred) aangeschaft. Dit om een flinke collectie oude platen te gaan beluisteren welke ik van mijn vader heb gekregen. Voordat ik de fout in ga ben ik enkel benieuwd of ik de oude platen nog op een bepaalde manier moet behandelen om de plaat / platenspeler niet te beschadigen wanneer ik ga beluisteren. Natuurlijk zijn de platen hier en daar wat stoffig, ze hebben echt jaren in de hoes gezeten en op een zolder gestaan.

Tevens ben ik benieuwd of het nog toegevoegde waarde had geboden als ik de Esprit uitvoering (met acryl draaiplateau) had gekocht. Ik heb dit tijdens mijn zoektocht eigenlijk direct links laten liggen omdat ik niet het idee had dat dit een groot verschil zou gaan maken. Natuurlijk begin ik nu te twijfelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Volgens sommigen klinkt acryl beter, iig bij de Rega spelers ... Heb het zelf ook, maar dat is omdat er geen andere mogelijkheid is, heb ook geen andere (behalve een zware technics) om het te testen.

Zou iig zorgen voor een goede Carbon borstel en evt een knosti, en de platen eerst wassen voor het luisteren, geeft een hele andere beleving dan stoffige knetterplaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik doe gewoon even luisteren :)

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1475/26454032406_67924c25e7_z.jpgsized__AAB8369 by Remco van de Sanden, on Flickr

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:35:
Volgens sommigen klinkt acryl beter, iig bij de Rega spelers ... Heb het zelf ook, maar dat is omdat er geen andere mogelijkheid is, heb ook geen andere (behalve een zware technics) om het te testen.

Zou iig zorgen voor een goede Carbon borstel en evt een knosti, en de platen eerst wassen voor het luisteren, geeft een hele andere beleving dan stoffige knetterplaten.
Dat heb ik wel eens eerder gehoord inderdaad, al was ik zo 123 niet in staat dit te horen in de winkel. Anyway, doe ik mijzelf tekort als ik een speler van 399 euro koop zonder acryl? Voor 80 tot 100 euro extra heb ik acryl, maar ik vind het heel erg moeilijk de waarde daarvan in te schatten (ik begin net met luisteren en weet over het algemeen nog vrij weinig van deze spelers). Alvast dank! :).

Ik ga morgen tevens direct even shoppen voor een borstel. Ps: welke Rega speler heb je in het bezit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Heb geen echte Rega, maar een Edwards Audio. Die maken deels gebruik van Rega materiaal, oa de RB202 arm en subplatter komen daar vandaan. Plint is weer eigen product, en er zit standaard een acryl platter op.

Rega zelf gooit op de RP3-RP8 een glazen platter en op de RP10 een keramische geloof ik.
Alles heeft zo zijn voor en nadelen.

Denk dat je je er niet druk om moet maken en gewoon lekker platen moet gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:14:
Heb geen echte Rega, maar een Edwards Audio. Die maken deels gebruik van Rega materiaal, oa de RB202 arm en subplatter komen daar vandaan. Plint is weer eigen product, en er zit standaard een acryl platter op.

Rega zelf gooit op de RP3-RP8 een glazen platter en op de RP10 een keramische geloof ik.
Alles heeft zo zijn voor en nadelen.

Denk dat je je er niet druk om moet maken en gewoon lekker platen moet gaan draaien.
Ja natuurlijk, dat is ook zo. Ik ben tijdens mijn speurtocht ook zoveel soorten en maten tegengekomen dat ik op een bepaald moment enkel naar de prijs ben gaan kijken.

Op de Pro-Ject Debut Carbon DC zit geloof ik een standaard stalen plaat en ik vroeg mij af of dit wellicht wat achterhaal is ten opzichte van alle andere materialen. In dat geval dus altijd goed om wat tientjes extra uit te geven. Maar wellicht heb je gelijk en moet ik hier niet te veel op letten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op zaterdag 16-04-2016 ben ik naar de Mega CD / DVD / Platen beurs geweest in de jaarbeurs van Utrecht... Aldaar heb ik de volgende aankopen gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://imfzva-sn3301.files.1drv.com/y3pYUfDGaELDcYxUnJGcOVpy303VQ_wx5mBVZdPzyTFRWyr_QFVmLnHjcrcYXGwLaJ9M4anM3wMhh-tGiMYlLbdj0HRhjzDqBSd4q7zU0dYeLrOrQHCPiP7y8K10iNaAaNDIPx76neYMELx1K93XT2EgTbkgxrIN_V15O0Gmkcl8jk/WP_20160416_21_00_37_Rich.jpg?psid=1

Het volgende heb ik aangeschaft:
- Reinigingsvloeistof van QS audio om mijn LP's te reinigen
- Diverse CD's van The Eagels
- The Marshall Tucker Band - Tuckerized
- Black Berry Smoke - Bad Luck Ain't No Crime (het eerste album van BBS)
- Ilse Delange - Live in Amsterdam
- Black Berry Smoke - Leave A Scare
- Zac Brown Band - You Get What You Give

Heerlijke muziek om naar te luisteren... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Ilse zegt me iets, de rest niet... Genre?

Heb hier nu ook een fles QS, zat bij de Okki, spul heeft wel een nare geur... Het werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:43
Ik moest het helaas met het vinylarchief in Harderwijk doen, maar daar ook zeker geslaagd, wat werk van The Doors, Jimi Hendrix, Don McLean, Janis Ian, etc..... heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
HvdBent schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:20:
Ik moest het helaas met het vinylarchief in Harderwijk doen, maar daar ook zeker geslaagd, wat werk van The Doors, Jimi Hendrix, Don McLean, Janis Ian, etc..... heerlijk.
Lijkt me heerlijk om een winkel in de buurt te hebben. Ik ga er tenminste vanuit dat dat vinylachief voor jou in de buurt is...... Zelf moet ik het hebben van MP en af en toe een snuffelmarkt :'( . Misschien maar beter ook......zo hebben we tenminste nog geld over om beleg voor op de boterham te kopen :+ .

Over Utrecht heb ik nog even gedacht. Maar daar heb ik vanaf gezien. En ik ben er zeker van dat ik echt wel een keer ga, al was het alleen maar voor de sfeer.

Eind vorige week heb ik 'The Last Waltz' en 'Before the Flood' van The Band / Bob Dylan gekocht via MP.
Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van het materiaal (een nieuwe verkoper voor mij) en de muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
Vintage1967 schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:23:
[...]

Lijkt me heerlijk om een winkel in de buurt te hebben. Ik ga er tenminste vanuit dat dat vinylachief voor jou in de buurt is...... Zelf moet ik het hebben van MP en af en toe een snuffelmarkt :'( . Misschien maar beter ook......zo hebben we tenminste nog geld over om beleg voor op de boterham te kopen :+ .

Over Utrecht heb ik nog even gedacht. Maar daar heb ik vanaf gezien. En ik ben er zeker van dat ik echt wel een keer ga, al was het alleen maar voor de sfeer.

Eind vorige week heb ik 'The Last Waltz' en 'Before the Flood' van The Band / Bob Dylan gekocht via MP.
Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van het materiaal (een nieuwe verkoper voor mij) en de muziek.
Is inderdaad om de hoek, heb wel al het interessante dat ik tegenkwam meegenomen, veel van de platen die ik al had zijn nog door mijn ouders grijs gedraaid. Ik hoop platen als Abraxas van Santana, en Moonflower tegen te komen, ook van Hendrix, The Doors, Janis Joplin, oh en ga zo maar door..... Gelukkig was mijn vrouw zaterdag niet thuis...... over broodroof gesproken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:19:

Heb hier nu ook een fles QS, zat bij de Okki, spul heeft wel een nare geur... Het werkt wel
De eerste albums van de The Eagles, veelal country muziek

- The Marshall Tucker Band
(pop) country muziek van om en na bij de jaren '70 vorige eeuw

- Black Berry Smoke
Zelfde genre als Zac Brown Band en is een mix van country en rock...

- Ilse Delange
behoeft geen uitleg...

- Zac Brown Band
Zelfde genre als Black Berry Smoke en dus een mix van country en rock

Ik zal straks nog wel wat linkjes naar Spotify plaatsen zodat je kunt horen welke muziek het is....

[ Voor 82% gewijzigd door rcor op 18-04-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:08
Even een vraag kan iemand met een pro-ject essential 2 (simpelste versie) bevestigen dat er een aarde draad bij of aan de RCA kabels zit?

En of de RCA kabels los zitten of dat die vast zitten en dus niet vervangbaar zijn?

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
overtones schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:32:
Even een vraag kan iemand met een pro-ject essential 2 (simpelste versie) bevestigen dat er een aarde draad bij of aan de RCA kabels zit?

En of de RCA kabels los zitten of dat die vast zitten en dus niet vervangbaar zijn?
Ik heb gisteren een Pro-Ject Debut Carbon gekocht, en bij deze zit in ieder geval wel een aarde draad (ik ga er vanuit dat de bijgeleverde kabel hetzelfde is voor jouw model). Aarde draad zit er niet los bij en vast aan de RCA (wellicht kan je het wel los halen maar ik ga er niet aan trekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 13:46
overtones schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:32:

Ik heb de Argon TT-2 (rebuild met o.a. een glazen draaiplateau), en daar zit de aardedraad aan de RCA's vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
bedankt voor de reacties, verder bedoel ik ook of de je de RCA kabels aan de draaitafel kant er af kan halen?
Dus kan vervangen, ik zie wel foto's van de achterkant van de USB versie op de site van Pro-ject en daar zie je dat de kabels los te halen zijn.

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
overtones schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:41:
bedankt voor de reacties, verder bedoel ik ook of de je de RCA kabels aan de draaitafel kant er af kan halen?
Dus kan vervangen, ik zie wel foto's van de achterkant van de USB versie op de site van Pro-ject en daar zie je dat de kabels los te halen zijn.
Nee, die zitten vast. Volgens mij kun je de RCA's alleen vervangen bij TT's met een ingebouwde stage/amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
Henk schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:46:
[...]

Nee, die zitten vast. Volgens mij kun je de RCA's alleen vervangen bij TT's met een ingebouwde stage/amp.
Thx, ook prima hoor, wel sneaky dat ze van die tafels zonder ingebouwde amp dus geen foto's van de achterkant tonen.

Zit er dan zo'n "spade" connector aan zoals op onderstaande foto?

Afbeeldingslocatie: http://project-audio.com/inhalt/bilder/connectit_3.jpg

En iemand een idee of ik die dan kan aansluiten op een aarde-aansluiting zoals onderstaande foto, op een Schiit Mani?

Afbeeldingslocatie: http://schiit.com/public/upload/general/Mani-back-1000.jpg

Ik vraag het omdat je op onderstaande foto een hele andere manier van aansluiten van de aarde draad op de Schiit mani ziet met ook een ander soort aansluiting aan het eind van de aarde-draad.

Afbeeldingslocatie: http://coloredvinylrecords.com/pics/preamps/schiit-mani-4_tn.jpg

Edit: Ik krijg net antwoord van Schiit het kan, ondanks dat ik de aarde-aansluiting er een beetje exotisch uit vond zien.

"Yes, as long as the spades will fit a binding post, if they are smaller and designed for a #8 screw they will not fit.

Nick T
Schiit Tech"

[ Voor 61% gewijzigd door overtones op 18-04-2016 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:03
overtones schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:41:
Op de site van pro-ject kun je ook de manuals downloaden, en anders zijn er door je suggestiemachine vast wel plaatjes van de achterkant te vinden. Op mijn RPM 5.1 is het gewoon los. (maar die is al weer heel wat jaartjes oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
pman63 schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:18:
[...]

Op de site van pro-ject kun je ook de manuals downloaden, en anders zijn er door je suggestiemachine vast wel plaatjes van de achterkant te vinden. Op mijn RPM 5.1 is het gewoon los. (maar die is al weer heel wat jaartjes oud)
Nou ik heb echt m'n best gedaan met zoeken maar geen foto kunnen vinden van de achterkant van de versie zonder usb. De handleiding helpt ook niet.

Verder zijn de specs als volgt op de site van Pro-ject:

Essential II: Pre-mounted gold-plated RCA interconnect cable

Essential II Phono USB: Pre-mounted gold-plated RCA interconnect cable

Essential II DIGITAL: Gold-plated RCA interconnect cable included

Dat is dus ook een beetje onduidelijk, pre-mounted betekent bij mij niet per se vast gesoldeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
overtones schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:22:
[...]

Nou ik heb echt m'n best gedaan met zoeken maar geen foto kunnen vinden van de achterkant van de versie zonder usb. De handleiding helpt ook niet.

Verder zijn de specs als volgt op de site van Pro-ject:

Essential II: Pre-mounted gold-plated RCA interconnect cable

Essential II Phono USB: Pre-mounted gold-plated RCA interconnect cable

Essential II DIGITAL: Gold-plated RCA interconnect cable included

Dat is dus ook een beetje onduidelijk, pre-mounted betekent bij mij niet per se vast gesoldeerd :)
Maar dat is het wel. Die dingen zitten gewoon vast gesoldeerd op een PCB'tje ergens intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
Henk schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:30:
[...]

Maar dat is het wel. Die dingen zitten gewoon vast gesoldeerd op een PCB'tje ergens intern.
Zal wel goed komen, volgens Schiit kan ik het allemaal inclusief aarde gewoon allemaal aansluiten op de Mani phono stage, als ik alles aangesloten heb in m'n nieuwe meubel zal ik eens een foto plaatsen.

Wordt een mooi cadeau voor mijzelf volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
overtones schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:22:
[...]

*Kuch*

http://echohifi.com/images/product/8793_4.jpg

YouTube: Pro-Ject Essential II Turntable Unboxing (Feat. Cruz)

Let op 't kabeltje als ie het uit de doos haalt.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
Oeps, heb dat filmpje zelfs bekeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
HvdBent schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:20:
Daar was ik dus ook geslaagd, zie mijn post een stukkie terug, maar ik noemde het Platina fairs. Zo heten ze nu blijkbaar. Ga er zeker eens terugkomen, omdat ze afgelopen zaterdag niet alles hadden staan. Een ander idee is om op 16 mei naar ze toe te gaan, dan organiseren ze zelf een beurs.

Even terug naar elementen, ik heb vandaag de AT95 weer eens getest en ik moet zeggen dat ik de Stanton trackmaster blijf prefereren. Deze heeft een veel voller geluid, die AT klinkt toch wat ielig. Wil best een AT440 kopen, maar straks klinkt dat ding vergelijkbaar als de AT95. Vond de AT440 wel veel detail hebben toen ik 'm gisteren probeerde. Dat was echter toch wat lastig beoordelen met de aanwezige apperatuur.

Vandaar mijn vraag: hoe verhouden de AT95, 120E en 440 Mla/b zich tot elkaar qua klank?

[ Voor 25% gewijzigd door musicfreak op 18-04-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Ik zie hier discussie over de aarde van een Pro-ject draaitafel. Ik heb zelf de RCA verlengd met een standaard verlengkabel, maar daar was geen aarde in verwerkt. Kan ik de aarde gewoon verlengde met een stukje stroomkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-10 12:33
AgeOfPanic schreef op maandag 18 april 2016 @ 19:41:
Ik zie hier discussie over de aarde van een Pro-ject draaitafel. Ik heb zelf de RCA verlengd met een standaard verlengkabel, maar daar was geen aarde in verwerkt. Kan ik de aarde gewoon verlengde met een stukje stroomkabel?
ja dit kan zeker gewoon een stuk stroomdraad pakken en met een kroonsteen of solderen aan elkaar maken. Je zou ze ook aan elkaar kunnen maken met boutjes en moertjes.
ik heb zelf een Phillips 877 en heb daar aan het uiteinde van de aarde een schroef klem gemaakt zo als te zien op de foto.

Afbeeldingslocatie: https://8d3big-sn3301.files.1drv.com/y3ml68m8H93h-ya17Bdvvdujjz51w9X_lCyJ0MM16ggUdj-NkGmPhDZbflWGctdRXEv2mHjxjBDgzb90b8yJZ01Qnv0pBhVRQVErMSzZilptEAeHyKoAFojV0uD4xgagE4KlR18qIHyIWOFDBASWyG5VQv4vbw0n6ug6XsVEq5CtMc?width=3840&height=2160&cropmode=none

Acties:
  • 0 Henk 'm!
musicfreak schreef op maandag 18 april 2016 @ 19:35:

Even terug naar elementen, ik heb vandaag de AT95 weer eens getest en ik moet zeggen dat ik de Stanton trackmaster blijf prefereren. Deze heeft een veel voller geluid, die AT klinkt toch wat ielig. Wil best een AT440 kopen, maar straks klinkt dat ding vergelijkbaar als de AT95. Vond de AT440 wel veel detail hebben toen ik 'm gisteren probeerde. Dat was echter toch wat lastig beoordelen met de aanwezige apperatuur.

Vandaar mijn vraag: hoe verhouden de AT95, 120E en 440 Mla/b zich tot elkaar qua klank?
De AT95e is naar mijn idee, stukken beter dan de Stanton trackmaster... De AT95e is een stuk homogener qua sound (ligt meer in balans qua hoog / midden / laag weergave)...

De AT440Mla is nog velen malen beter, maar ook een stuk duurder... Voor die 25 euro zou ik het wel weten... Weg met die trackmaster... Vooral omdat de trackmaster een zeer overdreven bas weergave heeft en hoog weergave die niet zo heel geweldig is (met dank aan de conische naald en stugge cantilever die je op alle DJ elementen / naalden aantreft)... Alleen als je DJ aspiraties hebt zou ik 'm gebruiken, anders heel snel overstappen op HIFI element...
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:19:

De eerste albums van de The Eagles, veelal country muziek... Dit in tegenstelling tot de latere albums van The Eagles, die juist meer richting pop / rock gingen...
https://play.spotify.com/album/2Lgsa7jbu86SK5zJVFCh3S

- The Marshall Tucker Band
(pop) country muziek... De band is om en na bij de jaren '70 van de vorige eeuw ontstaan...
https://play.spotify.com/album/3EfJmeiWiiBqNuval1dQea

- Black Berry Smoke
Zelfde genre als Zac Brown Band en is een mix van country en rock waarbij Black Berry Smoke meer naar rock neigt...
https://play.spotify.com/album/5KWVP2urw2Gvopysqte7ee

- Ilse Delange
Tjah, eerst een solo pop country carrière onder haar naam Ilse DeLange en sinds het songfestival van twee jaar terug is zij actief met een band (haar eigen oude band, maar dan her noemt?) en als toevoeging een tweede zanger onder de naam "The Common Linnets"...
https://play.spotify.com/album/7APjyQfUqUWjlViBq2FPaj

- Zac Brown Band
Zelfde genre als Black Berry Smoke en dus een mix van country en rock, maar Zac Brown Band richt zich meer op country dan Black Berry Smoke
https://play.spotify.com/album/4YjC2XwME8RP4rmSIeGK7I

Ik zal straks nog wel wat linkjes naar Spotify plaatsen zodat je kunt horen welke muziek het is....
Done!

[ Voor 45% gewijzigd door rcor op 18-04-2016 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Blij dat ik Spotify heb, zo eens luisteren :-)

AT95e en 440 lijken me ook stukken beter dan een Trackmaster, is die niet vooral voor Timecode vinyl bedoeld?
Geluid zal wel wennen zijn, maar ik denk dat je langere periode moet luisteren... niet snel omwisselen. Wennen aan het (betere) geluid en dan weer een keer terug naar die trackmaster en horen wat je mistte :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Overigens zijn die DJ-elementen wel handig om hangende LP's te repareren... Als de LP licht beschadigd is en daardoor hangt tijdens het afspelen, kun je de LP met een DJ element terug uit draaien tot de beschadiging voorbij bent... Daarna is er een kans dat je 'm ook weer normaal kunt afspelen...

Ik heb zo wel eens een eigen LP die bleef hangen op een bepaald punt gerepareerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat je dan eigenlijk doet is met die zware DJ ploeg de beschadigde voor op de vinyl akker weer recht ploegen. :P Oftwel met grof geweld een oud spoor in dat vinyl terugbeitelen. Maar het kan inderdaad werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op maandag 18 april 2016 @ 22:46:
Wat je dan eigenlijk doet is met die zware DJ ploeg de beschadigde voor op de vinyl akker weer recht ploegen. :P Oftwel met grof geweld een oud spoor in dat vinyl terugbeitelen. Maar het kan inderdaad werken. :)
Helaas heb ik m'n oude Mc crypt speler met SME aansluiting niet meer... Hierdoor kan ik dit trucje niet meer toepassen met m'n, inmiddels buiten gebruik zijnde, Stanton Discmaster V3...
Hoe bevalt de muziek in de linkjes naar Spotify?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
rcor schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:49:
De AT95e is naar mijn idee, stukken beter dan de Stanton trackmaster... De AT95e is een stuk homogener qua sound (ligt meer in balans qua hoog / midden / laag weergave)...

De AT440Mla is nog velen malen beter, maar ook een stuk duurder... Voor die 25 euro zou ik het wel weten... Weg met die trackmaster... Vooral omdat de trackmaster een zeer overdreven bas weergave heeft en hoog weergave die niet zo heel geweldig is (met dank aan de conische naald en stugge cantilever die je op alle DJ elementen / naalden aantreft)... Alleen als je DJ aspiraties hebt zou ik 'm gebruiken, anders heel snel overstappen op HIFI element...
Tsja, lastig, ik vind de Trackmaster lekkerder klinken, veel voller vooral. Inderdaad wat teveel laag, maar voor mij niet storend. Ik wil graag een hifi element kopen, om zo goed mogelijk met mijn vinyl om te gaan, maar dan wel graag een wat voller klinkend element dan de AT95. Vandaar mijn vraag hoe de 120 en 440 klinken in verhouding tot de 95. En misschien zijn er andere merken / typen hifi elementen aan te raden?

[ Voor 3% gewijzigd door musicfreak op 19-04-2016 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Laatst online: 08-10 07:59
masauri schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 19:34:
Terug van Utrecht met tussenstop aan men favo platenzaak.
380km en 3u50m gereden/onderweg geweest.
Nieuwe vondsten:
Utrecht:

Kenji Kawai – Ghost In The Shell (Original Soundtrack)
[afbeelding]
https://www.discogs.com/K...oundtrack/release/6741551
Hmm, die lag bij een Duitser. Nog een tijdje mee staan buurten met en andere Nederlander. Hoe klinkt deze , want het waren overduidelijk bootlegs en dat gaf hij ook toe, want op de achterkant staat een CD nummer? Hij had ook GITS -Innocence liggen en een mooie versie van Akira.

[ Voor 0% gewijzigd door ZFLaSH op 19-04-2016 07:07 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

ZFLaSH schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 07:07:
[...]

Hmm, die lag bij een Duitser. Nog een tijdje mee staan buurten met en andere Nederlander. Hoe klinkt deze , want het waren overduidelijk bootlegs en dat gaf hij ook toe, want op de achterkant staat een CD nummer? Hij had ook GITS -Innocence liggen en een mooie versie van Akira.
Klinkt best wel goed, heel helder, echt een zuivere pressing.
Ben er heel tevreden van!

Die akira heb ik ook gezien, was wel leuk zo'n bak te zien met anime spul.
Heb helaas vergeten te noteren welke stand het was.
Er was een stand verderop die ze ook had, maar veel minder anime erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Laatst online: 08-10 07:59
masauri schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:02:
[...]

Klinkt best wel goed, heel helder, echt een zuivere pressing.
Ben er heel tevreden van!

Die akira heb ik ook gezien, was wel leuk zo'n bak te zien met anime spul.
Heb helaas vergeten te noteren welke stand het was.
Er was een stand verderop die ze ook had, maar veel minder anime erbij.
Dat is mooi! Zat erg te twijfelen en had het voor die 14 euro eigenlijk gewoon moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
musicfreak schreef op maandag 18 april 2016 @ 19:35:
[...]

Daar was ik dus ook geslaagd, zie mijn post een stukkie terug, maar ik noemde het Platina fairs. Zo heten ze nu blijkbaar. Ga er zeker eens terugkomen, omdat ze afgelopen zaterdag niet alles hadden staan. Een ander idee is om op 16 mei naar ze toe te gaan, dan organiseren ze zelf een beurs.
Thanks voor de link, ik moet eerlijk zeggen dat de online PR van het vinyl archief en Estrado niet uitblinken in duidelijkheid, het was dat ik bij de Aldi een platenverzamelaar tegenkwam (met gelukkig een andere smaak als ik) anders had ik er niet van geweten. De eerdere platenbeurs in februari was ik wel tegengekomen, maar die van 16 mei niet..... (ook niet met google)
Wat platenspelers betreft, ik heb nog een oude phillips 202 met een door mijn vader gecustomizede naald, die moet aan een voorversterker (als ik de stekker heb gesoldeerd) heb voor de vlug een denon dp-29f gekocht, lees er veel commentaar op (slecht spul, kan niet tegen concurrentie op) maar hij valt mij erg mee. e.e.a. nu gekoppeld aan mijn Denon D-M40. Wil de platenspeler (als moeder de vrouw niet thuis is) nog eens beneden proberen aan mijn Onkyo, met Klipsch reference speakertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-10 05:21
rcor schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:52:
Overigens zijn die DJ-elementen wel handig om hangende LP's te repareren... Als de LP licht beschadigd is en daardoor hangt tijdens het afspelen, kun je de LP met een DJ element terug uit draaien tot de beschadiging voorbij bent... Daarna is er een kans dat je 'm ook weer normaal kunt afspelen...

Ik heb zo wel eens een eigen LP die bleef hangen op een bepaald punt gerepareerd...
Ik gebruikte daar ook een naald voor die ik alleen daarvoor in huis had, tot ik dit filmpje tegenkwam.

Audio zacht want de muzak is :r

[ Voor 8% gewijzigd door Bestla op 19-04-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
musicfreak schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 06:59:
[...]

Tsja, lastig, ik vind de Trackmaster lekkerder klinken, veel voller vooral. Inderdaad wat teveel laag, maar voor mij niet storend. Ik wil graag een hifi element kopen, om zo goed mogelijk met mijn vinyl om te gaan, maar dan wel graag een wat voller klinkend element dan de AT95. Vandaar mijn vraag hoe de 120 en 440 klinken in verhouding tot de 95. En misschien zijn er andere merken / typen hifi elementen aan te raden?
Ik krijg komende week een AT95e binnen, ik kan je dan wel globaal vertellen welke cartridge wat voor geluid geeft tov een Ortofon OM-5e en 2M Red :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henk schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:17:
[...]

Ik krijg komende week een AT95e binnen, ik kan je dan wel globaal vertellen welke cartridge wat voor geluid geeft tov een Ortofon OM-5e en 2M Red :)
Mijn gevoel zegt mij dat die AT95e van 25 euro zowel de OM5e als 2M red verslaat als het om de geluidskwaliteit en homogeniteit gaat... Als je van oorsprong voor een 2M Red wilde gaan, kun je beter een AT440Mla / AT440Mlb kopen... Die zijn onverslaanbaar in hun prijs klasse...
Bestla schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:34:
[...]

Ik gebruikte daar ook een naald voor die ik alleen daarvoor in huis had, tot ik dit filmpje tegenkwam.
[video]

Audio zacht want de muzak is :r
Volgens mij heb ik dit filmpje in het verleden ook al eens gezien op YouTube... Als je een beetje handig bent is het een goede manier om je LP's te repareren... :)

[ Voor 62% gewijzigd door rcor op 19-04-2016 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
HvdBent schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:39:
[...]

Thanks voor de link, ik moet eerlijk zeggen dat de online PR van het vinyl archief en Estrado niet uitblinken in duidelijkheid, het was dat ik bij de Aldi een platenverzamelaar tegenkwam (met gelukkig een andere smaak als ik) anders had ik er niet van geweten. De eerdere platenbeurs in februari was ik wel tegengekomen, maar die van 16 mei niet..... (ook niet met google)
Dat laatste is ook niet zo gek als je naar de URL kijkt (wat Google ook doet): platinafairs.com/platen-en-cd-beurs-in-estrado-7-februari En daar staat dan de info over 16 mei... Bij de agenda ook niet trouwens. 8)7 Dus idd, de PR kan nog wat beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
Gelukkig zijn heel veel releases van RSD 2016 op MP te vinden..............voor mooie bedragen. Dat is gaat niet meer over liefde voor muziek of vinyl, maar alleen maar over speculeren. Toegegeven, ik heb niets met RSD, maar nog minder met speculanten :( .

Gelukkig zijn er nog meer dan genoeg mensen die wel redelijke prijzen vragen op MP :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Er was blijkbaar ook een geheime RSD release: https://www.discogs.com/P...ghty-Five/release/8404915
Packaged in a plain white paper sleeve.

Radio edit of Paul McCartney and his post-Beatles band Wings classic 'Nineteen Hundred And Eighty Five’. Remixed by Timo Maas and James Teej.

Secret RSD release. Limited to 100 copies worldwide, exclusively released through Phonica records. From Phonica records blog (http://www.phonicarecords.com/web-blog/official/1): "A few weeks ago, a mysterious 12" showed up on our doorstep with an even more mysterious edit of Wings' 'Nineteen Hundred Eighty Five' on it. The record sold out within the hour and was flippin' for over £280 on Discogs and Ebay. Now it's back again in the form of a VERY LIMITED 7'' (worldwide exclusive for Phonica Records [100 copies])... The artist behind this edit is revealed on the B side... BE QUICK!"

Zucht...Waar ging RSD ook al weer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Zijn er al mensen die ervaringen met de Music Hall mmf-2.3 kunnen delen? Ik heb recentelijk een Pro-Ject Debut Carbon DC gekocht, maar begin mijn twijfels te krijgen als ik de nieuwe Music Hall zit te bekijken (ziet er goed uit!). Ik ben echter totaal niet bekend met het merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Dacht dat het gewoon een 'standaard' Pro-Ject tafel was met een ander merkje, maar schijnbaar toch wat wijzigingen.

Wat mis je aan de Pro-Ject?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 20 april 2016 @ 21:25:
Dacht dat het gewoon een 'standaard' Pro-Ject tafel was met een ander merkje, maar schijnbaar toch wat wijzigingen.

Wat mis je aan de Pro-Ject?
Dat dacht ik inderdaad ook. Het is ook nog wel een klein beetje het geval natuurlijk, hij is bijna identiek aan de Pro-Ject tafels op wat tweaks na. Laten we eerlijk zijn: ik mis zo snel niets aan mijn huidige tafel. De verschillen tussen deze 2 tafels zullen in de details zitten welke ik met mijn beperkte ervaringen toch niet ga horen. Gezien de Music Hall vrij nieuw is ben ik toch even gaan speuren. Als ik dan 450 euro betaal dan probeer ik natuurlijk het meeste voor mijn geld te krijgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 22:16
Ik kon het niet laten om alvast te posten...
Nieuwe aanwinst:
Zo heb ik 1 platenspeler (de bovenste) maar geen plaats om het neer te zetten.
En zo heb ik er 2 (de onderste is snaar aangedreven met een vrij nieuwe snaar en ik heb hem op deze set horen spelen en klonk zeker niet verkeerd).

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/IMG_20160420_210223_zps4xyivh7g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/IMG_20160420_210234_zpstsbox1mh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/IMG_20160420_210250_zpsn94npx0h.jpg

Eindelijk het rack gevonden wat ik zocht. Compleet met losse voor en eindversterker, digitale tuner en casettedeck met GX koppen.
Er zal een draaitafel (Akai AP-821) bij maar ik had de bij deze set behorende draaitafel (Akai AP-D40) al staan, idem de timer en equalizer (eigenlijk heb ik volgens mij 1 versie te laag voor deze set maar ik blijf rondkijken).

De algemene staat is niet verkeerd, er moet een lampje vervangen worden van de voorversterker, snaartjes vervangen van het deck, wieltjes van het rack vastzetten en dan nog wat optische dingen aan het rack maar voor de rest ziet het er niet verkeerd uit.

Omdat het hier over vinyl gaat zal ik het daar maar bij houden.
Zover ik heb kunnen zien kunnen er 2 draaitafels aangesloten worden op de voorversterker maar ik hou het bij 1 (kan de 2e ook niet kwijt).
De deksel van de 2e draaitafel is nogal bekrast, zonde maar niets aan te doen.
Ik las wel mee met alle LP aankopen maar was er zelf nog niet echt mee bezig maar het kriebelt inmiddels een stuk meer :p

Als ik voor 2e hands LP's ga kijken is er iets waar ik op moet letten?
Ik snap dat er geen krassen over de plaat moeten lopen en dat ie recht/vlak moet zijn.
Misschien zeg ik nu iets doms maar ik lees wel eens dat een versleten naald de groeven geen goed doen, is dat te controleren?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
Je kan het in ieder geval horen aan de S klanken die veelvuldig te horen zijn als de naald versleten is.

Maar het advies blijft om het zo snel mogelijk te vernieuwen.

Als je een vergrootglas met een goede vergroting hebt, zou je kunnen zien hoe de naald er uit ziet.
Afbeeldingslocatie: http://www.hifistereo.nl/files/Arthur%20Smit/image/a78f068834fa636fae2f24cdc8ab25e1.jpg

Maar het blijft lastig om op zicht te bepalen of de naald versleten is. Gewoon vervangen is altijd de beste optie.

[ Voor 50% gewijzigd door Bestla op 21-04-2016 07:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
Ad de Jong schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:46:
Ik kon het niet laten om alvast te posten...
Nieuwe aanwinst:
Zo heb ik 1 platenspeler (de bovenste) maar geen plaats om het neer te zetten.
En zo heb ik er 2 (de onderste is snaar aangedreven met een vrij nieuwe snaar en ik heb hem op deze set horen spelen en klonk zeker niet verkeerd).
........
........
Als ik voor 2e hands LP's ga kijken is er iets waar ik op moet letten?
Ik snap dat er geen krassen over de plaat moeten lopen en dat ie recht/vlak moet zijn.
Misschien zeg ik nu iets doms maar ik lees wel eens dat een versleten naald de groeven geen goed doen, is dat te controleren?
Leuk! Vroeger hadden wij een vergelijkbare set thuis. Dan wel een geïntegreerde versterker en analoge tuner, maar in 'hetzelfde' rek. De hoekstukken voor montage hebben een rubberachtige uitstraling, vond ik altijd. Nostalgie! Onze set is naar de stort gegaan. Wist ik toen dat heel veel audioapparatuur op relatief eenvoudige manier op te knappen is.......

Wat LP's betreft noem je de 2 belangrijkste zaken al. Verder kan de staat van de hoes een indicatie zijn van de staat van het vinyl, maar dat hoeft dus niet. Laatst zag ik een album van Janis Joplin waarvan de hoes nog goed was, maar het vinyl hoofdzakelijk uit vegen en krassen bestond. Die heb ik dus laten liggen. Ik zou voornamelijk gezond boeren verstand gebruiken. En meestal begin je toch met een paar gangbare (en dus niet te dure) albums waar je je geen buil aan kunt vallen. De collector items (picturedisks, bootlegs en RSD-releases, enzovoort) komen dan vanzelf (of niet ;) ). En het is ook leuk om af en toe een nieuw album te kopen.

Als je geen mogelijkheid hebt om LP's met bijvoorbeeld een Knosti, schoon te maken, is het handig om er ook op te letten dat ze niet (te) vuil zijn. En natuurlijk zijn er mogelijkheden om een LP ook zonder een Knosti schoon te maken. Kost alleen meer tijd en levert wat meer rommel op, is mijn ervaring.

Geniet er van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Prince is overleden...57 is echt veels te jong.

Ben nu benieuwd hoeveel lp's/maxi's/singles van Prince er nu op Marktplaats aangeboden gaan worden (bah!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:48

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ach, dan worden die van Bowie misschien weer wat goedkoper omdat deze in de vergetelheid worden gedrukt :P

Oh, nog even mijn loot van het Roadburn festival. Het lukt mij elk jaar maar niet om onder de veertien platen te komen...
En slechts vijf platen van acts die ik heb gezien. Een paar van acts die er vorig jaar stonden en nog wat 'backlog':

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/1zbfm1k.jpg

Van links naar rechts:

Sinistro - Semente
The Heads - Live at Roadburn 2015 (2LP Pink)
Pentagram - Be Forwarned
Ecstatic Vision - Sonic Praise
Cult of Occult - Five Degrees of Insanity
Zone Six - Love Monster (Clear vinyl signed by the band)
Sunn O))) - Domkirke (2LP grey)
King Dude - Fear (Clear vinyl)
Urfaust - Apparitions (Red vinyl)
Circle - Hissi
Pelican - Ephemeral
Blind Idiot God - Before Ever After (2LP transparant purple signed by the band)
Circle - Leviatan
Ulver - Perdition City (2LP white vinyl)

[ Voor 98% gewijzigd door Nyarlathotep op 21-04-2016 22:55 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
LaFleche schreef op donderdag 21 april 2016 @ 20:20:
Prince is overleden...57 is echt veels te jong.

Ben nu benieuwd hoeveel lp's/maxi's/singles van Prince er nu op Marktplaats aangeboden gaan worden (bah!)
Hopelijk veel voor weinig... heb slechts 2 albums, begon hem langzaamaan te ontdekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Purple Rain LP en 12" maxi single + diverse 7" oa Puprple Rain, Let's go Crazy.

Gekocht in de tijd dat die nummers uitkwamen dus originele persingen. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Bestla op 22-04-2016 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Vorige week in 020 geweest, kwam in een tent terecht die vroeg echt de hoofdprijs voor 2e hands vinyl.
Een Kraftwerk - Radioactivitat met een gat in de hoes en erbarmelijke staat 30 euro.
Tevens heeft Game over nu ook 2e hands house vinyl, ongeveer 10 per stuk.

Laatste aankoop was trouwens #SUPER van de pet shop boys.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oeps.... Welke tent was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Dit was Sugar and Spice in de gasthuis molenstraat

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm geen aanbeveling dus. :)

Overigens is het niet allemaal rozegeur en maneschijn voor al die "hippe" en helaas meestal te dure record stores in onze hoofdstad.

Ik heb gezien hoe in een particuliere kringloop in Amsterdam Zuid een vleugel van het pand langezamerhand werd omgetoverd tot een echte record store met een complete, gesorteerde collectie. Geen kringloopprijzen maar ook niet heel duur.

Deze winter nog was de store compleet aangekleed met overal vinyl decoratie en professionele platenbakken, en voorzien van een full time verkoper, ze verkochten ook vintage apparatuur. Van de week kom ik er weer eens langs en er is niks van over: een onbemande vleugel waar vooral allemaal troep weggestouwd staat, wat onverkoopbare oude meuk apparatuur, slechts 1 klein rekje met onverkoopbaar klassiek en andere meuk dat onbereikbaar achter de andere troep staat herinnert nog aan de platenzaak die met veel moeite is gecreeerd, naast de decoratie op wanden, ramen en plafonds die nog een en al vinyl ademt.

Social media promotion compleet met filmpjes mocht niet helpen blijkbaar, in november waren ze nog bezig met een webshop, jaja! En nu dus weg. Redelijk hilarisch:

YouTube: De Hipster Kringloop een echte buurtwinkel vol verrassingen.

https://www.facebook.com/Amsterdam-Records-1014312405265284/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
gisteren ook bij de kringloop wat gehaald, een album van Neal Diamond die is alleen vies (schoonmaken)
En een van Ike en Tina, die mag de kliko in, een en al krassen, alsof hij in de tuin als tafelonderzetter is gebruikt, echt verschrikkelijk. Verder alleen van die gouwe ouwe Manke Nelis herrie bij de kringloop, dus daar hoef ik niet meer te zoeken. 16 mei maar eens naar de beurs in Harderwijk, eens zien of er nog iets interessants tussen zit...
Pagina: 1 ... 33 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.