Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 101 Laatste
Acties:
  • 590.839 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Gloeiende gloeiende gvdddd....

Daarnet een lp op aan het zetten, maak ik een stomme beweging waardoor de naald tegen de zijkant van de lp botst... naald afgebroken.... :( :( :(

Heb misschien een nieuwe gevonden, maar helaas nog geen centen om hem te kopen... |:(
Daar gaat m'n originele Shure M95ED :'(

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shaggy8675 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 19:25:

Daarnet een lp op aan het zetten, maak ik een stomme beweging waardoor de naald tegen de zijkant van de lp botst... naald afgebroken.... :( :( :(

Heb misschien een nieuwe gevonden, maar helaas nog geen centen om hem te kopen... |:(
Ik zou nu de aangelegenheid grijpen om 'm te vervangen door een Audio Technica AT95e... Die klinkt een stuk beter (lees niet wollig zoals de Shure... De AT95e heeft een veel betere Homogeniteit in het geluid)... Voor nog minder 30 euro per element incl. verzendkosten via William Thakker in Duitsland... :)

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:23
Wees blij dat je geen koetsu hebt...

Enfin, ik begin maar weer een betoog over mijn liefde voor volautomaten :D (al ben ik best handig en precies met mijn horlogemakershandjes)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shaggy8675 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 19:25:

Afhankelijk van je budget zou je er ook nog een nieuwe Jico Sas stylus in kunnen monteren.

http://www.jico-stylus.com/product_info.php?products_id=1032

Ik hoor eigenlijk alleen maar goede verhalen over de Jico Sas naalden, voor onder andere dus de M95ED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Ja die zijn ook heel goed. Een betere vervangingsnaald bestaat er waarschijnlijk niet.
Maar de prijs is natuurlijk een ander verhaal.
133 dollar, daar komt nog $16,67 bij.
Da's omgerekend ca 135 euro
Dan krijg je 21% btw daarover, en wellicht nog 2% importbelasting, en 17,50 aan kosten voor de inklaring te regelen.
Totaal dus €183,55
Da's natuurlijk best een duur naaldje.
Daarvoor haal je ook een at-440mlb en heb je nog een beetje geld over. Of een ortofon 2m blue, super om20, etc.

[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 06-02-2016 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:42
Thorens TP-60 'taartschep', AT-95e en David Bowie - Station to Station :)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/YMPxBcrpvGURM3pqimt9BQXX/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 18:59:
Even mat omgedraaid, is type SFTG172-01, volgens Google her en der 6mm dik. Geen originele voor de tafel dan dus?

Dikte komt nu mooi uit met de HS-180 headshell icm AT440MLa, kan wel een wat dunnere mat regelen (bv de "vinylvrienden Masterplatter" (leren mat in leuk kleurtje)) zou alleen betekenen dat ik weer terug moet naar de Technics headshell, anders staat de arm niet horizontaal.
Okee, maar weer ff opgezocht en cross-reference gedaan met de service manuals, want ik vergeet het ook elke keer. Schrijf ik het hier nu op dan kan ik het hopelijk terugvinden. ;)

Je hebt verschillende soorten Technics matten die onderling allemaal min of meer passen:
1. SFTG172-01 voor de eerste 1200mk2 series, 1700-1800mk2 serie. 6 mm dik, 590 gram (1600mk2 mat is even dik maar heeft uitgesneden spleten voor automatische plaatgrootte herkenning.)
2. RGS0010 voor de latere 1200 mk2 / mk5 series. 4.5mm dik, 470 gram.
3. RGS0008 voor de laatste 1200 m3d / mk5 series. 3mm dik, 300 gram.
1. SFTG1x0-01 voor de oude 1300-1500 serie, met vele ribbeltjes waar stof in blijft zitten. 2.5mm dik, 210 gram.
2. SFTG170-01 of SFTG-170-M01 voor de 1600-1800, 13x1/14x1 en 1300-1500mk2 series. 3 mm dik, 300 gram.
3. SFTG-320-01 voor de goedkopere 5x00, 3x00, D, en Q series. 3.5 mm dik, 350 gram.

Jouw mat is dus de dikste en niet origineel voor de 1700.

Fotootje van een paar van mijn matten, van dun naar dik de SFTG-170-M01, SFTG-320-01, SFTG172-01.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LZXXwPX.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tavdnAS.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 17:57
Is 1700mk2 he, dus volgens jouw lijstje wel origineel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ahhhh ok, dan klopt t ja! Dan heb je wel de R clamp nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 09:24

Scighera

swim-bike-run

rcor schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 19:40:
[...]

Ik zou nu de aangelegenheid grijpen om 'm te vervangen door een Audio Technica AT95e... Die klinkt een stuk beter (lees niet wollig zoals de Shure... De AT95e heeft een veel betere Homogeniteit in het geluid)... Voor nog minder 30 euro per element incl. verzendkosten via William Thakker in Duitsland... :)
http://www.ebay.de/itm/Au...18b6a8:g:tKoAAOSwl8NVetcI

Draait ook hier naar volle tevredenheid :P

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Laatst online: 28-09 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Ja, zal eens gaan kijken. Er zijn nieuwe naalden voor te krijgen, maar wellicht een compleet nieuwe cartridge. Zal die AT95e eens bekijken. Ander wellicht iets van Ortofon Red of Blue oid.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De AT95E is inderdaad een optie op de PL-200 van shaggy8675. Wat ook kan is een AT100E. Is wat duurder, maar wel een mooiere 0.3 x 0.7 mil elliptische naald vs de entry level 0.4 x 0.7 mil elliptical van de AT95E. Voordelen: speelt met een lagere naalddruk en je kan ook naalden upgraden in de serie AT120Eb, AT440MLb.

http://www.ebay.de/itm/OR...7a6515:g:EDMAAOSwrklVGY6b

De AT100E is wel wat complianter dan de vrij stugge AT95E, zit tussen deze en de AT440MLb in. Hangt ook een beetje van de eff. massa vd arm op de Pioneer af, maar ik denk dat beide wel passen.

De Ortofon 2M Red is nog weer een stukkie duurder maar naar mijn mening niet beter dan de AT100E. Ook daar een upgrade pad naar de 2M Blue, mooi ding maar wel al tegen de 200 euro en dus geduchte concurrentie van de AT440MLa.

De 2M naalden zijn minstens zo compliant als de AT440Mla, kijk ik naar de PL-200 arm dan zit daar een behoorlijk dik contragewicht op en een vrij dikke armbuis, ik denk dat deze niet al te licht is. Mijn gevoel zegt dan eerder de AT100E of AT95E.

[ Voor 33% gewijzigd door Cap op 07-02-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:23
Soms is het goed zoeken naar een goede prijs voor het element van je keuze. Ik heb op ebay een (nieuwe) Ortofon 2M Bronze gekocht voor 253 dollar (inclusief verzenden). Je moet dan wel weten welk element je wilt hebben, want even luisteren is er natuurlijk niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Cap schreef op zondag 07 februari 2016 @ 00:05:
Ahhhh ok, dan klopt t ja! Dan heb je wel de R clamp nodig.
8)7

Toch eens naar een dunnere mat op zoek dan ;-)

Zal ok die AT100e eens gaan bekijken, de Sony hier staat al even stof te happen op de kast incl oud Denon DL60 elementje waarvan ik de staat niet weet, liever wat vers erin en om daar nu ook een AT440MLa/b in te stoppen is me wat prijzig. Andere optie is uiteraard de AT95e.

Dan nog een plek verzinnen om hem neer te zetten. Ooit eens geprobeerd naast mn pc wat neer te zetten, maar dat gaat niet werken, amper plek en te onhandig. Misschien eens wat opruimen zodat ie in de kast kan, setje Boston A25 eraan en spelen maar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-09 08:25
cmndr_adama schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:27:
Thorens TP-60 'taartschep', AT-95e en David Bowie - Station to Station :)
[afbeelding]
Mooie combi, een Thorens en een AT95E, vind ik zelf tenminste.
Ik vraag me wel af, als ik de foto bekijk, welke afstandhouder je gebruikt. Helaas zat er bij mijn TD166 maar eentje bij. De rest was, net als de mal, playa-pleitos. Vandaar mijn nieuwschierigheid.

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vintage1967 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:14:
[...]

Ik vraag me wel af, als ik de foto bekijk, welke afstandhouder je gebruikt. Helaas zat er bij mijn TD166 maar eentje bij. De rest was, net als de mal, playa-pleitos. Vandaar mijn nieuwschierigheid.
Een Dual 1226 / 1224 combineert ook erg goed met een AT95e... :) Ik heb de AT95e nog nooit ergens zo homogeen horen spelen als gemonteerd op de genoemde Duals... Aanrader dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
coinman63 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:02:
Soms is het goed zoeken naar een goede prijs voor het element van je keuze. Ik heb op ebay een (nieuwe) Ortofon 2M Bronze gekocht voor 253 dollar (inclusief verzenden). Je moet dan wel weten welk element je wilt hebben, want even luisteren is er natuurlijk niet bij.
Klopt, bijvoorbeeld een DL-103R (let op de R) in de VS voor 233 euro inc verzenden, dan komt er nog een karrenvracht aan kosten bij vanwege onze vrienden van de douane, maar toch, hier moet je 400 euro aftikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
Vintage1967 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:14:
[...]

Idem, ik heb ook geen mal of andere afstandhouder. Ik heb 'm 2x afgesteld met verschillende protractors, de laatste (en voor mij beste) was de Thorens Baerwald van vinylengine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
cmndr_adama schreef op zondag 07 februari 2016 @ 19:56:
[...]

Idem, ik heb ook geen mal of andere afstandhouder. Ik heb 'm 2x afgesteld met verschillende protractors, de laatste (en voor mij beste) was de Thorens Baerwald van vinylengine.
Heb ik ook gebruikt. Beviel mij ook het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-10 14:16
Eerste ervaringen met de AT 440MLB...

Van een vriend kreeg ik een derde platensdraaier, een Dual 510 die helemaal opgeknapt moest worden, eens diehelemaal klaar was, vond ik het een goed idee om mijn 6-maanden oude AT-95E die op mijn Technics SL-1500 stond op de Dual te monteren, hele aangename combinatie en weer een mooie platendraaier van de sloop gered.
Nu zat ik natuurlijk zonder element op de Technics. Dan maar een AT 440MLB gekocht, vooral wegens de zeer goede reviews en het feit dat deze klaarblijkelijk een zeer goede "tracking" had.

Ik weet nog goed hoe ik een maand of zes geleden op aanraden van enkele vriendelijke tweakers de AT95E kocht, en ik herinner me hoe iemand zei "zie het als een startelement, blijft het een hobby waar je veel mee bezig bent, kan je dan later iets beters kopen".
En daar ik toch dagelijks een plaat of 5 draai, en al bijna 300 LPs kocht de laatste 6 maanden is deze hobby inderdaad een blijvertje voor me ;)

Ik ben nu bezig met het inspelen van de AT 440MLB, zit nog maar een plaat of 10 ver maar heb al wat conclusies kunnen trekken.
  • De inner-groove distortion is merkbaar beter...ik heb met opgezet enkele platen getest waar ik voordien toch bij de laatste track toch serieus wat kwaliteitsverlies had en deze spelen stukken beter..zeer grote vooruitgang.
  • Het instellen van het element met een protractor ging veel makkelijker, terwijl ik de AT95E helemaal vooraan op de headshell moest zetten, en nog geen perfecte uitlijning kreeg, de AT 440MLB netjes in het midden van de shell zit, met heel veel ruimte voor fine-tuning.
  • De AT 440MLB is minder vergevingsgezind dan de AT95E. Van de 10 platen die ik draaide waren er drie waar er een skip inzat, die skips had ik niet met het vorige element. Ook was de stylus serieus vuil na het spelen van die platen. Ik denk dat het drie platen waren die ik nog met de originele Knosti vloeistof heb gewassen (mijn eerste 50 platen of zo werden hiermee gewassen voor ik overschakelde naar QS en l'art du Son) Dus waarschijnlijk gaat de AT 440MLB dieper de groeven in en haalde er vuil uit (of Knosti vloeistof-prut. Na een nieuwe wasbeurt met de betere vloeistof was de skip verdwenen en bleef de naald schoon
  • Het AT 440MLB element hangt een stuk lager dan de AT 95E, .slechts enkele mm meer tussen de plaat en de "buik" van het element. Gelukkig heb ik een hele dunne kurken mat (3mm). Het is geen probleem, maar wel een beetje eng om naar te kijken en helaas kan mijn arm niet in de hoogte worden aangepast
Ik ben benieuwd hoe de klank zal evolueren, ik zit nu aan +- 6 uren inspeeltijd, naar wat ik verneem komt er nog een (positieve) verandering na +- 20 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:14

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik zou mij niet blind staren (of luisteren in dit geval) op het 'inspelen'. Vaak krijg je het placebo effect en 'denk' je dat het beter klinkt ;)

Ik heb zelf de a-versie van dat element en die klinkt geweldig. Wat ook ik inderdaad merk is dat elke beschadiging aan de plaat duidelijk hoorbaar is. Inderdaad een weinig vergevingsgezind element.

Ik zoek zelf nog iets om de naald(tip) mee schoon te maken. Er stond een tijd geleden iets over een blokje dat je kon kopen bij de Blokker maar ik heb daar nooit iets kunnen vinden.
Stof krijg ik met het borsteltje wel van de naald maar het gaat soms heel moeizaam. Alsof er iets 'plakt'.
Waar kan ik terecht voor iets om de naald mee schoon te maken?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
Nyarlathotep schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:09:
Ik zou mij niet blind staren (of luisteren in dit geval) op het 'inspelen'. Vaak krijg je het placebo effect en 'denk' je dat het beter klinkt ;)

Ik heb zelf de a-versie van dat element en die klinkt geweldig. Wat ook ik inderdaad merk is dat elke beschadiging aan de plaat duidelijk hoorbaar is. Inderdaad een weinig vergevingsgezind element.

Ik zoek zelf nog iets om de naald(tip) mee schoon te maken. Er stond een tijd geleden iets over een blokje dat je kon kopen bij de Blokker maar ik heb daar nooit iets kunnen vinden.
Stof krijg ik met het borsteltje wel van de naald maar het gaat soms heel moeizaam. Alsof er iets 'plakt'.
Waar kan ik terecht voor iets om de naald mee schoon te maken?
Je bedoelt de Magic Eraser sponsjes van Mister Proper (of gelijk welk ander merk)
Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/photo/v2/751526972/Mr_clean_magic_eraser_sponge.jpg_220x220.jpg

Je knipt het witte gedeelte in kleine dunne plakjes, leg ze op het plateau en laat de naald er een paar keer op en neer op zakken, zonder dat de sponsjes bewegen. De naald drukt in de massa en laat alle vuil achter.
Voorzichtig zijn dat het sponjes niet beweegt anders krijg je schade, enkel op en neer, niet zijdelings.
Ook de sponsjes niet op een plaat leggen...ze zullen krassen maken.

Worden ook verkocht in ronde potjes, "speciaal" om naalden te kuisen waar je de naald in laat zakken, maar die kosten het tienvoudige van de sponsjes en zijn identiek hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:14

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Thanks!

Ik zie nu bij de Blokker deze. Neem aan dat dit hetzelfde is? Straks even eentje halen :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
Nyarlathotep schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:06:
Thanks!

Ik zie nu bij de Blokker deze. Neem aan dat dit hetzelfde is? Straks even eentje halen :)
Yep schoonmaaksponsjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Hele lichte brom.......oorzaak?
Als ik mijn versterker op Phono zet en het volume flink opkrik, dan hoor ik een hele zachte brom/zoem.
Deze is weg als ik stekkertjes uit de ingang haal.
Ik heb de Phono kabel al omgedraaid, de massa kabel al los en vast gedraaid (aan beide kanten)
Je hoort het normaal gesproken niet maar het feit dat er een brommetje zit, irriteert mij mateloos.:-)

Nu is het wel de kabel die bij de platenspeler zat (project 1.3) en er ligt ook een 'kopermijn' aan andere kabels in de buurt.
Zal een goede geshielde phonokabel soelaas bieden? En zo ja: goede tip qua merk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwacht geen wonderen van die magic eraser. Ik heb er zelf ook wel eens mee lopen stoeien maar even goed borstelen met een fijn naaldborsteltje werkt gewoon beter. Op zich niet geheel bezijden verwachting, aangezien het recht in en uit een sponsje laten zakken van de naald natuurlijk toch grote kans houdt dat niet alle punten van het miniscule naaldtipje geraakt worden + ook nog eens al het vuil er in één keer netjes afgetrokken wordt. Het doet me een beetje denken aan die reclames voor dit soort producten in de badkamer en keuken: daar zie je altijd dat het in één handbeweging met de spons blinkend schoon wordt, in werkelijkheid moet je gewoon herhaald poetsen en geduld hebben. :)

Brom: is de brom werkelijk hoorbaar op het niveau dat je naar muziek luistert? Zo nee, dan gewoon zo laten. Bij phono signalen gaat het om millivolts die over de kabels gaan itt de volts van een cd speler e.d. Er vindt vervolgens enorme versterking van het signaal plaats in de phono pre en de (voor)versterker. Gevolg is dat elk klein beetje ruis en brom wat er aanwezig is ook versterkt wordt. Het is dus vrijwel onmogelijk om helemaal geen enkele (50Hz, lichtnet) brom of ruis te horen als je een versterker vrijwel vol opendraait. Gelukkig komt in dagelijks gebruik de volumeknop van een versterker nooit verder dan de helft. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 08-02-2016 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede middag,

Na weken dit topic en het vorige doorgespit te hebben, ben ik 2 weken geleden ook begonnen met een platen-
speler. Heb gekozen voor een Denon DP300F, met nu nog het orginele element.
Tevens al een bescheiden platencollectie aangelegd (via marktplaats) en een Knosti gekocht.

Nu ik een 100tal platen heb gewassen is mijn vloeistof hartstikke bruin geworden.
Nu wil ik de vloeistof zelf gaan maken met , water uit de condensdroger(gedestilleerd toch?)
en heb als alcohol, gedenatureerde alcohol van 96% gevonden.

Kan ik hiermee nu veilig reinigingsvloeistof maken? en moet er nu een drupje afwasmiddel bij?
Alvast hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 13:46
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:12:
Goede middag,

Na weken dit topic en het vorige doorgespit te hebben, ben ik 2 weken geleden ook begonnen met een platen-
speler. Heb gekozen voor een Denon DP300F, met nu nog het orginele element.
Tevens al een bescheiden platencollectie aangelegd (via marktplaats) en een Knosti gekocht.

Nu ik een 100tal platen heb gewassen is mijn vloeistof hartstikke bruin geworden.
Nu wil ik de vloeistof zelf gaan maken met , water uit de condensdroger(gedestilleerd toch?)
en heb als alcohol, gedenatureerde alcohol van 96% gevonden.

Kan ik hiermee nu veilig reinigingsvloeistof maken? en moet er nu een drupje afwasmiddel bij?
Alvast hartelijk dank.
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw benul wat er in die reinigingsvloeistof zit (maar ben wel erg benieuwd, dus ga zo eens zoeken :P ) maar heb wel een tip voor wat betreft het water; gedestilleerd water koop je bij de supermarkt voor nog geen euro de liter. Dat lijkt mij een stuk beter spul dan wat er uit je droger komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Als alcohol IPA pakken, online te krijgen. Water idd bij de supermarkt, of bv Hornbach per kan van 5 liter.
Drupje wasmiddel of wetting agent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Cap schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:05:
Brom: is de brom werkelijk hoorbaar op het niveau dat je naar muziek luistert? Zo nee, dan gewoon zo laten. Bij phono signalen gaat het om millivolts die over de kabels gaan itt de volts van een cd speler e.d. Er vindt vervolgens enorme versterking van het signaal plaats in de phono pre en de (voor)versterker. Gevolg is dat elk klein beetje ruis en brom wat er aanwezig is ook versterkt wordt. Het is dus vrijwel onmogelijk om helemaal geen enkele (50Hz, lichtnet) brom of ruis te horen als je een versterker vrijwel vol opendraait. Gelukkig komt in dagelijks gebruik de volumeknop van een versterker nooit verder dan de helft. :P
Brom is niet te horen bij normaal gebruik dus ik maak er geen halszaak van.
Komt er nog eens bij dat ik NERGENS via google een rca-to-rca+aarde kan vinden in Nederland.
Dit is echt bizar... wel rca-to-rca maar de combi 'met aarde' ?!?!.

En dat terwijl bij pro-ject er in de folder wel een paar staan (die dan in de UK te koop zijn en gelijk 100 Pond moeten kosten).....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Maak je toch zelf een aarde draad los van de rca label? Kost je nog geen 5 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaFleche schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:25:
[...]

Brom is niet te horen bij normaal gebruik dus ik maak er geen halszaak van.
Komt er nog eens bij dat ik NERGENS via google een rca-to-rca+aarde kan vinden in Nederland.
Dit is echt bizar... wel rca-to-rca maar de combi 'met aarde' ?!?!.

En dat terwijl bij pro-ject er in de folder wel een paar staan (die dan in de UK te koop zijn en gelijk 100 Pond moeten kosten).....
Zoiets als dit?
http://www.allekabels.nl/...0/platenspeler-kabel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

franssie

Save the albatross

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Ahhhh..... ik heb hier ook gekeken maar zag op de foto's niet zo 1-2-3 dat 'haakje' (voor de aarde).
Tja..... een los draadje is natuurlijk ook goed.... duh!!!
Ik betwijfel alleen of deze kabel beter is dan wat er nu aan hangt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@franssie: die 1.5m is ook een wat gezondere lengte voor een platenspelerkabel, 3 meter is niet echt aan te bevelen in verband met te hoge capaciteit. Ben sowieso wel benieuwd of dit wel low-cap kabel is, voor die prijs kan ik me voorstellen dat het gewoon standaard rca kabel is, en dan zit je zo op 300pF de meter... en da's best wel killing. .)

Onder de 100pF per meter is aan te bevelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 08-02-2016 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk
Zelf een kabel maken van instrumentenkabel, wat sleeving, een oud speakerdraadje en een paar pluggen, veel te leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op maandag 08 februari 2016 @ 22:03:
@franssie: die 1.5m is ook een wat gezondere lengte voor een platenspelerkabel, 3 meter is niet echt aan te bevelen in verband met te hoge capaciteit. Ben sowieso wel benieuwd of dit wel low-cap kabel is, voor die prijs kan ik me voorstellen dat het gewoon standaard rca kabel is, en dan zit je zo op 300pF de meter... en da's best wel killing. .)

Onder de 100pF per meter is aan te bevelen.
Dit vind ik wel interessant aangezien ik zelf deze kabel gebruik. Enig idee waar ik zon 100pF kabel incl aarde kan vinden?

Op ebay staan wel een aantal kabels, maar nergens wordt de pF waarde vermeld.

Bijvoorbeeld deze:
http://www.ebay.nl/itm/Mo...c5836b:g:hp0AAOSwzhVWshb7
http://www.ebay.nl/itm/Mo...196872:g:Y~MAAOSwezVWt7Vr

Hoe kom ik erachter of het een low-cap kabel is, zonder hem eerst te kopen en door te meten?

edit:

Hier heb ik er een paar, maar die vind ik persoonlijk wat aan de dure kant. :/

http://www.ebay.nl/itm/Va...86e97a:g:tgAAAOSw0HVWCNbA
http://www.ebay.nl/itm/SO...742bb8:g:6qQAAOSwUdlWgpiY

Daarnaast zou ik dan de standaard RCA kabel die direct aan de platenspeler zit ook moeten vervangen.
Want die zal waarschijnlijk ook geen lage cap hebben?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2016 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk
Belden 1694A doet 53pF/m :)

Onder andere te koop bij Conrad.

Zeker als je ook de kabel aan de kant van je platenspeler wilt vervangen is het misschien lonend zelf even een middagje te solderen. Het voordeel van die Belden kabel is ook nog eens de dubbele afscherming. Zoals hierboven ook gezegd, trek er nog een leuke kleur sleeve omheen en je hebt iets waar menig AudioQuest klant van gaat kwijlen :P

[ Voor 22% gewijzigd door Henk op 09-02-2016 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
LaFleche schreef op maandag 08 februari 2016 @ 21:55:
Ahhhh..... ik heb hier ook gekeken maar zag op de foto's niet zo 1-2-3 dat 'haakje' (voor de aarde).
Tja..... een los draadje is natuurlijk ook goed.... duh!!!
Ik betwijfel alleen of deze kabel beter is dan wat er nu aan hangt :-)
Vrijwel alle RCA kabels voor in de auto hebben ook de 'aarde' draad. Die wordt dan gebruikt om de versterker aan te zetten. Daar heb je ook goede afgeschermde varianten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:21
Weer wat geleerd, het houd ook nooit op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 08:21:

Zeker als je ook de kabel aan de kant van je platenspeler wilt vervangen is het misschien lonend zelf even een middagje te solderen. Het voordeel van die Belden kabel is ook nog eens de dubbele afscherming. Zoals hierboven ook gezegd, trek er nog een leuke kleur sleeve omheen en je hebt iets waar menig AudioQuest klant van gaat kwijlen :P
Klopt inderdaad! Ik had een "ultra-low" capacitance kabel gekocht bij Albepro. Bij nadere inspectie gaat het gewoon om een Tasker microfoonkabel (35pf per meter geloof ik) met vergulde Neutrik pluggen. Top!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2016 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:43:
[...]

Klopt inderdaad! Ik had een "ultra-low" capacitance kabel gekocht bij Albepro. Bij nadere inspectie gaat het gewoon om een Tasker microfoonkabel (35pf per meter geloof ik) met vergulde Neutrik pluggen. Top!
Haha, ze hebben feitelijk gezien geen woord gelogen... Goeie marketing :P

Microfoon/instrumentenkabel is sowieso vaak wel lekker geschikt om (phono-)RCA-kabels van te maken. Meestal lage capacitance, lekkere mantels, niet te stug en overwegend ook wel goed geshield.

Ik heb laatst zelf een interconnect gemaakt met Sommer Tricon MKII (gaat mijn shielding argument :+ ), heeft een pF van ongeveer 85 per meter. Binnenkort zal ik er eens een maken met Belden, kijken of ik het verschil hoor (ik gok van niet ;) ). Dan maak ik die express wel een stuk korter ook, de mijne is nu ongeveer 1,25m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:30
Damn. Dacht een mooie vondst te hebben (Katie Melua LP voor 23,99), is de order geannuleerd. Niet meer te krijgen. Waarom zijn die LP's van Katie Malua zo duur? Zo weinig van gemaakt? Zo gewild?

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Geen idee eigenlijk. Misschien kleine oplages of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 08:21:

Zat toevallig al een beetje te kijken om zelf maar een kabel te maken. Ondanks dat ik totaal geen soldeer skills heb lijkt het me wel leuk om te proberen. Ik lees trouwens dat die kabel wel heel stug is, en dan ik voor Audio kabels misschien beter een R59 kabel kan gebruiken. De belden variant van deze kabel doet zo te lezen 67pF (m) dat zou natuurlijk ook laag genoeg moeten zijn.

In de platenspeler zelf (Thorens TD-166 MKII ) heb je heel weinig ruimte om te solderen, daarom lees ik dat je beter een iets flexibelere kabel kan gebruiken.

edit:

Nog even een andere vraag, inprinciepe willen we de afstand tussen de platenspeler en phono-pre zo kort mogelijk houden ivm de weerstand in de kabel. Maakt dit ook nog veel uit voor de kabel die tussen de phono-pre en de versteker zit? Aangezien je dan het signaal al enorm hebt versterkt, heeft de weerstand van de kabel dan nog veel invloed?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2016 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:53:
[...]

Zat toevallig al een beetje te kijken om zelf maar een kabel te maken. Ondanks dat ik totaal geen soldeer skills heb lijkt het me wel leuk om te proberen. Ik lees trouwens dat die kabel wel heel stug is, en dan ik voor Audio kabels misschien beter een R59 kabel kan gebruiken. De belden variant van deze kabel doet zo te lezen 67pF (m) dat zou natuurlijk ook laag genoeg moeten zijn.

In de platenspeler zelf (Thorens TD-166 MKII ) heb je heel weinig ruimte om te solderen, daarom lees ik dat je beter een iets flexibelere kabel kan gebruiken.
Heeft je thorens dan een vaste kabel? En zo ja, waarom ben je zo bang dat die een te hoge capacitance heeft? Lijkt me dat die lui er zelf ook wel een stukje low-pF spul in gestopt/aangeknoopt hebben?

edit:
Nog even een andere vraag, inprinciepe willen we de afstand tussen de platenspeler en phono-pre kort mogelijk houden ivm de weerstand in de kabel. Maakt dit ook nog veel uit voor de kabel die tussen de phono-pre en de versteker zit? Aangezien je dan het signaal al enorm hebt versterkt, heeft de weerstand van de kabel dan nog veel invloed?
Als je lengte twee keer zo lang wordt, moet volgens mij je oppervlakte (dus bij doorsnede van een kabel) ook twee keer zo groot worden om dezelfde weerstand te houden. Alleen krijg je bij grotere oppervlakte weer een hogere capacitance, dus je moet wel opletten dat je niet te dik gaat. Ik durf alleen niet te zeggen vanaf welke lengte bijvoorbeeld 0,22mm2 oppervlak niet meer genoeg is...

edit: deze instrumentkabel van Sommer zou denk ik een mooie oplossing zijn, relatief lage capacitance en groot oppervlak. Wel weer stug, omdat hij dikker is :P

[ Voor 9% gewijzigd door Henk op 09-02-2016 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kabel die er nu op zit is redelijk lang (2meter) en ziet er erg dun en goedkoop uit. Dit geld zowel voor de kabel als de pluggen. Daarom is het misschien beter om een kortere kabel te maken, en dan gelijk eentje waarvan ik zeker weet dat de capacitance laag is. Heb helaas geen meter om de huidige kabel te testen.

Maar wat betreft mijn vraag over de kabel die na je phono-pre komt en naar de versterker gaat. Lees ik op diverse forums dat de capacitance dan veel minder invloed heeft. Heb geen idee in hoevere dit klopt/niet klopt.

Mijn platenspeler en versterker staan ongeveer 3 meter uit elkaar. Ik vraag me dus af welke lengtes en afstanden ik het beste kan gebruiken. En of ik dus beter beide kabels kan vervangen of dat alleen de kabel vanaf mijn platenspeler voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:41:
De kabel die er nu op zit is redelijk lang (2meter) en ziet er erg dun en goedkoop uit. Dit geld zowel voor de kabel als de pluggen. Daarom is het misschien beter om een kortere kabel te maken, en dan gelijk eentje waarvan ik zeker weet dat de capacitance laag is. Heb helaas geen meter om de huidige kabel te testen.
Ik zit me nu af te vragen, mijn platenspeler heeft ook een eigen kabel, omdat hij geen phono-pre ingebouwd heeft. Zou het kwaad kunnen om gewoon een stel female connectors in de speler te bouwen en er een eigen rca-kabel achter te hangen? Zit zomaar hardop te denken, maar ken eigenlijk niet zoveel spelers zonder pre die dat hebben...

edit: nvm, de duurdere pro-ject spelers hebben allemaal eigen RCA-aansluitingen, en een meegeleverde, losse RCA kabel. Ik zou dus, als je wilt modden, gewoon female-connectoren op je thorens bouwen, dan kun je lekker wisselen naar hartelust.
Maar wat betreft mijn vraag over de kabel die na je phono-pre komt en naar de versterker gaat. Lees ik op diverse forums dat de capacitance dan veel minder invloed heeft. Heb geen idee in hoevere dit klopt/niet klopt.
Geen idee, maar waarom zou je het riskeren? Zo duur is low-pF kabel niet, en geeft je gelijk een goed gevoel (toch het belangrijkste bij kabels) :P
Mijn platenspeler en versterker staan ongeveer 3 meter uit elkaar. Ik vraag me dus af welke lengtes en afstanden ik het beste kan gebruiken. En of ik dus beter beide kabels kan vervangen of dat alleen de kabel vanaf mijn platenspeler voldoende is.
Ergens zou je zeggen dat thorens nou niet bepaald een meuk-merk is, en dat ze echt wel een leuk kabeltje aan hun draaitafels hangen... geen idee of je die uberhaupt moet vervangen. Wat zegt 'het internet' over de kabel?

[ Voor 6% gewijzigd door Henk op 09-02-2016 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:48:
Ik zit me nu af te vragen, mijn platenspeler heeft ook een eigen kabel, omdat hij geen phono-pre ingebouwd heeft. Zou het kwaad kunnen om gewoon een stel female connectors in de speler te bouwen en er een eigen rca-kabel achter te hangen? Zit zomaar hardop te denken, maar ken eigenlijk niet zoveel spelers zonder pre die dat hebben...
Hier heb ik zelf inderdaad ook over na gedacht, maar volgens mij wil je liever zo min mogelijk overgangen in je audio signaal hebben? Of is het dan weer beter om telkens de afstanden zo kort mogelijk te houden?
:?
Geen idee, maar waarom zou je het riskeren? Zo duur is low-pF kabel niet, en geeft je gelijk een goed gevoel (toch het belangrijkste bij kabels) :P
Klopt ik kan ze dan beter beide vervangen dat is natuurlijk het slimst. Maar dan kom ik dus weer op het zelfde uit. Maak ik de kabels even lang? 1,5m naar phono-pre en dan weer 1,5m naar versterker? of maak ik de kabel vanaf platenspeler naar phono-pre het kortste aangezien het signaal daar het zwakts is en de capicitance dan meer van invloed is? Hier probeer ik dus achter te komen :)
Ergens zou je zeggen dat thorens nou niet bepaald een meuk-merk is, en dat ze echt wel een leuk kabeltje aan hun draaitafels hangen... geen idee of je die uberhaupt moet vervangen. Wat zegt 'het internet' over de kabel?
Eigenlijk vrijwel overal waar ik thorens zie worden gemod (stevehoffman, audiokarma, vinylengine, analogdept) worden de standaard kabels vervangen.

Vind het sowieso wel leuk om een keer te doen die kabels maken. Maar ik wil het dan wel gelijk goed doen, Vandaar dat ik me dus afvraag welke lengtes ik het beste kan aanhouden

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2016 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ik zou tussen platenspeler en pre amp de rca kabel kort houden, en van pre-amp naar versterker lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:59:
[...]

Hier heb ik zelf inderdaad ook over na gedacht, maar volgens mij wil je liever zo min mogelijk overgangen in je audio signaal hebben? Of is het dan weer beter om telkens de afstanden zo kort mogelijk te houden?
Overgangen zijn niet zo erg, zolang er maar goed contact gemaakt wordt (daarom overal die gouden pluggen tegen corrosie, want dat zorgt voor minder contactoppervlak) en het oppervlak van overgang groot genoeg is (maar dat lukt wel met die tulpjes).
Klopt ik kan ze dan beter beide vervangen dat is natuurlijk het slimst. Maar dan kom ik dus weer op het zelfde uit. Maak ik de kabels even lang? 1,5m naar phono-pre en dan weer 1,5m naar versterker? of maak ik de kabel vanaf platenspeler naar phono-pre het kortste aangezien het signaal daar het zwakts is en de capicitance dan meer van invloed is? Hier probeer ik dus achter te komen :)
Gevoelsmatig wat redhawk ook zegt; kort naar je stage, lang naar je versterker.
Eigenlijk vrijwel overal waar ik thorens zie worden gemod (stevehoffman, audiokarma, vinylengine, analogdept) worden de standaard kabels vervangen.
Duidelijk. Dan lekker doen :P
Vind het sowieso wel leuk om een keer te doen die kabels maken. Maar ik wil het dan wel gelijk goed doen, Vandaar dat ik me dus afvraag welke lengtes ik het beste kan aanhouden
^wat Redhawk zegt.

Kut, nu wil ik gelijk mijn eigen draaitafel modden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
We zijn toch tweakers?

Realiseert zich dat zijn 1210mk2 nog met een flut rca kabelje naar zijn pre amp aangesloten zit ;) O-)

Terwijl van de pre amp wel een goede kabel de 5 meter overbrugd naar de receiver. :Y)

[ Voor 96% gewijzigd door Bestla op 09-02-2016 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat flut kabeltje van de 1210mk2 is technisch gezien van prima kwaliteit, lage capaciteit. Geen bling bling maar dat hoor je toch niet. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 09-02-2016 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 20:45:
Dat flut kabeltje van de 1210mk2 is technisch gezien van prima kwaliteit, lage capaciteit. Geen bling bling maar dat hoor je toch niet. ;)
Klopt, maar bepaalde jaartallen is de Technics geleverd met foute RCA kabels met een hoge capaciteit. Is te lezen op de site van KAB. Kan je herkennen aan rond of gehoekte tulp stekkers. Dan is vervangen best een optie. Buiten die reeks is de standaardkabel inderdaad meer dan prima.

De standaard toonarm bekabeling daarentegen lijkt minder (is 1 mening, en niet van mij maar van KAB): "It is a low grade tin plated copper in a pvc insulation. Over time the chloride in the insulation attacks the strands literally turning them black in color. The oxidation creates semiconductor effects between the strands and this has the affect of darkening the treble response."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, had ik er voor de volledigheid eigenlijk bij moeten vermelden. Wat betreft die interne oxidatie in de toonarm bedrading, dat een vers gestript stukje kabel zwart was heb ik nog niet meegemaakt, en met die Technicsen al helemaal geen donker geluid. YMMV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:09:
[...]

De standaard toonarm bekabeling daarentegen lijkt minder (is 1 mening, en niet van mij maar van KAB): "It is a low grade tin plated copper in a pvc insulation. Over time the chloride in the insulation attacks the strands literally turning them black in color. The oxidation creates semiconductor effects between the strands and this has the affect of darkening the treble response."
Ja maar dat engelse stukje snijdt wetenschappelijk gezien geen hout. Een aantal fysische beweringen die ze daar doen zijn naar mijn mening onmogelijk. Dus je moet jezelf afvragen of je waarde hecht aan dat soort adviezen van zo'n site die naar blijkt geen kaas van wetenschap of chemie heeft gegeten.
Uit pvc komt geen chloor. pvc is een ontzettend stabiele verbinding. Daarnaast zou er dan geen koperoxide (wat idd zwart is/kan zijn) ontstaan maar koperchloride. Als het iets zou voorkomen is het koperoxide.
Het zwarte koper(II)oxide vormt zich gewoon doordat er zuurstof bij kan en wellicht vocht.
Soms vormt er ook kopercarbonaat (groen), als het heel vochtig is.
De vraag is natuurlijk in hoeverre eventuele halfgeleidereffecten van koperoxide de hoge tonen kunnen aantasten.
Ik zie niet in waarom het juist niet de lage tonen zouden zijn. Dat is veel waarschijnlijker (waarom weet ik niet en ik heb er ook geen verklaring voor, maar nu ben ik in ieder geval niet de enige die onzin verkondig :+ :P )

[ Voor 36% gewijzigd door mr_petit op 10-02-2016 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was een stukje copy paste werk van hun site. Ze moeten natuurlijk ook hun betere kabels verkopen he :) Het kwam over als plausibel, ben zelf geen expert op dit vlak. Ik ben iemand die upgrade omdat het leuk is, en kan. En meestal brengt het een subtiele verbetering met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
mr_petit schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 01:45:
[...]

Ja maar dat engelse stukje snijdt wetenschappelijk gezien geen hout. Een aantal fysische beweringen die ze daar doen zijn naar mijn mening onmogelijk. Dus je moet jezelf afvragen of je waarde hecht aan dat soort adviezen van zo'n site die naar blijkt geen kaas van wetenschap of chemie heeft gegeten.
Uit pvc komt geen chloor. pvc is een ontzettend stabiele verbinding. Daarnaast zou er dan geen koperoxide (wat idd zwart is/kan zijn) ontstaan maar koperchloride. Als het iets zou voorkomen is het koperoxide.
Het zwarte koper(II)oxide vormt zich gewoon doordat er zuurstof bij kan en wellicht vocht.
Soms vormt er ook kopercarbonaat (groen), als het heel vochtig is.
De vraag is natuurlijk in hoeverre eventuele halfgeleidereffecten van koperoxide de hoge tonen kunnen aantasten.
Ik zie niet in waarom het juist niet de lage tonen zouden zijn. Dat is veel waarschijnlijker (waarom weet ik niet en ik heb er ook geen verklaring voor, maar nu ben ik in ieder geval niet de enige die onzin verkondig :+ :P )
Volgens de wijsgeren van AudioQuest reist het audiosignaal puur en alleen over de buitenste oppervlakten van een kabel, en daarom verzilveren ze die, en maken ze van die kabels met heel veel kleine adertjes erin. Ofzo :+

Ik heb het idee dat 'hoge tonen' door de diverse kabelprofeten nogal snel aangewezen worden als een effect-gebied. Zal wel komen omdat die met een gare naald als eerste anders/raar gaan klinken, en omdat voor veel mensen het midden-gebied ook als 'hoog' geldt. Bij lage tonen denken veel mensen toch snel aan subwoofers.

Ook is het handig dat al die 'oude' lui (met veul moneyzz) die zich 'audiofiel' (ik haat die term :X ) noemen, in het hoge bereik slechter gehoor hebben, maar dat niet toe willen geven en dus overal mee instemmen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 08:19

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

mr_petit schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 01:45:
[...]

Omdat, volgens de bullshit audiofiele geblaat wat er audiofiele kringen uitgekraamd wordt, hoge tonen aan de buitenkant van de geleider "reizen" en de lage tonen door de kern.

Ja, je verzint het niet zomaar, je moet er voor geleerd hebben om uberhaubt te kunnen verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
InflatableMouse schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:23:
[...]

Omdat, volgens de bullshit audiofiele geblaat wat er audiofiele kringen uitgekraamd wordt, hoge tonen aan de buitenkant van de geleider "reizen" en de lage tonen door de kern.

Ja, je verzint het niet zomaar, je moet er voor geleerd hebben om uberhaubt te kunnen verzinnen.
Ah, dat was de 'advanced tone-travel studies pt.2'? Zo ver was ik nog niet gekomen.

Het ergste is dat er serieus massa's met mensen zijn die dit soort onzin geloven, en er bakken met geld tegenaan smijten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Daarom gebruik ik kabels met dikke massieve kern, veel meer bass nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:52
[...]

Dit klopt wel voor frequenties. Het enige probleem met het skin effect is dat dit te verwaarlozen is op frequenties on de 50.000Hz. Je zal dit nooit horen, maar technisch is het niet fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ik ga de jukebox opstarten. Suggesties? Now playing : Gas Light Anthem - Forty Five
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/y3uzigtsr/jukeselection.jpg

[ Voor 65% gewijzigd door Bestla op 10-02-2016 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
[...]
Ja dat weet ik, en dat heet het skin effect.
Maar als er aan de buitenkant corrosie zit, dan loopt dat signaal gewoon wat meer aan de binnenkant. Het is niet dat het signaal dan niet meer doorkomt hoor. Dan zou namelijk de dikte van de draad bepalend moeten zijn voor welke frequentie er door kan. En dat is niet zo.

Je zou in theorie minder hoogfrequent vermogen door het draadje kunnen sturen, maar van een vermogenssignaal is hier helemaal geen sprake, het wordt ook niet warm ofzo.

Maar lage frequenties lopen net zo goed ook aan de buitenkant..
Ik zie niet in waarom de eventuele halfgeleidereigenschappen van koper(II)oxide die niet zouden aantasten.
Ik zie sowieso niet in waarom de halfgeleidereigenschappen van koper(II)oxide de signalen überhaupt zouden aantasten. Ik bedoel: of een halfgeleider geleidt wel stroom, in dat geval loopt het signaal door het onaangetaste koper en voor een klein beetje door het halfgeleidermateriaal, of een halfgeleider geleidt geen stroom en dan loopt het signaal alleen door het koper. Dat is het.
Het resterende koper blijft gewoon geleiden. Dat daar eventueel parallel eraan ook een geleider loopt maakt niet uit. Bij een stekkerverbinding oid maakt dat immers ook niet uit.
kippy schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:42:
[...]

Dit klopt wel voor frequenties. Het enige probleem met het skin effect is dat dit te verwaarlozen is op frequenties on de 50.000Hz. Je zal dit nooit horen, maar technisch is het niet fout.
Je kan het uberhaupt niet horen, ook al zouden er 50khz signalen zijn die we zouden kunnen horen. Het is een vermogenskwestie, geen signaalkwestie.
Voor een luidsprekerkabel kan het dus wèl uitmaken, indien je veel hoogfrequent vermogen naar je tweeter wilt sturen. Maar voor een signaalkabel waar een paar millivolt doorheenloopt met een paar micro- of nano ampere is het onbelangrijk m.i.
Wat belangrijk is, is dat wanneer corrosie inzet, je op een gegeven moment het probleem krijgt dat alle koperdraadjes ergens wel doorgecorrodeerd zijn. Op dat moment moet het signaal van geleider naar geleider springen, die allemaal aan de buitenkant gecorrodeerd zijn, en dan kan je signaaluitval, of een knisperend signaal krijgen als je de kabel beweegt. Maar dan is je kabel wel in hele slechte staat.

[ Voor 26% gewijzigd door mr_petit op 10-02-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:52
@mr_petit

Het is een combinatie van vermogen en frequentie. Het probleem gaat spelen bij hoog frequent en dat heeft invloed op het vermogen dat er in het totaal door de kabel kan gaan (op die frequentie).
Maar we zijn het er allemaal mee eens dat dit gewoon onzin is voor AV apparatuur. Daarnaast hebben we het draaitje:http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1652943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Ja in principe is het gevolg van het skin effect dat de weerstand van de draad wat hoger wordt.
maar dan heb je het over hooguit een factor 5 en dan zit je al in de megaherzen qua frequentie.
Door de hoge impedantie van het audiosignaal (tussen de 100 ohm en 100k ohm), is een factor 5 in weerstand van je kabel (je kabel heeft normaal misschien 0,05 ohm weerstand) te verwaarlozen.
Net als dat je toonarmkabel minimaal 5x zo dun is als je aansluitkabel, heeft deze dus ook een 5x zo hoge weerstand. De overgang tussen die 2 kabels is ook geen probleem omdat het allemaal te verwaarlozen is tov de ingangsimpedantie van je phonopre.

Maar het skin effect is natuurlijk geen sprookjeseffect, het bestaat weldegelijk. Maar je kan er dus ook gewoon mee rekenen omdat het volledig duidelijk is hoe het werkt, en dan kan je gelijk zien of het invloed kan hebben, en dat is dus niet het geval.
Voor koper is de skin diepte bij 100khz (ik bedien hier effe de meest doorgeslagen audiofielen die soms beweren dat dit nog invloed kan hebben op het geluid of dat deze frequenties nog in het signaal zouden kunnen zitten) ongeveer 0.2mm Dus als je een draaddiameter hebt van 0,4mm, wat waarschijnlijk dikker is, of in ieder geval overeenkomstig is met de meeste signaalkabels, treedt er dus geen skin effect op tot 100khz. Dus het is niet iets waar je je zorgen om hoeft te maken :)
Wellicht zou je het iets kunnen meten bij hele zware PA installaties in de luidsprekerkabels waar relatief veel vermogen naar een hoorntweeter gestuurd kan worden. Maar ook dan is het gevolg dat je weerstand wellicht 0,1 ohm hoger wordt. Dan speelt je tweeter maar 0,00001dB zachter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:27

masauri

aka qwybyte

Bestla schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:45:
Ik ga de jukebox opstarten. Suggesties? Now playing : Gas Light Anthem - Forty Five
[afbeelding]
nr 190 voor mij! >:)

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
[afbeelding]
Doe 209 maar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:34

Pierre

Van nature lui!

Ik ben voor 103 :P

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
145 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024

• Bestla
209, 103, 145, en 144.

Ok, die gaan vandaag gedraaid worden. Dit was voor nu het luchtige element in dit topic.
Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/5lpfrp7nd/103_Metallica.jpgAfbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/mj0dyb60b/109_Editors.jpgAfbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/6l9y9y4at/144_Comfortably_Numb.jpgAfbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/cvfk0qovh/145_PF.jpg
103 Metallica - Enter sandman, 109 /209 Editors - Munich/Camera, 144 PF Comfortably Numb, 145 PF, Wish you were here.
Editors Camera wordt hier vaak gedraaid maar geen foto.

Verder ontopic please :)

[ Voor 100% gewijzigd door Bestla op 11-02-2016 08:28 ]

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 08:19

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

mr_petit schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 17:29:
Maar het skin effect is natuurlijk geen sprookjeseffect, het bestaat weldegelijk.
Ja, en dat wist ik op zich ook wel (maar niet in zo'n detail waarin jij en anderen het weten te vertellen). Ik kwam alleen weer lekker ongenuanceerd uit de hoek, zoals mij wel wel vaker siert omdat het me heel erg tegen staat hoe wetenschap en op zichzelf staande feiten worden misbruikt om hordes mensen te misleiden en op te lichten O-) .

Wel weer wat geleerd in ieder geval, waarvoor dank!

• Bestla
Lekker aan het sorteren van gekregen singletjes.

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/9p6a6z38d/singles2.jpg

Links wat nog moet, rechts boven wat weg kan, en rechts onder houden we

• Vintage1967
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:27:
Daarom gebruik ik kabels met dikke massieve kern, veel meer bass nu
Mijn hofleverancier is de NS.
Iets stugger, vééééééél beter :+ .
En gratis weg te knippen langs elk willekeurig spoor door het hele land _/-\o_
Ik speel al langer met het idee om eens een stuk rails te gebruiken. Volgens mij weet je dan echt niet wat je hoort 8)7 .

• Henk
Vintage1967 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:54:
[...]

Mijn hofleverancier is de NS.
Iets stugger, vééééééél beter :+ .
En gratis weg te knippen langs elk willekeurig spoor door het hele land _/-\o_
Ik speel al langer met het idee om eens een stuk rails te gebruiken. Volgens mij weet je dan echt niet wat je hoort 8)7 .
Die kabels van de NS zijn kut ingespeeld, heel onregelmatig en met veel noise. Krijg je er nooit meer uit...

• Soundman12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 12:43
Henk schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 19:48:
[...]

Die kabels van de NS zijn kut ingespeeld, heel onregelmatig en met veel noise. Krijg je er nooit meer uit...
Ja dat bleek wel een paar weken geleden in Den Bosch :9 :

http://nos.nl/artikel/208...nstoring-duurt-voort.html

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

franssie

Save the albatross

Vintage1967 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:54:
[...]
<> Volgens mij weet je dan echt niet wat je hoort 8)7 .
Heel zachtjes in alle rustige passages een studentikoze Guus Meeuwes ... en dan niet zijn best wel OK jazz nummers - maar gewoon plat kadeng kadeng toet toet ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-10 12:45
tijden geleden al eens op het forum geweest en heb toen een 2e hands platen speler gekocht.. (100 euro). helaas bleek dat achter af een grote miskoop te zijn geweest.. dus 100 euro weg gegooid..

verleden weeek een platen speler gekocht bij de MM 140 euro, en heb deze een week later terug gebracht aansluiting was al kapot en had er geen vertrouwen meer in..

2e hands ga ik niet meer kopen (heb er zelf geen vertrouwen in) en mijn vrouw is daar ook niet happig meer op. dus ben ik weer op zoek gegaan naar een speler (tot 300 euro NIEUW).
ik kwam deze tegen Audio Technica LP-120 voor wat ik ermee doe (plaatjes draaien in het weekend via de receiver aangesloten) leek deze me wel goed. zit op de platen speler ook dit element op AT95e.. ??
kan het zo gauw niet vinden.

nou is mijn vraag is deze speler een goede of koop ik dadelijk weer een kat in de zak. of hebben jullie nog andere alternatieven ??? ( maar geen 2e hands). ik doe er niks raars mee ik luister veel johnny cash, Creedence Clearwater Revival, toto en elvis. hoor graag jullie mening.
In het kader van het ijdele vermaeck: ik zapte daarnet langs Heer & Meester op NPO1 en zag rechts in mijn ooghoek een platenspeler staan,

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Z3trxX2.jpg

En da's wel een hele echte: een Denon DP-59.

Serious stuff, leuk dat de zoveel oog voor detail hebben en niet zo'n drama spelert neerzetten..

Enkele seconden later kwam trouwens Birgit Schuurman binnen en dat zag er ook prima uit. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/N6WrGSy.jpg
harley2009 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 21:53:
tijden geleden al eens op het forum geweest en heb toen een 2e hands platen speler gekocht.. (100 euro). helaas bleek dat achter af een grote miskoop te zijn geweest.. dus 100 euro weg gegooid..

verleden weeek een platen speler gekocht bij de MM 140 euro, en heb deze een week later terug gebracht aansluiting was al kapot en had er geen vertrouwen meer in..

2e hands ga ik niet meer kopen (heb er zelf geen vertrouwen in) en mijn vrouw is daar ook niet happig meer op. dus ben ik weer op zoek gegaan naar een speler (tot 300 euro NIEUW).
ik kwam deze tegen Audio Technica LP-120 voor wat ik ermee doe (plaatjes draaien in het weekend via de receiver aangesloten) leek deze me wel goed. zit op de platen speler ook dit element op AT95e.. ??
kan het zo gauw niet vinden.

nou is mijn vraag is deze speler een goede of koop ik dadelijk weer een kat in de zak. of hebben jullie nog andere alternatieven ??? ( maar geen 2e hands). ik doe er niks raars mee ik luister veel johnny cash, Creedence Clearwater Revival, toto en elvis. hoor graag jullie mening.
Dat is een prima speler voor het geld en daar kan je je geen buil aan vallen. Vraagje: welke speler heb je 2e hands gekocht voor 100 euro en waarom was het een miskoop? En welke nieuwe speler heb je bij MM gekocht voor 140 euro?

Edit: kom je reactie tegen van een jaar gelden, je wilde een Reloop kopen maar bent toen toch voor een tweedehands gegaan, zie jouw post en o.a. mijn reactie erop.

harley2009 in "Het Grote Vinyl Topic"

Heb toen nog wel aangegeven dat je op een aantal zaken moet letten bij aankoop, is helaas toch niet helemaal gelukt geloof ik. :/

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 11-02-2016 22:06 ]

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Ook die hebben ooit eens een single uitgebracht... die heb ik hier nog wel ergens liggen :P
Afbeeldingslocatie: http://www.vinylplaten.com/uploads/2008.JPG

• harley2009
Cap schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 21:55:
[...]

Dat is een prima speler voor het geld en daar kan je je geen buil aan vallen. Vraagje: welke speler heb je 2e hands gekocht voor 100 euro en waarom was het een miskoop? En welke nieuwe speler heb je bij MM gekocht voor 140 euro?

Edit: kom je reactie tegen van een jaar gelden, je wilde een Reloop kopen maar bent toen toch voor een tweedehands gegaan, zie jouw post en o.a. mijn reactie erop.

harley2009 in "Het Grote Vinyl Topic"

Heb toen nog wel aangegeven dat je op een aantal zaken moet letten bij aankoop, is helaas toch niet helemaal gelukt geloof ik. :/
mijn 2e handje was een technics sl-d3, die overleden was, hier in veghel zit een platenzaak met een man verstand ervan en die zie dat deze wel te repareren was meer wel prijzig..
dus maar niet gedaan en bij de mm een Nikkei NTT05U laten aansmeren, maar naar 1 dag deed de linker phone ingang het al soms niet meer, en na 1 week helemaal niet meer, dus terug en wat geld bij leggen voor de Audio Technica LP-120, zat daar deit element bij AT95e ??
ik had ook nog gekeken naar de reloop 2000 maar vind de Audio Technica toch mooier. wel nog even door sparen.. :)
Die man van de platenzaak moet uurloon inclusief btw rekenen, en dan wordt het al heel snel duur ten opzichte van de aankoopprijs van de platenspeler. Wat was er stuk aan? Een SL-D3 is een relatief eenvoudige en robuuste platenspeler, zowat alles eraan is we vrij eenvoudig te repareren, het komt bijna altijd neer op wat schoonmaken en opnieuw smeren. Tenzij bijvoorbeeld de arm aan gort is door ruw gebruik (de lagers). Heb je hem nog staan? Zonde als ie bij het vuilnis zou verdwijnen want hij doet zeker niet onder voor de LP-120. Via de fora kan je vaak wel een liefhebber in de buurt vinden die bereid is hem voor een heel vriendelijk prijsje te repareren. Met name op Audiofreaks zitten wat van die oude platenspeler techneuten.

Gezien de nieuwprijs kan die Nikkei haast niet anders dan brol zijn, dat moet wel héél veel plastic zijn overal, ook op onderdelen waar het niet wenselijk is zoals bij de armbasis. Goed dat je die teruggebracht hebt, valt bij mij onder de categorie potentiele platensloper net als de crosley's.

LP-120 element: "Please note: As of September 2011, the AT-LP120-USB includes the AT95E cartridge, replacing the ATP-2XN cartridge."

Dus ja dat zal wel. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Cap op 11-02-2016 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Cap schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 22:38:
Die man van de platenzaak moet uurloon inclusief btw rekenen, en dan wordt het al heel snel duur ten opzichte van de aankoopprijs van de platenspeler. Wat was er stuk aan? Een SL-D3 is een relatief eenvoudige en robuuste platenspeler, zowat alles eraan is we vrij eenvoudig te repareren, het komt bijna altijd neer op wat schoonmaken en opnieuw smeren. Tenzij bijvoorbeeld de arm aan gort is door ruw gebruik (de lagers). Heb je hem nog staan? Zonde als ie bij het vuilnis zou verdwijnen want hij doet zeker niet onder voor de LP-120. Via de fora kan je vaak wel een liefhebber in de buurt vinden die bereid is hem voor een heel vriendelijk prijsje te repareren. Met name op Audiofreaks zitten wat van die oude platenspeler techneuten.

Gezien de nieuwprijs kan die Nikkei haast niet anders dan brol zijn, dat moet wel héél veel plastic zijn overal, ook op onderdelen waar het niet wenselijk is zoals bij de armbasis. Goed dat je die teruggebracht hebt, valt bij mij onder de categorie potentiele platensloper net als de crosley's.

LP-120 element: "Please note: As of September 2011, the AT-LP120-USB includes the AT95E cartridge, replacing the ATP-2XN cartridge."

Dus ja dat zal wel. ;)
de sl d3 ligt inmiddels bij het grofvuil :-( . wat het allemal was weet ik niet meer, maar ik weet wel dat ik altijd zuinig ben met de spullen die ik heb..de man waarvan ik hem gekocht op mp had ik nog een mailtje gedaan maar die reageerde niet meer terug. en zijn nummer bestond niet meer.. waarschijnlijk was die al niet goed toen ik hem kocht. het is jammer maar het vertrouwen om nog iets op MP te kopen is bij deze verdwenen.

de nikkei ben ik blij dat ik vanaf ben, en moet nu nog even doosparen voor de AT-LP120..moet nog wel even zeggen dat de platenspeler niet gemaakt zou worden bij de platenzaak, hij heeft er alleen even goed naar gekeken..

zijn er nog andere suggesties voor een platenspeler ??? maar niet meer dan 300 euro anders vind het vrouwtje het geen leuke hobby meer ;)

[ Voor 3% gewijzigd door harley2009 op 12-02-2016 06:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Edwards apprentice lite bij hifistudio79, kost 225 dacht ik. Of apprentice tt (Rega rp1). Type speler moet je wel aan staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Nikkei oogt nog slechter dan de MC Crypt DJ-2650B die ik zelf eerst had als platen speler... Zelfs de arm lagering is van mindere kwaliteit... Als het dan echt op budget moet zou ik nog liever deze speler bij conrad kopen: https://www.conrad.nl/nl/...ml?sc.ref=Product Details

Of gegarandeerd van betere kwaliteit (Reloop RP-1000m):
https://www.conrad.nl/nl/...0m-draaitafel-713009.html

Maar heel eerlijk gezegd: sinds ik een mooie Thorens TD-318MKI heb, zou ik zelf toch ook wat meer uitgeven aan een platen speler... Het verschil merk je toch echt wel en dan heb je ook iets goeds (kwaliteits controle is beter bij de duurdere spelers)...

[ Voor 10% gewijzigd door rcor op 12-02-2016 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Enige waar ik nog op zou letten naar tips en wijze raad van de goede mensen hier, is de armspeling te controleren van de AT LP120. Maar dat is zo'n beetje het enige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

163! Wat onwijs gaaf om zo'n jukebox te hebben lijkt me. Ziet er ook nog eens vet uit!

Hier Shoegaze avond. Lush - Scar
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5fNh0RP.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2016 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:27

masauri

aka qwybyte

PE4000 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 22:04:
[...]

Ook die hebben ooit eens een single uitgebracht... die heb ik hier nog wel ergens liggen :P
[afbeelding]
Wtf moet ik Me hier bij voorstellen? :p

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 19:55:
[...]
163! Wat onwijs gaaf om zo'n jukebox te hebben lijkt me. Ziet er ook nog eens vet uit!
Dank u.
Ah, Simple Minds - Someone Somewhere in Summertime. d:)b
Ik heb hem gisteravond al gedraaid, dat kon net voor het slapen gaan. :O :)

Als je MP afstruint op zoek naar een jaren 80 jukebox kun je voor weinig, zeg €500, een lelijke jaren 80 jukebox kopen.Wij kochten toen een Rowe Ami R88 uit 1981.
Houd wel rekening met het feit dat zo'n ding niet in een normale auto past. Wij hadden de Volvo 750 mee van een maat van mij, maar het paste op 5cm na niet. Neem dus een aanhanger mee.
Het gaat hier tenslotte om het mechaniek en aansturing. Als dat nog prima werkt, dan kan je zelf een kast bouwen, zeg maar casemodden, om het geheel er leuk uit te laten zien. Ik had het geluk dat ik een 1953 78rpm AMI D20 jukebox, in ruil voor een krat bier, thuisbezorgt kreeg. Die vastgelopen 78 toeren bende er uit, en ons 'moderne' mechaniek er in. Een Technics versterker ipv de cafeversterker uit de jaren 80 kast, en wat ledstrips hier en daar, en klaar. Misschien dat je een koopje vind en een jaren 50 kast zonder inhoud kan kopen. dan heb je echt een leuke basis. Maar als je van chroom en dergeljke houd, dan zijn zelfs lege kasten nog knap duur.
Wil je een echte jaren 50/60 werkende 'open' jukebox hebben, reken dan maar op minstens het 10-voudige van wat ik heb uitgegeven. :) Wat merken: Rowe Ami, NSM, AMI, Seeburg, Rockola ,Wurlitzer.

Nieuwe aanwinst:
Arcade Fire - Reflektor.
Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/93mw3e7e1/reflektor.jpgAfbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/6t40pqigb/reflektor2.jpg

[ Voor 81% gewijzigd door Bestla op 13-02-2016 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
nu ik heb besloten om toch een nieuwe platenspeler te gaan kopen (waarschijnlijk de audio techinica 120)

zou ik toch graag een sme er verder in willen verdiepen, ik ben al op zoek geweest op het net om een zaak te vinden die platenspelers verkoopt (geen MM en BCC) maar een echte zaak met verstand die er ook wat hebben staan die je kan zien en horen.

ik woon in Veghel en zoek in de buurt zo'n zaak (straal 50km). bestaat er die zaken of is alles online. ??

Edit. ik zie op marktplaats de Denon DP DJ150 kan iemand mij hier iets meer over vertellen kan er weing over vinden op internet . ik weet dat ik zei dat ik geen 2e hands zou kopen, maar als de prijs goed is kan het toch ruim 100 euro goedkoper zijn.. ben er huiverig voor, maar je weet maar nooit.

[ Voor 24% gewijzigd door harley2009 op 13-02-2016 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 12:43
harley2009 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 18:20:
nu ik heb besloten om toch een nieuwe platenspeler te gaan kopen (waarschijnlijk de audio techinica 120)

zou ik toch graag een sme er verder in willen verdiepen, ik ben al op zoek geweest op het net om een zaak te vinden die platenspelers verkoopt (geen MM en BCC) maar een echte zaak met verstand die er ook wat hebben staan die je kan zien en horen.

ik woon in Veghel en zoek in de buurt zo'n zaak (straal 50km). bestaat er die zaken of is alles online. ??

Edit. ik zie op marktplaats de Denon DP DJ150 kan iemand mij hier iets meer over vertellen kan er weing over vinden op internet . ik weet dat ik zei dat ik geen 2e hands zou kopen, maar als de prijs goed is kan het toch ruim 100 euro goedkoper zijn.. ben er huiverig voor, maar je weet maar nooit.
Die Denon die zal waarschijnlijk gelijk aan de LP120 presteren, ze zijn allebij gebasseerd (term losjes gebruikt :) ) op de SL-1200.

Als je iets zoekt in de 2e hands hoek, probeer een Technics met direct drive te vinden op marktplaats voor een leuke prijs.

Zoiets bijvoorbeeld :

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 19:29
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 19:55:
[...]

Hier Shoegaze avond. Lush - Scar
[afbeelding]

[video]
Nog een shoegaze liefhebber! Zegt je Cheatahs en het laatste album van Title Fight - Hyperview je iets?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
ik heb nog wat vraagjes. zijn er mensen die deze platenspeler hebben of hebben gehad en die mij kunnen vertellen of dit ook een redelijke platen speler is voor het het gene wat ik er mee doe Lenco L-90 Platenspeler.

zoals ik al eerder schreef draai ik af en toe een plaatje vooral johnny cash - toto - elvis en creedence water revival.

ik hoorde dat lenco vroeger redelijk stond aangeschreven..

overigens de Edwards apprentice lite vind ik er ook gelikt uit zien. zij er mensen hier die deze in echt hebben, en hun ervaring met mnij willen delen.

[ Voor 16% gewijzigd door harley2009 op 14-02-2016 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 12-10 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn er hier toevallig mensen die goede ervaring hebben met discogs apps? De tot nu toe uitgeprobeerde varianten scannen voor geen meter.
Misschien toch maar wachten op de officiële app die ergens dit kwartaal zou moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Gebruik milkcrate op de iPhone en die werkt goed... Wel is het zo dat oude albums geen barcode hebben en dus niet te scannen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@harley2009, je zou een keer bij de Stemvork in Uden langs kunnen rijden. Hij heeft wel wat tweedehands spelers staan. De laatste keer dat ik er was had ie geen Technics direct drive staan. Plus wat ie had staan leek aardig aan de prijs. Uden is niet ver weg plus hij heeft ook nog tweedehands LP's staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 12-10 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 14 februari 2016 @ 11:17:
Gebruik milkcrate op de iPhone en die werkt goed... Wel is het zo dat oude albums geen barcode hebben en dus niet te scannen zijn..
De Android alternatieven lijken het daar niet bij te halen helaas. Discollector kan ik op de een of andere manier niet kopen in de play store, en de rest scant slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Coenen schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:29:
@harley2009, je zou een keer bij de Stemvork in Uden langs kunnen rijden. Hij heeft wel wat tweedehands spelers staan. De laatste keer dat ik er was had ie geen Technics direct drive staan. Plus wat ie had staan leek aardig aan de prijs. Uden is niet ver weg plus hij heeft ook nog tweedehands LP's staan. :)
bedankt.

zal er eens langs gaan. is idd maar 6 kilometer ver
Pagina: 1 ... 28 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.