Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 101 Laatste
Acties:
  • 590.827 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
LaFleche schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:12:
Pfffffff.... ik kijk net op marktplaats..... alle oude dozen van zolder en zo met David Bowie bende wordt er gedumped.... De ene z'n dood..... bah!
Datzelfde gold voor toen michael jackson doodging.
waren er ook zat lieden die 30 euro voor thriller wilden vangen 8)7

Ik zou maar stones albums gaan inslaan :P

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:02

franssie

Save the albatross

Jelte schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:25:
Tja, er is vraag naar.
Ik heb Blackstar besteld. Zal nog wel even duren voordat die er is.
Ik had zondag besloten deze maandag te gaan zoeken/bestellen en kreeg toen een news-alert en dacht gelijk : laat maar even ;)
Spotify werkt de komende weken dan wel even prima.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 18:19
De Technics SL1210mk2 met nieuwe mk5 stofkap. ;) Mk5 is mooier (donkere tint ) dan de mk2 die gewoon ongetint was.

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/3my8khpuv/stofkap.jpg

En meteen lekker headbangen op de vroege ochtend. Afbeeldingslocatie: http://tribalgod.nl/brinkster/smileys/dj_party.gif
Ik zit ziek thuis :/

[ Voor 22% gewijzigd door Bestla op 13-01-2016 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bestla schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:33:
De Technics SL1210mk2 met nieuwe mk5 stofkap. ;) Mk5 is mooier (donkere tint ) dan de mk2 die gewoon ongetint was.

[afbeelding]

En meteen lekker headbangen op de vroege ochtend. [afbeelding]
Ik zit ziek thuis :/
Yeah, mooi man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:56
Ik ben op zoek naar Technics SL1200/1210 draaitafels, het nieuwere type vanaf 2001.

De fabrikage datum kun je op het serienummer checken, het eerste getal is het jaar, de letter erna de maand.

Nieuwere types beginnen met GExxxxxxxxxxxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
SL1200/1210 mk5 of clonen van dit model.?
Maakten ze die nog dan NA 2001? :?

Op MP staat een Mk4 japanse markt voor veel geld.

[ Voor 85% gewijzigd door Bestla op 14-01-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jovas schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:15:
Ik ben op zoek naar Technics SL1200/1210 draaitafels, het nieuwere type vanaf 2001.
Waarom het nieuwere type?

[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 14-01-2016 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Cap schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:36:
[...]

Waarom het nieuwere type?
Hoe nieuwer hoe beter, plus dat de latere jaren 2000 modellen de laatste technische verbeteringen hebben mee gehad, al doende leert men. Ik praat hier dus over de MK2 en MK5 types. De MK5 en MK2 zijn volgens mij october 2010 uit productie gehaald, toen stopten ze ermee. M5G is digitale pitch en geen interesse in, MK3, MK4 en MK6 zijn Japans. MK6 is in principe de laatst gemaakte versie, met de beste techniek, maar die zijn alleen Japans netwerk en zeldzaam duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
LaFleche schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:12:
Pfffffff.... ik kijk net op marktplaats..... alle oude dozen van zolder en zo met David Bowie bende wordt er gedumped.... De ene z'n dood..... bah!
Dit. Ik vind dit dus verschrikkelijk en ik weiger hier aan mee te doen. Nou heb je opeens van die gastjes die er nog nooit interesse in hebben gehad en de muziek niet konden waarderen, die opeens na z'n dood z'n allergrootste fan zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jovas schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 20:19:
[...]
Hoe nieuwer hoe beter, plus dat de latere jaren 2000 modellen de laatste technische verbeteringen hebben mee gehad, al doende leert men. Ik praat hier dus over de MK2 en MK5 types. De MK5 en MK2 zijn volgens mij october 2010 uit productie gehaald, toen stopten ze ermee. M5G is digitale pitch en geen interesse in, MK3, MK4 en MK6 zijn Japans. MK6 is in principe de laatst gemaakte versie, met de beste techniek, maar die zijn alleen Japans netwerk en zeldzaam duur.
Nou dat valt wel mee hoor als je geen belang hecht aan de veranderingen in de pitch control of een iets ander type/kleur leds.

De essentiële delen die belangrijk zijn voor de kwaliteit van de draaitafel (en de geluidsweergave) zijn namelijk gelijk: motor, plateau, arm, chassis. Als je gewoon plaatjes wilt draaien maakt het dus niets uit.

Zelfs bij de MK6 gaan de verbeteringen niet verder dan een nauwkeurigere pitch control (voor thuisgebruik: boeiuhhh) en "OFC" copper leads in de arm (van zuurstofvrij koper voor audiogebruik is het nut nog nooit bewezen, ook de armbedrading van de andere versies is prima). Oke, "improved vibration damping in the body". Dat is ook het enige dat bij mij een klein beetje nieuwsgierigheid opwekt want dat raakt aan de essentie van de draaitafel en zijn weergave. Maar laten we eerlijk wezen, de "vibration damping" is nou nooit echt een probleem geweest bij de 1200's.

Dus: ik zou gewoon gaan voor een exemplaar in goede staat voor een goede prijs, ongeacht of het nu een MK2, M3D, MK4, MK5 of zelfs MK6 is, en bij een MK2 ongeacht of het er eentje uit 1980 of 2003 is. De staat is belangrijk, de leeftijd zoveel minder. Er zijn er zoveel uit de 80-er jaren die met liefde behandeld zijn en perfect werken en ogen (thuisgebruik), terwijl ik ook zoveel nieuwere heb gezien die er slecht aan toe waren door intensief dj/tour gebruik. En laten nou juist alleen de MK2's, soms een M3D of een MK5 af en toe nog eens betaalbaar aangeboden worden, de rest is zonder uitzondering overdreven duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-09 08:25
Ik heb een paar dagen geleden eens de moeite genomen om een test LP uit te zitten.
Maak ik me druk over een heleboel dingen, terwijl ik de testtoon voor het instellen van de treble van mijn versterker dus echt niet hoor :'( .
Ik de koptelefoon aan mijn vrouw gegegeven die meteen grimast op het moment dat de hoge toon klinkt. Het ligt dus echt niet aan de apparatuur, maar aan mijn oortjes. Hoogst warschijnlijk veel te laat begonnen met gehoorbescherming tijdens metal en rock concerten >:)
Maar de moed niet opgegeven. Er staat ook een langdurige testtoon van 3kHz op de LP. Uiteraard om te horen of je tafel constant draait. Nou, ook die hoor ik dus zo uiterst minimaal dat ik de moed maar opgeef. Maar een keer een stroboscoopschijf printen en uitknippen. En die test LP, die is prima om de anti-skating van mijn platenspelers te testen. Oh ja, ook om de kanaalscheiding te testen is de LP heel handig.

Klaar om gedraaid te worden: Thin Lizzy - 'Live' op een lekker stevig volume............

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Cap schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 20:51:
[...]

Nou dat valt wel mee hoor als je geen belang hecht aan de veranderingen in de pitch control of een iets ander type/kleur leds.

De essentiële delen die belangrijk zijn voor de kwaliteit van de draaitafel (en de geluidsweergave) zijn namelijk gelijk: motor, plateau, arm, chassis. Als je gewoon plaatjes wilt draaien maakt het dus niets uit.

Zelfs bij de MK6 gaan de verbeteringen niet verder dan een nauwkeurigere pitch control (voor thuisgebrui: boeiuhhh) en "OFC" copper leads in de arm (van zuurstofvrij koper voor audiogebruik is het nut nog nooit bewezen, ook de armbedrading van de andere versies is prima). Oke, "improved vibration damping in the body". Dat is ook het enige dat bij mij een klein beetje nieuwsgierigheid opwekt want dat raakt aan de essentie van de draaitafel en zijn weergave. Maar laten we eerlijk wezen, de "vibration damping" is nou nooit echt een probleem geweest bij de 1200's.

Dus: ik zou gewoon gaan voor een exemplaar in goede staat voor een goede prijs, ongeacht of het nu een MK2, M3D, MK4, MK5 of zelfs MK6 is, en bij een MK2 ongeacht of het er eentje uit 1980 of 2003 is. De staat is belangrijk, de leeftijd zoveel minder. Er zijn er zoveel uit de 80-er jaren die met liefde behandeld zijn en perfect werken en ogen (thuisgebruik), terwijl ik ook zoveel nieuwere heb gezien die er slecht aan toe waren door intensief dj/tour gebruik. En laten nou juist alleen de MK2's, soms een M3D of een MK5 af en toe nog eens betaalbaar aangeboden worden, de rest is zonder uitzondering overdreven duur.
Voor alles geld dat je goed onderhouden en verwaarloosd aan kunt treffen. Ik persoonlijk zoek alleen nieuwere types uit jaren 2000. En inderdaad afgeragde draaitafels laat ik sowieso links liggen. Ook al kom ik een perfecte blinkende jaren 80 of 90 type tegen, nog laat ik hem links liggen.

Waarom? Omdat ik gewoon twee mooie recentere jaren 2000 types wil en omdat er nog veel verhandeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Da's prima, maar je gaat het verschil tussen een onbeschadigde SL1200 uit 1980 of 2003 dus niet zien, het is dan dus alleen "voor het idee". ;)

Maarre, ik vroeg me nog af: was je eerste bericht nou een vraag of gewoon een losse mededeling?
Jovas schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:15:

De fabrikage datum kun je op het serienummer checken, het eerste getal is het jaar, de letter erna de maand.

Nieuwere types beginnen met GExxxxxxxxxxxxx
Vintage1967 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:16:
Ik heb een paar dagen geleden eens de moeite genomen om een test LP uit te zitten.
Maak ik me druk over een heleboel dingen, terwijl ik de testtoon voor het instellen van de treble van mijn versterker dus echt niet hoor :'( .
Ik de koptelefoon aan mijn vrouw gegegeven die meteen grimast op het moment dat de hoge toon klinkt. Het ligt dus echt niet aan de apparatuur, maar aan mijn oortjes. Hoogst warschijnlijk veel te laat begonnen met gehoorbescherming tijdens metal en rock concerten >:)
Maar de moed niet opgegeven. Er staat ook een langdurige testtoon van 3kHz op de LP. Uiteraard om te horen of je tafel constant draait. Nou, ook die hoor ik dus zo uiterst minimaal dat ik de moed maar opgeef. Maar een keer een stroboscoopschijf printen en uitknippen. En die test LP, die is prima om de anti-skating van mijn platenspelers te testen. Oh ja, ook om de kanaalscheiding te testen is de LP heel handig.

Klaar om gedraaid te worden: Thin Lizzy - 'Live' op een lekker stevig volume............
Oei hoor je zelfs 3kHz nauwelijks, dan is het wel heel heftig. Oudere oortjes die het nog net doen tot 10kHz a la, maar 3kHz.... Voordeel is wel dat je je niet druk hoeft te maken om high end elementen enzo. :P

Die testLP's zijn heel handig ja. Welke heb je gebruikt?

[ Voor 114% gewijzigd door Cap op 14-01-2016 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online
Er staat ook een langdurige testtoon van 3kHz op de LP. Uiteraard om te horen of je tafel constant draait. Nou, ook die hoor ik dus zo uiterst minimaal dat ik de moed maar opgeef.
3khz nauwelijks horen?
Dat zou heel serieus zijn.
Ik zou wellicht toch maar eens naar een audicien gaan om een beeld te krijgen wat je allemaal mist.
Het gaat alleen nog maar erger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Cap schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:22:
Da's prima, maar je gaat het verschil tussen een onbeschadigde SL1200 uit 1980 of 2003 dus niet zien, het is dan dus alleen "voor het idee". ;)

Maarre, ik vroeg me nog af: was je eerste bericht nou een vraag of gewoon een losse mededeling?
Laat ik je maar gewoon gelijk geven ;)

Ik ben eigenlijk altijd wel op zoek naar fraaie SL-1200's, omdat ik een mooi paar zoek voor als reserve en voor mijn neefjes. Ik heb zelf twee zilveren MK5's.

[ Voor 5% gewijzigd door Jovas op 14-01-2016 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou als het gaat om het persoonlijk gevoel van een 2003 vs een wat ouder model dan valt er weinig gelijk te geven, als dat beter voelt dan is dat zo. ;) Ik kan kan alleen het rationele gedeelte van de keuze beargumenteren en spreek op dat gebied uit ruime praktijkervaring met de SL-1200's in allerlei soorten en maten (reparatie en onderhoud).

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 14-01-2016 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Cap schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:55:
Nou als het gaat om het persoonlijk gevoel van een 2003 vs een wat ouder model dan valt er weinig gelijk te geven, als dat beter voelt dan is dat zo. ;) Ik kan kan alleen het rationele gedeelte van de keuze beargumenteren en spreek op dat gebied uit ruime praktijkervaring met de SL-1200's in allerlei soorten en maten (reparatie en onderhoud).
Ik ook, daarom heb ik liever nieuwe jaren 2000 modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doel je op het gevoelsmatige deel of zijn we wat de discussie betreft weer bij af? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Er is geen discussie, ik heb alleen belangstelling voor nieuwere modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok dus als ik het goed begrijp is je bericht een vraag of iemand wellicht nog SL-1200's uit de jaren 2000+ heeft staan waar ie van af wil (antwoord: nee ik kan je daaraan niet helpen :)). Ik had misschien niet moeten vragen "waarom" en werd vervolgens getriggerd door "hoe nieuwer hoe beter" waar bij mij de technische staat juist eerst komt en veel later pas de leeftijd. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 14-01-2016 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Ik mag eigenlijk wel gerust stellen dat ik geobsedeerd ben geraakt door deze machines. Ik hoop ooit nog een jonge set te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die obsessie ken ik wel, strekt bij mij eigenlijk -erger nog- uit tot alle Technics draaitafels. Ben alleen niet zo jong-geobsedeerd, maar da's logisch want al die andere Technics modellen zijn van tientallen jaren geleden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Ik ga zaterdag bij een tweaker kijken die er twee in de verkoop heeft, ik ben benieuwd! Foto's zagen er heel aardig uit, 2001 serienummers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier een koopje (nou ja... gezien het huidige oververhitte prijsniveau dan). Wordt wel dringen denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Cap schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 22:43:
Hier een koopje (nou ja... gezien het huidige oververhitte prijsniveau dan). Wordt wel dringen denk ik. ;)
Het blijft Marktplaats he ;)

Beste,

Onlangs heeft u een bod of reactie geplaatst op de advertentie: Technics SL-1200 MK5 Draaitafel Bijna gloednieuw. Het vermoeden bestaat echter dat dit een frauduleuze advertentie betreft. Derhalve hebben wij het account en de advertenties van deze verkoper verwijderd.
We raden u aan zeer voorzichtig te zijn in uw verdere contact met deze adverteerder.

Voor de toekomst geven wij u graag de volgende tips mee:

Koop van een Tweaker!

Nee geintje haha

[ Voor 45% gewijzigd door Jovas op 14-01-2016 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
. Hoogst warschijnlijk veel te laat begonnen met gehoorbescherming tijdens metal en rock concerten >:)

Ik zie een verband. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
OOOOhhhhh....................zou dat er mee te maken hebben :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Cap schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:22:

Die testLP's zijn heel handig ja. Welke heb je gebruikt?
Ik ben nu niet thuis, maar volgens mij eentje van Philips, een oudje. In de kringloop op de kop getikt vanwege het groefloze deel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Gisteren kwam er voor mij een leuk poststukje binnen:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20160114_22_06_18_Rich_zpskf7hzt2v.jpg

Het betreft de zeldzame single De Zwarte Plak van Rowwen Hèze... Deze single laat de enige echte Rowwen Hèze sound horen van de begin jaren...

Het nummer De Zwarte Plak klinkt totaal anders dan je van de nieuwere versie gewend bent / kent....
En het nummer America kent iedereen als Station America, een nummer van het gelijknamige album uit 1992... Ook deze klinkt totaal anders...

Echte aanrader voor de Rowwen Hèze liefhebber... Maar zorg wel voor een goed gevulde portemonnee: zeldzaam Rowwen Hèze materiaal is ernstig duur geworden (mede door hun eigen populariteit op dit moment)...

Hoe dan ook: Ik ben zeer blij met deze zeldzame single... :) :o

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

rcor schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 17:49:
Gisteren kwam er voor mij een leuk poststukje binnen:
[afbeelding]

Het betreft de zeldzame single De Zwarte Plak van Rowwen Hèze... Deze single laat de enige echte Rowwen Hèze sound horen van de begin jaren...

Het nummer De Zwarte Plak klinkt totaal anders dan je van de nieuwere versie gewend bent / kent....
En het nummer America kent iedereen als Station America, een nummer van het gelijknamige album uit 1992... Ook deze klinkt totaal anders...

Echte aanrader voor de Rowwen Hèze liefhebber... Maar zorg wel voor een goed gevulde portemonnee: zeldzaam Rowwen Hèze materiaal is ernstig duur geworden (mede door hun eigen populariteit op dit moment)...

Hoe dan ook: Ik ben zeer blij met deze zeldzame single... :) :o
In NM staat zo te zien ok nog!
(en wat mag ie gekocht hebben? O-) stuur maar over fb anders ;) )

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

Vandaag iets compleets anders dan normaal.
Een review van een Transparante doos!
Waarom nu in hemelsnaam in DIT topic?
Omdat ik al langer op zoek was naar een goede doos voor mijn 7" singles 8)

Na mijn lange zoektocht heb ik mijn oog uiteindelijk laten vallen op deze transparante doos van de Hema.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Ft2wCI33egpapzJYmWbbgFJb/full.jpg
NL: http://www.hema.nl/winkel...ort_by=%2B+vnl_list_price
BE: http://www.hema.be/nl/win...&fh_secondid=pbe_39822599

Specs:
- transparant
- met deksel, makkelijk afsluitbaar
- op elkaar te stapelen en in elkaar te schuiven (als deze sluitbaar zijn)
- gemaakt van stevig kunststof
- afmetingen: box:19 cm x 23 cm x 26 cm
- inhoud: 10 liter

Na wat meten met 33x33 servetten in de winkel (bij gebrek aan een meetlat/liniaal) besloten deze mee te nemen (en af te rekenen aan de kassa).
Hij past namelijk niet zo goed onder je jas in ;(
Maar voor 3 euro kan je niet sukkelen natuurlijk.

Bij thuiskomst direct is gekeken hoe het past en wat foto's gemaakt:
Label
Het label waar je nog is op kan dubbelchecken of het de goede doos is.

02 Voorkant zonder deksel
De voorzijde met al mijn singles in.

03 voorkant met deksel
Met de deksel erop gelegd. Van de voorkant sluit hij af, maar langs achteren niet (zonder de singles te beschadigen). Als ik de singles wat schuin zou leggen glijden ze om dus dan moet daar iets komen om op te vullen als ik de doos compleet zou willen sluiten. Echter, nu kan er ook geen stof ofzo inkomen dus maakt het ook niet uit.

03 zijkant met deksel
Zijkant met deksel. zoals u kan zien, steekt hij achter iets omhoog.

03 zijkant zonder deksel
De zijkant zonder het deksel erop.

04 voorkant met vulling
En voorlopig met nog wat opvulling zodat ze niet omglijden. Mijn doosje met kleine dingen in zoals mijn stikkertjes waarmee ik mijn dividers en mijn labels maak, mijn reserve headshell enz.

Op dit moment zitten er 20 7" singles in. Dus ik schat dat er zeker toch wel een 50 in kunnen.
Het label op de doos kwam heel gemakkelijk los zonder lijmresten achter te laten.
Jammer dat hij nét niet compleet af te sluiten is. In de toekomst wel als ik er genoeg heb en ze ietswat schuin kunnen liggen. Maar al bij al héél blij met mijn 3 euro aankoop :*)
Ik geef deze doos daarom 4,5 op 5! Als hij compleet afsluitbaar was dan was het 5 op 5!

Verder nog veel werk op discogs gedaan om het wat beter te ordenen enz. waar ik toch ook weer een goeie 2 uur aan heb gespendeerd. Het begint goed te komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Voor als er meer 7" plaatjes komen.
Ik heb dit maar gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/k7usfr463/7inchkast.jpg

Niet dat die vaak gedraaid worden, dit zijn de plaatjes die als voorraad dienen van de jukebox.

[ Voor 28% gewijzigd door Bestla op 16-01-2016 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HQvinyl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-11-2021
Dat is wel een mooi alternatief voor de boxen van " Really usefull box" die speciaal gemaakt zijn voor singles of Lp's. Erg jammer dat de deksel niet goed sluit, anders had ik er direct een paar gehaald.
Ben ook al eens een dag bezig geweest om alle zaken af te lopen met een rolmaat. Het is mij niet gelukt om de perfect box te vinden, op de bovengenoemde na dan.
masauri schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 10:01:

Na mijn lange zoektocht heb ik mijn oog uiteindelijk laten vallen op deze transparante doos van de Hema.
[afbeelding]

Specs:
- transparant

Na wat meten met 33x33 servetten in de winkel (bij gebrek aan een meetlat/liniaal) besloten deze mee te nemen (en af te rekenen aan de kassa).

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Met de deksel erop gelegd. Van de voorkant sluit hij af, maar langs achteren niet (zonder de singles te beschadigen). Als ik de singles wat schuin zou leggen glijden ze om dus dan moet daar iets komen om op te vullen als ik de doos compleet zou willen sluiten. Echter, nu kan er ook geen stof ofzo inkomen dus maakt het ook niet uit.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
En voorlopig met nog wat opvulling zodat ze niet omglijden. Mijn doosje met kleine dingen in zoals mijn stikkertjes waarmee ik mijn dividers en mijn labels maak, mijn reserve headshell enz.

Op dit moment zitten er 20 7" singles in. Dus ik schat dat er zeker toch wel een 50 in kunnen.
Het label op de doos kwam heel gemakkelijk los zonder lijmresten achter te laten.
Jammer dat hij nét niet compleet af te sluiten is. In de toekomst wel als ik er genoeg heb en ze ietswat schuin kunnen liggen. Maar al bij al héél blij met mijn 3 euro aankoop :*)
Ik geef deze doos daarom 4,5 op 5! Als hij compleet afsluitbaar was dan was het 5 op 5!

Verder nog veel werk op discogs gedaan om het wat beter te ordenen enz. waar ik toch ook weer een goeie 2 uur aan heb gespendeerd. Het begint goed te komen :P

www.HQvinyl.nl - online webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

Mja, zou t nie tweakbaar zijn? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-10 23:33

jjust

Het leven is een strijd

Ik ben in het bezit van een pro-ject RPM-Genie 1.3. Nu heb ik sterke verdenkingen dat er een draadbreuk zit in de kabel door de tonearm. Het geluid kwam uit 1 kanaal en ik heb het volgende geprobeerd;
  • tulp kabels omgedraaid => geluid uit andere box probleem dus niet in de versterker.
  • andere cartridge => ook 1 kanaal
  • draden in cartridge omgedraaid =>geluid uit andere kanaal =>lijkt dus probleem met bekabeling
  • weerstand gemeten van de witte aansluiting (links) met de tulp aansluiting => geen weerstand
  • weerstand gemeten van de rode aansluiting (rechts) met de tulp aansluiting => weerstand maar rommelen aan het draadje gaf andere waarden
Conclusie is dat ik de bekabeling wil vernieuwen. Nu heb ik online wel een kabel gevonden maar ik zou hem graag willen laten vervangen. Iemand een idee voor een adres waar ik dat kan laten doen? Liefst in Noord-Holland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Klinkt misscien heel erg diy . Neem 4 aders ( liefst not solidcore ) uit een utp kabel en frot die door de tonearm. Connectors overzetten naar de cartridge en alles zou weer super moeten werken. Natuurlijk wel de boel solderen in de body, waar de oude kabels op het circuitboard zaten. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Bestla op 16-01-2016 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Wat ik begrijp is dat Jjust het niet zelf aandurft.
Een laatste check zou kunnen zijn om even met een soldeerbout en een klein drupje tin de connectors aan cartidgekant vast te lijmen / of gewoon lomp met een tang iets aanknijpen - draadbreuk ergens halverwege is niet zo groot maar kan wel in het draaiende deel (waar het van de arm de machine ingaat).
Hier loopt iemand rond die tafels onderhoudt, die kan het vast ook wel vervangen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online
Sowieso zijn aders uit een utp kabel veel te stug. Alleen de isolatie al.
Het is vrijwel altijd litzedraad, en dat soldeert ook net wat anders.
Maar ik denk dat de meeste reparateurs van consumentenelectronica hier wel raad mee weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-10 23:33

jjust

Het leven is een strijd

Ik heb ook goed naar de connector gekeken maar ik denk dat de breuk 1 of 2 centimeter voor de connector zit. Ik moet zeggen dat de verbinding met de connector er erg solide uit ziet. Het zou me waarschijnlijk wel lukken om zelf te vervangen maar ik heb momenteel zoveel projecten lopen dat ik er gewoon geen tijd voor heb. Daarom wil ik het laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
mr_petit schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 19:24:
Sowieso zijn aders uit een utp kabel veel te stug. Alleen de isolatie al.
Het is vrijwel altijd litzedraad, en dat soldeert ook net wat anders.
Maar ik denk dat de meeste reparateurs van consumentenelectronica hier wel raad mee weten.
Je hoeft natuurlijk niet een hele utp kabel in je tonearm te duwen Jjust heeft last dat 1 kanaal het niet doet. Dan zou ik alleen de 2 aders gebruiken die daar voor zijn vanuit de cartridge. En die vervangen voor een nonsolidcore gevlochten utp draadje. Dat is flexibel genoeg. Genoeg gelazer gehad om daar een rj45 stekker aan te zetten. Dan wil je juist solidcore hebben. Dat is lekker stug.

[ Voor 8% gewijzigd door Bestla op 16-01-2016 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online
De isolatie alleen al van een utp kabel is te stug om door de gimbal van een toonarm te gaan.
Hetzelfde geldt voor normale multiaders.

Het heeft enorme invloed op bijvoorbeeld je antiskating en de algehele prestaties van de arm. Ik spreek uit ervaring. Het gaat er namelijk niet om of je het fysiek voor mekaar krijgt, maar het gaat om de dynamische eigenschappen van de toonarm.
Het is niet voor niets dat de bedrading die er nu zit ook ontzettend dun litzedraad is.

Je moet er rekening mee houden dat het draadje over een afstand van een paar centimeter onder z'n eigen gewicht in elkaar zakken. Zó slap moet het zijn
Je spreekt dan echt over een hele andere orde van grootte als een standaard meeraderig draadje uit een utp kabel of andersoortige multikern.
De lagerfrictie van een gemiddelde kwaliteitstoonarm ligt eigenlijk altijd onder de 0,02gram, dus dat zijn de krachten waar het draadje mee moet spelen (lees: geen invloed op mag hebben)

En sowieso is een Genie het natuurlijk dubbel en dwars waard om het goed te doen. We hebben het hier niet over een crossley of andersoortig plastic prul uit de jaren 80 etc waar geen eer aan te behalen valt.

[ Voor 38% gewijzigd door mr_petit op 17-01-2016 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ok, je hebt me overtuigd. :)

In de zaterdageditie van de Telegraaf staat een tip om kromme lp's weer recht te maken. Dat was als volgt: Leg de kromme plaat in kokend water en plaats een bord omgekeerd er bovenop en verzwaar dat met enig gewicht. :X

Dat doe ik toch maar niet. Kokend water is veels te heet. Dan staan er op YT betere alternatieven. :)

[ Voor 89% gewijzigd door Bestla op 17-01-2016 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
masauri schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 09:41:
[...]

In NM staat zo te zien ok nog!
(en wat mag ie gekocht hebben? O-) stuur maar over fb anders ;) )
Die single heeft een hele duit gekost, o.a. door de NM staat van de hoes... De single zelf knettert nog wel, maar dat is na een goede was beurt ook wel weg denk ik... Gekocht voor een echte verzamelaars prijs (daar praat ik nog wel eens met je over via Facebook)... Zou zo in het dorpsgekken topic passen op het voormalig vinl.net forum...

Tevens heb ik nog meer Rowwen Hèze werk binnen gekregen, waarvan er 1 echt zeldzaam is (wederom ook hier de verzamelaars prijs betaald):
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20160116_15_29_48_Rich_zpsnazz83r4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20160116_15_30_38_Rich_zpsjyuqs0et.jpg

Rowwen Hèze - De Toet / De Piel In Brand is zeer zeldzaam, mijn gevoel zegt dat er hiervan nog minder zijn dan van de LP single De Zwarte Plak... Bandje is in zeer goede conditie en klinkt werkelijk fantastisch... Uiteraard meteen gedigitaliseerd naar de computer, want dit bandje wil je gewoon niet al te vaak afspelen... Deze is zelfs nog compleet met papiertje met de songteksten er op! :D

En uiteraard het album "Station America"... Niet zeldzaam, alleen vind je die niet snel hagelnieuw en nooit afgespeeld op bandje... En dat geluk had ik nu wel... Als echte Rowwen Hèze liefhebber is dit nu al de mooiste week van het jaar op dit vlak! :) >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

rcor schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:20:
[...]

<>Uiteraard meteen gedigitaliseerd naar de computer, want dit bandje wil je gewoon niet al te vaak afspelen... <>
Een keer per jaar u ik wel doen, of tenminste ven heen en weer spoelen maar beter even afdraaien ter conversering. Maar dat wist je waarschijnlijk al wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op zondag 17 januari 2016 @ 15:02:
[...]

Een keer per jaar u ik wel doen, of tenminste ven heen en weer spoelen maar beter even afdraaien ter conversering. Maar dat wist je waarschijnlijk al wel ;)
Dat heen en weer spoelen is mij bekend... Dat doe ik zelf regelmatig, toch bedankt voor de itp... Overigens doe ik dat spoelen ook voor ik een opname maak... Dan staat het lint van de cassette mooi recht boven de kop waardoor je minder last hebt van afwijkingen in het volume per kanaal... :)

[afbeelding]

Specs:
- transparant

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dank voor de tip Masauri! Ik heb die opberg box ook maar meteen gehaald, want ik zocht zelf ook nog een oplossing voor mijn singles... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online
Ik had er al wat over gelezen.

Hoop blabla over dsd etc en ik las -jawel- "Printplaat van glas en kunsthars voor betere structurele stabiliteit"
dus gewoon een standaard glasvezel/epoxy printplaat?

Mijn eerste indruk is duur, te duur en als ik op de mediaverhaaltjes afga, wordt er teveel nadruk gelegd op dsd opname (dus een soort van sacd digitale output) en te weinig op dat de werkelijke kwaliteit bepaald wordt door tafel, arm en element. Dus een apparaat gericht op hipsters die net ff wat meer willen dan de crossley.
De echte merken (clearaudio, transrotor en ook de wat goedkopere merken zoals pro-ject en rega) lopen ook niet door te zagen over de kwaliteit van hun usb output (als ze dat al hebben), maar hebben het over fysieke specs van de tafel zelf. En zo hoort het ook.
Voor hetzelfde geld heb je nieuw een pro-ject debut carbon esprit of een wat lager model met ruimte voor mooi element.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 17-01-2016 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Sterker nog, voor € 500 gaat ik wel een tweedehands SL1210 scoren op MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online
Ja natuurlijk, maar de vergelijking nieuw-2e hands is sowieso moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Gisteren in Den Haag weer wat gescoord op vinyl gebied.
Massive Attack - Mezanine _/-\o_
Racoon - Singles compilatie.
Coldplay - Parachutes
The Cure - 4:13 Dream
Arcade Fire - Get Right b/w Crucified Again 7"

En dat bij boekhandel Paagman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
mr_petit schreef op zondag 17 januari 2016 @ 22:03:
Mijn eerste indruk is duur, te duur en als ik op de mediaverhaaltjes afga, wordt er teveel nadruk gelegd op dsd opname (dus een soort van sacd digitale output) en te weinig op dat de werkelijke kwaliteit bepaald wordt door tafel, arm en element. Dus een apparaat gericht op hipsters die net ff wat meer willen dan de crossley.
Even off-topic
Wikipedia: Hipster (moderne subcultuur)

Dat het 'gemiddelde' publiek nu weer vinyl herontdekt betekent niet gelijk dat ze een baard laten staan en bier gaan brouwen....
Dat is net zo generaliserend als zeggen dat 'mensen die vinyl draaien ouwe stoffige knarren zijn'

back to topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Klopt, ik heb nu ook alweer een paar jaar een platenspeler staan en scheer me toch echt meerdere malen per week en koop mijn bier gewoon in de supermarkt ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:19
Is dit niet iets dan voor je: http://www.planetedisque....-100-singles-45t.html#img

Ik ben er erg tevreden over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

Ow, had ik nog niet gespot.
Ook wel super handig!
Maar voor wat het moet doen (gewoon in men platenkastje zitten zonder dat die vervoerd moet worden ofzo) dient het zijn doel wel.
En dat voor 4X minder aan de prijs.
Maar als ik iets zoek om veelvuldig te verplaatsen, dan staat deze op 1, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weer even back off topic! ;)
LaFleche schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:54:
[...]

Dat het 'gemiddelde' publiek nu weer vinyl herontdekt betekent niet gelijk dat ze een baard laten staan en bier gaan brouwen....
Da's waar, maar toch heeft ie wel een punt dat het hipsterpubliek wel oververtegenwoordigd is, d.w.z. in de jonge helft van het leven, overgevoelig voor trends die zogenaamd niet mainstream zijn, en meer dan gemiddeld voorzien van baard. Aardige mensen hoor. :)
[...]

Dat is net zo generaliserend als zeggen dat 'mensen die vinyl draaien ouwe stoffige knarren zijn'
Dat was door de bank genomen eigenlijk ook zo, aangevuld met de traditionele gothic / metal geek en nog luttele andere die-hard muziekliefhebbers met een grote collectie van vroeger. De uitzonderingen bevestigden natuurlijk de regel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online
[...]

Even off-topic
Wikipedia: Hipster (moderne subcultuur)

back to topic!
Ok, ik associeer hipsters voornamelijk met een voorliefde voor retro en vintage wellicht omdat ze dat van oudsher niet hebben meegekregen (te jong) en niet vanuit een standpunt dat het beter is. Ze maken ook foto's met filmrolletjes.
De vinylliefhebbers die stoffige oude knarren zijn weten dat een plaat wellicht beter in het oor kan liggen, en hebben dan ook helemaal geen nostalgisch gevoel bij geknetter van een plaat (sterker nog, dàt is hun de doorn in het oogoor.
Ff dat doortrekkende op de betreffende sony verwijs ik maar ff naar dit interview:
YouTube: CES 2016: Sony’s New Hi Res Turntable – PS-HX500 (FIRST LOOK)
Let wel, die gast is volgens mij van sony!
Moet je es kijken wat daar gebeurt!
Dat zou nooit! bij een interview met Jochen Räke oid (vul een willekeurige vinyl goeroe in) gebeuren. Terwijl die een grotere baard heeft dan die gast van sony :P
Absoluut niet gericht op audiofielen dus.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 18-01-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Het meeste wat ik tegenkom op beurzen, garage sales of andere 'vinyl-happenings' zijn juist de doorsnee muziekfans met band shirtjes, spijkerbroeken en een ietwat verwilderde blik in de ogen gecombineerd met een vrij penetrante lichaamsgeur :P. Ik ga wel eens naar de vinyl loods in Dordrecht en daar loopt echt geen enkele hipster rond hoor. Gewoon muziekfreaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online
Ja maar die kopen ook niet zo'n sony ding (of een crossley) vermoed ik.

Die zitten allemaal thuis met een sl-1200 of td-160 of iets exotischer of iets in die trand.

[ Voor 12% gewijzigd door mr_petit op 18-01-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
mr_petit schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:52:

Die zitten allemaal thuis met een sl-1200 of td-160 of iets exotischer of iets in die trand.
Ik ken eigenlijk helemaal *niemand* met een Crossley oid, nu ik er over nadenk. De meeste mensen in mijn omgeving luisteren naar hun iPhone of hebben een Sonos staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-10 17:38

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Hallo allemaal,

ben nieuw in dit topic omdat ik wil gaan beginnen met het draaien van vinyl. Volgens mij val ik onder de hierboven genoemde categorie hipsters (ik heb een baard namelijk :+ ). Al heb ik eigenlijk geen nostalgische gevoelens of iets dergelijks. Het authentieke gevoel en beleving kan ik waarderen in het luisteren van LP's, iets wat mijn vader en schoonvader ook nog steeds doen en waarvan ik onder de indruk ben geraakt.

Ik ben dus op zoek naar een Platenspeler maar wil geen vermogen uitgeven aan mijn eerste platenspeler. Dit wil ook weer niet zeggen dat ik met Akai of Ion spul wil gaan prutsen. Daarbij ga ik waarschijnlijk vloeken in de kerk hier, omdat ik op dit moment een 5.1 setje met surround receiver heb (denon avr1610 + canton 5.1 set). Iets wat natuurlijk niet echt geschikt is voor muziek weergave.

Ik wil dan ook in fases gaan upgraden. Om te beginnen wil ik dus een instap klasse Platenspeler gaan kopen om toch al LP's te kunnen luisteren. Mijn oog is gevallen op een Pro-ject Debut III.

Mijn eerste vraag is dan ook, kan ik hier goed mee vooruit? (met standaard naald, ook die kan ik later upgraden als mijn geluidsset ook verbeterd is)

Om zo vervolgens ook mijn Receiver en speakers te gaan upgraden. Daarbij speelt mee dat mijn vriendin en ik op dit moment voor een koopwoning aan het kijken zijn en ik mijn geluidsset ga kopen op het moment dat ik zeker weet waar alles komt te staan.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
mr_petit schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:52:

Klopt , en ook met een echte jukebox. Ben ik nu hip? :? :+ :P

Simple Minds- Let there be love schalt uit de juke... :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bestla op 18-01-2016 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online
Als je graag wilt upgraden moet je een crossley kopen. Vanaf dat punt kan je namelijk de grootste upgrade bereiken.... 8)7

Alles hangt samen met je budget trouwens.
En of je nieuw of ook 2e hands wilt kopen natuurlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 18-01-2016 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 13:46
mr_petit schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:08:
[...]

Als je graag wilt upgraden moet je een crossley kopen. Vanaf dat punt kan je namelijk de grootste upgrade bereiken.... 8)7
Door de opmerkingen over die dingen eens gaan googlen op die dingen. Leek leuk en aardig allemaal, maar holy fuck, 7gr naalddruk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Bedankt voor de hulp }:O :+

[ Voor 164% gewijzigd door Chrosser op 18-01-2016 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chrosser schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:00:
Dit wil ook weer niet zeggen dat ik met Akai of Ion spul wil gaan prutsen. Daarbij ga ik waarschijnlijk vloeken in de kerk hier, omdat ik op dit moment een 5.1 setje met surround receiver heb (denon avr1610 + canton 5.1 set). Iets wat natuurlijk niet echt geschikt is voor muziek weergave.

Ik wil dan ook in fases gaan upgraden. Om te beginnen wil ik dus een instap klasse Platenspeler gaan kopen om toch al LP's te kunnen luisteren. Mijn oog is gevallen op een Pro-ject Debut III.

Mijn eerste vraag is dan ook, kan ik hier goed mee vooruit? (met standaard naald, ook die kan ik later upgraden als mijn geluidsset ook verbeterd is)
Ook uit een 5.1 setje kan prima geluid komen hoor, een beetje phono-pre eraan hangen en liefst gewoon in stereo stand met zo min mogelijk DSP shit en goede kans dat het leuk klinkt.

AKAI: weinig mis met een vintage AKAI uit de topjaren (eind 70, begin 80) hoor, degelijke spelers.
Pro-ject Debut III: het zou mijn keus niet zijn maar je kan er prima mee uit de voeten.
Waarom miet mijn keus? Als je dan toch 250+ euro wilt uitgeven (dat kost een Debut) dan zou ik gaan voor een tweedehands speler die aantoonbaar onderhoud heeft gehad in perfecte staat. Denk aan de betere Thorens, Dual, Denon, Technics, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
De Debut III is een mooie instapper, net zoals de pro-ject essential II. Check sowieso even of je versterker een phono input heeft, anders moet je ook nog een phono stage kopen, of een draaitafel met ingebouwde amp.

Ik ben zelf een tijdje geleden met ongeveer eenzelfde budget voor de Argon TT-2 gegaan, is een rebrand van de essential II met een glazen draaiplateau, en daar heb ik tot op dit moment echt een hoop plezier aan.

Maar zoals gezegd, alles staat en valt met je budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Voor de speler wil ik ongeveer € 300,00 euro uitgeven. Tenzij er voor een redelijke meerprijs (max 100) iets veel beters te krijgen is. Het liefst heb ik iets nieuws, vooral omdat ik technisch gezien weinig verstand heb waar ik op moeten letten bij een 2e hands aankoop.

@cap, ik vergeleek de akai met de kwaliteit radio's etc van deze tijd (wist ook niet dat de vroegere spelers in orde waren).

[ Voor 19% gewijzigd door Chrosser op 18-01-2016 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Voor dat budget zou ik iets kopen in deze trant.

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/71%2BDVd7qvJL._SL1500_.jpg

Audio Technica LP120 , een Technics cloon die best wel ok is.

Nieuw en doet in de huiskamer wat het moet doen. Platen draaien. Doe gelijk een upgrade en plaats een AT 95 /440mla/b cartridge op die speler.

[ Voor 26% gewijzigd door Bestla op 18-01-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_petit schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:43:
[...]

Ff dat doortrekkende op de betreffende sony verwijs ik maar ff naar dit interview:
Let wel, die gast is volgens mij van sony!
Moet je es kijken wat daar gebeurt!
Dat zou nooit! bij een interview met Jochen Räke oid (vul een willekeurige vinyl goeroe in) gebeuren. Terwijl die een grotere baard heeft dan die gast van sony :P
:X |:(

Eerste wat me opvalt (40 sec): die plaat heeft dus een vette warp, wellicht realistisch maar zo zou ik mijn waar niet aanprijzen in een promotiefilmpje.

Dan de grote FAIL (3 min): a. de naald met de hand op de plaat zetten als er gewoon een armlift is (niet handig), en tegelijkertijd b. dat overduidelijk niet kunnen: de naald wordt notabene hard in de plaat GEDRUKT... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
mr_petit schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:43:
[...]

Ge-wel-dig!
Ik heb genoten van het interview.....en alle commentaren daarop :P
Ik houd het voorlopig maar bij mijn Dual 704 en TD166. Daar ben ik meer dan tevreden mee.

En hipsters? Ieder zijn meug, toch? Mooi voor hen dat er Crosleys zijn, mooi voor 'ons' dat Technics, Thorens en andere fabrikanten bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chrosser schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:14:
Voor de speler wil ik ongeveer € 300,00 euro uitgeven. Tenzij er voor een redelijke meerprijs (max 100) iets veel beters te krijgen is. Het liefst heb ik iets nieuws, vooral omdat ik technisch gezien weinig verstand heb waar ik op moeten letten bij een 2e hands aankoop.

@cap, ik vergeleek de akai met de kwaliteit radio's etc van deze tijd (wist ook niet dat de vroegere spelers in orde waren).
AKAI van nu is iets totaal anders dan het AKAI van TOEN :P. Hetzelfde geldt voor bijv Lenco, Dual... merkenplakkerij, het bedrijf van vroeger en de producten van vroeger bestaan al lang niet meer.

Nieuw voor 300? Die ProJect Debut en AT LP120 komen dan in aanmerking, twee totaal verschillende spelers met een vergelijkbare prijs. Hier worden ze vergeleken, wellicht goed om even te lezen om een idee te krijgen:

http://thewirecutter.com/reviews/best-turntable/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online
Cap schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:19:
[...]

:X |:(

Eerste wat me opvalt (40 sec): die plaat heeft dus een vette warp, wellicht realistisch maar zo zou ik mijn waar niet aanprijzen in een promotiefilmpje.

Dan de grote FAIL (3 min): a. de naald met de hand op de plaat zetten als er gewoon een armlift is (niet handig), en tegelijkertijd b. dat overduidelijk niet kunnen: de naald wordt notabene hard in de plaat GEDRUKT... 8)7
Ja kan je dat beide voorstellen in een filmpje van clearaudio of rega of wie dan ook?
Die zouden dat lijkt mij nooit plaatsen. Je geeft daarmee een ontzettend verkeerd signaal af.

Let wel, volgens mij staat dit filmpje op het officiele sony youtube kanaal en niet op een soort van generiek nieuwskanaal.

Die kromme plaat irriteert gewoon iedere keer als die in beeld komt.

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 18-01-2016 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Iedere keer als ik Stairway to Heaven draai in de jukebox, dan heeft dat singletje een warp, niet normaal,maar hij speelt gewoon prima af dus ik vind het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Bestla schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:02:
Iedere keer als ik Stairway to Heaven draai in de jukebox, dan heeft dat singletje een warp, niet normaal,maar hij speelt gewoon prima af dus ik vind het best.
Ohja, gek genoeg maakt een hobbel of bobbel soms amper iets uit. Kwestie van goed trackend element en juiste afstelling vaak. Soms zie ik mijn arm ook zwiepers maken, dat ik denk van, hoe kan dit goedkomen? Maar dan klinkt het toch vaak 'gewoon' (goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ach de jukebox heeft een hufterproof afspeeldevice dus die vreet zowat alles.
Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/jn3jh8hsv/image.jpg

Stairway op blauw vinyl. Non official. >:)

[ Voor 41% gewijzigd door Bestla op 18-01-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 09-10 17:08
Cap schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:28:
[...]

AKAI van nu is iets totaal anders dan het AKAI van nu.
Nee, da's precies hetzelfde. Maar je bedoelt natuurlijk één keer 'nu' en één keer 'vroeger'. :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
En vroeger was alles waren de platenspelers beter.

/me had snel een reactie verwacht, maar nee, dat viel tegen. :+

Tikt lekker verder met ......... Pearl Jam - Alive uit de jukebox.

[ Voor 98% gewijzigd door Bestla op 18-01-2016 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 17:57
Oef.. Sony... warped plaat viel me ook al gelijk op...

Verder las ik ook dat links/rechts tulpjes verkeerd zaten, daar hadden ze het over niet kloppende kleuren, maar links en rechts zitten gewoon verkeerd om :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Dat kan altijd gebeuren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WKD
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 15:33

WKD

Hallo allemaal,

Al enige tijd volg ik dit topic deel 2 en zal mezelf even introduceren. Sinds enige tijd ben ik ook weer aan het verzamelen met vinyl. Wat ik voornamelijk koop/zoek is Pink Floyd / Jean Michel Jarre / Alan Parsons Project / OMD / ELO, voornamelijk 70/80's rock. Ik koop tot nu toe geen nieuwe LP's omdat ik graag de beleving van vroeger wil ervaren.
Mijn platenspeler is een Technics SL-3200 met een Technics element. Dit is aangesloten op een Pioneer VSX-529 via een een voorversterker. Graag zou ik nog een keer een mooie SL-1200 mk2 of andere vergelijkbare speler kopen.

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/jj8a2w62d/IMG_0058.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/iuzfjy7cl/image1.jpg

Sorry voor de foto's, ben er niet handig mee om dit te plaatsen :'(

[ Voor 4% gewijzigd door WKD op 18-01-2016 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Welkom, maar waarom een 1200 als deze nog prima draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WKD

WKD

Is ook niet gepland voor binnenkort, misschien als ik het geld ervoor liggen heb. Tot nu toe nog tevreden met mijn huidige :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 08:19

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

WKD schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:58:
Wat ik voornamelijk koop/zoek is ... Jean Michel Jarre ...
Niet om je jaloers te maken, maar maat van me stapte paar maand geleden de kringloop binnen en vond daar deze:
Jean-Michel Jarre - Rendez-Vous (Disques Dreyfus, Polydor - 829 125-1)
Jean Michel Jarre* - En Concert Houston / Lyon (Disques Dreyfus - 833 126-1)
Jean Michel Jarre* - Oxygene (Les Disques Motors - 2933 207)
Jean Michel Jarre* - Equinoxe (Disques Dreyfus - FDM 83150)

Euro per stuk. Iets voor mij vroeg tie? Ja hoor, neem maar mee.

Allemaal in voortreffelijke staat. Hoezen zijn wat minder (stikkertjes van de bieb), maar schijnbaar had nooit iemand ze bij de bieb dus meegenomen want de platen zelf zijn als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WKD

WKD

Dat zijn wel de leukere vondsten inderdaad. Vrijdag ook nog Equinoxe en Les Chants Magnetics (Magnetic Fields) gescoord samen met Elo - Ole Elo voor €10,00. Was geen slechte deal, platen waren erg netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 17:57
Ja... schijnbaar was het iemand al opgevallen bij Sony na het maken van de persfoto's dat ze eerst qua kleur goed zaten, maar L en R verkeerd om... (1:33). Op 0:48 zitten de kleuren bij R en L goed... maar zou het logischer vinden om stekkertje voor links ook links te hebben zitten :p

Verder standaard marketing verhaal verteld door iemand die dat op een papiertje heeft gekregen en verder 0 heeft met lp's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 18 januari 2016 @ 18:15:
[...]

Verder standaard marketing verhaal verteld door iemand die dat op een papiertje heeft gekregen en verder 0 heeft met lp's
Yep, maar die presentatrice vindt het allemaal wel 'cool',
Volgens mij is dat de manier om te zeggen 'ik snap er geen r**t van, en vindt het al net zo interessant maar er wordt tenminste weer een mooi bedrag op mijn rekening bijgeschreven.' :7 .
En ik blijf het hele filmpje erg vermakelijk vinden. Zo nog maar eens kijken en luisteren.............

Klopt het nou dat de anti-skating op 0 staat en de naalddruk op 3 gr (@1.47)? Misschien staat alles wel goed ingesteld, alhoewel de anti-skating op 0 :? . En het blijft leuk om te zien hoe de arm omhoog komt als de kap open wordt gezet (@2.54). Maar met een goede instelling heb je daar misschien helemaal geen last van O-) .

[ Voor 21% gewijzigd door Vintage1967 op 18-01-2016 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Nog even over de Sony.
Echt , het leek wel een kwalitatief goed item.

Wat een nono's zeg. Cool dit cool dat. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Bestla op 19-01-2016 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moest ook lachen om het filmpje...

Stuiterende arm bij het openen / sluiten van de kap, dikke warp in de LP die afgespeeld wordt, inderdaad lomp de naald op de plaat zetten met hand (heeft die man van Sony geen vertrouwen in de ingebouwde arm-lift? Of wil hij gewoon interessant doen voor dit filmpje?) en dan ook nog eens geen verstand hebben van waarover hij praat...

En dan was mij het van die tulp-stekkertjes met de locatie waar deze zitten / kleurcodering in verkeerde volgorde nog niet eens opgevallen... :P :+

[ Voor 5% gewijzigd door rcor op 19-01-2016 06:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online
Het enige positieve aan dat filmpje is dat de presentatrice een flink bos hout voor de deur heeft :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo, nu lekker aan het luisteren naar "Long Hard Ride" van de "The Marshall Tucker Band":
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20160119_18_27_57_Rich1_zps45kyhelk.jpg

Aanrader als je van Country / Country rock / Southern rock houdt... Op sommige albums van hun zit ook nog wat invloeden van Blues (o.a. op het album "Searchin' For A Rainbow ")...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hier staat JJ Cale op, lekkere plaat:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sJzMqOg.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2016 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Hier Coldplay- Parachutes

Kan niet op lekker volume omdat mijn vrouw tegenover mij zit te werken tot 16.30 uurrrrrrrrr, en dan!!! >:)

Yup, de jukebox speelt weer. oOo

[ Voor 26% gewijzigd door Bestla op 20-01-2016 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@Wehmut welke van J.J. Cale is dat? Ik ben begonnen met Grashopper en ben vandaar verder gegaan, deze heb ik nog niet eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 08:19

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Okie :)

Goed album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coenen schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 17:01:
@Wehmut welke van J.J. Cale is dat? Ik ben begonnen met Grashopper en ben vandaar verder gegaan, deze heb ik nog niet eerder gezien.
Okie inderdaad :) Ik vind het zijn beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:08:
[...]

Okie inderdaad :) Ik vind het zijn beste.
Ik heb deze zomer Troubadour op de kop getikt. Een heerlijk luisteralbum! Klinkt Okie heel anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt vergelijkbaar. Alles t/m Shades (1971 - 1980) kan je blind kopen van JJ Cale, vind ik (zelfde regel als bij Steely Dan trouwens :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Een van mijn favorieten op dit moment; fifty shades of black van Kovacks. Heerlijk album, en super op vinyl.

Je moet me maar op mijn woord geloven dat die plaat er hier op ligt :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fMUiCBI.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Henk op 20-01-2016 23:16 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.