Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 101 Laatste
Acties:
  • 590.826 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes! Ik denk overigens dat er een aardig prijskaartje aan gaat hangen. Ik schat in een Eurootje of € 2.000, gebaseerd op niks, nou ja "gevoel". De schaal in verkoop en productie is er niet meer, productielijn opstart kosten, designfase. Zal toch terugverdiend moeten worden.
Klinkt wel als een hele goede en zeer interessante tafel, mooie updates hebben ze doorgevoerd. Mijn modified MK5 (uit 2008) blijft in ieder geval.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wEdYSLm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou "niks" :), hij is inderdaad wel weer verbeterd he, hij weegt niet voor niets zo'n 5 kilo meer. Het is gewoon echt een opgewaardeerde speler. Doet natuurlijk niks af aan de kwaliteiten van de oudere 1200's. :)

Duur vind ik het ook wel ja, maar ja ik doe het ook met mijn Technics marktplaats koopjes van rond de 100 euro van vergelijkbaar niveau dus alles wat meer dan 300 euro kost is voor mij gevoelsmatig duur. ;)

Hoe is het trouwens met je arm en het matchen met de AT440MLa en de DL-103? Bevalt die DL-103 je sowieso?

[ Voor 27% gewijzigd door Cap op 06-01-2016 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 08:19

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Er is nog geen prijs bekend he.

de limited kan mischien 2k gaan kosten maar de "gewone" niet hoor. Wat Technics altijd wel goed door heeft gehad is dat het succes van de 1200 mede door de hele gunstige prijs kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:12:
Hoe is het trouwens met je arm en het matchen met de AT440MLa en de DL-103? Bevalt die DL-103 je sowieso?
Zitten inderdaad flinke verbeteringen op die nieuwe. Ik heb de 103 afgelopen vrijdag binnengekregen en gemonteerd. Hij heeft ongeveer 4-5 uur platen afgetast die ik van binnen en buiten ken. Ook de platen die het schelle geluid lieten horen met de AT440mla, deden dat met de 103. Doet mij vermoeden dat het aan de plaat/persing ligt.

Moet eerlijk zeggen dat ik er niet kapot van was, de 103. Hij komt op mij wat levenloos over, waar dat door komt (voorversterking, smaak etc) weet ik niet. Maar ik ben met mijn tafel naar Rik Stoet gereden zaterdag en er zit nu een spetterende Ortofon MC3 Turbo op. Ik ben weer zo blij als een kind! Als ik de schaarse tijd heb om een goede plaat te luisteren, wil ik weggeblazen worden. Dat heeft die MC3 Turbo, net als die AT440mla, beiden trouwens die fijne fine line/microline slijping. Waar ik de Turbo dan in verschilt is wat meer warmte.

De Denon heb ik aan een vriend verkocht, hangt nu aan een SME 3009.

Maareeh, welke speler heb jij staan? Koopjes voor rond de € 100 zijn inderdaad vaak precies of bijna zo goed als die 1200 serie. Ik heb een tijd gezocht naar een SL 1800 MK2, 1600 MK2. Moet je snel bij zijn, en zijn vaak niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 17:57
dreamscape schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:39:
Ik krijg hier net het persbericht van Sony binnen met info over die PS-HX500.
Hij staat nu ook op de site: http://www.sony.nl/electronics/audiocomponenten/ps-hx500

En in het persbericht staat ook dat hij vanaf april te koop is voor 500 euro. Dan vermoed ik inderdaad dat ze de kwaliteit van vroeger echt niet gaan evenaren...
Mijn Sony platenspeler uit 79 lijkt moderner dan deze... behalve de looks :p

In de jaren 70/80 waren ze bezig met direct-drive techniek en X-tal, hadden mooie toonarmen, SBMC (oid) als materiaal en dan nog die Biotracers...

Nu hebben ze een mooie plank met een motor en rubber bandje ;-)

Die Technics, denk dat die rond een 700-800 euro terecht gaat komen, met de special mogelijk iets duurder, dan zit hij net boven de Pioneer speler. Nog hoger en ze missen de DJ markt, waar deze speler ook geschikt voor is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
4Br0k3n3rr0r schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:47:
Wat gaaf, die heb ik op cassette gehad :D
Ik wist niet eens dat die ook op vinyl uit was gekomen!
Origineel zelfs. Op de kerstversie hebben Bert en Ernie het er zelfs over dat de kinderen de plaat om moeten draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:53:
[...]

Zitten inderdaad flinke verbeteringen op die nieuwe. Ik heb de 103 afgelopen vrijdag binnengekregen en gemonteerd. Hij heeft ongeveer 4-5 uur platen afgetast die ik van binnen en buiten ken. Ook de platen die het schelle geluid lieten horen met de AT440mla, deden dat met de 103. Doet mij vermoeden dat het aan de plaat/persing ligt.

Moet eerlijk zeggen dat ik er niet kapot van was, de 103. Hij komt op mij wat levenloos over, waar dat door komt (voorversterking, smaak etc) weet ik niet. Maar ik ben met mijn tafel naar Rik Stoet gereden zaterdag en er zit nu een spetterende Ortofon MC3 Turbo op. Ik ben weer zo blij als een kind! Als ik de schaarse tijd heb om een goede plaat te luisteren, wil ik weggeblazen worden. Dat heeft die MC3 Turbo, net als die AT440mla, beiden trouwens die fijne fine line/microline slijping. Waar ik de Turbo dan in verschilt is wat meer warmte.

Maareeh, welke speler heb jij staan? Koopjes voor rond de € 100 zijn inderdaad vaak precies of bijna zo goed als die 1200 serie. Ik heb een tijd gezocht naar een SL 1800 MK2, 1600 MK2. Moet je snel bij zijn, en zijn vaak niet duur.
Oh dat is jammer, ik heb hem zelf niet gehad maar kan het me wel voorstellen. Mij lijkt de standaard DL-103 ook niet de beste optie met die conische naald. Er zijn natuurlijk wel betere varianten van. Ik heb een paar andere Denon MC's en die bevallen me wel, ze klinken zeker net zo spannend als de AT440MLa.

Verkijk je er niet op, heel veel platen zijn kwalitatief gewoon niet helemaal in orde. Dan kan je er geld tegenaan smijten wat je wilt, maar zelfs met een element van 20k euro zal het dan niet lukken om die fout te elimineren.

Technics draaitafels hier: SL-1600mk2's, SL-1300mk2's, SL-7's. De hele andere rits (SL-1xx0 serie inclusief de SL-1200, SL-10, etc) heb ik ook wel eens gehad maar deze bevallen me uiteindelijk het beste, combinatie van kwaliteit, gebruiksgemak en looks. Dan heb ik nog een verdwaalde Dual 701 staan, ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:00:
[...]

Mijn Sony platenspeler uit 79 lijkt moderner dan deze... behalve de looks :p

In de jaren 70/80 waren ze bezig met direct-drive techniek en X-tal, hadden mooie toonarmen, SBMC (oid) als materiaal en dan nog die Biotracers...

Nu hebben ze een mooie plank met een motor en rubber bandje ;-)

Die Technics, denk dat die rond een 700-800 euro terecht gaat komen, met de special mogelijk iets duurder, dan zit hij net boven de Pioneer speler. Nog hoger en ze missen de DJ markt, waar deze speler ook geschikt voor is...
Ik hoop het van harte maar ik acht die kans miniem, ik verwacht echt een veel hogere prijs, helemaal voor de nu aangekondigde limited edition met zijn koperen plateau, magnesium arm e.d. Nee, 800 euro lijkt me uitgesloten. Terecht ook want het is ook wel een heel ander verhaal dan die Pioneer, met alle respect voor de Pioneer verder die toch een iets veredelde Han-Pin kloon is.

Die Sony lijkt gewoon de zoveelste variant op een Pro-Ject plankje met simpel AC motortje en dan een gekoppelde software gimmick om platen gemakkelijk te digitaliseren. Sony heeft vroeger inderdaad veel mooiere gemaakt. Niet verbaasd zijn als deze Sony 700-800 euro gaat kosten. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 06-01-2016 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 17:08
Cap schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:48:
Niet verbaasd zijn als deze Sony 700-800 euro gaat kosten. ;)
Zoals ik hierboven al noemde: het persbericht van Sony (of nou ja, van hun persbureau) rept over 500 euro.
Dat valt mee, maar ik ga hem niet kopen :)

[ Voor 6% gewijzigd door dreamscape op 06-01-2016 15:11 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat lijkt me inderdaad het juiste niveau, vergelijkbaar met de betaalbare Pro-Jects. :)

Wat betreft die Technics ben ik even logisch gaan redeneren op basis van de info die we nu hebben.

Kijk je op de site van Technics http://www.technics.com/us/ dan hebben we de Reference Class en Premium Class series.

Bij de Premium Class kost een component in de range van 900 tot 1300 euro, per component.
Bij de Reference Class praat je over 7000 tot 13000 euro, per component! :)

Nieuw is de Grand Class serie, zie slide 1 en 2 op de homepage. Ik denk dat deze serie tussen de Premium en Reference Class in gaat vallen.

Slide 1 is de "Grand Class" Direct Drive Turntable System SL-1200GAE
Slide 2 is de "Grand Class" Network Audio Amplifier SU-G30

Volgens "What Hi-Fi" is de SU-G30 verkrijgbaar voor... £3500, britse ponden, dat is dus 4800 euro.
Nou is de UK wel duurder dan hier, en lijkt mij dat echt teveel, maar Area DVD heeft ook een preview van de SU-G30 en noemt daar een adviesprijs van 3500 euro. Dus iets in de richting van 3000+ euro zal het toch wel worden. Ok, met een beetje mazzel straatprijs 2500 euro.

Ik heb geen enkele reden om te geloven dat de nu aangekondigde limited edition SL-1200GAE uit diezelfde Grand Class serie factoren goedkoper is. Ik houd het toch op een bedrag in de buurt van de SU-G30. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Dat de limited edition een bizarre prijs gaat krijgen geloof ik ook direct... Om daarna voor nog meer in de handel te gaan zolang de 'vinyl hype' duurt.

Sony moet zich met dit ding eerst zien te bewijzen, idd leuke tegenhanger voor Pro-ject en Rega achtige spelers... Zal minder gekost hebben aan ontwikkeling dan de Technics :p

Wil eigenlijk ook nog wel een keer zo'n 'plank' hebben, zijn wel mooi, en ben benieuwd naar de klank... Alleen even geen centen voor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Jelte schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:13:
[...]
Origineel zelfs. Op de kerstversie hebben Bert en Ernie het er zelfs over dat de kinderen de plaat om moeten draaien ;)
Ik ben heel bang dat ik als ik ze aanschaf ze alleen draai als ik een keer kinderen krijg :P
Anders wordt vriendlief helemaal gek, vooral van het feit dat ik er nog steeds om moet lachen en Hoor wie klopt daar kinderen letterlijk uit mijn hoofd ken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Hier is het eigenlijk andersom, vriendinlief is ermee opgegroeid. En ik heb heel lang gedaan (nu eigenlijk nog) alsof ik het verschrikkelijk vind ;)
En ja een kleintje helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:11

masauri

aka qwybyte

Deze vandaag aangeschaft om me te laten verrassen.
Is niet de plaat die ik nog van hem wil maar dit schijnt wel 1 van de betere te zijn.
Dat gaan we dadelijk is ervaren tijdens de afwas!
Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/9oQTOa1GnvV-VO4zJ4g5Mf6EaNs=/fit-in/600x601/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-6532527-1421408702-9857.jpeg.jpg

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 12:43
https://twitter.com/OlafvM/status/684799330838904832

Blijkbaar wordt de prijs van de nieuwe 1200 4000(!!!!!) Euro...... Dit geldt denk ik voor de editie op de showfloor (Special Edition)

Denken ze dat geld hier aan de bomen groeit :P

[ Voor 38% gewijzigd door Soundman12 op 06-01-2016 19:51 ]

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

masauri schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:37:
Deze vandaag aangeschaft om me te laten verrassen.
Is niet de plaat die ik nog van hem wil maar dit schijnt wel 1 van de betere te zijn.
Dat gaan we dadelijk is ervaren tijdens de afwas!
[afbeelding]
leuk! NIeuw of een vondst ergens?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:11

masauri

aka qwybyte

franssie schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:03:
[...]

leuk! NIeuw of een vondst ergens?
Nieuw, kon voor 17 euro niet sukkelen vond ik.
180gr. , maar wel kut om uit zen hoes te krijgen, tjeeses...
Kutplastik rond de hoes, i hate it.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Soundman12 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 19:34:
https://twitter.com/OlafvM/status/684799330838904832

Blijkbaar wordt de prijs van de nieuwe 1200 4000(!!!!!) Euro...... Dit geldt denk ik voor de editie op de showfloor (Special Edition)

Denken ze dat geld hier aan de bomen groeit :P
Op marktplaats is er al een bedrijf die hem voor 3000 aanbied :p
Vast wel een gek die het wil betalen, maar voor dat geld is zoveel mooiers te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 18:19
Mijn oude gereviseerde SL1210 mk2 doet het prima. En die $4000 ga ik never nooit betalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bestla op 07-01-2016 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 12:43
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:25:
[...]

Op marktplaats is er al een bedrijf die hem voor 3000 aanbied :p
Vast wel een gek die het wil betalen, maar voor dat geld is zoveel mooiers te krijgen...
Ik denk dat ze zichzelf hiermee wel aardig in de voeten schieten. Ik denk dat als ze zich aan de originele adviesprijs hadden gehouden (misschien wishful thinking geweest) dat ze er veel meer van hadden kunnen verkopen.

Misschien in de toekomst een Minor ipv een Grand versie voor de helft van de prijs?? :+

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:42:
[...]
Oh dat is jammer, ik heb hem zelf niet gehad maar kan het me wel voorstellen. Mij lijkt de standaard DL-103 ook niet de beste optie met die conische naald. Er zijn natuurlijk wel betere varianten van. Ik heb een paar andere Denon MC's en die bevallen me wel, ze klinken zeker net zo spannend als de AT440MLa.

Verkijk je er niet op, heel veel platen zijn kwalitatief gewoon niet helemaal in orde. Dan kan je er geld tegenaan smijten wat je wilt, maar zelfs met een element van 20k euro zal het dan niet lukken om die fout te elimineren.

Technics draaitafels hier: SL-1600mk2's, SL-1300mk2's, SL-7's. De hele andere rits (SL-1xx0 serie inclusief de SL-1200, SL-10, etc) heb ik ook wel eens gehad maar deze bevallen me uiteindelijk het beste, combinatie van kwaliteit, gebruiksgemak en looks. Dan heb ik nog een verdwaalde Dual 701 staan, ook prima.
Ik heb inderdaad een aantal platen die kwalitatief niet zo best zijn, doodzonde. Ik heb veel van de Cocteau Twins, te schel en vlak. Maar nu weet ik in ieder geval dat het niet aan mijn apparatuur ligt.

Die tafels die je opnoemt zijn wel echt topdingen Cap. Met ook nog de benefits van een geveerd subchassis in veel gevallen als ik me niet vergis. Goed bij elkaar verzameld :)

Dit is overigens het resultaat. Ik draaide gisteren ook Tears for Fears - Sowing the seeds of love. Niet hun beste vind ik, maar de productiekwaliteit is ongekend. Dat klonk een partij goed zeg :9~ :9~ :9~ :9~ :
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sUYsJEH.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ik zit met smart te wachten op de LP Metallica Master of Puppets. Het lijkt wel of de tijd langzamer gaat als je iets graag wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestla schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:49:
Ik zit met smart te wachten op de LP Metallica Master of Puppets. Het lijkt wel of de tijd langzamer gaat als je iets graag wilt.
Die staat hier ook al een tijd op het verlanglijstje! :) Weet je toevallig of er veel verschil zit tussen de verschillende releases hiervan? single lp of 2xlp, 45rpm, etc. Ik heb ooit gelezen dat niet alle releases even goed zijn, maar moet er nog een keer induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong64
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-06 18:28
Hallo allemaal,

Thuis hebben we de oude vinyl hobby maar weer is opgepakt. De platenspeler is aangesloten op de Sonos zodat we door het hele huis plezier hebben. So far so good. dit werkt perfect.

Nu wil ik echter de platenspeler met voorversterker op een andere locatie in de kamer hebben maar het is onmogelijk om hier met een kabel te komen.

Zijn er apparaten op de markt die dit draadloos kunnen verzorgen. het enige wat ik heb gevonden is een setje van marmitek (https://www.conrad.nl/nl/...?sc.queryFromSuggest=true) maar deze recenties zijn niet al te best.

Ik kan natuurlijk een extra connect van Sonos er tussenhangen maar dat gaat (ruim) boven budget.

Weet iemand nog iets?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je wilt zo te horen je platenspeler ver van je versterker zetten, op een moeilijk bereikbare plek, met kwalitatief gelijkwaardig geluid. Dat klinkt dan als een onhandige wens. :)

Je maakt het jezelf zo wel moeilijk. Een platenspeler is een groot compromis qua geluid, bedieningsgemak, plaatsingsmogelijkheden. Leg eens uit waarom het onmogelijk is om daar met een kabel te komen? Waarom wil je zo graag je platenspeler verplaatsen?

En wat is er dan mis met die marmitek? De analoog -> digitaal -> analoog stap ga je houden
Bluetooth is een equivalente optie. Dan heb je ook een transmitter en receiver nodig. Voorbeelden:

https://www.conrad.nl/nl/...ifi-adapter-o1320046.html

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 07-01-2016 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dejong64
De versterker staat aan de ene kant van de kamer, daar is eigenlijk niet echt veel plaats meer. Aan de andere kant van de kamer hebben we een mooi plaatsje voor speler en LP's bij elkaar. Om daar met een kabel te komen moet in rechtsom via een openhaard (welke regelmatig aanstaat) of linksom via een deur zonder dorpel (afgewerkte tegelvloer. en met gootjes via het plafond is helemaal niks.

Dus of draadloos, of via de elektra buizen wat de kwaliteit ook niet ten goede komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Past de platenspeler zelfs niet meer bovenop de versterker? Kan de versterker + platenspeler niet bovenop het kastje in plaats van erin? Ik zou in dat soort oplossingen denken. Ik ken de exacte situatie natuurlijk niet maar dat kan haast niet onmogelijk zijn.

Andere mogelijkheid: de versterker + speakers naar de platenspelerhoek verplaatsen is geen optie? Dan wordt dat mooie plekje je luisterhoek.

Wil je toch per se de platenspeler een heel end van de versterker: zo'n kabeltje kan dun zijn, voor de openhaard langs op de vloer met een klein stripje is al genoeg. Kies je dat in de juiste kleurstelling (evt schilderen) dan moet dat zo te maken zijn dat het echt niet opvalt. Valt veel minder op dan op het plafond. Of een gootje in de vloer/muur maken van 1 cm langs de openhaard en dan weer opvullen: onzichtbaar! Maar als dat esthetisch al niet acceptabel is ja dan wordt het wel moeilijk.

Je ziet, ik neig toch naar oplossingen waarbij je geen gedoe hebt met lange afstanden tussen de apparaten en draadloze apparatuur. Moet je eigenlijk niet willen, vind ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 07-01-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong64
nee is ook een antwoord natuurlijk :)

Of het wordt aan kwaliteit inboeten, wat eigenlijk niet wenselijk is.
Of een oplossing ver boven budget.
Of toch de stereo hoek verbouwen.

Kabels is helaas echt geen oplossing....

Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tenzij je natuurlijk een goede kwaliteit platenspeler hebt waaraan je gehecht bent, is dit misschien nog een optie?

http://www.ionaudio.com/products/details/airlp

Verkrijgbaar bij verschillende webshops vanaf ongeveer 120 euro (dus goedkoper dan een Sonos Connect) volgens mij. Gaat wel via bluetooth, dus weet niet of dat meteen (zonder losse BT receiver) werkt met Sonos.

Uiteindelijk zal je (draadloos) toch ergens wat inleveren op kwaliteit. In dit geval zal de platenspeler niet echt hifi zijn en via de bluetooth verbinding lever je ook wat kwaliteit in, maar wellicht is het nog steeds gewoon prima geluid.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dejong64 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:21:
nee is ook een antwoord natuurlijk :)

Of het wordt aan kwaliteit inboeten, wat eigenlijk niet wenselijk is.
Of een oplossing ver boven budget.
Of toch de stereo hoek verbouwen.

Kabels is helaas echt geen oplossing....

Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
Helemaal optimaal is het nooit maar bluetooth hoeft echt niet slecht te zijn. Ik spreek uit ervaring met mijn Panasonic TV met ingebouwde bluetooth zender en een Sony MW1 bluetooth onvanger waarop ik een koptelefoon van 300 euro gebruik. Klinkt echt niet verkeerd. Zo goed dat ik betwijfel of men bij mij over de speakers in de huiskamer het verschil zou horen tussen het TV geluid met een bekabelde of de bluetooth verbinding. Maar een plaat zou ik nooit via bluetooth gaan luisteren, gaat toch tegen mijn (analoge) prinicpes in. :)

Dus test zo'n bluetooth / marmitek ding voor 6 tientjes, bevalt ie niet dan stuur je hem terug. En dan de echt goede oplossing doorvoeren, de stereohoek verbouwen... _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 07-01-2016 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:25:
[...]

Die staat hier ook al een tijd op het verlanglijstje! :) Weet je toevallig of er veel verschil zit tussen de verschillende releases hiervan? single lp of 2xlp, 45rpm, etc. Ik heb ooit gelezen dat niet alle releases even goed zijn, maar moet er nog een keer induiken.
Ik weet alleen dat de lp zelf onder Music for Nations gemaakt is. De plaat zelf is rood vinyl. 33rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Weet iemand hier een zaak of verkoper waar platen van Music Matters Jazz verkopen? Dat zijn hoge kwaliteit reissues van het Blue Note label. Er staan een paar op discogs maar die zijn flink aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ik zou het niet weten maar bel eens rond naar platenwinkels of zo. Die zijn er echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blue Note / Music Matters?

Concerto Amsterdam (http://www.platomania.eu) heeft ze wel en Northend Haarlem (http://www.northendhaarlem.nl) ook. Vaak staat er HQ LP bij of 45 rpm editie. Reken op prijzen van 50 tot 70 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-10 22:39
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:53:
[...]

Als je ooit die AT440mla ook verkoopt, geef maar een seintje, wil die wel eens testen op mijn Technics SL-1500 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:39:
[...]

Ik heb inderdaad een aantal platen die kwalitatief niet zo best zijn, doodzonde. Ik heb veel van de Cocteau Twins, te schel en vlak. Maar nu weet ik in ieder geval dat het niet aan mijn apparatuur ligt.

Die tafels die je opnoemt zijn wel echt topdingen Cap. Met ook nog de benefits van een geveerd subchassis in veel gevallen als ik me niet vergis. Goed bij elkaar verzameld :)
Vergeet dat tweede elementje speelkaar in headshell niet, ook al is het er maar eentje van een paar tientjes. Dat helpt heel erg op zo'n moment ter geruststelling en uitsluiten van zaken. Kapotte / vuile / voor de plaat niet geschikte naald, verkeerde naalddruk of brakke plaat zijn de meest voorkomende variabelen in dat soort gevallen. Een kapotte phono pre of kapotte bekabeling klinkt namelijk heel anders. ;)

Mijn spelers topdingen, ach... dat is ook maar relatief. Er zijn zat mensen die er hun neus voor ophalen. Maar ik ben er echt tevreden mee. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 07-01-2016 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-09 08:25
Cap schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:56:
[...]

Mijn spelers topdingen, ach... dat is ook maar relatief. Er zijn zat mensen die er hun neus voor ophalen. Maar ik ben er echt tevreden mee. ;)
En daar gaat het om. Dat je tevreden bent met jouw setup, met jouw platenkast, met jouw luisterhoek, met je eigen gebrouwen wasmiddel, enzovoort, enzovoort. Gelukkig is er voor (bijna) iedereen wel iets moois te vinden. Bovendien is 'Gluren-bij-de-buren-en-afvragen-waar-hij-dat-van-betaalt' ook altijd een leuk tijdverdrijf >:) .
Ik zie de mooiste dingen voorbij komen op dit forum en daar geniet ik echt van. Dat maakt dit wereldje van vinylliefhebbers zo leuk en bijzonder. En hé, ik ben hartstikke tevreden met mijn Dual 704 en TD166.

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Niet online
Cap schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:34:
Blue Note / Music Matters?

Concerto Amsterdam (http://www.platomania.eu) heeft ze wel en Northend Haarlem (http://www.northendhaarlem.nl) ook. Vaak staat er HQ LP bij of 45 rpm editie. Reken op prijzen van 50 tot 70 euro.
Thanks voor de links, ik zie er inderdaad een paar tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:27:
Tenzij je natuurlijk een goede kwaliteit platenspeler hebt waaraan je gehecht bent, is dit misschien nog een optie?

http://www.ionaudio.com/products/details/airlp

Verkrijgbaar bij verschillende webshops vanaf ongeveer 120 euro (dus goedkoper dan een Sonos Connect) volgens mij. Gaat wel via bluetooth, dus weet niet of dat meteen (zonder losse BT receiver) werkt met Sonos.

Uiteindelijk zal je (draadloos) toch ergens wat inleveren op kwaliteit. In dit geval zal de platenspeler niet echt hifi zijn en via de bluetooth verbinding lever je ook wat kwaliteit in, maar wellicht is het nog steeds gewoon prima geluid.
Die speler is ernstig af te raden als je vinyl je lief is... Sloopt elke plaat bij het leven: goedkoop element met naald als beitel (ipv aftaster), geen anti-skating en dus een hoop inner / outer groove distortion op den duur (en als je dat hoort is de LP vernield en dat komt nooit meer goed, zelfs met een betere speler krijg je dat nooit meer goed afgespeeld)...

Het lijkt een leuke oplossing voor dit probleem, maar dat is het zeker niet... Ver van weg blijven...

Ps.: dat geld ook voor de meeste spelers van de volgende merken:
- Ion
- Platenspelers in de aanbiedingsbak van de Aldi / Lidl
- Ricatech
- Crosley
- Moderne Lenco spelers (niet de oude spelers van de '70 en '80, die zijn van zeer goede kwaliteit)
- Soundmaster
- Roadstar (te koop bij Conrad)

Er zullen wellicht nog meer merken zijn die slechte spelers maken, maar dit zijn de bekendste

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
In dit topic staan zat goede platenspelers vermeld, alleen je moet 2 grote topics doorspitten. Maar kort door de bocht kan je stellen dat van de 'goede merken' je de topmodellen uit de jaren 70 en 80 moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong64
Ik ben ook niet op zoek naar een wireless platen speler ;)

Ik wil mijn huidige Technics instapper een soort van draadloos maken. dus een mooi hoekje in de kamer creëren waar de speler en de albums staan, maar nog wel het "gemak" van het op de huidige installatie hebben waar Sonos op zit zodat we ook in de keuken van het materiaal kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het verhaal van rcor hoor over dergelijke platenspelers neem ik ook graag mijn woorden terug ;) Het leek me alleen een extra mogelijkheid voor een probleem waar eigenlijk geen perfecte oplossing voor is.

Toch wel kwalijk dat dergelijke spelers zo massaal te koop zijn. De prijs van 120-150 euro is toch ook weer niet zo laag dat je zulke slechte kwaliteit zou vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha mooie deal, die draaitafel is minimaal 70 euro waard. Maar hardly a chance, 26 keer bewaard als favoriet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
Die was er natuurlijk op voorbereid dat hij werd ondergespamd door de biedingen, anders had hij de biedfunctie wel in zijn advertentie gezet. Maar als je een goed bod doet en 'm snel haalt, hebben die andere 26 MP'ers geen kans :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:58
Net opgehaald: Blackstar, de nieuwe Bowie :)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/UtzTloAEOVIcSXD5AgK0puYs/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
cmndr_adama schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 18:00:
[afbeelding]
En, is het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
Oeh, daar ben ik ook wel benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
Zeker, heerlijk album :)
Ik heb 'm nu een paar keer geluisterd en kan er echt van genieten.
Herkenbaar Bowie maar wel anders dan waar we aan gewend zijn. Blackstar & Lazarus waren al wel bekend, en zetten de toon. Ik vindt het echt een 'album', alle songs passen goed bij elkaar met een wat zweverige, donkere ondertoon. Mijn favoriete nummer van het album is Girl Loves Me.

[ Voor 12% gewijzigd door cmndr_adama op 08-01-2016 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 09-10 17:08
cmndr_adama schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 18:00:
[afbeelding]
Ha! Same here. Had alleen het nummer Blackstar gehoord en op basis daarvan maar gewoon de plaat besteld. Heerlijk album! :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Net voor ik de laptop opstartte en de laatsts postst las, heb ik 'Stage'op de speler gelegd. Nu luister ik naar '5 Years'.
Het is trouwens het enige album dat ik heb / ken en nummers als 'China Girl' en 'Let's Dance' zijn niet mijn smaak. Zit ik dan goed met 'Black Star'?
Ik ben benieuwd.

Wel een hele mooie hoes trouwens, maar als je mijn platenkast ziet, begrijp je wel waarom >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Daarstraks in de winkel even naar geluisterd. Ben geen enorme Bowiefan helaas. Niet helemaal mijn ding.

Zelf wel een paar albums meegenomen:

U2 Live Under a blood red sky
Killing Joke, Night Time
Genesis, Three Sides Live
Genesis, Genesis Album

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Gisteren binnen : Foo Fighters - Everlong, en vandaag : Depeche Mode - Enjoy the Silence.

Kan ik weer titelkaartjes maken. |:( :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilfamo
Ik ben denk ik één van de weinige die het Tin Machine project van Bowie zijn beste werk vindt. Het mag wel lekker stevig van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
ilfamo schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:32:
Ik ben denk ik één van de weinige die het Tin Machine project van Bowie zijn beste werk vindt. Het mag wel lekker stevig van mij.
Dan zal ik daar eens naar op zoek gaan.
Bedankt voor je tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
Vintage1967 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 10:04:
Net voor ik de laptop opstartte en de laatsts postst las, heb ik 'Stage'op de speler gelegd. Nu luister ik naar '5 Years'.
Het is trouwens het enige album dat ik heb / ken en nummers als 'China Girl' en 'Let's Dance' zijn niet mijn smaak. Zit ik dan goed met 'Black Star'?
Ik ben benieuwd.

Wel een hele mooie hoes trouwens, maar als je mijn platenkast ziet, begrijp je wel waarom >:) .
Ja, dan zit je goed met Blackstar. Typisch Bowie maar net zo eigenzinnig en anders als Stage en bijvoorbeeld Low, dus niet zo mainstream als Let's Dance. Ik vindt Blackstar echt briljant goed, maar het is niet een album voor iedereen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door cmndr_adama op 09-01-2016 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ilfamo schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:32:
hier ook eentje maar als ik het opzet vliegt de vriendin de kamer uit, het is gave muziek maar niet echt luister muziek.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilfamo
franssie schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 21:16:
[...]

hier ook eentje maar als ik het opzet vliegt de vriendin de kamer uit, het is gave muziek maar niet echt luister muziek.
Heerlijke muziek als je alleen in de auto zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:09:
[...]

Succes! Ik denk overigens dat er een aardig prijskaartje aan gaat hangen. Ik schat in een Eurootje of € 2.000, gebaseerd op niks, nou ja "gevoel". De schaal in verkoop en productie is er niet meer, productielijn opstart kosten, designfase. Zal toch terugverdiend moeten worden.
Klinkt wel als een hele goede en zeer interessante tafel, mooie updates hebben ze doorgevoerd. Mijn modified MK5 (uit 2008) blijft in ieder geval.
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:00:
[...]
Ik zat er dik onder... maar niet als enige... schijnbaar gaan de nieuwe 1200's 4k euro kosten... helemaal van de zotte.
Voor dat geld zit je tussen de "audiofiele" draaitafels, voor mensen die een 1200 niks vinden, DJ rommel... Had em dan niet-1200 gemaakt, gewoon een mooie speler, met die direct drive motor en een dijk van een arm, geen reboot van de "DJ-tafel" met allerlei lampjes en een pitch fader :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 10 januari 2016 @ 00:56:

Ik zat er dik onder... maar niet als enige... schijnbaar gaan de nieuwe 1200's 4k euro kosten... helemaal van de zotte.
Voor dat geld zit je tussen de "audiofiele" draaitafels, voor mensen die een 1200 niks vinden, DJ rommel... Had em dan niet-1200 gemaakt, gewoon een mooie speler, met die direct drive motor en een dijk van een arm, geen reboot van de "DJ-tafel" met allerlei lampjes en een pitch fader :p
De SL-1200 / SL-1210 is in de jaren '70 op de markt gebracht als mid-end hifi platen speler... Door de stevige bouw, sterke direct drive motor voor die tijd, het flinke gewicht (waardoor de speler niet verschuift) en de SME headshell connector werd de speler onbedoeld zeer intrek bij DJ's in die tijd in plaats van de normale consument...

Sindsdien is het een speler die geassocieerd wordt met DJ's en niet met HIFI... Desondanks heeft de speler wel heel veel Hifi-kwaliteiten en daarom is het fijn dat deze speler weer terug in productie komt...

Het is wel te hopen dat de niet limited edition een stuk goedkoper gaat worden dan 4000 euro, want die prijs is haast niet te verantwoorden naar de consument met de oude prijzen van deze speler uit 2010 in het achterhoofd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Mijzelf een nieuwe stofkap voor de SL1210mk2 kado gedaan. De huidige heeft verkleuringen en ingevreten plekken van iets dat plastic oplost ofzo. Voor de rest is de speler best wel OK voor zijn leeftijd.

Vandaag ga ik/wij toch de deur niet uit, dus misschien weer eens tijd om de jukeboxinhoud te verversen.

[ Voor 20% gewijzigd door Bestla op 10-01-2016 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
rcor schreef op zondag 10 januari 2016 @ 08:08:
[...]

De SL-1200 / SL-1210 is in de jaren '70 op de markt gebracht als mid-end hifi platen speler... Door de stevige bouw, sterke direct drive motor voor die tijd, het flinke gewicht (waardoor de speler niet verschuift) en de SME headshell connector werd de speler onbedoeld zeer intrek bij DJ's in die tijd in plaats van de normale consument...

Sindsdien is het een speler die geassocieerd wordt met DJ's en niet met HIFI... Desondanks heeft de speler wel heel veel Hifi-kwaliteiten en daarom is het fijn dat deze speler weer terug in productie komt...

Het is wel te hopen dat de niet limited edition een stuk goedkoper gaat worden dan 4000 euro, want die prijs is haast niet te verantwoorden naar de consument met de oude prijzen van deze speler uit 2010 in het achterhoofd... :)
Ja weet ik :-)
Zou best een 1200 willen hebben, oud of nieuw, al is mijn 1700 ook goed ;p

Maar denk dat als je op een prijs van 4000 euro gaat zitten je je wel tussen de "audiofiele" draaitafels gaat zitten, in een doelgroep die de 1200 wel als DJ en niet als Hifi tafel ziet, met loodzware plateautjes op een plankje die aangedreven worden door een elastiekje ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Poeh, we hebben 33/100 singles verwisseld. Dat betekend dus titelkaartje maken if not prepped, oude plaat eruit en nieuwe erin. Titelkaartje op de goede plek en op naar de volgende.
En dat 33 keer. d:)b

Resultaat : Van My Boy Lollipop tot Ace of Spades. >:)
Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/p0ihja5ub/Selectie_10_1_2016.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Bestla op 10-01-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Bestla schreef op zondag 10 januari 2016 @ 16:05:
Poeh, we hebben 33/100 singles verwisseld. Dat betekend dus titelkaartje maken if not prepped, oude plaat eruit en nieuwe erin. Titelkaartje op de goede plek en op naar de volgende.
En dat 33 keer. d:)b

Resultaat : Van My Boy Lollipop tot Ace of Spades. >:)
[afbeelding]
Niet alfabetisch? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Neuh waarom? :+ My boy Lollipop is lief en mierzoet, en Ace of Spades, dat is hard .RIP Lemmy
Het zit ook lekker door elkaar alleen Pink Floyd heeft nog last van cluster gedrag.

[ Voor 30% gewijzigd door Bestla op 10-01-2016 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 10 januari 2016 @ 00:56:
[...]

[...]

Die gast die de petitie is gestart destijds moet een nieuwe petitie starten, dat Technics CEO even met z'n hoofd tegen de muur moet |:( |:( |:( . Mischien dat tie daarna weer normaal gaat doen 8) .

Als de normale net boven de 1000 zou zitten zou ik het nog overwegen, maar beter zou net onder de 1K grens zijn. Denk dat ze als zoete broodjes gaan verkopen.

2K of meer? Serieus .. hoe goed ze ook zijn (waren), dat is het stomweg gewoon niet waard.

4K? You fucking kidding me!??! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
8)7 4K = kom-ple-te-waan-zin 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaub
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 12:30
Aanwinsten van deze week:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vdKo5aW3MpXJqCoEy9cfgmpz/thumb.jpg

Pink Floyd - The Wall
John Mayer - Paradise Valley
David Bowie - Nothing has changed, the very best of Bowie
Blur - The Magic Whip

Druk aan het luisteren dus!

[ Voor 51% gewijzigd door Beaub op 10-01-2016 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Laatst online: 10-10 16:25
Zojuist een Marantz TT4000 gekocht, tweedehands uiteraard. Uit 1981.

Het is mijn eerste platenspeler, het was een beetje een blinde koop, maar omdat hij goed onderhouden (lijkt) te zijn ben ik er voor gegaan. Leuk als instapper?

Volgens de verkoper:

Marantz TT4000 platenspeler.
Halfautomaat. Quarz-PLL lock motorsturing. Productiejaar Japan 1981. Kleur: licht champagne. Een van de betere spelers uit deze tijd.
Het gemonteerde element is een Marantz 500, dit is een Audio Technica AT70 met Marantz opdruk. De naald (origineel een sferische van 0.7mil) is vervangen door een Tonar 795E elliptische naald (0.4x0.7mil) waardoor het frequentiebereik toeneemt van 20kHz naar 22kHz voor de hoge tonen.
De originele stofkap is licht gepolijst om hem weer mooi helder te krijgen. Fijne krassen zijn verdwenen, enkele diepe krassen vallen nu veel minder op. De stofkap is eenvoudig afneembaar.

Een kopie van de gebruiksaanwijzing wordt meegeleverd, alsmede de gegevens van de naald.

Deze platenspeler heeft een complete onderhouds/opknapbeurt gehad:
- Afstelling.
- Reiniging.
- Smering.
- Nieuwe elliptische naald.
- Stofkap gepolijst.
- Testdraaien.

Uiteindelijk 55 euro voor betaald, ga hem komende zaterdag ophalen.

Goede koop of had ik beter langer kunnen wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Als instapper zou ik niet weten wat er mis mee kan zijn, naald/cartridge vervangen is wat lastiger als ik het inet mag geloven, er is niet zoveel over te vinden eigenlijk. Het was toen ook een instapmodel maar van een goed merk dus dat zegt wel iets denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zeg platengekken, mijn broertje heeft deze speler gekregen
http://www.project-audio.com/main.php?prod=rpm13

Nou zitten we even met de setup te spelen, het downforce verhaal is vrij duidelijk maar het leveltje wat erbij zit is erg stroef wat het afstellen moeilijk maakt. Volgens de handleiding
http://www.project-audio....n/manual/manual_rpm13.pdf
Hebben we het nu goed ingesteld, maar er zitten af en toe wisselingen in het volume. Nou weet ik niet zeker of dat met de downforce te maken heeft of iets anders. Volgens mij zijn de handelingen met ** ervoor niet nodig tenzij de cartridge vervangen is.
Ideeën? Of is er een makkelijkere manier om dit in te stellen?

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41lyYXajRGL.jpg

Edit: deze video laat zien om de level tegen de as aan te zetten, niet erop zoals in plaatje. Maakt het uit voor de meting? Want dat zou het al een stuk makkelijker maken omdat hij dan veel makkelijker schommelt

[ Voor 20% gewijzigd door wagenveld op 10-01-2016 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Lees zojuist dat David Bowie is overleden aan de gevolgen van kanker...

Erg spijtig, weer een groot artiest die gemist gaat worden.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
shaggy8675 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 07:58:
Lees zojuist dat David Bowie is overleden aan de gevolgen van kanker...

Erg spijtig, weer een groot artiest die gemist gaat worden.
Hoorde het net op de radio. Best onverwacht. Hij heeft het feit dat hij ziek was goed geheim gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
R.I.P. Bowie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 10:18
Ja ik hoor het ook zonet...
1 van de artiesten die ik altijd zeer bewonderde, ook om z'n persoonlijkheid.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
wagenveld schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:27:
Zeg platengekken, mijn broertje heeft deze speler gekregen
http://www.project-audio.com/main.php?prod=rpm13

Nou zitten we even met de setup te spelen, het downforce verhaal is vrij duidelijk maar het leveltje wat erbij zit is erg stroef wat het afstellen moeilijk maakt. Volgens de handleiding
http://www.project-audio....n/manual/manual_rpm13.pdf
Hebben we het nu goed ingesteld, maar er zitten af en toe wisselingen in het volume. Nou weet ik niet zeker of dat met de downforce te maken heeft of iets anders. Volgens mij zijn de handelingen met ** ervoor niet nodig tenzij de cartridge vervangen is.
Ideeën? Of is er een makkelijkere manier om dit in te stellen?

[afbeelding]

Edit: deze video laat zien om de level tegen de as aan te zetten, niet erop zoals in plaatje. Maakt het uit voor de meting? Want dat zou het al een stuk makkelijker maken omdat hij dan veel makkelijker schommelt

[video]
Je kan voor een paar tientjes een shure sfg2 naalddruk meter kopen.
En als die project komt met een element ingebouwd af-fabriek dan is dat het enige dat je in zou moeten stellen....

Volume schommeling kan mi. Hier niet iets mee te maken hebben.... Maar ja...Ik ben geen expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 13:46
Over naalddruk meters; ik heb er een besteld uit China voor een tientje, lijkt best veel op de digitale pro-ject van 100 euro... zodra ik het ding binnen heb deel ik mijn ervaringen, maar het is misschien een heel aantrekkelijk alternatief op de shure of dure pro-ject :)

Voor mensen die niet kunnen wachten (ik verwacht eigenlijk dat het gewoon prima spul is), linkje naar Banggood.com

Zelf afgelopen week binnen gekregen:

Beatles - 1 (Limited edtion 2x180gr)
Nirvana - Nirvana (Limited edition 2x180gr 45rpm)
Daft Punk - Alive 1997/2007 (Limited Edition 3x180gr white + 1x180gr silver)

Allemaal limited's die ik erg graag wilde, maar teveel vond kosten. Bedankt, mediamarkt 3=2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Ik gebruik zo'n metertje al ongeveer 10 jaar!
Je kan ze al 10 jaar lang bij dealextreme krijgen, ook voor een tientje.
http://www.dx.com/p/digit...ax-0-01g-resolution-16269

Is al veel over geschreven in dit topic. Ooit heb ik een lijst met musthave's opgesteld waar hij uiteraard inzat.
Staat onderaan een linkje in de topicstart!

[ Voor 65% gewijzigd door mr_petit op 11-01-2016 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Ik heb de ook hele goede ervaringen met de DealExtreme meter.
Alhoewel ik op binnen een jaar een stukje papier moest gebruiken om de batterij goed contact te laten maken. Maar sindsdien doetie het gewoon prima.

Eerst Phil en Lemmy, nu Bowie.
R.I.P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Phil wie?

Zijn veel goede bekenden heen gegaan afgelopen jaar, voor mijn gevoel veel meer dan "normaal".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 13:36

SD5k

>4&X

InflatableMouse schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:34:
Phil wie?

Zijn veel goede bekenden heen gegaan afgelopen jaar, voor mijn gevoel veel meer dan "normaal".
Phil "Philthy Animal" Taylor, de oude drummer van Motörhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-10 13:10
InflatableMouse schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:34:
Phil wie?

Nah, ligt ook aan het feit dat ze allemaal wat ouder aan het worden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ik had het eerder van 1 van de Stones verwacht. Maar ja, iedereen komt een keer aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henk schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:35:
Over naalddruk meters; ik heb er een besteld uit China voor een tientje, lijkt best veel op de digitale pro-ject van 100 euro... zodra ik het ding binnen heb deel ik mijn ervaringen, maar het is misschien een heel aantrekkelijk alternatief op de shure of dure pro-ject :)

Voor mensen die niet kunnen wachten (ik verwacht eigenlijk dat het gewoon prima spul is), linkje naar Banggood.com
Ik gebruik ook al een aantal jaar die van Dealextream... Werkt erg goed... Tegenwoordig wordt hij ook nog geleverd met 5 gram gewichtje, dat was vroeger niet en moest destijds er nog apart bij gekocht worden... Neemt niet weg dat de goedkope doos / verpakking is gebleven...

Maar de weger zelf is zeer goed... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
rcor schreef op maandag 11 januari 2016 @ 18:17:
[...]
dat was vroeger niet en moest destijds er nog apart bij gekocht worden...
Let wel: voor 89 cent.... 8)7

Ik heb het gewichtje trouwens nog nooit gebruikt. Nou ja, 1x om te kijken hoe die ijkprocedure nou werkt (je kan 'm afstellen met een bepaalde knoppenprocedure geloof ik).
Maar ze komen tot op de 1/100 gram nauwkeurig aangeleverd en dat zijn ze bij mij naar 10 jaar nog steeds.
In de praktijk heb je dat gewichtje dus helemaal nooit nodig.

Het enige waar je op moet letten is dat je de batterijtjes niet in de meter laat zitten. De meegeleverde batterijtjes zijn van de goedkoopst mogelijke kwaliteit en gaan dus lekken naar verloop van tijd.
Maar ja, batterijen kosten ook 10 voor een euro op ebay...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Jezus hoe noemen ze zo'n ding? Een

Professional LP Digital Turntable Stylus Force Scale Gauge

Is gewoon een weegschaaltje jongens ... doe normaal 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
InflatableMouse schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:57:
Jezus hoe noemen ze zo'n ding? Een

Professional LP Digital Turntable Stylus Force Scale Gauge

Is gewoon een weegschaaltje jongens ... doe normaal 8)
Heeft alles te maken met zoek/google hits, ik ben erg blij dat ze van die rare termen gebruiken. Op die manier vind je soms wel eens dingen waar je niet naar op zoek bent, geef je geld uit aan dingen die je niet nodig hebt en, ehh... wacht even... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik bedenk me net, dat ding heeft een max van 5 gram en ze leveren er een 5 gram gewicht bij, dus als ie max 4 gram kan wegen maar de software geeft toch 5 gram aan dan denken we natuurlijk dat ie precies is ;)
Morgen toch maar eens mijn EUR0,01 muntjes opzoeken om te kijken of ie dan ook nog zo nauwkeurig is :+
[/]complot]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Muntjes waren de eerste ijkgewichtjes die ik gebruikte ;)

Trouwens op ebay zijn ze nòg goedkoper
http://www.ebay.com/itm/1...e-Gauge-led-/171383428710

$8,03

[ Voor 59% gewijzigd door mr_petit op 12-01-2016 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe platenspeler. Wel het is te zeggen hij hoeft voor mij niet nieuw te zijn, maar kwalitatief beter als wat ik nu heb.

Ik draai al een paar jaar op een platenspeler die aangekocht is door mijn ouders vroeger. Dit is een Siera 5461 met een Philips naald GP-125. Heel veel geniet van gehad als recreatieve platenbeluisteraar, maar hij heeft zijn beste tijd gehad en begint een beetje te mankeren.

Dus op zoek naar iets anders.. Ik ben al eventjes bezig met door dit topic te gaan en ben al verschillende zaken tegengekomen. Wat ik vooral onthouden heb, is dat ik perfect op zoek kan gaan naar een tweedehands model uit de jaren '70 - '80 van de merken Technics of Thorens. Maar ik vraag me toch nog wel af welke prijs ik hiervoor kan/mag geven? Om maar even een idee te geven is dit een correcte prijs: http://www.2dehands.be/au...rj-ortofon-272233495.html ?

Bij de platenspeler die ik nu had, kon ik ook gewoon speakers aansluiten en klaar. Maar ik heb begrepen dat dit niet bij elk model het geval is. Welke zaken heb ik dan nog nodig om van mijn platencollectie (bestaande uit een 100-tal platen van vroeger en nu) te kunnen genieten?

Ik weet dat jullie deze vraag waarschijnlijk al 1000 keer hebben moeten beantwoorden, maar ik zou jullie toch dankbaar zijn voor de hulp!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Die technics sl-1500mk1 is redelijk marktconform geprijsd. Ik zou 'm zelf iets goedkoper willen zien (maar ik loop vaak een beetje achter), maar als hij in goede staat is (geen krassen etc in stofkap) val je er geen buil aan.
De technics sl-1200 t/m sl-1800 is een goede serie (1 van technics beste series), waarvan de sl-1500mk1 de goedkoopste is gok ik. De minste functies, maar dan kan er ook het minste stuk (en ja, dat speelt mee).

Het element is wellicht vatbaar voor verbetering, maar er zit in ieder geval een element bij waarmee je kan spelen.
Je hebt inderdaad een phonovoorversterker nodig of een versterker met phono ingang (meestal vind je die op versterkers van de jaren 90 of eerder).
Een losse phonoversterker van enige kwaliteit begint bij ongeveer €40 (dynavox tcc-750), en verder kom je snel boven de 100 euro uit voor de wat meer gevestigde merken (NAD PP-2, cambridge audio etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prima no-nonsense speler die SL-1500. Inderdaad iets aan de dure kant, zo te zien wel in aardige staat en met 2 elementen. Ik denk aan 120-150 euro.

Bedenk wel vantevoren of je echt een volledig handmatige platenspeler wilt zoals deze. Ik vind zelf het ontbreken van een automatische afslag echt vervelend, ik krijg dan bij elke plaat die ik draai de einde-plaat-stress. Anderen vinden het prima en haasten zich aan het einde van de plaat elke keer naar hun platenspeler toe zodat ze snel genoeg zijn om het repeterende getik van de naald de naald in de uitloopgroef te voorkomen. Weer anderen vinden ook dat getik niet erg en nemen er de tijd voor. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 12-01-2016 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
Metallica - Master of Puppets
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/aei55dnmz/Masterofpuppets.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Oeh gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:53
Ik heb ook een 1500, is een fijne speler.
Uit mn hoofd heb je de 1300-1400-1500 lijn (volautomaat, halfautomaat, manueel) en de 1600-1700-1800 lijn (ook weer vol-half-manueel), waarbij de 1600-1800 spelers zijn opgehangen in veren en de 1300-1500 lijn gewoon vast zijn ingebouwd.
En dan heb je ook nog een keer dat er van elk model een mk-I en mk-II is. (volgens mij is de snelheidsregeling aangepast, van servo naar quartz).

Ik ben daarom op zoek naar een leuke 1600mk2 of 1700mk2, ter vervanging van mijn 1500mk1. Voor het gemakt van een automatisch afslaande speler en het verende chassis.

Maar het schijnt dat veel van die spelers ook wel kuren hebben (afgebroken intern onderdeel voor het automatisch terugkeren, geloof ik), dus ik ben nog wat terughoudend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast bedankt voor jullie snelle reacties.
Ik onthoud dat het zeker degelijk materiaal is, maar misschien een beetje te duur geprijsd.
Ik ga zeker nog wat verder rondkijken of ik nog leuke dingen tegenkom, maar nu weet ik toch al iets meer!
Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Als phono versterker kun je ook nog kijken naar deze jongen. Ik heb hem zelf, maar durf er niet veel over te zeggen omdat ik niet heel veel ervaring heb met phono pre-amps, behalve dan dat het erg leuk klinkt. De reviews op veel fora zijn er lovend over though :)

http://www.bax-shop.nl/ph...phono-line-voorversterker

Ik ben zelf trouwens fan van een volledig manuele platenspeler, het is voor mij juist de charme van het fysieke, en het zelf frutselen met start en stop en het omleggen van je riem om de toeren te veranderen vind ik heerlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Pfffffff.... ik kijk net op marktplaats..... alle oude dozen van zolder en zo met David Bowie bende wordt er gedumped.... De ene z'n dood..... bah!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
NIIIIIIIIICE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Tja, er is vraag naar.
Ik heb Blackstar besteld. Zal nog wel even duren voordat die er is.
Pagina: 1 ... 24 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.