Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 101 Laatste
Acties:
  • 590.826 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Servor schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 08:54:
Gisteren de gouden versie van Black Market Music (Placebo) binnengekregen.

[afbeelding]

Nog niet geluisterd. Begint wel een leuk rijtje te worden zo, Beginnend met de rode RSD release van hun debuut album, daarna de gele Without You I'm Nothing en nu dus deze. De blauwe Sleeping With Ghosts staat ook al in de pre-order en ik zag dat er een roze Meds aangekondigd is. Leuke re-issue campagne zo!
Lekker hoor, ik vind Meds 1 van hun beste, die komt op de verlanglijst. De nieuwe Unplugged is ook wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 17:24:
[...]

Nee.

Ja wel eens een transrotor op een hifi show maar meer dan ook niet.
Looks zijn natuurlijk ook belangrijk, maar ik zou toch ook kijken naar bijv. een transrotor fatbob met een redelijke arm. (wellicht gebruikt) Dat is een tafel die heel lang hele goede recenties heeft gehad.
Neem ik zeker mee, bedankt!
Dit is trouwens ook een fijne recensie:

http://www.6moons.com/audioreviews/acousticsolid/wood.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Enige weken geleden heb ik jullie nog geattendeerd op een LP van Bad Edge die voor 150 euro (gesigneerd en volledig nieuw in de seal) te koop stond... Ik zei toen nog in een latere reactie "zoek er een die gebruikt is en je hebt er een die je kunt afspelen"...

Dat is mijn nu gelukt... :D Per toeval zag ik woensdag 2 december een andere Bad Edge LP (en ja, er zijn er weinig van, dus dat ik 'm nu al zou vinden had ik niet verwacht) op Marktplaats voor een schappelijke prijs... Meteen overgenomen uiteraard en nu ben ik 'm aan het afspelen... Hoes is in Very Good+ conditie en de LP klinkt zo mooi, geen kraakje, niets... Near Mint staat zoals ik het nu opmerk... :)

Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20151205_12_54_17_Rich_LI_zpsss9zzmqr.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door rcor op 05-12-2015 15:15 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:05

masauri

aka qwybyte

rcor schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:12:
Enige weken geleden heb ik jullie nog geattendeerd op een LP van Bad Edge die voor 150 euro (gesigneerd en volledig nieuw in de seal) te koop stond... Ik zei toen nog in een latere reactie "zoek er een die gebruikt is en je hebt er een die je kunt afspelen"...

Dat is mijn nu gelukt... :D Per toeval zag ik woensdag 2 december een andere Bad Edge LP (en ja, er zijn er weinig van, dus dat ik 'm nu al zou vinden had ik niet verwacht) op Marktplaats voor een schappelijke prijs... Meteen overgenomen uiteraard en nu ben ik 'm aan het afspelen... Hoes is in Very Good+ conditie en de LP klinkt zo mooi, geen kraakje, niets... Near Mint staat zoals ik het nu opmerk... :)

[afbeelding]
Woooooow, nice find!
Fijn da gem zo gevonden hebt! *O*

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
masauri schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:51:
[...]

Woooooow, nice find!
Fijn da gem zo gevonden hebt! *O*
Ik ben inderdaad blij met deze vondst... En ik heb hiermee de eerste digitaliseer klus voor m'n Cambridge Audio Azur 540 te pakken! Want deze zeldzame LP is er een die je eigenlijk wel moet digitaliseren nu hij nog in near mint conditie is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Dit wordt zoń familie erfstuk dat alleen op 5 december míts bij volle maan mag worden afgespeeld? :+

Geniet van je vondst - is wel echt een cadeautje <+:)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hem nu 1x afgespeeld en hij klinkt best lekker... Maar nu even uitzoeken welke platen speler de digitaliseer klus mag gaan doen... Ik heb 3 spelers die dit klusje zouden kunnen doen, aangezien de Dual 1226 nog niet helemaal in orde is:
- Thorens TD-318 MKI met Audio Technica AT440Mla
- Kenwood KD-42R met OEM element dat, zoals ik het nu zie, overeenkomt met de Goldring Elan / Elektra
- Akai AP-D210(C) met Audio Technica AT95e

De Thorens klinkt het mooist met z'n AT440Mla, maar afspeelsnelheid is niet de constantste van het drietal...

De Kenwood loopt wel stabiel en klinkt, als er een fatsoenlijk element onder zou zitten, nog best goed...

De Akai is ook een goede voor de klus en het element is zeker niet verkeerd... De afspeelsnelheid is ook stabiel, maar hij niet gemakkelijk weg te pakken op z'n huidige locatie....

Dus lijkt de Thorens nog het beste geschikt voor de klus... Morgen maar eens verder kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 17:57
Ik zou voor een paar tientjes zo'n usb ding halen bij de Aldi, lekker makkelijk

:+

Gewoon de best klinkende combi pakken, je wil immers dat je digitaal ook zo mooi mogelijk geluid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gezien de combinatie der dingen (met name het element) de Thorens dus, het is niet voor niets je hoofdspeler neem ik aan. Een Thorens in goede staat zou toch niet moeten lijden aan gelijkloop problemen.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een Dual in goede staat zou ook geschikt moeten zijn, maar de mijne loopt niet op de juiste snelheid (afstelling van het tussenwiel is wellicht niet goed of er zit een verkeerde motor pully op (60Hz variant ipv 50Hz variant))...

Voor het geval dat dit de oorzaak is heb ik in Amerika een nieuwe 50Hz motor pully gevonden voor slechts 10 euro incl. verzendkosten...

Deze is gisteren gearriveerd en ik had geluk: geen Douane import heffingen / belasting betalen... Dus nu afwachten of de monteur van Home & Car hifi hem inorde krijgt... Zo, niet heb hoop ik dat de motor pully de oorzaak is van dit probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 17:55:
Ben benieuwd... Tiger had ook ineens lp's, maar wel made in China... Als het persingen zijn die van Gzvinyl afkomen moet je er ook niet blij mee zijn, heb Nirvana's MTV live ding daarvan, die knettert als een malle, en ook DJ Shadow's Endtroducing, toch een vrij prijzig album is niet zo goed als die had moeten zijn voor het geld.
Meer nieuwe lp's hebben daar wel last van, Ben Howard is ook amper aan te horen, terwijl sommige 40 jaar oude lp's na een rondje knosti zo goed als knettervrij zijn.
In het geval van dj shadow is het misschien een beetje dubbelop zelfs , Gezien een boel van zijn tracks van nature een kraak hebben omdat hij met vinyl draait. (of sampled) Organ donor en Building steam bijvoorbeeld hebben een kraak erdoorheen vanaf cd.

[ Voor 5% gewijzigd door h4ze op 06-12-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Ja klopt... heb hem ook digitaal erbij gekregen... het zijn allemaal sampjes van vinyl, dus de kraakjes horen erbij, maar toch zitten er tikken en kraken in de plaat zelf, dat hoor je weer wel. En vergeleken met die GZVinyl toestand mag je over MOV echt niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:14
rcor schreef op zondag 06 december 2015 @ 11:04:
Deze is gisteren gearriveerd en ik had geluk: geen Douane import heffingen / belasting betalen...
Volgens mij betaal je voor producten onder de 22 euro (incl verzendkosten) sowieso geen importheffing of BTW (accijns uitgesloten):
http://www.belastingdiens...tingen_bij_invoer_betalen

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo juist geconstateerd dat www.vinl.net gestopt is met hun forum wegens te weinig animo... Jammer, want het Vinl.net forum was ansich best een leuk forum die zeker goed in elkaar stak (de juiste onderwerpen enzo)...

Maar de laatste tijd werd er weinig tot niet meer gereageerd, geen idee waarom want er waren leden genoeg die het forum levend zouden moeten kunnen houden... Om het Forum nog wat te vullen reageerde ik daarom ook regelmatig, maar het heeft niet mogen baten blijkbaar...

Hoe dan ook: Het grote vinyl topic (deel 2) is er nog steeds en daarmee is een van de twee Nederlandse belangrijkste bronnen over LP's en platen speler nog over... Ik ken nog wel meer kleinere forum topics (waaronder een forum bij bax-shop) maar die worden meestal gevuld door DJ's zonder verstand van audio en dus heb je er niets aan als audio liefhebber...

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 06-12-2015 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Audiofreaks heeft (had?) een aktief draaitafel gedeelte/subforum, met uiteindelijk veel meer info/kennis en echte audiofielen.
Een grote schare van ooit het hifi.nl forum is daar naartoe gegaan.
Hifi.nl had vroeger denk ik het grootste/aktiefste forum. Dat stopte op last van adverteerders (ik denk ruim 10 jaar geleden). Een aantal zijn toen naar hear.nl gegaan (dat heet nu high-end forum en is ook best dood), een aantal naar audiofreaks (of beide), en later ook een grote groep naar zelfbouwaudio (de knutselaars).

Die stijn van vinl (ik surf er nu net ff naar toe, ik kwam er nooit), dat is zeker s_k (op allerlei andere fora van vroegah.
Zo'n iemand die op elk forum duizenden (tienduizenden?) posts heeft (dat zeg ik zonder erover te oordelen overigens)

Toch apart dat een specifiek vinylforum te weinig animo heeft. Waar hangen alle crosley hipsters uit? Of zijn fora voor hun passé en plaatsen ze alleen op FB omdat wat ze eigenlijk te vertellen hebben helemaal niet interessant is? :+

[ Voor 31% gewijzigd door mr_petit op 07-12-2015 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_petit schreef op maandag 07 december 2015 @ 01:11:

Die stijn van vinl (ik surf er nu net ff naar toe, ik kwam er nooit), dat is zeker s_k (op allerlei andere fora van vroegah.
Zo'n iemand die op elk forum duizenden (tienduizenden?) posts heeft (dat zeg ik zonder erover te oordelen overigens)
S_K is op de meeste forums inderdaad zijn naam. Ook hier op Tweakers.net...
mr_petit schreef op maandag 07 december 2015 @ 01:11:
Toch apart dat een specifiek vinylforum te weinig animo heeft. Waar hangen alle crosley hipsters uit? Of zijn fora voor hun passé en plaatsen ze alleen op FB omdat wat ze eigenlijk te vertellen hebben helemaal niet interessant is? :+
Dat dacht Stijn ook en hij heeft daarom ook een Facebook pagina "Now Playing" zoals te lezen op de afscheidspagina van www.vinl.net...

Schijnbaar zijn er geen mensen geïnteresseerd in de techniek achter de platen speler en is er blijkbaar geen behoefte om te praten over de muziek... Mensen willen alleen delen wat ze afspelen blijkbaar...
Want er wordt voldoende gereageerd op de Facebook pagina "Now Playing" zoals ik het nu zie...

[ Voor 4% gewijzigd door rcor op 07-12-2015 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
Ik heb nog een paar honderd house platen liggen op zolder staan die ik graag kwijt zou willen. Heeft hier misschien iemand advies waar ik dat het beste zou kunnen doen, behalve marktplaats? Het gaat om platen uit de periode ca. 1998-2006 (zou ik nog eens na moeten kijken), genre's (deep/tech) house, techno en progressive house/trance (Sasha/Digweed/Quivver etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

rcor schreef op zondag 06 december 2015 @ 23:47:
Zo juist geconstateerd dat www.vinl.net gestopt is met hun forum wegens te weinig animo... Jammer, want het Vinl.net forum was ansich best een leuk forum die zeker goed in elkaar stak (de juiste onderwerpen enzo)...

Maar de laatste tijd werd er weinig tot niet meer gereageerd, geen idee waarom want er waren leden genoeg die het forum levend zouden moeten kunnen houden... Om het Forum nog wat te vullen reageerde ik daarom ook regelmatig, maar het heeft niet mogen baten blijkbaar...

Hoe dan ook: Het grote vinyl topic (deel 2) is er nog steeds en daarmee is een van de twee Nederlandse belangrijkste bronnen over LP's en platen speler nog over... Ik ken nog wel meer kleinere forum topics (waaronder een forum bij bax-shop) maar die worden meestal gevuld door DJ's zonder verstand van audio en dus heb je er niets aan als audio liefhebber...
Ja inderdaad jammer.
Ben ik gelijk ook weer geen dorpsgek meer. (De plaat heb ik wel nog altijd :+ )
Heb vaker wel wat topic geopend maar je kon helaas al op 2 handen tellen welke leden zouden reageren.
Nu weet ik wel niet de eindstand van het "raad de plaat" topic :N

Edit: de post is ook net langsgeweest:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/350ciLugEBNLPLJBZBKggMJi8zk=/fit-in/236x252/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-7790160-1448819151-6323.jpeg.jpg
http://www.discogs.com/The-Beatles-1/release/7790160

[ Voor 10% gewijzigd door masauri op 07-12-2015 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rcor schreef op maandag 07 december 2015 @ 07:08:
[...]

Schijnbaar zijn er geen mensen geïnteresseerd in de techniek achter de platen speler en is er blijkbaar geen behoefte om te praten over de muziek... Mensen willen alleen delen wat ze afspelen blijkbaar...
Want er wordt voldoende gereageerd op de Facebook pagina "Now Playing" zoals ik het nu zie...
Deels natuurlijk de "look at me" maatschappij van vandaag waarbij het bij het plaatsen van de boodschap eigenlijk niet van belang is of iemand het werkelijk leest, zolang iemand zelf maar het gevoel heeft dat ie zichtbaar is / gehoord wordt (Facebook, instagram, etc.). Dat er eigenlijk maar weinig van gelezen wordt komt omdat er tegenwoordig een enorme overdaad aan informatie / overbodige mededelingen beschikbaar is, wat weer is ingegeven door het gemak waarmee die informatie gedeeld kan worden.

Voor een ander deel omdat het deel van de bevolking dat zich werkelijk interesseert voor achtergronden in techniek en de geschiedenis ervan, en de artiesten en de achtergrond van hun muziek, gewoon heel beperkt is. Het gros wil gewoon mededelen welke muziek ie tof vindt en waarop een ander dan "ja he" kan zeggen, of "deze is ook tof". Gebeurt hier ook vaak genoeg en is niets mis mee.

Wat betreft ViNL, dat was een sympathiek initiatief maar ik vond het aantal actieve deelnemers eigenlijk altijd al zeer tegenvallen, dat leek op 2 handen te tellen. Daarnaast vond ik het inhoudelijk zeker geen meerwaarde hebben t.o.v. andere fora als audiofreaks en vinylengine, waar de hoeveelheid aanwezige kennis gewoon veel groter is en ook voor de gevorderde regelmatig interessante dingen te lezen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 08:46
ISaFeeliN schreef op maandag 07 december 2015 @ 07:24:
Ik heb nog een paar honderd house platen liggen op zolder staan die ik graag kwijt zou willen. Heeft hier misschien iemand advies waar ik dat het beste zou kunnen doen, behalve marktplaats? Het gaat om platen uit de periode ca. 1998-2006 (zou ik nog eens na moeten kijken), genre's (deep/tech) house, techno en progressive house/trance (Sasha/Digweed/Quivver etc).
Als ik een tipje mag geven: Zet de wat populairdere titles los op marktplaats (denk aan tiesto, rank1 etc dat levert allemaal nog wel wat op), en de rest als bulk in een keer oid. Als je gaat zoeken op Tiesto op marktplaats vind je nog best wat resultaten waar ze flink wat geld voor vragen! Vooral die Just Be met gekleurde platen.

Als je tijd over hebt kun je ze allemaal los op discogs zetten maar dat is wel een karwei.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Laatst online: 10-10 11:46
De Sint heeft ingebroken en mijn verjaardagscadeau gejat, om die vervolgens cadeau te geven. Dus gisteren lekker kunnen luisteren ipv wachten tot half januari:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-cVAWH1HWApg/VmVSFG2kxcI/AAAAAAAAP9k/oQdrU1X6wCQ/s512-Ic42/WP_20151206_13_29_28_Pro.jpg

Ook van het weekend mijn "nieuwe" Kenwood KD-51F op gehaald bij mijn ouders. Meteen even getest, en dat viel alles mee. De naald klinkt niet versleten, hij is zwaarder dan ik dacht en minder plastic, meer metaal. Hij kan wel een goede poetsbeurt gebruiken, maar het blijft een lelijk apparaat, gelukkig is uiterlijk voor dit hoekje toch minder van belang. Zal binnenkort eens even een fotootje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
De plato heeft online een aanbiedingen vinyl afdeling, staan best mooie platen in voor 12,99 tot 14,99.
Ik kocht nirvana unplugged en Amy winehouse back tot black. Samen voor 26 euro. Staat nog meer mooie tussen.
http://www.platomania.eu/vinyl-aanbiedingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-09 08:25
Minneyar schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:43:
De Sint heeft ingebroken en mijn verjaardagscadeau gejat, om die vervolgens cadeau te geven. Dus gisteren lekker kunnen luisteren ipv wachten tot half januari:

[afbeelding]

Ook van het weekend mijn "nieuwe" Kenwood KD-51F op gehaald bij mijn ouders. Meteen even getest, en dat viel alles mee. De naald klinkt niet versleten, hij is zwaarder dan ik dacht en minder plastic, meer metaal. Hij kan wel een goede poetsbeurt gebruiken, maar het blijft een lelijk apparaat, gelukkig is uiterlijk voor dit hoekje toch minder van belang. Zal binnenkort eens even een fotootje maken.
Ik bekijk net je setup en vraag me af welke versterker je gebruikt. Ziet er mooi uit, zo samen met je platenspeler.

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Laatst online: 10-10 11:46
Vintage1967 schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:20:
[...]

Ik bekijk net je setup en vraag me af welke versterker je gebruikt. Ziet er mooi uit, zo samen met je platenspeler.
Thanks, het is een Sony TA-1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!
masauri schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:23:
[...]

Ja inderdaad jammer.
Ben ik gelijk ook weer geen dorpsgek meer. (De plaat heb ik wel nog altijd :+ )
Heb vaker wel wat topic geopend maar je kon helaas al op 2 handen tellen welke leden zouden reageren.
Nu weet ik wel niet de eindstand van het "raad de plaat" topic :N

Edit: de post is ook net langsgeweest:
[afbeelding]
http://www.discogs.com/The-Beatles-1/release/7790160
De nummer twee uit die lijst (ik) heeft zijn dure lp ook nog steeds hoor! Absoluut nog steeds geen spijt van de aankoop gehad...

Ik zag overigens dat je ook nog lid bent geworden van de Facebook pagina Now Playing... Ik heb mij daar inmiddels ook aangemeld, al was het maar om over de muziek zelf te kunnen praten en om het contact met Stijn niet helemaal te verliezen (Stijn is, zover ik kan beoordelen op zijn reacties bij het Vinl.net forum, een sympathiek persoon)... Hopelijk kom ik 'm ooit nog eens tegen bij Music Machine in Sittard...

Ik moet wel zeggen dat hij zijn forum erg abrupt had gestopt... Niet eens een aankondiging één maand van te voren of zo... Ineens was het forum weg...

@cap
Ik denk dat je hier wel eens gelijk in kunt hebben... Gelukkig kunnen we hier nog wel over de techniek praten en de mensen die het wel willen weten behoeden voor slechte aankoop in de trend van Soundmaster / Ricatech / Lenco of Crosley... Elke persoon die we flink wat ellende kunnen besparen is mooi meegenomen... :)

[ Voor 10% gewijzigd door rcor op 07-12-2015 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Ja ik zie wel is graag wat gedraaid word, heb zo al leuke platen leren kennen!
Zelf post ik er niet zoveel maar komt nog wel is.
Zit nog te vaak hier i gues :p

En stijn, echt, héél toffe kerel!
Heeft me meermaals goed geholpen, recent nog met de checkup van men speler.
En een leuke RSD black friday gehad waarop ik weer wa nieuws leerde kennen.
Moeilijk om hem te pakken te krijgen, maar altijd veel fun!
(en hij heeft altijd drank naar het seizoen in huis hahaha)

Edit:
Er is nu een actie bij http://mondotees.com/ . Ze hebben ost's met speciale pressings enz.
Internationale verzendkosten 1e klas voor maar 10$.
Heb mezelf net http://www.discogs.com/Mi...oundtrack/release/7653859 Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/pnlvWFlaN16MJLIYdKpuyzZyapI=/fit-in/600x588/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-7653859-1447109885-5542.jpeg.jpg
besteld voor 42 euro in totaal incl. shipping.

[ Voor 35% gewijzigd door masauri op 08-12-2015 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 14:02
Servor schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 08:54:
Gisteren de gouden versie van Black Market Music (Placebo) binnengekregen.

[afbeelding]

Nog niet geluisterd. Begint wel een leuk rijtje te worden zo, Beginnend met de rode RSD release van hun debuut album, daarna de gele Without You I'm Nothing en nu dus deze. De blauwe Sleeping With Ghosts staat ook al in de pre-order en ik zag dat er een roze Meds aangekondigd is. Leuke re-issue campagne zo!
Ik volg eigenlijk niet meer zo wat er qua muziek gebeurd, maar dankzij deze post ben ik nu zelf diverse shops aan het bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik hou dit topic al een tijdje in de gaten maar loop nu tegen een probleem waar ik niet helemaal uitkom.

Een tijd terug heb ik een Sony platenspeler (met Moving Magnet element) gekocht voor 2 tientjes maar onlangs smaakte dit naar meer. Dus tijd voor de volgende stap. Op marktplaats een Thorens 145 MK2 met een Stanton 681EEE element (Moving Iron, zover ik kan vinden) op de kop getikt. Aangekocht in 1977 en heeft de afgelopen 30 jaar op zolder gestaan in de orignele doos, aldus de verkoper.

Thuisgekomen de eerste uitdaging. Ik wilde hem aanlsuiten op een Marantz PM80 die een ingebouwde phono versterker heeft. Echter heeft de Thorens een DIN connector en de PM80 heeft alleen 2 tulp ingangen op de phono versterker. Aangezien ik geen held ben in solderen en al verschillende horror verhalen heb gelezen over de aarding heb ik ervoor gekozen om een externe phono versterker aan te schaffen. Helaas niet veel keus in phono versterkers die DIN kunnen omzetten naar een tulp output, maar toch eentje gevonden (Easy phono, moving magnet versie).

Goed, alles aangesloten.. plaatje erop.. en genieten.. of toch niet. Uit de speakers komt een erg dof geluid. Het lijkt erop alsof alle hoge tonen niet weergegeven worden. De lage tonen lijken best ok te zijn. Hierop de oude Sony ook aangesloten op de Easy phono versterker, en die speelt prima. Dus het probleem lijkt hem ergens in de Thorens te zitten.
Misschien niet verwonderlijk als deze 30 jaar heeft stilgestaan, ik was eigenlijk al blij dat ie uberhaubt iets deed ;-)
De vraag is nu alleen waar dit probleem kan zitten. Ik heb voorzichtig de naald proberen schoon te maken maar dat heeft geen verbetering of verslechtering gegeven. Nu kan het aan mijn schoonmaakkunsten liggen of de naald is zo versleten dat het niet te fixen is. Maar zou het misschien ook aan het element kunnen liggen? Of wellicht de interne bekabeling?
Weet iemand wat een dof geluid mogelijk kan veroorzaken en wat zou ik mogelijk als eerste moeten vervangen/fixen met de grootste kans dat het probleem wordt opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 17:57
Ik zou het probleem zoeken bij de bekabeling vanaf het element, mogelijk zit daar iets niet helemaal goed.

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Je wilt 'm aansluiten op een PM80 en dan koop je zo'n prul van een phono preamp?
Die pm80 heeft echt een hele goede ingebouwde phonopre 8)7
Je hebt alleen een din->rca adapter nodig waar een aardekabel bij inzit (ik neem aan dat je geen losse aardekabel uit je draaitafel hebt komen).
Zoiets:
https://www.conrad.nl/nl/...4938_pla-325114&WT.srch=1
Echt, dump die phonopre, die doet niets goed voor het geluid, zeker niet in vergelijk met de ingebouwde phonopre van de marantz. Marantz is 1 van de merken die ook na 1990 nog goede phonopre's in hun duurdere versterkers inbouwde. (Zeker in de pm80. Dat is op alle vlakken een hele goede versterker.)

Of ga naar een electronicashop oid en laat er 2 cinch pluggen aan solderen, of wellicht nog beter, laat de tafel nakijken, schoonmaken en afregelen/element uitlijnen door een hobbyist die z'n diensten aanbiedt op MP.
Bijv
http://diensten-vakmensen...onald-van-eijk-audio.html

of

http://diensten-vakmensen...7-thorens-dr-thorens.html

(er zijn er vast wel meer als gevolg van de hype)

De TD 145MK2 is een mooie tafel en een 681EEE is 'redelijk', mits niet versleten (iig beter dan dof geluid voortbrengen, al kan er best wel wat mis zijn met de naald die dit kan veroorzaken).

Voor de mensen die een beetje into electronica zijn (we zijn hier immers op 'tweakers' ;)): de binnenkant van de easy phono..:
Afbeeldingslocatie: https://galonga.de/wp-content/uploads/2015/08/IMG_20150825_152959.jpg
4558 opamp :X

FF ter vergelijk:
OPA2134, een echte kwaliteitsopamp, slew rate 20V/us , let wel, deze opamp kost per stuk €3,20 (per 10000 ongeveer 1,80/st), om ff duidelijk te maken wat componenten kosten.
NE5534 slew rate 13V/us
NE5532 (heel veel gebruikt) slew rate 9V/us
JRC4558 slew rate 1,7V/us.... tsja :X

[ Voor 15% gewijzigd door mr_petit op 09-12-2015 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
Vanwege het vele reizen een tijd niet meer online geweest maar deze kon ik niet voorbij laten gaan.

Gisteren bij Amoeba Music geweest in LA!(en over een dag of 2 die in SF bezoeken).
Je weet niet waar je moet beginnen zoveel staat er aan platen, cd's en casettes.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2307HIs.jpg

Wel wat jammer dat het overgrote deel de sectie: 'Rock' is en dat schijnbaar een erg breed begrip is...(lana del rey stond daar bijv. tussen). De overige secties waren minimaal en ondanks de verhalen staan er vooral de te verwachten nieuwe releases per 30 en de interessante meer obscure dingen die ik zocht waren op/niet aanwezig. Uiteindelijk toch 2 platen meegenomen ( Mark Lanegang band - Blues Funeral en Lana del Rey).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
allemachtig!

Rock is dus wat wij pop noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@mr_petit: Hoe goed die 681 EEE presteert hangt natuurlijk grotendeels af van de gemonteerde naald. Dat varieert van "met moeite redelijk" tot "best wel heel goed" afhankelijk van de naald. :)

Ik heb hier 2 naalden: een origineel Stanton D-6800HP spijkertje met sferische naald, dat is natuurlijk op zijn hoogst redelijk te noemen. Maar ik heb ook een (gebruikte, ik zou hem voor dat geld nooit nieuw kopen) EEE MKII S nude stereohedron naald en dan komt ie toch wel in die andere categorie.

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 09-12-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Ja ik heb 'm wel eens gehoord, maar het is niet helemaal mijn smaak. Ik weet dat het origineel een nude stereohedron is.
Ik weet ook dat je er een schare liefhebbers van hebt, net als van bijv. de shure V15 (in al z'n vormen).
Die laatste heb ik zelf ook. Maar bijv ook een AT-12xe (met vergelijkbare tech, alleen een ruim decennium later), en die klinkt significant beter. Is ook duidelijk met meer precisie gemaakt.

Net als de v15 is het een 'topper van vroeger' (begin jaren 70), maar dat zie je ook aan de bouw met die dikke cantilever.
Wat dat betreft vind ik gemiddeld de populaire elementen uit de jaren 80 (of eind jaren 70) met vergelijkbare tech (dus nude mm's) toch wel significant beter klinken. Dus concurreert hij m.i. (mits in goede staat) met elementen onder de 100 euro.
De td-145 kan prima elementen in een hogere klasse aan.
Het is niet bedoeld om te zeggen dat de stanton gelijk de prullenbak in kan, maar als de naald bijv. versleten is, of als er gekozen wordt om serieus in de draaitafel te investeren (dus wellicht zwaardere bodem, demping etc erin laten zetten (dat kost dus geld), dat het element aanpakken wellicht ook kosteneffectief is.

Maar alles draait om smaak

Maar goed, betreffende het advies voor chaser2600: lees je in in draaitafels, hoe je het element uitlijnt, de naald reinigt en leer solderen voor een stel fatsoenlijke stekkers/interlinks, en dump direct die phonopre...
Of breng 'm naar een hobbyspecialist en laat die de tafel+element onder handen nemen.
De headshell op de tp-16mk2 arm is niet heel gebruiksvriendelijk qua uitlijning, maar wel beduidend beter dan een arm van bijv. een td-166

[ Voor 61% gewijzigd door mr_petit op 09-12-2015 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
mr_petit schreef op woensdag 09 december 2015 @ 17:28:
[...]
Voor de mensen die een beetje into electronica zijn (we zijn hier immers op 'tweakers' ;)): de binnenkant van de easy phono..:
[afbeelding]
4558 opamp :X

FF ter vergelijk:
OPA2134, een echte kwaliteitsopamp, slew rate 20V/us , let wel, deze opamp kost per stuk €3,20 (per 10000 ongeveer 1,80/st), om ff duidelijk te maken wat componenten kosten.
NE5534 slew rate 13V/us
NE5532 (heel veel gebruikt) slew rate 9V/us
JRC4558 slew rate 1,7V/us.... tsja :X
Ziet er bij mij toch iets anders uit... Iets minder uh.. easy... al weet ik totaal niet wat het allemaal is/doet :p
Had die foto nog ergens in het archief.

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:19
ACRNM schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:55:
Vanwege het vele reizen een tijd niet meer online geweest maar deze kon ik niet voorbij laten gaan.

Gisteren bij Amoeba Music geweest in LA!(en over een dag of 2 die in SF bezoeken).
Je weet niet waar je moet beginnen zoveel staat er aan platen, cd's en casettes.

[afbeelding]

Wel wat jammer dat het overgrote deel de sectie: 'Rock' is en dat schijnbaar een erg breed begrip is...(lana del rey stond daar bijv. tussen). De overige secties waren minimaal en ondanks de verhalen staan er vooral de te verwachten nieuwe releases per 30 en de interessante meer obscure dingen die ik zocht waren op/niet aanwezig. Uiteindelijk toch 2 platen meegenomen ( Mark Lanegang band - Blues Funeral en Lana del Rey).
Cool, wij zijn ook in die 2 geweest. Die in Berkeley hebben we gelaten voor wat het was. Die Amoeba in SF ligt in een niet zo nette buurt trouwens. ;) Wel naast een McDonalds waar op de trap soms dakloze jeugd zit in afwachting tot een plekje onder de douche bij McD. ;)
Have fun. :)

In 2014 in LA nog een Herman Brood LP (DJ copy not for sale) gescoord. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Bestla op 10-12-2015 13:24 ]

• AP3X
  • Niet online
Deze had ik natuurlijk aan kunnen zien komen ;-)
Maar in deze situatie was dit de makkelijkste en snelste oplossing. Ik ben niet zo'n fan van verloop kabeltjes en daarbij komt nog dat de platenspeler een meter of 4 van de PM80 staat. Dus ik kan dan niet de aarde van de versterker pakken omdat het verloopkabeltje (met aarde draad) ergens in het midden hangt.
Daarnaast lijkt de externe phono versterker prima te klinken (ook in dit geval neemt de PM80 nog een deel van de versterking voor zijn rekening) met de andere platenspeler. Het kan waarschijnlijk inderdaad beter dus ik zal zeker niet uitsluiten dat ik in een later stadium toch de PM80 ga gebruiken.

Ik wil het nu eerst werkend krijgen en dan later ga ik mijn concentreren op het verbeteren van de kwaliteit. Graag zou ik dit zelf doen en uitzoeken waar je uiteindelijk toch het meeste van leert. Maar dan moet de basis wel goed zijn, en dat is ie nu niet.

Kortom, wat ik zo lees kan het eigenlijk vanalles zijn. Naald, element, bekabeling.. Maar veelal lijkt het advies wel om met de naald te beginnen.
Allereerst, wat in het begin van de keten is verpest kan de PM80 natuurlijk niet meer corrigeren.

Verder: het is voor mij niet helemaal expliciet duidelijk uit je verhaal, maar je bedoelt hopelijk niet dat de externe phono pre staat aangesloten op de PHONO ingang van je PM80. Dan krijg je 2x de phono versterking en 2x de RIAA correctie, en ja... dan wil het wel dof klinken. Net als een MM element aansluiten op de MC ingang trouwens. Precies zoals jij beschrijft dus, "erg dof, het lijkt erop dat alle hoge tonen niet weergegeven worden." Dus waarschijnlijk ten overvloede, maar een phono pre wordt altijd aangesloten op een Line ingang: dus LINE, AUX, CD, TAPE, TUNER etc. :)

Zulk extreem dof geluid wordt naar mijn ervaring dus veroorzaakt door een versterkingsprobleem, óf... een enorme dot stof onder de naald / totaal versleten naald. :) Maar dat klinkt toch weer anders, er zijn wel wat hoge tonen maar ze zijn totaal vervormd.

Kapotte bekabeling, kapot element: geeft door losse contacten kanaaluitval, gekraak, maar geen totaal dof geluid.

Verkeerde uitlijning, verkeerde naalddruk: geeft lelijke, vervormde weergave en zelfs spoorproblemen, maar geen totaal dof geluid.

Aan de andere kant zeg je dat de Sony platenspeler prima klinkt via de externe phono pre, dat spreekt weer tegen dat hij verkeerd aangesloten zou zijn. Maar is die Sony dan op precies dezelfde wijze aangesloten, m.a.w. heeft die ook een DIN aansluiting?

Ik zou in zo'n geval zelf even elementen wisselen. Maar ja, ik ben een SME aansluiting gewend, bij de Thorens is het meer gepiel, hoewel de armbuis gelukkig wel losgedraaid kan worden voor het installatiegemak.
mr_petit schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:24:
Ja ik heb 'm wel eens gehoord, maar het is niet helemaal mijn smaak. Ik weet dat het origineel een nude stereohedron is.
Ik weet ook dat je er een schare liefhebbers van hebt, net als van bijv. de shure V15 (in al z'n vormen).
Die laatste heb ik zelf ook. Maar bijv ook een AT-12xe (met vergelijkbare tech, alleen een ruim decennium later), en die klinkt significant beter. Is ook duidelijk met meer precisie gemaakt.

Net als de v15 is het een 'topper van vroeger' (begin jaren 70), maar dat zie je ook aan de bouw met die dikke cantilever.
Wat dat betreft vind ik gemiddeld de populaire elementen uit de jaren 80 (of eind jaren 70) met vergelijkbare tech (dus nude mm's) toch wel significant beter klinken. Dus concurreert hij m.i. (mits in goede staat) met elementen onder de 100 euro.
Ik heb ook de V15III en dus de 680 EEE, het zijn ook niet mijn favorieten hoor. Ik gebruik ze eigenlijk nooit, dus kan er eigenlijk het beste iemand anders blij mee maken. Ik hou meer van de Audio Technica en Denon sound. De AT440MLa/b is een bekende favoriet van nu, maar ik heb ook een oudere AT130E die ik net zo prima vind. Inderdaad was de boel echt op zijn top begin tachtiger jaren, dat geldt wat mij betreft trouwens ook voor de platenspelers, de know-how was inmiddels opgedaan en de juiste materialen en fabricagemethoden waren toen beschikbaar gekomen en nog economisch rendabel. :)

[ Voor 52% gewijzigd door Cap op 10-12-2015 12:20 ]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:10

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Wie gaat 'm bestellen? De moeder aller vinyl (metal) boxsets :D

http://www.blood-music.com/store-eu/

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:32

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Nyarlathotep schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:16:

Nee ik vind 700 euro iets teveel geld :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 08:19

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nyarlathotep schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:16:

Nou ... jij? >:)

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik twijfel nog een beetje. Hoewel ik hun muziek ken en een aantal nummers tof vindt, ben ik niet echt een fan...
Dan zie ik dit meer als een hele hele coole curiositeit en een investering. Want de waarde van deze box zal redelijk stabiel blijven. Maar ik denk dat hij té kostbaar is en té 'niche-produkterig' om echt veel waardevoller te worden.

• Olaf91
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-10 17:49
Normaal nooit zo van de special editions, maar vond deze toch wel erg gaaf. Toch zonde dat vaak nieuw platen al met een lichte hobbel uit de verpakking komen :|. Verder uitstekende kwaliteit!

Btw nieuw op dit forum, maar volg dit topic al veel langer :).

[ Voor 55% gewijzigd door Olaf91 op 10-12-2015 20:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

TADA!

1210 Blue LEDs

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Wat is dat nou voor iets geks, een plaatje van een URL?

Moeten we hem overtypen? :F

• Olaf91
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-10 17:49
Daar ging denk ik iets niet helemaal goed, zal eens kijken wat er mis ging!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Iemand enig idee wat voor kwaliteit van de persingen van de ALDI is/zijn? Kan er eigenlijk niets over vinden waar ze geperst zijn (al zijn ze in AU al even te koop), de prijs is voor 18,99 niet erg laag maar aan de andere kant levert ALDI soms wel goede kwaliteit. Ik ga er sowieso even langs zaterdag denk ik.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Ik ga ook nog kijken bij de Aldi... Super dat ze nu in LP's gaan doen... Moeten ze vaker doen... Ondertussen aan het luisteren naar een nieuwe aanwinst: Coldplay - A Head Full Of Dreams op LP... :)

[ Voor 34% gewijzigd door rcor op 10-12-2015 22:23 ]

• ilfamo
Volgens mij is het meeste van wat de Aldi verkoopt goedkoper te krijgen bij de lokale platenboer

• mr_petit
Ja of online met gratis verzending. Ik zie in hun advertentie bijvoorbeeld nirvana unplugged of de pulp fiction ost, dus voor 19 euro
Bij een online winkel winkel als dodax zijn die ongeveer 16 euro (gratis verzending)
http://www.dodax.nl/shop/...plugged-in-new-york.xhtml
http://www.dodax.nl/shop/...e9/mca-pulp-fiction.xhtml
Dus goedkoop is het zeker niet (ik weet niet of het dezelfde persingen zijn, maar ik vermoed wel)

Maar ja, het crosley publiek komt natuurlijk dikwijls bij de aldi.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

mr_petit schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:35:
<>
Bij een online winkel winkel als dodax zijn die ongeveer 16 euro (gratis verzending)
<>
Leuke site, erg verwarrend (afgaande op drie Johhny Cash albums klopt hun info deels en is incompleet lijkt het) dus maar eens een LP besteld die volgends de EAN wel volledg is 0600753441688 maar volgens hun site maar 6 nummers heeft. Voor de EUR 12 incl verzending durf ik het aan ;)
Als dat bevalt koop ik er wel meer denk ik. En ja ik weet dat je je lokale record shop moet steunen maar dan ben ik al snel meer kwijt aan de parkeerkosten dan de ervaring van een echte winkel, ik woon helaas buiten de stad.

edit, ze hebben hetzelde album dus ook voor EUR 22 met een ander EAN, zal dan andere persing zijn en misschien beter en had ze bijna allebei besteld om te vergelijken - maar dacht later dan kan ik dat geld beter ergens anders aan besteden, bijvoorbeeld bij de ALDI haha. Het wordt weer openhaard, beerenbug vinyl seizoen :)

[ Voor 18% gewijzigd door franssie op 10-12-2015 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
franssie schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:26:
[...]
En ja ik weet dat je je lokale record shop moet steunen
Waarom moet je eigenlijk je lokale record shop ondersteunen?
Ik vind het concept van winkels allemaal in een overdrukke binnenstad met torenhoge huren en dure parkeerplekken eigenlijk al 10 jaar achterhaald om eerlijk te zijn.

Vroeger ging je naar een platenzaak om een album te luisteren en daarna te kopen. Nu is dat natuurlijk compleet achterhaald, we hebben het allang online gehoord.

[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 11-12-2015 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Misschien omdat je lokale platenboer wel moeite voor je wil doen om iets uit te zoeken of te bestellen. Verder hebben de meeste een leuke collectie tweedehands waar je leuke dingen kunt scoren voor 1 of 2 Euro. Als je niet in een stad woont snap ik het gemak van online, maar anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:28
rimave schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:42:
En nu net zag ik een mooi set van Roger Waters The Walll staan voor $500. Ik laat ze toch maar voorbij gaan...
Ik ben heel erg aan het twijfelen om 2 van deze sets te kopen. Een voor mij zelf en een als investering. Maar als ik nu al de reacties op forums lees over deze set ben ik toch aan het twijfelen of dit wel een goed idee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom als investering? Je berooft dan iemand van de mogelijkheid om dat ding nu gewoon voor $500 te kopen. Ik vind dat asociaal. Net als het kopen van concertkaartjes en die later op marktplaats voor vele malen hoger te verkopen (zie Adele laatst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
ilfamo schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 07:46:
Misschien omdat je lokale platenboer wel moeite voor je wil doen om iets uit te zoeken of te bestellen. Verder hebben de meeste een leuke collectie tweedehands waar je leuke dingen kunt scoren voor 1 of 2 Euro. Als je niet in een stad woont snap ik het gemak van online, maar anders.
Het is natuurlijk maar net waar je naar op zoek bent. De 1 weet echt precies wat hij wil kopen en bestelt dat online, de ander hangt graag in kleine platenzaakjes rond waar je, na een kletspraatje met de eigenaar, nog eens op wat andere muziek wordt gewezen dan waar je eigenlijk voor kwam. Punt is, het kan volgens mij niet allebei. Je kunt niet het hele jaar voor het allerlaatste dubbeltje de goedkoopste onlineschuivers afstruinen én verwachten dat dat leuke kleine muziekwinkeltje ook blijft bestaan voor die ene keer in het jaar dat je toevallig in een stad loopt.

Ik heb graag een paar euro extra over voor kwaliteit en service, maar dat hebben wel steeds minder mensen geloof ik. Koop m'n kleren ook graag in een rustige winkel met de net iets betere merken, waar je nog een kopje koffie krijgt tussen het passen door bijvoorbeeld, of ik loop graag langs een goede slager ipv de kiloknaller, maar de focus ligt vooral op het geld bij de meerderheid (ipv wat minder kopen, maar dan wel betere kwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Welke set is dat, van Roger Waters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Jelte schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:20:
Waarom als investering? Je berooft dan iemand van de mogelijkheid om dat ding nu gewoon voor $500 te kopen. Ik vind dat asociaal. Net als het kopen van concertkaartjes en die later op marktplaats voor vele malen hoger te verkopen (zie Adele laatst).
De set staat nu al een maand te koop in een oplage van 3000 stuks. Als mensen het echt zouden willen hebben hadden ze het al lang gekocht.
Ik ben het er zeker mee eens wat betreft concert kaarten, daar irriteer ik mij ook mateloos aan. Maar de meeste concerten zijn om die reden ook binnen 30 minuten uitverkocht.

Maar op veel audio forums en Facebook wordt de set helemaal afgezeken omdat het over de top duur is. En dat is het ook.
$500 voor de set + $99,00 shipping + €12,50 inklaren + %21 BTW
En de dollar staat al niet echt goed ten opzichte van de euro.
Servor schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:24:
Welke set is dat, van Roger Waters?
The Wall
https://rogerwaters.com/sde/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ahja, die had ik even gemist. Over de top duur idd. Daarnaast ben ik niet echt heel erg te spreken over de uitvoering van The Wall (van wat ik er nu van heb kunnen horen op Spotify...). Zou ik niet heel snel 500 euro aan uitgeven dus.

Maar weet je wat het is, nu kun je hem eventueel nog betalen. Als je deze set over 5 jaar ergens tegenkomt weet je gewoon dat het richting of over de 1000 euro gaat, puur vanwege de zeldzaamheid. Heb in het verleden wel eens spijt gehad van het 'niet op tijd instappen'. En dan bedoel ik dat niet vanuit een oogpunt van investering, maar gewoon in de zin van 'nu is die muziek helemaal onbereikbaar geworden in deze vorm'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Servor schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:41:
Ahja, die had ik even gemist. Over de top duur idd. Daarnaast ben ik niet echt heel erg te spreken over de uitvoering van The Wall (van wat ik er nu van heb kunnen horen op Spotify...). Zou ik niet heel snel 500 euro aan uitgeven dus.

Maar weet je wat het is, nu kun je hem eventueel nog betalen. Als je deze set over 5 jaar ergens tegenkomt weet je gewoon dat het richting of over de 1000 euro gaat, puur vanwege de zeldzaamheid. Heb in het verleden wel eens spijt gehad van het 'niet op tijd instappen'. En dan bedoel ik dat niet vanuit een oogpunt van investering, maar gewoon in de zin van 'nu is die muziek helemaal onbereikbaar geworden in deze vorm'.
Ik ben zelf naar het concert geweest en heb de eenmalige bioscoop vertoning gezien. Daarnaast heb ik zo'n beetje ieder album van Pink floyd / Roger waters / David Gilmour. Dus dit zou ik wel een mooie aanvulling vinden op de collectie, maar het is absurd duur. Eerst moet ik zoizo wachten tot mijn limiet van men credit card verhoogt is want met €1000 haal ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik ben ook echt een enorme Floyd fan (ik heb 100+ euro uitgaves van Floyd albums in mijn collectie) maar The Wall door Roger Waters trekt me niet zo. Vind hem te glad klinken, te bijgewerkt. Ben wel grote fan van het origineel. En van Roger Waters. Dus op zich is het raar dat ik deze niet zo goed trek :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Cap schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:26:
Allereerst, wat in het begin van de keten is verpest kan de PM80 natuurlijk niet meer corrigeren.
Ja, weinig tegenin te brengen :-) Daarom zal ik in een later stadium op een of andere manier toch de phono in de PM80 gaan gebruiken. Maar dat is voor later...
Verder: het is voor mij niet helemaal expliciet duidelijk uit je verhaal, maar je bedoelt hopelijk niet dat de externe phono pre staat aangesloten op de PHONO ingang van je PM80. Dan krijg je 2x de phono versterking en 2x de RIAA correctie, en ja... dan wil het wel dof klinken. Net als een MM element aansluiten op de MC ingang trouwens. Precies zoals jij beschrijft dus, "erg dof, het lijkt erop dat alle hoge tonen niet weergegeven worden." Dus waarschijnlijk ten overvloede, maar een phono pre wordt altijd aangesloten op een Line ingang: dus LINE, AUX, CD, TAPE, TUNER etc. :)
Check, deze gaat van de phono versterker naar Aux1
Zulk extreem dof geluid wordt naar mijn ervaring dus veroorzaakt door een versterkingsprobleem, óf... een enorme dot stof onder de naald / totaal versleten naald. :) Maar dat klinkt toch weer anders, er zijn wel wat hoge tonen maar ze zijn totaal vervormd.

Kapotte bekabeling, kapot element: geeft door losse contacten kanaaluitval, gekraak, maar geen totaal dof geluid.

Verkeerde uitlijning, verkeerde naalddruk: geeft lelijke, vervormde weergave en zelfs spoorproblemen, maar geen totaal dof geluid.

Aan de andere kant zeg je dat de Sony platenspeler prima klinkt via de externe phono pre, dat spreekt weer tegen dat hij verkeerd aangesloten zou zijn. Maar is die Sony dan op precies dezelfde wijze aangesloten, m.a.w. heeft die ook een DIN aansluiting?
Die Sony is hetzelfde aangesloten.. enige verschil is dat de Sony wel een tulp stekker heeft en dus de tulp ingang gebruikt op de phono versterker en niet de DIN ingang.
Wat ook nog in mijn hoofd speelt is dat de phono versterker een MM model is. Het element is volgens mij (en google) een MI.. maar dat zou prima moeten werken toch? Het is zeker geen MC volgens mij.
Ik zou in zo'n geval zelf even elementen wisselen. Maar ja, ik ben een SME aansluiting gewend, bij de Thorens is het meer gepiel, hoewel de armbuis gelukkig wel losgedraaid kan worden voor het installatiegemak.
Ik neig ook na het element en/of naald. Maar heb helaas niets liggen om te proberen. Dus maar eens gaan shoppen dan...
Ik heb ook de V15III en dus de 680 EEE, het zijn ook niet mijn favorieten hoor. Ik gebruik ze eigenlijk nooit, dus kan er eigenlijk het beste iemand anders blij mee maken. Ik hou meer van de Audio Technica en Denon sound. De AT440MLa/b is een bekende favoriet van nu, maar ik heb ook een oudere AT130E die ik net zo prima vind. Inderdaad was de boel echt op zijn top begin tachtiger jaren, dat geldt wat mij betreft trouwens ook voor de platenspelers, de know-how was inmiddels opgedaan en de juiste materialen en fabricagemethoden waren toen beschikbaar gekomen en nog economisch rendabel. :)
Ik hoor het wel als je iets kwijt wil ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MM en MI maakt niks uit, gaat allebei op de MM ingang. Ik zou toch even het Sony element of whatever ander element je goedkoop/snel kan vinden even op de Thorens monteren. Of het element dat nu op de Thorens zit even snel op je SOny. Dan weet je snel genoeg of het in element/naald zit of dat er toch iets is met die DIN ingang van de phono pre... lijkt me niet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
ilfamo schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 07:46:
De tijd dat je iets leuks kan scoren voor 1 of 2 euro is m.i. al meer dan 10 jaar passé.
Sterker nog, elke vorm van handel in gebruikte platen heeft die markt eigenlijk stuk gemaakt omdat zelfs op marktplaats weinig meer te krijgen is. Alle platenwinkels en tussenhandelaren kopen gelijk hele zolderverzamelingen op.
Ik heb 10 jaar in rotterdam gewoond (voor de vinylhype), en ook toen kwam ik maar af en toe bij de plaatboef, wat destijds toch wel dè 2e hands vinylwinkel van nederland was.
Je kon toen vaak betere albums goedkoper krijgen bij bepaalde kringloopwinkels.
En ik denk dat je online meer kan uitzoeken of bestellen dan bij een platenzaak.

Het beste spul kocht ik toen echter gewoon via marktplaats, bij de mensen thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Ik ga naar mijn lokale platenboer omdat ze me wat kennen en perfect nieuwe artiesten kunnen aangeven waar ik nog nooit van heb gehoord maar heel graag beluister.
Dat heb ik nog geen enkel programma zien doen.
Zo heb ik er nog wel een paar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
nog wel een paar wat?

Anyway als je op zoek bent naar bepaalde artiesten/muziekstromingen/suggesties die wellicht in je smaakpatroon liggen zijn daar echt tientallen oplossingen voor. Je kan zelfs youtube gebruiken daarvoor.
Maar goed, een willekeurig persoon (muziekwinkelklerk of bijvoorbeeld een vriend) kan je natuurlijk ook suggesties doen. Komt op hetzelfde neer.

[ Voor 95% gewijzigd door mr_petit op 11-12-2015 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het internet weet meer dan welke platenboer dan ook.
Sowieso heeft de uitbater van onze knusse platenzaak een heel andere muzieksmaak.
En als ik iets bij hem bestel is het altijd flink aan de prijs.

Waarom zou ik kunstmatig een platenzaak in stand houden als ik op zoveel plekken muziek goedkoper kan bemachtigen? Zelfs direct via de artiest zelf. En die verdient er dan nog beter op ook.

Het moet eens afgelopen zijn met die oproepen tot het steunen van je platenboer. Het is zeer binnenkort gewoon over en uit met de traditionele platenzaak. Misschien dat een handvol zaken met moeite het hoofd nog boven water kunnen houden. Dat heet evolutie. Marktwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Het was natuurlijk al grotendeels over en uit met de lokale platenboer. In de laatste paar jaar zijn er juist weer een aantal bijgekomen vanwege de vinylhype.
Misschien vinden mensen het leuk/nostalgisch om in bakken te snuffelen, maar dat is dan voornamelijk weer sinds vinyl een hype is geworden, want dat was in het cd tijdperk sinds de online mars (ook itunes etc) grotendeels verdwenen. Free record shop, fame, van leest etc etc, allemaal hebben ze jaren geworsteld en toch failliet.
Ik denk dat al heel lang bij dit soort zaken de inkomsten uit games, dvd's en blueray kwamen. Die laatste 2 zijn sinds netflix etc waarschijnlijk ook fors gedaald.

Zelf heb ik nauwelijks de behoefte om de stad in te gaan en winkels af te struinen. Dingen die je moet passen en voelen (kleding, schoenen etc) koop ik in 'klassieke' winkels, en dingen die je du moment nodig hebt (dus naast de supermarkt spul van de action/blokker/etc), maar het liefst koop ik online, of bij een webshop die ook een winkel/afhaalbalie heeft.
Voor duurdere dingen (TV of een digicam) ben ik best bereid te reizen. Dan kan je terecht bij grote gespecialiseerde webshops die ook een grote winkel hebben op een industrieterrein oid waar ze veel meer keus hebben. De vergelijking met een groenteboer of slager gaat dan ook niet echt op want daar krijg je ook een ander product (fruit of vlees wat verser etc is), maar in een platenzaak betreft het natuurlijk precies dezelfde plaat of dvd of whatever.

Winkels in de binnenstad moeten enorme huurprijzen betalen om daar te zitten (voor een kleine ruimte ben je zo 4000 per maand kwijt op een a locatie, terwijl je daarvoor een gigantische supermarkt size loods kan huren) en dat zie je vaak in de verkoopprijs. Het is een keuze die de winkeleigenaar maakt. Ik zie daar geen 'plicht' in om dat te steunen. Een winkeleigenaar is in mijn ogen eenzelfde ondernemer als een webshopeigenaar. Alleen de winkeleigenaar betaald heel veel huur en deelt ook nog eens z'n tijd zeer onefficient in aangezien s'ochtends op doordeweekse dagen alle winkels leeg zijn en 's zaterdags alles vol staat en er soms extra personeel moet lopen. Een webshopeigenaar kan z'n werkzaamheden spreiden en uitplannen. Als dat kosten bespaart en dat in de verkoopprijs wordt uitgedrukt ben ik als consument natuurlijk dom om daar geen gebruik van te maken.

[ Voor 57% gewijzigd door mr_petit op 11-12-2015 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Vandaar dat men zei dat vinyl ging uitsterven in de jaren stillekes right?
Zie ons hier nu en de huidige vinyl hype...
Dit blijft een eeuwige discussie vrees ik.

Komt het op hetzelfde neer als ik is graag naar een platenzaak ga terwijl ik zelf ook wel zoek ga naar goedkope aanbiedingen zoals ik er pas zelf 1 postte die mijn platenzaak niet heeft of aanbied?
Van de hoofdgenre's (trance/hardstyle/klassiek) die ik vaker luister dan mijn lp's heeft mijn platenzaak amper iets in huis. (nog geen 1% en dan overdrijf ik niet)

De muziekoplossingen die ik geprobeerd heb geven mij niet het gewenste resultaat, omdat het totaal niet aansluit op wat ik wil horen?

Het internet weet meer, dus laten we allemaal digitaal gaan luisteren en een spotify abo nemen?
Bij deze wil ik dan graag je collectie overnemen Nyarlathotep want die heb je dan vast niet meer nodig? :+

Het internet weet wat wij als mensen erop zetten, onze eigen kennis die we opgedaan hebben door informatie via het web te delen.
Zoek het maar is uit zonder vinylengine om een speler te herstellen?
Uiteindelijk zal het wel lukken, mits volhouding en volharding.
Tot zover mijn rant, tijd om iets te eten, want ik merk dat ik knorrig ben en geïrriteerd reageer als ik zoiets lees :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
masauri schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:36:

Het internet weet meer, dus laten we allemaal digitaal gaan luisteren en een spotify abo nemen?
Het gaat er niet om via welk medium je luistert, het punt wat gemaakt werd is dat alles wat 1 of andere persoon je in een platenzaak vertelt of laat horen, je ook op het internet kan vinden en horen.
Als je dat niet kan, dan kan je niet zoeken.

En dat was dus 'vroegah' anders. Toen had je geen internet. Alleen radio, muziekbladen en platenzaken. (en de fonotheek). Dat waren de mogelijkheden om je jezelf te informeren (anders dan wat vrienden je vertellen). Dat is nu allemaal niet meer relevant, je kan eigenlijk alles vinden en horen voordat je het koopt. Sneller, makkelijker en uitgebreider dan in een muziekwinkel.

Ik geef helemaal toe dat internet je geen aandacht kan geven. Ik denk dan ook dat mensen vooral naar muziekwinkels gaan voor de aandacht, de sfeer en de nostalgie. Je moet dan alleen niet de exta prijs die je betaald proberen te rationaliseren met objectieve meerwaarden want die zijn er m.i. niet. Maar dat is vaak wel wat men probeert imo omdat geld betalen voor een gevoel niet makkelijk toegegeven wordt.
Zo kijk ik er tegenaan in ieder geval. Op zich niets mis mee omdat iedereen vrij is om z'n geld uit te geven hoe hij wil. Het enige voordeel wat ik zie in een lokale winkel is dat je makkelijker/sneller/goedkoper met het product terug kunt als er iets mis mee is. Al hebben veel grote winkels ook vaak een retourservice. Zo bestelt mijn zus rustig 10 paar schoenen bij zalando (of hoe die shops ook maar heten) en gaan er 9 paar weer terug... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Denk dat er onder de huidige nieuwe 2e-hands vinyl winkels een hoop gelukzoekers zitten die mee willen liften op de hype, hopen goedkoop collecties te scoren die ze voor veel meer kunnen verkopen.

Helaas drijft dat ook flink de prijs op van de marktplaats aanbieders, dozen vol kringloop-troep waar ze meerdere euro's per plaat voor willen zien... wie wil er nu nog alle 13 goed of jaren 70 carnavalsmuziek luisteren :p
Soms hoop je nog wat leuks ertussen te vinden, vraag je wat ze te koop hebben, willen ze weer geen moeite doen om voor dat geld toch even door te geven hoe en wat.

Had afgelopen week nog wel contact met iemand waar ik veel te weinig op een leuke stapel platen geboden had, (tja, wie weet he...) beetje typisch 2e hands platenwinkel spul, maar schijnbaar willen die ook alleen nog maar leuk spul uitzoeken. Zou zelf gewoon hele handel overgenomen hebben en alles wat je niet verkoop naar de kringloop.

Afgelopen week ook nog bij iemand geweest, iets wat op de foto wel leuk eruit zag en hoopte op wat meer bleek toch tegen te vallen, toch nog paar albumpjes meegenomen voor 10 euro, man blij, ik beetje blij. Oa Jarre live in China dubbelaar. Even checken op discogs, gaat ie gemiddeld van de hand voor een euro of 5, maakt het toch weer beetje goed.

Net nog een kratje opgehaald voor 30 euro, zag daar oa the Wall in zitten Led Zeppelin 4, Joy Division, New Order en wat Duran Duran (cheape pop... maar wel leuk :p) En kwak Dolly Dots, en paar top-40 verzamelaars.
Blijken die onbekende platen/artiesten toch nog aardig wat waard te zijn, en zitten er platen tussen die op discogs voor 5-50 euro van de hand gaan... beetje meer blij :-)
Morgen poetsen, hopelijk zijn ze nog netjes allemaal, en geen krassenboel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Het internet weet misschien niet alles, maar vertelt mij niks (zomaar). Kan de keren niet tellen dat ik mijn favo winkeltje binnenliep, er toevallig een cd of plaat opstond van een artiest waar ik normaal nooit naar zou zoeken of luisteren en dat dat later een favoriet van me zou worden.

Maar goed ik ben misschien al een generatie te oud alweer om 'full internet' te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ben het met je eens hoor Servor! In een goeie platenzaak kunnen ze je dingen adviseren en aanraden die je simpelweg zelf nooit zult vinden omdat je niet weet hoe je er naar moet zoeken.

Ik kan wel zoeken naar "blues" of "artiesten zoals" maar daar kom je er niet mee. Zo heb ik bij Plexus in Delft al meerdere albums op de kop getikt die ik anders nooit had gehad.

En geloof me, die man (Martin) weer meer dan het internet!! Die vent is een wandelende muziek enceclopedie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Eindelijk weer eens een paar nieuwe albums kunnen kopen! >:)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9r0XuEy6RtpPNwmBHjM8DBNE/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/FQIOM6onJAnY52eEPQFJYKvl/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/tLaE41Uvxv29ZkiNtBLSyf4W/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/KGWTiTfhye6lyxjML6IuIdlK/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/QzDT8gntbUfzzVN9y5U64R0u/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/pXlBuz0V2GUhVH3SiSo4WGWJ/full.jpg

Ja, lelijke flits maar ik had geen zin om de echte camera te pakken enzo ... ;)

Ps. En is er nou niemand die m'n blauwe ledjes mooi vind :X

[ Voor 5% gewijzigd door InflatableMouse op 11-12-2015 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

InflatableMouse schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 20:14:
Je blauwe leds vind ik heel mooi, ik kan het zelf niet, maar zou ze er zeker bij zetten als ik het kon ipv het oranje dak nu heb 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Faith No More - heerlijk band, mooie aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
InflatableMouse schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 20:14:

Als je er echt naar vraagt: ik vind de originele samenstelling (rood rpm, wit styluslicht, groene centerled) mooier. blauwe ledjes zijn een heel nauw tijdsbeeld. Eind jaren 90 was het opeens de nieuwe ontwikkelde kleur na 30 jaar rood,groen, geel en alles daar tussenin.
Dingen met blauwe ledjes associeer ik nu vooral met goedkoop spul uit china op 1 of andere manier.
Maar goed, smaak in kleur is zowat nog persoonlijker dan smaak in muziek ;)

[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 11-12-2015 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-09 08:25
mr_petit schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:56:
[...]

En dat was dus 'vroegah' anders. Toen had je geen internet. Alleen radio, muziekbladen en platenzaken. (en de fonotheek). Dat waren de mogelijkheden om je jezelf te informeren (anders dan wat vrienden je vertellen).
En weet je, elke keer als ik door de platenbakken struin in een platenzaak of snuffelmarkt, roept dat bij mij het gevoel op van 'vroegah'. En laat ik daar nou van genieten! Net zoals ik van het ritueel van het draaien van een LP geniet. En met een mede-vinyl-liefhebber bijpraten over je passie........

Waar het volgens mij om gaat is dat je geniet van je passie. Of dat nu vinyl is of stripboeken, oude platenspelers of high-end hypermoderne versterkers. En een ding weet ik zeker. Zonder internet en MP had ik nu nooit een Thorens TD166 in de kamer staan. Ik had hem nooit gevonden en al helemaaaaal nooit kunnen opknappen zonder bijvoorbeeld dit topic en vinylengine.

Ik blijf lekker genieten van alle voordelen van het moderne internet en mijn ouderwetse vinylverzameling: ik draai er nog eentje, jongens!

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Vroegah keek je bij de supermarkt op het briefjesbord als je iets gebruikt wou....
Of in de krant bij advertenties (duurdere dingen).
En later huis aan huis bladen zoals handje kontantje? Was dat in heel nederland of alleen in mijn regio?
Als die in de bus viel moest je er bijna om vechten wie 'm het eerste las...

Het is moeilijk om nu zo'n wereld voor te stellen..Je gaat je er ook heel oud door voelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Vroegah, was de sex vies en de lucht schoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Tja, goede sex is toch altijd vies - wat heeft dat met vinyl te maken?
zelfs in IMDB: High Fidelity (2000) zit er niks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Sinds Marvin Gaye - Sexual Healing uitbracht. Op vinyl natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

dat antwoord kan ik niet anders dan goed rekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_petit schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:52:
[...]

Als je er echt naar vraagt: ik vind de originele samenstelling (rood rpm, wit styluslicht, groene centerled) mooier. blauwe ledjes zijn een heel nauw tijdsbeeld. Eind jaren 90 was het opeens de nieuwe ontwikkelde kleur na 30 jaar rood,groen, geel en alles daar tussenin.
Dingen met blauwe ledjes associeer ik nu vooral met goedkoop spul uit china op 1 of andere manier.
Maar goed, smaak in kleur is zowat nog persoonlijker dan smaak in muziek ;)
+1

Ik vind die verschillende kleuren voor de verschillende functies ook het mooiste en ook de associatie met goedkoop China spul is bij mij met een blauwe led snel gelegd.

De eerste keer dat ik iets met een blauw ledje had, inderdaad rond de eeuwwisseling, vond ik het nog wel leuk. Daarna ergerde ik me al snel aan die te schelle blauwe ledjes die overal maar op gegooid werden. Zoals mijn vorige Oral B tandenbostel, die blauw ging knipperen bij het laden en dan de hele ruimte verlichtte, helaas ook 's nachts. Alsof er een ambulance naast je raam stond. En zo ook de powerled van mijn Synology NAS. Afplakken die handel dus.

Maar smaken verschillen en ik kan me best voorstellen dat iemand anders dat flashy blauw juist leuk vindt. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
Vandaag dan ook maar langs Amoeba in San Francisco geweest. En zolang je op de hoofdstraat van Height-Ashbury blijft is het een geweldige buurt met victoriaanse panden en allerhande winkeltjes en koffietententen.

Wederom een gigantische collectie waarbij 80% onder 'rock' stond gearchiveerd en wederom weinig echte parels kunnen vinden. Maar toch een totaal opbrengst van 4 platen verspreid over de 2 winkels:

Mark Lanegan Band - Blues Funeral
Lana del Rey
Diana Krall - Quiet Nights
Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/1e9ksz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10 19:33
Wanneer ik nieuw vinyl koop vind ik een platenzaak wel fijn. Ik stuur hem altijd een mailtje om te reserveren. Vervolgens als ik hem op kom halen heb je altijd een gezellig praatje en speelt hij hem even ter controle op gekke deukjes/golven. Daarbij kost het vaak ook nog net iets minder dan bij bijvoorbeeld bol.com.

Zo heb ik nu dewolff hun nieuwe album welke in februari uitkomt al gereserveerd. Altijd leuk als je verzekerd bent van een limited edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

franssie schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:46:
Tja, goede sex is toch altijd vies - wat heeft dat met vinyl te maken?
zelfs in IMDB: High Fidelity (2000) zit er niks :+
Met vinyl niks, maar het ging over vroegah.

Ik heb het blauw gemaakt (de LEDs, niet het verleden) omdat m'n voorversterker ook blauw is maar die stond er niet bij. Ik vond het net een Kermis met groen rood en geel en dan blauw eronder..

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/dgduH2eKjB7R09dccoHe7cex/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
ACRNM schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 04:09:
Vandaag dan ook maar langs Amoeba in San Francisco geweest. En zolang je op de hoofdstraat van Height-Ashbury blijft is het een geweldige buurt met victoriaanse panden en allerhande winkeltjes en koffietententen.

Wederom een gigantische collectie waarbij 80% onder 'rock' stond gearchiveerd en wederom weinig echte parels kunnen vinden. Maar toch een totaal opbrengst van 4 platen verspreid over de 2 winkels:

Lana del Rey

[afbeelding]
Lekker divers. En als echte Nederlander wil je dan weten, hoe liggen de prijzen daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

ilfamo schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 09:29:
[...]

Lekker divers. En als echte Nederlander wil je dan weten, hoe liggen de prijzen daar?
Ik schat dat het de helft is, met koers meegerekend. Denk dat we er hier heel droevig van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist bij de Aldi langs geweest... Ze zijn niet de goedkoopste, maar het scheelt 30 KM rijden richting Sounds in Venlo en ik heb geen wacht tijd omdat er een pakketdienst er tussen zit... De volgende aankopen gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20151212_09_26_50_Rich_zps6qmqctbg.jpg

Wat zien we:
> Johnny Cash - American Recordings
> Dire Straits - Brothers In Arms

En zoals je ziet zijn de LP's gelukkig van Back To Black... Dit betekend over algemeen goede persingen... :)
Overigens had ik Brothers In Arms al, maar die LP vond ik nooit echt lekker klinken (wellicht slechte persing?) nu een nieuwe van Back To Black en daar had ik al eerder een Dire Straits LP van gekocht... Die klinkt echt goed, dus gaat het nu helemaal goedkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
ACRNM schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 04:09:

Lana del Rey

[afbeelding]
Nog bij het huis geweest waar Janis Joplin en wat leden van The Grateful Dead hebben gewoont? Dat is ook in de wijk Heights.
On a misty Sunday morning October 2011.
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/m0wbhwsip/BILD1375.jpg

We zijn hier de straat nog naar bovengelopen..........wat een aanslag op onze kuiten was dat. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Bestla op 12-12-2015 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
rcor schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 09:42:
Zojuist bij de Aldi langs geweest... Ze zijn niet de goedkoopste, maar het scheelt 30 KM rijden richting Sounds in Venlo en ik heb geen wacht tijd omdat er een pakketdienst er tussen zit... De volgende aankopen gedaan:

[afbeelding]

Wat zien we:
> Johnny Cash - American Recordings
> Dire Straits - Brothers In Arms

En zoals je ziet zijn de LP's gelukkig van Back To Black... Dit betekend over algemeen goede persingen... :)
Overigens had ik Brothers In Arms al, maar die LP vond ik nooit echt lekker klinken (wellicht slechte persing?) nu een nieuwe van Back To Black en daar had ik al eerder een Dire Straits LP van gekocht... Die klinkt echt goed, dus gaat het nu helemaal goedkomen :)
Dire Straits is toch dubbelaar?

Ben verder niet zo'n fan van Back to black, veel spul komt uit Tsjechië en knettert goed, maar hoor graag hoe deze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--------

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2017 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doessie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 08:26
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 11:07:
[...]

Dire Straits is toch dubbelaar?

Ben verder niet zo'n fan van Back to black, veel spul komt uit Tsjechië en knettert goed, maar hoor graag hoe deze zijn.
Bij mij ook geen 'geknetter; en 'gespetter' op deze Back to black LP's !
Ik had Johnny Cash en Pulp Fiction tussen 'Oma's frieten' en de Aldi lasagne
staan in m'n winkelwagentje.

Al gaan ze bij mij wel eerst even op de Okki Nokki eer dat ze afgespeeld worden.
Dit doe ik met alles trouwens..nieuw of tweedehands !

Maaruhh....rustig kopen dus,als er nog wat staat vanmiddag.
De voorraad was beperkt.

Het brood is daar ook goed trouwens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Kom vanmiddag ps in de buurt van een Aldi, even kijken of er dan nog wat staat... Dire Straits zou ik best willen hebben, heb origineel al, maar deze dubbele nog niet.

Wel apart dat ze daar bij GZ wel goed kunnen persen, maar ook gruwelijk slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

M'n versies van GZ die slecht waren is veruit in de meerderheid. Zo ongeveer het tegenovergestelde van Pallas en Optimal - 1 op de enkele tientallen goeie.

Ik heb schijnbaar heel veel pech, of ik ben de grootste azijnpisser allertijden ... of allebei :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Misschien heel heel moraalridderig, maar ik moet zeggen dat ik mijn platen liever bij de platenzaak op de Kleine Berg in Eindhoven koop. Die gun ik het meer dan een Duitse supermarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Gunning speelt ook bij mij vaak een rol, lokaal is er echter weinig of ik moet Amsterdam in en dat is lastiger. Dus zo nu en dan een kringloper of online.

Toch ook even naar de Aldi geweest, vriendin was toe aan nieuwe platen dus er maar vier meegenomen.
Cash - American recordings
Amy Winehouse -Lioness: Hidden Treasures (45 rpm - ik hou daar niet zo van, je moet steeds opstaan :+ )
Nirvana - MTV Unplugged
en speciaal voor mijn vriendin iets van Robbie Williams ;)

Het was niet echt een koop ervaring, lag een kartonnen doos half verstopt tussen de onderbroeken en veel was er niet meer te kiezen. Dus dan koop ik het nog liever online denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Hoe zien jullie eigenlijk uit welke fabriek/perserij jullie albums komen?

Ik had laatst weer wat nieuwe albums (dus geen re-releases)
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/d2c0721e876767f041a5b2a038ec3ea4.jpg

Maar er staat alleen op dat ze gemaakt zijn in de EU.
Toevallig alledrie wel gemastered in dezelfde studio (sterling NYC) maar die persen niet zelf volgens mij.
Misschien/waarschijnlijk snijden ze wel de laquer (want het staat op de LP in de uitloopgroef).
Staat zoiets op discogs ofzo of met een code?

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 12-12-2015 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Dat wil ik eigenlijk ook wel weten - het klinkt zo interessant :$

Maar als je het op de hoes al kan zien heb je er ook wat aan !

[ Voor 33% gewijzigd door franssie op 12-12-2015 17:03 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.