Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste
Acties:
  • 590.824 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist getracht Dropkick Murphy's - Live At Fenway Park af te spelen... Meteen ellende: Plaat 1 van 2 kwam nieuw uit de verpakking en bij het afspelen was er duidelijk een hobbel zichtbaar waar de naald over viel (en de LP dus niet goed afspeelde)...

Inmiddels de LP onder een flinke stapel tijdschriften gelegd in de hoop dat de bobbel weg trekt... Zijn er nog meer trucjes om een LP weer helemaal vlak te krijgen voor het geval dat de tijdschriften niet werkt?

De Futuretech DF-2 zal zeker wel werken, maar is zeer prijzig en daarvoor heb ik honderden LP's van Dropkick Murphys (dus kun je de LP dan beter opnieuw kopen en dan hopen dat hij recht is):
Afbeeldingslocatie: http://www.furutech.com/images/2013/02/DF-2-c-220x220.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door rcor op 23-11-2015 07:09 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zo, dat was een geslaagde beurs gisteren zeg! Ik was toen we aankwamen even bang voor de drukte toen ik de rij voor de parkeergarage en later bij de kassa's zag, maar binnen viel het me alles mee. Lekker rond kunnen kijken en snuffelen. Uiteindelijk toch wel aardig wat gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/t9yPNLNFs9jFW1obqLfhNR9376k=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb()/discogs-images/R-7122251-1434212609-2053.jpeg.jpg
Dave Brubeck Quartet Featuring Paul Desmond ‎– Jazz At The College Of The Pacific
Voor 12 euro kon ik hem niet laten liggen, nieuw, uit de Back 2 Black serie dus verwacht er geluidstechnisch geen wonderen van maar het is een leuke aanvulling op m'n Dave Brubeck collectie.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/-t7mABXRPTwQFb93CiISskjUBy8=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb()/discogs-images/R-400196-1438667451-7463.jpeg.jpg
PJ Harvey ‎– Stories From The City, Stories From The Sea
samen met:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/VkoLjr5kWSoDT5aNcD9UGygcYL8=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb()/discogs-images/R-1585405-1272983149.jpeg.jpg
PJ Harvey ‎– To Bring You My Love
Waarvan ik nu op discogs lees dat het hoogstwaarschijnlijk bootlegs zijn. Daar baal ik dan wel weer een beetje van. Vanavond maar eens even goed inspecteren en luisteren. To Bring You My Love is in 2012 nog wel officieel opnieuw uitgegeven maar Stories niet... dat moet haast wel een unofficial zijn (helaas met niet al te beste geluidskwaliteit als ik dat zo lees).

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/dCS9c7Accu29V9IIfanXucxn58A=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb()/discogs-images/R-757451-1284786594.jpeg.jpg
Monster Magnet ‎– Dopes To Infinity
Blij met deze! Stond al een tijdje op m'n wishlist, eigenlijk de originele maar ik ben maar gesetteld voor de 2012 reissue. Het is een waanzinnig album, maar niet voor 60 - 120 euro. This will do.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/dEdbgzybe0_6tR33A9Jv5GEb7AE=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb()/discogs-images/R-1900715-1301739709.jpeg.jpg
Pink Floyd ‎– The Dark Side Of The Moon
Deze had ik niet verwacht aan te treffen, zoals hier wel eens eerder te lezen is geweest ben ik bezig met een Japanse Pink Floyd vinyl verzameling en deze stond op aardig hoog op mijn wishlist ook maar de prijzen voor een fatsoenlijke uitgave zijn nogal fors. Kwam ergens aan het eind van de dag een leuk standje tegen met een vriendelijke Japanse mevrouw die diverse Pink Floyd's bij zich had voor hele redelijke prijzen. Heb deze 1st pressing Dark Side gevonden, met Obi, booklet, poster en inserts. De hoes zou ik zo ergens tussen VG en EX plaatsen. Het vinyl ziet er schoon en onbeschadigd uit, maar ik heb het nog niet kunnen luisteren. Op Discogs begint 'ie in deze kwaliteit zo ergens zo rond de 100 euro en dat heb ik er zéker niet voor betaald. Happy camper dus! :)

Nog wat 2 euro platen die ik me even niet zo kan herinneren :)
Daarnaast nog de gebruikelijke 1-2-3 euro cd's uit wat bakken gevist, dat blijft toch ook leuk voor de verzamelaar. Rond 4 uur redelijk kapot naar huis gegaan, de hele dag dat geslenter en gesjok is redelijk killing merk ik steeds meer. Maar wel een hele leuke dag+beurs gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 08:19

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nog iemand een idee over m'n probleem wat ik gepost had?
InflatableMouse in "Het Grote Vinyl Topic Deel 2"

Ik heb nog flink lopen zoeken, ik vermoed dat ik mischien de voltage regulator heb gesloopt ... ik bedacht me namelijk dat ik per ongeluk met de oranje draad van de popup light tegen de behuizing ben aangekomen .. ik had de stekker er nog in zitten toen ik gebeld werd en toen zei tie 'pats' tegen de behuizing. Omdat alle lampjes verder nog brandde dacht ik er op dat moment niet veel van, stekker er uit gehaald en doorgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:10

Nyarlathotep

Crawling Chaos

rcor schreef op maandag 23 november 2015 @ 07:07:
Zojuist getracht Dropkick Murphy's - Live At Fenway Park af te spelen... Meteen ellende: Plaat 1 van 2 kwam nieuw uit de verpakking en bij het afspelen was er duidelijk een hobbel zichtbaar waar de naald over viel (en de LP dus niet goed afspeelde)...

Inmiddels de LP onder een flinke stapel tijdschriften gelegd in de hoop dat de bobbel weg trekt... Zijn er nog meer trucjes om een LP weer helemaal vlak te krijgen voor het geval dat de tijdschriften niet werkt?

De Futuretech DF-2 zal zeker wel werken, maar is zeer prijzig en daarvoor heb ik honderden LP's van Dropkick Murphys (dus kun je de LP dan beter opnieuw kopen en dan hopen dat hij recht is):
[afbeelding]
Ik twijfel of die truc gaat werken... Krom is krom, je zou de boel dan moeten verwarmen om het weer recht te krijgen maar dan sloop je natuurlijk de LP...
Wel zou ik er een flink zware stapel op leggen.
Overigens heb ik ook een paar LP's die 'warped' zijn met een flinke hobbel, maar het is lang niet altijd hoorbaar. Zo te horen is jouw LP er wat erger aan toe.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:19
Lp een beetje warm maken met een fohn. Niet te dichtbij houden, een afstand van 40 tot 50 cm is al genoeg.(check met je handen de temperatuur ) en verwarm de lp gelijkmatig tot hij iets boven kamertemperatuur is (25/30 graden). Dan tussen het liefst glasplaten , maar iets anders dat perfect vlak is is ook goed, leggen en daar dan die stapel tijdschriften op leggen.

Heb je geen fohn, dan kun je ook de lp op een schoon vlak stuk formica of iets wat plat en glad is leggen. Dat leg je even in de zon (als die er is natuurlijk ) Zwart vinyl is erg snel heet dus het hoeft niet lang en dek hem af met iets vlaks en glad en leg daar weer aardig wat gewicht op.

[ Voor 34% gewijzigd door Bestla op 23-11-2015 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:11

Wimmel

Hello

rcor schreef op maandag 23 november 2015 @ 07:07:

[afbeelding]
Recordfriend heeft zo'n Futuretech staan en vraagt 5 euro per plaat.
http://www.recordfriendam...47441/platen-recht-maken/

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 09:17
Wimmel schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:01:
[...]

Recordfriend heeft zo'n Futuretech staan en vraagt 5 euro per plaat.
http://www.recordfriendam...47441/platen-recht-maken/
Dat ze 'm dan ook voor de eigen collectie gebruiken. Mijn kroppe elpee komt bij hun vandaan :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Iedereen dank voor de tips... Momenteel één glasplaat gevonden en een vlak stuk hout... De LP verwarmd met de föhn en nu dus de LP tussen het stuk hout en de glasplaat geklemd... Nou maar hopen dat het werkt... ;)

Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20151123_006_zpsog2j5dt8.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door rcor op 23-11-2015 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik hoop tussen nu en medio 2016 de verbouwing van de benedenverdieping van ons huis af te hebben en dan nog genoeg geld over te houden voor een fijne muziekinstallatie. Dan zou ik gelijk Adele - 19, 21 en 25 op LP willen aanschaffen. Tot die tijd is het luisteren naar cd's/mp3/flac. Jim Reeves heb ik trouwens ook in mijn collectie. Ik heb van mijn vader een serie LP's geërfd en daar zit ook zijn muziek tussen. Nu dus nog een platenspeler... :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:38:
Ik hoop tussen nu en medio 2016 de verbouwing van de benedenverdieping van ons huis af te hebben en dan nog genoeg geld over te houden voor een fijne muziekinstallatie. Dan zou ik gelijk Adele - 19, 21 en 25 op LP willen aanschaffen. Tot die tijd is het luisteren naar cd's/mp3/flac. Jim Reeves heb ik trouwens ook in mijn collectie. Ik heb van mijn vader een serie LP's geërfd en daar zit ook zijn muziek tussen. Nu dus nog een platenspeler... :)
Adele is een zware aanrader... Bij elk album wordt ze steeds beter.... Overigens, het album 25 is samen met het nieuwe album van Marco Borsato, evenwicht, a.s. woensdag bij de Aldi in de aanbieding (helaas beiden alleen op CD) voor 12.99 euro:
http://www.aldi.nl/aldi_cd_release_48_5_16224_28192.html

Mocht je dus op dit moment wel CD-speler tot je beschikking hebben zou dit ter overbrugging, tot je een platenspeler hebt, ook een tijdelijke oplossing kunnen zijn... ;)

[ Voor 38% gewijzigd door rcor op 24-11-2015 06:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Een CD voor 13 euro... Kijk bij Amazon, WowHD of tig andere webshops waar ze vaak een tientje kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
rcor schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:21:
Iedereen dank voor de tips... Momenteel één glasplaat gevonden en een vlak stuk hout... De LP verwarmd met de föhn en nu dus de LP tussen het stuk hout en de glasplaat geklemd... Nou maar hopen dat het werkt... ;)

[afbeelding]
En? gelukt?

Wimmel , Gefeliciteerd *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Bestla op 24-11-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:55

masauri

aka qwybyte

Gefeliciteerd @Wimmel! B)

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimmel

Wimmel

Hello

Dankjulliewel, mijn cadeau was vorige week maandag al gearriveerd:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/14wqvk.jpg

De linkerspeaker is de Mission 754 Freedom 5 die zijn kleine broertje rechts, de Mission 752F mag gaan vervangen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Mooi man, maar ik denk dat mrs Redhawk dat niet in de kamer wil hebben. Hier in huis blijven we het doen met Bose melkpakken en een schoenendoos. Dat kan ook niet anders in onze kleine woonkamer.

Maar de jukebox hier maakt al meer kabaal dan je lief is. ;) :+

Geen vloerstaanders maar wel ruimte voor een jukebox......wij kozen de jukebox :+

[ Voor 26% gewijzigd door Bestla op 24-11-2015 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 10-10 17:57
Jukebox is goed alternatief.

setje kleine boekenplankspeakers ook niet mogelijk? Gaven hier beter geluid dan setje zuilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bestla schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:24:
[...]

En? gelukt?

Wimmel , Gefeliciteerd *O*
Niet helemaal.. De warp (bobbel) is minder geworden... De warp is nog wel hoorbaar aanwezig, maar ik kan kant A wel volledig zonder haperingen afspelen... Helaas ging het afspelen op kant B niet goed... :'(

Naja, wellicht nog een poging wagen, want het had weldegelijk effect... Maar als het echt niet lukt zal ik toch een andere Dropkick Murphy's - Live At Fenway Park moeten zoeken...

Zonde van mijn geld, dat wel, maar daar kun je dan toch niets meer aan doen... Omruilen via de standhouder waar ik 'm op de jaarbeurs gekocht heb is geen optie: die kwam uit Engeland en dan is het opsturen van een LP duurder dan een ander exemplaar regelen, buiten het feit dat ik niet meer weet hoe die verkopende partij heet...

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:48:
setje kleine boekenplankspeakers ook niet mogelijk? Gaven hier beter geluid dan setje zuilen
Aanvulling hierop (eigenlijk een tip): een setje Boston A25 speakers zijn altijd goed en kosten nieuw nog niet eens 150 euro voor het setje...

@Wimmel: ik wist niet dat je jarig was... Gefeliciteerd dan he en nog vele jaren toegewenst...

Tevens ook dank voor je link naar Record Friend... Handige tip, maar dan kan ik beter een nieuwe LP regelen want versturen is eigenlijk haast duurder dan een nieuwe regelen zag ik via Discogs...

[ Voor 27% gewijzigd door rcor op 24-11-2015 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
rcor schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:54:

Aanvulling hierop (eigenlijk een tip): een setje Boston A25 speakers zijn altijd goed en kosten nieuw nog niet eens 150 euro voor het setje...
Ja precies, 6 in huis hier :-) 4 in woonkamer, (met bijbehorende center en een BK sub) en 2 bij pc... eigenlijk out-of-place, laatste aan een T-ampje die ze makkelijk aan kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De grap is eigenlijk dat die Bostons van 75 euro per stuk veel beter klinken dan die veel te dure melkpakjes van Bose... Boston bewijst hiermee eigenlijk dat goede audio niet duur hoeft te zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel

Wimmel

Hello

Ik heb op de studeerkamer de Mission 750LE staan (merktrouw, niets aan te doen) en die zijn voor kleine speakers verschrikkelijk goed maar uiteraard kun je hier niet het mooi doorlopende laag van verwachten wat je bij de grote broers aantreft. Gelukkig kan mijn vrouw ermee leven dat die "grafzerken" in de woonkamer staan, want ze heeft wel ondervonden dat de meeste melkpakoplossingen slecht klinken.

Afbeeldingslocatie: http://www.component.ru/catalog/pics/surround_speakers/36/750le.jpg

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie onderstaande link maar eens er op na om te zien hoe goedkoop ze gebouwd zijn... Er zijn zelfs wirewraps die je in de jaren '70 / '80 nog wel eens zag aanwezig... Een zo'n melkpak kost nog geen 20 euro om te maken en als je ziet wat zo'n set in z'n geheel nieuw kost dan weet je eigenlijk al genoeg...
http://www.whatsinside.in...stimass-cube-speakers-00/

Nooit kopen die troep van Bose (Buy Other Sound Equipment :+)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:43
Hoe zit dat eigenlijk tegenwoordig met bol.com?

Als ik daar naar wat platen rondsnuffel, dan kom ik aanbiedingen tegen van andere webwinkels.
Wordt bol.com een soort discogs marketplace oid?

Klein voorbeeldje: deze plaat van de Gorillaz (een voorbeeld van een album die mij wel leuk lijkt om ook op vinyl te hebben):
http://www.bol.com/nl/p/gorillaz/1000004007320859/
Wordt door bol.com verkocht voor 28 euro, maar er staat ook een linkje naar "Bekijk en vergelijk alle verkopers"
Als je daarop klikt:
http://www.bol.com/nl/p/g...&sortOrder=asc&filter=new

zie je dat bijvoorbeeld dodax.nl dezelfde LP aanbiedt voor 18,50.
Heeft iemand ervaring met die webshop? (best goedkoop) Het lijkt me dat die plaat nieuw is (dat staat erbij althans, maar het is een persing uit 2004)?
http://www.dodax.nl/shop/...7b8/Virgin-Gorillaz.xhtml
Gooit bol.com zo niet z'n eigen glazen in?

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 24-11-2015 18:38 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel

Wimmel

Hello

Ik weet niet precies hoe het zit, ik kom inderdaad ook platen tegen die door sounds delft worden uitgeleverd, maar een collega heeft vorige week via bol zaken gedaan met dodax en dat is hem goed bevallen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

rcor schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 18:32:
Zie onderstaande link maar eens er op na om te zien hoe goedkoop ze gebouwd zijn... Er zijn zelfs wirewraps die je in de jaren '70 / '80 nog wel eens zag aanwezig... Een zo'n melkpak kost nog geen 20 euro om te maken en als je ziet wat zo'n set in z'n geheel nieuw kost dan weet je eigenlijk al genoeg...
http://www.whatsinside.in...stimass-cube-speakers-00/

Nooit kopen die troep van Bose (Buy Other Sound Equipment :+)...
Volgens mij is het met Bose een beetje zoals met Apple. Prima spul, maar je betaalt wel heel erg veel geld in vergelijking met de alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:01

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Jorgen schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:03:
[...]

Volgens mij is het met Bose een beetje zoals met Apple. Prima spul, maar je betaalt wel heel erg veel geld in vergelijking met de alternatieven.
En persoonlijk zijn het ook niet altijd de mooiste speakers of audioinstallaties...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Ik ben op zoek naar een nieuwe platenspeler. Budget is zo rond de 200-250 euro max. Wat zouden jullie me aanraden? Ik zie online veel Pro-ject platenspelers voorbij komen, maar ik betwijfel of ik zoveel geld moet uitgeven terwijl ik misschien net zo goed af ben met een speler van rond de 200 euro. Wil liever geen tweedehands apparaten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Navuri schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:11:
Ik ben op zoek naar een nieuwe platenspeler. Budget is zo rond de 200-250 euro max. Wat zouden jullie me aanraden? Ik zie online veel Pro-ject platenspelers voorbij komen, maar ik betwijfel of ik zoveel geld moet uitgeven terwijl ik misschien net zo goed af ben met een speler van rond de 200 euro. Wil liever geen tweedehands apparaten kopen.
Ik heb uiteindelijk € 350 betaald voor een Pro-ject Debut Carbon en ben er heel erg blij mee. Ik kan alleen vergelijken met een cheap-ass speler en dat merk ik wel. Of je uiteindelijk een Pro-ject Essential / Pro-ject Debut / Pro-ject Debut Carbon qua geluidskwaliteit uit elkaar kan halen, weet ik niet.

Ik ben hier ook deels afgegaan op reviews: je hebt platenspelers in de range € 200 - € 300 en platenspelers die fors meer kosten. Deze Pro-ject is, afgaande op reviews, een speler die qua prijs niet ver boven de eerste range zit, maar wel een deel van de kwaliteit van het segment wat daar boven zit bevat. Nja, ach, ik ben er blij mee :)

Dat gezegd hebbende, ik geef ook veel om het minimalistische van de tafel. Dat zelfs het aan/uit aan de zijkant van de grondplaat zit verwerkt vind ik tof. Maar dat is ook een kwestie van smaak.

[ Voor 8% gewijzigd door mithras op 24-11-2015 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Ik denk dat de project essential 2 ongeveer de goedkoopste speler in de markt is wat ik nog een draaitafel durf te noemen.
Alles daaronder is speelgoed. Yoko kwaliteit. bagger. Geschikt voor mensen die 'nostalgisch een plaatje willen draaien' en 'genieten van de kraakjes'....blegh....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
mithras schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:22:
[...]
Ik heb uiteindelijk € 350 betaald voor een Pro-ject Debut Carbon en ben er heel erg blij mee. Ik kan alleen vergelijken met een cheap-ass speler en dat merk ik wel. Of je uiteindelijk een Pro-ject Essential / Pro-ject Debut / Pro-ject Debut Carbon qua geluidskwaliteit uit elkaar kan halen, weet ik niet.

Ik ben hier ook deels afgegaan op reviews: je hebt platenspelers in de range € 200 - € 300 en platenspelers die fors meer kosten. Deze Pro-ject is, afgaande op reviews, een speler die qua prijs niet ver boven de eerste range zit, maar wel een deel van de kwaliteit van het segment wat daar boven zit bevat. Nja, ach, ik ben er blij mee :)

Dat gezegd hebbende, ik geef ook veel om het minimalistische van de tafel. Dat zelfs het aan/uit aan de zijkant van de grondplaat zit verwerkt vind ik tof. Maar dat is ook een kwestie van smaak.
Dank voor je reactie. Als ik op internet ga rondkijken kom ik eigenlijk steeds weer uit bij zo'n Pro-ject platenspeler en volgens mij is dat zelden een slechte koop als ik dat allemaal zo hoor en zie. De verschillen tussen de diverse Pro-ject types zijn me zo 1-2-3 niet duidelijk en ik betwijfel of ik dat als leek wel ga horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Jorgen schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:03:
[...]

Verre van, Apple is wel kwaliteit over het algemeen al is het soms wat uit verhouding met de prijs.

Bose is ... tja, marketing zijn ze goed in, simpele toepassingen met een enorme WAF ook, had ooit 205jes... (of 201 whatever), dat is dun spaanplaat met simpel folietje, en 2 simpele speakertjes met een weerstand als filter... Vaak totaal niet in verhouding met hun prijs.

Terwijl ze wel ooit best geinige dingen hebben gemaakt, wel met een ander soort filosofie, zoals originele 901's. Met 2 speakers op zoveel mogelijk plekken in de kamer een meer dan acceptabel geluid, waar standaard speakers gericht zijn op een optimaal geluid in een beperkte luisterpositie.

Bol.com is niet zoals als Discogs aan het worden, meer als Amazon, ze hebben een eigen aanbod en andere winkels mogen tegen een percentage van de opbrengst daar ook spullen aanbieden, dit kan uit hetzelfde assortiment bestaan, maar ook aanvullend op wat ze zelf bieden. Prijzen ben je vrij in, volgens mij zit je wel aan dezelfde verzendvoorwaarden vast en ook retour moet je gratis doen. Daarbij moet je je aan redelijk strenge regels houden als kieperen ze je eraf.

Volgens mij zit je wel redelijk safe om bij 3e partijen te kopen via Bol, transactie wordt volledig door Bol afgehandeld, en ook retouren kan je via Bol weer terug melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Navuri schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:43:
[...]

Dank voor je reactie. Als ik op internet ga rondkijken kom ik eigenlijk steeds weer uit bij zo'n Pro-ject platenspeler en volgens mij is dat zelden een slechte koop als ik dat allemaal zo hoor en zie. De verschillen tussen de diverse Pro-ject types zijn me zo 1-2-3 niet duidelijk en ik betwijfel of ik dat als leek wel ga horen.
Wimmel heeft anders geen goede ervaringen met Pro-ject spelers... Er staat me bij dat hij ooit op het Vinl.net forum ooit gezegd heeft dat de motor van een Pro-ject Debut Carbon USB platen speler duidelijk hoorbaar aanwezig is (de motor geluiden gonzen door de plint heen)... Dit was zijn conclusie nadat hij er een had aangeschaft om te kijken of het zou bevallen...

Zover ik weet maakt Wimmel sindsdien ook gewoon weer gebruik van zijn vintage Thorens TD-160...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Hij wil geen 2e hands en heeft een heel beperkt budget, dus blijft er imho niet veel over. Een instap Rega is al ver over de 300, en de audio technica lp-120 ook rond dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een Onkyo CP-1050 kost ongeveer 379 euro is beduidend beter qua ontwerp zegt mijn gevoel:
http://www.foka.nl/onkyo-...MqYxtP0qckCFQKzcgodsw4Naw

Het is even doorsparen als het budget max. 250 euro is, maar het is zeker wel de moeite waard... Zeker als je hier in de toekomst een beter element op afmonteert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
En zo'n Edwards Audio ding, 'gemodde' Rega, dingen zijn al te koop voor 211, volgens mij incl element. (wel budgetding) Nadeel is dat het maar bij 1 shop in NL is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:01

FeaR

In GoT we trust

Ik ben op zoek naar een nieuwe platenspeler. Budget is zo rond de 200-250 euro max.
Argon TT-2 zou ook nog kunnen met 259, vind ik persoonlijk ook een mooie speler om te zien. Gebaseerd op de Pro-Ject Essential II (OEM).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Op het htforum, waar jij naar deze speler vroeg, was men toch niet onverdeeld enthousiast? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Anders is dit nog een prijs waar ikzelf ook over kan nadenken. (Wederom, na verbouwing en meubels, maar toch.)

[ Voor 46% gewijzigd door Jorgen op 24-11-2015 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
rcor schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:38:
Een Onkyo CP-1050 kost ongeveer 379 euro is beduidend beter qua ontwerp zegt mijn gevoel:
http://www.foka.nl/onkyo-...MqYxtP0qckCFQKzcgodsw4Naw
Iets zegt mij dat dat onderhuids een DJ tafel is ;)
De arm is in ieder geval van een superOEM, en de kans is heel groot dat het aandrijfmechanisme ook in die trant ligt. Op zich niet erg, want een superOEM is vaak boven de 400 euro.
Maar in dat licht zou je wellicht net zo goed voor een AT-LP120 kunnen kiezen.

Maar idd van snaar-aangedreven tafels is een luidruchtige motor soms een kwaal. Of het element dat oppikt is een andere kwestie, maar ook dat is mogelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 24-11-2015 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmm... Die AT-LP120 heeft een ingebouwde Phono preamp en usb poort... Allemaal toevoegingen die op je geluids pad zitten, ook al schakel je de ingebouwde Phono preamp uit... Dan heb ik liever de Onkyo zonder Phono preamp zodat je de keus hebt welke phono preamp je gaat gebruiken... Zonder dat het de geluidskwaliteit beïnvloed op de achtergrond, ondanks dat je de ingebouwde phono preamp niet gebruikt..

Hoewel het dan wel weer een voordeel is dat de AT-LP120 meteen met een zeer goed budget element wordt geleverd: de AT95e van Audio Technica...

Overigens, vindt ik de Onkyo ook veel weg hebben van deze Denon speler:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.analogplanet.com/images/0715DENON.jpg

Het zou zomaar zo kunnen zijn dat de Onkyo een flink gedowngrade versie van deze peperdure Denon DP-A100 100th anniversary platenspeler is...

[ Voor 32% gewijzigd door rcor op 25-11-2015 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
[b][message=45310328,noline] Zijn er nog meer trucjes om een LP weer helemaal vlak te krijgen voor het geval dat de tijdschriften niet werkt?
Wat ik altijd doe is het volgende:

houten rond kaasplateau, anti-aanbakpapier erop, daar de plaat op, weer een vel anti-aanbakpapier, daar een marmeren kaasplateau op (omdat we dat nou eenmaal hebben) en dan 3 gewichten van 2 kilo (van halters) erop.

Dat hele pakket gaat de oven in, 3-5 uur op lage temperatuur. Begin voor de veiligheid met de thermostaat op 50 graden. Na afloop niks doen, deur dicht laten en uren geleidelijk laten afkoelen. Ik doe dit meestal in de avond en haal het pakket er pas de volgende ochtend weer uit. Dit alles zorgt er bij mij voor dat de plaat veel vlakker wordt. Ook 180-grams exemplaren. Sommige houden een beetje een golf, andere worden geheel vlak. In ieder geval altijd veel beter afspeelbaar.

De plateaus waartussen je de plaat klemt moeten natuurlijk wel helemaal vlak/glad zijn, anders beschadig je je vinyl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Zo, niks zo therapeutisch als een ochtendje platen wassen, in nieuwe hoezen steken en invoeren in Discogs. Terwijl je geniet van je nieuwe aanwinsten. Heerlijk! Gelijk de platenkast weer een beetje gefatsoeneerd, ik kan er weer even tegen zo.

Mijn Japanse Dark Side is een klein beetje spetterend... geluidskwaliteit is prima maar zeker geen 'schoon' exemplaar helaas. Niet mijn definitieve versie van dit album dus, denk ik. Maar prima voor casual listening en misschien leuk als inruil voor een wat beter exemplaar. Gelukkig niet teveel voor betaald dus ;)

Nog iets, ik had een 2012 reissue van Abbey Road gekocht en ik weet het niet hoor... Het klinkt allemaal erg 'ingetogen'. Of er een donzen denkbed over mijn speakers heen ligt. Gelukkig heb ik een element dat de boel redelijk open kan trekken (440MLa, welke als redelijk bright bekend staat) maar ik had hier iets meer van verwacht gezien de rave reviews van het opnieuw uitgegeven Beatles vinyl. Hoewel die meestal over het mono vinyl gaan en Abbey Road nooit in mono uitgegeven is en dus buiten die set valt. Het klinkt niet slecht hoor, het vinyl is redelijk (tot zeer) stil, maar het lijkt wel gemastered voor een bejaardensoos ofzo... M'n voeten gaan er niet van meedoen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 09-10 17:08
Servor schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:27:
Zo, niks zo therapeutisch als een ochtendje platen wassen, in nieuwe hoezen steken en invoeren in Discogs. Terwijl je geniet van je nieuwe aanwinsten. Heerlijk! Gelijk de platenkast weer een beetje gefatsoeneerd, ik kan er weer even tegen zo.
Dat staat bij mij weer gepland voor de kerstvakantie. Grote kop koffie erbij en lekker draaien met de Knosti. Heb er nu al zin in :)

Wat die mastering voor een bejaardensoos betreft: Ik heb dat ook al eens meegemaakt met re-issues. Net alsof men gewoon een mastering voor cd heeft gepakt uit de hoogtijdagen van de loudness-war en die in afgezwakte vorm op een plaat heeft geperst.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik heb onlangs de Thorens Music on Vinyl edtion gekocht en die bevalt me goed. Ook lang zitten twijfelen wat te doen, maar uiteindelijk het budget wat opgekrikt en voor wat meer kwaliteit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
rcor schreef op woensdag 25 november 2015 @ 06:25:
hmm... Die AT-LP120 heeft een ingebouwde Phono preamp en usb poort... Allemaal toevoegingen die op je geluids pad zitten, ook al schakel je de ingebouwde Phono preamp uit... Dan heb ik liever de Onkyo zonder Phono preamp zodat je de keus hebt welke phono preamp je gaat gebruiken... Zonder dat het de geluidskwaliteit beïnvloed op de achtergrond, ondanks dat je de ingebouwde phono preamp niet gebruikt..

Hoewel het dan wel weer een voordeel is dat de AT-LP120 meteen met een zeer goed budget element wordt geleverd: de AT95e van Audio Technica...

Overigens, vindt ik de Onkyo ook veel weg hebben van deze Denon speler:
[afbeelding]

Het zou zomaar zo kunnen zijn dat de Onkyo een flink gedowngrade versie van deze peperdure Denon DP-A100 100th anniversary platenspeler is...
Bij die Denon lijkt het ook of de bekende OEM arm erop zit, de Technics kloon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
^^ Bijna dan, want de draairing aan de basis is anders. Maar verders, precies een 1200/1210 arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Draairing, antiskate ring, maar ook alle onderdelen van de gimbal hebben een wat andere vorm. Het lijkt erop, maar toch allemaal net anders.
Ik vraag me altijd ook af of de kwaliteit van de lagering op hetzelfde niveau staat als bij technics, want dat is natuurlijk een heel belangrijk onderdeel van de arm.

Ik zie nu via marktplaats dat de Onkyo CP-1050 bij winkelmodellen.nl (onderdeel van plattetv.nl) te koop staat voor 340 euro, erg interessante prijs...
Is dan wel een refurbished product of een product dat een klant bij plattetv.nl heeft ingeruild tegen een ander product... Mocht je dat niet erg vinden (je krijgt namelijk gewoon 2 jaar garantie) heb je voor een goede prijs een zeer mooie platenspeler...

• mr_petit
Ik heb nog even gekeken naar de motor van de CP-1050, maar die is exact hetzelfde als van de audio technica at-lp-120. (ik denk dat beide spelers ook door hanpin gemaakt worden)
Het is een licht goedkoop motortje. Ook is van beide het plateau vrij licht. Het is allemaal absoluut geen technics kwaliteit. (een super oem plateau zal al een stuk zwaarder zijn)

Ik denk dat als je een cp-1050 plateau in de ene hand houdt, en een plateau van een doorsnee draaitafel uit de jaren 70/begin 80 in de andere hand houdt, je gewoon schrikt van hoeveel er bezuinigd wordt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 26-11-2015 08:30 ]

• masauri

masauri

aka qwybyte

Deze recent via discogs aangeschaft:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/-BF0eCirM_QQWXMjjcaC7cieG98=/fit-in/600x600/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-587577-1365440832-6287.jpeg.jpg
http://www.discogs.com/He...ture-Score/release/587577

NM/NM met folie er nog rond, enkel langs 1 kant open gedaan voor de plaat eruit te kunnen halen.
Voor maar 10 euro O+

• KeRsTmAnNeKe
Bestla schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:23:
^^ Bijna dan, want de draairing aan de basis is anders. Maar verders, precies een 1200/1210 arm.
Bedoelde de OEM arm, niet de Technics... Technics is allemaal wat hoekiger/rechter, OEM ding is wat meer afgerond enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Blijft lastig te zien op een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Nog veel mensen een plaat gekocht nav black friday?
Ik heb
Queen - Bohemian Rhapsody http://www.discogs.com/Qu...-Rhapsody/release/7781370
&
Urban Dance Squad - Mental Floss For The Globe http://www.discogs.com/Ur...The-Globe/release/7778322
Op de kop getikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik probeer e.e.a. te reserveren bij de lokale platenboer maar ze hebben weinig binnen gehad. Ik wil die box van NIN en die US uitgave van Sunn O)))
Iemand deze toevallig gezien in regio Amsterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
2 Meter Sessies gaan ook sessies uitgeven op vinyl. Ze beginnen met die van Venice en er gaan meer volgen staat op de site. Ze hebben een heel uitgebreid archief, daar zit veel interessant werk bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 08:19

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Box van NIN? Is die al uit? Linkje aub? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag was het weer zover in Venray: een grote Zwarte Markt in de Evenementen hal... Deze keer veel goede muziek... Gelukkig weinig "alle 13 goed / Corry en de rekels" enz.... Tussen Ry Cooder, The Moody Blues Band en Van Halen vond ik de volgende LP's:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20151129_004_zpsbzekxcjj.jpg

- Electrical Light Orchestra - Elo's Greatest Hits
- Emmylou Harris - Cimarron
- Één twaaf inch single met slechts 1 nummer: Renegade Master (Silverrock Remix)

Deze laatste LP heb ik gekocht om de lege kant... Deze is ideaal om de anti-skating in te stellen als je een element af monteert in de headshell...

Daarnaast ging mijn goedkope 25 euro phono preamp (die ik gebruik voor test doeleinden en het digitaliseren van muziek op mijn computer) na 8 a 10 jaar defect...

Na wat rond gesnuffeld te hebben op Marktplaats kwam ik uiteindelijk uit bij een Cambridge Audio Azur 540P in zwarte kleur voor een paar tientjes... Meteen de deal gemaakt en nu heb ik deze phono preamp voor erbij:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20151129_003_zpsaz3fqy6u.jpg

Klinkt stukken beter dan de goedkope XXL TC-4 die overleden is, maar hij is geluidstechisch niet zo goed als de Musical Fidelity V-LPs II die ik ook heb voor het dagelijkse afspeel werk... :)

[ Voor 4% gewijzigd door rcor op 29-11-2015 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masauri schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 21:44:
Nog veel mensen een plaat gekocht nav black friday?
Ik heb
Queen - Bohemian Rhapsody http://www.discogs.com/Qu...-Rhapsody/release/7781370
&
Urban Dance Squad - Mental Floss For The Globe http://www.discogs.com/Ur...The-Globe/release/7778322
Op de kop getikt.
Ook grappig, heb precies dezelfde combi gekocht...
Welke nummer heeft jouw plaat van de Squad?

Heeft iemand ervaring met "Acoustic Solid" platenspelers? Zien er erg fraai uit, maar ben benieuwd naar het geluid.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2015 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 08:46
Ik heb afgelopen weekend Adele - 25 gekocht op vinyl bij de mediamarkt voor 19 euro. Gezien de online prijzen erg netjes! En bij bv bol.com is de plaat momenteel uitverkocht.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
lj_tree schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:47:
Ik heb afgelopen weekend Adele - 25 gekocht op vinyl bij de mediamarkt voor 19 euro. Gezien de online prijzen erg netjes! En bij bv bol.com is de plaat momenteel uitverkocht.
Mediamarkt heeft een ruim assortiment en scherpe prijzen. Meestal zo'n 10% goedkoper dan andere platenzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
En dan zijn we straks weer allemaal verdrietig omdat die kleine leuke winkeltjes het afleggen tegen die grote boze Mediamarkt... please support your local record store ;). Nou weet ik dat niet iedereen het voor het kiezen heeft maar als ik bijv. aan het shoppen ben in R'dam ofzo, dan koop ik JUIST geen platen bij de Mediamarkt. Die 10% heb ik er dan graag voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Servor schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:08:
En dan zijn we straks weer allemaal verdrietig omdat die kleine leuke winkeltjes het afleggen tegen die grote boze Mediamarkt... please support your local record store ;). Nou weet ik dat niet iedereen het voor het kiezen heeft maar als ik bijv. aan het shoppen ben in R'dam ofzo, dan koop ik JUIST geen platen bij de Mediamarkt. Die 10% heb ik er dan graag voor over.
Ben het met je eens. Ik was alleen verbaasd dat Mediamarkt zo'n uitgebreide collectie heeft. Ik ben daar geslaagd voor albums die de lokale platenboer niet had. En dat ze met niet kernartikelen goedkoper zijn dat zijn we wel gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Nu is het aanbod bij de MM heel erg afhankelijk van de vestiging.
In Zoetermeer en Den Haag loopt het niet echt over van het aanbod (een paar bakjes met ook nog eens flink beschadigde hoezen).

Rotterdam daarentegen is echt niet verkeerd qua aanbod. Ik heb geen prijzen vergeleken.

Ik had de plaat van Adele graag bij de lokale platenboer gekocht maar die accepteert geen VVV-bonnen.... tja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Verwijderd schreef op zondag 29 november 2015 @ 23:26:
[...]

Ook grappig, heb precies dezelfde combi gekocht...
Welke nummer heeft jouw plaat van de Squad?

Heeft iemand ervaring met "Acoustic Solid" platenspelers? Zien er erg fraai uit, maar ben benieuwd naar het geluid.
249 gekocht in Sittard, music machine :)
Ze hadden ook een aantal nummers erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het wordt tijd dat mijn werkgever, Stichting LVO, weer eens een systeembeheerders vergadering organiseert in Sittard... Dan kan ik daar ook weer eens bij Music Machine langs gaan... Leuke platenzaak namelijk... Net zoals Sounds in Venlo, daar kom ik ook graag...

Miez-D in Horst(LB) heeft wat minder LP's, maar daar kom ik ook graag om tussen de cd's te struinen of om een LP te bestellen als hij niet op voorraad is bij Sounds... :) ;)

[ Voor 4% gewijzigd door rcor op 30-11-2015 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-09 08:25
Servor schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:08:
Snap ik en ik ga een heel eind mee, maar met een '3 halen, 2 betalen' actie zoals op dit moment bij MM op iig alle muziek, worden principes wel (heel) duur >:) .

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

rcor schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:52:
Het wordt tijd dat mijn werkgever, Stichting LVO, weer eens een systeembeheerders vergadering organiseert in Sittard... Dan kan ik daar ook weer eens bij Music Machine langs gaan... Leuke platenzaak namelijk... Net zoals Sounds in Venlo, daar kom ik ook graag...

Miez-D in Horst(LB) heeft wat minder LP's, maar daar kom ik ook graag om tussen de cd's te struinen of om een LP te bestellen als hij niet op voorraad is bij Sounds... :) ;)
Laat iets weten als je bij de music machine komt, als ik kan kom ik dan ff af 8)
Kga er woensdag of donderdag men bestelde plaat afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doe ik Masauri... Ik laat wel wat via Facebook / PB van Tweakers of PB van Vinl.net van mij horen als het zover is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masauri schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:53:
[...]

249 gekocht in Sittard, music machine :)
Ze hadden ook een aantal nummers erna.
Nummer 140 hier. Zijn er trouwens maar 500. Best weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Lucky You! zo'n laag nr.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 08:03
Hallo iedereen.

Ik zou ook graag beginnen met een vinyl collectie op te bouwen en ben dus op zoek naar een platenspeler.
Zelf ben ik een leek en ken er dus nog niet zo veel van. Ik zou dan ook graag niet al te veel geld uitgeven aan een eerste platenspeler.

Nu zag ik in de winkel een speler staan a la http://www.philips.nl/c-p...assic-microgeluidssysteem
Ik weet dat dit niet echt een platenspeler is maar ik vond het gelijk handig dat je er ook cd's en radio kunt op afspelen.
Ik denk ook niet dat je er aparte speakers kan op aansluiten dus misschien zal de geluidskwaliteit niet optimaal zijn.

Maar wat denken jullie van zoiets? Is het voldoende om te starten met het ontdekken van vinyl of laat je zoiets beter links liggen?
Indien jullie andere voorstellen hebben voor een eerste "set" is mijn budget een €200. (voor een platenspeler, dus zonder eventuele versterker/speakers)

Er is hier al zoveel gepasseerd van merken en aanbevelingen dat ik door het bos de bomen niet meer zie.
Alsook kan je op bepaalde spelers blijkbaar geen versterker ofzo aansluiten dus dan wil ik ook wel weten met wat je het beste bent.

PS: Kan een pc-speakerset gebruikt worden eventueel? Ik heb hier nog een 2.1 THX set liggen die toch wel heel goed spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Doe maar niet nee. Als je een klein budget hebt zou ik een technics direct drive platenspeler en een oude versterker scoren op marktplaats, moet voor 200 euro makkelijk kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 08:03
ik vind op marktplaats wel aardig wat spelers voor een mooie prijs.
Maar wat zijn de betere merken? Waar moet ik op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Eind jaren 70/begin 80 direct drive spelers van Sony en Technics bv. JVC heeft dacht ik ook wel oke modellen.
Dual heeft ook wel leuke modellen, maar iets storingsgevoeliger. Thorens kan je ook wel vinden, maar vaak vragen ze daar de hoofdprijs voor ivm naam.

Een Technics SL-Q2 of SL-Q3 is wel een leuk ding, maar volgens mij zijn de prijzen gigantisch gestegen, kocht tijdje terug nog een SL-Q2 voor 3 tientjes, een maat van me een Q3 voor 50 of 60... soms vragen ze nu laatste x2.

Heb hier ook nog een Sony PS-X4 staan, erg tof ding, maar prijzen op marktplaats zijn 150-250 euro... betaalde daar in zeer goede staat 2 jaar terug 50 euro voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb meerdere platen spelers staan op dit moment:
- Thorens TD-318 MKI:
hoofd platenspeler, duur maar absoluut de beste speler die ik bezit. Als je 'm kunt scoren voor een lage prijs (en dat geluk krijg je niet snel) is hij zeker de moeite waard. Anders als starters speler gewoon te duur...

- Akai AP-D210(C):
Deze speler staat bij mijn ouders in de woonkamer... Klinkt best leuk en is ondanks al het plastic een goede starters speler... Zet hier een AT95e element op van Audio Technica en knallen maar... De C in de naam van het model staat voor Cartridge, wat inhoud dat de speler fabriek af met element geleverd is... Zonder C betekend fabriek af geleverd zonder element...

- Kenwood KD-42R:
Deze speler is bedoeld voor de hifi-set onder het afdak buiten... Klink erg leuk, maar bevat veel plastic (net zoals de Akai)... Ook hier geld: Audio Technica AT95e eronder monteren en je hebt een best aardig geluid...

- Dual 1226:
Onderhouds-gevoelige speler... Deze speler heb ik onlangs gratis van een oom gekregen... De afspeel snelheid klopt nog niet en daarom is de speler teruggebracht naar de monteur die 'm onlangs onderhanden genomen heeft... Klinkt zeer mooi samen met de AT95e van Audio Technica... Ik heb dat element nog nooit zo mooi homogeen gehoord.... Aanrader als starter speler als hij goed onderhouden is en dus perfect werkt...

Allen zijn de moeite waard en ze worden allemaal op een andere manier aangedreven:
- Thorens: via aandrijfsnaar aangedreven
- Akai: direct drive (draaiplateau wordt direct aangedreven door de motor)
- Kenwood: direct drive speler
- Dual: Idler wheel drive (tussen wiel speler waarbij het tussenwiel via een poelie op de motor opgang gebracht wordt en tegen de rand van het draaiplateau gedrukt wordt... Daardoor wordt het draaiplateau aangedreven)

Dus mocht je een van bovenstaande spelers voor een leuke prijs vinden is dat geen slechte koop... De Akai en Kenwood zijn spelers van enkele tientjes en de Dual ligt wat hoger in waarde (ca. 80 - 100 euro)... De Thorens is de duurste, met 250 euro tweedehands aanschafprijs (meestal excl. benodigde onderhoud die hij wellicht nodig zal hebben)

Succes in ieder geval...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op marktplaats kan je gemakkelijk wat scoren. Er is van alles te krijgen in allerlei soorten en maten maar om te beginnen zou ik naar het volgende kijken:

1. In goed werkende staat. Dit is niet vanzelfsprekend, dit moet uit de advertentie te halen zijn of je moet het navragen bij verkoper. Je merkt aan het antwoord snel of de verkoper er echt sjoeche van heeft of eigenlijk niet. Draait de platenspeler op alle toerentallen goed op snelheid, werken de knoppen goed (zitten ze niet vast), is de smering van het mechanisme ok, doen beide kanalen het, welk element zit eronder, is de naald nog goed, en wat meer in detail: beweegt de arm mooi vrij, hangt ie niet los in zijn lagers? Dat soort dingen.
2. Een Japanse platenspeler van een goed merk uit eind jaren '70 / jaren '80 met de volgende kenmerken: direct drive, S-arm, en liefst met een beetje gewicht. Het begint zo'n beetje bij 6 kilo, google even naar de specs.

Dat moet voor onder de 75 euro lukken. Indien nodig een betaalbaar element als de Audio Technica AT95e eronder en je bent voor 100 euro klaar.

Waarom een Japanner?
Die maakten toen goed, betrouwbaar spul voor een betaalbare prijs. Vaak doen ze het in de basis nog goed en zijn de eventueel kleinere problemen eenvoudig op te lossen. Natuurlijk zijn er ook goede merken uit andere streken zoals Dual, Lenco, Thorens, een enkele Philips, etc, daar niet van. Maar die zijn meestal duurder en/of vereisen meer kennis/opknapwerk, niet erg plug-and-play dus. Kijk ook met een schuin oog naar die merken, zou ik zeggen.

Wat is dan een goed Japans merk?
Sony, Technics, Pioneer, Denon, JVC en ook nog een enkele AKAI, Kenwood of Onkyo. Merken als Micro Seiki, Marantz, Sansui, Luxman, Yamaha etc zijn nogal duur in aanschaf en/of waren geen echte draaitafelspecialisten. Uiteraard zijn er uitzonderingen. Elk goed merk heeft ook misbaksels gemaakt en ook mindere merken hebben goede spelers gemaakt. Je hebt natuurlijk nog talloze kleinere merken, ook daar valt wat te vinden maar het maakt de zoektocht niet gemakkelijker. ;)

Waarom eind 70-er en 80-er jaren?
Toen was de techniek op zijn hoogtepunt. Maar ook buiten die periode valt natuurlijk wel wat te vinden, alleen plug-and-play en betaalbaar wordt dan moeilijker.

Waarom direct drive?
Omdat het voor de gemiddelde gebruiker gewoon prettig werkt en je dan geen nieuwe, passende snaar hoeft te kopen voordat je draaitafel goed draait. Uiteraard zijn er ook zeer veel goede belt-drive of idler drive platenspelers, daar niet van. Maar je moet dan dus meteen 10 tot wel 35 euro bij de prijs optellen voor een nieuwe snaar. Idler drive zou ik als beginner sowieso niet doen omdat die onherroepelijk onderhoud nodig hebben aan het idler wiel voor een goede loop.

Waarom een S-arm?
Omdat daar in 99% van de gevallen een standaard SME aansluiting op zit waar een losse universele SME headshell op zit met daarin een standaard half inch mount element. Deze S-armen hebben bovendien meestal een gemiddeld gewicht waardoor je een zeer brede keuze aan elementen hebt. In de meeste gevallen zal er al een element in zitten, maar mocht je willen/moeten upgraden (bijv ivm versleten/kapotte naald) dan is dit een pre.

Dat wil niet zeggen dat rechte armen verkeerd, zijn zeker niet! Maar vaak is het vinden van een geschikt element lastiger omdat de arm zo licht is, en vaak kan de headshell niet verwijderd worden wat het monteren van een element een stuk lastiger maakt.

Een uitzondering zijn de rechte armen met T4P / P-mount elementen zoals met name Technics die gemaakt heeft, dit is "de andere" universele standaard waarbij het verwisselen van element en naald ook zeer gemakkelijk is. Ook platenspelers met een T4P element kan ik zonder meer aanbevelen, goed geluid, extreem gemakkelijk om in te stellen en ze zijn heel voordelig verkrijgbaar. Je zit alleen dan wel vast aan die T4P standaard, de keuze in elementen is dan beperkter. Op zich geen probleem voor de gemiddelde persoon die gewoon lekker plaatjes wil draaien.

Waarom is het gewicht belangrijk?
Een goede draaitafel heeft wat massa nodig in zowel het plateau als het chassis om zijn functie naar behoren te vervullen: een stille, stabiele loop zonder teveel gevoeligheid voor akoestische feedback. In praktijk begint dat voor full-size modellen ergens bij de 6 kilo, hoewel ik met name in de rechte arm + T4P range genoeg slanke modellen heb gezien van nog geen 5 kilo die hun werk ook verrassend goed doen.

Dit lijkt me een goed begin. En natuurlijk is dit al vaker gepost, eigenlijk suf dat ik het allemaal weer zit in te typen. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 02-12-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Bij de lokale platenboer stond hier nr 80, het is maar net treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-09 08:25
Cap schreef op woensdag 02 december 2015 @ 08:50:

Dit lijkt me een goed begin. En natuurlijk is dit al vaker gepost, eigenlijk suf dat ik het allemaal weer zit in te typen. :P
En het is een hele heldere, gestructureerde en imho ook volledige opsomming van feiten en persoonlijke voorkeuren / meningen. Zo weegt voor mij de uitstraling en de degelijkheid bij mijn keuze voor de TD166 zwaarder dan het af en toe moeten wisselen van de snaar. En voor een ander is het juist reden om de TD166 links te laten liggen.

Heerlijk om dat allemaal weer eens zo op een rijtje te zien d:)b .

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Mijn buurman wilde deze plaat voor zijn kerst hebben.
En nadat hij zo goed werd aangeprezen ook maar gelijk voor mezelf besteld:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/cuwnRTI4RdyXrJwduWAL8mcvBy4=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-3440356-1420398667-6597.jpeg.jpg
http://www.discogs.com/To...sing-Time/release/3440356

Vandaag afgehaald, en straks is luisteren.
Verder nog een andere nieuwe kerel ontdekt waarvan ze muziek op hadden staan in de winkel.
Ook maar gelijk besteld, afwachten wie het weer was enz.
Maar wat vind ik het heerlijk om zo door muziek verrast te worden!
(hoewel ik héél autistisch kan zijn als het gaat om welke lp's ik koop 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ilfamo schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:17:
[...]

Bij de lokale platenboer stond hier nr 80, het is maar net treffen.
Zeker waar. Het maakt ook niks uit natuurlijk, maar ergens is het toch wel geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een draaitafel van het merk Acoustic Solid?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://link.marktplaats.nl/m989464630

Is dit niet volkomen van de pot gerukt? Zie het prijsvakje. Dit was een echt instapmodel platenspeler, destijds de goedkoopste uit de Technics direct drive lijn. Volgens mij heeft die verkoper echt geen sjoeche van platenspelers. Ik vind het beschamend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Inderdaad een te hoge prijs. Voor die prijs kan je ook een SL1200mk2 kopen in goede staat. De SL1210mk2 van mij had een niet zo mooie stofkap meer en kostte al € 350.

Ik heb de man een vriendelijk berichtje gestuurd dat die speler absoluut geen High End speler is. En dat zijn prijs erg aan de hoge kant is. :)

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:37:
Heeft iemand een draaitafel van het merk Solic Acoustic?
http://www.acoustic-solid.com/english/ mooi, maar duuuuuur. :P

[ Voor 62% gewijzigd door Bestla op 03-12-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Da's nog een understatement. High end, maak dat de kat wijs. Voor degenen die het niet weten, de SL-2000 kwam in 1976/77 als de direct drive variant van de SL-23 op de markt en was bottom of the line, de prijs van die 2 modellen was bijna gelijk. De eveneens manuele en tegelijk verkrijgbare SL-1500 kostte destijds 2,5 maal zoveel, een SL-1200 nog meer.

Ik vind het echt ergerlijk, dit soort figuren verpest de markt. De onwetende wordt een poot uitgedraaid en de lol gaat zo wel van de hobby af.

PS 't is in de instapklasse trouwens echt een prima speler hoor, netjes gemaakt. Maar het hoort in een hele andere prijsklasse thuis. Óók in deze overhypte markt.

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 03-12-2015 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Cap schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:09:
Volgens mij heeft die verkoper echt geen sjoeche van platenspelers. Ik vind het beschamend.
Hobbyhandelaar die hoopt op onwetende kopers met dikke beurs. Eigenlijk een soort crosley de tweede (al is dit natuurlijk wel beter dan een crosley)

Maar hij is idd wel ruim 4x te duur. Nieuw kosttie hij dat nog geeneens in guldens (destijds 399 gulden)

[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 03-12-2015 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedkoop is anders...
Wel geweldig om te zien hé?

Als we toch aan het vragen zijn: heeft iemand ervaring met het volgende element?

Grado Reference Platinum Wood-1

Dit element moet worden aangesloten op de MM/MD ingang van uw versterker.

Frequency Response 10 - 60kHz
Principal MI
Channel Separation at 1KHz 40
Imput Load 47K
Output at 1KHz 5CM/sec. 5mV
Recommended Tracking Force 1.5
Stylus Type E
Inductance 45mH
Resistance 475
Compliance CUs 20
Stylus Replacement F=Factory F
Mounting S
Weight 6.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eh... overtuigend gemaakt ja. Mooi nee. Ik vind die enorme chromen of "gouden" torens maar protserig.
mr_petit schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:45:
[...]

Hobbyhandelaar die hoopt op onwetende kopers met dikke beurs.
Een beetje hobbyen prima, plak je er een KvK nummertje aan vast dan moet de schoorsteen er ook nog van roken, dat je dat terug ziet in de prijs begrijp ik ook wel. Ben nog even door zijn andere aanbiedingen gelopen, maar deze "chief" krijgt van mij een dikke duim omlaag.

[ Voor 89% gewijzigd door Cap op 03-12-2015 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Ja je hebt ook handelaren die een mooie td-160 opknappen, wellicht het plateau poetsen en de bodem verzwaren en daar een gelijkwaardig prijskaartje aan plakken. Dat is imho realistischer.

Qua acoustic solid: als ik in die markt te porren was zou ik ook zeker naar transrotor kijken. Vergelijkbare constructies, vergelijkbare prijzen maar dan met wat meer ervaring.
Maar goed, het zijn vergelijkbare producten waarbij de verschillen vooral in kleine details liggen, dus moet je ze gewoon beide in the flesh vergelijken.
Acoustic solid maakt geloof ik de huidige thorens draaitafels in de hogere segmenten (meen ik ooit gelezen te hebben...). Maar die zou ik nooit kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy-89
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05 10:30
Na al langere tijd enthousiast te zijn geweest vorige maand maar eens een set up aangeschaft ;)

Platenspeler: Philips AF-877
Versterker: Harmon/Kardon HK640 (i.c.m. Behringer PP 400 phono voorversterker)
Speakers: philips fb821

Platen tot dusver: http://www.discogs.com/user/Roy89/collection?header=1

Het meest trots op Rowwen Hèze d'n zwarte plak #2/500 en gesigneerd door de band tijden lp presentatie.

Afbeeldingslocatie: http://i1028.photobucket.com/albums/y349/Roy_Ackermans/dn%20zwarte%20plak_zpsr9nh73li.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1028.photobucket.com/albums/y349/Roy_Ackermans/platenspeler_zpszf2k16ud.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1028.photobucket.com/albums/y349/Roy_Ackermans/speakers_zpskvg9wkw0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roy-89 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 01:44:
Na al langere tijd enthousiast te zijn geweest vorige maand maar eens een set up aangeschaft ;)

Platenspeler: Philips AF-877
Versterker: Harmon/Kardon HK640 (i.c.m. Behringer PP 400 phono voorversterker)
Speakers: philips fb821

Platen tot dusver: http://www.discogs.com/user/Roy89/collection?header=1

Het meest trots op Rowwen Hèze d'n zwarte plak #2/500 en gesigneerd door de band tijden lp presentatie.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie LP van Rowwen Hèze Roy-89... Hopelijk op de dag zelf gekocht bij het Limburgs museum?
De LP's die namelijk via marktplaats verkocht werden gingen weg voor de hoofdprijs (80-100 euro voor een LP die 1 dag eerder gereleased was voor 20 euro)... Best schandalig eigenlijk als je weet dat de LP één dag later ook nog steeds te koop stond voor 20 euro (al dan niet ongesigneerd) bij het limburgs museum... ;) Ik heb 'm namelijk zelf ook, maar dan ongesigneerd omdat ik de signeer actie jammer genoeg had mis gelopen...

[ Voor 4% gewijzigd door rcor op 04-12-2015 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Gisteren de gouden versie van Black Market Music (Placebo) binnengekregen.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/9psui8.jpg

Nog niet geluisterd. Begint wel een leuk rijtje te worden zo, Beginnend met de rode RSD release van hun debuut album, daarna de gele Without You I'm Nothing en nu dus deze. De blauwe Sleeping With Ghosts staat ook al in de pre-order en ik zag dat er een roze Meds aangekondigd is. Leuke re-issue campagne zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:05:

Qua acoustic solid: als ik in die markt te porren was zou ik ook zeker naar transrotor kijken. Vergelijkbare constructies, vergelijkbare prijzen maar dan met wat meer ervaring.
Maar goed, het zijn vergelijkbare producten waarbij de verschillen vooral in kleine details liggen, dus moet je ze gewoon beide in the flesh vergelijken.
Acoustic solid maakt geloof ik de huidige thorens draaitafels in de hogere segmenten (meen ik ooit gelezen te hebben...). Maar die zou ik nooit kopen.
Ja, grotendeels vergelijkbaar inderdaad. Val alleen meer op de "classic" looks, dus met hout, zoals deze:
http://www.acoustic-solid.com/classic_wood.html
of
http://www.acoustic-solid.com/wood.html

Heb jij ze ooit horen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy-89
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05 10:30
rcor schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 06:49:
[...]

Mooie LP van Rowwen Hèze Roy-89... Hopelijk op de dag zelf gekocht bij het Limburgs museum?
De LP's die namelijk via marktplaats verkocht werden gingen weg voor de hoofdprijs (80-100 euro voor een LP die 1 dag eerder gereleased was voor 20 euro)... Best schandalig eigenlijk als je weet dat de LP één dag later ook nog steeds te koop stond voor 20 euro (al dan niet ongesigneerd) bij het limburgs museum... ;) Ik heb 'm namelijk zelf ook, maar dan ongesigneerd omdat ik de signeer actie jammer genoeg had mis gelopen...
Jazeker, via de fanclub de mogelijkheid gekregen er eentje te reserveren en toen af te halen + mogelijkheid deze te laten signeren, was erg snel erbij toen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb na het overlijden van mijn opa zijn Dual CS415-2 in mijn bezit gekregen. Bij het in gebruik nemen bleek de snaar volledig slap te zijn en de naald was aan vervanging toe. Deze heb ik inmiddels vervangen en de speler draait weer als nieuw.

Alleen draaide de platen hierna wat te langzaam. Via stelschroeven aan de onderzijde kun je de snelheid van de motor aanpassen. Maar wat is nu de beste manier om de juiste snelheid te vinden? Uiteindelijk heb ik een nummer afgespeeld welke ik ook op mijn MP3 speler had staan en zo heb ik geprobeerd om ze synchroon te laten draaien. Het is uiteindelijk redelijk gelukt, maar is hier een andere manier voor?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vast niet een originele snaar dan. Als de dikte van de snaar een beetje anders is dan draait ie al op een andere snelheid.

Je kan een stroboscoop kopen of printen op een velletje. Google even. Een andere simpele methode is gewoon tellen: stickertje op het plateau en dan 33 1/3e toeren per minuut tellen. Helemaal gemakkelijk als je er een filmpje van maakt, mocht je de tel wijkt raken. En of ie nou 33 en een kwart of 33 en een halve toer per minuut draait, geloof me, dat verschil hoor je echt niet. Dat ie goed constant op eenzelfde snelheid draait is veel en veel belangrijker dan een kleine systematische afwijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Cap schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:35:
Vast niet een originele snaar dan. Als de dikte van de snaar een beetje anders is dan draait ie al op een andere snelheid.

Je kan een stroboscoop kopen of printen op een velletje. Google even. Een andere simpele methode is gewoon tellen: stickertje op het plateau en dan 33 1/3e toeren per minuut tellen. Helemaal gemakkelijk als je er een filmpje van maakt, mocht je de tel wijkt raken. En of ie nou 33 en een kwart of 33 en een halve toer per minuut draait, geloof me, dat verschil hoor je echt niet. Dat ie goed constant op eenzelfde snelheid draait is veel en veel belangrijker dan een kleine systematische afwijking.
Bedankt voor je tips. :) Ik ga even kijken wat het beste werkt.

Geen idee of het de originele snaar is. Ik heb hem voor dit type speler besteld bij pickupnaalden.nl of zoiets. Hij draait in ieder geval wel mooi constant. Zelf zou ik dit type nooit gekozen hebben als ik de reviews zo bekijk, maar er komt toch een zeer mooi geluid uit. Nu is mijn platencollectie ook nog niet supergroot, maar daar komt langzaam verandering in.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Vandaag is deze binnen gekomen:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/c0MyZ6RJ_8OfgNhHMKOY7b6Yk6A=/fit-in/600x600/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-7782153-1448660984-3288.jpeg.jpg
http://www.discogs.com/Ed...iversaire/release/7782153
Geweldige nummers gewoon, persoonlijk vind ik het wel jammer dat het een picture disc is.
Hier was zoveel moois mee te maken met een hoes... (ik heb het niet op die plastic dingen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Nieuwe aanwinst.
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/tb0gbvljr/Coldplay.jpg

Limited edition op gekleurd vinyl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Nee.

Ja wel eens een transrotor op een hifi show maar meer dan ook niet.
Looks zijn natuurlijk ook belangrijk, maar ik zou toch ook kijken naar bijv. een transrotor fatbob met een redelijke arm. (wellicht gebruikt) Dat is een tafel die heel lang hele goede recenties heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doessie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 08:26
Ennn vanaf volgende week zaterdag 12-12 lekker vinyl 'scoren' bij.......

DE ALDI !!!

Amy Winehouse
Queen
Beatles
Dire Straits
Nirvana
Johnny Cash
Bob Marley

Allen voor 18,99 euro's het stuk !!

Geweldig toch dit....In de 'low budget' supermarkt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Ben benieuwd... Tiger had ook ineens lp's, maar wel made in China... Als het persingen zijn die van Gzvinyl afkomen moet je er ook niet blij mee zijn, heb Nirvana's MTV live ding daarvan, die knettert als een malle, en ook DJ Shadow's Endtroducing, toch een vrij prijzig album is niet zo goed als die had moeten zijn voor het geld.
Meer nieuwe lp's hebben daar wel last van, Ben Howard is ook amper aan te horen, terwijl sommige 40 jaar oude lp's na een rondje knosti zo goed als knettervrij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Doessie schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 17:34:
Ennn vanaf volgende week zaterdag 12-12 lekker vinyl 'scoren' bij.......

DE ALDI !!!

Amy Winehouse
Queen
Beatles
Dire Straits
Nirvana
Johnny Cash
Bob Marley

Allen voor 18,99 euro's het stuk !!

Geweldig toch dit....In de 'low budget' supermarkt !!
Grootste gedeelte kan je nu halen bij de lokale platenboer, sommige nog scherper in prijs.

Edit: Ik zie net dat U2 - Songs of Innocence erbij zit, die is wel scherp geprijst.

[ Voor 8% gewijzigd door ilfamo op 04-12-2015 19:08 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.