Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 101 Laatste
Acties:
  • 590.811 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-09 08:25
Tweede van links, voor AT95E.
Mooie display!
Vraagje, wissel je je headshell / element regelmatig of is het een verzameling die in de loop der jaren hebt opgebouwd en bewaart?

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 20:15
countbb schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:19:
Jimi Hendrix experience Electric ladyland. Gesealed.

[afbeelding]
Nou, hier ben ik wel enorm jaloers op :9
Zoek al een tijdje een goede versie van deze plaat maar alles wat ik tegenkom is,ofwel van pover kwaliteit of heeft de nieuwe "political correct" hoes :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
VinnyAMS schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 21:57:
Ga beginnen met LP''s van Amy Winehouse heb geluisterd naar will youre stille lover me tommorow en kreeg kippenvel.
Zo hee. Noem je ook wel een nummer in vele varianten. Echt wonderbaarlijk op hoeveel manieren dat is gebracht sinds 1960. Maar Amy deed het ook wel leuk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
chromium schreef op zondag 06 september 2015 @ 16:33:
[...]

Nou, hier ben ik wel enorm jaloers op :9
Zoek al een tijdje een goede versie van deze plaat maar alles wat ik tegenkom is,ofwel van pover kwaliteit of heeft de nieuwe "political correct" hoes :X
Nieuwe politica correct hoes? Alleen in uk/eu is deze hoes gebruikt en was het óók niet de hoes die jimy eigenlijk wilde: Wikipedia: Electric Ladyland

Daarnaast schaamde hij zich voor die naakte vrouwen dus is de noord Amerikaanse de meer correcte als je het mij vraagt.

[ Voor 53% gewijzigd door Jelte op 06-09-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
Jelte schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:57:
[...]

Nieuwe politica correct hoes? Alleen in uk/eu is deze hoes gebruikt en was het óók niet de hoes die jimy eigenlijk wilde: Wikipedia: Electric Ladyland

Daarnaast schaamde hij zich voor die naakte vrouwen dus is de noord Amerikaanse de meer correcte als je het mij vraagt.
Nou het was deze die ik had als tiener en natuurlijk ook deze die ik nu terug wil.
Klassieke hoes toch O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:39
Vintage1967 schreef op zondag 06 september 2015 @ 13:50:
Vraagje, wissel je je headshell / element regelmatig of is het een verzameling die in de loop der jaren hebt opgebouwd en bewaart?
Ja ik wissel wel eens (misschien eens per half jaar oid), maar niet met alle elementen in die houder.
De helft van die elementen kwamen bij tafels die ik heb.

Het liefst bewaar ik elementen/headshells niet aan de arm van een tafel als die op zolder staat....

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-10 11:21

JayPe

Ondertitel

Hallo,

Als ik zo een klein beetje blader in dit topic, dan denk ik dat ik niet helemaal tot de doelgroep behoor, maar toch:

Ik heb géén platenspeler op 't moment, amper platen, maar wel gewoon een versterker/reciever ( Sony, met optische en coax aansluitingen, maar zonder phono ingang ) en zoek een leuke, betaalbare, normale platenspeler. Een ingebouwde of losse pre-amp zal ik dus nodig hebben.

Nu, ik heb het idee dat de platenwereld in 3-en splitst is:
- Nieuwe romme-spelers, met spijker, usb aansluiting, pre-amp en plastiek
- Nieuwe spelers, met goud en diamanten
- Tweedehands spelers, uit de jaren 70/80, varierend van troep tot super mooi spul.

Ik zoek eigenlijk gewoon en no-nonsense oplossing. Een speler met een naald en pick-up die fatsoenlijk zijn, een loopwerk dat heel blijft ( direct drive dus liever dan een snaar die breekt ) en als 't even kan, fatsoenlijke controle van de snelheid/aanpassing (stobo). Dingen die ik wil doen: platen luisteren. Niet scratchen, niet DJ'en of wat ook. Voor in de living dus. Met een biertje erbij.

Deze:
http://www.bcc.nl/beeld-e...ler-pslx300usb%2842347%29

past mooi bij de versterker (merk, breedte), maar verder heb ik niet het idee dat dit is wat ik zoek?

Beetje zoeken deed mij uitkomen bij een Stanton T62. Geen idee of dat wat is? Ik mis vooral de stofkap, want hier zit een stofhoes bij. Op zich ook weer niet zo'n probleem, want een kap of hoes: als ik m gebruik zal de kap toch open staan: stof verzamelen tijdens het draaien zal niet zo snel gebeuren toch?

Geef ik teveel geld uit, of zoek ik in de verkeerde hoek? Een LENCO kopen kan altijd nog,..

--

Versterker:
Sony STR-DH500 (AV-Receiver)
Speakers:
Sony SS-A902

Ik doe niet aan subwoofers, surround of wat ook, gewoon stereo opstelling, kabels en stekkers die niet verguld zijn, maar wel naar beiden speakerskabels even lang.

Muziek: Divers, Tracy Chapman, Gorki, Chemical Brothers, Beastie Boys, U2, David Bowie.

[ Voor 8% gewijzigd door JayPe op 06-09-2015 23:58 ]

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Als je per se een nieuwe speler zoekt, dan zijn er in het instapsegment imho eigenlijk maar een paar alternatieven:

1. Je neemt een gevestigde hifi platenspeler.
Bijvoorbeeld een pro-ject debut III, een instap rega tafel of Edwards Audio Apprentice
Allemaal tafels met een beetje hetzelfde concept: riemaangedreven, mdf plank als basis en een glazen of mdf/composiet plateau.
Dit zijn denk ik geluidstechnisch de beste instappers, gemaakt door gerenommeerde merken die al jarenlang actief zijn in de hifi platenspelerwereld.
Deze tafels beginnen tussen de 250 en 300 euro
Als bijv. armen van platenspelers onder de 400 euro al een acceptabele lagering hebben, dan zijn het deze spelers. Om maar wat te noemen....

2. Je neemt een sl-1200 type kloon.
Van de goedkope tafels komt met name de Audio Technica AT-LP120 goed uit de bus. €290,-
direct drive, vta instelling
Alles daaronder is prut imho.

3. je neemt een tafel van de hifimerken in wederopstanding.
De goedkoopste noemenswaardige tafels zijn denk ik de teac tn-300 (400 euro), de onkyo cp-1050 (395 euro) en de denon dp-300f (400 euro). Alles daaronder is prut.
Die sony uit je link bijv. is plastic fantastic, kan geen 1/2" elementen aan (valt imho dus sowieso al af), en heeft volgens mij ook geen goede naalddruk/antiskate instelling. (laat staan een VTA instelling)

Dus voor een nieuwe draaitafel met ook maar enige kwaliteit ben je dus sowieso meer dan 250 euro kwijt.

Ik moest de stanton t62 ff googelen, maar daar heb je helemaal niets aan. Die heeft een arm zonder offset. Dat is een pure scratchtafel, eigenlijk geeneens een djtafel..

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 07-09-2015 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wel leuk, een pakketje uit Japan kunnen volgen. Heb voor een vrij dure verzendmethode gekozen dus met tracking en alles.

Alleen, waar ik niet bij stil had gestaan... douane en inklaringskosten... pakketje is alles bij elkaar zo'n 100 euro, enig idee waar ik in het ergste geval op kan rekenen? Zal ook eens vragen welke waarde de verzender erop heeft geplakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JayPe, je zoekt een platenspeler:

- liefst eentje die bij je Sony set past
- betaalbaar
- no-nonsense: om platen te luisteren. Niet scratchen, niet DJ'en of wat ook.
- liever direct drive dan een snaar/riem
- je geeft zelf al aan dat tweedehands spelers uit de jaren 70/80 kan een oplossing kan zijn
- je wilt fatsoenlijke controle van de snelheid/aanpassing (strobo). Maar pitch control is bij direct drive modellen eigenlijk alleen nodig als a) de platenspeler geen quartz-lock snelheidscontrole heeft b) je met opzet de pitch wil veranderen om te DJ-en, wat jij dus niet wilt. Snelheidsaanpassing is dus geen must vanuit het gebruik.
- Je denkt verder dat die nieuwe Sony niet veel is (klopt, zoiets koop je voor een 1 of 2 tientjes ook op marktplaats) en dat je met die Stanton wellicht teveel geld uit gaat geven (165 euro).

Dus.... waarom dan niet eerst goedkoop een tweedehands zwarte direct drive Sony platenspeler kopen om eens te proberen of het wat is?

Er staan er genoeg op Marktplaats. Ik kwam een paar PS-11 exemplaren tegen: http://link.marktplaats.nl/m963067522 Deze is wat duur maar heeft goede foto's. Het model staat ook nog goedkoper aangeboden. Ik denk je voor onder de 50 euro moet kunnen slagen. http://link.marktplaats.nl/m953028482

Of misschien nog wel mooier, een wat zwaarder gebouwde Wega JPS 350P (ook Sony ;)) voor 25 euro: http://link.marktplaats.nl/m962501851

Is naast zwart zilver ook een optie dan heb je nog veel meer keus. Voor elk budget tussen de 10 en 500 euro is wel wat te vinden op Marktplaats, ook bij Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Hey mr_petit en Cap : Dat is informatie waar ik wat mee kan. Ik zoek vooral dus géén prut waarbij ik de naald of het element niet kan vervangen indien 't geluid niet bevalt. Dus Lenco, maar ook die nieuwe Sony, of wat ook voor plastic fantastic.

Een nieuwe met fatsoenlijke techniek komt dus uit om ongeveer 300/400 euro.

Een tweedehands met fatsoenlijke techniek is voor mij wat lastiger beoordelen, maar ik begrijp dat er legio modellen zijn die gewoon als goed bekend staan, waarbij onderdelen verzorging geen probleem is en waarvan de techniek betrouwbaar genoeg is om tweedehands en jaren oud toch aan te schaffen/gebruiken zonder zorgen.

De kleur is overigens niet zo'n probleem: de tafel komt hoog te staan (kleine kinderen in huis) ver weg van de versterker ( staat onder de tv )

Ik ga eens struinen op MP en als ik daar wat vind zal ik terugkoppeling geven. Een nieuwe kopen is anders stap 2.

Ohja: pitch control: Ik ken het van vroegah, van de vol automatische philips van mijn ouders. Die was waarschijnlijk snaar aangedreven.. als het bij direct drive geen vereiste is...

[ Voor 7% gewijzigd door JayPe op 07-09-2015 10:08 ]

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Als je in limburg woont zou je ook deze sony kunnen bekijken:
http://link.marktplaats.nl/m956846285
Servor schreef op maandag 07 september 2015 @ 08:40:

Alleen, waar ik niet bij stil had gestaan... douane en inklaringskosten... pakketje is alles bij elkaar zo'n 100 euro, enig idee waar ik in het ergste geval op kan rekenen? Zal ook eens vragen welke waarde de verzender erop heeft geplakt...
21% btw, 3% importheffing (beide over aanschafprijs èn verzendkosten), en ca. 15 euro voor de vervoerder voor de aangifte te regelen en het geld voor te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
mr_petit schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:33:
Als je in limburg woont zou je ook deze sony kunnen bekijken:
http://link.marktplaats.nl/m956846285

[...]

21% btw, 3% importheffing (beide over aanschafprijs èn verzendkosten), en ca. 15 euro voor de vervoerder voor de aangifte te regelen en het geld voor te schieten.
Thanks. Wat stom dat ik daar helemaal niet bij stil heb gestaan zeg. Ben zo gewend om alles in Europa te bestellen, kennelijk. Kan me idd de laatste keer niet meer herinneren dat ik buiten Europa iets gekocht heb. Nouja, nu te laat voor. Verlies nemen maar, mocht het zover komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JayPe schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:07:
[...]

Ik zoek vooral dus géén prut waarbij ik de naald of het element niet kan vervangen indien 't geluid niet bevalt.
Daarom verwijs ik dus zo'n tweedehands Japanner met S-arm en SME headshell: daar kan je de hele headshell afdraaien en dan gemakkelijk het element vervangen door een andere.
[...]
Een nieuwe met fatsoenlijke techniek komt dus uit om ongeveer 300/400 euro.
Kan dus al voor veel minder: draaitafel 25-50 euro (marktplaats Sony of ander merk met SME headshell), element 25 euro (AT95E), phono pre 30 euro (TC-750). 100 euro totaal is ongeveer het "starttarief". :)
[...]
Een tweedehands met fatsoenlijke techniek is voor mij wat lastiger beoordelen, maar ik begrijp dat er legio modellen zijn die gewoon als goed bekend staan, waarbij onderdelen verzorging geen probleem is en waarvan de techniek betrouwbaar genoeg is om tweedehands en jaren oud toch aan te schaffen/gebruiken zonder zorgen.
Zeker. Het beste is dan om voor een volledig handmatige of auto-stop of auto-return direct drive te gaan van een bekend Japans merk, Technics en Sony staan bekend als heel betrouwbaar, maar je kan ze ook vinden van bijvoorbeeld Pioneer, Kenwood, AKAI. Daarbij geeft het gewicht van de draaitafel al aardig wat informatie over de gebruikte materialen: een draaitafel heeft graag wat massa. Vanaf zo'n 7 kilo heb je toch al een serieuze draaitafel te pakken. Weegt zo'n full-size draaitafel maar 4 of 5 kilo dan moet je je bedenkingen gaan hebben, teveel lichtgewicht plastic.

Die PS-4300 van mrpetit is een mooie zware klassieker, echter er staat wel DEFECT bij. Lampje gaat aan maar hij gaat niet draaien. Kan een kleinigheid zijn, zoals de microswitch die de motor activeert, maar al je het niet zelf kan maken... ;)

PS Als die WEGA goed werkt is het een prima prijs voor de speler, 25 euro... en dan zit er een mooie Sony headshell op. Als je die los moet kopen ben je dat al bijna kwijt. :P Even schoonmaken en kap wat oppoetsen met polish of wax en je hebt weer een keurige speler.

Maar kijk gewoon ff wat er zoal bij je in de buurt zit.

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 07-09-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Cap schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:48:
[...]
echter er staat wel DEFECT bij.
oops niet gezien.... :X

Kan je nagaan hoeveel aandacht ik aan m'n posts geef, of hoe wakker ik ben als ik nog geen koffie heb gehad :P

[ Voor 24% gewijzigd door mr_petit op 07-09-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 08:19

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Servor schreef op maandag 07 september 2015 @ 08:40:
Wel leuk, een pakketje uit Japan kunnen volgen. Heb voor een vrij dure verzendmethode gekozen dus met tracking en alles.

Niet precies, zal naar mijn verwachting een 15 of 20 euro zijn.

Zorg dat je contant geld in huis hebt om het GEPAST te kunnen betalen. Die jongens wisselen niet en als je niet kan betalen nemen ze je pakje gewoon weer mee.

Zorg dus voor paar tientjes, een vijfje en genoeg losgeld om paar euro en centjes te kunnen betalen anders gaat het niet goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat is echt allemaal zó klantvriendelijk geregeld.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ah, dat is wel een goede tip. Thanks, ik zal wat kleingeld in huis halen ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

@cap / @ mr_petit ; Ben achter die WEGA aan het aangaan. Lijkt mij de mooiste speler, voor de beste prijs.

Inmiddels ook Pre-Amp zoekende, zodat als de koop doorgaat, de boel ook meteen aangesloten kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
Als je een phonopre zoekt, dan zijn dit acceptabele modellen voor hun prijs (van goedkoop naar duur)

dynavox/TCC TC-750 (ca 30-35 euro)

ART DJPRE II (ca 40 euro)

NAD PP2 (ca 120 euro)

Cambridge Audio 651P (ca 200 euro)

Gebruikt kan je ze vaak goedkoper krijgen uiteraard.

Hoe goed de 'Little Bear' modellen op ebay zijn (qua prijs aantrekkelijk) wisselen qua berichten een beetje. Soms zijn er berichten van een beetje hoorbare brom etc. dus dat is een gok.

Als je handig bent met electronica, solderen, kastjes maken etc, dan zijn er op ebay ook kwalitatief zeer goede phonopre's te krijgen als module voor relatief weinig.

[ Voor 39% gewijzigd door mr_petit op 07-09-2015 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Hoorbare brom, tikken: ik heb er inmiddels het een en ander over gelezen. Ligt bij de TC-750 blijkbaar vaak/soms aan de bijgeleverde voeding.

Little Bear ziet er mooi uit, maar ik zie geen ground aansluiting, en hoewel mooi, ik ga eerst maar eens voor 'werkend' & 'goed'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
Ik heb zelf geen tc-750, maar wat ik er van lees is dat die relatief bromvrij is. Ik lees voornamelijk brom bij de little bear, maar er zijn hele foratopics over het upgraden van de diverse littlebear modellen (vooral die met buizen). Maar dat zijn dus electronicaknutselaars.
In de artdj II zit relatief veel electronica voor de prijs, maar wel goedkope componenten (goedkope condensatoren). Kan ook niet anders voor die prijs.

Maar de bijgeleverde adapter is idd een bepalend onderdeel. Bij al die phonopre's die ik genoemd heb (en eigenlijk alle losse phonopre's onder de 500 euro) wordt de stroom voorzien van een chinees adaptertje.
Maar ja, een goede specifiek ontworpen voeding is duur, veel duurder dan een adaptertje die met miljoenen wordt gemaakt in china voor allerlei computerapparatuur.

de TC-750 is overigens ooit testwinnaar geweest in een 'goedkope phonopre test' in het blad LP.

[ Voor 32% gewijzigd door mr_petit op 07-09-2015 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ben benieuwd wat voor element er op die WEGA gemonteerd zit, met een beetje mazzel is het best nog wat, een Audio Technica, Nagaoka of een Shure.

Als er dan de originele naald op zit... even goed doch voorzichtig de naald schoonmaken totdat alle troep eraf is en wellicht blijkt dan de naald nog goed, dan kan je daar voorlopig prima vinyl mee ontdekken.

Beetje poetsen en je hebt voor een paar tientjes dit staan:

Afbeeldingslocatie: http://img1.abload.de/img/wega-322bw.jpg

Netjes toch? :)

[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 07-09-2015 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Precies, naaldje schoonmaken met een naaldreinigingsborsteltje.
Elke beginner moet de musthaves ff doornemen :Y

mr_petit in "Het Grote Vinyl Topic"

[ Voor 17% gewijzigd door mr_petit op 07-09-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

mr_petit schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:15:
Precies, naaldje schoonmaken met een naaldreinigingsborsteltje.
Elke beginner moet de musthaves ff doornemen :Y

mr_petit in "Het Grote Vinyl Topic"
Heb m reeds gezien :-)

Okkie Wokkie* zal ik ook wel nodig gaan hebben waarschijnlijk, alhoewel: de meeste LP's die ik heb staan heb ik 'gewoon' nieuw gekocht. (N)ooit gedraaid alleen,. LP kopen en daarmee 'gebruiksrechten van luisteren' bezitten.

*platenwassert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:15:
Als je een phonopre zoekt, dan zijn dit acceptabele modellen voor hun prijs (van goedkoop naar duur)

dynavox/TCC TC-750 (ca 30-35 euro)

ART DJPRE II (ca 40 euro)

NAD PP2 (ca 120 euro)

Cambridge Audio 651P (ca 200 euro)

Gebruikt kan je ze vaak goedkoper krijgen uiteraard.

Hoe goed de 'Little Bear' modellen op ebay zijn (qua prijs aantrekkelijk) wisselen qua berichten een beetje. Soms zijn er berichten van een beetje hoorbare brom etc. dus dat is een gok.

Als je handig bent met electronica, solderen, kastjes maken etc, dan zijn er op ebay ook kwalitatief zeer goede phonopre's te krijgen als module voor relatief weinig.
Of een Musical Fidelity V-LPS II of V90 LPS
http://link.marktplaats.nl/m961002883

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Wega inmiddels aangeschaft. Morgenochtend in huis..

Ben benieuwd. Pre-amp TC-750 bij Conrad (maar die zijn altijd zo traag, levering binnen één week is altijd een klein wonder heb ik t idee) of een ART DJPRE II bij BAX-Shop, maar dat zegt mij weer niets (qua winkel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13

franssie

Save the albatross

Bax-Shop is de grootste NL online muziekinstrumenten winkel ondertussen, leveren sneller dan conrad (maar dat is inderdaad niet zo'n uitdaging).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 12:43
Bax-shop heeft inderdaad een goede naam opgebouwd, wanneer iets op voorraad is komen ze het over het algemeen netjes de volgende dag afleveren. (uit eigen ervaring met wat kabels etc :) )

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qua phono preamp sluit ik mij helemaal aan bij Wehmut... Die Musical Fideltiy's zijn echt goede phono preamps voor het geld... Ik heb zelf de V-LPSII en ik zou geen andere meer willen, zo goed klinkt hij...

Wat ook erg fijn is aan de Musical Fidelity's is de mogelijkheid tot upgraden naar MC-element in de toekomst... Je begint met een MM-element en mocht je het willen kun je altijd overschakelen naar een MC-element zonder dat je de phono preamp dan direct moet vervangen... Klein detail, maar wel een belangrijke..

Daarnaast kun je bij bijna alle phono preamps ook de voeding upgraden (wat zeer positief zal uitpakken voor de geluidskwaliteit, mits de rest van de set ook van dezelfde hoge kwaliteit is)...

[ Voor 16% gewijzigd door rcor op 07-09-2015 18:07 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
rcor schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:03:
Qua phono preamp sluit ik mij helemaal aan bij Wehmut... Die Musical Fideltiy's zijn echt goede phono preamps voor het geld... Ik heb zelf de V-LPSII en ik zou geen andere meer willen, zo goed klinkt hij...

Wat ook erg fijn is aan de Musical Fidelity's is de mogelijkheid tot upgraden naar MC-element in de toekomst... Je begint met een MM-element en mocht je het willen kun je altijd overschakelen naar een MC-element zonder dat je de phono preamp dan direct moet vervangen... Klein detail, maar wel een belangrijke..

Daarnaast kun je bij bijna alle phono preamps ook de voeding upgraden (wat zeer positief zal uitpakken voor de geluidskwaliteit, mits de rest van de set ook van dezelfde hoge kwaliteit is)...
Is de V90 LPS de opvolger van de V-LPSII?

Ik zoek een goede phono-pre voor een projectje met een Raspberry Pi die automatisch vinyl rips opslaat op het netwerk/USB device :) .

[ Voor 4% gewijzigd door Soundman12 op 07-09-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Denk dat ik t vooralsnog bij een simpele preamp hou. Als ik al van MM naar MC overstap stap ik dan waarschijnlijk ook eerst over op ander eindversterker, speakers en misschien wel woning ;-)

Ohja. En weet ik tegen die tijd ook wat MM is en wat MC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rcor schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:03:
Fantastisch ding inderdaad, ik heb hem ook. Tweedehands voor € 110 geloof ik. Ik had eerst de NAD PP2, toen een Pro-Ject Phonobox (stukken beter dan de NAD) en nu al een tijd naar volle tevredenheid de Musical Fidelity. Eerst met Ortofon Rondo Red MC element, nu met AT440mla.
Wat ik mis is een aan/uit knop, of hij zit verstopt. Bij mij staat hij 24/7 aan :Y

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2015 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
JayPe schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:22:
Wega inmiddels aangeschaft. Morgenochtend in huis..
Haal je die op of laat je 'm opsturen.

In geval van het laatste: sterkte! (menig draaitafel sneuvelt bij de pakketdienst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abraxas1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:30

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

Vandaag even wezen shoppen in 2 platenzaken in Rotterdam.
-De Platenboef en Demonfuz.

Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/uznfwmwz1/P1030443.jpg
image sharing sites

De LP's van David Bowie - Hours (Mint green) en Massive Attack zijn nieuw de rest niet.
:)

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
Nice, altijd van Aladdin Sane gehouden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

mr_petit schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:41:
[...]

Haal je die op of laat je 'm opsturen.

In geval van het laatste: sterkte! (menig draaitafel sneuvelt bij de pakketdienst)
Laat m bezorgen :-)

De beste man vond opsturen niets, dus stelde hij voor zelf te bezorgen. Heb m beloond met een mooie geste, dus de platenspeler kost nu iets meer ( 50 pop ), maar is dan wel gegarandeerd onbeschadigd op de stoep morgenochtend. _/-\o_

- edit -

ART pre-AMP besteld via Bax-shop. Onder het mom van : Daar hebben ze ook een reinigersetje ( Reloop Professional DJ Cleaning set : doekje, vloeistof, naald reiniger en platen borstel )

[ Voor 16% gewijzigd door JayPe op 07-09-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Abraxas1 schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:10:
Vandaag even wezen shoppen in 2 platenzaken in Rotterdam.
-De Platenboef en Demonfuz.

[afbeelding]
image sharing sites

De LP's van David Bowie - Hours (Mint green) en Massive Attack zijn nieuw de rest niet.
:)
Mezanine,.. heerlijk. dat moet een mooie zijn voor op de tafel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Laten bezorgen door de verkoper is helemaal luxe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundman12 schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:22:
[...]

Is de V90 LPS de opvolger van de V-LPSII?

Ik zoek een goede phono-pre voor een projectje met een Raspberry Pi die automatisch vinyl rips opslaat op het netwerk/USB device :) .
De V90LPS is inderdaad de opvolger van de V-LPSII... De V90LPS schijnt zelfs beter te klinken dan de V-LPSII volgens diversen reviews... Hoe dan ook: beiden zijn echte aanraders! :)
JayPe schreef op maandag 07 september 2015 @ 19:20:
Denk dat ik t vooralsnog bij een simpele preamp hou. Als ik al van MM naar MC overstap stap ik dan waarschijnlijk ook eerst over op ander eindversterker, speakers en misschien wel woning ;-)

Ohja. En weet ik tegen die tijd ook wat MM is en wat MC
Ehh, dat moet je nu eigenlijk al weten... want als die platenspeler die morgen aankomt een MC-element in de headshell heeft zitten zal die niet werken op phono preamp die alleen MM-elementen ondersteund...

[ Voor 44% gewijzigd door rcor op 07-09-2015 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Een MC element lijkt mij inmiddels vrijwel uitgesloten (na een beetje lezen lijkt een MC element een dure hobby) maar je weet nooit :-)

--
Edit - inmiddels in huis. Philips 406 zegt iemand dat iets?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/h4s4sW9.jpg

't is géén Mark II (want toen de Mark I uitkwam hadden ze nog geen idee van een revisie-2, dus staat er niets op de naald/het element over 'Mark 1'

[ Voor 50% gewijzigd door JayPe op 08-09-2015 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zit zeker geen MC in, dat zie je op de foto's al: da's een MM.

Niet erg, een MM is niet per definitie minder dan een MC. Het zijn gewoon verschillende technieken die allebei tot een goed (of minder goed) resultaat kunnen leiden. (LO-)MC stelt hogere eisen aan de phono pre in verband met de extreem hoge versterking die nodig is, in die zin maakt het de kwestie alleen maar complexer. De kwaliteit van de weergave wordt veel meer bepaald door de kwaliteit van het diamantje, dwz het materiaal en de slijping en afwerking en montage ervan, plus een goede uitlijning en afstelling van element en arm.

Er zijn genoeg verhalen te lezen van mensen die MC elementen geprobeerd hebben maar de sound van hun oude MM element toch prefereerden. MC wordt vaak geassocieerd met meer detail in het hoog, MM met meer druk in het laag. Maar dat is geen wetmatigheid. Staart je niet blind op de techniek. MM is de voor de hand liggende keuze als je moet beginnen omdat a) de meeste armen van de betaalbare draaitafels afgestemd zijn op de eigenschappen van MM elementen b) je voor MM een deugdelijke phono pre kan kopen voor weinig geld c) je een goed MM element kan kopen voor niet al te veel geld.

Edit: zie aan je gewijzigde post dat je er net achter bent dat het een Philips 406 is, MM inderdaad, origineel, dus vermoedelijk met een net elliptisch naaldje. Geen zorgen, naaldje goed schoonmaken, afstelling helemaal goed nalopen en spelen maar!

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 08-09-2015 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Goed nalopen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/thQMWmV.jpg

Headshell is voorzien van een beetje sticky-lijm-achtig spul. (oud).

Waarom? Waarschijnlijk omdat het element (Philips) is iets aangepast om de (te) korte schroefjes te kunnen gebruiken (Sony?). Daarbij is aan één kant het plastic huisje van element net een beetje beschadigd, waardoor het element scheef 'trekt'. Met plaksel is mogelijk geprobeerd de boel te stabiliseren?

Ook de naald is niet helemaal zonder littekens: ziet eruit alsof het buisje scheef staat (op de foto) en staat dat ook.

(op de foto heb ik de naald half uit het element steken overigens, maar goed, dat moge duidelijk zijn dat dat 'voor de foto' is).

Wat is wijsheid? Deze uberhaupt proberen? of beter gelijk 't zekere voor t onzekere nemen en vernieuwen ( element en naald )? Ik bedoel: beschadig je de LP direct met een mogelijk scheve naald?

[ Voor 12% gewijzigd door JayPe op 08-09-2015 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op foto's vertekent het al heel snel door het perspectief cantilever tov element, maar dat het cantilever scheef staat is duidelijk. Een beetje scheef komt (heel) vaak voor, maar te scheef is natuurlijk niet goed. Dan moet je eigenlijk je element helemaal scheef in de headshell zetten zodat de naald goed uitgelijnd staat met de plaat... en of het dan goed klinkt is nog maar de vraag omdat de scheve stand van de naald ook gevolgen kan hebben voor de kanaalbalans ivm de afstand van het magneetje tot de beide spoelen links en rechts.

Wellicht heeft ie een klap gehad, maar ik vermoed eerder een ingedroogde rubberen ophanging van het cantilever. Dat kan je zien met een goede loep of microscoop: zit er een buts of vouw in het cantilever dan is het een klap geweest, is die niet te zien dan is het veroudering van de ophanging of gewoon een maandagmorgenexemplaar. :)

Dat wordt dus waarschijnlijk een nieuw elementje (of naald) kopen. Bijvoorbeeld een AT95E voor 20-25 euro bij Thakker en consorten op Ebay.

Wie niet waagt die niet wint poging: je kan proberen het cantilever heel voorzichtig met een tandenstoker naar links te duwen - je voelt zelf wanneer je te ver bent gegaan :P.
Ook kan je proberen de rubberen ophanging in dat koperen buisje een drupje WD40 of siliconen te geven in de hoop dat het (tijdelijk) het rubber wat versoepelt, en het cantilever met een stukje tandenstoker o.i.d. wat druk naar links te geven en hem zo een nachtje laten staan. Ik heb zo wel eens een onbruikbare naald weer bruikbaar gemaakt.

PS: ik zou hem niet op je hagelnieuwe en vast dure platen proberen, als je een oude hebt liggen kan je die wel ff gebruiken om te kijken of de boel uberhaupt goed werkt, ik neem aan dat je nieuwsgierig bent. Heb je wel een phono pre nodig.

PSPS Ik heb het idee dat de scheefstand op de foto deels door het perspectief komt (foto is duidelijk iets van links genomen), dus dat het in werkelijkheid wat minder is, misschien wel "acceptabel". Als je een foto iets van rechts neemt ziet het er vast veel minder scheef uit. :P

[ Voor 40% gewijzigd door Cap op 08-09-2015 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Nou, zonder pre-amp hoor ik vooralsnog niet zo veel.

Even de platencollectie erbij gepakt, en iets ouds en rags erbij gepakt. Gewoon met het oor bij de naald hoor je duidelijk de juiste muziek, maar tja, daar is alles mee gezegd.

Is een Audio Technica AT95E een mooie 'instap' naald? Ik wil beginnen met een standaard naaldje, en zo'n max 50 euro uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
AT95E is de universele veilige keuze van nu. Prima naald voor heel weinig. Gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:04:
AT95E is de universele veilige keuze van nu. Prima naald voor heel weinig. Gewoon doen.
Niets aan toe te voegen Servor. En een aan de € 50 kom je niet :)
https://www.thakker.eu/en...at-95-e-cartridge/a-4916/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
JayPe schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:45:

Is een Audio Technica AT95E een mooie 'instap' naald? Ik wil beginnen met een standaard naaldje, en zo'n max 50 euro uitgeven.
Ja hoor, gewoon bestellen bij Thakker.
Ik heb er sinds een paar weken een onder de arm van mij TD166 hangen. Klinkt lekker. Het is geen high-end element, maar zeker goed. En inclusief verzendkosten was ik net iets meer dan € 25,00 kwijt, Daar hoef je het ook niet voor te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Besteld.

Schoonmaken van de headshell deed mij leren dat het Philips 406 element dat er nu onder hangt zover beschadigd is dat deze niet meer fatsoenlijk af te stellen valt. 't zit nu weer in mekaar, maar het hangt maar zo la-la aan elkaar. Dus naast het element ook gelijk een setje schroefje bij besteld; de vorige eigenaar heeft met een mesje, vijltje of wat ook de zijkant van het element bewerkt omdat de schroefjes te kort waren; 't originele wega/sony element heeft waarschijnlijk dus korte schroefjes nodig gehad, terwijl het Philips 406 element langere vereist. Geen idee hoe de AT 95 E vast gezet moet worden (op 't plaatje lijken het korte schroefjes), maar diverse lengtes schroefjes zijn maar mooi voorradig. Is thakker snel met leveren?

[ Voor 4% gewijzigd door JayPe op 08-09-2015 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over het algemeen is de levertijd 1 tot 1,5 week... Dus dat duurt wel wat langer dan bestellen in NL, maar gezien de flink lagere prijs is het, het wachten wel waard...

Ook ik heb er diversen Audio Technica AT95e's er besteld, een Goldring 2300MM naald in het verleden en een Audio Technica AT440Mla element...

Ik ben in ieder geval super tevreden met Thakker... Ook handig: Thakker verkoopt ook snaren voor diversen merken en modellen cassettedecks, mocht je nog gebruik maken van een cassettedeck...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 15:50

MikeVM

- Baloo -

Vintage1967 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 08:57:
@MikeVM:
Als dat inderdaad zo is, kan je in de handleiding van de 701 vinden hoe je de headshell iets kunt draaien. Als dat net zo is als bij mijn 704, is het eenvoudig. Plateau losmaken (eerst de platter er af halen, natuurlijk :P ) waarna je via de onderkant bij een klein schroefje van de headshell kunt komen. Schroefje los, headshell draaien, schroefje vast en kijken of het element nu wel recht staat. Zo niet: voorgaande opnieuw uitvoeren.

Houd ons op de hoogte van je bevindingen en vorderingen. Daar leer ik ook weer van!
blijkbaar is er veel meer mis met mijn platenspeler dan ik eerst vermoedde. omdat ik er geen kennis van had, dacht ik: "ik koop een goedkope platenspeler waardoor ik er van bijleer".

gelukkig heb ik deze ooit gekocht voor 50 euro. de motor werkt nog, de snelheid van de motor is in orde. alleen de arm is een schroefje kwijt. waardoor de hele arm een beetje lost in de mount hangt.
ik zou er een manuele platenspeler van kunnen maken, maar ik wil toch proberen hem te maken.

Problemen:
- Arm lift omhoog, en gaat ter plaatse weer naar beneden:
> steuerpimpel vervangen, lost het probleem niet op.
> onder het rad wordt een klein klepje niet opengezet waardoor de automatische arm niet werkt, ik denk dat alle onderdelen er nog opzitten, maar dat deze verkeerd gemonteerd zijn, waardoor de
arm lift omhoog gaat.
- Arm hangt los, er ontbreekt een schroefje
- gewicht in de arm is ook stuk (verende werking is weg, dit moet niet hersteld worden)
- de schakelaar om de arm handmatig omhoog en omlaag te doen is ook stuk (onderkant is een klein stukje plastiek afgebroken. Dit zou eventueel te lijmen zijn)

is er iemand die verstand heeft van Dual 701 die me via pm wil verderhelpen?
het grootste probleem situeert zich bij het rad imo. daar is een en ander niet goed gemonteerd. volgens mij is hier reeds aan geprutst door de vorige eigenaar.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
MikeVM schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 23:11:
[...]

blijkbaar is er veel meer mis met mijn platenspeler dan ik eerst vermoedde. omdat ik er geen kennis van had, dacht ik: "ik koop een goedkope platenspeler waardoor ik er van bijleer".
Mooie uitdaging!
Misschien kan je een paar foto's posten. Dat praat wat makkelijker. Ik (en waarschijnlijk ook andere forumleden) kan je misschien op weg helpen.
En dit is een open deur, maar heb je de servicemanual van vinylengine.com er al bijgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Heb wel een koffer met cassette bandjes, en een oud cassette deck ( enkel deck ) maar niet aangesloten (stof happende). Wellicht dat ik ook die eens afstof :-)
Maar eerst maar eens de WEGA aan de gang krijgen; handleiding in duits reeds gevonden, afstellen van element staat zelfs ook daar enigzins in beschreven. Nu mis ik alleen nog een goede 'protractor'.

Als Thakker d'r een weekje of anderhalf over doet is dat geen probleem. Zodra de pre-amp eindelijk eens binnen is, ga ik opzoek naar een goede plek voor de draaitafel ( helaas nog niet gevonden in de woonkamer ) en ga ik de boel eens aan elkaar knopen. Tegen de tijd dat ik daarmee klaar ben draai ik wel wat ouder, versleten vinyl met het do-it-yourself-aangepastte philips element.

Heb nog eens zitten kijken wat ze nu verprutst hebben aan het element: manmanmanman:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RUYCWgu.jpg

zie: gezaagd en of gesneden. Aan de andere zijde ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WKNeFij.jpg

Gelukkig ziet die AT95E eruit alsof de originele korte schroefjes weer gaan passen ( en desalniettemin heb ik een setje extra schroefjes bij Thakker bij besteld.

[ Voor 14% gewijzigd door JayPe op 09-09-2015 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
In afwachting van mijn Japanse aanwinsten nog een plaatje bij de bolle blauwe vriend besteld dankzij een kado bon die ik nog had liggen:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/wkra4l.jpg

Lekker album, draaide hem al een tijdje virtueel grijs via spotify, dus nu maar fysiek in bezit ook. Wel krakerig vinyl, ook na wassen. Maar ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Ehm toen ik die bestelde bij Thakker zaten er gewoon schroefjes bij hoor... Hoef je toch niet extra te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

@Goodfellas: Tja, nog nooit een element besteld, dus geen idee wat er allemaal wel of niet bij komt.

Is de pinout ook beschreven? Ik vind het maar raar dat de draadjes bij de philips nu gekruist zijn aangesloten. Op de achterkant is heeeeeel klein iets in het plastic gestempeld, maar een kleur codering kon ik er nog niet uit halen R en RG L en LG misschien. maar daar heb ik eerst een loep voor nodig.

Afstellen met een protractor:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cDNquHO.jpg

Lijkt te zijn gelukt. De foto's zijn wellicht niet super recht genomen, maar op het oog staat t netjes in lijn.

Is dit de bedoeling? En: de naald rust dus op 't papier, bij 't controleren van de afstelling??? (afstellen zelf met de arm gelift,en weer laten zakken ter controle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat is de bedoeling. Je moet niet het element uitlijnen maar zorgen dat het diamant tipje op beide nulpunten ook exact in het cirkeltje terecht komt. Dat kan betekenen dat je element iets scheef staat, want je bent er al achter dat de naald niet altijd recht in het element zit. ;) Goed kijken van voren én van de zijkant dus. Goede verlichting helpt erg, een vergrootglas ook.

Pinout staat op de achterkant van de AT95E. Het verschilt per merk / element, bij de ene moet de LG/RG gekruist tov de L/R en bij de ander niet.

Jouw WEGA is vrijwel identiek aan de PS-11W (niet te verwarren met de PS-11 met overigens ook weer een zelfde arm), die weer veel weg heeft van de Sony PS-3300 (zelfde chassis, plateau en controls, arm net iets anders).

Je kan voor het afstellen van de arm dus gerust de uitleg in die manuals gebruiken:

http://www.vinylengine.com/library/sony/ps-3300.shtml
http://www.vinylengine.com/library/sony/ps-11w.shtml
http://www.vinylengine.com/library/sony/ps-11.shtml

Bij de AT95E zit standaard inderdaad een setje bevestigingsmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Cap schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:36:
Ja dat is de bedoeling. Je moet niet het element uitlijnen maar zorgen dat het diamant tipje op beide nulpunten ook exact in het cirkeltje terecht komt. Dat kan betekenen dat je element iets scheef staat, want je bent er al achter dat de naald niet altijd recht in het element zit. ;)
Laat ik ook eens een domme vraag stellen :).

Als je cantilever op het oog iets scheef uit het element steekt, is het dan de bedoeling dat je je element zodanig scheef in de headshell zet dat de cantilever als het ware parallel loopt met de groef waar je naaldtipje in rust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
JayPe schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:59:

Is dit de bedoeling? En: de naald rust dus op 't papier, bij 't controleren van de afstelling??? (afstellen zelf met de arm gelift,en weer laten zakken ter controle?
De tip van de naald moet in het middelpunt van het diagram staan en de cartridge idd parallel met de lijnen.
Een tip: plak een vulling van een vulpodlood met een stukje plakband op de voorkant van de cartridge.
Dan zie je heel goed de stand van de cartridge.

Zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.tnt-audio.com/jpeg/schon_pencil.jpg

Qua aansluiting zijn de draadjes idd soms gekruisd en soms niet. Daar is geen standaard voor.
Maar op de achterkant moet idd iets staan van kleurtjes of een R (of R en L)

Voor de rest is Rood=Rechts, Wit=Links, Blauw=aarde links en Groen=aarde rechts
(al is het niet zo erg om beide aardes om te draaien, die komen in je phonopre toch bij elkaar.
Alleen bij een gebalaceerde phonopre is dat belangrijk (maar die zijn duur en zeldzaam))

[ Voor 26% gewijzigd door mr_petit op 09-09-2015 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
mr_petit schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:24:
[...]

De tip van de naald moet in het middelpunt van het diagram staan en de cartridge idd parallel met de lijnen.
Een tip: plak een vulling van een vulpodlood met een stukje plakband op de voorkant van de cartridge.
Dan zie je heel goed de stand van de cartridge.

Zoals dit:
[afbeelding]

Qua aansluiting zijn de draadjes idd soms gekruisd en soms niet. Daar is geen standaard voor.
Maar op de achterkant moet idd iets staan van kleurtjes of een R (of R en L)

Voor de rest is Rood=Rechts, Wit=Links, Blauw=aarde links en Groen=aarde rechts
(al is het niet zo erg om beide aardes om te draaien, die komen in je phonopre toch bij elkaar.
Alleen bij een gebalaceerde phonopre is dat belangrijk (maar die zijn duur en zeldzaam))
Vooral duur:
https://hificorner.nl/hif...B9dDHtep_hls6IaAolz8P8HAQ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Ja duur, degene die jij post is nog een hele goedkope.
Ik weet geeneens of daar de versterkertrap van gebalanceerd is, of alleen de uitgangen zijn gebalanceerd (dat is wat anders).

Kijk niet raar op dat je gebalanceerde phonopre's hebt van 10k+....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
mr_petit schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:11:
Ja duur, degene die jij post is nog een hele goedkope.
Ik weet geeneens of daar de versterkertrap van gebalanceerd is; alleen de uitgangen zijn gebalanceerd (dat is wat anders).

Kijk niet raar op dat je gebalanceerde phonopre's hebt van 10k+....
Ai dat slaat wel een aardige deuk in de portemonnee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Ik geloof dat de AQVOX Phono 2CI één van de meest gebruikte gebalanceerde phonopre's is. Ik denk iets van 1500 euro oid.

Je kan in theorie met een gebalanceerd ontwerp een vele lagere ruisvloer creëren.

Als je kijkt naar professionele microfoonversterkers waar lange kabels worden gebruikt tussen microfoon en versterker, dan is dat allemaal gebalanceerd. De stoorsignalen die die kabels opvangen wil je niet versterken (microfoonkabels liggen natuurlijk op de vloer, langs allerlei andere kabels, versterkers, luidsprekers etc).
Voor een phonopre is dat net zo goed mogelijk omdat een cartridge heel erg lijkt op een dynamische microfoon (het is beide gewoon een spoel). Het gene wat lastig is in een phonopre is de riaa equalizer. Ik weet niet hoe ze die gebalanceerd maken maar daar zullen ze ook wel een manier voor hebben. Misschien passieve riaa.

Het werkt op het principe dat zowel de + als de - dezelfde stoorsignalen opvangen. als je zowel de + als de - versterkt, dan blijft het signaalverschil hetzelfde, en dat haal je er uit. Je referentieniveau schommelt dus mee met je stoorsignaal.

Bij een normale versterker versterk je de + ten opzichte van de - (die aan aarde wordt gekoppeld). Dan versterk je dus het stoorsignaal mee.

[ Voor 94% gewijzigd door mr_petit op 09-09-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
Ja dat is toch het doel van de twisted pairs in zo'n kabel? Beetje hetzelfde principe als een utp kabel. (Storing - storing = geen storing als ik het goed heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Ja het één vult het ander aan. Twisted pair vangt zo min mogelijk storing op.
Microfoonkabel is meestal ook twisted. 1 twisted pair met een afscherming eromheen die ook als aarde fungeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
Toch goed opgelet op school :)

[ Voor 33% gewijzigd door Soundman12 op 09-09-2015 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Twisted pair werkt echter alleen als je een gebalanceerde overdracht hebt afaik. Dus twisted pair in een home audio setup heeft volgens mij dus geen toegevoegde waarde op die theorie.
Als je een ongebalanceerde output/overdracht hebt, is je - signaal (of 0) de aarde, dus een vaste referentie. Die kan niet meeschommelen met je + signaal.
Er is dus geen "storing - storing", alleen "storing - 0"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
En daarnaast ga je het (denk ik) niet merken als je je audio systeem goed inricht met nette korte kabeltjes met goede connectoren en shielding. Toch een hele andere tak van sport dat "hi-fi" audio :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Goodfellas schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:39:
Ehm toen ik die bestelde bij Thakker zaten er gewoon schroefjes bij hoor... Hoef je toch niet extra te bestellen?
Wel als de headshell waar het element op komt een andere maat schroef nodig heeft zoals bij mijn TD166.
Daar passen de meegeleverde schroefjes dus niet op.

Trouwens, hier zijn wat foto's van mijn gereviseerde TD166:

Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/if9zpb2sd/IMG_4101.jpg Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/ynq7ysbml/IMG_4102.jpg Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/6rkj8i319/IMG_4103.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/9t6q4pqsd/IMG_4104.jpg Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/qw9i087h9/IMG_4105.jpg

Met de klok mee:

- Mijn nieuwe AT95E, die ik gisteravond toch nog een keer opnieuw heb afgesteld.
- De 15 mm dikke MDF bodem. Daaronder heb ik eenvoudige voetjes geplaatst. Voor het moment gebruik ik daarvoor van die lekkere dikke vilten doppen die normaal onder je stoelpoten plaatst. Spikes kan altijd nog :+ .
- De cinch aansluitingen en nieuw audiokabel. Ook binnenin heb ik de audiokabel vervangen.
- De 230V aansluiting.
- En tenslotte 'het spul' in actie.

Ik dacht dat ik een hele goede set boxen had. Maar als ik mijn Sennheiser koptelefoon gebruik, klinkt het toch wel een poepie beter!!

Zoals eerder gezegd, wil ik ook de veren nog eens goed afstellen, maar voorlopig is even genieten geblazen oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Anyweetjes..

PreAmp (ART DJ Pre II) binnen.

Het philips 406 element gericht (Bearwald). De schroefjes zitten niet super strak, maar als ik de headshell netjes aan het armpje beweeg, ben ik niet bang dat het element weer zal verlopen.

Met een weer netjes gemaakte naald ( had een tikkie gehad, maar was nog goed te richten, met een soort tandenstoker een duwtje gegeven.

Naald gereinigd, en na een proefdraai op een oud stuk vinyl, de boel aangesloten op de 'werkbank.

Simpele 2.1 computer speakertjes in deze opstelling nu, maar heel goed om het stereobeeld te controleren.

In één adem: Dit is kicken, wauw.
Hoewel criticasters zullen zeggen dat dit geen top-of-the-bult hifi is, dat een CD scherper is, of wat ook: m'n rug op: Heel de belevenis is beter. Geen eindeloos repeat. Geen shuffle, Geen ID3-tags. Plaatje opleggen, luisteren, genieten. En dan het geluid: Wellicht omdat je ervoor gaat zitten, of misschien 'leeft' 't meer.. gewoon schitterend. Warm,maar vooral, doordat je geconcentreerd bent, je hoort zoveel meer.

Welke plaat? Sade ( Just the Best )
Heb m vroeger op cassette gehad, waarschijnlijk gecopieerd vanaf een cd, welke werd geleend uit de bieb. Ooit, vanuit de cassette collectie, de CD gekocht, of in iedergeval: een digitale equivalent gehad.
Nu, 't origineel, op vinyl. Heerlijk. Incluus hoes.

Afbeeldingslocatie: http://pmcdn.priceminister.com/photo/Sade-The-Best-Of-Sade-CD-297234575_ML.jpg

Nu nog eens Tracey Chapman op vinyl vinden.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/3d/Tracy_Chapman_-_Tracy_Chapman.jpg

En nee, 't is niet alleen dat soort 'meuk' waar ik een zwak voor heb :-) Beastie Boys & Chemical Brothers liggen hier ook in zwart-en-rond-en-plat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 15:50

MikeVM

- Baloo -

Vintage1967 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:13:
[...]

Mooie uitdaging!
Misschien kan je een paar foto's posten. Dat praat wat makkelijker. Ik (en waarschijnlijk ook andere forumleden) kan je misschien op weg helpen.
En dit is een open deur, maar heb je de servicemanual van vinylengine.com er al bijgehaald?
de servicemanual is helaas niet voldoende (voor mij) om het allen te kunnen herstellen, ik zal er eens fotos van maken en hier posten. misschien een nieuw topic aanmaken?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
JayPe schreef op woensdag 09 september 2015 @ 19:48:
Anyweetjes..

PreAmp (ART DJ Pre II) binnen.

Het philips 406 element gericht (Bearwald). De schroefjes zitten niet super strak, maar als ik de headshell netjes aan het armpje beweeg, ben ik niet bang dat het element weer zal verlopen.

...

Simpele 2.1 computer speakertjes in deze opstelling nu, maar heel goed om het stereobeeld te controleren.

Hoewel criticasters zullen zeggen dat dit geen top-of-the-bult hifi is, dat een CD scherper is, of wat ook: m'n rug op: Heel de belevenis is beter. Geen eindeloos repeat. Geen shuffle, Geen ID3-tags. Plaatje opleggen, luisteren, genieten. En dan het geluid: Wellicht omdat je ervoor gaat zitten, of misschien 'leeft' 't meer.. gewoon schitterend. Warm,maar vooral, doordat je geconcentreerd bent, je hoort zoveel meer.
Vast is vast, als er maar een beetje druk op zit zodat het schroefje niet beweegt en het element niet door het geringste tikje van zijn plaats wordt geslingerd..

Hi-fi is maar net waar je genoegen mee neemt. Uiteindelijk gaat het erom hoe veel plezier je er zelf van hebt ;).

[ Voor 28% gewijzigd door Soundman12 op 09-09-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InflatableMouse schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:51:
[...]

Laat ik ook eens een domme vraag stellen :).

Als je cantilever op het oog iets scheef uit het element steekt, is het dan de bedoeling dat je je element zodanig scheef in de headshell zet dat de cantilever als het ware parallel loopt met de groef waar je naaldtipje in rust?
Yep, als het diamantje niet conisch is heeft een slijprichting. Er vanuit gaande dat het diamantje (hopelijk ;)) netjes uitgelijnd op de cantilever gemonteerd zit moet deze dus parellel lopen aan de groef wanneer deze op de nulpunten van je protractor gezet wordt. Zit het cantilever een beetje scheef in het element gemonteerd dan komt je element dus een beetje scheef te staan.
JayPe schreef op woensdag 09 september 2015 @ 19:48:

Bekende ervaring. Je hebt sowieso het eureka gevoel al omdat je het voor elkaar hebt gekregen geluid te krijgen uit een oude platenspeler, gerepareerde naald een nieuwe phono pre en onbekend vinyl. De verbazing dat het dan klinkt is dan sowieso groot. Maar vooral het bewust bezig zijn met de apparatuur het zorgen dat het goed klinkt, het voorzichtig omgaan met het medium zelf (de plaat), de concentratie, dat maakt de beleving anders dan de doorsnee Spotify stream waarop het nieuwste deuntje van (no offense) Coldplay te horen is. :)

[ Voor 48% gewijzigd door Cap op 09-09-2015 22:09 ]

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Cap schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:04:
[...]
Yep, als het diamantje niet conisch is heeft een slijprichting. Er vanuit gaande dat het diamantje (hopelijk ;)) netjes uitgelijnd op de cantilever gemonteerd zit moet deze dus parellel lopen aan de groef wanneer deze op de nulpunten van je protractor gezet wordt. Zit het cantilever een beetje scheef in het element gemonteerd dan komt je element dus een beetje scheef te staan.
dank voor je uitleg. Het gaat om een Denon DL103R.

Ik vermoedde het al maar ik wist dit ook niet helemaal zeker. Ik heb wel eens gelezen met microscoop foto's er bij dat soms diamantpuntjes scheef staan, vermoedelijk omdat de meeste mensen het element recht in de headshell monteren. Ik denk mischien is dit ook zoiets. Maar met mijn beperkte natuurkunde kennis denk ik dan nog steeds dat dat niet optimaal is, want als de cantilever iets scheef staat ten opzichte van de groef, zal de trilling naar de ene kant meer effect hebben dan de andere kant op. Wellicht verwaarloosbaar maar toch :9 .

Ik zal er nog eens goed naar kijken en experimenteren. Mischien dat ik het nog net even iets beter kan krijgen. Ondertussen ook genoeg uurtjes gespeeld dus als inspelen effect heeft, moet ik dat punt ondertussen ook bereikt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Cap schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:04:
[...]

Maar vooral het bewust bezig zijn met de apparatuur het zorgen dat het goed klinkt, het voorzichtig omgaan met het medium zelf (de plaat), de concentratie, dat maakt de beleving anders dan de doorsnee Spotify stream waarop het nieuwste deuntje van (no offense) Coldplay te horen is. :)
Ik heb hem ondertussen al een paar keer gequote in dit topic of andere versies van dit topic, maar ik moet dan altijd nog steeds aan deze quote denken, die ik tegenkwam op Discogs ooit:
I've basically discovered about myself that I'm really into procedural aspects of the activities I take part in. It may sound silly, but it's the process of carefully removing the record from its jacket touching only the edges, putting it on the spindle and using the brush to clean off the dust, carefully placing the tone arm, and then flipping it and repeating the whole process when I get to the end of Side 1...It's this process that physically connects me to the music.. I'm not a musician, but by taking such an active role in my enjoyment of music I feel partially responsible for its emerging from my speakers.

And the process takes on ceremonial qualities for me. Like a Japanese tea ceremony the actual act - playing music or pouring tea - can be treated as a mundane mechanical act of purely practical necessity and with a specific goal in mind, but dwelling on and appreciating the process enriches my enjoyment of the music.
1-op-1 herkenbaar voor mij dus.

• Vintage1967
Servor schreef op donderdag 10 september 2015 @ 07:43:
[...]

And the process takes on ceremonial qualities for me.

[...]
Mooie quote.
Minder poëtisch maar niet minder waar: voor mij is het vergelijkbaar met het roken van shag. Het hele ritueel er om heen maakt het zoveel 'echter' dan een peuk uit een pak. Bakje koffie en dan lekker relaxed een shagje draaien. Groot verschil is dat 'onze' verslaving de gezondheid niet schaadt :*) . BTW, roken doe ik al jaren niet meer ;) .

FF wat anders.
Weet iemand of er nog een Nederlands bedrijf is waar je een tester wetting agent kunt aanvragen? Ik heb het bij een Amerikaans bedrijf gedaan, maar na 1,5 maand nog niets ontvangen. Ik vind het een beetje zonde om 0,5 liter te kopen om een paar keer een paar milliliter te gebruiken.

• Servor
  • Niet online
Vintage1967 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:17:
[...]

Mooie quote.
Minder poëtisch maar niet minder waar: voor mij is het vergelijkbaar met het roken van shag. Het hele ritueel er om heen maakt het zoveel 'echter' dan een peuk uit een pak. Bakje koffie en dan lekker relaxed een shagje draaien. Groot verschil is dat 'onze' verslaving de gezondheid niet schaadt :*) . BTW, roken doe ik al jaren niet meer ;) .
Toch heb je wel een punt. We zijn tegenwoordig enorm gehaast en druk en wanneer we dat niet zijn, zitten we als een zombie achter een scherm. Het is, allemaal in mijn zeer persoonlijke en nederige mening, enorm belangrijk om ook dit soort 'rituelen' in je leven te hebben. Of het nu het drinken van thee, het luisteren (maar dan ook echt luisteren) van een plaat of desnoods het draaien van een shagje is. Het ritueel geeft waarde aan wat je doet.

Je kunt het ook vergelijken met het knutselen aan je brommer (vervangen door elke ochtend in je leasebak stappen) of sleutelen aan je PC (elke dag die console aanslingeren). Het houdt je creatief en bewust, ipv dat je slechts aan het consumeren bent.

• JayPe

JayPe

Ondertitel

:-)

Heerlijk die reacties.. 't is de ceremonie die 't allemaal maakt dat je 't mee maakt.

Nu is een bakkie pleur uit m'n Technivorm sowieso veel lekkerder dan een plasje Senseo, maar ook daar gaat de vergelijking goed op. Een druk op de knop op de automaat of met de piston machine, met vers gemalen bonen; count me in.

Anyweetjes:
Ben inmiddels aan het ruimen in de woonkamer, en krijg (helaas) geen plekje op hoogte zodat de kids er niet bij kunnen én in de buurt van de versterker. Wèl op een meter of 5 afstand.
Is het een idee om een lange RCA kabel te gebruiken, en waar plaats ik deze dan? Ik neem aan dat aan de versterkte zijde ( na de pre-amp ) het beste is, ook omdat de ground dan niet verlengt hoeft te worden.

Ennuh: is alles goud wat er blinkt?

http://www.bol.com/nl/p/h...5-meter/9200000018979253/

http://www.bol.com/nl/p/p...5-meter/9200000018418200/

http://www.bax-shop.nl/tu...a-male-2x-rca-male-5-00-m

[ Voor 4% gewijzigd door JayPe op 10-09-2015 14:00 ]

• mr_petit
Vintage1967 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:17:
[...]
FF wat anders.
Weet iemand of er nog een Nederlands bedrijf is waar je een tester wetting agent kunt aanvragen? Ik heb het bij een Amerikaans bedrijf gedaan, maar na 1,5 maand nog niets ontvangen. Ik vind het een beetje zonde om 0,5 liter te kopen om een paar keer een paar milliliter te gebruiken.
Destijds deed airproducts daaraan, die hebben heel veel soorten wettingagents.
Ik kreeg destijds gewoon de 5 flesjes thuis van de soorten die ik had aangevraagd.
Maar dan praat ik over 9 à 10 jaar geleden, toen was ik daarmee bezig.

• Servor
  • Niet online
Yes, post uit Japan. Zonder andere bijkomende kosten afgeleverd aangezien de verzender een waarde van 20 euro had genoteerd. Meevaller dus.

Items as promised, zeggen ze dan. Niets gelogen van de NM status. Deze gaan mee het graf in, zeg maar ;). Even opzetten en genieten.

• Soundman12
Dan heb je idd wel geluk gehad, en daarnaast zijn het used platen. De echte waarde van 1 plaat is misschien een paar euro aan materiaal. De rest van het bedrag is wat iemand er voor waarde aan hecht :)=

• Vintage1967
mr_petit schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:56:
[...]

Destijds deed airproducts daaraan, die hebben heel veel soorten wettingagents.
Ik kreeg destijds gewoon de 5 flesjes thuis van de soorten die ik had aangevraagd.
Maar dan praat ik over 9 à 10 jaar geleden, toen was ik daarmee bezig.
Thanx. Dat is waar ik ze ook nu heb aangevraagd.
Afijn, nog maar een poging wagen.

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik vindt het luisteren naar vinyl idd een veel fijnere en rustgevende ervaring. Je luistert meer. Tegenwoordig zijn we met de skip functies van digitale muziek zo verwend dat we 3/4 van een album niet eens meer luistern. M'n lp's luister ik lekker van begin tot einde en ik hoor iedere keer weer nieuwe dingen en dat is voor mij het ultieme luistergenot, nummers die je al jaren kent toch weer opnieuw ontdekken.

Making an ass of myself since the 70's

• Vintage1967
Zelf heb ik die van Bax-shop, maar dan van 2 meter,
Ik ben er tevreden over en heb geen enkele ervaring met een kabel van 5 meter.
Die eerste van Bol is een prachtige dropveter. Zou ik niet doen tenzij het de laatste kabel in de stad is en er de eerstkomende week geen meer geleverd worden :P .
En er zijn gegarandeerd betere kabels en connectoren.

De mooiste is natuurlijk de kabel waarvan het zilver door elfen bij volle maan bewerkt is.
Dat weet iedereen in audioland :Y .

• mr_petit
Vintage1967 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:19:
[...]

Je zou het ook bij DOW kunnen proberen. Dat is een andere grote leverancier. Die maken onder andere Tergitol (veel varianten) wat je wel eens in receptjes tegenkomt.
En maken volgens mij ook Triton X-100, en dat ben ik ook wel eens tegengekomen.
(dat zijn allemaal merknamen voor specifieke chemische stoffen)

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 10-09-2015 20:35 ]

• Shaggy
  • Laatst online: 28-09 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Vintage1967 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:28:

De mooiste is natuurlijk de kabel waarvan het zilver door elfen bij volle maan bewerkt is.
Dat weet iedereen in audioland :Y .
Idd, dit soort kabels en aanverwante ;)

http://myfeedly.net/2015/...-cable-and-look-inside-2/

Making an ass of myself since the 70's

Vintage1967 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:19:
[...]

Gaat niet meer werken, is vorig jaar ook al een aantal maal geprobeerd en dat doen ze niet meer. Zie vorige deel van dit topic. Duur hoeft het niet te zijn, je hebt per keer maar heel weinig nodig:

http://www.hetbeeldgebouw...ptuur-120ml-wetting-agent
JayPe schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:57:

Ben inmiddels aan het ruimen in de woonkamer, en krijg (helaas) geen plekje op hoogte zodat de kids er niet bij kunnen én in de buurt van de versterker. Wèl op een meter of 5 afstand.
Is het een idee om een lange RCA kabel te gebruiken, en waar plaats ik deze dan? Ik neem aan dat aan de versterkte zijde ( na de pre-amp ) het beste is, ook omdat de ground dan niet verlengt hoeft te worden.

http://www.bol.com/nl/p/h...5-meter/9200000018979253/

http://www.bol.com/nl/p/p...5-meter/9200000018418200/

Ik zou die laatste nemen, goede prijs/kwaliteit verhouding. Wel de phono pre bij de platenspeler houden en het verlengsnoer aan de uitgang van de phono pre hangen, zo'n lange kabel tussen platenspeler en phono pre, dat gaat niet goed werken. ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Cap op 10-09-2015 21:18 ]

• Soundman12
Dat is helemaal een erg voorbeeld :D. De packages die geluid vervoeren worden echt niet vervormd op geluids niveau. (Slechte kabel kan natuurlijk nog steeds voorkomen maar dan vallen er stukken data/muziek weg of krijg je artifacten)

[ Voor 8% gewijzigd door Soundman12 op 10-09-2015 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:09

masauri

aka qwybyte

Ben men hele platenkast aan het nakijken en nog is aant opruimen.
Wat nieuwe aankopen erbij aan het zetten enz.
Ik ga morgen is op zoek naar een 20x20 doosje voor men 7" singles.
En een ophangsysteem voor enkele heb ik ook al besloten te kopen.

Maar wat ik nu nog zoek zijn goede gatefold hoezen voor 2LP's.
Ben het beu ze in kleine hoezen voor 1LP te stoppen.
Ik kwam al op http://www.walvisproducts...1mhRkWL0KydSzcaAubI8P8HAQ uit, maar heeft iemand nog andere suggesties?

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:35

Wimmel

Hello

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 23:56
masauri schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 21:36:
De hema heeft leuke grijze antraciete bakjes van vilt. Daar heb ik mijn singles nu in staan. Stevig en toch subtiel

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

loewie1984 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 22:38:
[...]

De hema heeft leuke grijze antraciete bakjes van vilt. Daar heb ik mijn singles nu in staan. Stevig en toch subtiel
Oh das een goeie! Voorlopig al action, blokker, Casa opstaan maar ik voeg Hema dan gelijk toe!

Verwijderd

masauri schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 21:36:
En een ophangsysteem voor enkele heb ik ook al besloten te kopen.

Maar wat ik nu nog zoek zijn goede gatefold hoezen voor 2LP's.
Ben het beu ze in kleine hoezen voor 1LP te stoppen.
Ik kwam al op http://www.walvisproducts...1mhRkWL0KydSzcaAubI8P8HAQ uit, maar heeft iemand nog andere suggesties?
De hoezen van walvis products zijn super. Lekkere dikke heldere hoezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Vraagje.
Op een van mijn albums zit een lelijke kras. De naald slaat niet over en blijft niet hangen.
De kras is goed zichtbaar en voelbaar en natuurlijk hoor je een tik.
Hoe schadelijk is dat voor de naald? Die is nl. net nieuw.
Kan ik hem gewoon lekker draaien of wordt het een enkeltje rolcontainer :'( ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 10:43
JayPe schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:57:
:-)
Heerlijk die reacties.. 't is de ceremonie die 't allemaal maakt dat je 't mee maakt.

Wèl op een meter of 5 afstand.

Gewoon een goede RCA kabel kopen voor die 5 meter. Die heb ik ook hier liggen in de ruimte onder de plint van de houten vloer. Hier heb ik zelfs 2 stukken van 3 meter liggen omdat 5 meter net te kort was. ;)

En gewoon aansluiten zoals eerder al gezegd. platenspeler -> pre amp -> versterker line in.

[ Voor 7% gewijzigd door Bestla op 13-09-2015 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal platen (jaren '80) die DMM zijn: Direct Metal Master. Ze klinken stuk voor stuk belachelijk goed, kraakheldere sound.
Afbeeldingslocatie: http://www.trademarkia.com/logo-images/teldec-telefunkendecca-schallplatten-gmbh/d-m-m-direct-metal-mastering-73416752.jpg
Zoals deze, de soundtrack van Cobra :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ij9ixwG.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
DMM's heb ik ook wel.

Lastig te zien, maar het is in de mastercut ingegraveerd:

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/651962a4474812abd2442d7286828772.jpg

Maar het staat dus nergens op de hoes of op het label...

M'n eerste zelf uitgevoerde retip is overigens ook een feit!
Het is geen echte retip, eerder een transplantatie. Ik heb een AT naald van de ene naaldhouder naar de andere naaldhouder overgezet.
Een nude square shank elliptische naald van een at-12xe (ik kon er weer eentje voor een koopje (30 euro) krijgen, en die heb ik op een naaldhouder van een at-14sa (die absoluut niet meer verkrijgbaar is) gezet.
De naaldjes zitten met een klein schroefje vast. Echter moet je bij het monteren wel een soort van voorspanning op het naaldje zetten, anders is de compliantie veel en veel te laag. Dat heb ik maar gedaan door een wattenstaafje af te knippen en het holle buisje over de naald te schuiven en dan met m'n vinger een beetje aandrukken tijdens dat ik het schroefje aandraai...
Bij AT hebben ze hier natuurlijk een mooi montagehoudertje voor. Als je dit fout doet breekt het naaldje uiteraard.

Het voelt nu qua compliantie goed. Ik test het ooit nog wel.

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/d969311c117a212a1dad8f2f60d98464.jpg

Links de nieuwe at-12xe naald op de at-14sa houder, en rechts een originele at-14sa (die ik ook heb en nog als nieuw is gelukkig. (als de cantilevers scheef lijken te staan, dan komt dat door het perspectief van de camera (macro opname)

Je kan aan de taps toelopende cantilever zien dat de at-14sa wel een klasse boven de at-12xe staat. De cartridge zelf vind ik ook beter klinken. De at-10 body (waar normaal een at-12xe op zit) is dus imho iets minder goed dan de at-13/14/15 bodies. (dat vergelijk kan ik nu ook maken, met dezelfde naald ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Das wel cool gedaan, mr_petit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Ik heb denk ik al ff geen update meer gegeven van mijn recente aankopen, dus bij deze:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/uw_L7mSwJiifLYSwkCy7nrEc2r4=/fit-in/446x446/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-2014758-1357910894-1214.jpeg.jpg
http://www.discogs.com/Va...k-Its-Hot/release/2014758
Ik ben volop op zoek naar relaxte muziek met een zomers tintje, dus deze leek me er wel bij te passen. Voor maar 2 euro in Maastricht (Kinsum) gekocht. Klinkt goed, nu de bijhorende film nog!

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/IhScw3gxTHLqvWV6155H7-N2aEk=/fit-in/600x616/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-6265735-1415144402-9828.jpeg.jpg
Deze heeft goeie tracks van S&G, met die sound of silence als afsluiter van de eerste kant, is het puur genieten!

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/hz5dDb-b1fjmAQ8jAgRBwpf9Vvg=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb()/discogs-images/R-3953840-1351603672-2987.jpeg.jpg
Na de Duyster. Sessions lp op zoek naar meer relaxte muziek deze op aanraden gekocht. Zeer zeker de moeite, en relaxt genieten. Beter dan zijn laatste album blijkbaar die je nu meer tegen komt.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/9mnqPjY2DpIhQaO8_K2wJlPc4yk=/fit-in/350x350/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-4694656-1372495474-7480.jpeg.jpg
http://www.discogs.com/Ed...Your-Love/release/4694656
Men lief is er enorm fan van, gaan 31 oktober ook naar een concert van hun. De cover vind ik zelf enorm prachtig! Dus deze ook maar is gekocht toen ze een iets mindere periode had. Het heeft haar er helemaal bovenop gebracht toen O-)

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/6s6jQG87UD0IlIAbc9JkmmIBeKE=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb()/discogs-images/R-447493-1114790391.jpg.jpg
http://www.discogs.com/Fi...Widescreen/release/447493
We gingen naar antwerpen, gelijk een paar platenzaken bezocht en heb er gevonden wat ik zocht. Waaronder deze voor mijn sensation collectie.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/uAqgSbOXyfPfXW8tTTClbUW9Mec=/fit-in/600x600/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-3183082-1341588965-5830.jpeg.jpg
http://www.discogs.com/Si...tral-Park/release/3183082
Stond al langer op mijn verlanglijst, heerlijk genieten en relaxen met hun live concert. Beste lp van hun vind ik persoonlijk.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/HYZwoF00L3T-xPLY3ZXNAd2q8Vw=/fit-in/300x299/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-7344020-1439381905-8093.jpeg.jpg
http://www.discogs.com/Ma...Of-Arabia/release/7344020
Ik ben een grote fan van de film, en ik kwam deze als de re-isseu tegen in een platenzaak in antwerpen. Na navraag de orginele eerste genomen :) In mijn wenslijst staan oa ook nog de lp's van ben hur enz. dus dat past in hetzelfde straatje :)

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/my4-MXJije4c5LxtsluARX-DiuY=/fit-in/600x608/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-3439486-1429819498-5569.jpeg.jpg
http://www.discogs.com/He...ocus-Kwak/release/3439486
Ach, iets uit mijn jeugd, toen ik nog "jong" was. Iedereen kent wel het liedje uit de tv serie " ik ben vandaag zo vrolijk", maar weinigen kennen het gehele verhaal. Hoewel ik de mp3's vind ik het ook belangrijk deze op lp te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie aanwinsten Masauri... Ik heb ook een nieuwe aanwinst gedaan, eigenlijk vloeken in de kerk want het is een CD... Het betreft Pater Moeskroen - Nooit van gehoord? (Wel 'ns van geroken ja. Telt dat ook?):
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/nooit-van-gehoord_zpshkkmp29e.jpg

Nooit van gehoord? (Wel 'ns van geroken ja. Telt dat ook?) is de tweede CD van Pater Moeskroen, is in eigen beheer uitgebracht en is lastig te vinden... Nu nog het eerste album van Pater Moeskroen vinden (Alle 7 tips) en dan is de collectie zeldzame objecten van Pater Moeskroen compleet...

Pagina: 1 ... 14 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.