Nou ben ik benieuwd hoe Marco 'm aangesloten heeft op de omvormer.[BoSS] schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:24:
Na een hele tijd meegelezen te hebben op dit forum en een hoop gelezen te hebben over zonnepanelen en omvormers in het algemeen (en ook ingeschreven te zijn voor de SamenZonneEnergie inkoopactie Zuid-Holland via MetDeZon, weinig goede ervaringen mee!) eindelijk de knoop doorgehakt over zonnepanelen op ons dak.
Het zijn 20x Solar Frontier SF170-s panelen (3400Wp) geworden op een 3000 Watt omvormer (maximaal 3200W) op ons ZZO-dak (helling 54 graden). Beetje ondergedimensioneerd maar dat moet geen probleem zijn![]()
Zonnepanelen zijn vandaag geleverd en gemonteerd door Imholz; erg tevreden met de communicatie, ervaring, snelheid en prijs van dit bedrijf! En een hele nette montage! Dank hiervoor Marco :-)
Nu benieuwd wat ze gaan opleverenFoto hieronder, publieke SolarMan gegevens volgen nog!
[afbeelding]
Hopelijk voor jou als stringen van 3*4 en 2*4. Op MPPT1 en MPPT2
Dit i.v.m. koude winters en hoge voltage.
Bij mij heeft ie 'm als 2*5 per MPPT.
Als het bij mij kouder is dan -10 en de zon klapt er vol op, dan zou de voltage nog wel eens over de 590 volt kunnen gaan en daar wordt mijn omvormer niet blij van.