Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 100 Laatste
Acties:
  • 860.606 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
AppieNL schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 20:47:
Utrecht idd, in de buurt voor heel Nederland en vooral voor mij :P
utecht is de meest logische plek qua bereikbaarheid voor heel nederland inderdaad, maarja wijnegem is volgens mij ook niet echt een bereikbare plaats voor heel belgie..

dan kan je hem net zo goed in bataviastad ofzo dumpen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 23:25
Wat ook niet logisch is, is dat Duitsland iets van 20-30 shops heeft en Nederland nul, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 17:48
mschol schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:22:
[...]

utecht is de meest logische plek qua bereikbaarheid voor heel nederland inderdaad, maarja wijnegem is volgens mij ook niet echt een bereikbare plaats voor heel belgie..

Wijnegem is eerder een compromis locatie denk ik, daardoor kan Lego ook een deel van Nederland, de Kempen en Limburgse regio bedienen.

Nuja, ik woon tegen Brussel en een pand in het centrum zou niet gemakkelijker te bereiken zijn dan Wijnegem vrees ik. Tenzij het dicht bij een treinstation zou liggen. In de periferie zie ik ook niet meteen opties, aangezien de R0 nu al verzadigt is.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Kapoen schreef op zondag 5 februari 2017 @ 07:30:
[...]

Wijnegem is eerder een compromis locatie denk ik, daardoor kan Lego ook een deel van Nederland, de Kempen en Limburgse regio bedienen.

Nuja, ik woon tegen Brussel en een pand in het centrum zou niet gemakkelijker te bereiken zijn dan Wijnegem vrees ik. Tenzij het dicht bij een treinstation zou liggen. In de periferie zie ik ook niet meteen opties, aangezien de R0 nu al verzadigt is.
Er was een gerucht dat in 'uplace' (in machelen) een lego-store zou komen, maar ik vind er niet direct iets meer van terug... zal in het lokale nieuws gestaan hebben denk ik, hoeveel dat er van waar zal zijn is afwachten

[ Voor 6% gewijzigd door roeleboel op 05-02-2017 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
roeleboel schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:40:
[...]

Er was een gerucht dat in 'uplace' (in machelen) een lego-store zou komen, maar ik vind er niet direct iets meer van terug... zal in het lokale nieuws gestaan hebben denk ik, hoeveel dat er van waar zal zijn is afwachten
In theorie is dat hoekje van de ring bereikbaar ja, maar toch hoop ik dat het Uplace winkelcentrum er nooit komt. In de praktijk zit het verkeer er nu al dagelijks vast, en dan moeten er op enkele kilometers afstand nog een groot voetbalstadium en een ander winkelcentrum bijkomen 8)7 Ik denk ook niet dat Lego opties neemt op zo'n (voorlopig) papieren projecten.

on topic: per toeval was ik afgelopen week aan het twijfelen om morgen al dan niet naar de winkel te Wijnegem te rijden. Ik had gehoopt dat het Paasvignette setje al beschikbaar zou zijn, omdat ik 'ergens' had gelezen dat 'iemand' ze al had gekocht in één of andere Amerikaanse winkel. Volgens bouwsteentjes.info zou deze set pas vanaf maart verkrijgbaar zijn. bron
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2017/02/lego-40237-easter2.jpg
Eigenlijk niets speciaals qua onderdelen, maar weer een goede toevoeging aan de park set van verleden jaar, net zoals de Valentijnsset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
AppieNL schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:30:
Wat ook niet logisch is, is dat Duitsland iets van 20-30 shops heeft en Nederland nul, maar ja.
En ze hebben ook nog eens lagere prijzen (meer dan BTW-verschil).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Señor Sjon schreef op zondag 5 februari 2017 @ 15:41:
[...]

En ze hebben ook nog eens lagere prijzen (meer dan BTW-verschil).
En die prijsverschillen liggen er volgens Lego medewerkers (heb ze ooit eens gemaild) ook aan dat er meer shops zijn en dat de opslag en distributie daardoor veel goedkoper is... Beetje kip / ei verhaal dus

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:04
mschol schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:22:
[...]

Dan stem ik toch voor Bataviastad...loop afstand >:)

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

hansie_k schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 08:49:
[...]

Dan stem ik toch voor Bataviastad...loop afstand >:)
Ik zou meer gokken voor Brabant. Dat is beter bereikbaar vanuit Belgie.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:13
Ik ga zondag naar het Legio museum in Grootegast. Is het verstandig om al mijn bankpasjes thuis te laten of is er geen shop bij aanwezig?:)

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Valt het meer mensen op dat setjes weer wat algemener verkrijgbaar zijn nadat in 2016 ongeveer alle modulars e.d. via S@H gekocht moesten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
Señor Sjon schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:35:
Valt het meer mensen op dat setjes weer wat algemener verkrijgbaar zijn nadat in 2016 ongeveer alle modulars e.d. via S@H gekocht moesten worden?
Ik heb vrijwel al mijn modulars via de Intertoys/Bart Smit/ToysXL gekocht (tijdens 15 of 20% acties) dus ik herken me er niet echt in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die waren toen altijd permanent uitverkocht. :P Ik kwam ze online in ieder geval nauwelijks tegen. Er was eind 2015 beleid opgedoken om exclusives in eerste instantie meer bij de Lego shops zelf te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Met het verschijnen van de nieuwe trailer voor de vijfde PotC film kunnen we weer gokken ivm de bijhorende set die zal verschijnen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PbSzR7E.jpg
Het is mogelijk dat het linkse schip uitgebracht wordt, aangezien deze al gelekt werd:
Afbeeldingslocatie: http://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2017/01/wp-1485277855282.jpg
Moesten we het linkse schip krijgen vraag ik me toch af hoe je zo'n verweerde, uitgerafelde look opbouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
De Rikster schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:53:
[...]

Ik heb vrijwel al mijn modulars via de Intertoys/Bart Smit/ToysXL gekocht (tijdens 15 of 20% acties) dus ik herken me er niet echt in.
Gewoon in een lokale winkel; welke sets hebben we het dan over? Online kijk ik geregeld of ik een modular kan kopen, maar degene die ik op het oog heb is eigenljik nooit voorradig; wel in het assortiment blijkbaar. In de winkels zelf zie ik de Mini Cooper e.d. veelvuldig aangeboden worden, maar de gewenste modular buildings niet. Anders had ik allang de 15% korting gepakt die er momenteel is bij Intertoys.

Ik wacht dus maar weer braaf op een dubbele VIP actie bij S@H :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 10:53
patricks8 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:21:
Ik ga zondag naar het Legio museum in Grootegast. Is het verstandig om al mijn bankpasjes thuis te laten of is er geen shop bij aanwezig?:)
neen natuurlijk niet thuislaten:) je ondersteund het museum er mee.

maar er is een kleine winkel bij met redelijke prijzen niet heel bijzonder.
vorige keer hadden ze wel boc doosjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
Gim schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:33:
[...]

Gewoon in een lokale winkel; welke sets hebben we het dan over?
Uit mijn hoofd, brick bank, detective office, pet shop en parisian restaurant komen bij die winkels vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:13
leosand schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:19:
[...]

neen natuurlijk niet thuislaten:) je ondersteund het museum er mee.

maar er is een kleine winkel bij met redelijke prijzen niet heel bijzonder.
vorige keer hadden ze wel boc doosjes.
Als er wat leuks tussen zit koop ik zeker wat.. alleen hoop ik dat ze niet te veel leuks hebben :P

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
patricks8 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 22:21:
[...]

Als er wat leuks tussen zit koop ik zeker wat.. alleen hoop ik dat ze niet te veel leuks hebben :P
Vergelijk vooral goed de prijzen, dat helpt tegen impulsaankopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Wie zei ook alweer dat modulars verslavend kunnen werken? :-p

Het Detective Bureau besteld bij Brickshop. Dat terwijl ik toch had voorgenomen om 1) te wachten en 2) palace cinema (oudste) of parisian restaurant (mooiste) te kopen.

Maar ben er blij mee. Lijkt me een onwijs mooie set met veel details :-) Gaat mooi staan bij de Pet Shop. Of het zich leent voor een Gotham City, gezien mn legio aan batman mini figs? ;-) Het licht maar dimmen voor een grimmige sfeer :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 17:16
Ik heb recent enkele Star Wars lego sets cadeau gekregen. Ik zou ze willen opstellen in een kleine HT ruimte die ik aan het bouwen ben.
Nu zag ik laatst op een Lego event een heel landschap met base plates en bergjes etc in woestijnzand-kleur. Dat lijkt me ideaal om enkele kleine sets in op te stellen (zodat de minifiguuurtjes wat steviger staan).
Weet iemand welke kleur uit het Lego gamma hier juist voor gebruikt wordt en of er echte base-plates in die kleur bestaan (is dat 32x32?)?

Edit: Als ik in het Engels zoek dan vind ik ze onder "sand base-plate". Maar in de Belgische lego shop zijn die niet te vinden, enkel in de USA. En een 16x32 zou me ook beter uitkomen.

[ Voor 16% gewijzigd door RikHouben op 09-02-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 16:18
RikHouben schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:17:
Ik heb recent enkele Star Wars lego sets cadeau gekregen. Ik zou ze willen opstellen in een kleine HT ruimte die ik aan het bouwen ben.
Nu zag ik laatst op een Lego event een heel landschap met base plates en bergjes etc in woestijnzand-kleur. Dat lijkt me ideaal om enkele kleine sets in op te stellen (zodat de minifiguuurtjes wat steviger staan).
Weet iemand welke kleur uit het Lego gamma hier juist voor gebruikt wordt en of er echte base-plates in die kleur bestaan (is dat 32x32?)?
Dat is de kleur: Tan ( Brick-yellow )

Lego 10699 Classic zandkleurige 32 x 32 grondplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Thanks!
Ik zal eens naar de 16x32 zoeken ook dan. En dan een hoop blokjes kiezen om wat landschap toe te kunnen voegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
RikHouben schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:29:
[...]

Thanks!
Ik zal eens naar de 16x32 zoeken ook dan. En dan een hoop blokjes kiezen om wat landschap toe te kunnen voegen. :)
er bestaat ook een zandkleurige plaat met wat hoogte erin, zat volgens mij bij die pharaoh serie

die is dark tan, dat wil je vast niet: http://www.bricklink.com/...PG.asp?P=51542&colorID=69

[ Voor 12% gewijzigd door mschol op 09-02-2017 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Nee, dis is nog groter dan een 32x32 en het profiel dat er in zit is niet zo interessant.
Toch bedankt voor het opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
Voor mijn zoontje maar eens de Ninjago dvd's opgepikt. Nu blijken die dingen niet Nl's gesproken te zijn (itt tot Cartoon Network).
Dat is wel een misser van Lego hoor.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaBliss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-06-2024
Hier de 16x32 (kleur; Tan)

http://www.bricklink.com/...5BBaseplate%5D#T=S&C=2&O={%22color%22:2}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Hey bedankt! Precies wat ik nodig heb. De 32x32 past net niet op het schap dat ik gemaakt heb.
Ik moet in het weekend eens wat tijd op bricklink gaan spenderen denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 18:58
Cobb schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 20:45:
Voor mijn zoontje maar eens de Ninjago dvd's opgepikt. Nu blijken die dingen niet Nl's gesproken te zijn (itt tot Cartoon Network).
Dat is wel een misser van Lego hoor.
De eerste 3 seizoenen staan (of stonden, ik weet de huidige stand van zaken niet) op Netflix, NL gesproken.

Ik heb de DVDs ook gekocht, ik vond het ook jammer dat er geen NL audiotrack bij zit, dit is overigens ook het geval met bv de Lego Scooby Doo en andere Lego DVDs. Voor mijn dochter geen probleem aangezien zij kan lezen, maar mijn 2 jongens zijn beide 4 dus lezen is nog niet echt een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 18:23

GeeBee

Oddball

Klopt precies, want de Kijkwijzer geeft [6] aan ;)

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/0/4/7/1/9200000063421740.jpg

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Mogelijke spoiler of gewoon fake, een box art foto van de Fishing Store ideas set. Gelekt via Reddit.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.reddituploads.com/a685f9ba1f874dfd86a80086b1f55a21?fit=max&h=1536&w=1536&s=366adc802ee06572c67e43ffcbd68d12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTVDKTW
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 05:30
Kapoen schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:44:
Mogelijke spoiler of gewoon fake, een box art foto van de Fishing Store ideas set. Gelekt via Reddit.
spoiler:
Dan lijkt die nog best aardig op het originele idee: https://ideas.lego.com/projects/124448

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Idd, ik weet niet zeker of ik hem haal, maar ik vind het wel een mooie set als dit hem wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:44:
spoiler:
zo jammer dat ik hem niet bij andere sets goed kan passen, al denk ik wel dat hij er komt als hij uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sangre
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 13:34
De een vindt de Brickheadz helemaal niets, de ander juist wel.

Mocht je tot de laatste behoren, ze zijn nu in de VIP presale :)

Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Gister 3 mooie grote bakken lego opgehaald via Marktplaats in hele goede staat voor een prikkie.

Voornamelijk veel city spul.

O.a. De Spiderman train rescue 4855
Coast Guard Ship en Toren 7739
Police station 7744-1
En het Dubbeldekker vliegtuig 3451

+ echt nog veel meer, maar dit zijn de wat grotere sets. Lekker bouwen met mijn zoontje :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
BillSpaarbank schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:16:
Gister 3 mooie grote bakken lego opgehaald via Marktplaats in hele goede staat voor een prikkie.
En wat betaal je daar nu voor, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
AppieNL schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:16:
Idd, ik weet niet zeker of ik hem haal, maar ik vind het wel een mooie set als dit hem wordt.
Ligt heel erg aan de prijsstelling natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:04:
[...]

En wat betaal je daar nu voor, als ik vragen mag?
Ik heb er 105 euro voor betaald. Tussen de 8 en 11 kilo denk ik.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
BillSpaarbank schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:05:
Ik heb er 105 euro voor betaald. Tussen de 8 en 11 kilo denk ik.
Dat is erg netjes inderdaad!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 20-09 17:49
Hoppa, hij ligt ergens al in het schap!
Lego 75144

De nieuwe Star Wars UCS Snowspeeder 75144.

[ Voor 13% gewijzigd door Haay op 15-02-2017 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Hij is wat kleiner, maar wel meer up-to-date qua bouwtechnieken. Grotere ramen bv. En omdat ik de 10129 nooit heb gehad ben ik blij met deze 'remake' die binnenkort uit gaat komen. :)

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Met de komst van de snowspeeder wederom bevestiging dat de idiote prijzen van de oudere stukken weinig realistisch zijn. Kon zeg maar de oude snowspeeder voor 700 euro kopen blij dat ik niet toegegeven heb, hoewel het 1 van mijn favoriete voertuigen is...

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

• Señor Sjon
Er zit 14 jaar tussen de modellen...

Nothing beats the original. ;) Gisteren filmpjes van bv de F40 en de Kever gekeken en voor mijn gevoel wordt nu veel makkelijker een set unieke blokjes gemaakt om problemen op te lossen die vroeger met bouwtechnieken werden opgelost. Dat vind ik wel erg jammer. Zo gaat het soms meer op modelbouw dan Lego lijken.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Daar heb je wel een punt @Señor Sjon, maar vaak zijn die onderdelen wel 'nodig' voor modelspecifieke eigenschappen. En moet zeggen dat ik ze ook vooral als display model gebruik. De Kever staat bij ons beneden op een best prominente plek te shinen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Señor Sjon
Ik heb alleen de T1 met de Black Friday deal van S@H. Maar om even in 1x de Cooper (2014), F40 (2015), Caterham (IDEA) en Kever (2016) te kopen, is toch best wel wat centjes. Ik verwacht dat de Cooper er dit jaar uitgaat, maar het is een iconisch karretje en de T1 loopt ook al heel lang. Dan zou ik eerder de F40 verwachten, maar die wordt deze zomer pas 2 jaar oud. Aangezien de Caterham een Idea set is, gaat die misschien nog wel als eerste.

En ik wil ook een 35" 1440p G-Sync monitor. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 16-02-2017 10:36 ]

• De Rikster
Wom schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:13:
Daar heb je wel een punt @Señor Sjon, maar vaak zijn die onderdelen wel 'nodig' voor modelspecifieke eigenschappen. En moet zeggen dat ik ze ook vooral als display model gebruik. De Kever staat bij ons beneden op een best prominente plek te shinen.
En toch geloof ik het ook als ze zouden zeggen dat het een 2CV is.

Qua gelijkenis met het origineel vind ik de T1 en de Mini toch een vele malen betere benadering dan de Kever.

• AppieNL
Señor Sjon schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:00:

Nothing beats the original. ;) Gisteren filmpjes van bv de F40 en de Kever gekeken en voor mijn gevoel wordt nu veel makkelijker een set unieke blokjes gemaakt om problemen op te lossen die vroeger met bouwtechnieken werden opgelost. Dat vind ik wel erg jammer. Zo gaat het soms meer op modelbouw dan Lego lijken.
Voor de Kever zijn idd wel wat nieuwe stukjes gemaakt zoals de wielkasten maar dat mag ook niet echt een naam hebben imo, maar sowieso de F40 zit juist boordevol bouwtechnieken met gewoon Lego die je normaal alleen bij Technic ziet. Dat allemaal om het op te lossen met bestaande onderdelen. Ok, het heeft een custom raam (nu ook gebruikt in een andere set), maar dat is niet een probleem ontwijken (raamstijltjes is zo gedaan), maar gewoon kiezen voor een mooiere oplossing net zoals de Ferrari velgen.

• Señor Sjon
Aan het eind van de S@H filmpjes zie je vaak een plankje met unieke onderdelen en die was een stuk groter bij de Kever.

@De Rikster
In feite is de Technic Porsche ook een geëvolueerde Kever. :P

[ Voor 24% gewijzigd door Señor Sjon op 16-02-2017 10:46 ]

• Kapoen
Waar ik als AFOL-er hard heb aan moeten wennen toen ik terug opnieuw begon te bouwen waren niet zozeer de nieuwe bricks, maar dat alles er zo 'studless' uit moet zien tegenwoordig.

Een mooi voorbeeld zijn al de youtube filmpjes van stadslayouts waarbij iedereen massaal 'stoeptegels' legt om toch maar al de studs weg te werken, naar voorbeeld van de modular gebouwen natuurlijk.

• AppieNL
Señor Sjon schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:45:
Aan het eind van de S@H filmpjes zie je vaak een plankje met unieke onderdelen en die was een stuk groter bij de Kever.
Zoals? De wielkasten en de tiles die aan 1 kant rond zijn staan me bij.

En dan nog staat er een F40 waar je bewering niet voor op gaat.

Lego denkt na 2003 hopelijk wel 2x na namelijk voordat ze hun onderdelen pallet gaan verzadigen met onzin voor een quick fix.

[ Voor 30% gewijzigd door AppieNL op 16-02-2017 10:51 ]

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

weet niet of dit de plek is; maar zijn er (nld) lego-webshops bekend die paypal als betaal middel accepteren?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Señor Sjon schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:00:

Nou nothing beats the orginal....toch wel een heel groot verschil tussen de x-wing in goede zin van de laatste versie. Ik snap overigens waarop je doelt met de 14 jaar maar was meer in het licht van mensen die pas recent zijn ingestapt in de wereld van Star Wars UCS. Een goed uitgeruste winkel in het zuiden des lands biedt nu een nieuwe Falcon aan voor slechts 5675 euro en durft het ook nog een "speciale actie" te noemen, dit terwijl de geluiden van een nieuwe MF 2e helft 2017 hard doorklinkt...

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Señor Sjon schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:35:
Ik heb alleen de T1 met de Black Friday deal van S@H. Maar om even in 1x de Cooper (2014), F40 (2015), Caterham (IDEA) en Kever (2016) te kopen, is toch best wel wat centjes. Ik verwacht dat de Cooper er dit jaar uitgaat, maar het is een iconisch karretje en de T1 loopt ook al heel lang. Dan zou ik eerder de F40 verwachten, maar die wordt deze zomer pas 2 jaar oud. Aangezien de Caterham een Idea set is, gaat die misschien nog wel als eerste.
Eind dit jaar zal er zeer zeer waarschijnlijk een Expert Creator auto uitgaan. Het zal er om gaan spannen of dat de VW T1 Camper of de Mini Cooper zal zijn. De VW T1 draait al mee sinds 2011 en dat is bovengemiddeld lang voor een Lego model. Aan de andere kant schijnt de T1 nog altijd beter te verkopen dan de Mini Cooper (uit 2014), hoewel dat voor een deel ook zal liggen aan speculanten die verwachten dat de T1 er spoedig uit zal gaan en dan in waarde zal stijgen.

Ook moet LEGO licentie betalen aan de rechthebbende, en de licentie voor Volkswagen loopt sowieso wel vanwege de VW Kever. Kan voor LEGO handiger uitpakken om dan de Mini Cooper te beëindigen zodat ze daar geen licentie meer voor hoeven te betalen, aan ... BMW ? Ferrari is ook een vaste partner van LEGO, met meerdere grote en kleine sets met het steigerende paard. Dus de F40 zie ik nog niet zo snel al met pensioen gaan. Zeker nu het raam van de F40 ook in een andere nieuwe set gebruikt wordt en de productie-mal voor dat raam dus meer gebruikt wordt.

Tja, en dan de Caterham Seven ... Ik heb hem toevallig deze maand gebouwd en vind hem prachtig! En geen stickers maar alles geprint! Dat (en de wat luxere doos en handleiding) maakt hem wel relatief wat duurder, maar echt een must-have voor wie deze serie LEGO auto's spaart (ik dus :9 ). De vorige Ideas sets WALL-E en Doctor Who hebben beiden ruim een jaar in de winkel gelegen, terwijl Maze na 8 maanden al weer eruit ging. Dat heeft dus te maken met hoe goed een set verkoopt. De Caterham is relatief duur als je hem vergelijkt met de F40 of Mini Cooper, waar je bij de Caterham voor bijna hetzelfde bedrag minder Lego blokjes krijgt. Daarbij kun je de Creator Expert sets soms ook nog eens in de aanbieding vinden bij Intertoys o.i.d. terwijl Ideas sets niet eens bij reguliere speelgoedwinkels verkocht worden. Dat allemaal meegenomen hebbende denk ik dat de kans vrij groot is dat de Caterham eind 2017 / begin 2018 uit de verkoop gaat.

• Señor Sjon
Klopt, dat zijn mijn verwachtingen ook, hoewel ik denk dat de Caterham er voor 2018 al uit is. Ferrari sets zijn in de regel niet jaren te koop, maar worden vrij regelmatig ververst. Daarom verwacht ik dat de F40 er niet heel lang meer in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Kapoen schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:48:
Waar ik als AFOL-er hard heb aan moeten wennen toen ik terug opnieuw begon te bouwen waren niet zozeer de nieuwe bricks, maar dat alles er zo 'studless' uit moet zien tegenwoordig.

Een mooi voorbeeld zijn al de youtube filmpjes van stadslayouts waarbij iedereen massaal 'stoeptegels' legt om toch maar al de studs weg te werken, naar voorbeeld van de modular gebouwen natuurlijk.
Helemaal mee eens, dat viel mij ook op. Er is toch een hoop verandert tussen '95 en '15. Op zich wel mooi, studless vloeren, trottoirs en wegen, maar ik plaats er toch diverse jumpers of 1x1 plates tussen. Hoeven m'n minifigs tenminste niet allemaal recht overeind staan, maar kan ik ze ook laten "lopen" zonder dat ze omvallen.

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Haay schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:53:
[...]De VW T1 draait al mee sinds 2011 en dat is bovengemiddeld lang voor een Lego model. Aan de andere kant schijnt de T1 nog altijd beter te verkopen dan de Mini Cooper (uit 2014), hoewel dat voor een deel ook zal liggen aan speculanten die verwachten dat de T1 er spoedig uit zal gaan en dan in waarde zal stijgen.
Weet niet of de waarde van deze set echt gaat stijgen. Als je kijkt hoe weinig veel er op Bricklink worden aangeboden... :o

[ Voor 12% gewijzigd door Magic6399 op 16-02-2017 13:52 ]

• Haay
Magic6399 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:52:
Weet niet of de waarde van deze set echt gaat stijgen. Als je kijkt hoe weinig veel er op Bricklink worden aangeboden... :o
Mee eens. Waarde wordt nu eenmaal bepaald door vraag vs aanbod. Lego sets die nu voor exorbitante bedragen verkocht worden waren destijds door weinig vraag in beperkte oplage geproduceerd. Een set als de T1, die al ruim 5 jaar in het schap ligt, is door vrijwel iedereen met een beetje Lego en auto's interesse nu wel aangeschaft. :D Dus daar heb je nu een hoog aanbod en een lage vraag...

[ Voor 3% gewijzigd door Haay op 16-02-2017 14:03 ]

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 12:57
Bij dit soort sets (merkgebonden zoals VW) is het wel zo dat de groep geïnteresseerden groter is. Ik heb al meerdere Lego T1's verkocht aan VW liefhebbers, die verder niks met Lego hebben, maar het wel leuk vinden om een Lego T1 op de kast te hebben staan.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• Wom

Wom

De T1 was toch ook één van de sets die mensen vooral terug uit de dark ages haalde? Was bij mij wel het geval eigenlijk. :)

• Kapoen
Wom schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:02:
De T1 was toch ook één van de sets die mensen vooral terug uit de dark ages haalde? Was bij mij wel het geval eigenlijk. :)
Bij mij was de T1 ook de 'gateway drug' inderdaad :)

Voor de rest heb ik geen interesse in investeringswaardes of zo, maar ik dacht dat er ook kleinere (recentere) sets zijn die relatief duur werden omdat Lego ze maar enkele maanden in de rekken hield en/of ze een unieke minifig bevatten. Zoals de Ant-Man set en Deadpool minifig.

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

De T1 was voor mij ook weer de eerste stap terug in het Lego universum. :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• MdO82
  • Laatst online: 17:48
Ik heb vandaag ook weer eens een oudje tevoorschijn gehaald

Afbeeldingslocatie: https://vignette3.wikia.nocookie.net/lego/images/7/73/8480_Space_Shuttle.jpg

Eens kijken hoe ver hij nog compleet is :)

2250 WP Zuid PVoutput

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De lego porsche wil ik ooit nog eens halen, maar dat is een set die ik misschien niet eens ga bouwen.

hij is nu wel 'maar' 285 euro bij misterbricks.nl
mocht er ergens een mooie aanbieding zijn neem ik hem wel mee

• RikHouben
Haay schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:29:
Hoppa, hij ligt ergens al in het schap!
[afbeelding]

De nieuwe Star Wars UCS Snowspeeder 75144.
En waar is die ergens dan eigenlijk, zodat ik mijn geld op de juiste plaats kan achterlaten. :)

• Señor Sjon
Viper® schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 17:05:
De lego porsche wil ik ooit nog eens halen, maar dat is een set die ik misschien niet eens ga bouwen.

Zie het andere topic, hij is ook rond de 200-225 geweest.

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:25
Viper® schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 17:05:

Bij john lewis komt die op 218€ + 10€ verzendingskosten

http://be.johnlewis.com/l...rsche-911-gt3-rs/p2895687

• Viper®
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 18:56:
[...]

Zie het andere topic, hij is ook rond de 200-225 geweest.
hot damn

bij de introducie was die 300/330
daarna niet meer echt in de gaten gehouden

• Wom

Wom

Hier hetzelfde, voor prijzen rond de 200-225 had ik hem direct gekocht denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Wom schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:04:
Hier hetzelfde, voor prijzen rond de 200-225 had ik hem direct gekocht denk ik.
Dat kan nog steeds, bij amazon.fr staat ie aan 220 euro ongeveer. bron op brickwatch.net:link.
*edit* Het kan zijn dat de verzendkosten voor NL iets hoger zijn, ik heb naar de BE versie van brickwatch gelinked.

[ Voor 13% gewijzigd door Kapoen op 16-02-2017 20:08 ]

• Haay
RikHouben schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 17:25:
En waar is die ergens dan eigenlijk, zodat ik mijn geld op de juiste plaats kan achterlaten. :)
Geduld, geduld ... Ik schat dat hij uiterlijk 1 mei (op tijd voor 4 mei i.e. 'May the Fourth' (May the Force...)) te koop zal zijn, met een halve maand ervoor al beschikbaar voor LEGO VIP leden. Misschien zelfs al per 1 april, maar dat is nog even afwachten. :)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:51

DukeBox

loves wheat smoothies

Ben nu (of eigenlijk mijn vrouw maar ik mag meehelpen ;)) bezig met het disney kasteel... wat een gaaf ding zeg. Zoveel details, veel constructie methodes die ik nog niet eerder had gezien. Een groot deel van de details zie je niet eens meer nadat je de dingen in elkaar klikt, alleen tijdens het bouwen kom je daar achter.

Vind normaal gesproken de grote lego technic sets het leukst, met zo af een toe een creator samen met de kids maar ik denk dat deze toch wel in mijn top 5 zit.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-09 23:26
RikHouben schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 17:25:
[...]

Bij Lego in de fabriek aan de inpak band, Foto genomen door een medewerker.
Getuige het weinige wat aan omgeving in die foto te zien is.

Snap niet waarom mensen gelijk maar de conclusie trekken dat het al ergens in een winkel ligt zodra er een foto van de doos verschijnt of de set op ebay wordt aangeboden.
In deze maatschappij die veel op sociale status en bekendheid leunt is het doodnormaal dat fabrieksmedewerkers bewust bedrijfsregels aan de laars lappen en stiekem foto's maken voor hun '5 seconds of fame' of iets mee naar huis nemen om het voor grof geld te verkopen voor het in de winkels ligt.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

vanochtend bij rtl ontbijtnieuws / telegraaf; http://www.telegraaf.nl/b...icht_voor_Legopark__.html

lijkt dus toch groenlicht gegeven te zijn (oppositie mee akkoord) ergens in 2019 zou het moeten beginnen (geen idee of het is bouw, of opening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:24:
(geen idee of het is bouw, of opening)
Opening of the indoor Legoland Discovery Centre planned for spring 2019.
Voor liefhebbers in het zuidwesten van het land overigens, dit weekend is het weer modelbouwbeurs in Goes met daar ook een legohal.
Ik ga zondag eens kijken waarschijnlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door M a r c o op 17-02-2017 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

himlims_ schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:24:
vanochtend bij rtl ontbijtnieuws / telegraaf; http://www.telegraaf.nl/b...icht_voor_Legopark__.html

lijkt dus toch groenlicht gegeven te zijn (oppositie mee akkoord) ergens in 2019 zou het moeten beginnen (geen idee of het is bouw, of opening)
Ik heb begrepen dat er ook een Lego store zit. Volgens het bouwplan zit de winkel aan de voorkant en de speelhal aan de achterkant. Er komt ook een grote Lego giraffe.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:27
Mighty schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:40:
[...]

Ik heb begrepen dat er ook een Lego store zit. Volgens het bouwplan zit de winkel aan de voorkant en de speelhal aan de achterkant. Er komt ook een grote Lego giraffe.
Zo'n zelfde giraffe als in Berlijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

mathelicious schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:48:
[...]

Zo'n zelfde giraffe als in Berlijn?
Volgens mij wel alleen heb ik die in Berlijn alleen maar van een foto gezien.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Mighty schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:52:
[...]

Volgens mij wel alleen heb ik die in Berlijn alleen maar van een foto gezien.
Legoland Discovery Centre in Oberhausen heeft een grote giraffe voorin. Ook een shop, die niet officieel is van Lego (VIP werkt daar niet en ook de promoties niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Laatst online: 14:49
Mighty schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:40:
[...]

Maar waarschijnlijk geen 'echte' Lego store toch?

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Keida schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:18:
[...]
Maar waarschijnlijk geen 'echte' Lego store toch?
In principe doen de Discovery Lego winkels niet mee met de VIP kaart voordelen, ze worden immers niet rechtstreeks uitgebaat door Lego.
Sommige winkels geven naar het schijnt wel VIP punten, maar zeker is dat niet: bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

DukeBox schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 21:32:
Ben nu (of eigenlijk mijn vrouw maar ik mag meehelpen ;)) bezig met het disney kasteel... wat een gaaf ding zeg. Zoveel details, veel constructie methodes die ik nog niet eerder had gezien. Een groot deel van de details zie je niet eens meer nadat je de dingen in elkaar klikt, alleen tijdens het bouwen kom je daar achter.

Vind normaal gesproken de grote lego technic sets het leukst, met zo af een toe een creator samen met de kids maar ik denk dat deze toch wel in mijn top 5 zit.
Ik ben blij dat je het een gaaf ding vindt, het lijkt mij ook een enorm leuk ding. Ik zie hem alleen consequent 350 euro kosten, heb jij dat er ook voor betaald of zoek ik gewoon niet goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Haay schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 20:49:
[...]

Geduld, geduld ... Ik schat dat hij uiterlijk 1 mei (op tijd voor 4 mei i.e. 'May the Fourth' (May the Force...)) te koop zal zijn, met een halve maand ervoor al beschikbaar voor LEGO VIP leden. Misschien zelfs al per 1 april, maar dat is nog even afwachten. :)
Ja, ik had al door dat het waarschijnlijk voor 4 mei zou zijn. Maar ik ben een beetje ongeduldig. Om sentimentele redenen ben ik wel een fan van de snowspeeder. En de vorige UCS versie is een beetje prijzig. Dus het ongeduld om de nieuwe te kunnen kopen is redelijk groot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:51

DukeBox

loves wheat smoothies

Delerium schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 17:00:
Ik zie hem alleen consequent 350 euro kosten, heb jij dat er ook voor betaald of zoek ik gewoon niet goed genoeg?
Ja, dat klopt, heb ik er ook voor betaald. Ik denk niet dat deze set in de aanbieding komt, hoe dan ook kan je hem lang niet overal kopen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Laatst online: 15-09 10:53
Kapoen schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:09:
[...]

In principe doen de Discovery Lego winkels niet mee met de VIP kaart voordelen, ze worden immers niet rechtstreeks uitgebaat door Lego.
Sommige winkels geven naar het schijnt wel VIP punten, maar zeker is dat niet: bron
Legoland Denemarken en discovery oberhausen ook niet. bij beide met mijn kaart staan zwaaien en gevraagd maar beide niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 19-09 17:14
Komt omdat Legoland niet meer van Lego is maar Merlin entertainment.
Discovery Center in Oberhausen is verder vrij weinig aan. Misschien met kids (anders kom je er normaal ook niet in...) maar als volwassenen... neh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ik ga vandaag eens kijken of die modelbouwdagen in goes(waar ook bouwsteen.eu aanwezig is) wat is, ik verwacht er maar niet teveel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
mschol schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 12:03:
ik ga vandaag eens kijken of die modelbouwdagen in goes(waar ook bouwsteen.eu aanwezig is) wat is, ik verwacht er maar niet teveel van
Persoonlijk vind ik het in Goes altijd wat minder.
Wellicht omdat er niet veel Technic lego is ;)
Persoonlijk zal ik mijn geld op zak houden voor de wat grotere lego beurzen.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:58

sus

is druk :+

Dan toch wel even de shopping in gegaan? Daar zit nl een echte Lego winkel, waar je dus wel je punten krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
De nieuwe serie (17) CMF komt er aan:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/CMFs%2017.jpg
bron
De nieuwe PotC set:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/Silent%20Mary%201.jpg
bron met meer foto's van dit model.
Op brickset staan nog meer foto's van de NY Toy Fair.
*edit*
- Star Wars sets: link
- Nexo Knights: link

[ Voor 32% gewijzigd door Kapoen op 18-02-2017 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
MdO82 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:56:
[...]

Persoonlijk vind ik het in Goes altijd wat minder.
Wellicht omdat er niet veel Technic lego is ;)
Persoonlijk zal ik mijn geld op zak houden voor de wat grotere lego beurzen.
ik had in iedergeval terecht niet al te hoge verwachtingen: het is mooi dat modelspoorbanen ook wel intressant zijn anders was het echt zonde van mijn geld geweest..

Wel bijna voor 1500 de 10196 gekocht, maar toch niet gedaan, maar heb contact info van die persoon indien ik toch nog geintresseerd ben later :)

net buiten de lego hal stond een forse handelaar in nep lego.. ;(

[ Voor 5% gewijzigd door mschol op 18-02-2017 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
mschol schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:41:
[...]

ik had in iedergeval terecht niet al te hoge verwachtingen: het is mooi dat modelspoorbanen ook wel intressant zijn anders was het echt zonde van mijn geld geweest..

Wel bijna voor 1500 de 10196 gekocht, maar toch niet gedaan, maar heb contact info van die persoon indien ik toch nog geintresseerd ben later :)

net buiten de lego hal stond een forse handelaar in nep lego.. ;(
€1500 :o
Oké ik vind Lego leuk, maar dat gaat mij echt te ver :D

En die nep handelaren hou je helaas ze blijven het toch proberen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mschol schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:41:
ieder zijn hobby, maar die Grand Carousel .. is het niet mogelijk (interresanter?) om de losse steentjes te bestellen? of werkt het zo niet?
Kapoen schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:55:
Het is mogelijk dat het linkse schip uitgebracht wordt, aangezien deze al gelekt werd:
[afbeelding]
Moesten we het linkse schip krijgen vraag ik me toch af hoe je zo'n verweerde, uitgerafelde look opbouwt.
zat jij jusit :)

[ Voor 35% gewijzigd door himlims_ op 18-02-2017 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
himlims_ schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 21:08:
[...]

ieder zijn hobby, maar die Grand Carousel .. is het niet mogelijk (interresanter?) om de losse steentjes te bestellen? of werkt het zo niet?
de grondplaat doet alleen al 75 euro
de musicbrick 200
de canvas delen (pakket van 8 stuks) doen dacht ik iets van 600 euro

dus het kan misschien iets goedkoper zijn, maar alleen als je heel scherp kan inkopen via bricklink

en die persoon is zelf de hele 10xxx serie in mint aan het verzamelen...

[ Voor 18% gewijzigd door mschol op 18-02-2017 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Je kan een grijze grondplaat bedekken met groene plates, of een paar "gewone" groene grondplaten naast elkaar leggen. Ipv het muzieksteentje kan je het Het Foute Uur door de speakers van je woonkamer laten schallen (of andere kermismuziek), en als je een handige (schoon)moeder hebt maakt zij voor veel minder een mooi doek, kan je nog zelf een motiefje uitzoeken. Scheelt héél veel ;)

Tussen de nieuwe minifigs zitten wel een paar interessante voor m'n stad; maar het zijn er wel te weinig om de hele set voor aan te schaffen, dus dat wordt weer goed zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Guardian1980 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 09:20:
Je kan een grijze grondplaat bedekken met groene plates, of een paar "gewone" groene grondplaten naast elkaar leggen. Ipv het muzieksteentje kan je het Het Foute Uur door de speakers van je woonkamer laten schallen (of andere kermismuziek), en als je een handige (schoon)moeder hebt maakt zij voor veel minder een mooi doek, kan je nog zelf een motiefje uitzoeken. Scheelt héél veel ;)
1) een grijze plaat bedekken met groene tiles levert een krom getrokken plaat op; vinyl verf schijnt wel te kunnen (trekt in het plastic)

2) dan heb ik nog steeds niet de set compleet ;) (wat mij als verzamelaar wel tegen staat)

3) dat wordt voor mij lastig, uiteraard kan ik namaak canvas kopen, maar dan nog vind de verzzamelaar in mij dat ik het set niet compleet heb

en ja, tis een smak geld, maar er zijn gelukkig maar heel weinig sets met zo'n prijs die ik echt nog wil hebben.
Tussen de nieuwe minifigs zitten wel een paar interessante voor m'n stad; maar het zijn er wel te weinig om de hele set voor aan te schaffen, dus dat wordt weer goed zoeken.
valuebrick.at is dan toch een oplossing? (dacht dat die ook losse minifigs verkopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Volgens Hoth Bricks zullen we in april (4 t.e.m. 20) eindelijk de mini VW Kever krijgen bij aankopen vanaf €40 (in Frankrijk, wsl meer in Benelux).
Afbeeldingslocatie: https://www.hothbricks.com/wp-content/uploads/2017/02/lego-40252-mini-vw-beetle-creator-shop-home-offer-2017.jpgbron
Misschien een goed moment om de 100 VIP punten coupon vd kalender te gebruiken :)

Gelijktijdig vanaf 13 maart t.e.m. 28 april is er ook deze poly te krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://www.hothbricks.com/wp-content/uploads/2017/02/30352-police-car-lego-city.jpgMinder interessant naar mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
mschol schreef op zondag 19 februari 2017 @ 09:31:
[...]

1) een grijze plaat bedekken met groene tiles levert een krom getrokken plaat op; vinyl verf schijnt wel te kunnen (trekt in het plastic)

2) dan heb ik nog steeds niet de set compleet ;) (wat mij als verzamelaar wel tegen staat)

3) dat wordt voor mij lastig, uiteraard kan ik namaak canvas kopen, maar dan nog vind de verzzamelaar in mij dat ik het set niet compleet heb

en ja, tis een smak geld, maar er zijn gelukkig maar heel weinig sets met zo'n prijs die ik echt nog wil hebben.

[...]

valuebrick.at is dan toch een oplossing? (dacht dat die ook losse minifigs verkopen)
Heb je het reuzenrad wel dan? Anders betaal je straks weer 1000 euro voor iets wat nu gewoon te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:31
Ben al een tijd op zoek naar de Lego Birds set (21301)

Zie er een paar op MP staan, maar wat is nu een goede prijs voor zo'n set?
Pagina: 1 ... 89 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)