Dit vind ik nog wel een leuk idee van de nieuwe Technic sets als tribute aan de eerste "supercar" uit 1977:

Maar om daar nou die 3 sets voor te halen? Had dan toch liever een leuk doosje en boekje erbij gezien puur voor dit dingetje als echt jubileum setje. Maar goed, ze hadden ook niks kunnen doen, idee is leuk.
De 42068 is dus de 42051 die vorig jaar nog werd gecancelled. De 42069 weet ik niet precies wat ik er van moet vinden, met het B-Model van de 42038 in m'n achterhoofd, lijkt dit meer gewoon een variant daar op. Hoewel ik blij ben dat de Porsche panelen in andere kleuren komen vind ik het wel raar dat ze dan kiezen voor paars, waar Technic verder niks in heeft. En persoonlijk vind ik die kleurkeuze nog wat zuurder, want ik had veel liever de Porsche in die kleur gezien (ook 1 van de 4 hoofdkleuren voor de GT3 naast oranje).
De 42070, vond hem al stoer, vind hem nog steeds stoer

Leuk gearboxje er in om te switchen tussen 6 functies (speculatie van mijn kant):
sturen/rijden
outriggers/kraan draaien
kraan hoog of laag/winch
Maar waar is #42067??? Misschien toch nog een verrassing of toch weer 1 van Lego's rare sprongetjes in nummers?
Filmpje:
Zet voor de grap eens het filmpje op pauze bij 5 seconde en kijk naar 2003, dat is niet de 8455 backhoe, HET pneumatic powerhouse en 1 van de allerbeste sets ooit gemaakt, maar het slappe 2011 aftreksel set# 8069 met LA's. Foei Lego!
Filmpje zegt dus een adviesprijs van 250 euro voor de 42070. Dat is nog flink aan de prijs, maar goed, dat was ook de adviesprijs van de 42030 en daar heb ik er ook 2 van opgepikt voor 150 euro per stuk
[
Voor 20% gewijzigd door
AppieNL op 31-01-2017 19:58
]