het reuzerad en de fairground mixer heb ik beideSeñor Sjon schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:40:
[...]
Heb je het reuzenrad wel dan? Anders betaal je straks weer 1000 euro voor iets wat nu gewoon te koop is.
Gewoon op bricklink/brickset kijken en bepalen wat je ervoor over hebt.DCNY schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:26:
Ben al een tijd op zoek naar de Lego Birds set (21301)
Zie er een paar op MP staan, maar wat is nu een goede prijs voor zo'n set?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik denk dat Bricklink een goede graadmeter is. Daar staat-ie voor 88 Euro in NL of 68 Euro in Duitsland.DCNY schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:26:
Ben al een tijd op zoek naar de Lego Birds set (21301)
Zie er een paar op MP staan, maar wat is nu een goede prijs voor zo'n set?
Heb je de 4002014 ook? Ook erg mooie vogeltjes
Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning
Misschien is het hier al vaker gezegd, maar wat zijn die bouwbeschrijving-pdfjes van lego toch soms schandalig slecht 😡
Ik kijk net naar de 42024, een leuke set, maar wat een beroerde pdfs.
Terwijl ze het wél kunnen, want die van het B-model zijn perfect. Heldere kleuren en fatsoenlijk inzoombaar om de details te kunnen bekijken.
Iemand een idee waarom dat verschil zo groot is, of hoe je wél aan fatsoenlijke bouwpdfs kunt komen?
Ik ken de Brickinstructions app, maar zijn al net zo beroerd. Die van de speciale Technic app zijn perfect, inclusief animaties en 3D-draaibaar, maar daar zitten alleen enkele kleine sets in.
Terwijl ze het wél kunnen, want die van het B-model zijn perfect. Heldere kleuren en fatsoenlijk inzoombaar om de details te kunnen bekijken.
Iemand een idee waarom dat verschil zo groot is, of hoe je wél aan fatsoenlijke bouwpdfs kunt komen?
Ik ken de Brickinstructions app, maar zijn al net zo beroerd. Die van de speciale Technic app zijn perfect, inclusief animaties en 3D-draaibaar, maar daar zitten alleen enkele kleine sets in.
[ Voor 23% gewijzigd door GeeBee op 19-02-2017 22:47 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
misschien is dat gedaan om "illegale" gebonden handleidingen tegen te gaan?GeeBee schreef op zondag 19 februari 2017 @ 22:39:
Misschien is het hier al vaker gezegd, maar wat zijn die bouwbeschrijving-pdfjes van lego toch soms schandalig slecht 😡
dat het b model dan wel goed is, is een raadsel
Als de Chinezen alles kopiëren, laat ze dan ook de handleiding maar namaken.mschol schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:21:
[...]
misschien is dat gedaan om "illegale" gebonden handleidingen tegen te gaan?
dat het b model dan wel goed is, is een raadsel
Misschien komt dat omdat het b-model handleiding niet meer in de doos zit, maar online moet worden gehaald (dat was tenminste bij de 42043). Dus Lego's eigen klanten gebruiken die handleidingen, dus moeten ze van goede kwaliteit zijn. Het a-model handleiding zit altijd bij de doos, dus die gebruiken de Lego klanten niet zo snel dus is de kwaliteit van minder belang...
Zo, afgelopen vrijdag ben ik voor het eerst in een echte LEGO-shop, die van Wijnegem bij Antwerpen. Het excuus was dat het een tussenstop was voor een tripje van Den Haag naar Brugge met een meisje van 8 maanden oud. Ik heb flink verlekkerd staan kijken naar van alles en nog wat en uiteindelijk ook wat Duplo (10834 Pizzeria), (40171-1 Egel opbergdoosje) en (10707 Rode creatieve doos) meegenomen. Vooral die egel is eigenlijk best een goede deal, met € 12,99 voor 249 pieces (€ 0,052 / piece). Uiteraard ben ik gelijk VIP geworden en heb ik wat puntjes binnengehaald.
Ik weet het, het is geen modulars of millennium falcon, maar goed, ik heb dan ook een meisje dat nog niet eens oud genoeg is voor Duplo. Ik zie het meer als een lange termijn programma om de kleine meid aan de kleine blokjes te krijgen
Ik weet het, het is geen modulars of millennium falcon, maar goed, ik heb dan ook een meisje dat nog niet eens oud genoeg is voor Duplo. Ik zie het meer als een lange termijn programma om de kleine meid aan de kleine blokjes te krijgen
[ Voor 4% gewijzigd door Goverman op 20-02-2017 11:35 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Aangezien Kerstmis er weer zit aan te komen, een paar foto's van de nieuwe Adventkalenders:

Inhoud van deze doos.
Ik vind de City doos inspiratieloos naar mijn smaak. Weeral een standaard Kerstman en City figuren.
Hadden ze bijvoorbeeld niet met de Batmankostuum verzamelwoede iets kunnen doen?
Van Star Wars ken ik niet zoveel, maar dit jaar hebben ze er ook niet echt een collectable minifig ingestoken op eerste zicht, tenzij die BB-8 met Kerstmuts?

Ik vind de City doos inspiratieloos naar mijn smaak. Weeral een standaard Kerstman en City figuren.
Hadden ze bijvoorbeeld niet met de Batmankostuum verzamelwoede iets kunnen doen?
Van Star Wars ken ik niet zoveel, maar dit jaar hebben ze er ook niet echt een collectable minifig ingestoken op eerste zicht, tenzij die BB-8 met Kerstmuts?
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik heb het verkeerd verwoord, misschien hadden ze een volledige Batman themed kalender kunnen uitbrengen ipv de standaard City doos? Lego heeft vroeger bijvoorbeeld eens een pirate kalender uitgebracht, dus ze kunnen/willen af en toe wel eens de sleur doorbreken.Señor Sjon schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:01:
@Kapoen city = city. Waarom zou daar Batman tussengegooid moeten worden? Ik kan weinig mis met de doos ontdekken, maar goed.
Als nieuw project wil ik de Ball factoryhttps://rebrickable.com/m...heRebricker/ball-factory/ gaan bouwen.
Ik kom wat prijs betreft uit tussen de 400,- en 500,- euro op bricklink. Iemand nog tips om dit te verminderen? Als ik kies voor meerdere shops wordt het al gauw 20 verschillende orders wat ik ook wat teveel vind!
Ik kom wat prijs betreft uit tussen de 400,- en 500,- euro op bricklink. Iemand nog tips om dit te verminderen? Als ik kies voor meerdere shops wordt het al gauw 20 verschillende orders wat ik ook wat teveel vind!
Als je een part list hebt van dat ding, kan je hem op rebrickable.com onder een custom lijst zetten en dan klikken op 'build this', vervolgens krijg je ook suggesties welke sets een flink % van de parts kunnen leveren. Een combi van sets tot minimaal 60% + de rest in bricklink orders kan goedkoper uitvallen dan full bricklink, zelfs als je dus niet alles gebruikt van de set(s).
Heeft iemand van jullie wel eens een complete doos met minifigs gekocht (zoals http://www.bricklink.com/catalogItemInv.asp?S=6175011-1) en dan 1 compleet setje gehouden en de rest verkocht?
Zo ja, nog tips van hoe de rest te verkopen? Proberen om zo veel mogelijk setjes van 20 stuks te maken? Of gewoon per stuk verkopen? En beter nu verkopen, nu de film nog hot is, of beter later als de figuren niet meer nieuw te koop zijn?
p.s. ik weet dat er mensen van die er niet zo van houden om lego te kopen om vervolgens weet te verkopen, maar in dit geval lijkt me het een goedkope manier om een compleet set minifigs in bezit te krijgen.
Plus scheelt dit een hoop gedoe voor anderen die kant en klaar een set compleet willen maken.
Zo ja, nog tips van hoe de rest te verkopen? Proberen om zo veel mogelijk setjes van 20 stuks te maken? Of gewoon per stuk verkopen? En beter nu verkopen, nu de film nog hot is, of beter later als de figuren niet meer nieuw te koop zijn?
p.s. ik weet dat er mensen van die er niet zo van houden om lego te kopen om vervolgens weet te verkopen, maar in dit geval lijkt me het een goedkope manier om een compleet set minifigs in bezit te krijgen.
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
n.a.v. de suggestie van AppieNL (goeie tip) zat ik net nog even te kijken op rebrickable naar de Porsche
Toeval?

Hoeveel procent precies?
Toeval?

Hoeveel procent precies?
| Security Management |
Ik heb vorig jaar een doos Disney minifigs via een kennis voordelig kunnen kopen. Ik heb vervolgens in elk zakje een klein knipje gemaakt om in het zakje te spieken welke minifig erin zit, zodat ik uiteindelijk 3 complete sets had met nog 6 losse minifigs.keverjeroen schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:46:
Heeft iemand van jullie wel eens een complete doos met minifigs gekocht (zoals http://www.bricklink.com/catalogItemInv.asp?S=6175011-1) en dan 1 compleet setje gehouden en de rest verkocht?
Eén set is voor mijzelf, en die 2 andere sets zijn om te verkopen. Nu alleen nog een liefhebber zien te vinden die een set van 18 Disney minifigs wil overnemen, maar dat zal vast wel lukken op termijn.
Let wel op dat heel veel mensen dat doen. Het is dus maar de vraag wat onder de streep de beste deal is; zelf een doos kopen en de dubbelen verkopen, of van iemand anders de dubbelen kopen.
Weet niet of er echt heel veel mensen ruim 200,- en tijd willen investeren. Vind het aantal te koop aangeboden minifigs van de Batman Movie serie op Bricklink nog niet heel hoog.
Gaan ze ook niet wat over the top met al dat Batman spul? Zo populair is die serie toch ook weer niet dat ze driftig achter Lego aangaan?
dacht precies hetzelfde - mijn neefjes (zwaaaar lego fans) hebben "alles", maar batman boeit ze echt nietSeñor Sjon schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:37:
Gaan ze ook niet wat over the top met al dat Batman spul? Zo populair is die serie toch ook weer niet dat ze driftig achter Lego aangaan?
Naast kids heb je ook nog volwassen die Batman leuk vinden. Ik heb ook niet heel veel met Batman, maar na het zien van de Lego Batman film kwamen oude Batman herinneringen weer naar boven. Zitten best veel referenties naar oude series / films in.
Dat klopt. Maar die antieke serie is een jaar of 20 al van de buis af(?). We hebben in de jaren '90 nog een tekenfilmserie gehad en de huidige filmserie is nou niet echt voor kinderen. De sets die langskomen zijn vaak speelsets en niet echt displaysets.
Ik heb van horen lezen dat de volgende CMF collectie (17 dus) dezelfde prijs (€4) zal aanhouden per zakje als de huidige collecties met een licentie (Batman/Disney), dus het verkopen van extra series/dubbele minifigs zal er niet makkelijker op worden.
Moest er dan in de volgende jaren nog een prijsstijging volgen kijken we dus aan tegen €5 per minifig. Aan echte verzamelaars geraak je wel veel kwijt, maar hoeveel rek zit er nog op de prijs?
Moest er dan in de volgende jaren nog een prijsstijging volgen kijken we dus aan tegen €5 per minifig. Aan echte verzamelaars geraak je wel veel kwijt, maar hoeveel rek zit er nog op de prijs?
Niet denk ik? Iemand die een specifiek model zoekt misschien, maar over het algemeen hebben mensen geen minifig tekort.
Het detail op die minifigures gaat wel omhoog, en je hebt natuurlijk ook nog inflatie, maar inderdaad, het gaat wel erg hard nu. Volgens mij begon het op 2 euro...
Van die oude series had ik nog graag de Romeinse officier (decurion?) en een paar legionairs gehad, maar aan €10 en €20-25/stuk laat ik het maar. De 'duurste' van mijn oudere CMFs was iets van een 3 euro denk ik.Megalodon86 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:20:
Het detail op die minifigures gaat wel omhoog, en je hebt natuurlijk ook nog inflatie, maar inderdaad, het gaat wel erg hard nu. Volgens mij begon het op 2 euro...
Ik heb ook nog wel eens €5 gelapt voor een Cyberman fig, maar dat was een volledige Dimensions set met een Dalek.
In het begin kocht je een volle doos CMF van 60 stuks voor minder dan €100. Nu gaan we naar meer dan het dubbele.
Overigens vraagt Lego voor hun producten/sets gewoon waar ze mee weg denken te kunnen komen.
In Nederland is dat blijkbaar heel veel. Intertoys kan zelfs boven de adviesprijs vragen en nog wordt het verkocht...
Overigens vraagt Lego voor hun producten/sets gewoon waar ze mee weg denken te kunnen komen.
In Nederland is dat blijkbaar heel veel. Intertoys kan zelfs boven de adviesprijs vragen en nog wordt het verkocht...
maar de speelgoed markt in nederland is dan ook wel een beetje verziekt: zowat de enige speler is blokker met bart smit, intertoys, Toys XL en blokker zelf; Via de marskramer hebben ze ook toys2playMartijnS72 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:39:
In het begin kocht je een volle doos CMF van 60 stuks voor minder dan €100. Nu gaan we naar meer dan het dubbele.
en dat zijn, op a-tembo in delft, hier in de buurt de enige speelgoedzaken...
Even zitten rekenen:
Complete doos Batman minifigs: €205,-
Dat is dus €3,42 per minifig
Ik wil 1 set houden (20 stuks), dus blijven er 40 over voor verkoop.
Dan moet ik per minifig €5,13 vragen om die 20 gratis te hebben. (€5,13 x 40 = €205,-)
Als ik nu op Bricklink kijk, zie ik prijzen van tussen de €4,- en €5,- bij Nederlandse verkopers. Dat is dan natuurlijk wel ex verzendkosten.
Dan moet ik per minifig €5,13 vragen om die 20 gratis te hebben. (€5,13 x 40 = €205,-)
Als ik nu op Bricklink kijk, zie ik prijzen van tussen de €4,- en €5,- bij Nederlandse verkopers. Dat is dan natuurlijk wel ex verzendkosten.
[ Voor 3% gewijzigd door keverjeroen op 22-02-2017 14:05 ]
€5,13/stuk krijg je als je ineens een hele serie verkoopt, individuele minifigs variëren in prijs. Zelfs bij de oudste CMF collecties zijn er goedkope modellen te vinden, terwijl andere de hoofdprijs vangen.keverjeroen schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:04:
Even zitten rekenen:
Bestel je eens 4 losse Lego minifigs, liggen ze bij de douane al 2 weken te wachten op controle.
Ik zou haast denken dat je nog nooit van internet gehoord hebt als ik dat zo leesmschol schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:01:
[...]
maar de speelgoed markt in nederland is dan ook wel een beetje verziekt: zowat de enige speler is blokker met bart smit, intertoys, Toys XL en blokker zelf; Via de marskramer hebben ze ook toys2play
Een doos lego is een doos lego, kwestie van de goedkoopste aanbieder zoeken toch?
Kortom het is een gok..Kapoen schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:29:
[...]
€5,13/stuk krijg je als je ineens een hele serie verkoopt, individuele minifigs variëren in prijs. Zelfs bij de oudste CMF collecties zijn er goedkope modellen te vinden, terwijl andere de hoofdprijs vangen.
Dat komt omdat opa's en oma's met kleinkinderen nog door die winkels struinen.MartijnS72 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:39:
Kijk hier eens: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic
Ik moet zelfs velen van mijn collega's rond feestdagen allerhande (Sint, verjaardag, Pasen,...) er aan herinneren om prijzen te vergelijken.Señor Sjon schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:00:
[...]
Dat komt omdat opa's en oma's met kleinkinderen nog door die winkels struinen.
Ik weet niet hoe het zit met de Batman en Disney figs, maar in de normale collecties kan je al redelijk goed inschatten welke minifigs populair zullen zijn. Zo was/is Hot Dog Man duurder dan de schrijnwerker minifig uit dezelfde serie.keverjeroen schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:57:
[...]
Kortom het is een gok..Ik zie trouwens dat een hele doos CMF serie 16 een stuk goedkoper is.
ik reageerde specifiek op het onderste deel van de postMegalodon86 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:53:
[...]
Ik zou haast denken dat je nog nooit van internet gehoord hebt als ik dat zo lees![]()
Een doos lego is een doos lego, kwestie van de goedkoopste aanbieder zoeken toch?
tuurlijk is online shoppen goedkoper, al helemaal als je in het buitenland kijkt, maar dan zit je met o.a. verzendkosten, of de zaak überhaupt verzend naar nederland
dan kan het fors schelen, enige is dat het dan eff duurt voordat je het in huis hebt.
En als je (kleine) kinderen hebt, dan snap je dat "eff duurt" vaak iets is, dat je niet wil hebben. Iets met huilende kinderen....mschol schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:20:
[...]
ik reageerde specifiek op het onderste deel van de post
tuurlijk is online shoppen goedkoper, al helemaal als je in het buitenland kijkt, maar dan zit je met o.a. verzendkosten, of de zaak überhaupt verzend naar nederland
dan kan het fors schelen, enige is dat het dan eff duurt voordat je het in huis hebt.
Even een copy paste van bricksetforum.com ivm de acties van de komende twee maanden:
Overigens lijkt de Batman Disco/Clown minifig polybag uitgeput op S@H, en dit een dag of vier te vroeg.
Je kan dus van 15 t.e.m. 20 april twee polybags en een extra VIP bonus krijgen indien je langs gaat bij een Lego Shop met de juiste vouchers. De Pasen minifig valt hier helaas buiten, maar het is dezelfde fig + kartonnen doosje als die van verleden jaar.07 Mar - 13 Mar: Free #5004468 Iconic Easter Minifigure with calendar voucher 3 (Store only)
13 Mar - 28 Apr: Free #30352 Police Car with any CITY purchase
04 Apr - 20 Apr: Free #40252 Mini Volkswagen Beetle when spending EUR40 or more (any theme)
15 Apr - 27 Apr: 100 bonus VIP points when spending EUR20 or more with calendar voucher 4 (Store only)
Overigens lijkt de Batman Disco/Clown minifig polybag uitgeput op S@H, en dit een dag of vier te vroeg.
Daar wordt ik vrolijk van. De Assembly Square en Pizza Van staan op het "to buy"-lijstje, en dan is de periode 4-20 april een mooi moment daarvoor.
Als ze dat nu mooi combineren met de dubbele VIP actie ben ik helemaal blij
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Ik schreef Intertoys, omdat volgens mij binnenkort alle speelgoedwinkels zo heten. Ik heb hier binnenkort de keus uit 3 Intertoys-winkels en inderdaad nog een Marskramer met wat speelgoed en een Blokker met zo goed als niets. Dat helpt vast niet mee voor een goede marktwerking...mschol schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:01:
[...]
maar de speelgoed markt in nederland is dan ook wel een beetje verziekt: zowat de enige speler is blokker met bart smit, intertoys, Toys XL en blokker zelf; Via de marskramer hebben ze ook toys2play
Dan nog vind ik het jammer dat Lego daaraan meewerkt. Maar ja, Lego weet ons ook wel aardig op waarde te schatten:Señor Sjon schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:00:
[...]
Dat komt omdat opa's en oma's met kleinkinderen nog door die winkels struinen.
[...]
Creator Strandvakantie 31063
Lego Shop DE - € 26,99
Lego Shop NL - € 34,99
Intertoys - € 36,99 O, op 11 februari met 2 euro verlaagd volgens Brickwatch naar de adviesprijs.
Overigens, vind ik dat setje ook de Duitse prijs niet waard, maar het grote prijsverschil van 8 euro voor zo'n klein setje viel mij bij introductie gelijk op.
Toch kun je kinderen best leren dat "even" wachten loont. Als ze zien dat ze zomaar een extra set kunnen kopen met hun zelf gespaarde geld, of een grotere set cadeau kunnen krijgen, dan is een paar dagen of zelfs weken wachten niet zo'n probleem meer.chrisO schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:29:
[...]
En als je (kleine) kinderen hebt, dan snap je dat "eff duurt" vaak iets is, dat je niet wil hebben. Iets met huilende kinderen....
Probeer ik mezelf ook aan te houden door te wachten op dubble VIP-punten, al lukt dat met het aanbiedingen-topic hier niet altijd als er weer "gratis" polybags vermeld worden.
FYI, dit is volgens mij best 'goedkoop':
http://www.toysrus.co.uk/...t3-rs-42056/TRUP728720001
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Valt mee, 220 euro bij Amazon FR.ToolkiT schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:43:
FYI, dit is volgens mij best 'goedkoop':
Het is dat ik 'm zo spuuglelijk vind, anders had ik 'm besteld....
Je die bodies in Technic willen nog niet zo erg mooi zijn.
Deze MOC is wel een heel stuk beter gelukt:

https://rebrickable.com/m...63-dtm-bodywork-amg-only/
Geen Porsche maar een Mercedes

[ Voor 45% gewijzigd door GeeBee op 23-02-2017 00:09 ]
Die Romein wou ik ook al lang. Maar inderdaad 15/20Eur is overkill. Gelukkig heb ik op marktplaats in een lot er eentje kunnen strikken voor 1.50EUR ;-). Samen met nog 2 Pharao's van Serie 2. En een stuk of 5 Imperial soldiers (rood).Kapoen schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:33:
[...]
Van die oude series had ik nog graag de Romeinse officier (decurion?) en een paar legionairs gehad, maar aan €10 en €20-25/stuk laat ik het maar. De 'duurste' van mijn oudere CMFs was iets van een 3 euro denk ik.
Ik heb ook nog wel eens €5 gelapt voor een Cyberman fig, maar dat was een volledige Dimensions set met een Dalek.
O wow! Die is wel erg vet zeg! Aangezien ik niet direct toegang heb tot de prijzen aldaar.. aan welke prijs moet ik bij zoiets denken incl handgeschakelde body? Gaat dat richting de Sheepo MOCs of valt dat allemaal nog wel mee?GeeBee schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 00:07:
Je die bodies in Technic willen nog niet zo erg mooi zijn.
[afbeelding]
Reken maar op ong. 250 euro voor de body alleen al. Je moet sowieso al geluk hebben dat één shop alle onderdelen heeft.
Het chassis is ooo zoiets en dan nog een paar tientjes voor de stickers en de bouwbeschrijvingen.
Totaal ehh.... €600,-?
Het chassis is ooo zoiets en dan nog een paar tientjes voor de stickers en de bouwbeschrijvingen.
Totaal ehh.... €600,-?
[ Voor 44% gewijzigd door GeeBee op 23-02-2017 12:07 ]
Dat valt allemaal reuze mee.mschol schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:20:
ik reageerde specifiek op het onderste deel van de post
Laatst de Lego brandweerkazerne (100 euro adviesprijs en voor 80 euro bij alle speelgoedwinkels) in Spanje (amazon) besteld voor 49,50.
6 euro verzending erbij en 2 dagen later in huis.
Volgens lcc.builders komt er een dubbele VIP punten actie van 6 tot 16 maart: bron
Deze actie overlapt dus met de Pasen minifig coupon en de politie polybag, helaas niet met de VW mini Kever en 100pt coupon. Nuja, we kunnen niet alles hebben natuurlijk
Deze actie overlapt dus met de Pasen minifig coupon en de politie polybag, helaas niet met de VW mini Kever en 100pt coupon. Nuja, we kunnen niet alles hebben natuurlijk
Misschien kunnen we dit soort zaken beter in Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic houden? Met name de S@H acties met polybags.
De bouw van 10251 was een leuke uitdaging. Paar leuke highlights tijdens de bouw:
• De kroonluchter
• De bouw van de kluis.
• De bouw van wasmachines / kluis.
• De bouw van schoorsteen met verborgen klep waardoor je in de kluis uitkomt.
• Er zit een stukje touw meegeleverd die je aan de hand van een van de minifigures vastklikt.
• Het bouwen van de ornamenten op de eerste en tweede etage.
• De vloer van het bankgebouw, zie plaatje 2.
Paar tegenvallers:
Jammer dat de minifig fotografe (zie plaatje1) een dubbelfunctie heeft (met andere accessoires veranderd ze in een bankovervaller). Gelukkig tijdens de bestelling een gratis BATMAN minifig meegestuurd gekregen dus die is nu de inbreker.
Plaatje 1

Plaatje 2

Al met al heb ik mij prima vermaakt met de bouw. Dit weekend hoop ik te beginnen met de bouw van de 10232.
Voor Assembly Square (10255) ben ik hard aan het sparen.
• De kroonluchter
• De bouw van de kluis.
• Er zit een stukje touw meegeleverd die je aan de hand van een van de minifigures vastklikt.
Paar tegenvallers:
Jammer dat de minifig fotografe (zie plaatje1) een dubbelfunctie heeft (met andere accessoires veranderd ze in een bankovervaller). Gelukkig tijdens de bestelling een gratis BATMAN minifig meegestuurd gekregen dus die is nu de inbreker.
Plaatje 1

Plaatje 2

Al met al heb ik mij prima vermaakt met de bouw. Dit weekend hoop ik te beginnen met de bouw van de 10232.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Heb je kleurverschil in de witte muren?aReaRe schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:02:
De bouw van 10251 was een leuke uitdaging. Paar leuke highlights tijdens de bouw:
• De kroonluchter
• De bouw van de kluis.
Paar tegenvallers:
Jammer dat de minifig fotografe (zie plaatje1) een dubbelfunctie heeft (met andere accessoires veranderd ze in een bankovervaller. Gelukkig tijdens de bestelling een gratis BATMAN minifig meegestuurd gekregen dus die is nu de inbreker.
Plaatje 1
[afbeelding]
Plaatje 2
[afbeelding]
Geen kleurverschil, de zuilen zijn net zo wit als de muren.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Ik wel en ik mis een light bluish gray grill.
Op de foto zie je het niet zo goed, in het echt lijkt het alsof ik oude lego gebruikt heb.
Twijfel al langer dan een week of ik Lego moet bellen.

Op de foto zie je het niet zo goed, in het echt lijkt het alsof ik oude lego gebruikt heb.

[ Voor 25% gewijzigd door Suli op 23-02-2017 16:06 ]
Ik heb datzelfde ook wel eens gezien bij nieuwe gele stenen. De kleurmarge van Lego is een stuk groter dan vroeger. Geen idee of je dit kan claimen bij Lego. Niet geschoten altijd mis uiteraardSuli schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:50:
[afbeelding]
[afbeelding]
Disco Batman?aReaRe schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:02:
Paar tegenvallers:
Jammer dat de minifig fotografe (zie plaatje1) een dubbelfunctie heeft (met andere accessoires veranderd ze in een bankovervaller. Gelukkig tijdens de bestelling een gratis BATMAN minifig meegestuurd gekregen dus die is nu de inbreker.
Die is nu de bankovervaller. De rollerskates en cape verwijderd en een schurkenkop had het al. Die andere gratis Batman fig staat op het dak van de Petshop
Ik heb even een samenvatting in dat topic gezet voor de komende twee maanden, in het vervolg zal ik proberen alleen daar te plaatsen.Señor Sjon schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:14:
[mbr]Misschien kunnen we dit soort zaken beter in Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic houden? Met name de S@H acties met polybags.[/]
Verwijderd
weet iemand hier of de lego shop in disneyland parijs een officiele shop is en of je daar ook je vip pas kunt gebruiken ?
ik zit daar namelijk in de periode van de dubbele vip punten en assembly square staat hoog op de lijst.
ik zit daar namelijk in de periode van de dubbele vip punten en assembly square staat hoog op de lijst.

Ik weet niet of dit echt een tegenvaller kan worden genoemd. Lego doet bij een paar (alle?) modulars aan een verhaaltje. Zo had de Detective's office een verhaaltje rond het smokkelen van koekjes, als knipoogje naar de drooglegging in Amerika in de jaren twintig.aReaRe schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:02:
Paar tegenvallers:
Het verhaaltje bij de bank is dat die fotograaf eerst onderzoek komt doen om een overval te plegen en daarvoor dus wel overvallers attributen mee neemt. De wasserette is weer een knipoogje naar het witwassen van geld, want daar zat geloof ik ook een mechaniekje in om geld in de kluis te krijgen (oid).
Deze info komt uit de designer video's.
Volgens de Lego site zelf hebben ze daar inderdaad een officieel filiaal: bronVerwijderd schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 19:02:
weet iemand hier of de lego shop in disneyland parijs een officiele shop is en of je daar ook je vip pas kunt gebruiken ?
Dus je VIP kaart is er gewoon geldig
Ja hoor je kan je VIP pas daar gewoon gebruiken.. Mocht je nog een jaarabonnement hebben krijg je bovendien nog 10% korting (bijzondere dozen uitgesloten)
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Zijn dat nou 'speciale', 'puntige' platte steentjes voor het tapijt? Was dat nou echt nodig geweest?aReaRe schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:02:
• De kroonluchter
• De bouw van de kluis.
Paar tegenvallers:
Plaatje 1
[afbeelding]
Plaatje 2
[afbeelding]
bank gebouw wil ik misschien dit weekend bouwen...
ben wel benieuwd, ziet er qua slim gebruikte stukjes goed uit..
ben wel benieuwd, ziet er qua slim gebruikte stukjes goed uit..
Klopt. De wasserette heeft vier wasmachines, maar één daarvan is geen echte; wanneer je daar geld in doet komt dat in de kluis van de bank erachter terecht. Heel leuk bedacht en goed uitgewerkt.AppieNL schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 19:03:
De wasserette is weer een knipoogje naar het witwassen van geld, want daar zat geloof ik ook een mechaniekje in om geld in de kluis te krijgen (oid).
Het zijn Nexo Knights schilden met een alternatieve kleur.la_fusion schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:14:
[...]
Zijn dat nou 'speciale', 'puntige' platte steentjes voor het tapijt? Was dat nou echt nodig geweest?
*edit* Van een toeval gesproken, op thebrickblogger.com verscheen net een artikel over mocs met deze schilden
[ Voor 27% gewijzigd door Kapoen op 23-02-2017 22:40 ]
Van het weekend de F40 gebouwd. Leuke build en een paar onverwachte onderdeeltjes voor de motor.
Ik heb hem gisteravond afgemaakt en stond raar te kijken bij bepaalde onderdelen van de motor. Je moet er maar op komenSeñor Sjon schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:42:
Van het weekend de F40 gebouwd. Leuke build en een paar onverwachte onderdeeltjes voor de motor.
Ik heb gisteren mijn Space Shuttle (8480) afgemaakt.
Helaas mis ik hier en daar nog wat onderdelen.
Nu weet ik dat je ontbrekende onderdelen kunt vinden via bricklink.
Via de OP zie ik verder geen andere websites waar je ontbrekende delen kunt bestellen.
Maar zijn er eigenlijk nog andere websites waar je kunt kijken ?
Via de OP zie ik verder geen andere websites waar je ontbrekende delen kunt bestellen.
2250 WP Zuid PVoutput
Ik kijk hier uit op de Brick Bank en er is inderdaad enige variatie in de kleur van de witte stenen. Ik vind het echter niet storend. Echt oude witte stenen zien er echt een stuk erger uit.Suli schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:50:
[afbeelding]
[afbeelding]
Je hebt ook nog http://www.brickowl.com/ . Maar Bricklink is veel groter.MdO82 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:29:
Je kan gewoon proberen via de support website van lego.MdO82 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:29:
Je kan kiezen voor "ontbrekende steentjes" en dan het model en het type steentje ingeven.
Ik heb het onlangs gedaan voor de mini cooper die foute ramen had meegeleverd met de set.
Je kan dit altijd eens proberen voordat je opnieuw je portemonnee moet opentrekken.
Ik heb enkel geen zicht hoever ze in tijd modellen ondersteunen
Battle.net: NagaByrd#2844
Ik heb het ook ooit gedaan: ontbrekende steentjes besteld via de support van Lego.
Dat duurt wel even, maar op zich werkt het prima. Volledig gratis de scheve situatie rechtgezet.
Ik zal een volgende keer niet aarzelen het weer te doen. Echt goeie service.
Dat duurt wel even, maar op zich werkt het prima. Volledig gratis de scheve situatie rechtgezet.
Ik zal een volgende keer niet aarzelen het weer te doen. Echt goeie service.
Ik ben een VIP lid, maar hoe krijg je die kaartKapoen schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 19:40:
[...]
Volgens de Lego site zelf hebben ze daar inderdaad een officieel filiaal: bron
Dus je VIP kaart is er gewoon geldig
Dat zijn inderdaad speciale puntige platte tegeltjes (net zo hoog als de stoeptegels).la_fusion schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:14:
[...]
Zijn dat nou 'speciale', 'puntige' platte steentjes voor het tapijt?
Blijkbaar hoorde dat bij het ontwerp, ik vindt het wel mooi.Was dat nou echt nodig geweest?
MIjn eerste kaart kreeg ik met de post, toen ik die kwijt raakte heb ik een nieuwe gekregen in de winkel te Wijnegem. Ik veronderstel dat de andere Lego shops deze ook gewoon in stock hebben.aReaRe schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:09:
[...]
Ik ben een VIP lid, maar hoe krijg je die kaard
Misschien kan je ook gewoon een mailtje sturen naar Lego zelf met deze vraag, wellicht kunnen ze deze met de post versturen.
Helemaal correct. De muur tussen wasserij en kluis is een combinatie van wasmachine en brandkast.AppieNL schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 19:03:
[...]
De wasserette is weer een knipoogje naar het witwassen van geld, want daar zat geloof ik ook een mechaniekje in om geld in de kluis te krijgen (oid).
Er zit nog een leuk detail in: Vanuit de schoorsteen op het dak kan je afdalen en er zit een valklep onderin de schoorsteen die uitkomt in de kluis.
Een fysieke LEGO VIP pas/kaart krijg je voor zover ik weet alleen als je woont in een land waar een fysieke LEGO winkel is. Dus Belgen krijgen wel zo'n kaart, omdat er in Wijnegem zo'n Lego winkel staat. Maar Nederlanders krijgen geen fysiek pasje omdat we in Nederland dus geen officiële Lego winkel hebben.
Maar toen ik afgelopen december in Oberhausen (Centro) was kon ik gewoon m'n VIP nummer op m'n telefoon laten zien en kon ik VIP-punten inwisselen voor m'n aankoop, en kreeg ik punten voor m'n aankoop ook netjes bijgeschreven. Dus zo'n fysiek pasje is niet echt nodig en maakt feitelijk alleen je portemonnee dikker.
Ik ben vorige week in die LEGO winkel van Wijnegem geweest. Ik vroeg om een pas en ik kreeg er ook een. Ik had al een LEGO-ID en heb de pas kunnen koppelen aan de ID. Geen enkel probleem allemaal. Ik woon in Nederland.Haay schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:18:
[...]
Een fysieke LEGO VIP pas/kaart krijg je voor zover ik weet alleen als je woont in een land waar een fysieke LEGO winkel is. Dus Belgen krijgen wel zo'n kaart, omdat er in Wijnegem zo'n Lego winkel staat. Maar Nederlanders krijgen geen fysiek pasje omdat we in Nederland dus geen officiële Lego winkel hebben.
Maar toen ik afgelopen december in Oberhausen (Centro) was kon ik gewoon m'n VIP nummer op m'n telefoon laten zien en kon ik VIP-punten inwisselen voor m'n aankoop, en kreeg ik punten voor m'n aankoop ook netjes bijgeschreven. Dus zo'n fysiek pasje is niet echt nodig en maakt feitelijk alleen je portemonnee dikker.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Wanneer komt die in Nederland, zou onderhand eens tijd wordenHaay schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:18:
[...]
Dan weet ik voldoende voor als ik van het zomer naar Legoland ga. Gewoon een foto laten zien op de smartphone.Maar toen ik afgelopen december in Oberhausen (Centro) was kon ik gewoon m'n VIP nummer op m'n telefoon laten zien en kon ik VIP-punten inwisselen voor m'n aankoop, en kreeg ik punten voor m'n aankoop ook netjes bijgeschreven. Dus zo'n fysiek pasje is niet echt nodig en maakt feitelijk alleen je portemonnee dikker.
Kleine kanttekening. Hij heeft het over een set uit 1996. Ik weet niet welke steentjes hij mist, maar als Lego ze de afgelopen 2-3 jaar niet meer heeft gebruikt, gaan ze niet leveren. Als ik me niet vergis is er nog een dingetje om in het achterhoofd te houden: zelfs compleet niet verkleurd wit Lego uit de jaren 90 is wel een slagje donkerder (of niet spierwit) dan het moderne witte Lego. Deze kan je dus beter niet mengen, valt op.nagasy schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:36:
[...]
Je kan gewoon proberen via de support website van lego.
Je kan kiezen voor "ontbrekende steentjes" en dan het model en het type steentje ingeven.
Ik heb het onlangs gedaan voor de mini cooper die foute ramen had meegeleverd met de set.
Je kan dit altijd eens proberen voordat je opnieuw je portemonnee moet opentrekken.
Ik heb enkel geen zicht hoever ze in tijd modellen ondersteunen
Hoe bestellen de Belgen hier eigenlijk bij de Lego webshop? Als ik naar de shop ga verandert de taal steevast naar het Frans. Als ik dan naar een andere regio verander (België/English of Nederland/Nederlands)
zie ik ofwel geen aanbiedingen ofwel kan ik mijn adresgegevens niet invullen met bestemming België.
Dus in België zijn de huidige aanbiedingen niet beschikbaar?
zie ik ofwel geen aanbiedingen ofwel kan ik mijn adresgegevens niet invullen met bestemming België.
Ofwel kies je Belgisch/Frans ofwel Belgisch/Engels. De aanbiedingen staan onder sets => sets and deals.RikHouben schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:37:
Hoe bestellen de Belgen hier eigenlijk bij de Lego webshop? Als ik naar de shop ga verandert de taal steevast naar het Frans. Als ik dan naar een andere regio verander (België/English of Nederland/Nederlands)
Maar momenteel zie je er geen omdat er geen zijn.
Adres gegevens kan niet als je geen van bovenstaande vernoemde talen kiest.
Hier nog nooit problemen gehad met bestellen.
Ik gebruik ook steeds Belgisch/Engels, zonder problemen. Aanbiedingen zijn eerder zeldzaam, en meestal nog duurder dan andere winkels.
Ik zie wel aanbiedingen als ik de regio op Nederland/Nederlands zet. Maar die gelden dus niet als je in België woont dan?
Jammer, zit 50% korting op de sets.
Helaas, Lego is wel zo leep om hun winkel te segmenteren per land. Anders zou iedereen wel in Duitsland of zo kopen.
Ik dacht nochtans dat er Europese wetgeving in de maak was om dit soort praktijken te verbieden.
Ik dacht nochtans dat er Europese wetgeving in de maak was om dit soort praktijken te verbieden.
Hoever woon je van NL ?RikHouben schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:37:
Ik zie wel aanbiedingen als ik de regio op Nederland/Nederlands zet. Maar die gelden dus niet als je in België woont dan?
Anders kan iemand hem bestellen voor je ?
2250 WP Zuid PVoutput
Ik woon redelijk dicht bij de grens.
Dat zou een optie kunnen zijn.
Heb je ook al eens gekeken bij andere webshops die wel naar België versturen?RikHouben schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 09:46:
Ik woon redelijk dicht bij de grens.
Ik kan eens op Bricklink kijken. Misschien dat de prijzen daar ook gedaald zijn ondertussen.
Welke winkels zou je aanraden?
Op brickwatch.net kan je zoeken naar de meest voordelige koopjes op een waaier van websites. Je kan er de naam of nummer van het model dat je wil kopen ingeven, zo kan je vergelijken met de prijs van Lego zelf.RikHouben schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 17:49:
Ik kan eens op Bricklink kijken. Misschien dat de prijzen daar ook gedaald zijn ondertussen.
Vergeet wel niet om de site in te stellen op het Belgische profiel.
[ Voor 22% gewijzigd door Kapoen op 25-02-2017 18:10 ]
De dichtstbijzijnde Nederlandse steden voor mij zijn Weert en Valkenswaard.mschol schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 18:01:
ik wil eventueel best iets mee bestellen, maar woon in de hofstad
Ja, ik stel altijd wel verzenden naar België in.Kapoen schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 18:03:
[...]
Op brickwatch.net kan je zoeken naar de meest voordelige koopjes op een waaier van websites. Je kan er de naam of nummer van het model dat je wil kopen ingeven, zo kan je vergelijken met de prijs van Lego zelf.
Vergeet wel niet om de site in te stellen op het Belgische profiel.
Dat zou goed moeten komen.
Ik was aan het onderzoeken wat de beste keus was om de snelheid te kunnen bepalen waarmee ik mijn gbc motors laat lopen. Nu zie ik op youtube vooral 9v trein controllers voorbij komen die gemiddeld 40 euro kosten en al jaren oud zijn. Zijn er alternatieven? Bij voorkeur op netstroom dus geen gedoe met batterijen?
het gebruik van transparante deuren in de brick bank

en die vloer ook best tof gedaan (enige jammere is dat de randen schuin aflopen, maarja je kan niet alles hebben
)

en die vloer ook best tof gedaan (enige jammere is dat de randen schuin aflopen, maarja je kan niet alles hebben
[ Voor 21% gewijzigd door mschol op 26-02-2017 18:21 ]
Al aardig op stoom met een nieuw project. Het doel is om zoveel mogelijk treinen te laten rijden op één grote loop. Aangezien net elke trein even hard rijdt, moet zo nu en dan een trein gerangeerd worden. Dit kan op zes plekken (3 stations met 2 zijsporen). Sensoren houden bij hoeveel tijd er tussen de treinen zit. Daarnaast zijn er nog 3 geautomatiseerde kruisingen. In totaal 6 controllers,10 plekken waar treinen gestopt kunnen worden en 16 sensoren 

[ Voor 9% gewijzigd door almightyarjen op 26-02-2017 19:49 ]
En uiteindelijk klapt toch weer alles op elkaar
Helaas krijg je geen vip punten in legoland.aReaRe schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:21:
[...]
Wanneer komt die in Nederland, zou onderhand eens tijd worden
[...]
Dan weet ik voldoende voor als ik van het zomer naar Legoland ga. Gewoon een foto laten zien op de smartphone.
Overigens heb ik ook gewoon in oberhausen me vip kaart aan laten maken.
Ze deden eerst wat onwenig maar konden gewoon met me nummer een fysiekekaart aanmaken.
En anders gewoon screenshotje van je account nummer is prima in de shop.
Heb super deal kunnen maken bij de marktkauf. Als je op donderdag avond gaat winkelen krijg je tegoed bonnen bij de marktkauf en heb met deze bonnen een Porsche LEGO kunnen kopen voor helft geld. 😀 En ik moet eerlijk zeggen wat een heerlijke set om te bouwen. Vond er genoeg uitdaging inzitten, toch wat nieuwe technieken weer en wat is ie groot
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.