Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 100 Laatste
Acties:
  • 860.598 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Wat moet je met een minifigure voetje? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 27-02-2017 09:09 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:44
Señor Sjon schreef op maandag 27 februari 2017 @ 09:09:
Wat moet je met een minifigure voetje? :P
In dit geval gok ik dat ie solliciteert bij National Geographic, als symbool voor een reclamespot.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:08

Trouble

Everything is awesome

Afgelopen weekend heb ik de VW Bus weer in elkaar gezet *O* Die lag sinds onze verhuizing vorig jaar al uit elkaar in de kast. Nu wil ik de VW Kever er nog bij hebben, eens zien wanneer ik die ga aanschaffen. Ik had 'm bijna vorig jaar gekocht maar toen heb ik gekozen voor Wall-E omdat die uit de collectie zou gaan :)

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Trouble schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:07:
Afgelopen weekend heb ik de VW Bus weer in elkaar gezet *O* Die lag sinds onze verhuizing vorig jaar al uit elkaar in de kast. Nu wil ik de VW Kever er nog bij hebben, eens zien wanneer ik die ga aanschaffen. Ik had 'm bijna vorig jaar gekocht maar toen heb ik gekozen voor Wall-E omdat die uit de collectie zou gaan :)
Vanaf 7 maart dubbele VIP punten blijkbaar. Wellicht een goed moment ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:08

Trouble

Everything is awesome

Gim schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:11:
[...]

Vanaf 7 maart dubbele VIP punten blijkbaar. Wellicht een goed moment ;)
Ik bestel te weinig dat dat interessant is, ik wacht vooral op goede aanbiedingen (en of dat nu via Brickshop is, of via Lego zelf, dat maakt me weinig uit).

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Trouble schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:13:
[...]

Ik bestel te weinig dat dat interessant is, ik wacht vooral op goede aanbiedingen (en of dat nu via Brickshop is, of via Lego zelf, dat maakt me weinig uit).
Heb nog steeds niet zo'n hoogte van Brickshop. Toevallig vorige week of zo iets bij besteld dat met een aanbieding goedkoper was dan de LEGO shop, maar diverse modellen staan bij Brickshop ook (fors) duurder, waardoor het zelfs met een aanbieding van 10% (onlangs) nog goedkoper is voor de adviesprijs bij LEGO :?

Maar inderdaad, voor veel sets hoef je niet bij LEGO zelf te zijn; voor modulars, een aantal exclusives en/of IDEAS koop ik soms wel bij LEGO zelf. De VIP punten verlopen niet, dus langzaam aan... :)

Wel een mooi ding die Kever... gave kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Gim schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:19:
[...]
Maar inderdaad, voor veel sets hoef je niet bij LEGO zelf te zijn; voor modulars, een aantal exclusives en/of IDEAS koop ik soms wel bij LEGO zelf. De VIP punten verlopen niet, dus langzaam aan... :)
VIP punten verlopen wel degelijk. Eind december 1 jaar na aankoop zoiets (beetje rare regel). Maar als het goed is krijg je er wel melding van. Heb zelf ook nog bijna 2100 punten staan. 11 maart weer met m'n oud buur naar Oberhausen of Essen :)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
DP Kunst schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:32:
[...]

VIP punten verlopen wel degelijk. Eind december 1 jaar na aankoop zoiets (beetje rare regel). Maar als het goed is krijg je er wel melding van. Heb zelf ook nog bijna 2100 punten staan. 11 maart weer met m'n oud buur naar Oberhausen of Essen :)
Ow.... hahaha, nu wordt wel duidelijk dat ik dan nog geen jaar bij LEGO zit. Nu _moet_ ik binnenkort wel iets bestellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
[...]

2100 punten, dat komt overeen met een korting van... €105 (21x5) als ik me niet vergis? Dat zou ik ook niet laten liggen :9 11 maart is de dubbele VIP periode en de Pasen minifig als ik me niet vergis. Dus dan ga je spenderen en tegelijk weer wat opsparen? :)

Zelf spendeer ik mijn VIP punten in principe ook alleen maar aan exclusieve sets. Verleden jaar heb ik toch twee keer gezondigd tegen die regel. In het voorjaar verscheen Fun in the park, tezamen met de fontein poly. De combinatie van ongeduld en goede poly noopte mij om deze aankoop te doen.

De tweede keer was tijdens de opening van de winkel te Londen. De drukte belette mij om de sets te kopen die op mijn verlanglijst stonden. Dus heb ik wat standaard Creator sets gekocht om aan de £125 te geraken die recht gaf op alle goodies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DP Kunst
Kapoen schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:37:
[...]

2100 punten, dat komt overeen met een korting van... €105 (21x5) als ik me niet vergis? Dat zou ik ook niet laten liggen :9 11 maart is de dubbele VIP periode en de Pasen minifig als ik me niet vergis. Dus dan ga je spenderen en tegelijk weer wat opsparen? :)
Ik ga wel spenderen, maar geen VIP punten. Wordt een assembly Square met dubbele VIP volledig betaald en dan in april een Brick Bank met VW Polybag voor bijna gratis :+.

Pasen minifig wel even meepakken, al heb ik er al 2 :P. Geld die actie btw ook voor mensen zonder kalender? Anders moet ik niet vergeten m'n coupon eruit te scheuren.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
DP Kunst schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:41:
Pasen minifig wel even meepakken, al heb ik er al 2 :P. Geld die actie btw ook voor mensen zonder kalender? Anders moet ik niet vergeten m'n coupon eruit te scheuren.
Jammer dat ze niet eens die paashaas i.p.v. die paaskip als promo erbij doen. Die haas is me net een tikkeltje te prijzig :P Maar een zoveelste kip erbij kan ook geen kwaad 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
DP Kunst schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:41:
[...]

Ik ga wel spenderen, maar geen VIP punten. Wordt een assembly Square met dubbele VIP volledig betaald en dan in april een Brick Bank met VW Polybag voor bijna gratis :+.

Zowel de minifig in maart als de 100 extra punten in april zijn alleen met de kalender coupons te krijgen.
Misschien dat het personeel wat coulant is of achteraf overschotten uitdeelt, maar ik zou ervan uit gaan dat je de kalender nodig hebt.

Jammer dat ze weeral de Chicken guy uitdelen, een heruitgave van deze was anders ook leuk geweest voor Pasen *edit* spuit11 je was me voor, sorry 8)7 :
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/8831-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:47:
[...]

Zowel de minifig in maart als de 100 extra punten in april zijn alleen met de kalender coupons te krijgen.
Misschien dat het personeel wat coulant is of achteraf overschotten uitdeelt, maar ik zou ervan uit gaan dat je de kalender nodig hebt.

Jammer dat ze weeral de Chicken guy uitdelen, een heruitgave van deze was anders ook leuk geweest voor Pasen:
[afbeelding]
Precies ja, die bedoelde ik. Die ziet hilarisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Over de kalender gesproken, deze set krijgen we dus voor de verjaardagscoupon: 5004931 Birthday Card

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/5004931-1.jpg
40226 Birthday Buddy is nog niet opgedoken tot nu toe.

[ Voor 19% gewijzigd door Kapoen op 27-02-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 23:16
[...]

Hmmm, even kijken hoe dit precies zit. Ik heb nog voor 120 euro staan en de eerste aankopen daarvoor waren in april vorig jaar. Als ik je goed begrijp is dat tot december 2017 geldig?

edit: van de Lego site:
Verlopen mijn VIP-punten als ze niet worden ingewisseld?

Ja, alle VIP-punten verlopen op 31 december twee (2) jaar na het jaar waarin ze zijn verdiend. Voor rechtsgebieden waarin de wetgeving (op dit moment of in de toekomst) verbiedt dat punten kunnen vervallen alleen vanwege het verstrijken van de tijd, vervallen de punten alleen voor personen die woonachtig zijn in een dergelijk rechtsgebied als tijdens de voorafgaande twee jaar geen VIP-punten zijn opgebouwd. Als je je via de LEGO Store of telefonisch aanmeldt voor het LEGO® VIP-programma, dien je je kaartnummer binnen één (1) jaar na je aanmelding bij het LEGO VIP-programma online te registreren. Doe je dit niet, dan verlopen al je punten en wordt je saldo teruggezet naar 0 punten.
Word ik op de hoogte gesteld voordat mijn VIP-punten verlopen?

Ja, u wordt drie maanden voorafgaand aan het verlopen van VIP-punten hiervan op de hoogte gesteld.

[ Voor 46% gewijzigd door AppieNL op 27-02-2017 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
het loopt bij mij zo door elkaar heen (plussen en minnen) dat ik mij niet echt druk maak om het vervallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Derp, dit is niet het aanbiedingentopic. Post verplaatst :)

[ Voor 141% gewijzigd door Chakotay op 28-02-2017 09:50 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
er werd hier laatst gesproken over slechte kleur in de instructies:Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CiBgSqe.png

dit zijn zwarte dakdelen en donkerbruine 2x1 plates bij daglicht.

geen idee hoe de online variant eruit ziet, maar hopelijk beter (stap 218 van de brickbank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zwart heeft altijd een witte contour. Anders is het inderdaad niet te zien. Vroagah hadden we die luxe gele lijntjes ook niet, laat staan een samenvatting van de blokjes die je voor het plaatje nodig hebt. En genummerde zakjes bestonden al helemaal niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

mschol schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:39:
geen idee hoe de online variant eruit ziet, maar hopelijk beter (stap 218 van de brickbank)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/K5qjozm.png
Ziet er toch wel duidelijker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
En ondertussen is de volgende ideas set aangekondigd. *Tromgeroffel...*
Afbeeldingslocatie: https://dp1eoqdp1qht7.cloudfront.net/community/blogs/1/2633900-o_1arg5qo6i1pbhr1iecg155e1c5k1n.pngDit is geen definitieve productfoto, maar slechts een concept.

Voltron wordt ook nog in overweging genomen, maar heeft dus nog geen definitief fiat.
Afbeeldingslocatie: https://dp1eoqdp1qht7.cloudfront.net/community/blogs/1/2633872-o_1arg5olnr16po1dr219a6jkm1brck.png
De sets die niet gekozen werden kan je hier nog eens bekijken: ideas site.

bron op brickset.com.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 28-02-2017 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:56:
Zwart heeft altijd een witte contour. Anders is het inderdaad niet te zien. Vroagah hadden we die luxe gele lijntjes ook niet, laat staan een samenvatting van de blokjes die je voor het plaatje nodig hebt. En genummerde zakjes bestonden al helemaal niet. :+
dat scheelt inderdaad nog iets.. en inderdaad het verschil met vroeger is helemaal enorm..
ergens mis ik dat wel hoor.. was juist wel een uitdaging een groter model dan te maken.. nu is het al in hapklare brokken gehakt..
Guardian1980 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:56:
[...]

[afbeelding]
Ziet er toch wel duidelijker uit.
die is inderdaad een stuk beter..

ik heb ook een kleurverschil tussen die 2x1 plates (donkerbruin zoals boekje/mijn plaatje) en de 3x1 plates die gebruikt worden voor de katrol (1/2 stappen verder?)

die zijn fysiek bij mij lichtbruin (zoals online boekje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Kapoen schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:14:
En ondertussen is de volgende ideas set aangekondigd. *Tromgeroffel...*
[afbeelding]Dit is geen definitieve productfoto, maar slechts een concept.

Voltron wordt ook nog in overweging genomen, maar heeft dus nog geen definitief fiat.
[afbeelding]
De sets die niet gekozen werden kan je hier nog eens bekijken: ideas site.

bron op brickset.com.
Eerlijk gezegd vond ik deze ronde ook niet zo sterk. Ik heb goede hoop voor ship-in-a-bottle bij de volgende. Die zat in no-time aan de 10k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Señor Sjon schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 17:05:
[...]

Eerlijk gezegd vond ik deze ronde ook niet zo sterk. Ik heb goede hoop voor ship-in-a-bottle bij de volgende. Die zat in no-time aan de 10k.
Die is wel mooi ja. Voor de volgende ronde hoop ik op de tram en/of Lego modular store.

Ondertussen hebben we wel nog geen foto's gezien van het definitieve Saturn V ideas project, dat wel eerder dan de Fishing Store gekozen werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvkesteren
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-09 14:07
Mijn eerste Bricklink aankoop opgebouwd :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LxQ1tJZ7xSxqRE6gIfnMgd7W/full.jpg

Reden van aankoop, past mooi bij de collectie dacht ik zo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4pWSRe6JUvbzeuoCM3bHqn8P/full.jpg

Hmm, zou de porsche hier ook bijpassen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:45
Als schaal niet van belang is wel, De Porsche is wat groter dan deze modellen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:20

Fiber

Beaches are for storming.

Technisch best een leuk ding denk ik, maar ben ik de enige die hem spuuglelijk vind...? (En zijn die twee modellen nou echt roze of ligt dat aan de foto...?)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvkesteren
Denk dat je een beetje technic-fan moet zijn om de lol van dat model in te zien, ben ik wel met je eens :)

Foto's zijn inderdaad slecht (gemaakt met foon), in het echt gewoon lego-rood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 15:27
Kapoen schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 17:10:
Die is wel mooi ja. Voor de volgende ronde hoop ik op de tram en/of Lego modular store.

Ondertussen hebben we wel nog geen foto's gezien van het definitieve Saturn V ideas project, dat wel eerder dan de Fishing Store gekozen werd.
Voor de volgende review ronde uitslag (zomer 2017) hoop ik dat de VW Golf GTI erdoor komt. Die Ship in a Bottle maakt volgens mij ook goede kans.

Die SHIELD Bus, Hulkbuster en Rey's Speeder gaan het volgens mij sowieso niet halen want die horen bij andere respectievelijke thema's.
De Boat Repair Shop gaat hem ook niet worden neem ik aan, want Lego Ideas zal denk ik niet twee gerelateerde modellen van dezelfde designer (RobenAnne) uitbrengen.
De Red Dwarf set zou eventueel kunnen, maar is wel een erg niche product. Als de verkoop van de Doctor Who set al tegenviel, dan zal die Red Dwarf met een nog kleinere fan-groep (wereldwijd) nog minder verkopen.
De Landrover was op zichzelf best aardig, maar in vergelijking met de VW Golf GTI van minder kwaliteit. En Lego heeft al een licentie-deal met VW dus dat is gemakkelijker onderhandelen voor Lego.
De Iron Giant is denk ik te complex / instabiel als speelset (belangrijk argument bij LEGO!).
1950's Diner zou eventueel ook nog kunnen. Het heeft speelbaarheid, en zou in een Lego City opstelling geplaatst kunnen worden.
De Vintage Tram vind ik erg mooi, en is ook nog een optie. Vrij van 3rd party licentie, past in een treinen-setting. Het zou kunnen!.
En als laatste, de Lego Store... Ik betwijfel of Lego een 'eigen' ding onder de Ideas vlag wil uitbrengen, en dan over de verkoop nog een percentage aan de designer wil afdragen. Maar we zullen het zien. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Haay op 01-03-2017 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

basvkesteren schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:06:
Mijn eerste Bricklink aankoop opgebouwd :P
[afbeelding]

Reden van aankoop, past mooi bij de collectie dacht ik zo
[afbeelding]

Hmm, zou de porsche hier ook bijpassen? :*)
jaa.... die 8880 heb ik ook :) Staat half opgebouwd op de kast. Er kwam een verhuizing tussendoor, dus moet hem nog eens afmaken. Staat al bijna een jaar op de kast.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Haay schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:31:
[...]

Voor de volgende review ronde uitslag (zomer 2017) hoop ik dat de VW Golf GTI erdoor komt.
...
De Iron Giant is denk ik te complex / instabiel als speelset (belangrijk argument bij LEGO!).
Ik help het je hopen, maar ik vrees dat VW ook al een franchise is die Lego bezit. We hebben immers al de T1 en Kever gekregen.

De Exo Suit set was anders ook geen uitblinker qua speelbaarheid denk ik. Je kon het model in een bepaalde pose zetten en dat was het dan ook, de kleinste verkeerde beweging resulteerde in het afbreken van enkele stukjes.

[ Voor 32% gewijzigd door Kapoen op 01-03-2017 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Fiber schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:51:
Technisch best een leuk ding denk ik, maar ben ik de enige die hem spuuglelijk vind...? (En zijn die twee modellen nou echt roze of ligt dat aan de foto...?)
Barbaar. In de eighties hadden we niet voor alles een blokje. :P
Kapoen schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:20:
[...]

Ik help het je hopen, maar ik vrees dat VW ook al een franchise is die Lego bezit. We hebben immers al de T1 en Kever gekregen.

De Exo Suit set was anders ook geen uitblinker qua speelbaarheid denk ik. Je kon het model in een bepaalde pose zetten en dat was het dan ook, de kleinste verkeerde beweging resulteerde in het afbreken van enkele stukjes.
Kan zijn dat één VW eruit gaat en een ander ervoor terugkomt. Opvallend vaak zie ik de T1 ook bij VW-dealers te koop staan.

De 205 T16 zou een leuke zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Señor Sjon schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:51:
[...]
Kan zijn dat één VW eruit gaat en een ander ervoor terugkomt. Opvallend vaak zie ik de T1 ook bij VW-dealers te koop staan.

De 205 T16 zou een leuke zijn. ;)
De vraag is alleen of dat via een ideas project kan, als ik me niet vergis maken inzendingen op basis van licenties die Lego al heeft weinig tot geen kans. Daar tegenover staat natuurlijk een set als Wall-E, waar Lego al lang producten van Disney in het assortiment had...

Heel dat ideas gedoe is me nog niet echt duidelijk qua voorwaarden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 16:18
Kapoen schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:18:
[...]

De vraag is alleen of dat via een ideas project kan, als ik me niet vergis maken inzendingen op basis van licenties die Lego al heeft weinig tot geen kans. Daar tegenover staat natuurlijk een set als Wall-E, waar Lego al lang producten van Disney in het assortiment had...

Heel dat ideas gedoe is me nog niet echt duidelijk qua voorwaarden...
Die regel heeft LEGO geintroduceerd nadat de Wall-E set uit kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvkesteren
Señor Sjon schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:51:
Barbaar. In de eighties hadden we niet voor alles een blokje. :P
Haha, eens :) Vooral de uit standaard blokjes opgebouwde krukas van de 8865 vond ik erg leuk.

Misschien is dat ook wel het nadeel van de porsche voor mij; hij ziet er fraai uit, maar de techniek is zo weggestopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
Welke techniek? :P (bij de Porsche dus)

De 8865 is 1 van m'n favoriete modellen, het heeft zeker niet de mooiste bodywork, maar ik hou er wel van. Ben toevallig op dit moment bezig met m'n eigen "tribute" aan 40 jaar Technic. Naar aanleiding van het 8860 combi modelletje dat je kan bouwen van 3 2017 setjes, ben ik aan de slag gegaan met een 8865 variant.

Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/dc633e1e81067f581423bbbc99e20959.jpg
Dusver heeft het de volgende functies:
- full independent suspension
- 2 speed gearbox (uiteraard lineair, in stijl van het origineel)
- 4 cylinder engine
- adjustable seats (nu mee bezig zoals je ziet aan het feit dat er maar 1 stoel zit)
- mounting voor sturen via het stuurwiel zit er al op, maar kan pas verder als ik de "body" ga maken.

Helaas zijn er ook wat dingen niet gelukt:
Ik wilde dit modelletje eigenlijk nog kleiner bouwen, zeg maar 38% van de originele grote (met 30mm bandjes ipv deze 37mm bandjes), maar ik krijg geen stevige voorwielophanging op 10 studs waar ik ook nog de rest van de body aan kan hangen, nu is het dingetje 48% van het origineel. Helaas betekent dat wel dat wel dat m'n wielen zo'n 2mm te klein zijn en sowieso veel te dik (maar andere zijn er niet). De dikte van de banden heb ik schaal technisch geprobeerd te compenseren door het mee te nemen in de breedte van de wielophanging (deze is 15 breed vs 31 studs van het origineel).

De motor is eigenlijk ook 1 stud te hoog, maar dat krijg ik nog wel onder het "achterraam" denk ik. Hij zit te hoog omdat ook dit wel stevig moet zijn en ik dat lager niet voor elkaar krijg.

Ik wilde meer versnellingen of iig een neutraal, maar ook dat kreeg ik niet passend.

Verder kreeg ik ook geen diff in het model. M'n keuze was live rear axle met diff of independent zonder diff, ik koos voor het laatste, want ik vond dat meer een trademark van dit model (in combi met de onafhankelijke voorwielophanging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 18:23

GeeBee

Oddball

Zijn dat standaard-veren of heb je die custom gemaakt?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

almightyarjen

When does the hurting stop?

GeeBee schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:16:
Zijn dat standaard-veren of heb je die custom gemaakt?
Goeie vraag idd

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Dit zijn de veertjes van normale 6.5L "soft springs". Gewoon die 2 onderdelen uit elkaar gehaald en het veertje gebruikt. Ik had eerst wel het plan om 4 of 2 (als een anti-sway bar zoals in de 8858) te gebruiken, maar oogde gewoon veel te log, vond dit een mooiere oplossing. Andere optie was rubber bandjes gebruiken ipv veertjes, maar ook dat vond ik niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Leuk bedacht. En de as die je gebruikt hebt is dan een donker grijze 4L met stop aan de bovenkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Yup. En het idee heb ik gewoon gejat hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ook hier geldt:
Beter goed gejat dan slecht bedacht!
#KiddicraftSelf-LockingBuildingBrick })

[ Voor 28% gewijzigd door GeeBee op 01-03-2017 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Leuk ding. Niet te veel body op doen, maar liever open houden als een kart of rijdend chassis...

Hij doet mij nu een beetje denken aan deze classic:

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/854-1.jpg

Wat is, wat doet die zwarte stang aan de voorkant...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Dat is voor het sturen.

Wat betreft body, het wordt een 8865... dus dat wordt z'n body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Arch... natuurlijk, niet mijn smaak dus, dat is die roze (op mijn scherm dus) van hierboven... Nou ja, smaken verschillen gelukkig. Ik vind je creatie zoals hij nu is dus wel erg mooi, maar vrees dat de body hem niet mooier maakt in mijn ogen.

Ik vind de 8860 dus wel mooi...

[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 01-03-2017 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
En ik vind de 8860 weer niks aan, dus ja, smaken verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 10:53
Fiber schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:03:
Leuk ding. Niet te veel body op doen, maar liever open houden als een kart of rijdend chassis...

Hij doet mij nu een beetje denken aan deze classic:

[afbeelding]

Wat is, wat doet die zwarte stang aan de voorkant...?
jee die wou ik vroeger hebben :)

maar de remake van de 8860 vind ik ook leuk!

Afbeeldingslocatie: http://jaysbrickblog.com/wp-content/uploads/2017/02/LEGO-German-Toy-Fair-2017-40th-Anniversary-Set.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door leosand op 03-03-2017 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
leosand schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 08:55:
[...]
daarom leuk dat ze hem min of meer weer terug brengen.
Die drie sets samen kosten ongeveer een 110 euro op S@H, dus met wat geduld en speurwerk moet dat zeker goedkoper kunnen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DP Kunst
Al enige tijd bezig met m'n Eureka Tower. Eerste delen hebben vorm! Zitten nu al 10k+ steentjes in, ding is 70,5cm op dit moment en weegt ergens tussen de 15 en 20kg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yaaX45AN7SENBKfUY6caNZ4B/full.jpg

Hele ding wordt uiteindelijk bekleed met Dark Blue en White tiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Kapoen schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:03:
[...]

Die drie sets samen kosten ongeveer een 110 euro op S@H, dus met wat geduld en speurwerk moet dat zeker goedkoper kunnen :)
Daar kan zeker 20-30% vanaf via diverse acties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik moet ook weer eens wat kopen. Detective Office O+ Vooralsnog even een zoethoudertje voor de kiddo ivm zwemdiploma:
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/0/2/4/6/9200000064416420_1.jpg
Stiekem vind ik die creator meuk zelf altijd ook erg leuk :P

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 03-03-2017 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Rukapul schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:51:
Ik moet ook weer eens wat kopen. Detective Office O+ Vooralsnog even een zoethoudertje voor de kiddo ivm zwemdiploma:
[afbeelding]
Stiekem vind ik die creator meuk zelf altijd ook erg leuk :P
Ik vind de Creator lijn dit jaar zeer sterk. Zowel de modellen die reeds verschenen als de zomerlijn.
Leuke voertuigen (met een gimmick, je kan delen uitwisselen tussen modellen), veel nieuwe gebouwen en sets die goed bruikbaar zijn in een stop motion animatie (zoals dat robot model en de dino's).
Señor Sjon schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:40:
[...]

Daar kan zeker 20-30% vanaf via diverse acties.
Misschien zelfs nog meer met wat geluk en geduld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
leosand schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 08:55:
[...]

daarom leuk dat ze hem min of meer weer terug brengen.
[afbeelding]
De set die hij linkt is de 854 en jij hebt het over een remake van de 8860 (origineel staat zelfs rechtsboven in jouw plaatje)... 8)7

Ik mag de 8860 niet zo leuk vinden, maar die 2 uit elkaar houden moet toch wel lukken?

Wat betreft de prijs voor dit combi model kan je naast de 20-30% korting op sets er nog wat afhalen, want ik geloof dat zo'n 40% van de parts van die sets niet wordt gebruikt.

Persoonlijk bouw ik hem liever wat meer in de kleuren van het origineel dan deze halve colour vomit die redelijk in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 10:53
AppieNL schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:40:
[...]

De set die hij linkt is de 854 en jij hebt het over een remake van de 8860 (origineel staat zelfs rechtsboven in jouw plaatje)... 8)7

Ik mag de 8860 niet zo leuk vinden, maar die 2 uit elkaar houden moet toch wel lukken?

Wat betreft de prijs voor dit combi model kan je naast de 20-30% korting op sets er nog wat afhalen, want ik geloof dat zo'n 40% van de parts van die sets niet wordt gebruikt.

Persoonlijk bouw ik hem liever wat meer in de kleuren van het origineel dan deze halve colour vomit die redelijk in de buurt komt.
achjee ik vergis me.vreselijk. je hebt helemaal gelijk ap.
tekst is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Nou ja dat hoefde ook weer niet, m'n reactie klinkt wat overdreven, maar vond het gewoon vrij apart :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 00:08

sus

is druk :+

Nu onderweg de 10251 (brick bank), 70900 (The Joker Ballonvlucht) en 76046 (Heroes of Justice). Gratis de 30446 (Batmobiel) erbij. Denk dat de kleine man wel erg blij is als die van de week binnen vallen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
De Brick Bank is toch niet stiekem voor de papa gekocht he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

DP Kunst schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:41:
Al enige tijd bezig met m'n Eureka Tower. Eerste delen hebben vorm! Zitten nu al 10k+ steentjes in, ding is 70,5cm op dit moment en weegt ergens tussen de 15 en 20kg.

[afbeelding]

Hele ding wordt uiteindelijk bekleed met Dark Blue en White tiles.
Ziet er nu al indrukwekkend uit! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Kapoen schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 21:34:
De Brick Bank is toch niet stiekem voor de papa gekocht he? ;)
Ja natuurlijk wel :) Assembly moet ook nog binnenrollen, dan ben ik 'bij'. Heb dan deze twee en de bioscoop, dierenwinkel, detective en het restaurant.

Zou graag de andere sets die nog missen, maar heb daar niet de honderden euro's voor over die daar voor gevraagd worden. Heb heel even in dubio gestaan om ze van Lepin te bestellen, maar het "fan"-gevoel zegt me toch het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
sus schreef op zondag 5 maart 2017 @ 09:31:
[...]

Ja natuurlijk wel :) Assembly moet ook nog binnenrollen, dan ben ik 'bij'. Heb dan deze twee en de bioscoop, dierenwinkel, detective en het restaurant.

Zou graag de andere sets die nog missen, maar heb daar niet de honderden euro's voor over die daar voor gevraagd worden. Heb heel even in dubio gestaan om ze van Lepin te bestellen, maar het "fan"-gevoel zegt me toch het niet te doen.
Ik heb dezelfde collectie, en de AS wordt m'n verjaardagscadeau binnen enkele maanden :9

Van de modulars die ik nog niet heb wil ik in feite alleen nog de Green Grocer en de Fire Brigade. Namaakspul heb ik nooit overwogen, maar de GG wil ik eventueel nog bricklinken in een andere kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

De gedachte was er ook alleen om gewoon het straatje compleet te hebben zonder honderden (herstel; duizenden) euro's uit te geven aan de originele sets. Maar daar was ik al vrij snel overheen.

Dat bricklinken moet ik toch eens gaan bekijken hoe dat werkt.

Maar eerst... plek maken. Ik kan ze nu al niet kwijt naast elkaar :D Denk dat er zo'n glazen plaatje tegen de muur komt

[ Voor 19% gewijzigd door sus op 05-03-2017 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Voor mij was het vrij simpel, de helft van wat nu wel beschikbaar is, vind ik niet eens leuk (suf interieur en/of buitenkant). Dus ik doe aan cherry picking bij de modulars :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
sus schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:26:
Maar eerst... plek maken. Ik kan ze nu al niet kwijt naast elkaar :D Denk dat er zo'n glazen plaatje tegen de muur komt
Ik heb nu op een plank van 1m50 de Brick Bank, Parisian Restaurant, Detective's Office, Pet Shop en Palace Cinema staan. Er is nog ruimte voor één 16x32 basisplaat en nog wat extra speling.

Als ik me niet vergis meet een 32x32 stud basisplaat 25,5 op 25,5cm. Dus met de Assembly Square er bij moet je dan tellen op (6 x 25,5cm) + 12,75cm, en dat komt uit op 1m65cm en 75mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Kapoen schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:46:
[...]

Ik heb nu op een plank van 1m50 de Brick Bank, Parisian Restaurant, Detective's Office, Pet Shop en Palace Cinema staan. Er is nog ruimte voor één 16x32 basisplaat en nog wat extra speling.

Als ik me niet vergis meet een 32x32 stud basisplaat 25,5 op 25,5cm. Dus met de Assembly Square er bij moet je dan tellen op (6 x 25,5cm) + 12,75cm, en dat komt uit op 1m65cm en 75mm.
Dat is wat ik hier nu ook heb staan en het is nu wachten op Assembly Square als ik voldoende gespaard heb :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Morgen ben ik jarig, en dat heb ik vandaag met mijn gezin gevierd. Vorig jaar vroeg ik voor mijn verjaardag de Parisian Restaurant, en dit jaar heb ik de Detective's Office gevraagd (en gekregen ;) ). Dus daar ga ik de komende tijd een lekker van genieten om dit stapje voor stapje, en zakje voor zakje, op te bouwen. :)

Ik heb overigens Pet Shop en Palace Cinema wel eerder al gekocht, maar die zitten nog in de doos. Spreken me toch wat minder aan, dus geen haast mee om ze te bouwen. Maar ik heb ze in ieder geval wel alvast. En voor Brick Bank en Assembly Square hoef ik nog geen haast te hebben. Die komen wel op de volgende verjaardagen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
AppieNL schreef op zondag 5 maart 2017 @ 15:38:
Voor mij was het vrij simpel, de helft van wat nu wel beschikbaar is, vind ik niet eens leuk (suf interieur en/of buitenkant). Dus ik doe aan cherry picking bij de modulars :)
Ik ben te laat begonnen om rendabel 'bij' te blijven. dus doe hetzelfde. Heb wel de ambitie om de auto's bij te houden. Heb inmiddels de T1 en de F40. Nu nog Beetle, Caterham en Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
De auto's heb ik wel allemaal, maar die vind ik ook gewoon leuk. Ik hoop ook dat die VW Golf 1 bij Ideas er niet door komt, want ik vind er niks aan, maar dan jeukt toch die verzameldrang een beetje aangezien ik de rest wel heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 23:42

DikkeBMW

Live '25

Señor Sjon schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:20:
[...]

Ik ben te laat begonnen om rendabel 'bij' te blijven. dus doe hetzelfde. Heb wel de ambitie om de auto's bij te houden. Heb inmiddels de T1 en de F40. Nu nog Beetle, Caterham en Mini.
Ik heb die alle 5. En de mini mini ( :D ) Alleen mis ik de mini Beetle...

En de originele VW, maar die is wat duur. Sowieso kun je je afvragen hoever die serie teruggaat. De eerste ferrari's misschien al (Enzo bijv.).

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Señor Sjon schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:20:
Bij mij staan alle auto's: T1, Mini, F40, Kever en Caterham te pronken in mijn Lego vitrine kast. :)

En hoewel ik persoonlijk die VW Golf best geinig vind betwijfel ik sterk of die door de review zal komen. In de afgelopen review is de Lamborghini Veneno Roadster er ook niet doorgekomen, en dat model zou veel beter in de Advanced Cars line-up passen. En in de review daarvoor is ook de Toyota Landcruiser 40 afgewezen.Die was mooier gelukt dan de Landrover 4x4 die in de volgende review ronde zit. Dus die Landrover zie ik er ook niet door komen.

Sowieso wil het Ideas team neem ik aan voorkomen dat een bepaalde keuze een precedent schept. Als er na de Caterham Seven weer een auto-model in die dimensies goedgekeurd wordt krijg je nog meer van dat soort inzendingen. Idem voor Boat Repair Shop. Gaat er echt niet door komen, nu het vorige model officieel uit gaat komen.
DikkeBMW schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:03:
Ik heb die alle 5. En de mini mini ( :D ) Alleen mis ik de mini Beetle...

En de originele VW, maar die is wat duur. Sowieso kun je je afvragen hoever die serie teruggaat. De eerste ferrari's misschien al (Enzo bijv.).
Die missende mini Beetle kun je in april recht zetten. :P

en die originele VW Kever... Tja, dat is toch een ander soort model welke niet in deze serie past. Geldt idem voor die oudere modellen die meer in de Technic hoek zaten.

[ Voor 19% gewijzigd door Haay op 06-03-2017 12:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Moest dat nou? Jullie hebben me overtuigd, ik ga ook de auto's verzamelen... Net de Caterham besteld :) Vorige week heb ik al de eerste Lego-aankoop in tijden gedaan, de Technic BMW. Leuk model, nu ik er wat langer naar gekeken heb vind ik hem nog best accuraat nagemaakt voor zover het mogelijk is met Technic-onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Chakotay schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:24:
Moest dat nou? Jullie hebben me overtuigd, ik ga ook de auto's verzamelen... Net de Caterham besteld :) Vorige week heb ik al de eerste Lego-aankoop in tijden gedaan, de Technic BMW. Leuk model, nu ik er wat langer naar gekeken heb vind ik hem nog best accuraat nagemaakt voor zover het mogelijk is met Technic-onderdelen.
De Caterham is inderdaad een goede keuze om nu te kopen, die gaat waarschijnlijk ook het vlugst uit het assortiment omdat het een ideas set is.

Als volgende aankoop zou ik de VW T1 Camper aanraden, dat is de oudste nog levende set in het assortiment. En laat nu net vanaf vandaag een dubbele VIP actie beginnen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Kapoen schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:39:
[...]

De Caterham is inderdaad een goede keuze om nu te kopen, die gaat waarschijnlijk ook het vlugst uit het assortiment omdat het een ideas set is.

Als volgende aankoop zou ik de VW T1 Camper aanraden, dat is de oudste nog levende set in het assortiment. En laat nu net vanaf vandaag een dubbele VIP actie beginnen >:)
Daarom had ik die besteld inderdaad :) Ik hoop alleen dat ik de VIP-punten krijg, gezien je pas bij de bestelling daar een formulier voor kan invullen. Er stond dat er "binnen 24 uur" bevestiging van komt, ik zal het zien... In de orderbevestiging staat alleen "Met deze bestelling kun je VIP-punten verdienen: 169".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Dat komt in orde, alleen misschien niet zo vlot als je zou willen. Soms ontvang ik mijn tracking codes pas als de doos al voor mijn neus staat 8)7 VIP punten komen soms snel, soms pas na een week...

S@H is niet meteen een visitekaartje voor de Lego kwaliteit, maar ik heb er nog geen echte problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Kapoen schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:52:
Dat komt in orde, alleen misschien niet zo vlot als je zou willen. Soms ontvang ik mijn tracking codes pas als de doos al voor mijn neus staat 8)7 VIP punten komen soms snel, soms pas na een week...

S@H is niet meteen een visitekaartje voor de Lego kwaliteit, maar ik heb er nog geen echte problemen mee gehad.
Heh, typisch... En je komt er niet onderuit om er toch te bestellen aangezien veel alleen daar te krijgen is. Al zag ik de Caterham ook voor 10 euro minder op Amazon.it staan, maar die bleek een levertijd van een paar maanden te hebben. Dat maar overgeslagen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
Lees net dat de nieuwe serie cmf's niet beschikbaar is in de NL en BE. Dat wordt naar Duitsland rijden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Chakotay schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:54:
[...]

Heh, typisch... En je komt er niet onderuit om er toch te bestellen aangezien veel alleen daar te krijgen is. Al zag ik de Caterham ook voor 10 euro minder op Amazon.it staan, maar die bleek een levertijd van een paar maanden te hebben. Dat maar overgeslagen dus :)
Een kleine troost, met de dubbele VIP punten krijg je in theorie meteen €5 terug op de prijs van de Caterham.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 16:24
Hoi, ik kijk hier altijd mee en dacht laat ik ook eens wat posten.

Van het weekend ook voor het eerst sinds mijn jeugd weer eens Lego gekocht.
Mijn zoon en dochter worden eind deze al 4, en hij is gek van treinen, vrachtwagens en trekkers. (en zij eigenlijk ook)
Hij wil heel graag de Claas (42054) maar daar vind ik hem te jong voor O-)
Maar samen op nummer 1 stond de trein super pack (66493) maar deze stond als niet meer leverbaar, tot ik hem dit weekend bij de lokale Bart Smit tegen kwam. Ook vind ik hem hier nog te jong voor maar het is wel een geweldige set. En misschien eerst nog maar een jaar op zolder bewaren en eerst mijn eigen Lego maar weer eens tevoorschijn halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:48

Megalodon86

Enzyme X

Vlooi schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:19:
Lees net dat de nieuwe serie cmf's niet beschikbaar is in de NL en BE. Dat wordt naar Duitsland rijden dus.
Waar lees je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 17:47
Er was een post over op bouwsteentjes.info alleen kan hem nu ook niet meer terug vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Op LCC staat een gelijkaardig bericht: link
Ze nuanceren wel iets door te stellen dat het gaat over de retailverkoop en niet noodzakelijk S@H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Jammer, maar gelukkig voor mij ben ik geen compleet-verzamelaar; ik wil alleen die ik het leukste vind. Als ze dan een paar dubbeltjes extra kosten op bricklink, so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vraagje:

ik ben na verhuis mijn modellen weer in elkaar aan het zetten. nu heb ik een platte 1x2 met een nummer dat ik niet thuis kan brengen.

het nummer is: vr-tvj9wml

wie kan mij hier helpen...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:31:
een vraagje:

ik ben na verhuis mijn modellen weer in elkaar aan het zetten. nu heb ik een platte 1x2 met een nummer dat ik niet thuis kan brengen.

Is dit hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:31:
een vraagje:

Onderdelen hebben normaal een numeriek nummer, met hooguit iets als een a of b erachter. Staat er nergens een heel klein getal onderop? 1x2 tile is normaal 3069.

Wat arjen hierboven zegt is waarschijnlijk nuttiger, die kende ik niet :)

[ Voor 6% gewijzigd door Chakotay op 07-03-2017 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Harmvdw schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:15:
Hoi, ik kijk hier altijd mee en dacht laat ik ook eens wat posten.

Van het weekend ook voor het eerst sinds mijn jeugd weer eens Lego gekocht.
Mijn zoon en dochter worden eind deze al 4, en hij is gek van treinen, vrachtwagens en trekkers. (en zij eigenlijk ook)
Hij wil heel graag de Claas (42054) maar daar vind ik hem te jong voor O-)
Maar samen op nummer 1 stond de trein super pack (66493) maar deze stond als niet meer leverbaar, tot ik hem dit weekend bij de lokale Bart Smit tegen kwam. Ook vind ik hem hier nog te jong voor maar het is wel een geweldige set. En misschien eerst nog maar een jaar op zolder bewaren en eerst mijn eigen Lego maar weer eens tevoorschijn halen.
Maar dan koop je toch gewoon de Claas voor jezelf met in gedachte dat je zoon deze ooit van je erft? :) Kan jij hem bouwen, je zoon kan al enthousiast meekijken en wellicht met simpele stukjes meehelpen? 8)

De super pack heb ik idd ook zien staan bij Bart Smit voor de prijs van €199. Zou mooi zijn als je die toch op z'n minst met 15% korting kunt meepakken; scheelt dan toch lekker op zo'n bedrag. Intertoys heeft hem niet, aangezien Bart Smit dadelijk ophoudt te bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Chakotay schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:43:

Wat arjen hierboven zegt is waarschijnlijk nuttiger, die kende ik niet :)
Ik ook niet, lang leve google :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ondertussen heb ik de paasvignette aangeschaft.
Met de dubbele VIP actie leek het me een goed moment.
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/small/40237-1.jpg?201702061043
Ik heb niet gewacht om te combineren met de Chicken minifig of politiepolybag.
De eerste heb ik al twee keer, en de poly zegt me niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo eentje is het inderdaad, alleen dan met een ander nummer.....

er staat toch echt

VR-TVJ9WML

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:50:
[...]

zo eentje is het inderdaad, alleen dan met een ander nummer.....

er staat toch echt

VR-TVJ9WML

:?
Bij bricklink staat hij omschreven als Tile 1 x 2 with CITY CODE VR-xxxxxxx Pattern. Misschien dat het wel uit die set komt, maar dat het een uniek nummer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 15:20

nlboy

Alles kitz?

Iemand die de Yellow Submarine (21306) al heeft? Ik zit te twijfelen, want de prijs vind ik vrij hoog.... :X

[ Voor 12% gewijzigd door nlboy op 07-03-2017 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

almightyarjen schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:01:
[...]

Bij bricklink staat hij omschreven als Tile 1 x 2 with CITY CODE VR-xxxxxxx Pattern. Misschien dat het wel uit die set komt, maar dat het een uniek nummer is?
Is het geen code die je ergens kan invoeren om ergens toegang tot te krijgen, net als de die bij de Porsche zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Chakotay schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:09:
[...]

Is het geen code die je ergens kan invoeren om ergens toegang tot te krijgen, net als de die bij de Porsche zit?
Volgens die BrickLink-link komt die code uit 60007 High Speed Chase, met Chase McCain uit de game Lego City Undercover.
Ik dacht dat je die code in de Wii U en/of 3DS-game kon gebruiken voor een extra karakter.

edit: blijkbaar is de code voor de WiiU: voor de 2 voertuigen uit de set en 2 bonusmissies.

[ Voor 8% gewijzigd door MartijnS72 op 07-03-2017 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
nlboy schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:07:
Iemand die de Yellow Submarine (21306) al heeft? Ik zit te twijfelen, want de prijs vind ik vrij hoog.... :X
Je moet fan van de Beatles zijn... Ik heb er helemaal niks mee, dus heb hem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
Gim schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:50:
[...]

Maar dan koop je toch gewoon de Claas voor jezelf met in gedachte dat je zoon deze ooit van je erft? :) Kan jij hem bouwen, je zoon kan al enthousiast meekijken en wellicht met simpele stukjes meehelpen? 8)

De super pack heb ik idd ook zien staan bij Bart Smit voor de prijs van €199. Zou mooi zijn als je die toch op z'n minst met 15% korting kunt meepakken; scheelt dan toch lekker op zo'n bedrag. Intertoys heeft hem niet, aangezien Bart Smit dadelijk ophoudt te bestaan?
Onze lokale Bart Smit, wordt ook een Intertoys ik dacht ik neem hem mee voordat hij er niet meer is. Hoopte ook op een 15% kortingsactie, maar durfde het niet aan om hem mis te lopen.

Ik denk dat als ik met de Claas thuis kom ik hem weer terug mag/moet brengen(en terecht) en eerst alles wat op zolder staat moet gaan uitzoeken en opbouwen. Ik wil ze enthousiast maken door alles wat ik al heb weer op te bouwen. Maar ik houdt hem wel in de gaten mocht hij een keer voor een mooie prijs voorbij komen dan koop ik hem evengoed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Harmvdw schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:45:
Maar ik houdt hem wel in de gaten mocht hij een keer voor een mooie prijs voorbij komen dan koop ik hem evengoed 8)
Ik weet niet of je bekend bent met Brickwatch? Daar kan je een mooi lijstje maken met sets die je in de gaten wil houden, en als er dan een prijswijziging is krijg je daar bericht van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnS72 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:23:
[...]

Volgens die BrickLink-link komt die code uit 60007 High Speed Chase, met Chase McCain uit de game Lego City Undercover.
Ik dacht dat je die code in de Wii U en/of 3DS-game kon gebruiken voor een extra karakter.

edit: blijkbaar is de code voor de WiiU: voor de 2 voertuigen uit de set en 2 bonusmissies.
almightyarjen schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:01:
[...]

Chakotay schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:09:
[...]

dit is hem idd. hij komt uit de 60007 en is idd uniek i.c.m. toegang tot de WII

thanks voor meedenken en meezoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
Guardian1980 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:28:
[...]

Ik weet niet of je bekend bent met Brickwatch? Daar kan je een mooi lijstje maken met sets die je in de gaten wil houden, en als er dan een prijswijziging is krijg je daar bericht van.
Ja die ben ik van de week tegen gekomen, ik heb net inderdaad een lijstje gemaakt waar ook de Claas in staat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

nlboy schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:07:
Vriendin is groot Beatles fan en voor haar de set gekocht. Maar hij is wel aan de prijs inderdaad, al is het als fan wel een sprekend model. En de minifigs lijken best goed :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik ben op zoek naar Lego zaken voor een kinderfeestje.

Mijn zoon is helemaal fan van Lego, maar dan wel Lego City...

Dus ik zoek zoiets:
https://www.brickshop.nl/...html?Itemid=27&tab=review

Helaas uitverkocht, iemand ideeen?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Met een beetje creabea kan je dat zelf doen. Mijn vrouw heeft vorig jaar een lego feestje voor m'n zoontje gegeven, met zelfgemaakte lego slingers, lego zakgooi spel en speurtocht (buiten). Ook had ik voor alle kids een aantal steentjes bij elkaar verzameld waarmee ze iets moesten nabouwen en daarna iets zelf bedenken. En aantal stenen raden in een glazen pot, etc etc.

Even googlen, kwam ik deze tegen; http://www.devestingfeest...kinderfeestjes/legoblocks

Voor lego artikelen die jij zoekt kan je beter bij feestwinkels dan legowinkels zoeken denk ik. Of dit:
http://mamablogger.nl/gra...ntables-voor-een-feestje/

[ Voor 26% gewijzigd door Megalodon86 op 07-03-2017 15:17 ]

Pagina: 1 ... 91 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)