precies en wij hadden de siliconen cake en blokjes vormen erbij besteld en zo dus taartje en chocolade blokjes gemaaktMegalodon86 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:14:
Met een beetje creabea kan je dat zelf doen. Mijn vrouw heeft vorig jaar een lego feestje voor m'n zoontje gegeven, met zelfgemaakte lego slingers, lego zakgooi spel en speurtocht (buiten). Ook had ik voor alle kids een aantal steentjes bij elkaar verzameld waarmee ze iets moesten nabouwen en daarna iets zelf bedenken. En aantal stenen raden in een glazen pot, etc etc.
Even googlen, kwam ik deze tegen; http://www.devestingfeest...kinderfeestjes/legoblocks
Voor lego artikelen die jij zoekt kan je beter bij feestwinkels dan legowinkels zoeken denk ik. Of dit:
http://mamablogger.nl/gra...ntables-voor-een-feestje/
Intertoys heeft de 66493 set ook in het assortiment (ook niet zo gek, want Bart Smit en Intertoys is allebei van de Blokker holding) en heeft ook elk jaar richting Sinterklaas in de winkel gestaan. Misschien niet online, maar wel in de fysieke winkels. Maar goed, je hebt hem al gekocht.Harmvdw schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:45:
[...]
Onze lokale Bart Smit, wordt ook een Intertoys ik dacht ik neem hem mee voordat hij er niet meer is. Hoopte ook op een 15% kortingsactie, maar durfde het niet aan om hem mis te lopen.
Ja maar ik heb hem laten verzegelen ivm de mogelijkheid om hem terug te brengen. Dus mocht er nog een korting komen ga ik toch nog even langs om te vragen naar de mogelijkheden qua korting/terug brengen en weer kopen.
Afgelopen weekend een zak met hele oude lego (jaren 70) gekregen.
Hierbij zit iig set 801. Verder is het erg lastig om terug te zoeken welke sets er eventueel nog inzitten.
Een aantal unieke onderdelen kom ik tegen, maar dan blijkt er van de rest van de betreffende set niet veel bij te zitten. Dus dat is onbegonnen werk.
Echter zit ook een "gebouwd" soldaatje bij. Ik vraag mij af of dit een officiele set is geweest?
Dus bij deze schakel ik jullie hulp in (zelf kan ik hem iig niet vinden)
Overigens is dit poppetje gelijmd... De eerste keer dat ik dat tegenkom
Hierbij zit iig set 801. Verder is het erg lastig om terug te zoeken welke sets er eventueel nog inzitten.
Een aantal unieke onderdelen kom ik tegen, maar dan blijkt er van de rest van de betreffende set niet veel bij te zitten. Dus dat is onbegonnen werk.
Echter zit ook een "gebouwd" soldaatje bij. Ik vraag mij af of dit een officiele set is geweest?

Die had ik al gevonden, maar ik ben echt specifiek op zoek naar lego city materiaal.Megalodon86 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:14:
Met een beetje creabea kan je dat zelf doen. Mijn vrouw heeft vorig jaar een lego feestje voor m'n zoontje gegeven, met zelfgemaakte lego slingers, lego zakgooi spel en speurtocht (buiten). Ook had ik voor alle kids een aantal steentjes bij elkaar verzameld waarmee ze iets moesten nabouwen en daarna iets zelf bedenken. En aantal stenen raden in een glazen pot, etc etc.
Even googlen, kwam ik deze tegen; http://www.devestingfeest...kinderfeestjes/legoblocks
Voor lego artikelen die jij zoekt kan je beter bij feestwinkels dan legowinkels zoeken denk ik. Of dit:
http://mamablogger.nl/gra...ntables-voor-een-feestje/
Dank voor het meedenken!
Die 66493 heb ik na kerst gekocht voor 144... Kwestie van in je brickwatch list zetten en afwachten...Harmvdw schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:15:
Hoi, ik kijk hier altijd mee en dacht laat ik ook eens wat posten.
Van het weekend ook voor het eerst sinds mijn jeugd weer eens Lego gekocht.
Mijn zoon en dochter worden eind deze al 4, en hij is gek van treinen, vrachtwagens en trekkers. (en zij eigenlijk ook)
Hij wil heel graag de Claas (42054) maar daar vind ik hem te jong voor![]()
Maar samen op nummer 1 stond de trein super pack (66493) maar deze stond als niet meer leverbaar, tot ik hem dit weekend bij de lokale Bart Smit tegen kwam. Ook vind ik hem hier nog te jong voor maar het is wel een geweldige set. En misschien eerst nog maar een jaar op zolder bewaren en eerst mijn eigen Lego maar weer eens tevoorschijn halen.
Mooie prijs, ik heb deze set nooit lager dan €160 gevonden in speelgoedwinkels hier in de buurt. De optelsom van de sets in deze pack komt op €270 (S@H prijs), dus heel goede dealdfrenner schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:07:
[...]
Die 66493 heb ik na kerst gekocht voor 144... Kwestie van in je brickwatch list zetten en afwachten...
60097 City Square is ook een grote set waarop je een goede deal zou moeten kunnen vinden.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Zo, net de Caterham in elkaar gezet. Erg interessante build, bijzonder wat voor technieken tegenwoordig in een officieel model gebruikt worden. Pistooltjes als uitlaatspruitstuk, lipstick als connector-pin, complete assemblages die alleen aan een paar clips hangen, nice.
Nu de F40, Mini & Volkswagens langzaamaan ook maar bij elkaar verzamelen
Zijn die ook zo creatief in elkaar gezet, of is de Caterham een uitzondering omdat het een Ideas-set is?
Nu de F40, Mini & Volkswagens langzaamaan ook maar bij elkaar verzamelen

[ Voor 13% gewijzigd door Chakotay op 08-03-2017 21:43 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ooit (2014) was hij in de aanbieding bij Intertoys, €129,-..Kapoen schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 19:42:
[...]
Mooie prijs, ik heb deze set nooit lager dan €160 gevonden in speelgoedwinkels hier in de buurt. De optelsom van de sets in deze pack komt op €270 (S@H prijs), dus heel goede deal
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Verwijderd
Dit setje besteld wel prijzig, maar wel mooie toevoeging bij de andere birds 🙂
Lego 4002014 HUB Birds - Lego Speed Build by Leaks-Photos, on Flickr
Wel grappig als ik men huidige sets nu zou moesten kopen ben je een paar duizend euro kwijt.
Nu vraag ik mij af doormiddel van een inboedelverzekering hoeveel wordt er dan uitbetaald?
Lego solid as a rock

Wel grappig als ik men huidige sets nu zou moesten kopen ben je een paar duizend euro kwijt.
Nu vraag ik mij af doormiddel van een inboedelverzekering hoeveel wordt er dan uitbetaald?
Lego solid as a rock
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2017 08:29 ]
Dat zijn inderdaad de betere prijzen, vind het wel een leuke set, en had vroeger zelf nooit treinen en dat voelt toch als een gemiskeverjeroen schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:01:
[...]
Ooit (2014) was hij in de aanbieding bij Intertoys, €129,-..
QFTHarmvdw schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:00:
[...]
Dat zijn inderdaad de betere prijzen, vind het wel een leuke set, en had vroeger zelf nooit treinen en dat voelt toch als een gemisdat kan ik nu dus mooi compenseren.
Mrs. Rukapul vond het na 3 treinen wel genoeg trouwens. Nu dus verder met AFOL modellen waarbij ze net zo hard meebouwt
Overigens had ik die trein bij Intertoys voor 129,=123.50
Nee, de F40 is zelfs begonnen met die pistooltjes. Tevens zitten daar veel meer van dat soort technieken in die je ook in de Caterham vindt.Chakotay schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:43:
Zo, net de Caterham in elkaar gezet. Erg interessante build, bijzonder wat voor technieken tegenwoordig in een officieel model gebruikt worden. Pistooltjes als uitlaatspruitstuk, lipstick als connector-pin, complete assemblages die alleen aan een paar clips hangen, nice.
Nu de F40, Mini & Volkswagens langzaamaan ook maar bij elkaar verzamelenZijn die ook zo creatief in elkaar gezet, of is de Caterham een uitzondering omdat het een Ideas-set is?
Ftfy (of was dat alleen Bart Smit toen die 35% korting rekende ipv de korting correct te geven waardoor je op 129 uitkwam?)keverjeroen schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:01:
[...]
Ooit (2014) was hij in de aanbieding bij Intertoys, €129,-.. 123
Ik zie in mn mail 129,- terug via Intertoys. Sh#t, toch nog 6,- te veel betaald.. 
De 2 HS treinen heb ik toen ook bij Blokker gekocht, maar ik vond ze helemaal niet mooi, dus beide met winst verkocht en er andere Lego voor gekocht..
De 2 HS treinen heb ik toen ook bij Blokker gekocht, maar ik vond ze helemaal niet mooi, dus beide met winst verkocht en er andere Lego voor gekocht..

[ Voor 48% gewijzigd door keverjeroen op 09-03-2017 11:18 ]
Mijn leukste 'prijsfout' ooit was toen ik de 10226 Sopwith Camel meekreeg voor €20 bij DreamlandRukapul schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:27:
[...]
Overigens had ik die trein bij Intertoys voor 129,=en de hogesnelheidstrein met de 2-voor-1 prijsfout van V&D. Ik houd van goedkope treinen
Was een (onderdeel) van een set ja die Engelse royal guard of iig uit z'n officieel Lego ideeën boek.Pittie schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 19:44:
Afgelopen weekend een zak met hele oude lego (jaren 70) gekregen.
[afbeelding]
Herken t van de jaren 70 Lego van m'n oom toen ik bij m'n opa en oma speelde als kind
Zo ik had vanmiddag vrij en na het lunchen ging mijn zoontje de Lego catalogus doorlezen. Vond alleen de Claas en vrachthelikopter leuk, ik zei kijk nog eens rustig het boekje door. Kwam hij ook de trein en de brandweer tegen, helemaal blij en enthousiast. Ik zei zullen we papa's Lego pakken van zolder, stonden ze met zijn tweeën al bijna boven voor dat ik van mijn stoel was opgestaan
Hebben de hele middag met de Lego gespeeld zij met de paarden (lang leven de ridder periode) en hij met een vers gebouwde shovel(6658). Valt nog niet mee om de juiste stukken te zoeken in vier volle bakken met lego, net nog even twee bezemwagens(6645) gebouwd want dat wilden ze graag. Hopen dat ze ze leuk vinden morgenochtend.
Maar wat is het toch leuk spul. De verslaving is terug denk ik, hopen dat zij het ook krijgen.
zoek alleen nog een goede manier om alles te bewaren.(zal het topic eens doorspitten)
Hebben de hele middag met de Lego gespeeld zij met de paarden (lang leven de ridder periode) en hij met een vers gebouwde shovel(6658). Valt nog niet mee om de juiste stukken te zoeken in vier volle bakken met lego, net nog even twee bezemwagens(6645) gebouwd want dat wilden ze graag. Hopen dat ze ze leuk vinden morgenochtend.
Maar wat is het toch leuk spul. De verslaving is terug denk ik, hopen dat zij het ook krijgen.
zoek alleen nog een goede manier om alles te bewaren.(zal het topic eens doorspitten)
[ Voor 1% gewijzigd door Harmvdw op 09-03-2017 21:35 . Reden: typos ]
Toevallig zat ik deze site te bekijken voor precies dat:Harmvdw schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 21:34:
http://www.clicknbrick.nl...orteren-het-eerste-begin/
Misschien een eerste aanzet.
Ik heb zelf geen kinderen, dus verbeter mij gerust indien ik het mis heb. In verband met sorteren heb ik al op meerdere plaatsen gelezen dat het voor kinderen interessanter is om de grabbelton methode aan te houden.
Sorteren en plannen is een AFOL ding, kinderen vinden het blijkbaar leuker en creatiever om in een grote kist/ton/... te graven.
Sorteren en plannen is een AFOL ding, kinderen vinden het blijkbaar leuker en creatiever om in een grote kist/ton/... te graven.
Dan heb je het misKapoen schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 07:26:
Ik heb zelf geen kinderen, dus verbeter mij gerust indien ik het mis heb. In verband met sorteren heb ik al op meerdere plaatsen gelezen dat het voor kinderen interessanter is om de grabbelton methode aan te houden.
We hebben nog een mooie grabbelton van Lego uit mijn tijd, maar daar was maar kort aandacht voor. Ze hebben liever een boekje en dan zoeken en bouwen. Vooral juist de moeilijkere bouwwerken. En uiteraard daarna spelen met de bouwwerken
Ik had het zelf als kind juist allemaal gesorteerd, in een grote verzameling lege liter-ijsbakjes
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ik hoor het al, je bent al hard op weg om die Claas met goedkeuring te kopenHarmvdw schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 21:34:
Zo ik had vanmiddag vrij en na het lunchen ging mijn zoontje de Lego catalogus doorlezen. Vond alleen de Claas en vrachthelikopter leuk, ik zei kijk nog eens rustig het boekje door. Kwam hij ook de trein en de brandweer tegen, helemaal blij en enthousiast. Ik zei zullen we papa's Lego pakken van zolder, stonden ze met zijn tweeën al bijna boven voor dat ik van mijn stoel was opgestaan![]()
Voor wat het waard is: ik had als kind een grote grabbelbak en die heb ik onlangs van mijn ouders teruggekregen. Voor mijn kinderen ben ik aanzienlijke hoeveelheden Friends lego aan het bijkopen (half heartlake al liggen) en ik merk dat wanneer een bouwsel uit elkaar lig, ik deze bijna niet opnieuw kan maken.Kapoen schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 07:26:
*) moderne lego heeft gewoonweg veel meer frutselstukjes enzovoort
*) goed sorteren gaat lastig, want ik heb nu ook oud (veel space-lego uit 1984) en nieuw (friends dus). Het overzicht raakt zoek. Ik moet dus wel sorteren, en wel extra nieuw en oud. het heropbouwen van mijn space-commandocentrum was dus best lastig (maar wel gelukt).
Leuk als je dochter 5 wordt en een winkelcentrum krijgt, maar als deze in stukjes sneuvelt is een 5-jarige niet in staat deze opnieuw te bouwen. Die ligt dus in de bak. Maar nu ze 6 is en het hotel heeft, mis ik dingen als dat winkelcentrum wel.
* Delerium zit zelf ook te kijken naar de collectorstukken en haakt graag aan.
[ Voor 3% gewijzigd door Delerium op 10-03-2017 08:54 ]
Kijk dat is wel een mooi begin, ik had vroeger alles gesorteerd in houten bakken met kleine vakjes maar dat was ook niet ideaal, met name omdat een volle bak vrij groot en zwaar was. Maar dit klinkt op zich als een goeie aanzet.Delerium schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:29:
[...]
Toevallig zat ik deze site te bekijken voor precies dat:
Ja dat is inderdaad ook een punt wat ik nu al zie, ze zijn nog te jong om zelf echt te bouwen, daarom denk ikbeginnen met het simpele sorteersysteem, en zodra ze groter zijn alles lekker door elkaar. Ze zijn erg zoet met echt spelen met de sets, dus misschien maar het merendeel opbouwen en dan als set in elkaar bewaren.Delerium schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:54:
[...]
Voor wat het waard is: ik had als kind een grote grabbelbak en die heb ik onlangs van mijn ouders teruggekregen. Voor mijn kinderen ben ik aanzienlijke hoeveelheden Friends lego aan het bijkopen (half heartlake al liggen) en ik merk dat wanneer een bouwsel uit elkaar lig, ik deze bijna niet opnieuw kan maken.
*) moderne lego heeft gewoonweg veel meer frutselstukjes enzovoort
*) goed sorteren gaat lastig, want ik heb nu ook oud (veel space-lego uit 1984) en nieuw (friends dus). Het overzicht raakt zoek. Ik moet dus wel sorteren, en wel extra nieuw en oud.
Leuk als je dochter 5 wordt en een winkelcentrum krijgt, maar als deze in stukjes sneuvelt is een 5-jarige niet in staat deze opnieuw te bouwen. Die ligt dus in de bak. Maar nu ze 6 is en het hotel heeft, mis ik dingen als dat winkelcentrum wel.
* Delerium zit zelf ook te kijken naar de collectorstukken en haakt graag aan.
Ja ik hou hem gewoon in de gaten, maar eerst nog maar laten zien dat ze echt enthousiast zijn, en zelf ook maar weer mijn technische lego op bouwen.Gim schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:28:
[...]
Ik hoor het al, je bent al hard op weg om die Claas met goedkeuring te kopen
Wat oud en nieuw lego betreft : ook wij hebben beide. De oude lego collectie van mijn man en een beetje van mij. dat zit in een grabbelbak, waar de kinderen regelmatig in graaien. De nieuwere lego is gesorteerd op type blokje, deels in liter bakken, deel in sorteerkasten. Een aantal bouwwerken, zoals de modulaire huizen en mijn mindstorms set hou ik liever appart...
Onze kids gebruiken eigenlijk allebei wel bij het bouwen, maar ik wil oud en nieuw toch wel uit elkaar houden.
met sorteerkasten, bedoel ik deze:
http://www.aldi.nl/aldi_opbergkast_48_5_20633_36970.html
(toevallig dit weekend in de aanbieding
)
Onze kids gebruiken eigenlijk allebei wel bij het bouwen, maar ik wil oud en nieuw toch wel uit elkaar houden.
(toevallig dit weekend in de aanbieding
[ Voor 13% gewijzigd door avdieren op 10-03-2017 09:13 ]
er zijn ook een hoop mensen die op kleur sorterenDelerium schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:29:
[...]
Toevallig zat ik deze site te bekijken voor precies dat:
ik heb zelf nu mijn oude collectie zoveel mogelijk op stukje gesorteerd, en de bricks zoveel mogelijk uitgesplitst naar type
eigenlijk moet ik dat in van die soort ladekasten doen, maar das een hoop werk..
Zo ben ik begonnen toen ik uit de dark ages kwam, maar nu wil ik toch overgaan naar een systeem op vorm/functie.mschol schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:24:
[...]
er zijn ook een hoop mensen die op kleur sorteren
Alleen weet ik natuurlijk niet hoeveel ik van elk onderdeel heb. Dus nu ben ik van plan om initieel te sorteren met diepvrieszakjes. Daarna kan ik eventueel naar zo'n oplossing kijken zoals in dit citaat:
Wat ik met m'n jaren 80 collectie/grabbelton ga doen weet ik nog niet, eerst goed af- stoffen/koken denk ikavdieren schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:11:
Ik overdreef natuurlijk, maar de boel is behoorlijk stoffig/vuil, dus een goed warm bad zal zeker nodig zijn.quelake schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:44:
...koken...?
Op kleur is leuk, maar het schijnt dat wij mensen makkelijker kleuren dan vormen kunnen onderscheiden. Ik heb het nu heel ruw op kleur (10 bakken) + wielen + minifiguren + 1x1 plates/rounds. Ik wil het nog op vorm gaan doen.Kapoen schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:21:
[...]
Zo ben ik begonnen toen ik uit de dark ages kwam, maar nu wil ik toch overgaan naar een systeem op vorm/functie.
Alleen weet ik natuurlijk niet hoeveel ik van elk onderdeel heb. Dus nu ben ik van plan om initieel te sorteren met diepvrieszakjes. Daarna kan ik eventueel naar zo'n oplossing kijken zoals in dit citaat:
[...]
Wat ik met m'n jaren 80 collectie/grabbelton ga doen weet ik nog niet, eerst goed af- stoffen/koken denk ik
Heel leuk op kleur sorteren, maar wat als 70%+ van al je LEGO 1 kleur (LBG) is. Ik kan je vertellen dat het zoeken naar een kleine steentje; waarvan je er weinig hebt, dan heel snel, heel erg vervelend wordt.Megalodon86 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:37:
[...]
Op kleur is leuk, maar het schijnt dat wij mensen makkelijker kleuren dan vormen kunnen onderscheiden. Ik heb het nu heel ruw op kleur (10 bakken) + wielen + minifiguren + 1x1 plates/rounds. Ik wil het nog op vorm gaan doen.
Ik heb afgelopen week bij wijze van test twee exemplaren van 31035 Beach Hut gesorteerd. Er zitten al drie soorten dakpannen in met dezelfde kleur, om nog maar te zwijgen van de gele blokjes. Als ik die later wil hergebruiken moet ik die toch echt per soort kunnen vinden ipv kleur vrees ik.Megalodon86 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:37:
[...]
Op kleur is leuk, maar het schijnt dat wij mensen makkelijker kleuren dan vormen kunnen onderscheiden. Ik heb het nu heel ruw op kleur (10 bakken) + wielen + minifiguren + 1x1 plates/rounds. Ik wil het nog op vorm gaan doen.
Zo even los uit mijn hoofd denk ik aan categorieën als planten, ramen en deuren, bedrukte onderdelen, studless plaatjes (al dan niet per grootte/hoeveelheid), 1x1 rond, 1x1 vierkant, ...
Gelukkig heb ik nog geen achterstand qua sorteren zoals deze joetjuuber
De enige dozen die ik nog 'in stock' heb zijn sets die ik echt wil opbouwen en niet noodzakelijk als parts packs ga gebruiken.
Ik bedoelde dus ook dat sorteren per soort/vorm de voorkeur heeft; je hoeft dan alleen nog maar naar de juiste kleur te zoeken.
Mooie Silent Mary review van Brothers-Brick met veel close-up foto's en een aantal bouw tussenstappen!
zo, vandaag in disney de chickenman gescoord icm een aantal batman minifigs (moest perse klein blijven)
ook nog de 40241 meegekregen (medewerker was gaan zoeken naar voorraad van belle brickheadz om mij vervolgens te vergeten
) en ook een city racer ding
en nog 10% korting want disney jaarkaart
en toch ook nog een vraagje: bergen hier mensen hun modellen apart op?
dus 1 uitelkaar gehaald model in 1 doos/ bak?
er zijn diverse modellen waar ik dat bij wil gaan doen maar ben op zoek naar een goed formaat doos/bak waar de meeste modellen inpassen (rond de 2200 stukjes per model ga ik maar vanuit)
een doos (van mijn werk) van 30x20x17 is eigenlijk te klein voor een model als de imperial shuttle, het past maar de doos komt bol te staan, helaas hebben we geen maatje groter en kan ik die ook niet direct vinden op internet
ook nog de 40241 meegekregen (medewerker was gaan zoeken naar voorraad van belle brickheadz om mij vervolgens te vergeten
en nog 10% korting want disney jaarkaart
er zijn diverse modellen waar ik dat bij wil gaan doen maar ben op zoek naar een goed formaat doos/bak waar de meeste modellen inpassen (rond de 2200 stukjes per model ga ik maar vanuit)
een doos (van mijn werk) van 30x20x17 is eigenlijk te klein voor een model als de imperial shuttle, het past maar de doos komt bol te staan, helaas hebben we geen maatje groter en kan ik die ook niet direct vinden op internet
[ Voor 46% gewijzigd door mschol op 12-03-2017 09:57 ]
Zeker op mij van toepassing. Als kind had ik twee grote bakken vol, en nog een flinke doos met rails/monorail. Wanneer ik dan met Lego ging spelen gooide ik die bakken leeg op m'n bed, en dan maar zoeken. Wanneer ik dan op een gegeven moment moest opruimen zette ik de bakken tegen m'n bed aan, en kon ik alles zo van de matras af er in schuiven.Kapoen schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 07:26:Sorteren en plannen is een AFOL ding, kinderen vinden het blijkbaar leuker en creatiever om in een grote kist/ton/... te graven.
Moet ik nu niet aan denken. Heb onlangs ook alles gesorteerd en in mooie opbergkasten gedaan.
Van degenen die ik echt apart wil bewaren, mocht ik ze uit elkaar moeten halen, heb ik de doos bewaard. Dit betreffen vooralsnog enkel m'n modulars, die zal ik per verdieping in een zakje doen, en dan met de handleiding in de doos.mschol schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:43:
Idem hier. Ik berg ze ook op per verdieping in de doos met handleiding in een zakje vanGuardian1980 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:10:
[...]
Van degenen die ik echt apart wil bewaren, mocht ik ze uit elkaar moeten halen, heb ik de doos bewaard. Dit betreffen vooralsnog enkel m'n modulars, die zal ik per verdieping in een zakje doen, en dan met de handleiding in de doos.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
hmm ik kan dat ook doen (dozen heb ik namelijk wel), maar de dozen bevatten erg veel lucht, en wil het graag zo efficient (=zo min mogelijk lucht) opslaan, maar wel zo dat er geen spanning op de dozen staat (zoals met genoemde doos het geval is)Guardian1980 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:10:
Van degenen die ik echt apart wil bewaren, mocht ik ze uit elkaar moeten halen, heb ik de doos bewaard. Dit betreffen vooralsnog enkel m'n modulars, die zal ik per verdieping in een zakje doen, en dan met de handleiding in de doos.
Weet niet of het al gepost is, maar ik las dat Venetian Houses, een lego IDEAS, de 10000 votes heeft gehaald. Een modular building.
http://www.bouwsteentjes....ikt-de-10-000-supporters/
Zou die geproduceerd gaan worden? Veel mini figures overigens, 17.
Zeg nooit nooit, maar dit staat ook in het artikel:Gim schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:11:
Weet niet of het al gepost is, maar ik las dat Venetian Houses, een lego IDEAS, de 10000 votes heeft gehaald. Een modular building.
Enkele details :
Het project bevat rond de 4500 onderdelen
17 Minifigures
*knip*
Het grote nadeel aan dit project en waarschijnlijk direct een reden dat het niet goedgekeurd gaat worden is dat de piece count te hoog is. We schatten de kans dan ook klein in dat het de review ronde gaat halen.
[ Voor 33% gewijzigd door Kapoen op 13-03-2017 10:08 ]
Ai. Blijkt alweer, ik zat vooral de plaatjes te bekijken van het artikelKapoen schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:18:
Zeg nooit nooit, maar dit staat ook in het artikel:
durf ik niet met zekerheid te zeggen, heb daar nooit echt grote dozen gehaaldzezke schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 07:58:
[...]
Ik had geen idee dat die daar ook telde. Krijg je 10% korting op alles?
en het percentage ligt vast ook aan de jaarkaart soort (ik heb de duurste kaart)
De auteur van de Construction Modular ideas inzending komt zijn belofte na om het LDD bestand te delen indien het project niet werd verkozen. Meer info op eurobricks.com: link

Veel succes aan degene die dit gaat bouwen

Veel succes aan degene die dit gaat bouwen
Cool! Deze MOC kan je natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt. Een verdieping weglaten, andere kleuren, geen kraan.Kapoen schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:09:
De auteur van de Construction Modular ideas inzending komt zijn belofte na om het LDD bestand te delen indien het project niet werd verkozen. Meer info op eurobricks.com: link
[afbeelding]
Veel succes aan degene die dit gaat bouwen![]()
Even in het topic gezocht hoe je aan de LDD kan komen:
- Ga naar https://www.facebook.com/groups/1482890298390475 en meld je aan in de groep.
- Plaats een post in de groep met je naam, woonplaats en e-mailadres.
- Hij stuurt je dan de LDD op.
-edit- je mag hem ook een PM sturen via Eurobricks: http://www.eurobricks.com...e/&page=3#comment-2762787
-edit 2- PM gestuurd, en binnen 5 minuten de LDD in mn mailbox. Ben benieuwd!
[ Voor 12% gewijzigd door keverjeroen op 14-03-2017 14:20 ]
Twee hobby's gecombineerd 

Een fraaie LEGO Asp Explorer
https://ideas.lego.com/projects/169248
Nee, niet mijn MOC.

Een fraaie LEGO Asp Explorer
https://ideas.lego.com/projects/169248
Nee, niet mijn MOC.
[ Voor 46% gewijzigd door GeeBee op 14-03-2017 22:31 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Had iemand deze al gezien; Dubbelzijdig LEGO tape.
http://freshgadgets.nl/numino-loops-dubbelzijdig-lego-tape

Hier kun je heel wat leuke dingen mee verzinnen! Als ik LEGO was zou ik deze zelf ook gaan produceren.

Hier kun je heel wat leuke dingen mee verzinnen! Als ik LEGO was zou ik deze zelf ook gaan produceren.
[ Voor 25% gewijzigd door Kraz op 15-03-2017 11:48 ]
En M.C. Escher zag dat het goed was?
Verkeerde topic..Kraz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:47:
Had iemand deze al gezien; Dubbelzijdig LEGO tape.
[afbeelding]
keverjeroen in "Het kleine 'Bouwsteentjes' topic"
Erg tof om tussen de modulars te plaatsenKapoen schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:09:
[afbeelding]
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Kapoen schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:09:
[afbeelding]
die ga ik misschioen ook echt nog wel bricklinken
moet ik mij wel eerst even registreren bij eurobrick...
Laatste onderdeeltje dat ik moest hebben voor m'n mini 8865 eindelijk vandaag binnen. Een freakin 4L transparent red lightsaber miste ik nog voor m'n engine.

Functies:
- 2 speed gearbox (2:1 en 1:1, uiteraard lineair)
- Onafhankelijke vering op alle wielen
- Werkend stuur
- Werkende V4
- Neerklapbare koplampen
- schuifbare stoelen (met simpel lock mechanisme dankzij 2L rubber liftarm)
Helaas geen neutraal en derde versnelling zoals het origineel en de diff moest ik helaas ook laten zitten.

Met z'n grote broer:

Voor een (ietsje) meer pics check dit topic.

Functies:
- Werkend stuur
- Werkende V4
- Neerklapbare koplampen
Helaas geen neutraal en derde versnelling zoals het origineel en de diff moest ik helaas ook laten zitten.

Met z'n grote broer:

nvm
[ Voor 99% gewijzigd door felder op 15-03-2017 22:21 ]
Wat een gaaf karretje, geniaal!AppieNL schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 17:36:
Laatste onderdeeltje dat ik moest hebben voor m'n mini 8865 eindelijk vandaag binnen. Een freakin 4L transparent red lightsaber miste ik nog voor m'n engine.
[afbeelding]
Functies:
- Werkend stuur
- Werkende V4
- Neerklapbare koplampen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Met z'n grote broer:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat hangt af van de grote van het bouwwerk/aantal onderdelen.felder schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:32:
[...]
Heb de LDD ontvangen.
Ik ben echter vrij nieuw in LDD.
Hoe lang duurt het om de building guide te genereren?
Verwacht overigens geen Lego stijl bouwinstructies, Die building guide maakt vaak totaal onlogische keuzes en volgordes.
Zelfs voor een bouwwerkje van rond de 300 onderdelen kan het programma geen fatsoenlijke bouwinstructies produceren.
het ligt aan de manier hoe de stukjes worden toegevoegd is mijn ervaring.. als dat onlogisch wordt gedaan, dan is de gegenereerde handleiding ook onlogisch..Sato schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:25:
[...]
Dat hangt af van de grote van het bouwwerk/aantal onderdelen.
Verwacht overigens geen Lego stijl bouwinstructies, Die building guide maakt vaak totaal onlogische keuzes en volgordes.
Zelfs voor een bouwwerkje van rond de 300 onderdelen kan het programma geen fatsoenlijke bouwinstructies produceren.
Je kan dan altijd nog met Blueprint zelf je instructies maken. Doe ik zelf ook met dingen die ik gemaakt heb in LDD
[ Voor 9% gewijzigd door kokkie20 op 16-03-2017 06:38 ]
Doe ik ook, bouw een paar stukjes en dan screenshot en in Word een handleiding in elkaar flansen. Doe wel jaren 80 stijl boekjes, gewoon paar foto's. Niet zoals tegenwoordig, foto per bouwsteen. Men denkt echt dat kinderen dom zijn ofzo.
Gelukkig doe ik het ook niet per steen, anders ben ik bij sommige wel op de 900 stappen als ik het per steen deed

Happy
Gisteren toch nog snel even gebruik gemaakt van de dubbele punten actie door het Parisian Restauant (10243) in m'n winkelmand te plaatsen. De derde modular, maar wel degene die ik het liefste wilde hebben van allemaal. Weet nu al dat het een leuke build gaat worden met m'n dochter
En dan is er van de beschibare modulars nog keuze uit de Cinema, Brickbank en de grotere jublieum Square. De cinema gaat er denk ik als eerste uit, maar ik denk dat eind van het jaar de Brickbank toch gaat winnen. Hij past leuk bij het detective bureau en het betreft een hoek exemplaar. Dan kan ik beginnend bij de muur het rijtje mooi displayen op een wandrek
Die Construction Modular is trouwens wel erg lachen
De technic modelletjes trekken zo wel even aan een kort eind...
En dan is er van de beschibare modulars nog keuze uit de Cinema, Brickbank en de grotere jublieum Square. De cinema gaat er denk ik als eerste uit, maar ik denk dat eind van het jaar de Brickbank toch gaat winnen. Hij past leuk bij het detective bureau en het betreft een hoek exemplaar. Dan kan ik beginnend bij de muur het rijtje mooi displayen op een wandrek
Die Construction Modular is trouwens wel erg lachen
De technic modelletjes trekken zo wel even aan een kort eind...

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 16-03-2017 12:32 ]
hoe cool is dat!AppieNL schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 17:36:
Laatste onderdeeltje dat ik moest hebben voor m'n mini 8865 ..
..
.
prachtig
[ Voor 4% gewijzigd door bord4kop op 16-03-2017 17:12 ]
| Security Management |
Mooie aankoopGim schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:30:
HappyGisteren toch nog snel even gebruik gemaakt van de dubbele punten actie door het Parisian Restauant (10243) in m'n winkelmand te plaatsen.
Overigens is de Palace Cinema ook een hoekgebouw, maar moest ik kiezen tussen de BB en PC zou ik ook eerst voor de BB gaan </subjectieve modus>.
hmmz, welke easter egg bedoel je? ik heb de set zelf ook, maar nog niets van opgevangen dat er iets in verstopt zou zitten ?Kapoen schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:36:
[...]
Mooie aankoopDe PR is ook één van mijn favoriete modulars. Er zit een leuke 'easter egg' in als je van een bepaalde hoek/hoogte kijkt.
Wat ontzettend gaaf, erg mooi gedaanAppieNL schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 17:36:
[afbeelding]
Functies:
- Werkend stuur
- Werkende V4
- Neerklapbare koplampen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Met z'n grote broer:
[afbeelding]
[afbeelding]
De naam van het restaurant is opgebouwd onder de tafeltjes van het straatterras.avdieren schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 00:14:
[...]
hmmz, welke easter egg bedoel je? ik heb de set zelf ook, maar nog niets van opgevangen dat er iets in verstopt zou zitten ?
Tijdens het bouwen van PR is dit duidelijk zichtbaar als bouwstap. Het is gewoon een leuk detail, wat je tijdens het bouwen ziet, maar in het voltooide gebouw niet of nauwelijks zichtbaar meer is.Kapoen schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:39:
De naam van het restaurant is opgebouwd onder de tafeltjes van het straatterras.
Vandaar dat ik het aanduidde als paasei, die zijn ook niet altijd zichtbaar 
Anyhoo, er zijn blijkbaar enkele hardnekkige geruchten ivm het vroegtijdige einde van de Lego Dimensions franchise:
- artikel op brickset: Is LEGO Dimensions coming to an end?
- twitter van just2good (doorgaans goed geïnformeerde blogger): link
- artikel op brickstolife.com: the quiet cancellation of Lego Dimensions
Anyhoo, er zijn blijkbaar enkele hardnekkige geruchten ivm het vroegtijdige einde van de Lego Dimensions franchise:
- artikel op brickset: Is LEGO Dimensions coming to an end?
- twitter van just2good (doorgaans goed geïnformeerde blogger): link
- artikel op brickstolife.com: the quiet cancellation of Lego Dimensions
In de rechtzaal zou dit allemaal indirect bewijs genoemd worden. Het kan best waar zijn, daar niet van, maar vooralsnog zijn er voorzover ik weet geen verkoopcijfers, verwachtingen of verklaringen van LEGO/TT Games die ondersteunen dat dit waar is. Ookal zou ik niet verbaasd zijn als het klopt, het is echt alleen nog maar een gerucht. En daarbij doet Brickset verder niets anders dan de andere twee citeren.
Bedankt allemaal voor de complimenten over m'n kleine 8865. Ik heb er inmiddels ook een LDD van gemaakt. Met een totaal van 512 parts is het toch weer een volgepropt modelletje (de 2 stoelen samen zijn al zo'n 45 onderdelen
) Toch jammer dat ik dat totaal niet rond de 450 heb gekregen, want dat was dan ook mooi "in schaal" geweest met origineel 
Wat betreft Dimensions: wow die lui op twitter zijn pissed
Ik vind Dimensions best leuk en het slappe gelul tussen sommige personages op je toypad uit andere "dimensies" is hilarisch en de game speelt lekker weg. Dus ik zou het wel jammer vinden als het stopt, maar zo pissed nou ook weer niet. Als het geen winst maakt, moet je stoppen, dat weten Lego en WB als geen ander
Ik vraag me ook eigenlijk af wat ze moeten verzinnen voor Dimensions "2" (dus na jaar 3 wat nu dus niet lijkt door te gaan), want Skylanders is ook al behoorlijk los gegaan met allerlei soorten van attributen en bij hun laatste was Skylanders juist Dimensions aan het imiteren voor hun attribuut bij de portal dacht ik.
Ik vind Dimensions best leuk en het slappe gelul tussen sommige personages op je toypad uit andere "dimensies" is hilarisch en de game speelt lekker weg. Dus ik zou het wel jammer vinden als het stopt, maar zo pissed nou ook weer niet. Als het geen winst maakt, moet je stoppen, dat weten Lego en WB als geen ander
Ik vraag me ook eigenlijk af wat ze moeten verzinnen voor Dimensions "2" (dus na jaar 3 wat nu dus niet lijkt door te gaan), want Skylanders is ook al behoorlijk los gegaan met allerlei soorten van attributen en bij hun laatste was Skylanders juist Dimensions aan het imiteren voor hun attribuut bij de portal dacht ik.
[ Voor 18% gewijzigd door AppieNL op 19-03-2017 11:53 . Reden: Nog nieuwere url LDD, foutje gefixed bij de "diff" ]
Ik heb de PalaceCinema gebouwd maar je merkt aan alles dat het wel de oudste nog verkrijgbare modulair is.
Bouwtechnieken, bricks en gedoe met stikkers die je op bricks moet plakken.
@Kapoen Ik heb de PC op links staan en de BB op rechts en ertussen staan de DA, PR en PS. Maakt het aardig compleet en is een leuk straatje.
Ik heb nog op Bricklink gekeken naar oudere sets (Ghosthouse) maar het is bizar wat voor prijzen (zelfs incomplete sets) er gevraagd worden.
Ik heb nog even op
@Kapoen Ik heb de PC op links staan en de BB op rechts en ertussen staan de DA, PR en PS. Maakt het aardig compleet en is een leuk straatje.
Ik heb nog op Bricklink gekeken naar oudere sets (Ghosthouse) maar het is bizar wat voor prijzen (zelfs incomplete sets) er gevraagd worden.
Ik heb nog even op
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Heb ik toch net LEGO Dimensions in huisAppieNL schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:52:
Qua uitbreidingen qua levels en figuren bestaat er al redelijk wat, dus het is niet dat ik me er mee hoef te vervelen. Maar kans bestaat dat de uitbreiding setjes straks bij de Actions te koop zijn in de uitverkoop?
Dimensions in inderdaad geweldig, ik heb al een hoop poppetjes.
Alles is tot in de puntjes uitgewerkt met bijvoorbeeld allemaal orginele stemacteurs.
Favoriet is Portal toch wel denk ik.
Als je inderdaad een beetje zoekt op het internet naar de oude setjes kan je ze voor een paar euro al op de kop tikken. Ik heb zo ook Supergirl gekocht, maar dat is eigenlijk een beetje cheaten. Je kan hele levels overslaan.
Alles is tot in de puntjes uitgewerkt met bijvoorbeeld allemaal orginele stemacteurs.
Favoriet is Portal toch wel denk ik.
Als je inderdaad een beetje zoekt op het internet naar de oude setjes kan je ze voor een paar euro al op de kop tikken. Ik heb zo ook Supergirl gekocht, maar dat is eigenlijk een beetje cheaten. Je kan hele levels overslaan.
Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning
@Gim
Spel zal gewoon blijven werken (ik zou niet weten waarom niet iig). In het ergste geval komen er geen updates meer voor dit offline spel. Disney Infinity had user created content, die servers zijn inmiddels gesloten en dus is die content weg, maar Dimensions heeft niets zoals dat.
Uitbreidingen bij de Action te koop tzt? Misschien, maar ze kosten nu al met enige regelmaat zo'n 40 tot 66% van de adviesprijs op sites als Amazon.fr en Amazon.de.
Amazon.fr had voor de kerst zo'n beetje elke year 1 fun pack voor 4-5 euro er op staan (die als ik de links moet geloven hierboven dus teveel zijn geproduceerd) en Amazon.de heeft altijd wel binnen 1-2 maanden na launch van nieuwe sets 33% korting op die sets (zo heb ik iig m'n laatste setjes van februari release gescoord). Dus je kan het nu ook al vrij goedkoop halen.
Uiteraard als het echt gecancelled wordt, kan je er wel vanuit gaan dat het voor dump prijzen weggaat bij de speelgoedwinkels, denk dan aan 2-4 euro per fun pack en 7-10 euro voor level packs ala Disney Infinity toen dat uit de handel ging.
Niks leuker dan bezig zijn met een puzzeltje op Supergirl en in de achtergrond Benny ineens SPACESHIP!!! horen schreeuwen en dan een klein Lego spaceshipje bouwt en in de lucht gooit als een papieren vliegtuigje
of Unikitty's "positive thinking" commentaar
Spel zal gewoon blijven werken (ik zou niet weten waarom niet iig). In het ergste geval komen er geen updates meer voor dit offline spel. Disney Infinity had user created content, die servers zijn inmiddels gesloten en dus is die content weg, maar Dimensions heeft niets zoals dat.
Uitbreidingen bij de Action te koop tzt? Misschien, maar ze kosten nu al met enige regelmaat zo'n 40 tot 66% van de adviesprijs op sites als Amazon.fr en Amazon.de.
Amazon.fr had voor de kerst zo'n beetje elke year 1 fun pack voor 4-5 euro er op staan (die als ik de links moet geloven hierboven dus teveel zijn geproduceerd) en Amazon.de heeft altijd wel binnen 1-2 maanden na launch van nieuwe sets 33% korting op die sets (zo heb ik iig m'n laatste setjes van februari release gescoord). Dus je kan het nu ook al vrij goedkoop halen.
Uiteraard als het echt gecancelled wordt, kan je er wel vanuit gaan dat het voor dump prijzen weggaat bij de speelgoedwinkels, denk dan aan 2-4 euro per fun pack en 7-10 euro voor level packs ala Disney Infinity toen dat uit de handel ging.
Ze hebben er een hoop maar ik heb Bart Simpson een heel level mee genomen en hij zei geen hol (in het Simpsons level pack met Homer ook op de portal). Krusty trok wel z'n bek open.Sangre schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 17:24:
Ja, vliegen en invincible en een rits abilities die andere poppetjes maar 1 van krijgen is lekker laid back. Maar ja, het is niet alsof je echt dood kan in Lego games en vliegen kan je ook met een vliegtuig/helikopter/etc. En hoewel het niet switchen van poppetjes door de rits abilities van Supergirl (of Superman trouwens) beetje tegen de rode draad in gaat van het Dimensions concept is het wel leuk om op die manier een leuk teampje op het portal ten alle tijden te hebben staan. Benny en Unikitty staan er bij mij "by default" opAls je inderdaad een beetje zoekt op het internet naar de oude setjes kan je ze voor een paar euro al op de kop tikken. Ik heb zo ook Supergirl gekocht, maar dat is eigenlijk een beetje cheaten. Je kan hele levels overslaan.
[ Voor 39% gewijzigd door AppieNL op 17-03-2017 17:41 ]
En ondertussen is er al een twitterbericht van Lego zelf ivm Dimensions: link
Ze spreken de geruchten tegen, goed nieuws voor de fans dus.
Ze spreken de geruchten tegen, goed nieuws voor de fans dus.
Vandaag 10252 gekregen, vanavond het eerste deel gemaakt
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Echt super cool! De groter was de eerste set waar ik zelf voor gespasrd had! Echt heel knap gedaan. Ik denk dat als je daar instructies voor maakt ze gretig aftrek zullen vinden. Of zet hem op ideas:)
erg jammer dat lego dimensions niet voor de pc beschikbaar is.. ga er niet speciaal een console voor kopen...
Misschien kan je bij de volgende Steam sales periode eens kijken naar Lego Worlds (onlangs verschenen) of een aantal van de andere oudere games, om eens te kijken of deze games in de smaak vallen.mschol schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 13:12:
erg jammer dat lego dimensions niet voor de pc beschikbaar is.. ga er niet speciaal een console voor kopen...
Lego Worlds lijkt een nieuw platform te gaan worden met DLC, codes in echte sets, unlockable minifigs,...
Zo zie je hier bijvoorbeeld vijf echte sets met hun codes, zodanig dat je deze sets ook kan gebruiken in game:link. Deze codes zijn gewoon publiek trouwens, geen gehacked gedoe of zo.
Yabba-dabba-doo!!!!!!!!!!!!

https://ideas.lego.com/projects/168661

(maar waar is Dino?)

https://ideas.lego.com/projects/168661
(maar waar is Dino?)
[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 18-03-2017 17:50 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Dat ziet er wel heel cool uit! Maar ja idd, waar is Dino 

Ik heb de LDD juist gemaakt voor mensen om hem zelf te bouwen, volgens mij is het redelijk te bouwen daarmee.
De set heeft voor mij ook sentimentele waarde. Eerste supercar die ik bouwde (van m'n eigen Lego+service pack voor de voorwielophanging) toen ik 8 wasPin0 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 07:57:
[...]
Echt super cool! De groter was de eerste set waar ik zelf voor gespasrd had! Echt heel knap gedaan. Ik denk dat als je daar instructies voor maakt ze gretig aftrek zullen vinden. Of zet hem op ideas:)
Ik heb de LDD juist gemaakt voor mensen om hem zelf te bouwen, volgens mij is het redelijk te bouwen daarmee.
Hij staat bij de updates van het project

Met een roze ruimtehelm als snuit?
Briljant bedacht!
Briljant bedacht!
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Was er iemand die de 60052 nog zocht? Zag er bij mijn lokale zelfstandige speelgoedwinkel nog twee staan. Wel rond de 180 euro.
Stonden overigens ook nog wat F40's, mini's, nieuw model kevers en de VW bus. Allen voor 99/stuk. Twijfel nog over de mini en de F40. Is dat de moeite of elders goedkoper?
Stonden overigens ook nog wat F40's, mini's, nieuw model kevers en de VW bus. Allen voor 99/stuk. Twijfel nog over de mini en de F40. Is dat de moeite of elders goedkoper?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Liever als mini-fig. Op deze manier zijn de verhoudingen behoorlijk anders, tenzij Fred hem teveel Brontosaurus-steaks gegeven heeftKapoen schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 19:17:
[...]
Hij staat bij de updates van het project
[afbeelding]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
die heb ik al, maar ik snap daar het hele doel niet van, ik kan niks en krijg niet echt hints of een tip voor wat ik moet doenKapoen schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 15:00:
[...]
Misschien kan je bij de volgende Steam sales periode eens kijken naar Lego Worlds (onlangs verschenen) of een aantal van de andere oudere games, om eens te kijken of deze games in de smaak vallen.
Lego Worlds lijkt een nieuw platform te gaan worden met DLC, codes in echte sets, unlockable minifigs,...
Zo zie je hier bijvoorbeeld vijf echte sets met hun codes, zodanig dat je deze sets ook kan gebruiken in game:link. Deze codes zijn gewoon publiek trouwens, geen gehacked gedoe of zo.
LU vond ik een stuk beter, idem voor veel losse lego games
Lego Worlds is dat niet gewoon Minecraft met Lego? Van Minecraft snap ik het doel namelijk ook niet 
Mochten mensen m'n LDD van de vorige post hebben gedownload. Ik heb een kleine aanpassing gedaan aan de "diff", want merkte gisteren dat ik deze wel heel makkelijker wat van elkaar kreeg als ik de vering tegelijk aan beide kanten in drukte. Simpele fix, want hoefde alleen de 4L thin liftarm om te draaien en de 2L axle iets te laten uitsteken op de thin liftarm bij de crossblock. Werkt nu zonder problemen.
Updated LDD
Mochten mensen m'n LDD van de vorige post hebben gedownload. Ik heb een kleine aanpassing gedaan aan de "diff", want merkte gisteren dat ik deze wel heel makkelijker wat van elkaar kreeg als ik de vering tegelijk aan beide kanten in drukte. Simpele fix, want hoefde alleen de 4L thin liftarm om te draaien en de 2L axle iets te laten uitsteken op de thin liftarm bij de crossblock. Werkt nu zonder problemen.
Updated LDD
[ Voor 8% gewijzigd door AppieNL op 19-03-2017 11:59 ]
Welke lokale zelfstandige speelgoedwinkel bedoel je? Aangezien je uit Rosmalen komt dacht ik dat je Pim Toys zou bedoelen, maar zo aan de prijzen te zien is die het niet. De Mini is bij Pim Toys €94,95 en de F40 is €89,95.The Eagle schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 21:00:
Was er iemand die de 60052 nog zocht? Zag er bij mijn lokale zelfstandige speelgoedwinkel nog twee staan. Wel rond de 180 euro.
Site is niet je van het en het is ook niet een echte winkel nu ik er zo over nadenk. Ik heb wel vaker spullen daar gekocht omdat het veelal een euro of vijf tot vijftien scheelt ten opzichte van de Intertoys hier. Zoals gezegd gewoon aan de deur van een woonhuis maar je kan wel pinnen.
Al was de Lego F40 laatst net over de 70 euro bij Brickshop, dat was een serieus goede aanbieding. Heb er hier eentje in de kast liggen, helaas niet voor mij maar voor een collega die deze week voor het laatst op werk is.
Vanaf Rosmalen is Beesd mogelijk ook nog te doen, daar heb je 1001FarmToys die wel eens goede aanbiedingen heeft. Daar komen mijn 42009 en 42043 vandaan wat meer dan 50 euro scheelde. De Mini zit daar op net wat meer dan 93 euro, maar voor die euro zou ik niet vanaf Rosmalen naar Beesd gaan rijden.
[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 19-03-2017 13:10 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
bij minecraft was er ook echt nog een doel: overleven.. en dat kon je makkelijk doen (kleine farm en wat beesten)AppieNL schreef op zondag 19 maart 2017 @ 11:57:
Lego Worlds is dat niet gewoon Minecraft met Lego? Van Minecraft snap ik het doel namelijk ook niet
Updated LDD
of heel uitgebreid (maar dan moest je wel naar de nether om diverse materialen te halen
en er is uiteindelijk een "end game" achtige constructie
-edit-
Ik merk wel dat ze nu een stuk duidelijker zijn geworden.. tov een paar maanden terug
[ Voor 4% gewijzigd door mschol op 19-03-2017 14:38 ]
@FeaR Pim Toys is een gast die vanuit huis handelt. Zwaar irritant als op MP zit te loeren, zit in de kleinste zoekstraal dus moet iedere keer filteren.
Maar dr zit er hier nog eentje in het dorp, is zelfstandige speelgoedwinkel zonder webwinkel. Loopt prima, doen voor Lego ook veel import uit DLD. Heeft nog wel eens wat leuks staan dat elders niet (meer) verkrijgbaar is, dus kom er met enige regelmaat
Maar dr zit er hier nog eentje in het dorp, is zelfstandige speelgoedwinkel zonder webwinkel. Loopt prima, doen voor Lego ook veel import uit DLD. Heeft nog wel eens wat leuks staan dat elders niet (meer) verkrijgbaar is, dus kom er met enige regelmaat
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Enkele verkopers op marktplaats bieden de 71042 Silent Mary al aan.
Ben benieuwd wanneer dienuit Lego verkocht gaat worden. Vind hem ook erg duur voor wat er wordt aangeboden. Ik heb mijn 10210 Imperial Flagship ooit voor 160 euro nieuw gekocht en die is toch echt een stuk indrukwekkender...
Ben benieuwd wanneer dienuit Lego verkocht gaat worden. Vind hem ook erg duur voor wat er wordt aangeboden. Ik heb mijn 10210 Imperial Flagship ooit voor 160 euro nieuw gekocht en die is toch echt een stuk indrukwekkender...
De Silent Mary set is sinds enkele dagen officieel te krijgen via S@H, er is dus geen reden om meer te betalen via andere kanalen.
Via S@H is de set net zo duur. Ik denk dat ik nog maar even wacht en kijk of er geen mooie aanbiedingen gaan komen. Vind 220 euro toch wel erg veel geld voor deze set.Kapoen schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:48:
De Silent Mary set is sinds enkele dagen officieel te krijgen via S@H, er is dus geen reden om meer te betalen via andere kanalen.
Jammer dat de prijs in ponden ongeveer gelijk is, anders kon je even gaan city trippen naar Londen of zo.
Zelf heb ik even getwijfeld om dat te doen voor de Assembly Square, omdat die toch een stuk goedkoper staat in de UK dan op het Europese vasteland. Alleen zie ik het niet zitten om met zo'n grote doos door London te lopen of mee te nemen op de trein (ik krijg elk jaar gratis tickets voor de Eurostar)
En blijkbaar wordt er nog steeds aangeschoven aan de Leiceister Square winkel: bron
Zelf heb ik even getwijfeld om dat te doen voor de Assembly Square, omdat die toch een stuk goedkoper staat in de UK dan op het Europese vasteland. Alleen zie ik het niet zitten om met zo'n grote doos door London te lopen of mee te nemen op de trein (ik krijg elk jaar gratis tickets voor de Eurostar)
En blijkbaar wordt er nog steeds aangeschoven aan de Leiceister Square winkel: bron
Grappig om je post te lezen. Ik had Benny op mijn wensenlijst en m'n dochter Unikitty. Beiden nu voor ~€5 bij Amazon.fr gevonden. Mooi prijsje, bedankt voor de tip. Zit een gigantisch verschil in soms per set per land.AppieNL schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 17:29:
@Gim
Benny en Unikitty staan er bij mij "by default" opNiks leuker dan bezig zijn met een puzzeltje op Supergirl en in de achtergrond Benny ineens SPACESHIP!!! horen schreeuwen en dan een klein Lego spaceshipje bouwt en in de lucht gooit als een papieren vliegtuigje
of Unikitty's "positive thinking" commentaar
Iemand ervaring met de service van Lego? Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik mijn nieuwe stickers voor de VW Kever binnen heb. Er was eentje een beetje omgekruld, daar ga ik me toch aan ergeren, dus nieuwe stickers aangevraagd.
Had net mail dat die binnen 15 dagen er zouden moeten zijn, maar ik hoop dat het sneller is dan dat ...
(ervaring tot nu toe is uitstekend, overigens, want zonder issues nieuw stickers aan mogen vragen)
Had net mail dat die binnen 15 dagen er zouden moeten zijn, maar ik hoop dat het sneller is dan dat ...
(ervaring tot nu toe is uitstekend, overigens, want zonder issues nieuw stickers aan mogen vragen)
[ Voor 12% gewijzigd door Trouble op 20-03-2017 13:43 ]
Ik heb twee keer een onderdeel via de klantenservice laten opsturen, en beide keren duurde het wel een 10-15 dagen tot het onderdeel aangekomen was. Dus geduld hebben maar. Voor een gratis service mag je ook geen expresse afhandeling verwachten he.Trouble schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:43:
Iemand ervaring met de service van Lego? Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik mijn nieuwe stickers voor de VW Kever binnen heb. Er was eentje een beetje omgekruld, daar ga ik me toch aan ergeren, dus nieuwe stickers aangevraagd.
De prijs in de Nederlandse S@H is zoals gebruikelijk weer een stuk hoger dan die in Duitsland. €219,99 in NL tegen €199,99 in Duitsland. Scheelt best een hoop!GH45T schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:04:
Via S@H is de set net zo duur. Ik denk dat ik nog maar even wacht en kijk of er geen mooie aanbiedingen gaan komen. Vind 220 euro toch wel erg veel geld voor deze set.
[ Voor 21% gewijzigd door Haay op 20-03-2017 13:51 ]
Jammer, ik had gehoopt dat ik deze week de Kever kon afmakenHaay schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:48:
[...]
Ik heb twee keer een onderdeel via de klantenservice laten opsturen, en beide keren duurde het wel een 10-15 dagen tot het onderdeel aangekomen was. Dus geduld hebben maar. Voor een gratis service mag je ook geen expresse afhandeling verwachten he.
Met m'n oudste (6 jaar) de brickbank aan het bouwen. Hij zoekt, hij bouwt, ik kijk mee. Verbazingwekkend hoe hij die tekening leest en tot nu toe (de eerste laag is klaar) zonder problemen de boel in elkaar zet.
Wat me wel opvalt (vind ik verder niet heel storend overigens) is het kleurverschil tussen 2 donkergrijze of witte blokjes in de muren.
Wat me wel opvalt (vind ik verder niet heel storend overigens) is het kleurverschil tussen 2 donkergrijze of witte blokjes in de muren.
De meeste sets (ook exclusives) komen na verloop van tijd toch nog vrij op de markt, en dan kan Amazon De of IT wel interessant zijn. Scheelde me toch 100€ bij de Ghostbusters HQ.[b]Haay schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:48:[/p]
De prijs in de Nederlandse S@H is zoals gebruikelijk weer een stuk hoger dan die in Duitsland. €219,99 in NL tegen €199,99 in Duitsland. Scheelt best een hoop!
Let wel: "meeste". M'n Brickwatch slaat nog steeds niet aan op het Disney kasteel, die is als vrijwel enige alleen via Lego zelf te krijgen, en aangezien de Silent Mary ook Disney IP is...
de vorige PoTC sets waren ook gewoon in de vrije handel en dat waren allemaal Disney IPJPDeckers schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 01:00:
[...]
De meeste sets (ook exclusives) komen na verloop van tijd toch nog vrij op de markt, en dan kan Amazon De of IT wel interessant zijn. Scheelde me toch 100€ bij de Ghostbusters HQ.
Let wel: "meeste". M'n Brickwatch slaat nog steeds niet aan op het Disney kasteel, die is als vrijwel enige alleen via Lego zelf te krijgen, en aangezien de Silent Mary ook Disney IP is...
het kasteel is echt een exclusief "paradepaardje" denk ik
Ik heb deze ronde ook de PalaceCinema gekocht. Deze miste ik nog, en met de gedachte dat deze er wellicht over niet al te lange tijd uitgaat, heeft deze toch de voorkeur gekregen boven de Brickbank.aReaRe schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:18:
Ik heb de PalaceCinema gebouwd maar je merkt aan alles dat het wel de oudste nog verkrijgbare modulair is.
Ik heb nog even op
De tweede verdieping is helaas wel saai bouwen, zit weinig uitdaging in.
Echter wat mij ontzettend opvalt bij deze set, is dat het lijkt alsof de lego blokjes meer tolerantie hebben?
Zoals bijvoorbeeld op deze foto's:

En ik heb niet het idee dat de blokjes verdraaid zitten.
In verdieping 1 is mij dit ook een paar keer opgevallen.
Als ik het bij het dak nogmaals tegenkom zal ik er nog een foto van maken.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.