Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 100 Laatste
Acties:
  • 860.697 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:19
Dit is vrij weinig waard als foto's, zonder het zien van de kier op de eerste laag van die raampjes, ik zie iig nergens op je foto's een brick of plate die onder beiden soorten onderdelen zitten en de foto's zijn niks waard zonder een verbindend onderdeel bovenop de constructie te zien zoals een plate of brick. Als dat namelijk niet past, kan je pas gaan praten over Lego's toleranties van onderdelen.

Het enige dat ik nu zie is een stapeltje 1x1 bricks die zich gedragen als 1x1 bricks (staan vaak scheef totdat boven en onder locked is) en wellicht wat raampjes die niet goed op elkaar zijn gedrukt, waardoor het 'scheef' effect alleen maar groter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 22:48
Je moet kijken tussen de 2 bovenste blokjes bijvoorbeeld. Daar zie je wel wat. Maar 1x1 strak krijgen is een uitdaging op zich.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
Hm vind zelf de palacecinema een van de saaiere modulars. Veel te kaal van binnen. Heb voorlopig geen ruimte meer om mijn modulars kwijt te kunnen op de plank. Het stadhuis, restaurant, 10th anniversary set en de green grocery (hoewel die te duur is om te bouwen) komen wel eens.
Iemand die ervaring heeft met ledverlichting in modulars? Een website in Australië heeft modular led kits maar dat is best prijzig, gauw over de 100 euro per huis. (Wel waanzinnig die bewegende lampjes bij bv de bioscoop)

https://www.lightmybricks.com.au

[ Voor 3% gewijzigd door quorumz op 22-03-2017 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:03
Señor Sjon schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:00:
Je moet kijken tussen de 2 bovenste blokjes bijvoorbeeld. Daar zie je wel wat. Maar 1x1 strak krijgen is een uitdaging op zich.
Dat bedoelde ik inderdaad, en tevens bij de overgang van de grote 1x1x6 pilaar naar de kleintjes.
Het lijkt alsof die 1x1 blokjes breder zijn dan de 1x1x6 pilaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Dat de 1x1x6 niet naadloos aansluit op 1x1 bricks en dus wat smaller is, is volgens mij niks nieuws. Dus ik zie nog steeds niks raars op die foto's, want zoals al gezegd, 1x1 bricks strak op elkaar is een kunst op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:37

Twan V

...en er stralend uitzien

quorumz schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:39:
Hm vind zelf de palacecinema een van de saaiere modulars. Veel te kaal van binnen. Heb voorlopig geen ruimte meer om mijn modulars kwijt te kunnen op de plank. Het stadhuis, restaurant, 10th anniversary set en de green grocery (hoewel die te duur is om te bouwen) komen wel eens.
Iemand die ervaring heeft met ledverlichting in modulars? Een website in Australië heeft modular led kits maar dat is best prijzig, gauw over de 100 euro per huis. (Wel waanzinnig die bewegende lampjes bij bv de bioscoop)

https://www.lightmybricks.com.au
Erg gaaf die verlichting, maar erg duur.

Ik ben voor mijn modulars op AliExpress gaan kijken naar draad en smd-ledjes op een printje met een weerstand - eigenlijk hetzelfde idee als op bovenstaande website, maar ik heb het niet echt kunnen vinden.

De dunste draad die ik vond was 30awg, maar die draad is nogsteeds, 2,5mm dik :|

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
Twan V schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:28:
[...]

Erg gaaf die verlichting, maar erg duur.

Ik ben voor mijn modulars op AliExpress gaan kijken naar draad en smd-ledjes op een printje met een weerstand - eigenlijk hetzelfde idee als op bovenstaande website, maar ik heb het niet echt kunnen vinden.

De dunste draad die ik vond was 30awg, maar die draad is nogsteeds, 2,5mm dik :|
Je hebt pico leds maar ook die zijn prijzig

http://www.brickstuff.com/store/c3/Lights.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 17:21

bord4kop

maximaal 100KB!

Weet je dat je op The Lego car blog staat?

thelegocarblog.com/

d:)b

| Security Management |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Nu wel :D
Leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:30
Lego 75144 UCS Snowspeeder officieel onthuld !!!

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170322/44c2e9346cb9031f8ce339fce5aa3425.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02:46
Haay schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 21:31:
Lego 75144 UCS Snowspeeder officieel onthuld !!!

[afbeelding]

[video]
Als StarWars fan moet ik deze wel hebben O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:43
Beetje veel stickers, En volgens mij helaas niet op transparant vel zo te zien.
Naja ik plak die dingen toch nooit.

Ga hem in elk geval zeker kopen...
Alleen niet als hij net verkrijgbaar is op Shop@Home met de welbekende 'Ah je bent Nederlander' tax van hoogstwaarschijnlijk weer €30,- meer dan de oosterburen.
Nee ik wacht wel even tot Toys'R'Us.nl hem heeft samen met een 15/20% kortings actie ;)

Mooie verbetering van het vorige model. (Wat ik helaas niet heb.)

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Hmmm, veel stickers, wiebelende stand en geen harpoon... Beetje jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 19:51
Sangre schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 17:24:
Dimensions in inderdaad geweldig, ik heb al een hoop poppetjes.
Alles is tot in de puntjes uitgewerkt met bijvoorbeeld allemaal orginele stemacteurs.

Favoriet is Portal toch wel denk ik.

Als je inderdaad een beetje zoekt op het internet naar de oude setjes kan je ze voor een paar euro al op de kop tikken. Ik heb zo ook Supergirl gekocht, maar dat is eigenlijk een beetje cheaten. Je kan hele levels overslaan.
Vraag, misschien dom... maar me zoontje en ik krijgen de nieuwe wereld van sonic niet actief.
Hoe kom je in de nieuwe level? of hoe activeer je deze.

moet je de oorspronkelijke eerst hebben uitgespeeld voordat je een nieuwe level kunt activeren of?

of denken wij te moeilijk en is het ergens een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:45
leosand schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:19:
[...]

Vraag, misschien dom... maar me zoontje en ik krijgen de nieuwe wereld van sonic niet actief.
Hoe kom je in de nieuwe level? of hoe activeer je deze.

moet je de oorspronkelijke eerst hebben uitgespeeld voordat je een nieuwe level kunt activeren of?

of denken wij te moeilijk en is het ergens een instelling?
Je moet als het spel opstart (vooraleer je u bestand laad), bij updates het sonic level downloaden en installeren.

Als je dit gedaan hebt, kun je via de Vortoncomputer het level laden.
Je moet het oorspronkelijke spel niet hebben uitgespeeld vooraleer je een nieuw level kunt activeren.

[ Voor 13% gewijzigd door felder op 23-03-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 19:51
felder schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:39:
[...]

Je moet als het spel opstart (vooraleer je u bestand laad), bij updates het sonic level downloaden en installeren.

Als je dit gedaan hebt, kun je via de Vortoncomputer het level laden.
Je moet het oorspronkelijke spel niet hebben uitgespeeld vooraleer je een nieuw level kunt activeren.
idd gedownload hadden we maar dan.... dus via hoofdscherm vorton computer naar de level? en met de sonic op de game plaat? dank voor je bericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:35
Deze week ook weer eens bezig geweest met de treinen;

Dochterlief (8) vond de opstelling van de rails van de nieuwe (60052) wat saai, maar we liepen er tegenaan dat we wat weinig rails hadden om het leuker te maken. Dus even wat gespeurd en via dit draadje een manier gevonden om de oude 12v rails (zonder middenstukken) te koppelen :)

Werkte perfect! Daarna was uiteraard 1 trein te saai, dus ook de oude 7740 en 7725 treinen voorzien van een PF motortje zodat we nu 3 treinen rond kunnen laten rijden :D

Nu bezig om wat klassieke stations (7822 en 7824) bij elkaar te bricklinken.
Ondertussen spaart dochterlief braaf voor wat nieuwe treinstations, want ze vindt de oude uiteraard te saai!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:13

sus

is druk :+

Ja joh, wrijf er even in dat jij die treinen wel hebt :P Die wou ik al klein ventje altijd al hebben... Het is gebleven bij de 7710

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

When does the hurting stop?

Tweakers only preview. Uiteindelijke locatie gaat veel mooier worden, dit was een "test in het veld" (letterlijk :P ). Heb veel geoefend met mijn drone op stilstaande objecten, bewegende objecten zijn een stuk lastiger :X

[YouTube: https://youtu.be/6XllpjgBoAM]

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
almightyarjen schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:03:
Tweakers only preview. Uiteindelijke locatie gaat veel mooier worden, dit was een "test in het veld" (letterlijk :P ). Heb veel geoefend met mijn drone op stilstaande objecten, bewegende objecten zijn een stuk lastiger :X

[video]
Bouw je toch een drone follow tag in in je trein? :+

Ik ben bezig mijn BrickBank te bouwen, gestopt op de helft, mis een onderdeel (1x2 platen transparant) en heb een onderdeel in de verkeerde kleur (1x8 in het groen als Parisian restaurant ipv een donker grijze) gaat lekker zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

De Rikster schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 23:16:
[...]

Bouw je toch een drone follow tag in in je trein? :+

Ik ben bezig mijn BrickBank te bouwen, gestopt op de helft, mis een onderdeel (1x2 platen transparant) en heb een onderdeel in de verkeerde kleur (1x8 in het groen als Parisian restaurant ipv een donker grijze) gaat lekker zo...
Dit gaat heel dom klinken, maar ik heb er helemaal niet aan gedacht: ik kán gewoon de trein taggen ipv mezelf :D

Weet je zeker dat je geen foutje bij de BB hebt gemaakt? Als er iets mist begin ik eerst altijd te schelden en te tieren dat er vroeger nooit een blokje miste bij een nieuwe Lego set om vervolgens erachter te komen dat ikzelf een foutje heb gemaakt met bouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Inderdaad, vaak blijkt het missende stukje nog in een verpakkingszakje te zitten, of ligt het op de grond in een donker hoekje en zie je het gewoon niet.
Grappig om een Lego-treintje over zo'n vlakte te zien rijden. Ben erg benieuwd naar je plan, preview is veelbelovend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

J2S

Als ik een nieuw Lego model bouw gooi ik nooit de zakjes weg totdat het model in elkaar zit. Is me al meerdere keren gebeurd dat er nog een transparant stukje in een zakje zat :p

@almightyarjen Geweldige muziek xD
Wel knap dat de trein overeind bleef op dat oneven terrein.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
almightyarjen schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 23:23:
Weet je zeker dat je geen foutje bij de BB hebt gemaakt?
Ja, die transparante die ik mis heb je nergens anders voor nodig en olive green komt helemaal niet voor in de BB partslist (had ik al gechecked) dus had gewoon dark stone gray moeten zijn.
Als er iets mist begin ik eerst altijd te schelden en te tieren dat er vroeger nooit een blokje miste bij een nieuwe Lego set om vervolgens erachter te komen dat ikzelf een foutje heb gemaakt met bouwen...
Herkenbaar maar niet aan de orde deze keer.
Guardian1980 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 00:31:
Inderdaad, vaak blijkt het missende stukje nog in een verpakkingszakje te zitten
Ik maak altijd alle zakjes per stap helemaal leeg en kijk ze na en strijk ze helemaal vlak.
of ligt het op de grond in een donker hoekje en zie je het gewoon niet.
Er kan niks van de tafel afvallen en zelfs nog met een 1000 Watt lamp gezocht, niks.
J2S schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 00:43:
Als ik een nieuw Lego model bouw gooi ik nooit de zakjes weg totdat het model in elkaar zit.
Als ik klaar ben gooi ik ze ook niet weg maar gaan allemaal terug de doos in.

Als ik bovenstaande allemaal teruglees herken ik toch wel wat trekjes uit het autistisch spectrum :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-10 15:11

quelake

PSN Quelake

almightyarjen schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 23:23:
[...]

Dit gaat heel dom klinken, maar ik heb er helemaal niet aan gedacht: ik kán gewoon de trein taggen ipv mezelf :D

Weet je zeker dat je geen foutje bij de BB hebt gemaakt? Als er iets mist begin ik eerst altijd te schelden en te tieren dat er vroeger nooit een blokje miste bij een nieuwe Lego set om vervolgens erachter te komen dat ikzelf een foutje heb gemaakt met bouwen...
Wat gebruik je voor drone? Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:13

DikkeBMW

Live '25

[video]
Ziet er wel cool uit, ben benieuwd. Als ik een tip/kritisch puntje mag aankaarten, dan zou ik zeggen zorg dat de rails niet eindigen/beginnen op het beeld. Nu zie je de trein rijden en ineens houden de rails op. Ziet een beetje vreemd uit. Denk dat het mooier is als je de rails verlengt zodat het einde buiten het shot valt!

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:28
Is dit opgenomen in je achtertuin? Dan ben ik alvast jaloers :9~ _/-\o_ etc...

Op dit joetjuubkanaal kan je misschien nog andere 'outdoor' ideeën opdoen, ik vermoed dat hij/zij ook NL is aan de naam van het kanaal te zien: bananenbuurman.
[...]
Ben je per toeval bezig aan dat loketgedeelte? Ik meen me te herinneren dat ik daar ook ineens een onderdeel of twee mistte. Het kwam er op neer dat ik de nodige onderdelen al had 'verwerkt' op andere plaatsen omdat ik de kleuren verkeerd interpreteerde. Groen en grijs sla ik nog wel eens door elkaar, de bouwinstructies zijn niet altijd even duidelijk en ik ben kleurenblind er bovenop.

[ Voor 36% gewijzigd door Kapoen op 24-03-2017 09:15 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:09:
[...]

Is dit opegenomen in je achtertuin? Dan ben ik alvast jaloers :9~ _/-\o_ etc...

Op dit joetjuubkanaal kan je misschien nog andere 'outdoor' ideeën opdoen, ik vermoed dat hij/zij ook NL is aan de naam van het kanaal te zien: bananenbuurman.
Of een belg? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Dit soort filmpjes zijn knettergek, daar zijn wij Belgen te timide voor ;)

Alle stokheid op een gekje, een whois op zijn domeinnaam toont aan dat ik gelijk had >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
Ben je per toeval bezig aan dat loketgedeelte? Ik meen me te herinneren dat ik daar ook ineens een onderdeel of twee mistte. Het kwam er op neer dat ik de nodige onderdelen al had 'verwerkt' op andere plaatsen omdat ik de kleuren verkeerd interpreteerde.
De olive green 1x8 brick hoort sowieso niet in de verpakking te zitten, uit mijn hoofd gaan in dat loketgedeelte ook geen langere bricks maar alleen plates. Ik bouw ook altijd tot het einde van de zaknummering voordat ik Lego ergens de schuld van geef om dat te voorkomen.
Groen en grijs sla ik nog wel eens door elkaar, de bouwinstructies zijn niet altijd even duidelijk en ik ben kleurenblind er bovenop.
Drie kleuren grijs en sand blue in één build oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
[...]
Ik zal wel buitengewoon veel pech hebben (of ik koop bovengemiddeld/te veel Lego), maar de laatste jaren gebeurt het toch regelmatig dat ik onderdelen mis of in verkeerde kleuren aantref. Het werd zelfs zo erg dat de Lego-klantenservice aan mij begon te twijfelen en dat ik moest gaan aantonen dat ik de set wel echt aangeschaft had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online

Megalodon86

Enzyme X

Ik heb de afgelopen 3 jaar meer dan 20.000 stukjes (volgens m'n Brickset) in elkaar gezet en heb twee keer contact gehad met de klantenservice; een keer zo'n microfoon stukje dat niet goed vastpakte (Dimensions set van Benny) en een keer een missend stukje (1x2 flat tile) in een Nexo Knights set. 2 stukjes op 20000 vind ik een aardige score.

Wat ik wel jammer vind is dat er vaker dan vroeger (jaren 90) kleurverschil zit in stukjes die dezelfde kleur zouden moeten zijn. Dat viel me laatst weer op toen ik de Blue Power Jet (van Creator) in elkaar zette.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

quelake schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:52:
Wat gebruik je voor drone? Ziet er goed uit!
DJI Mavic Pro met wat simpele color grading als nabewerking. Mijn eerste drone. Toen ik zag dat-ie opvouwbaar was ben ik gelijk gaan brainstormen en met dit outdoor project begonnen.
DikkeBMW schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:05:
Ziet er wel cool uit, ben benieuwd. Als ik een tip/kritisch puntje mag aankaarten, dan zou ik zeggen zorg dat de rails niet eindigen/beginnen op het beeld. Nu zie je de trein rijden en ineens houden de rails op. Ziet een beetje vreemd uit. Denk dat het mooier is als je de rails verlengt zodat het einde buiten het shot valt!
Eens. Meer dan 10m rails krijg ik niet mee in de rugzak qua volume, echter zullen er wel shots zijn van ver af waardoor de uiteinden van de rails in beeld gaan komen. De uiteindelijke situatie zal een buffer aan het einde van de rails hebben en een klein perron waar de trein stopt, dat maakt het “af”.
Is dit opgenomen in je achtertuin? Dan ben ik alvast jaloers :9~ _/-\o_ etc...
Nee helaas, ik heb het op de Veluwe geschoten. Ik ken het kanaal van Bananenbuurman maar al te goed :D Ik heb een paar jaar geleden een keer mot met hem gehad via reacties op YT. Hij noemde mij een loser en show-off, dat ik 10 treinen op elkaar liet knallen, ik heb hem toen click-bait master genoemd :P Anyway, de verhouding is inmiddels “understanding”. Ik respecteer zijn soms enorm originele ideeën (zoals die looping). Echter zie ik mijn kanaal als eentje met hogere kwaliteit en het zit me soms dwars dat hij meer views en subs krijgt dan ik (qua subs is hij me aan het inhalen). Dat heeft voornamelijk te maken met het feit dat hij veel vaker wat uploadt, daar houdt YT van, waardoor meer van zijn video’s worden voorgesteld. De verleiding is groot om ook meer video’s van wat lagere kwaliteit te gaan uploaden, maar daar wil ik eigenlijk niet aan beginnen: ik probeer bij elk project een WOW-factor te creëren. Mijn outdoor video, als het allemaal lukt zoals gepland, zal ook een dikke “I raise you this” naar BananenBuurman zijn :D

PS: ik heb het wel over de lagere kwaliteit van zijn kanaal, maar misschien zie ik dat alleen zelf en klopt die uitspraak niet. Als jullie ideeën en/of tips hebben over hoe ik mijn kanaal beter kan maken, dan hoor ik die uiteraard graag! :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bord4kop
  • Laatst online: 10-10 17:21

bord4kop

maximaal 100KB!

Er zit duidelijk veel meer werk in jouw films. Niet alleen het materiaal en dat wat je laat zien, maar zeker ook het filmen, de opstelling en afwerking..

Hou em hoog! d:)b

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Megalodon86 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:51:
Ik heb de afgelopen 3 jaar meer dan 20.000 stukjes (volgens m'n Brickset) in elkaar gezet en heb twee keer contact gehad met de klantenservice; een keer zo'n microfoon stukje dat niet goed vastpakte (Dimensions set van Benny) en een keer een missend stukje (1x2 flat tile) in een Nexo Knights set. 2 stukjes op 20000 vind ik een aardige score.
Dat microfoon probleem had ik ook met die set, ik vond het niet de moeite waard om Lego aan te schrijven.
Maar misschien moet ik dat toch doen als het blijkbaar een groter probleem betreft. Kan ik dat nu alsnog doen, of is het te laat om een vervangstukje te vragen? Ik heb het kasticket helaas niet meer in mijn bezit.

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 24-03-2017 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online

Megalodon86

Enzyme X

Kapoen schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:14:
[...]

Dat microfoon probleem had ik ook met die set, ik vond het niet de moeite waard om Lego aan te schrijven.
Maar misschien moet ik dat toch doen als het blijkbaar een groter probleem betreft. Kan ik dat nu alsnog doen, of is het te laat om een vervangstukje te vragen? Ik heb het kasticket helaas niet meer in mijn bezit.
Die wordt nog steeds verkocht, dus ik zou het gewoon proberen. Ik heb nooit een bewijs van aankoop hoeven tonen trouwens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:14:
[...]

Via de Lego Service kun je vervangende onderdelen aanvragen: als een onderdeel mist of kapot is hoef je daar normaal gesproken niet voor te betalen. Een kassabon of factuur heb ik nog nooit nodig gehad.

Als je het setnummer weet, krijg je (bijna) alle stukjes van de set te zien en dan kun je het missende/onderdeel selecteren. Bij kapotte onderdelen kun je vervolgens aangeven wat er mis is.

https://www.lego.com/nl-nl/service/replacementparts/broken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
De Rikster schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:41:
[...]

Ik bouw ook altijd tot het einde van de zaknummering voordat ik Lego ergens de schuld van geef om dat te voorkomen.
Dan ga je flink pissed zijn als je de helicarrier ooit nog gaat bouwen :D

Bij de mijne zaten namelijk 2 2x4 plates in het zakje van het volgende nummer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-10 13:19

Trouble

Everything is awesome

Gisteravond de VW Kever afgemaakt :) Had de nieuwe stickers nog niet binnen maar er was maar 1 omgekruld (een van de raampjes). Staat goed naast de Mini en de T1 d:)b

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QPsXpHP.jpg?1

Ook nog een MSI Dragon Lucky van minibricks in elkaar gezet, wat een gepriegel :X Doe mij maar gewoon Lego!

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Vraag: hebben jullie een idee of techniek die mij in staat stelt met een gewone PF lego motor een lopende band stukje voor stukje te laten lopen, dus niet constant op één snelheid?
Ik heb al gezocht naar stepper motor en die van sariel gevonden maar die maakt teveel herrie en mijn lopende band is vrij zwaar. Ook heb ik gezocht op motor met interval maar nog niets gevonden. Ik wil graag een alleen lego oplossing want als dat niet lukt zal ik zelf iets moeten maken met een echte stappen motor oid.

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Pin0 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 11:14:
Vraag: hebben jullie een idee of techniek die mij in staat stelt met een gewone PF lego motor een lopende band stukje voor stukje te laten lopen, dus niet constant op één snelheid?
Ik heb al gezocht naar stepper motor en die van sariel gevonden maar die maakt teveel herrie en mijn lopende band is vrij zwaar. Ook heb ik gezocht op motor met interval maar nog niets gevonden. Ik wil graag een alleen lego oplossing want als dat niet lukt zal ik zelf iets moeten maken met een echte stappen motor oid.
Je zou iets kunnen maken met een nok aan je motor die steeds iets anders meepakt bij elke keer dat hij rond draait (als je snapt wat ik bedoel :+ )

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De Rikster
Een 1 traps versnellingsbak maken en dan van èèn van de eerste tandwielen alle tanden afvijlen op eentje na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Pin0 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 11:14:
Ik kwam vandaag toevallig deze tegen:
YouTube: LEGO GBC MODULE

Het filmpje is van erbarmelijke kwaliteit, maar het laat wel een leuk mechanisme zien, dat jou ook verder zou kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Bedankt voor de reacties! Filmpje en het idee van de nok aan motor hebben me op ideen gebracht om uit te proberen. Kan ik weer verder prutsen 😊

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
En weer een boek voor de collectie gevonden:
Afbeeldingslocatie: https://res.cloudinary.com/dorling-kindersley/image/upload/c_limit,h_663,w_527/v1/DK/e4b19acec0cf489db03ea1216608ddcc/d554a827ac8b4e11bf5f7a067b31a458.jpg
Het is net zoals deze een uitgave over oude sets, maar met iets meer geschiedenis over Lego:
Afbeeldingslocatie: https://res.cloudinary.com/dorling-kindersley/image/upload/c_pad,h_578,w_459/v1/DK/6a791b434ee449bab216caf275c5b55e/78d80d33f17445b082203df90fd6723d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Mensen, we hebben gewoon: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic
Paar posts die kant opgemoved.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Hier is de 10255 besteld. oOo Lekker aan het eind van de week bouwen als het meezit met DHL *O*

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
aReaRe schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:38:
Hier is de 10255 besteld. oOo Lekker aan het eind van de week bouwen als het meezit met DHL *O*
Nice, die staat ook op mijn verlanglijst :9 Alleen moet ik eerst nog wat plaats ruimen vrees ik. En dat moet weer wachten tot ik mijn collectie gesorteerd heb.

Net als vele andere AFOLs hebben Ziploc e.a. zakjes fabrikanten een goede klant aan mij.

@Señor Sjon : mijn post was eerder bedoeld als poging tot humor ivm de sticker van bedorven etenswaren dan een echte koopjespost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wellicht waren er meer, dan is het wel een aanbieding. :P ;) Dat kon ik niet afleiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Kapoen schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:47:
[...]

Nice, die staat ook op mijn verlanglijst :9 Alleen moet ik eerst nog wat plaats ruimen vrees ik. En dat moet weer wachten tot ik mijn collectie gesorteerd heb.
Ik ga de Petshop afbreken (ruimtegebrek) en opbergen in Ziploc zakjes en dan netjes in doos + handleiding. Gewoon een roulerend systeem.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:06
Bananen buurman bij Dumpert op visite..

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Volgens thebrickfan.com krijgen we deze Star Wars promo op 4 mei (May the fourth):
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/30611-1.jpg?201703220726

Zelfs als 'niet SW fan' heb ik toch interesse in deze polybag, alleen vermelden ze in dat bronartikel een minimum prijs van $75 aan te kopen SW producten. Nu vraag ik me af of de prijs in euro gelijk zal zijn aan de dollarprijs. Was dat verleden jaar ook zo met de minifig poly ($50 = €50)? Ik heb/vind helaas de oude kalender niet om dat na te kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 31-03-2017 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:40:
Volgens thebrickfan.com krijgen we deze Star Wars promo op 4 mei (May the fourth):
[afbeelding]

Zelfs als 'niet SW fan' heb ik toch interesse in deze polybag, alleen vermelden ze in dat bronartikel een minimum prijs van $75 aan te kopen SW producten. Nu vraag ik me af of de prijs in euro gelijk zal zijn aan de dollarprijs. Was dat verleden jaar ook zo met de minifig poly ($50 = €50)? Ik heb/vind helaas de oude kalender niet om dat na te kijken.
Vorig jaar was het volgens mij $50 / €55.

Uit mijn VIP-mailtje:
**LEGO® First Order Stormtrooper™ (30602) is valid for orders online at shop.LEGO.com, in LEGO Stores and LEGO Catalogue telephone orders from 30 April 2016 until 7 May 2016, or while stocks last. Qualifying purchase must be equal to or greater than 55 € in LEGO Star Wars™ merchandise only.

Van Amerikaanse kalender:
Free exclusive First Order Stormtrooper Minifigure with a LEGO® Star Wars™ purchase of $50 or more!
http://minifigpriceguide....er-Minifigure-300x232.png

Wat dat zegt over de minimum bestelbedragen voor dit jaar? Overigens verschillen de minimum £- en €-bedragen wel regelmatig binnen Europa, in positieve zin voor de euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
[afbeelding]

Grote kans dat wat MartijnS72 al zei we deze mooie polybag krijgen bij een besteding van minimaal €55 aan Star Wars Lego.

Ik wil hem sowieso hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Voor 50 à 55 euro wil ik deze poly ook wel hebben. Ook omdat er vanaf mei een kleine set uitkomt met een Darth Vader minifig:
Afbeeldingslocatie: http://www.bricktoynews.com/wp-content/uploads/2017/02/IMG_0300.jpg
Op verschillende websites zag ik dat deze €35 moet kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

En de 10255 is gisteren binnen gekomen ondanks gepruts van DHL oOo
* aReaRe rustig begonnen is met bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 16:14
Hopelijk mag het hier en kan iemand mij een goede suggestie geven. Ik ben bezig met een winterdorp (Nog volop onderdelen aan het zoeken/ruimte creeëren/plannen etc maar zit met een klein probleem waar ik nog niet echt uitkom om het netjes op te lossen.
Bij een winterdorp hoort natuurlijk een kerstman met zijn slee en zijn rendieren (Die heb ik al compleet) Maar wat ik dus wil is die boven het dorp ergens laten "zweven".
Ik zag toen ooit op een foto in google image die gebruikte transparante "pilaren"? om zijn rendieren met slee te laten zweven. Ik zat eerst zelf te denken aan round brick 1x1 transparant maar ben bang dat dat niet echt stabiel is... Iemand enig idee hoe ik het toch kan bouwen zodat het toch stabiel is maar niet echt duidelijk te zien is?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
kokkie20 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:51:
Ik zag toen ooit op een foto in google image die gebruikte transparante "pilaren"? om zijn rendieren met slee te laten zweven. Ik zat eerst zelf te denken aan round brick 1x1 transparant maar ben bang dat dat niet echt stabiel is... Iemand enig idee hoe ik het toch kan bouwen zodat het toch stabiel is maar niet echt duidelijk te zien is?

Alvast bedankt :)
Was dat dit onderdeel per toeval? Deze heet brick 1x2x5.
Afbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/media/bricks/5/2/4624313.jpg
brickset link, met bricklink doorverwijzing. De kleur die je zoekt heet 'trans clear' dacht ik, dat is transparant wit.

Je kan natuurlijk ook voor de gewone 1x2 (goedkopere) brick gaan, maar dan zie je meer zwevende lijnen.
Afbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/media/bricks/5/2/306540.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Diegene gebruikte volgens mij ronde vorm (soort buis), maar dat zou dan ook nog eventueel kunnen werken :)
edit:

Dit; Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/HtRXyj9aEOw/hqdefault.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door kokkie20 op 31-03-2017 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
kokkie20 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:15:
Diegene gebruikte volgens mij ronde vorm (soort buis), maar dat zou dan ook nog eventueel kunnen werken :)
edit:

Dit; [afbeelding]
Ja ik dacht ook net toen ik postte dat pilaren over het algemeen rond zijn ;)

6010687: Plate 1X2 W. Shaft 12M
Afbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/media/bricks/5/2/6010687.jpg
Een relatief duur onderdeel wegens zeldzaamheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 31-03-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Dan ga ik even vergelijken wat goedkoper is. Bedankt in ieder geval voor de snelle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:18

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Kapoen schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:03:
Voor 50 à 55 euro wil ik deze poly ook wel hebben. Ook omdat er vanaf mei een kleine set uitkomt met een Darth Vader minifig:
[afbeelding]
Op verschillende websites zag ik dat deze €35 moet kosten.
leuk setje!

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
[afbeelding]

Dat is idd een verrekt leuke polybag. Alleen wtf moet ik van Star Wars kopen :D
R2-D2 vind ik leuk en zo nog wel wat karakters, maar 90% van de huidige Star Wars sets doet me vrij weinig.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

keverjeroen schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:04:
Bananen buurman bij Dumpert op visite..

[video]
In het kader van mijn BananenBuurman-I-raise-you-this-projectje hierbij alvast een fotootje ervan. Graag niet doorlinken, moet allemaal nog een beetje geheim blijven ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vEPRqQ0.jpg

Ik had toch wel, zoals verwacht, moeite met het vinden van een horizontaal vlak. In eerste instantie wilde ik de rails op een bevroren meertje leggen, echter was dit uitzicht beter. Had 10m rails bij me, is helaas uiteindelijk 5m geworden omdat ik het niet mooi vlak kreeg waardoor de trein halverwege bleef steken (een uur bezig geweest om die 5m level genoeg te krijgen :D ). Video zal ergens in mei klaar zijn :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nice :)

Ik kwam vandaag op het web deze tegen. Zou ook een instant buy zijn wat mij betreft:

Afbeeldingslocatie: https://thelegocarblog.files.wordpress.com/2016/02/screen-shot-2016-02-19-at-16-55-27.png

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Die is van Ralph_S.

Maakt een heleboel toffe dingen en dan niet alleen die mooie Bassie en Adriaan MOC uit 'onze' jeugd.

Dit heeft die allemaal gebouwd in 2016

[ Voor 31% gewijzigd door AppieNL op 31-03-2017 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 08:56
Oeh, dit zou best wel eens een insta-buy kunnen worden voor mij. Ben erg benieuwd hoe groot ie uiteindelijk gaat worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JNMjzNU8L5jM8turS8kSHtk9/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Snoz Lombardo schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:18:
Oeh, dit zou best wel eens een insta-buy kunnen worden voor mij. Ben erg benieuwd hoe groot ie uiteindelijk gaat worden.

[afbeelding]
Ja voor mij ook. Volgens mij rond 1 meter zou hij worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 08:56
almightyarjen schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 22:44:
[...]

Ja voor mij ook. Volgens mij rond 1 meter zou hij worden.
Heb de originele Ideas pagina opgezocht, daar staat inderdaad de 1 meter / 130 studs lengte op. Ben benieuwd of LEGO daar nog verandering in brengt of dat ie grotendeels zo blijft.
The whole Lego rocket is about 1 meter/130 studs high (aprox. 1:110 scale), has 1179 bricks and lots of features:
  • removable 1st rocket-stage with the main rocket engine
  • removable 2nd rocket-stage with rocket engine
  • removable 3rd rocket-stage with the Apollo spacecraft
  • Apollo spacecraft with the "Eagle" Lunar Lander and the Lunar Orbiter
  • the rescue rocket on top of the whole spacecraft
  • two minifigure astronauts on the Moon for displaying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:43
Ziet er beter uit dan de ideas submission, Zijn een aantal wijzigingen doorgevoerd die het model verbeteren.

[ Voor 64% gewijzigd door Sato op 01-04-2017 03:04 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ik kijk al uit naar de officiële onthulling van die Ideas set sinds het project door Lego was goedgekeurd! Kan niet wachten om deze set aan mijn collectie toe te voegen!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Misschien vloeken in de kerk, maar ik vind er weinig aan :O
Maar goed ik heb dan ook helemaal niks met de Apollo 11 en zie dus alleen maar een raket die kinderen vroeger maakte van wc-rollen, maar dan nu van Lego met wat interior attributen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Haha, dat had mijn reactie kunnen zijn. Mar het is nou eenmaal zo dat niet iedereen elke set of serie leuk vindt, en dat is prima.

Bij Brickset houden ze ook wel van een grapje; er zouden Game of Thrones-sets komen en er komt een nieuwe UCS Millennium Falcon.

[ Voor 52% gewijzigd door Guardian1980 op 01-04-2017 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Ach ja, een mening is zoals hetgeen waar ik op zit... Gelukkig zijn er genoeg zitvlakken die de Ideas set wel leuk vinden.

Wat betreft de 1 april grapjes. Ik wacht eigenlijk nog op die ene gast die de afgelopen 2 jaar de Creator auto lekte op 1 april die dan uiteindelijk waar bleek te zijn.

Wat betreft de UCS Falcon, dat is al een gerucht voor 5 jaar (die de laatste maanden weer flink zijn opgelaaid), dus waarom nu nog een keer als 1 april grap? :/

[ Voor 10% gewijzigd door AppieNL op 01-04-2017 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
een nieuwe UCS zal er niet komen (ze releasen die ucs sets maar 1x toch?)

een nieuwe millennium falcon kan eventueel wel, even afgezien van de datum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Er zijn van de Star Wars UCS al aardig wat re-releases met kleine tweaks, maar in de basis nog hetzelfde model. Dus een re-release UCS Falcon kan in theorie prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Wat zou een hendig motortje zijn om deze spoorwissels te automatiseren. Stuur de locomotief via 433mhz aan, een wagon heeft een accu. Vond prettiger werken dan die legoblokjes met contactstrip, die zijn toch wel storingsgevoelig. En nu makkelijk vrijheid met meerdere locomotieven.

Maar nu kom ik bij een budget issue, heb een hoop van deze wissels en die kosten niks en die wil ik nu automatiseren. Iemand enig idee wat een fijn miniatuur motortje hiervoor is. Of andere mechanische constructie, eigenlijk een bewegend elektronisch armpje is voldoende. Vergelijkbaar als in de elektrische deurvergrendeling van de auto, maar dan wat meer miniatuur.

Afbeeldingslocatie: https://img.2dehands.be/f/normal/268172317-lego-wissel-154.jpg
Heel simpel werken ze, je ziet op de verpakking het ronde gele legoblokje, die beweeg je op en neer.

Ooh mijn zoon vind zo niet leuk dat ik met zn trein lego speel, nouja valt wel mee. Maar hij is meestal eerder uitgespeeld dan ik hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Nog eens ivm de R2D2 poly, bouwsteentjes.info postte deze Amerikaanse kalender:
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2017/04/img_20170401_111112.jpg
Hier staat een minimum prijs van $50 ipv 75, dus in euro zal dat ook wel meevallen :) Ik weet niet of de andere acties ook zullen gelden in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

sugarlee89 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 18:32:
Wat zou een hendig motortje zijn om deze spoorwissels te automatiseren. Stuur de locomotief via 433mhz aan, een wagon heeft een accu. Vond prettiger werken dan die legoblokjes met contactstrip, die zijn toch wel storingsgevoelig. En nu makkelijk vrijheid met meerdere locomotieven.

Maar nu kom ik bij een budget issue, heb een hoop van deze wissels en die kosten niks en die wil ik nu automatiseren. Iemand enig idee wat een fijn miniatuur motortje hiervoor is. Of andere mechanische constructie, eigenlijk een bewegend elektronisch armpje is voldoende. Vergelijkbaar als in de elektrische deurvergrendeling van de auto, maar dan wat meer miniatuur.

[afbeelding]
Heel simpel werken ze, je ziet op de verpakking het ronde gele legoblokje, die beweeg je op en neer.

Ooh mijn zoon vind zo niet leuk dat ik met zn trein lego speel, nouja valt wel mee. Maar hij is meestal eerder uitgespeeld dan ik hahaha.
Je zou een standaard servomotor kunnen gebruiken. Een all-Lego oplossing zou een lego motor met een clutch gear kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:51

GeeBee

Oddball

Hier staat een leuke oplossing.
Weliswaar voor een nieuwer wissel-type, maar het kan wel als basis idee dienen:
YouTube: Arduino for Lego Trains #3: Motorized Track Switches

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
AppieNL schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 17:38:
Er zijn van de Star Wars UCS al aardig wat re-releases met kleine tweaks, maar in de basis nog hetzelfde model. Dus een re-release UCS Falcon kan in theorie prima.
maar dan heten ze geen ucs meer toch?

dat zou de waarde moeten beinvloeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Snoz Lombardo schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:18:

[afbeelding]
Oehhhhh erg benieuwd! Wil deze graag hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
mschol schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 22:49:
[...]

maar dan heten ze geen ucs meer toch?

dat zou de waarde moeten beinvloeden
Waarom zou dat geen UCS heten? Brickset noemt ze iig allemaal wel zo. Geen idee of Lego het nog expliciet op de doos zet, maar de Red Five X-Wing is gewoon een updated versie van de X-Wing UCS uit 2000 met UCS sticker voor een 8x16 tile. Dus zelfs als ze het er niet opzetten weten Lego fans wel beter.

Doet dit afbreuk aan de waarde van de originele X-Wing UCS uit 2000? Yup, toen de Red-Five nog in productie was wel tenminste, want toen zag je de 2000 versie op bricklink zakken. Nu zal het vast wel weer wat zijn terug geschoven.

De aankomende Snowspeeder is ook gewoon een updated versie van de oude UCS uit 2003.

En blijkbaar noemen ze de speelvariant van de Death Star ook UCS en ook die heeft een update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Heeft iemand ervaring met Legoland Duitsland? Vooral of het geschikt is voor kleine kinderen(2 en 4)?

Ik woon er ongeveer een uur rijden vanaf en ze schijnen open te zijn vanaf 1 april dus misschien wil ik er binnenkort eens heen gaan(door de week). De recensies op tripadvisor zijn niet altijd positief, hoewel het meeste commentaar 'te duur en slecht eten', 'extra betalen voor parkeren', 'lange rijen', etc net zo goed geldt voor andere Europese pretparken.

Wat mij vooral zou storen is dat het niet goed onderhouden is, dat schijnt bij Legoland Engeland het geval te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:36

ralfbosz

xm create bosz -c

gold_dust schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:57:
Heeft iemand ervaring met Legoland Duitsland? Vooral of het geschikt is voor kleine kinderen(2 en 4)?
De attracties zijn vooral voor de wat oudere kinderen, het Miniland kan natuurlijk wel leuk zijn. Maar misschien duur voor alleen dat. Tip koop in Duitsland een pak Kellogs, daar zit een bon op voor twee voor één. Gewoon bij de kassa inleveren van de achterkant van de verpakking (kijk dus wel of je het goede pak hebt ;).

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Dank je :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow, die bassie en adriaan combo. Voor mij een instany buy, en dan zie ik later wel hoe ik het thuis aan de vrouw uitleg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Verwijderd schreef op zondag 2 april 2017 @ 23:13:
wow, die bassie en adriaan combo. Voor mij een instany buy, en dan zie ik later wel hoe ik het thuis aan de vrouw uitleg :D
Schat ik moet je iets vertellen,... je weet toch dat wij mannen eigenlijk grote kinderen zijn?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet ze inmiddels al wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Leuke build die 10255, leuke grapjes en nieuwe dingetjes aan bouwtechnieken (raam van de banketbakkerij). Ik mis tot nu toe 1 steentje van de 4002 steentjes waar deze uit opgebouwd is :/ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Over modulars gesproken, op brickset heeft men een kort filmpje gespost in verband met de tiende verjaardag van deze lijn. Daaruit moet blijken dat Lego zeker nog plannen heeft om deze serie verder te zetten :9

Omdat vandaag de Mini VW Beetle poly aktie begint wou ik voor één keer eens een PaB order plaatsen. Alleen vallen de prijzen van de onderdelen die ik wou bestellen me dik tegen.

Zo wilde ik graag experimenteren met deze vorm van bomen:
Afbeeldingslocatie: https://dp1eoqdp1qht7.cloudfront.net/community/projects/142/eb3/142449/2472187-o_1ajjdvs64bur36s1eej1hid1qkr58-thumbnail.JPG
De bloemen kosten €0,15 per 4 op 1 'stengel', en de echte stengels zelfs €0,18. Dat worden
dure bomen denk ik 8)7
Afbeeldingslocatie: https://sh-s7-live-s.legocdn.com/is/image/LEGOPCS/4599537?$PABthumb$Afbeeldingslocatie: https://sh-s7-live-s.legocdn.com/is/image/LEGOPCS/374128?$PABthumb$
Gelukkig heb ik van die stengels ooit eens een paar handenvol gekocht uit de PaB muur in de winkel te Antwerpen. Daaruit blijkt dus dat er een serieus prijsverschil zit tussen de online en de fysieke versie van dezelfde dienst.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Haay
Online gevonden:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5esKmxE.png

:)

[ Voor 47% gewijzigd door Haay op 04-04-2017 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Helaas niet zichtbaar voor mij, moet ik ergens ingelogd zijn of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Kapoen schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:06:
[...]

Helaas niet zichtbaar voor mij, moet ik ergens ingelogd zijn of zo?
Plaatje nu maar ff bij Imgur geplaatst. :) Dan kan iedereen het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Haay schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:58:
[...]

Plaatje nu maar ff bij Imgur geplaatst. :) Dan kan iedereen het zien.
Helemaal juist dat plaatje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

de actie met de vw-beetle is live op lego.nl

https://shop.lego.com/en-NL/VW-Mini-Beetle-40252

[ Voor 37% gewijzigd door himlims_ op 04-04-2017 12:33 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:42
shop.lego.com schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:36:
Subtotaal €534,73
Verzending €0,00
Totaal bestelling €534,73
Inclusief BTW €92,81
let's get crackin... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Dat zijn veel VIP points :9~ Wat heb je aangekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapoen schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:41:
[...]

Dat zijn veel VIP points :9~ Wat heb je aangekocht?
wat kun je eigenlijk met di VIP punten? (voorbeeldje / screenshot uit shop?)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Pagina: 1 ... 93 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)