DJI Mavic Pro met wat simpele color grading als nabewerking. Mijn eerste drone. Toen ik zag dat-ie opvouwbaar was ben ik gelijk gaan brainstormen en met dit outdoor project begonnen.
DikkeBMW schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:05:
Ziet er wel cool uit, ben benieuwd. Als ik een tip/kritisch puntje mag aankaarten, dan zou ik zeggen zorg dat de rails niet eindigen/beginnen op het beeld. Nu zie je de trein rijden en ineens houden de rails op. Ziet een beetje vreemd uit. Denk dat het mooier is als je de rails verlengt zodat het einde buiten het shot valt!
Eens. Meer dan 10m rails krijg ik niet mee in de rugzak qua volume, echter zullen er wel shots zijn van ver af waardoor de uiteinden van de rails in beeld gaan komen. De uiteindelijke situatie zal een buffer aan het einde van de rails hebben en een klein perron waar de trein stopt, dat maakt het “af”.
Nee helaas, ik heb het op de Veluwe geschoten. Ik ken het kanaal van Bananenbuurman maar al te goed

Ik heb een paar jaar geleden een keer mot met hem gehad via reacties op YT. Hij noemde mij een loser en show-off, dat ik 10 treinen op elkaar liet knallen, ik heb hem toen click-bait master genoemd

Anyway, de verhouding is inmiddels “understanding”. Ik respecteer zijn soms enorm originele ideeën (zoals die looping). Echter zie ik mijn kanaal als eentje met hogere kwaliteit en het zit me soms dwars dat hij meer views en subs krijgt dan ik (qua subs is hij me aan het inhalen). Dat heeft voornamelijk te maken met het feit dat hij veel vaker wat uploadt, daar houdt YT van, waardoor meer van zijn video’s worden voorgesteld. De verleiding is groot om ook meer video’s van wat lagere kwaliteit te gaan uploaden, maar daar wil ik eigenlijk niet aan beginnen: ik probeer bij elk project een WOW-factor te creëren. Mijn outdoor video, als het allemaal lukt zoals gepland, zal ook een dikke “I raise you this” naar BananenBuurman zijn
PS: ik heb het wel over de lagere kwaliteit van zijn kanaal, maar misschien zie ik dat alleen zelf en klopt die uitspraak niet. Als jullie ideeën en/of tips hebben over hoe ik mijn kanaal beter kan maken, dan hoor ik die uiteraard graag!